100

גודל: px
התחל להופיע מהדף:

Download "100"

תמליל

1 ELECTRONIC SNAP CIRCUITS משימות מתאים לגילאי ELENCO REV-H מהדורה חדשה # s: 7,144,255, 7,273,377 Patents ופטנטים אחרים זכויות יוצרים , על ידי,.Elenco Electronics, Inc כל הזכויות שמורות. הודפס באישור.ELENCO אסור לשכפל חלק כלשהו בספר זה באמצעי כלשהו: אלקטרוני, צילום או אחר, ללא קבלת אישור בכתב מאת המפרסם.

2 תוכן העניינים פתרון בעיות בסיסי רשימת חלקי הערכה איך להשתמש בערכה על חלקי ה- Snap Circuits שלך ה"עשה" וה"אל תעשה" של בניית מעגלים פתרון בעיות מתקדם רשימת משימות משימות משימות Snap Circuits אחרות צורות למשימות Snap Circuits אזהרה עבור כל המשימות עם סימן חלקים זזים. אין לגעת במנוע או במאוורר בזמן הפעלתם אין להישען מעל למנוע. אין להפעיל את המנוע לכיוון בני-אדם, בעלי-חיים או חפצים. רצוי להרכיב מגן לעיניים. תואם לתקן ASTM F963-96A אזהרה: סכנת התחשמלות אסור לחבר בדרך כלשהי את ה- Snap Circuits למערכת החשמל הביתית! אזהרה: סכנת חנק הערכה כוללת חלקים קטנים, שאינם מתאימים לילדים מתחת לגיל 3. 1 פתרון בעיות בסיסי 1. רוב בעיות המעגלים נובעות מחיבור לקוי. בדוק שנית כי המעגל תואם בדיוק את הציור המתאים למשימה. 2. וודא כי החלקים עם סימני החיובי/שלילי ממוקמים כמו בציור. 3. וודא כי כל החיבורים מחוברים היטב. 4. נסה להחליף את הסוללות. 5. אם המנוע מסתובב, אך אינו מאזן את המאוורר, בדוק את חתיכת הפלסטיק השחורה בעלת שלוש שיניים במוט המנוע, בכדי לוודא שהיא נמצאת בראש המוט. Elenco אינה אחראית לחלקים שנפגעו מחיבור לא נכון. הערה: במקרה של חשש שמא ניזוקו חלקים מסויימים, קרא את ההוראות לפתרון בעיות מתקדם בעמ' 6 בכדי לקבוע איזה חלק יש להחליף. תמיד בדוק אזהרה: את החיווט לפני הפעלת מעגל חשמלי. לעולם אל תעזוב מעגל ללא בזמן השגחה מותקנות שהסוללות אל לעולם ביחידה. תחבר סוללות נוספות או ספק כח אחר למעגל עליך שלך. החשמלי לזרוק את כל החלקים הסדוקים או השבורים. סוללות השתמש רק בסוללות 1.5V AA אלקליות (לא כלולות בערכה). הכנס את הסוללות לקטביות הנכונה. אין להטעין סוללות שאינן מיועדות להטענה. יש להטעין סוללות נטענות אך ורק עם השגחת מבוגר, ואין להטעינן בהיותן בתוך המוצר. אין להשתמש בסוללות ישנות וחדשות בו-זמנית. אין לחבר סוללות או מחזיקי סוללות באופן מקביל. השגחת מבוגר: מכיוון שיכולותיהם של ילדים שונים כל כך, אפילו בתוך קבוצות גיל, עליך להפעיל שיקול דעת בכדי לקבוע אילו ניסויים מתאימים ובטוחים לילדך (ההוראות מאפשרות למבוגרים המשגיחים לקבוע אם הניסוי מתאים לילד). וודא כי הילד שלך קרא את ההוראות ועוקב אחר כל הכללים והוראות הבטיחות. שמור את ההוראות בקרבת מקום לעיון חוזר במידת הצורך. מוצר זה מיועד לשימושם של מבוגרים וילדים הבוגרים דיה בכדי לקרוא את ההוראות ולעקוב אחר האזהרות. לעולם אל תבצע שינויים בחלקי המוצר, כי הינך עלול לפגוע במאפייני הבטיחות החיוניים בהם ולסכן את ילדיך. אין להשתמש בסוללות אלקליות, סוללות סטנדרטיות (אבץ פחמן), או סוללות נטענות (ניקל קדמיום) בו-זמנית. יש להוציא את הסוללות הריקות מתוך המוצר. אין לגרום לקצר חשמלי בקוטבי הסוללה. אין לזרוק סוללות לתוך אש או לנסות לפתוח את הכיסוי החיצוני. יש להרחיק סוללות מילדים קטנים, בכדי למנוע סכנת בליעה.

3 רשימת חלקים (צבעים ודגמים עשויים להיות שונים) סמלים Parts List List (Colors and and styles styles may may vary) vary) Symbols and and Numbers הערה: אם יש ברשותך דגמים מתקדמים יותר SC-300) SC-500, או,(SC-750 ישנן רשימות חלקים נוספות במדריכים אלה. Note: Note: Note: If you If If you you have have have the the the more more more advanced advanced advanced Models Models Models SC-300, SC-300, SC-300, SC-500, SC-500, SC-500, ל or SC-750, or or SC-750, SC-750, there there there התקשר are are are למוכר. additional המוצר additional additional part part תחזיר part את lists lists lists אלin the in in the the פגומים, other other other project או project project manuals. חסרים manuals. manuals. חשוב: במקרה של חלקים או שלח דוא"ל Important: If any If any parts parts are are missing missing or or damaged, damaged, DO DO NOT NOT RETURN RETURN TO TO RETAILER. Call Call toll-free toll-free (800) (800) or or us us at: at: Customer Customer Service Service Carpenter Ave. Ave. Wheeling, Wheeling, IL IL U.S.A. U.S.A. קוד קוד זיהוי כמות Qty. Qty. ID ID Name Name שם Symbol סמל Symbol Part Part מק"ט # # Qty. כמות Qty. זיהוי ID ID Name Name שם Symbol Symbol סמל Part Part מק"ט # # 1 רשת בסיס 1 דיודה Base Base Grid Grid Red Red Light Light Emitting Emitting 1 1 6SCBG 6SCBG 1 1 D1 D1 6SCD1 6SCD1 (11.0 (11.0 x 7.7 ) x 7.7 ) Diode Diode (LED) (LED) פס לחיצה מנורת 1 L1 V Snap 1-Snap Wire Wire 6SC01 6SC L1 L1 2.5V 2.5V Lamp Lamp 6SCL1 6SCL1 פס לחיצה מחזיק סוללות 1 B1 Battery Battery Holder Holder - uses - uses Snap 2-Snap Wire Wire 6SC02 6SC B1 B1 6SCB1 6SCB V 2 1.5V type type AA (not AA (not included) included) פס לחיצה SP רמקול Snap 3-Snap Wire Wire 6SC03 6SC SP SP Speaker Speaker 6SCSP 6SCSP פס לחיצה מעגל משולב 1 U1 Music Music Snap 4-Snap Wire Wire 6SC04 6SC U1 U1 מוסיקה 6SCU1 6SCU1 Integrated Circuit Circuit פס לחיצה U2 Alarm Alarm מעגל משולב Snap 5-Snap Wire Wire 6SC05 6SC U2 U2 Circuit אזעקה 6SCU2 6SCU2 Integrated Circuit 6 פס לחיצה 6 מעגל משולב Space Space War War Snap 6-Snap Wire Wire 6SC06 6SC U3 U3 חלל Circuit מלחמת 6SCU3 6SCU3 Integrated Circuit שבב משרוקית 1 מאוורר 1 WC 1 1 M1 Motor Motor 6SCM1 1 1 WC WC Whistle Whistle Chip Chip 6SCWC 6SCWC 1 M1 M1 1 1 Fan Fan מנוע 6SCM1F 6SCM1F מפסק החלקה S1 S1 S1 Slide Slide Switch Switch 6SCS1 6SCS1 1 1 R1 R1 R Resistor Resistor נגד 100Ω 6SCR1 6SCR1 6SCR1 מפסק לחיצה חוט מגשר (שחור) 1 S2 1 1 Jumper Wire Wire (Black) (Black) 6SCJ1 6SCJ1 6SCJ1 1 1 S2 S2 Press Press Switch Switch 6SCS2 6SCS2 1 1 Jumper (אדום) Jumper Wire מגשר Wire (Red) (Red) חוט 6SCJ2 6SCJ2 6SCJ2 פוטורזיסטור You You may may order order additional / / replacement חלפים parts parts חלקים נוספים / at at להזמין ניתן our our RP RP Photoresistor 6SCRP 6SCRP website: באתר:

4 איך להשתמש בערכת ה- Circuits Snap בערכת ה- Snap Circuits יש 101 משימות פשוטות לביצוע וקלות להבנה. ערכת ה- Snap Circuits משתמשת ביחידות בניה עם לחצנים, שמאפשרים לך לבנות את כל המעגלים החשמליים והאקלטרוניים במשימות השונות. לכל יחידת בניה יש שימוש: מפסקים, מנורות, סוללות, חוטים באורכים שונים, וכו'. יחידות אלה הן בצבעים שונים ויש עליהם מספרים כדי להקל עליך את זיהויים. המעגל החשמלי שתבנה מוצג בצבעים ומספרים, אשר יעזרו לך לזהות את היחידות בהן תשתמש ותחבר בלחיצה בכדי ליצור מעגל חשמלי. למשל: זוהי יחידת מפסק ירוקה ויש עליה סימן (S1). שים לב לכך שהציור אינו משקף את יחידת המפסק בדיוק (אין עליה את המילים ON ו-,(OFF אך זה נותן לך רעיון כללי על היחידות בהן תשתמש בכל משימה אלה הם פסי לחיצה שבתוכם יש חוט חשמל. הם כחולים ומופיעים באורכים שונים ומופיעה באורכים שונים. בפסי לחיצה אלה מופיע המספר (2), (3), (4), (5) או (6), בהתאם לאורך החיבור הדרוש. בכדי לבנות כל מעגל חשמלי, תשתמש ביחידת מתח עם מספר (B1), בו יש צורך להתקין שתי (2) סוללות AA (לא כלולות בערכת ה-.( Snap Circuits בערכה יש גם רשת בסיס גדולה עשויה מפלסטיק קשיח, אשר תעזור לך לשמור את כל היחידות ברווחים מתאימים. יש מקומות מתאימים אליהם תכניס את כל היחידות השונות. אינך צריך להשתמש בבסיס זה לבניית המעגלים החשמליים, אך הוא יעזור לך לשמור על סדר בחלקים. ברשת הבסיס יש שורות (A-G) וטורים (1-10). ליד כל יחידה בציור המעגל החשמלי מופיע מספר קטן בשחור, המתאר באיזו רמה ברשת הבסיס יש להניח את היחידה. הנח בתחילה את כל היחידות ברמה 1, ואז את כל היחידות ברמה 2, בדרך כלל, כאשר משתמשים במנוע (M1), עליך להניח את המאוורר עליו. מעל למוט המנוע נמצאת חתיכת פלסטיק שחורה (החלק העליון של המנוע) עם שלוש לשוניות קטנות. הנח את המאוורר על החלק השחור, כך שהחריצים למטה "נכנסים למקומם" מסביב לשלוש הלשוניות בחלק העליון של המנוע. אם לא תמקם אותם במקום הנכון, המאוורר ייפול כאשר המנוע יסתובב. מעגלים חשמליים מסוימים משתמשים בחוטי מגשר בכדי להכין חיבורים מיוחדים. חבר אותם לחיבורי המתכת, או לפי ההוראות בכל משימה. SLIDE s1 SWITCH 2 יש גם פסי לחיצה 1 שמשמשים ליצירת רווח או חיבור בין הרמות השונות. הערה: בזמן בניית המשימות, היזהר לא לבצע חיבור ישיר מעל מחזיק הסוללה ("קצר"), כי פעולה זו עלולה להזיק לסוללות, ו/או לרוקן אותן במהירות. 1 3

5 ה-( R1 ) על חלקי ה- Snap Circuits שלך [עיצובי החלקים עשויים להשתנות ללא מתן הודעה מראש] הערה: אם יש לך ערכות מתקדמות יותר SC-300 SC-750 SC-500, תמצא מידע נוסף במדריכי המשימות הרלוונטיים. משתמשים ברשת הבסיס כמו בלוחות המעגלים החשמליים המודפסים המצויים ברוב המוצרים החשמליים. זהו הבסיס עליו תבנה את היחידות והחוטים (למרות שרוב החוטים "מודפסים" על הלוח). פסי הלחיצה הכחולים הם רק יחדות המשמשות לחיבור יחידות אחרות ולהעביר חשמל, אך הם אינם משפיעים על הביצוע של המעגלים החשמליים. פסים אלה הינם באורכים שונים, בכדי לאפשר לך לארגן את החיבורים ברשת הבסיס. חוטי המגשר האדום והשחור יוצרים חיבורים גמישים, ואילו פסי הלחיצה קשיחים. תשתמש בהם גם ליצירת חיבורים מחוץ לרשת הבסיס (כמו במשימות בהן משתמשים במים). הסוללות (B1) יוצרות מתח חשמלי באמצעות תגובה כימית. ניתן לראות "מתח" זה כלחץ חשמלי, הדוחף "זרם" חשמלי דרך המעגל החשמלי. מתח זה הוא הרבה יותר נמוך והרבה יותר בטוח מאשר מתח החשמל בבית שלך. השימוש בסוללות מגביר את "הלחץ" וכך את זרם החשמל. מפסק ההחלקה (S1) מחבר (ON) ומנתק (OFF) את החוטים במעגל החשמלי.כאשר הוא נמצא במצב ON אין לו השפעה על ביצוע המעגל החשמלי. מפסק הלחיצה (S2) מחבר (כשהוא לחוץ) או מנתק (כשהוא אינו לחוץ) את החוטים במעגל החשמלי, כמו מפסק ההחלקה. נגדים, כמו נגד,ן 100Ω, "מתנגדים" לזרימת החשמל ומשתמשים בהם לשליטה, או להגבלה, על החשמל במעגל החשמלי. הגברת התנגדות המעגל החשמלי מפחיתה את זרימת החשמל. הפוטורזיסטור (RP) הוא נגד רגיש לאור, שערכו משתנה לכמעט אינסופי בחושך מוחלט ועד לכ- Ω100 כאשר אור חזק מאיר עליו. נורת חשמל, כמו נורת ה- 2.5V (ח L1) כולל חוט מיוחד שזוהר כאשר זרם חשמל גבוה זורם דרכו. מתחים מעל למתח של הנורה עלולים לשרוף את החוט. המנוע (M1) ממיר את החשמל בפעולה מכנית. החשמל קשור מאוד למגנטיות, ולזרם החשמל הזורם בחוט יש שדה מגנטי דומה מאוד לזה של מגנט קטן מאוד. בתוך המנוע ישנם שלושה סלילים של חוטים עם לולאות רבות. אם זרם חשמל חזק זורם בלולאות, האפקטים המגנטיים מרוכזים מספיק בכדי להזיז את הסלילים. יש מגנט בתוך המנוע, כך שכאשר החשמל מזיז את הסלילים, בכדי ליישר אותם עם המנגנט הקבוע, המוט מסתובב. [במדריכים לתלמיד תמצא מידע רב יותר, יחד עם שיעור מלא באלקטרוניקה בסיסית). ב- או בעמוד 45 תמצא פרטים נוספים. ( ) IN1 ( ) IN2 OUT IN3 OUT הרמקול (SP) ממיר חשמל לצליל, על ידי השימוש באנרגיה של המרת אות חשמלית ליצירת תנודות מכניות (באמצעות סליל ומגנט, הדומה לזה שבמנוע). תנודות אלה יוצרות וריאציות בלחץ האוויר אשר נע בחדר. אתה "שומע" צלילים כאשר אוזניך מרגישות בשינויי לחץ אוויר אלה. שבב המשרוקית (WC) כולל שתי לוחיות דקות. כאשר מעבירים אות חשמלית מעליהם, הם יימתחו מעט בנסיון להיפרד (כמו שני מגנטים מתנגדים), וכאשר מסירים את האות הם חוזרים להיצמד. אם האות החשמלי משתנה במהירות, הלוחיות ירטטו. תנודות אלה יוצרות וריאציות בלחץ האוויר, ואזניך מרגישות כאילו הצליל מגיע מרמקול. נורת הלד (D1) היא דיודה המפיקה אור, וניתן לראות אותה כנורת חשמל חד-כיוונית. במצב "קדימה" (מסומן על ידי "חץ" בסמלים), החשמל זורם אם המתח עולה על סף מסוים (כ- 1.5V) והאור גובר. זרם גבוה יותר ישרוף את הלד, ולכן יש להגביל אותו באמצעות רכיבים אחרים במעגל החשמלי. נורות לד חוסמות את החשמל בכיוון "ההפוך". יש רכיבים אלקטרוניים שניתן ליצור אותם בגודל מיניאטורי, וזאת בכדי לאפשר לאלפי חלקים להיכנס לאזור שהוא קטן יותר מציפורן האצבע שלך. "מעגל חשמליים משולבים" (IC) אלה נמצאים בכל דבר, החל מהמשחקים האלקטרוניים הפשוטים ועד למחשבים המתקדמים ביותר. המעגלים החשמליים המשולבים עם המוסיקה, האזעקה ומלחמת החלל (U1,U2 ו- U3) ב- Snap Circuits הם בעצם דגמים הכוללים מעגלים חשמליים משולבים מיוחדים המפיקים צליל ורכיבי תמיכה אחרים (נגדים, קבלים וטרנזיסטורים), שהם חלק בלתי נפרד מהם, בכדי לפשט את החיבורים שצריכים להכין בכדי להשתמש בדגמים. התיאורים של מודולים אלה ניתנים כאן למי שמעונין, ראה במשימות את הדוגמאות לחיבורים: מעגל משולב מוסיקה (+) זרם חשמל מסוללות (+) (-) זרם חשמל חוזר לסוללות TRG HLD - OUT חיבור התפוקה - HLD החזק שליטה בתשומה - TRG גירוי שליטה בתשומה (+) OUT מעגל משולב אזעקה: IN1, IN2, IN3 שליטה בתשומות (-) חשמל חוזר לסוללות OUT חיבור תפוקה חבר את השליטה בתשומה ל- (+) לספק כח בכדי להפעיל חמישה קולות אזעקה. ראה משימה 22 לקביעת התצורה. מעגל משולב מלחמת חלל: (+) חשמל מסוללות (-) חשמל חוזר לסוללות OUT חיבור תפוקה IN1, IN2 שליטה בתשומות IN1 IN2 ( ) 4 חבר כל שליטה בתשומה ל- (+) לספק כח בכדי לעבור דרך 8 צלילים.

6 5! ה"עשה" וה"אל תעשה" של בניית מעגל לאחר בניית המעגלים החשמליים בחוברת זו, יתכן ותרצה להתנסות בבניית מעגלים חשמליים משלך. השתמש במשימות כאן כהנחיה, כי כאן תלמד רעיונות חשובים לעיצוב. כל מעגל חשמלי כולל מקור מתח (הסוללות), מקור התנגדות (שיכול להיות נגד, נורה, מנוע, מעגל חשמלי משולב, וכו') ונתיבי חיווט ביניהם ובחזרה. תיזהר לא ליצור "קצרים" (נתיבים עם התנגדות מאוד נמוכה מעל לסוללות, ראה דוגמאות להלן) כי הם יפגעו ברכיבים ו/או ירוקנו את הסוללות. יש לחבר את המעגלים החשמליים המשולבים רק באמצעות התצורות המוצגות במשימות, כי אחרת הם עלולים להינזק. Elenco אינה אחראית לחלקים שנפגעו בעקבות שימוש לא נכון. מספר הוראות חשובות תמיד תשתמש במגן לעיניים כאשר הינך עושה ניסויים לבדך. תמיד תכלול לפחות רכיב אחד אשר יגביל את הזרם במעגל החשמלי, כמו הרמקול, הנורה, שבב המשרוקית, המעגלים החשמליים המשולבים (שיש לחבר אותם בצורה הנכונה), המנוע, הפוטורזיסטור, או הנגד. תמיד תשתמש בנורות לד ובמפסקים ביחד עם רכיבים אחרים אשר יגבילו את זרימת החשמל דרכם, אחרת תיצור קצר ו/או תהרוס חלקים אלה. תמיד תנתק את הסוללות שלך מיד ובדוק את החיווט אם נראה שרכיב מסוים מתחמם. תמיד בדוק את החיווט לפני הפעלת מעגל חשמלי. תמיד תחבר את המעגלים החשמליים המשולבים באמצעות התצורות המוצגות במשימות או לפי תיאורי החיבורים עבור החלקים. לעולם אל תחבר את הערכה למקור החשמל בביתך בדרך כלשהי. לעולם אל תשאיר מעגל חשמלי ללא השגחה כאשר הוא מופעל. לעולם אל תיגע במנוע כאשר הוא מסתובב במהירות גבוהה. הערה: אם תמצא לך ערכות מתקדמות יותר SC-300 SC-500 SC-750 יש מידע נוסף במדריכי המשימות. בכל המשימות המופיעות בחוברת זו, ניתן לסדר את החלקים בדרכים שונות מבלי לשנות את המעגל החשמלי. למשל, הסדר של החלקים אזהרה לבעלי :Snap Rover אסור לחבר את החלקים לגוף ה- Rover אלא אם כן הינך משתמש במעגלים החשמליים המאושרים שלנו. לגוף ה- Rover יש מתח גבוה יותר אשר עלול להזיק לחלקים שלך. דוגמאות למעגלים חשמליים קצרים לעולם אל תעשה זאת!!! אנו ממליצים לך לספר לנו על מעגלים חשמליים חדשים שתיצור. אם הם ייחודים, נפרסם אותם, יחד עם שמך וארץ מגוריך, באתר שלנו Snap מספקת מעצב מעגלים חשמליים כדי שתוכל ליצור ציורי SnapCircuits Circuits משלך. זהו מסמך של מייקרוסופט וורד, שניתן להורידו דרך האתר: או דרך אתר. אזהרה: סכנת הלם חשמלי לעולם אל תחבר את חלקי ה- SnapCircuits לזרם החשמל בבית בדרך כלשהי.!!!! אסור! הנחת פסי לחיצה 3 ישירות מעל לסוללות היא מעגל חשמלי קצר. אסור! כאשר מפסק ההחלקה (S1) מופעל, למעגל חשמלי גדול זה יש נתיב מתח קצר מאוד (לפי המסומן בחיצים). המעגל החשמלי הקצר מונע מכל החלקים האחרים של המעגל החשמלי לפעול אי פעם. אסור! אסור! אסור!

