Microsoft Word - טופס תשובות 2 יחל

גודל: px
התחל להופיע מהדף:

Download "Microsoft Word - טופס תשובות 2 יחל"

תמליל

1 פתרון בחינת הבגרות בתנ"ך שתי יחידות לימוד קיץ תשע"ה,2015, שאלונים 136, : מוגש ע"י צוות המורים של "יואל גבע" הערות :.1 התשובות המוצגות כאן הן בגדר הצעה לפתרון השאלון..2 תיתכנה תשובות נוספות, שאינן מוזכרות כאן, לחלק מהשאלות. פרק ראשון ספר בראשית ) 24 נקודות( הנבחנים נדרשו לענות על שתי השאלות )לכל שאלה 12 נקודות( : בכל אחת מהשאלות סעיף א )חובה( ) 7 נקודות(, ועל אחד מהסעיפים ב ג )לכל סעיף 5 נקודות(. שאלה 1 סעיף א' קין מתואר כחוטא המתנער מאחריות למעשהו )על התלמיד לציין שתי ראיות ולהסביר אותן( : ויאמר לא ידעתי" עם פנייתו של ה לקין כשהוא מברר היכן הבל, קין מסיר מעליו אחריות, וטוען שאינו יודע היכן הבל )לא לוקח אחריות על מעשיו(. "השומר אחי אנוכי" קין טוען שאין זה תפקידו לשמור על אחיו )ניתן גם לציין את האשמה העקיפה של קין כלפי ה, שהוא זה שאחראי על הבל ולא קין עצמו(. הן גרשת אותי היום מעל פני האדמה... והיה כל מצאי יהרגני לאחר קבלת העונש מה, במקום להשמיע מילות חרטה ולקבל את העונש בהכנעה, קין מתלונן על חומרת העונש וחושש שיהרגו אותו, היות וה' גזר עליו חיי נוודות. גם בשלב זה קין אינו לוקח אחריות על מעשיו.

2 (1) הפער בפסוק 8 הוא באי הידיעה אודות תוכן השיחה בין קין והבל, על מה דיברו? בתנ"ך לא מופיעים הדברים שהחליפו ביניהם, אלא מיד עוברים לתיאור רצח הבל על ידי קין. (2) ניתן ללמוד מן הפער (היעדר תוכן השיחה בין השניים) שעבור הכותב המקראי אין זה משנה מה היו הדברים שנאמרו והם חסרי משמעות. המעשה עצמו, הרצח הוא העיקר. הבחירה השגויה של קין ברצח אחיו אינה קשורה לשיחה שלא נמסרה, ובכך ניתן להבין גם את המסר לקוראים אין דבר שיכול להצדיק רצח. סעיף ג' (1) הרכיבים בעונשו של קין (על התלמיד לציין שניים): מקולל / ארור ה מקלל את קין שיהיה מקולל יותר מן האדמה או: באמצעותה. עבודת אדמה ה מקלל את קין שגם אם יעבוד קשה את האדמה היא לא תצמיח לו דבר. נוודות ה מקלל את קין שכעת הוא מגורש מעל פני האדמה לצמיתות: זאת אומרת הוא לא יוכל לשבת קבע בכל מקום שהוא. על פי בראשית ד, 2 קין היה עובד אדמה. לאור זאת, עונשו של קין לא יאפשר לו לעסוק במקצועו. לכן מדובר בעונש חמור ביותר, שכן הוא לא יוכל להתפרנס. (2) לאחר שמתלונן על עונשו, קין זוכה להקלה בעונש מצד ה באמצעות סימן, אותו הוא מקבל מהאל, על מנת להבטיח שאיש לא יהרוג אותו. כל מי שירצה לפגוע או להרוג את קין יספוג נקמה מידו של ה : "לכן כל הרג קין שבעתים יקם וישם ה' לקין אות לבלתי הכות אותו כל מוצאו". שאלה 2 תיאור יציאת אברהם בבראשית י"א בקטע זה יציאת אברם מתוארת בעקבות החלטתו של אבי המשפחה, תרח, שלוקח את אברם, לוט (בנו של הרן) ואת שרי אשת אברם אתו למסע. הם יוצאים מאור כשדים, כשהיעד שלהם הוא כנען. בדרכם הם נעצרים בחרן, ולא מגיעים לכנען, על פי הכתוב. תיאור יציאת אברהם בבראשית י"ב בקטע זה יציאת אברם מתוארת בעקבות הצו של ה לעזוב את ארצו, מולדתו ומשפחתו, וללכת אל ארץ לא ידועה, שיראה לו ה. אברם מקבל לטובת כך הבטחה מה לפריון וברכות רבות. אברם נשמע לצו ה, ולוקח אתו את לוט אחיו, את שרי אשתו ואת כל רכושם והעבדים שלהם, והם מגיעים לכנען.

3 הבדלים: (על התלמיד לציין אחד): בי א תרח יוצא על דעת עצמו ללא סיבה / בי ב אברם יוצא בעקבות צו ה. בי א היעד ידוע מלכתחילה / בי ב לפי הצו האלוהי היעד אינו ידוע. בי א בדרכם לכנען המשפחה עוצרת בחרן / בי"ב אין עצירה בחרן. בי א תרח אבי המשפחה יוצא עמם למסע / בי ב לא כתוב שתרח מצטרף. בי א אין תיאור של הרכוש והעבדים הרבים / בי ב יש תיאור מפורט שלהם. בי א היציאה היא מאור כשדים / בי ב היציאה היא מחרן. וכן יתקבלו הבדלים נוספים המבוססים על הפסוקים. המידע הנמסר בפסוק זה הוא עקרותה של שרי, אשת אברם. עקרותה הוא רמז מקדים לקורות חיי אברם. הסיבות לכך הן: בהבטחות השכר של ה' לאורך כל חייו ה' מודיע לאברהם שזרעו יהיה רב אך הדבר אינו אפשרי, כיוון ששרה עקרה; כמו כן, ה' מבטיח לאברהם שזרעו יקבל את ארץ כנען, אך שוב הבטחה זו אינה אפשרית כיוון ששרה עקרה; וכן תתקבלנה תשובות נוספות המתארות את קורות אברהם, ומכילות את הבעייתיות בהעדר ילד לשרה ואברהם. סעיף ג' (1) את דרכו לארץ ישראל עושה אברם בשלבים: הוא מתחיל בהגיעו לשכם ולאלון מורה ומביט בכנענים המאכלסים את הארץ. לאחר מכן הוא מתקדם ממזרח לבית אל ומתמקם שם. הוא ממשיך לשוטט בארץ עד להתיישבותו הסופית בבית אל. זאת ניתן להבין גם מהביטוי הלוך ונסוע שכוונתו שוטטות בארץ. (2) המטרה של השוטטות בארץ הייתה לקבוע בעלות על הארץ, וזאת על ידי בניית מזבחות לה' ברחביה, ועל ידי כך לסמן את אחיזתו של אברהם וזרעו בארץ בעתיד: "ויבן שם מזבח לה'..." (וכן יתקבל כל ציטוט מתאים).

4 פרק שני היסטוריוגרפיה ונבואה (40 נקודות) הנבחנים נדרשו לענות על שתי שאלות מהשאלות 53 (לכל שאלה 20 נקודות): בכל אחת מהשאלות סעיף א (חובה) (8 נקודות), ועל שניים מהסעיפים בד (לכל סעיף 6 נקודות). שאלה 3 הנבואה: אליהו מנבא לאחאב שלא ירד גשם (כלומר שתהיה בצורת), עד שהוא יאמר אחרת. הסיבה שנבואה זו נמסרה לו: לפי דברים י"א, העונש הצפוי על עבודת אלילים הוא בצורת. במלכים א ט"ז מסופר כי אחאב עבד את הבעל (אל הגשם), כלומר עסק בעבודת אלילים, ולכן הוא נענש בבצורת. הקושי הוא: כיצד יתכן שלאליהו יש כוחות אלוהיים (הוא גורם לבצורת), והרי שיש אל אחד בלבד? או: כיצד יתכן שאליהו מנבא לאחאב עונש מעצמו וגורם לבצורת, ולא פועל על פי צו ה'? מלכים א י"ח, 1 מסייע לפתרון הקושי, משום שבפסוק זה ה' שולח את אליהו להודיע על סיום הבצורת. מכאן, שה' הוא זה שגרם לבצורת מלכתחילה, ואליהו רק ניבא בשם ה'. או: מלכים א י"ח, 1 לא מסייע לפתרון הקושי, משום שה' שולח את אליהו להודיע על סיום הבצורת, אך אין זה מעיד על כך שה' גרם לה מלכתחילה, ואף ייתכן ששולח דווקא את אליהו להודיע על סיומה, משום שאליהו אחראי לבצורת. (1) (2) סעיף ג' הסיבות להסתתרותו של אליהו בנחל כרית (על התלמיד לציין שתיים): אלוהים מצווה על אליהו להסתתר בנחל כרית. בנחל כרית יש מים היכולים להרוות את צימאונו של אליהו בזמן הבצורת. סעיף ד' לפי הפירוש ש'הערבים' הם אנשי הערבה לא נעשה נס לאליהו. העורבים הם בני אדם רגילים שמכלכלים את אליהו, ומספקים לו לחם ובשר בכל בוקר וערב: "והערבים מביאים לו לחם ובשר בבקר ולחם ובשר בערב...". או: לפי הפירוש ש'הערבים' הם אנשי הערבה כן נעשה נס לאליהו. אלוהים ציווה על אנשי הערבה לכלכל את אליהו ולספק לו לחם ובשר בכל בוקר וערב. מכיוון שה' התערב וגרם להם לפעול מדובר בנס: "ואת הערבים צויתי לכלכלך שם". (1)

5 לא נעשה נס: פסוקים 97 תומכים בדעה זו, משום שגם בפסוקים אלה אישה רגילה מסייעת לאליהו. או: כן נעשה נס: פסוקים 97 תומכים בדעה זו, משום שגם בפסוקים אלה ה' הוא זה שגורם לאישה לסייע לאליהו. (2) שאלה 4 (1) בפסוקים 119 המחבר מזכיר את הכנענים (אמורי). המחבר החליט להזכיר אותם על מנת להדגיש את חומרת חטאיהם של בני ישראל הכנענים חטאו, ולכן ה' גרש אותם מארץ כנען, ונתן אותה לבני ישראל. בני ישראל חטאו יותר מהכנענים, ולכן יהיה מוצדק לגרש אותם מהארץ. או: להצדיק את עונש הגלות שיבוא על עם ישראל (להצדיק את ה') מי שחוטא יותר מהכנענים, מוצדק לגרשו מהארץ (בדומה לכנענים שגורשו). (2) הנבואה המוזכרת בפסוקים 1512 היא: ממלכת יהודה עומדת לגלות מאדמתה ולהיחרב כמו ממלכת ישראל. בפסוקים 2726 במלכים ב כ"ג המחבר מצהיר כי עונשי הגלות והחורבן יגיעו (ולא יבוטל בשל צדיקותו של יאשיהו) בשל חטאיו החמורים של מנשה. חטאים חמורים מאוד היכולים להסביר את הנאמר במלכים ב כ"ג, 2726 (על התלמיד לציין שלושה): " וישב ויבן את הבמות אשר אבד חזקיהו" ביטול ריכוז הפולחן שעשה חזקיהו, והחזרת הבמות. "ויעש אשרה.. וישתחו לכל צבא השמים" עבודה זרה הכנסת פולחן האשרה ליהודה או: עבודת צבא השמיים. " וישם את פסל האשרה אשר עשה בבית אשר אמר ה'" חילול בית המקדש הכנסת פסל האשרה לתוך בית המקדש. "והעביר את בנו באש" הכנסת פולחן העברת ילדים באש. " ועונן ונחש ועשה אוב וידעוני" תנועת העננים, סיאנס. הכנסת פולחן של ידיעת העתיד באמצעות קריאת "וגם דם נקי שפך מנשה הרבה מאוד" רצח חפים מפשע.

