מקרואים

גודל: px
התחל להופיע מהדף:

Download "מקרואים"

תמליל

1 עמוד 1 מתוך היכנסו לתוכנת המצגות.Power Point שמרו את קובץ המצגת בתיקיית טכנאי צעיר הנמצאת בתיקיית השכבה. שם הקובץ כשמות התלמידים המבצעים את המשימה. שנו את פריסת השקופית לשקופית 2 תכנים. קבעו ערכת נושא למצגת )עיצוב שקופית << ערכת נושא(. בתיבת הכותרת הקלידו כותרת: טכנאי צעיר - עולם החומרה וקבעו לכותרת סגנון.WordArt בתיבת התוכן הימנית הקלידו את שמות התלמידים, כיתה, בית ספר ותאריך ועצבו את התוכן. בתיבת התוכן השמאלית הוסיפו גרפיקה חכמה מסוג מחזור << מוקדי מתפצל. הקלידו את המידע: במרכז: עולם החומרה, בהיקף: מארז, לוח אם, ציוד היקפי. עצבו את הגרפיקה החכמה )עיצוב לבחירתכם( הוסיפו באמצעות גוגל תמונות 2-3 תמונות מתאימות. הוסיפו למרכיבי השקופית הנפשת כניסה, סוג לבחירתכם, בסדר הבא: כותרת, תיבות תוכן, תמונות וקבעו תזמון.8.9 אוטומטי "אחרי הקודם" בין מרכיבי השקופית. 10. שימרו את השינויים שבצעתם במצגת באמצעות לחצן שמירה. מארז עולם החומרה לוח אם ציוד היקפי

2 עמוד 2 מתוך 12 היכנסו לקובץ היחידה שלכם הנמצא בתיקיית טכנאי צעיר הכיתתית. גשו לסוף המצגת והוסיפו למצגת שקופית חדשה פריסה: כותרת ותוכן. בתיבת הכותרת הקלידו כותרת: עולם החומרה -מה במארז וקבעו לכותרת סגנון.WordArt בתיבת התוכן:.1.4 הוסיפו גרפיקה חכמה מסוג מחזור << מוקדי מתפצל. קבעו סה"כ 5 צורות היקפיות הקלידו את המידע: במרכז: מה במארז בהיקף: תיבת המארז, ספק כוח, לוח אם, דיסק קשיח, כונן תקליטורים עצבו את הגרפיקה החכמה )עיצוב לבחירתכם(. 5. הוסיפו למרכיבי השקופית הנפשת כניסה, סוג לבחירתכם, בסדר הבא: כותרת, תיבת תוכן וקבעו תזמון אוטומטי "אחרי הקודם" בין מרכיבי השקופית. שימרו את השינויים שבצעתם במצגת באמצעות לחצן שמירה. לכל אחד מרכיבי המארז הוסיפו שקופית חדשה פריסה: כותרת תוכן ובצעו את הפעולות הבאות:.6.7 בתיבת הכותרת הקלידו את שם הרכיב וקבעו לכותרת סגנון.WordArt בתיבת התוכן קבעו סוג גופן לבחירתכם, גודל גופן 18-22, צבע לבחירתכם, תוך שמירה על עקביות העיצוב בכל השקופיות הקפידו על סוג וגודל גופן זהה. הקלידו את המידע אודות הרכיב. הוסיפו באמצעות גוגל תמונות 2-3 תמונות מתאימות. הוסיפו למרכיבי השקופית הנפשת כניסה, סוג לבחירתכם, בסדר הבא: כותרת, תיבת תוכן, תמונות וקבעו תזמון אוטומטי "אחרי הקודם" בין מרכיבי השקופית שימרו את השינויים שבצעתם במצגת באמצעות לחצן שמירה.