7 פתרון בעיות מתקדם (מומלץ להשתמש בהשגחת מבוגר) Elenco אינה אחראית לחלקים פגומים בעקבות חיווט לא נכון. אם הינך חושש שמא יש לך חלקים פגומים, ניתן לבצע תהליך זה בכדי לקבוע אלו חלקים עליך להחליף: 1. נורת 2.5V (מ L1), מנוע (M1), רמקול (SP) ומחזיק סוללות (B1): הנח את הסוללות במחזיק. הנח את נורת ה- 2.5V ישירות מעל למחזיק הסוללות. עליה להידלק. חזור על הפעולה עם המנוע (מנוע + לסוללה +). עליו להסתובב ימינה במהירות גבוהה. "הקש" ברמקול מעל לחיבורי מחזיק הסוללה. עליו להשמיע קולות סטטיים בזמן המגע. אם דברים אלה לא פועלים, החלף את הסוללות וחזור על הפעולה, אם זה עדיין לא עובד, מחזיק הסוללות פגום. 2. חוטי מגשר: השתמש במעגל חשמלי קטן זה בכדי לבדוק כל חוט מגשר. הנורה אמורה להידלק. 3. פסי לחיצה: השתמש במעגל חשמלי קטן זה בכדי לבדוק כל אחד מפסי הלחיצה, אחד אחד. הנורה אמורה להידלק. 4. מפסק ההחלקה (S1) ומפסק הלחיצה (S2): הכן את משימה 1#. אם הנורה (1L) אינה נדלקת, מפסק ההחלקה פגום. החלף את מפסק ההחלקה במפסק הלחיצה בכדי לבדוק אותו. 5. נגד Ω100 (כ R1) ונורת לד (D1): הכן את משימה 7#, אך בתחילה השתמש ברמקול (SP) במקום בנגד. נורת הלד צריכה להידלק. החלף את הרמקול בנגד. נורת הלד צריכה עדיין להידלק. 6. מעגל חשמלי משולב אזעקה (U2): הכן את משימה 17#. עליך לשמוע אזעקה. הנח פס לחיצה 3 בין יחידות הרשת מ- A1 A1-C1 הצליל אמור להיות שונה. הזז את פס הלחיצה מ- -. C1 ל-,A3-C3 והצליל שוב אמור להיות שונה. 7. מעגל חשמלי משולב מוסיקה (U1): הכן את משימה 74# אך השתמש במפסק הלחיצה (S2) במקום בפוטורזיסטור.(RP) הפעל אותו ונורת הלד (D1) תהבהב לזמן קצר ותיפסק, ותחזור להבהב אם תלחץ ותחזיק את מפסק הלחיצה. נגע בפס הלחיצה 3 על פני רשת הבסיס בנקודות 1A ו- 1C, והנורה תהבהב שוב לזמן קצר. 8. מעגל חשמלי משולב מלחמת חלל (U3) ופוטורזיסטור :(RP) הכן את משימה 19#. שני התגים (S1 ו- S2) צריכים לגרום לשינוי בצליל. החלף את מפסק ההחלפה עם הפוטורזיסטור. אם תעביר את ידך מעליו, יישמע צליל שונה. 9. שבב המשרוקית :(WC) הכן את משימה 61#. אם הנורה דולקת בפוטורזיסטור (RP) תשמע צליל משבב המשרוקית. הערה: אם יש לך ערכות מתקדמות יותר SC-300 SC-750, SC-500, יש מידע נוסף במדריכי המשימות ישראל SnapCircuit ת.ד. 154 כוכב השחר נייד: דוא"ל: help@snapcircuits.co.il אתר אינטרנט: 6 ניתן להזמין חלקים נוספים / חלפים באתר:

8 רשימת המשימות מס. עמוד תיאור משימה מס. עמוד תיאור משימה מס. עמוד תיאור משימה אור ומפסק חשמליים מנוע ומפסק בזרם ישר מפסק המופעל ע"י צליל התאמת רמת הצליל נורה ומאוורר בסדרה נורה ומאוורר במקביל דיודה מפיקה אור כיוון אחד ללד גלאי מוליכות חשמלית שילוב של אזעקה למלחמת החלל צלחת מעופפת הפחתת כח העילוי של צלחת מעופפת מאוורר בעל שתי מהירויות הנתיך פעמון מוסיקלי אזעקה לרגע מעגל אזעקה אקדח לייזר מלחמת חלל מפסק אור מלחמת נייר בחלל אזעקת משטרה הנשלטת באור עוד קולות חזקים עוד קולות חזקים (II) עוד קולות חזקים (III) עוד קולות חזקים (IV) קול מחיאת כפיים עוד קולות מחיאות כפיים עוד קולות מחיאות כפיים (II) עוד קולות מחיאות כפיים (III) עוד קולות מחיאות כפיים (IV) דיודת קול אור שליטת קול קולות חלל ממונעים 35 אור חלל ממונע 36 מלחמת חללל (II) 37 מלחמת חלל שקטה 38 קולות משתנים 39 פנס כפול מהבהב 40 קולות הנשלטים במנוע 41 עוד קולות ממונעים 42 עוד קולות ממונעים (II) 43 עוד קולות ממונעים (III) 44 עוד קולות ממונעים (IV) 45 הבהוב נשלט באור 46 עוד אפקטים קוליים 47 זה או זה THAT) (THIS OR 48 זה וזה THAT) (THIS AND לא זה ולא זה THAT) (NEITHER THIS NOR 49 לא זה וזה THAT) (NOT THIS AND מגלה השתקפויות 52 מגלה השתקפויות שקט יותר נורת לייזר מהבהבת עם צליל הבהוב מלחמת חלל 55 טבעות מסתובבות 56 סובב את אורות הבית 57 משחק תחרותי להשתמש ברכיבים כמוליכים ציורים בסיבובים 60 מנוע מהבהב למלחמת חלל 61 קולות הנשלטים בידי אור קולות הנשלטים בידי אור (III) עוד קולות חזקים (III) 64 עוד קולות חזקים (IV) 65 עוד קולות חזקים (V) 66 משחק הפצצה חשמלי 67 משחק באזור שקט צירוף מוסיקלי למלחמת חלל 68 אזעקת מלחמת חלל אזעקת מים שקטה נורה הנשלטת בידי אור נורה המופעלת על ידי קול נורה המופעלת על ידי מנוע נורת לד המופעלת על ידי אור נורת לד הנשלטת בידי קול בהשהיה נורת לד הנשלטת בידי מנוע בהשהיה נורת לד מהבהבת במלחמת החלל שער AND מוסיקלי הבהוב וצליל נורה, רמקול ומאוורר במקביל אזעקת עפרון גרסאות שונות לאזעקת העפרון לעשות כיף עם המעגל החשמלי המשולב של האעזקה שילוב של קולות המנוע שילוב של קולות המנוע (II) שילוב של מוסיקה ואזעקה קול נפילת פצצה קול נפילת פצצה (II) נורת לד המופעלת על ידי אור (II) נורה במגע צליל במגע צלילים מוזרים צלילים עוד יותר מוזרים מלחמת חלל במים רועשים מלחמת חלל באור/מים אור ממלחמת החלל OR/AND אזעקת מים פשוטה אזעקת מי מלח פשוטה אזעקת מים באמבולנס אזעקת קשר באמבולנס

9 אור ומפסק חשמליים משימה 1 המטרה: להראות כיצד "מדליקים" ו"מכבים" חשמל באמצעות מפסק. בנה את המעגל החשמלי המתואר משמאל. הנח את כל החלקים המסומנים ב- 1 שחור לידם על רשת הבסיס. חבר את החלקים המסומנים ב- 2. הכנס שתי סוללות (AA) (לא כלולות בערכה) למחזיק הסוללות (B1). בזמן סגירת מפסק ההחלקה (S1), זורם הזרם מהסוללות דרך הנורה וחזרה לסוללה דרך המפסק. המפסק הסגור משלים את המעגל החשמלי. באלקטרוניקה פעולה זו נקראת מעגל חשמלי סגור. כאשר מפסק ההחלקה פתוח, הזרם אינו יכול לחזור לסוללה, ולכן הנורה נכבית. באלקטרוניקה פעולה זו נקראת מעגל חשמלי פתוח. מנוע ומפסק בזרם ישר משימה 2 המטרה: להראות כיצד משתמשים בחשמל בכדי להפעיל מנוע בזרם ישר. בנה את המעגל החשמלי המתואר משמאל. העמד קודם כל את כל החלקים המסומנים ב- 1 שחור לידם על רשת הבסיס. חבר את החלקים המסומנים ב- 2. בזמן סגירת מפסק ההחלקה (S1), זורם הזרם מהסוללות (B1) דרך המנוע (M1) וגורם לו להסתובב. העמד את להב המאוורר על מוט המנוע וסגור את מפסק ההחלקה. המנוע יסתובב ויגרום ללהב המאוורר לדחוף אוויר דרך המנוע. במשימה זו הפכת כח חשמלי לכח מכני. משתמשים במנועי זרם ישר בכל המכשירים המופעלים באמצעות סוללות ודורשים תנועה סיבובית, כמו מקדחה אלחוטית, מברשת שיניים חשמלית, רכבות חשמליות ועוד, המופעלות באמצעות סוללות. הרבה יותר קל לתפעל מנוע חשמלי מאשר מנוע הפועל על דלק או דיזל. אזהרה: חלקים זזים. אסור לגעת במאוורר או במנוע במהלך פעולתם. אין להישען מעל למנוע. 8

10 מפסק המופעל ע"י צליל משימה 3 המטרה: להראות כיצד צליל יכול "להפעיל" מכשיר חשמלי. בנה את המעגל החשמלי המתואר משמאל. העמד את כל החלקים המסומנים ב- 1 שחור לידם על רשת הבסיס. חבר את החלקים המסומנים ב- 2, העמד את הרמקול (SP) על השלחן וחבר אותו למעגל החשמלי באמצעות חוטי,jump לפי הציור. כאשר תסגור את מפסק ההחלקה (S1), המנגינה תתנגן לזמן קצר, ואז תיפסק. לאחר הפסקת המנגינה, מחא כפיים קרוב לשבב המשרוקית (WC) או הקש על הבסיס באצבעותיך. המנגינה תתנגן שוב לזמן קצר, ואז תיפסק. נשוף בשבב המשרוקית והמנגינה שוב תתנגן. תוכל לחבר את הרמקול באמצעות חוטי לחיצה במקום חוטי מגשר, אך הרמקול עלול ליצור מספיק תנודות בכדי להפעיל מחדש את שבב המשרוקית. התאמת רמת הצליל משימה 4 המטרה: להראות כיצד התנגדות יכולה להנמיך את הצליל ברמקול. בנה את המעגל חשמלי המתואר משמאל. כאשר תסגור את מפסק ההחלקה (S1), המנגינה תתנגן לזמן קצר, ואז תיפסק. לאחר הפסקת המנגינה, מחא כפיים קרוב לשבב המשרוקית (WC) או הקש על הבסיס עם אצבעותיך. המנגינה תתנגן שוב לזמן קצר, ואז תיפסק. במשימה זו שינית את כמות הזרם שזורם דרך הרמקול (SP) והפחתת את תפוקת הצליל מהרמקול. בתחומי אלקטרוניקה רבים משתמשים בנגדים בכדי להגביל את רמת הזרם. 9 ב- או בעמוד 45 תמצא פרטים נוספים על ערכות השדרוג של, Snap Circuits בהם יש חלקים ומעגלים חשמליים רבים יותר.

11 נורה ומאוורר בסדרה משימה 5 המטרה: להראות כיצד נורה יכולה לאותת כאשר מאוורר פועל. בנה את המעגל חשמלי המתואר משמאל. הנח את כל החלקים המסומנים ב- 1 שחור לידם על רשת הבסיס. חבר את החלקים המסומנים ב- 2, והעמד את להב המאוורר על המנוע (M1). כאשר תסגור את מפסק ההחלקה (S1), המאוורר יסתובב והנורה (L1) צריכה להידלק. יקח למאוורר עוד מעט זמן בכדי להתחיל לפעול בגלל כח ההתמד. כח ההתמד הוא מאפיין שמנסה לעצור את תנועתו של גוף נייח ומנסה למנוע מגוף נייד להפסיק את פעולתו. האור מסייע להגן על המנוע מפני מתח גבוה כאשר מפסק ההחלקה סגור. חלק מהמתח זורם מעל לנורה והשאר מעל למנוע. הזז את המאוורר מהמקום ותראה כיצד אור הנורה מתעמעם, כאשר המנוע אינו צריך לסובב את להב המאוורר. נורה ומאוורר במקביל משימה 6 המטרה: להראות כיצד ניתן לחבר מחוון [אור] מבלי להשפיע על המתח במנוע. בנה את המעגל חשמלי המתואר משמאל. כאשר תסגור את מפסק ההחלקה (S1), המאוורר והנורה (L1) אמורים להידלק. ייקח למאוורר עוד מעט זמן לפעול בגלל כח ההתמד. בהקשר זה, הנורה אינה משנה את המתח המגיע למנוע (M1). המנוע אמור לפעול מעט יותר מהר מאשר במשימה 5#. הזז את המאוורר מהמקום ושים לב שהנורה אינה משנה את בהירותה כאשר המנוע פועל מהר יותר. למנוע יש מסלול משלו להגיע לסוללה (B1). אזהרה: חלקים זזים. אסור לגעת במאוורר או במנוע במהלך פעולתם. אין להישען מעל למנוע. 10

12 דיודה מפיקה אור משימה 7 המטרה: להראות כיצד מחווטים נגד ונורת לד בכדי להפיק אור. בנה את המעגל החשמלי המתואר משמאל. הנח את כל החלקים המסומנים ב- 1 שחור לידם על רשת הבסיס. חבר את החלקים המסומנים ב- 2. כאשר תסגור את מפסק ההחלקה (S1), הזרם יזרום מהסוללות (B1) דרך מפסק ההחלקה, דרך הנגד (R1), דרך נורת לד (דיודה המפיקה אור, (D1) וחזרה לסוללה. מפסק ההחלקה הסגור משלים את המעגל החשמלי. הנגד מגביל את הזרם ומונע נזק ללד. אסור להניח נורת לד ישירות על הסוללה! אם אין נגד במעגל החשמלי, הסוללה יכולה לדחוף זרם מספיק חזק דרך נורת הלד בכדי להזיק למוליך-למחצה אשר מפיק את האור. משתמשים בלדים בכל מיני מכשירים אלקטרוניים בכדי לציין מצבים ולהעביר מידע למי שמשתמש בציוד. האם אתה יכול לחשוב על מכשיר שהינך משתמש בו מידי יום שיש בו אור לד? כיוון אחד ללד משימה 8 המטרה: להראות כיצד חשמל יכול לעבור דרך נורת לד רק בכיוון אחד. בנה שוב את המעגל החשמלי שבנית במשימה 7#, אך הנח את נורת הלד (D1) לפי הציור משמאל. כאשר תסגור את מפסק ההחלקה (S1), הזרם אמור לעבור מהסוללות (B1) דרך הנגד ואז דרך הלד. כאשר הזרם זורם דרך הלד, הוא נדלק. מאחר ונורת הלד מונחת במצב הפוך, הזרם אינם יכול לעבור. נורת הלד היא כמו שסתום אל-חזור המאפשר לזרם לעבור רק בכיוון אחד. במשימה זו שינית את כיוון הזרם דרך נורת הלד. כאשר אומרים שאפשר לחבר רכיב חשמלי רק בכיוון אחד הוא נקרא קטביות. נדון ברכיבים נוספים במשימות הבאות. אם נעמיד את נורת הלד במצב הפוך הוא לא יינזק, בגלל שהמתח הוא לא מספיק גבוה בכדי להרוס את הרכיב החשמלי. 11

13 גלאי מוליכות חשמלית משימה 9 המטרה: להכין מעגל חשמלי המגלה את הובלת החשמל לחומרים שונים. בנה את המעגל החשמלי כמו במשימה 7# אך השאר את מפסק ההחלקה (S1) בחוץ, כמו בציור משמאל. כאשר תניח מהדק ממתכת על ההדקים, כמו בציור משמאל, הזרם זורם מהסוללות (B1) דרך הנגד (R1), דרך נורת הלד (D1), וחזרה לסוללה. המהדק משלים את המעגל החשמלי והזרם זורם דרך הלד. שים את אצבעותיך על ההדקים ונורת הלד אינה נדלקת. לגופך התנגדות רבה מדי בכדי לאפשר לזרם לעבור דרכך ולהדליק את הלד. אם המתח, שהוא לחץ חשמלי, היה גבוה יותר, ניתן היה לדחוף את הזרם דרך האצבעות שלך, ונורת הלד היתה נדלקת. ניתן להשתמש בגלאי זה כדי לבדוק אם חומר, כמו פלסטיק, הוא מוליך טוב או לא. שילוב של אזעקה למלחמת החלל משימה 10 המטרה: לשלב צלילים מהחלל החיצון עם מעגלים חשמליים משולבי-אזעקות. בנה את המעגל החשמלי לפי הציור משמאל. הוסף את חוטי המגשר בכדי להשלים את המעגל החשמלי. לחץ על מפסק הלחיצה (S2) מספר פעמים והעבר את ידך מעל לתא הפוטו-אלקטרי (RP) בכדי לשמוע את מגוון הצלילים. אם הצליל חזק מדי, תוכל להחליף את הרמקול (SP) בשבב המשרוקית.(WC) ב- או בעמוד 45 תמצא פרטים נוספים על ערכות השדרוג של, Snap Circuits בהם יש חלקים ומעגלים חשמליים רבים יותר. 12

14 צלחת מעופפת משימה 11 המטרה: להכין מעגל חשמלי המשגר את להב המאוורר כמו צלחת מעופפת. בנה את המעגל החשמלי במשימה 2#, אך החלף את הקטביות במנוע (M1), כדי שהקוטב השלילי (-) במנוע ייצמד לקוטב החיובי בסוללה (B1). לא מומלץ להשתמש בסוללות אלקליות חדשות למשימה זו. כאשר תסגור את מפסק ההחלקה (S1), המנוע יגביר באיטיות את מהירותו, וכאשר יגיע למספר סיבובים מירבי, כבה את מפסק ההחלקה. להב המאוורר אמור להתרומם ולרחף באוויר כמו צלחת מעופפת. תקפיד לא להסתכל על להב המאוורר ישירות כלפי מטה בזמן הסיבובים. האוויר נדחף כלפי מטה דרך הלהב וסיבובי המנוע נועלים את המאוורר על המוט. כאשר מכבים את המנוע, הלב משתחרר מהמוט ויכול לנוע בחופשיות כמו מדחף ולרחף באוויר. אם מהירות הסיבובים היא נמוכה מדי, המאוורר יישאר על מוט המנוע, בגלל שאין לו מספיק כח עילוי לרומם אותו. המנוע יסתובב במהירות רבה יותר כאשר שתי הסוללות חדשות. אם הלהב אינו מתרומם, כבה והדלק את המפסק במהירות מספר פעמים כאשר הוא נמצא במהירותו המירבית. אזהרה: המאוורר עלול לא להתרומם עד שתשחרר את המפסק. אזהרה: חלקים זזים. אסור לגעת במאוורר או במנוע במהלך פעולתם. אין להישען מעל למנוע. הפחתת כח העילוי של צלחת מעופפת משימה 12 המטרה: להראות כיצד מתח משפיע על מהירות המנוע במתח ישר ויכול להפחית את כח העילוי של צלחת מעופפת. שנה את המעגל החשמלי המתואר בציור 11# על ידי הוספת הנורה (L1) בחיבור טורי עם המנוע, לפי הציור משמאל. כאשר תעמיד את הנורה בחיבור טורי עם מכשיר חשמלי כלשהו, הוא ימשוך פחות זרם בגלל שהוא מוסיף התנגדות. במקרה זה, הנורה בחיבור טורי מפחיתה את הזרם דרך המנוע, והזרם מפחית את המהירות המירבית של המנוע. סגור את מפסק ההחלקה (S1) והמתן עד שהמאוורר יגיע למהירות המירבית. פתח את המפסק וצפה בהבדל בגובה בגלל הנורה. ברוב המקרים, הוא בכלל לא יתרומם. 13 אזהרה: חלקים זזים. אסור לגעת במאוורר או במנוע במהלך פעולתם. אין להישען מעל למנוע. אזהרה: המאוורר עלול לא להתרומם עד שתשחרר את המפסק.