6 סעיף ג' (1) המתח בין חלקו הראשון של פסוק 8 ובין הנאמר בפסוק 14: בחלקו הראשון של פסוק 8 מתוארת הבטחת ה', לפיה עם ישראל לא יגורש מארצו יותר, אלא יישאר בה לעד. לעומת זאת, בפסוק 14 נאמר שה' נותן את העם ביד אויביהם כלומר ה' ייתן לאויבים לנצח את עם ישראל, ולגרשו מאדמתו. (2) חלקו השני של פסוק 8 ופסוק 9 פותרים את המתח באופן הבא: הבטחת ה' בחלקו הראשון של פסוק 8 הייתה מותנית עם ישראל יישאר על אדמתו בתנאי שהוא ישמור על חוקי ה' ומצוותיו. כיוון שעם ישראל לא שמר את חוקי ה', בגלל מנשה שהחטיא אותו, החליט ה' לתת את העם ביד אויביו. סעיף ד' (1) המידע המופיע בספר דה"י ואינו מופיע בספר מלכים הוא: בעקבות חטאיו של מנשה, ה' מביא לכך שמנשה מוגלה לבבל. בבבל הוא חוזר בתשובה, מוחזר לארץ ומתקן את דרכיו. (2) מידע זה פותר את אי ההלימה בין משך מלכותו של מנשה ובין תפיסת הגמול של מחבר דה"י באופן הבא: תפיסת הגמול של דה"י הינה אישית. לאור זאת, לא ייתכן שמנשה יהיה מלך כל כך חוטא, ועדיין ימלוך 55 שנה. בספר דה"י נפתרת אי ההלימה: מנשה חטא, והוענש הוגלה לבבל. לאחר שחזר בתשובה בבבל, ה' החזיר אותו לארץ והוא תיקן את דרכיו, ובסה"כ מלך 55 שנה. תיאור זה, תואם את תפיסת הגמול האישית של דברי הימים. שאלה 5 באחרית הימים מעמד של הר בית ה' יהיה גבוה כל עמי העולם ינהרו להר, על מנת ללמוד את חוקי ה' ולחיות על פיהם. האופן בו כל עמי העולם יחיו יוכתב על ידי ה', והבשורה תצא מהר בית ה'. מכאן, הר הבית יהפוך להיות מרכז דתי, משפטי ומוסרי. נבואת ישעיהו אינה מתארת חזון של סובלנות: סובלנות היא הכרה בזכות הקיום של קבוצות ודעות שונות, אך התיאור בישעיהו עוסק בהפיכת כל עמי העולם לעם אחד, בעל דעה אחת: האמונה בה' וההליכה בדרכיו: "ויורנו מדרכיו ונלכה באורחותיו". או: נבואת ישעיהו מתארת חזון של סובלנות: סובלנות היא הכרה בזכות הקיום של קבוצות ודעות שונות על פי הקטע המתואר, ה' ישפוט בין העמים כלומר ה' יכיר בקיומם של עמים שונים, וישפוט ביניהם (בצדק): "ושפט בין הגוים והוכיח לעמים רבים" או: קיומו של משפט אלוהי לא יבטל את קיומם של העמים השונים גם לאחר שכל עמי העולם יכירו בה', עדיין יישארו עמים שונים בעולם (אך יהיה ביניהם שלום): "לא ישא גוי אל גוי חרב".

7 סעיף ג' בבראשית י"ב, 3 נאמר שבזכות אברהם יבורכו (ייצאו נשכרים) כל עמי העולם אברהם היה האדם הראשון שייסד את האמונה בה', ובזכותו כל עמי העולם יאמינו בה', ויחיו בשלום זה לצד זה כמתואר בחזון אחרית הימים של ישעיהו. בשמות י"ט, 65 ה' הבטיח לעם ישראל שאם הוא ישמור את חוקי ה' הוא יהיה עם סגולה עם נבחר, יחסית לכל שאר העמים מעמדו יהיה כמעמד הכוהנים יחסית לשאר בני ישראל. באחרית הימים, כל עמי העולם יכירו באלוהי ישראל, ולפיכך מעמדו של העם יעלה ויהיה גבוה מזה של שאר העמים ("לכו ונעלה אל הר ה' אל בית אלוהי יעקב.."). סעיף ד' ההיפוך המתואר בפסוק 4 הוא: כלי הנשק של העמים יהפכו לכלי עבודה (כלים חקלאיים). הסיבה לכך היא: ה' ישפוט בין העמים בצדק. דבר זה יביא לכך שיהיה שלום בין העמים, ולא יהיו עוד מלחמות. במצב שכזה, לא יהיה עוד צורך בכלי נשק, והם יהפכו לכלי עבודה. פרק שלישי נושאי החובה (18 נקודות) הנבחנים נדרשו לענות על שלוש מתוך השאלות 96 (לכל שאלה 6 נקודות) חוק שאלה 6 שתי הדרכים: דרך אחת: אם העיר הרחוקה תסכים להצעת השלום (כניעה), יש לשעבד את תושביה ולקחת מהם מיסים. דרך שניה: אם העיר הרחוקה לא תסכים לשלום, יש לצאת נגדה למלחמה, לשים עליה מצור, להרוג את כל הזכרים בה, ולקחת כשלל מלחמה נשים, ילדים ורכוש. החזרה על השורש שלמ דווקא בהקשר של חוקי מלחמה רומזת: יש קודם כל לנסות לפעול בדרכי שלום, ולהימנע ממלחמה ואלימות מיותרות. מלחמה היא המוצא האחרון.

8 שאלה 7 ההגזמה בתיאור צדיקות איוב (על התלמיד לציין ראיה אחת): "והעלה איוב עלות מספר כלם..." בתום כל סבב של משתאות (כל 7 ימים) איוב מקריב קורבנות עבור כל אחד מילדיו מספר קורבנות מוזגם. "כי אמר אולי חטאו בני וברכו אלוהים בלבבם..." איוב מקריב קורבנות מנע (שאין בהם חובה) עבור ילדיו, רק מחשש שמא חטאו לאלוהים במחשבותיהם. תיאור צדיקותו של איוב בתחילת הספר חשובה, משום שבגינה אלוהים יפנה את תשומת ליבו של השטן אל איוב. דבר זה יגרום לוויכוח בין אלוהים לשטן על מידת צדיקותו ואמונתו של איוב: האם אמונתו תלויה בדבר או לא. כמו כן, צדיקותו של איוב היא הגורם לאסונות שיבואו אליו בהמשך הסיפור, דבר שמעורר את הבעיה בסיפור איוב: כיצד יתכן שיש צדיק ורע לו? או: יש בצדיקותו של איוב מן האבסורד, שכן למרות צדיקותו המופלגת, הוא סופג עונשים קשים מאלוהים. נביאי אמת ונביאי שקר שאלה 8 המחלוקת בין חנניה לירמיה: ירמיה, באמצעות המוטות שעל צוארו, טוען שעל העם לא למרוד במלך בבל ולהישאר משועבדים לבבל, משום שזהו רצון האל: "ויקח חנניה הנביא את המוטה מעל צואר ירמיה הנביא". לעומתו, חנניה טוען שיש למרוד במלך בבל, המרד יוביל לסיום השעבוד, כלי בית המקדש יוחזרו ואיתם גם גלות יהויכין: בעוד שנתיים ימים אני משיב אל המקום הזה את כל כלי בית ה אשר לקח נבוכדנאצר מלך בבל מן המקום הזה ויביאם בבל ואת יכניה בן יהויקים מלך יהודה ואת כל גלות יהודה הבאים בבלה". חנניה שובר את המוטות מעל צוואר ירמיה וחוזר על נבואתו, שתוך שנתיים בבל תיפול. כל אלה גורמים לערעור בטחונו של ירמיה, שכן נאמר מיד לאחר מכן שהוא עוזב את המקום.

9 שיבת ציון שאלה 9 הסבר הקביעה: בנבואת ירמיהו (כ"ט, 10) נאמר שהגלות תימשך שבעים שנה, ובתום שבעים השנים העם יחזור לארצו. המתואר בעזרא א מגשים את נבואת ירמיהו באופן הבא: כורש, מלך פרס עולה לשלטון, ובתום פרק הזמן עליו ניבא ירמיהו, הוא מפרסם את הצהרתו, במסגרתה הוא מאפשר לעם לחזור לארצו. בעקבות הצהרת כורש, מחליטים חלק מהגולים לשוב לארץ, ומי שמחליט להישאר בגלות, תורם כסף בעבור אלה שמחליטים לשוב. חוק פרק רביעי נושאי ההרחבה (6 נקודות) שאלה 10 הנבחנים נדרשו לענות על אחת מתוך השאלות 1310 (לכל שאלה 6 נקודות) הנימוק לציווי על אהבת הגר: עם ישראל היה זר בארץ מצרים, ולכן עליו להבין את מצבם של הזרים היושבים בקרבו ולהתחשב בהם. או: הנימוק לציווי הוא אני ה', כלומר בגלל שה' נתן את הציווי יש לקיימו. המחוקק סבר שיש צורך להוסיף נימוק לציווי, משום שהגר שייך לשכבות החלשות בעם, הוא עני ולכן קל יותר לנצלו ולפגוע בו. נימוק זה מוסף כפנייה למצפונו של האדם, ולגרום לו להימנע מפגיעה בגר מתוך הזדהות עם מצבו. או: נימוק זה מוסף משום שיש בו איום סמוי: כפי שה' העניש את מצרים, על כך שפגעו בעם ישראל, שהיה גר בארצם, כך אלוהים יעניש את עם ישראל אם יפגעו בגרים היושבים בקרבם. או: בנימוק "אני ה'" יש איום כלפי מי שיפגע בגר. חכמה שאלה 11 הטענות אשר מציג בלדד בפסוקים 73: בניו של איוב חטאו ולכן נענשו הומתו (ה' שופט צדק). אם איוב יהיה צדיק ויתפלל לה' מצבו ישתפר, ויהיה טוב בהרבה מזה שהיה לו לפני שבאו עליו המכות הכבדות..1.2

