השפעת אג"ח צמודי מחירי נדל"ן על שוק הדיור בישראל: 1 נייר עמדה פרופ' בעז רונן דר' צבי ליבר גב' שני עזריה מרץ אנו מודים למכון אלרוב לחקר הנדל"ן ע

גודל: px
התחל להופיע מהדף:

Download "השפעת אג"ח צמודי מחירי נדל"ן על שוק הדיור בישראל: 1 נייר עמדה פרופ' בעז רונן דר' צבי ליבר גב' שני עזריה מרץ אנו מודים למכון אלרוב לחקר הנדל"ן ע"

תמליל

1 השפעת אג"ח צמודי מחירי נדל"ן על שוק הדיור בישראל: נייר עמדה פרופ' בעז רונן דר' צבי ליבר גב' שני עזריה מרץ 50 אנו מודים למכון אלרוב לחקר הנדל"ן עבור התמיכה הכספית במחקר.

2 . רקע. מדינת ישראל מעונינת בירידה משמעותית ומבוקרת של מחירי הדירות. מחירי הדירות הגבוהים מונעים מזוגות צעירים להגיע לדירה ומהווים בעיה חברתית-כלכלית. כמו כן, יש הטוענים כי אנו מגיעים למצב של "בועה" בנדל"ן למגורים, דבר המהווה סיכון הן למשקי הבית שנטלו הלוואות לצורך רכישת דירתם, והן למערכת הפיננסית שמימנה רכישת דירות אלה.. נתוני משרד הבינוי והשיכון מראים כי כ- % )רבעון שני ) ממספר העסקאות הם לצרכי השקעה. חלקם הקדמת רכישה עבור בן משפחה שעתיד לגור בנכס בעוד שנים, וחלקם כהשקעה פיננסית. הורדת הריבית במשק, ובעקבותיה הורדת הרבית למשכנתאות, התשואה הנמוכה של האג"חים והסיכונים בשוק המניות מובילים משקיעים להשקיע בדירות, דבר הגורם להעלאת מחיר הדיור.. ניתן להפחית את מחירי הדירות הן על ידי טיפול בצד ההיצע והן על ידי טיפול בצד הביקוש. אנו סבורים כי על מנת להפחית את מחירי הדיור יש להשתמש בשיטות שונות. טענתנו )כפי שתפורט בהמשך( היא כי שיטת הנפקת אג"ח ממשלתי צמוד מחירי הדיור )להלן אג"ח נדל"ן( היא שיטה קלה יחסית, ובכוחה להפחית בצורה משמעותית את הביקושים לצרכי השקעה בדיור. השיטה אינה מחליפה כל שיטה אחרת שמבוצעת או מתוכננת להתבצע. אין בה סיכונים, וניתן להפסיקה בכל עת. האג"ח יהיה בעל התכונות הבאות )פרוט בהמשך העבודה(:.. האג"ח יונפקו על ידי ממשלת ישראל... האג"ח יהיו בהיקף של כ- מי 7 ליארד לשנה... האג"ח יהיו צמוד למדד שישקף את ממוצע מחירי הדירות למגורים בישראל... האג"ח יונפקו בבורסה ויסחר מיומו הראשון... האג"ח יונפקו רק למשקיעים פרטיים.. הנחות העבודה.. הנחת היסוד היא שמדינת ישראל מעונינת בירידה משמעותית ומבוקרת של מחירי הדירות... עליית מחירי הדירות או השארותם ברמה הנוכחית מהווה סיכון כלכלי וחברתי.. "עץ הווה ממוקד" למחירי הדיור הגבוהים.. עץ הווה ממוקד Tree( )Focused Current Reality הוא כלי דיאגנוסטי לאיתור בעיות השורש של כל מערכת. עץ ההווה הממוקד בשרטוט מס. להלן מקשר תופעות בלתי רצויות בקשר לוגי של סיבה-תוצאה, על מנת לזהות את בעיות השורש... תופעות בלתי רצויות הן תופעות קיימות ובלתי רצויות, אשר למנהלי המערכת וקברניטיה שליטה או השפעה עליהן.

3 מחירי הדיור גבוהים מידי היצע נמוך ביקוש גבוה דירות גדולות רשויות מעדיפות אוכלוסיה חזקה בניה לא גבוהה לא מפנים מספיק מהר בסיסי צה"ל ריבית נמוכה רשויות מקומיות חסרות מוטיבציה תהליך מסורבל ומרובה רשויות אין מיסוי מספיק לדירות ארנונה למשרדים אין הפשרה של קרקע חקלאית אלטרנטיבות ההשקה אינן אטרקטיביות אין מדיניות מקרקעין חד משמעית שנאכפת תהליך ייצור הדירות לא אפקטיבי ולא יעיל אין אלטרנטיבה להשקעה בדירות תשואה גבוהה להשקעה בדירות.. עץ ההווה הממוקד בשרטוט מס. מזהה ארבע בעיות שורש: אין מדיניות מקרקעין חד משמעית שנאכפת א. תהליך ייצור הדירות לא אפקטיבי ולא יעיל ב. אין אלטרנטיבה להשקעה בדירות ג. תשואה גבוהה להשקעה בדירות ד. התמודדות עם בעיות השורש ליוקר הדיור להלן נסקור בקצרה את האפשרויות להתמודדות עם בעיות השורש ולהורדת מחירי נדל"ן למגורים בישראל... צד ההיצע... הפשרת קרקעות חקלאיות הפשרת קרקעות חקלאיות יכולה להגדיל משמעותית את היצע הדירות )ראה דוח הועדה לרפורמה במדיניות מקרקעי ישראל (. רוב הקרקעות החקלאיות הן בבעלות רמ"י )רשות מקרקעי ישראל מקודם מינהל מקרקעי ישראל ממ"י(. לרוב הקרקעות החקלאיות גם בעל עניין שהוא המחזיק בשטח קיבוצים או אגודות שיתופיות במושבים. הפשרת הקרקעות יכולה להיות מהירה מאוד, מותנה בהסכמת בעל העניין, וביכולתה להגדיל את מיידית את ההיצע בעשרות אלפי יחידות דיור בייחוד בקרקעות שהן בשולי הערים. החסרון של שימוש בקרקעות אלה נובע משעבוד העתיד, מפגיעה אקולוגית ומהפחתת שטחים פתוחים. בנוסף לכך, קיים פוטנציאל להגברת ההיצע ב"שטח המחנה" של הקיבוצים והמושבים. זוהי קרקע שאינה מעובדת ומשמשת למגורים ולצרכי צבור. בניית יחידות דיור נוספות, בייחוד באזורי הביקוש, יכול להביא לשוק אלפי יחידות דיור..

4 ... קיצור זמני התכנון והאישורים הסטטוטוריים תהליך ייצור יחידות דיור הוא תהליך ארוך ומייגע, וכרוך בבעלי עניין רבים בעלי הקרקע, הרשויות המקומיות, ארגוני איכות סביבה, מגבלות תחבורתיות, שכנים מתנגדים, וכו'. התהליך הכולל יכול לקחת שנים רבות. לשם קיצור התהליכים פועלת היום הממשלה בשלושה כיוונים: א. קיצור זמנים לקבלת היתרים )המכונה גם "רפורמת הפרגולות"(. רפורמה זאת נועדה לשפר בעיקרה את השירות לאזרח בכך שנושאים קטנים יעברו במסלול ירוק או על ידי דיווח בדיעבד. רפורמה זו לא תשחרר כמות משמעותית של יחידות דיור לשוק, אלא בעקיפין תשחרר קמעה את צווארי הבקבוק המטפלים בהיתרים. ב. בשנת הוקמו וועדות לדיור לאומי )ווד"ל( אשר מקבילות בתפקידן לוועדות התכנון המחוזיות ומטרתן להיות מסלול מהיר לתכנון והקמה של יחידות דיור. עד כה הוד"לים אישרו כ-, יח' דיור והן מתוכננות לפעול עד אוגוסט. ג. בחירת פרויקטים גדולים המאושרים בהליך מקוצר באמצעות וועדות לתכנון מתחמים מועדפים )ותמ"ל(. בסמכות הממשלה להעביר לתכנון הותמ"ל כל מתחם מגורים בעל למעלה מ- 7 יח' דיור על מנת לקצר את משך תהליך התכנון והאישור. ועדות אלו נמצאות כעת בשלבי גיבוש ועדיין לא החלו לפעול. קיצור זמני התכנון והאישורים הסטטוטוריים יכול להגדיל את ההיצע, אך נושא בחובו סיכון של חוסר איזון בצרכים השונים של בעלי העניין. הסיכון הוא בכך שאישור פזיז עלול להביא לפגיעה בלתי הפיכה בסביבה או באיכות החיים ובזכויות הבעלות של שכנים או בבעלי עניין אחרים.... שינוי שיטת חלוקת הארנונה להגדלת הבניה למגורים על חשבון בניה לתעשייה ולשירותים כיום אין כל מוטיבציה לראש רשות מקומית להגדיל באופן משמעותי את הבניה למגורים. תשלומי הארנונה של עסקים, תעשייה או שירותים גבוהים עשרת מונים מתשלומי הארנונה של יחידות מגורים. זאת ועוד ההוצאות היחסיות למגורים גבוהות מאלה של העסקים. כך נוצר מצב שלראש הראשות המקומית יש מוטיבציה לא לבנות יחידות מגורים נוספות ובכלל לא להתאמץ לצופף ולהגדיל את כמות היחידות למגורים. יצוין כי גם הסבה של מבני משרדים, מסחר, ועסקים אחרים ניתקלת באותה בעיה של מאזן ארנונה שלילי. שינוי שיטת מיסי הארנונה וחלוקתה באקט ממשלתי יכולה לשנות דרמטית את המוטיבציה של ראשי הרשויות המקומיות בנושא זה.... הקטנת גודל הדירות ע"י הרשויות המקומיות לראשי הרשויות המקומיות מוטיבציה מובהקת לעודד בניית דירות גדולות על חשבון דירות קטנות על מנת לקבל לישוביהם אוכלוסיות במצב כלכלי טוב. בכך הם עורכים סלקציה של משפחות ומשקי בית מבוססים יותר, ו"מרחיקים" מהרשות אוכלוסיות בעלות רקע סוציו-אקונומי נמוך, בייחוד באזורי הביקוש. באותם אחוזי בניה נתונים ניתן לתכנן ולבנות מספר רב יותר של יחידות דיור קטנות לעומת גדולות. הקטנה תכנונית זו של גודל הדירות יכולה להגדיל בעשרות אחוזים את ההיצע.... התחדשות עירונית: פינוי-בינוי ותמ"א 3 במרכזי הערים, בייחוד באזורי הביקוש, קיים פוטנציאל של הגדלת היצע הדירות בעשרות אחוזים על ידי פינוי-בינוי, התחדשות עירונית, וביצוע פרויקטים במסגרת תמ"א. 3 מסלול זה של הגדלת ההיצע מהווה מהלך של win-win לכל בעלי העניין. הכותבים ממליצים על ביצוע תמ"א 38, המאפשר הריסת המבנה הקיים

5 ובניית מבנה חדש על פני שימוש בתמ"א 38 המאפשר חיזוק המבנה הקיים והוספת יחידות דיור נוספות. החסרונות במסלול זה הינם תהליך ארוך הנובע מריבוי בעלי עניין והוספה לא גדולה של יחידות דיור. פינוי-בינוי לעומת זאת, מביא להגדלה משמעותית של היצע הדירות, אך כרוך בקשיים הנובעים מבנית מבנים גבוהים, דבר העלול להביא לשינוי צביון הרשות. כדי לקצר את תהליכי תכנון, אישור והקמה של פרויקטי התחדשות עירונית אושרה הקמת רשות להתחדשות עירונית שתפעל ישירות תחת שר הבינוי והשיכון. רשות זו תוקצבה בכרבע מיליארד שקל והחלה לפעול במספר ערים, בין היתר בדרך של רכישת דירות במתחמים מיועדים לצורך שיכון דיירים בפרויקטים המיועדים לפינוי- בינוי. קבינט הדיור הכריז על 7 מתחמים ראשונים לפינוי בינוי והצפי הוא שהבנייה במתחמים אלה תייצר, יחידות דיור חדשות...4. התמקדות בקידום פרויקטים גדולים תקועים )0 )Top בנוסף לאמור בסעיף.., הדן בפרויקטים חדשים, קיימים כיום פרויקטים גדולים התקועים בשלבים שונים של תהליך ייצור יחידות הדיור. טיפול אינדיבידואלי וממוקד ברמה ממשלתית ב- פרויקטים גדולים "תקועים" יכול לשחרר עשרות אלפי יחידות דיור. טיפול זה יעשה באותם מקומות שהפרויקטים אינם "תקועים" בשלב התכנון מקום בו מטפל הוותמ"ל...7. בניה לגובה על מנת למצות תשתיות תחבורה, חינוך, בריאות ואחרות יש למצות ולעודד בניה לגובה. אם ניקח לדוגמא את מדיניות הבניה באזורים החדשים בפתח תקווה או בנתניה, שם מוקמים מגדלים בני למעלה מ- קומות לעומת המדיניות בגוש הגדול 4 ובשכונות אחרות בצפון תל אביב )למשל, שכונת "המשתלה", תל ברוך צפון ) בהם מוקמים בניינים בני 3 קומות, נראה מיד את הפוטנציאל הגדול להגברת ההיצע בעשרות אחוזים על ידי עידוד הבניה לגובה. בכל מקרה של בנייה גבוהה צריך לדאוג מראש למימון רב-שנתי של תחזוקת הבניין...3. מיצוי קרקע במבני ציבור, גנים, בתי ספר בעבר, כאשר בעיית יוקר הדיור לא היתה קריטית כפי שהיא היום, נבנו מבני ציבור בשיטה שאינה ממצה את משאבי הקרקע. גן ילדים, אשר מספק את צרכיהם של כ- ילדים, מאכלס שטח של כחצי דונם. בניה של מבני ציבור, גנים, ובתי ספר באופן חסכוני, בבנינים רבי קומות או בכל צורה אחרת חסכונית יותר מבחינת קרקע, יכולה להגדיל את היצע הקרקע ולתרום להגדלת היצע הדירות למגורים...4. פינוי בסיסי צה"ל לצה"ל חזקה וזכויות בשטחים רבים, חלקם באיזורי הביקוש )תל השומר, גלילות, הקריה, כפר סירקין ועוד(. הפינוי הוא תהליך ארוך, כאשר יש לדאוג לבנית מחנות חלופיים. הפוטנציאל מוערך בעשרות אלפי יחידות דיור.... "דירה להשכיר" תוכנית במסגרתה הוקמה חברה ממשלתית אשר תדאג להשכרת עשרות אלפי יחידות דיור, חלקן המחיר מסובסד, באמצעות גופים מוסדיים.... "עידוד" קבלנים לממש את הקרקע שרכשו יזמים אינם ממהרים תמיד לממש את הקרקע שרכשו מתוך חשיבה שערך הקרקע יעלה מעבר לעלויות המימון. נראה כי אין תמריצים מספיקים לבנות במהירות. לאחר ביטול מס רכוש אין גם תמריצים שליליים למי שרוכש קרקע ולא בונה. לעיתים הדבר נובע מרצונו של הקבלן לפעול להגדלת זכויות הבניה תוך שינוי התב"ע בוועדה המקומית.

6 .. צד הביקוש... מיסוי מקרקעין להשקעה כ- % מההון שהושקע בנדל"ן למגורים בשנים האחרונות הושקע כהשקעה, בין אם זו השקעה ליצירת תשואה או כהקדמת רכישה עתידית )"דירה לבת"(. הפעולות שנקטה הממשלה בשנה האחרונה- שינוי בחוק מס שבח מקרקעין והעלאת מס הרכישה לרוכשי דירות להשקעה עשויים לגרום להפחתת הביקושים לנדל"ן למגורים. גם מיסוי דירה שלישית, אם יבוצע בצורה מושכלת, יכול לתרום למגמה זו. להערכתנו, נושא המיסוי טרם הוטמע בציבור, ומומלץ להשקיע משאבים בפירסומו ובהשלכות שיהיו לו על רוכשי דירות להשקעה, או המחזיקים בהם.... הקטנת ביקושים על ידי הגדלת ריבית המשכנתאות המצב כיום ) בפברואר ( הוא שבנק ישראל הוריד את הריבית לרמה הנמוכה ביותר מאז קום המדינה. עקרונית, העלאת שיעור הריבית על המשכנתאות יבלום ביקושי השקעה ויביא לירידת מחירים.... אג"ח צמוד נדל"ן זהו נושא העבודה. אג"ח צמוד נדל"ן עשוי להפחית את ביקושי ההשקעה לדירות מגורים. סיווג השיטות השונות להורדת מחיר הדיור.. טבלה מס. מייחסת את הפתרונות האפשריים השונים לבעיות השורש:. אין מדיניות מקרקעין חד משמעית שנאכפת תהליך ייצור הדירות לא אפקטיבי ולא יעיל אין אלטרנטיבה להשקעה בדירות תשואה גבוהה להשקעה בדירות בניה לגובה מיצוי קרקע במבני ציבור הקטנת גודל הדירות ווד"ל ותמ"ל תמ"א 3 שינוי שיטת חלוקת הארנונה עידוד בניה מהירה ווד"ל ותמ"ל רפורמת הפרגולות Top-0 פינוי בסיסי צה"ל אג"ח צמוד נדל"ן מיסוי מקרקעין להשקעה העלאת ריבית המשכנתאות.. נסווג כעת את השיטות השונות להורדת מחירי הדיור לפי קלות הביצוע של השיטה ולפי חשיבותה.... קלות היישום קלות היישום מבטאת את המאמצים הניהוליים של הממשלה לביצוע השיטה. קלות היישום תוגדר בערכים בין ל-, כאשר פירושו "קשה מאוד" ו- פירושו "קל". קלות השיטה מורכבת בדרך כלל משני אלמנטים: המאמץ הנדרש על מנת להביא את השינוי ההסתברות שהשינוי יתבצע... חשיבות יישום השיטה חשיבות יישום השיטה מבטאת את השפעת יישום השיטה על הורדת מחירי הדירות למגורים. חשיבות השיטה מורכבת בדרך כלל משני אלמנטים: הזמן שייקח עד שהשיטה תיושם

7 מספר יחידות הדיור שהשיטה תביא )על ידי הגדלת ההיצע( או הורדת מחירים על ידי צמצום הביקוש( חשיבות היישום תוגדר בערכים בין ל-, כאשר פירושו "השפעה נמוכה" ו- פירושו "השפעה גבוהה". טבלת המיקוד ומטריצת המיקוד הכותבים העריכו מנסיונם את קלות היישום ואת חשיבותו. טבלה מס. מסכמת את הממצאים. מן הטבלה אנו רואים כי השיטה המוצעת של אג"ח נדל"ן, בעיניהם של הכותבים, היא בבחינת :low hanging fruit בעלת תרומה להורדת המחירים במאמץ קטן יחסית לשיטות האחרות. הנפקת אג"ח נדל"ן אינה מחליפה את השיטות הנסקרות לעיל אלא באה להוסיף עליהן, ואין בין יישום השיטות הללו תלות. להלן טבלת המיקוד ומטריצת המיקוד המסווגות את השיטות השונות של הפחתת מחירי הדיור בישראל, ומקומו של אג"ח נדל"ן יחסית לשאר השיטות:... סעיף.....א...ב...ג תאור הפשרת קרקעות חקלאיות רפורמת הפרגולות וועדות לדיור לאומי )ווד"ל( וועדות לתכנון מתחמים מועדפים )ותמ"ל( שינוי שיטת חלוקת הארנונה להגדלת הבניה למגורים הקטנת גודל הדירות ע"י רשויות מקומיות התחדשות עירונית: פינוי בינוי ותמ"א 3 התמקדות בקידום פרויקטים גדולים תקועים )0 )Top בניה לגובה מיצוי קרקע במבני ציבור, גנים ובתי ספר פינוי בסיסי צה"ל "דירה להשכיר" עידוד בניה מהירה מיסוי מקרקעין להשקעה הגדלת ריבית המשכנתאות אג"ח צמוד נדל"ן קלות )0-( חשיבות )0-( #

8 חשיבות קרקעות חקלאיות חשוב מאוד אג"ח נדל"ן ריבית ותמ"ל, תמ"א 3, Top 0 גודל דירה, בניה לגובה, צה"ל מיסוי ווד"ל, מבני ציבור, דירה להשכיר, בניה מהירה ארנונה פרגולות חשוב מעט קלות קל יחסית קשה יחסית תועלות של הנפקת אג"ח צמוד נדל"ן לדיור 4.. כ-, עסקאות בדירות מגורים )03 ) מתבצעות מידי שנה. מתוכן- כ-, הן של דירות חדשות, והיתר דירות יד שניה. בהנחה שהמחיר הממוצע לדירה הוא כ-.M ש"ח אזי נפח העסקאות השנתי הוא כ- B ש"ח. 4.. נתח הדירות להשקעה הוא, % אזי נפח העסקאות להשקעה הוא כ- 4B ש"ח. בהנחה שאג"ח נדל"ן יפחית את הביקושים בכ- %, מדובר בהפחתת ביקוש של כ- 7B ש"ח. 4.. בהיעדר נתונים על עקומת הביקוש של מחירי דירות בישראל ניתן להניח כי הנפקת אג"ח צמוד נדל"ן תביא לירידת בקושים בין % ל- %, להערכתנו, הדבר יביא בעקבותיו לירידת מחירים בין %-%. אתגרים בהנפקת אג"ח נדל"ן מספר שאלות ואתגרים עולים בקשר להנפקת אג"ח נדל"ן: 7.. רצון משקיעים לרכוש "פיסית" דירה במקום מסוים עבור בן משפחה הנפקת אג"ח צמוד נדל"ן אינו פותר את בעיתו של משקיע זה. לכן, אנו סבורים כי אג"ח צמוד נדל"ן יפחית את ביקוש ההשקעה ב- % עד % בלבד. 7.. עליית המחירים אינה שווה באיזורים השונים בארץ 7 המדד אליו יוצמד האג"ח הוא מדד מחירי הדירות המופק על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה )הלמ"ס(. לאורך השנים קיימת עליית מחירים דיפרנציאלית באזורים שונים 3 בכל תקופה. הכוונה היא שהאג"ח יהיה פשוט וקל להבנה, ועל כן נבחר מדד אחד המשקלל את מחירי הדירות בישראל..4.7

9 7.. חשיפת המדינה כמנפיקה המדינה, כמנפיקת האג"ח, חושפת את עצמה לעליית מחירי הנדל"ן בין 7-3 מיליארד ש"ח לשנה. אולם, המדינה מוגנת ומגודרת בהיותה בעלת קרקעות בהיקפים שהם בסדרי גודל הרבה יותר מהחשיפה. 7.. קביעת גובה הריבית אחת הסוגיות היא קביעת גובה הריבית של האג"ח. אם הריבית תהיה נמוכה מידי, האג"ח לא יהיה אטרקטיבי מספיק למשקיעים. אם הריבית תהיה גבוהה מדי, ירכשו את האג"ח גם כאלה שאינם משקיעי נדל"ן, והאג"ח יתחרה בהשקעות אחרות, ביניהם גיוס הון זול 4 יותר של המדינה. כיום, תשואת השכרת דירה היא כ-..% מאידך, קיים מאמץ המושקע בתהליך ההשכרה, סיום השכירות וכו'. תשואת אג"ח ממשלתי צמוד מדד ל- שנה עומדת היום על כ-.% לשנה. התשואה בה בחרנו להמליץ בהנפקת האג"ח בשלב הראשון היא %. מומלץ כי גודל ההנפקה יהיה בשלב זה - מיליארד ש"ח, ואורך החיים של האג"ח יהיה ל- שנה. במהלך הדרך יכולה המדינה להכניס שינויים בתנאי האג"ח. אנו ממליצים כי האג"ח יהיה סחיר מיום הנפקתו. 7.. הפחתה של הנפקות אחרות של המדינה אין ספק שהנפקת ניירות ערך צמודי נדל"ן מהוות אטרקציה הן למשקיע המוסדי והן למשקיע הפרטי. בכך, יש לקחת בחשבון כי חלק מההון שיושקע באג"ח צמודי הנדל"ן יגרום לשינוי בהרכב גיוס הכספים של המדינה והגוונתו מבלי לפגוע בהיקף הגיוס של הממשלה. יש לקחת בחשבון, כי הן משקיעים פרטיים והן משקיעים מוסדיים ירצו לגוון את תיקיהם באג"ח זה, ללא קשר עם השקעה אלטרנטיבית בנדל"ן. ההמלצה היא להנפיק את האג"ח רק לפרטיים השקעה בנכס "פיסי" קיימת נטיה אצל חלק משקיעי הנדל"ן להשקיע בנכס פיסי על פני השקעה ב"נייר" שלא תמיד ברור אם בעת משבר יהיה לו כיסוי. אכן, קיים אז יתרון להחזקה בנכס פיסי. אולם, חלק אחר מהמשקיעים ישקיעו באג"ח נדל"ן אי קיום מדד מהימן למחירי הדירות אחת הטענות שנשמעו על ידי האוצר כנגד הנפקת אג"ח צמוד נדל"ן היא חוסר קיום מדד 7 מהימן. המדד אותו אנו מציעים הוא מדד מחירי הדירות המופק על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה )הלמ"ס(. מדד זה הוא good enough לצרכי ההנפקה )ראה עבודותיו של H.A.Simon בנושא (. Satisficer זהו מדד המופק על ידי גוף מקצועי ואובייקטיבי על פי מודל סטטיסטי מבוסס ומקובל בעולם, גם אם אינו מדד מושלם. הממשלה תערוך גילוי נאות לציבור על יתרונותיו וחסרונותיו של המדד. השוואה בין רכישת דירה לרכישת אג"ח צמוד נדל"ן טבלה מס. מראה את ההבדלים בין רכישת דירה להשקעה לבין רכישת אג"ח צמוד נדל"ן..3

10 רכישת דירה להשקעה רכישת אג"ח צמוד נדל"ן תהליך הרכישה ניהול ותחזוקה נזילות תהליך איתור דירה מתאימה, דמי תווך עד %, תהליך משא ומתן, מימון )משכנתא(, עריכת התקשרות חוזית, שכ"ט עו"ד עד %, תשלום מס רכישה תהליך איתור שוכרים מתאימים, עריכת התקשרות חוזית, גביית שכ"ד, הוצאות תחזוקה )תיקונים, שיפוצים, השתתפות בהוצאות הבניין וכו'(, בלאי ופחת בינונית הוראת קניה בבנק, עמלת רכישת ני"ע עד.% דמי ניהול גבוהה רישום בעלות תשואה מיסוי חסמי כניסה פיזור סיכון רישום בטאבו תשואה ממוצעת משכ"ד )ברוטו לפני הוצאות ניהול ותחזוקה(.% לשנה תשלום מס שבח במידת הצורך, תשלום מס הכנסה פירותית משכ"ד מעל,3 ש"ח הון עצמי המאפשר רכישה של יחידת דיור אחת לפחות סיכון מרוכז ביחידה ספציפית רישום בתיק ני"ע בבנק אג"ח בריבית % תשלום מס הכנסה מרווחי הון אין סכום מינימלי להשקעה סיכון "מפוזר" בין יחידות רבות ניהול סיכוני המדינה וסיכוני המשקיעים טבלה מס. מראה את סיכוני המדינה וסיכוני המשקיעים בתרחישים שונים. ניהול סיכוני המשקיעים ניהול סיכוני המדינה.4 עליית מחירים יציבות מחירים עליית מחירים כרוכה בתשלום גבוה יותר למחזיקי האג"ח בפדיון. המדינה מגודרת כנגד סיכון זה באמצעות מלאי הקרקעות לשיווק שברשותה אשר ערכן יעלה בדומה לעליית מדד ההצמדה הנפקת ופירעון אג"ח בדומה להנפקות הרגילות בממוצע עליית מחיר דירה להשקעה תהיה זהה לעליית ערך האג"ח ולכן המשקיע אדיש מבחינה זו השפעה דומה )מבחינת הסיכון( לרכישת ומכירת דירה ירידת מחירים רווחי המימון מירידת ערך האג"ח ותשלום פרעון נמוך יותר למשקיעים מגדרת את הסיכון אליו חשופה המדינה כמחזיקת קרקעות לשיווק בממוצע ירידת מחיר דירה להשקעה תהיה דומה לירידת ערך האג"ח ולכן המשקיע אדיש מבחינה זו. טיפול קודם בסוגיית אג"ח צמוד מחירי הדיור הצעתו של חבר הכנסת לשעבר כרמל שאמה-הכהן שנידונה בוועדת הכלכלה של הכנסת ה- 3 בשנים - היא ההצעה הראשונה בנושא שהועלתה לסדר היום הציבורי. הצעה זו נידונה בועדת הכספים של הכנסת, אך לא באה לידי מימוש. לטענתו של כרמל שאמה-הכהן, הוא קיבל את תמיכתם של פרופ' יוג'ין קנדל, ראש המועצה הלאומית לכלכלה, ושל סטנלי פישר, נגיד בנק ישראל. באוצר, לעומת זאת, לא התלהבו מהרעיון. הבעיה העיקרית שעמדה אז היתה

11 לאיזה מדד יש להצמיד את האג"ח. כמו כן לא נמצא נושא משרה בכיר )כגון ראש הממשלה, שר האוצר, שר השיכון( שיקדם את ההצעה לאחר שהוצגה בוועדת הכספים של הכנסת.. טענות שהועלו בועדת הכספים כנגד אג"ח נדל"ן מספר טענות הועלו בוועדת הכספים ביום :.4. "קיים קושי למצוא מדד מדויק שישקף את מחירי הדירות": כאמור לעיל, המדד אותו.. לסטטיסטיקה המרכזית הלשכה ידי על המופק הדירות מחירי מדד הוא מציעים אנו )הלמ"ס(. מדד זה הוא כאמור good enough לצרכי ההנפקה. זהו מדד המופק על ידי גוף אינו מדד אם גם בעולם, ומקובל מבוסס סטטיסטי פי מודל על ואובייקטיבי מקצועי מושלם. "הנפקת אג"ח נדל"ן תיצור חוסר בהנפקות מסוג אחר, למשל גליל": אכן, הנפקת.. אג"ח נדל"ן תיצור הנפקה קטנה יותר של אג"ח, אך היא יוצרת הגוונה. סך כמות הכסף הכולל שתקבל המדינה יהיה זהה לסכום שהיתה מקבלת בלי מהנפקה זו. "אם מחירי הנדל"ן יפסיקו לעלות, מי שיקנה את האג"ח היום, עלול לסבול הפסד הון.. משמעותי": ראשית, אנו רוצים להפנות משקיעים מהשוק "הפיסי" לשוק ההון, כך שמשקיעים כאלה היו סופגים הפסדים גם אם היו רוכשים דירות. שנית, כל הקונה את האג"ח ידאג לניהול הסיכונים האישי שלו. דר' אבי שמחון, יועץ שר האוצר דאז הוסיף: "שוו בנפשכם שאנחנו עכשיו המדינה מנפיקה אג"חים כאלה, האזרחים קונים אותם, ואחרי שנים מוצאים עצמם מופסדים. איזו צורה תהיה למדינה, כאילו המדינה בעצם - משתמשת בידע העודף שלה להטעות את האזרחים". לדעתנו, ניתן להבהיר לרוכשים את שגם בהם קיימים מול הסיכון הכרוך ברכישת דירות, הסיכון הכרוך ברכישת האג"ח סיכונים. בניהול הסיכונים של הפרט ושל המדינה ניתן לבצע את ההנפקה בצעדים קטנים, ובהתגלה סיכון מהותי ניתן גם לעצור אותה. אין בהנפקה סיכונים מהותיים. "הנפקת האג"חים האלה היא הכי אפקטיבית כשהמחירים מתחילים לעלות": אכן,.. כן. יחד עם זאת, גם כיום הם יכולים לתרום תרומה משמעותית להוזלת הדירות. "בעיתוי הנוכחי זה לא הזמן, והמדינה צריכה לנקוט בפעולות אחרות": הנפקת אג"ח.. נדל"ן אינה עומדת בסתירה לכל פעילות אחרת, כמצוין לעיל. שוק הדיור הוא שוק תנודתי במבט של שנים ארוכות. בסופו של יום במהלך השנים הבאות צפויות לנו תקופות של ירידה במחירי הדירות, שילוו בתקופות של עליה בהן. המדינה צריכה להיות מוכנה עם כלי זה. "אג"ח נדל"ן אינה הפתרון לבעית מחירי הדיור הגבוהים, אלא זה חלק משכלול.4. השוק": אכן, בין היתר משמשת הנפקת אג"ח נדל"ן לשכלול השוק. אין ההנפקה משמשת פיתרון יחיד לבעית יוקר הדיור, אך משמשת כלי נוסף למאמץ להוריד את מחירי הדירות.. סיכום הנפקת אג"ח צמוד נדל"ן יכולה להפחית ביקושים ולסייע בהורדת מחירי הדיור הישראל. הניתוח מראה כי הסיכונים בהנפקה זו אינם משמעותיים, ובכל מקרה של סיכון שיתגלה ניתן להפסיק את ההנפקה או לשנות את תנאי ההנפקות העתידיות. בנייר עמדה זה בחנו את השיטות השונות להורדת מחירי הדירות, סיווגנו אותם, וראינו כי הנפקת אג"ח נדל"ן היא קלה יחסית ובעלת ערך. נייר העמדה מאפיין את תכונות האג"ח ומציע להתחיל מיידית בהנפקה.

12 מקורות עסקות בדירות במשק, רבעון שני, מידע סטטיסטי, משרד הבינוי,. _bameshek.aspx רונן בעז ופס שמעון, "ניהול ממוקד: לעשות יותר עם מה שיש", הוצאת הוד עמי, הרצליה,. מהדורה רביעית הועדה לרפורמה במדיניות מקרקעי ישראל, משרד התשתיות הלאומיות, 447. "מחירי הדירות כל הזמן עולים, והם ימשיכו לעלות", שלומית צור, גלובס 4..,. תכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידת אדמה תמ"א 3, חוק התכנון והבניה. התשכ"ה 44, נוסח משולב מאי shulav.pdf "תנו לקבלנים לבנות לגובה", יעקב עמיהוד, דמרקר.4., 4. מדד מחירי דירות סדרה, מדד המחירים לצרכן, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה 7. מחירי דירות לפי מחוז ותקופה, לוח א.., משרד הבינוי והשיכון אגף מידע וניתוח כלכלי 3. תשואה", יעל דראל, כלכליסט הרבה הכי מניבה בקריות קטנה דירה להשקיע: "משתלם Simon, H.A., 957. Models of Man. New York, NY: John Wiley and Sons.. מדדי מחירי דיור: מתודולוגיה ונתונים, דורון סייג ראש תחום מקצועי, לשכת הסטטיסטיקאי הממשלתי, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, יום עיון בנק ישראל והלמ"ס, _0.pdf. "הנפקת אגרות חוב צמודות למחירי הדיור", הכנסת ה- 3, מושב שלישי, פרוטוקול מס' מישיבת ועדת הכלכלה.4.. ראיון טלפוני עם ח"כ לשעבר כרמל שאמה-הכהן, 3..

מכרזי דיור להשכרה ארוכת טווח "דירה להשכיר בפרדס", אור יהודה "דירה להשכיר בחולון" עוזי לוי, מנכ"ל דירה להשכיר

מכרזי דיור להשכרה ארוכת טווח דירה להשכיר בפרדס, אור יהודה דירה להשכיר בחולון עוזי לוי, מנכל דירה להשכיר מכרזי דיור להשכרה ארוכת טווח "דירה להשכיר בפרדס", אור יהודה "דירה להשכיר בחולון" עוזי לוי, מנכ"ל דירה להשכיר דיור להשכרה ארוכת טווח מטרות "דירה להשכיר" יצירת מאסה קריטית של אלפי יחידת דיור לשכירות ארוכת

קרא עוד

תמ"א 38 תכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה

תמא 38  תכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה קביעת עקרונות למדרוג תוספת זכויות בנייה כתמריץ לחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה במסגרת תמ"א 38 המזמין: משרד הבינוי והשיכון הצגה למנכ"ל משרד הבינוי והשיכון 24.1.2010 2 ועדת היגוי משרד הבינוי והשיכון סופיה

קרא עוד

בס"ד

בסד ח ס ר ב ה פ ר ש ו ת ל צ ו ר כ י צ י ב ו ר ב מ ס ג ר ת אישור תכניות ב נ י י ן ע י ר תוכן העניינים פ ר ק נ ו ש א ע מ ו ד 2 5 8 2 6 4 מ ב ו א תקציר מנהלים.1.2 2 6 6 3. פירוט הממצאים 2 6 6 3. 1 הפרשות שטחים

קרא עוד

מפגעי בניה לא גמורה במרחב הציבורי הצעה לדיון

מפגעי בניה לא גמורה במרחב הציבורי  הצעה לדיון 10038 דרך בית לחם 67 חידוש עירוני לפי פרק א' : סקר מצב קיים מיקום מצב תכנוני מצב פיזי קיים פרק ב' : חלופות חלופה א' : תב"עית חלופה ב' : 10038 הריסה ובניה מחדש חלופה ג' : 10038 תוספת בניה לצורך חיזוק הבניין

קרא עוד

תנו לשמש לעבוד בשבילכם

תנו לשמש לעבוד בשבילכם תנו לשמש לעבוד בשבילכם 2 2 מהי אנרגיה סולארית? בשנים האחרונות גברה בארץ ובעולם באופן ניכר המודעות לאיכות הסביבה ולשמירה על סביבה אקולוגית נקייה וירוקה יותר, ובעקבות כך גדלה המודעות לפתרונות חלופיים לייצור

קרא עוד

אורנה

אורנה רמלה 30 דצמבר 2015 היסטוריה נוסדה במאה השמינית לספירה )718-716( העיר היחידה שנבנתה ע"י המוסלמים בארץ. שוכנת על הציר ההיסטורי - יפו יהודים הגיעו לרמלה לראשונה בשנת 1099 הגיעו יוחנן הקדוש. לעיר ראשוני ירושלים.

קרא עוד

מצגת של PowerPoint

מצגת של PowerPoint התחדשות עירונית שער יוספטל כנס תושבים 7.12.2017 מה במפגש? התחדשות עירונית בבת ים שלבי התכנון תיאור המתחם והסביבה הצגת עקרונות התכנון עקרונות שלב היישום מילוי שאלון ודיון בקבוצות.1.2.3.4.5.6 מהי התחדשות

קרא עוד

רפורמות וכשלים בשוק הדיור צבי אקשטיין ותמיר קוגוט* 2017 / נייר מדיניות יוני * פרופ' צבי אקשטיין הוא ראש מכון אהרן למדיניות כלכלית ודיקן בית ספ

רפורמות וכשלים בשוק הדיור צבי אקשטיין ותמיר קוגוט* 2017 / נייר מדיניות יוני * פרופ' צבי אקשטיין הוא ראש מכון אהרן למדיניות כלכלית ודיקן בית ספ רפורמות וכשלים בשוק הדיור צבי אקשטיין ותמיר קוגוט* 2017 / נייר מדיניות 2017.01 יוני * פרופ' צבי אקשטיין הוא ראש מכון אהרן למדיניות כלכלית ודיקן בית ספר טיומקין לכלכלה במרכז הבינתחומי הרצליה,.zeckstein@idc.ac.il

קרא עוד

<4D F736F F D20F1F7E9F8E420E7E5E3F9E9FA20E9E5ECE E646F6378>

<4D F736F F D20F1F7E9F8E420E7E5E3F9E9FA20E9E5ECE E646F6378> סקירה חודשית יולי 2015 מאת: יוסף שמחון, מחלקת מחקר ואנליזה להלן סקירה חודשית של חברת המתארת את עיקרי השינויים שחלו בריביות ובמרווחים במהלך חודש יולי 2015. שינויים אלו השפיעו באופן ישיר על שערי השערוך של

קרא עוד

(Microsoft Word - \371\347\346\345\370\351\345\360\ )

(Microsoft Word - \371\347\346\345\370\351\345\360\ ) 2012 יוני הבחינה במקצועית א' שחזור שוחזר ע"י המרצה חזי כהן מכללת מיטב ממשיכה לעשות הכל על מנת לספק לכם את חומרי הלימוד, השחזורים, השאלות החמות וקורסי ההכנה הטובים ביותר שיעזרו לכם לעבור את בחינות הרישוי.

קרא עוד

סקירה שבועית מאת דני דניאל 26/12/2017 מדד תל בונד 16 תל בונד 06 תל בונד 06 תל בונד שקלי תל בונד צמודות-יתר תל בונד תשו

סקירה שבועית מאת דני דניאל 26/12/2017 מדד תל בונד 16 תל בונד 06 תל בונד 06 תל בונד שקלי תל בונד צמודות-יתר תל בונד תשו סקירה שבועית מאת דני דניאל 26/12/2017 danny.daniel@discountbank.co.il תל בונד 16 תל בונד 06 תל בונד 06 תל בונד שקלי תל בונד צמודות-יתר תל בונד תשואות תל בונד ריבית משתנה מח"מ ממוצע מרווח ממשלתי תשואה פנימית

קרא עוד

<4D F736F F F696E74202D20EEF6E2FA20F9F2E5F820EEF D20F2E5E320E0E9E9EC20E2ECE5E1F1205BECF7F8E9E0E420E1ECE1E35D>

<4D F736F F F696E74202D20EEF6E2FA20F9F2E5F820EEF D20F2E5E320E0E9E9EC20E2ECE5E1F1205BECF7F8E9E0E420E1ECE1E35D> לסיוע משפטי האגף שכר מצווה לעורכי דין מתנדבים מצגת דצמבר 2011 עו"ד אייל גלובוס הממונה על הסיוע המשפטי עבודת האגף לסיוע משפטי מהות שמירה על שוויון כזכות על שוויון בפני החוק/ביהמ"ש אמון על שמירת זכות הגישה

קרא עוד

התאחדות מגדלי בקר בישראל ISRAEL CATTLE BREEDER S ASSOCIATION 12 באוגוסט, 2018 דוח מנכ"ל ימי קרב ומתיחות בעוטף עזה מלחמת ההתשה הנערכת ברחבי הדרום כבר מ

התאחדות מגדלי בקר בישראל ISRAEL CATTLE BREEDER S ASSOCIATION 12 באוגוסט, 2018 דוח מנכל ימי קרב ומתיחות בעוטף עזה מלחמת ההתשה הנערכת ברחבי הדרום כבר מ 12 באוגוסט, 2018 דוח מנכ"ל ימי קרב ומתיחות בעוטף עזה מלחמת ההתשה הנערכת ברחבי הדרום כבר מספר חודשים, כולל ימי קרב מורכבים, "תפסה" את המערכות התומכות בענף ברמת מוכנות גבוהה. השיקולים של שמירה על נהלים רגילים

קרא עוד

הלשכה המשפטית משרד האוצר אפריל 2015

הלשכה המשפטית  משרד האוצר    אפריל 2015 צוות בריס לרגולציה על שירותים פיננסיים מאי 2016 שירותים פיננסיים להסדרה Middle- Men שירותי תשלום P2P ללא חשש יציבותי נותני אשראי שירותי מטבע עם חשש יציבות אגודות אשראי וחיסכון גמ"חים תכליות עבודת הצוות

קרא עוד

פיתוח עירוני בסביבות תחנות הרכבת בתל אביב

פיתוח עירוני בסביבות תחנות הרכבת בתל אביב פיתוח עירוני מוכוון תחבורה ציבורית בסביבות תחנות הרכבת בתל אביב 20.6.16 מציגה: אירית לבהר גבאי מתכננת תנועה ארוך טווח, אגף התנועה עורכי התכנית עיריית תל אביב: אגף תכנון עיר: ניר דוד כהן אגף התנועה משרד

קרא עוד

Microsoft Word - mimun-kraus-test2.doc

Microsoft Word - mimun-kraus-test2.doc ב"ה בוחן במימון מספר קורס: 03-01-911-74 אסור להשתמש בחומר עזר. מותר להשתמש בלוחות ההיוון ובמחשב כיס. יש לענות על כל אחת מהשאלות הבאות. ניקוד זהה לכל השאלות. משך הבוחן שעה וחצי. 1) לקחת הלוואה בסך 10,000

קרא עוד

Slide 1

Slide 1 מדיניות מתחם המסילה דיון חוזר במליאת הועדה המקומית לתכנון ובנייה מתחם המסילה - הזדמנות לחיבור בין דרום העיר למרכזה מיטל להבי, סגנית ראש העירייה 20.07.2009 1 תכניות סטטוטוריות תכנית יפו A זכויות בניה -

קרא עוד

מכרז לבחירת רכז התחדשות עירונית במחלקת קהילה.docx ט' 1

מכרז לבחירת רכז התחדשות עירונית במחלקת קהילה.docx ט' 1 החברה הכלכלית לראשון לציון בע"מ רחוב ירושלים 2, ראשון לציון מכרז פומבי מספר 2/2019 לבחירת רכז נושא התחדשות עירונית במחלקה לעבודה קהילתית בשילוב עם מנהלת בינוי-פינוי-בינוי רמת אליהו החברה הכלכלית לראשון

קרא עוד

החלטת מיסוי: 7634/ החטיבה המקצועית תחום החלטת המיסוי: חלק ה 2 לפקודת מס הכנסה - שינויי מבנה, מיזוגים ופיצולים הנושא: העברת נכסים ופעיל

החלטת מיסוי: 7634/ החטיבה המקצועית תחום החלטת המיסוי: חלק ה 2 לפקודת מס הכנסה - שינויי מבנה, מיזוגים ופיצולים הנושא: העברת נכסים ופעיל החלטת מיסוי: 7634/16.1.1.1.2.1.3.1 תחום החלטת המיסוי: חלק ה 2 לפקודת מס הכנסה - שינויי מבנה, מיזוגים ופיצולים הנושא: העברת נכסים ופעילות לחברה חדשה בהתאם להוראות סעיף 104 א לפקודה ומיזוגה של עם "שלד 103

קרא עוד

עיריית מפקד תכנון אסטרטגי ומחקר אוכלוסין חיפה

עיריית מפקד תכנון אסטרטגי ומחקר אוכלוסין חיפה עיריית מפקד תכנון אסטרטגי ומחקר אוכלוסין - 2008 חיפה הקדמה תוכן עניינים תכנון אסטרטגי ומחקר בעלון זה מוצגים נתונים על העיר חיפה שמבוססים על נתוני מפקד האוכלוסין שנערך על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת

קרא עוד

פיננסית מתקדמת ב'

פיננסית מתקדמת ב' מרצה: רונן בן גל זכויות בעסקאות משותפות IAS 31 שנת השלמה 2011 תוכן עניינים זכויות בעסקאות משותפות 31...IAS 3 הגדרות... 3 1. 2. 3. 4. 5. שליטה... 3 שליטה משותפת...3 עסקה משותפת... 3 משתתף בעסקה משותפת...

קרא עוד

דיודה פולטת אור ניהול רכש קניינות ולוגיסטיקה

דיודה פולטת אור ניהול רכש קניינות ולוגיסטיקה דיודה פולטת אור ניהול רכש קניינות ולוגיסטיקה מחזור 64 שירה עזרא דיודה פולטת אור דיודה הינו רכיב אלקטרוני בעל שני חיבורים הפועלים כחד כיווני ומאפשר מעבר זרם חשמלי בכיוון אחד בלבד. ניתן לבצע שינוים בגוון

קרא עוד

Slide 1

Slide 1 1 התחדשות עירונית מתחם שלמה המלך, יולי 2013 2 צוות התכנון : תכנון נוף נספח הצללה כבישים אדריכל אבינעם לוין אדריכלית נטליה אלפימוב אדריכלית טל לוין אדריכל משה אוחנה : רינה קרוגליאק, אדריכלית נוף : לשם -

קרא עוד

פרופיל ארגוני - תדריך להכרת שירות - מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעו

פרופיל ארגוני - תדריך להכרת שירות - מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעו פרופיל ארגוני תדריך להכרת שירות מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעות פתיחה ונעילה. מספרי טלפון בשירות ובבית עובדים בכירים

קרא עוד

שוויון הזדמנויות

שוויון הזדמנויות מדיניות של הערכת מורים ואיכות ההוראה פאדיה נאסר-אבו אלהיג'א אוניברסיטת תל אביב, מכללת סכנין להכשרת עובדי הוראה והמכללה האקדמית בית ברל 10.11.2010 כנס 1 מכון ואן ליר מדיניות של הערכת מורים: - מטרות ההערכה

קרא עוד

ההסתדרות הציונית העולמית

ההסתדרות  הציונית העולמית ההסתדרות הציונית העולמית החטיבה להתיישבות חטיבת חוזים בטחונות וקרקעות המתיישבים יחתמו בראשי תיבות בתחתית כל עמוד וחתימה מלאה בעמוד האחרון טופס 3 חוזה בר רשות בישוב קהילתי במגרש למגורים ביו"ש בין ההסתדרות

קרא עוד

כנס הסברה בנושא ההוסטל

כנס הסברה בנושא ההוסטל כנס הסברה בנושא ההוסטל 8/7/2018 1 תחילת האירוע 25/5/18 למועצה המקומית ולתושבים נודע לראשונה על הקמת הוסטל לדרי רחוב ונפגעי התמכרויות מפרסומים ברשתות החברתיות ולא בעדכון מסודר. מיקומו: שדרות בן גוריון 5,

קרא עוד

CECI Citizens Empowerment Center in Israel A Government that works. For us. המרכז להעצמת האזרח ממשל שעובד. בשבילנו. דו"ח מעקב ארנונה על דירות רפאים יי

CECI Citizens Empowerment Center in Israel A Government that works. For us. המרכז להעצמת האזרח ממשל שעובד. בשבילנו. דוח מעקב ארנונה על דירות רפאים יי CECI Citizens Empowerment Center in Israel A Government that works. For us. המרכז להעצמת האזרח ממשל שעובד. בשבילנו. דו"ח מעקב ארנונה על דירות רפאים יישום החלטת ממשלה מספר 1827: "ארנונה על מבנה מגורים שאינו

קרא עוד

Microsoft Word - newsletter_sr_may2011.doc

Microsoft Word - newsletter_sr_may2011.doc יוני 2011 לכבוד לקוחות שערי ריבית -Newsletter נתונים וריביות שפורסמו בחודש מאי 2011 מובאת לעיונכם סקירה חודשית של חברת שערי ריבית בע"מ המתארת את השינויים שחלו בריביות ובמרווחים בחודש מאי 2011, ומספקת מידע

קרא עוד

א- 1 מנרב אחזקות בע"מ דוח תקופתי ליום 13 בדצמבר 1031 תיאור עסקי התאגיד דוח הדירקטוריון דוחות כספיים פרטים נוספים על התאגיד דוח בדבר אפקטיביות הבקרה הפ

א- 1 מנרב אחזקות בעמ דוח תקופתי ליום 13 בדצמבר 1031 תיאור עסקי התאגיד דוח הדירקטוריון דוחות כספיים פרטים נוספים על התאגיד דוח בדבר אפקטיביות הבקרה הפ א 1 מנרב אחזקות בע"מ דוח תקופתי ליום 13 בדצמבר 1031 תיאור עסקי התאגיד דוח הדירקטוריון דוחות כספיים פרטים נוספים על התאגיד דוח בדבר אפקטיביות הבקרה הפנימית א 2 מבוא פרק 3 כללי 1 בפרק זה מובא להלן תאור עסקי

קרא עוד

‏כ"ב סיון, תשס"ו

‏כב סיון, תשסו מקרקעין יב/ 5 )ספטמבר )3102 32 שיקולים חברתיים בהליכי התחדשות עירונית מאת יעל פדן 1 גיל גן-מור שוו בנפשכם מקרה שבו נציג השלטון מגיע לשכונה מסוימת, שדייריה עניים, ומודיע לתושבים כי בתוך זמן מסוים יהיה עליהם

קרא עוד

נורסטאר החזקות אינק

נורסטאר החזקות אינק ... 23 יוני, 2024 gil.avrahami@standardandpoors.com אנליסט אשראי ראשי: גיל אברהמי, 972-3-7539719 alice.kedem@standardandpoors.com אנליסט אשראי משני: אליס קדם, 972-3-7539739 תוכן עניינים... שיקולים עיקריים

קרא עוד

(Microsoft Word - \372\367\366\351\370 \362\370\345\352.doc)

(Microsoft Word - \372\367\366\351\370 \362\370\345\352.doc) ההתפתחות הדמוגרפית במחוז ירושלים מאת יעקב פייטלסון (סיכום נייר העמדה) מבוא נייר העמדה בנושא מחוז ירושלים הוא ראשון מעבודות שמציגות את ההתפתחות הדמוגרפית בכל מחוז ומחוז במדינת ישראל. מטרת המחקר המוצג בנייר

קרא עוד

נתנאל גרופ בע"מ דו"ח תקופתי לשנת 2014 חלק ראשון תיאור עסקי התאגיד לשנה שנסתיימה ביום 31 בדצמבר חלק שני דו"ח הדירקטוריון על מצב ענייני התאגיד. חל

נתנאל גרופ בעמ דוח תקופתי לשנת 2014 חלק ראשון תיאור עסקי התאגיד לשנה שנסתיימה ביום 31 בדצמבר חלק שני דוח הדירקטוריון על מצב ענייני התאגיד. חל נתנאל גרופ בע"מ דו"ח תקופתי לשנת 2014 חלק ראשון תיאור עסקי התאגיד לשנה שנסתיימה ביום 31 בדצמבר 2014. חלק שני דו"ח הדירקטוריון על מצב ענייני התאגיד. חלק שלישי דוחות כספיים. חלק רביעי פרטים נוספים על התאגיד.

קרא עוד

(Microsoft Word - \340\343\370\351\353\354\351\355 \343\351\345\345\ doc)

(Microsoft Word - \340\343\370\351\353\354\351\355 \343\351\345\345\ doc) אדריכלים דיווח שוטף 137 5 דפים תאריך: 8.7.07 ביוזמת משרד הפנים http://www.moin.gov.il/apps/pubwebsite/publications.nsf/openframeset?openagent&unid=bc4 BACFC131161C4C22572FD002ECE56 מהות הפרסום: לעיונכם

קרא עוד

סקירה מקרו – כלכלית שבועית

סקירה מקרו – כלכלית שבועית 21 באוגוסט 2018 י' באלול, ה'תשע"ח סקירה מקרו כלכלית שבועית תחזית שלנו ציפיות הנגזרות משוק ההון 0.3% באוגוסט 0.3% באוגוסט מינוס 0.1% בספטמבר מינוס 0.2% בספטמבר אינפלציה בחודשים הקרובים אינפלציה מצטברת 1.2%

קרא עוד

28 בדצמבר 2017 סקירה שבועית שוק ההון 21/12/ /12/2017 סקירה שבועית שוק עיקרי ההמלצות בכלכלה העולמית, נתוני המאקרו מצביעים על המשך שיפור, תוך עליה

28 בדצמבר 2017 סקירה שבועית שוק ההון 21/12/ /12/2017 סקירה שבועית שוק עיקרי ההמלצות בכלכלה העולמית, נתוני המאקרו מצביעים על המשך שיפור, תוך עליה 28 בדצמבר 2017 21/12/2017-28/12/2017 סקירה שבועית שוק עיקרי ההמלצות בכלכלה העולמית, נתוני המאקרו מצביעים על המשך שיפור, תוך עליה איטית בסביבת האינפלציה הגלובלית. מגמות אלו, בשילוב סביבת ריבית שעודנה נמוכה

קרא עוד

המשברים מאז 2007

המשברים מאז 2007 המשבר הפיננסי העולמי GFC: הרקע מקור עיקרי: דו"ח ועדת החקירה הממלכתית האמריקאית (2011) לגבי הסיבות להתרחשות המשבר Source: National Commission Inquiry Report, 2011 המגזר הפיננסי האמריקאי טרם המשבר: בנקאות

קרא עוד

עיריית הרצליה 04/10/2018 אגף המינהל הכספי - ה ג ז ב ר ו ת ת.ד. 1 הרצליה טל פקס' עדכון הסכומים בחוקי העזר להלן רשימת

עיריית הרצליה 04/10/2018 אגף המינהל הכספי - ה ג ז ב ר ו ת ת.ד. 1 הרצליה טל פקס' עדכון הסכומים בחוקי העזר להלן רשימת תוכן העניינים דפים 2-6 7 7 8 אגרת תעודות אישור: פיקוח על כלבים, פיקוח על מכירת מוצרים מן החי: מודעות ושלטים: סלילת רחובות: היטל תיעול: מניעת מפגעים ושמירה על הסדר והנקיון: י-ם 91061 מ. פדלון, ראש העירייה

קרא עוד

קרקע לדירה בטאבו גילה הירוקה ההזדמנות שלכם בירושלים

קרקע לדירה בטאבו גילה הירוקה ההזדמנות שלכם בירושלים קרקע לדירה בטאבו גילה הירוקה ההזדמנות שלכם בירושלים גילה הירוקה! השקעה שכדאי לבנות עליה. עתודות הקרקע בארץ ובירושלים בפרט, הולכות ומתמעטות. נותרו מעט מאוד קרקעות פנויות שעליהן ניתן לתכנן ולבנות דירות בבניה