15 מאוורר בעל שתי מהירויות משימה 13 המטרה: להראות כיצד מפסק יכול להגביר או להנמיך מהירותו של מאוורר בנה את המעגל החשמלי המתואר משמאל. הנח את כל החלקים המסומנים ב- 1 שחור לידם על לוח הבסיס. חבר את החלקים המסומנים ב- 2. לבסוף הוסף את פסי הלחיצה 2 המסומנים לרמה 3. כאשר תסגור את מפסק ההחלקה (S1), הזרם זורם מהסוללות דרך מפסק ההחלקה (S2) כאשר מפסק הלחיצה (B1). וחזרה לסוללה (L1) הנורה (M1), המנוע (S1), סגור, הנורה מתקצרת ומהירות המנוע עולה. העקרון של הסרת התנגדות במטרה להגביר את מהירות המנוע היא רק דרך אחת לשינוי מהירות המנוע. מאווררים מסחריים אינם משתמשים בשיטה זו, בגלל שהיא יוצרת חום בנגד והמאווררים משתמשים במעגלי-קירור על ידי העברת אוויר מעליהם. מאווררים מסחריים משנים את כמות המתח המופעלת על המנוע באמצעות שנאי או מכשיר חשמלי אחר. אזהרה: חלקים זזים. אסור לגעת במאוורר או במנוע במהלך פעולתם. אין להישען מעל למנוע. הנתיך משימה 14 המטרה: להראות כיצד משתמשים בנתיך בכדי לשבור את כל נתיבי המתח עד למקור המתח. השתמש במעגל חשמלי שבנית במשימה 13. כאשר סוגרים את מפסק ההחלקה (S1), הזרם זורם מהסוללות דרך מפסק ההחלקה (S1), הנורה (L1), המנוע (M1) וחזרה לסוללה (B1). דמיין כי הנתיך של פס לחיצה 2 בציור משמאל הוא מכשיר אשר יפתח את המעגל החשמלי אם מתח רב מדי נלקח מהסוללה. כאשר סוגרים את מפסק הלחיצה (S2), יופיע קצר באור ומהירות המנוע יעלה בגלל עליה במתח למנוע. תמשיך להחזיק את מפסק הלחיצה (S2) והסר את פס לחיצה 2. תראה שכל הפעולות נפסקות. נתיב המעגל החשמלי הפתוח שומר על הרכיבים החשמליים, עד להחלפת הנתיך. אם לא היו נתיכים במכשירים, רכיבים רבים היו מתחממים ועולים באש. החלף את פס לחיצה 2 והמעגל החשמלי יחזור לקדמותו. למכשירי חשמל רבים בביתך יש נתיך שייפתח אם מושכים מהם זרם חזק מדי. האם אתה מכיר אותם? אזהרה: חלקים זזים. אסור לגעת במאוורר או במנוע נתיך במהלך פעולתם. אין להישען מעל למנוע. 14

16 פעמון מוסיקלי משימה 15 המטרה: להראות כיצד ניתן להשתמש במעגל חשמלי משולב כפעמון מוסיקלי לדלת. בנה את המעגל החשמלי המתואר משמאל. כאשר תסגור את מפסק ההחלקה (S1), המעגל החשמלי המוסיקלי המשולב (U1) עשוי לנגן מנגינה אחת ואז להפסיק. בכל פעם שתלחץ על מפסק "פעמון הדלת" (S2) המנגינה תתנגן שוב ותיפסק. גם אם תפסיק ללחוץ על מפסק הלחיצה (S2), המעגל החשמלי המשולב ממשיך לנגן את המנגינה עד שתגיע לסופה. מעגלים חשמליים מוסיקליים משולבים מותקנים בצעצועים רבים המשעשעים ילדים קנטים. אם מחליפים את המנגינה במילים, הילד יכול גם ללמוד בזמן ההאזנה. בעקבות התפתחויות עצומות בטכנולוגיות הקטנה, ניתן לשמור שירים רבים במעגל חשמלי שהינו בגודל ראש סיכה. אזעקה לרגע משימה 16 המטרה: להראות כיצד מעגלים חשמליים משולבים יכולים גם ליצור אזעקות קולניות במקרי חירום. בנה את המעגל החשמלי כמו במשימה 15# לפי הציור משמאל. כאשר תסגור את מפסק ההחלקה (S1), המעגל המוסיקלי המשולב (U1) עשוי לנגן מנגינה אחת ואז להפסיק. המנגינה תהיה הרבה יותר חזקה מאשר במשימה הקודמת, בגלל שעכשיו משתמשים בה כאזעקה. בכל פעם שתלחץ על מפסק "כפתור אזעקה" (S2) לאחר שהמנגינה מפסיקה להתנגן, היא תתחיל שוב, אבל רק בזמן שתלחץ על הכפתור. 15 ב- או בעמוד 45 תמצא פרטים נוספים על ערכות השדרוג של, Snap Circuits בהם יש חלקים ומעגלים חשמליים רבים יותר.

17 מעגל אזעקה משימה 17 המטרה: להראות כיצד ניתן להשתמש במעגל חשמלי משולב בכדי להשמיע צלילי אזעקה אמיתיים. בנה את המעגל החשמלי המתואר משמאל. הנח את כל החלקים המסומנים ב- 1 שחור לידם על רשת הבסיס. אז, חבר את החלקים המסומנים ב- 2. כאשר תסגור את מפסק ההחלקה (S1), המעגל החשמלי המשולב (U2) אמור להשמיע קול אזעקה חזק מאוד. מעגל חשמלי משולב זה מתוכנן בכדי לעבור בכל התדרים כך שניתן להזעיק גם אנשים בעלי קשיי שמיעה. אם מעבירים את קול האזעקה במגבר ומתקינים אותו במכונית משטרה, הוא יכול לשמש כאזעקה טובה לשוטרים. אקדח לייזר משימה 18 המטרה: להראות כיצד ניתן להחליף צלילים ממעגלים משולבים בנה את המעגל החשמלי המתואר משמאל. הנח את כל החלקים המסומנים ב- 1 שחור לידם על רשת הבסיס. אז, חבר את החלקים המסומנים ב- 2. כאשר תסגור את מפסק ההחלקה (S1), המעגל החשמלי המשולב (U2) יתחיל להשמיע קול של אקדח לייזר. תכננו מעגל חשמלי משולב זה כדי שישמיע צלילים שניתן לשנות. תוכל גם להדליק ולכבות את הצלילים בכדי להוסיף אפקטים קוליים למשחקים או להקלטות שלך. 16

18 מלחמת חלל משימה 19 המטרה: להציג בפניך את המערכת משולבת מלחמת החלל והקולות להשמעה. בנה את המעגל החשמלי המתואר משמאל, המשתמש במעגל משולב מלחמת חלל (U3). הפעל את המעגל החשמלי על ידי הפיכת מפסק ההחלקה (S1) או לחיצה על מצג הלחיצה (S2). חזור על הפעולה מספר פעמים וגם ביחד. תשמע מגוון קולות מרתק, כאילו מתרחשת מלחמה בחלל. כמו במעגלים חשמליים משולבים אחרים, יחידת מלחמת החלל היא מעגל חשמלי מוקטן מאוד, שיכול לנגן מגוון של קולות מעניינים בתוספת מספר רכיבים. באולפני צילום משלמים לטכנאים להוסיף קולות אלה בדיוק ברגע שיורים באקדח. נסה להשמיע את הקול בדיוק ברגע שחפץ נופל לרצפה. זה לא כל כך קל כמו שזה נשמע. מפסק אור משימה 20 המטרה: להראות כיצד אור יכול לשלוט השתמש במעגל החשמלי ממשימה 19 לעיל, אך החלף את מפסק ההחלקה (S1) בפוטורזיסטור.(RP) המעגל החשמלי מיד משמיע צליל. נסה לכבותו. אם תנסה, תראה כי הדרך היחידה לכבות את הצליל היא לכסות את הפוטורזיסטור, או לכבות את האור בחדר (אם החדר הוא חשוך). מאחר ומשתמשים באור להדליק את המעגל החשמלי, ניתן לומר שזה "מפסק אור". הפוטורזיסטור כולל חומר המשנה את התנגדותו כאשר הוא נחשף לאור. ככל שיש יותר אור ההתנגדות של הפוטורזיסטור יורדת. משתמשים ברכיבים כמו אלה במספר דרכים בחיי היומיום שלנו, למשל כמו פנסי רחוב שנדלקים כאשר מחשיך ונכבים בבוקר. מלחמת נייר בחלל משימה 21 המטרה: להציג באופן דרמטי יותר את השימוש בפוטורזיסטור. השתמש באותו מעגל חשמלי כמו במשימה 20#. קח דף לבן שיש עליו הרבה אזורים שחורים או חשוכים והעבר אותו באיטיות מעל לפוטורזיסטור הרגיש. אתה אמור לשמוע את דפוס הצליל המשתנה ללא הרף, כאשר האזורים הלבנים והשחורים בדף שולטים באור הרגיש לשינוי האור. תוכל לנסות שוב עם הדוגמא שלמטה, או משהו דומה לכך. 17

19 אזעקת משטרה הנשלטת באור משימה 22 המטרה: לבנות אזעקת משטרה הנשלטת באור. בנה את המעגל החשמלי המתואר משמאל. הנח את כל החלקים המסומנים ב- 1 שחור לידם על רשת הבסיס. חבר את החלקים המסומנים ב- 2. לבסוף, הכנס את החלקים המסומנים לרמה 3. כסה את הפוטורזיסטור (RP) והדלק את מפסק ההחלקה (S1). אזעקת משטרה עם מנגינה תישמע למספר שניות ואז תיפסק. תוכל לשלוט בקול אם תכסה או תגלה את הפוטורזיסטור. משימה 24 משימה 25 משימה 26 עוד קולות חזקים עוד קולות חזקים (II) עוד קולות חזקים (III) עוד קולות חזקים (IV) משימה 23 המטרה: להראות מגוון קולות של המעגל החשמלי במשימה 22. שנה את המבנה במשימה 22# על ידי חיבור נקודות X ו- Y. המעגל החשמלי פועל כעת באותה הדרך, אך הקולות נשמעים כמו ירייה בתת-מקלע עם מנגינה. המטרה: להראות מגוון קולות של המעגל החשמלי במשימה 22. כעת הסר את החיבור בין X ל- Y וחבר את T ל- U. המעגל החשמלי פועל באותה צורה, אך כעת משמיע קולות של מכבי אש עם מנגינה. המטרה: להראות מגוון קולות של המעגל החשמלי במשימה 22. כעת הסר את החיבור בין T ל- U וחבר את U ל- Z. המעגל החשמלי פועל באותה צורה, אך כעת משמיע קולות של אמבולנס עם מנגינה. המטרה: להראות מגוון קולות של המעגל החשמלי במשימה 22. כעת הסר את החיבור בין U ל- Z ובין V ל- W, וחבר את T ל- U. המעגל החשמלי פועל באותה צורה, אך כעת משמיע קולות של שיר ידוע, אך עם מנגינה. ב- או בעמוד 45 תמצא פרטים נוספים על ערכות השדרוג של, Snap Circuits בהם יש חלקים ומעגלים רבים יותר. 18

20 קול מחיאת כפיים משימה 27 המטרה: לבנות אזעקת משטרה וצלילים אחרים הנשלטים במחיאת כפיים. בנה את המעגל החשמלי המתואר משמאל. הנח את כל החלקים המסומנים ב- 1 שחור לידם על רשת הבסיס. אז, חבר את החלקים המסומנים ב- 2. הפעל את מפסק ההחלקה (S1) ותשמע קול של אזעקת משטרה. לאחר הפסקת הקול, מחא כפיים והקול יישמע שוב. שם לב שתוכל לשמוע מנגינה שקטה ברקע האזעקה. אם לא תצליח להפעיל את הקול, הקש על שבב המשרוקית (WC) באצבעותיך. עוד קולות מחיאות כפיים משימה 28 המטרה: להראות שמעגל משולב (IC) יכול לעשות פעולות רבות. עוד קולות מחיאות כפיים (II) המטרה: להראות שמעגל משולב (IC) יכול לעשות פעולות רבות. עוד קולות מחיאות כפיים (III) המטרה: להראות שמעגל משולב (IC) יכול לעשות פעולות רבות. עוד קולות מחיאות כפיים (IV) משימה 31 המטרה: להראות שמעגל משולב (IC) יכול לעשות פעולות רבות. משימה 29 משימה 30 שנה את המבנה הקודם על ידי חיבור נקודות X ו- Y באמצעות חוט המגשר השחור. המעגל החשמלי פועל כעת באותה הדרך, אך הקולות נשמעים כמו ירייה בתת-מקלע עם מנגינה. כעת הסר את החיבור בין X ל- Y וחבר את T ל- U. המעגל החשמלי פועל באותה צורה, אך כעת משמיע קולות של מכבי אש. כעת הסר את החיבור בין T ל- U וחבר את U ל- Z. המעגל החשמלי פועל באותה צורה, אך כעת משמיע קולות של אמבולנס. כעת הסר את החיבור בין U ל- Z ובין V ל- W, וחבר את T ל- U. המעגל החשמלי פועל באותה צורה, אך כעת משמיע צלילים של שיר ידוע. 19 ב- או בעמוד 45 תמצא פרטים נוספים על ערכות השדרוג של, Snap Circuits בהם יש חלקים ומעגלים חשמליים רבים יותר.

21 משימה 33 המטרה: לבנות מעגל חשמלי המשתמש בקול בכדי לשלוט בדיודה המפיקה אור. בנה את המעגל החשמלי המתואר משמאל. הפעל את מפסק ההחלקה (S1). נורת הלד (D1) תידלק לזמן קצר ואז תיכבה. מחא כפיים או דבר בקול נורת הלד תידלק שוב ותהבהב לזמן קצר. המטרה: להשתמש בקול בכדי לשלוט בקולות. כנראה שלא התרגשת כל כך מהמעגל החשמלי הקודם, אז עכשיו תחליף את נורת הלד (D1) ברמקול.(SP) תשמע מגוון קולות מעניין. מחא כפיים או דבר בקול והקולות יחזרו. אם תגלה שהצליל אינו נכבה, כנראה שהתנודות מהרמקול מפעילים את שבב משרוקית.(WC) הנח את הרמקול על השולחן ליד המעגל החשמלי וחבר אותו לאותן מקומות באמצעות חוטי המגשר בכדי למנוע זאת. דיודת קול אור משימה 32 שליטת קול משימה 35 המטרה: לבנות מעגל חשמלי המשתמש במנוע בכדי להפעיל קולות של מלחמת חלל. הפעל את המכשיר והמתן להפסקת כל הקולות. סובב שוב את המנוע והקולות יישמעו. האם אתה יודע מדוע סיבוב המנוע גורם להשמעת הקולות? מנוע הזרם הישר הוא בעצם גם גנרטור בזרם ישר, וכאשר תפעיל אותו, המנוע מפעיל זרם אשר מפעיל גם כן את מעגלי הקולות. המטרה: לבנות מעגל חשמלי שמשתמש במנוע בכדי להפעיל דיודת אור. מעגל זה משמיע קולות רועשים. אם הוא מפריע לאנשים סביבך תחליף את הרמקול בנורת הלד (D1), (הנח אותה כמו במשימה 32#; המעגל החשמלי פועל באותה הצורה. קולות חלל ממונעים משימה 34 אור חלל ממונע 20

22 משימה 37 מלחמת חלל (II) המטרה: להראות דרך אחרת להשתמש במעגל חשמלי משולב מלחמת חלל. בנה את המעגל החשמלי המתואר משמאל, המבוסס על המעגל החשמלי במשימת מלחמת החלל (19). הפעל את המפסק ותשמע קולות מרתקים, כאילו פורצת מלחמת חלל. כאן משתמשים במנוע כמו בפס לחיצה 3 והוא אינו מסתובב. מלחמת חלל שקטה המטרה: להראות דרך אחרת להשתמש ברכיב מלחמת החלל. אם המעגל החשמלי הקודם רועש מאוד ומפריע לאנשים סביבך, החלף את הרמקול (SP) בנורת הלד (D1). הנח אותה כמו במשימה 32#. כעת יש לך מלחמת חלל שקטה. משימה 36 משימה 39 המטרה: לבנות מעגל חשמלי עם אור וקול המתחלפים ומשתנים. בנה את המעגל החשמלי המתואר משמאל והפעל אותו. הנורה (L1) נדלקת ונכבית בזמן שהרמקול (SP) מתחלף בין שני צלילים, כמו שמישהו לוחץ על מפסק בקצב מאוד אחיד. אותות מתחלפים כאלה הינם חשובים מאוד בתחום החשמל. המטרה: לבנות מעגל חשמלי עם שני אורות מתחלפים. במעגל חשמלי משמאל, החלף את הרמקול (SP) בנורת הלד (D1) והנח אותה כמו במשימה 32#. הנורה מתחלפת בין הפעלה לכיבוי, בזמן שנורת הלד מתחלפת בין אור חזק לאור מעומעם. קולות משתנים משימה 38 פנס כפול מהבהב 21

23 קולות הנשלטים במנוע משימה 40 המטרה: להראות כיצד תנועה יכולה להפעיל מעגלים חשמליים. מעגל זה נשלט על ידי סיבוב המנוע (M1) בידיך. סובב את מפסק ההחלקה (S1). אזעקת משטרה תישמע ואז תיפסק. סובב את המנוע והאזעקה תישמע שוב. שים לב כי תוכל לשמוע מוסיקה שקטה ברקע של האזעקה. משימה 42 עוד קולות ממונעים משימה 41 המטרה: להראות כיצד תנועה יכולה להפעיל מעגלים חשמליים. עוד קולות ממונעים (II) המטרה: להראות כיצד תנועה יכולה להפעיל מעגלים חשמליים עוד קולות ממונעים (III) משימה 43 המטרה: להראות כיצד תנועה יכולה להפעיל מעגלים חשמליים עוד קולות ממונעים (IV) משימה 44 המטרה: להראות כיצד תנועה יכולה להפעיל מעגלים חשמליים שנה את המעגל החשמלי הקודם על ידי חיבור נקודות X ו- Y. המעגל החשמלי פועל כעת באותה הדרך, אך הקולות נשמעים כמו ירייה בתת-מקלע. כעת הסר את החיבור בין X ל- Y וחבר את T ל- U עם הנורה (L1). המעגל החשמלי פועל באותה צורה, אך כעת משמיע קולות של מכבי אש. כעת הסר את החיבור בין T ל- U וחבר את U ל- Z. המעגל החשמלי פועל באותה צורה, אך כעת משמיע קולות של אמבולנס. כעת הסר את החיבור בין U ל- Z ובין V ל- W, וחבר את T ל- U. המעגל החשמלי פועל באותה צורה, אך כעת משמיע קולות של שיר ידוע, אך עם קולות של חשמל סטטי. 22

24 הבהוב נשלט באור משימה 45 המטרה: ליצור מעגל חשמלי המשתמש באור בכדי לשלוט בהבהוב של אור אחר. מעגל זה אינו משתמש ברמקול הרועש,(SP) אלא בנורת לד שקטה ונעימה (D1). הפעל את מפסק ההחלקה (S1), ונורת הלד תהבהב. המתן מספר שניות, כסה את הפוטורזיסטור (RP) והבהוב ייפסק. ההבהוב נשלט בידי הפוטורזיסטור, כסה אותו וההבהוב יתחדש. חירשים זקוקים לאורות בכדי להודיע להם מתי מצלצלים בדלת. הם משתמשים במעגלים חשמליים כאלה גם אם יש אזעקה או התנור מוכן. האם תוכל לחשוב על שימושים אחרים? עוד אפקטים קוליים משימה 46 המטרה: לחקור את האפקטים הקוליים השונים שניתן להפיק ממעגל משולב אזעקה. בנה את המעגל החשמלי המתואר משמאל. כאשר תסגור את מפסק ההחלקה (S1), המעגל החשמלי המשולב (U2) אמור להשמיע אזעקה עולה-ויורדת. זהו אפקט קולי נוסף שמעגל משולב זה יכול להפיק. קולות מגוונים שניתנים לשינוי בקלות חשובים מאוד בתכנון צעצועים ומשחקים. הפעל וכבה את הקול במהירות, בכדי לראות אם תוכל להפיק אפקטים נוספים. במצב זה תוכל ליצור קולות רובוטיים רבים אם תפעיל ותכבה את המפסק במהירות רבה. 23 ב- או בעמוד 45 תמצא פרטים נוספים על ערכות השדרוג של, Snap Circuits בהם יש חלקים ומעגלים חשמליים רבים יותר.

25 זה או זה THAT) (THIS OR משימה 47 המטרה: להציג בפניך את מושג ה- "או" של חיווט אלקטרוני. בנה את המעגל החשמלי המתואר משמאל. שים לב לכך שאם תפעיל את מפסק ההחלקה (S1) או תלחץ על מפסק הלחיצה (S2), נורת הלד (D1) תידלק. אין כאן מצב של הדלקה חלקית או שהדיודה דלוקה או שהיא כבויה לגמרי. למרות שזה נשמע מאוד פשוט ומשעמם, הוא מייצג מושג חשוב באקלטרוניקה. ניתן להשתמש בשני מפסקים כאלה בכדי להדליק אור בבית, או שהם יכולים להיות שני חיישנים בהצטלבות של רכבות, אשר משמיעים את הצליל המביא להורדת המחסום. ניתן להשתמש גם ביותר משני מפסקים בו-זמנית והמעגל החשמלי יפעל באותו האופן. זה וזה THAT) (THIS AND משימה 48 המטרה: להציג בפניך מעגלים חשמליים דיגיטליים. בנה את המעגל החשמלי המתואר משמאל. שים לב לכך שאם תפעיל את מפסק ההחלקה (S1) ובו-זמנית תלחץ על מפסק הלחיצה (S2), נורת הלד (D1) תידלק. שוב, אין כאן מצב של הדלקה חלקית, או שהדיודה דלוקה או שהיא כבויה לגמרי. ניתן להשתמש בשני מפסקים כאלה בכדי להדליק את אותו האור בבית, המפסק בחדר והמפסק הראשי בארון החשמל. ניתן להשתמש גם ביותר משני מפסקים בו-זמנית והמעגל החשמלי יפעל באותו האופן. 24

26 לא זה ולא זה משימה 49 (NEITHER THIS NOR THAT) המטרה: להציג את המושג של מעגל חשמלי.NOR בנה את המעגל החשמלי המתואר משמאל ובדוק את השילובים של מפסק ההחלקה (S1) ומפסק הלחיצה (S2). אם תשווה אותו למעגל החשמלי "או" במשימה 47, תוכל לראות כי נורות הלד הן בשילובים הפוכים מאותו המעגל החשמלי. ולכן, אנו קוראים לזה מעגל חשמלי "NOR" (קיצור של "לא זה ולא זה"). כמו ה-"או" וה-"ו-", גם זה מרכיב חשוב מאוד במחשבים. לא זה וזה THAT) (NOT THIS AND משימה 50 המטרה: להציג את המושג של מעגל חשמלי.NAND 25 בנה את המעגל החשמלי המתואר משמאל ובדוק את השילובים של מפסק ההחלקה (S1) ומפסק הלחיצה (S2). אם תשווה אותו למעגל החשמלי "ו-" במשימה 48, תוכל לראות כי נורות הלד הן שילובים הפוכים מאותו המעגל החשמלי. ולכן, אנו קוראים לזה מעגל חשמלי "NAND" (קיצור של "לא זה וזה"). גם מעגל חשמלי זה יכול לקבל פחות או יותר משני מקורות תשומה, וכאשר יש לו רק תשומה אחת הוא נקרא מעגל חשמלי.NOT כמו ב-" OR ", "ו-" ו- "NAND" "NOR", ו- "NOT" גם זה מרכיב חשוב במחשבים.

27 מגלה השתקפויות משימה 51 המטרה: לגלות את הימצאותה של מראה. בנה את המעגל החשמלי המתואר משמאל. הנח אותו במקום בו אור כלשהו בחדר לא יפגע בפוטורזיסטור (RP) (כמו בחדר חשוך או מתחת לשולחן), והפעל אותו. נורת ה- 2.5V תהיה חזקה, אך לא אמורה להישמע קול. קח מראה קטנה והחזק אותה מעל לנורה ולפוטורזיסטור. עכשיו תוכל לשמוע קול. יש לך מגלה השתקפויות! תוכל גם להשתמש בפיסת נייר לבן במקום במראה, מאחר ומשטחים לבנים גם מחזירים אור. מגלה השתקפויות שקט יותר משימה 52 המטרה: לגלות מראה. בנה את המעגל החשמלי המתואר משמאל. הנח אותו במקום בו אור כלשהו בחדר לא יפגע בפוטורזיסטור (RP) (כמו בחדר חשוך או מתחת לשולחן), והפעל אותו. נורת ה- 2.5V תהיה חזקה ואולי יישמע שיר אחד, אך אחר כך לא אמור להישמע עוד צליל. קח מראה קטנה והחזק אותה מעל לנורה ולפוטורזיסטור. עכשיו תוכל לשמוע צליל. יש לך מגלה השתקפויות! תוכל גם להשתמש בפיסת נייר לבן במקום במראה, מאחר ומשטחים לבנים גם מחזירים אור. 26

28 נורת לייזר מהבהבת עם צליל משימה 53 המטרה: לבנות את המעגל החשמלי הקיים ברובה לייזר צעצוע עם לייזר מהבהב והדק. כאשר תלחץ על מפסק הלחיצה (S2), המעגל החשמלי המשולב (U2) אמור להתחיל להשמיע קולות רובה לייזר חזקים מאוד. נורת הלד האדומה תהבהב כמו התפרצות של אור לייזר. תוכל לירות ביריות ארוכות החוזרות על עצמן, או ביריות קצרות באמצעות לחיצה קצרה מאוד על מפסק הלחיצה. משימה 54 הבהוב מלחמת חלל המטרה: לבנות מעגל חשמלי המשתמש במעגל חשמלי משולב (IC) מלחמת חלל בכדי ליצור קולות מרתקים. בנה את המעגל החשמלי המתואר משמאל, אשר משתמש במעגל החשמלי משולב מלחמת חלל (U3). הפעל את מפסק ההחלקה (S1) והרמקול ישמיע קולות מרתקים. תפוקת המעגל המשולב יכולה לשלוט באורות, ברמקולים ובמכשירים אחרים עם מתח נמוך. תוכל להחליף את הרמקול בנורת 2.5V (עL1 ) והנורה תהבהב. תוכל גם להשתמש בנורת לד (D1) במקום בנורה (הנח אותו עם סימן ה- + כלפי חוט לחיצה 6). 27 ב- או בעמוד 45 תמצא פרטים נוספים על ערכות השדרוג של, Snap Circuits בהם יש חלקים ומעגלים רבים יותר.

29 טבעות מסתובבות משימה 55 המטרה: לבנות סביבון חשמלי. הכנה: גזור את הדיסק בעמוד 46 הנראה כמו הדיסק שבעמוד זה. השתמש בנייר דבק, חבר את הדיסק עם הצד המודפס כלפי מעלה, בחלק העליון של להב המאוורר. הנח את הלהב על המנוע (M1), לפי הציור משמאל ולמטה. כאשר תלחץ על מפסק הלחיצה (S2), הקשתות יהפכו לעיגולים צבעוניים עם רקע שחור. שים לב כיצד בהירות הצבע יורדת כאשר מותחים אותו בכדי ליצור עיגול מלא. אזהרה: חלקים זזים. אסור לגעת במאוורר או במנוע במהלך פעולתם. אין להישען מעל למנוע. סובב את אורות הבית משימה המטרה: להשתמש בסביבון בכדי לראות את אפקט התנועה המחזורית. השתמש במעגל חשמלי ממשימה 55#. הכנה: הנח את העיגולים המסתובבים מתחת לנורת פלואורוסנט אשר מופעלת על ידי מתח ביתי רגיל. התחל לסובב את הדיסק ושחרר את מפסק הלחיצה (S2). כאשר המהירות משתנה נראה כי הקווים הלבנים זזים בתחילה בכיוון אחד ואז הם זזים לכיוון השני. אפקט זה מתרחש בגלל שהאורות מהבהבים 60 פעמים בשניה והמהירות המשתנה של המנוע פועל כאור בתנועה מחזורית בכדי לתפוס את התנועה במהירויות מסוימות. תוכל להוכיח זאת אם תבצע אותה משימה עם פנס. האור מהפנס הינו קבוע ואם כל האורות האחרים כבויים, לא תראה את האפקט הנראה כלהב של מסוק בסרט. יש נורות פלואורוסנט המשתמשות במרכיב לאיזון והן גם מייצרות אור קבוע.

30 משחק תחרותי משימה 57 המטרה: בנה משחק אלקטרוני לתחרויות. השתמש במעגל חשמלי ממשימה 56# והוסף לו את "הסמן" לפי הציור משמאל. יש לגזור את הדף מעמוד 46 ולהדביק אותו מספיק גבוה על הרמקול (SP) כדי שהוא יופיע מעל למאוורר (M1) עם נייר. קפל את המצביע בזווית ישרה, לפי הציור משמאל. הכנה: גזור את הרשת עם ארבעת (4) הצבעים בעמוד 46 והנח אותה מתחת לבסיס, לפי הציור משאל. כל שחקן בוחר צבע (או שני צבעים אם יש רק שני שחקנים) ומניח פס לחיצה יחיד על שורה G. השחקן הסגול בטור 1, השחקן הכחול בטור 2, השחקן הירוק בטור 3 והשחקן הצהוב בטור 4. סובב את הגלגל על ידי סגירת מפסק הלחיצה (S2). הטריז הצבעוני הראשוני עליו מצביע הסמן הוא השחקן שמשחק ראשון. בערכות מסויימות יש רק שלוש פסי לחיצה 1, אז תשתמש בפס לחיצה 2 אם יש ארבעה שחקנים. המשחק: כל שחקן לוחץ על מפסק הלחיצה בתורו. לאחר שחרור מפסק הלחיצה הסמן יצביע על טריז והשחקנים שיש להם צבעים תואמים מתקדמים צעד אחד. אם קורה מצב כמו בציור משמאל, אז השחקנים משני צידי הקו מתקדמים שני (2) צעדים. השחקן הראשון שמגיע לשורה העליונה (A) הוא הזוכה. אם שני שחקנים מגיעים לשורה העליונה באותו הזמן, עליהם לרדת לשורה "D" והמשחק ממשיך. גזור צורה זו מעמ' 46 והדבק אותה לרמקול אזהרה: חלקים זזים. אסור לגעת במאוורר או במנוע במהלך פעולתם. אין להישען מעל למנוע. להשתמש ברכיבים כמוליכים משימה 58 המטרה: להראות שניתן לעתים להשתמש במנועים ובמנורות גם כמוליכים רגילים. הפעל את מפסק ההחלקה והקש בעדינות על שבב המשרוקית.(WC) תשמע קול של תת-מקלע (עם מנגינה ברקע). כסה לגמרי את הפוטורזיסטור (RP) עם ידך והקול הופך לאזעקה. לאחר זמן מה ייפסק הקול, הקש על שבב המשרוקית והקול יתחדש. לחץ על מפסק הלחיצה (M1) אינה נדלקת והמנוע (L1) יידלקו, אך הנורה (D1) ונורות הלד (S2) אינו מסתובב. חשמל זורם דרך הנורה והמנוע, אך בזרם חלש מדי בכדי להדליק אותם. ולכן במעגל חשמלי זה הם פועלים כמו פסי לחיצה 3. 29

31 ציורים בסיבובים משימה 59 המטרה: ליצור ציורים סיבוביים. בנה חיבור מנוע פשוט כמו בציור משמאל. זהו אותו מבנה כמו במשימה 57. הכנה: גזור עיגול מבריסטול דק מכריכת מחברת ישנה. השתמש בלהב המאוורר להכוונה. הנח את המאוורר על הבריסטול וצייר מסביבו בעט או בעפרון. גזור את הצורה והדבק אותה ללהב המאוורר. גזור אותה צורה מפיסת נייר לבן והדבק את הנייר מעל לבריסטול, כך שניתן יהיה להוריד אותו בקלות. ציור: בכדי לצייר טבעת סיבובית יש להשתמש בטושים עבים ודקים. סובב את הנייר על ידי לחיצה כלפי מטה על מפסק הלחיצה (S2). לחץ עם הטוש על הנייר בכדי ליצור עיגולים. אם תשחרר את מפסק הלחיצה ותזיז את הטוש מהפנים החוצה במהירות כאשר המנוע (M1) מוריד מהירות, תוכל צייר ציורים ספירליים. החלף צבעים לעתים קרובות ואל תשתמש יותר מדי בשחור, בכדי ליצור אפקטים היפנוטיים. שיטה אחרת היא ליצור צורות צבעוניות בדיסק ואז לסובב את הדיסק ולראות כיצד הן משתלבות ביחד. כאשר יגיע המנוע למהירויות מסוימות תחת אורות פלואורוסנטיים ללא מרכיבים מאזנים חשמליים, עקרון התנועה המחזורית (שראינו במשימה אחרת) ייצור אפקטים מוזרים ותנועה אחורית. צור גלגל עם צלעות צבעוניים בכדי לראות אפקט מוזר זה. הוספת צלעות והורדתם יצרו אפקטים שונים במהירויות שונות של המנוע. נייר לבן נייר לבן בריסטול דק בריסטול דק מנוע מהבהב למלחמת חלל משימה 60 המטרה: להפעיל את המנוע באמצעות מעגל חשמלי משולב מלחמת חלל. הפעל את מפסק ההחלקה (S1) והמנוע (M1) יסתובב (אולי תצטרך לתת לו דחיפה עם האצבע כדי שיתחיל לזוז). הקולות מהמעגל החשמלי המשולב מלחמת חלל (U3) הם שמניעים את המנוע. בגלל שהמנוע משתמש במגנטים ובסליל של חוט הדומה לרמקול, יכול להיות שאפילו תשמע את קולות מלחמת החלל המגיעות בשקט מהמנוע. ב- או בעמוד 45 תמצא פרטים נוספים על ערכות 30 השדרוג של, Snap Circuits בהם יש חלקים ומעגלים חשמליים רבים יותר.

32 משימה 61 קולות הנשלטים בידי אור המטרה: להציג באופן דרמטי יותר את השימוש בהתנגדות רגישה לאור. בנה את המעגל החשמלי המתואר משמאל. הפעל את מפסק ההחלקה (S1) ותשמע אזעקת משטרה. עוצמת הקול תלוי בכמות האור המגיעה לפוטורזיסטור.(RP) נסה להסתיר אותו חלקית או הנח אותו ליד אור חזק מאוד והשווה בין הקולות. משימה 63 קולות הנשלטים בידי אור (III) משימה 62 המטרה: להציג באופן דרמטי יותר את השימוש בהתנגדות רגישה לאור. עוד קולות חזקים (III) המטרה: להציג וריאציה של המעגל החשמלי במשימה 61. עוד קולות חזקים (IV) משימה 64 המטרה: להציג וריאציה של המעגל החשמלי במשימה 61. עוד קולות חזקים (V) משימה 65 המטרה: להציג וריאציה של המעגל החשמלי במשימה 61. בנה את המעגל החשמלי המתואר משמאל. הפעל את מפסק ההחלקה (S1) ותשמע אזעקת משטרה. עוצמת הקול תלוי בכמות האור המגיעה לפוטורזיסטור.(RP) נסה להסתיר אותו חלקית או הנח אותו ליד אור חזק מאוד והשווה בין הקולות. כעת הסר את החיבור בין X ל- Y וחבר את T ל- U. המעגל החשמלי פועל באותה צורה, אך כעת משמיע קולות של מכבי אש. כעת הסר את החיבור בין T ל- U וחבר את U ל- Z. המעגל החשמלי פועל באותה צורה, אך כעת משמיע קולות של אמבולנס. כעת הסר את החיבור בין U ל- Z הוסף פס לחיצה 1 ב- Z (רמה 3), הוסף פס לחיצה 3 שני בין V ל- W (ברמה 3), ולבסף הנח את המעגל החשמלי המשולב (U2) ישירות מעל לאעזקת המעגל החשמלי המשולב (U2) ברמה 4. הקשב לצלילים. 31

33 משחק הפצצה חשמלי משימה 66 המטרה: להכין משחק הפצצה חשמלי. בנה את המעגל החשמלי המתואר משמאל. עליך להשתמש בשני חוטי המגשר כחיבורים קבועים, וגם בשני חוטי לחיצה 2 כפסי גישור. הכנה: שחקן 1 קובע את המטרה על ידי העמדת פס גישור אחד מתחת לנייר בשורה,B C או D. אסור לשחקן 2 לדעת היכן ממוקם פס הגישור מתחת לנייר. המטרה היא ששחקן 2 יגלה את מיקום הנייר על ידי הנחת פס הגישור שלו במיקומים,X Y או Z. בציור משמאל שחקן 1 קבע חור זה במיקום "D". אם שחקן 2 ימקם את פס הגישור" מעל "Z" בנסיון הראשון, הוא קולע. הוא ממשיך לנחש עד שיקלע. לאחר כל קליעה, הסר את פסי הגישור, וכבה והפעל את המפסק בכדי לכייל את הצליל. שחקן 2 מציב כעת את ה-,B C ו- D ושחקן 1 מנסה את מזלו. שחקו מספר סיבובים בכדי לראות מי מקבל את הציון הגבוה יותר. המנצח הוא זה שמצליח לקרוא את מחשבותיו של יריבו בצורה טובה יותר. פס גישור ל-,X Y או Z. דף נייר להסתרת מיקום פס הגישור פס גישור ל- C, B או.D 32

34 משימה 68 משחק באזור שקט המטרה: הכן ושחק את המשחק החשמלי "אזור שקט". השתמש במעגל החשמלי ממשימה 66# אך הנח שני פסי לחיצה 2 (פסי גישור) מתחת לדף הנייר, לפי הציור משמאל. הכנה: שחקן 1 קובע את "האזור השקט" על ידי הנחת שני פסי גישור מתחת לדף בשורה,B,A C או D, ומשאיר רק אחד פתוח. אסור לשחקן 2 לדעת איפה פסי הגישור ממוקמים מתחת לדף. השחקנים מקבלים 10 נקודות כל אחד. המטרה היא ששחקן 2 יגלה את המיקום של "האזור השקט" על ידי הנחת פס הגישור שלו במיקומים,X Y או Z. בציור משמאל שחק 1 קבע את "האזור השקט" במיקום "C". אם שחקן 2 מניח את פס הגישור מעל "Z" בנסיון הראשון, הצלילים שיישמעו מצביעים על כך שהוא לא מצא את "האזור השקט" והוא מפסיד נקודה אחת. יש לו שלושה (3) נסיונות למצוא את האזור בכל סיבוב. בכל פעם שנשמע צליל הוא מפסיד נקודה. אז קובע שחקן 2 את צד,B C ו- D ושחקן 1 מתחיל בחיפושים. המשחק נמשך עד ששחקן אחד מגיע לאפס נקודות ומשמיע צליל בזמן התור שלו. צירוף מוסיקלי למלחמת חלל המטרה: לשלב את הצלילים ממלחמת החלל והמעגלים החשמליים המוסקליים המשולבים. פס גישור ל-,X Y או Z. דף נייר להסתרת מיקום פס הגישור פס גישור ל- C, B או.D משימה 67 בנה את המעגל החשמלי המתואר משמאל והוסף את חוטי המגשר בכדי להשלים אותו. הפעל אותו, לחץ על מפסק הלחיצה (S2) מספר פעמים ונופף את ידיך מעל לפוטורזיסטור (RP) בכדי לשמוע את כל שילובי הצלילים. אם הצליל חזק מדי תוכל להחליף את הרמקול.(WC) בשבב המשרוקית (SP) 33 ב- או בעמוד 45 תמצא פרטים נוספים על ערכות השדרוג של, Snap Circuits בהם יש חלקים ומעגלים חשמליים רבים יותר.

35 אזעקת מלחמת חלל משימה 69 המטרה: לשלב אפקטים מהמעגלים החשמליים המשולבים מלחמת חלל ואזעקה. בנה את המעגל החשמלי המתואר משמאל והפעל את מפסק ההחלקה (S1). לחץ והחזק את מפסק הלחיצה (S2) בכדי לגרום לנורה (L1) להאיר באור חזק יותר. אזעקת מים שקטה משימה 70 המטרה: להשמיע אזעקה כאשר מגלים מים. לפעמים אתה רוצה אזעקת מים שניתן לשמוע אותה, אך היא אינה חזקה מספיק בכדי לעצבן או להפריע. אז בוא נכין כזו. גם נוסיף לה נורה, בכדי שנוכל לראות אותה בחדר רועש. ביישום אמיתי תוכל להשתמש באור חזק שנראה היטב. בנה את המעגל החשמלי המתואר בציור משמאל, אך בתחילה השאר את חוטי המגשר מחוץ לכוס. הפעל את מפסק ההחלקה (S1); דבר לא קורה. הנח את חוטי המגשר בתוך כוס מים ונשמעת אזעקה והאור נדלק. 34

36 נורה הנשלטת בידי אור משימה 71 המטרה: להדליק ולכבות נורה באמצעות אור. כסה את הערכה, הפעל את מפסק ההחלקה (S1) ושים לב כי הנורה נכבית לאחר מספר שניות. הנח את הערכה ליד אור והנורה נדלקת. כסה את הפוטורזיסטור (RP) והנח אותו שוב ליד אור. הנורה לא תידלק. ההתנגדות של הפוטורזיסטור יורדת עם הגברת האור. ההתנגדות הנמוכה פועלת כחוט המחבר נקודה C לצד החיובי (+) של הסוללה (B1). נורה המופעלת על ידי קול משימה 72 המטרה: להדליק ולכבות נורה באמצעות המתח שנוצר מהפוטורזיסטור. נורה המופעלת על ידי מנוע משימה 73 המטרה: להדליק ולכבות נורה באמצעות המתח שנוצר מסיבובי מנוע. 35 השתמש במעגל חשמלי ממשימה 71. הסר את הפוטורזיסטור (RP) וחבר את שבב המשרוקית (WC) לאורך נקודות A ו- B. הפעל את מפסק ההחלקה (S1) ומחא כפיים או דבר בקול ליד שבב המשרוקית.(WC) הנורה תידלק. לשבב המשרוקית יש פיאזו-קריסטלים בין שתי לוחיות מתכת. הצליל גורם ללוחיות לרטט וליצור מתח נמוך, אשר מפעיל את המעגל החשמלי המשולב מוסיקה (U1) ומפעיל את הנורה. השתמש במעגל חשמלי ממשימה 72. הסר את שבב המשרוקית (WC) וחבר את המנוע (M1) לאורך נקודות A ו- B. הפעל את מפסק ההחלקה (S1) וסובב את מוט המנוע. הנורה (L1) תידלק. כאשר המנוע מסתובב הוא יוצר מתח חשמלי, בגלל שיש מגנט וסליל בתוך המנוע. כאשר הציר מסתובב השדה המגנטי ישתנה וייצור מתח חשמלי נמוך בסליל ומתח חשמל בכל הטרמינלים. המתח מפעיל את המעגל החשמלי המשולב מוסיקה (U1).

37 נורת לד המופעלת על ידי אור משימה 74 המטרה: לשלוט בנורת לד באמצעות אור. כסה את הערכה. הפעל את מפסק ההחלקה (S1) ושים לב כי נורת הלד (D1) נדלקת למספר שניות ואז נכבית. הנח את הערכה ליד אור ונורת הלד תידלק. כסה או הפוטורזיסטור (RP) והנח אותו שוב ליד האור. נורת הלד לא תידלק. ההתנגדות של הפוטורזיסטור יורדת כאשר האור גובר. נורת לד הנשלטת בידי קול בהשהיה משימה 75 המטרה: להשתמש בנורת לד באמצעות צליל. נורת לד הנשלטת בידי מנוע משימה 76 המטרה: להשתמש בנורת לד באמצעות מנוע. השתמש במעגל חשמלי ממשימה 74#. חבר את שבב המשרוקית (WC) לנקודות 1A ו- 1C על רשת הבסיס, והסר את הפוטורזיסטור.(RP) הפעל את מפסק ההחלקה (S1) ומחא כפיים או דבר בקול ליד שבב המשרוקית. נורת הלד (D1) תידלק. לשבב המשרוקית יש פיאזו-קריסטלים בין שתי לוחיות מתכת. הצליל גורם ללוחיות לרטוט ולהפיק מתח חשמלי נמוך, אשר מפעיל את המעגל החשמלי המשולב מוסיקה (U1). השתמש במעגל חשמלי ממשימה 75#. הסר את שבב המשרוקית (WC) וחבר את המנוע (M1) לאורך נקודות 1A ו- 1C על רשת הבסיס. הפעל את מפסק ההחלקה (S1) וסובב את מוט המנוע. נורת הלד (D1) תידלק. כאשר המנוע מסתובב הוא יוצר מתח חשמלי. יש מגנט וסליל בתוך המנוע. כאשר הציר מסתובב, השדה המגנטי משתנה ויוצר מתח חשמלי נמוך לאורך הטרמינלים. המתח מפעיל את המעגל החשמלי המשולב מוסיקה (U1). ב- או בעמוד 45 תמצא פרטים נוספים על ערכות השדרוג של, Snap Circuits בהם יש חלקים ומעגלים רבים יותר. 36

38 משימה 77 נורת לד מהבהבת במלחמת החלל המטרה: להבזיק נורת לד באמצעות המעגל החשמלי המשולב מלחמת חלל. בנה את המעגל החשמלי המתואר משמאל. המעגל החשמלי משתמש באזעקה (U2) ובמעגל החשמלי המשולב מלחמת חלל (U3) בכדי להבזיק את נורת הלד (1D). הפעל את מפסק ההחלקה (S1) ונורת הלד מתחילה להבהב. שער AND מוסיקלי משימה 78 המטרה: לבנות שער.AND תוכל לשמוע מוסיקה רק אם תפעיל את מפסק ההחלקה (S1) וגם תלחץ על מפסק הלחיצה (S2). תהליך זה נקרא שער AND בחשמל. זהו מושג חשוב בלוגיקה של מחשבים. דוגמא: אם תנאי X וגם תנאי Y נכונים, אז בצע את הוראה Z. הבהוב וצליל משימה 79 המטרה: לבנות מעגל חשמלי שגם מהבהב וגם משמיע צלילים. הפעל את מפסק ההחלקה (S1) והנורה (L1) ונורת הלד (D1) מתחילות להבהב. תוכל לשמוע שני צלילים שונים המפעילים את נורת הלד ואת הנורה. ניתן לחבר מעגלים חשמליים משולבים בכדי לשלוט בסוגי מכשירים רבים בו-זמנית. 37

39 נורה, רמקול ומאוורר במקביל משימה 80 המטרה: להראות את נפילת המתח של רכיבים המחוברים הורד את המאוורר מהמנוע (M1). הפעל את מפסק ההחלקה (S1), המנוע מסתובב והנורה (L1) נדלקת. הנח את המאוורר על המנוע ולחץ על מפסק הלחיצה. הנורה אינה מאירה באור חזק כעת, בגלל שסיבוב המנוע עם המאוורר עליו צורך יותר מתח מהסוללות (B1) ומשאיר פחות מתח חשמלי זמין להאיר את הנורה. אם יש לך סוללות חלשות, ההבדל בין חוזקו של האור יהיה בולט יותר בגלל שלסוללות חלשות אין אפשרות לספק מתח חשמלי רב. הרמקול (SP) משמש כנגד בעל ערך נמוך, בכדי להבליט יותר את האפקטים לעיל. אזהרה: חלקים זזים. אסור לגעת במאוורר או במנוע במהלך פעולתם. אין להישען מעל למנוע. המטרה: לצייר מפעיל אזעקות. בנה את המעגל החשמלי המתואר משמאל וחבר שני חוטי מגשר אליו. השאר את הקצוות הפתוחים של ה- jump- ers לא מחוברים כרגע. יש חלק נוסף שאתה זקוק לו ואתה עומד לצייר אותו. קח עפרון (עופרת מס' 2 הוא הטוב ביותר, אך עפרונות אחרים גם טובים). חדד את העפרון ומלא את הצורה למטה. תשיג תוצאות טובות יותר אם תניח משטח קשה מתחת לדף בזמן שהינך מצייר. לחץ חזק (אך אל תקרע את הנייר) וחזור מספר פעמים בכדי להבטיח שיש לך שכבה עבה ואחידה של עופרת מהעפרון. הפעל את מפסק ההחלקה (S1) וקח את הקצוות הרפויים של חוטי המגשר. לחץ אותם על הציור והזז אותם על הדף. אם לא תשמע צליל כלשהו, קרב את הקצוות ושוב עבור על הציור, הוסף עוד שכבה של עופרת, או שים טיפת מים על קצה חוטי המגשר בכדי ליצור מגע טוב יותר. אזעקת עפרון משימה 81 גרסאות שונות לאזעקת העפרון משימה 82 המטרה: לצייר מפעיל אזעקות. הסר את חוט המגשר המחובר לנקודה Y (לפי הציור משמאל) וחבר אותו לנקודה X במקום זאת. צור שוב מגע בין הקצוות הרפויים לציור העפרון, ותקשיב לצליל השונה. כעת חבר פס לחיצה 2 בין נקודות X ל- Y. חבר את החוט המגשר לאחת הנקודות. צור שוב מגע בין הקצוות הרפויים לציור העפרון, ותקשיב לצליל השונה. כעת הסר את פס לחיצה 2 המחבר בין X ל- Y וחבר אותו בין X ו- Z, חבר את חוטי המגשר ל- W ו- Y. צור שוב מגע בין הקצוות הרפויים לציור העפרון, ותקשיב לצליל השונה. כעת צייר צורות ככל העולה על דמיונך וראה אילו צלילים הינך מסוגל ליצור. 38

40 לעשות כיף עם המעגל החשמלי המשולב אזעקה המטרה: להראות דרכים חדשות להשתמש במעגל החשמלי המשולב אזעקה. משימה בנה את המעגל החשמלי המתואר משמאל. הנח את המאוורר על המנוע (M1), אך אל תחבר עדיין את חוטי המגשר. הפעל את מפסק ההחלקה (S1) והקש קלות על שבב המשרוקית.(WC) נוצר צליל של תת-מקלע (עם מוסיקה ברקע). כסה לחלוטין את הפוטורזיסטור בידך, והצליל הופך לאזעקה. כאשר הפוטורזיסטור מכוסה, לחץ על מפסק הלחיצה והצליל הופך לאזעקה של אמבולנס. גלה את הפוטורזיסטור והצליל נותר של תת-מקלע, בין אם הינך לוחץ על מפסק הלחיצה ובין אם לא. לאחר זמן מה הצליל ייפסק, הקש על שבב המשרוקית והצליל יתחדש. חבר את שני חוטי המגשר לפי הציור משמאל והקש קלות על שבב המשרוקית בכדי לחדש את הצליל. הנורה (L1) ונורת הלד (D1) מאירים והמנוע מסתובב. הצליל נמשך, אך הוא נשמע מעוות יותר כאשר המנוע מתחיל לפעול במהירות רבה יותר. המנוע לוקח הרבה חשמל מהסוללות (B1), כנראה שזה מה שמוריד את המתח למוסיקה (U1) ולמעגלים החשמליים המשולבים האזעקה (U2) ומעוות את הצליל. הצליל גם ייפסק אם הסוללות הן חלשות. שילוב של קולות המנוע המטרה: לחבר מכשירים מרובים יחד. משימה 84 במעגל החשמלי התפוקות מהמעגלים החשמליים המשולבים אזעקה ומוסיקה מחוברות יחד. בנה את המעגל החשמלי לפי הציור משמאל והנח את המעגל החשמלי המשולב אזעקה (U2) ישירות מעל למעגל החשמלי המשולב מוסיקה (U1), כשהוא נשען על שני 1-snaps ו- (S1) הפעל את מפסק ההחלקה.2-snap ותשמע אזעקה ומוסיקה יחד, כאשר הנורה (L1) משתנה בחוזקה. לחץ על מפסק הלחיצה (S2) והמאוורר יסתובב, אך הצליל עלול להיות יותר חלש. ייתכן והמאוורר יתרומם באוויר כאשר תשחרר את מפסק הלחיצה. אזהרה: חלקים זזים. אסור לגעת במאוורר או במנוע במהלך פעולתם. אין להישען מעל למנוע. אזהרה: חלקים זזים. אסור לגעת במאוורר או במנוע במהלך פעולתם. אין להישען מעל למנוע. שילוב של קולות המנוע (II) משימה 85 המטרה: לחבר מכשירים מרובים יחד. במעגל החשמלי התפוקות מהמעגלים החשמליים המשולבים אזעקה ומוסיקה מחוברות יחד. בנה את המעגל החשמלי לפי הציור משמאל והנח את המעגל החשמלי המשולב אזעקה (U2) ישירות מעל למעגל החשמלי המשולב מוסיקה (U1), כשהוא נשען על שלושה פסי לחיצה 1. הפעל את מפסק ההחלקה (S1) ותשמע אזעקה ומוסיקה יחד. לחץ על מפסק הלחיצה (S2) והמאוורר יסתובב, אך הצליל עלול להיות חלש יותר. ייתכן והמאוורר יתרומם באוויר כאשר תשחרר את מפסק הלחיצה. מעגל זה דומה למשימה 84, אך המאוורר יתרומם מעט גבוה יותר, כי מעגל הצליל כבר לא מפעיל את הנורה (L1) ולכן משתמש בפחות מתח חשמלי. אזהרה: חלקים זזים. אסור לגעת במאוורר או במנוע במהלך פעולתם. אין להישען מעל למנוע.

41 שילוב של מוסיקה ואזעקה משימה 86 המטרה: לשלב את הצלילים מהמעגלים החשמליים המשולבים מוסיקה ואזעקה. בנה את המעגל החשמלי המתואר משמאל והוסף את החוט המגשר בכדי להשלימו. הפעל את המעגל החשמלי ותשמע אזעקה ומוסיקה גם יחד. לחץ על מפסק הלחיצה (S2) והאזעקה מתחלפת לקול של משאית כיבוי אש. לאחר מספר שניות, כיסוי הפוטורזיסטור (RP) יעצור את המוסיקה (אך האזעקה תמשיך). המנוע (M1) משמש כאן כפס לחיצה 3 ולכן לא יסתובב. קול נפילת פצצה (II) משימה 88 משימה 87 קול נפילת פצצה המטרה: לבנות מעגל חשמלי הנשמע כמו קול נפילת פצצה. הפעל את מפסק ההחלקה (S1) ותשמע קול הנשמע כמו פצצה נופלת ומתפוצצת. נורת הלד (D1) נדלקת בהבזקים כאשר הפצצה מתפוצצת. זהו צליל אחד אשר מופעל מהמעגל החשמלי המשולב מלחמת חלל (U3). המטרה: לבנות מעגל חשמלי הנשמע כמו קול נפילת פצצה. השתמש במעגל חשמלי ממשימה 87. החלף את מפסק ההחלקה (S1) במנוע (M1). סובב את המוט במנוע וכעת זה נשמע כמו רצף של פצצות נופלות. 40 ב- או בעמוד 45 תמצא פרטים נוספים על ערכות השדרוג של, Snap Circuits בהם יש חלקים ומעגלים חשמליים רבים יותר.

42 נורת לד המופעלת על ידי אור (II) משימה 89 המטרה: בנה מעגל חשמלי שמדליק ומכבה נורת לד אם קיים אור במקום. כאשר יש אור בפוטורזיסטור,(RP) נורת הלד (D1) תהבהב. הגן על הפוטורזיסטור מפני האור ונורת הלד תיכבה. נורה במגע משימה 90 המטרה: בנה מעגל חשמלי המדליק ומכבה נורת לד באמצעות שבב המשרוקית. צליל במגע משימה 91 המטרה: בנה מעגל חשמלי המנגן צליל לאחר נקישה קלה על שבב המשרוקית. השתמש במעגל חשמלי ממשימה 89. החלף את הפוטורזיסטור (RP) בשבב המשרוקית.(WC) הקש קלות על שבב המשרוקית ונורת הלד (D1) תהבהב. הקש שוב ונורת הלד תהבהב לזמן ארוך יותר. תראה כמה זמן יכול נורת הלד לדלוק. השתמש במעגל החשמלי ממשימה 90. החלף את נורת הלד (D1) ברמקול.(SP) כעת תוכל לשמוע את הצליל השונה לאחר נקישה על שבב המשרוקית.(WC) 41

43 משימה 92 צלילים מוזרים המטרה: לשלב צלילים התפוקות מהמעגלים החשמליים המשולבים אזעקה ומוסיקה מחוברים יחד. בנה את המעגל החשמלי לפי הציור משמאל והנח את המעגל החשמלי המשולב אזעקה (U2) ישירות מעל למעגל החשמלי המשולב מוסיקה (U1), כשהוא נשען על שני פסי לחיצה 1 ופסי לחיצה 2. יש גם פס לחיצה 2 על המעגל החשמלי המשולב אזעקה. הפעל את המפסק (S1) ותשמע אזעקה ומוסיקה יחד, כאשר הנורה (L1) משתנה בחוזקתה. צלילים עוד יותר מוזרים משימה 93 המטרה: לשלב צלילים כעת הסר את חיבור פס הלחיצה 2 בין X ל- Y וחבר את X ו- Z באמצעות פס הלחיצה 2 (ברמה 5). המעגל החשמלי פועל באותה הצורה, אך הוא משמיע צלילים אחרים. צלילים מוזרים לגמרי משימה 94 המטרה: לשלב צלילים שונים. בנה את המעגל החשמלי לפי הציור משמאל. הפעל אותו, לחץ על מפסק הלחיצה (S2) מספר פעמים ונופף את ידך מעל לפוטורזיסטור בכדי לשמוע את כל שילובי הצלילים. תוכל להגביר את הקול הנובע מהמעגל החשמלי המשולב מוסיקה על ידי החלפת נגד ה- 100Ω (ד R1) בנורת ה 2.5V (ךL1 ) 42

44 מלחמת חלל במים רועשים משימה 95 המטרה: להשתמש במים בכדי לשלוט במעגל החשמלי המשולב מלחמת חלל. הוסף את מפסק הלחיצה (S2) למעגל החשמלי הקודם, בכדי שייראה כמו הציור משמאל. תשמע צליל אם מפסק הלחיצה נלחץ או חוטי המגשר נמצאים בתוך המים. אם תלחץ על מפסק הלחיצה או תמשוך את החוטים מהמים, תשנה את הצליל הנשמע. אם הינך מעדיף, תוכל רק לגעת בחוט המגשר המתכתי באצבעותיך, במקום לשים את חוטי המגשר במים. הרטב את אצבעותיך בכדי ליצור מגע חשמלי טוב יותר. מלחמת חלל באור/מים משימה 96 המטרה: להשתמש במים בכדי לשלוט במעגל החשמלי המשולב מלחמת חלל. אור ממלחמת החלל OR/AND משימה 97 המטרה: לשלוט במעגל החשמלי המשולב מלחמת חלל. השתמש במעגל חשמלי ממשימה 95. החלף את הרמקול (SP) בנורת הלד (D1), והנח אותו כמו במשימה 89. שים את חוטי המגשר במים או לחץ על מפסק הלחיצה (S2), בכדי להגביר את תאורת הלד. השתמש במעגל החשמלי ממשימה 96. החלף את נורת הלד (D1) בנורת 2.5V (ע L1) שים את חוטי המגשר במים או לחץ על מפסק הלחיצה (S2), בכדי להאיר באור עמום את הנורה. שים את חוטי המגשר במים וגם לחץ על מפסק הלחיצה באותו הזמן, בכדי להגביר את תאורת הנורה. 43

45 אזעקת מים פשוטה משימה 98 המטרה: להשמיע אזעקה כאשר מגלים מים. בנה את המעגל החשמלי המתואר משמאל, אך בתחילה השאר את חוטי המגשר מחוץ לכוס. הפעל את מפסק ההחלקה (S1), אך דבר לא קורה. הנח את חוטי המגשר בתוך כוס מים ותשמע צליל אזעקה. תוכל להשתמש בחוטים ארוכים יותר ולהניח אותם על רצפת המרתף שלך, ואז אם תהיה הצפה בזמן סערה, מעגל חשמלי זה ישמיע אזעקה. אזעקת מי מלח פשוטה משימה 99 המטרה: לגלות מי מלח. הוסף מלח למים וצליל האזעקה תהיה גבוהה ומהירה יותר, דבר המצביע על כך שיש מלח במים שגילית. כמו כן, נסה להחזיק את חוטי המגשר באצבעותיך, בכדי לראות אם גופך יכול להפעיל את האזעקה. אזעקת מים באמבולנס משימה 100 המטרה: להראות וריאציה של המעגל החשמלי במשימה 98. שנה את המעגל החשמלי במשימה 98 על ידי יצירת חיבור בין A ל- B. אזעקת המים פועלת באותה הצורה, אך כעת נשמעת כמו אמבולנס. אזעקת קשר באמבולנס משימה 101 המטרה: להראות וריאציה של המעגל החשמלי במשימה 98. אותו המעגל החשמלי מגלה אם נוצר מגע בין חוטי המגשר, אז חבר אותם זה לזה. הצליל כעת שונה מאוד. ולכן מעגל חשמלי זה יכול לגלות לך אם יש מים בין חוטי המגשר או אם החוטים נוגעים זה בזה. 44

46 Snaptricity דגם SCBE-75 באתר תמצא רשימה של חנויות נבחרות, בהן ניתן לרכוש ערכות נוספות, וכן פרטים על ערכות השדרוג, פריטים נלווים, חלפים, ומידע נוסף על. Snap Circuits ניתן גם להתקשר אלינו ל ערכת שדרוג דגם UC-30 (שדרוג מ SC-100 ל 300-SC ) ערכת שדרוג דגם UC-40 (שדרוג מ SC-100 ל (500-SC ערכת שדרוג דגם UC-60 (שדרוג מ SC-100 ל (750-SC הכן יותר מ- 75 משימות. משימות בחשמל בבית, מגנטיות ואיך משתמשים בה. מוצרי Snap Circuits אחרים מכיל יותר מ- 40 חלקים. 45 בנה 200 משימות נוספות כולל: רדיו בתדר AM גלאי מים גלאי תנועה קאזו אלקטרוני אזעקה מחולל צלילים סוללה ב"עשה זאת בעצמך" רדיו למוסיקה גלאי שקרים יותר מ- 200 משימות מרתקות מכיל יותר מ- 20 משחקים לבניה ולמשחק מופע אורקולי מאוורר מילים שניתן לתכנות גלגל אורות בשלושה צבעים מכיל יותר מ- 35 חלקים מכיל 29 חלקים חדשים כולל: סליל לאנטנה מיקרופון מעגל משולב למגבר כח קבל משתנה חמישה קבלים בערך קבוע מעגל משולב בתדר גבוה שני טרנזיסטורים נגד מתכוונן ארבעה נגדים בערך קבוע בנה 400 משימות נוספות כולל: חתול אלקטרוני מד מוסיקה שלט אור מתכוונן רדיו FM המתכוונן דיגיטלית מקליט קולות דיגיטלי שלט מוסיקלי באור מפעיל מזגן מספרים מהבהבים מכיל 41 חלקים חדשים כולל: דגם לרדיו FM מד אנלוגי דגם של מעגל משולב להקלטה דיודה מצג לד בעל 7 חלקים SCR ממסר שנאי בנה 650 משימות נוספות כולל: מנורה מסתובבת אלקטרו-מגנטיות קאזו אלקטרוני רדיו טרנזיסטור AM סוללה נטענת סוללות סולריות מכשיר פועם ומהבהב מצפן ממהדקים מכיל 52 חלקים כולל: תא סולרי אלקטרו-מגנט מפסק רטט שקע בעל שני קפיצים שקית של מהדקים כולל את ממשק המחשבים CI-73 המדריך לתלמיד Circuits Snap יחידה # Snap Circuits ירוקה Snap Circuits Arcade דגם SCA-200 למד על מקורות האנרגיה ואיך "לחשוב ירוק". בנה יותר מ- 125 משימות, עם שעות של הנאה, בזמן שאתה לומד על אנרגיה שטובה לסביבה וכיצד החשמל בביתך פועל. הערכה כוללת מדריך בצבע מלא, יותר מ- 100 עמודים, ומדריך חינוכי נפרד, בו יש הסברים על אנרגיה סביבתית, גאוטרמיה, תאי דלק מימן, השפעות הרוח, מכשירים הפועלים על אנרגיה סולרית, ועוד. מכיל יותר מ- 40 חלקים. ערכה לאנרגיה חלופית דגם SCG-125 לשימוש עם ערכה 100-SC ערכה חינוכית מלמדת את עקרונות החשמל והאלקטרוניקה בחיי היומיום, באמצעות רעיון ה"לימוד תוך כדי ביצוע". 48 עמודים בצבע מלא, אשר נכתבו בסיועם של מחנכים. כולל: מכשירי מדידה, אלקטר-ומגנט, מנוע, מנורות, מפסקים, מאוור, מצפן ואלקטרודות.

47 A B C עמוד 28 למשימה 55 D E F עמוד 29 למשימה 57 G 46

1 מבחן במדעים ח חשמל ומגנטיות שם תלמיד/ה: בשאלות : 1-42 כולל - רשמו: נכון / לא נכון. משפט שגוי- תקנו סימנים מוסכמים לרכיבי המעגל: הוא סימן למתג חשמלי.

1 מבחן במדעים ח חשמל ומגנטיות שם תלמיד/ה: בשאלות : 1-42 כולל - רשמו: נכון / לא נכון. משפט שגוי- תקנו סימנים מוסכמים לרכיבי המעגל: הוא סימן למתג חשמלי. 1 מבחן במדעים ח חשמל ומגנטיות שם תלמיד/ה: בשאלות : 1-42 כולל - רשמו: נכון / לא נכון. משפט שגוי- תקנו סימנים מוסכמים לרכיבי המעגל: הוא סימן למתג חשמלי..1 --------------------------------------- ----------------------------------------------------

קרא עוד

Microsoft Word - I900-Tips_and_Tricks

Microsoft Word - I900-Tips_and_Tricks טיפים וטריקים Samsung I900 Omnia מקש כיבוי / הדלקה שקע ריסט מצלמה קדמית מקש מיוחד מקש הגברת / הנמכת השמע שקע הטענה / אוזניות מקש סיבוב מסך מקש ניתוק שיחה מקש מענה שיחה מקש ניווט 1 תפעול כללי מעבר בין פרופילים

קרא עוד

Microsoft Word - tips and tricks - wave 5.doc

Microsoft Word - tips and tricks - wave 5.doc - טיפים וטריקים Samsung S8500 Wave שקע אוזניות רמקול שקע כניסת USB חיישן תאורה מצלמה קדמית מקש נעילה לחצני הגברת / הנמכת השמע מקש המצלמה מקש SEND מקש,END כיבוי / הדלקה מקש התפריט 1 תפעול כללי < הקש את

קרא עוד

שואב אבק רובוטי XIAOMI דגם - Vacuum Mi Robot מק"ט ספק 8223 תכנון מסלול חכם שאיבה חזקה שליטה חכמה ע"י Wi-Fi מרחוק בעל 21 חיישנים למיפוי מושלם של הבית צ

שואב אבק רובוטי XIAOMI דגם - Vacuum Mi Robot מקט ספק 8223 תכנון מסלול חכם שאיבה חזקה שליטה חכמה עי Wi-Fi מרחוק בעל 21 חיישנים למיפוי מושלם של הבית צ שואב אבק רובוטי XIAOMI דגם - Vacuum Mi Robot מק"ט ספק 8223 תכנון מסלול חכם שאיבה חזקה שליטה חכמה ע"י Wi-Fi מרחוק בעל 21 חיישנים למיפוי מושלם של הבית צפייה במפת הניקיון בזמן אמת סוללה חזקה 5200MAH לזמן

קרא עוד

מצגת של PowerPoint

מצגת של PowerPoint סכנות התחשמלות והגנה בשיטת זינה צפה בטיחות במתקני חשמל השפעות זרם חשמלי העובר בגוף האדם אמצעי הגנה בסיסי כנגד חשמול הנו בידוד חשמלי במקרה של נזק לבידוד עלול להופיע מתח על הגוף או המעטה המתכתי קצר לגוף

קרא עוד

SF4604MCNR Dolce Stil Novo תנור קומפקטי משולב מיקרוגל זכוכית שחורה EAN13: רכיבים בגימור נחושת פונקציות בישול 13 פונקציית ניקוי פירוליטי

SF4604MCNR Dolce Stil Novo תנור קומפקטי משולב מיקרוגל זכוכית שחורה EAN13: רכיבים בגימור נחושת פונקציות בישול 13 פונקציית ניקוי פירוליטי תנור קומפקטי משולב מיקרוגל EAN13: 8017709217853 רכיבים בגימור נחושת פונקציות בישול 13 פונקציית ניקוי פירוליטי באדים מתכונים ניתנים לתכנות 10 תוכניות אפיה אוטומטיות 50 פונקציית הפשרה, התפחה, הפעלת שבת בקרת

קרא עוד

SFP6603NRE Dolce Stil Novo תנור פירוליטי 60 ס"מ, זכוכית שחורה +A דרגת אנרגיה EAN13: רכיבים בגימור נחושת פונקציות בישול 10 פונקציות ניקוי

SFP6603NRE Dolce Stil Novo תנור פירוליטי 60 סמ, זכוכית שחורה +A דרגת אנרגיה EAN13: רכיבים בגימור נחושת פונקציות בישול 10 פונקציות ניקוי תנור פירוליטי 60 ס"מ, זכוכית שחורה +A דרגת אנרגיה EAN13: 8017709217440 רכיבים בגימור נחושת פונקציות בישול 10 פונקציות ניקוי: פירוליטי/פירוליטי חסכני מתכונים ניתנים לתכנות 10 תוכניות אפיה אוטומטיות 50 פונקציית

קרא עוד

דיודה פולטת אור ניהול רכש קניינות ולוגיסטיקה

דיודה פולטת אור ניהול רכש קניינות ולוגיסטיקה דיודה פולטת אור ניהול רכש קניינות ולוגיסטיקה מחזור 64 שירה עזרא דיודה פולטת אור דיודה הינו רכיב אלקטרוני בעל שני חיבורים הפועלים כחד כיווני ומאפשר מעבר זרם חשמלי בכיוון אחד בלבד. ניתן לבצע שינוים בגוון

קרא עוד

ניסוי 4 מעגל גילוי אור והפעלת נורה מטרות הניסוי שילוב נגד רגיש לאור (LDR) ודפ"א (LED) להפעלתה מתחת לרמת אור מסוימת. שילוב פוטו דיודה לגילוי אור והפעלת

ניסוי 4 מעגל גילוי אור והפעלת נורה מטרות הניסוי שילוב נגד רגיש לאור (LDR) ודפא (LED) להפעלתה מתחת לרמת אור מסוימת. שילוב פוטו דיודה לגילוי אור והפעלת ניסוי 4 מעגל גילוי אור והפעלת נורה מטרות הניסוי שילוב נגד רגיש לאור (LDR) ודפ"א (LED) להפעלתה מתחת לרמת אור מסוימת. שילוב פוטו דיודה לגילוי אור והפעלת.LED מדידת מתחים וזרמים בטרנזיסטור, וזיהוי מצב הפעולה

קרא עוד

AVerMedia Live Gamer Portable C875

AVerMedia Live Gamer Portable C875 AVerMedia Live Gamer Portable C875 תוכן החבילה Live Gamer Portable מדריך התקנה מהירה שקית מגנה כבל HDMI כבל / Component כבל שמע סטריאו א. ב. ג. ד. ה. ו. ז. ח. כבל שמע 5.3 מ"מ כבל לפלייסטיישן 5 כבל מיני-

קרא עוד

מדריך להתחלה מהירה Microsoft Project 2013 נראה שונה מגירסאות קודמות, ולכן יצרנו מדריך זה כדי לעזור לך ללמוד להכיר אותו. סרגל הכלים לגישה מהירה התאם אי

מדריך להתחלה מהירה Microsoft Project 2013 נראה שונה מגירסאות קודמות, ולכן יצרנו מדריך זה כדי לעזור לך ללמוד להכיר אותו. סרגל הכלים לגישה מהירה התאם אי מדריך להתחלה מהירה Microsoft Project 2013 נראה שונה מגירסאות קודמות, ולכן יצרנו מדריך זה כדי לעזור לך ללמוד להכיר אותו. סרגל הכלים לגישה מהירה התאם אישית את האזור הזה כדי שהפקודות המועדפות עליך יהיו תמיד

קרא עוד

טעימה מסדנת 4 החלקים: קסמים מדהימים 3 מייסד בית הספר: יוני לחמי פלאפון:

טעימה מסדנת 4 החלקים: קסמים מדהימים 3 מייסד בית הספר: יוני לחמי פלאפון: טעימה מסדנת 4 החלקים: קסמים מדהימים 3 מייסד בית הספר: יוני לחמי פלאפון: 454-1288476 פתיחה שלום מתעניין בקסמים! שמי יוני לחמי. אני קוסם מקצועי מעל 11 שנים. לפני 9 שנים התחלתי ללמד קסמים ומאז לימדתי מעל

קרא עוד

מעבדה א' בפיזיקה הענות לתדר ותהודה רקע תאורטי תשע"ב נגד, קבל וסליל במעגלים חשמליים בניסוי זה נחקור את התנהגותם של מעגלים חשמליים המכילים נגדים קבלים ו

מעבדה א' בפיזיקה הענות לתדר ותהודה רקע תאורטי תשעב נגד, קבל וסליל במעגלים חשמליים בניסוי זה נחקור את התנהגותם של מעגלים חשמליים המכילים נגדים קבלים ו נגד, קבל וסליל במעגלים חשמליים בניסוי זה נחקור את התנהגותם של מעגלים חשמליים המכילים נגדים קבלים וסלילים )משרנים(. ראשית נראה כיצד משפיע כל אחד מהרכיבים הללו על המתח במעגל. נגד חוק אוהם: במהלך לימודיכם

קרא עוד

שאלות ותשובות צרכים מיוחדים שעת חירום

שאלות ותשובות צרכים מיוחדים שעת חירום קובץ שאלות ותשובות לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים בקרו באתר האינטרנט של פיקוד העורף www.oref.org.il מרכז המידע של פיקוד העורף 7021 אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים )נכים, קשישים, כבדי שמיעה( ש: מהם העקרונות

קרא עוד

<4D F736F F D20F4E9E6E9F7E420FAF8E2E5ED20ECF2E1F8E9FA20E4E2E4E420F1E5F4E9FA20496C616E2E646F63>

<4D F736F F D20F4E9E6E9F7E420FAF8E2E5ED20ECF2E1F8E9FA20E4E2E4E420F1E5F4E9FA20496C616E2E646F63> מתקף ותנע מבוא תרשים 1 כשמפעילים מתקף על גוף כלשהו, התנע שלו משתנה. שינוי התנע שווה למתקף, שהוא השטח מתחת לגרף הכוח כתלות בזמן: Δp = F dt 51 m v m v1 = dt 2 F כאשר F הוא הכוח המופעל על הגוף, p הוא השינוי

קרא עוד

Microsoft Word - Cosmic CAL Part 2 Hebrew Final

Microsoft Word - Cosmic CAL Part 2 Hebrew Final לסרוג יחד קוסמי חלק 2 זכויות יוצרים: הלן שרימפטון, 2018. כל הזכויות שמורות על ידי: הלן ב www.crystalsandcrochet.com בחסות של Stylecraft yarn קיצורים תך, תכים ח"ע חצי עמוד ל"א לולאה אחורית סיבוב עמ"ק עמוד

קרא עוד

שם כיף עם ג'ף מאגר פעילויות חלק א' חוברת של פעילויות מתמטיות: העשרה, העמקה, משחקים ואתגרים כיתה

שם כיף עם ג'ף מאגר פעילויות חלק א' חוברת של פעילויות מתמטיות: העשרה, העמקה, משחקים ואתגרים   כיתה שם כיף עם ג'ף מאגר פעילויות חלק א' חוברת של פעילויות מתמטיות: העשרה, העמקה, משחקים ואתגרים www.kefwithjeff.org כיתה Happy New Year 8 0 80 80 0 8 8 8 8 8 08 8 0 0 בכל שורה ובכל טור יש את המספרים עד כולל.

קרא עוד

Microsoft Word - ניספח_8.doc

Microsoft Word - ניספח_8.doc ניסוי 8: מעגלי ישור וסינון איור 3.1: מעגל יישור חד-דרכי איור 3.: מעגל יישור דו-דרכי איור 3.3: מעגל יישור חד-דרכי עם מסנן קיבולי איור 3.4: מעגל יישור דו-דרכי עם מסנן קיבולי 1 התקנים חשמליים רבים זקוקים

קרא עוד

הכנס השנתי של המכון לחקר הגורם האנושי לתאונות דרכים

הכנס השנתי של המכון לחקר הגורם האנושי לתאונות דרכים אופניים חשמליים סקירה ותחזית ד"ר שי סופר המדען הראשי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים הכנס השנתי של המכון לחקר הגורם האנושי לתאונות דרכים יולי 2015, אוניברסיטת בר אילן רקע שוק הרכב במדינת ישראל ובעיקר בערים

קרא עוד

שיעור ראשון כיצד המטוס טס כיצד המטוס טס? כיצד זה יתכן, שמטוס, גוף הכבד מהאוויר, יכול להתרומם מהקרקע, לרחף, ולטוס למרות כוח-המשיכה, שמופעל עליו? לא אין

שיעור ראשון כיצד המטוס טס כיצד המטוס טס? כיצד זה יתכן, שמטוס, גוף הכבד מהאוויר, יכול להתרומם מהקרקע, לרחף, ולטוס למרות כוח-המשיכה, שמופעל עליו? לא אין כיצד המטוס טס? כיצד זה יתכן, שמטוס, גוף הכבד מהאוויר, יכול להתרומם מהקרקע, לרחף, ולטוס למרות כוח-המשיכה, שמופעל עליו? לא אין זה קסם, מאחורי "פלא זה" עומד הסבר מדעי, והנה הוא לפניך: הדינמיקה של טיסת המטוס.

קרא עוד

Microsoft Word - AEG hood X56143MDO.trns.doc

Microsoft Word - AEG hood X56143MDO.trns.doc חוברת שימוש והפעלה לקולטי אדים יבוא ושיווק: מיני-ליין בע"מ, רח' גרניט 12 ק,. אריה פתח תקווה. שרות לקוחות ומוקד שרות מרכזי: 5000000* www.miniline.com 2 לקוח נכבד תודה על בחירתך בקולט האדים המעולה מתוצרת.AEG

קרא עוד

מסע מדע ו - מסע ברכב שטח ביבשות רחוקות

מסע מדע ו - מסע ברכב שטח ביבשות רחוקות הנחיות הורדה ותפעול לספרים דיגיטלים. הוצאת כנרת, זמורה ביתן שמחה להגיש לכם, התלמידים, ספר דיגיטלי. הספרים עצמם הינם בקבצי PDF הניתנים להורדה ללא עלות וללא צורך ברישום לאתר למשתמשי סדרת פשוט חשבון. בספרים:

קרא עוד

בקרים מתוכנתים – PLC

בקרים מתוכנתים – PLC 4.2. לאחר בניית מערכת ההנעה נחבר אליה את בקר ה- NXT באופן הבא: איור 19: חיבור הבקר אל מערכת ההנעה 29 5.2. נחבר את הבקר אל מערכת ההנעה באופן הבא: איור : 20 חיבור הסוללות והבקר אל מערכת ההנעה 30 איור : 21

קרא עוד

YLA Crochet Along פרויקט לסרוג יחד YLA חלק 6 בחלק 6 של לסרוג יחד זה נהפוך את שני העיגולים האחרונים לריבועים ונחבר את ארבעת הריבועים יחד לריבוע אחד גדו

YLA Crochet Along פרויקט לסרוג יחד YLA חלק 6 בחלק 6 של לסרוג יחד זה נהפוך את שני העיגולים האחרונים לריבועים ונחבר את ארבעת הריבועים יחד לריבוע אחד גדו YLA Crochet Along פרויקט לסרוג יחד YLA חלק 6 בחלק 6 של לסרוג יחד זה נהפוך את שני העיגולים האחרונים לריבועים ונחבר את ארבעת הריבועים יחד לריבוע אחד גדול. השמיכה מקבלת צורה! מקרא עין שרשרת עין שטוחה חצי

קרא עוד

נוהל בטיחות במדידה עם מגר

נוהל בטיחות במדידה עם מגר נוהל בטיחות במדידה עם מגר מאת: ד"ר אלכס טורצקי סמל חברה/מפעל מקצועות ועיסוקים: שם הנוהל: חשמלאים, מנהלים, אחראים נהלי נוהל בטיחות במדידה עם מגר בטיחות בתחום עבודות חשמל עמוד 1 מתוך 6 תאריך : נוהל מס':

קרא עוד

Microsoft Word - beayot tnua 3 pitronot.doc

Microsoft Word - beayot tnua 3 pitronot.doc ק( בעיות מילוליות - בעיות תנועה.7 פתרון: א. נסמן : קמ"ש קמ"ש מהירותו של הולך הרגל. מהירותו של רוכב האופניים. משך זמן הליכתו של הולך הרגל מקיבוץ א' לקיבוץ ב'. משך זמן רכיבתו של רוכב האופניים מקיבוץ א' לקיבוץ

קרא עוד

מצגת של PowerPoint

מצגת של PowerPoint מהי סביבת איקס לימוד? סביבת איקס לימוד היא סביבה גמישה לתרגול היכולת לזכור ולהיזכר במושגים ועובדות מתחומי תוכן שונים על ידי התאמה. הסביבה מבוססת על המשחק 'איקס עיגול' והתוכן אותו מתרגלים יכול מסוג טקסט

קרא עוד

הנחיות הורדה ותפעול לספרים דיגיטלים. הוצאת כנרת, זמורה ביתן שמחה להגיש לכם, התלמידים, ספר דיגיטלי. הספרים עצמם הינם בקבצי PDF הניתנים להורדה ללא עלות

הנחיות הורדה ותפעול לספרים דיגיטלים. הוצאת כנרת, זמורה ביתן שמחה להגיש לכם, התלמידים, ספר דיגיטלי. הספרים עצמם הינם בקבצי PDF הניתנים להורדה ללא עלות הנחיות הורדה ותפעול לספרים דיגיטלים. הוצאת כנרת, זמורה ביתן שמחה להגיש לכם, התלמידים, ספר דיגיטלי. הספרים עצמם הינם בקבצי PDF הניתנים להורדה ללא עלות וללא צורך ברישום לאתר למשתמשי סדרת פשוט חשבון. בספרים:

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 RESOLUTION Resolution Spatial Resolution Contrast resolution Temporal Resolution Types of Resolution Spatial Resolution also called Detail Resolution the combination of AXIAL and LATERAL resolution -

קרא עוד

Microsoft Word ACDC à'.doc

Microsoft Word ACDC à'.doc דו"ח מסכם בניסוי: AC/DC חלק: א' סמסטר ב' תשס"א שם הבודק : תאריך הבדיקה: I שם מדריך הניסוי (שם מלא): סרגיי ציון הדו"ח: II תאריך ביצוע הניסוי: 14/05/001 תאריך הגשת הדו"ח: 1/05/001 הדו"ח מוגש על ידי: II I

קרא עוד

Nokia Speakerphone HF מהדורה 1.2

Nokia Speakerphone HF מהדורה 1.2 Nokia Speakerphone HF-210 2 3 4 5 9 1 6 7 8 מהדורה 1.2 הצהרת תאימות NOKIA CORPORATION מצהירה בזאת כי המוצר HF-210 תואם לדרישות המחייבות ולתנאים רלוונטיים אחרים בהנחיה.1999/5/EC המוצר תואם למגבלות שנקבעו

קרא עוד

תוצאות סופיות מבחן אלק' פיקוד ובקרה קיץ 2014

תוצאות סופיות מבחן  אלק' פיקוד ובקרה קיץ  2014 תוצאות סופיות למערכות אלק' פיקוד ובקרה להנדסאים וטכנאים מועד קיץ תשע"ד 7/2014 פותר המבחן: מתי דוד למרות מאמצי לפתור נכון, יתכן ונפלו טעויות בפתרון, אשמח לקבל הערותיכם בדוא"ל : @hotmail.com ההצלחה שלי היא

קרא עוד

לדרך... מה נלמד? תרגילים חיבור מספרים מכוונים נלמד את כללי החיבור של מספרים מכוונים. )תשובות לתרגילים בפרק זה-בעמ' (.Ⅰ

לדרך... מה נלמד? תרגילים חיבור מספרים מכוונים נלמד את כללי החיבור של מספרים מכוונים. )תשובות לתרגילים בפרק זה-בעמ' (.Ⅰ -28- לדרך... מה נלמד? תרגילים חיבור מספרים מכוונים נלמד את כללי החיבור של מספרים מכוונים. )תשובות לתרגילים בפרק זה-בעמ' 107-105(.Ⅰ 5 656 הסבר נדב יצא מביתו )נקודה (, צעד 5 ק"מ לכיוון מזרח, והגיע למסעדה

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation אליפות הסייבר הישראלית תשע "ח אליפות הסייבר הלאומית ארגונים שותפים משרד החינוך משרד החינוך, מינהל תקשוב טכנולוגיה ומערכות מידע האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות )IATI( - ארגון הגג של כל תעשיות ההייטק ומדעי

קרא עוד

הוראות הפעלה למכשיר תספורת דגם E785E/ILE Fabriqué en Chine Made in China נא לשמור לשימוש עתידי

הוראות הפעלה למכשיר תספורת דגם E785E/ILE Fabriqué en Chine Made in China נא לשמור לשימוש עתידי הוראות הפעלה למכשיר תספורת דגם E785E/ILE Fabriqué en Chine Made in China נא לשמור לשימוש עתידי הקדמה חברת ברימאג בע"מ מודה לכם שבחרתם במוצר זה! כדי להפיק את מירב התועלת מהמוצר, אנא קראו בעיון את הוראות

קרא עוד

מבחן חוזר במכניקה 55 א יא יח""ללח פתור 3 מהשאלות 1-5 לכל שאלה 33%. חומר עזר מותר מחשבון ונוסחאון של בגרות. v m sec משך הבחינה 105 דקות. שאלה מספר 1 4

מבחן חוזר במכניקה 55 א יא יחללח פתור 3 מהשאלות 1-5 לכל שאלה 33%. חומר עזר מותר מחשבון ונוסחאון של בגרות. v m sec משך הבחינה 105 דקות. שאלה מספר 1 4 מבחן חוזר במכניקה 55 א יא יח""ללח פתור 3 מהשאלות 1-5 לכל שאלה 33%. חומר עזר מותר מחשבון ונוסחאון של בגרות. v sec משך הבחינה 105 דקות. שאלה מספר 1 4 גוף נע לאורך ציר X כך שברגע. x הוא נמצא 0 t 0-10 16 19

קרא עוד

Office 365 ProPlus בחינם לסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון בנגב הוראות סטודנטים באוניברסיטת בן גוריון בנגב יכולים להוריד ולהתקין את חבילת התוכנה Office

Office 365 ProPlus בחינם לסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון בנגב הוראות סטודנטים באוניברסיטת בן גוריון בנגב יכולים להוריד ולהתקין את חבילת התוכנה Office Office 365 ProPlus בחינם לסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון בנגב הוראות סטודנטים באוניברסיטת בן גוריון בנגב יכולים להוריד ולהתקין את חבילת התוכנה Office 365 ProPlus בחינם. ניתן להוריד ולהתקין את הגרסאות הבאות:

קרא עוד

פיסיקה 1 ב' מרצים: גולן בל, משה שכטר, מיכאל גדלין מועד ב משך המבחן 3 שעות חומר עזר: דף נוסחאות מצורף, מחשבון אסור בהצלחה! חלק א'

פיסיקה 1 ב' מרצים: גולן בל, משה שכטר, מיכאל גדלין מועד ב משך המבחן 3 שעות חומר עזר: דף נוסחאות מצורף, מחשבון אסור בהצלחה! חלק א' פיסיקה 1 ב' 203-1-1391 מרצים: גולן בל, משה שכטר, מיכאל גדלין מועד ב 03.08.2017 משך המבחן 3 שעות חומר עזר: דף נוסחאות מצורף, מחשבון אסור בהצלחה! חלק א' - שאלות אמריקאיות (כל שאלה - 5 נק') - יש לסמן תשובה

קרא עוד

<4D F736F F D20FAEBF0E9FA20F2F1F7E9FA20ECECF7E5E720F4F8E8E920ECE4ECE5E5E0E42E646F63>

<4D F736F F D20FAEBF0E9FA20F2F1F7E9FA20ECECF7E5E720F4F8E8E920ECE4ECE5E5E0E42E646F63> תוכנית עסקית להתקנת מערכת סולארית תאריך: מגיש: מוגשת ל: סקירה: ביוני 2008 נחקק חוק חשוב לעידוד והקמת תחנות עצמאיות ליצור חשמל ע"י הענקת תעריפי קניה גבוהים של חשמל מתחנות אלו ולמשך 20 שנה. החוק זוכה לסביבת

קרא עוד

ייבוא וייצוא של קבצי אקסל וטקסט

ייבוא וייצוא של קבצי אקסל וטקסט ייבוא וייצוא של קבצי אקסל וטקסט (Importing & Exporting MS Excel Files and Text) ייבוא (Import) הפיכת קובץ טקסט, Excel מבסיס נתונים אחר. או סוגים אחרים, לטבלת,Access או העתקת טבלת Access בתחילת התהליך יש

קרא עוד

מגישה : חני חוקת תשע"ו עבור "קריאת כיוון" למטרת למידה אישית בלבד חוקת שמורות חני הזכויות שמורות הזכויות כלכל

מגישה : חני חוקת תשעו עבור קריאת כיוון למטרת למידה אישית בלבד חוקת שמורות חני הזכויות שמורות הזכויות כלכל מגישה : חני חוקת תשע"ו עבור "קריאת כיוון" למטרת למידה אישית בלבד חוקת שמורות חני הזכויות שמורות הזכויות כלכל שמגיב* עד שזז* עד מנומנם* חולמני- ץ* ר שלווה* אישיות מפריע* לא ך* א... י ש י ב ה ז מ ן ל א ח

קרא עוד

תוכן העניינים: פרק צמצומים ומימושים של פונקציות בוליאניות... 2 צמצומים של פונקציות באמצעות מפת קרנו:...2 שאלות:... 2 תשובות סופיות:... 4 צמצום

תוכן העניינים: פרק צמצומים ומימושים של פונקציות בוליאניות... 2 צמצומים של פונקציות באמצעות מפת קרנו:...2 שאלות:... 2 תשובות סופיות:... 4 צמצום תוכן העניינים: פרק 2 3 צמצומים ומימושים של פונקציות בוליאניות 2 צמצומים של פונקציות באמצעות מפת קרנו: 2 שאלות: 2 תשובות סופיות: 4 צמצום באמצעות שיטת 6:QM שאלות: 6 תשובות סופיות: 7 מימושים בעזרת פונקציות

קרא עוד

CITROËN DS3

CITROËN DS3 CITROËN DS3 אייקון מודרני סיטרואן DS3 היא חלום של מעצב. היא רחוקה מלהשאיר אותך אדיש, אלא מעוררת מייד את התשוקה. גם כשהיא עומדת במקום. הקווים שלה גורמים לה להיראות כאילו היא נמצאת כבר בתנועה, ומגלמים

קרא עוד

עיצוב אוניברסלי

עיצוב אוניברסלי איך לסמן חניות נכים תוכן עניינים החוק כמויות חניות לסימון סימון ותמרור חניות נכים רישום חניות נכים ברשות תמונות שרטוטים חוק חניה לנכים חוק חניה לנכים, התשנ"ד 1993 החוק מגדיר: מי זכאי לתו חניית נכים היכן

קרא עוד

Microsoft Word - nisui5.doc

Microsoft Word - nisui5.doc ניסוי 5: מדידות בשנאי הספק מטרת הניסוי מדידת הפרמטרים של מעגל התמורה של השנאי. מדידת הפסדים בשנאי. מדידת אופייני העמסה ונצילות של שנאי..1 1.1 1. 1.3 ספרות Sith R.J., Circuit, Device and Syte, John Wiley

קרא עוד

Superconductors מוליך-על הינו חומר סגסוגתי שעשוי ממתכות או ממרכיב שמוליך חשמל בלי שתהיה לו התנגדות מתחת לטמפרטורה מסוימת. התנגדות אינה רצויה מאחר שהיא

Superconductors מוליך-על הינו חומר סגסוגתי שעשוי ממתכות או ממרכיב שמוליך חשמל בלי שתהיה לו התנגדות מתחת לטמפרטורה מסוימת. התנגדות אינה רצויה מאחר שהיא Superconductors מוליך-על הינו חומר סגסוגתי שעשוי ממתכות או ממרכיב שמוליך חשמל בלי שתהיה לו התנגדות מתחת לטמפרטורה מסוימת. התנגדות אינה רצויה מאחר שהיא גורמת לאיבודים באנרגיה הזורמת בתוך החומר. ברגע שמפעילים

קרא עוד

<4D F736F F D20646F632E32205FFAEBF0E5EF20EEFAF7EF20E7F9EEEC20E1E1E9FA20EEECE0EBE45F2E646F63>

<4D F736F F D20646F632E32205FFAEBF0E5EF20EEFAF7EF20E7F9EEEC20E1E1E9FA20EEECE0EBE45F2E646F63> תכנון מתקן חשמל בבית מלאכה בדרך כלל קיימת התייחסות לחוק כאל גורם מרתיע. מהנדסי חשמל הנמנים עם אלה הגורסים ששימוש נכון בתקנות יכול להפוך אותן לגורם ידידותי. את התזה הזאת, הם מנסים להראות על-ידי סקירת תכנון

קרא עוד

מקביליות

מקביליות תכונות בטיחות Safety Properties גרא וייס המחלקה למדעי המחשב אוניברסיטת בן-גוריון 2 תזכורת: תכונות זמן ליניארי Linear Time Properties תכונות זמן-ליניארי מתארות קבוצת עקבות שהמערכת צריכה לייצר מכוונים ללוגיקה

קרא עוד

צירים סמויים - דגם סוס SOSS צירים 4 CS55555 CS5552 CS5554 CS55505 מק"ט דגם 34.93mm 28.58mm 25.40mm 19.05mm מידה A 26.99mm 22.23mm 18.2

צירים סמויים - דגם סוס SOSS צירים 4 CS55555 CS5552 CS5554 CS55505 מקט דגם 34.93mm 28.58mm 25.40mm 19.05mm מידה A 26.99mm 22.23mm 18.2 סמויים - דגם סוס SOSS CS55555 CS555 CS555 CS55505 0 18 16 1 דגם.9mm 8.58mm 5.0mm 19.05mm מידה A 6.99mm.mm 18.6mm 1.9mm מידה B 19.70mm 17.8mm 117.8mm 95.5mm מידה C 1.70mm 9.5mm 5.56mm.97mm מידה D 7.1mm

קרא עוד

מצגת של PowerPoint

מצגת של PowerPoint 1 מנל"ח = מערכת נשימה לחץ חיובי 2 ענן הנראה לעין של גזים חמים שונים, חלקיקים קטנים, הנוצרים מבעירה לא מושלמת של חומר וצפים באוויר. 3 מוגדר כאויב מספר 1 לאוכלוסייה בריחה והסתתרות:- האוכלוסייה תשאף להימצא

קרא עוד

מרצים יקרים, אתר המכללה מאפשר למרצי המכללה להזין את פרטיהם וקורות חייהם. זאת בדומה לאתרים מקבילים של מוסדות אקדמיים בארץ ובעולם. עמודי המרצים נועדו לא

מרצים יקרים, אתר המכללה מאפשר למרצי המכללה להזין את פרטיהם וקורות חייהם. זאת בדומה לאתרים מקבילים של מוסדות אקדמיים בארץ ובעולם. עמודי המרצים נועדו לא מרצים יקרים, אתר המכללה מאפשר למרצי המכללה להזין את פרטיהם וקורות חייהם. זאת בדומה לאתרים מקבילים של מוסדות אקדמיים בארץ ובעולם. עמודי המרצים נועדו לאפשר למרצי המכללה לפרסם באתר המכללה פרטים אודותיהם )תחומי

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation פרוטאוס הדרכה לפיתוח פרויקט מבוסס ארדואינו 1 הוראות הפעלה תוכנת פרוטאוס מכילה כמות גדולה מאוד של כלי עזר להבנת דרך ההפעלה של התוכנה. שני מקורות מידע עיקריים עומדים לרשות המשתמש מחוץ לתוכנה: o באתר האינטרנט

קרא עוד

Microsoft Word - Hunter-Pro series RXN-700 User IL he beta 1 _Nov 2009__2.doc

Microsoft Word - Hunter-Pro series RXN-700 User IL he beta 1 _Nov 2009__2.doc מערכות סדרת הנטר-פרו עם מסך מגע RXN-700 מדריך למשתמש wwwpimacoil beta 1 מק"ט 4410313 פימא מערכות אלקטרוניות בע"מ,he,IL נובמבר 2009 2 פימא מערכות אלקטרוניות בע"מ אינה מתארת מוצר זה כאינו ניתן לעקיפה, או

קרא עוד

פקולטה לחינוך מנהל סטודנטים Beit Berl College الكلية االكاديمية بيت بيرل 20/06/2016 י"ד/סיון/תשע"ו ייעוץ וירטואלי הרכבת מערכת )רישום לקורסים( באמצעות

פקולטה לחינוך מנהל סטודנטים Beit Berl College الكلية االكاديمية بيت بيرل 20/06/2016 יד/סיון/תשעו ייעוץ וירטואלי הרכבת מערכת )רישום לקורסים( באמצעות 20/06/2016 י"ד/סיון/תשע"ו ייעוץ וירטואלי הרכבת מערכת )רישום לקורסים( באמצעות האינטרנט שלום רב, לנוחותכם, הרכבת המערכת לשנה"ל תשע"ז תתבצע באמצעות האינטרנט ייעוץ וירטואלי. הרכבת המערכת )רישום לקורסים( תעשה

קרא עוד

Microsoft Word - HUNTER-PRO series User IL he A2 _Mar 2009__1.x.doc

Microsoft Word - HUNTER-PRO series User IL he A2 _Mar 2009__1.x.doc הנטר-פרו 844/896/832 סדרת מערכות לגילוי פריצה ואזעקה מדריך למשתמש 6.0 גרסה www.pima.co.il A מק"ט 440284 פימא מערכות אלקטרוניות בע"מ he,il מרץ, 2009 2 פימא מערכות אלקטרוניות בע"מ אינה מתארת מוצר זה כאינו

קרא עוד

מוצרים למשרד סדרה מעוצבת זרועות למסכי מחשב SIT - STAND WORKING ארגונומיה 92

מוצרים למשרד סדרה מעוצבת זרועות למסכי מחשב SIT - STAND WORKING ארגונומיה 92 מוצרים למשרד סדרה מעוצבת זרועות למסכי מחשב SIT - STAND WORKING 92 מוצרים למשרד OFFICE SUITES TM MESH BACK SUPPORT תומך גב מבד נושם מוריד מתח מהשכמות ומהגב התחתון מתאים לכל כסא משרדי הרכבה קלה ונוחה STANDARD

קרא עוד

חוברת הפעלה והתקנה מזגני TADIRAN INVERTER A אנא קרא את החוברת בעיון טרם השימוש במזגן ושמור אותו במקום בטוח לשימוש עתידי.

חוברת הפעלה והתקנה מזגני TADIRAN INVERTER A אנא קרא את החוברת בעיון טרם השימוש במזגן ושמור אותו במקום בטוח לשימוש עתידי. חוברת הפעלה והתקנה מזגני TADIRAN INVERTER A אנא קרא את החוברת בעיון טרם השימוש במזגן ושמור אותו במקום בטוח לשימוש עתידי. הקדמה לקוחות נכבדים אנו מברכים אתכם עם רכישת המזגן החדש ומאחלים לכם שנים רבות של

קרא עוד

Microsoft Word - Ass1Bgu2019b_java docx

Microsoft Word - Ass1Bgu2019b_java docx ת ר ג י ל 1 ב ק ו ר ס מ ב ו א לתכנות 202.1.9031 JAVA סמסטר ב, ת נ א י ם ו ל ו ל א ו ת תאריך אחרון להגשה בציון מלא : 02.04.19 עד שעה : 23:55, כ ל יום איחור ל א מ א ו ש ר א ו ח ל ק ממנו מודריד 10 נקודות

קרא עוד

Microsoft PowerPoint - meli-iso.ppt

Microsoft PowerPoint - meli-iso.ppt דגשים לעבודה עם פרוטוקול ISOILL בהשאלה בין-ספרייתית יוסי ט יסו נה המסלול האק דמי ה מכללה למי נהל יום הדרכה של מאלי בנושא השאלה והשאלה בין-ספרייתית יולי 2010 - אוניברסיטת בן-גוריון בנגב פרוטוקול ISOILL

קרא עוד

Disclaimer מסמך זה הינו סיכום און-ליין של השיעור ולא עבר עריכה כלל. מצאת טעות? שלח/י לי מייל ואתקן: 07/05/2009 קורס: מערכות ה

Disclaimer מסמך זה הינו סיכום און-ליין של השיעור ולא עבר עריכה כלל. מצאת טעות? שלח/י לי מייל ואתקן: 07/05/2009 קורס: מערכות ה הרעיון: דפדוף paging וזכרון וירטואלי.1.2.3 לחלק את מרחב הכתובות לדפים בגודל קבוע )למשל )4KB את הדפים ממפים לזכרון פיסי a. לא רציף b. לא כולם העברה מזכרון לדיסק לפי הצורך מספר הדף: page = addr 4K המיקום

קרא עוד

עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יח"ל פסח תשע"ה אפריל 5105 קשה בלימודים, קל במבחנים, קל בחיים עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יח"ל פסח תשע"ה יש לפתור את כל השאלות

עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יחל פסח תשעה אפריל 5105 קשה בלימודים, קל במבחנים, קל בחיים עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יחל פסח תשעה יש לפתור את כל השאלות עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יח"ל פסח תשע"ה יש לפתור את כל השאלות על דפים משובצים. רשמו את שמכם על כל אחד מהדפים הפתרונות יוגשו אחרי חופשת הפסח. מומלץ לכתוב דואר אלקטרוני, Whatspp כאשר נתקלים בקושי. מישהו

קרא עוד

סרגל כלים ל-Outlook או לExplorer- מדריך למשתמש

סרגל כלים  ל-Outlook  או לExplorer- מדריך למשתמש סרגל כלים ל- Outlook או ל Explorer- מדריך למשתמש 1 כני ס ה ו י צ יאה מהמערכת לכניסה יש ללחוץ על צלמית "כניסה למע רכת" ליציאה יש ללחוץ פעם נוספת לק בלת הצ למית סרגל כלים לדפד פ ן מסוג Explorer או Firefox

קרא עוד

סדרה חשבונית והנדסית

סדרה חשבונית והנדסית .2 סדרות חשבוניות וסדרות הנדסיות n = 5 טבעי על-ידי כלל הנסיגה: + = an + 3. סדרה מוגדרת לכל n רשמו את ארבעת האיברים הראשונים בסדרה. הסבירו מדוע הסדרה הנתונה היא סדרה חשבונית עולה. מצאו את האיבר ה- 57 בסדרה.

