איך לקחת משכנתא או למחזר

גודל: px
התחל להופיע מהדף:

Download "איך לקחת משכנתא או למחזר"

תמליל

1 1

2 2 הקדמה לתשומת הלב: כל הטקסט בספר כתוב בלשון זכר מטעם נוחות בלבד ומיועד לנשים וגברים כאחד. בספר "סודות המשכנתא הרווחית שלך" אני מנפץ מיתוס שכולנו גדלנו עליו ובזכותו מערכת הבנקאות מרוויחה כסף רב. את המיתוס אני מנפץ לרסיסים בעמוד 6, ע"י מתן 2 דוגמאות של לקוחות שהפסידו כסף רב רק בגלל שגם הם האמינו למיתוס ופעלו לפיו. אתה תיווכח בעצמך שהמיתוס שעליו גדלנו הוא איננו נכון ושהוא גורם להפסדים כבדים לכל אדם שנטל או שיטול משכנתא לפי אותו מיתוס. אגלה לך בעמודים את חמשת הפרמטרים לבניית תמהיל הלוואה רווחי, כך שגם אתה תוכל לבנות לך משכנתא רווחית בין אם יש לך משכנתא ובין אם אתה מתעתד לקחת משכנתא. לאחר מכן בעמודים אפרט את כל הפרמטרים שיובילו אותך לבניית תמהיל הלוואה רווחי לפי סוגי ההלוואות הקיימות במדינת ישראל. בעמודים אפרט את הפרמטרים לפי המסלול של ריבית קבועה צמודת מדד בעמודים אפרט את הפרמטרים לפי המסלול של ריבית קבועה שאינה צמודה. בעמודים אפרט את הפרמטרים לפי המסלול של ריבית משתנה צמודת מדד. בעמודים אפרט את הפרמטרים לפי המסלול של ריבית הפריים. בעמודים אפרט את הפרמטרים לפי המסלול של הלוואה ע"ב מט"ח. לאחר מכן בעמודים אציג את הדרך שגם בעלי משכנתא קיימת יוכלו לשפר את המשכנתא הנוכחית שלהם )כן זה אפשרי, גם אם לקחת משכנתא בעבר אתה יכול לשנות את התנאים שלה בכל שלב!(. ובעמודים אציג תמהיל הלוואה שנבנה לפי שיטת פשוט משכנתא, כך שהלקוח נהנה ממשכנתא רווחית. מאחל לך קריאה נעימה ויישום מהיר בדרך למשכנתא רווחית. מתחייב לחיסכון החודשי שלך, עומר דורון מנכ"ל פשוט משכנתא

3 3 קצת עליי ועל המשכנתא הראשונה שלי המשכנתא הראשונה שלקחתי הייתה בסכום של 133,000 לטובת רכישת דירה בבאר שבע. הרכישה הייתה מתוך מגמה למכור תוך שנה ולהנות מהרווח מהלך המכונה "עסקת אקזיט". הגעתי לבנק וביקשתי משכנתא לשנה, הפקידה בבנק אמרה לי 'לא', וההסבר היה שלוקחים משכנתא לתקופה מינימלית של 4 שנים. היא הציעה לי לקחת הלוואה של ריבית משתנה צמודת מדד. למזלי הגדול, לא הסכמתי להצעה שלה. היום אני יודע שאם הייתי נענה להצעה, הקרן היתה גדלה משמעותית. בסופו של דבר לקחתי הלוואת פריים ל- 25 שנה. בפועל החזרתי את ההלוואה לאחר 4 חודשים לתדהמתה המוחלטת של אותה פקידה, שלא כל כך הבינה מה עשיתי. הרווחתי בעסקה הזו, 40,000 זה היה נחמד וקל. אחרי העסקה הזו התחלתי להבין שישנם דברים בעולם המשכנתא שאף אחד לא מגלה. להפתעתי גם במסלול שעשיתי לתואר ראשון במימון ובמנהל עסקים לא שמעתי גם חצי מילה על הידע הכל כך נחוץ הזה בתחום המימון לדיור. יצאתי לחקור לעומק את נושא המשכנתא. מטרת המחקר שלי הייתה ליצור שיטה מצוינת ובדוקה לכל מי שזקוק למימון דיור. במהלך המחקר גיליתי שיש המון מידע שגוי. לדוגמא: ההנחה ש- 60% מתקופת החזר ההלוואה מוקדשת להחזר הריבית והצמדה. בשיטה שלי אני מוכיח שזה לא נכון. המשפט שאני שומע מרבים "אין מה לעשות, הקרן גדלה וממשיכים לשלם." התשובה שלי: יש מה לעשות, בשיטה שפיתחתי מקטינים את קרן ההלוואה במהירות. נקודה נוספת: הבנק לא מתייחס לנושא המדד בבואו להציע מסלול למימון. בשיטה שלי אני לוקח בחשבון עליות עתידיות במדד ושינויים עתידיים בהלוואת הפריים. אני מביא איתי מחשבה נדל"נית לעולם המשכנתא. אני מוצא שזה מהותי לבניה של תמהיל נבון. בין אם מדובר בנכס להשקעה ובין אם מדובר בנכס למגורים אז אני חושב על הלקוח ועל הצרכים שלו, מידע שישפיע באופן ישיר על מימון העסקה.

4 4 לדוגמא: משקיע רוצה לרכוש נכס להשקעה בשווי של 400,000 לצורך מימון העסקה המשקיע נטל משכנתא בגובה של. 300,000 כעבור 3 שנים מחיר הנכס עלה ל- 500,000 והמשקיע מחליט למכור את הנכס. לאחר מכירת הנכס, לתדהמתו הוא גילה שיש לו לשלם קנס של, 20,000 עבור פירעון מוקדם של הלוואתו. כלומר הרווח כבר לא 100,000 אלא. 80,000 דוגמא נוספת: זוג הלוקח משכנתא של 500,000 לטובת רכישת דירה. במהלך השנים רוצים לשדרג לדירה גדולה יותר. לאחר 7 שנים בבואם למכור את הנכס, הם בטוחים שהם צריכים להחזיר לבנק פחות מ-, 500,000 כיוון שבמשך 7 שנים כל חודש הם שילמו לבנק בפועל הם מגלים שהקרן עומדת על. 590,000 ולכן חיברתי את עולם הנדל"ן לעולם המימון ויצרתי שיטה שמונעת מקרים אלו.

5 תמהיל ההלוואה 5 כשנוטלים משכנתא ניגשים לבנק למשכנתאות ומבקשים מהבנקאי סכום הלוואה לצורך רכישת הנכס. כל בנק ירכיב על אותו סכום הלוואה מספר אפשרויות שונות, וגם אתה יכול להציע לבנק תמהיל הלוואה רווחי והבנק יקבל גם אותו. מה זה תמהיל הלוואה ואיך הוא נראה? תמהיל הלוואה מורכב ממספר תתי הלוואות. כל תת הלוואה מורכבת: סכום מסלול ההלוואה מספר השנים של ההלוואה. ריבית לדוגמא: הלוואה של 500,000 ניתן לחלק למספר תמהילים. תמהיל 1: תת ההלוואה הראשונה מורכבת מ- 250,000 שהמסלול של ההלוואה זה ריבית פריים של 3.1% ומספר השנים הם 22 שנים. תת הלוואה השנייה מורכבת מ- 250,000 כשהמסלול של ההלוואה זה ריבית קבועה צמודת מדד של 2.6% והשנים של ההלוואה הם 18 שנה. תמהיל 2: תת ההלוואה הראשונה מורכבת מ- 200,000 בריבית משתנה צמודת מדד ל- 20 שנה של 1.4%, כך שכל 5 שנים יש לי תחנת יציאה. תת הלוואה השנייה מורכבת מ- 300,000, בריבית קבועה צמודת מדד של 2.7% ל- 21 שנה תמהיל 3: תת הלוואה ראשונה מורכבת מ- 400,000 בריבית קבועה צמודת מדד של 2.02% ל 12 שנים תת הלוואה שנייה מורכבת מ- 100,000 בריבית פריים של 3% ל- 30 שנה. כפי שניתן לראות על אותו חצי מיליון שקל אפשר לבנות מספר רב של תמהילים.

6 המיתוס שגדלנו עליו נשבר! 6 לאחרונה קראתי באחד העיתונים הכלכליים על לקוח שביצע מכרז רביות און ליין מול פקידה של אחד מהבנקים למשכנתאות. הלקוח התגאה שהוא השיג מהבנק את הריבית הכי נמוכה שיש, והתגאה בכך שהיו אתו עוד 100 חברים און ליין שעזרו לו להשיג את הרביות הכי נמוכות. כמובן שאנחנו הישראלים לא רוצים לצאת פראיירים, ולכן הדבר שהכי חשוב בעת לקיחת הלוואת משכנתא זה להשיג את הריבית הכי נמוכה!. נכון? אז זהו שלא! הריבית היא לא רלוונטית בהלוואת המשכנתא ומה שחשוב זה תמהיל ההלוואה. זאת אומרת איך חילקתי את ההלוואה, לאיזה מסלולים ולכמה שנים פרסתי כל מסלול. כמובן שאני רוצה ריביות נמוכות, אבל אני רוצה ריביות נמוכות על תמהיל טוב. כלומר אני אגש לבצע מכרז רביות בין הבנקים רק אחרי שבניתי את תמהיל ההלוואה. כמובן שארצה לקבל את הריבית הכי נמוכה על תמהיל הלוואה טוב שמותאם לצרכים האישיים שלי. אציג כאן דוגמאות של לקוחות שלקחו משכנתא בריביות מאוד נמוכות יחסית לאותה תקופה ועדיין הם שילמו כסף רב לחינם, וכל זה בגלל שתמהיל ההלוואה שלהם היה גרוע!

7 7 נסקור כעת 2 דוגמאות לכך שתמהיל ההלוואה הוא הדבר הקריטי ביותר למשכנתא רווחית: דוגמא מספר 1:

8 8 זוהי דוגמא של זוג שלקח ב 522, בריבית קבועה צמודת מדד של 4.9% ל 25 שנה. באותה תקופה הריבית שהם קבלו )4.9%( הייתה ריבית מאוד טובה, אבל הזוג הזה בבעייה גדולה וכל זה רק בגלל תמהיל ההלוואה שלהם! הם לוו 522,840 שקל, ובמשך 78 חודשים הם שילמו לבנק קצת יותר מ- 251,452 שקל. שיעור ראשון בכיתה ב' - 520,000 פחות 250,000 כמה זה יוצא?, 270,000 נכון? הבעיה שבמשכנתאות זה לא מה שקורה בפועל. הזוג הנ"ל לווה, 522,840 בריבית טובה מאוד באותה תקופה )לריביות שניתנו בשנת 2004 ריבית של 4.9% היא ריבית מאוד טובה(. ובמשך 6 וחצי שנים הם שילמו לבנק 251,452. והיום הם צריכים להחזיר!. 581,680 זאת אומרת, הם לקחו 522,840 בשנת 6, 2004 וחצי שנים הם שילמו משכנתא קצת יותר מ-, 250,000 ולמרות שהם שילמו משכנתא כל חודש... היום עליהם להחזיר. 581,680 לא רק שהם לא הקטינו את הקרן, יש להם להחזיר יותר ממה שהם לקחו!. זה דבר שהוא לא נתפס במוח האנושי כי זה שובר לנו כל מוסכמה. הרי אנחנו למדנו ש- 520 פחות 250 שווה 270 והנה מסמך של הבנק מראה בדיוק הפוך לחלוטין. ראה שוב את הדוגמא בעמוד הבא:

9 9 זאת אומרת שכל מי שיש לו משכנתא והוא לקח משכנתא לתקופות ארוכות יתקל בתופעה הזו. במקרה הנ"ל מדובר בזוג ששילם קצת יותר מ - 250,000 שקל, שתכל'ס נזרקו לפח!. איך זה קורה? איך ייתכן שכל חודש משלמים לבנק כסף, ויש להחזיר יותר מסכום ההלוואה המקורי? הכול מתחיל ונגמר בתמהיל ההלוואה. אם תמהיל ההלוואה שלהם היה נבנה כמו שצריך הם לא היו מגיעים לסיטואציה הזו. אני מזכיר לך שהריבית היא, 4.9% נכון לאותה תקופה זו הייתה ריבית די טובה, בפועל הם משלמים, ומשלמים, ומשלמים והקרן שלהם רק גדלה!.

10 10 דוגמא מספר 2: זוג לקח הלוואה ב על סך 520,000 ל 24 שנה בריבית של 3.99%. במשך 30 חודשים הוא שילם לבנק, 91,132 וב הוא מכר את דירתו, אך לתדהמתו היה עליו להחזיר לבנק. 589,914 אני חוזר על המספרים הזוג הנ"ל לקח, 520,000 במשך 30 חודשים הוא שילם לבנק, 91,132 ויש לו להחזיר לבנק יותר מהסכום שהוא לקח 589,914. זה לא נראה הגיוני!. איך זה יכול להיות שכל חודש הבנק מקבל כסף ובסופו של דבר צריך להחזיר לבנק יותר מהסכום המקורי של ההלוואה?!. דו"ח יתרות לסילוק של הלוואתם )הצילום של מסמך הבנק( מראה שקרן ההלוואה שלהם

11 11 עומדת על 532,939 ויש להם עוד קנס של פירעון מוקדם בסך, 54,751 ולכן עליהם להחזיר לבנק. 589,914 לא רק שקרן ההלוואה הלכה וגדלה, אלא יש להם עוד לשלם קנס מאוד גבוה לבנק, וכל זה למה? כי הם רוצים להחזיר את ההלוואה לפני הזמן! למה זה קורה? בגלל שבעת בניית תמהיל ההלוואה שלהם לא נלקחו בחשבון פרמטרים רבים שגורמים לכך שקרן ההלוואה שלהם גדלה )ל 532,939 ( וגם יש להם לשלם קנס גבוה )54,751 ( בשל פירעון מוקדם של ההלוואה. אני לא אשכח את הדבר הראשון שהזוג הזה אמר לי לאחר שהוא ראה את הנתונים הנ"ל: "זה לא יכול להיות, הריבית שקיבלנו הייתה מאוד נמוכה ועוד התווכחנו עם הבנקים בכדי לקבל ריבית נמוכה...". אכן הריבית היא נמוכה, אבל התמהיל הוא גרוע!. תמהיל הלוואה לא נכון יכול לגרום ל 3 דברים: 1. קרן ההלוואה תגדל למרות התשלום החודשי לבנק עבור המשכנתא. 2. קנסות מיותרים בעבור פירעון מוקדם של ההלוואה 3. ההחזר החודשי הולך וגדל בצורה קיצונית עם השנים. כפי שניתן לראות מהדוגמאות הנ"ל: תמהיל הלוואה נכון הוא הדבר החשוב ביותר לבניית משכנתא רווחית!.