קרא עוד

<4D F736F F D20E7F9E1E5F0E0E5FA20F4E9F0F0F1E9FA2E646F63>

<4D F736F F D20E7F9E1E5F0E0E5FA20F4E9F0F0F1E9FA2E646F63> הלוואות לזמן ארוך הלוואה בלתי צמודה הלוואה לזמן ארוך הינה הלוואה שפירעונה נמשך מעבר לשנה. ערך הסילוק של ההלוואה הצורה בה ההלוואה מוצגת במאזן והמשמעות הינה: כמה עולה (כמה צריך לשלם) היום על מנת "להיפטר"

קרא עוד

המשך חוזים עתידיים F- מייצג את מחיר החוזה S0 המחיר היום של נכס הבסיס t תקופת הזמן בה תתבצע העסקה St המחיר של נכס הבסיס בזמן סיום החוזה. כיצד נקבע מחיר

המשך חוזים עתידיים F- מייצג את מחיר החוזה S0 המחיר היום של נכס הבסיס t תקופת הזמן בה תתבצע העסקה St המחיר של נכס הבסיס בזמן סיום החוזה. כיצד נקבע מחיר המשך חוזים עתידיים F מייצג את מחיר החוזה S המחיר היום של נכס הבסיס t תקופת הזמן בה תתבצע העסקה St המחיר של נכס הבסיס בזמן סיום החוזה. כיצד נקבע מחירו של חוזה עתידי נכס שאינו מניב הכנסה לדוגמא קבלן שקונה

קרא עוד

בעיית הסוכן הנוסע

בעיית הסוכן הנוסע במרכז חלם היה בור אזרחי חלם באופן קבוע נפלו לבור במרכז הכביש האזרחים שברו ידיים ורגליים וכמובן שפנו למועצת חלם לעזרה התכנסה מועצת חלם והחליטה סמוך לבור יש להקים בית חולים. ניהול עומס בשיטת נידן מגיש: עופר

קרא עוד

Microsoft Word - תקופתי

Microsoft Word - תקופתי סלע קפיטל נדל"ן בע"מ דוח תקופתי לשנת 2011 סלע קפיטל נדל"ן בע"מ דוח תקופתי לשנת 2011 תוכן העניינים חלק א' תיאור עסקי התאגיד חלק ב' דוח הדירקטוריון על מצב ענייני התאגיד חלק ג' דוחות כספיים ליום 31 בדצמבר

קרא עוד

תרגיל 5-1

תרגיל 5-1 תרגיל 1 יחסי העדפה, פונקציות תועלת, עקומות אדישות וקווי תקציב כל השאלות להלן מתייחסות לצרכן שהעדפותיו מוגדרות על סלי צריכה של שני מוצרים. העדפות אלה הן רציונאליות (ז"א, מקיימות את תכונות השלמות והטרנזיטיביות).

קרא עוד

מצגת של PowerPoint

מצגת של PowerPoint ועדת היגוי ות 2015 מאי 2016 סדר יום ועדת היגוי ות מלון יהודה 2.5.2016 2015 10:30 11:15 התכנסות וארוחת בוקר - 11:30 פתיחה וברכות 11:15 11:30 12:30 סיכום 2015 - דוח סטטוס ות 2015 הצגת עיקרי הדברים ודיון

קרא עוד

(Microsoft Word - indows-1255_B_8On65ecg5Pnp8OXp6e0g5O7l9vLp7SDh5Ono7CDk+eHn5CDh7vHi+Pog_=\344\370\364\345\370\356\344 \341\372\353\360\345\357 \345\3

(Microsoft Word - indows-1255_B_8On65ecg5Pnp8OXp6e0g5O7l9vLp7SDh5Ono7CDk+eHn5CDh7vHi+Pog_=\344\370\364\345\370\356\344 \341\372\353\360\345\357 \345\3 המחלקה לפיקוח תקציבי ניתוח השפעות השינויים בהיטל השבחה בהצעת חוק התכנון והבנייה, התש"ע- 2010 מוגש לוועדה המשותפת של ועדת הפנים והגנת הסביבה ושל ועדת הכלכלה לדיון בהצעת חוק התכנון והבנייה התש"ע- 2010 כתיבה:

קרא עוד

סקירה כלכלית שבועית 27 בדצמבר 2015 עיקרים בארץ: המיקוד השבועי עוסק השבוע בסקירת ענף הנדל"ן למגורים בחודש אוקטובר נמצא כי בחודש אוקטובר נרשם גידו

סקירה כלכלית שבועית 27 בדצמבר 2015 עיקרים בארץ: המיקוד השבועי עוסק השבוע בסקירת ענף הנדלן למגורים בחודש אוקטובר נמצא כי בחודש אוקטובר נרשם גידו סקירה כלכלית שבועית 27 בדצמבר עיקרים בארץ: המיקוד השבועי עוסק השבוע בסקירת ענף הנדל"ן למגורים בחודש אוקטובר. נמצא כי בחודש אוקטובר נרשם גידול במספר העסקאות, אולם בממוצע דוחודשי מדובר ברמת העסקאות הנמוכה

קרא עוד

Microsoft Word - Environment-Feb2009.doc

Microsoft Word - Environment-Feb2009.doc "פז" הנדסהוניהול (1980) בע "מ Ltd. PAZ Engineering & Management (1980) תכנית מתאר עכו נספח אמצעי מדיניות סביבתית - מסמך מס' - 11 מנחה 1. המלצות לתפעול וניהול סביבתי של אזורי תעשייה טווח "קצר" התפעול והניהול

קרא עוד

wetube ליבת העסקים החדשה של ישראל

wetube ליבת העסקים החדשה של ישראל wetube ליבת העסקים החדשה של ישראל ליבת העסקים החדשה של ישראל במרכז ה- city החדש של תעשיית התקשורת וההייטק הישראלית, מחכה לכם מתחם חדש מסוגו אשר יהווה את אחד ממוקדי העסקים המשמעותיים במרכז הארץ. 30,000

קרא עוד

מדיניות אכיפה הועדה המקומית לתכנון ובניה מצפה רמון צוות הועדה: יו"ר הועדה וראש המועצה: מר רוני מרום מהנדס הועדה: מר גלעד חזן יועמ"ש הועדה: עו"ד חן אבי

מדיניות אכיפה הועדה המקומית לתכנון ובניה מצפה רמון צוות הועדה: יור הועדה וראש המועצה: מר רוני מרום מהנדס הועדה: מר גלעד חזן יועמש הועדה: עוד חן אבי מדיניות אכיפה הועדה המקומית לתכנון ובניה מצפה רמון צוות הועדה: יו"ר הועדה וראש המועצה: מר רוני מרום מהנדס הועדה: מר גלעד חזן יועמ"ש הועדה: עו"ד חן אביטן מפקח בניה: מר דימיטרי חנוכייב נכתב בסיוע גבי בנדרסקי

קרא עוד

א) ב) תאור המאפיינים העיקריים של מכשירי הון פיקוחיים שהונפקו ליום הישות המשפטית של המנפיק מאפיין ייחודי המסגרת / המסגרות החוקיות החלות על המ

א) ב) תאור המאפיינים העיקריים של מכשירי הון פיקוחיים שהונפקו ליום הישות המשפטית של המנפיק מאפיין ייחודי המסגרת / המסגרות החוקיות החלות על המ א) ב) 0 הון עצמי רובד הון עצמי רובד הון מניות רגילות,.,.0 הון עצמי הבנק נוסד בשנת 0 )ראה גם פרק ב' לדוח הדירקטוריון(. הבנק התאגד ונרשם ב ביום בספטמבר 0. הבנק הנפיק את מניותיו במועדים שונים החל מיום ההתאגדות.

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation שוק הסחורות עקומת S שינוים ברמת ההשקעות גורמים לשינוים בתוצר של שיווי משק ל. נניח משק סגור, הו צאות הממשלה קבועו ת ואין מסים, ההשקעות תלויות בשער הריבית והצריכה תלויה בהכנסה הפנויה. A 45 עק ומת : S מתארת

קרא עוד

<4D F736F F D20FAEBF0E9FA20F2F1F7E9FA20ECECF7E5E720F4F8E8E920ECE4ECE5E5E0E42E646F63>

<4D F736F F D20FAEBF0E9FA20F2F1F7E9FA20ECECF7E5E720F4F8E8E920ECE4ECE5E5E0E42E646F63> תוכנית עסקית להתקנת מערכת סולארית תאריך: מגיש: מוגשת ל: סקירה: ביוני 2008 נחקק חוק חשוב לעידוד והקמת תחנות עצמאיות ליצור חשמל ע"י הענקת תעריפי קניה גבוהים של חשמל מתחנות אלו ולמשך 20 שנה. החוק זוכה לסביבת

קרא עוד

שחזור מבחן יסודות הביטוח – מועד 12/2016

שחזור מבחן יסודות הביטוח – מועד 12/2016 שחזור בחינה יסודות הביטוח מועד 2202/21 לפניכם שחזור מבחן יסודות הביטוח מועד 2202/21. השאלות מבוססות על שחזור התלמידים. תודה לכל אלו שתרמו בביצוע השחזור. במידה והנכם זוכרים שאלות נוספות ו 0 או דיוק טוב

קרא עוד

האגף לתכנון אסטרטגי טלפון: פקס: פברואר 2017 יום רביעי כ"ו שבט תשע"ז לקט נתונים ליום המשפחה 2016 בפתח תקווה נכון לתאריך 01/01/

האגף לתכנון אסטרטגי טלפון: פקס: פברואר 2017 יום רביעי כו שבט תשעז לקט נתונים ליום המשפחה 2016 בפתח תקווה נכון לתאריך 01/01/ פברואר 0 יום רביעי כ"ו שבט תשע"ז לקט נתונים ליום המשפחה 06 בפתח תקווה נכון לתאריך 0/0/0 בפתח תקווה יש,868 תושבים. התפלגות התושבים בעיר לפי מגדר מגדר סך אחוז 4% % 00% 066 868 זכר נקבה התפלגות התושבים בעיר

קרא עוד

מצגת של PowerPoint

מצגת של PowerPoint הסכם קיבוצי 14/7/2016 לעובדים בדירוג המנהלי ובדירוג המח"ר אוגוסט 2016 האם השינויים בהסכמי המסגרת שהסתדרות המעוף עשתה לאורך השנים, שיפרה את שכר העובדים ברשויות המקומיות? 3.6% הסכם מיום 31.01.2001 הסכם מיום

קרא עוד

יום עיון עורכי בקשות להיתרים

יום עיון עורכי בקשות להיתרים יום עיון לעורכי בקשות להיתרים 13.7.2017 יום עיון לעורכי בקשות להיתרים 13.7.2017 ימים תנאים מקדימים + 45 מידע להיתר ימים מידע 5 בדיקת תנאים מקדימים איסוף מידע הפקת תיק מידע ומסירתו למבקש מירי תמר תמר תנאים

קרא עוד

א' בשבט תשע"ה 12 בינואר 1122 סימוכין: לכבוד מר עודד טירה יו"ר המועצה הלאומית לספורט שלום רב, הנדון: תקצוב הרשויות המקומיות לקידום הספורט אנו מבר

א' בשבט תשעה 12 בינואר 1122 סימוכין: לכבוד מר עודד טירה יור המועצה הלאומית לספורט שלום רב, הנדון: תקצוב הרשויות המקומיות לקידום הספורט אנו מבר א' בשבט תשע"ה 12 בינואר 1122 סימוכין: 21221 לכבוד מר עודד טירה יו"ר המועצה הלאומית לספורט שלום רב, הנדון: תקצוב הרשויות המקומיות לקידום הספורט אנו מברכים על כינונה של המועצה הלאומית לספורט ומאחלים לה הצלחה