3 עמוד 3 מתוך 12 תיבת המארז: התיבה שבה מותקנים כל חלקי מערכת המחשב ובכלל זה לוח האם, ספק כוח, זיכרונות, כונני אחסון, כרטיסי ההרחבה ועוד. באנגלית:,system unit בעברית: יחידת המערכת )מארז(. ספק כוח: התקן חשמלי המורכב בתוך מארז המחשב ומטרתו המרת מתח רשת החשמל החיצונית לזרם מתח חשמלי הנדרש ישירות על ידי המחשב. באנגלית:,power supply בעברית: ספק כוח. לוח אם: לוח פלסטיק שמכיל את מעגלי החשמל של המחשב ועליו מותקנים המעבד, הזיכרון, בקר הדיסקים ורכיבי מחשב נוספים. על לוח האם מותקנים חריצי ההרחבה להרכבת כרטיסי תיאום של התקנים חיצוניים שונים. באנגלית:,motherboard בעברית: לוח אם. דיסק קשיח: הדיסק הקשיח הוא למעשה מחברת אנושית בה נשמר מידע לאורך זמן. בעוד שהזיכרון הזמני של המחשב אוגר את המידע הנחוץ למחשב באותו רגע, הדיסק הקשיח שומר את כל המידע לטווח ארוך ולא רק לשימוש רגעי ולכן נפחו גדול יותר מהזיכרון. באנגלית:,HD - hard disk בעברית: דיסק קשיח. כונן תקליטורים: כונן המאפשר קריאה של מידע הנמצא על גבי תקליטורים של מידע על תקליטורים. באנגלית:,CD-ROM drive בעברית: כונן תקליטורים. )דיסקים(. במקרה והכונן הוא כונן צורב יש לו גם יכולת כתיבה

4 עמוד 4 מתוך 12 היכנסו לקובץ היחידה שלכם הנמצא בתיקיית טכנאי צעיר הכיתתית. גשו לסוף המצגת והוסיפו למצגת שקופית חדשה פריסה: כותרת ותוכן. בתיבת הכותרת הקלידו כותרת: עולם החומרה בתיבת התוכן: - לוח אם וקבעו לכותרת סגנון.WordArt.1.4 הוסיפו גרפיקה חכמה מסוג מחזור << מוקדי מתפצל. קבעו סה"כ 10 צורות היקפיות הקלידו את המידע: במרכז: לוח אם בהיקף: מעבד, זיכרון,RAM זיכרון,ROM זיכרון מטמון, כרטיס קול, כרטיס מסך, כרטיס רשת, חריצי הרחבה, בקרים, התקני יציאה עצבו את הגרפיקה החכמה )עיצוב לבחירתכם(. 5. הוסיפו למרכיבי השקופית הנפשת כניסה, סוג לבחירתכם, בסדר הבא: כותרת, תיבת תוכן וקבעו תזמון אוטומטי "אחרי הקודם" בין מרכיבי השקופית. שימרו את השינויים שבצעתם במצגת באמצעות לחצן שמירה. לכל אחד מרכיבי המארז הוסיפו שקופית חדשה פריסה: כותרת תוכן ובצעו את הפעולות הבאות:.6.7 בתיבת הכותרת הקלידו את שם הרכיב וקבעו לכותרת סגנון.WordArt בתיבת התוכן קבעו סוג גופן לבחירתכם, גודל גופן 18-22, צבע לבחירתכם, תוך שמירה על עקביות העיצוב בכל השקופיות הקפידו על סוג וגודל גופן זהה. הקלידו את המידע אודות הרכיב. הוסיפו באמצעות גוגל תמונות 2-3 תמונות מתאימות. הוסיפו למרכיבי השקופית הנפשת כניסה, סוג לבחירתכם, בסדר הבא: כותרת, תיבת תוכן, תמונות וקבעו תזמון אוטומטי "אחרי הקודם" בין מרכיבי השקופית שימרו את השינויים שבצעתם במצגת באמצעות לחצן שמירה.

