שגיאה

גודל: px
התחל להופיע מהדף:

Download "שגיאה"

תמליל

1

2 ע' קווירית, 2 אודות הסדרה - הקדמה...3 מדוע יש לחשוד בבוב ספוג בהומוסקסואליות?...6 "הגדול"...9 "הנה הוא, הגבר הנאה!"...01 "פטריק המסכן, תקוע בשלב המביך של ימי החיתולים"...00 "בוב ספוג הסרט"...41 דמויות נשיות בבוב ספוג - סנדי הסנאית...41 בשבחי העמימות - סיכום...14 ביבליוגרפיה...13 פילמוגרפיה...11

3 ע' קווירית, 3 אודות הסדרה - הקדמה "בוב ספוג מכנס מרובע" SquarePants( )SpongeBob הינה סדרת אנימציה אמריקאית אשר מבוססת על הומור נונסנס פרוע וחצוף ששודרה לראשונה במאי 9111 בערוץ ניקלודיאון. לאורך העשור מאז עלייתה לאוויר שודרו 7 עונות אשר זכו להצלחה ניכרת בקרב ילדים ומבוגרים כאחד. גיבור הסדרה ספוג ימי בוב ספוג הוא )הנראה כספוג מקלחת( המתגורר בעיר התת-מימית "ביקיני בוטום" Bottom(,)Bikini מעין ילד תמים ונאיבי שמנהל אורח חיים כשל מבוגר גר לבדו ומחזיק עבודה קבועה במזללת "הסרטן הפריך" Krab(.)the Krusty נוצרה ע"י הסדרה 4002 סטיבן הילנבורג אנימטור וביולוגי ימי. בעקבות ההצלחה יצא לאקרנים בנובמבר סרט אנימציה באורך מלא המגולל מעלילות בוב ספוג וידידיו, בראשם פטריק חברו הנאמן, כוכב ים ורוד ומטופש. הן הסדרה והן הסרט הוקרנו גם בישראל. לרגל חגיגות העשור לסדרה הפופולארית אף מוקרן בערוץ ניקלודיאון בארץ "מופע ביקיני בוטום" שמוקדש כולו לסדרה. באופן רשמי חרטה הסדרה על דגלה מסר של קידום הסבלנות וקבלת השונה. פרקיה השונים נושאים לרוב מסרים בהתאם. כך למשל הפרק Joked" "Squirrel בו בוב ספוג מעלה מופע סטנד אפ שכל כולו בדיחות סנאים שהופכות את חייה של סנדי הסנאית לבלתי נסבלים, נושא לקח חינוכי מדוע יש להקפיד לא להפריז במידה בה מתבדחים על חשבון אחרים, ושיש לדעת לצחוק גם על עצמך. Normal" "Not בפרק שבוב ספוג לאחר זוכה להגדרה הזו מפיו של סקווידוורד, שכנו התמנון הזעפן, הוא מחליט ללמוד להיות נורמאלי באמצעות קלטת הדרכה לנורמאליות שבה כל האנשים נראים אותו דבר. כתוצאה מכך, הוא מאבד את צורת הספוג שלו והופך להיות רגיל ומשעמם. הפרק מסתיים במסקנה כי מוטב ומעניין יותר להיות לא נורמאלי, וכי אפילו סקווידוורד המלעיז, הוא חריג בעצמו. ואולם, דווקא אידיאולוגיה סבלנית זו היא שסיבכה את הסדרה בצרות. כאשר דמותו של בוב ספוג הושאלה לקמפיין המקדם סובלנות בבתי ספר הואשמה הסדרה שהיא מקדמת הומוסקסואליות. עוד לפנים הופנו טענות כלפי הסדרה לפיהן היא מטיפה לערכים ליברליים יתר על המידה. כך הזהירה לייסי קאלאהן, מבקרת "זרקור נוצרי" Spotlight( )The Christian מפני הסרט מ- 4002, שהכיל, כמקובל בסדרה, הומור נונסנס בלתי שגרתי:

4 ע' קווירית, 4 Parental warnings are nearly inexhaustible in considering this film. Please do not be deceived by the light-hearted, cute trailers for this cartoon and take your kids to see it assuming it will be clean, innocent fun. Many parents would not find this material suitable viewing for children. [ ] Moral rating: offensive. בינואר 4002 דיווחה מערכת החדשות של אתר וואלה אודות הקמפיין: האים בוב ספוג הוא הומוסקסואל? ארגוני ימין אמריקאים תוקפים את הדמות המצוירת שלטענתם שוטפת את מוחות הילדים במסרים הומוסקסואליים תת- הכרתיים. ארגונים שמרניים בארה"ב זועמים על קליפ בכיכובה של הדמות המאוירת ספונג' בוב סקוור פנטס, בטענה שהוא מעודד הומוסקסואליות. הקליפ, "ווי לצלילי אר פמילי" )במקור של סיסטר סלדג'( אמור להישלח לבתי ספר בארה"ב כדי לעודד סובלנות.]...[ השמרנים טוענים כי הארגון שהפיק את הקליפ,,WAFF קשור לעמותה המקדמת סובלנות להומוסקסואליות. ]...[ ג'יימס דובסון, מייסד הארגון האמריקאי הנוצרי-ימני "פוקוס על המשפחה", שם על הכוונת שלו את דמותו של בוב הספוג, כוכב הסדרה של ערוץ ניקולודיאון. "אנחנו רואים את הקליפ כניסיון חתרני דרכו הארגון מנסה להשפיע על הילדים בדרכי מניפולציה ושטיפת מוח", אמר דובר מטעם הארגון ]...[ בוב נהפך כבר בעבר לסמל הומוסקסואלי בגלל שהוא נוהג להחזיק ידיים עם חברו לסדרה פטריק. יוצרי הסדרה מכחישים בתוקף כי בוב מעדיף גברים ]...[ דובר הארגון אמר ל"ניו יורק טיימס" כי מי שחושב שהקליפ מקדם הומוסקסואליות ]WAFF[ "צריך ללכת לרופא כדי שיגדיל את מינון התרופות שלו". הילנבורג, יוצר הסדרה וגבר סטרייט ונשוי, טען שבוב ספוג איננו הומו או סטרייט, הוא א-מיני. "אין לכל זה שום קשר למה שאנחנו עושים", אמר לסוכנות הידיעות רויטרס. "המטרה שלנו היא לעשות תוכנית מצחיקה" ופרופ' רוברט קסר, חוקר קולנוע, לעג למלעיזים בארס: Move over Sodom, this must be Bikini Bottom Babylon, an orgy of penciled rutting, like that old-time clandestine porn fantasy drawn by maverick Disney cartoonists showing explicit and anatomically correct antics of Mickey Mouse and company. Sadly, this anxious righteousness seeks to paste fig leaves on animated pen-and-ink (and would probably put diapers on dogs), but unerringly maintains an unholy focus below the belt. It would take the Village People to penetrate this clenched fear-mongering so set on micromanaging mere drawings, so insistent on sexualizing the non-sexual. This vision would certainly earn Callahan the title of Knucklehead McSpazzatron, SpongeBob-speak for humorless moralist.

5 ע' קווירית, 5 למרות הלעג והקלס להם זכו המקטרגים הרי בשום אופן לא ניתן לפתור את הסדרה בטענה "מדובר רק בהומור". אמנם יש בה משהו מתעתע, לרוב קשה לקבוע אם אכן מדובר על תמימות של דמויות או דווקא על היתממות של יוצרים, אך הבדיחות החינניות והבלתי מזיקות לכאורה מתגבשות לאמירה ברורה ומודעת הנובעת מכוונה רבה. מכנס ספוג ב"בוב מרובע" יש יותר מהנראה לעין, והסיכויים הם שמדובר אף בהרבה יותר ממה שהימין השמרני השכיל לשים עליו את האצבע. למעשה מדובר בסדרה מפתיעה ויוצאת דופן במסריה, שאמנם צוחקת בלי סוף על חריגותו של גיבורה, אך בה בעת גם נלחמת ללא פשרות על זכותו להיות מה שהוא.

6 ע' קווירית, 6 מדוע יש לחשוד בבוב ספוג בהומוסקסואליות? "הומופוביה פועלת לא פעם באמצעות ייחוס של מגדר פסול בדרך זו או אחרת, פגום או כושל, להומוסקסואלים. )כלומר קוראים להומואים "נשיים" או ללסביות "גבריות"(, זוהי המטת הקלון של המגדר. אימת ההומופובים מביצוע אקטים הומוסקסואלים היא לא פעם גם אימה מאובדן של מגדר תקין )'לחדול להיות גבר אמיתי או תקין'(" )רוזמרין, --(. מה הופך את בוב ספוג לגבר "בלתי תקין" ולבן דמותו של הומו סטריאוטיפי? מחוותיו העדינות, הקמפיות שלו, העובדה שמיוחסות לו תכונות ומאפיינים השמורים לרוב לבנות. בוב ספוג איננו "גבר תקין" ואף איננו הוא תקין. ילד עדין ורגשן, מסמיק ומעפעף בריסיו, או פוכר את ידיו ומצמידן לליבו בהתרגשות, בניגוד לאמרות המוכרות "בנים אינם "הגברים בוכים או בוכים" בלילה", הבכי אצל בוב ספוג וחברו פטריק הוא פעולה שנוהגים למצות אותה עד תום. מתוך SpongeBob- The Movie כאשר בתו של הבוס של בוב ספוג, מר קראב, מעצבת את המזללה בצבעי קמפ מוגזמים בתקווה שתפוטר, בוב ספוג מאושר לאסוף את הצבעוניות העליזה והבלתי גברית לביתו )ביחד עם בגד הגוף הצמוד שהוכתב כתלבושת האחידה(. הוא אינו מצליח להיות גברי גם כשהוא משתדל בכל מאודו. למשל כשהוא נדרש לשנות את תספורתו לקשוחה יותר הוא מופיע בפיאת ליצן צבעונית. הוא אינו מסוגל כלל אפילו לדמיין גבריות תקינה. בחלומו שפותח את הסרט, הוא כוכב של פנטזיה היפר גברית בה הוא מציל את היום, אך האירוע האקשנ י המדובר הינו היעדר גבינה צהובה בהמבורגר והפנטזיה מסתיימת כשהוא נושא גבר מוצל בזרועותיו. אפילו למכוניתו, בד"כ דימוי לאובייקט מיני ממין נקבה, כאל זכר בוב ספוג מתייחס כשהוא שוכב עליה ומדבר אליה בערגה. מתוך: No Free Rides, Bossy Boots, No Weenies Allowed, SpongeBob the Movie

7 ע' קווירית, 7 גיבוריו של בוב ספוג הם צמד גיבורי העל "איש בתולת הים ונער הספחת" ( Man Mermaid בגלגולם ההיסטורי שבסדרה, הם מזכירים צמד גיבורי על אחר שאף.)And Barnacle Boy man הואשם בהומוסקסואליות באטמן ורובין, וכמו כן הצירוף ו- mermaid מעיד לבדו על סתירה מגדרית. בגלגולם הנוכחי, בו הם מופיעים בסדרה, מדובר בצמד ישישים שתהילתם היא נחלת העבר אך הם מוסיפים להופיע בסדרות המשך נלעגות. איש בתולת הים לבוש בגלגולה העדכני של תחפושתו בחזייה. בוב ספוג נושא עיניו ל"מוזרים" כמותו. בעבר ובהווה - Boy Mermaid Man And Barnacle בוב ספוג ופטריק מרבים מגע ורגשות. הם אוחזים ידיים, מתחבקים, לעיתים, בשעת סערת רגשות, הם אוחזים זה בזה ומתגלגלים אחד על השני על הארץ בבכי רגשני. הם אינם נבוכים להיות עירומים זה לצד זה ואף חולמים להזדקן יחדיו כשהם מביטים זה בזה בערגה ומתנתו של בוב ספוג לפטריק ביום האוהבים, לב שוקולד עצום כבית ונושא את דיוקנו, מראה על רגשות עזים. פטריק לוקק קרחון בצבע ובמרקם גופו של בוב ספוג Peanut(,The Smoking התקריב במקור( The Secret Box, Valentine's Day המבקרת קאלאהן תיארה את הסרט : There is nudity throughout the movie. We view Patrick s bare buttocks during three scenes and SpongeBob s once. At one point, Patrick surprises SpongeBob at a community gathering by swinging over the crowd, naked, holding a sign between his buttocks which bears a message to his friend. SpongeBob and Patrick are also shown in their underwear a few times. The underwear is drawn to look like men s fitted briefs.

8 ע' קווירית, 8 עירום ותחתונים אכן רווחים מאוד בסרט ובסדרה, לא פעם בצילומי תקריב וכשהם לעיתים מעוררים קונוטציות בלתי רצוניות. פטריק ובוב ספוג מרבים ללבוש את הפריט האינטימי כהצהרה של אהבה, בין אם אחד כלפי השני או גם כמחווה לגיבוריהם: פטריק לובש תחתונים עם דמות הגופי גובר )"הבוטן האווילי"( אותו הוא מעריץ, בוב ספוג מסתובב בתחתונים בכדי להידמות לגיבורו איש בתולת הים. מלבד זאת בוב ספוג נצפה לרוב בתחתוניו כאשר הוא מתעורר בבוקר, התחתונים גם ולרוב משמשים כאלמנט קומי מופרך וחסר היגיון שצץ ברגעים בלתי צפויים )למשל פטריק מעלה זיכרונות(. ככל הנראה מוצאים היוצרים את פריט הלבוש הזה משעשע ביותר. בד"כ התחתונים מצוירים בדקדקנות, כולל כל קווי התפר המאפיינים תחתוני גברים. מלבד לתחתונים, הסדרה מרבה תקריבים ושימושים בלתי שגרתיים בישבנים חשופים עד שדומה שהיא לוקה בקיבעון אנאלי: למשל פטריק שומר בליטה תמוהה ובלתי מוסברת באחוריו, חריץ ישבנו של בוב ספוג נמחק בהזדמנות אחת באמצעות עיפרון ארוך, פטריק מתיישב על קרס חכת דיג בהנאה, ישבנו של בוב ספוג מצויר כבגז' שיש לחטט בו, וכן פטריק ובוב ספוג נוהגים מדיי פעם לקפץ על אחוריהם הדשנים בהנאה. מתוך: grandma kisses, SpongeBob the Movie, התקריב במקור מימין לשמאל: ישבנו של בוב ספוג כבג'ז שיש לחטט בו )--(, ברכתו של פטריק )הסרט(, פטריק מתיישב בעונג על חכת דיג,)Hooky( חריץ ישבנו של בוב ספוג נמחק.)Frankendoodle( התקריבים במקור. בפרק The Fry Cook Games בוב ספוג ופטריק מתאבקים זה עם זה בזעם, רק כדי להתפייס ברגש לאור הגילוי שכל אחד מהם לובש בדיסקרטיות תחתונים בצבע הגוף של האחר. למעט האסוציאציות המתעוררות, פרק זה מספק גם דוגמא למבע הפטישיסטי הפרודי שמספקת הסדרה על הגוף הגברי ושתורם לצביונה המגדרי הייחודי.

9 ע' קווירית, 9 )התקריבים במקור( "הגדול" בפרק One" "SpongeBob SquarePants vs. The Big בוב ספוג, פטריק וסקווידוורד הרגזן נקלעים לאי בודד שבכדי להיחלץ ממנו עליהם ללמוד לגלוש על גלי הים. לשם כך הם מאתרים גורו גלישה מקומי )פרודיה על דמויות כמיסטר מיאגי מ"קרטה קיד"( המכונה ג'ק קהונה לגונה. ג'ק לגונה בנוי לתלפיות, מאופיין על ידי "כלי" הגלישה עצום המימדים שלו ומדובב ע"י לא אחר מאליל המין במיל', ג'וני דפ. כאשר השלושה פוגשים בו לראשונה בוקע אט מבקתה מסתורית וזעירה חפץ פאלי מאורך - גלשן צר, ההולך ומתארך ומתפתח עוד ועוד, כמעט ללא סוף, למראה המחזה המפעים נפערים פיותיהם של בוב ספוג ופטריק וסקווידוורד, התמנון הציני והזעפן תמיד, מזיע ומתעלף. לבסוף, בקצהו של הלוח הארוך והעצום נצפות רגליים גבריות שריריות, ובעקבותיהן, עת שהתמונה עולה מעלה באיטיות, נחשפים גם החזה השרירי, הזרועות השריריות ופניו המפוסלים והשזופים של ג'ק לגונה. כלי הגלישה המפותח שלו אינו מופיע לעולם מבלי להיות מחובר לג'ק לגונה עצמו, וכשזה הולך הכלי מתכווץ ונעלם כלעומת שבא. בוב ספוג דומע למראה ביצועיו של ג'ק לגונה על הכלי העצום: "מעולם ראיתי דבר יפה יותר". ופטריק מחרה מחזיק אחריו שלא ראה מחזה שכזה "מאז שראיתי את עוגת הטריפל גבינה הראשונה שלי". אכן נדמה שמתחשק לפטריק לאכול את גופו השזוף של הגורו, כאשר סקווידוורד העצבני מתרעם כלפי ג'ק לגונה "שמע, האם תלמד אותנו לגלוש או שנאלץ להמשיך לעמוד פה ולבהות בך כל היום?!" פטריק עונה בחיוך חולמני: him" I". kinda like staring at ג'ק לגונה שתקן ומסתורי. הוא מרבה להופיע כנוכח-נפקד מבלי שפניו מצולמים כלל )וגם כשכן מדובר בתקריב שנועד להדגיש את עיניו היוקדות או את מסתוריותו(, לעיתים מתמקדים ברגליו, לעיתים בחזהו העצום, לעיתים בישבנו או בגבו השרירי שמופנה פעמים רבות אל המצלמה,

10 ע' קווירית, 01 לעיתים הוא מושחר ע"י ברק בסערה כך שכל שנותר הוא צללית גופו המפוסלת. כאשר הוא מופיע רק חלקית בתמונה, חתוך ע"י שוט over the shoulder הרי שגם זה משמש להבלטת הגוף השרירי ועצם החיתוך גם הוא חלק מהפטישיזצייה של גופו המצויר ומספק הזדמנות להציג את התפעלותם של בוב ספוג ופטריק ממנו. ישבנו המחוטב של ג'ק לגונה נוסע לפתע בלא התראה אל תוך התמונה. שוב ושוב מקדים את הופעתו הגלשן הפאלי המתארך וחודר אט אט אל התמונה. בשל מיקומו המורם מעם, בוב ספוג ופטריק, שלהם גלשנים קטנים ורגילים, נראים לא פעם כאילו הם ממקדים את עיניהם הנדהמות באזור חלציו. "הנה הוא, הגבר הנאה!" בפרק Squidward" "The Two Faces of הופך סקווידוורד בעקבות תאונה בפניו ליפה תואר ויופיו מעורר מהומה רבתי. המשיכה הגורפת אל סקווידוורד פוסחת על אינה גברים: הרופא המסיר את תחבושותיו מתעלף לנוכח יופיו, נהג שמבחין בו בדרכו עושה תאונה, מוכר נקניקיות שעל פניו הוא חולף מורח את החרדל על לקוח, גבר נוסף מתעלף ביחד עם זוגתו, מעריץ גברי נלהב חוטף את הקלרנית שלו למזכרת ומעריץ נוסף מסתנן למקלחת שלו וגוזל את השמפו, שני גברים רבים ביניהם על החולצה שקרעו מעליו והזוכה מרחרח אותה בתאווה. למען הסר ספק כי גם גברים הם החושקים בסקווידוורד, שובצו בקהל המעריצים בהבלטה אדון חובש מגבעת ושרירן.

11 ע' קווירית, 00 מעריציו של סקווידוורד נואש מהרדיפות, סקווידוורד מבקש מבוב ספוג לנסות להחזיר פניו לקדמותם אך כתוצאה מכך הוא הופך נאה אף יותר. דמותו כאידיאל הגברי הסוחף, לבושה ומתנהגת כרקדן בלט שרירי )רמיזה גסה נוספת למיניות הומוסקסואלית(. רק תאונה מקרית נוספת משיבה לו את מראהו המקורי. בין הקהל המתפזר בעוגמת נפש, נראות שלוש דמויות, אישה אחת ושני רק מתוכן גברים, כמו לציין שמספר הגברים שנהו אחריו אף עלה פי כמה על מספר הנשים. כיוון שהילד מזדהה עם בוב ספוג ופטריק ואהבותיהם, הרי שיש בהבלטה הומוריסטית וחוזרת זו של נושאים סמי-הומוסקסואליים בכדי לערוך לה נורמליזציה מבחינת הילד. ב"בוב ספוג מכנס מרובע" הסיטואציה שלהלן הינה דבר שבשגרה: אישה מביטה בחולמנות על אובייקט גברי ואומרת: "האין הוא נאה?", ובן זוגה משיב, נלהב: "כן, הוא אכן נאה!" )מתוך Wood".)"Squid "פטריק המסכן, תקוע בשלב המביך של ימי החיתולים" במרכזו של הפרק Grandma's Kisses נמצא המתח שבין גבר לילד וכיצד נבדל ומוגדר כל אחד מהם. בפרק משתכנע בוב ספוג להפנות עורף לאהבתו העזה לסבתו ופינוקיה הרבים לאחר שהכל לועגים לו ולגבריותו על שנשקה לו, עובדה המתגלה עקב חתימת ליפסטיק ורוד עז מתנוססת על מצחו, שאותה הוא נכשל בלהוריד כאילו הייתה אות קין. פטריק משמיע באוזניו שלל קלישאות גבריות: "אתה גבר כעת ומוטב שתתחיל להתנהג כאחד!". "גבר חייב לעשות מה גבר חייב לעשות". בדרכו של בוב ספוג לבגרות הגברית המיוחלת עליו לנפח את חזהו, לענוד פיאות לחיים, לומר "בדיקת מס" ולרכוש טעם באלתורי ג'ז. חבוש קסדה נגד נשיקות הוא תובע מסבתו שלא

12 ע' קווירית, 02 תתייחס אליו עוד כתינוק שכן בגר ו"זוהי דרכו של הטבע". מי שלא עומד בנדר הגבריות הינו פטריק, החונך, שממהר להישבר ולשבוע פינוקים, חלב חם ועוגיות כשסינר "אני אוהב את סבתא" לצווארו, כובע "אכילת העוגיות" לראשו ותביעת נשיקה על מצחו. בוב ספוג סובל קשות מגבריותו החדשה. הוא מתאווה נואשות לעוגייה אך מקבל תחתיה אלמוג מאודה מזין, במקום סיפור מפי סבתו את הספר עב הכרס, צפוף האותיות וחסר התמונות, "המדריך הטכני של תחזוקה אקטיבית שבשגרה", במקום סוודר "עם אהבה בכל תפר" הוא מקבל כמתנה ציוד משרדי )ללא אריזת מתנה( ובמקום נמנום תחת השלט home" "home sweet )ספרה שבאופן מסורתי איננה מיועדת לגברים( עליו לצאת לעבודה. בסוף הצפוי בוב ספוג פורץ בבכי תמרורים ומצהיר כמה הוא מתאווה לכל אלה ויותר. סבתו מרגיע אותו במה שמהווה את מוסר ההשכל של הפרק: "אינך צריך להיות תינוק כדי לקבל את כל אהבתה של סבתא ]...[ לא חשוב כמה מבוגר תהיה, זכור, עדיין אתה יכול לנשק את סבתך". ובסיום הסימבולי היא מגישה לו את העוגייה הנחשקת לצד פאת הלחיים. לפי המסר, על אף הלעג החברתי שהנאות "בלתי גבריות" אלה מזמנות הרי שהן בריאות ולגיטימיות )בוודאי שיותר מההימנעות הכפויה והמייסרת מהן( ואין צורך להתנזר מהן על אף האיסור החברתי עליהן. השמת העצות הקלישאתיות לגבי הגבריות בפיו של פטריק, השוטה הנצחי, שמה אותן מראש כשהוא מעיר ללעג. "האם איי פעם לא צדקתי?" נצפית מייד כמה אימאג'ים )למשל: פטריק משלח את בוב ספוג על גביי פצצת רקטה אימתנית( המוכיחים שפטריק לעולם איננו צודק. הקנטותיו של אחד הלקוחות במסעדה הן כה רפטטביות עד שאפילו קהל הצוחקים לבוב ספוג מואס בו בכעס -דרכו של הפרק להתנצח ולפסול את הביקורתיות המקובלת, הצפויה כל כך, כלפי מי שכבוב ספוג חורג מהתקן של הגבריות. הטקסים והסממנים החיצוניים "הגבריים" אינם באמת משנים את מהותו של בוב ספוג. כאשר בוב ספוג, אכול קנאה מול הנאתו של פטריק, מנסה להתבצר בתחפושתו הוא מעיר:

13 ע' קווירית, 03 "Poor Patrick, I almost feel sorry for you, Stuck in the awkward phase of diapers" אלא שביטחונו של בוב ספוג מתערער כשאינו מצליח לחשוב מהו אותו "הגמול העשיר" שבלהיות מבוגר פרט לג'ז המשעמם. המשפט קורץ לתיאוריות פסיכואנליטיות בדבר אותם שלבים קדומים מהם על הגבר הסטרייט להסתלק במטרה להפוך לגבר "תקין", ולדרישה להתכחש לכל אותן הנאות מוקדמות )"רקטומליות" בשפת הפסיכואנליזה( ולהשתעבד לצורה אחת בלבד "מותרת" של הנאה גברית )זו ה"פאלית"(. שכן, כפי שמצהיר בוב ספוג טרם למד את הלקח: "זוהי דרכו של הטבע". כאשר נזכרים באבחנותיה של באטלר בדבר אופן התכוננותה של הגבריות ההטרוסקסואלית הקומפולסיבית ומרובת האיסורים, הנקרעת בין משיכה ודחייה עזה לגבריות הומוסקסואליות החריגה. שמקצה, שונאת ומוקיעה אותה אך מוכרחה אותה בכדי להתכונן ולפיכך, עוסקת בה באובססיביות מושתקת ומוסתרת היטב 94(. )רוזמרין, הרי שיש משהו בריא להפליא בגישה ישירה ופשוטה של סדרת ילדים-מבוגרים זו והטיעון הפשוט והכובש שלה: הכל מותר וכל המלעיזים והמלעיגים למיניהם משקיפים מרחוק ולמעשה מתפוצצים מקנאה.

14 ע' קווירית, 04 "בוב ספוג הסרט" מסר דומה מאוד לרוח Kisses" "Grandma's הפרק עולה גם מהסרט שמהווה את תמצית המסרים של הסדרה ולמעשה כולו חתירה נגד הדימוי הגברי המיינסטרימי. הסרט עוסק בחן והומור בקונפליקט שבין ילדות לגבריות כיצד נהפכים מילד לגבר ומה עדיף מבין השניים? ההעדפה החד משמעית שפוסק הסרט כלפיי הילדות מהווה יציאה נגד הגבריות המקובלת בילדים בנים וגברים מבוגרים כאחד. שכן, אצל בוב ספוג, אין הכוונה רק להנאה שבלהיות ילד נטול דאגות, אלא בהתענגות על בועות סבון ורודות, סומק בלחיים, בכי תינוקי חסר מעצורים, מחוות עדינות של בלרינה, עליזות. כל הדברים שהם בבחינת פשע לא רק אצל גברים מבוגרים "תקינים" אלא גם אצל הילדים שאמורים להתפתח לכאלה. בסרט בוב ספוג אינו מקבל את משרת מנהל הסניף של ה"קראסטי קראב" שכן, לדבריי, מר קראב מנהל הרשת, הוא בסך הכל ילד, ולו הייתה המשרה מיועדת לילדים במקום לגברים, הרי שהיו מכנים אותה "kid-ger" במקום."manger" מזועזעים מההאשמה שאינם גברים, בוב ספוג ופטריק בוכים בכי תמרורים. רוצה הגורל ופלנקטון, יריבו הנצחי של מר קראב, טופל עליו האשמת שווא בדבר גניבת כתרו של מלך הים נפטון. בכדי להציל את מר קראב מחרון אפו הנורא של נפטון, יוצא בוב ספוג עם ידידו פטריק במסע מסוכן אל "עיר הצדפה" הנוראה במטרה להשיב את הכתר. למרות היותם ילדים הם מצליחים לא רק להשיב את הכתר אלא אף להציל את עירם "ביקיני בוטום" כולה, ממזימת ההשתלטות הזדונית של פלנקטון. הסרט צוחק על היעדר גבריותם של בוב ספוג ופטריק, אך בעיקר הוא צוחק על אלה המבקשים למגר את היעדרה. שכן, דווקא את ההיעדר הזה מבקש הסרט לאשר. באחת הסצנות הבולטות נקלעים בוב ספוג ופטריק לפאב גברי עמוס פורעי חוק קשוחים בשם הסמלי Hunt"."The Baby יצרם של פטריק ובוב ספוג גובר עליהם למראה מתקן הסבון בשירותים והם מפריחים בעזרתו באושר אלפי בועות סבון ורודות. אז מתברר כי בפאב הקשוח קיים חוק לפיו כל המפריח בועה יוכה עד אובדן חושים ע"י כל יושבי הפאב. "מישהו בבייבי האנט איננו גבר אמיתי!" מכריז הבריון הראשי. זעם הגברים הקשוחים על בועת הסבון הורודה והשברירית מחבל קשות בפאתוס של גבריותם ומלעיג אותה ואת האיסורים שאמורים לייצר אותה. בכדי לאתר את התינוק שהסתנן ביניהם על כל אנשי הבאר לעמוד במבחן בו יתאפקו מלהצטרף לשיר ילדים של אלילם של בוב ספוג ופטריק, ה- goober goofy )"הבוטן האווילי"(. הדבר היחיד אשר מציל את בוב ספוג ופטריק הוא מעריץ נלהב נוסף אשר נחשף לפניהם. אך ההצהרה: goober" "I'm a goofy

15 ע' קווירית, 05 שפטריק ובוב ספוג כה התאמצו להבליע ולהחניק פן יזוהו כלא גברים, תהפוך בסוף הסרט להצהרה של גאווה. דמעתם הבלתי גברית, המכונה "דמעת הגופי גוברים", שהיא תמצית ילדותיותם וחוסר גבריותם, היא שתציל אותם ותאפשר את ניצחונם כשתגרום לקצר בנורה המייבשת אותם, ממש כשם שבזכות בועות הסבון הילדותיות )והשורפות( יעלה בידם להיפטר מהבריון הגברי והאימתני, שליחו של פלנקטון המרושע, הרודף אותם. בשלב כלשהו בדרכם, כשהם מיואשים מהמחשבה שהם בסך הכל ילדים בארץ "של גברים" נמסים בוב ספוג ופטריק לשלולית דמעות. מנדי בתולת הים, בתו החכמה של נפטון שנחלצה לעזרתם, מנסה לשווא לטעת בהם אמונה ביכולתם: "אז מה אם אתם ילדים? ומה בכלל רע בלהיות ילדים? ילדים שולטים! אינכם צריכים להיות גברים כדי להצליח. פשוט עליכם להאמין בעצמכם!". כשדברי ההיגיון אינם עוזרים מוצאת מנדי תחבולה: היא ממציאה כזב מוחלט לפיו תהפוך אותם לגברים באמצעות קסמי בתולת הים שלה. תגובתם של בוב ספוג ופטריק מדגישה עד כמה חסר סיכוי הוא הרעיון במציאות: אכן בוב ספוג אינו תחילה חש בכל שינוי אולם אז הוא מבחין בתדהמה בשפם המזויף שהדביקה מנדי על פניהם. שניהם נמלאים מייד אמונה כה עזה ומוחלטת בכוחם שהם מזנקים אל תהום פעורה ועמוקה שכן "גברים אינם פוחדים מדבר". כאשר במקרה הם ניצלים ממוות אין בידם ספק: השפמים עבדו! כעת, עיוורים באופן מוחלט לסכנות האיומות סביבם הם צולחים אותן בלי פחד כשהם שרים בגאווה: Now that we're men\we can do anything\now that we're men\we are invincible\now that we're men\we'll go to Shell City\Get the crown, save the town\and Mr. Krabs\...We have facial hair\...i change my underwear\...we've got a manly flair\we've got the stuff\we're tough enough to save the day\we never had a chance\when we were kids\no! No! No!\But take a look at what\the mermaid did\[monsters singing:]now that they're men\we can't bother them\now that they're

16 ע' קווירית, 06 men\they have become our friends\now that they're men\there'll be a happy end\they'll pass the test\and finish the quest for the crown. מוסר ההשכל, כמובן, הוא שאכן רק האמונה העצמית היא שקובעת, ולא הסממנים החיצוניים המוכתבים שפטריק ובוב ספוג שבויים כל כך תחת אשלייתם. כך הסרט מגחיך את עצם רצונם העיוור להיות גברים ואמונתם העיוורת בסימנים של הגבריות שבפועל אין להם כל משמעות ומעביר מסר זה לצופים. מנדי בתולת הים היא ללא ספק חכמה וכשירה בהרבה למלוכה מנפטון אביה. הפטריארך הלז נוהג לנסות ולהוציא להורג מכל הבא ליד, כולל שלט שעמד בדרכו. חייו מרוכזים סביב כתרו זה שלדבריו הוא הסמל למלכותו וסמכותו ושביתו לא תזכה לו לעולם בטרם תלמד לאמץ את סממני - שליטה "באגרוף ברזל". דהיינו, שליטה גברית. אם כך השלטון שהוא מחייב לדעתו של נפטון הכתר, הסמל הפאלוס. של הסמכות המקודשת של הפטריארך ושליטתו הגברית, הוא למעשה מסמן של אך בפועל בסרט, עיקר תפקודו האמיתי של פאלוס זה הוא להסתיר היעדר בולט - את קרחתו הגברית של נפטון, שהיא כה בוהקת ומסנוורת עד שהצופה בה מסתכן בעיניו. אפקט המזכיר כמעט את תוצאות ההתאבנות ההרסניות של הבהייה ישירות אל פניי מדוזה )סמל הוואגינה הנשית( וההיעדר שגלום בהן. מדובר בפאלוס גברי המכסה על היעדר, גברי אף הוא, כהיעדר שיער או למשל ולהבדיל היעדר רחם. נפטון מצוי בהכחשה עמוקה לגבי ההיעדר )"לא קרחת! שערות דלילות!( ומרגע שהכתר שמכסה עליו, נגנב הופך נפטון כה חרדתי ואובססיבי עד שאינו מסוגל כלל לטפל בביקיני בוטום הנהרסת ע"י פלנקטון. מנדי מסבירה לבוב ספוג שאביה "is to distracted spot" by his bald מכדי להציל את המצב במקומם. בזמן בו נפטון מושבת מחרדותיו, בתו מנדי מוכיחה עד כמה היא ראויה לנהל את ענייני הממלכה, כשהיא עושה זאת לא באמצעות אימוץ "אגרוף הברזל" ה"גברי" של אביה, אלא דווקא בדרכים אלטרנטיביות של חמלה והתחשבות "נשיות" שבזכותן היא מדברת כל העת. המסר ברור ומתווסף לפעולותיו של הסרט להוכיח כי אין צורך להיות גבר משום סוג בכדי להצליח. בסופו של הסרט מנדי ואביה מושלים זו לצד זה כשווים.

17 ע' קווירית, 07 הסרט עוסק בסמלים של גבריות ובניתוץ קידושם. השאיפה הלהוטה להיות גבר אינה מוצדקת, שכן, סמלים רבים של הגבריות הם למעשה ריקים מתוכן ואינם מייצגים כל יכולות או את המהות האמיתית )כשפמים המזויפים והכתר(, וכמו כן כרוכה הגבריות גם בדברים בלתי נעימים, כגון אותו היעדר שמנסה המלך להסתיר בכל מחיר, או האיסור החמור על הנאות ומנהגים מסוימים )כהפרחת בועות סבון(, והחשוב מכל, בוב ספוג ופטריק, וגם מנדי מוכחים בניצחונם כעובדה שגם מי שאיננו גבר, עפ"י המושגים המקובלים או בכלל, אינו נופל ממנו בדבר ואף להפך. הסרט מצדיק למעשה את היעדר הגבריות של בוב ספוג ופטריק בטענה שאימוץ אוטומטי של סמלי גבריות כשפם, במילא איננו מייצר את המאמץ כגבר )כפי שקורה לכאורה לבוב ספוג ופטריק מרגע שקיבלו שפם(. מדובר רק באשליה, ועל כן מוטב כבר לזנוח את סממנים אלה לחלוטין, שכן קיימות גם אלטרנטיבות לגבריות שאינה נופלות ממנה. וזוהי מסקנתו של בוב ספוג בסוף הסרט: I am just a kid. And you know, I've been through a lot in the past six days, And if I've learned anything during that time,it's that you are who you are. And no amount of mermaid magic... or managerial promotion...or some other third thing...can make me anything more than what I really am inside :A kid. But that's okay. Because I did what everyone said a kid couldn't do. I made it to Shell City, and I beat the Cyclops, and I rode the Hasselhoff, and I brought the crown back. So, yeah, I'm a kid. And I'm also a goofball. And a wing nut. And a Knucklehead McSpazatron! But most of all, I'm... I'm... I'm... I'm a Goofy Goober! [Singing:] I'm a Goofy Goober\You're a Goofy Goober\We're all Goofy Goobers\[ ] When you say I'm a kid\i say, "Say it again"\and then I say thanks\-thanks!\-thank you very much\so if you're thinking\that you'd like to be like me\go ahead and try\the kid inside will set you free! השיר מצליח לנפץ את כל קסדות שטיפת המוח של פלנקטון, שהפכו את תושבי ביקיני בוטום לזומבים צייתנים. כעת, משוחררים מהקיבעון המחשבתי, הם מריעים לבוב ספוג ולשירו. השורה האחרונה והמשמעותית בשיר חושפת שהמסר של הסרט אינו מתייחס רק לילדים אלא גם לגברים הבוגרים. המילה "ילד" אינה אלא שם קוד, שכן, ילד פנימי סודי שכזה )יחד עם חוסר תקינות מגדרית סודית( קיים למעשה בכולנו. בוב ספוג מבקש אותנו, גברים ונשים כאחד, להשתחרר מהסגידה לגבריות המערבית המחושלת בסבל ובאיסורים ולשחרר את אותו ילד פנימי.

18 ע' קווירית, 08 הסרט מאמץ במבע שלו את הרעיונות שהוא עצמו מטיף להם כשהוא זונח איסורים המיוחסים לגבריות במבע הקולנועי המקובל. פטריק ובוב ספוג שבים לביקיני בוטום כשהם רכובים על גבו של ה"הסלהוף" השחקן דיוויד הסלהוף סדרת הקאלט על בפרודיה שלו "משמר המפרץ". הרכיבה של בוב ספוג ופטריק על הסלהוף, סמל סקס גברי, מזמנת תקריבים המספקים היכרות עם גופו שאינה פחות מאינטימית. זוהי קרבה לגוף הגברי שהיא בבחינת טאבו בקולנוע המיינסטרימי ושלה נלווית גם אסוסייצית המגע בו שכן הוא משמש כר פעולה לפטריק ובוב ספוג והשניים יושבים, קופצים, נאחזים ונשכבים עליו. לקינוח, הסלהוף משגר את בוב ספוג ופטריק בחזרה אל מצולות הים באמצעות כיווץ מבעד שרירי החזה המשורגים שלו, בקטע שקאלאהן כינתה "גרוטסקי". עקיצה נוספת למבע הקולנועי )ושאותו כינתה קאלאהן "סטייה מינית"( מתרחשת כאשר תמונת בוב ספוג השר ממסוגרת ע"י זוג רגליים נשיות ארוכות, נתונות בגרבוני רשת ועקבים סקסיים. עם התרחבות התמונה מתגלה שהן שייכות למעשה לפטריק שמוסיף להסתובב בהן גם כשהשיר כבר נגמר.