10 המשלים בפסוקים 1911 ממחישים את טענות בלדד (על התלמיד היה להסביר כיצד משל אחד ממחיש את אחת מהטענות): בניו של איוב חטאו ולכן נענשו הומתו (ה' שופט צדק): בפסוק 1211 בלדד מתאר משל העוסק בצמחים הגדלים על שפת הנילוס, וחייבים לקבל אספקת מים סדירה, על מנת להתקיים. אם תופסק אספקת המים, הם יתייבשו דומה לכך הוא מהלך חייהם של הרשעים בלא תמיכת ה' סופם להישמד בדיוק כמו בני איוב, שהיו רשעים ומתו. או: בפסוקים 1514 מובא משל אודות עכביש, הבטוח שביתו (קוריו) יגנו עליו ולא יקרה לו דבר, אך ביתו רעוע, ואפשר למוטטו בקלות כך גם הרשע, שאינו מאמין בה', סופו להיכשל ולהגיע לאבדון. בדומה לבני איוב, שהיו רשעים, וחשבו שלא יקרה להם דבר (בזכות אביהם) וחטאו מתו. אם איוב יהיה צדיק ויתפלל לה' מצבו ישתפר, ויהיה טוב בהרבה מזה שהיה לו לפני שבאו עליו המכות הכבדות: בפסוקים 1916 מובא משל האילן: עץ חזק, שנשאר רענן ופורח על אף השמש החזקה. גל אבנים לא מצליח להפסיק את צמיחתו, ואפילו אם ייעקר, יוכל להישתל במקום אחר, ולהתחיל את צמיחתו מחדש בדיוק כמו טענתו של בלדד על איוב: אם איוב יהיה צדיק, יאמין בה' ויבטח בו על אף מצבו הקשה בהווה, הוא יצליח להתחיל מחדש ו"לפרוח", כמו עץ שנעקר ונשתל מחדש איוב יוכל להתחיל את חייו מחדש ולזכות באושר..1.2 נביאי אמת ונביאי שקר שאלה 12 אמציה מבין את תפקיד הנביא כמקצוע: "ברח לך אל ארץ יהודה ואכל שם לחם ושם תנבא" אמציה מורה לעמוס לחזור אל יהודה ושם להתפרנס ("לאכול לחם") מהנבואות שלו. עמוס אינו מסכים עם אמציה. לטענת עמוס, הנבואה אינה מקצוע (במקצועו הוא בוקר ומגדל בקר), אלא שליחות אלוהית, ולכן הוא אינו מתפרנס ממנה (הוא לא מנבא בתמורה לכסף). שיבת ציון שאלה 13 שירו של אימבר מתכתב עם המצב בו שרוי העם ודברי העידוד להם הוא זוכה מצדו של הנביא יחזקאל. העמדה הרווחת בעם, בתקופה זו של גלות בבל, היא של תסכול, אכזבה וייאוש: הנה אומרים יבשו עצמותינו ואבדה תקוותנו נגזרנו לנו.

11 יחזקאל מעודד אותם בדבריו: הנה אני פותח את קברותיכם והעליתי אתכם מקברותיכם עמי והבאתי אתכם אל אדמת ישראל וידעתם כי אני ה בפתחי את קברותיכם ובהעלותי אתכם מקבותיכם עמי הוא מבטיח שה יעלה אותם מן הגלות חזרה לארץ (באמצעות הדימוי של פתיחת קבריהם). בשירו של אימבר קיים עיבוד לגרסה המקורית של דברי העם בגלות, המנוגד לעמדת העם שטוען שאבדה התקווה: אימבר מציין כי התקווה עדיין קיימת (לשוב לארץ אבותינו). לעומת ניגוד זה, אימבר מסכים עם עמדת יחזקאל, שקיימת האפשרות לשוב לארץ. פרק חמישי קטע לניתוח ולהבנה (12 נקודות) שאלה 14 הנבחנים נדרשו לענות על שאלה 14 (חובה) ועל שתיים מתוך השאלות 1715 (לכל שאלה 4 נקודות) האשם העיקרי בהפרת הצו האלוהי הוא: הנחש. הנחש מפתה את האישה, גורם לה להפר את הצו ולאכול מפרי עץ הדעת. או: האישה. האישה היא זו שמפתה את האדם, נותנת לו לאכול מפרי עץ הדעת, בניגוד לצו החל עליה ועל האדם. או: האדם. האדם הוא האשם העיקרי, משום שהוא זה שקיבל את הצו האלוהי, והיה עליו לציית לו ולדאוג שגם זוגתו לא תפר אותו. שאלה 15 הראיות לשינוי התודעה של האדם (על התלמיד לציין שתיים): "ותפקחנה עיני שניהם וידעו כי עירומים הם..." בעקבות האכילה מפרי עץ הדעת האדם ואשתו מודעים לעירום שלהם (מקבלים ידיעה מינית). "ויתפרו עלה תאנה ויעשו להם חגרת" בעקבות האכילה מפרי עץ הדעת תודעת הבושה מתעוררתאצל האדם ואשתו, והם מכסים את איברי מינם. "ויתחבא האדם ואשתו מפני ה'..." או: "ואירא כי עירום אנכי ואחבא" בעקבות האכילה מפרי עץ הדעת באדם ואשתו מתעורר פחד מפני ה', והם מסתתרים מפניו. הראיה: "ויאמר מי הגיד לך כי ערום אתה המן העץ אשר צויתיך לבלתי אכל ממנו אכלת" לאור תשובת האדם כי הוא ערום, אלוהים חושף בקלות את העובדה שהאדם מודע לעובדת היותו עירום, משום שחטא ואכל מעץ הדעת.

12 שאלה 16 מידה כנגד מידה באמצעות השורש אכל )על התלמיד להביא דוגמא אחת( : חטא : האדם הפר את צו ה', ואכל מפרי עץ הדעת " : ותאכל מן העץ אשר צויתיך לאמר לא תאכל ממנו". עונש : האדם יצטרך לעבוד קשה, על מנת לאכול מפרי האדמה " : בזעת אפך תאכל לחם" או : "בעצבון תאכלנה". שאלה 17 )על התלמיד לציין שתי תופעות בחיי האדם( מדוע יש שנאה בין בני האדם לנחשים? מדוע נשים יולדות בכאב? מדוע גברים שולטים בנשים? מדוע עבודת האדמה היא קשה? מדוע מתים? מדוע נקברים באדמה?

ג) ד) א) ב) ה) ז) ח) ט) אברהם אבינו בראשית פרק יב ) ו י אמ ר ה' א ל אב ר ם ל ך ל ך מ אר צ ך ומ מ ול ד ת ך ומ ב ית אב י ך א ל ה אר ץ א ש ר אר א ך : ) ו

ג) ד) א) ב) ה) ז) ח) ט) אברהם אבינו בראשית פרק יב ) ו י אמ ר ה' א ל אב ר ם ל ך ל ך מ אר צ ך ומ מ ול ד ת ך ומ ב ית אב י ך א ל ה אר ץ א ש ר אר א ך : ) ו ג) ד) א) ב) ה) ז) ח) ט) אברהם אבינו בראשית פרק יב ) ו י אמ ר ה' א ל אב ר ם ל ך ל ך מ אר צ ך ומ מ ול ד ת ך ומ ב ית אב י ך א ל ה אר ץ א ש ר אר א ך : ) ו א ע ש ך ל ג וי ג ד ול ו א ב ר כ ך ו א ג ד ל ה ש מ

קרא עוד

ב"ה גבולות היחידה: במדבר פרק כ' פסוקים ז'-י"ג נושא היחידה: חטא מי מריבה מספר שיעורים: 1 כתבה: נורית שלזינגר כללי: בפסוקים הקודמים ראינו, שלאחר מות מרי

בה גבולות היחידה: במדבר פרק כ' פסוקים ז'-יג נושא היחידה: חטא מי מריבה מספר שיעורים: 1 כתבה: נורית שלזינגר כללי: בפסוקים הקודמים ראינו, שלאחר מות מרי ב"ה גבולות היחידה: במדבר פרק כ' פסוקים ז'-י"ג נושא היחידה: חטא מי מריבה מספר שיעורים: 1 כתבה: נורית שלזינגר כללי: בפסוקים הקודמים ראינו, שלאחר מות מרים לא היה מים לעדה. בני ישראל פונים בתלונה אל משה ואהרון,

קרא עוד

מלכים א י: קרא מלכים א י, א. "ולא היה בה עוד רוח" ( פסוק 5( דפי עבודה - תנ"ך מחצית שלישית קיץ 2016 "ולא האמנתי לדברים אשר באתי ותראינה עי

מלכים א י: קרא מלכים א י, א. ולא היה בה עוד רוח ( פסוק 5( דפי עבודה - תנך מחצית שלישית קיץ 2016 ולא האמנתי לדברים אשר באתי ותראינה עי מלכים א י: 1-13 1.קרא מלכים א י, 1-13. א. "ולא היה בה עוד רוח" ( פסוק 5( דפי עבודה - תנ"ך מחצית שלישית קיץ 2016 "ולא האמנתי לדברים אשר באתי ותראינה עיני" ( פסוק 7( ציין שלושה דברים המוזכרים בקטע, שגרמו

קרא עוד

יחידת תנ"ך לכיתה י"ב בגרות תשע"ט )2371( נבואות ירמיה שמעון גולדמן

יחידת תנך לכיתה יב בגרות תשעט )2371( נבואות ירמיה שמעון גולדמן יחידת תנ"ך לכיתה י"ב בגרות תשע"ט )2371( נבואות ירמיה שמעון גולדמן shimongold92@gmail.com ירמיה פרק א הקדשת הנביא הנביא ירמיהו ותקופת נבואתו )פס' א-ג( הוא גר בעיר הכהנים - הממלכות בתקופת ירמיהו היו - המלכים

קרא עוד

צילום ו/או העתקה מספר זה הנו מעשה לא חינוכי המהווה עבירה פלילית 13 מפילוג הממלכה המאוחדת ועד שיבת ציון מבוא לספר מלכים ספר מלכים הוא הספר הרביעי והאחר

צילום ו/או העתקה מספר זה הנו מעשה לא חינוכי המהווה עבירה פלילית 13 מפילוג הממלכה המאוחדת ועד שיבת ציון מבוא לספר מלכים ספר מלכים הוא הספר הרביעי והאחר צילום ו/או העתקה מספר זה הנו מעשה לא חינוכי המהווה עבירה פלילית 13 מפילוג הממלכה המאוחדת ועד שיבת ציון מבוא לספר מלכים ספר מלכים הוא הספר הרביעי והאחרון בקובץ נביאים ראשונים. הוא מתאר את ההיסטוריה של עם

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation המרד הגדול: התבוסה במרד והתוצאות הדמוגרפיות שלו תוצאות המרד הגדול התבוסה במרד לאחר התבוסה שנחל קסטיוס גאלוס, הנציב הסורי שלא הצליח לכבוש את ירושלים, בשנת 66 התמנה אס פ ס י נ וס למפקד המלחמה נגד היהודים.