5 עמוד 5 מתוך 12 מעבד )יחידת עיבוד מרכזית( המעבד הוא המוח של המחשב והוא הרכיב המבצע את פעולות המחשוב ועיבוד הנתונים ומבקר את פעולותיו. המעבד מורכב מקבוצה גדולה של טרנזיסטורים מיקרוסקופיים המאוגדים על לוח סיליקון זעיר ומסוגלים לבצע פעולות מתמטיות ולוגיות במהירות גבוהה מאוד - מיליארדי פעולות בשנייה אחת. המעבד הוא הבסיס לכל מערכת ממוחשבת, כאשר מצרפים לו התקני חומרה, הוא מסוגל לבצע פעולות מורכבות מאוד. עוצמת העיבוד של המעבד הוא הגורם העיקרי המשפיע על מהירות העבודה של המחשב כולו. באנגלית:,CPU - Central Processing Unit בעברית: יחידת עיבוד מרכזית. זיכרון RAM זיכרון ה- RAM הוא רכיב אלקטרוני המשלים את עבודתו של המעבד- כל נתוני העיבוד של המעבד מתבצעים בזיכרון ה- RAM וכל התוכנות המופעלות על ידי המשתמש רצות ומופעלות באמצעות זיכרון זה. בזיכרון ה- RAM נמצאות תוכנות, נתונים וקבצים הפעילים ברגע זה ועם כיבוי המחשב הם נמחקים. באנגלית:,RAM - random access memory בעברית: זיכרון לגישה אקראית. זיכרון ROM זיכרון אשר ניתן לכתוב עליו מידע פעם אחת ולאחר מכן אי אפשר לשנות את תוכנו. ישנם זיכרונות ROM מודרניים יותר אשר את תוכנם ניתן לשנות באמצעים שונים. זיכרון ROM הינו זיכרון איטי ובדרך כלל הוא מכיל תוכנות וכלים להפעלתו הבסיסית של המחשב. באנגלית:,ROM read only memory בעברית: זיכרון קריאה בלבד. זיכרון מטמון: זיכרון פנימי מסוג מהיר במיוחד ויקר מאוד. מהירותו של זיכרון זה מאפשרת למעבד לשמור שם מידע לו הוא זקוק לעיתים קרובות ולקרוא אותו במהירות וכך לשפר את ביצועיו בהרבה. בדרך כלל זיכרון המטמון הוא חלק מרכיב המעבד. כרטיס קול: כרטיס הקול הוא הלוח האלקטרוני המתווך בין המחשב לבין הרמקולים והמיקרופון המחוברים למחשב, כרטיס הקול יושב ככרטיס עצמאי על לוח האם ומחובר גם לכונן התקליטורים. קיימים לוחות אם מובנים שכרטיס הקול הוא חלק בלתי נפרד מלוח האם, כרטיס קול שיושב על לוח אם מובנה הוא מאיכות נמוכה יותר. כדי להשתמש בכרטיס קול יש להתקין במערכת ההפעלה תוכנה מתאימה. באנגלית CARD,VOICE בעברית כרטיס קול. כרטיס מסך: כרטיס המסך הוא המתווך בין המחשב לצג המחשב. כרטיסי המסך נבדלים במעבד המותקן עליהם, בכמות הזיכרון שיש להם ובתכונות נוספות כמו עריכת וידאו וחיבור לטלוויזיה. באנגלית CARD,SCEERN בעברית כרטיס מסך. כרטיס רשת:

6 עמוד 6 מתוך 12 כרטיס המאפשר לחבר מחשב מקומי לרשת מחשבים או למחשב אחר הנמצא באותו ארגון. חיבור המחשב לרשת מחשבים מאפשר לו ליהנות משירותים ומשאבים של כלל המחשבים הנמצאים באותה רשת. חיבור המחשבים באמצעות כרטיסי רשת מאפשר למחשב אחד להשתמש בתוכנות, קבצים וציודי היקפי של מחשב אחר. באנגלית: NETWORK ADAPTER בעברית : כרטיס רשת חריצי הרחבה: חריצים בלוח האם בהם אפשר להרכיב כרטיסי הרחבה. כרטיסי הרחבה יכולים להיות כרטיסי קול, מסך, מודם ועוד. על לוח האם מורכבים מספר סוגי חריצי הרחבה משום שקיימים סוגים שונים של כרטיסי הרחבה. באנגלית:,Slot בעברית: חריץ הרחבה. בקרים התקן המותקן על לוח אם ותפקידו לנהל אמצעי אחסון מסוג דיסק קשיח, כונן תקליטורים וכונן תקליטונים. החיבור בין התקן הבקר שעל לוח האם ולבין אמצעי האחסון נעשה באמצעות כבל חשמלי שנקרא צמה. באמצעות הבקר נשלפים נתונים מאמצעי האחסון לעיבוד ונכתבים נתונים שעובדו באמצעות המעבד לאמצעי האחסון. התקני יציאה: רכיבים אלקטרונים הנמצאים על לוח האם ותפקידם לקשר בין רכיבי החומרה הנמצאים במארז לבין הציוד ההיקפי הנמצא מחוץ למארז. באמצעות הציוד ההיקפי הנמצא מחוץ למארז מעביר המשתמש פקודות לרכיבי העיבוד הנמצאים במארז, התקני היציאה הם למעשה רכיבי הקישור בין פקודות המשתמש לרכיבי העיבוד.