12 הפתרון המושלם למשכנתא רווחית: 12 מה עושים בפועל? איך גורמים לכך שלא נשלם כסף לחינם? איך משלמים פחות עבור הריבית וההצמדה? איך מקטינים את קרן ההלוואה במהירות? איך גורמים להימנעות/מיזעור קנס בעבור פירעון מוקדם של המשכנתא? איך גורמים לכך שההחזר החודשי לא יגדל בצורה משמעותית? אם אתה רוצה לדעת איך עושים זאת המשך לקרוא. בשנה האחרונה פיתחתי שיטה שנהנו ממנה 178 לקוחות של חברת "פשוט משכנתא", ואני רוצה לשתף גם אותך בשיטה הייחודית שפיתחתי. בשיטה שפיתחתי תהנה מהפרמטרים הבאים: 1. תשלם פחות כסף עבור ריבית והצמדה, כיוון שקרן ההלוואה תקטן במהירות. 2. עם השנים ההחזר החודשי ילך ויקטן. 3. הימנעות/מיזעור של קנסות עתידיים במקרה של פירעון מוקדם של הלוואת המשכנתא. כן זאת לא טעות! מה שאני הולך לגלות לכם ב 10 דקות הקרובות, ישבור כל מוסכמה שאפילו בנקאים מנוסים מדקלמים! ובכדי שתאמין שהשיטה עובדת מצורף דו"ח יתרות לסילוק של משקיע שנבנה עבורו תמהיל הלוואה לפי שיטת "פשוט משכנתא".

13 13 הוכחה שהשיטה עובדת: אתה בטח רוצה לדעת איך עושים זאת, ולכן אגלה לך כיצד בונים תמהיל משכנתא רווחי! פועלים לפי חמשת הפרמטרים שעל בסיסם השיטה עובדת.

14 5 הפרמטרים לבניית תמהיל הלוואה 14 כשאני בונה תמהיל הלוואה אני מתייחס לחמישה פרמטרים: עמלת פירעון מוקדם האם במסלול ההלוואה נשלם קנס במידה ונרצה לפרוע את ההלוואה לפני זמן פירעונה המקורי. לדוגמא: נטלת הלוואה בסך 320,000 בריבית קבועה צמודת של 4.15% לתקופה של 20 שנה, כעבור 4 שנים החלטת למכור את דירתך ופרעת את הלוואתך לפני הזמן ולכן תשלם עמלת פירעון מוקדם בסך. 33,939 אני כמובן רוצה למזער/להימנע מתשלום של קנס עבור פירעון מוקדם של ההלוואה ניתן לעשות זאת על ידי בניית תמהיל הלוואה נכון.

15 15 תנודתיות התנודתיות באה לידי ביטוי בשינויים שיתרחשו בריבית במהלך כל תקופת ההלוואה, לדוגמא: ישנן הלוואות שהריבית יכולה להשתנות כל חודש. אם נטלת הלוואה לתקופה של 20 שנה, הלוואת המשכנתא שלך חשופה לשינוי בריבית 240 פעמים במהלך כל תקופת ההלוואה שלך )שינוי כל חודש כפול 12 חודשים כפול 20 שנה שווה ל 240(. מה שהבנקים עושים היום הם מפתים לקוחות לקחת הלוואה בריבית משתנה צמודת מדד לתקופות יחסית קצרות. אם אני היום אגש לבנק ואקח הלוואה בריבית קבועה צמודת מדד ל- 20 שנה הבנק ייתן לי ריבית של. 2.9% אם אני אלך לאותו בנק ואני אבקש את אותה הלוואה ל- 20 שנה רק משתנה כל שנה, הבנק ייתן לי ריבית של 1.4%. זאת אומרת כל בנאדם הגיוני יבחר בריבית הנמוכה! 2.8% ל- 20 שנה או 1.1% ל- 20 שנה, מה עדיף? ברור שעדיף 1.1%. זהו שזה לא נכון, כי 1.1% זאת הלוואה שהיא משתנה כל שנה, וההלוואה השנייה אמנם היא בריבית יותר גבוהה, אך הריבית לא תשתנה במהלך כל תקופת ההלוואה, בעוד שבהלוואה בריבית משתנה צמודת מדד, הריבית תשתנה כל שנה ובטוח בעתיד היא תהיה יותר גבוהה מ 2.8%.

16 16 הצמדה בהלוואות צמודות )הן בהצמדה למדד המחירים לצרכן והן בהצמדות לשער החליפין( יתרת קרן ההלוואה יכולה לגדול, למרות ששלמת כל חודש לבנק סכום כסף לא מבוטל. לדוגמא: ביולי 2007 נטלת הלוואה בסך 520,000 לתקופה של 24 שנה בריבית קבועה צמודת מדד של 3.99% לשנה, כעבור 32 חודשים )במשך הזמן הזה שילמת לבנק ( 91, פנית לבנק ובררת את סכומה המדויק של יתרת הקרן. להפתעתך, יתרת הקרן שלך גדלה ב 12,939, לסכום של. 532,939 אני רוצה לשלם כמה שפחות עבור ההצמדה. זאת אומרת יש לנו הלוואות צמודות או למדד )מדד המחירים לצרכן( או הלוואות הצמודות לשער החליפין המשפיעות ישירות הן על הריבית והן על קרן ההלוואה.

17 17 כמובן שאם אני לוקח הלוואות צמודות מדד לתקופות ארוכות, כמו שהראנו בדוגמאות הקודמות אני לא אקטין את הקרן כי אני כל חודש משלם עבור הריבית וההצמדה ויש משפט שכל פעם אני שומע אותו "אם אני לוקח הלוואה אז אין מה לעשות 60% מהזמן אני משלם עבור ריבית והצמדה". אז לכל אותם אנשים אני מראה את זה שחור על גבי לבן שיש מה לעשות וזה משפט לא נכון כי בתמהיל נכון ניתן מהחודש הראשון להקטין את קרן ההלוואה ואז אם מהחודש הראשון אני מקטין את קרן ההלוואה, אני משלם פחות ריבית, אם אני משלם פחות ריבית אני משלם פחות הצמדה. לדוגמא: אם לקחתי, 100,000 והריבית החודשית של ההלוואה עומדת על 1%. זאת אומרת חודש ראשון הריבית שאני אשלם לבנק תהיה 1,000 )אחוז אחד מ-.) 100,000 חודש לאחר מכן יתרת הקרן שלי ירדה מ- 100,000 ל- 90,000 אבל הריבית שלי היא עדיין 1%. זאת אומרת חודש שני אני אשלם תשלום של 900 עבור הריבית. זאת אומרת ככל שאני מקטין יותר את הקרן אני משלם פחות עבור ריבית ואם אני משלם פחות עבור ריבית אני גם משלם פחות עבור הצמדה. לכן מאוד חשוב להקטין את קרן ההלוואה מהחודש הראשון.

18 18 קרן ההלוואה האם קרן ההלוואה יכולה לגדול יותר מהסכום שלקחנו? לדוגמא: בדוגמא הקודמת נטלת 520,000 וכעבור 32 חודשים יתרת הקרן שלך גדלה ב-. 12,939 אם קרן הלוואה לא קטנה בצורה משמעותית במהירות - התמהיל שלי פחות רווחי. אם תמהיל המשכנתא שלך לא בנוי בצורה נכונה, אתה תכנס לסיטואציות כמו בכל הדוגמאות שראינו שמשלמים ומשלמים והקרן לא קטנה ובגלל שהקרן לא קטנה והם לקחו משכנתא ל- 20 שנה והם כבר 32 חודשים שילמו משכנתא והקרן לא קטנה, אז בשביל לשלם את אותם 520,000 שקלים ההחזר החודשי חייב לגדול. החזר חודשי ארבעת הפרמטרים הראשונים נמצאים כביכול "מאחורי הקלעים", אנשים לא מרגישים אותם, מבחינתם הם לא מבינים איך ההחזר החודשי שלהם גדל, ואנשים אומרים "אין מה לעשות, המדד עלה, הפריים עלה, הבנק... אני לא יודע על מה אני משלם" אני כל הזמן שומע את המשפטים האלה. מה שאנשים מרגישים לפחות ברמת המיקרו זה כמה כסף יוצא להם כל חודש מהכיס. ההחזר החודשי זה משהו שכולם מרגישים אותו בכיס וזה מה שבדרך כלל מציק לכולם. אנשים אומרים "רגע, אני לא עומד בתשלומים או זה כבד עלי או מה אני אעשה?" כשאני בונה משכנתא קריטי לי מאוד ההחזר החודשי, אצלי בתמהיל נכון עם השנים ההחזר השנתי הולך וקטן, זה חלק מתכנית לניהול הלוואה שמכוונת ספציפית לתמהיל, כך שמשמעותית ההחזר קטן במהלך השנים.

19 19 המסלולים הקיימים במערכת הבנקאות במדינת ישראל : הלוואות קבועות: א. ריבית קבועה צמודת מדד נבחן את ההלוואה ע"פ הפרמטרים הבאים: 1. עמלת פירעון מוקדם - במסלול זה תשלם עמלת פירעון מוקדם רק כאשר יש פער ריביות חיובי בין הריבית ביום לקיחת ההלוואה לריבית שביום הפירעון המוקדם של ההלוואה. הנוסחה לחישוב העמלה היא: יתרת החודשם X הפרש ריביות X ההחזר החודשי ביום הפירעון סכום זה צריך להיות מהוון להיום. היוון- מחשבים את הערך העתידי שתצטרך לשלם בעתיד במונחים כספיים של היום. לדוגמא: נטלת משכנתא בסך 600,000 בדצמבר 2007, חלקת את הלוואתך למספר תתי הלוואות. תת הלוואה :1 88,200 לתקופה של 20 שנה בריבית קבועה צמודת מדד של. 4.1% ביוני 2010 פנית לבנק ורצית לפרוע את תת הלוואה 1. הריבית הממוצעת למשכנתאות של בנק ישראל באותה תקופה עמדה על 3.35%. ולכן תאלץ לשלם עמלת פירעון מוקדם על הלוואתך. הנוסחה לחישוב העמלה היא: יתרת השנים,. X הפרש ריביות X ההחזר החודשי ביום הפירעון סכום זה צריך להיות מהוון להיום היוון- מחשבים את הערך העתידי שתצטרך לשלם בעתיד במונחים כספיים של היום. א.הפרש ריביות- )3.35%-4.1%(. 0.75% ב.ההחזר החודשי ביום פירעון המוקדם של ההלוואה ג.יתרת השנים- נשאר לך לשלם עוד 211 חודשים )240 חודשים פחות 29 חודשים שכבר שולמו( ולכן עמלת פירעון מוקדם שתשלם היא: 5,343.40

20 20 2. תנודתיות - שיעור הריבית שנקבע ביום לקיחת ההלוואה קבוע לכל תקופת ההלוואה ולכן במסלול זה אין בכלל תנודתיות כי הריבית לכל אורך ההלוואה לא תשתנה. 3. הצמדה - ההלוואה צמודה למדד המחירים לצרכן ולכן כשהמדד יעלה הן יתרת הקרן והן הריבית יעלו, דבר שיגדיל את קרן ההלוואה למרות ששילמת כסף לבנק! לדוגמא: נטלת משכנתא בסך 341,000 לתקופה של 30 שנה בריבית קבועה צמודת מדד של 6.16% לשנה. כעבור 8 שנים לאחר ששילמת לבנק. 201, יתרת הקרן שלך לא קטנה, אלא גדלה לסכום של. 363, קרן ההלוואה - כפי שניתן לראות מהדוגמא האחרונה קרן ההלוואה יכולה לגדול במסלול זה. 5. החזר חודשי - ההחזר החודשי ילך ויגדל משמעותית במהלך השנים. לדוגמא: נטלת הלוואה בסך 500,000 לתקופה של 20 שנה בריבית קבועה צמודת מדד של 3.5%,מדד המחירים לצרכן עלה כל שנה ב- 2.4% בממוצע. ההחזר החודשי בחודש הראשון של הלוואתך יעמוד על 2900 ובחודש האחרון הוא יעמוד על, 4,660 כלומר במהלך השנים ההחזר החודשי גדל ב-. 1,760 ב. ריבית קבועה שאינה צמודה נבחן את ההלוואה ע"פ הפרמטרים הבאים: 1. עמלת פירעון מוקדם - במסלול זה אין עמלת פירעון מוקדם וניתן לצאת בכל יום ללא קנסות 2. תנודתיות - במסלול זה אין כלל תנודתיות בריבית. גם אם יהיו במשק שינויים כלשהם )מדד/פריים/ריבית ממוצעת למשכנתאות יעלו( הריבית במסלול זה לא תשתנה. במסלול זה שיעור הריבית הוא גבוה משמעותית בהשוואה לריבית קבועה צמודת מדד ולכן אם בוחרים במסלול זה החל מהחודש הראשון משלמים הרבה יותר כסף מאשר בהלוואה דומה במסלול של ריבית קבועה צמודת מדד.