קרא עוד

פרויקט שורשים דמות

פרויקט שורשים דמות פרויקט שורשים דמות בחייכם אודות דמות פרק זה בעבודת השורשים יכלול מידע אודות הדמות שנבחרה מצד ההורים. הפרק יכיל תקציר רגיל ]רשות[ או מעוצב ]רשות[, טקסט ]חובה[, תמונות ]רשות אבל ]רשות [. רצוי מאוד[, אלבום-מצגת

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 טבלה מחזורית היסטוריה בשנת 1882 הוענק פרס החברה המלכותית של לונדון לשני הכימאים, יוליוס פון מאייר ודימיטרי מנדלייב, על גילוי החוק המחזורי )עד היום יש חילוקי דעות מי מהם היה הראשון לגלותו (. מנדלייב ופון

קרא עוד

WinZIP תוכנה לדחיסת קבצים ספטמבר 2007

WinZIP תוכנה לדחיסת קבצים ספטמבר 2007 WinZIP תוכנה לדחיסת קבצים ספטמבר 2007 תשס"ח 2007. כל הזכויות שמורות לאוניברסיטה הפתוחה. בית ההוצאה לאור של האוניברסיטה הפתוחה, רח' רבוצקי 108 ת, "ד 808, רעננה 43107. The Open University of Israel, 108

קרא עוד

מרוץ סובב בית שמש , יום שישי 26

מרוץ סובב בית שמש , יום שישי 26 אליפות שוהם ה II- בסייקלו-קרוס מרוץ ראשון בסבב 2017 יום שישי 27.10.2017 מועדון אופניים ת"א,TACC מועצה מקומית שוהם ואיגוד האופניים בישראל שמחים להזמין אתכם למרוץ הראשון של סבב הסייקלו-קרוס בישראל. ביום

קרא עוד

עיריית הרצליה 04/10/2018 אגף המינהל הכספי - ה ג ז ב ר ו ת ת.ד. 1 הרצליה טל פקס' עדכון הסכומים בחוקי העזר להלן רשימת

עיריית הרצליה 04/10/2018 אגף המינהל הכספי - ה ג ז ב ר ו ת ת.ד. 1 הרצליה טל פקס' עדכון הסכומים בחוקי העזר להלן רשימת תוכן העניינים דפים 2-6 7 7 8 אגרת תעודות אישור: פיקוח על כלבים, פיקוח על מכירת מוצרים מן החי: מודעות ושלטים: סלילת רחובות: היטל תיעול: מניעת מפגעים ושמירה על הסדר והנקיון: י-ם 91061 מ. פדלון, ראש העירייה

קרא עוד

פתרון מוצע לבחינת מה"ט מכניקה טכנית 93117,90117 מועד א' תשע"ט, חודש שנה : אביב, 2019 שאלה 1 מנוף ABCD מחובר בנקודה A לסמך נייח, ובנקודה E נתמך בסמך ני

פתרון מוצע לבחינת מהט מכניקה טכנית 93117,90117 מועד א' תשעט, חודש שנה : אביב, 2019 שאלה 1 מנוף ABCD מחובר בנקודה A לסמך נייח, ובנקודה E נתמך בסמך ני פתרון מוצע לבחינת מה"ט מכניקה טכנית 97,97 מועד א' תשע"ט, חודש שנה : אביב, 9 שאלה מנוף D מחובר בנקודה לסמך נייח, ובנקודה E נתמך בסמך נייד. בנקודה מופעל על המנוף כוח [] =P בכיוון המתואר. במצב זה המנוף נמצא

קרא עוד

שיעור מס' 6 – סבולות ואפיצויות

שיעור מס' 6 – סבולות ואפיצויות שיעור מס' 6 סבולות ואפיצויות Tolerances & Fits Tolerances חלק א' - סבולות: כידוע, אין מידות בדיוק מוחלט. כאשר אנו נותנים ליצרן חלק לייצר ונותנים לו מידה כלשהי עלינו להוסיף את תחום הטעות המותרת לכל מידה

קרא עוד

פשוט חשבון כיתה ו - ספר שני שם תלמיד: שם מורה: דואר אלקטרוני תלמיד: דואר אלקטרוני מורה: תאריך הגשה: ציון: דפי עבודה מקוונים - כיתה ו', ספר שני, יחידה

פשוט חשבון כיתה ו - ספר שני שם תלמיד: שם מורה: דואר אלקטרוני תלמיד: דואר אלקטרוני מורה: תאריך הגשה: ציון: דפי עבודה מקוונים - כיתה ו', ספר שני, יחידה פשוט חשבון כיתה ו - ספר שני שם תלמיד: שם מורה: דואר אלקטרוני תלמיד: דואר אלקטרוני מורה: תאריך הגשה: ציון: דפי עבודה מקוונים - כיתה ו', ספר שני, יחידה 2. פתרו את השאלות, לחוד או בזוגות. תעדו את דרך הפתרון.

קרא עוד

מספר זהות: סמסטר ב' מועד א' תאריך: 11102/4// שעה: 9:22 משך הבחינה: 3 שעות חומר עזר: אין מותר השימוש במחשבון פשוט בחינה בקורס: מבני נתונים מרצה: הדר בי

מספר זהות: סמסטר ב' מועד א' תאריך: 11102/4// שעה: 9:22 משך הבחינה: 3 שעות חומר עזר: אין מותר השימוש במחשבון פשוט בחינה בקורס: מבני נתונים מרצה: הדר בי מספר זהות: סמסטר ב' מועד א' תאריך: 11102/4// שעה: 9:22 משך הבחינה: 3 שעות חומר עזר: אין מותר השימוש במחשבון פשוט בחינה בקורס: מבני נתונים מרצה: הדר בינסקי הנחיות: יש לענות על כל השאלות. יש לענות על כל

קרא עוד

AMG Line Progressive Limited Edition Style מפרט אבזור עיצוב חיצוני "18 "17 16" 16" חישוקי סגסוגת מדף אחד מוכסף בדוגמת יהלומים מדף אחד מוכסף מדף אחד מו

AMG Line Progressive Limited Edition Style מפרט אבזור עיצוב חיצוני 18 17 16 16 חישוקי סגסוגת מדף אחד מוכסף בדוגמת יהלומים מדף אחד מוכסף מדף אחד מו AMG Line Progressive Limited Edition Style מפרט אבזור עיצוב חיצוני "18 "17 16" 16" חישוקי סגסוגת מדף אחד מוכסף בדוגמת יהלומים מדף אחד מוכסף מדף אחד מוכסף מראות צד ות ומחוממות עם מאותתים אינטגרליים גימור

קרא עוד

מדריך למשתמש R536

מדריך למשתמש R536 מדריך למשתמש R536 מדריך למשתמש R536 תוכן העניינים 1.מפרט המוצר 5 2.מבנה המוצר 6 3.לחצנים 7.4 איקונים 8 5. תכולת החבילה 9 6. הוראות התקנה 9 7. הוראות הכנסה/שליפה של כרטיס זכרון 10 8. הדלקה וכיבוי של המכשיר

קרא עוד

Microsoft Word IG Lab - Configure Wireless Router in Windows Vista.docx

Microsoft Word IG Lab - Configure Wireless Router in Windows Vista.docx עיקרי טכנולוגיות המידע 5.0 6.8.3.9 מעבדה תצורת ראוטר ללא כבלים Router) (Wireless בחלונות ויסטה (Windows Vista) מבוא הדפס והשלם מעבדה זו. במעבדה זו, יהיה עליך להגדיר ולבחון את ההגדרות האלחוטיות על ה.Linksys

קרא עוד

תרגיל 5-1

תרגיל 5-1 תרגיל 1 יחסי העדפה, פונקציות תועלת, עקומות אדישות וקווי תקציב כל השאלות להלן מתייחסות לצרכן שהעדפותיו מוגדרות על סלי צריכה של שני מוצרים. העדפות אלה הן רציונאליות (ז"א, מקיימות את תכונות השלמות והטרנזיטיביות).

קרא עוד

מדריך למרצים ומתרגלים 1

מדריך למרצים ומתרגלים 1 מדריך למרצים ומתרגלים 1 תוכן עניינים מדריך למרצים ומתרגלים...1 קבלת סיסמה לתחנת מידע למרצה...3 הוספת חומרי למידה...6 הוספת מורשה גישה לאתר הוספת מטלה קורס...9 לאתר הקורס...11 בחירת בודקים למטלה...17 מערכת

קרא עוד

רגשי משחק קלפים לפיתוח תקשורת רגשית ואמפתיה לזולת מטרות המשחק: להעלות את המודעות למגוון הרגשות הקיימים בנו ולתת להם ביטוי להבין כי כל אירוע מעורר קשת

רגשי משחק קלפים לפיתוח תקשורת רגשית ואמפתיה לזולת מטרות המשחק: להעלות את המודעות למגוון הרגשות הקיימים בנו ולתת להם ביטוי להבין כי כל אירוע מעורר קשת רגשי משחק קלפים לפיתוח תקשורת רגשית ואמפתיה לזולת מטרות המשחק: להעלות את המודעות למגוון הרגשות הקיימים בנו ולתת להם ביטוי להבין כי כל אירוע מעורר קשת רחבה של רגשות לעודד שיח ולהמשיג רגשות לתת למדריך בסיס

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 שלומית לויט "עץ החשיבה" שלמה יונה- העמותה לחינוך מתמטי לכל מציגים: "ימין ושמאל- לומדים חשבון" 4 מקורות קושי להתמצאות במרחב אצל ילדים תפיסה אפיזודית התנהגות ייצוגית מוגבלת. היעדר מושגים ומונחים. אגוצנטריות.

קרא עוד

Microsoft Word - tik latalmid-final

Microsoft Word - tik latalmid-final רשימת המשימות במבדק טבלת מעקב מס ' המשימה שם המשימה עמוד העברה ראשונה תאריך עבר/לא עבר העברה שנייה תאריך עבר/לא עבר 3 1 קריאת שמות אותיות 7 2 קריאת צלילי אותיות 10 קריאת צירופים של עיצורים ותנועות 3 4

קרא עוד

<4D F736F F D20E0E9EA20ECE1F0E5FA20EEF2F9F0FA20E1E9FAE9FA20EEF4E720EEFAEBFA>

<4D F736F F D20E0E9EA20ECE1F0E5FA20EEF2F9F0FA20E1E9FAE9FA20EEF4E720EEFAEBFA> איך לבנות מעשנת ביתית מפח מתכת... Master stav http://forums.tapuz.co.il/eatmeat פורום הקרניבורים בתפוז לעשות ל האש הינה צלייה על אש חום ועשן פחמים ו/או גז בצורה ישירה,מדובר בפעולה פשוטה לכאורה אבל יש שיאמרו

קרא עוד

Microsoft Word - solutions.doc

Microsoft Word - solutions.doc תחרות גיליס 009-00 הרי פוטר הגיע לחנות הדובשנרייה בהוגסמיד. הוא מגלה, שהכסף שלו מספיק בדיוק ל- סוכריות קוסמים ול- 5 קרפדות שוקולד, או בדיוק ל- 0 קרפדות שוקולד ול- 0 נשיקות מנטה, או בדיוק ל- 45 נשיקות מנטה

קרא עוד

חוקי הדרך בים מבוא על מנת שנדע את חוקי הדרך בים עלינו להיות בקיאים בתקנות הבינלאומיות המגדירות את חוקי התעבורה בים. כלי שייט בים מסמנים את עצמם בסימני

חוקי הדרך בים מבוא על מנת שנדע את חוקי הדרך בים עלינו להיות בקיאים בתקנות הבינלאומיות המגדירות את חוקי התעבורה בים. כלי שייט בים מסמנים את עצמם בסימני חוקי הדרך בים מבוא על מנת שנדע את חוקי הדרך בים עלינו להיות בקיאים בתקנות הבינלאומיות המגדירות את חוקי התעבורה בים. כלי שייט בים מסמנים את עצמם בסימנים מוסכמים. על פי סימנים אלה נזהה את סוג כלי השייט ואת

קרא עוד

בעיית הסוכן הנוסע

בעיית הסוכן הנוסע במרכז חלם היה בור אזרחי חלם באופן קבוע נפלו לבור במרכז הכביש האזרחים שברו ידיים ורגליים וכמובן שפנו למועצת חלם לעזרה התכנסה מועצת חלם והחליטה סמוך לבור יש להקים בית חולים. ניהול עומס בשיטת נידן מגיש: עופר

קרא עוד

Title

Title HKP65410FB הוראות שימוש כיריים HE USER MANUAL www.aeg.com 2 תוכן 1. מידע על בטיחות... 2 2. הוראות בטיחות... 4 3. תיאור המוצר... 6 4. שימוש יומיומי... 8 5. אזור בישול גמיש באינדוקציה... 11 6. עצות וטיפים...

קרא עוד

תקנון כדורגל כללי 1. הוראות תקנון זה, הינן ייחודיות לענף הכדורגל ובאות להוסיף על הוראות התקנון הכללי. 2. המשחקים ייערכו לפי חוקת המשחקים הנהוגה בהתאחד

תקנון כדורגל כללי 1. הוראות תקנון זה, הינן ייחודיות לענף הכדורגל ובאות להוסיף על הוראות התקנון הכללי. 2. המשחקים ייערכו לפי חוקת המשחקים הנהוגה בהתאחד תקנון כדורגל כללי 1. הוראות תקנון זה הינן ייחודיות לענף הכדורגל ובאות להוסיף על הוראות התקנון הכללי. 2. המשחקים ייערכו לפי חוקת המשחקים הנהוגה בהתאחדות לכדורגל בישראל להוציא הוראות מיוחדות המפורטות בתקנון

קרא עוד

לא טוב היות האדם לבדו

לא טוב היות האדם לבדו לא טוב היות האדם לבדו מטרה: עבודה יצירתית בעקבות לימוד פרק ב' בבראשית, ומתוך כך הטמעת הפרשנות שנלמדה וחשיבה על פרשנות אישית, מקורית. מהלך: לאחר לימוד פרשנים שונים על פסוק זה, התבקשו התלמידות, כמשימה לבית

קרא עוד

‎מפרט מיני קופר SE קאנטרימן פלאג-אין היברידי

‎מפרט מיני קופר SE קאנטרימן פלאג-אין היברידי . Plug-In Hybrid. מפרט טכני ורשימת אביזרים ומערכות 5 / 5 1,559 / 1,822 / 4,299 2,005 11.4 / 2,670 793 / 836 165 )1,275( 405 36 1,735 2,270 / 610 אינו מורשה גרירה אינו מורשה גרירה 75 בנזין, טורי, רוחבי

קרא עוד

ניסויים במערכות הספק פיקוד ובקרה כתבו וערכו: משה בלומנפלד וצבי גלברד מהדורה /90/19/1 תוכן עניינים 2 הקדמה עמ' ניסויים במעגלים ביתיים - מערכות הספק מס'

ניסויים במערכות הספק פיקוד ובקרה כתבו וערכו: משה בלומנפלד וצבי גלברד מהדורה /90/19/1 תוכן עניינים 2 הקדמה עמ' ניסויים במעגלים ביתיים - מערכות הספק מס' ניסויים במערכות הספק פיקוד ובקרה כתבו וערכו: משה בלומנפלד וצבי גלברד מהדורה /9/9/ תוכן עניינים הקדמה עמ' ניסויים במעגלים ביתיים - מערכות הספק מס' מקצוע /9// / ניסוי מס' : מעגל נורת ליבון ונורת פלורסנט

קרא עוד

כמה מילים לפני שקופצים לתוך ה...ציור זוכרים? מרי פופינס קופצת עם הילדים לתוך הציורים, כמה מילות קסמים והם בפנים! וכמה קורה שם בפנים: הילולה, הרפתקה, ו

כמה מילים לפני שקופצים לתוך ה...ציור זוכרים? מרי פופינס קופצת עם הילדים לתוך הציורים, כמה מילות קסמים והם בפנים! וכמה קורה שם בפנים: הילולה, הרפתקה, ו כמה מילים לפני שקופצים לתוך ה...ציור זוכרים? מרי פופינס קופצת עם הילדים לתוך הציורים, כמה מילות קסמים והם בפנים! וכמה קורה שם בפנים: הילולה, הרפתקה, וגם כעסים וקינאה. אז תנו לי יד וקדימה קופצים, רק תזכרו

קרא עוד

Microsoft Word - tg25_v2.doc

Microsoft Word - tg25_v2.doc טלפון אלחוטי דיגיטלי KX-TG2511 KX-TG2512 KX-TG2513 נא קראו את ההוראות במלואן לפני השימוש הראשון לקוח נכבד, ברוך הבא לעולם של יורוקום תקשורת דיגיטלית בע"מ. אנו מודים לך על שרכשתם מוצר זה מבית יורוקום. אנא

קרא עוד

פתרון שאלה 1: פתרון מוצע לבחינת מה"ט/משה"ח מערכות קירור ומיזוג אויר מועד א תשע"ח, חודש פברואר שנה 2018 מחבר: מר בוריס לחמן מכללת אורט סינגאלובסקי הערה

פתרון שאלה 1: פתרון מוצע לבחינת מהט/משהח מערכות קירור ומיזוג אויר מועד א תשעח, חודש פברואר שנה 2018 מחבר: מר בוריס לחמן מכללת אורט סינגאלובסקי הערה פתרון שאלה 1: פתרון מוצע לבחינת מה"ט/משה"ח מערכות קירור ומיזוג אויר מועד א תשע"ח, חודש פברואר שנה מחבר: מר בוריס לחמן מכללת אורט סינגאלובסקי הערה: יש לתקן ערך בנתון השאלה כמות המים שנפלטים בהזעה ל- 3.6kg/hr

קרא עוד

Microsoft Word - E250 User_Manual_Orange.doc

Microsoft Word - E250 User_Manual_Orange.doc הוראות בטיחות חשובות אי שמירה על ההנחיות הבאות עלולה להיות מסוכנת או להוות עבירה על החוק. בטיחות בדרכים קודמת לכל אם אין ברשותך ערכת דיבורית לרכב, אל תשתמש בטלפון בזמן נהיגה. החנה את הרכב תחילה. כבה את

קרא עוד

Microsoft Word - sync_LG.doc

Microsoft Word - sync_LG.doc LG PC Suite הגדרות וביצוע סנכרון ניתן להתקין את התוכנה מדיסק המצורף לערכה ניתן לסנכרן עד 100 אירועים בלוח שנה ועד 500 אנשי קשר 1 לחץ על איקון Suite" "LG PC בשולחן העבודה 2 להגדרות הסינכרון לחץ על Sync"

קרא עוד

Lenovo Lenovo V110-17Isk V110-17Ikb Ug He (Hebrew) User Guide - Lenovo V110-17ISK, Lenovo V110-17IKB V110-17IKB Laptop (Lenovo) - Type 80V2 len

Lenovo Lenovo V110-17Isk V110-17Ikb Ug He (Hebrew) User Guide - Lenovo V110-17ISK, Lenovo V110-17IKB V110-17IKB Laptop (Lenovo) - Type 80V2 len Lenovo V110 V110-17IKB V110-17ISK קרא את הודעות הבטיחות והעצות החשובות בספרי ההדרכה המצורפים לפני שתשתמש במחשב. הערות לפני השימוש במוצר, הקפד לקרוא את מדריך בטיחות ומידע כללי של.Lenovo חלק מההוראות במדריך

קרא עוד

שואב אבק ציקלון הוראות שימוש והפעלה דגמים: / 71051

שואב אבק ציקלון הוראות שימוש והפעלה דגמים: / 71051 שואב אבק ציקלון הוראות שימוש והפעלה דגמים: 71053 / 71051 לקוחות נכבדים, חברת שריג אלקטריק בע"מ, מודה לכם על שרכשתם שואב אבק זה מתוצרת אנא קראו בעיון את הוראות ההפעלה שבחוברת זו בכדי שתפיקו את מירב ההנאה

קרא עוד

ת'' מדריך לבעלי תיבה קיימת במופ ומשתמשים ב Outlook 2003 או doc.2007 לפני שניגש להגדיר את תיבת המייל החדשה, נבצע גיבויי של המיילים ופנקס הכתובות מהחשבו

ת'' מדריך לבעלי תיבה קיימת במופ ומשתמשים ב Outlook 2003 או doc.2007 לפני שניגש להגדיר את תיבת המייל החדשה, נבצע גיבויי של המיילים ופנקס הכתובות מהחשבו ת'' מדריך לבעלי תיבה קיימת במופ ומשתמשים ב Outlook 2003 או doc.2007 לפני שניגש להגדיר את תיבת המייל החדשה, נבצע גיבויי של המיילים ופנקס הכתובות מהחשבון הקודם )ייצוא וייבוא כפי שמצוין מטה(. תהליך זה ימשוך

קרא עוד

Microsoft Word - אלגברה מעורב 2.doc

Microsoft Word - אלגברה מעורב 2.doc תרגול אלגברה? ( ), (6 ) 6 9 נתון:. מהו ערכו של. () () () (). למה שווה? a ai. נתון: a + 9 + 6a () () 7 () () אף תשובה אינה נכונה?. ( ) ( + ) ( ) ( + ) ( + ) ( + ) ( + )( ) () () () (). נתון: + 0 z z z iz

קרא עוד

Book.indb

Book.indb בגרות לבתי ספר על יסודיים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשס"ה, 2005 מועד הבחינה: משרד החינוך, התרבות והספורט 845202 סמל השאלון: א. משך הבחינה: שלוש שעות. ההנחיות בשאלון זה מנוסחות בלשון זכר, אך מכוונות לנבחנות

קרא עוד

Dell Vostro 5481 מדריך שירות

Dell Vostro 5481 מדריך שירות Dell Vostro 548 מדריך שירות דגם תקינה: P9G סוג תקינה: P9G00 הערות, התראות ואזהרות הערה: "הערה" מציינת מידע חשוב שמסייע להשתמש במוצר ביתר יעילות. התראה: "התראה" מציינת נזק אפשרי לחומרה או אובדן נתונים,

קרא עוד