קרא עוד

הרטפההו הרותה תאירק רדס חג ראשון של פסח פסח - עם שומר במשך אלפי שנים את יום צאתו מבית עבדים! דרך כל מחילות השעבוד והאונס והאינקויזיציה והשמד והפ רעות,

הרטפההו הרותה תאירק רדס חג ראשון של פסח פסח - עם שומר במשך אלפי שנים את יום צאתו מבית עבדים! דרך כל מחילות השעבוד והאונס והאינקויזיציה והשמד והפ רעות, הרטפההו הרותה תאירק רדס חג ראשון של פסח פסח - עם שומר במשך אלפי שנים את יום צאתו מבית עבדים! דרך כל מחילות השעבוד והאונס והאינקויזיציה והשמד והפ רעות, נושאת האומה בלבה את הגעגועים לחופש ומביאה אותם לידי

קרא עוד

לא טוב היות האדם לבדו

לא טוב היות האדם לבדו לא טוב היות האדם לבדו מטרה: עבודה יצירתית בעקבות לימוד פרק ב' בבראשית, ומתוך כך הטמעת הפרשנות שנלמדה וחשיבה על פרשנות אישית, מקורית. מהלך: לאחר לימוד פרשנים שונים על פסוק זה, התבקשו התלמידות, כמשימה לבית

קרא עוד

פעילות לתשעה באב:

פעילות לתשעה באב: פעילות לתשעה באב: הקדמה תשעה באב תשעה באב הוא היו האבל הלאומי בלוח השנה היהודי. יו אחד שבו אנו בוכי על מה שאי, על מה שהיה וכבר איננו. תשעה באב התחיל ע חטא המרגלי במדבר, החטא שבו המרגלי דברו דבה על האר,

קרא עוד

נספח להיתר בנייה שלום רב, אנו מברכים אתכם על קבלת ההיתר. נא קראו בעיון את ההנחיות הבאות בטרם תתחילו לבנות. א. ב. ג. ד. ה. תוקפו של ההיתר - 3 שנים מיום

נספח להיתר בנייה שלום רב, אנו מברכים אתכם על קבלת ההיתר. נא קראו בעיון את ההנחיות הבאות בטרם תתחילו לבנות. א. ב. ג. ד. ה. תוקפו של ההיתר - 3 שנים מיום נספח להיתר בנייה שלום רב, אנו מברכים אתכם על קבלת ההיתר. נא קראו בעיון את ההנחיות הבאות בטרם תתחילו לבנות. א. ב. ג. ד. ה. תוקפו של ההיתר - 3 שנים מיום הוצאתו. במידה ולא התחלתם לבנות תוך שנה אחת מיום הוצאת

קרא עוד

ב"ה גבולות היחידה: במדבר י', כ"ח-ל"ו נושא היחידה: בקשת משה מיתרו, "ויהי בנסוע הארון" כותב: מוריה שטרן מספר שיעורים: 1 הסבר כללי: פסוקים אלו מתחלקים לש

בה גבולות היחידה: במדבר י', כח-לו נושא היחידה: בקשת משה מיתרו, ויהי בנסוע הארון כותב: מוריה שטרן מספר שיעורים: 1 הסבר כללי: פסוקים אלו מתחלקים לש ב"ה גבולות היחידה: במדבר י', כ"ח-ל"ו נושא היחידה: בקשת משה מיתרו, "ויהי בנסוע הארון" כותב: מוריה שטרן מספר שיעורים: 1 הסבר כללי: פסוקים אלו מתחלקים לשני חלקים: בקשת משה מיתרו, והפרשייה בתוך ה- נ' ההפוכה.

קרא עוד

מערך פעולה

מערך פעולה מטרות: 0( החניך יבין את המושג "הגשמה". )4 )2 מערך פעולה נושא: במעלה הפרמידה החניך ילמד מהי הפירמידה של מאסלו ויטיל ספק בקונוטציה למושג- "הגשמה עצמית". החניך יסיק כי הגשמה עצמית קשורה בד בבד בעשייה חברתית.

קרא עוד

<4D F736F F D20F2E1E5E3E420EEE7E5E9E1E5FA20E0E9F9E9FA2E646F63>

<4D F736F F D20F2E1E5E3E420EEE7E5E9E1E5FA20E0E9F9E9FA2E646F63> עבודת הגשה בפרויקט: מגיש: יובל מרגלית כיתה: י' 4 בי"ס: אורט" מילטון" בת ים תאריך: 31-5-2009 .1 מקום ההשמה בו הייתי הינו שירותי כבאות והצלה בעיר בת ים. שירותי הכבאות בבת ים, הינם חלק משירותי הכבאות הארצית

קרא עוד

רגשי משחק קלפים לפיתוח תקשורת רגשית ואמפתיה לזולת מטרות המשחק: להעלות את המודעות למגוון הרגשות הקיימים בנו ולתת להם ביטוי להבין כי כל אירוע מעורר קשת

רגשי משחק קלפים לפיתוח תקשורת רגשית ואמפתיה לזולת מטרות המשחק: להעלות את המודעות למגוון הרגשות הקיימים בנו ולתת להם ביטוי להבין כי כל אירוע מעורר קשת רגשי משחק קלפים לפיתוח תקשורת רגשית ואמפתיה לזולת מטרות המשחק: להעלות את המודעות למגוון הרגשות הקיימים בנו ולתת להם ביטוי להבין כי כל אירוע מעורר קשת רחבה של רגשות לעודד שיח ולהמשיג רגשות לתת למדריך בסיס

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation עיניים נוצצות אתגר קרת תוכן העלילה זה סיפור על ילדה שאהבה, יותר מהכל, דברים נוצצים. היתה לה שמלה עם נוצצים, וגרביים עם נוצצים, נעלי בלט עם נוצצים. ובובה כושית שקראו לה כריסטי, על שם העוזרת שלהם, עם נוצצים.

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation הנח את הפלאפון במרכז החדר סדנאות ליבה למאמנים משמעת עצמית מטרות הסדנה הקניית כלים לבניית משמעת עצמית אצל השחקנים הקניית כלים ליצירת מאמץ מרבי, ניהול רגשות ואיפוק מודל ערכי הליבה מיצוי עצמי משמעת עצמית

קרא עוד

הצעה לתוכנית לימודים

הצעה לתוכנית לימודים תואר ראשון הדרישות למקצוע מורחב עת עתיקה: 1 הרצאה קווי יסוד מקרא 1 הרצאה קווי יסוד 1 תרגיל קווי יסוד 1 הרצאה מתקדמת 1 תרגיל 1 סמינריון 14 ש"ש היסטוריה כללית-המזרח הקדום או יוון ורומא ימי הביניים: 5 ש"ש

קרא עוד

Microsoft Word doc

Microsoft Word doc ד"ר ישראל רוזנסון "לפתח חטאת רבץ" עיונים במקומה של האדמה במעשה קין והבל במאמר זה ננסה לחזור לפרשה הידועה של קין והבל, פרשה שזכתה לפירושים לרוב, ולהאירה מזווית ראייה לא כל כך מוכרת. קיצורו המופלג של הסיפור

קרא עוד

שאלון איבחון להפרעת קשב ריכוז ותחלואה נילווית שם הילד: תאריך לידה: תאריך מילוי השאלון: / / ממלא השאלון: / אמא אבא מורה גננת שלום, אנא ענו על השאלון הב

שאלון איבחון להפרעת קשב ריכוז ותחלואה נילווית שם הילד: תאריך לידה: תאריך מילוי השאלון: / / ממלא השאלון: / אמא אבא מורה גננת שלום, אנא ענו על השאלון הב שאלון איבחון להפרעת קשב ריכוז ותחלואה נילווית שם הילד: תאריך לידה: תאריך מילוי השאלון: / / ממלא השאלון: / אמא אבא מורה גננת שלום, אנא ענו על השאלון הבא על פי הסולם הבא: ההתנהגות המתוארת לא ניראית לעולם

קרא עוד

ההסתדרות הציונית העולמית

ההסתדרות  הציונית העולמית ההסתדרות הציונית העולמית החטיבה להתיישבות חטיבת חוזים בטחונות וקרקעות המתיישבים יחתמו בראשי תיבות בתחתית כל עמוד וחתימה מלאה בעמוד האחרון טופס 3 חוזה בר רשות בישוב קהילתי במגרש למגורים ביו"ש בין ההסתדרות

קרא עוד

בי"ס כרמלית- חיפה

ביס כרמלית- חיפה בי"ס כרמלית- חיפה מבחן הבנת הנקרא ולשון לכיתה ה' שליש שני תאריך: שם: חברים טובים- קראו היטב את השאלות לפני שאתם עונים משך הבחינה: 09 דקות ציון המבחן מ 89 נקודות קראו את הקטע שלפניכם: חבר טוב בעירק חיו

קרא עוד

מלכים א' - סוכם ע"י תלמידים פרק ח' )3( - מבנה תפילת שלמה הרב אלחנן סמט אמרנו בשיעורים הקודמים שתפילת שלמה עוסקת בקבלתם של תפילות שונות

מלכים א' - סוכם עי תלמידים פרק ח' )3( - מבנה תפילת שלמה   הרב אלחנן סמט אמרנו בשיעורים הקודמים שתפילת שלמה עוסקת בקבלתם של תפילות שונות פרק ח' )3( - מבנה תפילת שלמה www.ybm.org.il הרב אלחנן סמט אמרנו בשיעורים הקודמים שתפילת שלמה עוסקת בקבלתם של תפילות שונות במצבים שונים. עיקרון זה מצוי כבר בתחילת התפילה ]ח, כח-ל[: )כח( ופ נ ית א ל ת פ

קרא עוד

أكاديمية القاسمي كلية أكاديمية للتربية אקדמיית אלקאסמי מכללה אקדמית לחינוך שאלון שביעות רצון בהוראה זועבי מחמוד, 1992

أكاديمية القاسمي كلية أكاديمية للتربية אקדמיית אלקאסמי מכללה אקדמית לחינוך שאלון שביעות רצון בהוראה זועבי מחמוד, 1992 שאלון שביעות רצון בהוראה זועבי מחמוד, 1992 הקשר בין מנהיגות המנהל של בית הספר לבין הרגשתם של המורים ו תפקודם בכיתה במערכת החינוך הערבית בישראל מאת : מחמוד זועבי בהדרכת : ד"רציפורה שכטמן ד"ר מיכאל כץ עבודת

קרא עוד

<4D F736F F D FAF9E5E1E420ECE3E5E2EEE020E1E9E0ECE9F72E646F63>

<4D F736F F D FAF9E5E1E420ECE3E5E2EEE020E1E9E0ECE9F72E646F63> שאלה ותשובה לדוגמא: לפרק השירה של ח. נ. ביאליק עריכה: המורה אלי פררה שאלה: קרא את השיר שלפניך וענה על הסעיפים א ב לשאלה שאחריו. על השחיטה / ח. נ. ביאליק ו א ם י -צ ד ק י פ ע מ ד! מ י ם, ש ר ח מ ים ע ל

קרא עוד

<4D F736F F D20FAF8E2E5EC20E0ECE2E1F8E420EEF2E5F8E D F9E0ECE5FA2E646F63>

<4D F736F F D20FAF8E2E5EC20E0ECE2E1F8E420EEF2E5F8E D F9E0ECE5FA2E646F63> < 0 a b b a > 0 נתון: מכאן ניתן לומר בוודאות כי -. a < b ab < 0 a 0 b > לא ניתן לקבוע בוודאות.. ( 0)?. לא ניתן לדעת. + ( + ) ( ) + + נתון: כמה ערכי שונים מקיימים את המשוואה?. אינסוף 0 +. תשובות ו נכונות

קרא עוד

בס"ד וועדת משמעת מכללת חמדת הדרום מתי פונים לוועדת משמעת הפנייה לוועדת משמעת תעשה באחד )או יותר( מהמקרים הבאים: התנהגות בלתי ראויה כלפי עובד סגל או עו

בסד וועדת משמעת מכללת חמדת הדרום מתי פונים לוועדת משמעת הפנייה לוועדת משמעת תעשה באחד )או יותר( מהמקרים הבאים: התנהגות בלתי ראויה כלפי עובד סגל או עו בס"ד וועדת משמעת מכללת חמדת הדרום מתי פונים לוועדת משמעת הפנייה לוועדת משמעת תעשה באחד )או יותר( מהמקרים הבאים: התנהגות בלתי ראויה כלפי עובד סגל או עובד מנהל. חריגה מתקנון המכללה. פגיעה בטוהר בחינות/ עבודות

קרא עוד

Bright Blue Gradients

Bright Blue Gradients מה נלמד היום: מהי סביבת חיים מהם מרכיבים ביוטיים וא-ביוטיים מהם צורכי הקיום של בעלי החיים כיצד הסביבה מספקת צרכי קיום אלו מה ההבדל בין תנאי סביבה ולמרכיבי סביבה מיפוי מושגים בנושא סביבת חיים: ביוספרה