21 21 3. הצמדה - אמנם ההלוואה לא צמודה למדד המחירים לצרכן, אך בשיעור הריבית מגולמים ציפיות אינפלציוניות של הבנק, ולכן הריבית היא מאוד גבוהה. 4. קרן ההלוואה - בהלוואה זו קרן ההלוואה לא יכולה לגדול ולכן החל מהחודש הראשון 'נוגסים' בקרן, אך בפחות מאשר במסלול של ריבית קבועה צמודת מדד על אותו הלוואה. לדוגמא: נטלת הלוואה בסך 300,000 בריבית קבועה שאינה צמודה של 5.2% לתקופה של 10 שנים, במשך שנה שלמה שילמת לבנק 38,536.8 והקטנת את הקרן ב -. 23,491.1 במסלול זה קרן ההלוואה לא יכולה להיות גדולה יותר מקרן ההלוואה ההתחלתית. 5. החזר חודשי - לכל אורך ההלוואה ההחזר החודשי שלך לא ישתנה, גם אם יהיו במשק שינויים כלשהם )מדד/פריים/ריבית ממוצעת למשכנתאות יעלו(, ההחזר החודשי יישאר ללא שינוי. כדאי לדעת, ההחזר החודשי שלך יהיה גבוה משמעותית לעומת הלוואות אחרות שנלקחו לאותן שנים ועל אותו הסכום. לדוגמא: נטלת הלוואה בסך 300,000 בריבית קבועה שאינה צמודה של 5.2% לתקופה של 10 שנים לכל אורך ההלוואה ההחזר החודשי שלך יהיה. 3,211.4 הלוואות משתנות : בהלוואות אלו הריבית משתנה לפי הנוסחה הבאה: או מרווח הנקבע בעת העמדת ההלוואה ריבית = עוגן + משתנה בכל תחנת משנה קבוע לכל אורך ההלוואה

22 22 ביום לקיחת ההלוואה הריבית של הלוואתך מורכבת מ"עוגן" )בכל הלוואה קיים עוגן אחר( ולעוגן מתווסף או מופחת מרווח כלשהו שילווה אותך לכל אורך ההלוואה. לדוגמא: בהלוואה על בסיס הפריים ה"עוגן" הוא הפריים, כלומר אם ביום לקיחת ההלוואה הפריים יעמוד על 3.5% והמרווח יעמוד על מינוס 0.9% אז הריבית שתשלם תהיה 2.6%. כעבור 5 חודשים ריבית הפריים תעלה ב 0.25% ולכן ריבית הפריים תעלה ל- 3.75% והמרווח לא ישתנה וישאר 0.9%, ולכן הריבית שתשלם תעמוד על 2.85%. בהלוואות משתנות ביום לקיחת ההלוואה נקבע לנו מספר נתונים שילוו אותנו לאורך כל חיי ההלוואה: 1. עוגן - לפי איזה עוגן מורכבת הריבית שלנו, לכל הלוואה יש עוגן אחר. 2. תקופת השינוי - בעת לקיחת ההלוואה נקבע לנו כל כמה זמן העוגן של הלוואתנו ישתנה, ככל שיש תקופות שינוי רבות יותר במהלך ההלוואה, כך גם הריבית שלנו תהיה תנודתית יותר. 3. מרווח - המרווח נקבע ביום לקיחת ההלוואה והוא לא ישתנה לכל תקופת ההלוואה. כחודש ימים לפני ההגעה לתקופת השינוי ניתן לעשות 3 פעולות: 1. לפרוע את כל יתרת הקרן או מינימום 10% מיתרת קרן - ללא קנס. לדוגמא: יתרת הקרן שלך עומדת על, 234,564 בכדי להקטין את יתרת הקרן צריך שיהיה ברשותך מינימום )10% 23,456 מיתרת הקרן(. 2. מעבר למסלולים אחרים דוגמת: ריבית קבועה צמודת מדד, פריים, הלוואות מט"ח וכד'- ללא קנס. 3. להמשיך באותו מסלול לפי הנוסחה שנקבעה בעת העמדת ההלוואה. במידה ותבחר באופציה א' או באופציה ב' יש להודיע לבנק מספר ימים לפני תום התחנה. במידה ולא פונים לבנק לפני תום התחנה, הבנק אוטומטית יבחר באופציה ג'.

23 23 ג. ריבית משתנה צמודת מדד במסלול זה ביום לקיחת ההלוואה קובעים לכמה שנים רוצים לפרוס את ההלוואה וכל כמה זמן תהיה לך "תחנת יציאה". בין "תחנת יציאה" ל- "תחנת יציאה " הריבית היא ריבית קבועה צמודת מדד לדוגמא: נטלת הלוואה ל- 20 שנה בריבית משתנה צמודת מדד של 2.5% )עוגן= 2%, מרווח =0.5%(, ההלוואה משתנה כל 5 שנים. מה תהיה הריבית במהלך השנים? העוגן של ההלוואה היום הוא 2%. חודש 1 עד חודש )5 60 שנים(: הריבית היא ריבית קבועה צמודת מדד בשיעור של 2.5%. 5 שנים מהיום העוגן של ההלוואה יהיה 3%. חודש 60 עד חודש ) שנים מהיום(: הריבית היא ריבית קבועה צמודת מדד בשיעור של 3.5%. חישוב הריבית: העוגן החדש )3%( + המרווח שנקבע ביום העמדת ההלוואה )0.5%( שווה ל- 3.5%. 10 שנים מהיום העוגן של ההלוואה יהיה 3.6% חודש 120 עד לחודש ) שנים מהיום(: הריבית היא ריבית קבועה צמודת מדד בשיעור של 4.1%. חישוב הריבית: העוגן החדש )3.6%( + המרווח שנקבע ביום העמדת ההלוואה )0.5%( שווה ל-.4.1% 15 שנים מהיום העוגן יהיה 1.8% חודש 180 עד לחודש ) שנה מהיום(: הריבית היא ריבית קבועה צמודת מדד בשיעור של 2.3%. חישוב הריבית: העוגן החדש )1.8%( + המרווח שנקבע ביום העמדת ההלוואה) 0.5% ( שווה ל- 2.3%.

24 24 במשך 5 השנים הקרובות, הריבית היא 4.1% לשנה במשך 5 השנים הקרובות,הריבית היא 2.5% לשנה במשך 5 השנים הקרובות,הריבית היא 2.3% לשנה במשך 5 השנים הקרובות, הריבית היא 3.5% לשנה לסיכום: במהלך 20 השנים הקרובות ישתנו הריביות בהלוואתך 4 פעמים )כמספר "תחנות היציאה"(. ובמהלך כל תקופה )הנמשכת בהלוואתך 5 שנים( הריבית היא ריבית קבועה צמודת מדד. הבנקים למשכנתאות משתמשים ב- 3 עוגנים שונים )כל בנק משתמש בעוגן אחר(: 1. עוגן של "עלות גיוס הכסף" - בנקים למשכנתאות מגייסים כסף מחברות ביטוח ומגופים מוסדיים, על סמך גיוס זה קובע הבנק את ריבית העוגן, לדוגמא העוגן של הבנק ל- 5 שנים היא ריבית של.1.5% 2. עוגן של "אג"ח" - תשואת אג"ח )אג"ח=אגרות חוב( מדינה מסוג גליל. 3. עוגן של "ריבית ממוצעת למשכנתאות של בנק ישראל" - שיעור הריבית הסטטיסטית למתן הלוואות משכנתא בישראל, ריבית זו נקבעת ע"י בנק ישראל ומפורסמת בכל חודש.

25 25 נבחן את ההלוואה ע"פ הפרמטרים הבאים: 1. עמלת פירעון מוקדם - במסלול זה משלמים עמלת פירעון מוקדם רק כאשר יש פער רביות חיובי בין הריבית ביום לקיחת ההלוואה לריבית שביום הפירעון המוקדם של ההלוואה. הנוסחה לחישוב העמלה היא: X ההחזר החודשי ביום הפירעון הפרש ריביות יתרת השנים )עד לתום תחנת היציאה( X סכום זה צריך להיות מהוון להיום היוון- מחשבים את הערך העתידי שתצטרך לשלם בעתיד במונחים כספיים של היום. לדוגמא: נטלת משכנתא בסך 600,000 בדצמבר 2007, חלקת את הלוואתך למספר תתי הלוואות. תת הלוואה : 1 88,200 לתקופה של 32 שנה בריבית משתנה צמודת מדד של 3.94%, ההלוואה מתחלקת ל- 2 תחנות יציאה )16+16, כל 16 שנה יהיה לך תחנת יציאה(. ביוני 2010 פנית לבנק ורצית לפרוע את תת הלוואה 1. הריבית הממוצעת למשכנתאות של בנק ישראל באותה תקופה עמדה על 2.89%. יהיה עליך לשלם עמלת פירעון מוקדם על הלוואתך. הנוסחה לחישוב העמלה היא: X ההחזר החודשי ביום הפירעון. הפרש ריביות יתרת השנים )עד לתום תחנת היציאה( X סכום זה צריך להיות מהוון להיום היוון- מחשבים את הערך העתידי שתצטרך לשלם בעתיד במונחים כספיים של היום. א. הפרש ריביות % )2.89%-3.94%( ב. החזר חודשי 441 ביום פירעון המוקדם של ההלוואה ג. יתרת השנים - נשאר לך עד לתום תחנת היציאה 167 חודשים )192 חודשים פחות 25 חודשים ששלמת(. גובה עמלת פירעון מוקדם שמשלמים היא :9, *אם בוחרים במסלול של ריבית משתנה שתחנת השינוי היא כל שנה, לא משלמים עמלת פירעון מוקדם וניתן לסלק את ההלוואה ללא קנס זה.

26 26 בריבית קבועה צמודת מדד מחשבים את יתרת השנים עד לתום תקופת ההלוואה )בדוגמא שלנו לקחת הלוואה ל- 32 שנה- 384 חודשים, ושלמת רק 25 חודשים ולכן יהיה עליך לשלם עבור 359 חודשים(. בריבית משתנה צמודת מדד מחשבים את יתרת השנים עד לתום תחנת היציאה )בדוגמא שלנו, תחנת היציאה היא כל 16 שנה- 192 חודשים, ושלמת רק 25 חודשים ולכן יהיה עליך לשלם עבור 167 חודשים(. 2. תנודתיות - התנודתיות נקבעת לפי מספר תחנות היציאה, אם מספר תחנות היציאה הוא גבוה אז התנודתיות גבוהה גם כן )לדוגמא: הלוואה בריבית משתנה ל- 20 שנה, שתחנת השינוי היא כל שנה, בהלוואה זו הריבית תשתנה במהלך חיי ההלוואה 20 פעמים(. בין תחנה לתחנה אין שינוי בריבית והריבית מתנהגת כמו ריבית קבועה צמודת מדד. 3. הצמדה - ההלוואה צמודה למדד המחירים לצרכן ולכן כשהמדד יעלה הן יתרת הקרן והן הריבית יעלו, דבר שיגדיל את קרן ההלוואה למרות ששילמת כסף לבנק! לדוגמא: ביולי 2007 נטלת הלוואה בסך 520,000 לתקופה של 24 שנה בריבית משתנה צמודת מדד של 3.99% לשנה, בהלוואתך יש 2 תחנות שינוי )12+12, כל 12 שנה יש תחנת יציאה(. כעבור 32 חודשים )במשך הזמן הזה שילמת לבנק ( פנית לבנק ובררת את סכומה המדויק של יתרת הקרן. להפתעתך, יתרת הקרן שלך גדלה ב-, 15,163 לסכום של. 535, קרן ההלוואה - כפי שניתן לראות מהדוגמא האחרונה קרן ההלוואה יכולה לגדול במסלול זה.

27 27 5. החזר חודשי - ההחזר החודשי ילך ויגדל משמעותית במהלך השנים הן בגלל ההצמדה למדד המחירים לצרכן והן בגלל השינויים שיתרחשו בריבית במהלך חיי ההלוואה )השינויים בריבית תלויים במספר תחנות היציאה של הלוואתך(. לדוגמא: נטלת הלוואה בסך 500,000 לתקופה של 20 שנה בריבית משתנה צמודת מדד של, 3.5% בהלוואה זו יש 2 תחנות יציאה )הלוואה שהריבית תשתנה בה כל 10 שנים(, מדד המחירים לצרכן עלה כל שנה ב- 2.4% בממוצע. המרווח לכל חיי ההלוואה הוא :0.5% עוגן ביום העמדת ההלוואה הוא: 3%,עוגן לאחר 10 שנים הוא: 5% ההחזר החודשי בחודש הראשון של הלוואתך יעמוד על 2,900 ובחודש האחרון הוא יעמוד על, 5,088 כלומר במהלך השנים ההחזר החודשי גדל ב. 2,188 ד. הלוואה על בסיס הפריים ריבית הפריים מורכבת מריבית בנק ישראל +מרווח קבוע של 1.5%. בנק ישראל מפרסם את הריבית ביום שני בסוף כל חודש. בכל חודש בנק ישראל יכול להוריד את הריבית, להעלות אותה או להשאיר אותה על כנה ולכן במסלול זה הריבית יכולה להשתנות כל חודש. הלוואה זו היא הלוואה משתנה ולכן מתקיימים בה כל התנאים של הלוואה משתנה )ראה לעייל את התנאים-נוסחת הריבית ואת השינויים שניתן לעשות בתום התחנה(. ריבית הפריים בשנים האחרונות: 1999 פריים באותה שנה מ- 15% )01/99( ועד )12/99( 12.67% פריים באותה שנה מ % )01/00( ועד )12/00(. 9.67% 2001 פריים באותה שנה מ- 9.5% )01/00( ועד )12/00( 6.85% 2002 פריים באותה שנה מ- 5.3% )01/02( ועד )12/02( 10.6% 2003 פריים באותה שנה מ % )01/03( ועד )12/03( 6.7% 2004 פריים באותה שנה מ- 6.27% )01/04( ועד )12/04( 5.39% 2005 פריים באותה שנה מ- 5.17% )01/05( ועד )12/05( 5.98% 2006 פריים באותה שנה מ- 6.04% )01/06( ועד )12/05( 6.45% 2007 פריים באותה שנה מ- 6% )01/07( ועד )12/07( 5.5% 2008 פריים באותה שנה מ- 5.75% )01/08( ועד )12/08( 4% 2009 פריים באותה שנה מ- 3.2% )01/09( ועד )12/09( 2.5% 2010 פריים באותה שנה מ- 2.75% )01/10( ועד 12/10( 3.5% )

28 28 נבחן את ההלוואה ע"פ הפרמטרים הבאים: 1. עמלת פירעון מוקדם - בהלוואה זו אין עמלת פירעון מוקדם וניתן לצאת בכל יום ללא קנסות 2. תנודתיות - התנודתיות בהלוואה זו היא מאוד גבוהה,אם נטלת הלוואה זו ל 20 שנה, ההלוואה שלך חשופה לשינויים בריבית ההלוואה 240 פעמים )20 שנה כפול 12 חודשים(. 3. הצמדה - ההלוואה איננה צמודה לשום מדד )לא למדד המחירים לצרכן ולא לשער החליפין(. 4. קרן ההלוואה - בהלוואה זו קרן ההלוואה לא יכולה לגדול ולכן החל מהחודש הראשון מקטינים את הקרן. לדוגמא: נטלת הלוואה בסך 300,000 על בסיס הפריים בריבית של 3.1% לתקופה של 10 שנים. )פריים =4%,מרווח = 0.9%- ריבית ההלוואה היא: 3.1% (, במשך שנה שלמה שילמת לבנק 34,932 והקטנת את הקרן ב -23,798.41, קרן ההלוואה במסלול זה לא יכולה להיות יותר גדולה מהסכום ההתחלתי שלקחת. 5. החזר חודשי - בהלוואה זו ההחזר החודשי יכול לגדול בצורה קיצונית: ההלוואה היא ע"ב הפריים ל 5 שנים- על שינוי של 1% בריבית הפריים ההחזר, החודשי יגדל ב- 2.43%. ההלוואה היא ע"ב הפריים ל 10 שנים- על שינוי של 1% בריבית הפריים ההחזר החודשי יגדל ב 4.78%. ההלוואה היא ע"ב הפריים ל 15 שנים- על שינוי של 1% בריבית הפריים ההחזר החודשי יגדל ב 7.06%. ההלוואה היא ע"ב הפריים ל 20 שנים- על שינוי של 1% בריבית הפריים ההחזר החודשי יגדל ב 9.19%. ההלוואה היא ע"ב הפריים ל 25 שנים- על שינוי של 1% בריבית הפריים ההחזר החודשי יגדל ב 11.26%.