7 עמוד 7 מתוך 12 היכנסו לקובץ היחידה שלכם הנמצא בתיקיית טכנאי צעיר הכיתתית. גשו לסוף המצגת והוסיפו למצגת שקופית חדשה פריסה: כותרת ותוכן. בתיבת הכותרת הקלידו כותרת: עולם החומרה - ציוד היקפי וקבעו לכותרת סגנון.WordArt בתיבת התוכן:.1.4 הוסיפו גרפיקה חכמה מסוג מחזור << מוקדי מתפצל. קבעו סה"כ 8 צורות היקפיות הקלידו את המידע: במרכז: ציוד היקפי בהיקף: מקלדת, עכבר, מסך, מיקרופון, רמקולים, סורק, ג'ויסטיק, מדפסת עצבו את הגרפיקה החכמה )עיצוב לבחירתכם(. 5. הוסיפו למרכיבי השקופית הנפשת כניסה, סוג לבחירתכם, בסדר הבא: כותרת, תיבת תוכן וקבעו תזמון אוטומטי "אחרי הקודם" בין מרכיבי השקופית. שימרו את השינויים שבצעתם במצגת באמצעות לחצן שמירה. לכל אחד מרכיבי המארז הוסיפו שקופית חדשה פריסה: כותרת תוכן ובצעו את הפעולות הבאות:.6.7 בתיבת הכותרת הקלידו את שם הרכיב וקבעו לכותרת סגנון.WordArt בתיבת התוכן קבעו סוג גופן לבחירתכם, גודל גופן 18-22, צבע לבחירתכם, תוך שמירה על עקביות העיצוב בכל השקופיות הקפידו על סוג וגודל גופן זהה. הקלידו את המידע אודות הרכיב. הוסיפו באמצעות גוגל תמונות 2-3 תמונות מתאימות. הוסיפו למרכיבי השקופית הנפשת כניסה, סוג לבחירתכם, בסדר הבא: כותרת, תיבת תוכן, תמונות וקבעו תזמון אוטומטי "אחרי הקודם" בין מרכיבי השקופית שימרו את השינויים שבצעתם במצגת באמצעות לחצן שמירה.