קרא עוד

מטלת סיום שם הקורס: מורי מורים "עברית על הרצף" מוגשת ל- ד"ר האני מוסא תאריך הגשה: מגישה: זייד עביר יסודי ספר בית קחאוש אלפחם אום 1

מטלת סיום שם הקורס: מורי מורים עברית על הרצף מוגשת ל- דר האני מוסא תאריך הגשה: מגישה: זייד עביר יסודי ספר בית קחאוש אלפחם אום 1 מטלת סיום שם הקורס: מורי מורים "עברית על הרצף" מוגשת ל ד"ר האני מוסא תאריך הגשה: 10.10.2016 מגישה: זייד עביר יסודי ספר בית קחאוש אלפחם אום 1 הקדמה רכישתה של שפה שניה או זרה היא תופעה לשונית פסיכולוגית,

קרא עוד

(Microsoft Word - \372\342\345\341\372 \344\362\345\372\370\351\355 3[1].doc)

(Microsoft Word - \372\342\345\341\372 \344\362\345\372\370\351\355 3[1].doc) בג"צ 3368/10 בג"צ 4057/10 בבית המשפט העליון בירושלים בשבתו כבית משפט גבוה לצדק משרד האסירים הפלסטיני ואח' ע"י ב"כ עו"ד סמדר בן-נתן העותרים בבג"צ 3368/10 - נגד- שר הביטחון ואח' ע"י מחלקת הבג"צים, פרקליטות

קרא עוד

בגרות לבתי ספר על יסודיים ערביים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשע"א, 2011 מועד הבחינה: משרד החינוך מספר השאלון: ע ב ר י ת לבתי ספר ערביים ספרות

בגרות לבתי ספר על יסודיים ערביים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשעא, 2011 מועד הבחינה: משרד החינוך מספר השאלון: ע ב ר י ת לבתי ספר ערביים ספרות בגרות לבתי ספר על יסודיים ערביים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשע"א, 2011 מועד הבחינה: משרד החינוך 014105 מספר השאלון: ע ב ר י ת לבתי ספר ערביים ספרות ב' א. משך הבחינה: שעה וחצי. יחידת לימוד אחת רק כהשלמה

קרא עוד

הפטרות - סוכם ע"י תלמידים הפטרת בהר-בחוקותי - מנהגי ההפטרה הרב אלחנן סמט שוב אנו ניצבים בפני פרשות מחוברות, מה שגורם לבעיות לגבי המנהגי

הפטרות - סוכם עי תלמידים   הפטרת בהר-בחוקותי - מנהגי ההפטרה הרב אלחנן סמט שוב אנו ניצבים בפני פרשות מחוברות, מה שגורם לבעיות לגבי המנהגי www.ybm.org.il הפטרת בהר-בחוקותי - מנהגי ההפטרה הרב אלחנן סמט שוב אנו ניצבים בפני פרשות מחוברות, מה שגורם לבעיות לגבי המנהגים. בהפטרות מחוברות עלינו לברר מה ההפטרה של כל פרשה בפני עצמה, וכן איזו הפטרה

קרא עוד

מכרז לבחירת רכז התחדשות עירונית במחלקת קהילה.docx ט' 1

מכרז לבחירת רכז התחדשות עירונית במחלקת קהילה.docx ט' 1 החברה הכלכלית לראשון לציון בע"מ רחוב ירושלים 2, ראשון לציון מכרז פומבי מספר 2/2019 לבחירת רכז נושא התחדשות עירונית במחלקה לעבודה קהילתית בשילוב עם מנהלת בינוי-פינוי-בינוי רמת אליהו החברה הכלכלית לראשון

קרא עוד

Microsoft Word - ladyx.doc

Microsoft Word - ladyx.doc ליידי וטרמפ בבוקר חג המולד ג'ים נתן לאישתו יקירה מתנה מיוחדת, גור כלבים קוקר ספניאל. "הו, כמה היא נהדרת. ממש ליידי יפהפייה" קראה יקירה. וכך ליידי קיבלה את שמה. כשליידי הייתה בת שישה חדשים יקירה נתנה לה

קרא עוד

<4D F736F F D20E1F7F9E420ECEEE9F0E5E920E0F4E5E8F8E5F4E5F1>

<4D F736F F D20E1F7F9E420ECEEE9F0E5E920E0F4E5E8F8E5F4E5F1> תיק : /09 בבית המשפט לענייני משפחה בכפר סבא המבקש: המשיב: היועץ המשפטי לממשלה במשרד העבודה והרווחה רח' שוקרי, 5 חיפה בקשה למינוי אפוטרופוס כב' בית המשפט מתבקש למנות את המבקש כאפוטרופוס קבוע לרכושה ולגופה

קרא עוד

Microsoft Word - kot.doc

Microsoft Word - kot.doc החתול והשועלה לאיכר אחד היה חתול. חתול יפה אבל פראי, שעשה לו צרות רבות. חבל היה לאיכר להיפרד מהחתול, אך לא הייתה ברירה. אחרי התעלול האחרון שם אותו בשק ויצא אתו ליער. שם שחרר את החתול. יהיה מה שיהיה. אם

קרא עוד

סיכום האירועים בגבול רצועת עזה 21 באוקטובר 2018 ב- 17 ב א ו ק ט ו ב ר 2018 כ ל ל י ש ו ג ר ו ש ת י ר ק ט ו ת ל ע ב ר י ש ר א ל. א ח ת מ ש ת י ה ר ק ט

סיכום האירועים בגבול רצועת עזה 21 באוקטובר 2018 ב- 17 ב א ו ק ט ו ב ר 2018 כ ל ל י ש ו ג ר ו ש ת י ר ק ט ו ת ל ע ב ר י ש ר א ל. א ח ת מ ש ת י ה ר ק ט סיכום האירועים בגבול רצועת עזה 21 באוקטובר 2018 ב- 17 ב א ו ק ט ו ב ר 2018 כ ל ל י ש ו ג ר ו ש ת י ר ק ט ו ת ל ע ב ר י ש ר א ל. א ח ת מ ש ת י ה ר ק ט ו ת, ש נ ש א ו כ מ ו ת ג ד ו ל ה ש ל ח ו מ ר נ פ ץ,

קרא עוד

הסכם התקשרות שנערך ונחתם ביום חודש שנת 2018 בין: שכתובתו: )להלן: "בעל ההיתר/מבקש ההיתר/ הלקוח"( מצד אחד; ובין: מכון בקרת הבניה הישראלי בע"מ ח.פ

הסכם התקשרות שנערך ונחתם ביום חודש שנת 2018 בין: שכתובתו: )להלן: בעל ההיתר/מבקש ההיתר/ הלקוח( מצד אחד; ובין: מכון בקרת הבניה הישראלי בעמ ח.פ הסכם התקשרות שנערך ונחתם ביום חודש שנת 2018 בין: שכתובתו: )להלן: "בעל ההיתר/מבקש ההיתר/ הלקוח"( מצד אחד; ובין: מכון בקרת הבניה הישראלי בע"מ ח.פ. 515512176 )להלן: "מכון הבקרה/המכון"( שכתובתו: רחוב הסיבים

קרא עוד

תקנון הגרלת מוצרי אינטל בין משתתפי כנס Technion GE

תקנון הגרלת מוצרי אינטל בין משתתפי כנס Technion GE תקנון הגרלת מוצרי אינטל בין משתתפי כנס Technion GE בכללים אלה ובכל פרסום הנוגע לפעילות ייעשה שימוש בלשון זכר, לצורכי נוחיות, אך שימוש זה כולל פניה בלשון זכר ובלשון נקבה כאחד, או רבים לפי העניין. 1. כללי

קרא עוד

בקשה לאשרת תייר )DS-160( הוראות: יש לענות על כל השאלות המודגשות והרלוונטיות. יש למלא את הטופס באנגלית או בעברית ובאותיות גדולות וברורות. יש לצרף צילום

בקשה לאשרת תייר )DS-160( הוראות: יש לענות על כל השאלות המודגשות והרלוונטיות. יש למלא את הטופס באנגלית או בעברית ובאותיות גדולות וברורות. יש לצרף צילום בקשה לאשרת תייר )DS-160( הוראות: יש לענות על כל השאלות המודגשות והרלוונטיות. יש למלא את הטופס באנגלית או בעברית ובאותיות גדולות וברורות. יש לצרף צילום דרכון נוכחי וצילום וויזה אחרונה, במידה והייתה. ניתן

קרא עוד

עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יח"ל פסח תשע"ה אפריל 5105 קשה בלימודים, קל במבחנים, קל בחיים עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יח"ל פסח תשע"ה יש לפתור את כל השאלות

עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יחל פסח תשעה אפריל 5105 קשה בלימודים, קל במבחנים, קל בחיים עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יחל פסח תשעה יש לפתור את כל השאלות עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יח"ל פסח תשע"ה יש לפתור את כל השאלות על דפים משובצים. רשמו את שמכם על כל אחד מהדפים הפתרונות יוגשו אחרי חופשת הפסח. מומלץ לכתוב דואר אלקטרוני, Whatspp כאשר נתקלים בקושי. מישהו

קרא עוד

<4D F736F F F696E74202D20EEF6E2FA20F9F2E5F820EEF D20F2E5E320E0E9E9EC20E2ECE5E1F1205BECF7F8E9E0E420E1ECE1E35D>

<4D F736F F F696E74202D20EEF6E2FA20F9F2E5F820EEF D20F2E5E320E0E9E9EC20E2ECE5E1F1205BECF7F8E9E0E420E1ECE1E35D> לסיוע משפטי האגף שכר מצווה לעורכי דין מתנדבים מצגת דצמבר 2011 עו"ד אייל גלובוס הממונה על הסיוע המשפטי עבודת האגף לסיוע משפטי מהות שמירה על שוויון כזכות על שוויון בפני החוק/ביהמ"ש אמון על שמירת זכות הגישה

קרא עוד

כנס הסברה בנושא ההוסטל

כנס הסברה בנושא ההוסטל כנס הסברה בנושא ההוסטל 8/7/2018 1 תחילת האירוע 25/5/18 למועצה המקומית ולתושבים נודע לראשונה על הקמת הוסטל לדרי רחוב ונפגעי התמכרויות מפרסומים ברשתות החברתיות ולא בעדכון מסודר. מיקומו: שדרות בן גוריון 5,

קרא עוד

חוזר מעונות תשעח

חוזר מעונות תשעח בס"ד שבט תשע"ח האגודה למען מכללה ירושלים הרשמה ותשלום למעונות-תשע"ט גובה התשלום א. 2 בנות בחדר או 3 בנות בחדר גדול (סה"כ 8-9 בנות בדירה) 600x10 לשנה ב. דירת מדרשה - 4 בנות בחדר (20 16 - בנות בדירה) 400x10

קרא עוד

שאלון אבחון תרבות ארגונית

שאלון אבחון תרבות ארגונית שאלון: אבחון תרבות ארגונית על פי : Cameron, E. and Quinn, R. Diagnosing and changing organizational culture Edison Wesley 1999. 1 לפניך שש שאלות הנוגעות לאבחון תרבות ארגונית. בכל שאלה מוצגים ארבעה איפיונים

קרא עוד

עבודת סיום - מוזיטק

עבודת סיום - מוזיטק יולי 2007 בס"ד עבודת סיום מוזיטק מגישה: הדר חדד שנה ב'. יחידת לימוד: סתיו נושא: מאפייני הסתיו תת נושא: חילזון-העבודה מתבססת על השיר עמיר. "חילזון"/אנדה הנושא א. פעילויות באחריות הגננת לימוד נושא הסתיו

קרא עוד

Microsoft Word doc

Microsoft Word doc ב( 1 בפני כב' השופט מרדכי לוי המאשימה: מדינת ישראל על ידי עו"ד רותם יוחנני נגד הנאשמים: 1.נאצר אבו סולב (עציר) ת,.ז. 201404365 על ידי עו"ד דמיטרי ורניצקי 2.ואליד אבו סולב (עציר) ת,.ז. 308038843 על ידי

קרא עוד

מבדק מס' 1 - חומרים: תכונות, שימושים, שינויים בחומר, היבטים טכנולוגיים

מבדק מס' 1 - חומרים: תכונות, שימושים, שינויים בחומר, היבטים טכנולוגיים משרד החינוך המינהל למדע וטכנולוגיה הפיקוח על הוראת מדע וטכנולוגיה שם התלמיד/ה: כיתה: משימת הערכה מספר 1- כיתה ד נושאים: מערכות ותהליכים ביצורים חיים ומערכות אקולוגיות )בעלי חיים( הנחיות: קראו היטב את השאלות.