29 29 דוגמא 1: המון זוגות צעירים שאני מכיר, לקחו 900,000 לפני שנתיים כשריבית הפריים עמדה על 2%, הם קיבלו מרווח של פריים מינוס 0.9% זאת אומרת הם נטלו הלוואה של 900,000 שקל בריבית של 1.1%. כמובן שבשביל לעמוד בהחזר חודשי של 3,500 הם צריכים לפרוס את כל ההלוואה על בסיס פריים ל- 25 שנה. ההחזר החודשי שהם שילמו בחודש הראשון היה. 3,432 בהלוואה על בסיס פריים ל- 25 שנה, כל שינוי של 1% בריבית הפריים ההחזר החודשי שלי גדל ב % נכון לתחילת 2011 אחרי שהפריים עלה ב- 2% ההחזר החודשי שלהם עומד על 4,252 שקל. זאת אומרת גידול של 820 שקל בהחזר החודשי, כל חודש!. שים לב, ריבית הפריים ב 1999 הייתה 15%, בשנת 2006 ריבית הפריים הייתה 6.45%, בשנת 2009 ריבית הפריים הייתה בשפל היסטורי והייתה 2% ובתחילת 2011 ריבית הפריים היא 4%. אני לא יודע מה תהיה ריבית הפריים בעוד מספר שנים, אך בתמהיל הלוואה נכון אני נערך מראש לעליות שיהיו בריבית הפריים במהלך השנים, כך שההחזר החודשי שלי לא ישתנה בצורה קיצונית.

30 30 דוגמא 2: נטלת הלוואה בסך 300,000 על בסיס הפריים לתקופה של 20 שנה. המרווח לאורך כל ההלוואה הוא: 1%- תאריך לקיחת חודש ראשון חודש שני חודש שלישי ההלוואה 298, ,410 סכום ההלוואה 300, שנה תקופה 20 שנה פחות חודש 20 שנה פחות חודשיים מסלול פריים פריים פריים 6% 5.5% 5% ריבית פריים מפורסמת - 1% 1%- 1%- מרווחת מהפריים בהלוואה החזר חודשי קיים 9% 4.5% - ההפרש באחוזים מכיוון שההלוואה נלקחה לתקופה של 20 שנה,על כל עלייה של 1% בריבית הפריים ההחזר החודשי שלך יגדל ב -9%. בחודש הראשון שלמת, 1,817 ובחודש השלישי לאחר עלייה של 1% בריבית הפריים ההחזר החודשי שלך גדל ל 1,981 )זה ההחזר החודשי שתשלם כל חודש!( גידול של 9% מההחזר החודשי של החודש הראשון. על כל עלייה של 1% בריבית הפריים ההחזר החודשי יושפע לפי מספר השנים שנלקחה ההלוואה. ה. הלוואה על בסיס מטבע חוץ: 5 הלוואה זו היא הלוואה משתנה ולכן מתקיימות בה כל התנאים של הלוואה משתנה )ראה לעייל את התנאים-נוסחת הריבית ואת השינויים שניתן לעשות בתום התחנה(. העוגן בהלוואה הוא ה- LIBOR שהוא שיעור הריבית הבין בנקאית הממוצעת הניתנת ע"י הבנקים הגדולים בעולם.

31 31 נבחן את ההלוואה ע"פ הפרמטרים הבאים: 1. עמלת פירעון מוקדם - בהלוואה זו אין עמלת פירעון מוקדם וניתן לצאת בכל יום ללא קנסות. 2. תנודתיות - ריבית ה- LIBOR )המהווה את העוגן( משתנה בכל 3 חודשים או 6 חודשים )כל בנק קובע מראש את תקופת השינוי של העוגן, חשוב לבדוק לפני חתימה על מסמכי ההלוואה כל כמה זמן מתבצע שינוי בעוגן(, ולכן הריבית תשתנה במהלך שנה אחת בין 2 פעמים )כשהשינוי ב- LIBOR הוא כל 6 חודשים( או 4 פעמים )כשהשינוי ב LIBOR הוא כל 3 חודשים(. התנודתיות בהלוואה זו היא מאוד גבוהה, אם נטלת הלוואה זו ל 20 שנה, תהיה לך חשיפה לשינויים בריבית ההלוואה בין 40 ל 80 פעמים )תלוי כל כמה זמן יש שינוי בריבית, כל 6 חודשים או כל 3 חודשים(. 3. הצמדה - ההלוואה צמודה לשער החליפין שעל בסיסו נלקחה ההלוואה )אירו או דולר או יין או פרנק שווצרי(, ולכן כששער החליפין יעלה הן יתרת הקרן והן הריבית יעלו, דבר שיגדיל את קרן ההלוואה למרות ששילמת כסף לבנק! לדוגמא: נטלת משכנתא בסך 100,000 לתקופה של 30 שנה בהלוואה על בסיס היין בריבית של 2.45% )ריבית הלייבור עמדה על 0.25% והמרווח הוא 2.25%(. במשך שנתיים שילמת לבנק. 12,672 לאחר שנתיים של תשלום משכנתא, יתרת הקרן שלך עמדה על. 122, כן,זאת לא טעות הקרן גדלה ב- 22, כל זה בגלל ההצמדה. 4. קרן ההלוואה - כפי שניתן לראות מהדוגמא האחרונה קרן ההלוואה יכולה לגדול משמעותית. 5. החזר חודשי - בהלוואה זו ההחזר החודשי יכול להשתנות בצורה קיצונית,מכיוון שההלוואה היא צמודה לשינויים החודשיים בשער החליפין,ונוסף על כך ריבית ההלוואה תשתנה מספר פעמים במהלך כל שנה )בין 2 שינויים ל 4 שינויים(. כמו כן, בגלל שההלוואה היא צמודה ההחזר החודשי ילך ויגדל במהלך השנים.

32 32 לדוגמא: בחודש הראשון של הלוואתך ההחזר החודשי שלך עמד על 3200,שער החליפין עלה ב 5.4%, ולכן ההחזר החודשי בחודש השני יהיה גידול של! כל שינוי בשער החליפין ישפיע משמעותית על ההחזר החודשי שלך. לבעלי משכנתא קיימת: יש לך משכנתא? בוקר טוב! כדאי להתעורר ולבדוק מה שלומה. רבים מהאנשים שאני פוגש טומנים את הראש בחול כמו בת יענה, בכל הקשור למשכנתא הקיימת שלהם: 'עזוב אותי מהבנק' הם אומרים, 'לי זה לא יקרה, אין מצב שההחזר החודשי ישתגע ויקפוץ בצורה משמעותית.' רובם מבועתים רק מהרעיון לפתוח שוב את הנושא ולגלות ששוב אין להם את הדרך לשלוט בכל הפרטים לטובתם. מה שהבנקאים לא מספרים לך יכול לחסוך לך 20% עד 40% מעלות המשכנתא שלך! הבנק לא יפנה אליך מיוזמתו בכדי ש"תמחזר את הלוואתך". מה אפשר להרוויח ממחזור המשכנתא שלך? לקצר את תקופת המשכנתא ולהמשיך לשלם את אותו החזר חודשי. 1. להקטין את ההחזר החודשי ולהמשיך לשלם את המשכנתא עד תום התקופה. 2. להמשיך לשלם עד תום התקופה את אותו החזר חודשי ואפילו לקבל כסף לעו"ש. 3. לדוגמא: נטלת הלוואה בסך 400,000 ל- 25 שנה, כעבור 8 שנים יתרת הקרן שלך עומדת על 360,000 וההחזר החודשי שלך עומד על. 2,950 בפעולת המחזור תוכל לבצע את הפעולות הבאות: 1. על יתרת הקרן של 360,000 תמשיך לשלם כל חודש, 2,950 אך תקצר את תקופת המשכנתא מ- 17 שנה ל- 14 שנה. 2. על יתרת קרן של 360,000 תקופת המשכנתא שלך תישאר ל- 17 שנה, אך ההחזר החודשי שלך יקטן מ- 2,950 ל-. 2, תמשיך לשלם החזר חודשי בסך 2,950 למשך 17 שנה, יתרת קרן ההלוואה תגדל מ- 360,000 ל-, 390,000 כלומר תמשיך לשלם את אותו החזר חודשי במשך אותו מספר שנים, אך תקבל לעו"ש. 30,000

33 33 נשמע טוב? אם כך, מה עליך לעשות בכדי שתוכל להרוויח כסף החל מהחודש הבא? אחת לחצי שנה הוצא מהבנק דוח יתרות לסילוק של המשכנתא הקיימת. למה כל חצי שנה? כיוון שניתן לקבל את דו"ח היתרות לסילוק פעמיים בשנה ללא עלות. לכן כל חצי שנה הוצא את דו"ח היתרות לסילוק מהבנק ובדוק האם כדאי לך לבצע מחזור להלוואת המשכנתא שלך. ניתן לקבל את הדו"ח יתרות לסילוק דרך המוקדים הטלפוניים של הבנק. מוקדי הטלפונים של הבנקים להוצאת הדו"ח הם: * לאומי למשכנתאות * משכן)פועלים( * דיסקונט למשכנתאות מזרחי טפחות 3533* 5. הבינלאומי למשכנתאות אני שב ומדגיש ניתן לקבל דו"ח יתרות לסילוק פעמיים בשנה ללא עלות. "העתיד )הכלכלי( שלך מתגבש ע"י מה שאתה עושה היום, לא מחר... לאחר שהוצאת את הדו"ח יתרות לסילוק של הלוואת המשכנתא שלך, תוכל לראות אם קרן ההלוואה שלך קטנה או גדלה למרות ששלמת כסף לבנק כל חודש. רבים מהבנקאים יאמרו לך שאם יש לך קנס גבוה לא כדאי לך לבצע מחזור להלוואת המשכנתא שלך. זאת טעות חמורה!

34 34 ראשית הקנס לא משולם מכיסך בעת מעמד המחזור, אלא הוא מתווסף לקרן ההלוואה שלך ושנית כבר ביצעתי מחזור לפי שיטת "פשוט משכנתא" ללקוח עם קנס של. 87,654 ואותו לקוח המשיך לשלם כל חודש, 4300 אך תקופת המשכנתא שלו קוצרה ב 4 שנים. הלקוח הנ"ל חסך 206,400 רק בגלל שביצע מחזור משכנתא. כדאיות המחזור הייתה גדולה למרות הקנס הגבוה. אתה בטח שואל את עצמך איך אני עושה זאת? איך אני בונה משכנתא רווחית? מצורף תמהיל הלוואה של משקיע נדלן שמרוויח שכירות של שים לב שבתמהיל ההלוואה הנ"ל לאחר תשלום של 4 חודשים: 1. קרן ההלוואה קטנה ב. 8,910,01 2. ההחזר החודשי לא גדל בצורה קיצונית כפי שקורה בהלוואות הנחטלות לתקופות ארוכות. 3. הימנעות מתשלום עבור פירעון מוקדם של ההלוואה. כחלק משיטת "פשוט משכנתא" הלקוח מקבל תוכנית לניהול הלוואת המשכנתא שלו כך שבמסמכי הבנק ההלוואה תסתיים כעבור 15 שנה. בפועל אותו לקוח יסיים את הלוואת המשכנתא שלו כעבור 6.5 שנים מיום לקיחת ההלוואה.

35 35 קרן ההלוואה של הלקוח קטנה ב 8, ב 4 חודשים בלבד!

36 36 במקרה והלקוח ירצה לפרוע את הלוואת המשכנתא הוא לא ישלם קנס בעבור עמלת פירעון מוקדם )פרט לעמלה תפעולית שנלקחת בהוראת בנק ישראל בשווי של (. 60

37 37 אם הגעת עד לכאן אתה בדרך הנכונה ליצירת משכנתא רווחית. אם אתה מתעתד לקחת משכנתא הקדש זמן ומחשבה לבניית תמהיל משכנתא רווחי, אם כבר יש לך משכנתא שום דבר לא אבוד, אתה יכול לפנות אל הבנק למשכנתאות ולשנות את המשכנתא הנוכחית שלך בפעולה מאוד פשוטה. חשוב מאוד שתמהיל המשכנתא יענה על הקריטריונים הבאים: 1. תשלם פחות כסף עבור ריבית והצמדה, כיוון שקרן ההלוואה תקטן במהירות. 2. עם השנים ההחזר החודשי ילך ויקטן. 3. הימנעות/מיזעור של קנסות עתידיים במקרה של פירעון מוקדם של הלוואת המשכנתא. מאחל לכם הצלחה רבה בלקיחת משכנתא רווחית!. מתחייב לחיסכון החודשי שלך, עומר דורון מנכ"ל פשוט משכנתא

<4D F736F F D20E7F9E1E5F0E0E5FA20F4E9F0F0F1E9FA2E646F63>

<4D F736F F D20E7F9E1E5F0E0E5FA20F4E9F0F0F1E9FA2E646F63> הלוואות לזמן ארוך הלוואה בלתי צמודה הלוואה לזמן ארוך הינה הלוואה שפירעונה נמשך מעבר לשנה. ערך הסילוק של ההלוואה הצורה בה ההלוואה מוצגת במאזן והמשמעות הינה: כמה עולה (כמה צריך לשלם) היום על מנת "להיפטר"

קרא עוד

<4D F736F F D20F1F7E9F8E420E7E5E3F9E9FA20E9E5ECE E646F6378>

<4D F736F F D20F1F7E9F8E420E7E5E3F9E9FA20E9E5ECE E646F6378> סקירה חודשית יולי 2015 מאת: יוסף שמחון, מחלקת מחקר ואנליזה להלן סקירה חודשית של חברת המתארת את עיקרי השינויים שחלו בריביות ובמרווחים במהלך חודש יולי 2015. שינויים אלו השפיעו באופן ישיר על שערי השערוך של

קרא עוד

Microsoft Word - mimun-kraus-test2.doc

Microsoft Word - mimun-kraus-test2.doc ב"ה בוחן במימון מספר קורס: 03-01-911-74 אסור להשתמש בחומר עזר. מותר להשתמש בלוחות ההיוון ובמחשב כיס. יש לענות על כל אחת מהשאלות הבאות. ניקוד זהה לכל השאלות. משך הבוחן שעה וחצי. 1) לקחת הלוואה בסך 10,000

