יחידת תנ"ך לכיתה י"ב בגרות תשע"ט )2371( נבואות ירמיה שמעון גולדמן

גודל: px
התחל להופיע מהדף:

Download "יחידת תנ"ך לכיתה י"ב בגרות תשע"ט )2371( נבואות ירמיה שמעון גולדמן"

תמליל

1 יחידת תנ"ך לכיתה י"ב בגרות תשע"ט )2371( נבואות ירמיה שמעון גולדמן

2

3 ירמיה פרק א הקדשת הנביא הנביא ירמיהו ותקופת נבואתו )פס' א-ג( הוא גר בעיר הכהנים - הממלכות בתקופת ירמיהו היו - המלכים בתקופת ירמיהו היו - הקדשת ירמיהו לנביא )פס' ד-י( מבנה הפסוקים: ציטוט פסוק ה : ה' מטיל את השליחות על ירמיהו פסוק ו : ירמיהו מסרב וטוען את טענותיו פסוקים ז-ט : ה' עונה לטענותיו של ירמיהו פסוק י : ה' חוזר על השליחות בפירוט המינוי לתפקיד א. ייעודו מבטן רד"ק פס' ה': ויש לשאול: למה לא אמר זה העניין לנביא אחר אלא לירמיהו? ונוכל לומר: לפי שידע הא-ל יתעלה שירמיהו יסרב בשליחות הא-ל, הודיעו כי הוא מוכן לנבואה מן הבטן. מה שואל הרד"ק? מה תשובתו? ב. שליחותו של ירמיה בפסוק י מפרט ה' את תוכן השליחות המוטלת על ירמיהו : כוונת הדברים אינה שירמיהו עצמו צריך לעשות פעולות אלה, אלא הן מאפיינות את נבואתו. פעלים של הרס פעלים של בניין מה אתה למד מכאן?

4 התנגדות הנביא: פס' ו: ו א מ ר א ה ה א ד -נ י ה' ה נ ה לא-י ד ע ת י ד ב ר כ י-נ ע ר, אנ כ י. מהי טענתו של ירמיה? רש"י: כי נער אנכי - איני כדאי להוכיחן. משה הוכיחן סמוך למיתתו כבר נחשב בעיניהם בכמה נסים שעשה להם:הוציאם ממצרים וקרע להם את הים, הורי ד את המן והגיז את השליו, נתן להם את התורה, העלה את הבאר אני בתחילת שליחותי, אני בא להוכיח!? מה ההבדל בין משה לירמיה? מלב"ים : הנה לא ידעתי דבר כי נער אנכי -וזה יהיה משלשה פנים: א, שהנער לא יערב לבו לגשת בפני גדולים. ב, שהנער אינו יודע לסדר דבריו במליצה ולשון צח שעל זה צריך הרגל רב. ג, מצד העם שנשלח אליהם, שלא ישאו פנים לנער צעיר הימים ויקומו עליו ויהרגוהו. דחיית ההתנגדות: ז ו י אמ ר ה' א ל י אל-ת אמ ר נ ע ר אנ כ י כ י ע ל-כ ל-א ש ר א ש ל ח ך ת ל ך ו א ת כ ל-א ש ר א צ ו ך ת ד ב ר. ח אל-ת יר א מ פ נ יה ם כ י-א ת ך א נ י ל ה צ ל ך נ א ם-ה.' מלבי"ם: ויאמר ה' - אחר שבזה נכלל ג' חששות, שנים מצדו ואחד מצד העם, השיב לו ה 'בל תאמר טענה זאת מצד שאתה נער,כי נגד מה שאתה חו שש שלא תערב לבך לגשת במקום גדולים, הלא אל כל אשר אשלחך תלך,שההולך בשליחות מלך גדול לא יבוש ללכת בכל מקום אשר ישולח, בידעו מעלת משלחו הגם שהוא עצמו צעיר ונבזה. ונגד החשש שלא תדע לסדר הדברים בטוב טעם,את כל אשר אצוך תדבר,אתה לא תדבר רק מה שאצוך ואשים דברי בפיך אל תירא,ונגד מה שאתה ירא שיהרגוך,אל תירא מפניהם כי אנכי אצילך מידם סכם בטבלה את ההתנגדות ואת תשובה ה' לפי המלב"ים טענת ההתנגדות דחיית ההתנגדות ט ו י ש ל ח ה' א ת-י ד ו ו י ג ע ע ל-פ י ו י אמ ר ה' א ל י ה נ ה נ ת ת י ד ב ר י ב פ י ך. מה משמעות הנגיעה על פיו של ירמיהו? הנביאים, כאנשים אשר "כלי עבודתם" הוא בפיהם, עוברים תהליך הקשור לפה, כיוון שהוא אמצעי התיווך בין הנביא לעם. יש צורך כביכול להכין את הפה לתפקידו החדש. כך היה אצל משה. ישעיה. יחזקאל. וגם ירמיה.

5 נבואות המראות )פס' יא-טז( שני מראות מראה ה' לירמיהו : קרא בפסוקים והשלם את הטבלה הבאה: מראה א מראה ב תיאור ההתגלות ויהי... שאלת ה' תשובת הנביא המשך הדיבור האלוקי פתרון המראה הנביא נדרש למעשה לשני דברים: א. לזיהוי מראה הנבואה - הוא צריך להצליח לזהות מה הוא רואה. ב. לפענוח משמעות המראה - הוא צריך לפענח את הקשר שבין המראה לתוכן המילולי של הנבואה. המראה הראשון זמן הפורענות: רד"ק ]יא] מקל שקד אני רואה - נראה כי רואה המקל בלא עלים ובלא פרחים, והתבונן אליו במראה הנבואה והכיר בו שהוא מעץ שקד. לפיכך אמר לו" היטבת לראות." מה היטיב ירמיה לראות? רש"י ]יא] השקד הזה הוא ממהר להוציא פרח קודם לכל האילנות, אף אני ממהר לעשות דברי. למה נבחר דוקא השקד לפי רש"י? שד"ל ]יא[: כי שוקד אני - לשון הנופל על הלשון. ואין הכוונה כי ממהר אני לקיים דברי כמו השקד שממהר להוציא פרח, שאם כן היה לו לכתוב כי ממהר אני. כי אמנם אין שורש ש.ק.ד מורה על העשייה מהר, כי אם על ההשגחה על הדבר בלא התרשלות ובלא שכחה. וגם העניין הזה לחזק את ליבו שלא יירא מלדבר אל העם. כי לא יטוש ה' את הדברים אשר ישים בפיו, לעשותם. למה נבחר דוקא השקד לפי שד"ל? המראה השני מקור הפורענות: רד"ק ]יג:[ סיר נפוח... -רותח, והסיר כשהוא רותח תעלה הבל... ופניו מפני צפונה - מורה כי פני הסיר היו פונים צפונה... להורות כי המרתיחים אותה היו מארץ צפון.ר' מנחם בן שמעון - וזאת הסיר משל לישראל, העומדת מצד אחד למול ארץ בבל... והאש משל לנבוכדנאצר שילכדנה וישרפה באש. מהו הסיר הנפוח? מדוע פניו מפני צפונה? לסיכום: פרק א מתחלק לשני חלקים: בחלק הראשון מוצג תפקידו של הנביא כ"נביא לגויים". בחלק השני מוצג תפקידו של ירמיהו כנביא חורבן ונחמה לעם ישראל. בשני החלקים ניתנת לנביא הבטחת חיזוק לקראת התפקיד.

6 ירמיה פרק ז - היכל ה' פרק ז פסוקים א-טו - נבואת ירמיהו על היכל ה' בפרק ז יוצא ירמיהו נגד תפיסתו המוטעית של העם הטוענת שבית המקדש לא יחרב. הוא אומר את דברו בפתח המקדש כלל ה יט יב ו ד ר כ יכ ם ומ ע ל ל יכ ם ו א ש כ נ ה א ת כ ם ב מ ק ום ה ז ה. ד אל-ת ב ט ח ו ל כ ם א ל-ד ב ר י ה ש ק ר ל אמ ר ה יכ ל ה' ה יכ ל ה' ה יכ ל ה' ה מ ה. פירוט ה כ י א ם-ה יט יב ת יט יב וא ת-ד ר כ יכ ם ו א ת-מ ע ל ל יכ ם ם-ע ש ו ת ע שו מ ש פ ט ב ין א יש וב ין ר ע הו. ו ג ר י ת ום ו אל מ נ ה לא ת ע ש קו ו ד ם נ ק י אל-ת ש פ כו ב מ ק ום ה ז ה. ו אח ר י א לה ים א ח ר ים לא ת ל כו ל ר ע ל כ ם. ז ו ש כ נ ת י א ת כ ם ב מ ק ום ה ז ה ב אר ץ א ש ר נ ת ת י ל א ב ות יכ ם ל מ ן-ע ול ם ו ע ד-ע ול ם. ח ה נ ה א ת ם ב ט ח ים ל כ ם ע ל-ד ב ר י ה ש ק ר ל ב ל ת י ה וע יל. ט ה ג נ ב ר צ ח ו נ א ף ו ה ש ב ע ל ש ק ר ו ק ט ר ל ב ע ל ו ה ל ך אח ר י א לה ים א ח ר ים א ש ר לא-י ד ע ת ם. י וב את ם ו ע מ ד ת ם ל פ נ י בב י ת ה ז ה א ש ר נ ק ר א-ש מ י ע ל יו ו א מ ר ת ם נ צ ל נו ל מ ע ן ע ש ות א ת כ ל-ה ת וע ב ות ה א ל ה. יא ה מ ע ר ת פ ר צ ים ה י ה ה ב י ת ה ז ה א ש ר-נ ק ר א-ש מ י ע ל יו ב ע ינ יכ ם ג ם אנ כ י ה נ ה ר א ית י נ א ם-ה'. פסוקים ג-יא בנויים בצורת כלל ופירוט של הכלל. הסבר את המושג" כלל ופירוט" והבא דוגמא אחת מתוך הפסוקים: הכלל - דוגמא - מהי טענת הנביא כלפי העם? שד"ל : אל תבטחו לכם וגו- ' אל תבטחו במה שאתם רגילים לומר או שנביאי השקר רגילים לומר, והוא שהמקום הזה הוא היכל ה'. ולא יתכן שיפול ביד אויב ומתוך כך אתם בוטחים שגם אתם לא תפלו ביד האויבים. מהי הטעות של העם לפי שד"ל? מדוע חוזר ירמיהו שלוש פעמים על הביטוי "היכל ה?"' רד"ק. ואמר שלושה פעמים היכל ה' לפי שהיו שלושה: אולם, היכל ודביר. כן פירש אדוני אבי ז"ל... וייתכן כי הכפל ]=החזרה שלוש פעמים[ - לחזק העניין... רש"י :תלת זימנין בשתא אתון מתחזיין קדמוהי" ]=שלוש פעמים בשנה אתם נראים לפניו[. סכם את התשובות השונות:.1.2.3

7 תיקון המעשים פירוט: בפסוקים ה-ז, מרחיב הנביא את הדרישה ל"הטיבו דרכיכם ומעלליכם", ומבהיר את המעשים הנדרשים מהעם:. 1 א ם-ע ש ו ת ע שו מ ש פ ט ב ין א יש וב ין ר ע הו. 2 ג ר י ת ום ו אל מ נ ה לא ת ע ש קו. 3 ו ד ם נ ק י אל-ת ש פ כו ב מ ק ום ה ז ה. 4 ו אח ר י א לה ים א ח ר ים לא ת ל כו ל ר ע ל כ ם בין אדם לחברו בין אדם למקום היכן יש יותר מצוות ומה קודם למה? מה אתה למד מכך? בפסוקים ח- אי - מרחיב הנביא את הדרישה שלא לבטוח בדברי השקר של הנביאים, ומעשים שיש לחדול מהם. ערוך השוואה בין הדברים לבין עשרת הדיברות : עשרת הדברות שמות כ, ב-יד ירמיהו ירמיהו ז, ט 1.ה ג נ ב 2.ר צ ח 3.ו נ א ף 4.ו ה ש ב ע ל ש ק ר 5.ו ק ט ר ל ב ע ל 6. ו ה ל ך אח ר י א לה ים א ח ר ים א ש ר לא-י ד ע ת ם מה שונה הרשימה של ירמיהו מעשרת הדיברות? מדוע? "מערת פריצים" מקום מסתור לפושעים, שחושבים ששם הם מוגנים. העם חושב שבמקדש הם באים ומתפללים וכך הם לא יענשו. אבל באמת אין לקב"ה קושי להחריבו. פס' יב-טו הבאת דוגמא ממשכן שילה מה מוכיח חורבן שילה? בנוסף על התקדים של משכן שילה, מזכיר הנביא גם את התקדים של גלות עשרת השבטים, כדי להבהיר להם שעונש של גלות הוא אפשרות שכבר מומשה בעבר ועלולה להתממש מחדש בעקבות חטאיהם. סיכום הפרק: מהי התפיסה המוטעית של העם? מהו יחסו האמיתי של הקב"ה? חשוב לשים לב כי בכל הנבואה לא מוזכר שהקב"ה שוכן במקדש.

8 ירמיה פרק כו בתחילת פרק כו מופיעה חזרה על הנבואה שבתחילת פרק ז', אלא שבפרק כו אנו קוראים גם על האירועים שהתרחשו בעקבות הנבואה שאמר ירמיהו לעם: ירמיהו כו ירמיהו ז המקום: ע מ ד ב ש ע ר ב ית ה' קהל השומעים: כ ל-י הוד ה ה ב א ים ב ש ע ר ים ה א ל ה ל ה ש ת ח ו ת ל ה.' תוכן הנבואה: הגורל הצפוי למקדש: ו ע ש ית י ל ב י ת א ש ר נ ק ר א-ש מ י ע ל יו א ש ר א ת ם ב ט ח ים ב ו ו ל מ ק ום א ש ר-נ ת ת י ל כ ם ו ל א ב ות יכ ם כ א ש ר ע ש ית י ל ש ל ו. אזהרות לעם בעבר: ו א ד ב ר א ל יכ ם ה ש כ ם ו ד ב ר ו לא ש מ ע ת ם ו א ק ר א א ת כ ם ו לא ע נ ית ם. המקום: קהל השומעים: תוכן הנבואה: הגורל הצפוי למקדש: אזהרות לעם בעבר: מדוע עוררו דבריו של ירמיהו התנגדות כה עזה? מקום הנבואה - תוכן הנבואה - שומעי נבואה - משפט ירמיהו:.1 הנאשם -.2 המאשימים -.3 סעיף האישום -.4 השופטים - מצודת דוד: משפט מות -שחשדוהו שמלבו ניבא הדבר ולכן אמרו שיש לו דין חיוב מיתה. מהו סעיף האישום לפי פירוש זה? צטט את תגובת ירמיהו - צטט את החלטת השופטים - מלבי"ם: וישמעו שרי יהודה - אמנם השרים באו לבחון הדבר אם הוא חייב מיתה ע"פ הדין, כי להשרים לא יאות להמית נקי חינם. השרים מגיעים בשלב השני. מדוע הם רואים את הדברים אחרת?

9 דברי ההתגוננות של ירמיהו )פס' יב-טו( שלוש טענות טען ירמיהו בדבריו: פסק הדין צטט את פסק הדין מפסוק טז' - התקדים של אוריה הנביא: מהו התקדים שאותו מביאים הזקנים בפס' יז-יט? מלבי"ם: אין משפט מות לאיש הזה - רוצה לומר שאי אפשר להמיתו במשפט ובדין,כי בשם ה' אלוקינו דבר ונבואתו אמת. אולם בכל זה עדיין היה דעת העם להמית אותו שלא במשפט כדי לסלק ההיזק שמגיע להם לפי דעתם מנבואתו. ויקומו אז קמו אנשים מזקני העם להשתיק את העם ולברר שאין להרגו בשביל יראת נזק שיגיע מנבואותיו. מדוע, לפי המלבי"ם, היה צורך בהבאת התקדים? מה מלמד המעשה של אוריה והמלך חזקיה? הסיפור של אוריה בן שמעיהו )פס' כ-כג( מהו המעשה שמובא? מהר"י קרא : וגם איש היה מתנבא- אין מקרא זה דברי זקני העיר אלא מעשה הוא שארע בימי יהויקים, שבאותו פרק שהיה מתנבא ירמיהו היה גם אוריהו בן שמעיהו מתנבא כמו כן ככל דברי ירמיהו, והכוהו בחרב כמו שמפרש והולך. ומה שלא הרגו את ירמיהו לפי שיד אחיקם בן שפן היתה את ירמיהו לבלתי תת אותו ביד העם להורגו. מי מביא את הסיפור הזה ומדוע? ע"י מי ניצל ירמיהו? עיין פרק א' פס' יט. וצטט את ההבטחה שמתקיימת כאן - לסיכום הפרק יש שני מילים מנחות בפרק: השורש - והשורש - דבר זה בא ללמד ש...

10 פרק ז )כא-כח( היחס לקורבנות בחלקו השני של פרק ז' יוצא ירמיהו נגד תפיסתו המוטעית של העם ביחס להבאת הקרבנות למקדש. ירמיהו קורא לעם להיטיב את דרכיו, ולא לחשוב שהקרבת קרבנות בלבד עשויה להציל את העם מן העונש הצפוי. תוכחת ירמיהו להבאת הקורבנות למקדש בנבואה זו מציג הנביא, בדבר ה', התנגדות עזה להבאת הקרבנות כפי שהיא נהוגה על ידי העם. מהר"י קרא: עולותיכם שהם כליל ]=נשרפות כולן על המזבח[ הזבח אוכלים הבעלים חלק ניכר מהבשר[. ואכלו הכל. ספו )הוסיפו( על זבחיכם -שהוא נאכל ]=מן מה מציע הנביא לעם? מה ה' לא ציוה? פסוק כ"ב - כ י לא-ד ב ר ת י א ת-א ב ות יכ ם ו לא צ ו ית ים ב י ום ה וצ יא י א ות ם מ א ר ץ מ צ ר י ם ע ל-ד ב ר י ע ול ה ו ז ב ח. מה הקושי בפסוק? רד"ק : כי לא דברתי, ביום הוציאי אותם מארץ מצרים -... ויש לפרש גם כן,כי עקר המצוה לא היתה על דברי עולה וזבח אלא 'שמעו בקולי והייתם לי לעם' ובזה התנאי נתן להם התורה ואין בכל עשרת הדברים שהם כלל התורה כלה זכר עולה וזבח ואף כשידבר על הקרבנות לא צוה להם שיקריבו קרבן אלא אדם כי יקריב מכם קרבן אם יעשה מדעתו יהיה כך וכך והתמידים שצוה בהם הוא לכבוד הבית והיו באין לצבור אבל ליחידים לא צוה להקריב קרבן כמו שצוה ליחידים לעשות משפט ושאר המצות ולא צוה ליחיד לעשות קרבן אלא אם כן יחטא בשוגג וצוה בשרפת האמורין להשיב החוטא אל לבו לכוף התאוות הבהמיות לפי שתולדתם מחלב ודם ויהיה נזהר שלא יהיה שוגג במצוה כל שכן מזיד והתמידים גם בנין הבית לעבודה אפשר שהוא כמו שכתב מורה צדק רבינו משה ז"ל להעתיק הדעות הזרות ובנין ההיכלות שהיו לשם עכו"ם רצה להעתיקם לעבודת האל ושימחה שם עכו"ם מהם: 1. מהו 'עיקר המצווה' בקורבנות? 2. מה ההבדל בין קורבנות הציבור לקורבנות היחיד? 3. מה תפקיד הקרבנות? )שימו לב מביא שתי דעות) א. ב. מה ה' כן ציוה? פסוק כג - כ י א ם-א ת-ה ד ב ר ה ז ה צ ו ית י א ות ם ל אמ ר ש מ עו ב ק ול י ו ה י ית י ל כ ם ל א לה ים ו א ת ם ת ה יו-ל י ל ע ם ו ה ל כ ת ם ב כ ל-ה ד ר ך א ש ר א צ ו ה א ת כ ם ל מ ע ן י יט ב ל כ ם כמה פעמים מופיע השורש ש.מ.ע בנבואה? ומה זה בא ללמד?

11 ירמיה פרק כח חנניה בן עזור בפרק כח מוצג עימות בין ירמיהו המביא את דבר ה' שיש להיכנע לעול מלך בבל, לבין חנניה בן עזור המנבא לעם נבואת נחמה על כך שעול בבל יישבר בעוד שנתיים מבנה הפרק: פסוק א זמן ומקום ההנבואה. עימות א - פסוקים ב-ד: דברי חנניה פסוקים ה-ט: תשובת ירמיהו - פסוקים י- אי )1(: שבירת המוטה על ידי חנניה פסוק יא )2(: עזיבת ירמיהו את המקום עימות ב הכרעת העימות - פסוק יז - מות חנניה פסוק יב- די :דבר ה' לירמיה פסוקים טו-טז: דברי ירמיהו לחנניה נבואת חנניה בן עזור: המילה המנחה: כמה פעמים מכונה חנניה בן עזור "הנביא"? כמהפעמים מכונה ירמיהו "הנביא"? כמה פעמים נוספות מופיע השורש נב"א שלא בקשר לשני הנביאים? חנניה מנסה לדבר כמו נביא אמיתי. כיצד רואים זאת? 1. "כ ה- אמ ר ה' צ ב א ות א לה י י ש ר א ל." - 2. "ש ב ר ת י א ת-ע ל מ ל ך ב ב ל" - 3. " כ כ ה א ש ב ר א ת-ע ל נ ב כ ד נ אצ ר מ ל ך-ב ב ל ב ע וד ש נ ת י ם י מ ים - 4. א נ י מ ש יב - 5. נאומו של חנניה בנוי במבנה כיאסטי מרשים שתכליתו להעביר לצבור שומעיו מסר ברור: ש ב ר ת י א ת-ע ל מ ל ך ב ב ל. ב ע וד ש נ ת י ם י מ ים א נ י מ ש יב א ת-כ ל-כ ל י ב ית ה' א ש ר...ו י ב יא ם ב ב ל. ו א ת-י כ נ י ה ב ן-י ה וי ק ים מ ל ך-י הוד ה ו א ת-כ ל-ג לות י הוד ה ה ב א ים ב ב ל ה א נ י מ ש יב א ל-ה מ ק ום ה ז ה נ א ם-ה' כ י א ש ב ר א ת-ע ל מ ל ך ב ב ל

12 תגובת ירמיהו: אמ ן כ ן י ע ש ה ה' י ק ם ה' א ת-ד ב ר י ך א ש ר נ ב את ל ה ש יב כ ל י ב ית-ה' ו כ ל-ה ג ול ה מ ב ב ל א ל-ה מ ק ום ה ז ה. מהי התגובה של ירמיה? לאיזה נבואה הגיב ירמיהו אחרת? מלבי"ם : "וירמיה בפני עצמו כיון ללעוג עליו". )וכן פירוש דעת מקרא(. כיצד מסביר המלב"ים את תגובת ירמיהו? אבחנה בין נביא אמת לנביא שקר עיין בספר דברים יח, כ-כב: מה התורה אומרת? מה אומר ירמיה בפרק שלנו )ז-ט(? רש"י: אך שמע נא [...]- אמר: אני מתנבא פורענות; אם לא יבוא איני שקרן שהקב"ה "ניחם על הרעה". אבל הנביא אשר ינבא לשלום וגו 'בבא דבר הנביא יודע וגו 'אבל אם לא יבוא דברו- שקרן הוא במה נבחן נביא אמת? מדוע על הנבואה של ירמיה אי אפשר לומר שהוא נביא שקר? העזר בדברי הרמב"ם )יסודי התורה פרק י(...הא למדת שבדברי הטובה בלבד יבחן הנביא הוא שירמיהו אמר בתשובתו לחנניה בן עזור כשהיה ירמיה מתנבא לרעה וחנניה לטובה, אמר לו לחנניה: אם לא יעמדו דברי אין בזה ראיה שאני נביא שקר, אבל אם לא יעמדו דבריך יודע שאתה נביא שקר, שנאמר אך שמע נא את הדבר הזה וגו' הנביא אשר ידבר שלום בבוא דבר הנביא יודע הנביא אשר שלחו ה' באמת. דבר ה' לירמיהו )יב-טז( עמוס חכם: כאשר שמע ירמיהו את נבואת חנניה, הוא לא היה בטוח כלל אם הנבואה הזאת היא נבואה אמיתית או לא. ירמיהו עצמו אינו בטוח שחנניה משקר, והוא סבור שיתכן וחנניה קיבל נבואה זו מאת ה.' מדוע היתה דבר ה' לירמיה מאוד חשובה? מה עושה ירמיה בעקבות הנבואה? דברי ירמיה הם תגובה ישירה לנבואת חנניה: דברי חנניה דברי ירמיה כ י כ ה- אמ ר ה' צ ב א ות א לה י י ש ר א ל מ וט ת ע ץ ש ב ר ת ו ע ש ית ת ח תיה ן מ ט ות ב ר ז ל ע ל ב ר ז ל נ ת ת י ע ל-צ ו אר כ ל-ה ג וי ם ה ש נ ה א ת ה מ ת צטט את התגשמות נבואת ירמיה:

13 ירמיה פרק לו המגילה בפרק זה מצטווה ירמיהו לכתוב על מגילת ספר את כל נבואותיו מראשית דרכו כנביא עד עתה. ברוך בן נריה- הסופר, כותב את הנבואות מפי ירמיהו וקורא אותן בפני העם. הוא מתבקש להביא את המגילה למלך יהויקים והמגילה נקראת בפני המלך. המלך קורע את המגילה ושורף אותה. ירמיהו מצטווה לכתוב את המגילה שנית, ומנבא פורענות למלך יהויקים מבנה הפרק: פסוק א-ח: כתיבת המגילה פסוק ט-יט: קריאת המגילה פסוק כ-כו: שריפת המגילה פסוק כז-לב: הנבואה למלך יהויקים כתיבת המגילה פס' א' הרקע לנבואה קרב כרכמיש ]=עיר באיזור סוריה[ הנזכר כאן הוא הקרב שבו בבל מנצחת את מצרים והופכת להיות האימפריה השלטת בכל האזור. נבוכדנאצר, שהיה מפקד הצבא בקרב זה, מתמנה למלך לאחר שאביו מת בקרב כרכמיש. ניצחון זה השפיע רבות על ממלכת יהודה וחייב הכרעה האם להיכנע למלך בבל או למרוד בו. מה יכולות להיות הסיבות לכך שדווקא עכשיו מבקש הקב"ה מירמיהו להעלות את דבריו על הכתב? 1. )ע"פ פס' א( - 2. )ע"פ פס' ג( - 3. )ע"פ פס' ה-ו( - קריאת המגילה פס' ט כמה זמן עבר מאז כתיבת המגילה? מדוע לדעתך עבר זמן רב? רש"י )ט( - קראו צום - גזרו תענית; שהיו יראים מפני נבוכדנאצר. השתלשלות האירועים בעקבות קריאת המגילה: י פסוקים המיקום הקורא השומעים התוצאה מכיהו מדווח לשרים על הספר. יא-יג יד- חי כ-כו בית המלך לשכת הסופר חצר המלך מכיהו - רק מספר על הספר ולא קורא אותו. המלך, השרים שד"ל ]י"ח[ כותב על הספר בדיו - לא הייתי שומר הדברים בלבי לכתבם אחר כך. אלא מיד הייתי כותבם מפיו על הספר בדיו, כלומר תכף לקריאתו היתה כתובתי יוצאה לפועל, ולא היה אפשר לי להחליף דבר. מה אנו לומדים מכאן על כתיבת דברי נבואה? מה הציעו תומכי ירמיהו לעשות בעקבות קריאת המגילה )יט(?

14 שריפת המגילה וכתיבתה מחדש פס' פס' כב מדוע יש תיאור של המלך יושב בבית החורף מול האח? העזר גם בפרק כב, פס' יג-יד. כג ו י ה י כ ק ר וא י הוד י ש לש ד ל ת ות ו אר ב ע ה. עיין בדברי הר"י קרא, והסבר את דבריו: [...] קח לך מגילת ספר שהוא כמגילה שלנו שאדם נוטל יריעות של קלפים וכותב בכל יריעה בשלושה וארבעה דלתות ועמודים, ואחר כך חוברן כל היריעות כולן אשה אל אחותה על ידי תפר ]...[ שכילה לקרוא כל הדברים הכתובים ביריעה האחת, שהיא כתובה בשלושה וארבעה עמודים, אותה שעה יקרעה במקום התפר שבין יריעה ליריעה על ידי תער הסופר והשלך על האש, וכן עשה לכל יריעה ויריעה עד תום כל המגילה. התגובות: מי הם אלו שפחדו מן הדברים ששמעו מברוך בן נריה? מי לא פחד ולא קרע בגדיו? מי אלה שניסו למנוע מן המלך לעשות את אשר עשה? לסיכום: שריפת המגילה בידי יהויקים והרצון שלו להרוג את ברוך וירמיהו הוא ניסיון "להרוג" את תוכנה של נבואת ירמיהו. מכיון שזו כוונתו של המלך, הקב"ה מגן על תוכנה של הנבואה בשתי דרכים: האחת, "ויסתירם ה "'הוא דואג לכך שירמיהו וברוך אכן יצליחו להסתתר. והשנייה,הוא מצווה את ירמיהו לכתוב מחדש את הנבואה ולשמר אותה שוב על מגילת ספר: הנבואה על יהויקים פס' כט "א ת ה ש ר פ ת" האם ירמיה מדבר אליו פנים אל פנים? פס' ל "לא י ה י ה ל ו י וש ב ע ל כ ס א ד ו ד". אבל היה לו בן בשם יהויכין שמלך. כיצד מסביר זאת הרד"ק? לא יהיה לו יושב על כסא דוד -כי יהויכין לא מלך אלא שלושה חדשים )מלכים ב, כד, ח( ולא נחשב יושב על כסא. פס' ל - "ו נ ב ל ת ו ת ה י ה מ ש ל כ ת ל ח ר ב ב י ום ו ל ק ר ח ב ל י ל ה". כיצד התקיימה נבואה זו ע"פ הרד"ק? לחרב ביום -כי לא הניחוהו הכשדים להיקבר. צטט את תוכנה הלאומי של נבואת הפורענות בה מסיים הנביא:

פ רק כה ) פ ס וק ים ז-יא( ז ו א ל ה י מ י ש נ י ח י י א ב ר ה ם א ש ר ח י: מ א ת ש נ ה ו ש ב ע ים ש נ ה ו ח מ ש ש נ ים. ח ו י ג ו ע ו י מ ת א ב ר ה ם

פ רק כה ) פ ס וק ים ז-יא( ז ו א ל ה י מ י ש נ י ח י י א ב ר ה ם א ש ר ח י: מ א ת ש נ ה ו ש ב ע ים ש נ ה ו ח מ ש ש נ ים. ח ו י ג ו ע ו י מ ת א ב ר ה ם פ רק כה ) פ ס וק ים ז-יא( ז ו א ל ה י מ י ש נ י ח י י א ב ר ה ם א ש ר ח י: מ א ת ש נ ה ו ש ב ע ים ש נ ה ו ח מ ש ש נ ים. ח ו י ג ו ע ו י מ ת א ב ר ה ם ב ש יב ה טו ב ה, ז ק ן ו ש ב ע, ו י א ס ף א ל ע מ יו.

קרא עוד

ג) ד) א) ב) ה) ז) ח) ט) אברהם אבינו בראשית פרק יב ) ו י אמ ר ה' א ל אב ר ם ל ך ל ך מ אר צ ך ומ מ ול ד ת ך ומ ב ית אב י ך א ל ה אר ץ א ש ר אר א ך : ) ו

ג) ד) א) ב) ה) ז) ח) ט) אברהם אבינו בראשית פרק יב ) ו י אמ ר ה' א ל אב ר ם ל ך ל ך מ אר צ ך ומ מ ול ד ת ך ומ ב ית אב י ך א ל ה אר ץ א ש ר אר א ך : ) ו ג) ד) א) ב) ה) ז) ח) ט) אברהם אבינו בראשית פרק יב ) ו י אמ ר ה' א ל אב ר ם ל ך ל ך מ אר צ ך ומ מ ול ד ת ך ומ ב ית אב י ך א ל ה אר ץ א ש ר אר א ך : ) ו א ע ש ך ל ג וי ג ד ול ו א ב ר כ ך ו א ג ד ל ה ש מ

קרא עוד

הרטפההו הרותה תאירק רדס חג ראשון של פסח פסח - עם שומר במשך אלפי שנים את יום צאתו מבית עבדים! דרך כל מחילות השעבוד והאונס והאינקויזיציה והשמד והפ רעות,

הרטפההו הרותה תאירק רדס חג ראשון של פסח פסח - עם שומר במשך אלפי שנים את יום צאתו מבית עבדים! דרך כל מחילות השעבוד והאונס והאינקויזיציה והשמד והפ רעות, הרטפההו הרותה תאירק רדס חג ראשון של פסח פסח - עם שומר במשך אלפי שנים את יום צאתו מבית עבדים! דרך כל מחילות השעבוד והאונס והאינקויזיציה והשמד והפ רעות, נושאת האומה בלבה את הגעגועים לחופש ומביאה אותם לידי

קרא עוד

ה ש ל מ ת מ ש פ ט ים ש א ל ה מ ס פ ר 1: ע ד ן ש ל מ כ ב י ת ל אב יב ב כ ד ור ס ל, ו ל כ ן מ ק פ יד ל ל כ ת ה ק ב וצ ה כ ש מ ת אפ ש ר ל ו. ל מ ש ח ק י

ה ש ל מ ת מ ש פ ט ים ש א ל ה מ ס פ ר 1: ע ד ן ש ל מ כ ב י ת ל אב יב ב כ ד ור ס ל, ו ל כ ן מ ק פ יד ל ל כ ת ה ק ב וצ ה כ ש מ ת אפ ש ר ל ו. ל מ ש ח ק י ה ש ל מ ת מ ש פ ט ים ש א ל ה מ ס פ ר 1: ע ד ן ש ל מ כ ב י ת ל אב יב ב כ ד ור ס ל, ו ל כ ן מ ק פ יד ל ל כ ת ה ק ב וצ ה כ ש מ ת אפ ש ר ל ו. ל מ ש ח ק י א. ש ח ק ן ב. ת ומ ך ג. ש ומ ר ד. א וה ד ה.ע וב ד ש

קרא עוד

ב"ה גבולות היחידה: במדבר פרק כ' פסוקים ז'-י"ג נושא היחידה: חטא מי מריבה מספר שיעורים: 1 כתבה: נורית שלזינגר כללי: בפסוקים הקודמים ראינו, שלאחר מות מרי

בה גבולות היחידה: במדבר פרק כ' פסוקים ז'-יג נושא היחידה: חטא מי מריבה מספר שיעורים: 1 כתבה: נורית שלזינגר כללי: בפסוקים הקודמים ראינו, שלאחר מות מרי ב"ה גבולות היחידה: במדבר פרק כ' פסוקים ז'-י"ג נושא היחידה: חטא מי מריבה מספר שיעורים: 1 כתבה: נורית שלזינגר כללי: בפסוקים הקודמים ראינו, שלאחר מות מרים לא היה מים לעדה. בני ישראל פונים בתלונה אל משה ואהרון,

קרא עוד

Homework-L9-Skills-1.pub

Homework-L9-Skills-1.pub My Kriah Homework 1st Grade Level 9: All Skills Much me, energy, and money was invested in developing this program. Therefore reproduc on of this work, whether in it s en rety, in part, or in any form