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 יעוץ פנג שואי לבית מאת: ניצה שטרויך ה. אדריכלות פנג שואי אסטרולוגיה סינית בייעוץ פנג שואי לבית יש כמה וכמה שכבות של עומק לתיקונים והפעלות לאיזון הבית ודייריו. הבסיס הוא הבגואה וכיווני שינה ישיבה נכונים

קרא עוד

שחזור מבחן יסודות הביטוח – מועד 12/2016

שחזור מבחן יסודות הביטוח – מועד 12/2016 שחזור בחינה יסודות הביטוח מועד 2202/21 לפניכם שחזור מבחן יסודות הביטוח מועד 2202/21. השאלות מבוססות על שחזור התלמידים. תודה לכל אלו שתרמו בביצוע השחזור. במידה והנכם זוכרים שאלות נוספות ו 0 או דיוק טוב

קרא עוד

האשם צפי אלדין, מבכירי חזבאללה, מודה כי הארגון נוטל חלק במערכה בדרום סוריה ומדגיש, כי חזבאללה נוכח בדרום סוריה וכי תהיה לו נוכחות במדינות שונות ב"מפת

האשם צפי אלדין, מבכירי חזבאללה, מודה כי הארגון נוטל חלק במערכה בדרום סוריה ומדגיש, כי חזבאללה נוכח בדרום סוריה וכי תהיה לו נוכחות במדינות שונות במפת ה ה ת נ ג ד ו ת " ( מ ש ת ת ף ב מ ע ר כ ה ב ד ר ו ם ס ו ר י ה" ה ה ת נ ג ד ו ת " )" ק ט ע י ם( ערוץ אלמנאר, לבנון,( " 26 ב י ו ל י 2018 האשם צפי אלדין, מבכירי חזבאללה, מודה כי הארגון נוטל חלק במערכה בדרום

קרא עוד

סדנת חזון משאבי אנוש

סדנת חזון משאבי אנוש תקשורת חזותית אינפוגרפיקה איך הופכים מידע לאטרקטיבי? מאמן חזותי פיטר מלץ אפריל יולי 2019 מרצה בבצלאל מרצה בבצלאל מאמן חזותי מאמן חזותי 4 סיבות לכישלון בפירסומים )מבחינה חזותית( 51% המלל רב מדי מלל קטן,

קרא עוד

Slide 1

Slide 1 בניית תכנית שיווקית מהי תכנית שיווקית? התכנית השיווקית מתארת את הפעולות השיווקיות שעסק צריך לבצע על מנת להשיג את יעדי המכירות שלו. מטרת התכנית השיווקית בניית התכנית השיווקית עוזרת לנו להגדיר את: 1. יעדי

קרא עוד

أكاديمية القاسمي كلية أكاديمية للتربية אקדמיית אלקאסמי מכללה אקדמית לחינוך שאלון מוטיבציה פנימית סטופ-הראל, 2002

أكاديمية القاسمي كلية أكاديمية للتربية אקדמיית אלקאסמי מכללה אקדמית לחינוך שאלון מוטיבציה פנימית סטופ-הראל, 2002 שאלון מוטיבציה פנימית סטופ-הראל, 00 מדוע יורדת המוטיבציה הפנימית ללמידה? הבדלים בין בתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים במוטיבציה פנימית ובמשתנים המקושרים אליה מאת : אורית סטופ-הראל בהדרכת : ד"ר ג'ני קורמן

קרא עוד

תקנות ביטול עסקה _ nevo_

תקנות ביטול עסקה _ nevo_ משפט פרטי וכלכלה מסחר הגנת הצרכן משפט פרטי וכלכלה חיובים מכר תוכן ענינים סעיף 1 סעיף סעיף סעיף סעיף 5 סעיף 6 סעיף 7 סעיף 8 סעיף 9 הגדרות ביטול עסקה החזרת התמורה אופן החזרת התמורה דמי ביטול הגבלת זכות הביטול

קרא עוד

הגדרות תקנות הגנת הצרכן )ביטול עסקה(, התשע"א בתוקף סמכותי לפי סעיף 14 ו ו 37 לחוק הגנת הצרכן, התשמ"א )להלן - החוק(, בהתייעצות עם שר התקש

הגדרות תקנות הגנת הצרכן )ביטול עסקה(, התשעא בתוקף סמכותי לפי סעיף 14 ו ו 37 לחוק הגנת הצרכן, התשמא )להלן - החוק(, בהתייעצות עם שר התקש הגדרות תקנות הגנת הצרכן )ביטול עסקה(, התשע"א- 2010 בתוקף סמכותי לפי סעיף 14 ו ו 37 לחוק הגנת הצרכן, התשמ"א- 1981 1 )להלן - החוק(, בהתייעצות עם שר התקשורת, שר התיירות, שר התחבורה, שר הבריאות, שר החינוך,

קרא עוד

מבט לאיראן (4 בפברואר בפברואר, 2018)

מבט לאיראן (4 בפברואר בפברואר, 2018) מבט לאיראן ר 4 ב פ ב ר ו א 2018 18 בפברואר, 2018 ע ו ר ך : ד"ר ר ז צ י מ ט במוקד אירועי השבוע ב א י ר א ן מ מ ש י כ י ם ל ה כ ח י ש א ת ד י ו ו ח י י ש ר א ל ע ל מ ע ו ר ב ו ת א י ר א נ י ת ב א י ר ו ע

קרא עוד

Microsoft Word - בעיות הסתברות 1.doc

Microsoft Word - בעיות הסתברות 1.doc תרגול בעיות הסתברות. גולן מטיל פעמים קובייה הוגנת, מה ההסתברות שבכל אחת מהפעמים יקבל תוצאה שונה? () () () הילה קוראת ספר לפני השינה פעמים בשבוע, יוני סופר כבשים לפני השינה פעמים בשבוע, מה הסיכוי שהיום

קרא עוד

מספר נבחן / תשס"ג סמסטר א' מועד א' תאריך: שעה: 13:00 משך הבחינה: 2.5 שעות בחינה בקורס: מבחנים והערכה א' מרצה: ד"ר אבי אללוף חומר עזר

מספר נבחן / תשסג סמסטר א' מועד א' תאריך: שעה: 13:00 משך הבחינה: 2.5 שעות בחינה בקורס: מבחנים והערכה א' מרצה: דר אבי אללוף חומר עזר מספר נבחן 2002 2003 / תשס"ג סמסטר א' מועד א' תאריך: 29.1.03 שעה: 13:00 משך הבחינה: 2.5 שעות בחינה בקורס: מבחנים והערכה א' מרצה: ד"ר אבי אללוף חומר עזר: אין שימוש במחשבון: מותר בבחינה 10 עמודים כולל עמוד

קרא עוד

הועדה המקומית לתכנון ובניה חוף אשקלון נוהל הגשת בקשה לתיק מידע /היתר כללי בניין הוא מערכת שלמה בעלת היבטים והשפעות על מערכות אחרות: תשתית טכנית ביתית,

הועדה המקומית לתכנון ובניה חוף אשקלון נוהל הגשת בקשה לתיק מידע /היתר כללי בניין הוא מערכת שלמה בעלת היבטים והשפעות על מערכות אחרות: תשתית טכנית ביתית, נוהל הגשת בקשה לתיק מידע /היתר כללי בניין הוא מערכת שלמה בעלת היבטים והשפעות על מערכות אחרות: תשתית טכנית ביתית, שכונתית ועירונית )חשמל מים ביוב טלפון כבישים מדרכות חנייה( כדי לקשור מערכת שלמה של היבטים

קרא עוד

<4D F736F F D20E9ECE3E420E0E7FA20E5EEE8F8E9E420E0E7FA20E9F6E0E520E1E2F9ED20ECE8E9E5EC20F0E7EEE3>

<4D F736F F D20E9ECE3E420E0E7FA20E5EEE8F8E9E420E0E7FA20E9F6E0E520E1E2F9ED20ECE8E9E5EC20F0E7EEE3> ילדה אחת ומטריה אחת יצאו בגשם לטיול נחמד... פעילות במועדון בנושא חורף, המבוססת על השיר של דתיה בן דור - מילים ולחן. הפעילות מיועדת לילדים צעירים. את השיר והלחן אפשר למצוא באתר שירונט: http://www.shiron.net

קרא עוד

<4D F736F F D20F9E9F2E5F820F1E9EEF0E920E7ECE5F7E4>

<4D F736F F D20F9E9F2E5F820F1E9EEF0E920E7ECE5F7E4> ניב רווח פסיכומטרי 1 שיעור מבוא נושא סימני החלוקה כולל מספר מושגים שצריך להכיר כמו חלוקה לגורמים או שארית של חלוקה. בבחינה יכולות להופיע שאלות שיעסקו בנושא זה כנושא בפני עצמו, ולעתים הידע בנושא דרוש לפתרון

קרא עוד

Microsoft Word פתרון

Microsoft Word פתרון פתרון הבחינה תנ"ך קיץ תשע"ח, 2018, שאלון: 1382 מוגש ע"י צוות המורים של "יואל גבע" הערות: 1. התשובות המוצגות כאן הן בגדר הצעה לפתרון השאלון. 2. תיתכנה תשובות נוספות, שאינן מוזכרות כאן, לחלק מהשאלות. פרק

קרא עוד

גילוי דעת 29 - מהדורה doc

גילוי דעת 29 - מהדורה doc (**) (*) גילוי דעת 29 "צדדים קשורים" מ ב ו א א. עיסקאות נקשרות או מבוצעות לעתים קרובות בין צדדים שאינם בלתי-תלויים זה בזה בגלל קשרים מסוימים ביניהם - להלן "צדדים קשורים". אלמלא קשרים אלה ייתכן שהעיסקאות

קרא עוד

סתיו סוכות התשע"ו   לכל איש יש שם שנתו לו אלוהים ונתנו לו אביו ואמו. כך אמרה המשוררת הנבונה והחכמה זלדה. והוסיפה גם את עונות השנה. ולכל איש יש גם "סתי

