he_tnj2.indd

גודל: px
התחל להופיע מהדף:

Download "he_tnj2.indd"

תמליל

1 Dart Center for Journalism & Trauma. You are welcome to copy and redistribute this material in print or electronically provided the text is not modified the Dart Center is cited in any use and no fee is charged.

2 הקדמה 11 בספטמבר באפריל 1995 (הפיצוץ באוקלהומה סיטי). כלנו יודעים מה התרחש בתאריכים שלעיל. אבל לכל אחד ואחת מאיתנו יש תאריכים נוספים בזיכרון: היום שבו פיגוע הרג אנשים רבים בעיר מגוריכם; היום שבו ילדים חפים מפשע מצאו את מותם; היום שבו נהרגו מכרים. כתבים עורכים צלמים וצוותי חדשות מעורבים בכיסוי טרגדיות רבות בחייהם החל במלחמות דרך פיגועים תאונות אסונות טבע וכלה ברציחות. בכל טרגדיה ישנם קורבנות. כל טרגדיה משפיעה על הסביבה בה התרחשה. כל טרגדיה חקוקה בזיכרון. האירועים שהתרחשו בתאריכים המצויינים לעיל גרמו לשינוי בהווי העיתונאי. אך על מנת לכסות כל טרגדיה באופן יעיל עיתונאים צריכים להחשיב שלושה מרכיבים חשובים: הקורבנות. מותם או פציעתם גוררים אחריהם גלים של צער ואבל. לאחר הפיגוע באוקלוהומה סיטי אד קלי אז העורך בפועל של עיתון Oklahoman The אמר לצוותו שהטרגיה היתה מעל לכל סיפור אנושי. "רבים מן האנשים שנהרגו הם כמוני וכמוך" הוא כתב במזכר היומי. "הם חיו חיים יפים ומלאים. כמו כן לילדים שנהרגו עימם היו עוד חיים שלמים למצות." הקהילה. קרוב לודאי שהדרך בה עיתונאים מדווחים משפיעה על האופן שבו הקהילה מתמודדת עם המציאות שאחרי הטרגדיה. כריס פק נשיא ה Associated Press Managing Editors אמר בכינוס במילווקי ב 11 באוקטובר 2001: "עיתונינו סייעו לאומה האמריקנית להבין מה התרחש בניו יורק ובוושינגטון הבירה. עיתונינו היוו עבור האמריקנים מקור להבנת הטרגדיה ולהבעת חששות הזדהות ושיתוף פעולה." פק עורך ה Commercial Appeal בממפיס טנסי הוסיף כי "העמודים שלנו המשיכו לאחד קהילות. לכתבים הצלמים והעורכים שלנו יש יכולות יחודיות ובעלות ערך אשר עזרו לאומה להבין ולהפנים נושאים טעונים." העיתונאים. אין אדם שהאנושיות היא ממנו והלאה. עיתונאים עומדים בפני אתגרים כאשר הם מדווחים מאירועים אלימים ומטרגדיות המוניות. לעיתים הם מתמודדים עם היותם הראשונים לדווח מאירועים שכאלו. הם מתקשרים עם קורבנות בעת שאלו מנסים להתגבר על צער עמוק. עיתונאים שמדווחים מאירועי דמים מציבים לעיתים חציצה נחוצה ומקצועית בינם לבין הניצולים והעדים המרואיינים. אולם לאחר שעיתונאי משוחח עם אנשים הסובלים מאובדן אותה חציצה עלולה לחסום את הצורך להגיב על החשיפה העצמית לטרגדיה. להעתקה ולהפצה באופן מודפס או אלקטרוני כל עוד לא יעובד. לכל שימוש ללא תשלום.

3 אל טומפיקינס מה Poynter Institute for Media Studies כתב ב 15 בספטמבר 2001 ב :Poynter.org "כתבים צלמים מהנדסים טכנאי קול ומפיקים עובדים לא פעם בצמוד לצוותי חירום. הסימפטומים של טראומה אשר הם חווים דומים במידה רבה לאלו ששוטרים ואנשי חילוץ חשים בשטח אך עיתונאים בדרך כלל מקבלים תמיכה מועטה לאחר שהדיווח עובר הלאה. בזמן שלאנשי חילוץ מוצעים דיון ויעוץ שלאחר טראומה עיתונאים כבר מכסים את האייטם החדשותי הבא." אנו משערים שבעתיד נעמוד בפני טרגדיות נוספות תאריכים נוספים שיחקקו בזיכרוניתיהם של הקורבנות הקהילות וזיכרונותינו שלנו. העצות הבאות יכולות לסייע לכם להתמודד באופן יעיל יותר עם שלושת המרכיבים: הקורבנות הקהילה והעיתונאות. להעתקה ולהפצה באופן מודפס או אלקטרוני כל עוד לא יעובד. לכל שימוש ללא תשלום.

4 ראיונות עצות לעריכת ראיונות עם קורבנות: התיחסו לקורבנות בכבוד ובהערכה כפי שהייתם רוצים שיתייחסו אליכם במצב שכזה. עיתונאים תמיד ישאפו ליצור קשר עם ניצולים אבל רצוי שיעשו זאת ברגישות ותוך מודעות לתיזמון ולאופן שבהם יש לסגת מהראיון. הזדהו באופו ברור: "שמי (פרטי ומשפחה) מעיתון (שם העיתון) ואנו עובדים על כתבה שתספר על חייו של (שם הקורבן)." אל תופתעו אם התגובה שתקבלו תהיה חריפה בעיקר מהורים לקורבנות ילדים. כמו כן המנעו מלהגיב חזרה בחריפות. ניתן לאמר שהינכם משתתפים בצער המשפחה ו/או החברים אך המנעו מלאמר שאתם מבינים או יודעים כיצד הם חשים. אל תופתעו בעיקר בעת דיווח על אלימות פוליטית אם המשפחה ו/או החברים טוענים ש" זה לא עוזר שאתם משתתפים בצערי." המשיכו להעניק יחס של כבוד. המנעו מהכבדה בשאלות קשות מן ההתחלה. פתחו את הראיון בשאלות כגון "תוכלו לספר לי על חייו של (שם הקורבן)?" או " מה (שם הקורבן) אהבה לעשות במיוחד? מה היא נהגה לעשות בשעות הפנאי?" בשלב זה היו קשובים! הטעות העיתונאית החמורה ביותר היא לפטפט יותר מידי. היו זהירים במיוחד בעת ראיון עם קרוביו של נעדר ונסו להבהיר שהכתבה תהיה על חיי הנעדר בחייו אל תכתבו הספד. אם אין באפשרותכם ליצור קשר עם הקורבנות או הניצולים נסו למצוא את קרוביו לשם קבלת תגובה. באם התגובה חריפה השאירו מספר טלפון או כרטיס ביקור והסבירו שהניצולים יכולים לפנות אליכם לכשיחפצו בכך. תהליך מסוג זה מוביל פעמים רבות לכתבות הטובות ביותר להעתקה ולהפצה באופן מודפס או אלקטרוני כל עוד לא יעובד. לכל שימוש ללא תשלום.

5 כתיבת המאמר עצות לכתיבה על הקורבנות: התמקדו בחייהם של הקורבנות. מצאו מה הפך אותם למיוחדים: אישיות אמונות סביבה (סובבים תחביבים משפחה וחברים) ודברים אהובים ואהובים פחות. התייחסו לחיי הקורבנות בעדינות כפי שצלמים עושים בעת עבודה על דיוקן. היו דייקנים תמיד. בידקו שוב ושוב עם הקורבנות או הנציגים שלהם איות של שמות עובדות ואפילו ציטוטים. הסיבה: בזמן שתשוחחו עם הקורבנות לראשונה הם עלולים להיות מבולבלים או לא מרוכזים. בדיקה נוספת תוכל להבטיח דיוק. כמו כן הדבר יספק מידע נוסף וציטוטים שבהם תוכלו להשתמש. הסתייעו בפרטים המסייעים לתאור קורבנות כפי שחיו או מספקים תמונות מחייהם. לדוגמא: " הוא אהב לנגן בגיטרה מידי ערב על מנת לבדר את המשפחה אך הדבר סייע לו להשתחרר מהלחץ בעבודה כמפקד במשטרה." המנעו מפרטים רוויי דם בנוגע למות הקורבנות. לאחר הפיצוץ באוקלוהומה סיטי היו עיתונאים שבחרו לא לספר שחלקי גופות נותרו תלויים מצמרות עצים ליד בניין הממשל. שאלו עצמכם האם הדימויים יסייעו או יזיקו לחלק מהקוראים או הצופים כמו כן המנעו מילים וביטויים כגון " סוף" "ינוחו בשלום על משכבם" או "קהילה המומה מתאבלת." השתמשו במילים פשוטות וברורות כפי שעיתונאים כותבים בכל מאמר טוב. השתמשו בציטוטים ובאפיזודות מפי קרובי וחברי הקורבנות לתיאור חיי הקורבנות במיוחד אלו המספרים כיצד התמודדו הקורבנות עם מכשולים בחייהם. חפשו תמונות עדכניות של הקורבנות (אך זכרו להשיבם מהר ככל שניתן). כך תדעו כיצד נראו הקורבנות בחייהם. 5. להעתקה ולהפצה באופן מודפס או אלקטרוני כל עוד לא יעובד. לכל שימוש ללא תשלום.

6 הקהילה עצות לדיווח על טרגדיות בקהילתכם: הבינו שהדיווח של אירוע טראומתי משפיע על הקוראים הצופים והמאזינים. זכרו שטון הדיווח עלול לשקף את אופן תגובת הקהילה לאירוע. לכן עליכם לקבוע נהלים שישפיעו על המאמר: למשל שקלו כיסוי של טקס רשמי לקורבנות על פני כיסוי של הלוויות פרטיות. כמו כן באם תבחרו בטקס רשמי צרו קשר עם מארגני הטקס על מנת לוודא שאינכם מהווים גורם מפריע. כתבו על חיי הקורבנות והשפעתם על הקהילה. מאמרים שכאלו ייכתבו על הקורבנות דברים שאהבו לעשות דברים שייחדו אותם וההשפעה המכרעת שהיתה להם על הקהילה. במקרים רבים בני המשפחה וחבריהם של הקורבנות רוצים לתרום מידע כאשר הם מבינים שעיתונאים כותבים כתבות מסוג זה ב לאחר הפיצוץ באוקלוהומה סיטי Oklahoman The קרא למאמרים שכאלו "דיוקנאות של חיים." בנוסף Oklahoman The יצר "דיוקנאות של חיים" לאחר שסופת טורנדו מדרגה חמש הרגה 44 איש במאי 1999 ולאחר התרסקות מטוס בשנת 2000 שהרג עשרה משחקני והנהלת קבוצת הכדורסל של Oklahoma New York לאחר אירועי ה 11 בספטמבר 2001 ה. State University Asbury Park Press קרא למאמרים שכאלו "דיוקנאות של אבל." ה Times כינה מאמרים אלו סיפורים "של תמורה." מאמרים אלו יכולים להתפרסם בפורמט זהה עד שכל הקורבנות מקבלים חשיפה. לעיתים אלו יכולים להוביל לסיפורים נרחבים יותר. ספקו מסגרות לפריקת מחשבות בדגש על מילות עידוד. הציעו הצעות לגבי הדרכים שבהן ניתן לסייע וכיצד. ד"ר פרנק מ. אוכברג לשעבר ראש מועצת מנהלי ה Dart Center טוען כי "עיתונאים ומרפאים מתמודדים עם אתגרים דומים כאשר הם מבינים שהנושא עלול לגרום לנזק נוסף. טכניקות יכולות להיות שונות אך המטרה אחת היא: ליידע בנוגע למקורות סיוע." מצאו דרכים שבהן ניתן לסייע כולל מעשים של נדיבות ודווחו עליהן לאורך תהליך הסיוע. כך תוכלו לספק תקווה לקהילה. חזרו ושאלו: מה הציבור רוצה ובאיזו נקודה הדיווח העיתונאי הופך למוגזם? באיזו נקודה התקשורת הופכת את הכיסוי לקליל בזמן שהקהילה עדיין בתחושה כבדה? הקהילה היא יותר מאשר ההרג והאסון. על המאמר לשקף זאת להעתקה ולהפצה באופן מודפס או אלקטרוני כל עוד לא יעובד. לכל שימוש ללא תשלום.