קרא עוד

ענף המלונאות

ענף המלונאות 1 מאי 4102 המלונאות ענף תקציר של בגידול החיובית המגמה נמשכה 4102 שנת של הראשון ברביע שיא נשבר 4102 שבשנת לאחר זאת לישראל, תיירים כניסות הנכנסת. בתיירות של בשיעור הראשון ברביע עלה התיירות במלונות הלינות

קרא עוד

התאחדות המלונות בישראל ת ע ש י י ת המלונאות ב י ש ר א ל תמונת מצב ומבט קדימה ס פ ט מ ב ר

התאחדות המלונות בישראל ת ע ש י י ת המלונאות ב י ש ר א ל תמונת מצב ומבט קדימה ס פ ט מ ב ר התאחדות המלונות בישראל ת ע ש י י ת המלונאות ב י ש ר א ל תמונת מצב ומבט קדימה ס פ ט מ ב ר 2 0 1 3 נתוני תפעול מלונות בשנת 2012 מקור הנתונים: "רבעון סטטיסטי לתיירות ושירותי הארחה" )כרך 41(- ל.מ.ס, "מלונות

קרא עוד

מניבים קרן הריט החדשה בע"מ דוחות כספיים ליום 13 במרץ 8132 דוח דירקטוריון דוחות כספיים

מניבים קרן הריט החדשה בעמ דוחות כספיים ליום 13 במרץ 8132 דוח דירקטוריון דוחות כספיים דוחות כספיים ליום 13 במרץ 8132 דוח דירקטוריון דוחות כספיים 2 כללי דוח דירקטוריון על מצב עסקי התאגיד ליום 13 במרץ 8132 הסברי הדירקטוריון למצב עסקי החברה, תוצאות פעולותיה, הונה העצמי ותזרימי המזומנים שלה

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 www.pwc.com/il חידושים בתחום התמריצים טלי ברנד, רו"ח, דירקטורית, מנהלת מחלקת תמריצים, אוקטובר 2014 תוכן העניינים דגשים לגבי הטבות מס על פי החוק לעידוד השקעות הון תכניות מענקי מחקר ופיתוח נבחרות שינויים

קרא עוד

<4D F736F F F696E74202D20E0ECE5EF20E2ECE6F8202D20F1F7E8E5F820E4F4E9F0F0F1E9ED202D20E0E9ECFA20F1F4E8EEE1F >

<4D F736F F F696E74202D20E0ECE5EF20E2ECE6F8202D20F1F7E8E5F820E4F4E9F0F0F1E9ED202D20E0E9ECFA20F1F4E8EEE1F > ס קטור הפיננס י ם והז דמנו יות ה ש ק עה בא ג"ח גלזר, אלון לידר שוקי הון ספטמבר 2008 1 סקטור הבנקים נתחיל בחדשות הטובות: לא קיים חשש ליציבות הבנקים הישראליים. הבנקים המקומיים לא נתנו אשראי בלתי מרוסן -

קרא עוד

קבוצת חג'ג' יזום נדל"ן בע"מ

קבוצת חג'ג' יזום נדלן בעמ קבוצת חג'ג' מצגת הנפקה יזום נדל"ן בע"מ אג"ח ד' פברואר 2013 מטרת מצגת זו היא להציג את החברה על פעילותה ותוצאותיה הכספיות. היא אינה מהווה הצעה לרכישה או מכירה של ניירות הערך של החברה או הזמנה לקבלת הצעות

קרא עוד

שימו לב! יש לענות על כל השאלות בתוך טופס הבחינה, מחברות טיוטא הולכות לגריסה. על השאלות יש לענות במקום המיועד אחרי כל שאלה. תאריך הבחינה: שם

שימו לב! יש לענות על כל השאלות בתוך טופס הבחינה, מחברות טיוטא הולכות לגריסה. על השאלות יש לענות במקום המיועד אחרי כל שאלה. תאריך הבחינה: שם שימו לב! יש לענות על כל השאלות בתוך טופס הבחינה, מחברות טיוטא הולכות לגריסה. על השאלות יש לענות במקום המיועד אחרי כל שאלה. תאריך הבחינה: 26.01.2018 שם המרצים: דר' אלה שגב, דר' יובל ביתן שם הקורס: מבוא

קרא עוד

Microsoft Word doc

Microsoft Word doc ישיבת ועדת משנה ב', ישיבה מספר 2008010 החלטות בר/ 11 198/ ישיבת ועדת משנה ב' מספר 2008010 מתאריך 24/06/2008 התכנית עניינה הקטנת קו בניין מציר דרך מס' 410 מ - 80 מ' ל- 41.60 מ' למשק מס' 140 במושב גאליה.

קרא עוד

<4D F736F F D20FAEEF6E9FA20EEF2E5E3EBF0FA20F1E3F8E EEEEE5F0F4FA20E1E7F1F8>

<4D F736F F D20FAEEF6E9FA20EEF2E5E3EBF0FA20F1E3F8E EEEEE5F0F4FA20E1E7F1F8> קסם ממונפת בחסר (PR) S&P 500 פי 3 חודשי (6Da) מס' ני"ע: 1129808 (סדרה 53) שתשואתן מושפעת (בהופכי, פי 3) משינויים במדד S&P 500 ובשער הדולר ארה"ב כללי כללי: המידע נכון לתאריך: 10.5.2016 חברה : קסם תעודות

קרא עוד

תמצית דוחות כספיים

תמצית דוחות כספיים תמצית דוחות כספיים 31.3.2015 בנק מסד תמצית דוחות כספיים ליום 31 במרס 2015 תוכן העניינים 3 דוח הדירקטוריון 78 סקירת ההנהלה 91 הצהרות המנהל הכללי והחשבונאי הראשי 93 תמצית הדוחות הכספיים ביניים )בלתי מבוקרים(

קרא עוד

סקירה שבועית. מאקרו ושווקים אלכס זבז'ינסקי עיקרי הדברים אינפלציה 12 חודשים הבאים 1.3% מדד מרץ 0.4% מדד אפריל 0.

סקירה שבועית. מאקרו ושווקים אלכס זבז'ינסקי עיקרי הדברים אינפלציה 12 חודשים הבאים 1.3% מדד מרץ 0.4% מדד אפריל 0. סקירה שבועית. מאקרו ושווקים אלכס זבז'ינסקי 03-7903784 alexz@mtds.co.il 31.03.2019 עיקרי הדברים אינפלציה 12 חודשים הבאים 1.3% מדד מרץ 0.4% מדד אפריל 0.5% מדד מאי 0.4% ריבית בנק ישראל צפויה בעוד 12 חודשים

קרא עוד

1 20/7/2015 לכ' גב' עדנה רודריג, יו"ר הוועד המקומי קיסריה הנדון: התייחסות לטיוטת תכנית המתאר של קיסריה שהוצגה בישיבת וועדת ההיגוי בתאריך 21 ביוני 2015

1 20/7/2015 לכ' גב' עדנה רודריג, יור הוועד המקומי קיסריה הנדון: התייחסות לטיוטת תכנית המתאר של קיסריה שהוצגה בישיבת וועדת ההיגוי בתאריך 21 ביוני 2015 1 20/7/2015 לכ' גב' עדנה רודריג, יו"ר הוועד המקומי קיסריה הנדון: התייחסות לטיוטת תכנית המתאר של קיסריה שהוצגה בישיבת וועדת ההיגוי בתאריך 21 ביוני 2015. 1. רקע מסמך זה נערך במענה לפניית הוועד המקומי בקיסריה

קרא עוד

נספח להיתר בנייה שלום רב, אנו מברכים אתכם על קבלת ההיתר. נא קראו בעיון את ההנחיות הבאות בטרם תתחילו לבנות. א. ב. ג. ד. ה. תוקפו של ההיתר - 3 שנים מיום

נספח להיתר בנייה שלום רב, אנו מברכים אתכם על קבלת ההיתר. נא קראו בעיון את ההנחיות הבאות בטרם תתחילו לבנות. א. ב. ג. ד. ה. תוקפו של ההיתר - 3 שנים מיום נספח להיתר בנייה שלום רב, אנו מברכים אתכם על קבלת ההיתר. נא קראו בעיון את ההנחיות הבאות בטרם תתחילו לבנות. א. ב. ג. ד. ה. תוקפו של ההיתר - 3 שנים מיום הוצאתו. במידה ולא התחלתם לבנות תוך שנה אחת מיום הוצאת

קרא עוד

השתלמות עומק מיסוי מקרקעין שיעור עו"ד זיו שרון איגוד מקרקעין איגוד מקרקעין מתחיל בשנת 33, כל השינויים נעשו ברשם החברות וזה המשמעות של איגוד

השתלמות עומק מיסוי מקרקעין שיעור עוד זיו שרון איגוד מקרקעין איגוד מקרקעין מתחיל בשנת 33, כל השינויים נעשו ברשם החברות וזה המשמעות של איגוד שיעור 3 11.91.92 עו"ד זיו שרון איגוד מקרקעין איגוד מקרקעין מתחיל בשנת 33, כל השינויים נעשו ברשם החברות וזה המשמעות של איגודי מקרקעין. המטרה למנוע העברת מקרקעין בדרך כזו או אחרת. נושא איגודי מקרקעין מתחלק

קרא עוד

(Microsoft Word - \372\356\366\351\372_\367\361)

(Microsoft Word - \372\356\366\351\372_\367\361) קסם (4Da') S&P 500 Low Volatility High Dividend מספר ני"ע: 1132240; טיקר: ;SP5LVHD שם מקוצר: קס.ספתנודיב תעודות סל (סדרה קס') (4Da') שמחירן מושפע משינויים במדד S&P 500 Low Volatility High Dividend ומשער

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 עו"ד עמית לוי, שותף במחלקת חברות ושוק ההון וראש הפורום המקצועי מידע פנים - 2015 חידושים, סיכונים ודרכי התגוננות דצמבר 2014 תזכורת - האיסור הפלילי על שימוש במידע פנים חל על: אנשי פנים בחברה: "איש פנים בחברה

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 תפקיד המנחה בארגונים דני לוי OD - פתיחת המושב: תפקיד המנחה בארגונים כנגזר מתפקיד יועץ OD דני לוי ( 15 ד'( הרצאה ראשונה: המנחה כאומן לבין ארגון וערכיו העסקיים ניר גולן ( 25 ד'( "דאדא" במפגש בין ערכיו המקצועיים,

קרא עוד

תמצית דוחות כספיים

תמצית דוחות כספיים תמצית דוחות כספיים 30.6.2015 בנק מסד תמצית דוחות כספיים ליום 30 ביוני 2015 תוכן העניינים 3 דוח הדירקטוריון 80 סקירת ההנהלה 97 הצהרות המנהל הכללי והחשבונאי הראשי 99 תמצית הדוחות הכספיים ביניים )בלתי מבוקרים(

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation מה הם הגורמים שקובעים את רמת הפעילות הכלכלית, שער הריבית, רמת המחירים ורמת התעסוקה? הפעילות המשותפת במספר שווקים: פעילות ריאלית שוק הסחורות: CIGX-M עקומת IS (r,) שיווי משק ל פעילות מונטרית שוק הכספים:

קרא עוד

תהליך קבלת החלטות בניהול

תהליך קבלת החלטות בניהול תהליך קבלת החלטות בניהול לידיה גולדשמידט 2011 מהו תהליך קבלת החלטות? תהליך אק טיבי וקריטי קבלת החלטות בנושאים פשו טים ורוטיניים שפתרונן מובנה בחירה בין אל טרנטיבות החלטות מורכבות הדורשות פתרונות יצירתיים

קרא עוד

בנק כשר לכתחילה: שותפות ולא שיעבוד וך ח כךיא ך ךיומו ךךאא ח חךי ךךעוו ימ יטהע י יוד ו וע ע ו קה הח חז ז קק י ותע וב ו ו...ע ע חמך ך א לא וממ ח א ת וא