סתיו סוכות התשעו   לכל איש יש שם שנתו לו אלוהים ונתנו לו אביו ואמו. כך אמרה המשוררת הנבונה והחכמה זלדה. והוסיפה גם את עונות השנה. ולכל איש יש גם סתי מספר 161 7.11,2015 עלון קבוץ אפק כה חשוון תשע"ו גשמי העונה 4 2014 - ספטמבר 2015 ספטמבר מ"מ אוקטובר " 77 מ"מ אוקטובר " 29 " 33 מ"מ סך הכל העונה 77 מ"מ ברעמים וברקים, בסופה שעברה בארץ - אבל דילגה עלינו,

קרא עוד

מבט לאיראן (8– 22 ביולי, 2018)

מבט לאיראן (8– 22 ביולי, 2018) מבט לאיראן 8 22 ב י ו ל י, 2018 ע ו ר ך : ד"ר ר ז צ י מ ט במוקד אירועי השבוע ל ק ר א ת ועידת הפסגה בין נשיאי רוסיה וארה"ב בהלסינקי, שדנה גם בעתיד המעורבות האיראנית בסוריה, הדגישו בכירים איראנים, כי אין

קרא עוד

עיריית מפקד תכנון אסטרטגי ומחקר אוכלוסין חיפה

עיריית מפקד תכנון אסטרטגי ומחקר אוכלוסין חיפה עיריית מפקד תכנון אסטרטגי ומחקר אוכלוסין - 2008 חיפה הקדמה תוכן עניינים תכנון אסטרטגי ומחקר בעלון זה מוצגים נתונים על העיר חיפה שמבוססים על נתוני מפקד האוכלוסין שנערך על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת

קרא עוד

1 תעריפים לשירותי מים וביוב לצרכן. בהתאם לקובץ תקנות 8240 מיום התעריפים בתוקף מיום שעור מע"מ: 17% מס' סוג צריכה תאור תעריף מים ובי

1 תעריפים לשירותי מים וביוב לצרכן. בהתאם לקובץ תקנות 8240 מיום התעריפים בתוקף מיום שעור מעמ: 17% מס' סוג צריכה תאור תעריף מים ובי 1 תעריפים לשירותי מים וביוב לצרכן. בהתאם לקובץ תקנות 8240 מיום 0.6.2019 התעריפים בתוקף מיום. 1.7.2019 שעור : 17% סוג צריכה מים וביוב מים וביוב 7.079 1.15 6.050 11.242 צריכה ביתית לכל יחידת דיור לכמות מוכרת

קרא עוד

הנחיות ונהלים לתמיכה מסוג סייעת לתלמידים עם אבחנות פסיכיאטריות עדכון שנה"ל תשע"ג המסמך מתייחס למידע אודות אבחנות פסיכיאטריות והמסמכים הקבילים הנדרשים

הנחיות ונהלים לתמיכה מסוג סייעת לתלמידים עם אבחנות פסיכיאטריות עדכון שנהל תשעג המסמך מתייחס למידע אודות אבחנות פסיכיאטריות והמסמכים הקבילים הנדרשים הנחיות ונהלים לתמיכה מסוג סייעת לתלמידים עם אבחנות פסיכיאטריות עדכון שנה"ל תשע"ג המסמך מתייחס למידע אודות אבחנות פסיכיאטריות והמסמכים הקבילים הנדרשים בוועדות. ניתן להקצות סייעת לילדים המצויים תחת קטגוריה

קרא עוד

<4D F736F F F696E74202D20EEF6E2FA20F7F6F8E420F0E9E4E5EC20F1F4F8E9ED20F2EEE5FAE5FA E DE2E9F8F1E020ECE0FAF8E9ED>

<4D F736F F F696E74202D20EEF6E2FA20F7F6F8E420F0E9E4E5EC20F1F4F8E9ED20F2EEE5FAE5FA E DE2E9F8F1E020ECE0FAF8E9ED> בס"ד ניהול ספרים בעמותה איריס שטרק,סגנית נשיא לשכת רואי חשבון ויו"ר ועדת הקשר עם רשות התאגידים בהשתתפות: מר אייל ירושלמי,סגן פקיד שומה אשקלון מר אייל גלובס,עו"ד,ראש רשות התאגידים כנס עיר דוד, ירושלים,כסלו

קרא עוד

מצגת של PowerPoint

מצגת של PowerPoint שלום לתלמידי י"א חמש יחידות מתמטיקה גיל קרסיק מורה למתמטיקה בשעה וחצי הקרובות נדבר על שאלון 806 סדרות הנדסיות וחשבוניות ארבעה תרגילים שהיו בבחינות בגרות ארבעה טיפים )טיפ אחד אחרי כל תרגיל שנפתור הערב(

קרא עוד

Microsoft Word - buty.doc

Microsoft Word - buty.doc ב.דרגונסקיי חתול במגפיים "בנים ובנות!" אמרה ראיסה איבנובנה "גמרתם את ברבעון בהצלחה. אני מברכת אתכם. כעת אפשר לנוח. בחופשה נעשה לנו מסיבת תחפושות. כל אחד יכול להתחפש איך ירצה, ועבור התחפושת הטובה ביותר

קרא עוד

בארץ אחרת

בארץ אחרת בארץ אחרת כתבה טל ניצן איירה כנרת גילדר הוצאת עם עובד בע"מ 3112 על הספר זהו סיפור על ילדה שמגיעה יחד עם הוריה לעיר גדולה בארץ ארץ חדשה. הסיפור כתוב בגוף ראשון ומתאר חוויות ראשונות מן העיר הגדולה: גודלה

קרא עוד

ענף המלונאות

ענף המלונאות 1 מאי 4102 המלונאות ענף תקציר של בגידול החיובית המגמה נמשכה 4102 שנת של הראשון ברביע שיא נשבר 4102 שבשנת לאחר זאת לישראל, תיירים כניסות הנכנסת. בתיירות של בשיעור הראשון ברביע עלה התיירות במלונות הלינות

קרא עוד

קרן מלגות לחיילים בודדים באוניברסיטת תל אביב ע"ש שון כרמלי ז"ל יוזמה של בית הספר למדע המדינה, ממשל ויחסים בינלאומיים

קרן מלגות לחיילים בודדים באוניברסיטת תל אביב עש שון כרמלי זל יוזמה של בית הספר למדע המדינה, ממשל ויחסים בינלאומיים קרן מלגות לחיילים בודדים באוניברסיטת תל אביב ע"ש שון כרמלי ז"ל יוזמה של בית הספר למדע המדינה, ממשל ויחסים בינלאומיים "החיילים הבודדים הם מופת לחברה הישראלית... החיילים הבודדים אינם לבד." רא"ל דן חלוץ,

קרא עוד

קיסר השכונה

קיסר השכונה קיסר השכונה כתבה נאוה מקמל-עתיר אייר ולדילן חסמן הוצאת ידיעות אחרונות- ספרי חמד 2014 על הספר גדי, תלמיד כיתה ו', יתום מאב, מאוד רוצה כלב. אמו של גדי, אינה מסכימה שיגדל כלב. למרות ניסיונות שכנוע שלו. שכנו

קרא עוד

"שיעור בהיסטוריה" נוסח אבו מאזן: בפתיחת דיוני המועצה הלאומית הפלסטינית נשא אבו מאזן נאום גדוש בעיוותים היסטוריים ובניחוח אנטישמי. זאת, כדי לשלול את קי

שיעור בהיסטוריה נוסח אבו מאזן: בפתיחת דיוני המועצה הלאומית הפלסטינית נשא אבו מאזן נאום גדוש בעיוותים היסטוריים ובניחוח אנטישמי. זאת, כדי לשלול את קי שיעור בהיסטוריה "" ב מ א י 3 י ר ו ש ל י ם" נוסח אבו מאזן : בפתיחת דיוני המועצה הלאומית ה פ ל ס ט י נ י ת נ ש א א ב ו מ א ז ן נאום גדוש בעיוותים היסטוריים ו ב נ י ח ו ח א נ ט י ש מ י. ז א ת, כ ד י ל ש

קרא עוד

ע 003 מרץ 10 מועד מיוחד פתרונות עפר

ע 003 מרץ 10 מועד מיוחד פתרונות עפר בגרות ע מרץ 0 מועד מיוחד שאלון 5005. x א. () יש למצוא את הערך של m שעבורו גרף + ) mx f ( x) mm ( 6) x + ( כאשר נציב m או 6 m נקבל 0 0 ונקבל פונקציה עולה ובהתאם הישר לא מקביל לציר ה - הוא ישר המקביל לציר

קרא עוד

" תלמידים מלמדים תלמידים."

 תלמידים מלמדים תלמידים. " תלמידים מלמדים תלמידים." פרוייקט של צוות מתמטיקה, בית ספר כפר-הירוק איך הכל התחיל... הנהלת בית הספר העל-יסודי הכפר הירוק יזמה פרויקט בית ספרי: "למידה ללא מבחנים- הוראה משמעותית", צוות המתמטיקה החליט

קרא עוד

פרשת "כי תשא" ט"ו אדר א' תשע"ד,) 15/02/2014 ( מוקדש לע.נ. בתנו היקרה אודליה פינקלר ע"ה בת זהבה ושמעון תורג'מן יבדלא"ו נלב"ע ביום שלישי כ"ו סיון תשע''ג

פרשת כי תשא טו אדר א' תשעד,) 15/02/2014 ( מוקדש לע.נ. בתנו היקרה אודליה פינקלר עה בת זהבה ושמעון תורג'מן יבדלאו נלבע ביום שלישי כו סיון תשע''ג פרשת "כי תשא" ט"ו אדר א' תשע"ד,) 15/02/2014 ( מוקדש לע.נ. בתנו היקרה אודליה פינקלר ע"ה בת זהבה ושמעון תורג'מן יבדלא"ו נלב"ע ביום שלישי כ"ו סיון תשע''ג ת.נ.צ.ב.ה 17:06 17:04 16:54 17:04 16:49 18:03 18:04

קרא עוד

"ניצנים" תוכנית הצהרונים

ניצנים תוכנית הצהרונים "ניצנים" - צהרונים חברתיים אוגוסט 2017 אב תשע"ז החוק, הקול הקורא, תכנית "ניצנים" החוק לפיקוח על הפעלת צהרונים לגילאי 3-8 נחקק בתהליך מואץ, ביוזמת מספר חברי כנסת, במטרה להסדיר את הפיקוח על הצהרונים במדינה.

קרא עוד

Microsoft Word - Fruit Council Regulation-1976, Dinim v.15 p doc

Microsoft Word - Fruit Council Regulation-1976, Dinim v.15 p doc ו( תקנות מועצת הפירות (ייצור ושיווק) (סדרי דין בפני ועדת קנסות), התשל"ו- 19761 בתוקף סמכותי לפי סעיף ( 48 לחוק מועצת הפירות (ייצור ושיווק), התשל"ג- 1973 (להלן - החוק), ובתוקף שאר הסמכויות הנתונות לי לפי

קרא עוד

כללי השתתפות בפעילות במבצע "חופשת האירוויזיון המושלמת"

כללי השתתפות בפעילות במבצע חופשת האירוויזיון המושלמת כללי השתתפות בפעילות במבצע "חופשת האירוויזיון המושלמת" כללי: בין התאריכים 6.5.19 ועד 13.5.19 תערוך חברת אל על נתיבי אויר לישראל בע"מ (להלן: "עורכת הפעילות" או "אל על") פעילות בשם "חופשת האירוויזיון המושלמת",

קרא עוד

חינוך לשוני הוראת קריאה: נקודת מבט של הערכה: מהן הסוגיות שבהן ידע מחקרי עשוי לסייע בעיצוב מדיניות ועשייה?