קרא עוד

eriktology The Writings Book of Psalms [1]

eriktology The Writings Book of Psalms [1] eriktology The Writings Book of Psalms [1] [2] FOREWORD It should be noted when using this workbook, that we ( Eric, Lee, James, and a host of enthusiastic encouragers ) are not making a statement that

קרא עוד

eriktology The Prophets Book of Isaiah [1]

eriktology The Prophets Book of Isaiah [1] eriktology The Prophets Book of Isaiah [1] [2] [3] FOREWORD It should be noted when using this workbook, that we ( Eric, Lee, James, and a host of enthusiastic encouragers ) are not making a statement

קרא עוד

מלכים א' - סוכם ע"י תלמידים פרק ח' )3( - מבנה תפילת שלמה הרב אלחנן סמט אמרנו בשיעורים הקודמים שתפילת שלמה עוסקת בקבלתם של תפילות שונות

מלכים א' - סוכם עי תלמידים פרק ח' )3( - מבנה תפילת שלמה   הרב אלחנן סמט אמרנו בשיעורים הקודמים שתפילת שלמה עוסקת בקבלתם של תפילות שונות פרק ח' )3( - מבנה תפילת שלמה www.ybm.org.il הרב אלחנן סמט אמרנו בשיעורים הקודמים שתפילת שלמה עוסקת בקבלתם של תפילות שונות במצבים שונים. עיקרון זה מצוי כבר בתחילת התפילה ]ח, כח-ל[: )כח( ופ נ ית א ל ת פ

קרא עוד

ביה"ס היסודי ע"ש יצחק רבין, נשר

ביהס היסודי עש יצחק רבין, נשר כ פ ל - מ ע ר ך מ ל ב נ י פ ע יל ות ר א ש ונ ה א. ב. ג. צ ב ע ו מ ל ב נ ים ש ונ ים ה מ ר כ ב ים מ- מ ש ב צ ות. כ ת ב ו ל י ד כ ל מ ל בן א ת מ ס פ ר ה ש ור ות ו א ת ה ט ור ים. כ ת ב ו ל י ד כ ל מ ל בן כ

קרא עוד

eriktology The Prophets Book of 1 st Kings [1]

eriktology The Prophets Book of 1 st Kings [1] eriktology The Prophets Book of 1 st Kings [1] [2] FOREWORD It should be noted when using this workbook, that we ( Eric, Lee, James, and a host of enthusiastic encouragers ) are not making a statement

קרא עוד

אל עמי אל אל עמי - אל עצמי )ע"ר( צ זהות ציונות מורשת אחדות לומדים עם ילדינו בבתי מדרש קהילתיים להורים וילדים כ ב ו ד א ב ו א ם פרשת יתרו, תשע"ו מ צ ו

אל עמי אל אל עמי - אל עצמי )ער( צ זהות ציונות מורשת אחדות לומדים עם ילדינו בבתי מדרש קהילתיים להורים וילדים כ ב ו ד א ב ו א ם פרשת יתרו, תשעו מ צ ו אל עמי אל אל עמי - אל עצמי )ע"ר( צ זהות ציונות מורשת אחדות לומדים עם ילדינו בבתי מדרש קהילתיים להורים וילדים כ ב ו ד א ב ו א ם פרשת יתרו, תשע"ו מ צ ו ת כ ב ו ד א ב ו א ם ה יא מ צ ו ה ח ש וב ה מ א ד ה מו

קרא עוד

eriktology The Writings Book of Proverbs [1]

eriktology The Writings Book of Proverbs [1] eriktology The Writings Book of Proverbs [1] [2] FOREWORD It should be noted when using this workbook, that we ( Eric, Lee, James, and a host of enthusiastic encouragers ) are not making a statement that

קרא עוד

מלכים א י: קרא מלכים א י, א. "ולא היה בה עוד רוח" ( פסוק 5( דפי עבודה - תנ"ך מחצית שלישית קיץ 2016 "ולא האמנתי לדברים אשר באתי ותראינה עי

מלכים א י: קרא מלכים א י, א. ולא היה בה עוד רוח ( פסוק 5( דפי עבודה - תנך מחצית שלישית קיץ 2016 ולא האמנתי לדברים אשר באתי ותראינה עי מלכים א י: 1-13 1.קרא מלכים א י, 1-13. א. "ולא היה בה עוד רוח" ( פסוק 5( דפי עבודה - תנ"ך מחצית שלישית קיץ 2016 "ולא האמנתי לדברים אשר באתי ותראינה עיני" ( פסוק 7( ציין שלושה דברים המוזכרים בקטע, שגרמו

קרא עוד

בגרות לבתי ספר על יסודיים ערביים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשע"א, 2011 מועד הבחינה: משרד החינוך מספר השאלון: ע ב ר י ת לבתי ספר ערביים ספרות

בגרות לבתי ספר על יסודיים ערביים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשעא, 2011 מועד הבחינה: משרד החינוך מספר השאלון: ע ב ר י ת לבתי ספר ערביים ספרות בגרות לבתי ספר על יסודיים ערביים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשע"א, 2011 מועד הבחינה: משרד החינוך 014105 מספר השאלון: ע ב ר י ת לבתי ספר ערביים ספרות ב' א. משך הבחינה: שעה וחצי. יחידת לימוד אחת רק כהשלמה

קרא עוד

בארץ אחרת

בארץ אחרת בארץ אחרת כתבה טל ניצן איירה כנרת גילדר הוצאת עם עובד בע"מ 3112 על הספר זהו סיפור על ילדה שמגיעה יחד עם הוריה לעיר גדולה בארץ ארץ חדשה. הסיפור כתוב בגוף ראשון ומתאר חוויות ראשונות מן העיר הגדולה: גודלה

קרא עוד

סיכום האירועים בגבול רצועת עזה 21 באוקטובר 2018 ב- 17 ב א ו ק ט ו ב ר 2018 כ ל ל י ש ו ג ר ו ש ת י ר ק ט ו ת ל ע ב ר י ש ר א ל. א ח ת מ ש ת י ה ר ק ט

סיכום האירועים בגבול רצועת עזה 21 באוקטובר 2018 ב- 17 ב א ו ק ט ו ב ר 2018 כ ל ל י ש ו ג ר ו ש ת י ר ק ט ו ת ל ע ב ר י ש ר א ל. א ח ת מ ש ת י ה ר ק ט סיכום האירועים בגבול רצועת עזה 21 באוקטובר 2018 ב- 17 ב א ו ק ט ו ב ר 2018 כ ל ל י ש ו ג ר ו ש ת י ר ק ט ו ת ל ע ב ר י ש ר א ל. א ח ת מ ש ת י ה ר ק ט ו ת, ש נ ש א ו כ מ ו ת ג ד ו ל ה ש ל ח ו מ ר נ פ ץ,

קרא עוד

ב"ה גבולות היחידה: במדבר י', כ"ח-ל"ו נושא היחידה: בקשת משה מיתרו, "ויהי בנסוע הארון" כותב: מוריה שטרן מספר שיעורים: 1 הסבר כללי: פסוקים אלו מתחלקים לש

בה גבולות היחידה: במדבר י', כח-לו נושא היחידה: בקשת משה מיתרו, ויהי בנסוע הארון כותב: מוריה שטרן מספר שיעורים: 1 הסבר כללי: פסוקים אלו מתחלקים לש ב"ה גבולות היחידה: במדבר י', כ"ח-ל"ו נושא היחידה: בקשת משה מיתרו, "ויהי בנסוע הארון" כותב: מוריה שטרן מספר שיעורים: 1 הסבר כללי: פסוקים אלו מתחלקים לשני חלקים: בקשת משה מיתרו, והפרשייה בתוך ה- נ' ההפוכה.

קרא עוד

מבט לאיראן (4 בפברואר בפברואר, 2018)

מבט לאיראן (4 בפברואר בפברואר, 2018) מבט לאיראן ר 4 ב פ ב ר ו א 2018 18 בפברואר, 2018 ע ו ר ך : ד"ר ר ז צ י מ ט במוקד אירועי השבוע ב א י ר א ן מ מ ש י כ י ם ל ה כ ח י ש א ת ד י ו ו ח י י ש ר א ל ע ל מ ע ו ר ב ו ת א י ר א נ י ת ב א י ר ו ע

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation המרד הגדול: התבוסה במרד והתוצאות הדמוגרפיות שלו תוצאות המרד הגדול התבוסה במרד לאחר התבוסה שנחל קסטיוס גאלוס, הנציב הסורי שלא הצליח לכבוש את ירושלים, בשנת 66 התמנה אס פ ס י נ וס למפקד המלחמה נגד היהודים.

קרא עוד

Microsoft Word - tik latalmid-final

Microsoft Word - tik latalmid-final רשימת המשימות במבדק טבלת מעקב מס ' המשימה שם המשימה עמוד העברה ראשונה תאריך עבר/לא עבר העברה שנייה תאריך עבר/לא עבר 3 1 קריאת שמות אותיות 7 2 קריאת צלילי אותיות 10 קריאת צירופים של עיצורים ותנועות 3 4

קרא עוד

פעילות לתשעה באב:

פעילות לתשעה באב: פעילות לתשעה באב: הקדמה תשעה באב תשעה באב הוא היו האבל הלאומי בלוח השנה היהודי. יו אחד שבו אנו בוכי על מה שאי, על מה שהיה וכבר איננו. תשעה באב התחיל ע חטא המרגלי במדבר, החטא שבו המרגלי דברו דבה על האר,

קרא עוד

הפטרות - סוכם ע"י תלמידים הפטרת בהר-בחוקותי - מנהגי ההפטרה הרב אלחנן סמט שוב אנו ניצבים בפני פרשות מחוברות, מה שגורם לבעיות לגבי המנהגי

הפטרות - סוכם עי תלמידים   הפטרת בהר-בחוקותי - מנהגי ההפטרה הרב אלחנן סמט שוב אנו ניצבים בפני פרשות מחוברות, מה שגורם לבעיות לגבי המנהגי www.ybm.org.il הפטרת בהר-בחוקותי - מנהגי ההפטרה הרב אלחנן סמט שוב אנו ניצבים בפני פרשות מחוברות, מה שגורם לבעיות לגבי המנהגים. בהפטרות מחוברות עלינו לברר מה ההפטרה של כל פרשה בפני עצמה, וכן איזו הפטרה

קרא עוד

1 תרגום יונתן לנביאים אחרונים * אתר דעת * תרגום יונתן לנביאים אחרונים ישעיה... 2 פרק א... 2 פרק ב... 3 פרק ג... 4 פרק ד... 6 פרק ה... 6

1   תרגום יונתן לנביאים אחרונים * אתר דעת * תרגום יונתן לנביאים אחרונים ישעיה... 2 פרק א... 2 פרק ב... 3 פרק ג... 4 פרק ד... 6 פרק ה... 6 1 תרגום יונתן לנביאים אחרונים ישעיה... 2 פרק א... 2 פרק ב... 3 פרק ג... 4 פרק ד... 6 פרק ה... 6 פרק ו... 8 פרק ז... 9 פרק ח...10 פרק ט...11 פרק יא...15 פרק יב...16 פרק יג... 16 פרק יד... 17 פרק טו...19

קרא עוד

בית הספר התיכון של הישיבה דפלטבוש ע"ש יואל ברברמן

בית הספר התיכון של הישיבה דפלטבוש עש יואל ברברמן בית הספר התיכון של הישיבה דפלטבוש ע"ש יואל ברברמן תנ"ך למתקדמים כתות ט יחסי משפחה בספר בראשית יוסף ואחיו חלק שלישי בעריכת הרב אבנר טלר שבט תשע"ב 1 2 יחידה ז': יוסף ואחיו: הפרוד )חלק א'( בראשית פרק לז א

קרא עוד

לא טוב היות האדם לבדו

לא טוב היות האדם לבדו לא טוב היות האדם לבדו מטרה: עבודה יצירתית בעקבות לימוד פרק ב' בבראשית, ומתוך כך הטמעת הפרשנות שנלמדה וחשיבה על פרשנות אישית, מקורית. מהלך: לאחר לימוד פרשנים שונים על פסוק זה, התבקשו התלמידות, כמשימה לבית