בנק כשר לכתחילה: שותפות ולא שיעבוד וך ח כךיא ך ךיומו ךךאא ח חךי ךךעוו ימ יטהע י יוד ו וע ע ו קה הח חז ז קק י ותע וב ו ו...ע ע חמך ך א לא וממ ח א ת וא בנק כשר לכתחילה: שותפות ולא שיעבוד וך ח כךיא ך ךיומו ךךאא ח חךי ךךעוו ימ יטהע י יוד ו וע ע ו קה הח חז ז קק י ותע וב ו ו...ע ע חמך ך א לא וממ ח א ת וא ת ח תקחא נ שש ש ךךא וךת ת ךר ח בךיתע ו קיי חרא יתע

קרא עוד

1547 7/5/18 : : מספר החלטה תאריך בניה למגורים באגודות ישובים חקלאיים שהם מושב עובדים, כפר שיתופי, מושב שיתופי, קיבוץ או אגודה שיתופית חקלאית בתוקף סמכ

1547 7/5/18 : : מספר החלטה תאריך בניה למגורים באגודות ישובים חקלאיים שהם מושב עובדים, כפר שיתופי, מושב שיתופי, קיבוץ או אגודה שיתופית חקלאית בתוקף סמכ 1547 7/5/18 : : מספר החלטה תאריך בניה למגורים באגודות ובים חקלאיים שהם מושב עובדים, כפר שיתופי, מושב שיתופי, קיבוץ או אגודה שיתופית חקלאית בתוקף סמכותה לפי סעיף 3 לחוק רשות מקרקעי ראל, התש"ך 1960 החליטה

קרא עוד

Microsoft Word - beayot kniya-1.doc

Microsoft Word - beayot kniya-1.doc בעיות מילוליות - בעיות קנייה ומכירה 1.01 סוחר בגדים קנה חולצות בסכום כולל של 1575 ש"ח. הוא מכר 5 חולצות בהפסד של 5 ש"ח על כל חולצה. את שאר החולצות הוא מכר ברווח של 15 ש"ח על כל חולצה. בסך הכול הסוחר הרוויח

קרא עוד

Microsoft Word - 1-דוח דירקטוריון 0315

Microsoft Word - 1-דוח דירקטוריון 0315 31 במרס 2015 תמצית דוחות כספיים ליום 1 תוכן עניינים דוח הדירקטוריון לאסיפה הכללית של בעלי המניות עמוד 3 7 11 21 23 28 28 29 66 70 70 70 71 75 75 76 77 78 95 97 הפעילות הכלכלית רווח ורווחיות מיגזרי הפעילות

קרא עוד

שאלות ותשובות צרכים מיוחדים שעת חירום

שאלות ותשובות צרכים מיוחדים שעת חירום קובץ שאלות ותשובות לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים בקרו באתר האינטרנט של פיקוד העורף www.oref.org.il מרכז המידע של פיקוד העורף 7021 אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים )נכים, קשישים, כבדי שמיעה( ש: מהם העקרונות

קרא עוד

מצגת של PowerPoint

מצגת של PowerPoint ת כ נ י ת א ב ניהול פרויקט אדריכלות אדריכלות נוף תנועה וכבישים פרוגרמה ליטל ידין מינץ מלמד אדריכלים ענת שדה אמאב תחבורה זאב ברקאי 01 עיר רובע שכונה מתחם א': שלב המצב הקיים ואבחונו שלב ב': מסקנות חיזוק

קרא עוד

Microsoft Word - mlnx1q12pre2

Microsoft Word - mlnx1q12pre2 1 16/4/2012 מלאנוקס עדכון לקראת תוצאות רבעון 1, תשואת יתר, $45 צפויות תוצאות חזקות לרבעון הראשון בזכות תחום ה- HPC מלאנוקס תפרסם את תוצאותיה העסקיות לרבעון הראשון ב- 18/4 עם תום המסחר בארה"ב והיא החברה

קרא עוד

התחדשות עירונית היבטים חברתיים בתכנון

התחדשות עירונית היבטים חברתיים בתכנון התחדשות עירונית היבטים חברתיים בתכנון מחקר וכתיבה: אדריכלית ד ר יעל פדן עיצוב גרפי: שני דהרי וליטל קרני Shine Little studio עמותת 'במקום' - מתכננים למען זכויות תכנון, הוקמה בשנת 1999 על ידי מתכננים/ות

קרא עוד

איך לקחת משכנתא או למחזר

איך לקחת משכנתא או למחזר 1 2 הקדמה לתשומת הלב: כל הטקסט בספר כתוב בלשון זכר מטעם נוחות בלבד ומיועד לנשים וגברים כאחד. בספר "סודות המשכנתא הרווחית שלך" אני מנפץ מיתוס שכולנו גדלנו עליו ובזכותו מערכת הבנקאות מרוויחה כסף רב. את המיתוס

קרא עוד

1 תעריפים לשירותי מים וביוב לצרכן. בהתאם לקובץ תקנות 8240 מיום התעריפים בתוקף מיום שעור מע"מ: 17% מס' סוג צריכה תאור תעריף מים ובי

1 תעריפים לשירותי מים וביוב לצרכן. בהתאם לקובץ תקנות 8240 מיום התעריפים בתוקף מיום שעור מעמ: 17% מס' סוג צריכה תאור תעריף מים ובי 1 תעריפים לשירותי מים וביוב לצרכן. בהתאם לקובץ תקנות 8240 מיום 0.6.2019 התעריפים בתוקף מיום. 1.7.2019 שעור : 17% סוג צריכה מים וביוב מים וביוב 7.079 1.15 6.050 11.242 צריכה ביתית לכל יחידת דיור לכמות מוכרת

קרא עוד

מיזוג אבנר ודלק קידוחים ההצבעה לאישור המיזוג בין השותפויות דלק קידוחים ואבנר נדחתה ל- 21 בנובמבר. אמש, השתתפנו באסיפה שנועדה לקיים דיון ולתת מענה לשאל

מיזוג אבנר ודלק קידוחים ההצבעה לאישור המיזוג בין השותפויות דלק קידוחים ואבנר נדחתה ל- 21 בנובמבר. אמש, השתתפנו באסיפה שנועדה לקיים דיון ולתת מענה לשאל ההצבעה לאישור המיזוג בין השותפויות דלק קידוחים ואבנר נדחתה ל- 21 בנובמבר. אמש, השתתפנו באסיפה שנועדה לקיים דיון ולתת מענה לשאלות מחזיקי יחידות ההשתתפות בנוגע למיזוג. הסיבה העיקרית לדחייה היא פרסום תזרים

קרא עוד

עולם המס עם הפנים לעשור הבא כנס סוף שנת המס 2010

עולם המס עם הפנים לעשור הבא כנס סוף שנת המס 2010 www.pwc.co.il עולם המס עם הפנים לעשור הבא שוק ההון בשנת 2010- המיסוי בצל הרגולציה והפרקטיקה אבי נוימן, רו"ח שותף מסים וראש המגזר הפיננסי אילן ינושבסקי רו"ח, CFO תמיר פישמן ושות' בית השקעות תוכן העניינים

קרא עוד

Microsoft Word - מבק אל 2011.doc

Microsoft Word - מבק אל 2011.doc שירותי בורסה מבט אל 2011 מבט אל 2011 בעשור האחרון הצליחו מדדי המניות של הבורסה בתל אביב לשמור על מקום טוב באמצע, בין מזרח למערב. השקעה במניות בישראל הניבה תשואה עודפת על פני מרבית השווקים המפותחים אף אם

קרא עוד

הראל סל MSCI שווקים מתעוררים (4Da( )PR) מספר ני"ע: )סדרה עב'( תעודות אשר תשואתן מושפעת משינויים במדד במדד MSCI EMERGING MARKETS ומשינויים בשער

הראל סל MSCI שווקים מתעוררים (4Da( )PR) מספר ניע: )סדרה עב'( תעודות אשר תשואתן מושפעת משינויים במדד במדד MSCI EMERGING MARKETS ומשינויים בשער הראל סל MSCI שווקים מתעוררים (4Da( )PR) מספר ני"ע: 9952311 )סדרה עב'( תעודות אשר תשואתן מושפעת משינויים במדד במדד MSCI EMERGING MARKETS ומשינויים בשער הדולר ארה"ב כללי כללי: המידע נכון ליום 59.5.2.91 חברה:

קרא עוד

מערכת הבריאות בישראל שנה א ppt לפורטל [לקריאה בלבד]

מערכת הבריאות בישראל שנה א ppt לפורטל [לקריאה בלבד] מערכת הבריאות בישראל גולדשמידט לידיה R.N M.A 2012 בריאות בישראל מוסדות משרד הבריאות קופות חולים מוסדות ציבוריים: בתי חולם, מד"א, אגודות מוסדות פרטיים: בתי חולים, שירותי רפואת שיניים שירותי בריאו ת השירותים

קרא עוד

MeitavIsraelWeekly

MeitavIsraelWeekly 13.09.2012 השוק המקומי רון אייכל, כלכלן ואסטרטג ראשי השוק מאמין ביציבות של הריבית מאקרו פרוטוקול דיוני הריבית ככל הנראה, ריבית בנק ישראל לא תשתנה, עד אשר יגבש בנק ישראל עמדה בעניין שוק הדיור, גרעון הממשלה

קרא עוד

גילוי דעת 29 - מהדורה doc

גילוי דעת 29 - מהדורה doc (**) (*) גילוי דעת 29 "צדדים קשורים" מ ב ו א א. עיסקאות נקשרות או מבוצעות לעתים קרובות בין צדדים שאינם בלתי-תלויים זה בזה בגלל קשרים מסוימים ביניהם - להלן "צדדים קשורים". אלמלא קשרים אלה ייתכן שהעיסקאות

קרא עוד

החלטת וועדה - אביאל

החלטת וועדה - אביאל תשע"ב י"ז בטבת 12 בינואר 2012 : שע/כ/ 6596/35 מס' תיק שומה : 30100548 מס' תיק ממ"י : 14310 מס' מע' אופק לכבוד ה"ה איסחרוב דוד ואירנה ע"י ה"ה דוד שפירא ומשה לוי, עו"ד באמצעות דוא"ל: dshapira.adv@gmail.com

קרא עוד

תעריף עמלות מסחר מניות מינימום לעסקה עמלת ביצוע מטבע המסחר AUD (%) AUD CAD (shares) CAD CHF (%) CHF EUR (%) EUR GBP (

תעריף עמלות מסחר מניות מינימום לעסקה עמלת ביצוע מטבע המסחר AUD (%) AUD CAD (shares) CAD CHF (%) CHF EUR (%) EUR GBP ( תעריף עמלות מסחר מניות AUD (%) 0.2 12 AUD CAD (shares) 0.015 3 CAD CHF (%) 0.15 7.5 CHF (%) 0.15 7.5 (%) 0.15 7.5 ILS (%) 0.1 15 ILS (%) 0.15 40 CNH (%) 0.2 45 CNH (%) 0.15 200 MXN (%) 0.15 120 MXN SEK

קרא עוד

מבט על הוראת תלמידים מחוננים ומצטיינים בכיתה רגילה

מבט על הוראת תלמידים מחוננים ומצטיינים בכיתה רגילה מבט על הוראת תלמידים מחוננים ומצטיינים בכיתה רגילה המחלקה להוראת המדעים, נעמה בני מכון ויצמן למדע בקרב מבוגרים: בקרב מבוגרים הקביעה מבוססת מעשים/תוצרים/ביצועים. אנשים אלו הוכיחו במעשים/ביצועים/תוצרים פעולות

קרא עוד