קרא עוד

המשך חוזים עתידיים F- מייצג את מחיר החוזה S0 המחיר היום של נכס הבסיס t תקופת הזמן בה תתבצע העסקה St המחיר של נכס הבסיס בזמן סיום החוזה. כיצד נקבע מחיר

המשך חוזים עתידיים F- מייצג את מחיר החוזה S0 המחיר היום של נכס הבסיס t תקופת הזמן בה תתבצע העסקה St המחיר של נכס הבסיס בזמן סיום החוזה. כיצד נקבע מחיר המשך חוזים עתידיים F מייצג את מחיר החוזה S המחיר היום של נכס הבסיס t תקופת הזמן בה תתבצע העסקה St המחיר של נכס הבסיס בזמן סיום החוזה. כיצד נקבע מחירו של חוזה עתידי נכס שאינו מניב הכנסה לדוגמא קבלן שקונה

קרא עוד

מכרזי דיור להשכרה ארוכת טווח "דירה להשכיר בפרדס", אור יהודה "דירה להשכיר בחולון" עוזי לוי, מנכ"ל דירה להשכיר

מכרזי דיור להשכרה ארוכת טווח דירה להשכיר בפרדס, אור יהודה דירה להשכיר בחולון עוזי לוי, מנכל דירה להשכיר מכרזי דיור להשכרה ארוכת טווח "דירה להשכיר בפרדס", אור יהודה "דירה להשכיר בחולון" עוזי לוי, מנכ"ל דירה להשכיר דיור להשכרה ארוכת טווח מטרות "דירה להשכיר" יצירת מאסה קריטית של אלפי יחידת דיור לשכירות ארוכת

קרא עוד

לקוחות נכב דים, דף הסבר - עמלות פרעון מוקדם נגיד בנק ישר אל קבע בצו הבנקאות ) פירעון מוקדם של הלוואה לדיור), הת שס "ב (להלן: "צו הבנקא ות") נוס

לקוחות נכב דים, דף הסבר - עמלות פרעון מוקדם נגיד בנק ישר אל קבע בצו הבנקאות ) פירעון מוקדם של הלוואה לדיור), הת שס ב (להלן: צו הבנקא ות) נוס לקוחות נכב דים, דף הסבר - עמלות פרעון מוקדם נגיד בנק ישר אל קבע בצו הבנקאות ) פירעון מוקדם של הלוואה לדיור), הת שס "ב - 2002 (להלן: "צו הבנקא ות") נוסח ה לחישו ב עמלת פרעון מ וקדם ה מבי אה ליד י בי טוי

קרא עוד

בנק כשר לכתחילה: שותפות ולא שיעבוד וך ח כךיא ך ךיומו ךךאא ח חךי ךךעוו ימ יטהע י יוד ו וע ע ו קה הח חז ז קק י ותע וב ו ו...ע ע חמך ך א לא וממ ח א ת וא

בנק כשר לכתחילה: שותפות ולא שיעבוד וך ח כךיא ך ךיומו ךךאא ח חךי ךךעוו ימ יטהע י יוד ו וע ע ו קה הח חז ז קק י ותע וב ו ו...ע ע חמך ך א לא וממ ח א ת וא בנק כשר לכתחילה: שותפות ולא שיעבוד וך ח כךיא ך ךיומו ךךאא ח חךי ךךעוו ימ יטהע י יוד ו וע ע ו קה הח חז ז קק י ותע וב ו ו...ע ע חמך ך א לא וממ ח א ת וא ת ח תקחא נ שש ש ךךא וךת ת ךר ח בךיתע ו קיי חרא יתע

קרא עוד

תנו לשמש לעבוד בשבילכם

תנו לשמש לעבוד בשבילכם תנו לשמש לעבוד בשבילכם 2 2 מהי אנרגיה סולארית? בשנים האחרונות גברה בארץ ובעולם באופן ניכר המודעות לאיכות הסביבה ולשמירה על סביבה אקולוגית נקייה וירוקה יותר, ובעקבות כך גדלה המודעות לפתרונות חלופיים לייצור

קרא עוד

Microsoft Word - newsletter_sr_may2011.doc

Microsoft Word - newsletter_sr_may2011.doc יוני 2011 לכבוד לקוחות שערי ריבית -Newsletter נתונים וריביות שפורסמו בחודש מאי 2011 מובאת לעיונכם סקירה חודשית של חברת שערי ריבית בע"מ המתארת את השינויים שחלו בריביות ובמרווחים בחודש מאי 2011, ומספקת מידע

קרא עוד

ביטוח משכנתא - ביטוח חיים להבטחת משכנתא

ביטוח משכנתא - ביטוח חיים להבטחת משכנתא התנאים הכלליים לביטוח למקרה מוות בלבד סכום הביטוח משתנה מידי שנה נספח מס' 403 הגדרות בפוליסה זו תהיה למונחים הבאים המשמעות אשר מפורשת בצידם: החברה - הראל חברה לבטוח בע"מ. הפוליסה - חוזה לביטוח חיים לרבות

קרא עוד

המשברים מאז 2007

המשברים מאז 2007 המשבר הפיננסי העולמי GFC: הרקע מקור עיקרי: דו"ח ועדת החקירה הממלכתית האמריקאית (2011) לגבי הסיבות להתרחשות המשבר Source: National Commission Inquiry Report, 2011 המגזר הפיננסי האמריקאי טרם המשבר: בנקאות

קרא עוד

(Microsoft Word - \371\347\346\345\370\351\345\360\ )

(Microsoft Word - \371\347\346\345\370\351\345\360\ ) 2012 יוני הבחינה במקצועית א' שחזור שוחזר ע"י המרצה חזי כהן מכללת מיטב ממשיכה לעשות הכל על מנת לספק לכם את חומרי הלימוד, השחזורים, השאלות החמות וקורסי ההכנה הטובים ביותר שיעזרו לכם לעבור את בחינות הרישוי.

קרא עוד

Microsoft Word - beayot kniya-1.doc

Microsoft Word - beayot kniya-1.doc בעיות מילוליות - בעיות קנייה ומכירה 1.01 סוחר בגדים קנה חולצות בסכום כולל של 1575 ש"ח. הוא מכר 5 חולצות בהפסד של 5 ש"ח על כל חולצה. את שאר החולצות הוא מכר ברווח של 15 ש"ח על כל חולצה. בסך הכול הסוחר הרוויח

קרא עוד

1-1

1-1 1-1 2 ביקורת חשבונות שעור 31- ביקורת מסים התאמות חשבונאיות של יתרות ותביעות ממוסדות ורשויות תקן ביקורת 48 "אישורים חיצוניים" )בעיקר סעיף (. 6 אתיקה במסים תדריך הלשכה לרואי חשבון בדבר "כללי ההתנהגות מקצועית

קרא עוד

סקירה שבועית מאת דני דניאל 26/12/2017 מדד תל בונד 16 תל בונד 06 תל בונד 06 תל בונד שקלי תל בונד צמודות-יתר תל בונד תשו

סקירה שבועית מאת דני דניאל 26/12/2017 מדד תל בונד 16 תל בונד 06 תל בונד 06 תל בונד שקלי תל בונד צמודות-יתר תל בונד תשו סקירה שבועית מאת דני דניאל 26/12/2017 danny.daniel@discountbank.co.il תל בונד 16 תל בונד 06 תל בונד 06 תל בונד שקלי תל בונד צמודות-יתר תל בונד תשואות תל בונד ריבית משתנה מח"מ ממוצע מרווח ממשלתי תשואה פנימית

קרא עוד

מצגת של PowerPoint

מצגת של PowerPoint הסכם קיבוצי 14/7/2016 לעובדים בדירוג המנהלי ובדירוג המח"ר אוגוסט 2016 האם השינויים בהסכמי המסגרת שהסתדרות המעוף עשתה לאורך השנים, שיפרה את שכר העובדים ברשויות המקומיות? 3.6% הסכם מיום 31.01.2001 הסכם מיום

קרא עוד

שם הנוהל

שם הנוהל מטבע חוץ עמלת חליפין )נגבית עבור כל פעולה שיש בה המרה בין מטבעות וזאת בנוסף לעמלה הספציפית( מט"י-מט"ח סכום/ שיעור 3,2,1 2 )936( )936( 1.90% לפי השער הידוע לפי שער הצהריים/שער מוסכם מינ' - $6.70 מקס' -

קרא עוד

סדרה חשבונית והנדסית

סדרה חשבונית והנדסית .2 סדרות חשבוניות וסדרות הנדסיות n = 5 טבעי על-ידי כלל הנסיגה: + = an + 3. סדרה מוגדרת לכל n רשמו את ארבעת האיברים הראשונים בסדרה. הסבירו מדוע הסדרה הנתונה היא סדרה חשבונית עולה. מצאו את האיבר ה- 57 בסדרה.

קרא עוד

ש) סטודנט יקר, ברכותינו לקראת שנת הלימודים תשע"ט אוגוסט פתיחה 21/10/2018 הנדון: תשלום שכר הלימוד תואר ראשון מתוקצב בהמשך למקדמה אשר שולמה על יד

ש) סטודנט יקר, ברכותינו לקראת שנת הלימודים תשעט אוגוסט פתיחה 21/10/2018 הנדון: תשלום שכר הלימוד תואר ראשון מתוקצב בהמשך למקדמה אשר שולמה על יד ש) סטודנט יקר, ברכותינו לקראת שנת הלימודים תשע"ט אוגוסט - 2018 פתיחה 21/10/2018 הנדון: תשלום שכר הלימוד תואר ראשון מתוקצב בהמשך למקדמה אשר שולמה על ידך בסך 2,500 נבקשך להסדיר את תשלום מלוא שכ"ל. במידה

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation שוק הסחורות עקומת S שינוים ברמת ההשקעות גורמים לשינוים בתוצר של שיווי משק ל. נניח משק סגור, הו צאות הממשלה קבועו ת ואין מסים, ההשקעות תלויות בשער הריבית והצריכה תלויה בהכנסה הפנויה. A 45 עק ומת : S מתארת

קרא עוד

ענף המלונאות

ענף המלונאות 1 מאי 4102 המלונאות ענף תקציר של בגידול החיובית המגמה נמשכה 4102 שנת של הראשון ברביע שיא נשבר 4102 שבשנת לאחר זאת לישראל, תיירים כניסות הנכנסת. בתיירות של בשיעור הראשון ברביע עלה התיירות במלונות הלינות

קרא עוד

שחזור מבחן יסודות הביטוח – מועד 12/2016

שחזור מבחן יסודות הביטוח – מועד 12/2016 שחזור בחינה יסודות הביטוח מועד 2202/21 לפניכם שחזור מבחן יסודות הביטוח מועד 2202/21. השאלות מבוססות על שחזור התלמידים. תודה לכל אלו שתרמו בביצוע השחזור. במידה והנכם זוכרים שאלות נוספות ו 0 או דיוק טוב

קרא עוד

תעריף עמלות מסחר מניות מינימום לעסקה עמלת ביצוע מטבע המסחר AUD (%) AUD CAD (shares) CAD CHF (%) CHF EUR (%) EUR GBP (

תעריף עמלות מסחר מניות מינימום לעסקה עמלת ביצוע מטבע המסחר AUD (%) AUD CAD (shares) CAD CHF (%) CHF EUR (%) EUR GBP ( תעריף עמלות מסחר מניות AUD (%) 0.2 12 AUD CAD (shares) 0.015 3 CAD CHF (%) 0.15 7.5 CHF (%) 0.15 7.5 (%) 0.15 7.5 ILS (%) 0.1 15 ILS (%) 0.15 40 CNH (%) 0.2 45 CNH (%) 0.15 200 MXN (%) 0.15 120 MXN SEK

קרא עוד

האגף לתכנון אסטרטגי טלפון: פקס: פברואר 2017 יום רביעי כ"ו שבט תשע"ז לקט נתונים ליום המשפחה 2016 בפתח תקווה נכון לתאריך 01/01/

האגף לתכנון אסטרטגי טלפון: פקס: פברואר 2017 יום רביעי כו שבט תשעז לקט נתונים ליום המשפחה 2016 בפתח תקווה נכון לתאריך 01/01/ פברואר 0 יום רביעי כ"ו שבט תשע"ז לקט נתונים ליום המשפחה 06 בפתח תקווה נכון לתאריך 0/0/0 בפתח תקווה יש,868 תושבים. התפלגות התושבים בעיר לפי מגדר מגדר סך אחוז 4% % 00% 066 868 זכר נקבה התפלגות התושבים בעיר

קרא עוד

המתווה להסכם השכר של העובדים הסוציאליים

המתווה להסכם השכר של העובדים הסוציאליים המתווה להסכם השכר של העובדים הסוציאליים איגוד העובדים הסוציאליים מרץ 2011 עובדי המגזר הציבורי תוספת שכר ממוצעת של 25% לכל העו"סים במגזר הציבורי. נשים שלהן ילד מתחת לגיל 5 יקבלו החל משנת הלימודים הבאה תוספת

קרא עוד

< A2F2F E6B696B E636F2E696C2FE4E7F8E3E92DE4E7E3F92DEEF9F8FA2DE5ECE5EEE32DEEF7F6E5F22E68746D6C>

< A2F2F E6B696B E636F2E696C2FE4E7F8E3E92DE4E7E3F92DEEF9F8FA2DE5ECE5EEE32DEEF7F6E5F22E68746D6C> Page 1 of 5 נתוני האמת: זינוק במספר החרדים שעובדים ומשרתים נתונים מנפצי מיתוסים שמפרסם מוסד שמואל נאמן, מראים כי חל גידול של מאות אחוזים בגיוס לצבא, לשירות האזרחי ובהשתלבות חרדים בשוק העבודה. ח"כ אורי

קרא עוד

תרגיל 5-1

תרגיל 5-1 תרגיל 1 יחסי העדפה, פונקציות תועלת, עקומות אדישות וקווי תקציב כל השאלות להלן מתייחסות לצרכן שהעדפותיו מוגדרות על סלי צריכה של שני מוצרים. העדפות אלה הן רציונאליות (ז"א, מקיימות את תכונות השלמות והטרנזיטיביות).

קרא עוד

אוניברסיטת בן-גוריון המחלקה למדעי המחשב בוחן במבנים בדידים וקומבינטוריקה פרופ' מתיא כ"ץ, ד"ר עופר נימן, ד"ר סטוארט סמית, ד"ר נתן רובין, גב'

אוניברסיטת בן-גוריון המחלקה למדעי המחשב בוחן במבנים בדידים וקומבינטוריקה פרופ' מתיא כץ, דר עופר נימן, דר סטוארט סמית, דר נתן רובין, גב' אוניברסיטת בן-גוריון המחלקה למדעי המחשב בוחן במבנים בדידים וקומבינטוריקה 0-- פרופ' מתיא כ"ץ, ד"ר עופר נימן, ד"ר סטוארט סמית, ד"ר נתן רובין, גב' יעל שטיין טל באומל, לילך חייטמן-ירושלמי, נתי פטר, ד ר סטוארט

קרא עוד

סקירה מקרו – כלכלית שבועית

סקירה מקרו – כלכלית שבועית 21 באוגוסט 2018 י' באלול, ה'תשע"ח סקירה מקרו כלכלית שבועית תחזית שלנו ציפיות הנגזרות משוק ההון 0.3% באוגוסט 0.3% באוגוסט מינוס 0.1% בספטמבר מינוס 0.2% בספטמבר אינפלציה בחודשים הקרובים אינפלציה מצטברת 1.2%

קרא עוד

<4D F736F F D20F9E9F2E5F820F1E9EEF0E920E7ECE5F7E4>

<4D F736F F D20F9E9F2E5F820F1E9EEF0E920E7ECE5F7E4> ניב רווח פסיכומטרי 1 שיעור מבוא נושא סימני החלוקה כולל מספר מושגים שצריך להכיר כמו חלוקה לגורמים או שארית של חלוקה. בבחינה יכולות להופיע שאלות שיעסקו בנושא זה כנושא בפני עצמו, ולעתים הידע בנושא דרוש לפתרון

קרא עוד

גילוי דעת 29 - מהדורה doc

גילוי דעת 29 - מהדורה doc (**) (*) גילוי דעת 29 "צדדים קשורים" מ ב ו א א. עיסקאות נקשרות או מבוצעות לעתים קרובות בין צדדים שאינם בלתי-תלויים זה בזה בגלל קשרים מסוימים ביניהם - להלן "צדדים קשורים". אלמלא קשרים אלה ייתכן שהעיסקאות

קרא עוד

דוח ביניים לדוגמה 2014

דוח ביניים לדוגמה 2014 דוחות כספיים תמציתיים מאוחדים לדוגמה ליום 0/ במרץ/ביוני/בספטמבר 06 ערוכים בהתאם לתקן חשבונאות בינלאומי IAS 4 ובהתאם לפרק ד' לתקנות ניירות ערך )דוחות תקופתיים ומיידיים(, התש"ל 970 מרץ 06 4 6 9 4 6 7 7 0

קרא עוד

מספר נבחן / תשס"ג סמסטר א' מועד א' תאריך: שעה: 13:00 משך הבחינה: 2.5 שעות בחינה בקורס: מבחנים והערכה א' מרצה: ד"ר אבי אללוף חומר עזר

מספר נבחן / תשסג סמסטר א' מועד א' תאריך: שעה: 13:00 משך הבחינה: 2.5 שעות בחינה בקורס: מבחנים והערכה א' מרצה: דר אבי אללוף חומר עזר מספר נבחן 2002 2003 / תשס"ג סמסטר א' מועד א' תאריך: 29.1.03 שעה: 13:00 משך הבחינה: 2.5 שעות בחינה בקורס: מבחנים והערכה א' מרצה: ד"ר אבי אללוף חומר עזר: אין שימוש במחשבון: מותר בבחינה 10 עמודים כולל עמוד

קרא עוד

אורנה

אורנה רמלה 30 דצמבר 2015 היסטוריה נוסדה במאה השמינית לספירה )718-716( העיר היחידה שנבנתה ע"י המוסלמים בארץ. שוכנת על הציר ההיסטורי - יפו יהודים הגיעו לרמלה לראשונה בשנת 1099 הגיעו יוחנן הקדוש. לעיר ראשוני ירושלים.

קרא עוד

<4D F736F F D20E8E5F4F120E1E7E9F0E420E2EEE5F8202B20F4FAF8E5EF>

<4D F736F F D20E8E5F4F120E1E7E9F0E420E2EEE5F8202B20F4FAF8E5EF> 1 המכינה בחשבונאות הנהלת חשבונות וחישובים מסחריים סמסטר א' תשע"ג - מבחן ביניים - מרצים: מתרגל: אבי דגן, אודי לבקוביץ משה רדמן מועד הבחינה: משך הבחינה: מס' עמודים: יום שישי 21.12.2012 שלוש שעות 10 שעה 08:30

קרא עוד

הלשכה המשפטית משרד האוצר אפריל 2015

הלשכה המשפטית  משרד האוצר    אפריל 2015 צוות בריס לרגולציה על שירותים פיננסיים מאי 2016 שירותים פיננסיים להסדרה Middle- Men שירותי תשלום P2P ללא חשש יציבותי נותני אשראי שירותי מטבע עם חשש יציבות אגודות אשראי וחיסכון גמ"חים תכליות עבודת הצוות

קרא עוד

תמצית דוחות כספיים

תמצית דוחות כספיים תמצית דוחות כספיים 30.6.2015 בנק מסד תמצית דוחות כספיים ליום 30 ביוני 2015 תוכן העניינים 3 דוח הדירקטוריון 80 סקירת ההנהלה 97 הצהרות המנהל הכללי והחשבונאי הראשי 99 תמצית הדוחות הכספיים ביניים )בלתי מבוקרים(

קרא עוד

rr

rr / המוסד לביטוח ומי מינהל הגמות תביעה לתשלום מענק לחייל משוחרר שעבד ב"עבודה מועדפת (כולל שירות ומי) נדרשת" חובה לצרף לטופס זה צילום תעודת השחרור מצה"ל, או מסמך אחר מן הצבא המעיד על תאריך שחרור משירות חובה.

קרא עוד

ע( אהרן איסרס חבר מועצת העיר חולון ביתנו רח' חנקין 42, חולון פקס: (, טלפונים: (ב) דואר אלקטרוני: iswi

ע( אהרן איסרס חבר מועצת העיר חולון ביתנו רח' חנקין 42, חולון פקס: (, טלפונים: (ב) דואר אלקטרוני: iswi ע( אהרן איסרס חבר מועצת העיר חולון ביתנו רח' חנקין 42, חולון 58283 פקס: 09-8851969 (,09-8851970 09-8639464 טלפונים: (ב) 03-5041412 דואר אלקטרוני: iswima@bezeqint.net סלולרי: 050-2333122 052-3866616, 18.2.08

קרא עוד

שם בעל הרישיון הפנסיוני מספר בעל הרישיון שם המפקח מספר הפוליסה הצעה לביטוח לפי תוכנית "ביטוח חיים למשכנתא" טופס מספר 126 א. בעלי הפוליסה הטופס מיועד ל

שם בעל הרישיון הפנסיוני מספר בעל הרישיון שם המפקח מספר הפוליסה הצעה לביטוח לפי תוכנית ביטוח חיים למשכנתא טופס מספר 126 א. בעלי הפוליסה הטופס מיועד ל הצעה לפי תוכנית "ביטוח חיים למשכנתא" טופס 26 א. בעלי הפוליסה בעל פוליסה 1 בעל פוליסה 2 משפחה פרטי משפחה פרטי ב. פרטי ים פרטי מס' 1 מצב משפחתי מין לידה פרטי משפחה מס' ג א נ ר נקבה זכר מס' סלולרי מס' טלפון

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 עו"ד עמית לוי, שותף במחלקת חברות ושוק ההון וראש הפורום המקצועי מידע פנים - 2015 חידושים, סיכונים ודרכי התגוננות דצמבר 2014 תזכורת - האיסור הפלילי על שימוש במידע פנים חל על: אנשי פנים בחברה: "איש פנים בחברה

קרא עוד

דרקטוריון0912

דרקטוריון0912 תמצית דוחות כספיים ליום 30.9.2012 תוכן העניינים הפעילות הכלכלית... 4 רווח ורווחיות... 6 התפתחות ההכנסות וההוצאות... 7 תמצית מידע לפי מיגזרי פעילות:... 11 מיגזר בנקאות אישית... 12 מיגזר הבנקאות הפרטית...

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation : עדכון ממשקים, פעולות וחובות שימוש הדרכה לסוכנים אפריל 2018 26 אפריל 18 עדכון, עדכון עדכון, ב 29.4.2018 יכנס לתוקף עדכון של חוזר מידע ונתונים בשוק הפנסיוני" ובבקשות שניתן להגיש באמצעות המסלקה. "מבנה אחיד

קרא עוד

בעיית הסוכן הנוסע

בעיית הסוכן הנוסע במרכז חלם היה בור אזרחי חלם באופן קבוע נפלו לבור במרכז הכביש האזרחים שברו ידיים ורגליים וכמובן שפנו למועצת חלם לעזרה התכנסה מועצת חלם והחליטה סמוך לבור יש להקים בית חולים. ניהול עומס בשיטת נידן מגיש: עופר

קרא עוד

כלים לניהול תקציב משפחתי

כלים לניהול תקציב משפחתי מדריך לניהול תקציב משפחתי גירסא 1.3 על ידי*: הוכן רותי שרון יועצת ומרצה לכלכלת המשפחה יוני 2102 * עפ"י שיטת אש-לידור רחוב סביון 6, מודיעין 70717 טלפון: 150-0323526 info@ruthsharon.co.il www.ruthsharon.co.il

קרא עוד

אגוד - תעריפונים מצומצמים ליחידים ולעסקים קטנים -

אגוד - תעריפונים מצומצמים ליחידים ולעסקים קטנים - א( פרסום זה הינו תמציתי בלבד ואינו בא להחליף את האמור בתעריפוני העמלות של הבנק. תעריפי העמלות המצוינים נכונים למועד זה וכפופים לכל שינוי עתידי. תעריפונים מצומצמים ליחידים ולעסקים קטנים אגוד עובר ושב משכנתאות

קרא עוד

AlphaBeta מדד AlphaBeta USA Healthcare מתודולוגיה - 1 -

AlphaBeta מדד AlphaBeta USA Healthcare מתודולוגיה - 1 - מדד USA Healthcare מתודולוגיה - 1 - 1. אוכלוסיית חישוב הסיגנל הגדרת האוכלוסייה אוכלוסיית המניות ממנה יורכב מדד USA Healthcare הינה המניות הכלולות במדד Russell 3000 בעת עדכון המדד ("יום החיתוך") והנכללות

קרא עוד

בקשה לאשרת תייר )DS-160( הוראות: יש לענות על כל השאלות המודגשות והרלוונטיות. יש למלא את הטופס באנגלית או בעברית ובאותיות גדולות וברורות. יש לצרף צילום

בקשה לאשרת תייר )DS-160( הוראות: יש לענות על כל השאלות המודגשות והרלוונטיות. יש למלא את הטופס באנגלית או בעברית ובאותיות גדולות וברורות. יש לצרף צילום בקשה לאשרת תייר )DS-160( הוראות: יש לענות על כל השאלות המודגשות והרלוונטיות. יש למלא את הטופס באנגלית או בעברית ובאותיות גדולות וברורות. יש לצרף צילום דרכון נוכחי וצילום וויזה אחרונה, במידה והייתה. ניתן

קרא עוד

תשובות מלאות לבחינת הבגרות במתמטיקה מועד ג' תשע"ד, מיום 0/8/0610 שאלונים: 313, מוצע על ידי בית הספר לבגרות ולפסיכומטרי של אבירם פלדמן שאלה מספר

תשובות מלאות לבחינת הבגרות במתמטיקה מועד ג' תשעד, מיום 0/8/0610 שאלונים: 313, מוצע על ידי בית הספר לבגרות ולפסיכומטרי של אבירם פלדמן שאלה מספר תשובות מלאות לבחינת הבגרות במתמטיקה מועד ג' תשע"ד, מיום 0/8/0610 שאלונים: 313, 635863 מוצע על ידי בית הספר לבגרות ולפסיכומטרי של אבירם פלדמן שאלה מספר 1 נתון: 1 תלמיד קנה 11 מחברות דקות ו- 4 מחברות עבות,

קרא עוד

תמצית דוחות כספיים

תמצית דוחות כספיים תמצית דוחות כספיים 31.3.2015 בנק מסד תמצית דוחות כספיים ליום 31 במרס 2015 תוכן העניינים 3 דוח הדירקטוריון 78 סקירת ההנהלה 91 הצהרות המנהל הכללי והחשבונאי הראשי 93 תמצית הדוחות הכספיים ביניים )בלתי מבוקרים(

קרא עוד

הורות אחרת

הורות אחרת המרכז להורות אחרת הורות משותפת רחלי בר-אור גידי שביט טל. 053-4266496 Horut.acheret@gmail.com אתר המרכז www.alp.org.il המרכז להורות אחרת הוקם ע"י רחלי בר אור וגידי שביט ב 1994, נכון לינואר 2017 נולדו במסגרת

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation מה הם הגורמים שקובעים את רמת הפעילות הכלכלית, שער הריבית, רמת המחירים ורמת התעסוקה? הפעילות המשותפת במספר שווקים: פעילות ריאלית שוק הסחורות: CIGX-M עקומת IS (r,) שיווי משק ל פעילות מונטרית שוק הכספים:

קרא עוד

Microsoft Word - ייעוץ ובדיקות מאי 2006.doc

Microsoft Word - ייעוץ ובדיקות מאי 2006.doc -1- נספח ייעוץ ובדיקות (439) - גילוי נאות - חלק א' - ריכוז התנאים א. הנושא כללי הסעיף. 1 שם הביטוח הנוסף נספח "ייעוץ ובדיקות " התנאים ייעוץ אצל רופא מומחה עקב בעיה ו/ או מחלה פעילה; 1. הכיסויים 2. בדיקות

קרא עוד

מניבים קרן הריט החדשה בע"מ דוחות כספיים ליום 13 במרץ 8132 דוח דירקטוריון דוחות כספיים

מניבים קרן הריט החדשה בעמ דוחות כספיים ליום 13 במרץ 8132 דוח דירקטוריון דוחות כספיים דוחות כספיים ליום 13 במרץ 8132 דוח דירקטוריון דוחות כספיים 2 כללי דוח דירקטוריון על מצב עסקי התאגיד ליום 13 במרץ 8132 הסברי הדירקטוריון למצב עסקי החברה, תוצאות פעולותיה, הונה העצמי ותזרימי המזומנים שלה

קרא עוד

חשבונאות ניהולית שיעור תמחיר ABC תמחיר זה אומר כי בגלל שלאורך השנים יותר משמעותיות מאשר בעבר צריך למדוד אותן בצורה טובה יותר לוקחים את העלוי

חשבונאות ניהולית שיעור תמחיר ABC תמחיר זה אומר כי בגלל שלאורך השנים יותר משמעותיות מאשר בעבר צריך למדוד אותן בצורה טובה יותר לוקחים את העלוי חשבונאות ניהולית שיעור..0 תמחיר ABC תמחיר זה אומר כי בגלל שלאורך השנים יותר משמעותיות מאשר בעבר צריך למדוד אותן בצורה טובה יותר לוקחים את העלויות העקיפות שיש בחברה ו, בגלל סיבות טכנולוגיות, העלויות העקיפות

קרא עוד

כנס הסברה בנושא ההוסטל

כנס הסברה בנושא ההוסטל כנס הסברה בנושא ההוסטל 8/7/2018 1 תחילת האירוע 25/5/18 למועצה המקומית ולתושבים נודע לראשונה על הקמת הוסטל לדרי רחוב ונפגעי התמכרויות מפרסומים ברשתות החברתיות ולא בעדכון מסודר. מיקומו: שדרות בן גוריון 5,

קרא עוד

תקנון Switc h To Mac 2019

תקנון Switc h To Mac 2019 5.3.19 תקנון Mac Switch to עם istore לשנת 2019 1. הגדרות סער טכנולוגיות (ז.ח) בע מ ח.פ 514632561 (להלן: ("istore" מקיימת תוכנית מכירות תחת השם Mac Switch to ואשר תנאי ההשתפות בו מפורטים בתקנון זה (להלן:

קרא עוד

DCA & A/B Testing

DCA & A/B Testing כלים מתקדמים לבדיקת קריאייטיב בפייסבוק Yan (Yanko) Kotliarsky Digital Marketing Strategist www.yanyanko.com @social.yanko Split Test (A/B Testing) Split Test (A/B Testing) עד לא מזמן, כדי לענות על השאלות

קרא עוד

א) ב) תאור המאפיינים העיקריים של מכשירי הון פיקוחיים שהונפקו ליום הישות המשפטית של המנפיק מאפיין ייחודי המסגרת / המסגרות החוקיות החלות על המ

א) ב) תאור המאפיינים העיקריים של מכשירי הון פיקוחיים שהונפקו ליום הישות המשפטית של המנפיק מאפיין ייחודי המסגרת / המסגרות החוקיות החלות על המ א) ב) 0 הון עצמי רובד הון עצמי רובד הון מניות רגילות,.,.0 הון עצמי הבנק נוסד בשנת 0 )ראה גם פרק ב' לדוח הדירקטוריון(. הבנק התאגד ונרשם ב ביום בספטמבר 0. הבנק הנפיק את מניותיו במועדים שונים החל מיום ההתאגדות.

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 www.pwc.com/il חידושים בתחום התמריצים טלי ברנד, רו"ח, דירקטורית, מנהלת מחלקת תמריצים, אוקטובר 2014 תוכן העניינים דגשים לגבי הטבות מס על פי החוק לעידוד השקעות הון תכניות מענקי מחקר ופיתוח נבחרות שינויים

קרא עוד

דוח שנתי דין וחשבון לשנת 2016 בנק ירושלים בע"מ וחברות מאוחדות שלו

דוח שנתי דין וחשבון לשנת 2016 בנק ירושלים בעמ וחברות מאוחדות שלו דוח שנתי דין וחשבון לשנת 2016 בנק ירושלים בע"מ וחברות מאוחדות שלו עיצוב: סטודיו 'שחר שושנה' מקבוצת 'סקורפיו 88' נדפס בדפוס העיר העתיקה, ירושלים. דוח שנתי לשנת 2016 תוכן עניינים 5 13 84 87 95 233 285 303

קרא עוד

תקנון הגרלת מוצרי אינטל בין משתתפי כנס Technion GE

תקנון הגרלת מוצרי אינטל בין משתתפי כנס Technion GE תקנון הגרלת מוצרי אינטל בין משתתפי כנס Technion GE בכללים אלה ובכל פרסום הנוגע לפעילות ייעשה שימוש בלשון זכר, לצורכי נוחיות, אך שימוש זה כולל פניה בלשון זכר ובלשון נקבה כאחד, או רבים לפי העניין. 1. כללי

קרא עוד

254 בנק מזרחי טפחות בע"מ והחברות המאוחדות שלו באור - 18 נכסים והתחייבויות לפי בסיסי הצמדה ולפי תקופות לפרעון )1( - המאוחד ליום 31 בדצמבר 2008 סכומים מ

254 בנק מזרחי טפחות בעמ והחברות המאוחדות שלו באור - 18 נכסים והתחייבויות לפי בסיסי הצמדה ולפי תקופות לפרעון )1( - המאוחד ליום 31 בדצמבר 2008 סכומים מ 24 בנק מזרחי טפחות בע"מ והחברות המאוחדות שלו באור 8 נכסים והתחייבויות לפי בסיסי הצמדה ולפי תקופות לפרעון )( המאוחד ליום בדצמבר תזרימי מזומנים עתידיים חוזיים צפויים עם דרישה ועד חודש מחודש ועד שלשה חודשים

קרא עוד

<4D F736F F F696E74202D20EEF6E2FA20F9F2E5F820EEF D20F2E5E320E0E9E9EC20E2ECE5E1F1205BECF7F8E9E0E420E1ECE1E35D>

<4D F736F F F696E74202D20EEF6E2FA20F9F2E5F820EEF D20F2E5E320E0E9E9EC20E2ECE5E1F1205BECF7F8E9E0E420E1ECE1E35D> לסיוע משפטי האגף שכר מצווה לעורכי דין מתנדבים מצגת דצמבר 2011 עו"ד אייל גלובוס הממונה על הסיוע המשפטי עבודת האגף לסיוע משפטי מהות שמירה על שוויון כזכות על שוויון בפני החוק/ביהמ"ש אמון על שמירת זכות הגישה

קרא עוד

עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יח"ל פסח תשע"ה אפריל 5105 קשה בלימודים, קל במבחנים, קל בחיים עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יח"ל פסח תשע"ה יש לפתור את כל השאלות

עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יחל פסח תשעה אפריל 5105 קשה בלימודים, קל במבחנים, קל בחיים עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יחל פסח תשעה יש לפתור את כל השאלות עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יח"ל פסח תשע"ה יש לפתור את כל השאלות על דפים משובצים. רשמו את שמכם על כל אחד מהדפים הפתרונות יוגשו אחרי חופשת הפסח. מומלץ לכתוב דואר אלקטרוני, Whatspp כאשר נתקלים בקושי. מישהו

קרא עוד

תעריפון עסק גדול

תעריפון עסק גדול 13/7/2016 לוח תעריפים לעסק גדול )תאגיד( סעיף מס' גובה העמלה פרק 1 חשבונות עו"ש - פעולות ושירותים נוספים דמי נהול קבועים בחשבונות עסקיים ( חח"ד ) 131 רישום פעולה בחשבון )עמלה זו נגבית בנוסף לעמלות הספציפיות

קרא עוד

השפעת אג"ח צמודי מחירי נדל"ן על שוק הדיור בישראל: 1 נייר עמדה פרופ' בעז רונן דר' צבי ליבר גב' שני עזריה מרץ אנו מודים למכון אלרוב לחקר הנדל"ן ע

השפעת אגח צמודי מחירי נדלן על שוק הדיור בישראל: 1 נייר עמדה פרופ' בעז רונן דר' צבי ליבר גב' שני עזריה מרץ אנו מודים למכון אלרוב לחקר הנדלן ע השפעת אג"ח צמודי מחירי נדל"ן על שוק הדיור בישראל: נייר עמדה פרופ' בעז רונן דר' צבי ליבר גב' שני עזריה מרץ 50 אנו מודים למכון אלרוב לחקר הנדל"ן עבור התמיכה הכספית במחקר. . רקע. מדינת ישראל מעונינת בירידה

קרא עוד

פיננסית מתקדמת א'

פיננסית מתקדמת א' מרצה: רונן בן גל השפעת שינויים בשערי חליפין של מטבע חוץ IAS 21 שנת השלמה תשע"א 1 תוכן עניינים השפעת שינויים בשערי חליפין של מטבע חוץ 21... IAS 4 הגדרות... 4 1. 2. מטבע פעילות...4 פעילות חוץ...4 מטבע חוץ...

קרא עוד

מערך פעולה 55 דקות מטרות: )1 )2 )3 נושא: המשימה: הגשמה משך החניך יגדיר מהי הגשמה וכיצד היא ביטוי של החלום במציאות. הפעולה החניך ישאף להגשמה בחייו. החנ

מערך פעולה 55 דקות מטרות: )1 )2 )3 נושא: המשימה: הגשמה משך החניך יגדיר מהי הגשמה וכיצד היא ביטוי של החלום במציאות. הפעולה החניך ישאף להגשמה בחייו. החנ מערך פעולה 55 דקות מטרות: )1 )2 )3 נושא: המשימה: הגשמה משך החניך יגדיר מהי הגשמה וכיצד היא ביטוי של החלום במציאות. הפעולה החניך ישאף להגשמה בחייו. החניך יבין כי הגשמה אינה משימה פשוטה והיא מחייבת גם עשייה.

קרא עוד

תעריפון עסק גדול

תעריפון עסק גדול 06/09/2018 לוח תעריפים לעסק גדול )תאגיד( סעיף מס' גובה העמלה פרק 1 חשבונות עו"ש - פעולות ושירותים נוספים דמי נהול קבועים בחשבונות עסקיים ( חח"ד ) 131 רישום פעולה בחשבון )עמלה זו נגבית בנוסף לעמלות הספציפיות

קרא עוד

כתב ערבות-ערב מוגן

כתב ערבות-ערב מוגן תאריך: שמות הערבים : מען תאריך לידה/התאגדות מין ת.ז./מספר רישום שם שמות החייבים: מען ת.ז./מס' רישום שם )להלן ביחד ולחוד - "הערבים"( לכבוד בנק לאומי לישראל בע"מ )להלן ביחד ולחוד - "החייבים"( כתב ערבות מתמדת

קרא עוד

ההסתדרות הציונית העולמית

ההסתדרות  הציונית העולמית ההסתדרות הציונית העולמית החטיבה להתיישבות חטיבת חוזים בטחונות וקרקעות המתיישבים יחתמו בראשי תיבות בתחתית כל עמוד וחתימה מלאה בעמוד האחרון טופס 3 חוזה בר רשות בישוב קהילתי במגרש למגורים ביו"ש בין ההסתדרות

קרא עוד

נהג, דע את זכויותיך! 1 עי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד האיגוד המקצועי שלך! מען - הא

נהג, דע את זכויותיך! 1 עי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד האיגוד המקצועי שלך! מען - הא נהג, דע את זכויותיך! 1 איגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען אהא 2 נהג! דע את זכויותיך! אין זה סוד, שמעבידים רבים אינם משלמים את המעט שמגיע

קרא עוד

טעימה מסדנת 4 החלקים: קסמים מדהימים 3 מייסד בית הספר: יוני לחמי פלאפון:

טעימה מסדנת 4 החלקים: קסמים מדהימים 3 מייסד בית הספר: יוני לחמי פלאפון: טעימה מסדנת 4 החלקים: קסמים מדהימים 3 מייסד בית הספר: יוני לחמי פלאפון: 454-1288476 פתיחה שלום מתעניין בקסמים! שמי יוני לחמי. אני קוסם מקצועי מעל 11 שנים. לפני 9 שנים התחלתי ללמד קסמים ומאז לימדתי מעל

קרא עוד

עמוד 2 מתוך 21 שם הנוהל; פתיחת תיקי תובענות מס' הנוהל; עדכון; דצמבר 3124 סיווג; פתיחת תיקים מסוג תביעה על סכום קצוב הגדרה: תביעה על סכום קצוב-

עמוד 2 מתוך 21 שם הנוהל; פתיחת תיקי תובענות מס' הנוהל; עדכון; דצמבר 3124 סיווג; פתיחת תיקים מסוג תביעה על סכום קצוב הגדרה: תביעה על סכום קצוב- עמוד 2 פתיחת תיקים מסוג תביעה על סכום קצוב הגדרה: תביעה על סכום קצוב- תביעה הבאה מכוח חוזה או התחייבות מפורשים שיש עליה ראיה בכתב ו/או תביעה הבאה מכוח חיוב לשלם סכום קצוב שעילתו בהוראה מפורשת של חיקוק.

קרא עוד

<4D F736F F D20FAF8E2E5EC20E0ECE2E1F8E420EEF2E5F8E D F9E0ECE5FA2E646F63>

<4D F736F F D20FAF8E2E5EC20E0ECE2E1F8E420EEF2E5F8E D F9E0ECE5FA2E646F63> < 0 a b b a > 0 נתון: מכאן ניתן לומר בוודאות כי -. a < b ab < 0 a 0 b > לא ניתן לקבוע בוודאות.. ( 0)?. לא ניתן לדעת. + ( + ) ( ) + + נתון: כמה ערכי שונים מקיימים את המשוואה?. אינסוף 0 +. תשובות ו נכונות

קרא עוד

התאחדות מגדלי בקר בישראל ISRAEL CATTLE BREEDER S ASSOCIATION 12 באוגוסט, 2018 דוח מנכ"ל ימי קרב ומתיחות בעוטף עזה מלחמת ההתשה הנערכת ברחבי הדרום כבר מ

התאחדות מגדלי בקר בישראל ISRAEL CATTLE BREEDER S ASSOCIATION 12 באוגוסט, 2018 דוח מנכל ימי קרב ומתיחות בעוטף עזה מלחמת ההתשה הנערכת ברחבי הדרום כבר מ 12 באוגוסט, 2018 דוח מנכ"ל ימי קרב ומתיחות בעוטף עזה מלחמת ההתשה הנערכת ברחבי הדרום כבר מספר חודשים, כולל ימי קרב מורכבים, "תפסה" את המערכות התומכות בענף ברמת מוכנות גבוהה. השיקולים של שמירה על נהלים רגילים

קרא עוד

הודעה לתקשורת אתר: דוא"ל: פקס: מדינת ישראל ההוצאה הלאומית לבריאות בשנת 2016 הייתה 7.4% מהתמ"ג In 2016, the N

הודעה לתקשורת אתר:   דואל: פקס: מדינת ישראל ההוצאה הלאומית לבריאות בשנת 2016 הייתה 7.4% מהתמג In 2016, the N הודעה לתקשורת אתר: www.cbs.gov.il דוא"ל: info@cbs.gov.il פקס: 0651340 מדינת ישראל ההוצאה הלאומית לבריאות בשנת 016 הייתה 7.4% מהתמ"ג In 016, the National Expenditure on Health 7.4% of GDP ירושלים, כ"ה באב