קרא עוד

Yoma North of Mizbeach & Mizbeach Placement יומא לו-לז מיקום המזבח וצפונו

Yoma North of Mizbeach & Mizbeach Placement יומא לו-לז מיקום המזבח וצפונו רבי יוסי ברבי יהודה: מקיר מזבח צפוני ועד כותל עזרה צפוני וכנגד כל המזבח כולו שחיטת קדשי קדשים ב אינו אלא כנגד המזבח ולא לו או לו של המזבח אע"פ שהיא צפונו של העזרה דבעינן על ירך המזבח וליכא www.swdaf.com

קרא עוד

שלחן ערוך או"ח ח"ד

שלחן ערוך אוח חד תת זת ע ק וד ו ךו קל וד ל ו תו תוד ו לת ק דו ל ק ל וד על ל ק וד ו לוע ו וד ל וו ק צצ ו תע ת ת ו ד ל ך ע ק ק ץע וצע לד ו ל ל ךכלו ךצ זל דו דכ ע כו ד צוו צצקל צצק תל ת ףעל ו ו לו ךצו זל דו ד ע ו תת ךותל

קרא עוד

הבנת סדר הדברים א פרק כ' ו י ב א ו ב נ י י ש ר א ל כ ל ה ע ד ה מ ד ב ר צ ן... מי מריבה ומות אהרן הפסוק הראשון של הפרק מכיל כפילות: בני ישראל, וכל העדה

הבנת סדר הדברים א פרק כ' ו י ב א ו ב נ י י ש ר א ל כ ל ה ע ד ה מ ד ב ר צ ן... מי מריבה ומות אהרן הפסוק הראשון של הפרק מכיל כפילות: בני ישראל, וכל העדה הבנת סדר הדברים א פרק כ' ו י ב א ו ב נ י י ש ר א ל כ ל ה ע ד ה מ ד ב ר צ ן... מי מריבה ומות אהרן הפסוק הראשון של הפרק מכיל כפילות: בני ישראל, וכל העדה. פרק זה עוסק באירועי השנה הארבעים ליציאת ישראל ממצרים,

קרא עוד

"שיעור בהיסטוריה" נוסח אבו מאזן: בפתיחת דיוני המועצה הלאומית הפלסטינית נשא אבו מאזן נאום גדוש בעיוותים היסטוריים ובניחוח אנטישמי. זאת, כדי לשלול את קי

שיעור בהיסטוריה נוסח אבו מאזן: בפתיחת דיוני המועצה הלאומית הפלסטינית נשא אבו מאזן נאום גדוש בעיוותים היסטוריים ובניחוח אנטישמי. זאת, כדי לשלול את קי שיעור בהיסטוריה "" ב מ א י 3 י ר ו ש ל י ם" נוסח אבו מאזן : בפתיחת דיוני המועצה הלאומית ה פ ל ס ט י נ י ת נ ש א א ב ו מ א ז ן נאום גדוש בעיוותים היסטוריים ו ב נ י ח ו ח א נ ט י ש מ י. ז א ת, כ ד י ל ש

קרא עוד

Westminster Leningrad Codex [4.20]

Westminster Leningrad Codex [4.20] Isaiah 1 Isaiah 1 ישעיה ח זון ישע יהו ב ן א מוץ א ש ר ח ז ה על יהוד ה ו ירוש ל ם ב ימ! י עז יהו יות ם א ח ז יח ז ק יהו מל כ! י יהוד ה ש מ עו ש מים ו הא ז ינ י א ר ץ כ י יהו ה ד ב! ר ב נ ים ג דל ת י ו רוממ

קרא עוד

מפתח ענינים אות חיים והסגולה הבדוקה... פרקי תהלים מהגאון הצדיק הרב חיים קנייבסקי שליט א... פסוקים המיוחדים ללידה קלה... תפילה מיוחדת לשעת הלידה... נשמ

מפתח ענינים אות חיים והסגולה הבדוקה... פרקי תהלים מהגאון הצדיק הרב חיים קנייבסקי שליט א... פסוקים המיוחדים ללידה קלה... תפילה מיוחדת לשעת הלידה... נשמ מפתח ענינים אות חיים והסגולה הבדוקה... פרקי תהלים מהגאון הצדיק הרב חיים קנייבסקי שליט א... פסוקים המיוחדים ללידה קלה... תפילה מיוחדת לשעת הלידה... נשמת כל חי... תחינות ותפילות מיוחדים... תפילה לאישה בימי

קרא עוד

Microsoft Word - Fruit Council Regulation-1976, Dinim v.15 p doc

Microsoft Word - Fruit Council Regulation-1976, Dinim v.15 p doc ו( תקנות מועצת הפירות (ייצור ושיווק) (סדרי דין בפני ועדת קנסות), התשל"ו- 19761 בתוקף סמכותי לפי סעיף ( 48 לחוק מועצת הפירות (ייצור ושיווק), התשל"ג- 1973 (להלן - החוק), ובתוקף שאר הסמכויות הנתונות לי לפי

קרא עוד

Parsing Practice: All Weak Verbs in the BBH2 Workbook Parsing Sections, Randomized 1 1 שׁ לּ ת 2 ע ב ד הּ 3 שׂ אוּ 4 י כּ ה 5 ה ת בּ ר כ נוּ 6 מוּצ א ת 7 א ע נ

Parsing Practice: All Weak Verbs in the BBH2 Workbook Parsing Sections, Randomized 1 1 שׁ לּ ת 2 ע ב ד הּ 3 שׂ אוּ 4 י כּ ה 5 ה ת בּ ר כ נוּ 6 מוּצ א ת 7 א ע נ Parsing Practice: All Weak Verbs in the BBH2 Workbook Parsing Sections, Randomized 1 1 שׁ לּ ת 2 ע ב ד הּ 3 שׂ אוּ 4 י כּ ה 5 ה ת בּ ר כ נוּ 6 מוּצ א ת 7 א ע נ ה 8 כּ סּוּ 9 תּ שׁ ית י 10 מ כ סּ ה 11 מ צ יא ים 12 כּ לּ

קרא עוד

<4D F736F F D20F9E9F2E5F820F1E9EEF0E920E7ECE5F7E4>

<4D F736F F D20F9E9F2E5F820F1E9EEF0E920E7ECE5F7E4> ניב רווח פסיכומטרי 1 שיעור מבוא נושא סימני החלוקה כולל מספר מושגים שצריך להכיר כמו חלוקה לגורמים או שארית של חלוקה. בבחינה יכולות להופיע שאלות שיעסקו בנושא זה כנושא בפני עצמו, ולעתים הידע בנושא דרוש לפתרון

קרא עוד

ברכת האילנות מצווה מעשית לחידוש הקשר בין עם ישראל לטבע 1

ברכת האילנות מצווה מעשית לחידוש הקשר בין עם ישראל לטבע 1 ברכת האילנות מצווה מעשית לחידוש הקשר בין עם ישראל לטבע 1 תוכן עניינים "אז ירננו כל עצי יער" ברכת האילנות כמחדשת את הקשר בין העם והטבע... 4 סדר ברכת האילנות... 6 ברכות הראייה הכרה עמוקה ומתמדת בפלא הקיום...

קרא עוד

Microsoft Word - טופס תשובות 2 יחל

Microsoft Word - טופס תשובות 2 יחל פתרון בחינת הבגרות בתנ"ך שתי יחידות לימוד קיץ תשע"ה,2015, שאלונים 136,001206 : מוגש ע"י צוות המורים של "יואל גבע" הערות :.1 התשובות המוצגות כאן הן בגדר הצעה לפתרון השאלון..2 תיתכנה תשובות נוספות, שאינן

קרא עוד

שאלות העשרה ושאלות הערכה לפרק "משאבי טבע ביבשה ובים" שאלות העשרה שאלה 1 חפשו מידע על המהפכה החקלאית וענו: 1. מדוע לדעתכם מדובר במהפכה? 2. מה היו השלבי

שאלות העשרה ושאלות הערכה לפרק משאבי טבע ביבשה ובים שאלות העשרה שאלה 1 חפשו מידע על המהפכה החקלאית וענו: 1. מדוע לדעתכם מדובר במהפכה? 2. מה היו השלבי ע עכ " ע ם" ע 1 דע ע כ ע: 1. דע דעכם ד כ? 2. ם ע ם? 3. ם ם ם דם? דע דעכם ם? 4. זם עם כ? : זעם, ף זעם, ד ם 2 כ ם ד כ. ם :, ף, ע, זעם,. 3 כ כ עך ען ן כע כ כ. 4 עכ כ: ם כן ך ם? : כ ם, ע כ, כ ם, ם. ד, ם דם,

קרא עוד

Eliashiv Fraenkel Phd..pdf

Eliashiv Fraenkel Phd..pdf מ פ ג ש י ם ו ש י ח ו ת ש ל ח כ מ י ם ב ס י פ ו ר י ם ע ל ר ק ע ה ל כ ת י ב ת ל מ ו ד ה ב ב ל י ח י ב ו ר ל ש ם ק ב ל ת ה ת ו א ר ד ו ק ט ו ר ל פ י ל ו ס ו פ י ה מ א ת : א ל י ש י ב פ ר נ ק ל ה מ ח ל ק

קרא עוד

Microsoft PowerPoint - מפגש דבורה הרפז

Microsoft PowerPoint - מפגש דבורה הרפז יום עיו ן רכ זי/ תו עב רית: הבנת הנק ר א, הבעה ולשון 17.11.09 ל' חשון תש"ע ברוכ ים/ תו המצטר פים/ תו רכ זות חד שות רכ זות בבתי ספר ח דשים ד עולות קומה ב/מרש ת אור ט י שר אל: "ר נו ר ית גנץ אבישג גורדון

קרא עוד

(Microsoft Word - \371\340\354\345\357 \340 \347\345\370\ doc)

(Microsoft Word - \371\340\354\345\357 \340 \347\345\370\ doc) הצעה לפתרון שאלון א, חורף 2011 נכתב ע"י עידית גולץ (מורה ורכזת עברית) וארנון דותן (מורה בלחמן). פרק א הבנה והבעה (50 נקודות).1 קהל היעד, הנמענים תפקיד הלשון העברית פן אחד היהודים בארץ מפתח להקמת חברה מלוכדת

קרא עוד

ועדת בטיחות

ועדת בטיחות ועדת בט יחות הקמת ועדת בטיחות א. מפעל שעובדים בו 25 עובדים לפחות המורכב מנציגי העובדים ומנציגי המעביד. מפעל שמספר העובדים קטן מ- 25 עובדים יוכל להקים ועדת בטיחות באישור ועדת העבודה והרווחה של הכנסת. ב.

קרא עוד

Microsoft Word - מארג השפה 9 - דגם.doc

Microsoft Word - מארג השפה 9 - דגם.doc מבחן בעברית תכנ תי "מארג השפה" 9 שנ"ל מבחן דגם (ינואר, 2004) שם פרטי: שם משפחה: מס' תעודת זהות: תאריך: שם מרכז ההשכלה / מוסד: מנהל מרכז השכלה: שם: חתימה: אנו רואים בקיום טוהר הבחינות משימה חינוכית, ערכית

קרא עוד

אחריות קבוצתית

אחריות קבוצתית אחריות קבוצתית משך הפעולה: 56 דק' מטרות: 1. החניך יכיר בסוגים ומאפיינים שונים של קבוצות ובייחודיות קבוצת ח'. 2. החניך ילמד מהי אחריות קבוצתית לעומת אחריות אישית והצורך של הקבוצה בשתיהן למען השגת מטרותיה.

קרא עוד

pdf

pdf בניי נ : ב ח חמי י נו י ביב, ב בי ו ב ב חוב בניי ב ו ב מנו מ 20. מ חו נ י בנייני י ו מ ב ב בי ו 142 ו 144 ב ו טיח, מ, ו י י בי בבנייני : ו ב ני ו ו ו, ו ו י בבניי י נ. מ ב ו ב ו נ בו י ונו יט מ י י י נ

קרא עוד

האשם צפי אלדין, מבכירי חזבאללה, מודה כי הארגון נוטל חלק במערכה בדרום סוריה ומדגיש, כי חזבאללה נוכח בדרום סוריה וכי תהיה לו נוכחות במדינות שונות ב"מפת

האשם צפי אלדין, מבכירי חזבאללה, מודה כי הארגון נוטל חלק במערכה בדרום סוריה ומדגיש, כי חזבאללה נוכח בדרום סוריה וכי תהיה לו נוכחות במדינות שונות במפת ה ה ת נ ג ד ו ת " ( מ ש ת ת ף ב מ ע ר כ ה ב ד ר ו ם ס ו ר י ה" ה ה ת נ ג ד ו ת " )" ק ט ע י ם( ערוץ אלמנאר, לבנון,( " 26 ב י ו ל י 2018 האשם צפי אלדין, מבכירי חזבאללה, מודה כי הארגון נוטל חלק במערכה בדרום

קרא עוד

<4D F736F F D20EBFAE5F0FA20E4F4F1E9ED20F9EC20E9E5F13120FA2E646F63>

<4D F736F F D20EBFAE5F0FA20E4F4F1E9ED20F9EC20E9E5F13120FA2E646F63> כתונת הפסים של יוסף קנאת האחים בגלל סתם כותונת? רחל סיביליה בפגישתי הראשונית עם ספור יוסף וכתונת הפסים שעשה לו אביו, קשה היה לי לקבל את אפשרות קיומה של קנאה עזה כזו מצד אחיו הגדולים ממנו. אבל את הספור

קרא עוד

<4D F736F F D20E1F7F9E420ECEEE9F0E5E920E0F4E5E8F8E5F4E5F1>

<4D F736F F D20E1F7F9E420ECEEE9F0E5E920E0F4E5E8F8E5F4E5F1> תיק : /09 בבית המשפט לענייני משפחה בכפר סבא המבקש: המשיב: היועץ המשפטי לממשלה במשרד העבודה והרווחה רח' שוקרי, 5 חיפה בקשה למינוי אפוטרופוס כב' בית המשפט מתבקש למנות את המבקש כאפוטרופוס קבוע לרכושה ולגופה

קרא עוד

ב "ה Uהכהנים הגדולים Uרשימות הכהנים הגדולים ע"פ חז"ל הדר הורן/ ישיבת "ברכת משה" מעלה אדומים הכהנים הגדולים מהקמת המשכן עד סוף בית ראשון- שיטת התוס' וה

ב ה Uהכהנים הגדולים Uרשימות הכהנים הגדולים עפ חזל הדר הורן/ ישיבת ברכת משה מעלה אדומים הכהנים הגדולים מהקמת המשכן עד סוף בית ראשון- שיטת התוס' וה ב "ה Uהכהנים הגדולים Uרשימות הכהנים הגדולים ע"פ חז"ל הדר הורן/ ישיבת "ברכת משה" מעלה אדומים הכהנים הגדולים מהקמת המשכן עד סוף בית ראשון- שיטת התוס' והמשך חכמה. הכהנים הגדולים מהקמת המשכן עד סוף בית ראשון-

קרא עוד

מערך פעולה 55 דקות מטרות: )1 )2 )3 נושא: המשימה: הגשמה משך החניך יגדיר מהי הגשמה וכיצד היא ביטוי של החלום במציאות. הפעולה החניך ישאף להגשמה בחייו. החנ

מערך פעולה 55 דקות מטרות: )1 )2 )3 נושא: המשימה: הגשמה משך החניך יגדיר מהי הגשמה וכיצד היא ביטוי של החלום במציאות. הפעולה החניך ישאף להגשמה בחייו. החנ מערך פעולה 55 דקות מטרות: )1 )2 )3 נושא: המשימה: הגשמה משך החניך יגדיר מהי הגשמה וכיצד היא ביטוי של החלום במציאות. הפעולה החניך ישאף להגשמה בחייו. החניך יבין כי הגשמה אינה משימה פשוטה והיא מחייבת גם עשייה.

קרא עוד

"צעדת השיבה הגדולה": אירועי 13 באפריל 2018

צעדת השיבה הגדולה: אירועי 13 באפריל 2018 צעדת השיבה הגדולה" :" צעדת השיבה הגדולה " : תמונת מצב, מאזן ביניים" י ו ם ש י ש י ש ל ש ר י פ ת" א י ר ו ע י 13 ב א פ ר י ל 2018 15 ב א פ ר י ל 2018 1 עיקרי תמונת המצב ביום שישי 13 ב א פ ר י ל 2018 י ו

קרא עוד

ש ב י ר ת ה, א ת ר ה ב י ת( ה ת נ ג ד ו ת נחרצת של הרשות הפלסטינית ל " סדנת העבודה " הכלכלית, שהאמריקאים עומדים לכנס ב ב ח ר י י ן 23 ב מ א י 2019 כ ל

ש ב י ר ת ה, א ת ר ה ב י ת( ה ת נ ג ד ו ת נחרצת של הרשות הפלסטינית ל  סדנת העבודה  הכלכלית, שהאמריקאים עומדים לכנס ב ב ח ר י י ן 23 ב מ א י 2019 כ ל ש ב י ר ת ה, א ת ר ה ב י ת( ה ת נ ג ד ו ת נחרצת של הרשות הפלסטינית ל " סדנת העבודה " הכלכלית, שהאמריקאים עומדים לכנס ב ב ח ר י י ן 23 ב מ א י 2019 כ ל ל י ל א ח ר ו נ ה הודיעו ארה " ב ו ב ח ר י י ן ע ל

קרא עוד

אתר איראני פרסם נאום, שנשא מזכ"ל חזבאללה בפורום סגור בו הביע נאמנות מוחלטת למנהיג איראן. הצהרות דומות התפרסמו בעבר ע"י בכירים מאיראן ומחזבאללה

אתר איראני פרסם נאום, שנשא  מזכל חזבאללה בפורום סגור בו הביע נאמנות מוחלטת למנהיג איראן. הצהרות דומות התפרסמו בעבר עי בכירים מאיראן ומחזבאללה 14 ב מ ר ץ 2018 אתר איראני פרסם נאום, שנשא מזכ"ל חזבאללה בפורום סגור בו ה ב י ע נאמנות מוחלטת למנהיג איראן. הצהרות דומות התפרסמו בעבר ע"י בכירים מאיראן ו מ ד"ר ר ז צ י מ ט עיקרי המסמך ב- 12 ב מ ר ץ פ ר

קרא עוד

1 תיכון א' לאמנויות-ת"א תאריך הגשה: יומן קריאה /סמסטר א' כיתה ט' לכל תלמידי כיתות ט' לפני שתיגשו למטלות הכתיבה הנכם מתבקשים לקרוא בעיון את פרטי מהלך ה

1 תיכון א' לאמנויות-תא תאריך הגשה: יומן קריאה /סמסטר א' כיתה ט' לכל תלמידי כיתות ט' לפני שתיגשו למטלות הכתיבה הנכם מתבקשים לקרוא בעיון את פרטי מהלך ה 1 תיכון א' לאמנויות-ת"א תאריך הגשה: יומן קריאה /סמסטר א' כיתה ט' לכל תלמידי כיתות ט' לפני שתיגשו למטלות הכתיבה הנכם מתבקשים לקרוא בעיון את פרטי מהלך העבודה בפרויקט הקריאה : שימו לב: במהלך השנה יתקיימו

קרא עוד

בס"ד יחידה 1: "אין לי ארץ אחרת" למה ניתנה לעם ישראל דווקא ארץ ישראל? א. משימה לפני הלימוד: שאלי 01 אנשים לפחות, מה מיוחד לדעתם בארץ ישראל? אספי את כל

בסד יחידה 1: אין לי ארץ אחרת למה ניתנה לעם ישראל דווקא ארץ ישראל? א. משימה לפני הלימוד: שאלי 01 אנשים לפחות, מה מיוחד לדעתם בארץ ישראל? אספי את כל בס"ד יחידה 1: "אין לי ארץ אחרת" למה ניתנה לעם ישראל דווקא ארץ ישראל? א. משימה לפני הלימוד: שאלי 01 אנשים לפחות, מה מיוחד לדעתם בארץ ישראל? אספי את כל התשובות כאן:.0.2.3.4.5.6.7.8.9.01 ב. ארץ ישראל- לעם

קרא עוד

שאלון איבחון להפרעת קשב ריכוז ותחלואה נילווית שם הילד: תאריך לידה: תאריך מילוי השאלון: / / ממלא השאלון: / אמא אבא מורה גננת שלום, אנא ענו על השאלון הב

שאלון איבחון להפרעת קשב ריכוז ותחלואה נילווית שם הילד: תאריך לידה: תאריך מילוי השאלון: / / ממלא השאלון: / אמא אבא מורה גננת שלום, אנא ענו על השאלון הב שאלון איבחון להפרעת קשב ריכוז ותחלואה נילווית שם הילד: תאריך לידה: תאריך מילוי השאלון: / / ממלא השאלון: / אמא אבא מורה גננת שלום, אנא ענו על השאלון הבא על פי הסולם הבא: ההתנהגות המתוארת לא ניראית לעולם

קרא עוד

המעבר לחטיבה עליונה

המעבר לחטיבה עליונה בס "ד בס "ד בס "ד עיריית אשדוד מקיף ז' הקריה אשדוד התשע "ב בית הספר ביכולת של התלמידים, ומאפשר בכל מסלול לגשת לבחינות הבגרות לפי יכולתו והישגיו הלימודים. בית הספר שכל תלמידי שכבה ט' ימשיכו ללמוד במסגרת

קרא עוד

דרישות המחלקה לשנת הלימודים התשע''ז ה מ ח ל ק ה ל ת ל מ ו ד ע " ש נ פ ת ל - י פ ה ה מ ג מ ה ל ת ל מ ו ד ראש המחלקה: פרופסור אמריטוס: פרופסור מן המנין:

דרישות המחלקה לשנת הלימודים התשע''ז ה מ ח ל ק ה ל ת ל מ ו ד ע  ש נ פ ת ל - י פ ה ה מ ג מ ה ל ת ל מ ו ד ראש המחלקה: פרופסור אמריטוס: פרופסור מן המנין: ה מ ח ל ק ה ל ת ל מ ו ד ע " ש נ פ ת ל - י פ ה ה מ ג מ ה ל ת ל מ ו ד ראש המחלקה: פרופסור אמריטוס: פרופסור מן המנין: פרופסור חבר: מרצה בכיר: מורה בכיר: מרצה: מורה : דואר אלקטרוני: ד''ר אהרן עמית י' ריבלין,

קרא עוד

ע ז ר י מ ע ם ה ש ם ע ו ש ה ש מ י ם ו א ר ץ ס פ ר ז ה ר ה ש ב ת פ ר ש ת ו י ג ש ת וכ ן ה ס פ ר:. אע ר כ ה ש ל ש ע ה.. ב ש ב ת ב ו ת ש וב.. גא ור ה ז ה

ע ז ר י מ ע ם ה ש ם ע ו ש ה ש מ י ם ו א ר ץ ס פ ר ז ה ר ה ש ב ת פ ר ש ת ו י ג ש ת וכ ן ה ס פ ר:. אע ר כ ה ש ל ש ע ה.. ב ש ב ת ב ו ת ש וב.. גא ור ה ז ה ע ז ר י מ ע ם ה ש ם ע ו ש ה ש מ ים ו א ר ץ ס פ ר ז ה ר ה ש ב ת פ ר ש ת ו י ג ש ת וכ ן ה ס פ ר:. אע ר כ ה ש ל ש ע ה.. ב ש ב ת ב ו ת ש וב.. גא ור ה ז ה ר מ ח ל ק.. דז וה ר ע ל מ ע ל ת ו ש מ יר ת ה ש ב ת

קרא עוד

בי"ס כרמלית- חיפה

ביס כרמלית- חיפה בי"ס כרמלית- חיפה מבחן הבנת הנקרא ולשון לכיתה ה' שליש שני תאריך: שם: חברים טובים- קראו היטב את השאלות לפני שאתם עונים משך הבחינה: 09 דקות ציון המבחן מ 89 נקודות קראו את הקטע שלפניכם: חבר טוב בעירק חיו

קרא עוד

ע( אהרן איסרס חבר מועצת העיר חולון ביתנו רח' חנקין 42, חולון פקס: (, טלפונים: (ב) דואר אלקטרוני: iswi

ע( אהרן איסרס חבר מועצת העיר חולון ביתנו רח' חנקין 42, חולון פקס: (, טלפונים: (ב) דואר אלקטרוני: iswi ע( אהרן איסרס חבר מועצת העיר חולון ביתנו רח' חנקין 42, חולון 58283 פקס: 09-8851969 (,09-8851970 09-8639464 טלפונים: (ב) 03-5041412 דואר אלקטרוני: iswima@bezeqint.net סלולרי: 050-2333122 052-3866616, 18.2.08

קרא עוד

בס"ד

בסד ח ס ר ב ה פ ר ש ו ת ל צ ו ר כ י צ י ב ו ר ב מ ס ג ר ת אישור תכניות ב נ י י ן ע י ר תוכן העניינים פ ר ק נ ו ש א ע מ ו ד 2 5 8 2 6 4 מ ב ו א תקציר מנהלים.1.2 2 6 6 3. פירוט הממצאים 2 6 6 3. 1 הפרשות שטחים

קרא עוד

כמה מילים לפני שקופצים לתוך ה...ציור זוכרים? מרי פופינס קופצת עם הילדים לתוך הציורים, כמה מילות קסמים והם בפנים! וכמה קורה שם בפנים: הילולה, הרפתקה, ו

כמה מילים לפני שקופצים לתוך ה...ציור זוכרים? מרי פופינס קופצת עם הילדים לתוך הציורים, כמה מילות קסמים והם בפנים! וכמה קורה שם בפנים: הילולה, הרפתקה, ו כמה מילים לפני שקופצים לתוך ה...ציור זוכרים? מרי פופינס קופצת עם הילדים לתוך הציורים, כמה מילות קסמים והם בפנים! וכמה קורה שם בפנים: הילולה, הרפתקה, וגם כעסים וקינאה. אז תנו לי יד וקדימה קופצים, רק תזכרו

קרא עוד

Microsoft Word פרק 16 - פתרון משוואות רמה א

Microsoft Word פרק 16 - פתרון משוואות רמה א 0.0. דף עבודה פתרון משוואות ושאלות מילוליות נתונות שתי משוואות שקולות. 8 60 הסבירו מדוע המשוואות שקולות. 6) 4( שקולה למשוואות אלו? האם המשוואה 8 מצאו שתי משוואות נוספות השקולות למשוואות בסעיף. () משוואות.

קרא עוד

צילום ו/או העתקה מספר זה הנו מעשה לא חינוכי המהווה עבירה פלילית 13 מפילוג הממלכה המאוחדת ועד שיבת ציון מבוא לספר מלכים ספר מלכים הוא הספר הרביעי והאחר

צילום ו/או העתקה מספר זה הנו מעשה לא חינוכי המהווה עבירה פלילית 13 מפילוג הממלכה המאוחדת ועד שיבת ציון מבוא לספר מלכים ספר מלכים הוא הספר הרביעי והאחר צילום ו/או העתקה מספר זה הנו מעשה לא חינוכי המהווה עבירה פלילית 13 מפילוג הממלכה המאוחדת ועד שיבת ציון מבוא לספר מלכים ספר מלכים הוא הספר הרביעי והאחרון בקובץ נביאים ראשונים. הוא מתאר את ההיסטוריה של עם

קרא עוד

<4D F736F F D20F4F2E5ECE5FA20EEE5EEF6E0E5FA20312E646F63>

<4D F736F F D20F4F2E5ECE5FA20EEE5EEF6E0E5FA20312E646F63> 1 תרגול פעולות מומצאות ( ( $ מה מהתשובות לא יכולה להיות תוצאה של הפעולה ) ( $ 1 הוגדרה פעולה חדשה $ + 1 1 + 10 + () () מה תוצאת הפעולה ) ( @ @ 10 = הוגדרה הפעולה החדשה 10 1 () 10 () 10 $ 19 $ 17 a) ( $

קרא עוד

בהמשך לאירועי "צעדת השיבה הגדולה" מנסים פעילים אנטי-ישראלים באירופה לארגן משט לרצועת עזה (תמונת מצב ראשונית)

בהמשך לאירועי צעדת השיבה הגדולה מנסים פעילים אנטי-ישראלים באירופה לארגן משט לרצועת עזה (תמונת מצב ראשונית) ארגון סיוע תורכי המקיים פעולות הומניטאריות ברחבי העולם, ה מ ס י י ע, חסין אורוכ,, בהמשך לאירועי " צעדת השיבה הגדולה" מנסים פעילים אנטי- ישראלים באירופה לארגן משט לרצועת ע ז ה ) תמונת מצב ראשונית) 29 2018

קרא עוד

שלחן ערוך או"ח ח"ד

שלחן ערוך אוח חד ת נ ל ע צ ח נ נ ת ל ל צ נ נ ך תעל על ע נ נ תעל ענ לת ענ ך ל תנת עז חל כלל כל חנ ע ל ל נ ת כ ף ת ע ת תע כנ חכ כ נ כ נ כ ע ת נ נ נת ל צ עכ נת ף ח ת נת ל כ ךצ ל ךצ ל ח חל נ נ נ כ ע תח ח ע ע נ תחת תח ל חל

קרא עוד

פעילות לגן חובה פעילות מלווה לשיר "אני נשאר אני" שכתבה דתיה בן דור העוסק בהבעת רגשות ובזהות מטרות: הילדים יבינו שלבני אדם יש רגשות שונים, לפעמים שמחים

פעילות לגן חובה פעילות מלווה לשיר אני נשאר אני שכתבה דתיה בן דור העוסק בהבעת רגשות ובזהות מטרות: הילדים יבינו שלבני אדם יש רגשות שונים, לפעמים שמחים פעילות לגן חובה פעילות מלווה לשיר "אני נשאר אני" שכתבה דתיה בן דור העוסק בהבעת רגשות ובזהות מטרות: הילדים יבינו שלבני אדם יש רגשות שונים, לפעמים שמחים ולפעמים עצובים, אבל האדם עצמו לא משתנה. הילדים יבינו

קרא עוד

"ניצנים" תוכנית הצהרונים

ניצנים תוכנית הצהרונים "ניצנים" - צהרונים חברתיים אוגוסט 2017 אב תשע"ז החוק, הקול הקורא, תכנית "ניצנים" החוק לפיקוח על הפעלת צהרונים לגילאי 3-8 נחקק בתהליך מואץ, ביוזמת מספר חברי כנסת, במטרה להסדיר את הפיקוח על הצהרונים במדינה.

קרא עוד

עשרה בטבת

עשרה בטבת עשרה בטבת תענית ציבור בבית הספר עשרה בטבת מורות יקרות! עם חזרתנו מחופשת חג האורים, אנו מוצאים את עצמנו כבר בפתיחת חודש טבת. חודש טבת הוא חודש של צער לעם ישראל. כל אחת מוזמנת לעיין בקטעים שמובאים בספר התודעה

קרא עוד

קריית החינוך ע"ש עמוס דה שליט חטיבה עליונה סיכום מחצית א' שכבת י"א הסתיימה לה המחצית הראשונה, בשנה מאתגרת - שנת בגרויות ראשונה לשכבה. במקביל ללימודים

קריית החינוך עש עמוס דה שליט חטיבה עליונה סיכום מחצית א' שכבת יא הסתיימה לה המחצית הראשונה, בשנה מאתגרת - שנת בגרויות ראשונה לשכבה. במקביל ללימודים סיכום מחצית א' שכבת י"א הסתיימה לה המחצית הראשונה, בשנה מאתגרת - שנת בגרויות ראשונה לשכבה. במקביל ללימודים נערכו מגוון פעילויות ואירועים שתיבלו את הלימודים והכינו את התלמידים לקראת העתיד. לימודים - בסוף

קרא עוד

כללים להעסקת קרובי משפחה ועבודה נוספת ברשויות המקומיות

כללים להעסקת קרובי משפחה ועבודה נוספת ברשויות המקומיות כללים להעסקת קרובי משפחה ברשויות המקומיות מגישה: מרגלית בוטרמן, עו"ד ממונה )כ"א ושכר( משפטית משרד הפנים איסור העסקת קרובי משפחה הדין הישראלי מטיל מגבלות על הזכות של הרשות המקומית להתקשר עם קרוב משפחה של

קרא עוד

מצגת של PowerPoint

מצגת של PowerPoint שלום לתלמידי י"א חמש יחידות מתמטיקה גיל קרסיק מורה למתמטיקה בשעה וחצי הקרובות נדבר על שאלון 806 סדרות הנדסיות וחשבוניות ארבעה תרגילים שהיו בבחינות בגרות ארבעה טיפים )טיפ אחד אחרי כל תרגיל שנפתור הערב(

קרא עוד

בנק כשר לכתחילה: שותפות ולא שיעבוד וך ח כךיא ך ךיומו ךךאא ח חךי ךךעוו ימ יטהע י יוד ו וע ע ו קה הח חז ז קק י ותע וב ו ו...ע ע חמך ך א לא וממ ח א ת וא

בנק כשר לכתחילה: שותפות ולא שיעבוד וך ח כךיא ך ךיומו ךךאא ח חךי ךךעוו ימ יטהע י יוד ו וע ע ו קה הח חז ז קק י ותע וב ו ו...ע ע חמך ך א לא וממ ח א ת וא בנק כשר לכתחילה: שותפות ולא שיעבוד וך ח כךיא ך ךיומו ךךאא ח חךי ךךעוו ימ יטהע י יוד ו וע ע ו קה הח חז ז קק י ותע וב ו ו...ע ע חמך ך א לא וממ ח א ת וא ת ח תקחא נ שש ש ךךא וךת ת ךר ח בךיתע ו קיי חרא יתע

קרא עוד

סימונה בחמישה משקלים משפחת גופנים חדשה בעברית הפונטיה עמוד 1 סימונה - חוברת גופן

סימונה בחמישה משקלים משפחת גופנים חדשה בעברית הפונטיה עמוד 1 סימונה - חוברת גופן סימונה בחמישה משקלים משפחת גופנים חדשה בעברית עמוד 1 דק אבגדהוזחטיכלמנסעפצקרשת 0123456789?! רגיל אבגדהוזחטיכלמנסעפצקרשת 0123456789?! בינוני אבגדהוזחטיכלמנסעפצקרשת 0123456789?! שמן אבגדהוזחטיכלמנסעפצקרשת

קרא עוד

Engage חשיפה ראשונית לפרויקט אירופאי ייחודי הקניית כלים למעורבות פעילה בנושאי מדע-חברה לכלל אזרחי העתיד חזית המדע והטכנולוגיה אוריינות מדעית לחיים שית

Engage חשיפה ראשונית לפרויקט אירופאי ייחודי הקניית כלים למעורבות פעילה בנושאי מדע-חברה לכלל אזרחי העתיד חזית המדע והטכנולוגיה אוריינות מדעית לחיים שית Engage חשיפה ראשונית לפרויקט אירופאי ייחודי הקניית כלים למעורבות פעילה בנושאי מדע-חברה לכלל אזרחי העתיד חזית המדע והטכנולוגיה אוריינות מדעית לחיים שיתוף פעולה בין מורים שיח טיעוני (ארגומנטציה) בקרב תלמידים

קרא עוד

Microsoft Word - solutions.doc

Microsoft Word - solutions.doc תחרות גיליס 009-00 הרי פוטר הגיע לחנות הדובשנרייה בהוגסמיד. הוא מגלה, שהכסף שלו מספיק בדיוק ל- סוכריות קוסמים ול- 5 קרפדות שוקולד, או בדיוק ל- 0 קרפדות שוקולד ול- 0 נשיקות מנטה, או בדיוק ל- 45 נשיקות מנטה

קרא עוד

מערכת הבריאות בישראל שנה א ppt לפורטל [לקריאה בלבד]

מערכת הבריאות בישראל שנה א ppt לפורטל [לקריאה בלבד] מערכת הבריאות בישראל גולדשמידט לידיה R.N M.A 2012 בריאות בישראל מוסדות משרד הבריאות קופות חולים מוסדות ציבוריים: בתי חולם, מד"א, אגודות מוסדות פרטיים: בתי חולים, שירותי רפואת שיניים שירותי בריאו ת השירותים

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation הנח את הפלאפון במרכז החדר סדנאות ליבה למאמנים משמעת עצמית מטרות הסדנה הקניית כלים לבניית משמעת עצמית אצל השחקנים הקניית כלים ליצירת מאמץ מרבי, ניהול רגשות ואיפוק מודל ערכי הליבה מיצוי עצמי משמעת עצמית

קרא עוד

כובע קסמים מאת לאה גולדברג איורים: רינת הופר עיצוב: אבנר גלילי הוצאת ספרית פועלים 2005 על הספר כובע הקסמים הוא התגשמות חלומה של ילדה: חפץ מופלא שימלא

כובע קסמים מאת לאה גולדברג איורים: רינת הופר עיצוב: אבנר גלילי הוצאת ספרית פועלים 2005 על הספר כובע הקסמים הוא התגשמות חלומה של ילדה: חפץ מופלא שימלא כובע קסמים מאת לאה גולדברג איורים: רינת הופר עיצוב: אבנר גלילי הוצאת ספרית פועלים 2005 על הספר כובע הקסמים הוא התגשמות חלומה של ילדה: חפץ מופלא שימלא את משאלות ליבה. בעזרת כובע הקסמים הדמיוני, מגשימה הילדה

קרא עוד

כתיבת דו"ח אבחון ארגוני

כתיבת דוח אבחון ארגוני 1 כתיבת דו"ח אבחון ארגוני 2 כמה מילים מקדימות על התוכן... - האופן בו אנו מנתחים את הארגון נשען על הפרדיגמות שלנו אודות השאלות מהו ארגון? מהי אפקטיביות ארגונית? אבחון ארגוני מיטבי מנתח את המערכת הארגונית

קרא עוד

שם: כיתה:

שם: כיתה: שם: כת: 2 תת דמת! ם חן ת תת כת ש", ג שן גד דמ ממש ז!( תת מכת. ק מעטת מן שת. )ם כמ, מד ת כת ש", ע ספת! תג ק תת ש ת תת גת תת כת ש": ט ח ז ד ג כת ג ט ח ז ד ג כת ש" ס ן ם מ ך כ כת ג ס ן ם מ ך כ כת ש" ת ש ק

קרא עוד

פרויקט שורשים דמות

פרויקט שורשים דמות פרויקט שורשים דמות בחייכם אודות דמות פרק זה בעבודת השורשים יכלול מידע אודות הדמות שנבחרה מצד ההורים. הפרק יכיל תקציר רגיל ]רשות[ או מעוצב ]רשות[, טקסט ]חובה[, תמונות ]רשות אבל ]רשות [. רצוי מאוד[, אלבום-מצגת

קרא עוד

פרופיל ארגוני - תדריך להכרת שירות - מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעו

פרופיל ארגוני - תדריך להכרת שירות - מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעו פרופיל ארגוני תדריך להכרת שירות מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעות פתיחה ונעילה. מספרי טלפון בשירות ובבית עובדים בכירים

קרא עוד

פרקים ט- י המסע בעקבות הענן והחצוצרות 1 המסע המתואר שיצא מהר סיני, היה צריך להסתיים בכניסה של בני ישראל לא"י וזוהי האווירה המופיעה בפרקנו. חשוב להדגיש

פרקים ט- י המסע בעקבות הענן והחצוצרות 1 המסע המתואר שיצא מהר סיני, היה צריך להסתיים בכניסה של בני ישראל לאי וזוהי האווירה המופיעה בפרקנו. חשוב להדגיש פרקים ט- י המסע בעקבות הענן והחצוצרות 1 המסע המתואר שיצא מהר סיני, היה צריך להסתיים בכניסה של בני ישראל לא"י וזוהי האווירה המופיעה בפרקנו. חשוב להדגיש את האוירה הזו, על מנת להמחיש את גודל השבר בעקבות חטא

קרא עוד

חינוך לשוני הוראת קריאה: נקודת מבט של הערכה: מהן הסוגיות שבהן ידע מחקרי עשוי לסייע בעיצוב מדיניות ועשייה?

חינוך לשוני הוראת קריאה:  נקודת מבט של הערכה: מהן הסוגיות שבהן ידע מחקרי עשוי לסייע בעיצוב מדיניות ועשייה? חינוך לשוני שפה ערבית סוגיות שבהן ידע מחקרי עשוי לסייע בעיצוב מדיניות ועשייה - נקודת מבט של הערכה מפגש לימודי 7.7.2011 אימאן עואדיה מנהלת תחום מבחנים בערבית - הרשות הארצית 2011# 1 מהי? היא הגוף המוביל

קרא עוד

<4D F736F F D20F2E1E5E3E420EEE7E5E9E1E5FA20E0E9F9E9FA2E646F63>

<4D F736F F D20F2E1E5E3E420EEE7E5E9E1E5FA20E0E9F9E9FA2E646F63> עבודת הגשה בפרויקט: מגיש: יובל מרגלית כיתה: י' 4 בי"ס: אורט" מילטון" בת ים תאריך: 31-5-2009 .1 מקום ההשמה בו הייתי הינו שירותי כבאות והצלה בעיר בת ים. שירותי הכבאות בבת ים, הינם חלק משירותי הכבאות הארצית

קרא עוד

בית ספר תיכון מאר אליאס- אעבלין

בית ספר תיכון  מאר אליאס- אעבלין בית ספר תיכון מאר אליאס- אעבלין עברית לבתי ספר ערביים ידע לשון וספרות א-שאלון 014204 2 יחידות לימוד קיץ 2011 הוראות לנבחן א. משך הבחינה: שעתיים וחצי מבנה השאלון ומפתח הערכה: בשאלון זה שני חלקים: חלק ראשון-ידע

קרא עוד

כיבוד אב ואם ר' בועז ויינר, ר' דורון נודלמן ראשי פרקים: פסוקי התורה הקשורים למצוות כלפי ההורים. חומרת המצווה. הזכרת שם אביו. סתירת והכרעת דברי אביו. כ

כיבוד אב ואם ר' בועז ויינר, ר' דורון נודלמן ראשי פרקים: פסוקי התורה הקשורים למצוות כלפי ההורים. חומרת המצווה. הזכרת שם אביו. סתירת והכרעת דברי אביו. כ כיבוד אב ואם ר' בועז ויינר, ר' דורון נודלמן ראשי פרקים: פסוקי התורה הקשורים למצוות כלפי ההורים. חומרת המצווה. הזכרת שם אביו. סתירת והכרעת דברי אביו. כפייה על מצוות כיבוד אב ואם. תלמוד-תורה מול כיבוד אב

קרא עוד

מדריך למורה צהר לבראשית לכיתה ב פרקים יח-נ * המדריך מנוסח בלשון זכר מטעמי נוחות, אך מיועד לנשים וגברים כאחד. 1

מדריך למורה צהר לבראשית לכיתה ב פרקים יח-נ * המדריך מנוסח בלשון זכר מטעמי נוחות, אך מיועד לנשים וגברים כאחד. 1 מדריך למורה צהר לבראשית לכיתה ב פרקים יח-נ * המדריך מנוסח בלשון זכר מטעמי נוחות, אך מיועד לנשים וגברים כאחד. 1 תוכנית לימודים לחומש בראשית פרקים יח-נ, כיתה ב ים הפרקים מס' השיעורים 5 הכנסת האורחים של אברהם;

קרא עוד

מבוא למדעי המחשב

מבוא למדעי המחשב מבוא כללי לתכנות ולמדעי המחשב 1843-0310 מרצה: אמיר רובינשטיין מתרגל: דין שמואל אוניברסיטת תל אביב סמסטר חורף 2017-8 חלק ב - מבוא לקריפטוגרפיה שיעור 5 (offset מונחים בסיסיים צופן קיסר (היסט,.1.2 1 Today

קרא עוד

שחזור מבחן יסודות הביטוח – מועד 12/2016

שחזור מבחן יסודות הביטוח – מועד 12/2016 שחזור בחינה יסודות הביטוח מועד 2202/21 לפניכם שחזור מבחן יסודות הביטוח מועד 2202/21. השאלות מבוססות על שחזור התלמידים. תודה לכל אלו שתרמו בביצוע השחזור. במידה והנכם זוכרים שאלות נוספות ו 0 או דיוק טוב

קרא עוד

הצעת פתרון בחינת הבגרות בעברית )שאלון א'( חורף 1023 שאלון 120, הצעת הפתרון הבחינה בעברית )שאלון א( נכתבה על-ידי דפנה עמית, סהר שוקר ועופר סלמן ש

הצעת פתרון בחינת הבגרות בעברית )שאלון א'( חורף 1023 שאלון 120, הצעת הפתרון הבחינה בעברית )שאלון א( נכתבה על-ידי דפנה עמית, סהר שוקר ועופר סלמן ש הצעת פתרון בחינת הבגרות בעברית )שאלון א'( חורף 1023 שאלון 120,022207 הצעת הפתרון הבחינה בעברית )שאלון א( נכתבה עלידי דפנה עמית, סהר שוקר ועופר סלמן שגיא, מורים ללשון בבתי הספר של לחמן. פרק ראשון הבנה והבעה

קרא עוד

מגישה : חני חוקת תשע"ו עבור "קריאת כיוון" למטרת למידה אישית בלבד חוקת שמורות חני הזכויות שמורות הזכויות כלכל

מגישה : חני חוקת תשעו עבור קריאת כיוון למטרת למידה אישית בלבד חוקת שמורות חני הזכויות שמורות הזכויות כלכל מגישה : חני חוקת תשע"ו עבור "קריאת כיוון" למטרת למידה אישית בלבד חוקת שמורות חני הזכויות שמורות הזכויות כלכל שמגיב* עד שזז* עד מנומנם* חולמני- ץ* ר שלווה* אישיות מפריע* לא ך* א... י ש י ב ה ז מ ן ל א ח

קרא עוד

שעור 6

שעור 6 שעור 6 Open addressing אין רשימות מקושרות. (נניח שהאלמנטים מאוחסנים בטבלה עצמה, לחילופין קיים מצביע בהכנסה המתאימה לאלמנט אם אין שרשור). ב- addressing open הטבלה עלולה להימלא ב- factor α load תמיד. במקום

קרא עוד

כנס הסברה בנושא ההוסטל

כנס הסברה בנושא ההוסטל כנס הסברה בנושא ההוסטל 8/7/2018 1 תחילת האירוע 25/5/18 למועצה המקומית ולתושבים נודע לראשונה על הקמת הוסטל לדרי רחוב ונפגעי התמכרויות מפרסומים ברשתות החברתיות ולא בעדכון מסודר. מיקומו: שדרות בן גוריון 5,

קרא עוד

מספר נבחן / תשס"ג סמסטר א' מועד א' תאריך: שעה: 13:00 משך הבחינה: 2.5 שעות בחינה בקורס: מבחנים והערכה א' מרצה: ד"ר אבי אללוף חומר עזר

מספר נבחן / תשסג סמסטר א' מועד א' תאריך: שעה: 13:00 משך הבחינה: 2.5 שעות בחינה בקורס: מבחנים והערכה א' מרצה: דר אבי אללוף חומר עזר מספר נבחן 2002 2003 / תשס"ג סמסטר א' מועד א' תאריך: 29.1.03 שעה: 13:00 משך הבחינה: 2.5 שעות בחינה בקורס: מבחנים והערכה א' מרצה: ד"ר אבי אללוף חומר עזר: אין שימוש במחשבון: מותר בבחינה 10 עמודים כולל עמוד

קרא עוד