7 העיתונאים כיצד תשמרו על עצמכם: דעו היכן עוברים הגבולות לגביכם. אם ניתנה לכם משימה שנראית מעל ומעבר ליכולתכם הביעו זאת בעדינות בפני האחראים עליכם. אמרו שייתכן ואינכם הכשירים ביותר לביצוע הדבר ונמקו מדוע. קחו הפסקות. כמה דקות או כמה שעות הרחק ממקום ההתרחשות יסייעו בהפגת המתחים. מצאו אוזן קשבת. בין אם מדובר בעורכים או בחברים עליכם לבטוח בהם שיקשיבו בלא לבקר אתכם. אלו שעברו חוויות דומות יוכלו בהחלט לשמש כאוזן קשבת. לימדו כיצד להתמודד עם מתחים. מצאו תחביבים עשו ספורט והכי חשוב שהו בקרבת המשפחה בני/בנות הזוג והחברים או עם כל אלו. נסו לנשום עמוק. ב Connecticut Health Network Eastern ממליצים "לקחת נשימה ארוכה איטית ועמוקה במשך חמש שניות. דמיינו שאתם נושפים מתח ושואפים רוגע." כל אלו יעילים לבריאותכם הנפשית והגופנית. הבינו שהבעייה עלולה להיות קשה מנשוא. לפני מותו באפריל 1945 כתב המלחמות ארני פייל סיפר "שקעתי בזה לזמן רב מידי. רוחי שבורה ומחשבותי מבולבלות. הקושי הפך גדול מידי." אם כך קורה גם לכם חפשו אחר ייעוץ מגורם מקצועי להעתקה ולהפצה באופן מודפס או אלקטרוני כל עוד לא יעובד. לכל שימוש ללא תשלום.

8 ההיבט הויזואלי עצות לצלמים המצלמים טרגדיות: הבינו שהנכם עלולים להיות הראשונים להגיע למקום ההתרחשות. קיימת סבירות שתתמודדו עם סכנות ועם תגובות חריפות מצד הרשויות והציבור. השארו רגועים ומרוכזים. היו ערים לכך שהמצלמה איננה מגנה מפני פציעות. אל תהססו לעזוב את המקום באם הוא הופך למסוכן מידי. מנהלים או עורכים אמורים להבין שחיי אדם חשובים יותר מתמונות לעיתון. התייחסו לקורבנות ברגישות רשמיות וכבוד. אל תגיבו בחריפות לאלו העונים לכם. הזדהו בנימוס בשמכם לפני בקשת מידע. לעיתים תתעדו תמונות רוויות דם. שאלו את עצמכם האם תמונות אלו חשובות דיו למטרות תיעוד או שהן מוחשיות מידי לקוראים או לצופים. עשו כל אשר תוכלו על מנת להמנע מלהפר פרטיות של אנשים בשעת צערם אולם זה לא אומר שאסור לחלוטין הצילום של רגשות במקום ציבורי. למרות זאת המנעו מהפרת הפרטיות בביתם של קורבנות או מלהפריע להם בעת ההתמודדות עם הצער. עליכם להבין שכבני אנוש מחובתכם לדאוג לנפשכם. היו פתוחים וכנים לגבי רגשותיכם. חלקו אשר על נפשכם עם חברים לעבודה חברים לחיים או בני/בנות זוג. כתבו על כך. החליפו מראות זוועה בדימויים חיוביים. צרו לעצמכם שגרה של הרגלים בריאים. ד"ר אלנה ניומן פסיכולוגית קלינית שערכה מחקר בקרב 800 צלמי עיתונות טענה בעת כינוס של ה : National Press Photographers Association " לכל עדות למוות ופציעה יש מחיר מחיר אשר הולך וגדל ככל שהחשיפה גדלה. ככל שעיתונאים עוברים יותר טראומות כך גדלה הסבירות לחוות השלכות פסיכולוגיות." אם הבעיה הופכת לקשה מנשוא אל תהססו לפנות לייעוץ מקצועי להעתקה ולהפצה באופן מודפס או אלקטרוני כל עוד לא יעובד. לכל שימוש ללא תשלום.

9 ניהול עצות לניהול צוות המכסה אירועים טראומתיים: בני אדם מושפעים באופן שונה. יש כאלו המושפעים מיידית ואילו לאחרים זה לוקח ימים שבועות חודשים ואפילו שנים עד אשר ההשפעה ניכרת. עיתונאים שטוענים או משדרים שהכל כרגיל יכולים למעשה להיות אלו שהושפעו יותר מכולם. אחרים מסוגלים לפתח מנגנונים המסייעים להתמודד עם הטרגדיה ובכך ממזערים אותה. בעיות אישיות יעצימו תגובות. למשלאדם בעיצומו של תהליך גירושין עלול להיות מושפע יותר מאחרים. עיתונאים עלולים להראות סימנים בעת שהם תחת השפעה. עייפות עצבנות ולחץ הם סימנים מוכרים בין אם הם מתרחשים בתוך או מחוץ לחדר החדשות. עודדו עורכים וכתבים להאזין ולפקוח עין. זכרו: o o o 1. מנו אחראים לשלום הצוות אשר יוכלו לחלוק עצות עימכם. לאחר ה 11 בספטמבר 2001 שני "מתווכים מטעם הצוות" מונו ב New Jersey s Asbury Park. Press אליין סילברסטריני כתבת ואחת המתווכות כתבה שהיא וקרול גורגה עודדו דיווח רגיש ותשומת לב לצרכים האישיים של הצוות. "נכחנו בישיבות צוות סייענו במציאת מענה לשאלות ושמרנו על עירנות בנוגע לכתבים שהוצפו בעבודה על ידי סבב החלפות. כמו כן שוחחנו עם כתבים שעליהם התריעו אחרים כסובלים ממשבר." עודדו ייעוץ אישי. כמו כן ערכו ישיבות צוות על מנת ליידע על מקורות נימת דיווח כיצד ניתן לסייע עצמית ואחד לשני ומקורות סיוע נוספים. אל תצפו מחברי הצוות לחשוף פרטים אישיים בישיבות אלו. שלחו אימיילים או מזכרים המציעים עידוד הכרה עד כמה עבודת העיתונאים משפיעה על הקהילה איזכורים טיפים להקלת הכאב ומכתבים למערכת מקוראים בנוגע לדיווחים. דוגמאות מהימים שלאחר ה 11 בספטמבר 2001 כוללות מזכר מוויליאם א. שמידט עוזר לעורך המשנה ב The New York Times והקטע שאחריו מתוך מזכר מפי הנרי פרימן עורך ה News Journal בוויט פלינס ניו יורק: "אנו נדווח על כל פיסת חדשות ונמשיך לתפקד ברמות המקצעיות הטובות ביותר. קוראינו צריכים אותנו כעת יותר ממבכל זמן אחר. מה שדרוש לנו בכל עת במיוחד כעת חשוב ביותר." "אולם חשוב גם כן שתדאגו לעצמכם. ושכולנו דואגים האחד/אחת לשני/שניה." "אני מודה לכם על הזכות והכבוד להיות העורך שלכם." עודדו חברי צוות לעזור לעצמם. פרסמו עצות על לוחות מודעות ושלבו אותן במזכרים ובאימיילים. 5. להעתקה ולהפצה באופן מודפס או אלקטרוני כל עוד לא יעובד. לכל שימוש ללא תשלום.

10 עיתונאים ותגובות מייק האגן מזכיר ה HazMat הדגיש את מציאות המאה ה- 21 : משטרה כוחות חילוץ וכעת גם עיתונאים- נחשבים כמגיבים הראשונים לאירועי טרור. שוטר ממשטרת לוס אנג'לס אמר בועידת for" Homeland Terrorism: A Primer "First-responder Journalists ב 2003 שבדרך כלל עיתונאים מגיעים לפני או מיד לאחר המשטרה וכוחות החילוץ. הבנה זו בודאי בטלה בפני עיתונאים או צלמים מנוסים אשר הגיעו ראשונים למקום ההתרחשות האלימה. אך בחברה של ימינו שבה טרור הפך לאיום יותר מתמיד עיתונאים והאחראים עליהם צריכים להיות ערים לנושאים של בטיחות ואתיקה. "שוטרים כוחות חילוץ ומגן דוד אדום מצויידים ומאומנים למצבי חירום. כאשר עיתונאים הם הראשונים להגיב הם נתקלים במצבים קשים וקיים פוטנציאל לסכנה פיזית ונפשית כלפי אחרים וכלפי עצמם" טוען ד"ר פרנק אוכברג. עניינים אתיים כוללים התלבטויות בנוגע למתן סיוע לקורבנות פצועים או עזרה בפינוי בטרם כוחות החילוץ מגיעים. מילוי תפקידכם כעיתונאים תוך התעלמות מקורבנות בצרה עלול להחשב כטעות מוסרית בעיני הציבור. בנוסף לנושאים האתיים הקשורים לקורבנות על עיתונאים או צלמים מוטלת חובת הידיעה בנוגע לסכנות הכרוכות בדיווח מאירועים אלימים. מגיבים ראשונים צריכים להיות מודעים לביטחונם ולסביבתם כאשר הם מגיעים ראשונים למקום האירוע. סיכונים כאלו כוללים: המפגע עדיין נוכח בשטח. איום האלימות ממשיך או סכנות הנמצאות בסמוך. האיזור עודנו מזוהם במקרה של תקלה ביולוגית. תוכנית מחבלים להתקפה נוספת. בעת הודעה לאונסק"ו בג'מייקה רודני פיינדר ראש ה International News Safety Institute אמר כי עיתונאים מחוייבים להיות נכונים לעבור הכשרה לשם הגנה עצמית מפני נזק גופני ופסיכולוגי. "רבים עדיין מתנהגים כגיבורים ושמים את עצמם ואת שותפיהם בסכנה" הוא טען. גם עורכים מתמודדים עם האחריות לשלוח לשטח עיתונאים וצלמים בעיקר צעירים שאינם מנוסים במצבי סכנה פוטנציאלים. עליהם למצוא דרכים להגן על העיתונאים שלהם ולייעץ להם על אמצעי זהירות ראויים. להעתקה ולהפצה באופן מודפס או אלקטרוני כל עוד לא יעובד. לכל שימוש ללא תשלום.

11 ה Newsday וה Washington Post סיפקו ציוד חירום על מנת לסייע לכתביהם ולצלמיהם שדיווחו במצבי סכנה כך דווח ג'יימס ט. מיידור מה.Newsday כמו כן כמה עיתונאים אמרו בועידת ה Homeland terrorism שהם עברו הכשרת בטיחות מיוחדת. הווארד ש. איטיינר סמנכ"ל לעניני עריכה במחלקת הפרסום ב.Tribune Co סיפר למיידור שהעיתונים שבשליטת חברתו לא יפעילו לחץ על עיתונאים לדווח מאירועים מסוכנים ואף ייעצו להם לגבי אמצעי זהירות. עיתוני החברה כוללים את ה- Times Los Angeles ה Chicago.Newsday וה Tribute "יש לזכור שבנוסף לכך שאין אייטמים השווים חיי עיתונאים עיתונאים מתים לא ידווחו עוד לעולם" אמר טיינר. לסיום ואף החשוב מכל עיתונאים ועורכים צריכים להיות מודעים להשפעות הפסיכולוגיות. סיכום ואף ייעוץ הינם הכרחיים על מנת לאזן את הנזק הנפשי היכול להגרם לאחר שממלאים את תפקידי המגיבים הראשונים. כפי שהשוטר הייגן טען על העיתונאים של ימינו להבין שבלהופיע ראשונים במתקפה אלימה או טרוריסטית קיים סיכון משמעותי גופני וכן פסיכולוגי. להעתקה ולהפצה באופן מודפס או אלקטרוני כל עוד לא יעובד. לכל שימוש ללא תשלום.

12 ה" הפרעת החרדה הפוסט טראומתית שנטל מקלכלן כתבה את ניתוח המקרה הבא אשר פורסם ברשת ע"י ה Columbia :Graduate School of Journalism University American Psychiatric Association מאפיין את הפרעת החרדה הפוסט טראומתית כלפחות חודש אחד של חוויה מחדש ושל זכרונות חזקים מן האירוע שיתוק רגשי והמנעות מאנשים וממקומות המזכירים את האירוע. תיסמונת נוספת הינה עירנות יתר העלולה לכלול רוגז התנהגות מתוחה יכולת ריכוז ירודה הפרעות בשינה ותחושת חוסר ביטחון. ניצולי טראומה שוקעים בדיכאון לעיתים קרובות ומפתחים בעיות בעבודה ובבית. אנשים הסובלים מן ההפרעה עלולים לא להבין מה גורם לתסמונות אלו ואף לעולם לא לעבור איבחון תוך סבל אילם לעיתים במשך שנים רבות." מתח הינו תגובה נורמלית לחשיפה ממשוכת לאלימות ולטרגדיות אנושיות אחרות. אולם עניין יוצא דופן לגבי עיתונאים הוא שאנו חשים בתוכנו שתגובותינו יוצאות דופן. אלימות והשלכתה הרגשית משפיעות על כל מגיבים ראשונים כולל אנשי משטרה מכבי אש מגן דוד אדום וכמו כן עיתונאים. עיתונאים אינם שונים משוטרים או מכוחות חילוץ בכך שהם חשים יותר בנוח בזמן החשפות בפני קרובים ולא בפני זרים. בית קפה או מועדון יכולים לספק לשותפים מקום מפגש בעל ערך רב שבו ניתן לשוחח ולעדכן אחד את השני לגבי תחושות במקום העבודה. אך עידכון כנה אינו דורש כל חזות קשוחה דבר שהינו מוטמע בתרבות ה"גבריות" העיתונאית כך טען מרק פדלטי אנתרופולוג והעורך של.Correspondents War Stories: The Culture of Foreign זיהוי הצורך במפגש עידכוני או ההזדמנות להבהיר רגשות בימים שלאחר אלימות או ההתקפת טרור אינו סימן של חולשה כפי שעיתונאים רבים חושבים. לחלופין כאשר הדבר מתבצע בהצלחה עידכון מעורר התחזקות. האקט של הבהרת רגשות כתיבה רישום ציור דיבור או בכי נראה כמשנה את האופן שבו זיכרון טראומתי מתאחסן במוח כמניע את הזיכרון מחלק אחד לשני. ילדים ניצולים מגואטמלה ועד בוסניה החלו להרפא על ידי ציור וצביעה של מראות מן ההתקפה. בעיקר בזמן המקביל להזדמנות להתאבל לעיתים הבהרה מספקת שחרור של רגשות המתקשרות לאירוע ומשאירות את הכותבים עם היכולת להזכר באירוע בעתיד בפחות או ללא כל כאב. לעיתים עיתונאים משיגים את אותה התוצאה באמצעות כתיבת או הפקת דיווח אך לכך מצטרף ה"חומר שלא ניתן להוסיף לכתוב מפני שהוא מבעית מידי או לא לעיניין או כל דבר אחר" טוענת פני קוקרל כתבת ה ".The Oklahoman מה שבאמת הייתי צריכה [לאחר הפיצוץ באוקלוהומה סיטי] היה קצת זמן עם חבריי העיתונאים. לנתח את כל הדברים שקרו. " אך" היא הוסיפה "עד שכבר האטנו בקצב כולם התעייפו מהפיצוץ כך שמעולם לא הזדמן לנו לעשות זאת." עיתונאים הם אנשים אשר כמו אחרים הנחשפים לכאב חשים בו בין אם הוא כאב שלהם או לא. שמירה של הכאב כלוא תביא להשהיית ההשפעה ותהפוך אותה לחמורה יותר בעתיד. הצורך להבהיר רגשות לאחר דיווח על טרגדיות המוניות הינו מובן מאליו וסביר להניח שיקרה במוקדם ולא במאוחר אם יועץ מקצועי נמצא במקום. הבאת דיון מקצועי כשירות מטעם העבודה מיטיב עם המעבידים והעובדים פה אחד שכן התוצאה הנה רגישה יותר ומסייעת לעיתונאות. עיתונאים כולל כאלו שמדווחים בקבלנות צריכים לחפש ולנצל אפשרויות של יעוץ חברי ומקצועי. החדשות מתפרסמות. ניתן לפרוק רגשות הנובעות מיצירתן על ידי תמיכה מאחרים. להעתקה ולהפצה באופן מודפס או אלקטרוני כל עוד לא יעובד. לכל שימוש ללא תשלום.

13 credits Joe Hight managing editor of The Oklahoman is president of the Dart Center for Journalism & Trauma s Executive Committee. In 1995 he led the team of reporters and editors who covered victims of the Oklahoma City bombing. The Oklahoman s coverage won several national awards including The Dart Award for Excellence in Reporting on Victims of Violence. Frank Smyth is a freelance journalist and a contributor to Crimes of War: What the Public Should Know edited by Roy Gutman and David Rieff. He also is the Washington representative of the New York-based Committee to Protect Journalists. The Dart Center for Journalism & Trauma based at the University of Washington is a resource center and program developer for students educators journalists and news organizations interested in the intersection of journalism and trauma issues. The Dart Center recognizes and encourages excellence in reporting on victims of violence and trains journalists on issues of trauma. The International Society for Traumatic Stress Studies was founded in 1985 for professionals to share information about the effects of trauma. It is dedicated to the discovery and dissemination of knowledge about policy program and service initiatives that seek to reduce the immediate and long-term consequences of traumatic stress. להעתקה ולהפצה באופן מודפס או אלקטרוני כל עוד לא יעובד. לכל שימוש ללא תשלום.

14 credits Sources: Associated Press Managing Editors (apme.com); Dart Center for Journalism & Trauma (dartcenter.org); Institute on Coverage of Disasters and Tragedies/Writing and Editing Better Stories About Victims 1997; International Society for Traumatic Stress Studies annual convention 2001; National Press Photographers Association (nppa.org); Michigan State University; National Writers Workshop Oklahoma City 1999; and Poynter Institute for Media Studies (poynter.org). Photo credits: P2: Steve Sisney/The Oklahoman; P4: Ty Russell/The Oklahoman/Corbis; P5: Irwin Thompson/Dallas Morning News/Corbis; P6: Robert Patrick/Corbis Sygma; P7: David Maxwell/AFP/Corbis; P8: David Handschuh/New York Daily News; P9: Bill Ingalls/AFP/Corbis/ NASA; P11: Michael S. Yamashita/ Corbis; P13: John Van Hasselt/Corbis Sygma. Additional Resources: Associated Press Managing Editors Committee to Protect Journalists Dart Center for Journalism & Trauma International News Safety Institute International Society for Traumatic Stress Studies Kurk Schork Memorial Fund National Center for PTSD National Center for Victims of Crime National Child Traumatic Stress Network National Coalition Against Domestic Violence National Press Photographers Association Poynter Institute for Media Studies Covering Violence: A Guide to Ethical Reporting About Victims & Trauma by William Coté and Roger Simpson (Columbia University Press) להעתקה ולהפצה באופן מודפס או אלקטרוני כל עוד לא יעובד. לכל שימוש ללא תשלום.

ISI

ISI ISI - Web of Knowledge דצמבר 2007 המאגר ה - Knowledge ISI Web of הוא כלי מחקר רב תכליתי המאפשר גישה איכותית למידע אקדמי. הגישה למאגר פתוחה למנויים בלבד ומכל מחשב המחובר לרשת האוניברסיטה. כניסה למאגר ה

קרא עוד

פעילות לגן חובה פעילות מלווה לשיר "אני נשאר אני" שכתבה דתיה בן דור העוסק בהבעת רגשות ובזהות מטרות: הילדים יבינו שלבני אדם יש רגשות שונים, לפעמים שמחים

פעילות לגן חובה פעילות מלווה לשיר אני נשאר אני שכתבה דתיה בן דור העוסק בהבעת רגשות ובזהות מטרות: הילדים יבינו שלבני אדם יש רגשות שונים, לפעמים שמחים פעילות לגן חובה פעילות מלווה לשיר "אני נשאר אני" שכתבה דתיה בן דור העוסק בהבעת רגשות ובזהות מטרות: הילדים יבינו שלבני אדם יש רגשות שונים, לפעמים שמחים ולפעמים עצובים, אבל האדם עצמו לא משתנה. הילדים יבינו

קרא עוד

רגשי משחק קלפים לפיתוח תקשורת רגשית ואמפתיה לזולת מטרות המשחק: להעלות את המודעות למגוון הרגשות הקיימים בנו ולתת להם ביטוי להבין כי כל אירוע מעורר קשת

רגשי משחק קלפים לפיתוח תקשורת רגשית ואמפתיה לזולת מטרות המשחק: להעלות את המודעות למגוון הרגשות הקיימים בנו ולתת להם ביטוי להבין כי כל אירוע מעורר קשת רגשי משחק קלפים לפיתוח תקשורת רגשית ואמפתיה לזולת מטרות המשחק: להעלות את המודעות למגוון הרגשות הקיימים בנו ולתת להם ביטוי להבין כי כל אירוע מעורר קשת רחבה של רגשות לעודד שיח ולהמשיג רגשות לתת למדריך בסיס

קרא עוד

<4D F736F F D20F2E1E5E3E420EEE7E5E9E1E5FA20E0E9F9E9FA2E646F63>

<4D F736F F D20F2E1E5E3E420EEE7E5E9E1E5FA20E0E9F9E9FA2E646F63> עבודת הגשה בפרויקט: מגיש: יובל מרגלית כיתה: י' 4 בי"ס: אורט" מילטון" בת ים תאריך: 31-5-2009 .1 מקום ההשמה בו הייתי הינו שירותי כבאות והצלה בעיר בת ים. שירותי הכבאות בבת ים, הינם חלק משירותי הכבאות הארצית

קרא עוד

أكاديمية القاسمي كلية أكاديمية للتربية אקדמיית אלקאסמי מכללה אקדמית לחינוך שאלון שביעות רצון בהוראה זועבי מחמוד, 1992

أكاديمية القاسمي كلية أكاديمية للتربية אקדמיית אלקאסמי מכללה אקדמית לחינוך שאלון שביעות רצון בהוראה זועבי מחמוד, 1992 שאלון שביעות רצון בהוראה זועבי מחמוד, 1992 הקשר בין מנהיגות המנהל של בית הספר לבין הרגשתם של המורים ו תפקודם בכיתה במערכת החינוך הערבית בישראל מאת : מחמוד זועבי בהדרכת : ד"רציפורה שכטמן ד"ר מיכאל כץ עבודת

קרא עוד

מבט לאיראן (4 בפברואר בפברואר, 2018)

מבט לאיראן (4 בפברואר בפברואר, 2018) מבט לאיראן ר 4 ב פ ב ר ו א 2018 18 בפברואר, 2018 ע ו ר ך : ד"ר ר ז צ י מ ט במוקד אירועי השבוע ב א י ר א ן מ מ ש י כ י ם ל ה כ ח י ש א ת ד י ו ו ח י י ש ר א ל ע ל מ ע ו ר ב ו ת א י ר א נ י ת ב א י ר ו ע

קרא עוד

החינוך הגופני בבית הספר מה רצוי ? מהו מקומה ש המכללה?

החינוך הגופני בבית הספר מה רצוי ? מהו מקומה ש המכללה? חינוך גופני מתפיסת עולם לתוכנית לימודים המכללה ד"ר איתן אלדר האקדמית בוינגייט מה משפיע על תפיסת עולם של המורה? התנסות עבר )מה שהיה הוא שיהיה??( שירות צבאי תפיסה / הכתבה פוליטית גלובלית ומקומית מערכת הכשרה

קרא עוד

איזון סכרת באישפוז

איזון סכרת באישפוז רשיד שרית נאמנת סכרת RN מרכז רפואי ע"ש א. חולון וולפסון הכנת השטח, שיתוף פעולה של: הנהלת ביה"ח הנהלת הסיעוד מנהלי מחלקות אחיות אחראיות סוכרת היא הפרעה בחילוף החומרים הגורמת לעלייה ברמת הסוכר בדם ובמקרים

קרא עוד

התגוננות בפני כוחות האופל

התגוננות בפני כוחות האופל ניהול ידע אישי על רגל אחת 1 סוגי ידע Explicit גלוי Tacit סמוי 5 מה אמר השועל לנסיך הקטן? מה קורה בבתי ספר כשמורים או מנהלים עוזבים? 8 ניהול ידע במערכת החינוך רמת התלמיד )ניהול ידע אישי( רמת המורה )ניהול

קרא עוד

קרן מלגות לחיילים בודדים באוניברסיטת תל אביב ע"ש שון כרמלי ז"ל יוזמה של בית הספר למדע המדינה, ממשל ויחסים בינלאומיים

קרן מלגות לחיילים בודדים באוניברסיטת תל אביב עש שון כרמלי זל יוזמה של בית הספר למדע המדינה, ממשל ויחסים בינלאומיים קרן מלגות לחיילים בודדים באוניברסיטת תל אביב ע"ש שון כרמלי ז"ל יוזמה של בית הספר למדע המדינה, ממשל ויחסים בינלאומיים "החיילים הבודדים הם מופת לחברה הישראלית... החיילים הבודדים אינם לבד." רא"ל דן חלוץ,

קרא עוד

כנס הסברה בנושא ההוסטל

כנס הסברה בנושא ההוסטל כנס הסברה בנושא ההוסטל 8/7/2018 1 תחילת האירוע 25/5/18 למועצה המקומית ולתושבים נודע לראשונה על הקמת הוסטל לדרי רחוב ונפגעי התמכרויות מפרסומים ברשתות החברתיות ולא בעדכון מסודר. מיקומו: שדרות בן גוריון 5,

קרא עוד

Overview of new Office 365 plans for SMBs

Overview of new Office 365 plans for SMBs מעבר בין חבילות Online מעבר בין חבילות ב- Open Online to Open Current Plan Upgrade Options Current Plan Upgrade Options Business Essentials Business Premium Enterprise E1 Enterprise E3/E4 Enterprise E1

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 ניהול הבטיחות לקחים תובנות ואתגרים השפעת השלכות תקנות ארגון הפיקוח על העבודה תכנית לניהול הבטיחות התשע"ג 2013 1 כמה פרטים אמיר 2 השכלה : הנדסת מכונות )B.Sc( מנהל עסקים )M.B.A( הנדסת בטיחות )M.Sc( דוקטורט

קרא עוד

HUJI Syllabus

HUJI Syllabus Syllabus MEDIA LAW & ETHICS (A) - 50981 Last update 06-03-2016 HU Credits: 2 Degree/Cycle: 1st degree (Bachelor) Responsible Department: communication & journalism Academic year: 0 Semester: 2nd Semester

קרא עוד

בהמשך לאירועי "צעדת השיבה הגדולה" מנסים פעילים אנטי-ישראלים באירופה לארגן משט לרצועת עזה (תמונת מצב ראשונית)

בהמשך לאירועי צעדת השיבה הגדולה מנסים פעילים אנטי-ישראלים באירופה לארגן משט לרצועת עזה (תמונת מצב ראשונית) ארגון סיוע תורכי המקיים פעולות הומניטאריות ברחבי העולם, ה מ ס י י ע, חסין אורוכ,, בהמשך לאירועי " צעדת השיבה הגדולה" מנסים פעילים אנטי- ישראלים באירופה לארגן משט לרצועת ע ז ה ) תמונת מצב ראשונית) 29 2018

קרא עוד

I PRO Skills כישורים לעולם העבודה I CAN I AM I GROW I BUILD I NET I MIX כל הזכויות שמורות לג'וינט ישראל- תבת 2017

I PRO Skills כישורים לעולם העבודה I CAN I AM I GROW I BUILD I NET I MIX כל הזכויות שמורות לג'וינט ישראל- תבת 2017 BULD MX כל הזכויות שמורות לג'וינט ישראל- תבת 2017 רקע לאור השינויים והמגמות בעולם העבודה, ביניהם גלובליזציה, דיגיטציה מואצת והתארכות תוחלת החיים, חשוב לבחון את אופן החשיבה שלנו על תעסוקה, קריירה ועל הכישורים

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 תפקיד המנחה בארגונים דני לוי OD - פתיחת המושב: תפקיד המנחה בארגונים כנגזר מתפקיד יועץ OD דני לוי ( 15 ד'( הרצאה ראשונה: המנחה כאומן לבין ארגון וערכיו העסקיים ניר גולן ( 25 ד'( "דאדא" במפגש בין ערכיו המקצועיים,

קרא עוד

כללים להעסקת קרובי משפחה ועבודה נוספת ברשויות המקומיות

כללים להעסקת קרובי משפחה ועבודה נוספת ברשויות המקומיות כללים להעסקת קרובי משפחה ברשויות המקומיות מגישה: מרגלית בוטרמן, עו"ד ממונה )כ"א ושכר( משפטית משרד הפנים איסור העסקת קרובי משפחה הדין הישראלי מטיל מגבלות על הזכות של הרשות המקומית להתקשר עם קרוב משפחה של

קרא עוד

מ א ר ג נ י 1 ב א ת ו נ ה, 10 ב מ א י 2018 אירועי " צעדת השיבה הגדולה", הצפויים להגיע לשיאם ב- 14 וב- 15 במאי, יכללו להערכתנו ניסיונות פריצה המונית לש

מ א ר ג נ י 1 ב א ת ו נ ה, 10 ב מ א י 2018 אירועי  צעדת השיבה הגדולה, הצפויים להגיע לשיאם ב- 14 וב- 15 במאי, יכללו להערכתנו ניסיונות פריצה המונית לש מ א ר ג נ י 1 ב א ת ו נ ה, 10 ב מ א י 2018 אירועי " צעדת השיבה הגדולה", הצפויים להגיע לשיאם ב- 14 וב- 15 במאי, יכללו להערכתנו ניסיונות פריצה המונית לשטח ישראל, מלויים במעשי אלימות ויתכן גם טרור במינון

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 אלון בבצ' קו, פסיכולוג מוסמך המרכז להורות באוניברסיטת ייל,)YALE( ארה"ב מטרות הסדנה העברת ידע מבוסס מחקר בתחום בעיות התנהגות אצל הילדים. הצגת הטיפול שנחשב ה standard gold בתחום בעיות התנהגות. הצגת מידע

קרא עוד

ב א ו ג ו ס ט 2 ה מ ד ו ב ר ב ס כ ו ם ש ל. צ ו ק" עיקרי הדברים סיוע איראני לטרור הפלסטיני : נמשכות העברות כספים איראניות למשפחות שהידים ברצועת עזה באמ

ב א ו ג ו ס ט 2 ה מ ד ו ב ר ב ס כ ו ם ש ל. צ ו ק עיקרי הדברים סיוע איראני לטרור הפלסטיני : נמשכות העברות כספים איראניות למשפחות שהידים ברצועת עזה באמ ב א ו ג ו ס ט 2 ה מ ד ו ב ר ב ס כ ו ם ש ל. צ ו ק" עיקרי הדברים סיוע איראני לטרור הפלסטיני : נמשכות העברות כספים איראניות למשפחות שהידים ברצועת עזה באמצעות אגודת הצדקה אלאנצאר, המזוהה עם הג' האד האסלאמי

קרא עוד

שאלון איבחון להפרעת קשב ריכוז ותחלואה נילווית שם הילד: תאריך לידה: תאריך מילוי השאלון: / / ממלא השאלון: / אמא אבא מורה גננת שלום, אנא ענו על השאלון הב

שאלון איבחון להפרעת קשב ריכוז ותחלואה נילווית שם הילד: תאריך לידה: תאריך מילוי השאלון: / / ממלא השאלון: / אמא אבא מורה גננת שלום, אנא ענו על השאלון הב שאלון איבחון להפרעת קשב ריכוז ותחלואה נילווית שם הילד: תאריך לידה: תאריך מילוי השאלון: / / ממלא השאלון: / אמא אבא מורה גננת שלום, אנא ענו על השאלון הבא על פי הסולם הבא: ההתנהגות המתוארת לא ניראית לעולם

קרא עוד

23 ביולי 2103 קובץ הנהלים של המסלול האקדמי נוהל 3 א' - גיוס עובד חדש מטרת הנוהל לקבוע את ההליכים לביצוע תהליך גיוס וקליטת עובדים מנהליים חדשים במסלול

23 ביולי 2103 קובץ הנהלים של המסלול האקדמי נוהל 3 א' - גיוס עובד חדש מטרת הנוהל לקבוע את ההליכים לביצוע תהליך גיוס וקליטת עובדים מנהליים חדשים במסלול 23 ביולי 2103 קובץ הנהלים של המסלול האקדמי נוהל 3 א' - גיוס עובד חדש מטרת הנוהל לקבוע את ההליכים לביצוע תהליך גיוס וקליטת עובדים מנהליים חדשים במסלול האקדמי. הנוהל מתייחס לגיוס עובד קבוע, עובד בהסכם אישי

קרא עוד

קריית החינוך ע"ש עמוס דה שליט חטיבה עליונה סיכום מחצית א' שכבת י"א הסתיימה לה המחצית הראשונה, בשנה מאתגרת - שנת בגרויות ראשונה לשכבה. במקביל ללימודים

קריית החינוך עש עמוס דה שליט חטיבה עליונה סיכום מחצית א' שכבת יא הסתיימה לה המחצית הראשונה, בשנה מאתגרת - שנת בגרויות ראשונה לשכבה. במקביל ללימודים סיכום מחצית א' שכבת י"א הסתיימה לה המחצית הראשונה, בשנה מאתגרת - שנת בגרויות ראשונה לשכבה. במקביל ללימודים נערכו מגוון פעילויות ואירועים שתיבלו את הלימודים והכינו את התלמידים לקראת העתיד. לימודים - בסוף

קרא עוד

תהליך הגשה והנחיות כתיבה לעבודת גמר / תזה פרקים הקדמה תהליך הגשת עבודת המחקר ואישורה הנחיות תוכן לעבודת המחקר הנחיות כתיבה לעבודת המחקר הקדמה במסגרת ל

תהליך הגשה והנחיות כתיבה לעבודת גמר / תזה פרקים הקדמה תהליך הגשת עבודת המחקר ואישורה הנחיות תוכן לעבודת המחקר הנחיות כתיבה לעבודת המחקר הקדמה במסגרת ל תהליך הגשה והנחיות כתיבה לעבודת גמר / תזה פרקים הקדמה תהליך הגשת עבודת המחקר ואישורה הנחיות תוכן לעבודת המחקר הנחיות כתיבה לעבודת המחקר הקדמה במסגרת לימודי החוג לפסיכולוגיה תואר שני במרכז האוניברסיטאי

קרא עוד

מטלת סיום שם הקורס: מורי מורים "עברית על הרצף" מוגשת ל- ד"ר האני מוסא תאריך הגשה: מגישה: זייד עביר יסודי ספר בית קחאוש אלפחם אום 1

מטלת סיום שם הקורס: מורי מורים עברית על הרצף מוגשת ל- דר האני מוסא תאריך הגשה: מגישה: זייד עביר יסודי ספר בית קחאוש אלפחם אום 1 מטלת סיום שם הקורס: מורי מורים "עברית על הרצף" מוגשת ל ד"ר האני מוסא תאריך הגשה: 10.10.2016 מגישה: זייד עביר יסודי ספר בית קחאוש אלפחם אום 1 הקדמה רכישתה של שפה שניה או זרה היא תופעה לשונית פסיכולוגית,

קרא עוד

ברוכים הבאים להולנד לעיתים קרובות אני מתבקשת לתאר את החוויה של גידול ילד עם צרכים מיוחדים, כדי לנסות לעזור לאנשים רגילים שלא מכירים חוויה יחודית זאת

ברוכים הבאים להולנד  לעיתים קרובות אני מתבקשת לתאר את החוויה של גידול ילד עם צרכים מיוחדים, כדי לנסות לעזור לאנשים רגילים שלא מכירים חוויה יחודית זאת רביבים ייעוץ והנחייה בע"מ מכון לטיוב ההון האנושי בארגון לעיתים קרובות אני מתבקשת לתאר את החוויה של גידול ילד עם צרכים מיוחדים, כדי לנסות לעזור לאנשים רגילים שלא מכירים חוויה יחודית זאת להבין, לנסות ולדעת

קרא עוד

מערך פעולה 55 דקות מטרות: )1 )2 )3 נושא: המשימה: הגשמה משך החניך יגדיר מהי הגשמה וכיצד היא ביטוי של החלום במציאות. הפעולה החניך ישאף להגשמה בחייו. החנ

מערך פעולה 55 דקות מטרות: )1 )2 )3 נושא: המשימה: הגשמה משך החניך יגדיר מהי הגשמה וכיצד היא ביטוי של החלום במציאות. הפעולה החניך ישאף להגשמה בחייו. החנ מערך פעולה 55 דקות מטרות: )1 )2 )3 נושא: המשימה: הגשמה משך החניך יגדיר מהי הגשמה וכיצד היא ביטוי של החלום במציאות. הפעולה החניך ישאף להגשמה בחייו. החניך יבין כי הגשמה אינה משימה פשוטה והיא מחייבת גם עשייה.

קרא עוד

"צעדת השיבה הגדולה": אירועי 13 באפריל 2018

צעדת השיבה הגדולה: אירועי 13 באפריל 2018 צעדת השיבה הגדולה" :" צעדת השיבה הגדולה " : תמונת מצב, מאזן ביניים" י ו ם ש י ש י ש ל ש ר י פ ת" א י ר ו ע י 13 ב א פ ר י ל 2018 15 ב א פ ר י ל 2018 1 עיקרי תמונת המצב ביום שישי 13 ב א פ ר י ל 2018 י ו

קרא עוד

Cloud Governance הכלי למזעור סיכונים ומקסום התועלת העסקית

Cloud Governance הכלי למזעור סיכונים  ומקסום התועלת העסקית Cloud Governance הכלי למזעור סיכונים ומקסום התועלת העסקית אסף ויסברג, מנכ"ל, Ltd. introsight CGEIT, CRISC, CISM, CISA נושאים לדיון IT Governance על קצה המזלג Cloud Computing למטאורולוג המתחיל תועלת עסקית

קרא עוד

פיגוע ירי ומיקוח בדרום צרפת בהשראת דאעש

פיגוע ירי ומיקוח  בדרום צרפת בהשראת דאעש פ י ג ו ע" פירוט ראו( פ י ג ו ע י ר י ו מ י ק וח בדרום צרפת בהשראת דאעש 26 ב מ ר ץ 2018 כ ל ל י ב- 23 ב מ ר ץ 2018 ב י צ ע מ ח ב ל פ י ג ו ע י ר י ומיקוח בהשראת דאעש,בעיירה שבאזור העיר קרקסון שבדרום צ

קרא עוד

השפעת רמת המוטיבציה על הקשר בין תפיסת הסיכון ותפיסת התועלת של שירות צבאי קרבי בקרב בנים לפני גיוס

השפעת רמת המוטיבציה על הקשר בין תפיסת הסיכון ותפיסת התועלת של שירות צבאי קרבי בקרב בנים לפני גיוס כללי אתיקה ודילמות אתיות בעבודה עם קטינים יום עיון קוד האתיקה עדכון 2017 ינואר 2017 יונת בורנשטיין בר-יוסף yonatbor@gmail.com 052-3862232 מאפיינים ייחודיים לעבודת הפסיכולוג עם קטינים התערבות פסיכולוגית

קרא עוד

ההיבטים הסוציולוגיים של העדפה מתקנת

ההיבטים הסוציולוגיים של העדפה מתקנת אוניברסיטת תל-אביב הפקולטה למדעי החברה החוג לסוציולוגיה ולאנתרופולוגיה סמסטר א+ב תשע"ח סמס' א' יום ג' 12-14 סמס' ב' יום ב' 12-14 פרופ' סיגל אלון (שעת קבלה: בתיאום מראש) salon1@post.tau.ac.il עמיר פרלמוטר

קרא עוד

הקדמה

הקדמה הקדמה ספר זה נכתב כדי להעניק לכם חוויה חיה של חופש. זוהי קריאה הנובעת ממעמקי עצמכם לשוב הביתה, אל נוכחות החסד האינסופית אשר תמיד נמצאת כאן. הספר אינו מיועד לקריאה חפוזה שבאמצעותה תרכשו ידע נוסף או תלקטו

קרא עוד

ל

ל הגשת מועמדות לנבחרי ציבור למליאת המועצה ולוועדים המקומיים: למה מתי ואיך? חוברת זו נועדה לספק מידע למועמדים ולמתעניינים לקראת הבחירות לרשות המועצה, למליאת המועצה ולוועדים המקומיים, שיתקיימו בתאריך 08.00.01.03

קרא עוד

סיכום האירועים בגבול רצועת עזה 21 באוקטובר 2018 ב- 17 ב א ו ק ט ו ב ר 2018 כ ל ל י ש ו ג ר ו ש ת י ר ק ט ו ת ל ע ב ר י ש ר א ל. א ח ת מ ש ת י ה ר ק ט

סיכום האירועים בגבול רצועת עזה 21 באוקטובר 2018 ב- 17 ב א ו ק ט ו ב ר 2018 כ ל ל י ש ו ג ר ו ש ת י ר ק ט ו ת ל ע ב ר י ש ר א ל. א ח ת מ ש ת י ה ר ק ט סיכום האירועים בגבול רצועת עזה 21 באוקטובר 2018 ב- 17 ב א ו ק ט ו ב ר 2018 כ ל ל י ש ו ג ר ו ש ת י ר ק ט ו ת ל ע ב ר י ש ר א ל. א ח ת מ ש ת י ה ר ק ט ו ת, ש נ ש א ו כ מ ו ת ג ד ו ל ה ש ל ח ו מ ר נ פ ץ,

קרא עוד

Engage חשיפה ראשונית לפרויקט אירופאי ייחודי הקניית כלים למעורבות פעילה בנושאי מדע-חברה לכלל אזרחי העתיד חזית המדע והטכנולוגיה אוריינות מדעית לחיים שית

Engage חשיפה ראשונית לפרויקט אירופאי ייחודי הקניית כלים למעורבות פעילה בנושאי מדע-חברה לכלל אזרחי העתיד חזית המדע והטכנולוגיה אוריינות מדעית לחיים שית Engage חשיפה ראשונית לפרויקט אירופאי ייחודי הקניית כלים למעורבות פעילה בנושאי מדע-חברה לכלל אזרחי העתיד חזית המדע והטכנולוגיה אוריינות מדעית לחיים שיתוף פעולה בין מורים שיח טיעוני (ארגומנטציה) בקרב תלמידים

קרא עוד

תעריפי חשכל

תעריפי חשכל 1. יועציםלניהול (מקצועותשונים) תעריפיםלתשלום סוג יועץ עד 318 שקלים חדשים עד 282 שקלים חדשים יועץ 1 יועץ העונה על שלושת התנאים הבאים, במצטבר: בעל תואר מהנדס בעל תואר שני שלישי; 1.1.1. בו שנים בתחום הרלוונטי

קרא עוד

פרופיל ארגוני - תדריך להכרת שירות - מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעו

פרופיל ארגוני - תדריך להכרת שירות - מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעו פרופיל ארגוני תדריך להכרת שירות מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעות פתיחה ונעילה. מספרי טלפון בשירות ובבית עובדים בכירים

קרא עוד

מגישה : חני חוקת תשע"ו עבור "קריאת כיוון" למטרת למידה אישית בלבד חוקת שמורות חני הזכויות שמורות הזכויות כלכל

מגישה : חני חוקת תשעו עבור קריאת כיוון למטרת למידה אישית בלבד חוקת שמורות חני הזכויות שמורות הזכויות כלכל מגישה : חני חוקת תשע"ו עבור "קריאת כיוון" למטרת למידה אישית בלבד חוקת שמורות חני הזכויות שמורות הזכויות כלכל שמגיב* עד שזז* עד מנומנם* חולמני- ץ* ר שלווה* אישיות מפריע* לא ך* א... י ש י ב ה ז מ ן ל א ח

קרא עוד

1 תיכון א' לאמנויות-ת"א תאריך הגשה: יומן קריאה /סמסטר א' כיתה ט' לכל תלמידי כיתות ט' לפני שתיגשו למטלות הכתיבה הנכם מתבקשים לקרוא בעיון את פרטי מהלך ה

1 תיכון א' לאמנויות-תא תאריך הגשה: יומן קריאה /סמסטר א' כיתה ט' לכל תלמידי כיתות ט' לפני שתיגשו למטלות הכתיבה הנכם מתבקשים לקרוא בעיון את פרטי מהלך ה 1 תיכון א' לאמנויות-ת"א תאריך הגשה: יומן קריאה /סמסטר א' כיתה ט' לכל תלמידי כיתות ט' לפני שתיגשו למטלות הכתיבה הנכם מתבקשים לקרוא בעיון את פרטי מהלך העבודה בפרויקט הקריאה : שימו לב: במהלך השנה יתקיימו

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation הנח את הפלאפון במרכז החדר סדנאות ליבה למאמנים משמעת עצמית מטרות הסדנה הקניית כלים לבניית משמעת עצמית אצל השחקנים הקניית כלים ליצירת מאמץ מרבי, ניהול רגשות ואיפוק מודל ערכי הליבה מיצוי עצמי משמעת עצמית

קרא עוד

1

1 איך לבנות שגרות ניהוליות? מה זה שגרות ניהוליות? פעולות המבוצעות ב קבועה, לצרכי ניהול משימות ואנשים. למה זה חשוב? ניהול עם שגרות קבועות ועקביות מאופיין בסדר, ארגון ושליטה. השגרות מאפשרות למנהל להיות בקיא

קרא עוד

תאריך עדכון:

תאריך עדכון: תאריך עדכון: יולי 4102 שם ומספר הקורס: קרדיולוגיה 18-533 / 18-090 מחלקות מלמדות ומנהליהן: שם ראש החוג: ד"ר שאול עטר בי"ח זיו ד"ר מאג'די חלבי, בי"ח פוריה ד"ר עופר אמיר, בי"ח נהריה ד"ר שאול עטר. סוג הקורס:

קרא עוד

אתר איראני פרסם נאום, שנשא מזכ"ל חזבאללה בפורום סגור בו הביע נאמנות מוחלטת למנהיג איראן. הצהרות דומות התפרסמו בעבר ע"י בכירים מאיראן ומחזבאללה

אתר איראני פרסם נאום, שנשא  מזכל חזבאללה בפורום סגור בו הביע נאמנות מוחלטת למנהיג איראן. הצהרות דומות התפרסמו בעבר עי בכירים מאיראן ומחזבאללה 14 ב מ ר ץ 2018 אתר איראני פרסם נאום, שנשא מזכ"ל חזבאללה בפורום סגור בו ה ב י ע נאמנות מוחלטת למנהיג איראן. הצהרות דומות התפרסמו בעבר ע"י בכירים מאיראן ו מ ד"ר ר ז צ י מ ט עיקרי המסמך ב- 12 ב מ ר ץ פ ר

קרא עוד

כתיבת דו"ח אבחון ארגוני

כתיבת דוח אבחון ארגוני 1 כתיבת דו"ח אבחון ארגוני 2 כמה מילים מקדימות על התוכן... - האופן בו אנו מנתחים את הארגון נשען על הפרדיגמות שלנו אודות השאלות מהו ארגון? מהי אפקטיביות ארגונית? אבחון ארגוני מיטבי מנתח את המערכת הארגונית

קרא עוד

siud-introduction-sample-questions

siud-introduction-sample-questions מבוא לפסיכולוגיה שאלות לדוגמא מבנה המבחן המבחן יכלול: 18 שאלות סגורות כל שאלה= 4 נקודות סה"כ: 72 נקודות 4 שאלות פתוחות כל שאלה= 7 נקודות סה"כ: 28 נקודות (בחירה מתוך 22 שאלות) (בחירה מתוך 6 שאלות) שאלות

קרא עוד

ועדת בטיחות

ועדת בטיחות ועדת בט יחות הקמת ועדת בטיחות א. מפעל שעובדים בו 25 עובדים לפחות המורכב מנציגי העובדים ומנציגי המעביד. מפעל שמספר העובדים קטן מ- 25 עובדים יוכל להקים ועדת בטיחות באישור ועדת העבודה והרווחה של הכנסת. ב.

קרא עוד

בקשה לאשרת תייר )DS-160( הוראות: יש לענות על כל השאלות המודגשות והרלוונטיות. יש למלא את הטופס באנגלית או בעברית ובאותיות גדולות וברורות. יש לצרף צילום

בקשה לאשרת תייר )DS-160( הוראות: יש לענות על כל השאלות המודגשות והרלוונטיות. יש למלא את הטופס באנגלית או בעברית ובאותיות גדולות וברורות. יש לצרף צילום בקשה לאשרת תייר )DS-160( הוראות: יש לענות על כל השאלות המודגשות והרלוונטיות. יש למלא את הטופס באנגלית או בעברית ובאותיות גדולות וברורות. יש לצרף צילום דרכון נוכחי וצילום וויזה אחרונה, במידה והייתה. ניתן

קרא עוד

ש ב י ר ת ה, א ת ר ה ב י ת( ה ת נ ג ד ו ת נחרצת של הרשות הפלסטינית ל " סדנת העבודה " הכלכלית, שהאמריקאים עומדים לכנס ב ב ח ר י י ן 23 ב מ א י 2019 כ ל

ש ב י ר ת ה, א ת ר ה ב י ת( ה ת נ ג ד ו ת נחרצת של הרשות הפלסטינית ל  סדנת העבודה  הכלכלית, שהאמריקאים עומדים לכנס ב ב ח ר י י ן 23 ב מ א י 2019 כ ל ש ב י ר ת ה, א ת ר ה ב י ת( ה ת נ ג ד ו ת נחרצת של הרשות הפלסטינית ל " סדנת העבודה " הכלכלית, שהאמריקאים עומדים לכנס ב ב ח ר י י ן 23 ב מ א י 2019 כ ל ל י ל א ח ר ו נ ה הודיעו ארה " ב ו ב ח ר י י ן ע ל

קרא עוד

תוכן עניינים מטרה של נוהל חירום הגדרות תזמון גורמים 6 דיווח והפעלה 7 תפקיד ואחריות גורמי החירום בעת אירוע חירום 8-10 צוותים ומשימות תרחיש

תוכן עניינים מטרה של נוהל חירום הגדרות תזמון גורמים 6 דיווח והפעלה 7 תפקיד ואחריות גורמי החירום בעת אירוע חירום 8-10 צוותים ומשימות תרחיש תוכן עניינים מטרה של נוהל חירום הגדרות 3 4-5 תזמון גורמים 6 דיווח והפעלה 7 תפקיד ואחריות גורמי החירום בעת אירוע חירום 8-10 צוותים ומשימות 11-12 תרחיש -1 דליפת גז טבעי 13-17 תרחיש -2 אירוע שריפה 18-22 תרחיש

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 יעוץ פנג שואי לבית מאת: ניצה שטרויך ה. אדריכלות פנג שואי אסטרולוגיה סינית בייעוץ פנג שואי לבית יש כמה וכמה שכבות של עומק לתיקונים והפעלות לאיזון הבית ודייריו. הבסיס הוא הבגואה וכיווני שינה ישיבה נכונים

קרא עוד

טיפול זוגי בגישת AEDP טיפול חווייתי דינמי מואץ Accelarated Experiential Dynamic Psychotherapy

טיפול זוגי בגישת AEDP טיפול חווייתי דינמי מואץ  Accelarated Experiential Dynamic Psychotherapy גישת AEDP - AEDP הטיפול הדינמי-חווייתי-מואץ Accelerated Experiential Dynamic Psychotherapy עקרונות לעשייה טיפולית מצמיחה בטיפול זוגי ופרטני מטפלת זוגית ומשפחתית פעילה במכון הבין-לאומי בגישת AEDP וקיבלה

קרא עוד

כיצד כותבים דוח אבחון פסיכולוגי

כיצד כותבים דוח אבחון פסיכולוגי דגשים לכתיבת דו"ח אבחון פסיכולוגי ד"ר יונתן הנדלזלץ מזל טוב, הסתיים תהליך ניתוח החומר הגולמי של המבחנים. לאחר שהעלנו את כל ההיפותזות, גיבשנו עמדה ודעה על אישיותו של האדם שעומד לפנינו, הגיעה השעה להעלות

קרא עוד

שאלות ותשובות צרכים מיוחדים שעת חירום

שאלות ותשובות צרכים מיוחדים שעת חירום קובץ שאלות ותשובות לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים בקרו באתר האינטרנט של פיקוד העורף www.oref.org.il מרכז המידע של פיקוד העורף 7021 אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים )נכים, קשישים, כבדי שמיעה( ש: מהם העקרונות

קרא עוד

א) ב) תאור המאפיינים העיקריים של מכשירי הון פיקוחיים שהונפקו ליום הישות המשפטית של המנפיק מאפיין ייחודי המסגרת / המסגרות החוקיות החלות על המ

א) ב) תאור המאפיינים העיקריים של מכשירי הון פיקוחיים שהונפקו ליום הישות המשפטית של המנפיק מאפיין ייחודי המסגרת / המסגרות החוקיות החלות על המ א) ב) 0 הון עצמי רובד הון עצמי רובד הון מניות רגילות,.,.0 הון עצמי הבנק נוסד בשנת 0 )ראה גם פרק ב' לדוח הדירקטוריון(. הבנק התאגד ונרשם ב ביום בספטמבר 0. הבנק הנפיק את מניותיו במועדים שונים החל מיום ההתאגדות.

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 דרכי הראיון המסייע ממדי הראיון הייעוצי מבנה ותהליך פתיחה מבוא מוקד התערבות סיום מטרות פורקן יצירת קשר עיבוד רגשי איסוף מידע ארגון מידע הבנה תובנה מתן מידע. שינוי חשיבתי שינוי התנהגותי פתרון בעיות קידום

קרא עוד

Slide 1

Slide 1 פוליטיקה ארגונית למנהלי משאבי אנוש תמר חושן יעוץ ניהולי "ולחשוב שאני צריכה לבזבז עכשיו כל כך הרבה זמן על הדבר הזה..." למה לי פוליטיקה עכשיו?! "אם אתה מקצוען אמיתי. באמת טוב במה שאתה עושה אתה לא רוצה ולא

קרא עוד

פרק 09 ז - סוגיות אתיות בהתנהלות בעלי תפקידים בכירים.xps

פרק 09 ז - סוגיות אתיות בהתנהלות בעלי תפקידים בכירים.xps תוקפו : החל ממרץ; סוגיות אתיות ב ה ת נ ה ל ו ת בעלי תפקידים ב כ י ר י ם ר ק ע א ת י ק ה ה י א מ כ ל ו ל ש ל כ ל ל י ם ו ע ר כ י ם ש נ ו ע ד ו ל ה ג ד י ר ה ת נ ה ג ו ת ר א ו י ה ו נ כ ו נ ה. ת כ ל י ת

קרא עוד

מכרז לבחירת רכז התחדשות עירונית במחלקת קהילה.docx ט' 1

מכרז לבחירת רכז התחדשות עירונית במחלקת קהילה.docx ט' 1 החברה הכלכלית לראשון לציון בע"מ רחוב ירושלים 2, ראשון לציון מכרז פומבי מספר 2/2019 לבחירת רכז נושא התחדשות עירונית במחלקה לעבודה קהילתית בשילוב עם מנהלת בינוי-פינוי-בינוי רמת אליהו החברה הכלכלית לראשון

קרא עוד

Microsoft PowerPoint - פוסטר.ppt

Microsoft PowerPoint - פוסטר.ppt ד* האשמ ת הק ו רבן על-י די המטפל כפונקצ י ה של החוו יה הטראומ טי ת של המט ופל ד"ר אינה לוי* ופרופ' שרה בן דוד** ה מרכז ה א ו נ יברס י טא י בארי א ל ו ה מכל ל ה הא קדמ י ת צפ ת "ר אי נ ה ל ו י - המרכז הא

קרא עוד

תהליכים מרכזיים שעברו הורים לאנשים המתמודדים עם מחלת נפש שהשתתפו ב'התערבות קבוצתית להפחתת סטיגמה עצמית' (Family-NECT)

תהליכים מרכזיים שעברו הורים  לאנשים המתמודדים עם מחלת נפש שהשתתפו  ב'התערבות קבוצתית להפחתת סטיגמה עצמית'  (Family-NECT) עמית ימין, דיויד רועה ואורית קרניאלי-מילר החוג לבריאות נפש קהילתית אוניברסיטת חיפה 2014 מטרת המחקר הבנת תהליכים מרכזיים אותם עברו הורים לאנשים המתמודדים עם מחלת נפש, שהשתתפו בהתערבות קבוצתית להפחתת סטיגמה

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation עיניים נוצצות אתגר קרת תוכן העלילה זה סיפור על ילדה שאהבה, יותר מהכל, דברים נוצצים. היתה לה שמלה עם נוצצים, וגרביים עם נוצצים, נעלי בלט עם נוצצים. ובובה כושית שקראו לה כריסטי, על שם העוזרת שלהם, עם נוצצים.

קרא עוד

סיכום תערוכת התיירות IMTM חדשות חדשות ידיעות אחרונות יומן ערוץ Ynet דה מרקר

סיכום תערוכת התיירות IMTM חדשות חדשות ידיעות אחרונות יומן ערוץ Ynet דה מרקר סיכום תערוכת התיירות 9-10.02.2016 IMTM חדשות 8.2.16-2 חדשות 8.2.16-10 - 28.1 יומן ערוץ 12.2-1 10.2.16 -Ynet דה מרקר- 3.2.16 אינטרנט טלוויזיה רדיו עיתונות, גלובס,,MAKO דה מרקר,,NRG, nana10,,,,ias, מגפון,

קרא עוד

נהג, דע את זכויותיך! 1 עי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד האיגוד המקצועי שלך! מען - הא

נהג, דע את זכויותיך! 1 עי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד האיגוד המקצועי שלך! מען - הא נהג, דע את זכויותיך! 1 איגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען אהא 2 נהג! דע את זכויותיך! אין זה סוד, שמעבידים רבים אינם משלמים את המעט שמגיע

קרא עוד

ההיבטים הסוציולוגיים של העדפה מתקנת

ההיבטים הסוציולוגיים של העדפה מתקנת אוניברסיטת תל-אביב הפקולטה למדעי החברה החוג לסוציולוגיה ולאנתרופולוגיה סמסטר ב' תשע"ז יום ג' 12-16 1041.3796.01 פרופ' סיגל אלון )שעת קבלה: בתיאום מראש( salon1@post.tau.ac.il עמיר פרלמוטר perelmutter@mail.tau.ac.il

קרא עוד

מיזכר

מיזכר קול קורא להגשת מלגה למשפטנים יוצאי אתיופיה ע"ש עו"ד צבי מיתר ז"ל שנה"ל תשע"ו רקע כללי מזה ארבע עשר שנים, העניקו עו"ד צבי מיתר ומשרד עורכי הדין מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות עורכי דין, מלגות נדיבות לסטודנטים

קרא עוד

מערך פעולה

מערך פעולה מטרות: 0( החניך יבין את המושג "הגשמה". )4 )2 מערך פעולה נושא: במעלה הפרמידה החניך ילמד מהי הפירמידה של מאסלו ויטיל ספק בקונוטציה למושג- "הגשמה עצמית". החניך יסיק כי הגשמה עצמית קשורה בד בבד בעשייה חברתית.

קרא עוד

מסמך1

מסמך1 Draft of SI 9612 June 2019 טיוטה לתקן הישראלי ת"י 9612 ISO 9612 - Second edition: 2009-04-01 יוני 2019 ICS CODE: 13.140 אקוסטיקה: קביעה של רמת חשיפה לרעש בסביבת עבודה שיטה הנדסית Acoustics Determination

קרא עוד

תוכנית הוראה תשע"א, לפי מרצה

תוכנית הוראה תשעא, לפי מרצה מבנה הלימודים תוכנית לימודים במ"א תשע"ג תוכנית לימודים מחייבת למחזור תשע"ג נא לשמור עד סיום הלימודים קורסי חובה של המגמה חובת בחירה קורסי מחקר )ראה פירוט( )ראה פירוט( )חובה לכולם בשנה ב( שיטות מחקר )88

קרא עוד

אחריות קבוצתית

אחריות קבוצתית אחריות קבוצתית משך הפעולה: 56 דק' מטרות: 1. החניך יכיר בסוגים ומאפיינים שונים של קבוצות ובייחודיות קבוצת ח'. 2. החניך ילמד מהי אחריות קבוצתית לעומת אחריות אישית והצורך של הקבוצה בשתיהן למען השגת מטרותיה.

קרא עוד

אוקטובר 2007 מחקר מס 21 תקציר מנהלים הקמתם של אזורי תעשייה משותפים במגזר הערבי מחמוד ח טיב עמית קורת מכון מילקן

אוקטובר 2007 מחקר מס 21 תקציר מנהלים הקמתם של אזורי תעשייה משותפים במגזר הערבי מחמוד ח טיב עמית קורת מכון מילקן אוקטובר 2007 מחקר מס 21 תקציר מנהלים מחמוד ח טיב עמית קורת מכון מילקן על אודות תוכנית עמיתי קורת מכון מילקן תוכנית עמיתי קורת מכון מילקן מקדמת את הצמיחה הכלכלית בישראל באמצעות התמקדות בפתרונות חדשניים,

קרא עוד

המעבר לחטיבה עליונה

המעבר לחטיבה עליונה בס "ד בס "ד בס "ד עיריית אשדוד מקיף ז' הקריה אשדוד התשע "ב בית הספר ביכולת של התלמידים, ומאפשר בכל מסלול לגשת לבחינות הבגרות לפי יכולתו והישגיו הלימודים. בית הספר שכל תלמידי שכבה ט' ימשיכו ללמוד במסגרת

קרא עוד

מצגת של PowerPoint

מצגת של PowerPoint סכנות התחשמלות והגנה בשיטת זינה צפה בטיחות במתקני חשמל השפעות זרם חשמלי העובר בגוף האדם אמצעי הגנה בסיסי כנגד חשמול הנו בידוד חשמלי במקרה של נזק לבידוד עלול להופיע מתח על הגוף או המעטה המתכתי קצר לגוף

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation המרד הגדול: התבוסה במרד והתוצאות הדמוגרפיות שלו תוצאות המרד הגדול התבוסה במרד לאחר התבוסה שנחל קסטיוס גאלוס, הנציב הסורי שלא הצליח לכבוש את ירושלים, בשנת 66 התמנה אס פ ס י נ וס למפקד המלחמה נגד היהודים.

קרא עוד

Slide 1

Slide 1 Business Model Innovation מרעיון עסקי למודל אפריל 2018 ערוץ המו"פ לטכנולוגיה וחדשנות בחינוך, Business Model Innovation Business Model Canvas / Value Proposition Canvas מבוססות על סט כלים חדשני, חדות

קרא עוד

מרוץ סובב בית שמש , יום שישי 26

מרוץ סובב בית שמש , יום שישי 26 אליפות שוהם ה II- בסייקלו-קרוס מרוץ ראשון בסבב 2017 יום שישי 27.10.2017 מועדון אופניים ת"א,TACC מועצה מקומית שוהם ואיגוד האופניים בישראל שמחים להזמין אתכם למרוץ הראשון של סבב הסייקלו-קרוס בישראל. ביום

קרא עוד

הפקולטה למדעי הרווחה והבריאות בית הספר לעבודה סוציאלית Faculty of Social Welfare & Health Sciences School of Social Work الكلية لعلوم الرفاه والصحة مد

הפקולטה למדעי הרווחה והבריאות בית הספר לעבודה סוציאלית Faculty of Social Welfare & Health Sciences School of Social Work الكلية لعلوم الرفاه والصحة مد שנה א' קורסי חובה - סמסטר א סמינר מגמה קלינית טרמה מערכת שעות מ"א - תשע"ח ילד ונוער מנהיגות ושינוי חברתי *נכון לתאריך 3/8/2017 ברית ושיקום משפחה 8-12 אלי זומר 288.4140 מיקי וינברג 288.4901 נינה קורן קריא

קרא עוד

יחידת הגנה על מידע וסייבר בתעשייה תכנית העבודה 2017

יחידת הגנה על מידע וסייבר בתעשייה  תכנית העבודה 2017 המשרד להגנת הסביבה אסדרת הגנת סייבר בהיתרי רעלים יעקב דולמצקי מנהל יחידת הגנה על מידע וסייבר בתעשייה המשרד להגנת הסביבה 1 הסקר כלל 21 מדינות ברחבי העולם 359 מפעלים בסקטורים הבאים: מדגם הנתונים לסקר 11%

קרא עוד

כובע קסמים מאת לאה גולדברג איורים: רינת הופר עיצוב: אבנר גלילי הוצאת ספרית פועלים 2005 על הספר כובע הקסמים הוא התגשמות חלומה של ילדה: חפץ מופלא שימלא

כובע קסמים מאת לאה גולדברג איורים: רינת הופר עיצוב: אבנר גלילי הוצאת ספרית פועלים 2005 על הספר כובע הקסמים הוא התגשמות חלומה של ילדה: חפץ מופלא שימלא כובע קסמים מאת לאה גולדברג איורים: רינת הופר עיצוב: אבנר גלילי הוצאת ספרית פועלים 2005 על הספר כובע הקסמים הוא התגשמות חלומה של ילדה: חפץ מופלא שימלא את משאלות ליבה. בעזרת כובע הקסמים הדמיוני, מגשימה הילדה

קרא עוד

טורניר באולינג נגב ה 3 לשנת 2017 ע"ש דורון אסולין ז"ל טורניר זה מיועד לכלל שחקני הבאולינג המשחקים בבאולינג עמותת נגב, כדורת ב"ש וליגה למקומות עבודה. ה

טורניר באולינג נגב ה 3 לשנת 2017 עש דורון אסולין זל טורניר זה מיועד לכלל שחקני הבאולינג המשחקים בבאולינג עמותת נגב, כדורת בש וליגה למקומות עבודה. ה טורניר באולינג נגב ה 3 לשנת 2017 ע"ש דורון אסולין ז"ל טורניר זה מיועד לכלל שחקני הבאולינג המשחקים בבאולינג עמותת נגב, כדורת ב"ש וליגה למקומות עבודה. הטורניר בחסות ובשיתוף: 7 באר-שבע 1.תנאי השתתפות וכללי:

קרא עוד

17 July 2013

17 July 2013 הבהרה בנוגע להעסקת מבקשי מקלט )המכונים גם "מסתננים"( נובמבר 2016 הרינו להבהיר כי על-פי ההתחייבות שמסר משרד הפנים לבג"ץ )בג"ץ 6312/10(, לא ייאכף איסור על העסקת מבקשי מקלט האוחזים באשרה בתוקף )ראו פירוט

קרא עוד

îåèé ðééâø

îåèé ðééâø בין שיח הפנטסיה של העיתונות הישראלית: "התרחיש הגרוע מכל" ל"מה היה קורה אילו?" ד"ר מוטי נייגר בית הספר לתקשורת, המכללה האקדמית נתניה mottin@netanya.ac.il אתר: http://www.isracom.org/index.php?i=494 תקציר

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 ועידת המאמנים נובמבר 2009 דליה נקר טל' 0522493073 אירועי חיים ותחומים משמעותיים במחצית השנייה של החיים: הקן המתרוקן סבאות טיפול בהורים זקנים ו/או סיעודיים מחלות, מוות ואובדן חברים וקרובים ירידה בתפקודי

קרא עוד

מסמך ניתוח תפקיד מדריך קבוצה במע"ש תעשייתי. מגישות: ציפי בן שמואל מנהלת מע"ש תעשייתי - אקי"ם חדרה דיאנה אטלס מנהלת רש"ת אלווין אשקלון קורס מיומנויות נ

מסמך ניתוח תפקיד מדריך קבוצה במעש תעשייתי. מגישות: ציפי בן שמואל מנהלת מעש תעשייתי - אקים חדרה דיאנה אטלס מנהלת רשת אלווין אשקלון קורס מיומנויות נ מסמך ניתוח תפקיד מדריך קבוצה במע"ש תעשייתי. מגישות: ציפי בן שמואל מנהלת מע"ש תעשייתי - אקי"ם חדרה דיאנה אטלס מנהלת רש"ת אלווין אשקלון קורס מיומנויות ניהול ואבטחת איכות למנהלי מע"ש חדשים 2017 רכזות הקורס

קרא עוד

בארץ אחרת

בארץ אחרת בארץ אחרת כתבה טל ניצן איירה כנרת גילדר הוצאת עם עובד בע"מ 3112 על הספר זהו סיפור על ילדה שמגיעה יחד עם הוריה לעיר גדולה בארץ ארץ חדשה. הסיפור כתוב בגוף ראשון ומתאר חוויות ראשונות מן העיר הגדולה: גודלה

קרא עוד

הנחיות ונהלים לתמיכה מסוג סייעת לתלמידים עם אבחנות פסיכיאטריות עדכון שנה"ל תשע"ג המסמך מתייחס למידע אודות אבחנות פסיכיאטריות והמסמכים הקבילים הנדרשים

הנחיות ונהלים לתמיכה מסוג סייעת לתלמידים עם אבחנות פסיכיאטריות עדכון שנהל תשעג המסמך מתייחס למידע אודות אבחנות פסיכיאטריות והמסמכים הקבילים הנדרשים הנחיות ונהלים לתמיכה מסוג סייעת לתלמידים עם אבחנות פסיכיאטריות עדכון שנה"ל תשע"ג המסמך מתייחס למידע אודות אבחנות פסיכיאטריות והמסמכים הקבילים הנדרשים בוועדות. ניתן להקצות סייעת לילדים המצויים תחת קטגוריה

קרא עוד

סדנת חזון משאבי אנוש

סדנת חזון משאבי אנוש תקשורת חזותית אינפוגרפיקה איך הופכים מידע לאטרקטיבי? מאמן חזותי פיטר מלץ אפריל יולי 2019 מרצה בבצלאל מרצה בבצלאל מאמן חזותי מאמן חזותי 4 סיבות לכישלון בפירסומים )מבחינה חזותית( 51% המלל רב מדי מלל קטן,

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation 1 Strangers no more סרט זוכה האוסקר https://www.youtube.com/watch?v=dkciv 4U5Jkw בית הספר היסודי בב"ש http://news.nana10.co.il/article/?articleid= 1017790 שדרת הכניסה לאוניברסיטת תל אביב http://international.tau.ac.il/

קרא עוד

Canada 2016

Canada 2016 יריד הנדל"ן וההשקעה בישראל - קנדה, ספטמבר 2016 קנדה טורנטו יום ראשון 18.09.16 מונטריאול יום שלישי 20.09.16 1 א.ג.נ המקום טורונטו - בית בישראל חוגג 20 שנה של פעילות בצפון אמריקה! ולאור העובדה שהשנה החגים

קרא עוד

הנחיות הורדה ותפעול לספרים דיגיטלים. הוצאת כנרת, זמורה ביתן שמחה להגיש לכם, התלמידים, ספר דיגיטלי. הספרים עצמם הינם בקבצי PDF הניתנים להורדה ללא עלות

הנחיות הורדה ותפעול לספרים דיגיטלים. הוצאת כנרת, זמורה ביתן שמחה להגיש לכם, התלמידים, ספר דיגיטלי. הספרים עצמם הינם בקבצי PDF הניתנים להורדה ללא עלות הנחיות הורדה ותפעול לספרים דיגיטלים. הוצאת כנרת, זמורה ביתן שמחה להגיש לכם, התלמידים, ספר דיגיטלי. הספרים עצמם הינם בקבצי PDF הניתנים להורדה ללא עלות וללא צורך ברישום לאתר למשתמשי סדרת פשוט חשבון. בספרים:

קרא עוד

בס"ד וועדת משמעת מכללת חמדת הדרום מתי פונים לוועדת משמעת הפנייה לוועדת משמעת תעשה באחד )או יותר( מהמקרים הבאים: התנהגות בלתי ראויה כלפי עובד סגל או עו

בסד וועדת משמעת מכללת חמדת הדרום מתי פונים לוועדת משמעת הפנייה לוועדת משמעת תעשה באחד )או יותר( מהמקרים הבאים: התנהגות בלתי ראויה כלפי עובד סגל או עו בס"ד וועדת משמעת מכללת חמדת הדרום מתי פונים לוועדת משמעת הפנייה לוועדת משמעת תעשה באחד )או יותר( מהמקרים הבאים: התנהגות בלתי ראויה כלפי עובד סגל או עובד מנהל. חריגה מתקנון המכללה. פגיעה בטוהר בחינות/ עבודות

קרא עוד

בעיית הסוכן הנוסע

בעיית הסוכן הנוסע במרכז חלם היה בור אזרחי חלם באופן קבוע נפלו לבור במרכז הכביש האזרחים שברו ידיים ורגליים וכמובן שפנו למועצת חלם לעזרה התכנסה מועצת חלם והחליטה סמוך לבור יש להקים בית חולים. ניהול עומס בשיטת נידן מגיש: עופר

קרא עוד

המשכן לאמנויות ע"ש ד"ר ראובן הכט ביה"ס לאמנויות, החוג לתיאטרון Faculty of Humanities, Dr. Hecht Arts Center, School of the Arts, the Theatre Dept. סטו

המשכן לאמנויות עש דר ראובן הכט ביהס לאמנויות, החוג לתיאטרון Faculty of Humanities, Dr. Hecht Arts Center, School of the Arts, the Theatre Dept. סטו סטודנטים במסלול הדו חוגי ובאפיק פסיכותיאטרלי יקרים, יום רביעי תשרי תשע"ט /09/8 סגל ההוראה של החוג לתיאטרון מברך אתכם לרגל פתיחת שנת הלימודים החדשה, ומאחל לכם, מכל הלב, שנת לימודים מאתגרת ורבת הצלחות והישגים!

קרא עוד

eriktology The Writings Book of Psalms [1]

eriktology The Writings Book of Psalms [1] eriktology The Writings Book of Psalms [1] [2] FOREWORD It should be noted when using this workbook, that we ( Eric, Lee, James, and a host of enthusiastic encouragers ) are not making a statement that

קרא עוד

ד"ר יהושע )שוקי( שגב דוא"ל:, 6/2001-8/2003 8/2000-5/ /1995-3/1999 השכלה תואר דוקטור למשפטים,)S.J.D

דר יהושע )שוקי( שגב דואל:,  6/2001-8/2003 8/2000-5/ /1995-3/1999 השכלה תואר דוקטור למשפטים,)S.J.D ד"ר יהושע )שוקי( שגב דוא"ל:, segejosh@netanya.ac.il shukisegev@hotmail.com 6/2001-8/2003 8/2000-5/2001 10/1995-3/1999 השכלה תואר דוקטור למשפטים,)S.J.D.( University of Virginia School of Law תואר מוסמך,)LL.M.(

קרא עוד

No Slide Title

No Slide Title כיצד לכ ת וב עבודה מדעית? ד ר דוד פסיג אוניברסיטת בר-אילן http://www.passig.com http://faculty.biu.ac.il/~passig ראש י פרקי ם ע מוד ש ע ר ת מ צ י ת ת וכן העני ינים מב ו א רק ע ת יאו רטי שא ל ו ת ו הש ע

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation אליפות הסייבר הישראלית תשע "ח אליפות הסייבר הלאומית ארגונים שותפים משרד החינוך משרד החינוך, מינהל תקשוב טכנולוגיה ומערכות מידע האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות )IATI( - ארגון הגג של כל תעשיות ההייטק ומדעי

קרא עוד