חינוך לשוני הוראת קריאה:  נקודת מבט של הערכה: מהן הסוגיות שבהן ידע מחקרי עשוי לסייע בעיצוב מדיניות ועשייה? חינוך לשוני שפה ערבית סוגיות שבהן ידע מחקרי עשוי לסייע בעיצוב מדיניות ועשייה - נקודת מבט של הערכה מפגש לימודי 7.7.2011 אימאן עואדיה מנהלת תחום מבחנים בערבית - הרשות הארצית 2011# 1 מהי? היא הגוף המוביל

קרא עוד

בית ספר תיכון מאר אליאס- אעבלין

בית ספר תיכון  מאר אליאס- אעבלין בית ספר תיכון מאר אליאס- אעבלין עברית לבתי ספר ערביים ידע לשון וספרות א-שאלון 014204 2 יחידות לימוד קיץ 2011 הוראות לנבחן א. משך הבחינה: שעתיים וחצי מבנה השאלון ומפתח הערכה: בשאלון זה שני חלקים: חלק ראשון-ידע

קרא עוד

Microsoft Word - ייעוץ ובדיקות מאי 2006.doc

Microsoft Word - ייעוץ ובדיקות מאי 2006.doc -1- נספח ייעוץ ובדיקות (439) - גילוי נאות - חלק א' - ריכוז התנאים א. הנושא כללי הסעיף. 1 שם הביטוח הנוסף נספח "ייעוץ ובדיקות " התנאים ייעוץ אצל רופא מומחה עקב בעיה ו/ או מחלה פעילה; 1. הכיסויים 2. בדיקות

קרא עוד

צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנ"ד חוק

צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנד חוק 1 1. בחוק זה - הגדרות איסור התעללות (תיקון התשס"א) איסור נטישה של בעל חיים (תיקון התשס"ו) "ארגון למען בעלי חיים" - תאגיד רשום שמטרתו ועיסוקו הגנה על בעלי חיים, מניעת סבל מהם ודאגה לרווחתם; "בעל חיים" -

קרא עוד

אנליזה מתקדמת

אנליזה מתקדמת א) א) ג) -- אוניברסיטת בן- מדור בחינות מס' גוריון בנגב תאריך הבחינה: 7/0/00 שם המרצים: פונף, בסר, טקצ'נקו, ליידרמן חדו"א א בחינה ב: 0--00 מס' הקורס: מתמטיקה,מדעי המחשב, הנדסת תכנה מיועד לתלמידי: א' מועד:

קרא עוד

<4D F736F F D D D76312DF0F1F4E75FEBE62D5FFAF7F0E5EF5FEEF9EEF2FA5FF1E2EC5FE0F7E3EEE92E646F63>

<4D F736F F D D D76312DF0F1F4E75FEBE62D5FFAF7F0E5EF5FEEF9EEF2FA5FF1E2EC5FE0F7E3EEE92E646F63> 1 תקנון משמעת הסגל האקדמי 1993 1. מבוא תקנות אלו נועדו למקרים אשר בשל אופיים ו/או חומרתם החליטו הדיקן או הרקטור להעבירם לבית-דין משמעתי ולדון בהם שם על-פי תקנון זה. הליכי הברור והשיפוט לא יפגעו בעקרון

קרא עוד

ע( אהרן איסרס חבר מועצת העיר חולון ביתנו רח' חנקין 42, חולון פקס: (, טלפונים: (ב) דואר אלקטרוני: iswi

ע( אהרן איסרס חבר מועצת העיר חולון ביתנו רח' חנקין 42, חולון פקס: (, טלפונים: (ב) דואר אלקטרוני: iswi ע( אהרן איסרס חבר מועצת העיר חולון ביתנו רח' חנקין 42, חולון 58283 פקס: 09-8851969 (,09-8851970 09-8639464 טלפונים: (ב) 03-5041412 דואר אלקטרוני: iswima@bezeqint.net סלולרי: 050-2333122 052-3866616, 18.2.08

קרא עוד

מגישה : חני חוקת תשע"ו עבור "קריאת כיוון" למטרת למידה אישית בלבד חוקת שמורות חני הזכויות שמורות הזכויות כלכל

מגישה : חני חוקת תשעו עבור קריאת כיוון למטרת למידה אישית בלבד חוקת שמורות חני הזכויות שמורות הזכויות כלכל מגישה : חני חוקת תשע"ו עבור "קריאת כיוון" למטרת למידה אישית בלבד חוקת שמורות חני הזכויות שמורות הזכויות כלכל שמגיב* עד שזז* עד מנומנם* חולמני- ץ* ר שלווה* אישיות מפריע* לא ך* א... י ש י ב ה ז מ ן ל א ח

קרא עוד

wetube ליבת העסקים החדשה של ישראל

wetube ליבת העסקים החדשה של ישראל wetube ליבת העסקים החדשה של ישראל ליבת העסקים החדשה של ישראל במרכז ה- city החדש של תעשיית התקשורת וההייטק הישראלית, מחכה לכם מתחם חדש מסוגו אשר יהווה את אחד ממוקדי העסקים המשמעותיים במרכז הארץ. 30,000

קרא עוד

תהליך הגשה והנחיות כתיבה לעבודת גמר / תזה פרקים הקדמה תהליך הגשת עבודת המחקר ואישורה הנחיות תוכן לעבודת המחקר הנחיות כתיבה לעבודת המחקר הקדמה במסגרת ל

תהליך הגשה והנחיות כתיבה לעבודת גמר / תזה פרקים הקדמה תהליך הגשת עבודת המחקר ואישורה הנחיות תוכן לעבודת המחקר הנחיות כתיבה לעבודת המחקר הקדמה במסגרת ל תהליך הגשה והנחיות כתיבה לעבודת גמר / תזה פרקים הקדמה תהליך הגשת עבודת המחקר ואישורה הנחיות תוכן לעבודת המחקר הנחיות כתיבה לעבודת המחקר הקדמה במסגרת לימודי החוג לפסיכולוגיה תואר שני במרכז האוניברסיטאי

קרא עוד

בהמשך לאירועי "צעדת השיבה הגדולה" מנסים פעילים אנטי-ישראלים באירופה לארגן משט לרצועת עזה (תמונת מצב ראשונית)

בהמשך לאירועי צעדת השיבה הגדולה מנסים פעילים אנטי-ישראלים באירופה לארגן משט לרצועת עזה (תמונת מצב ראשונית) ארגון סיוע תורכי המקיים פעולות הומניטאריות ברחבי העולם, ה מ ס י י ע, חסין אורוכ,, בהמשך לאירועי " צעדת השיבה הגדולה" מנסים פעילים אנטי- ישראלים באירופה לארגן משט לרצועת ע ז ה ) תמונת מצב ראשונית) 29 2018

קרא עוד

Engage חשיפה ראשונית לפרויקט אירופאי ייחודי הקניית כלים למעורבות פעילה בנושאי מדע-חברה לכלל אזרחי העתיד חזית המדע והטכנולוגיה אוריינות מדעית לחיים שית

Engage חשיפה ראשונית לפרויקט אירופאי ייחודי הקניית כלים למעורבות פעילה בנושאי מדע-חברה לכלל אזרחי העתיד חזית המדע והטכנולוגיה אוריינות מדעית לחיים שית Engage חשיפה ראשונית לפרויקט אירופאי ייחודי הקניית כלים למעורבות פעילה בנושאי מדע-חברה לכלל אזרחי העתיד חזית המדע והטכנולוגיה אוריינות מדעית לחיים שיתוף פעולה בין מורים שיח טיעוני (ארגומנטציה) בקרב תלמידים

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 אלון בבצ' קו, פסיכולוג מוסמך המרכז להורות באוניברסיטת ייל,)YALE( ארה"ב מטרות הסדנה העברת ידע מבוסס מחקר בתחום בעיות התנהגות אצל הילדים. הצגת הטיפול שנחשב ה standard gold בתחום בעיות התנהגות. הצגת מידע

קרא עוד

קריית החינוך ע"ש עמוס דה שליט חטיבה עליונה סיכום מחצית א' שכבת י"א הסתיימה לה המחצית הראשונה, בשנה מאתגרת - שנת בגרויות ראשונה לשכבה. במקביל ללימודים

קריית החינוך עש עמוס דה שליט חטיבה עליונה סיכום מחצית א' שכבת יא הסתיימה לה המחצית הראשונה, בשנה מאתגרת - שנת בגרויות ראשונה לשכבה. במקביל ללימודים סיכום מחצית א' שכבת י"א הסתיימה לה המחצית הראשונה, בשנה מאתגרת - שנת בגרויות ראשונה לשכבה. במקביל ללימודים נערכו מגוון פעילויות ואירועים שתיבלו את הלימודים והכינו את התלמידים לקראת העתיד. לימודים - בסוף

קרא עוד

המוקד לקידום שוויון הזדמנויות בחינוך 2012 הזדמנות שווה לכל ילדי ישראל אוגוסט אלול תשע ב ספר הזכויות שלי הקליניקה למשפט ומדיניות חינוך הפקולטה ל

המוקד לקידום שוויון הזדמנויות בחינוך 2012 הזדמנות שווה לכל ילדי ישראל אוגוסט אלול תשע ב ספר הזכויות שלי הקליניקה למשפט ומדיניות חינוך הפקולטה ל המוקד לקידום שוויון הזדמנויות בחינוך 2012 הזדמנות שווה לכל ילדי ישראל אוגוסט - 2012 אלול תשע ב ספר הזכויות שלי הקליניקה למשפט ומדיניות חינוך הפקולטה למשפטים, אוניברסיטת חיפה אזרחים יקרים, הקמתה של מדינת

קרא עוד

Slide 1

Slide 1 1 התחדשות עירונית מתחם שלמה המלך, יולי 2013 2 צוות התכנון : תכנון נוף נספח הצללה כבישים אדריכל אבינעם לוין אדריכלית נטליה אלפימוב אדריכלית טל לוין אדריכל משה אוחנה : רינה קרוגליאק, אדריכלית נוף : לשם -

קרא עוד

- - קיץ תשס"ט מחשבת ישראל )לבי"ס דתי( מחשבת ישראל, 1 יח"ל, שים לב! השאלות במבחן יחוברו מהחומר המפורט להלן. המיקוד מבוסס על תכנית הלימודים במחשב

- - קיץ תשסט מחשבת ישראל )לביס דתי( מחשבת ישראל, 1 יחל, שים לב! השאלות במבחן יחוברו מהחומר המפורט להלן. המיקוד מבוסס על תכנית הלימודים במחשב - - קיץ תשס"ט מחשבת ישראל )לבי"ס דתי( מחשבת ישראל, 1 יח"ל, 038108 שים לב! השאלות במבחן יחוברו מהחומר המפורט להלן. המיקוד מבוסס על תכנית הלימודים במחשבת ישראל לחטיבה העליונה בבית הספר הממלכתי דתי, מהדורה

קרא עוד

<4D F736F F D20E9F9F8E0EC20F8E5E6F0F1E5EF2E646F63>

<4D F736F F D20E9F9F8E0EC20F8E5E6F0F1E5EF2E646F63> הקדמה המקרא מציג באופן מפורש נשים מסוימות בתור נביאות: הן בייחסו להן את התואר 'נביאה' (מרים) והן באמצעות התייחסות לתוכני נבואתן (חולדה). אולם זיקתן של נשים לנבואה עשויה לעטות גם לבוש אחר: לא נבואה ישירה

קרא עוד