קרא עוד

לצרכי פשרה בלבד- אין להציג בפני ערכאות

לצרכי פשרה בלבד- אין להציג בפני ערכאות עמוד 1 מתוך 6 עוד דוגמאות של הסכם גירושין הסכם גירושין שנערך ונחתם בירושלים, ביום ה- לחודש 1122 ת.ז. רחוב, )להלן: "הבעל" ו/או "האב"( בין: מצד אחד לבין: הואיל: ת.ז. רחוב, )להלן: "האישה" ו/או "האם"( 1 מצד

קרא עוד

מיזוג אבנר ודלק קידוחים ההצבעה לאישור המיזוג בין השותפויות דלק קידוחים ואבנר נדחתה ל- 21 בנובמבר. אמש, השתתפנו באסיפה שנועדה לקיים דיון ולתת מענה לשאל

מיזוג אבנר ודלק קידוחים ההצבעה לאישור המיזוג בין השותפויות דלק קידוחים ואבנר נדחתה ל- 21 בנובמבר. אמש, השתתפנו באסיפה שנועדה לקיים דיון ולתת מענה לשאל ההצבעה לאישור המיזוג בין השותפויות דלק קידוחים ואבנר נדחתה ל- 21 בנובמבר. אמש, השתתפנו באסיפה שנועדה לקיים דיון ולתת מענה לשאלות מחזיקי יחידות ההשתתפות בנוגע למיזוג. הסיבה העיקרית לדחייה היא פרסום תזרים

קרא עוד

בי"ס כרמלית- חיפה

ביס כרמלית- חיפה בי"ס כרמלית- חיפה מבחן הבנת הנקרא ולשון לכיתה ה' שליש שני תאריך: שם: חברים טובים- קראו היטב את השאלות לפני שאתם עונים משך הבחינה: 09 דקות ציון המבחן מ 89 נקודות קראו את הקטע שלפניכם: חבר טוב בעירק חיו

קרא עוד

<4D F736F F D20FAEEF6E9FA20EEF2E5E3EBF0FA20F1E3F8E EEEEE5F0F4FA20E1E7F1F8>

<4D F736F F D20FAEEF6E9FA20EEF2E5E3EBF0FA20F1E3F8E EEEEE5F0F4FA20E1E7F1F8> קסם ממונפת בחסר (PR) S&P 500 פי 3 חודשי (6Da) מס' ני"ע: 1129808 (סדרה 53) שתשואתן מושפעת (בהופכי, פי 3) משינויים במדד S&P 500 ובשער הדולר ארה"ב כללי כללי: המידע נכון לתאריך: 10.5.2016 חברה : קסם תעודות

קרא עוד

Name

Name א) 13 לאוקטובר, 2016 126929 תאריך: סימוכין: אל: א.ג.נ., לקוחות המשרד חוזר לקוחות מסים 19.2016 הנדון: לא ניתן לקזז הפסד הון במכירת ניירות ערך כאשר ההפסד נובע מירידת שער חליפין - דין מוזס של בית המשפט העליון

קרא עוד

" תלמידים מלמדים תלמידים."

 תלמידים מלמדים תלמידים. " תלמידים מלמדים תלמידים." פרוייקט של צוות מתמטיקה, בית ספר כפר-הירוק איך הכל התחיל... הנהלת בית הספר העל-יסודי הכפר הירוק יזמה פרויקט בית ספרי: "למידה ללא מבחנים- הוראה משמעותית", צוות המתמטיקה החליט

קרא עוד

הצעה לביטוח תאונות אישיות לפרט

הצעה לביטוח תאונות אישיות לפרט הצעה לביטוח תאונות אישיות לפרט טופס זה מנוסח בלשון זכר אך פונה לנשים ולגברים כאחד שם הסוכן... מס' סוכן... שם מפקח... מס' מפקח... א. פרטי המועמדים לביטוח יש לענות על כל השאלות תשובות ברורות ומלאות המועמד

קרא עוד

סקירה כלכלית שבועית 27 בדצמבר 2015 עיקרים בארץ: המיקוד השבועי עוסק השבוע בסקירת ענף הנדל"ן למגורים בחודש אוקטובר נמצא כי בחודש אוקטובר נרשם גידו

סקירה כלכלית שבועית 27 בדצמבר 2015 עיקרים בארץ: המיקוד השבועי עוסק השבוע בסקירת ענף הנדלן למגורים בחודש אוקטובר נמצא כי בחודש אוקטובר נרשם גידו סקירה כלכלית שבועית 27 בדצמבר עיקרים בארץ: המיקוד השבועי עוסק השבוע בסקירת ענף הנדל"ן למגורים בחודש אוקטובר. נמצא כי בחודש אוקטובר נרשם גידול במספר העסקאות, אולם בממוצע דוחודשי מדובר ברמת העסקאות הנמוכה

קרא עוד

Microsoft Word - בעיות הסתברות 1.doc

Microsoft Word - בעיות הסתברות 1.doc תרגול בעיות הסתברות. גולן מטיל פעמים קובייה הוגנת, מה ההסתברות שבכל אחת מהפעמים יקבל תוצאה שונה? () () () הילה קוראת ספר לפני השינה פעמים בשבוע, יוני סופר כבשים לפני השינה פעמים בשבוע, מה הסיכוי שהיום

קרא עוד

מצגת של PowerPoint

מצגת של PowerPoint שלום לתלמידי י"א חמש יחידות מתמטיקה גיל קרסיק מורה למתמטיקה בשעה וחצי הקרובות נדבר על שאלון 806 סדרות הנדסיות וחשבוניות ארבעה תרגילים שהיו בבחינות בגרות ארבעה טיפים )טיפ אחד אחרי כל תרגיל שנפתור הערב(

קרא עוד

23 ביולי 2103 קובץ הנהלים של המסלול האקדמי נוהל 3 א' - גיוס עובד חדש מטרת הנוהל לקבוע את ההליכים לביצוע תהליך גיוס וקליטת עובדים מנהליים חדשים במסלול

23 ביולי 2103 קובץ הנהלים של המסלול האקדמי נוהל 3 א' - גיוס עובד חדש מטרת הנוהל לקבוע את ההליכים לביצוע תהליך גיוס וקליטת עובדים מנהליים חדשים במסלול 23 ביולי 2103 קובץ הנהלים של המסלול האקדמי נוהל 3 א' - גיוס עובד חדש מטרת הנוהל לקבוע את ההליכים לביצוע תהליך גיוס וקליטת עובדים מנהליים חדשים במסלול האקדמי. הנוהל מתייחס לגיוס עובד קבוע, עובד בהסכם אישי

קרא עוד

הראל סל MSCI שווקים מתעוררים (4Da( )PR) מספר ני"ע: )סדרה עב'( תעודות אשר תשואתן מושפעת משינויים במדד במדד MSCI EMERGING MARKETS ומשינויים בשער

הראל סל MSCI שווקים מתעוררים (4Da( )PR) מספר ניע: )סדרה עב'( תעודות אשר תשואתן מושפעת משינויים במדד במדד MSCI EMERGING MARKETS ומשינויים בשער הראל סל MSCI שווקים מתעוררים (4Da( )PR) מספר ני"ע: 9952311 )סדרה עב'( תעודות אשר תשואתן מושפעת משינויים במדד במדד MSCI EMERGING MARKETS ומשינויים בשער הדולר ארה"ב כללי כללי: המידע נכון ליום 59.5.2.91 חברה:

קרא עוד

או * 3455 או תחום ביטוח כללי הפניקס חברה לביטוח בע"מ משרד ראשי: דרך השלום 53, גבעתיים פוליסה לביטוח חבות

או * 3455 או תחום ביטוח כללי הפניקס חברה לביטוח בעמ משרד ראשי: דרך השלום 53, גבעתיים פוליסה לביטוח חבות 03-7332222 או * 3455 או תחום ביטוח כללי משרד ראשי: דרך השלום 53, גבעתיים 53454 www.fnx.co.il info@fnx.co.il מבוטח נכבד, נא עיין בתנאי הפוליסה, סכומיה והגבלותיה. אם מצאת פרט הטעון תיקון נא החזר הפוליסה

קרא עוד

נספח להיתר בנייה שלום רב, אנו מברכים אתכם על קבלת ההיתר. נא קראו בעיון את ההנחיות הבאות בטרם תתחילו לבנות. א. ב. ג. ד. ה. תוקפו של ההיתר - 3 שנים מיום

נספח להיתר בנייה שלום רב, אנו מברכים אתכם על קבלת ההיתר. נא קראו בעיון את ההנחיות הבאות בטרם תתחילו לבנות. א. ב. ג. ד. ה. תוקפו של ההיתר - 3 שנים מיום נספח להיתר בנייה שלום רב, אנו מברכים אתכם על קבלת ההיתר. נא קראו בעיון את ההנחיות הבאות בטרם תתחילו לבנות. א. ב. ג. ד. ה. תוקפו של ההיתר - 3 שנים מיום הוצאתו. במידה ולא התחלתם לבנות תוך שנה אחת מיום הוצאת

קרא עוד

לסטודנטים במבוא מיקרו שבכוונתם לגשת למועד ב': אנו ממליצים לכם לפתור מחדש את המבחן שהיה במועד א'. עדיף לפתור בלי לראות את התשובות הנכונות מסומנות. לשם

לסטודנטים במבוא מיקרו שבכוונתם לגשת למועד ב': אנו ממליצים לכם לפתור מחדש את המבחן שהיה במועד א'. עדיף לפתור בלי לראות את התשובות הנכונות מסומנות. לשם לסטודנטים במבוא מיקרו שבכוונתם לגשת למועד ב': אנו ממליצים לכם לפתור מחדש את המבחן שהיה במועד א'. עדיף לפתור בלי לראות את התשובות הנכונות מסומנות. לשם כך העלינו לפורטל שאלון מעורבל ללא שום סימונים עליו.

קרא עוד

בגרות עז יולי 17 מועד קיץ ב שאלון ,000 א. ניתוח הנתונים מחירה של ספה הוא שקלים, והיא התייקרה ב-. 25% כאשר המחיר מתייקר ב- המחיר החדש הוא פי,

בגרות עז יולי 17 מועד קיץ ב שאלון ,000 א. ניתוח הנתונים מחירה של ספה הוא שקלים, והיא התייקרה ב-. 25% כאשר המחיר מתייקר ב- המחיר החדש הוא פי, ,000 א ניתוח הנתונים מחירה של ספה הוא שקלים, והיא התייקרה ב- 5% כאשר המחיר מתייקר ב- המחיר החדש הוא פי, 5% לכן, המחיר החדש הוא: 5,000 00 5 5 00 שקלים ממחירו הקודם 0005 תשובה: מחיר הספה לאחר ההתייקרות הוא

קרא עוד

אחריות קבוצתית

אחריות קבוצתית אחריות קבוצתית משך הפעולה: 56 דק' מטרות: 1. החניך יכיר בסוגים ומאפיינים שונים של קבוצות ובייחודיות קבוצת ח'. 2. החניך ילמד מהי אחריות קבוצתית לעומת אחריות אישית והצורך של הקבוצה בשתיהן למען השגת מטרותיה.

קרא עוד

חלק 1- חשבון עובר ושב הערות (1) לקוח שאינו מחזיק כרטיס למשיכת מזומן, לקוח שהוא אדם בעל מוגבלות ולקוח שהוא אזרח ותיק, זכאים ל- 4 פעולות על ידי פקיד במח

חלק 1- חשבון עובר ושב הערות (1) לקוח שאינו מחזיק כרטיס למשיכת מזומן, לקוח שהוא אדם בעל מוגבלות ולקוח שהוא אזרח ותיק, זכאים ל- 4 פעולות על ידי פקיד במח חלק 1 חשבון עובר ושב לקוח שאינו מחזיק כרטיס למשיכת מזומן, לקוח שהוא אדם בעל מוגבלות ולקוח שהוא אזרח ותיק, זכאים ל 4 פעולות על ידי פקיד ב פעולה בערוץ ישיר. זכאות כאמור של אדם בעל מוגבלות תחל ב 1 בחודש שלאחר

קרא עוד

נובמבר 2010 תקנון הצטרפות למבצע מחשב טאבלט - Acer לקוחות חדשים ומשדרגים 1. תקופת המבצע המבצע יחל בתאריך ויסתיים ב או עד גמר המלאי,

נובמבר 2010 תקנון הצטרפות למבצע מחשב טאבלט - Acer לקוחות חדשים ומשדרגים 1. תקופת המבצע המבצע יחל בתאריך ויסתיים ב או עד גמר המלאי, נובמבר 2010 תקנון הצטרפות למבצע מחשב טאבלט - Acer ו 1. תקופת המבצע המבצע יחל בתאריך 10.11.11 ויסתיים ב- 31.12.11 או עד גמר המלאי, המוקדם מביניהם. 2. השירות / המכשיר שבמבצע : ללקוחות המצטרפים לחבילת אינטרנט

קרא עוד

תמצית דוחות כספיים

תמצית דוחות כספיים תמצית דוחות כספיים 30.6.05 B תוכן העניינים דוח הדירקטוריון סקירת ההנהלה הצהרות המנהל הכללי והחשבונאית הראשית סקירת רואי החשבון המבקרים תמצית דוחות כספיים תמצית דוחות כספיים 30.06.05 יובנק בע"מ וחברות מאוחדות

קרא עוד

חטיבה של ג'יי סי הלת' קר בע"מ 1/10/2015 תקנון מבצע "תוכניות שנתיות" הטבה של חודשיים מתנה בעת רכישת "תוכנית שנתית" של עדשות מגע חד-יומיות ממותג אקיוביו

חטיבה של ג'יי סי הלת' קר בעמ 1/10/2015 תקנון מבצע תוכניות שנתיות הטבה של חודשיים מתנה בעת רכישת תוכנית שנתית של עדשות מגע חד-יומיות ממותג אקיוביו 1/10/2015 תקנון מבצע "תוכניות שנתיות" הטבה של חודשיים מתנה בעת רכישת "תוכנית שנתית" של עדשות מגע חד-יומיות ממותג אקיוביו TruEye 1-DAY ACUVUE או 1-DAY ACUVUE MOIST או.1-DAY ACUVUE MOIST for ASTIGMATISM

קרא עוד

Microsoft Word - exam-6.doc

Microsoft Word - exam-6.doc מכלל קמית ליל מערי סמסטר ' תשס"ז מוע ' תריך חינ: 16.3.7 שע 8:3 משך חינ: שעתיים וחצי חומר עזר מותר: מחשון ל מספר שלון: מחן קורס: מו לכלכל מיקרו שמות מרצים: "ר ניסים ן ו ו"ר עמית ייר נחיות מחן מורכ מ- 2

קרא עוד