19 ע' קווירית, 09 דמויות נשיות בבוב ספוג - סנדי הסנאית עולמו של בוב ספוג הוא למעשה עולם "של בנים". כל הדמויות המרכזיות בסדרה הינן גבריות: מבוב ספוג ופטריק ועד למר קראב וסקווידוורד. יוצאת דופן כמעט יחידה היא סנדי הסנאית, דמות משנה המבליחה מפעם לפעם בפרקים כחברתם של בוב ספוג ופטריק. כבעין מטאפורה לא מתוכננת של היוצרים להיותה נטע זר, סנדי הסנאית שייכת למעשה ליבשה, והיא לבושה בחליפת צלילה נצחית בכדי לשרוד בעולם התת-ימי. למעט כאשר היא נמצאת בביתה המהווה מתחם יבש בבועה מיוחדת, המאלץ את בוב ספוג ופטריק להיות אלה שחובשים קסדה מיוחדת מלאת מים כאשר הם מבקרים אותה. סנדי ומנדי בתולת הים מהסרט מציעות דמיון שהוא מעבר לשמות. שתיהן מציגות נשים מלאות תושייה וחכמות במופגן מהגברים הסובבים אותן. ואולם, נדמה שבעולם מלא ההומור של ביקיני בוטום, שברובו מתבסס על תמימותו של בוב ספוג וטיפשותו של פטריק, הרי שדווקא תכונה זו מפקיעה את הדמויות הנשיות מהעלילה. הן פשוט הרבה פחות מצחיקות. יתרה מזאת תבונתן של הנשים המתוארת ממצבת אותן באופן בלתי נמנע גם בתפקיד "המבוגר האחראי" או במילים אחרות, בתפקיד שמגביל נשים מאז ומעולם אימא. למשל בפרק "Suds" סנדי היא זו שמשכילה לקחת את בוב ספוג החולה לרופא שיטפל בשפעת שלו, במקום להוסיף ולנסות את תרופות האליל המופרכות של פטריק. ועם זאת, דומה שבכל זאת את מה שחסר הייצוג הנשי בכמות מפצה הסדרה באיכות. סנדי היא במוצהר וכעובדה "האדם החזק והחכם ביותר בכל ביקיני בוטום" ( the "Sandy, SpongeBob, and היא מדענית חוקרת וקראטיסטית נלהבת ומצטיינת. ידה כמעט תמידית על העליונה,)Worm" בכל מאבק פיזי או אינטלקטואלי, את פעילויות הכנת האוכל שלה היא מבצעת במכות קרטה, היא תמיד מתקבלת לכל מועדון קשוח או תחרות ספורט שבוב ספוג כושל בה ואפילו בפיתוח שרירים אין מי שישתווה לה. כך למשל, כל אותו זמן בו תקועים בוב ספוג, פטריק וסקווידוורד חסרי אונים על האי של ג'ק לגונה, סנדי, שנסחפה לאי אחר, לא רק שורדת אלא אף משגשגת: באמצעות ידיה שתי והמשאבים שמצאה על האי בלבד היא בונה מלון חמישה כוכבים, גנראטור הפועל על אדים, מכונית הנוסעת על חלב אגוזי קוקוס, מאויש. בר אספרסו, הליקופטר לחילוץ חבריה ואף מגדל פיקוח

20 ע' קווירית, 21 גם אם מותירן מעט מקופחות, הרי שהסדרה משכילה בכל זאת לייצר ייצוג מגדרי אלטרנטיבי למקובל גם עבור נשים וילדות קטנות.

21 ע' קווירית, 20 בשבחי העמימות - סיכום ואולם, למרות כל שנאמר לעיל, ניתן לטעון כי המסקנה הסופית והבלתי מעודדת היא שלבוב ספוג מותר אכן להיות הכל, ובפרט אפילו להימשך לגברים ובלבד שלא יהיה הומוסקסואל! כלומר, דווקא הגיוון, האפשרויות הבלתי מוגבלות והרמיזות החוזרות ונשנות לנושא מותירות את ההומוסקסואליות המפורשת כמוקצה הבלבדית, הדבר היחיד שאסור בסדרה. ואולם, כפי שמזכירה איב קוסובסקי סדג'וויק, זיהוי של הומוסקסואל בחברה המערבית נעשה אך ורק במטרה להוקיעו. הרצון להוקיע הוא גם חלק מהסיבה שהומו, להבדיל מהטרוסקסואל, נדרש להזדהות ככזה ו"לצאת מהארון" )מנגנון שכולו הומופובי עפ"י סדג'וויק(. מניעת הזיהוי, לפיכך, מונעת גם את האפשרות להוקיע. אמנם עפ"י ד.א. מילר הגבלת ההומוסקסואליות לרמה של עניין אסוציאטיבי או קונוטטיבי היא מסמן הומופובי, מאחר שהיא כלי להכחשת )--( ההומוסקסואליות ויתרה מכך כלי להכחשתה של ההומופוביה שכן היא מאפשרת תמיד להסוות את ההסתייגות מהומוסקסואלים בטענה ש"אין כלל כוונה להומוסקסואלים". ואולם, בניגוד ליצירה שמנתח מילר )"החבל" של היצ'קוק(, ב"בוב ספוג" לא רק שהסדרה איננה מסתייגת מגיבוריה בשום אופן, אלא היא אף מבקשת לעודד את הצופים להידמות ככל האפשר להם ולחריגותם. בנוסף יש להעיר, שלו אכן היה בוב ספוג הומוסקסואל מוצהר, הייתה התמונה מתהפכת לחלוטין ועצם השיוך של תכונות "בלתי גבריות" אליו היה מהותני ביותר ואף הומופובי, שכן, כאמור עפ"י באטלר, אין כל חדש בייחוס חוסר תקינות מגדרית להומוסקסואלים )ובכל מקרה, ספק אם ניתן היה לשבח סדרה על ילד הומוסקסואל שמרבה בעירום וחשיפת ישבנים(. דווקא העובדה שבוב ספוג איננו הומוסקסואל )או שהוא מוצהר חסר נטייה מינית, איננו הומו ולא סטרייט, כפי שטוען שכזה. יוצרו( הופכת אותו לנציג אמיתי של גיוון מגדרי וסובלנות כלפיי גיוון הומי באבא, חוקר הפוסט קולוניאליזם, עסק בין היתר במושג "דו-משמעות יצרנית" Ambivalence( -)Productive מצב בו זהותו של האדם היא מעורפלת, לא חד-משמעית, ודווקא במצב הזה הוא יכול להתחבר באופן יצירתי ורגשי לכל הצדדים שלו. אפשר לומר שבוב ספוג, שיוצרו מסרב לתייג אותו, נמצא במצב אופטימאלי זה. בלתי מזיקה ככל שתראה, הסדרה מצליחה לעקוף במסריה ציוויים חברתיים מקודשים. באטלר טוענת שההפרדה המקודשת בין הומו לסטרייט, כמו גם בין גבר לאישה, היא יסוד בסיסי מהותי מכונן בתרבותנו שיש להזכירו בכל פעם מחדש. לעומת זאת הסדרה מציגה עירוב גבולות:

22 ע' קווירית, 22 כל המאפיינים הללו של בוב ספוג, פטריק וגם סנדי ומנדי הינם, עפ"י השיטה ההטרוסקסואלית, מאפיינים של מגדר לא תקין. עפ"י באטלר, גבר בעל מגדר או נטייה מינית בלתי תקינים, הינו מוקצה מאחר והוא מאיים על המטריצה הבינארית ההטרוסקסואלית בחשיפתו את ההיגיון הכוזב שבבסיסה )94(. לפיכך אין להפחית בנועזותה של הסדרה שמצליחה, בכסות של הומור, להעביר מסר עקבי ורציני החותר תחת מטריצה זו. מן הראוי לציין כי השימוש בגבריות נשית )או הומוסקסואלית( למטרות קומיות איננו חדשני ובוודאי שאינו חתרני. העובדה שמבדילה את בוב ספוג מסדרות המשתמשות בה לשם הבדיחה )על חשבונה( הוא אותו מסר בלתי מתפשר בזכותה של השונות. כפי שמדגימים הסרט או פרק כמו "לא נורמאלי" שנזכר כאן, הרי שמסר חוזר, עקבי ועקשן בסדרה, נסוב אודות זכותו של בוב ספוג להיות חריג, וכי בעצם היותו כזה הרי הוא למעשה נורמאלי. בסופו של יום המסר הזה הוא שמייצר את ההבדל המהותי בין לצחוק על חריגות ובין לחגוג אותה.

23 ע' קווירית, 23 ביבליוגרפיה באטלר, ג'ודית, "קוויר באופן ביקורתי". תרגום לעברית: דפנה רז. יעוץ אקדמאי: מירי רוזמרין ועמליה זיו. תל אביב: רסלינג, Callahan, Lacy Mical " The SpongeBob SquarePants Movie ", Christian Spotlight pantsmovie.html D.A. Miller, Anal Rope, in Dianna Fuss (ed.) Inside/Out: Lesbian Theories, Gay Theories, New York and London: Routledge, 1991, pp Eve Kosofsky Sedgwick, Epistemology of the Closet, Berkeley, Los Angeles: University of California Press, 1990, pp Freud, S. (1921), Medusa's head. Standard Edition, 18: London: Hogarth Press, Homi K. Bhabha, The Location of Culture. New York: Routledge, Keser, Robert, "Bikini bottom Babylon". Bright light film journal. Issue

24 ע' קווירית, 24 פילמוגרפיה 1. SpongeBob SquarePants The Movie. Stephen Hillenburg. USA: "Mermaid Man and Barnacle Boy". Season 1 Episode 06a. 8/21/1999. SpongeBob SquarePants. Nickelodeon. 3. "Karate Choppers ". Season 1 Episode 14b. 12/31/1999. SpongeBob SquarePants. Nickelodeon. 4. "Suds". Season 1 Episode 15b. 1/17/2000. SpongeBob SquarePants. Nickelodeon. 5. "Valentine's Day". Season 1 Episode 16a. 2/14/2000. SpongeBob SquarePants. Nickelodeon. 6. "Hooky". Season 1 Episode 20a. 4/8/2000. SpongeBob SquarePants. Nickelodeon. 7. "Mermaid Man and Barnacle Boy II". Season 1 Episode 20b. 4/8/2000. SpongeBob SquarePants. Nickelodeon. 8. "Bossy Boots". Season 2 Episode 01b. 10/26/2000. SpongeBob SquarePants. Nickelodeon. 9. "Squirrel Jokes ". Season 2 Episode 04b. 11/27/2000. SpongeBob SquarePants. Nickelodeon. 10. "Grandma's Kisses". Season 2 Episode 09a. 3/6/2001. SpongeBob SquarePants. Nickelodeon. 11. "No Free Rides". Season 2 Episode 10a. 3/7/2001. SpongeBob SquarePants. Nickelodeon. 12. "The Smoking Peanut". Season 2 Episode 12a. 3/9/2001. SpongeBob SquarePants. Nickelodeon. 13. "The Secret Box". Season 2 Episode 14a. 9/7/2001. SpongeBob SquarePants. Nickelodeon. 14. "The Fry Cook Games". Season 2 Episode 16b. 9/28/2001. SpongeBob SquarePants. Nickelodeon. 15. "Frankendoodle". Season 3 Episode 02b. 1/21/2002. SpongeBob SquarePants. Nickelodeon. 16. "No Weenies Allowed". Season 3 Episode 6a. 3/15/2002. SpongeBob SquarePants. Nickelodeon. 17. "Squid Wood". Season 5 Episode 05b. 7/24/2007. SpongeBob SquarePants. Nickelodeon. 18. "The Two Faces of Squidward". Season 5 Episode 16b. 11/23/2007. SpongeBob SquarePants. Nickelodeon. 19. "Not Normal". Season 6 Episode 02a. 3/4/2008. SpongeBob SquarePants. Nickelodeon. 20. "SpongeBob vs. the Big One". Season 7 Episode 11a. 4/17/2009. SpongeBob SquarePants. Nickelodeon.

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation עיניים נוצצות אתגר קרת תוכן העלילה זה סיפור על ילדה שאהבה, יותר מהכל, דברים נוצצים. היתה לה שמלה עם נוצצים, וגרביים עם נוצצים, נעלי בלט עם נוצצים. ובובה כושית שקראו לה כריסטי, על שם העוזרת שלהם, עם נוצצים.

קרא עוד

כמה מילים לפני שקופצים לתוך ה...ציור זוכרים? מרי פופינס קופצת עם הילדים לתוך הציורים, כמה מילות קסמים והם בפנים! וכמה קורה שם בפנים: הילולה, הרפתקה, ו

כמה מילים לפני שקופצים לתוך ה...ציור זוכרים? מרי פופינס קופצת עם הילדים לתוך הציורים, כמה מילות קסמים והם בפנים! וכמה קורה שם בפנים: הילולה, הרפתקה, ו כמה מילים לפני שקופצים לתוך ה...ציור זוכרים? מרי פופינס קופצת עם הילדים לתוך הציורים, כמה מילות קסמים והם בפנים! וכמה קורה שם בפנים: הילולה, הרפתקה, וגם כעסים וקינאה. אז תנו לי יד וקדימה קופצים, רק תזכרו

קרא עוד

שבוע 4 סינטקס של HACK ASSEMBLY ניתן להשתמש בשלושה אוגרים בלבד:,A,D,M כולם בעלי 16 ביטים. M אינו אוגר ישיר- הוא מסמן את האוגר של ה RAM שאנחנו מצביעים ע

שבוע 4 סינטקס של HACK ASSEMBLY ניתן להשתמש בשלושה אוגרים בלבד:,A,D,M כולם בעלי 16 ביטים. M אינו אוגר ישיר- הוא מסמן את האוגר של ה RAM שאנחנו מצביעים ע שבוע 4 סינטקס של HACK ASSEMBLY ניתן להשתמש בשלושה אוגרים בלבד:,A,D,M כולם בעלי 16 ביטים. M אינו אוגר ישיר- הוא מסמן את האוגר של ה RAM שאנחנו מצביעים עליו כרגע )A מצביע עליו(. יש שני סוגי פקודות, פקודת

קרא עוד

Overview of new Office 365 plans for SMBs

Overview of new Office 365 plans for SMBs מעבר בין חבילות Online מעבר בין חבילות ב- Open Online to Open Current Plan Upgrade Options Current Plan Upgrade Options Business Essentials Business Premium Enterprise E1 Enterprise E3/E4 Enterprise E1

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation נקמתו של סבל יהושע בר יוסף התפתחות העלילה יום אחד ביקש זלמן התורכי מלמך שיעביר מהמחסן בצפת אל הכפר עין זיתים שלוש חביות ברזל, כבדות וריקות, דבר שקשה לבצע היות והדרך תלולה מאוד. למך תכנן דרך מיוחדת להוריד

קרא עוד

פעילות לגן חובה פעילות מלווה לשיר "אני נשאר אני" שכתבה דתיה בן דור העוסק בהבעת רגשות ובזהות מטרות: הילדים יבינו שלבני אדם יש רגשות שונים, לפעמים שמחים

פעילות לגן חובה פעילות מלווה לשיר אני נשאר אני שכתבה דתיה בן דור העוסק בהבעת רגשות ובזהות מטרות: הילדים יבינו שלבני אדם יש רגשות שונים, לפעמים שמחים פעילות לגן חובה פעילות מלווה לשיר "אני נשאר אני" שכתבה דתיה בן דור העוסק בהבעת רגשות ובזהות מטרות: הילדים יבינו שלבני אדם יש רגשות שונים, לפעמים שמחים ולפעמים עצובים, אבל האדם עצמו לא משתנה. הילדים יבינו

קרא עוד

כובע קסמים מאת לאה גולדברג איורים: רינת הופר עיצוב: אבנר גלילי הוצאת ספרית פועלים 2005 על הספר כובע הקסמים הוא התגשמות חלומה של ילדה: חפץ מופלא שימלא

כובע קסמים מאת לאה גולדברג איורים: רינת הופר עיצוב: אבנר גלילי הוצאת ספרית פועלים 2005 על הספר כובע הקסמים הוא התגשמות חלומה של ילדה: חפץ מופלא שימלא כובע קסמים מאת לאה גולדברג איורים: רינת הופר עיצוב: אבנר גלילי הוצאת ספרית פועלים 2005 על הספר כובע הקסמים הוא התגשמות חלומה של ילדה: חפץ מופלא שימלא את משאלות ליבה. בעזרת כובע הקסמים הדמיוני, מגשימה הילדה

קרא עוד

Microsoft Word - מארג השפה 9 - דגם.doc

Microsoft Word - מארג השפה 9 - דגם.doc מבחן בעברית תכנ תי "מארג השפה" 9 שנ"ל מבחן דגם (ינואר, 2004) שם פרטי: שם משפחה: מס' תעודת זהות: תאריך: שם מרכז ההשכלה / מוסד: מנהל מרכז השכלה: שם: חתימה: אנו רואים בקיום טוהר הבחינות משימה חינוכית, ערכית

קרא עוד

רגשי משחק קלפים לפיתוח תקשורת רגשית ואמפתיה לזולת מטרות המשחק: להעלות את המודעות למגוון הרגשות הקיימים בנו ולתת להם ביטוי להבין כי כל אירוע מעורר קשת

רגשי משחק קלפים לפיתוח תקשורת רגשית ואמפתיה לזולת מטרות המשחק: להעלות את המודעות למגוון הרגשות הקיימים בנו ולתת להם ביטוי להבין כי כל אירוע מעורר קשת רגשי משחק קלפים לפיתוח תקשורת רגשית ואמפתיה לזולת מטרות המשחק: להעלות את המודעות למגוון הרגשות הקיימים בנו ולתת להם ביטוי להבין כי כל אירוע מעורר קשת רחבה של רגשות לעודד שיח ולהמשיג רגשות לתת למדריך בסיס

קרא עוד

Microsoft Word - buty.doc

Microsoft Word - buty.doc ב.דרגונסקיי חתול במגפיים "בנים ובנות!" אמרה ראיסה איבנובנה "גמרתם את ברבעון בהצלחה. אני מברכת אתכם. כעת אפשר לנוח. בחופשה נעשה לנו מסיבת תחפושות. כל אחד יכול להתחפש איך ירצה, ועבור התחפושת הטובה ביותר

קרא עוד

eriktology The Writings Book of Psalms [1]

eriktology The Writings Book of Psalms [1] eriktology The Writings Book of Psalms [1] [2] FOREWORD It should be noted when using this workbook, that we ( Eric, Lee, James, and a host of enthusiastic encouragers ) are not making a statement that

קרא עוד

eriktology The Prophets Book of Isaiah [1]

eriktology The Prophets Book of Isaiah [1] eriktology The Prophets Book of Isaiah [1] [2] [3] FOREWORD It should be noted when using this workbook, that we ( Eric, Lee, James, and a host of enthusiastic encouragers ) are not making a statement

קרא עוד

Homework Dry 3

Homework Dry 3 Homework Dry 3 Due date: Sunday, 9/06/2013 12:30 noon Teaching assistant in charge: Anastasia Braginsky Important: this semester the Q&A for the exercise will take place at a public forum only. To register

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 www.pwc.com/il חידושים בתחום התמריצים טלי ברנד, רו"ח, דירקטורית, מנהלת מחלקת תמריצים, אוקטובר 2014 תוכן העניינים דגשים לגבי הטבות מס על פי החוק לעידוד השקעות הון תכניות מענקי מחקר ופיתוח נבחרות שינויים

קרא עוד

כללי השתתפות בפעילות במבצע "חופשת האירוויזיון המושלמת"

כללי השתתפות בפעילות במבצע חופשת האירוויזיון המושלמת כללי השתתפות בפעילות במבצע "חופשת האירוויזיון המושלמת" כללי: בין התאריכים 6.5.19 ועד 13.5.19 תערוך חברת אל על נתיבי אויר לישראל בע"מ (להלן: "עורכת הפעילות" או "אל על") פעילות בשם "חופשת האירוויזיון המושלמת",

קרא עוד

eriktology The Prophets Book of 1 st Kings [1]

eriktology The Prophets Book of 1 st Kings [1] eriktology The Prophets Book of 1 st Kings [1] [2] FOREWORD It should be noted when using this workbook, that we ( Eric, Lee, James, and a host of enthusiastic encouragers ) are not making a statement

קרא עוד

<4D F736F F D20E9ECE3E420E0E7FA20E5EEE8F8E9E420E0E7FA20E9F6E0E520E1E2F9ED20ECE8E9E5EC20F0E7EEE3>

<4D F736F F D20E9ECE3E420E0E7FA20E5EEE8F8E9E420E0E7FA20E9F6E0E520E1E2F9ED20ECE8E9E5EC20F0E7EEE3> ילדה אחת ומטריה אחת יצאו בגשם לטיול נחמד... פעילות במועדון בנושא חורף, המבוססת על השיר של דתיה בן דור - מילים ולחן. הפעילות מיועדת לילדים צעירים. את השיר והלחן אפשר למצוא באתר שירונט: http://www.shiron.net

קרא עוד

מגישה : חני חוקת תשע"ו עבור "קריאת כיוון" למטרת למידה אישית בלבד חוקת שמורות חני הזכויות שמורות הזכויות כלכל

מגישה : חני חוקת תשעו עבור קריאת כיוון למטרת למידה אישית בלבד חוקת שמורות חני הזכויות שמורות הזכויות כלכל מגישה : חני חוקת תשע"ו עבור "קריאת כיוון" למטרת למידה אישית בלבד חוקת שמורות חני הזכויות שמורות הזכויות כלכל שמגיב* עד שזז* עד מנומנם* חולמני- ץ* ר שלווה* אישיות מפריע* לא ך* א... י ש י ב ה ז מ ן ל א ח

קרא עוד

Slide 1

Slide 1 פוליטיקה ארגונית למנהלי משאבי אנוש תמר חושן יעוץ ניהולי "ולחשוב שאני צריכה לבזבז עכשיו כל כך הרבה זמן על הדבר הזה..." למה לי פוליטיקה עכשיו?! "אם אתה מקצוען אמיתי. באמת טוב במה שאתה עושה אתה לא רוצה ולא

קרא עוד

eriktology The Writings Book of Proverbs [1]

eriktology The Writings Book of Proverbs [1] eriktology The Writings Book of Proverbs [1] [2] FOREWORD It should be noted when using this workbook, that we ( Eric, Lee, James, and a host of enthusiastic encouragers ) are not making a statement that

קרא עוד

Microsoft Word - ladyx.doc

Microsoft Word - ladyx.doc ליידי וטרמפ בבוקר חג המולד ג'ים נתן לאישתו יקירה מתנה מיוחדת, גור כלבים קוקר ספניאל. "הו, כמה היא נהדרת. ממש ליידי יפהפייה" קראה יקירה. וכך ליידי קיבלה את שמה. כשליידי הייתה בת שישה חדשים יקירה נתנה לה

קרא עוד

אתגר קוביות מחייכות תכולה: 12 קוביות חוברת הוראות ופתרונות ספרון הכולל 60 חידות חידות בדרגות קושי שונות תפיסה חזותית וחשיבה לוגית הקדמה המשחק פרצופים

אתגר קוביות מחייכות תכולה: 12 קוביות חוברת הוראות ופתרונות ספרון הכולל 60 חידות חידות בדרגות קושי שונות תפיסה חזותית וחשיבה לוגית הקדמה המשחק פרצופים אתגר קוביות מחייכות תכולה: 12 קוביות חוברת הוראות ופתרונות ספרון הכולל 60 חידות חידות בדרגות קושי שונות תפיסה חזותית וחשיבה לוגית הקדמה המשחק פרצופים בריבוע מכיל 60 חידות ברמת קושי עולה לשחקן יחיד או שני

קרא עוד

Engage חשיפה ראשונית לפרויקט אירופאי ייחודי הקניית כלים למעורבות פעילה בנושאי מדע-חברה לכלל אזרחי העתיד חזית המדע והטכנולוגיה אוריינות מדעית לחיים שית

Engage חשיפה ראשונית לפרויקט אירופאי ייחודי הקניית כלים למעורבות פעילה בנושאי מדע-חברה לכלל אזרחי העתיד חזית המדע והטכנולוגיה אוריינות מדעית לחיים שית Engage חשיפה ראשונית לפרויקט אירופאי ייחודי הקניית כלים למעורבות פעילה בנושאי מדע-חברה לכלל אזרחי העתיד חזית המדע והטכנולוגיה אוריינות מדעית לחיים שיתוף פעולה בין מורים שיח טיעוני (ארגומנטציה) בקרב תלמידים

קרא עוד

תיאוריה קווירית וקולנוע

תיאוריה קווירית וקולנוע סמינר: תיאוריות של מיניות וקולנוע החוג לקולנוע וטלוויזיה, אוניברסיטת תל אביב מרצה: ד"ר רז יוסף 1 חדר 211, בניין מקסיקו שעות קבלה: בתיאום מראש razyosef@post.tau.ac.il תיאור הסמינר: תיאוריה קווירית היא מתודת

קרא עוד

בי"ס כרמלית- חיפה

ביס כרמלית- חיפה בי"ס כרמלית- חיפה מבחן הבנת הנקרא ולשון לכיתה ה' שליש שני תאריך: שם: חברים טובים- קראו היטב את השאלות לפני שאתם עונים משך הבחינה: 09 דקות ציון המבחן מ 89 נקודות קראו את הקטע שלפניכם: חבר טוב בעירק חיו

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 יעוץ פנג שואי לבית מאת: ניצה שטרויך ה. אדריכלות פנג שואי אסטרולוגיה סינית בייעוץ פנג שואי לבית יש כמה וכמה שכבות של עומק לתיקונים והפעלות לאיזון הבית ודייריו. הבסיס הוא הבגואה וכיווני שינה ישיבה נכונים

קרא עוד

SF4604MCNR Dolce Stil Novo תנור קומפקטי משולב מיקרוגל זכוכית שחורה EAN13: רכיבים בגימור נחושת פונקציות בישול 13 פונקציית ניקוי פירוליטי

SF4604MCNR Dolce Stil Novo תנור קומפקטי משולב מיקרוגל זכוכית שחורה EAN13: רכיבים בגימור נחושת פונקציות בישול 13 פונקציית ניקוי פירוליטי תנור קומפקטי משולב מיקרוגל EAN13: 8017709217853 רכיבים בגימור נחושת פונקציות בישול 13 פונקציית ניקוי פירוליטי באדים מתכונים ניתנים לתכנות 10 תוכניות אפיה אוטומטיות 50 פונקציית הפשרה, התפחה, הפעלת שבת בקרת

קרא עוד

ח ס פ - י ש י ז ר א מ w w w. p t o r a. c o. i l S a l e p t o r a. c o. i l

ח ס פ - י ש י ז ר א מ w w w. p t o r a. c o. i l S a l e p t o r a. c o. i l 2 0 1 9 ח ס פ - י ש י ז ר א מ 054-9852860 w w w p t o r a c o i l S a l e s @ p t o r a c o i l Sack Of Nuts Haroset in a box מ א ר ז מ ת ו ק ו י י ח ו ד י : צ נ צ נ ת ח ר ו ס ת מ ד ב ר י ת מ י ו ח ד ת

קרא עוד

Microsoft Word - solutions.doc

Microsoft Word - solutions.doc תחרות גיליס 009-00 הרי פוטר הגיע לחנות הדובשנרייה בהוגסמיד. הוא מגלה, שהכסף שלו מספיק בדיוק ל- סוכריות קוסמים ול- 5 קרפדות שוקולד, או בדיוק ל- 0 קרפדות שוקולד ול- 0 נשיקות מנטה, או בדיוק ל- 45 נשיקות מנטה

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 תפקיד המנחה בארגונים דני לוי OD - פתיחת המושב: תפקיד המנחה בארגונים כנגזר מתפקיד יועץ OD דני לוי ( 15 ד'( הרצאה ראשונה: המנחה כאומן לבין ארגון וערכיו העסקיים ניר גולן ( 25 ד'( "דאדא" במפגש בין ערכיו המקצועיים,

קרא עוד

תוכנה חופשית מאחורי הקלעים? על סדר היום: קצת על עצמי מה זאת תוכנה חופשית? ההיסטוריה של תוכנה חופשית כיצד תוכנה חופשית משתלבת בשוק התוכנה היתרונות של ת

תוכנה חופשית מאחורי הקלעים? על סדר היום: קצת על עצמי מה זאת תוכנה חופשית? ההיסטוריה של תוכנה חופשית כיצד תוכנה חופשית משתלבת בשוק התוכנה היתרונות של ת תוכנה חופשית מאחורי הקלעים? על סדר היום: קצת על עצמי מה זאת תוכנה חופשית? ההיסטוריה של תוכנה חופשית כיצד תוכנה חופשית משתלבת בשוק התוכנה היתרונות של תוכנה חופשית. דוגמאות מהשטח 1 ליאור קפלן 30/11/05 קצת

קרא עוד

Homework-L9-Skills-1.pub

Homework-L9-Skills-1.pub My Kriah Homework 1st Grade Level 9: All Skills Much me, energy, and money was invested in developing this program. Therefore reproduc on of this work, whether in it s en rety, in part, or in any form

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 RESOLUTION Resolution Spatial Resolution Contrast resolution Temporal Resolution Types of Resolution Spatial Resolution also called Detail Resolution the combination of AXIAL and LATERAL resolution -

קרא עוד

כנס הסברה בנושא ההוסטל

כנס הסברה בנושא ההוסטל כנס הסברה בנושא ההוסטל 8/7/2018 1 תחילת האירוע 25/5/18 למועצה המקומית ולתושבים נודע לראשונה על הקמת הוסטל לדרי רחוב ונפגעי התמכרויות מפרסומים ברשתות החברתיות ולא בעדכון מסודר. מיקומו: שדרות בן גוריון 5,

קרא עוד

מטלת סיום שם הקורס: מורי מורים "עברית על הרצף" מוגשת ל- ד"ר האני מוסא תאריך הגשה: מגישה: זייד עביר יסודי ספר בית קחאוש אלפחם אום 1

מטלת סיום שם הקורס: מורי מורים עברית על הרצף מוגשת ל- דר האני מוסא תאריך הגשה: מגישה: זייד עביר יסודי ספר בית קחאוש אלפחם אום 1 מטלת סיום שם הקורס: מורי מורים "עברית על הרצף" מוגשת ל ד"ר האני מוסא תאריך הגשה: 10.10.2016 מגישה: זייד עביר יסודי ספר בית קחאוש אלפחם אום 1 הקדמה רכישתה של שפה שניה או זרה היא תופעה לשונית פסיכולוגית,

קרא עוד

מצגת של PowerPoint

מצגת של PowerPoint סכנות התחשמלות והגנה בשיטת זינה צפה בטיחות במתקני חשמל השפעות זרם חשמלי העובר בגוף האדם אמצעי הגנה בסיסי כנגד חשמול הנו בידוד חשמלי במקרה של נזק לבידוד עלול להופיע מתח על הגוף או המעטה המתכתי קצר לגוף

קרא עוד

Microsoft Word - Ass1Bgu2019b_java docx

Microsoft Word - Ass1Bgu2019b_java docx ת ר ג י ל 1 ב ק ו ר ס מ ב ו א לתכנות 202.1.9031 JAVA סמסטר ב, ת נ א י ם ו ל ו ל א ו ת תאריך אחרון להגשה בציון מלא : 02.04.19 עד שעה : 23:55, כ ל יום איחור ל א מ א ו ש ר א ו ח ל ק ממנו מודריד 10 נקודות

קרא עוד

מערך פעולה 55 דקות מטרות: )1 )2 )3 נושא: המשימה: הגשמה משך החניך יגדיר מהי הגשמה וכיצד היא ביטוי של החלום במציאות. הפעולה החניך ישאף להגשמה בחייו. החנ

מערך פעולה 55 דקות מטרות: )1 )2 )3 נושא: המשימה: הגשמה משך החניך יגדיר מהי הגשמה וכיצד היא ביטוי של החלום במציאות. הפעולה החניך ישאף להגשמה בחייו. החנ מערך פעולה 55 דקות מטרות: )1 )2 )3 נושא: המשימה: הגשמה משך החניך יגדיר מהי הגשמה וכיצד היא ביטוי של החלום במציאות. הפעולה החניך ישאף להגשמה בחייו. החניך יבין כי הגשמה אינה משימה פשוטה והיא מחייבת גם עשייה.

קרא עוד

תקנון כדורגל כללי 1. הוראות תקנון זה, הינן ייחודיות לענף הכדורגל ובאות להוסיף על הוראות התקנון הכללי. 2. המשחקים ייערכו לפי חוקת המשחקים הנהוגה בהתאחד

תקנון כדורגל כללי 1. הוראות תקנון זה, הינן ייחודיות לענף הכדורגל ובאות להוסיף על הוראות התקנון הכללי. 2. המשחקים ייערכו לפי חוקת המשחקים הנהוגה בהתאחד תקנון כדורגל כללי 1. הוראות תקנון זה הינן ייחודיות לענף הכדורגל ובאות להוסיף על הוראות התקנון הכללי. 2. המשחקים ייערכו לפי חוקת המשחקים הנהוגה בהתאחדות לכדורגל בישראל להוציא הוראות מיוחדות המפורטות בתקנון

קרא עוד

SFP6603NRE Dolce Stil Novo תנור פירוליטי 60 ס"מ, זכוכית שחורה +A דרגת אנרגיה EAN13: רכיבים בגימור נחושת פונקציות בישול 10 פונקציות ניקוי

SFP6603NRE Dolce Stil Novo תנור פירוליטי 60 סמ, זכוכית שחורה +A דרגת אנרגיה EAN13: רכיבים בגימור נחושת פונקציות בישול 10 פונקציות ניקוי תנור פירוליטי 60 ס"מ, זכוכית שחורה +A דרגת אנרגיה EAN13: 8017709217440 רכיבים בגימור נחושת פונקציות בישול 10 פונקציות ניקוי: פירוליטי/פירוליטי חסכני מתכונים ניתנים לתכנות 10 תוכניות אפיה אוטומטיות 50 פונקציית

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation הקלטה עצמית באמצעות Tablet PC תמצית פעילות 2009-2014 הטמעת אוטומציה מלאה ב- 2015 מדור טכנולוגיות למידה וייעוץ מערך המחשוב אב"ג הקלטה עצמית באמצעות Tablet PC הסבר על השיטה יתרונות וחסרונות תמצית פעילות

קרא עוד

< A2F2F E6B696B E636F2E696C2FE4E7F8E3E92DE4E7E3F92DEEF9F8FA2DE5ECE5EEE32DEEF7F6E5F22E68746D6C>

< A2F2F E6B696B E636F2E696C2FE4E7F8E3E92DE4E7E3F92DEEF9F8FA2DE5ECE5EEE32DEEF7F6E5F22E68746D6C> Page 1 of 5 נתוני האמת: זינוק במספר החרדים שעובדים ומשרתים נתונים מנפצי מיתוסים שמפרסם מוסד שמואל נאמן, מראים כי חל גידול של מאות אחוזים בגיוס לצבא, לשירות האזרחי ובהשתלבות חרדים בשוק העבודה. ח"כ אורי

קרא עוד

תקנון Switc h To Mac 2019

תקנון Switc h To Mac 2019 5.3.19 תקנון Mac Switch to עם istore לשנת 2019 1. הגדרות סער טכנולוגיות (ז.ח) בע מ ח.פ 514632561 (להלן: ("istore" מקיימת תוכנית מכירות תחת השם Mac Switch to ואשר תנאי ההשתפות בו מפורטים בתקנון זה (להלן:

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 אלון בבצ' קו, פסיכולוג מוסמך המרכז להורות באוניברסיטת ייל,)YALE( ארה"ב מטרות הסדנה העברת ידע מבוסס מחקר בתחום בעיות התנהגות אצל הילדים. הצגת הטיפול שנחשב ה standard gold בתחום בעיות התנהגות. הצגת מידע

קרא עוד

שאלון איבחון להפרעת קשב ריכוז ותחלואה נילווית שם הילד: תאריך לידה: תאריך מילוי השאלון: / / ממלא השאלון: / אמא אבא מורה גננת שלום, אנא ענו על השאלון הב

שאלון איבחון להפרעת קשב ריכוז ותחלואה נילווית שם הילד: תאריך לידה: תאריך מילוי השאלון: / / ממלא השאלון: / אמא אבא מורה גננת שלום, אנא ענו על השאלון הב שאלון איבחון להפרעת קשב ריכוז ותחלואה נילווית שם הילד: תאריך לידה: תאריך מילוי השאלון: / / ממלא השאלון: / אמא אבא מורה גננת שלום, אנא ענו על השאלון הבא על פי הסולם הבא: ההתנהגות המתוארת לא ניראית לעולם

קרא עוד

קריית החינוך ע"ש עמוס דה שליט חטיבה עליונה סיכום מחצית א' שכבת י"א הסתיימה לה המחצית הראשונה, בשנה מאתגרת - שנת בגרויות ראשונה לשכבה. במקביל ללימודים

קריית החינוך עש עמוס דה שליט חטיבה עליונה סיכום מחצית א' שכבת יא הסתיימה לה המחצית הראשונה, בשנה מאתגרת - שנת בגרויות ראשונה לשכבה. במקביל ללימודים סיכום מחצית א' שכבת י"א הסתיימה לה המחצית הראשונה, בשנה מאתגרת - שנת בגרויות ראשונה לשכבה. במקביל ללימודים נערכו מגוון פעילויות ואירועים שתיבלו את הלימודים והכינו את התלמידים לקראת העתיד. לימודים - בסוף

קרא עוד

לא טוב היות האדם לבדו

לא טוב היות האדם לבדו לא טוב היות האדם לבדו מטרה: עבודה יצירתית בעקבות לימוד פרק ב' בבראשית, ומתוך כך הטמעת הפרשנות שנלמדה וחשיבה על פרשנות אישית, מקורית. מהלך: לאחר לימוד פרשנים שונים על פסוק זה, התבקשו התלמידות, כמשימה לבית

קרא עוד

1

1 איך לבנות שגרות ניהוליות? מה זה שגרות ניהוליות? פעולות המבוצעות ב קבועה, לצרכי ניהול משימות ואנשים. למה זה חשוב? ניהול עם שגרות קבועות ועקביות מאופיין בסדר, ארגון ושליטה. השגרות מאפשרות למנהל להיות בקיא

קרא עוד

Why to contact <NORAIL.EMEKREFAIM.GMAIL.COM>

Why to contact <NORAIL.EMEKREFAIM.GMAIL.COM> PART OF EHUD OLMERT S LEGACY A ROLE MODEL FOR TODAY Mazel pushed some lightstands into the pool, causing a short-circuit and disabling the light, and then told the artist that: "This is not a work of art!

קרא עוד

מועד: א בחינה סופית במתמטיקה דיסקרטית משך הבחינה: 2 1 שעות מרצה: פרופ' תאופיק מנסור תאריך: סמסטר: א תשע"ח m 2 הוראות לנבחן: )1( הבחינה מו

מועד: א בחינה סופית במתמטיקה דיסקרטית משך הבחינה: 2 1 שעות מרצה: פרופ' תאופיק מנסור תאריך: סמסטר: א תשעח m 2 הוראות לנבחן: )1( הבחינה מו מועד: א בחינה סופית במתמטיקה דיסקרטית משך הבחינה: 2 1 שעות מרצה: פרופ' תאופיק מנסור תאריך: 26.01.2018 2 סמסטר: א תשע"ח m 2 הוראות לנבחן: )1( הבחינה מורכבת מ- 6 שאלות. כל שאלה מזכה ב- 20 נקודות כך הנקודות

קרא עוד

מרוץ סובב בית שמש , יום שישי 26

מרוץ סובב בית שמש , יום שישי 26 אליפות שוהם ה II- בסייקלו-קרוס מרוץ ראשון בסבב 2017 יום שישי 27.10.2017 מועדון אופניים ת"א,TACC מועצה מקומית שוהם ואיגוד האופניים בישראל שמחים להזמין אתכם למרוץ הראשון של סבב הסייקלו-קרוס בישראל. ביום

קרא עוד

"צעדת השיבה הגדולה": אירועי 13 באפריל 2018

צעדת השיבה הגדולה: אירועי 13 באפריל 2018 צעדת השיבה הגדולה" :" צעדת השיבה הגדולה " : תמונת מצב, מאזן ביניים" י ו ם ש י ש י ש ל ש ר י פ ת" א י ר ו ע י 13 ב א פ ר י ל 2018 15 ב א פ ר י ל 2018 1 עיקרי תמונת המצב ביום שישי 13 ב א פ ר י ל 2018 י ו

קרא עוד

1 לראות בעיניים עצומות כתבה ענת ישראלי אייר יעקב גוטרמן הוצאת הקיבוץ המאוחד סדרת קריאת- עשרה על הספר אביגיל מכיתה ז וזוהר מכיתה ח נפצעו בפיגוע חבלני כ

1 לראות בעיניים עצומות כתבה ענת ישראלי אייר יעקב גוטרמן הוצאת הקיבוץ המאוחד סדרת קריאת- עשרה על הספר אביגיל מכיתה ז וזוהר מכיתה ח נפצעו בפיגוע חבלני כ 1 לראות בעיניים עצומות כתבה ענת ישראלי אייר יעקב גוטרמן הוצאת הקיבוץ המאוחד סדרת קריאת- עשרה על הספר אביגיל מכיתה ז וזוהר מכיתה ח נפצעו בפיגוע חבלני כשנסעו באוטובוס. שניהם נפגעו בעיניהם והגיעו לאותו חדר

קרא עוד

סדנת תכנות ב C/C++

סדנת תכנות ב   C/C++ פקולטה: מדעי הטבע מחלקה: מדעי המחשב שם הקורס: מבוא למחשבים ושפת C קוד הקורס: 2-7028510 תאריך בחינה: 15.2.2017 משך הבחינה: שעתיים שם המרצה: ד"ר אופיר פלא חומר עזר: פתוח שימוש במחשבון: לא הוראות כלליות:

קרא עוד

סיכום האירועים בגבול רצועת עזה 21 באוקטובר 2018 ב- 17 ב א ו ק ט ו ב ר 2018 כ ל ל י ש ו ג ר ו ש ת י ר ק ט ו ת ל ע ב ר י ש ר א ל. א ח ת מ ש ת י ה ר ק ט

סיכום האירועים בגבול רצועת עזה 21 באוקטובר 2018 ב- 17 ב א ו ק ט ו ב ר 2018 כ ל ל י ש ו ג ר ו ש ת י ר ק ט ו ת ל ע ב ר י ש ר א ל. א ח ת מ ש ת י ה ר ק ט סיכום האירועים בגבול רצועת עזה 21 באוקטובר 2018 ב- 17 ב א ו ק ט ו ב ר 2018 כ ל ל י ש ו ג ר ו ש ת י ר ק ט ו ת ל ע ב ר י ש ר א ל. א ח ת מ ש ת י ה ר ק ט ו ת, ש נ ש א ו כ מ ו ת ג ד ו ל ה ש ל ח ו מ ר נ פ ץ,

קרא עוד

מספר נבחן / תשס"ג סמסטר א' מועד א' תאריך: שעה: 13:00 משך הבחינה: 2.5 שעות בחינה בקורס: מבחנים והערכה א' מרצה: ד"ר אבי אללוף חומר עזר

מספר נבחן / תשסג סמסטר א' מועד א' תאריך: שעה: 13:00 משך הבחינה: 2.5 שעות בחינה בקורס: מבחנים והערכה א' מרצה: דר אבי אללוף חומר עזר מספר נבחן 2002 2003 / תשס"ג סמסטר א' מועד א' תאריך: 29.1.03 שעה: 13:00 משך הבחינה: 2.5 שעות בחינה בקורס: מבחנים והערכה א' מרצה: ד"ר אבי אללוף חומר עזר: אין שימוש במחשבון: מותר בבחינה 10 עמודים כולל עמוד

קרא עוד

Slide 1

Slide 1 משחקי מחשב בהוראה ובלמידה שעור 5: משחקים לימודיים דודי פלס משחקים לימודיים לימוד הוא חלק אינטגרלי מכל משחק! אז מה זה משחק לימודי? מה שמשנה הוא כוונת יוצר המשחק... משחק שתוכנן ללמד תוכן ספציפי הוא משחק

קרא עוד

ש ב י ר ת ה, א ת ר ה ב י ת( ה ת נ ג ד ו ת נחרצת של הרשות הפלסטינית ל " סדנת העבודה " הכלכלית, שהאמריקאים עומדים לכנס ב ב ח ר י י ן 23 ב מ א י 2019 כ ל

ש ב י ר ת ה, א ת ר ה ב י ת( ה ת נ ג ד ו ת נחרצת של הרשות הפלסטינית ל  סדנת העבודה  הכלכלית, שהאמריקאים עומדים לכנס ב ב ח ר י י ן 23 ב מ א י 2019 כ ל ש ב י ר ת ה, א ת ר ה ב י ת( ה ת נ ג ד ו ת נחרצת של הרשות הפלסטינית ל " סדנת העבודה " הכלכלית, שהאמריקאים עומדים לכנס ב ב ח ר י י ן 23 ב מ א י 2019 כ ל ל י ל א ח ר ו נ ה הודיעו ארה " ב ו ב ח ר י י ן ע ל

קרא עוד

בארץ אחרת

בארץ אחרת בארץ אחרת כתבה טל ניצן איירה כנרת גילדר הוצאת עם עובד בע"מ 3112 על הספר זהו סיפור על ילדה שמגיעה יחד עם הוריה לעיר גדולה בארץ ארץ חדשה. הסיפור כתוב בגוף ראשון ומתאר חוויות ראשונות מן העיר הגדולה: גודלה

קרא עוד

אתר איראני פרסם נאום, שנשא מזכ"ל חזבאללה בפורום סגור בו הביע נאמנות מוחלטת למנהיג איראן. הצהרות דומות התפרסמו בעבר ע"י בכירים מאיראן ומחזבאללה

אתר איראני פרסם נאום, שנשא  מזכל חזבאללה בפורום סגור בו הביע נאמנות מוחלטת למנהיג איראן. הצהרות דומות התפרסמו בעבר עי בכירים מאיראן ומחזבאללה 14 ב מ ר ץ 2018 אתר איראני פרסם נאום, שנשא מזכ"ל חזבאללה בפורום סגור בו ה ב י ע נאמנות מוחלטת למנהיג איראן. הצהרות דומות התפרסמו בעבר ע"י בכירים מאיראן ו מ ד"ר ר ז צ י מ ט עיקרי המסמך ב- 12 ב מ ר ץ פ ר

קרא עוד

בעיית הסוכן הנוסע

בעיית הסוכן הנוסע במרכז חלם היה בור אזרחי חלם באופן קבוע נפלו לבור במרכז הכביש האזרחים שברו ידיים ורגליים וכמובן שפנו למועצת חלם לעזרה התכנסה מועצת חלם והחליטה סמוך לבור יש להקים בית חולים. ניהול עומס בשיטת נידן מגיש: עופר

קרא עוד

ענף המלונאות

ענף המלונאות 1 מאי 4102 המלונאות ענף תקציר של בגידול החיובית המגמה נמשכה 4102 שנת של הראשון ברביע שיא נשבר 4102 שבשנת לאחר זאת לישראל, תיירים כניסות הנכנסת. בתיירות של בשיעור הראשון ברביע עלה התיירות במלונות הלינות

קרא עוד

תהליכים מרכזיים שעברו הורים לאנשים המתמודדים עם מחלת נפש שהשתתפו ב'התערבות קבוצתית להפחתת סטיגמה עצמית' (Family-NECT)

תהליכים מרכזיים שעברו הורים  לאנשים המתמודדים עם מחלת נפש שהשתתפו  ב'התערבות קבוצתית להפחתת סטיגמה עצמית'  (Family-NECT) עמית ימין, דיויד רועה ואורית קרניאלי-מילר החוג לבריאות נפש קהילתית אוניברסיטת חיפה 2014 מטרת המחקר הבנת תהליכים מרכזיים אותם עברו הורים לאנשים המתמודדים עם מחלת נפש, שהשתתפו בהתערבות קבוצתית להפחתת סטיגמה

קרא עוד

עיריית מפקד תכנון אסטרטגי ומחקר אוכלוסין חיפה

עיריית מפקד תכנון אסטרטגי ומחקר אוכלוסין חיפה עיריית מפקד תכנון אסטרטגי ומחקר אוכלוסין - 2008 חיפה הקדמה תוכן עניינים תכנון אסטרטגי ומחקר בעלון זה מוצגים נתונים על העיר חיפה שמבוססים על נתוני מפקד האוכלוסין שנערך על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת

קרא עוד

החינוך הגופני בבית הספר מה רצוי ? מהו מקומה ש המכללה?

החינוך הגופני בבית הספר מה רצוי ? מהו מקומה ש המכללה? חינוך גופני מתפיסת עולם לתוכנית לימודים המכללה ד"ר איתן אלדר האקדמית בוינגייט מה משפיע על תפיסת עולם של המורה? התנסות עבר )מה שהיה הוא שיהיה??( שירות צבאי תפיסה / הכתבה פוליטית גלובלית ומקומית מערכת הכשרה

קרא עוד

פיסיקה 1 ב' מרצים: גולן בל, משה שכטר, מיכאל גדלין מועד ב משך המבחן 3 שעות חומר עזר: דף נוסחאות מצורף, מחשבון אסור בהצלחה! חלק א'

פיסיקה 1 ב' מרצים: גולן בל, משה שכטר, מיכאל גדלין מועד ב משך המבחן 3 שעות חומר עזר: דף נוסחאות מצורף, מחשבון אסור בהצלחה! חלק א' פיסיקה 1 ב' 203-1-1391 מרצים: גולן בל, משה שכטר, מיכאל גדלין מועד ב 03.08.2017 משך המבחן 3 שעות חומר עזר: דף נוסחאות מצורף, מחשבון אסור בהצלחה! חלק א' - שאלות אמריקאיות (כל שאלה - 5 נק') - יש לסמן תשובה

קרא עוד

סיכום תערוכת התיירות IMTM חדשות חדשות ידיעות אחרונות יומן ערוץ Ynet דה מרקר

סיכום תערוכת התיירות IMTM חדשות חדשות ידיעות אחרונות יומן ערוץ Ynet דה מרקר סיכום תערוכת התיירות 9-10.02.2016 IMTM חדשות 8.2.16-2 חדשות 8.2.16-10 - 28.1 יומן ערוץ 12.2-1 10.2.16 -Ynet דה מרקר- 3.2.16 אינטרנט טלוויזיה רדיו עיתונות, גלובס,,MAKO דה מרקר,,NRG, nana10,,,,ias, מגפון,

קרא עוד

קיסר השכונה

קיסר השכונה קיסר השכונה כתבה נאוה מקמל-עתיר אייר ולדילן חסמן הוצאת ידיעות אחרונות- ספרי חמד 2014 על הספר גדי, תלמיד כיתה ו', יתום מאב, מאוד רוצה כלב. אמו של גדי, אינה מסכימה שיגדל כלב. למרות ניסיונות שכנוע שלו. שכנו

קרא עוד

פרופיל ארגוני - תדריך להכרת שירות - מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעו

פרופיל ארגוני - תדריך להכרת שירות - מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעו פרופיל ארגוני תדריך להכרת שירות מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעות פתיחה ונעילה. מספרי טלפון בשירות ובבית עובדים בכירים

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation הנח את הפלאפון במרכז החדר סדנאות ליבה למאמנים משמעת עצמית מטרות הסדנה הקניית כלים לבניית משמעת עצמית אצל השחקנים הקניית כלים ליצירת מאמץ מרבי, ניהול רגשות ואיפוק מודל ערכי הליבה מיצוי עצמי משמעת עצמית

קרא עוד

מצגת איחוד.pptx

מצגת איחוד.pptx !אורנית מאוזנת - מתנגדים לאיחוד נלחמים על הבית - פקודת מבצע רקע.מתוכנית איחודים ברמה הארצית אשר כללה עשרות ערים ומועצות נותר רק איחוד יישובי שער השומרון על הפרק.יודעי דבר מספרים כי שר הפנים יחד עם רוה

קרא עוד

בהמשך לאירועי "צעדת השיבה הגדולה" מנסים פעילים אנטי-ישראלים באירופה לארגן משט לרצועת עזה (תמונת מצב ראשונית)

בהמשך לאירועי צעדת השיבה הגדולה מנסים פעילים אנטי-ישראלים באירופה לארגן משט לרצועת עזה (תמונת מצב ראשונית) ארגון סיוע תורכי המקיים פעולות הומניטאריות ברחבי העולם, ה מ ס י י ע, חסין אורוכ,, בהמשך לאירועי " צעדת השיבה הגדולה" מנסים פעילים אנטי- ישראלים באירופה לארגן משט לרצועת ע ז ה ) תמונת מצב ראשונית) 29 2018

קרא עוד

מבחן סוף סמסטר מועד א 15/02/08 מרצה אחראית: דר שירלי הלוי גינסברג מתרגלים: גלעד קותיאל, דניאל גנקין הוראות: א. בטופס המבחן 7 עמודים ו 4 דפי נוסחאות. ב

מבחן סוף סמסטר מועד א 15/02/08 מרצה אחראית: דר שירלי הלוי גינסברג מתרגלים: גלעד קותיאל, דניאל גנקין הוראות: א. בטופס המבחן 7 עמודים ו 4 דפי נוסחאות. ב מבחן סוף סמסטר מועד א 15/02/08 מרצה אחראית: דר שירלי הלוי גינסברג מתרגלים: גלעד קותיאל, דניאל גנקין הוראות: א. בטופס המבחן 7 עמודים ו 4 דפי נוסחאות. בדקו שכל העמודים ברשותכם. ב. משך המבחן שלוש שעות (180

קרא עוד

הורות אחרת

הורות אחרת המרכז להורות אחרת הורות משותפת רחלי בר-אור גידי שביט טל. 053-4266496 Horut.acheret@gmail.com אתר המרכז www.alp.org.il המרכז להורות אחרת הוקם ע"י רחלי בר אור וגידי שביט ב 1994, נכון לינואר 2017 נולדו במסגרת

קרא עוד

Microsoft Word - בעיות הסתברות 1.doc

Microsoft Word - בעיות הסתברות 1.doc תרגול בעיות הסתברות. גולן מטיל פעמים קובייה הוגנת, מה ההסתברות שבכל אחת מהפעמים יקבל תוצאה שונה? () () () הילה קוראת ספר לפני השינה פעמים בשבוע, יוני סופר כבשים לפני השינה פעמים בשבוע, מה הסיכוי שהיום

קרא עוד

חטיבה של ג'יי סי הלת' קר בע"מ 1/10/2015 תקנון מבצע "תוכניות שנתיות" הטבה של חודשיים מתנה בעת רכישת "תוכנית שנתית" של עדשות מגע חד-יומיות ממותג אקיוביו

חטיבה של ג'יי סי הלת' קר בעמ 1/10/2015 תקנון מבצע תוכניות שנתיות הטבה של חודשיים מתנה בעת רכישת תוכנית שנתית של עדשות מגע חד-יומיות ממותג אקיוביו 1/10/2015 תקנון מבצע "תוכניות שנתיות" הטבה של חודשיים מתנה בעת רכישת "תוכנית שנתית" של עדשות מגע חד-יומיות ממותג אקיוביו TruEye 1-DAY ACUVUE או 1-DAY ACUVUE MOIST או.1-DAY ACUVUE MOIST for ASTIGMATISM

קרא עוד

על נתונייך ירושלים מצב קיים ומגמות שינוי

על נתונייך ירושלים מצב קיים ומגמות שינוי תיירות אורחים ו ירושלים בהשוואה למקומות נבחרים בישראל מאפייני התיירים 99 61% 73% 44% תיירים וישראלים* במלונות בירושלים, 2017-2000 ביקור של תיירים באתרים נבחרים בירושלים*, לפי דת, 2016 הכותל המערבי 16%

קרא עוד

צירים סמויים - דגם סוס SOSS צירים 4 CS55555 CS5552 CS5554 CS55505 מק"ט דגם 34.93mm 28.58mm 25.40mm 19.05mm מידה A 26.99mm 22.23mm 18.2

צירים סמויים - דגם סוס SOSS צירים 4 CS55555 CS5552 CS5554 CS55505 מקט דגם 34.93mm 28.58mm 25.40mm 19.05mm מידה A 26.99mm 22.23mm 18.2 סמויים - דגם סוס SOSS CS55555 CS555 CS555 CS55505 0 18 16 1 דגם.9mm 8.58mm 5.0mm 19.05mm מידה A 6.99mm.mm 18.6mm 1.9mm מידה B 19.70mm 17.8mm 117.8mm 95.5mm מידה C 1.70mm 9.5mm 5.56mm.97mm מידה D 7.1mm

קרא עוד

הנחיות הורדה ותפעול לספרים דיגיטלים. הוצאת כנרת, זמורה ביתן שמחה להגיש לכם, התלמידים, ספר דיגיטלי. הספרים עצמם הינם בקבצי PDF הניתנים להורדה ללא עלות

הנחיות הורדה ותפעול לספרים דיגיטלים. הוצאת כנרת, זמורה ביתן שמחה להגיש לכם, התלמידים, ספר דיגיטלי. הספרים עצמם הינם בקבצי PDF הניתנים להורדה ללא עלות הנחיות הורדה ותפעול לספרים דיגיטלים. הוצאת כנרת, זמורה ביתן שמחה להגיש לכם, התלמידים, ספר דיגיטלי. הספרים עצמם הינם בקבצי PDF הניתנים להורדה ללא עלות וללא צורך ברישום לאתר למשתמשי סדרת פשוט חשבון. בספרים:

קרא עוד

עסקאו

עסקאו ממשל תאגידי: מושגים, מאפייני יסוד ואתגרי היישום פרופסור אהוד קמר אוניברסיטת תל-אביב נובמבר 2013 מבנה ההרצאה 1. את מי משרת התאגיד? 2. הגדרת הממשל התאגידי יעילות ואתיקה אם יישאר זמן: אתגרי הממשל התאגידי

קרא עוד

חינוך לשוני הוראת קריאה: נקודת מבט של הערכה: מהן הסוגיות שבהן ידע מחקרי עשוי לסייע בעיצוב מדיניות ועשייה?

חינוך לשוני הוראת קריאה:  נקודת מבט של הערכה: מהן הסוגיות שבהן ידע מחקרי עשוי לסייע בעיצוב מדיניות ועשייה? חינוך לשוני שפה ערבית סוגיות שבהן ידע מחקרי עשוי לסייע בעיצוב מדיניות ועשייה - נקודת מבט של הערכה מפגש לימודי 7.7.2011 אימאן עואדיה מנהלת תחום מבחנים בערבית - הרשות הארצית 2011# 1 מהי? היא הגוף המוביל

קרא עוד

מסע מדע ו - מסע ברכב שטח ביבשות רחוקות

מסע מדע ו - מסע ברכב שטח ביבשות רחוקות הנחיות הורדה ותפעול לספרים דיגיטלים. הוצאת כנרת, זמורה ביתן שמחה להגיש לכם, התלמידים, ספר דיגיטלי. הספרים עצמם הינם בקבצי PDF הניתנים להורדה ללא עלות וללא צורך ברישום לאתר למשתמשי סדרת פשוט חשבון. בספרים:

קרא עוד

ריבוי תפקידים, קונפליקט בין-תפקידי והעצמה אצל פעילים קהילתיים משכונות מצוקה בישראל

ריבוי תפקידים, קונפליקט בין-תפקידי והעצמה אצל פעילים קהילתיים משכונות מצוקה בישראל ריבוי תפקידים, קונפליקט בין-תפקידי והעצמה אצל פעילים קהילתיים משכונות מצוקה בישראל ד"ר דורית ברפמן ריבוי תפקידים מקבץ של מצבים במערכת החברתית אשר יש בהם ציפיות, זכויות, מחויבויות ואחריות ( Moen.)et al.,

קרא עוד

תכנות מונחה עצמים א' – תש"ע

תכנות מונחה עצמים א' –  תשע 1 תכנות מונחה עצמים והנדסת תוכנה תשע"ו 2 בנאי העתקה בניית העתק של אובייקט קיים. בניית העתק בעת העברת אובייקט לפונקציה. בניית העתק בעת החזרת אובייקט מפונקציה. ניתן להגדיר בנאי העתקה. אם לא מגדירים, אז הקומפיילר

קרא עוד

הכנס השנתי של המכון לחקר הגורם האנושי לתאונות דרכים

הכנס השנתי של המכון לחקר הגורם האנושי לתאונות דרכים אופניים חשמליים סקירה ותחזית ד"ר שי סופר המדען הראשי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים הכנס השנתי של המכון לחקר הגורם האנושי לתאונות דרכים יולי 2015, אוניברסיטת בר אילן רקע שוק הרכב במדינת ישראל ובעיקר בערים

קרא עוד

BIG DATA תיאור הקורס המונח Big Data הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות, הוא הופך למגמה רווחת בתעשייה. המשמעות הפרקטית של המונח Big Data הינה טכנולוגיות נ

BIG DATA תיאור הקורס המונח Big Data הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות, הוא הופך למגמה רווחת בתעשייה. המשמעות הפרקטית של המונח Big Data הינה טכנולוגיות נ BIG DATA תיאור הקורס המונח Big Data הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות, הוא הופך למגמה רווחת בתעשייה. המשמעות הפרקטית של המונח Big Data הינה טכנולוגיות ניתוח וניהול מאגרי מידע בעלי נתונים שאינם מאורגנים,

קרא עוד

מערך פעולה

מערך פעולה מטרות: 0( החניך יבין את המושג "הגשמה". )4 )2 מערך פעולה נושא: במעלה הפרמידה החניך ילמד מהי הפירמידה של מאסלו ויטיל ספק בקונוטציה למושג- "הגשמה עצמית". החניך יסיק כי הגשמה עצמית קשורה בד בבד בעשייה חברתית.

קרא עוד

תהליך קבלת החלטות בניהול

תהליך קבלת החלטות בניהול תהליך קבלת החלטות בניהול לידיה גולדשמידט 2011 מהו תהליך קבלת החלטות? תהליך אק טיבי וקריטי קבלת החלטות בנושאים פשו טים ורוטיניים שפתרונן מובנה בחירה בין אל טרנטיבות החלטות מורכבות הדורשות פתרונות יצירתיים

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation המרד הגדול: התבוסה במרד והתוצאות הדמוגרפיות שלו תוצאות המרד הגדול התבוסה במרד לאחר התבוסה שנחל קסטיוס גאלוס, הנציב הסורי שלא הצליח לכבוש את ירושלים, בשנת 66 התמנה אס פ ס י נ וס למפקד המלחמה נגד היהודים.

קרא עוד

הטכניון מכון טכנולוגי לישראל הפקולטה למדעי המחשב הוראות הגשה: ההגשה בזוגות. הוסיפו שמות, ת.ז., אי-מייל, תא אליו יש להחזיר את התרגיל ואת תשובותיכם לתרג

הטכניון מכון טכנולוגי לישראל הפקולטה למדעי המחשב הוראות הגשה: ההגשה בזוגות. הוסיפו שמות, ת.ז., אי-מייל, תא אליו יש להחזיר את התרגיל ואת תשובותיכם לתרג הטכניון מכון טכנולוגי לישראל הפקולטה למדעי המחשב הוראות הגשה: ההגשה בזוגות. הוסיפו שמות, ת.ז., אי-מייל, תא אליו יש להחזיר את התרגיל ואת תשובותיכם לתרגיל, הדפיסו והגישו לתא הקורס בקומה. מבנה מחשבים ספרתיים

קרא עוד

סדנת חזון משאבי אנוש

סדנת חזון משאבי אנוש תקשורת חזותית אינפוגרפיקה איך הופכים מידע לאטרקטיבי? מאמן חזותי פיטר מלץ אפריל יולי 2019 מרצה בבצלאל מרצה בבצלאל מאמן חזותי מאמן חזותי 4 סיבות לכישלון בפירסומים )מבחינה חזותית( 51% המלל רב מדי מלל קטן,

קרא עוד

נהג, דע את זכויותיך! 1 עי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד האיגוד המקצועי שלך! מען - הא

נהג, דע את זכויותיך! 1 עי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד האיגוד המקצועי שלך! מען - הא נהג, דע את זכויותיך! 1 איגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען אהא 2 נהג! דע את זכויותיך! אין זה סוד, שמעבידים רבים אינם משלמים את המעט שמגיע

קרא עוד

פתרון שאלה 1: פתרון מוצע לבחינת מה"ט/משה"ח מערכות קירור ומיזוג אויר מועד א תשע"ח, חודש פברואר שנה 2018 מחבר: מר בוריס לחמן מכללת אורט סינגאלובסקי הערה

פתרון שאלה 1: פתרון מוצע לבחינת מהט/משהח מערכות קירור ומיזוג אויר מועד א תשעח, חודש פברואר שנה 2018 מחבר: מר בוריס לחמן מכללת אורט סינגאלובסקי הערה פתרון שאלה 1: פתרון מוצע לבחינת מה"ט/משה"ח מערכות קירור ומיזוג אויר מועד א תשע"ח, חודש פברואר שנה מחבר: מר בוריס לחמן מכללת אורט סינגאלובסקי הערה: יש לתקן ערך בנתון השאלה כמות המים שנפלטים בהזעה ל- 3.6kg/hr

קרא עוד