8 עמוד 8 מתוך 12 מקלדת: התקן הקלט הסטנדרטי במחשב אשר משמש להזנת הוראות ביצוע ונתונים. בעזרת המקלדת ניתן להזין נתוני טקסט, ספרות וסימנים שונים. המקלדת מחוברת ללוח האם באמצעות התקני היציאה שעל לוח האם. באנגלית:,Keyboard בעברית: מקלדת. עכבר: כלי הצבעה על פריטים במסך המחשב אשר מוחזק ביד ומופעל בהזזה על פני משטח אופקי. בעכבר יש בדרך כלל שני לחצנים בעזרתם ניתן לבצע פעולות שונות. יש הבדל בין לחיצה אחת click לבין לחיצה כפולה מהירה.double click העכבר מחובר ללוח האם באמצעות התקני היציאה שעל לוח האם. באנגלית,mouse בעברית עכבר. מסך: מכשיר המזכיר טלוויזיה בצורתו, אך מסוגל להציג תמונה בחדות גבוהה יותר ומיועד להציג תמונה הנוצרת על ידי המחשב. מסכי מחשב מתוכננים לעבודה ארוכה מטווח קרוב ולכן פולטים פחות קרינה ממכשיר טלוויזיה פשוט ותמונתם איכותית יותר למניעת בעיות עיניים. המסך מחובר למערכות המחשוב שבמארז באמצעות כרטיס המסך. באנגלית:,monitor בעברית מסך. מיקרופון רכיב חשמלי המאפשר להזין למחשב צליל ולהפכו לקובץ ממוחשב בעזרת כרטיס קול. במחשבים בעלי חיבור לרשת האינטרנט יכול המשתמש לבצע שיחות שמע באמצעות המיקרופון. המיקרופון מחובר למערכות המחשוב שבמארז באמצעות כרטיס הקול. באנגלית:,microphone בעברית: מיקרופון. רמקולים: כרטיסי הקול המותקנים במחשב אינם כוללים רמקול אלא שקע אליו ניתן לחבר רמקולים חיצוניים המשפרים את איכות השמע של הצלילים שמופקים במחשב ומושמעים באמצעות הרמקול הפנימי של המחשב. משתמשים רבים מחברים את יציאת הצליל למערכת סטריאו וכך משפרים עוד יותר את איכות הצליל. באנגלית:,speaker בעברית: רמקולים. סורק: מכשיר המכיל ראש רגיש לאור ומסוגל לקבל מידע גרפי )תמונה, ציור, מסמך מודפס( ולהופכו למידע דיגיטאלי הניתן לעיבוד במחשב, המידע הסרוק ניתן לאחסון כקובץ מחשב. באנגלית:,Scanner בעברית: סורק. ג'ויסטיק: רכיב חשמלי המתחבר למחשב ומאפשר לבצע פעולות שליטה ידניות במחשב בנוסח המזכיר שליטה במטוס. הג'ויסטיק נפוץ כמעט אך ורק לצורך שליטה במשחקים. הג'ויסטיק מחובר למערכות המחשוב שבמארז באמצעות כרטיס הקול. מדפסת: רכיב חשמלי המתחבר למחשב ומאפשר העברת מידע טקסטואלי וגראפי הקיים במחשב אל נייר. באנגלית: printer בעברית: מדפסת.

9 עמוד 9 מתוך היכנסו לקובץ המצגת שלכם. גשו לכל אחת משקופית רכיבי המחשב )פרט לרכיבים חריצי הרחבה, בקרים והתקני יציאה( שבמצגת ובצעו את הפעולות הבאות: 2.1. היכנסו לדפדפן האינטרנט ובאמצעות מנוע החיפוש גוגל אתרו )מצאו( את כתובת דף המידע אודות רכיב המחשב באתר האינטרנט ויקידפיה 2. היכנסו לדף המידע אודות רכיב המחשב באתר האינטרנט ויקידפיה והעתיקו את כתובתו של דף האינטרנט באמצעות פעולת העתק.Ctrl + C הוסיפו בשקופית צורת לחצן מסוג מידע. 2. הוספה << צורות << לחצני פעולה << לחצן סוג "מידע" איך מוסיפים לחצן פעולה? 2.4. הגדירו ללחצן המידע פעולת היפר קישור ל.URL הדביקו באמצעות פעולת הדבק Ctrl + V את כתובת דף האינטרנט אודות רכיב המחשב. לחצו אישור ושוב אישור שמרו את השינויים היכנסו לקובץ המצגת שלכם. בכל לחצן גרפיקה חכמה, בכל שקופית שער - שער ראשי, שער מה במארז, שער לוח האם ושער ציוד היקפי הוסיפו היפר קישור לשקופית המתאימה במצגת. איך יוצרים היפר קישור? - סמנו בלחצן הגרפיקה החכמה את טקסט התוכן באמצעות העכבר. - בתפריט הראשי בחרו באפשרות הוספה << היפר קישור - בחלונית הוספת היפר קישור בחרו "מקום במסמך זה" << בחרו את שקופית היעד, << לחצו אישור. בכל אחת משקופיות רכיבי המחשב במצגת הוסיפו לחצן פעולה מסוג "בית" המוביל לשקופית השער המתאימה לו. איך מוסיפים לחצן פעולה? - בתפריט הראשי נבחר הוספה << צורות << לחצני פעולה << לחצן סוג "בית" - בחלונית "הגדרות פעולה" נסמן היפר קישור ל << שקופית << בחירת השקופית המתאימה << אישור << אישור. 4. לכל לחצן פעולה )לחצן בית שהוספתם הוסיפו הנפשה וקבעו תזמון אוטומטי אחרי הקודם..5 שימרו את השינויים שבצעתם במצגת באמצעות לחצן שמירה. שם התלמיד/ה: כיתה: