50

גודל: px
התחל להופיע מהדף:

Download "50"

תמליל

1 החוג לעבודה סוציאלית לימודים לתואר בוגר B.A. בעבודה סוציאלית שנה"ל תשע"ח ראש החוג: חברי הסגל האקדמי: ד"ר איילה כהן פרופ' חבר: מרצה בכיר: מרצה: מורה בכירה: מורה: מורה משנה: מדריך ד"ר: פרופ' אלי לונטל )שבתון(, פרופ' דורון לביא, פרופ' שירה הנטמן. ד"ר אביגיל מור, ד"ר אילה כהן, ד"ר הדס דורון, ד"ר משה פרחי, ד"ר עפרה ולטר. ד"ר אלכס זיבנברג, ד"ר דפנה גרוס מנוס, ד"ר ורד שנער גולן, ד"ר מאיה פלד-אברם, ד"ר ירון יגיל, ד"ר קרוליין גוטמן, ד"ר עומר לנס. גב' מרים בן-עוז. גב' שרון אגוזי. גב' עדי שרעבי-נוב, מר עופר זילברברג, ד"ר אביבה ויזמן-זריהן. מורים מן החוץ: פרופ' אביב וינשטיין, מר אמיתי מגד, פרופ' אמנון לזר, ד"ר אמנון מיכאל, פרופ' ארנון בראון, ד"ר גליה אנקורי, ד"ר הרי פריי, גב' יהל קורלנדר, עו"ד מיכל סגל, גב' מיכל פרוחי, מר מיקל מינסקי, מר צח סלור, ד"ר סמיר זועבי, גב' רוני היינבך, גב' רונית סמדר דרור, מר רפי בילר, ד"ר שלומית פחימה, גב' שפי כרמי הרדוף. מתרגלים: גב' אביטל תומר. היחידה ללימודי שדה: גב' אביטל בילר, גב' ענת גנץ, גב' מיכל פרוחי, גב' מי-טל גל.

2 מטרת הלימודים מטרת הלימודים להכשיר את הסטודנט למקצוע העבודה הסוציאלית ולהעניק לבוגרים תואר.B.A. תוכנית הלימודים מאפשרת לסטודנט להתפתח כאישיות מקצועית, תוך הקניית ידע, ערכים, תפיסה מערכתית ומיומנויות התערבות עם פרטים, משפחות, קבוצות וקהילות. התוכנית מקנה לסטודנטים יכולת חשיבה מדעית, ידע במחקר איכותני וכמותי וסטטיסטיקה. בהתאם לכך, חלק אינטגרלי מהלמידה כולל סדנאות, הדרכות אישיות וקבוצתיות ומפגשים בלתי אמצעים עם מרצים, אנשי מקצוע ולקוחות. כל אלה מבטיחים את יכולתם של הבוגרים לפעול כעובדים סוציאליים בעידן המודרני, ואף להמשיך ללמוד לתארים מתקדמים. העקרונות המקצועיים של החוג הם: א. ראיית העבודה הסוציאלית, במהותה, כמערכתית וכוללנית. לכן חייב בסיס ההכשרה המקצועית לתואר הראשון להיות גנרי, כדי להקנות לבוגרים מיומנויות שיאפשרו להם להשתלב בכל תחומי העשייה המקצועית. ב. תפיסת ייעודה החברתי של העבודה הסוציאלית כמבטיחה רשת מגן חברתית. לחוג לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית תל-חי אוריינטציה של התמודדות עם האתגרים הניצבים בפני החברה הישראלית, תוך הדגשת הצרכים הייחודיים לאזור. הייחודיות של החוג לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית בתל-חי טמונה בפיתוח יחסי גומלין הדדיים עם הקהילות המקומיות, המאופיינות ברב-גוניות של מנהגים ותרבויות בישובים כפריים, קיבוציים ועירוניים. יחסים אלה מתבטאים במעורבות הסטודנטים בתחום הרווחה בקהילה במטרה ליצור שינוי חברתי, למידה, מחקר והערכה. בנוסף, כל הסטודנטים במכללה נדרשים להגיע לרמת פטור באנגלית טרם הרישום לסמינריון ו/או לקורסים מתקדמים. רישום לקורסי הסמינריון ו/או לקורסים מתקדמים/עבודות גמר לא יתאפשר ללא רמת פטור באנגלית.

3 תנאי מעבר לשנים מתקדמות הערה: התנאים והדרישות המפורטים להלן מהווים תוספת והשלמה לתנאים הכלל מכללתיים, כפי שמפורטים בשנתון המכללה. 1. מעבר משנה א' לשנה ב' א. על הסטודנט לקבל ציון של 70 לפחות בקורסים: "מבוא למקצוע העבודה הסוציאלית" ו"סדנה למקצוע העבודה הסוציאלית". סטודנט שלא יעמוד בתנאי זה - יופסקו לימודיו לאלתר )ראו להלן "הפסקת לימודים"(. ב. על הסטודנט לקבל ציון של 60 לפחות בקורס "מבוא לפסיכולוגיה". ג. על הסטודנט לקבל ציון של 56 )עובר( לפחות בכל שאר הקורסים. ד. סטודנט שנכשל בשלושה קורסים או פחות )שאינם נזכרים לעיל(, חייב לחזור עליהם בשנה העוקבת. ה. סטודנט שנכשל בארבעה קורסים או יותר, יופסקו לימודיו בחוג לאלתר. חידושם יהיה טעון אישור ראש החוג. ו. על הסטודנט לסיים את שנה א' בממוצע ציונים כולל של 70 לפחות. מעבר משנה ב' לשנה ג' על הסטודנט להשיג ציון "עובר" בלימודי השדה. א. על הסטודנט להשיג ציון של 70 לפחות בקורס "שיטות התערבות בעבודה סוציאלית". ב. על הסטודנט להשיג ציון של 56 לפחות בכל שאר הקורסים. ג. סטודנט שנכשל בארבעה קורסים או יותר, יופסקו לימודיו לאלתר בחוג. חידושם יהיה ד. טעון אישור ראש החוג. על הסטודנט לסיים את שנה ב' בממוצע ציונים כולל של 70 לפחות. ד. סטודנט שלא עמד בדרישות הקורס "שיטות מחקר" יצטרך לחזור על הקורס ולא יהיה ה. באפשרותו להשתתף בסמינר מחקר. על הסטודנט לסיים את חובת האנגלית, קרי להגיע לרמת פטור עד סוף שנה ב', לפני ו. הרישום לסמינר..2 סיום הלימודים התנאים לסיום הלימודים בחוג ולקבלת התואר B.A. בעבודה סוציאלית הם: 1. עמידה בכל תנאי המעבר שצוינו לעיל. 2. ציון "עובר" בלימודי שדה. 3. צבירה של סך 120 נ"ז במהלך שנות הלימוד. צבירה של סך 124 נ"ז מסלול לחץ וטראומה, צבירה של סך 121 נ"ז ומסלול פרקטיקה של מדיניות. 4. ממוצע ציונים 65.

4 לימודי שדה ראש היחידה: גב' מיכל פרוחי היחידה החוגית עוסקת בשיבוץ הסטודנטים לשירותים השונים תוך התאמת מדריכים מקצועיים, ומשמשת כגורם מקצועי ומפקח על תהליך ההכשרה המעשית של הסטודנט. תפקיד היחידה ללוות את הסטודנט במצבים השונים בהם הוא נתקל בעבודה המעשית, תוך התייחסות לקשיים ולדילמות. מתאמות היחידה מקיימות קשר קבוע עם הסטודנט והמדריך. מסלול לימודי לחץ וטראומה מרכז המסלול: ד"ר משה פרחי מסלול ללימודי לחץ וטראומה הינו מסלול ייחודי בארץ אשר מטרתו היא הכשרת סטודנטים לעבודה סוציאלית להתערבויות וסיוע במצבי חירום ואסון. אשכול הלימודים המוצע במסלול מ- 18 מורכב שעות שנתיות המחולקות על פני שלוש שנות הלימוד, והמשולבות במלואן בתוכנית הלימודים הסדירה של החוג. הקורסים הייחודיים למסלול ניתנים במקום קורסי הבחירה המוצעים לסטודנטים לאורך שנות הלימוד. במקביל ללימודים האקדמיים מתקיימות פעילויות רבות נוספות אשר כולן מוגדרות כפעילויות חובה המהוות חלק מתכנית הלימודים: השתתפות בתרגילים, חלקם תרגילים משולבי יחידות סיוע נוספות, ברחבי הקמפוס וברחבי הארץ. השתתפות באירועי אמת, כגון השתתפות בחילוצים המבוצעים ע"י יחידות חילוץ, השתתפות באירועי אר"ן שונים וכו'. )ההשתתפות באירועי אמת הינה בהתנדבות( השתתפות במסלולי הכשרה בארגוני סיוע בקהילה והמשך פעילות רציפה בארגונים אלה עד לסיום הלימודים. השתתפות חובה בקורס מגישי עזרה ראשונה בהיקף של לפחות 44 שעות לימוד. המסלול פתוח ל- 25 סטודנטים. תהליך הקבלה מתקיים במהלך סמסטר א' של שנת הלימודים הראשונה וכולל מילוי טפסי בקשה וראיון אישי. מסלול הרחבה בפרקטיקת מדיניות מרכזת המסלול: ד"ר אילה כהן מסלול הרחבה בפרקטיקת מדיניות הינו מסלול ייחודי בארץ אשר מטרתו היא הכשרת סטודנטים לתואר ראשון בעבודה סוציאלית לפעול לשינוי מדיניות. הקורסים הייחודיים למסלול כוללים הרחבת הידע בכלכלת ישראל, במערכת המשפט ובמחקר בתחום מדיניות, כמו כן מתקיימות סדנאות והשתלמויות במיומנויות בתחום זה כמו לובינג ועבודה מול התקשורת. במקביל ללימודים האקדמיים פועלים הסטודנטים בפורום חברתי )בשנה ב'( לקידום נושאים חברתיים הדורשים שינוי ברמת המדיניות ובשנה ג' מתנסים בשינוי מדיניות במסגרת עבודתם המעשית. למסלול מתקבלים עד 20 סטודנטים בכל שנתון.

5 תכנית הלימודים תכנית הלימודים של החוג לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית תל-חי בנויה על לימודים במסגרת האקדמית ובשדה המקצועי במשך שישה סמסטרים )שלוש שנים(. היא כוללת לימוד תהליכים אישיים, משפחתיים וחברתיים נורמטיביים ופתולוגיים, וכן לימוד שיטות אבחון, התערבות, מחקר והערכה ברמת הפרט, המשפחה, הקבוצה והקהילה. במוקד ההכשרה המעשית מודגשים ערכים, רכישת ידע, גיבוש זהות מקצועית ופיתוח מיומנויות התערבות וטיפול. תכנית הלימודים כוללת: שנה א' לימודי עבודה סוציאלית לימודי אדם וחברה לימודי מחקר מסלול לחץ וטראומה שנה ב' לימודי עבודה סוציאלית לימודי אדם וחברה לימודי מחקר מסלול לחץ וטראומה מסלול פרקטיקה של מדיניות שנה ג' לימודי עבודה סוציאלית לימודי אדם וחברה לימודי מחקר קורסי בחירה* קורס בחירה כלל מכללתי סה"כ לימודי חובה בעבודה סוציאלית סה"כ לימודי בחירה * קורס בחירה כלל מכללתי מסלול לחץ וטראומה מסלול פרקטיקה של מדיניות סטודנט במסלול לחץ וטראומה ב. נ"ז 10 נ"ז 27.5 נ"ז 2.5 נ"ז 2 נ"ז נ"ז 5 נ"ז 6 נ"ז 5 נז' 26 נ"ז 4 נ"ז 5 נ"ז השלמה ל- 120 נ"ז 108 נ"ז 2 נ"ז נ"ז, נ"ז נ"ז נז' ומסלול פרקטיקה של מדיניות יסיים את לימודיו עם יותר מ- 120 נ"ז. הערות: א. סטודנט יכול לבחור עד 4 נ"ז קורסי בחירה גם בשאר חוגי המכללה. סטודנט חייב לקחת קורס כלל-מכללתי בעדיפות בשנה הראשונה.. במדעי הרוח בערך של 2 * נ"ז במהלך לימודיו לתואר על הסטודנט לבחור קורסי בחירה עד להשלמת 120 נ"ז )למעט סטודנטים במסלול לחץ וטראומה בפרקטיקת מדיניות(. * החוג רשאי בכל עת לבצע שינויים בתכנית הלימודים וליידע על כך את הסטודנטים. * סטודנט החייב בקורס הבעה ורטוריקה יזוכה בעבור הקורס ב- 2 נ"ז בגין חובת קורס "רוח כלל מכללתי".

6 שנה א' - קורסי חובה מבוא למקצוע העבודה הסוציאלית ד"ר ירון יגיל ש ש"ס 4 נ"ז ש' מטרות הקורס הן חשיפה ופיתוח אוריינטציה ראשונית של הסטודנטים לעקרונות המקצועיים המנחים את העובד הסוציאלי בעבודתו. הסטודנטים ילמדו על התפתחות מקצוע העבודה הסוציאלית, ערכיו והקוד האתי של המקצוע. בקורס תסקרנה המתודות השונות )הפרטנית, הקבוצתית והקהילתית( בתחום העבודה הסוציאלית. הקורס מבוסס על למידה תיאורטית. סדנה למקצוע העבודה הסוציאלית א' ש ש"ס 6 נ"ז ס' ד"ר אביבה ויזמן-זריהן גב' מיכל פרוחי גב' רונית סמדר דרור מר רפי בילר גב' שפי כרמי הרדוף מר עופר זילברברג הסדנה תאפשר לסטודנטים לפתח מודעות עצמית, רגישות לזולת, יכולת ליצירת קשר מקצועי ראשוני, רכישת מיומנויות ראיון בסיסיות והכרות ראשונית עם מקצוע העבודה הסוציאלית. הסטודנטים יכירו שירותי עבודה סוציאלית ראשוניים )כמו לשכות רווחה(, שניוניים )כמו בשירות בתי הסוהר, במערכת הבריאות( וארגוני מגזר שלישי בהם מעורבת העבודה הסוציאלית )כמו מרכז סיוע לנפגעות תקיפה מינית ועמותות שונות(. הלמידה תתבצע תוך התנסות בתהליכים אישיים ובין- אישיים ותצפיות בשטח. הסדנה מהווה הכנה וגשר להכשרה המעשית בשנה ב'. מבוא לפסיכולוגיה ד"ר ירון יגיל ש ש"ס 5 נ"ז ש' הקורס נועד להקנות לסטודנטים היכרות עם התחומים העיקריים שבהם עוסקת הפסיכולוגיה ועם המושגים המרכזיים של כל אחד מהתחומים הללו. הקורס יעסוק בשאלות המרכזיות שעליהן מנסה הפסיכולוגיה לענות מנקודות ראות מחקריות, תיאורטיות ויישומיות. הקורס מבוסס על ספר בסיסי המשמש לקורס זה ברוב האוניברסיטאות בעולם. עם זאת הדגש בקורס הוא על הפרקים הרלוונטיים במיוחד ללימודי עבודה סוציאלית. מבוא לפסיכולוגיה - תרגיל גב' אביטל תומר ש ש"ס 0 נ"ז ת' מטרת התרגיל היא לעזור לסטודנטים להתמודד בדרכים יצירתיות עם החומר הרב והמגוון של קורס זה. התרגילים יתקיימו במסגרת של קבוצות מצומצמות יותר והוא נועד להעמיק, ולהשלים את הידע הנלמד בשיעור תוך הסתמכות על חומר ביבליוגראפי רלוונטי. במסגרת התרגיל תועבר פעילות התנסותית וחווייתית שתנסה להעניק לחומר התיאורטי מימד מעשי ומוחשי יותר.

7 מבוא לסוציולוגיה ד"ר תמר ברקאי א ש"ס 4 נ"ז ש' הקורס מציע היכרות עם צורת החשיבה הסוציולוגית ויישומה לצורך הבנה וניתוח של תופעות חברתיות יומיומיות, מקומיות וגלובליות. מטרותיו העיקריות של הקורס הן: לערוך היכרות עם תיאוריות ומושגים מרכזיים בסוציולוגיה. להקנות כלים לניתוח והבנה של סוגיות מרכזיות הנוגעות למציאות החברתית, לחיי היומיום ולשדה העבודה הסוציאלית. מבוא להבנת הילד ד"ר גליה אנקורי א/ב ש"ס 2 נ"ז ש' בקורס נתמקד באופן שבו ילדים בגיל בית הספר היסודי תופשים וחווים את חייהם, כולל אירועים רגילים ומשברים לא צפויים. באמצעות קריאת וכתיבת תיאורי מקרה נדון בגישות טיפוליות שונות בעבודה עם ילדים. מדינת הרווחה ד"ר איילה כהן ש ש"ס 4 נ"ז ש' הסטודנטים בקורס יכירו את מהותה ושלבי התפתחותה של מדינת הרווחה בעולם ובישראל וכן יבינו את מנגנוני הביטחון הסוציאלי. הסטודנטים יפתחו מודעות חברתית וחשיבה ביקורתית ביחס למדיניות הרווחה העכשווית בישראל והשלכותיה על מקצוע העבודה הסוציאלית. הקורס מבוסס על למידה תיאורטית והרצאה פרונטלית. תיאוריות אישיות ט.נ. א ש"ס 2 נ"ז ש' בקורס תינתן סקירה של תיאוריות אישיות מרכזיות. תיאוריות אישיות מציעות תובנות על המצב האנושי ועוסקות בנושאים יסודיים כמו טבע האדם, המניעים האנושיים, ארגון ההתנהגות והעולם הרגשי. תיאוריות אישיות מהוות כלי להבנת התנהגות אנושית במצבים שונים ולניבוי של התנהגות זו. הן מיושמות בתחומים שונים כמו חינוך ואמנות, ומשמשות בסיס למגוון שיטות טיפול. במהלך הקורס נשווה בין התיאוריות על התפתחות האישיות ועל השתנותה, נכיר את שיטות המחקר בתחום, נדון בהיבטים פילוסופיים הרלוונטיים להבנת התיאוריות, נתוודע לדרכי יישומן ונלמד להעריכן באופן ביקורתי.

8 שיטות מחקר וסטטיסטיקה א' ב ש"ס 2.5 נ"ז ש' ד"ר אלכס זיבנברג הקורס יעסוק בשיטות המחקר הכמותיות והאיכותניות במדעי החברה וההתנהגות. זהו חלקו הראשון של קורס בן שלושה חלקים, והוא יציג מושגים בסיסיים בשיטות מחקר )מדע, פרדיגמות מדעיות, שאלת מחקר, תיאוריה, השערה, משתנים( ובסטטיסטיקה תיאורית )הצגת נתונים, מדדי מרכז ופיזור, מדדים למיקום יחסי וקשרים בין משתנים(. בקורס נתעמק בשיטות למחקר חברתי ונדון בכלים העומדים לרשות החוקר )שאלון, ריאיון, תצפית וכו'(. דרישות: נוכחות בשיעורים ובתרגילים, ביצוע מטלות, מבחן סופי. שיטות מחקר וסטטיסטיקה א'- תרגיל גב' עדי שרעבי נוב ב ש"ס 0 נ"ז ת' תרגול ויישום החומר הנלמד בשיעור. בתרגול יושם דגש על רכישת מיומנויות העבודה עם תוכנת ה-.SPSS מיומנויות אקדמיות א/ב ש"ס 2 ד"ר דגני דיניסמן אורית נ"ז הד' קריאת מאמרים אקדמיים וכתיבת עבודות מדעיות הן מיומנויות הכרחיות לסטודנטים בתהליך רכישת השכלה אקדמית בכלל ובתהליך למידת מקצוע העבודה הסוציאלית בפרט. במהלך הקורס ירכשו הסטודנטים ויתרגלו מיומנויות אקדמיות הנדרשות לביצוע מטלות לימודיות, לקריאה ולסיכום מאמרים מדעיים ולתכנון וכתיבת עבודה אקדמית לרבות דרכי חיפוש מקורות מידע בספריה, הכרת מבנה מאמר מדעי, אינטגרציה של תכני מאמרים, מבנה של עבודה אקדמית, כללי הפנייה וכתיבה אקדמית ועוד. היבטים חברתיים של הזקנה ב ש"ס 2 נ"ז ש' ד"ר סמיר זועבי התארכות תוחלת החיים במאה ה- 21 מעמידה את החברה וקובעי המדיניות בפני שינויים משמעותיים בהבטחה ושמירה על איכות חיים נאותה. סוגיות חברתיות כגון עמדות וסטריאוטיפים, פרישה מעבודה, פנאי, שמירה על בריאות, מחלות כרוניות, שינויים במשפחה ותהליכים חברתיים- סביבתיים משפיעות על החברה בכלל ועל איכות חייו של הזקן בפרט. לתהליכים ושינויים אלה יש השלכות משמעותיות על תפקודם הפיסי, הנפשי והחברתי של אנשים מבוגרים, ועל האופן שבו הם נתפסים על ידי סביבתם ותופסים את עצמם ביחס למקומם בחברה. בקורס יוצגו סוגיות חברתיות מרכזיות בתחום הגרונטולוגיה ויידונו השלכותיהן על קביעת מדיניות והשפעתן על חיי הזקנים בישראל.

9 גישות יסוד בתחום המשפחה גב' שרון אגוזי א/ב ש"ס 2 נ"ז ש' הקורס יתמקד בהתבוננות על המשפחה כמערכת. במהלכו נבהיר מושגי יסוד כגון מבנה, גבולות, תקשורת, בריתות, תת-מערכות ועוד. נבחן לעומק תיאוריות מעולם הטיפול המשפחתי, ביניהן התיאוריה המבנית של מינושין, התיאוריה הבינדורית של בוון ואחרות. ההתבוננות בתיאוריות אלו תיעשה תוך השוואה לתיאוריות המתמקדות בפרט, וחידוד המשותף והשונה בין התיאוריות המערכתיות-משפחתיות לתיאוריות פרטניות. נדון בתהליכי התפתחות משפחתיים המתרחשים במקביל להתפתחות הפרטים בתוך המשפחה, ונחדד את השפעותיהם ההדדיות. נלמד גישות בסיסיות להערכת משפחות כדרך להבנת עולמן הפנימי וכבסיס לתכנון התערבות טיפולית. נוירולוגיה ופיזיולוגיה של התנהגות פרופ' אביב וינשטיין ש ש"ס 4 נ"ז ש' מטרת הקורס בסמסטר הראשון היא לתאר תפקודים קוגניטיביים בסיסיים כמו קשב וזיכרון, תפקוד מוטורי ואת הבסיס הפסיכוביולוגי להפרעות פסיכופתולוגיות אופייניות לתקופות הילדות וההתבגרות. בסמסטר השני הקורס יתמקד בבעיות נפשיות כגון דחק, חרדה ודיכאון, שסעת, התמכרויות והפרעות אישיות איך הם מתקשרים למוח ולהתנהגות בבני אדם מבוגרים. הקורס יתאר את המנגנונים הפסיכוביולוגיים המשפיעים על הפרעות אלו, והטיפולים התרופתיים להפרעות אלו החברה הישראלית א/ב ש"ס 2 נ"ז ש' גב' יהל אס קורלנדר ד"ר דפנה גרוס מנוס החברה הישראלית הינה חברה המורכבת מקבוצות אוכלוסייה שונות הנבדלות זו מזו מחד, אך המחוברות זו לזו מאידך. בקורס, הסטודנטים/יות ילמדו על סוגיות משמעותיות בניתוח סוציולוגי של החברה הישראלית מהקמתה ועד ימינו. מטרת הקורס היא לפתח נקודת מבט ביקורתית בקרב הסטודנטים/יות בבחינת סוגיות מרכזיות בחברה הישראלית. הסוגיות המרכזיות שיעמדו בליבו של הקורס הינן: ישראל כמדינת הגירה ויחסים בין קבוצות חברתיות )מזרחים אשכנזים, חילונים דתיים, יהודים ערבים, נשים גברים(. הקורס הינו קורס משמעותי לכל אדם הרואה עצמו מחויב/ת להבנה ושינוי של החברה הישראלית ובמיוחד לעובדים/ות סוציאליים שיפגשו בעבודתם עם אוכלוסיות שונות בחברה הישראלית.

10 עבודה סוציאלית רגישת תרבויות פרופ' ארנון בראון א ש"ס 2 נ"ז ש' רב-תרבותיות היא אידיאולוגיה אשר מציעה שעל המדינה לתת לגיטימציה פורמלית ובלתי פורמלית לתרבויות השונות של תושביה, ויש המוסיפים על כך שעליה גם לתמוך בהשתמרותן של תרבויות אלה. למטרות אלה, וכדי להתאים את התערבויותיהם לבני תרבויות שונות, על עובדים סוציאליים לא רק להכיר אלא גם להוקיר את תרבויותיהם. השיעור יעזור ללומדים להכיר בחשיבות התרבות לבני אדם ולהגביר את רגישותם לריבוי תרבויות ויסייע להם להתמודד עם תומכי ומתנגדי האידיאולוגיה. מסלול לחץ וטראומה מבוא להתפתחות מצבי דחק וטראומה ולהתערבויות בסיסיות במצבי דחק חריפים ד"ר משה פרחי ב ש"ס 2 נ"ז קורס מבוא זה מיועד להיות השלב הראשוני בהכשרתם המקצועית של הסטודנטים במסלול לחץ טראומה וחוסן. הקורס יעסוק בסקירת התפתחות החוויה הטראומטית של נפגעי הדחק תוך שימוש במונחים המקצועיים הבסיסיים בתחום הלחץ והטראומה:.ASR, ASD, PTSD, CPTSD יסקרו התסמינים הרלוונטיים לכל שלב ושלב, ודרכי אבחנתם. כן יעסוק הקורס בתחום הזיכרון הטראומטי והטראומטיזציה המשנית בקרב צוותי סיוע והצלה. דגש מיוחד יושם על הבנת משמעות החוסן והשפעת החוסן על דרכי ההתמודדות במצבי הדחק. בהמשך יילמדו עקרונות העזרה הראשונה הנפשית PFA( ) Psychological First Aid המבוססים על מודל ה, SIX C's מודל מעש"ה ומודל יהלו"ם המופעלים בעת אירועי דחק/אסון, או במצבי חירום שבהם יש צורך בסיוע רגשי ראשוני לנפגעים. בנוסף יעסוק הקורס בקבלת החלטות במצבי דחק ועקרונות הסיוע למסייעים תוך הדגשת ההיבטים הנוירופסיכולוגים של תפקוד המסייע בחירום. בסיום הקורס יוכל הסטודנט להחליט האם להמשיך במסלול או לעבור למסלול אחר או לתוכנית הרגילה.

11 שיטות התערבות ש ש"ס 6 נ"ז ס' שנה ב' - קורסי חובה קבוצה 1: ט.נ. קבוצה 2: ד"ר אביבה ויזמן-זריהן קבוצה 3: מר עופר זילברברג קבוצה 4: ד"ר מאיה פלד-אברם קבוצה 5: ד"ר שלומית פחימה קבוצה 6: גב' רינת גונדה הקורס ילווה את הסטודנטים העושים את הכשרתם המעשית בארגונים מבחינה תיאורטית תוך שאיפה לעגן את התיאוריה בתוך הפרקטיקה של עבודת השדה. הסטודנטים יכירו את התהליכים והשלבים השונים של התערבויות בעבודה סוציאלית תוך כדי למידה התנסותית וחווייתית. הסטודנטים יכירו את שלבי ההתערבות הבאים- מיפוי של סוכנות ההכשרה, הכרה של תהליכי יצירת קשר וביסוסו, פיתוח מיומנות של איסוף נתונים, הגדרת בעיה להתערבות, הערכת מערכת הלקוח מתוך תפיסה מערכתית, בניית חוזה משותף, תכנון התערבות ויישומה, התנסות בתהליכי סיום והערכת תהליך ההתערבות. הסטודנטים ישתפו בחוויות מעבודתם בשטח ויתנסו בקבלה ומתן משוב מקבוצת הסטודנטים ומהמרצה. עבודה קבוצתית גב' שרון אגוזי ד"ר עומר לנס ש ש"ס 4 נ"ז ס' מר עופר זילברברג ד"ר ורד שנער גולן ד"ר ירון יגיל ד"ר אלון אורן הקורס מיועד להקנות לסטודנטים את העקרונות הבסיסיים של העבודה הקבוצתית. הקורס יכסה את הידע והכישורים הראשוניים שלהם זקוקים עובדים סוציאליים כדי לעבוד עם קבוצות. יעד מרכזי של הקורס הוא לעזור לסטודנטים להכיר ביתרונות של התערבויות קבוצתיות במגוון מסגרות. פסיכופתולוגיה ד"ר אביגיל מור ב ש"ס 2.5 נ"ז הקורס נועד להקנות מושגי-יסוד והיכרות עם הפרעות הנפש הבולטות. במסגרת הקורס נלמד את החלוקה המקובלת של ההפרעות השונות והסימפטומים העיקריים המאפיינים כל אחת מהן, על פי ה- DSM )ספר הדיאגנוזות הפסיכיאטרי המקובל בעולם(. ההפרעות תוצגנה תוך התייחסות לסימפטומים האופייניים ולמחקרים העוסקים בגורמים השונים להפרעה: ביולוגים, פסיכו-חברתיים וסביבתיים. נושאי הקורס כוללים מבוא להפרעות נפשיות, מצבי דחק, הפרעות הסתגלות, הפרעות פוסט-טראומטיות, הפרעות חרדה, הפרעות מצב רוח, הפרעות סומטופורם ודיסוציאטיב, גורמים פסיכולוגיים בבריאות וחולי, הפרעות אישיות, סמים והתמכרויות, הפרעות בתפקוד מיני וסטיות מיניות, סכיזופרניה והפרעה דלוזיונית, הפרעות אופייניות לילדים ומתבגרים.

12 פסיכופתולוגיה - תרגיל ב ש"ס 0 נ"ז ת' גב' שרון אגוזי התרגיל יתמקד בהעמקת ההיכרות עם ההפרעות השונות באמצעות מפגש בלתי אמצעי עם אנשים הלוקים בהפרעות אלו, והדגשת תפקידיהם של העו"סים בעבודה עם מתמודדים. במסגרת התרגיל יפגשו הסטודנטים עם המדריך לאבחון הפרעות נפשיות, ה-,DSM וידונו ביתרונותיו ובחסרונותיו לעבודת העו"ס. דינמיקה של חיי משפחה א/ב ש"ס 2 נ"ז ש' הקורס יתמקד בהבנה עמוקה של תהליכים משפחתיים אוניברסליים. ד"ר עומר לנס נלמד על שלבים משבריים שונים ומאפייניהם בחיי המשפחה כגון התאהבות ומעבר לאהבה, המעבר להורות ובניית הזהות ההורית. כל זאת תוך חידוד מקומו של העובד הסוציאלי כמלווה, תומך ומעצים את המשפחה בתהליך ההתמודדות עם השינויים. אני כמטפל ט.נ. א ש"ס 2 נ"ז ש' מטרת הקורס היא לחשוף את הסטודנטים לרזי המפגש הטיפולי הפסיכודינמי דרך הכתבים של ויניקוט, ביון, אוגדן, קוהוט, מיטשל ועוד. מושגים כמו מרחב פוטנציאלי, השהיית גבול, זולת עצמי, אמפטיה, מיכל ומוכל, אובייקט מתמיר ועוד ילמדו דרך התנסות במשחקי תפקיד, ניתוח מקרים, ודיון ומושגים בסיסיים בעבודה הטיפולית דרך חווייתו של המטפל. שוויון זכויות: המקרה של אנשים עם מוגבלויות ד"ר קרולין גוטמן א/ב ש"ס 2 נ"ז ש' הקורס מגדיר מחדש את תחום חקר "מוגבלות" (disability( ע"י מיקודו כתופעה חברתית, ותרבותית וכהבניה חברתית. הקורס מאתגר את הסטודנטים בהסתכלות ביקורתית על הדרכים שבהם אנשים עם מוגבלות מודרים בחברות מודרניות, כולל בישראל ודן בשיח הקשור לצדק חברתי דרך התייחסות להיבטים היסטוריים, תרבותיים, פוליטיים ואומנותיים, כפי שנתפסים דרך "עדשה של מוגבלות".

13 שיטות מחקר וסטטיסטיקה ב' ד"ר אלכס זיבנברג א ש"ס 2.5 נ"ז ש' קורס המשך של "שיטות מחקר וסטטיסטיקה א'". נבדוק את טיבם של כלים מתודולוגיים במושגים של תוקף ומהימנות ונלמד להסתכל בצורה ביקורתית על מחקרים הנעשים במדעי חברה בכלל ובתחום העבודה הסוציאלית בפרט. נכיר שיטות בסיסיות להסקה סטטיסטית )מבחני השוואות בין הקבוצות, מבחנים לבדיקת קשרים בין המשתנים(. דרישות: נוכחות בשיעורים ובתרגילים, ביצוע מטלות, מבחן סופי. שיטות מחקר וסטטיסטיקה ב' תרגיל גב' מזל קדוש, גב' עדי שרעבי-נוב א ש"ס 0 נ"ז ש' תרגול ויישום החומר הנלמד בשיעור. בתרגול יושם דגש על רכישות מיומנויות העבודה עם תוכנת ה-.SPSS שיטות מחקר וסטטיסטיקה ג' ד"ר אלכס זיבנברג ב ש"ס 2.5 נ"ז ש' קורס המשך של "שיטות מחקר וסטטיסטיקה א'+ב'". חלקו האחרון יוקדש ברובו לשיטות סטטיסטיות מתקדמות במדעי החברה ניתוחים רב-משתניים. בנוסף נדון בדרכים להצגת ממצאי מחקר כמותי במדעי החברה. דרישות: נוכחות בשיעורים ובתרגילים, ביצוע מטלות, מבחן סופי. שיטות מחקר וסטטיסטיקה ג'- תרגיל ב ש"ס 0 נ"ז ת' גב' שרון אגוזי, גב' עדי שרעבי-נוב גב' מזל קדוש תרגול ויישום החומר הנלמד בשיעור. בתרגול יושם דגש על רכישות מיומנויות העבודה עם תוכנת ה-.SPSS מבוא לעבודה בקהילה ש ש"ס 2 נ"ז ש' ד"ר איילה כהן ד"ר דפנה גרוס מנוס מטרת הקורס היא היכרות עם המתודה הקהילתית בעבודה סוציאלית. הקורס יעסוק במושגים, שיטות וכלים בעבודה קהילתית-ארגונית, מתוך הכרת העבודה הקהילתית כחלק מתהליך ההתערבות בעבודה סוציאלית. הקורס מבוסס על למידה תיאורטית. מטרת הקורס היא לפתח אוריינטציה קהילתית של הסטודנטים כעובדים סוציאליים לעתיד. מדיניות חברתית וכלכלית פרופ' ארנון בראון א ש 2 "ס 2 נ"ז ש' הצגה ודיון במודל כוללני המאפשר לבחון ולנתח את האופציות העומדות בפני ארגוני רווחה בבחירת קהלי היעד שלהם, סוגי השירותים שהם מציעים, דפוסי העברת השירותים לזכאים ואופי המימון שלהם כתוצר של תפישות עולם חברתיות-כלכליות ואמונות העובדים בארגונים.

14 עבודה מעשית פרטנית שנה ב' ש ש"ס 6 נ"ז עבודת שדה גב' מי-טל גל היכרות עם השדה והתנסות ראשונית בפרקטיקה ודרכי התערבות בעבודה סוציאלית. לימודי השדה מתבצעים במשך יומיים בשבוע, בימי א' ו-ה', בעיקר בלשכות רווחה ובמגוון שירותים בקהילה. מטרתם התמודדות ראשונה של הסטודנט עם מצבי אמת ועם לקוחות פעילים בתהליך מעמיק של היכרות עם היכולות האישיות שלו, הכרת הקהילה והתמודדות עם יישום שיטות ההתערבות, הנלמדות בקורסים הרלוונטיים בהתאם לצרכים בשדה. הסטודנטים מתנסים בהתערבות ישירה עם ארבעה עד חמישה פונים. ומקבלים הדרכה אישית שבועית ממדריך מקצועי בתוך השירות. שימו לב: הנסיעות לעבודה המעשית הן על חשבון הסטודנט, בהשתתפות המכללה. הודעה על גובה ההשתתפות תימסר לסטודנטים בראשית השנה. מסלול לחץ וטראומה התפתחות וזיהוי תסמינים ביופסיכוסוציאליים על רקע חשיפה למצבי דחק אקוטיים ד"ר מאיה פלד- אברם א ש"ס 2 נ"ז הקורס יעסוק בשרשרת ההתפתחות של תגובות למצבי דחק, החל מהתגובה המיידית האקוטית ועד לתגובה הפוסט-טראומטית הכרונית, תוך התייחסות להיבטים ביולוגיים, פסיכולוגיים וחברתיים המעורבים בהתפתחותה של התופעה. הסטודנטים ירכשו כלים ומיומנויות של זיהוי ואבחון באמצעות למידה תיאורטית המשולבת באמצעים חווייתיים. החל משנה ב' ישולבו התלמידים בפעילויות אמת של סיוע ליחידת חילוץ גולן הן בחילוצים והן בסיוע פסיכוסוציאלי למחולצים ומשפחותיהם. הפעילות תתקיים בשטחים בהם פועלת היחידה בפיקוח מלא של מרצי התוכנית וזאת כחלק מתוכנית הכשרתם להתערבויות במצבי חירום. התערבות במצבי אסון ומצבי טראומה מתמשכים ד"ר משה פרחי ב ש"ס 2 נ"ז קורס מתקדם - ההשתתפות בקורס מותנית בציון 70 ומעלה בקורסים "מבוא להתמודדות במצבי לחץ וטראומה", ו"התפתחות וזיהוי תסמינים ביופסיכוסוציאליים על רקע החשיפה למצבי דחק אקוטיים". הקורס מיועד להרחבת הידע הבסיסי הנרכש בקורס " מבוא להתפתחות מצבי דחק וטראומה ולהתערבויות בסיסיות במצבי דחק חריפים" בקורס ייחשף הסטודנט לפרוטוקולים מתקדמים של סיוע במצבי דחק וטראומה, משבר ואסון. יילמדו הטכניקות השונות להתערבויות בשלבי הטראומה השונים, וכן עקרונות ההתערבויות באירוע רב-נפגעים ובמצבי אסון המוניים.

15 הסיוע למסייעים מר עופר זילברברג ב ש"ס 2 נ"ז הקורס מיועד לאפשר לסטודנט חשיפה לכל תחום הסיוע למסייעים כמניעת טראומטיזציה משנית ועקיפה. הקורס יעסוק במערכות החוסן של המסייעים בזמן לחץ ומשבר. הסטודנט יכיר את היסטוריית ההתמודדות שלו ויאפיין את כוחותיו ודרכי התמודדויותיו במצבי לחץ ומשבר. הקורס יועבר כסדנה ויכלול התנסויות חווייתיות, סימולציות, פסיכודרמה וצפייה בסרטים המתארים פעילויות סיוע והצלה שונות. מסלול פרקטיקה של מדיניות פורום חברתי גב' רוני היינבך ש ש"ס 2 נ"ז קורס חובה שנתי הניתן בשנה ב' לסטודנטים במסלול הרחבה בפרקטיקת מדיניות ועוסק בקשר בין עבודה סוציאלית ומדיניות חברתית. והקורס מעניק כלים המסייעים לזהות תחומים חברתיים הדורשים שינויי מדיניות ומיומנויות לביצוע שינויים אלה. הסטודנטים מוזמנים להעלות בעיות הנוגעות למדיניות חברתית ולהציע דרכי פעולה לשינויה ולשיפורה. כלכלת רווחה פרופ' דורון לביא א ש"ס 2 נ"ז הקורס נועד להקנות לסטודנט ידע והבנה בסוגיות כלכליות מעשיות של מדינת ישראל. נתמקד בהתפתחות הכלכלית בישראל, במבנה השווקים הכלכליים, מדיניות כלכלית ודרך קבלת החלטות כלכליות במשק, נדון בסוגיות של תעסוקה, צמיחה כלכלית, פריון, שוויון חברתי, השוואה בין משטר סוציאליסטי לקפיטליסטי. נשתמש בין היתר במצגות ומחקרים של בנק ישראל, משרד האוצר וקובעי מדיניות נוספים.

16 שיטות התערבות מתקדמות ש ש"ס 6 נ"ז ס' שנה ג' - קורסי חובה ד"ר ירון יגיל ד"ר אמנון מיכאל ד"ר הדס דורון פרופ' אמנון לזר ד"ר מאיה פלד אברם הקורס יתמקד בפיתוח "האני המקצועי" של הסטודנטים ו"בשמוש בעצמי" בהתערבויות השונות בעבודה סוציאלית. הסטודנטים יציגו סוגיות ודילמות העולות מהתנסותם בהכשרה מעשית והנובעות מיחסי הגומלין שלהם עם הפונים ועם המערכות הרלבנטיות בחייהם המקצועיים )מדריך, הקורס, שותפים למקצוע ועוד(. בסמס' א' המסגרת התיאורטית תהיה הגישה הביו-פסיכו-סוציאלית. בסמס' ב' נעסוק גם בגישות פוסט מודרניות בהתערבויות בעבודה סוציאלית. גופי הידע שיידונו בשיעורים יתייחסו לסוגיות ולדילמות שיעלו הסטודנטים ולמאמרים שיציגו הסטודנטים. שיטות התערבות קהילתיות גב' רוני היינבך ד"ר סמיר זועבי ש"ס 4 נ"ז ש' 2+2 ש ד"ר ורד שנער גולן/ גב' מיכל רוזנפלד נחאיסי ד"ר הרי פריי מר מינסקי מיכאל מטרת הקורס היא היכרות עם המתודה הקהילתית בעבודה סוציאלית. הקורס יעסוק במושגים, שיטות וכלים בעבודה קהילתית-ארגונית, מתוך הכרת העבודה הקהילתית כחלק מתהליך ההתערבות בעבודה סוציאלית. הקורס מבוסס על למידה תיאורטית. הקורס יילמד במסגרת סדנה אינטגרטיבית המשלבת בין התיאוריה, ההמשגה והכלים בעבודה קהילתית לבין ההתנסות של הסטודנטים בעבודתם המעשית. מטרת הקורס היא לפתח אוריינטציה קהילתית של הסטודנטים כעובדים סוציאליים לעתיד. חוק ואתיקה עו"ד מיכל סגל ש ש"ס 4 נ"ז ש' שדה הפעולה של העבודה הסוציאלית רצוף התמודדויות עם דילמות מקצועיות, ערכיות וחוקיות. העובד הסוציאלי כפוף למערכת החוק והמשפט הישראלית, פועל בזירות ארגוניות מורכבות וחסרות משאבים ובא במגע עם אוכלוסיות פגיעות ומידע רגיש, נאלץ מדי יום ביומו לאזן ברגישות בין ערכים, דרישות והאינטרסים שונים. בקורס, נכיר מקרוב את המערכת החוקית המסדירה את חובותיו וסמכויותיו של העובד הסוציאלי, נבחן את הבסיס תיאורטי-הפילוסופי שעליו מושתתת העבודה הסוציאלית, נאיר וננתח את צמתי ההתנגשות הנעוצים במאפייני סמכויות העובדים הסוציאלים, שיטות ההתערבות הנהוגות בעבודה הסוציאלית, אוכלוסיות היעד ומאפייני מערכות השירותים שבהן היא פועלת. נעמוד על האופן שבו מרכיבים אלה משפיעים על הפרקטיקה של העובד הסוציאלי כאיש מקצוע וכעובד ציבור.

17 סמינר מחקר - לפי הפירוט הבא: סוגיות בתחום המשפחה ק. אנגלית רמת פטור הסמינר יעסוק בהיכרות עם שיטות וכלי מחקר אופייניים בשלבי המחקר השונים. הכרות עם כלי מחקר אופייניים המחקר הנבחרים והשימוש המחקר בהן. לתחום המשפחה תוך ד"ר הדס דורון התנסות אישית הסמינריון הינו עבודת מחקר עצמאית בתחום המשפחה וזוגיות. תיערך לשיטת המחקר לתחום המשפחה ותיאוריה רלוונטית רווחה אישית והקשרה לדפוסי השתתפות בחיים החברתיים ש ש"ס 6 נ"ז - סמינר מחקר ש ש"ס 6 נ"ז - סמינר מחקר ק. אנגלית רמת פטור לתחומי ד"ר ורד שנער גולן הסמינר יעסוק בבחינת תרומתם של גורמים אישיים וסביבתיים לניבוי תחושת הרווחה האישית של היחיד )wellbeing( תוך התמקדות בהשלכותיהם על רמות מעורבותו בחיים החברתיים. מטרתו לפתח בקרב הסטודנטים חשיבה מדעית והקניית ידע בתכנון והוצאה לפועל של עבודה מחקרית על כל שלביה. הקורס יערב בניית מערך מחקר והרצתו, במהלכו נבחן את תרומתה של תחושת התקווה, את מאפייניו החברתיים-כלכליים של היחיד ואת רווחתו האישית, ואת ותרומתם של אלה ליצירת מצבי מעורבות והשתתפות. סמינר מחקר: מחקר חדשני על ילדים ש ש"ס 6 נ"ז סמינר מחקר ק. אנגלית רמת פטור ד"ר דפנה גרוס מנוס במסגרת הסמינר נסקור את התהליכים הדרמטיים שעברו על מקומם של ילדים בחברה לאורך השנים וכיצד התפתח מושג זכויות הילד. נכיר תאוריות מרכזיות )הסוציולוגיה החדשה של הילדות, האקולוגיה של התפתחות הילד( ונסקור את המגמות העיקריות שהובילו לתפיסה של שלום הילד כיום. נבחן את ההשפעות שהיו לכל אלה על המחקר והמדידה לגבי ילדים וגם על תפקידם של ילדים במחקר. במסגרת הסמינר הסטודנטים יוכלו לבחור נושא שמעניין אותם לגבי ילדים ולחקור אותו באמצעות קבוצות מיקוד או במסגרת עיבוד נתונים ממצאי סקר "עולמות הילדות" ) מחקר בינלאומי על רווחת ילדים הכולל נתונים מ 16 מדינות מגוונות )כמו למשל: ישראל, אתיופיה, ספרד וקוריאה(.

18 קורסים המלווים את תחום העבודה המעשית יקבע בהתאם לעבודה המעשית עבודה סוציאלית בתחום תקון ש ש"ס 4 נ"ז ש' והתמכרויות גב' עירית לזרוף הכרות מושגי יסוד בתחום תקון. דיון במאפיינים ייחודיים של אוכלוסיית התקון. הכרות עם גישות טיפוליות באוכלוסיית מכורים, אסירים, מטופלים בשירותי מבחן לנוער ומבוגרים. כמו כן התייחסות לנשים במעגל הזנות וההתמכרויות. עבודה סוציאלית עם נפגעי נפש ועקרונות הטיפול הנפשי הפרטני ד"ר אמנון מיכאל ש ש"ס 4 נ"ז ש' הקורס יעסוק בהיכרות עם שירותי העבודה הסוציאלית בתחום בריאות הנפש, תוך חשיפה לגישות ולשיטות טיפול ושיקום בעבודה עם חולי הנפש ובני משפחתם. כאמצעי להרחיב ולשפר את מיומנויות העובד הסוציאלי בתחום, יילמדו עקרונות העבודה הטיפולית האינדיווידואלית. בקורס ישולבו התנסויות מהשדה עם חומר תיאורטי. אלימות במשפחה ד"ר אביבה ויזמן-זריהן ש ש"ס 4 נ"ז ש' כעובדים סוציאליים לעתיד וכסטודנטים העוסקים בתחום ההתערבות באלימות במשפחה בהווה, הקורס יפתח את היכולת להיפגש, לחשוב ולטפל באלימות במשפחה בדגש על אלימות כלפי נשים וכלפי ילדים. מטרות הקורס- א. הסטודנטים יכירו תאוריות תוך-אישיות, בינ-אישיות וחברתיות להסבר תופעת האלימות במשפחה. ב. הסטודנטים יכירו הליכי התערבות פסיכו-סוציאליים בתחום אלימות במשפחה. ג. הסטודנטים יעבדו סוגיות בהתערבות ובטיפול באלימות במשפחה ברמה תיאורטית, אתית וקלינית תוך התבססות על חומר עיוני ותכנים של הסטודנטים מהשדה. ד. הסטודנטים יפתחו מודעות רפלקטיבית לעמדות ולתהליכים אישיים שהם חווים במפגש עם אלימות במשפחה בכלל ובעבודתם המעשית בפרט.

19 עבודה סוציאלית עם ילדים מר אמיתי מגד ש ש"ס 4 נ"ז ש' טיפול בילדים שונה מהותית מטיפול במבוגרים. איננו יכולים להסתמך על שפה, מילים ומודעות. עלינו להשתמש בכלים אחרים. בקורס זה נלמד לאבחן ולטפל בילדים דרך מגוון של כלים הכוללים שימוש במטפורות, דמיון וסמלים. נלמד להשתמש בסיפורים, בארגז חול ובמשחקים כדי להיכנס לעולמו הפנימי של הילד ולסייע לו בהתמודדות עם קשייו. התערבויות עם נוער ש ד"ר גליה אנקורי ש"ס 4 נ"ז ש' הקורס ייפתח באתגרי ההתפתחות הנורמלית בגיל ההתבגרות מבחינה נפשית, חברתית, שכלית ורוחנית. בהמשך נדון בגישות הטיפוליות עם נוער החווה מצוקות נפשיות ומשפחתיות שונות. עבודה סוציאלית בתחום זקנה פרופ' שירה הנטמן ש ש"ס 4 נ"ז ש' הקורס יתמקד בהתמודדות העובד הסוציאלי עם הטיפול באדם הזקן ובמשפחתו במסגרות בריאות ובקהילה. מטרתו להקנות ידע בתחום התיאוריה של הפרקטיקה בכל הקשור לאספקטים הבריאותיים והחברתיים של צרכיו ויכולותיו של הזקן וסביבתו, להקנות כלים המאפשרים הערכת המערכת של הזקן ומשפחתו וכן לפתח מיומנויות התערבות מקצועיות. הקורס יועבר במתכונת מיוחדת בה משתתפים גם זקנים מהקהילה וכן אנשי מקצוע המטפלים בזקנים. הלמידה תתקיים בשיתוף הזקנים בנוכחות קבועה בשיעורים, בקריאה, בהצגת הרפרטים וכתיבת עבודות. עבודה סוציאלית בתחום בריאות ד"ר ירון יגיל ש ש"ס 4 נ"ז ש' הקורס יחשוף את הסטודנטים להיבטים מרכזיים בעבודה עם לקוחות ובני משפחותיהם בתקופות של חולי. הקורס יתמקד בדרך בה מיושמים בפועל עקרונות אוניברסליים של עבודה סוציאלית מערכתית ואקלקטית בעבוה עם חולים ובני משפחותיהם. הציפייה היא שהמיומנויות בקורס יקנו לסטודנטים דרך חשיבה שיכולה באותה המידה להיות מיושמת במגוון תחומים גם מעבר לתחום הבריאות והחולי.

20 עבודה סוציאלית בתחום מוגבלות שכלת והתפתחותית ש ש"ס 4 נ"ז ש' ינתן בהמשך ד"ר מיכל וילף קורסי בחירה התערבויות ראשוניות במשפחה גב' שרון אגוזי א ש"ס 2 נ"ז ש' הקורס יתמקד בהתבוננות מערכתית על תהליכים בחיי הפרט והמשפחה, והשפעותיהן ההדדיות. נתבונן במשפחה במצבי שגרה ומשבר, תוך אבחנה בין מצבי משבר אקוטיים לכרוניים. לצורך נלמד דרכים להתבוננות ואבחון דפוסים משפחתיים ואופיים, ונתבונן על משברים שונים העשויים להתרחש במשפחה )תוך שימת דגש על כאלו המלווים את חיי הפונים שלנו(. נלמד דרכים להעריך את דפוסי ההסתגלות המשפחתיים, מערך הכוחות והמנופים לשינוי, ונדון בדרכים ראשוניות להתערבות על ידי עובדים סוציאליים. שילוב האומנויות ככלי התערבות ד"ר עפרה וולטר א ש"ס 2 נ"ז מטרת הקורס היא להקנות לסטודנטים כלי נוסף, אותו אפשר לשלב בעבודה הטיפולית בטיפול פרטני, זוגי, משפחתי וקבוצתי עם אוכלוסיות שונות. בקורס תוצג הייחודיות של הטיפול באמצעות אמנות, הסטודנטים יחשפו לרזי שילוב האומנויות; תנועה, הבעה ויצירה. הסטודנטים ילמדו לפתח יכולת להתבונן בתהליך ההתפתחותי של הקבוצה והיחיד בקבוצה הבא לידי ביטוי בשילוב האומנויות. התנסות בפעילות אינטראקטיבית ככלי לזיהוי והגדרת צרכים אישיים וקבוצתיים. נלמד לזהות צרכים אילו גם דרך הכרת פרוטוקול.SDM הקורס יכלול למידה והתנסות צפייה במקרה טיפולי, ודרכו, למידה על השיטה והאפשרויות המגוונות הגלומות בה. כמו כן הסטודנט ילמד לפתח ערוצי תקשורת בין-אישית ועקרונות לתכנון פעילויות בשילוב אומנויות היבטים חוקיים של חיי משפחה בישראל עו"ד מיכל סגל ב ש"ס 2 נ"ז ש' דיני המשפחה מהווים ענף מרכזי בתחום המשפט. העובד הסוציאלי נדרש להכיר את ההיבטים החוקיים של חיי המשפחה בישראל כחלק מעבודתו הטיפולית. הקורס יעסוק בהיבטים המשפטים והמעשיים השכיחים הנדונים בבית המשפט ובבתי הדין בישראל ועל ההשלכות של המצב המשפטי על דרך פעולתו של העובד הסוציאלי.

21 עבודה עם הפרט בפרספקטיבה מערכתית ש ש"ס 4 נ"ז ש' מר אמיתי מגד בני אדם הם תוצר של המערכות בהן הם חיים. למרות שרובנו תופסים את עצמנו כבעלי אוטונומיה מסוימת וחופש בחירה, המציאות היא שאנו מונעים על ידי כוחות מערכתיים בלתי נראים. קורס חוויתי וקליני זה מפגיש את המשתתפים עם מגוון מנגנונים המנהלים את חיינו וחיי מטופלינו. מודעות למנגנונים אלה יכולה לשחרר אותנו ואת מטופלנו באופן חלקי מפעולתם. הקורס הוא מסע של מודעות פנימה, והוא דורש מוכנות מסוימת להיחשף. בנוסף לכך הוא נותן כלים פרקטיים לטיפול במגוון בעיות וקשיים מתוך הפרספקטיבה המוצעת. בקורס נלמד להעלות השערות, לשאול שאלות ולהבנות תרגילים חווייתיים כדי להפגיש ולשחרר את עצמנו ואת מטופלנו מדפוסים מגבילים של רגש ומחשבה. התערבויות ראשוניות במצבי דחק וחירום ד"ר משה פרחי א ש"ס 2 נ"ז ש' בקורס יילמדו התהליכים הפסיכולוגים והנוירולוגים המובלים להערכת אירוע כטראומה. בהמשך יילמדו תסמיני הטראומה השונים כאשר לאחריהם יילמדו עקרונות העזרה הראשונה הנפשית PFA( ) Psychological First Aid המבוססים על מודל ה, SIX C's מודל מעש"ה ומודל יהלו"ם המופעלים בעת אירועי דחק/אסון, או במצבי חירום שבהם יש צורך בסיוע רגשי ראשוני לנפגעים. בנוסף יעסוק הקורס בקבלת החלטות במצבי דחק ועקרונות הסיוע למסייעים תוך הדגשת ההיבטים הנוירופסיכולוגים של תפקוד המסייע בחירום.

22 מסלול לחץ וטראומה ניהול חוסן קהילתי: רשת התמודדות פעילה מר צח סלור ב ש"ס 2 נ"ז בשנים האחרונות עולה בעוצמה רבה המושג "חלון הזדמנויות" בטיפול בטראומה נפשית. הקורס יתמקד במתודות התערבות בשלב האקוטי )ASR( שעות עד יומיים מהתרחשות האירוע. הקורס מורכב מהרצאות, סרטונים והתנסות סימולטיבית בכלים הבאים: הערכת מצב נפשי תפקודי של נפגע טראומה נפשית, הערכת כוחות וסיכון, ארגון חשיבתי, הרפיה, מתודה קבוצתית ומתודה פרטנית. המבחן מבוסס על חוברת הקורס. התמודדות עם טראומות מיניות ד"ר אביגיל מור א ש"ס 2 נ"ז קורס זה יתמקד בהתערבות בתהליך ההתמודדות עם טראומות מיניות. בפתח הקורס נסקור את התיאוריות והמחקרים המרכזיים בנושא התגובה הפוסט-טראומתית באופן כללי, לצד התייחסות ספציפית לטראומות מיניות. החומר התיאורטי יאפשר ללומדים לגבש הבנה מעמיקה של כל מרכיבי התמונה הקלינית של אוכלוסיה זו. חלק הארי של הקורס יהיה יישומי במהותו ובמהלכו יחשפו הסטודנטים לשלל שיטות ההתערבות הנהוגות בתחום וילמדו כיצד לבנות את ההתערבות האפקטיבית והמקיפה ביותר. מטרת העל של הקורס היא להכשיר אנשי מקצוע מיומנים במיוחד לטיפול באוכלוסיה זו, שייצוגה רב ביותר בקרב הפונים לטיפול ולקבלת סיוע נפשי. טראומה וחוסן: התערבות ומניעה- סמינר מחקר ד"ר משה פרחי ש ש"ס 6 נ"ז סמינר מחקר הסמינר יעסוק במקביל במחקר ובהתמקצעות בטיפול: בתחום המחקרי ייסקרו מאפיינים שונים של התמודדויות פוסט-טראומטיות בדגש של השינויים בהרגלי החיים, תפיסה ואמונה המתרחשים תוך כדי ההתרחשות הטראומטית ולאחריה. במקביל לאורך הסמינר יקבלו הסטודנטים הכשרה טיפולית נוספת בתחום ההתערבויות במצבי ה- ASD-ASR PTSD וכן הכשרה נוספת בתחומי התערבויות במצבי אסון המוני. במהלך כל שנה ג' ישולבו התלמידים בפעילויות אמת של סיוע ליחידת חילוץ גולן הן בחילוצים והן בסיוע פסיכוסוציאלי למחולצים ומשפחותיהם. הפעילות תתקיים בשטחים בהם פועלת היחידה בפיקוח מלא של מרצי התוכנית וזאת כחלק מתוכנית הכשרתם להתערבויות במצבי חירום

23 מסלול פרקטיקה של מדיניות מבוא לקליניקה קהילתית עו"ד מיכל סגל א ש"ס 2 נ"ז ש' בשנים האחרונות גוברת השפעת החוק והמשפט בעבודתו היום יומית של העובד הסוציאלי, בעקבות כך ישנה התקרבות אידיאולוגית בין מקצועות עריכת הדין ועבודה סוציאלית אשר עוסקים יותר בסוגיות סביב זכויות האדם ובכלים לקידום זכויות ושינוי חברתי. המטרה הכללית של הקורס היא חשיפת הסטודנטים לעולם המשפט על מנת שיכירו בצורה טובה ומעמיקה יותר את החוקים המנחים והמשפיעים על עבודתם ויקבלו כלים מקצועיים לקידום זכויות ולשינוי חברתי. התפיסה המנחה את הקורס היא כי זכויות נלמדות טוב יותר מתוך התנסות מעשית ומפגש בלתי אמצעי. פרקטיקה של מדיניות- סמינר מחקר ש ש"ס 6 נ"ז - סמינר מחקר ק. אנגלית רמת פטור ד"ר איילה כהן ד"ר קרולין גוטמן הסמינר יעסוק בפיתוח חשיבה ברמת מדיניות והבנה של חשיבות המחקר בתחום זה לעובדים סוציאליים וללקוחותיהם. הסמינר הינו סמינר מחקר משתף לקוחות, כאשר מצופה שהלקוחות והסטודנטים יבחנו נושאי מחקר בתחומי מדיניות חברתית קיימת או מציאות בעייתית שדורשת קביעת מדיניות. הסמינר הינו איכותני ומאפשר לסטודנטים להתנסות בכלי מחקר איכותניים מגוונים כמו ראיונות, ניתוח חומרים כתובים, קבוצות מיקוד ועוד. עבודת הסמינר תתבצע בקבוצות של שניים-שלושה סטודנטים ולקוחות ומטרתה, בין היתר, להשפיע על קובעי מדיניות. לשנות את העולם ב ש"ס 2 פרופ' ארנון בראון נ"ז ב הצליח ברק אובמה להיבחר לנשיא ארה"ב עם הסלוגן "שנוי שאנחנו יכולים להאמין בו" והקריאה "כן אנחנו יכולים". ב הצהיר פרופ' טרכטנרג בכנסת כי ")ה(בנין ]המדינה[ שלנו בסדר גמור, רק מה שבפנים לא ויש בידינו לשנות את זה". השיעור מציג ומנתח את שלושת הכלים בידינו לשנות מצבים לא רצויים במישור האישי והחברתי שכנוע, תמריצים ואילוצים ואת המשאבים הנדרשים לכל כלי, תוך התמקדות בשכנוע באמצעות מיומנויות הנרכשות בדיביטינג.

24 לימודי שדה עבודה מעשית פרטנית - שנה ג' גב' ענת גנץ ש ש"ס 8 נ"ז עבודת שדה העמקת ההיכרות עם השדה, תוך פיתוח היכולת ליישום מעשי של תיאוריות ודרכי התערבות בעבודה סוציאלית בסוכנויות ספציפיות. לימודי השדה בתחום הפרטני מתבצעים יומיים בשבוע. מטרתם לפתח דמות מקצועית, בעלת מיומנויות וכלים רלוונטיים לעבודה סוציאלית, תוך שילוב שיטות ההתערבות הנלמדות בקורסים הרלוונטיים, במצבי אמת ועם לקוחות פעילים. הסטודנטים מתנסים בהתערבות ישירה עם שבעה פונים או חמישה פונים וקבוצה ומקבלים הדרכה אישית שבועית ממדריך מקצועי. עבודה מעשית קהילתית, הדרכה קבוצתית שנה ג' גב' אביטל בילר דגן ש ש"ס 4 נ"ז עבודת שדה הכשרה מעשית קהילתית: העמקת התודעה החברתית ופיתוח היכולת ליישום מעשי של ידע ודרכי התערבות בעבודה סוציאלית בתחום הקהילתי, באמצעות פיתוח וקידום התערבויות ברמת הקהילה ו/או בגישה קהילתית, בארגונים, שירותים חברתיים וסוכנויות ברחבי הגליל. לימודי השדה בתחום הקהילתי מתבצעים בימי שני מהצהריים, חצי יום בשבוע, בנוסף לעבודה המעשית הפרטנית. בניית ההתערבות הקהילתית נעשית מתוך הצרכים שאותרו בשדה ומאפשרת לסטודנטים ולארגונים למידה והשפעה פרקטית, על איכות חיי התושבים. מטרת למודי השדה בתחום הקהילתי, לפתח דמות מקצועית בעלת מיומנויות וכלים רלוונטיים לעבודה סוציאלית גם בפרקטיקה בתחום הקהילתי, תוך שילוב שיטות וכלי ההתערבות הנלמדים בקורסים הרלוונטיים, בקהילות פעילות ומצבי אמת. ההכשרה הקהילתית נעשית בדרך כלל בארגון נפרד מההכשרה הפרטנית, בצוותים של שניים- שלושה סטודנטים, בליווי איש מקצוע העובד בסוכנות ואחראי על ההתערבות ומעת לעת גם בהדרכת מדריכה קהילתית מטעם עו"ס קהילתית מצוות היחידה ללימודי שדה. הדרכה קבוצתית קהילתית: מתקיימת על ידי מדריכות קהילתיות מטעם היחידה ללימודי שדה. ההדרכה מתקיימת בקבוצות קטנות או בקבוצת השיבוץ, מעת לעת בשדה או במכללה, יחד עם המלווה )מפגשים משולשים( ו/או במפגשים בין הסטודנטים למדריכה הקהילתית. לרשות הסטודנטים והמדריכות הקהילתיות, ניתנת במערכת שעת הדרכה קהילתית בימי שני בצהריים. ההדרכה הקהילתית מתמקדת בסוגיות ובדילמות העולות מתוך יישום הפרקטיקה של העבודה הסוציאלית הקהילתית בשטח, ברכישת כלים מקצועיים והתמודדות עם העבודה בארגון ובצוות. ההשתתפות במפגשי ההדרכה הקבוצתית הקהילתית, שיקבעו מראש עם הסטודנטים, הינם חובה. שימו לב: הנסיעות לעבודה המעשית הן על חשבון הסטודנט, בהשתתפות המכללה. גובה ההשתתפות של הסטודנט הוא 1,500 שקלים.

50

50 החוג לעבודה סוציאלית לימודים לתואר בוגר B.A. ראש החוג: חברי הסגל האקדמי: פרופ' חבר: מרצה בכיר: מרצה: מורה: מדריך ד"ר: מורה משנה: ד"ר איילה כהן פרופ' דורון לביא. שנה"ל תשע"ט בעבודה סוציאלית ד"ר אביגיל מור,

קרא עוד

תוכנית הוראה תשע"א, לפי מרצה

תוכנית הוראה תשעא, לפי מרצה מבנה הלימודים תוכנית לימודים במ"א תשע"ג תוכנית לימודים מחייבת למחזור תשע"ג נא לשמור עד סיום הלימודים קורסי חובה של המגמה חובת בחירה קורסי מחקר )ראה פירוט( )ראה פירוט( )חובה לכולם בשנה ב( שיטות מחקר )88

קרא עוד

הפקולטה למדעי הרווחה והבריאות בית הספר לעבודה סוציאלית Faculty of Social Welfare & Health Sciences School of Social Work الكلية لعلوم الرفاه والصحة مد

הפקולטה למדעי הרווחה והבריאות בית הספר לעבודה סוציאלית Faculty of Social Welfare & Health Sciences School of Social Work الكلية لعلوم الرفاه والصحة مد שנה א' קורסי חובה - סמסטר א סמינר מגמה קלינית טרמה מערכת שעות מ"א - תשע"ח ילד ונוער מנהיגות ושינוי חברתי *נכון לתאריך 3/8/2017 ברית ושיקום משפחה 8-12 אלי זומר 288.4140 מיקי וינברג 288.4901 נינה קורן קריא

קרא עוד

המעבר לחטיבה עליונה

המעבר לחטיבה עליונה בס "ד בס "ד בס "ד עיריית אשדוד מקיף ז' הקריה אשדוד התשע "ב בית הספר ביכולת של התלמידים, ומאפשר בכל מסלול לגשת לבחינות הבגרות לפי יכולתו והישגיו הלימודים. בית הספר שכל תלמידי שכבה ט' ימשיכו ללמוד במסגרת

קרא עוד

מסמך ניתוח תפקיד מדריך קבוצה במע"ש תעשייתי. מגישות: ציפי בן שמואל מנהלת מע"ש תעשייתי - אקי"ם חדרה דיאנה אטלס מנהלת רש"ת אלווין אשקלון קורס מיומנויות נ

מסמך ניתוח תפקיד מדריך קבוצה במעש תעשייתי. מגישות: ציפי בן שמואל מנהלת מעש תעשייתי - אקים חדרה דיאנה אטלס מנהלת רשת אלווין אשקלון קורס מיומנויות נ מסמך ניתוח תפקיד מדריך קבוצה במע"ש תעשייתי. מגישות: ציפי בן שמואל מנהלת מע"ש תעשייתי - אקי"ם חדרה דיאנה אטלס מנהלת רש"ת אלווין אשקלון קורס מיומנויות ניהול ואבטחת איכות למנהלי מע"ש חדשים 2017 רכזות הקורס

קרא עוד

I PRO Skills כישורים לעולם העבודה I CAN I AM I GROW I BUILD I NET I MIX כל הזכויות שמורות לג'וינט ישראל- תבת 2017

I PRO Skills כישורים לעולם העבודה I CAN I AM I GROW I BUILD I NET I MIX כל הזכויות שמורות לג'וינט ישראל- תבת 2017 BULD MX כל הזכויות שמורות לג'וינט ישראל- תבת 2017 רקע לאור השינויים והמגמות בעולם העבודה, ביניהם גלובליזציה, דיגיטציה מואצת והתארכות תוחלת החיים, חשוב לבחון את אופן החשיבה שלנו על תעסוקה, קריירה ועל הכישורים

קרא עוד

טופס לסטודנטים שהחלו את לימודיהם תשע"ד התמחות: ביולוגיה טופס בדיקת מצב לימודים נועד לעזור לסטודנט* לעקוב אחר תכנית לימודיו. האחריות על תכנית הלימודים

טופס לסטודנטים שהחלו את לימודיהם תשעד התמחות: ביולוגיה טופס בדיקת מצב לימודים נועד לעזור לסטודנט* לעקוב אחר תכנית לימודיו. האחריות על תכנית הלימודים טופס בדיקת מצב לימודים נועד לעזור לסטודנט* לעקוב אחר תכנית לימודיו. האחריות על תכנית הלימודים היא של הסטודנט בלבד. כל הקורסים הרשומים בטופס הם חובה לימודית. כאשר הסטודנט סיים ללמוד את כל חובותיו הלימודים

קרא עוד

מנהל עסקים תואר ראשון שנה א' שם קורס אנגלית רמת טרום בסיסי א' שם המרצה קוד הקורס 698 מתכונת סמסטריאלי נקודות זכות אנגלית רמת טרום בסיסי ב' סמסטר

מנהל עסקים תואר ראשון שנה א' שם קורס אנגלית רמת טרום בסיסי א' שם המרצה קוד הקורס 698 מתכונת סמסטריאלי נקודות זכות אנגלית רמת טרום בסיסי ב' סמסטר מנהל עסקים תואר ראשון שנה א' אנגלית רמת טרום בסיסי א' שם המרצה 698 נות זכות 699 אנגלית רמת טרום בסיסי ב' 701 אנגלית רמת בסיסי 70 אנגלית רמת מתקדמים א' 107 אנגלית רמת מתקדמים ב' 800 8004 8006 810 מתמטיקה

קרא עוד

תואר שני M.A. בייעוץ ופיתוח ארגוני בית הספר למדעי ההתנהגות

תואר שני M.A. בייעוץ ופיתוח ארגוני בית הספר למדעי ההתנהגות תואר שני M.A. בייעוץ ופיתוח ארגוני בית הספר למדעי ההתנהגות תואר שני M.A. בייעוץ ופיתוח ארגוני המוסמך בייעוץ ופיתוח ארגוני נוסדה ב- 004 כתכנית הראשונה בארץ, בעלת חדשני וייחודי בנוף האקדמי, הרואה את היועץ

קרא עוד

מרכז הלימודים של החברה הפסיכואנליטית בישראל תכנית תלת שנתית ללימודי המשך בפסיכותרפיה פסיכואנליטית המעשה הטיפולי: בין תיאוריה לפרקטיקה תחילת התוכנית שנ

מרכז הלימודים של החברה הפסיכואנליטית בישראל תכנית תלת שנתית ללימודי המשך בפסיכותרפיה פסיכואנליטית המעשה הטיפולי: בין תיאוריה לפרקטיקה תחילת התוכנית שנ מרכז הלימודים של החברה הפסיכואנליטית בישראל תכנית תלת שנתית ללימודי המשך בפסיכותרפיה פסיכואנליטית המעשה הטיפולי: בין תיאוריה לפרקטיקה תחילת התוכנית שנה ל תשע ד 2013-2014 מרכז הלימודים של החברה הפסיכואנליטית

קרא עוד

הנחיות ונהלים לתמיכה מסוג סייעת לתלמידים עם אבחנות פסיכיאטריות עדכון שנה"ל תשע"ג המסמך מתייחס למידע אודות אבחנות פסיכיאטריות והמסמכים הקבילים הנדרשים

הנחיות ונהלים לתמיכה מסוג סייעת לתלמידים עם אבחנות פסיכיאטריות עדכון שנהל תשעג המסמך מתייחס למידע אודות אבחנות פסיכיאטריות והמסמכים הקבילים הנדרשים הנחיות ונהלים לתמיכה מסוג סייעת לתלמידים עם אבחנות פסיכיאטריות עדכון שנה"ל תשע"ג המסמך מתייחס למידע אודות אבחנות פסיכיאטריות והמסמכים הקבילים הנדרשים בוועדות. ניתן להקצות סייעת לילדים המצויים תחת קטגוריה

קרא עוד

רשימת השעורים לתואר ראשון במחלקה לחינוך-לשנה"ל תשנ"ט

רשימת השעורים לתואר ראשון במחלקה לחינוך-לשנהל תשנט 1 61.6.1.61 רשימת השעורים לתואר ראשון במחלקה לחינוך לשנה"ל תשע"ד )סימן מחשב 6( סטודנטים הלומדים במחלקה לחינוך ובמחלקה לפסיכולוגיה סטודנטים הלומדים במחלקות הנ"ל ילמדו את כל הקורסים המתודולוגיים הכמותיים

קרא עוד

טופס לסטודנטים שהחלו את לימודיהם תשע"ו התמחות: ביולוגיה טופס בדיקת מצב לימודים זה נועד לסייע לסטודנט/ית לעקוב אחר תכנית לימודיו/ה. המעקב והאחריות על ה

טופס לסטודנטים שהחלו את לימודיהם תשעו התמחות: ביולוגיה טופס בדיקת מצב לימודים זה נועד לסייע לסטודנט/ית לעקוב אחר תכנית לימודיו/ה. המעקב והאחריות על ה טופס בדיקת מצב לימודים זה נועד לסייע לסטודנט/ית לעקוב אחר תכנית לימודיו/ה. המעקב והאחריות על השלמת תכנית הלימודים חלה על הסטודנט/ית בלבד! כל הקורסים הרשומים בטופס הינם חובה לימודית )אלא אם נכתב אחרת(.

קרא עוד

עמוד 1 מתוך 5 הוועדה המקצועית לפסיכולוגיה קלינית י"ד אב, תשע"ו 18 אוגוסט, לימודי ליבה במגמות הקליניות, כישורים לתחילת התמחות, וההכשרה ב

עמוד 1 מתוך 5 הוועדה המקצועית לפסיכולוגיה קלינית יד אב, תשעו 18 אוגוסט, לימודי ליבה במגמות הקליניות, כישורים לתחילת התמחות, וההכשרה ב עמוד 1 מתוך 5 הוועדה המקצועית לפסיכולוגיה קלינית י"ד אב, תשע"ו 18 אוגוסט, 2016 252992816 לימודי ליבה במגמות הקליניות, כישורים לתחילת התמחות, וההכשרה בשדה השינויים והתמורות שחלו בתחום הפסיכולוגיה הקלינית

קרא עוד

<4D F736F F D20F2E1E5E3E420EEE7E5E9E1E5FA20E0E9F9E9FA2E646F63>

<4D F736F F D20F2E1E5E3E420EEE7E5E9E1E5FA20E0E9F9E9FA2E646F63> עבודת הגשה בפרויקט: מגיש: יובל מרגלית כיתה: י' 4 בי"ס: אורט" מילטון" בת ים תאריך: 31-5-2009 .1 מקום ההשמה בו הייתי הינו שירותי כבאות והצלה בעיר בת ים. שירותי הכבאות בבת ים, הינם חלק משירותי הכבאות הארצית

קרא עוד

הנחיות לבניית מערכת- ניהול שנה א', שנת-הלימודים תשע"ה סמסטר א ברוכים הבאים לתואר השני "ניהול וארגון מערכות חינוך" באקדמית גורדון. לפניכם מערכת שעות הל

הנחיות לבניית מערכת- ניהול שנה א', שנת-הלימודים תשעה סמסטר א ברוכים הבאים לתואר השני ניהול וארגון מערכות חינוך באקדמית גורדון. לפניכם מערכת שעות הל הנחיות לבניית מערכת- ניהול שנה א', שנת-הלימודים תשע"ה סמסטר א ברוכים הבאים לתואר השני "ניהול וארגון מערכות חינוך" באקדמית גורדון. לפניכם מערכת שעות הלימוד לשנה א'. במערכת משובצים מספר שיעורי בחירה, חלקם

קרא עוד

איזון סכרת באישפוז

איזון סכרת באישפוז רשיד שרית נאמנת סכרת RN מרכז רפואי ע"ש א. חולון וולפסון הכנת השטח, שיתוף פעולה של: הנהלת ביה"ח הנהלת הסיעוד מנהלי מחלקות אחיות אחראיות סוכרת היא הפרעה בחילוף החומרים הגורמת לעלייה ברמת הסוכר בדם ובמקרים

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 דרכי הראיון המסייע ממדי הראיון הייעוצי מבנה ותהליך פתיחה מבוא מוקד התערבות סיום מטרות פורקן יצירת קשר עיבוד רגשי איסוף מידע ארגון מידע הבנה תובנה מתן מידע. שינוי חשיבתי שינוי התנהגותי פתרון בעיות קידום

קרא עוד

מטלת סיום שם הקורס: מורי מורים "עברית על הרצף" מוגשת ל- ד"ר האני מוסא תאריך הגשה: מגישה: זייד עביר יסודי ספר בית קחאוש אלפחם אום 1

מטלת סיום שם הקורס: מורי מורים עברית על הרצף מוגשת ל- דר האני מוסא תאריך הגשה: מגישה: זייד עביר יסודי ספר בית קחאוש אלפחם אום 1 מטלת סיום שם הקורס: מורי מורים "עברית על הרצף" מוגשת ל ד"ר האני מוסא תאריך הגשה: 10.10.2016 מגישה: זייד עביר יסודי ספר בית קחאוש אלפחם אום 1 הקדמה רכישתה של שפה שניה או זרה היא תופעה לשונית פסיכולוגית,

קרא עוד

השפעת רמת המוטיבציה על הקשר בין תפיסת הסיכון ותפיסת התועלת של שירות צבאי קרבי בקרב בנים לפני גיוס

השפעת רמת המוטיבציה על הקשר בין תפיסת הסיכון ותפיסת התועלת של שירות צבאי קרבי בקרב בנים לפני גיוס כללי אתיקה ודילמות אתיות בעבודה עם קטינים יום עיון קוד האתיקה עדכון 2017 ינואר 2017 יונת בורנשטיין בר-יוסף yonatbor@gmail.com 052-3862232 מאפיינים ייחודיים לעבודת הפסיכולוג עם קטינים התערבות פסיכולוגית

קרא עוד

תהליכים מרכזיים שעברו הורים לאנשים המתמודדים עם מחלת נפש שהשתתפו ב'התערבות קבוצתית להפחתת סטיגמה עצמית' (Family-NECT)

תהליכים מרכזיים שעברו הורים  לאנשים המתמודדים עם מחלת נפש שהשתתפו  ב'התערבות קבוצתית להפחתת סטיגמה עצמית'  (Family-NECT) עמית ימין, דיויד רועה ואורית קרניאלי-מילר החוג לבריאות נפש קהילתית אוניברסיטת חיפה 2014 מטרת המחקר הבנת תהליכים מרכזיים אותם עברו הורים לאנשים המתמודדים עם מחלת נפש, שהשתתפו בהתערבות קבוצתית להפחתת סטיגמה

קרא עוד

מכרז לבחירת רכז התחדשות עירונית במחלקת קהילה.docx ט' 1

מכרז לבחירת רכז התחדשות עירונית במחלקת קהילה.docx ט' 1 החברה הכלכלית לראשון לציון בע"מ רחוב ירושלים 2, ראשון לציון מכרז פומבי מספר 2/2019 לבחירת רכז נושא התחדשות עירונית במחלקה לעבודה קהילתית בשילוב עם מנהלת בינוי-פינוי-בינוי רמת אליהו החברה הכלכלית לראשון

קרא עוד

ללא כותרת שקופית

ללא כותרת שקופית סביבת הלימוד החוץ כיתתית ניר אוריון המחלקה להוראת המדעים מכון ויצמן למדע גישה הוליסטית לסביבת הלימוד החוץ-כיתתית הגברת מידת ורמת השימוש בסביבה החוץ-כיתתית דורשת התמודדות עם השאלות הבאות: (1) מהי סביבה

קרא עוד

החינוך הגופני בבית הספר מה רצוי ? מהו מקומה ש המכללה?

החינוך הגופני בבית הספר מה רצוי ? מהו מקומה ש המכללה? חינוך גופני מתפיסת עולם לתוכנית לימודים המכללה ד"ר איתן אלדר האקדמית בוינגייט מה משפיע על תפיסת עולם של המורה? התנסות עבר )מה שהיה הוא שיהיה??( שירות צבאי תפיסה / הכתבה פוליטית גלובלית ומקומית מערכת הכשרה

קרא עוד

תכנית לימודים לקורס מורי דרך מוסמכים

תכנית לימודים לקורס מורי דרך מוסמכים החוג לגאוגרפיה ולימודי סביבה החוג לארכיאולוגיה בית הספר לתיירות בישראל תואר ראשון למורי דרך בחוג לגאוגרפיה סביבה ובחוג לארכיאולוגיה ולימודי מטרת התוכנית החוג לגאוגרפיה ולימודי סביבה והחוג לארכיאולוגיה

קרא עוד

דרישות המחלקה לשנת הלימודים התשע''ז ה מ ח ל ק ה ל ת ל מ ו ד ע " ש נ פ ת ל - י פ ה ה מ ג מ ה ל ת ל מ ו ד ראש המחלקה: פרופסור אמריטוס: פרופסור מן המנין:

דרישות המחלקה לשנת הלימודים התשע''ז ה מ ח ל ק ה ל ת ל מ ו ד ע  ש נ פ ת ל - י פ ה ה מ ג מ ה ל ת ל מ ו ד ראש המחלקה: פרופסור אמריטוס: פרופסור מן המנין: ה מ ח ל ק ה ל ת ל מ ו ד ע " ש נ פ ת ל - י פ ה ה מ ג מ ה ל ת ל מ ו ד ראש המחלקה: פרופסור אמריטוס: פרופסור מן המנין: פרופסור חבר: מרצה בכיר: מורה בכיר: מרצה: מורה : דואר אלקטרוני: ד''ר אהרן עמית י' ריבלין,

קרא עוד

Slide 1

Slide 1 מיהו מהנדס המערכת? סיפורו של פיתוח מסלול הכשרה יובל קורן*- ראש תחום פיתוח למידה, מאי 2011 הבטחתי בכנס ערוץ תקשורת למתעניינים- סלולארי רפאל 052-4291457 * מטרות ההרצאה חשיפה לפרויקט פיתוח הדרכה בעולם תכן

קרא עוד

שנה א' - מסלול 1 (3 ימים מרוכזים) - סמסטר א'

שנה א' - מסלול 1 (3 ימים מרוכזים) - סמסטר א' שנה א' - מסלול יום - סמסטר א' 13:30-16:00 שער למשפט* עו"ד מיכל אהרוני 10:00-13:30 מבוא למשפט השוואתי ד"ר רונית דוניץ קידר 14:00-16:30 דיני עונשין פרופ' בועז סנג'רו אנגלית רמות טרום בסיסי א'/טרום בסיסי

קרא עוד

Microsoft Word - Medical NLP

Microsoft Word - Medical NLP Medical Neuro-Linguistic Programming ביה"ס לרפואת כאב, הקריה הרפואית רמב"ם בחסות אונ' חיפה, הפקולטה ללימודי רווחה ובריאות, היחידה ללימודי המשך תכנית שנתית 2012-2013 - יועץ אקדמי - רמב"ם. ד"ר סיימון וולפסון

קרא עוד

אוקטובר 2007 מחקר מס 21 תקציר מנהלים הקמתם של אזורי תעשייה משותפים במגזר הערבי מחמוד ח טיב עמית קורת מכון מילקן

אוקטובר 2007 מחקר מס 21 תקציר מנהלים הקמתם של אזורי תעשייה משותפים במגזר הערבי מחמוד ח טיב עמית קורת מכון מילקן אוקטובר 2007 מחקר מס 21 תקציר מנהלים מחמוד ח טיב עמית קורת מכון מילקן על אודות תוכנית עמיתי קורת מכון מילקן תוכנית עמיתי קורת מכון מילקן מקדמת את הצמיחה הכלכלית בישראל באמצעות התמקדות בפתרונות חדשניים,

קרא עוד

Microsoft PowerPoint - TeacherShortcoming_Goldstein

Microsoft PowerPoint - TeacherShortcoming_Goldstein שילוב טכנולוגיות מידע בהכשרת מורים ד"ר אולז'ן גולדשטיין מכון מופ"ת ומכללת קיי 1 נושאים לאילו מטרות משלבים טכנולוגיות מידע בהכשרת מורים? כיצד מורי המורים משלבים בהוראה את טכנולוגיות מידע? כיצד מכשירים את

קרא עוד

המשכן לאמנויות ע"ש ד"ר ראובן הכט ביה"ס לאמנויות, החוג לתיאטרון Faculty of Humanities, Dr. Hecht Arts Center, School of the Arts, the Theatre Dept. סטו

המשכן לאמנויות עש דר ראובן הכט ביהס לאמנויות, החוג לתיאטרון Faculty of Humanities, Dr. Hecht Arts Center, School of the Arts, the Theatre Dept. סטו סטודנטים במסלול הדו חוגי ובאפיק פסיכותיאטרלי יקרים, יום רביעי תשרי תשע"ט /09/8 סגל ההוראה של החוג לתיאטרון מברך אתכם לרגל פתיחת שנת הלימודים החדשה, ומאחל לכם, מכל הלב, שנת לימודים מאתגרת ורבת הצלחות והישגים!

קרא עוד

כתיבת דו"ח אבחון ארגוני

כתיבת דוח אבחון ארגוני 1 כתיבת דו"ח אבחון ארגוני 2 כמה מילים מקדימות על התוכן... - האופן בו אנו מנתחים את הארגון נשען על הפרדיגמות שלנו אודות השאלות מהו ארגון? מהי אפקטיביות ארגונית? אבחון ארגוני מיטבי מנתח את המערכת הארגונית

קרא עוד

פעילות לגן חובה פעילות מלווה לשיר "אני נשאר אני" שכתבה דתיה בן דור העוסק בהבעת רגשות ובזהות מטרות: הילדים יבינו שלבני אדם יש רגשות שונים, לפעמים שמחים

פעילות לגן חובה פעילות מלווה לשיר אני נשאר אני שכתבה דתיה בן דור העוסק בהבעת רגשות ובזהות מטרות: הילדים יבינו שלבני אדם יש רגשות שונים, לפעמים שמחים פעילות לגן חובה פעילות מלווה לשיר "אני נשאר אני" שכתבה דתיה בן דור העוסק בהבעת רגשות ובזהות מטרות: הילדים יבינו שלבני אדם יש רגשות שונים, לפעמים שמחים ולפעמים עצובים, אבל האדם עצמו לא משתנה. הילדים יבינו

קרא עוד

أكاديمية القاسمي كلية أكاديمية للتربية אקדמיית אלקאסמי מכללה אקדמית לחינוך שאלון שביעות רצון בהוראה זועבי מחמוד, 1992

أكاديمية القاسمي كلية أكاديمية للتربية אקדמיית אלקאסמי מכללה אקדמית לחינוך שאלון שביעות רצון בהוראה זועבי מחמוד, 1992 שאלון שביעות רצון בהוראה זועבי מחמוד, 1992 הקשר בין מנהיגות המנהל של בית הספר לבין הרגשתם של המורים ו תפקודם בכיתה במערכת החינוך הערבית בישראל מאת : מחמוד זועבי בהדרכת : ד"רציפורה שכטמן ד"ר מיכאל כץ עבודת

קרא עוד

Microsoft Word - D70.doc

Microsoft Word - D70.doc בית ספר גבריאלי הכרמל (מנהלת-צופיה יועד) במהלך השנה ולקראת סופה נערכו שיחות אישיות של המנהלת עם כל מורה ומורה בבית הספר. לקראת שיחה זו כתבו המורים את מה שבכוונתם להעלות באותה שיחה. המורים התבקשו להציב

קרא עוד

הצעה לתוכנית לימודים

הצעה לתוכנית לימודים תואר ראשון הדרישות למקצוע מורחב עת עתיקה: 1 הרצאה קווי יסוד מקרא 1 הרצאה קווי יסוד 1 תרגיל קווי יסוד 1 הרצאה מתקדמת 1 תרגיל 1 סמינריון 14 ש"ש היסטוריה כללית-המזרח הקדום או יוון ורומא ימי הביניים: 5 ש"ש

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 ניהול הבטיחות לקחים תובנות ואתגרים השפעת השלכות תקנות ארגון הפיקוח על העבודה תכנית לניהול הבטיחות התשע"ג 2013 1 כמה פרטים אמיר 2 השכלה : הנדסת מכונות )B.Sc( מנהל עסקים )M.B.A( הנדסת בטיחות )M.Sc( דוקטורט

קרא עוד

מבט על הוראת תלמידים מחוננים ומצטיינים בכיתה רגילה

מבט על הוראת תלמידים מחוננים ומצטיינים בכיתה רגילה מבט על הוראת תלמידים מחוננים ומצטיינים בכיתה רגילה המחלקה להוראת המדעים, נעמה בני מכון ויצמן למדע בקרב מבוגרים: בקרב מבוגרים הקביעה מבוססת מעשים/תוצרים/ביצועים. אנשים אלו הוכיחו במעשים/ביצועים/תוצרים פעולות

קרא עוד

חינוך לשוני הוראת קריאה: נקודת מבט של הערכה: מהן הסוגיות שבהן ידע מחקרי עשוי לסייע בעיצוב מדיניות ועשייה?

חינוך לשוני הוראת קריאה:  נקודת מבט של הערכה: מהן הסוגיות שבהן ידע מחקרי עשוי לסייע בעיצוב מדיניות ועשייה? חינוך לשוני שפה ערבית סוגיות שבהן ידע מחקרי עשוי לסייע בעיצוב מדיניות ועשייה - נקודת מבט של הערכה מפגש לימודי 7.7.2011 אימאן עואדיה מנהלת תחום מבחנים בערבית - הרשות הארצית 2011# 1 מהי? היא הגוף המוביל

קרא עוד

המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דיו ילין

המכללה האקדמית לחינוך עש דיו ילין ירושלים, אייר, תשע"ה למנהלי בתי הספר ולרכזי ומורי המתמטיקה שלום רב אנו מבקשים לעניין אתכם בתכנית " הכשרת מורים להוראת תלמידים ברוכי כישרון במתמטיקה ובמדע ומסגרת לטיפוח תלמידים ברוכי כישרון במתמטיקה ובמדע"

קרא עוד

קריית החינוך ע"ש עמוס דה שליט חטיבה עליונה סיכום מחצית א' שכבת י"א הסתיימה לה המחצית הראשונה, בשנה מאתגרת - שנת בגרויות ראשונה לשכבה. במקביל ללימודים

קריית החינוך עש עמוס דה שליט חטיבה עליונה סיכום מחצית א' שכבת יא הסתיימה לה המחצית הראשונה, בשנה מאתגרת - שנת בגרויות ראשונה לשכבה. במקביל ללימודים סיכום מחצית א' שכבת י"א הסתיימה לה המחצית הראשונה, בשנה מאתגרת - שנת בגרויות ראשונה לשכבה. במקביל ללימודים נערכו מגוון פעילויות ואירועים שתיבלו את הלימודים והכינו את התלמידים לקראת העתיד. לימודים - בסוף

קרא עוד

untitled

untitled ש 2 תאריך עדכון: 11/12 שם ומספר הקורס: סמינריון בניהול ובהתנהגות ארגונית 70-721/70-722/70-727-01 סוג הקורס: (סמינריון) שנת לימודים: תשע"ג סמסטר: שנתי היקף שעות: "ש סילבוס זה מופיע באתר ביה"ס למנ"ע 1. מטרות

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 אלון בבצ' קו, פסיכולוג מוסמך המרכז להורות באוניברסיטת ייל,)YALE( ארה"ב מטרות הסדנה העברת ידע מבוסס מחקר בתחום בעיות התנהגות אצל הילדים. הצגת הטיפול שנחשב ה standard gold בתחום בעיות התנהגות. הצגת מידע

קרא עוד

תהליך הגשה והנחיות כתיבה לעבודת גמר / תזה פרקים הקדמה תהליך הגשת עבודת המחקר ואישורה הנחיות תוכן לעבודת המחקר הנחיות כתיבה לעבודת המחקר הקדמה במסגרת ל

תהליך הגשה והנחיות כתיבה לעבודת גמר / תזה פרקים הקדמה תהליך הגשת עבודת המחקר ואישורה הנחיות תוכן לעבודת המחקר הנחיות כתיבה לעבודת המחקר הקדמה במסגרת ל תהליך הגשה והנחיות כתיבה לעבודת גמר / תזה פרקים הקדמה תהליך הגשת עבודת המחקר ואישורה הנחיות תוכן לעבודת המחקר הנחיות כתיבה לעבודת המחקר הקדמה במסגרת לימודי החוג לפסיכולוגיה תואר שני במרכז האוניברסיטאי

קרא עוד

ריבוי תפקידים, קונפליקט בין-תפקידי והעצמה אצל פעילים קהילתיים משכונות מצוקה בישראל

ריבוי תפקידים, קונפליקט בין-תפקידי והעצמה אצל פעילים קהילתיים משכונות מצוקה בישראל ריבוי תפקידים, קונפליקט בין-תפקידי והעצמה אצל פעילים קהילתיים משכונות מצוקה בישראל ד"ר דורית ברפמן ריבוי תפקידים מקבץ של מצבים במערכת החברתית אשר יש בהם ציפיות, זכויות, מחויבויות ואחריות ( Moen.)et al.,

קרא עוד

Microsoft PowerPoint - ציפי זלקוביץ ואולז'ן גולדשטיין - מושב 3 [Read-Only] [Compatibility Mode]

Microsoft PowerPoint - ציפי זלקוביץ ואולז'ן גולדשטיין - מושב 3 [Read-Only] [Compatibility Mode] רשת עמיתי מחקר ציפי זלקוביץ "טכנולוגיות מידע במכללות לחינוך", מופ"ת וסמינר הקיבוצים אולז'ן גולדשטיין רשת עמיתי מחקר "טכנולוגיות מידע במכללות לחינוך", מופ"ת ומכללת קיי כנס "מיומנויות המאה ה- 21 בהוראה ובהכשרת

קרא עוד

" תלמידים מלמדים תלמידים."

 תלמידים מלמדים תלמידים. " תלמידים מלמדים תלמידים." פרוייקט של צוות מתמטיקה, בית ספר כפר-הירוק איך הכל התחיל... הנהלת בית הספר העל-יסודי הכפר הירוק יזמה פרויקט בית ספרי: "למידה ללא מבחנים- הוראה משמעותית", צוות המתמטיקה החליט

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 שלומית לויט "עץ החשיבה" שלמה יונה- העמותה לחינוך מתמטי לכל מציגים: "ימין ושמאל- לומדים חשבון" 4 מקורות קושי להתמצאות במרחב אצל ילדים תפיסה אפיזודית התנהגות ייצוגית מוגבלת. היעדר מושגים ומונחים. אגוצנטריות.

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 תפקיד המנחה בארגונים דני לוי OD - פתיחת המושב: תפקיד המנחה בארגונים כנגזר מתפקיד יועץ OD דני לוי ( 15 ד'( הרצאה ראשונה: המנחה כאומן לבין ארגון וערכיו העסקיים ניר גולן ( 25 ד'( "דאדא" במפגש בין ערכיו המקצועיים,

קרא עוד

כנס הסברה בנושא ההוסטל

כנס הסברה בנושא ההוסטל כנס הסברה בנושא ההוסטל 8/7/2018 1 תחילת האירוע 25/5/18 למועצה המקומית ולתושבים נודע לראשונה על הקמת הוסטל לדרי רחוב ונפגעי התמכרויות מפרסומים ברשתות החברתיות ולא בעדכון מסודר. מיקומו: שדרות בן גוריון 5,

קרא עוד

שעות יום א' הוראה קלינית בהתפתחות שפה ודיבור- תצפיות הוראה קלינית בשמיעה יום ב' אודיולוגיה בסיסית ד"ר י. זלץ מ

שעות יום א' הוראה קלינית בהתפתחות שפה ודיבור- תצפיות הוראה קלינית בשמיעה יום ב' אודיולוגיה בסיסית דר י. זלץ מ 0815-1615 בהתפתחות ודיבור- תצפיות בסיסית ד"ר י. זלץ מערכת לימודים שנה א' סמסטר א'- תשע"ח 1000-1230 אקוסטיקה במדעי ה והדיבור ד"ר נ. אמיר תרגיל- אקוסטיקה במדעי ה ד"ר נ. אמיר התפתחות שפתית מוקדמת- התנסות

קרא עוד

מערכת הבריאות בישראל שנה א ppt לפורטל [לקריאה בלבד]

מערכת הבריאות בישראל שנה א ppt לפורטל [לקריאה בלבד] מערכת הבריאות בישראל גולדשמידט לידיה R.N M.A 2012 בריאות בישראל מוסדות משרד הבריאות קופות חולים מוסדות ציבוריים: בתי חולם, מד"א, אגודות מוסדות פרטיים: בתי חולים, שירותי רפואת שיניים שירותי בריאו ת השירותים

קרא עוד

<4D F736F F D20EEE3F8E9EA20F2E1E5E3FA20E4E2EEF820EEF2E5E3EBEF20EEF8F F325F205F325F2E646F63>

<4D F736F F D20EEE3F8E9EA20F2E1E5E3FA20E4E2EEF820EEF2E5E3EBEF20EEF8F F325F205F325F2E646F63> המכללה האקדמית אחוה לימודי תואר שני בתכנית: "תרבות עם ישראל והוראתה" מדריך עבודת הגמר לתואר שני שנה"ל תשע"ב הנחיות לסטודנטים אדר תשע"ב מרץ 2012 1 תוכן עניינים 3 4 4 5 6 מבוא... עבודת גמר יישומית או מחקרית...

קרא עוד

פקולטה לחינוך מנהל סטודנטים Beit Berl College الكلية االكاديمية بيت بيرل 20/06/2016 י"ד/סיון/תשע"ו ייעוץ וירטואלי הרכבת מערכת )רישום לקורסים( באמצעות

פקולטה לחינוך מנהל סטודנטים Beit Berl College الكلية االكاديمية بيت بيرل 20/06/2016 יד/סיון/תשעו ייעוץ וירטואלי הרכבת מערכת )רישום לקורסים( באמצעות 20/06/2016 י"ד/סיון/תשע"ו ייעוץ וירטואלי הרכבת מערכת )רישום לקורסים( באמצעות האינטרנט שלום רב, לנוחותכם, הרכבת המערכת לשנה"ל תשע"ז תתבצע באמצעות האינטרנט ייעוץ וירטואלי. הרכבת המערכת )רישום לקורסים( תעשה

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation הנח את הפלאפון במרכז החדר סדנאות ליבה למאמנים משמעת עצמית מטרות הסדנה הקניית כלים לבניית משמעת עצמית אצל השחקנים הקניית כלים ליצירת מאמץ מרבי, ניהול רגשות ואיפוק מודל ערכי הליבה מיצוי עצמי משמעת עצמית

קרא עוד

גילוי דעת 74.doc

גילוי דעת 74.doc גילוי דעת 74 תכנון הביקורת תוכן העניינים סעיפים 4-8 - 10-1 5 9 מבוא תכנון העבודה התכנון הכולל של הביקורת 12-11 13 14 15 תוכנית הביקורת שינויים בתכנון הכולל של הביקורת ובתוכנית הביקורת מונחים תחילה אושר

קרא עוד

הצהרת בריאות וכשירות מועמדים ללימודים בבית הספר לסיעוד של המכללה האקדמית עמק יזרעאל ע"ש מקס שטרן )להלן: "המכללה האקדמית"( מבוא הסבר למועמד והנך היות מ

הצהרת בריאות וכשירות מועמדים ללימודים בבית הספר לסיעוד של המכללה האקדמית עמק יזרעאל עש מקס שטרן )להלן: המכללה האקדמית( מבוא הסבר למועמד והנך היות מ הצהרת בריאות וכשירות מועמדים ללימודים בבית הספר לסיעוד של המכללה האקדמית עמק יזרעאל ע"ש מקס שטרן )להלן: "המכללה האקדמית"( מבוא הסבר למועמד והנך היות מועמד ללימודי סיעוד והיות טרם הגשתך לבחינות הרישוי של

קרא עוד

תוכן עניינים חוקי יסוד חוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו...1 חוק-יסוד: חופש העיסוק...3 שוויון ההזדמנויות בעבודה חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, התשמ"ח

תוכן עניינים חוקי יסוד חוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו...1 חוק-יסוד: חופש העיסוק...3 שוויון ההזדמנויות בעבודה חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, התשמח תוכן עניינים חוקי יסוד חוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו...1 חוק-יסוד: חופש העיסוק...3 שוויון ההזדמנויות בעבודה חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, התשמ"ח- 1988...5 תקנות שוויון הזדמנויות בעבודה )חובת מסירת הודעה

קרא עוד

Engage חשיפה ראשונית לפרויקט אירופאי ייחודי הקניית כלים למעורבות פעילה בנושאי מדע-חברה לכלל אזרחי העתיד חזית המדע והטכנולוגיה אוריינות מדעית לחיים שית

Engage חשיפה ראשונית לפרויקט אירופאי ייחודי הקניית כלים למעורבות פעילה בנושאי מדע-חברה לכלל אזרחי העתיד חזית המדע והטכנולוגיה אוריינות מדעית לחיים שית Engage חשיפה ראשונית לפרויקט אירופאי ייחודי הקניית כלים למעורבות פעילה בנושאי מדע-חברה לכלל אזרחי העתיד חזית המדע והטכנולוגיה אוריינות מדעית לחיים שיתוף פעולה בין מורים שיח טיעוני (ארגומנטציה) בקרב תלמידים

קרא עוד

מדינת ישראל משרד החינוך המינהל הפדגוגי אגף א' חינוך ילדים ונוער בסיכון משרד העבודה הרווחה האגף לשרותים חברתיים ואישיים השרות לילד ולנער משרד החינוך הא

מדינת ישראל משרד החינוך המינהל הפדגוגי אגף א' חינוך ילדים ונוער בסיכון משרד העבודה הרווחה האגף לשרותים חברתיים ואישיים השרות לילד ולנער משרד החינוך הא לכבוד ראשי רשויות מנהלי מחלקות לשירותים חברתיים מנהלי מחלקות חינוך מנהלי מחלקות הנוער מרכזי התכנית הלאומית בישוב א, ג, נ. הנדון: הפעלת מרכז נוער ויש מצ"ב-מודל משולב ביישובכם פועלים מספר שירותים לבני הנוער

קרא עוד

מצגת של PowerPoint

מצגת של PowerPoint ועדת היגוי ות 2015 מאי 2016 סדר יום ועדת היגוי ות מלון יהודה 2.5.2016 2015 10:30 11:15 התכנסות וארוחת בוקר - 11:30 פתיחה וברכות 11:15 11:30 12:30 סיכום 2015 - דוח סטטוס ות 2015 הצגת עיקרי הדברים ודיון

קרא עוד

התאחדות מגדלי בקר בישראל ISRAEL CATTLE BREEDER S ASSOCIATION 12 באוגוסט, 2018 דוח מנכ"ל ימי קרב ומתיחות בעוטף עזה מלחמת ההתשה הנערכת ברחבי הדרום כבר מ

התאחדות מגדלי בקר בישראל ISRAEL CATTLE BREEDER S ASSOCIATION 12 באוגוסט, 2018 דוח מנכל ימי קרב ומתיחות בעוטף עזה מלחמת ההתשה הנערכת ברחבי הדרום כבר מ 12 באוגוסט, 2018 דוח מנכ"ל ימי קרב ומתיחות בעוטף עזה מלחמת ההתשה הנערכת ברחבי הדרום כבר מספר חודשים, כולל ימי קרב מורכבים, "תפסה" את המערכות התומכות בענף ברמת מוכנות גבוהה. השיקולים של שמירה על נהלים רגילים

קרא עוד

הורות אחרת

הורות אחרת המרכז להורות אחרת הורות משותפת רחלי בר-אור גידי שביט טל. 053-4266496 Horut.acheret@gmail.com אתר המרכז www.alp.org.il המרכז להורות אחרת הוקם ע"י רחלי בר אור וגידי שביט ב 1994, נכון לינואר 2017 נולדו במסגרת

קרא עוד

מיזכר

מיזכר קול קורא להגשת מלגה למשפטנים יוצאי אתיופיה ע"ש עו"ד צבי מיתר ז"ל שנה"ל תשע"ו רקע כללי מזה ארבע עשר שנים, העניקו עו"ד צבי מיתר ומשרד עורכי הדין מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות עורכי דין, מלגות נדיבות לסטודנטים

קרא עוד

שם הקורס: סוג הקורס: שנה"ל: דרישות קדם: מרצה/ים: אסיסטנט/ עוזר/ת הוראה: שעות קבלה: סילבוס ביה"ס לעיצוב וחדשנות - תואר 1 שרטוט אדריכלי 2- טכנולוגיות פנ

שם הקורס: סוג הקורס: שנהל: דרישות קדם: מרצה/ים: אסיסטנט/ עוזר/ת הוראה: שעות קבלה: סילבוס ביהס לעיצוב וחדשנות - תואר 1 שרטוט אדריכלי 2- טכנולוגיות פנ שם הקורס: סוג הקורס: שנה"ל: דרישות קדם: מרצה/ים: אסיסטנט/ עוזר/ת הוראה: שעות קבלה: סילבוס ביה"ס לעיצוב וחדשנות - תואר 1 שרטוט אדריכלי 2- טכנולוגיות פנים, מערכות ופרטים חובה תשע"ח א' סמסטר: שרטוט אדריכלי

קרא עוד

תהליך קבלת החלטות בניהול

תהליך קבלת החלטות בניהול תהליך קבלת החלטות בניהול לידיה גולדשמידט 2011 מהו תהליך קבלת החלטות? תהליך אק טיבי וקריטי קבלת החלטות בנושאים פשו טים ורוטיניים שפתרונן מובנה בחירה בין אל טרנטיבות החלטות מורכבות הדורשות פתרונות יצירתיים

קרא עוד

?????? ???? rtf

?????? ???? rtf 1/8/21 המכללה האקדמית ספיר הנדסה שנה א' תוכנית מעבר ללימודי הנדסה בפקולטה למדעי ההנדסה אוניברסיטת בן גוריון בנגב מטרת התוכנית התחלת הלימודים, ההמשך והשלמת התואר באוניברסיטת בן גוריון בנגב בפקולטה למדעי

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 איה: פו: איה: פו: "מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר?" "שואל את עצמי מה אני אוכל הבוקר..ומה אתה?" "אני שואל איזה דבר מסעיר יקרה לי היום.." "זה בדיוק אותו הדבר.." אימון לקריירה מאסטרטגיה לפרקטיקה ממוקדת תוצאות

קרא עוד

תקנון לדרגות קידום מורה בכיר/מרצה/מרצה בכיר/ מרצה בכיר א' מכללת אלקאסמי 3102/3102 תשע"ד ועדת המינויים המוסדית

תקנון לדרגות קידום מורה בכיר/מרצה/מרצה בכיר/ מרצה בכיר א' מכללת אלקאסמי 3102/3102 תשעד ועדת המינויים המוסדית תקנון לדרגות קידום מורה בכיר/מרצה/מרצה בכיר/ מרצה בכיר א' מכללת אלקאסמי 3102/3102 תשע"ד ועדת המינויים המוסדית 1. כללי מטרת הכללים להנהגת דרגות קידום היא לקדם את המעמד האקדמי של המוסדות האקדמיים להכשרת

קרא עוד

ברוכים הבאים להולנד לעיתים קרובות אני מתבקשת לתאר את החוויה של גידול ילד עם צרכים מיוחדים, כדי לנסות לעזור לאנשים רגילים שלא מכירים חוויה יחודית זאת

ברוכים הבאים להולנד  לעיתים קרובות אני מתבקשת לתאר את החוויה של גידול ילד עם צרכים מיוחדים, כדי לנסות לעזור לאנשים רגילים שלא מכירים חוויה יחודית זאת רביבים ייעוץ והנחייה בע"מ מכון לטיוב ההון האנושי בארגון לעיתים קרובות אני מתבקשת לתאר את החוויה של גידול ילד עם צרכים מיוחדים, כדי לנסות לעזור לאנשים רגילים שלא מכירים חוויה יחודית זאת להבין, לנסות ולדעת

קרא עוד

שאלות ותשובות צרכים מיוחדים שעת חירום

שאלות ותשובות צרכים מיוחדים שעת חירום קובץ שאלות ותשובות לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים בקרו באתר האינטרנט של פיקוד העורף www.oref.org.il מרכז המידע של פיקוד העורף 7021 אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים )נכים, קשישים, כבדי שמיעה( ש: מהם העקרונות

קרא עוד

23 ביולי 2103 קובץ הנהלים של המסלול האקדמי נוהל 3 א' - גיוס עובד חדש מטרת הנוהל לקבוע את ההליכים לביצוע תהליך גיוס וקליטת עובדים מנהליים חדשים במסלול

23 ביולי 2103 קובץ הנהלים של המסלול האקדמי נוהל 3 א' - גיוס עובד חדש מטרת הנוהל לקבוע את ההליכים לביצוע תהליך גיוס וקליטת עובדים מנהליים חדשים במסלול 23 ביולי 2103 קובץ הנהלים של המסלול האקדמי נוהל 3 א' - גיוס עובד חדש מטרת הנוהל לקבוע את ההליכים לביצוע תהליך גיוס וקליטת עובדים מנהליים חדשים במסלול האקדמי. הנוהל מתייחס לגיוס עובד קבוע, עובד בהסכם אישי

קרא עוד

שוויון הזדמנויות

שוויון הזדמנויות מדיניות של הערכת מורים ואיכות ההוראה פאדיה נאסר-אבו אלהיג'א אוניברסיטת תל אביב, מכללת סכנין להכשרת עובדי הוראה והמכללה האקדמית בית ברל 10.11.2010 כנס 1 מכון ואן ליר מדיניות של הערכת מורים: - מטרות ההערכה

קרא עוד

תאריך עדכון:

תאריך עדכון: שם ומספר הקורס: תאריך עדכון: דיני ויחסי עבודה - 7430256 סוג הקורס: שיעור 2 שנת לימודים: תשע"ז סמסטר: א היקף שעות: אתר הקורס באינטרנט: ------------ א. מטרות הקורס להקנות לסטודנטים שאינם בעלי השכלה משפטית

קרא עוד

أكاديمية القاسمي كلية أكاديمية للتربية אקדמיית אלקאסמי מכללה אקדמית לחינוך שאלון מוטיבציה פנימית סטופ-הראל, 2002

أكاديمية القاسمي كلية أكاديمية للتربية אקדמיית אלקאסמי מכללה אקדמית לחינוך שאלון מוטיבציה פנימית סטופ-הראל, 2002 שאלון מוטיבציה פנימית סטופ-הראל, 00 מדוע יורדת המוטיבציה הפנימית ללמידה? הבדלים בין בתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים במוטיבציה פנימית ובמשתנים המקושרים אליה מאת : אורית סטופ-הראל בהדרכת : ד"ר ג'ני קורמן

קרא עוד

Microsoft Word - taskif schol11 text only.doc

Microsoft Word - taskif schol11 text only.doc לימודי התמודדות עם אובדן ושכול - טנטולוגיה מנהלת אקדמית: ד"ר הניה שנון קליין ראש המחלקה להשתלמויות ולימודי המשך: ד"ר אילנה סבר תשס"ח רקע ישראל היא מדינה רווית אובדן ושכול הנזקקת למספר גדול יחסית של אנשי

קרא עוד

שאלון אבחון תרבות ארגונית

שאלון אבחון תרבות ארגונית שאלון: אבחון תרבות ארגונית על פי : Cameron, E. and Quinn, R. Diagnosing and changing organizational culture Edison Wesley 1999. 1 לפניך שש שאלות הנוגעות לאבחון תרבות ארגונית. בכל שאלה מוצגים ארבעה איפיונים

קרא עוד

פרופיל ארגוני - תדריך להכרת שירות - מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעו

פרופיל ארגוני - תדריך להכרת שירות - מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעו פרופיל ארגוני תדריך להכרת שירות מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעות פתיחה ונעילה. מספרי טלפון בשירות ובבית עובדים בכירים

קרא עוד

ביעור חומר ארכיוני

ביעור חומר ארכיוני 1 1. מ ט ר ה: מטרת הוראה זו לקבוע סדרים והנחיות לביעור חומר ארכיוני נטול כל ערך. 2. ה ג ד ר ו ת: בהוראה זו: "חומר ארכיוני" כל מכתב, מסמך, כרטסת, דיאגרמה, תרשים, מפה, תצלום, תוית, תיק, תקליט, סרט וכיו"ב,

קרא עוד

"ניצנים" תוכנית הצהרונים

ניצנים תוכנית הצהרונים "ניצנים" - צהרונים חברתיים אוגוסט 2017 אב תשע"ז החוק, הקול הקורא, תכנית "ניצנים" החוק לפיקוח על הפעלת צהרונים לגילאי 3-8 נחקק בתהליך מואץ, ביוזמת מספר חברי כנסת, במטרה להסדיר את הפיקוח על הצהרונים במדינה.

קרא עוד

הקדמה

הקדמה הקדמה ספר זה נכתב כדי להעניק לכם חוויה חיה של חופש. זוהי קריאה הנובעת ממעמקי עצמכם לשוב הביתה, אל נוכחות החסד האינסופית אשר תמיד נמצאת כאן. הספר אינו מיועד לקריאה חפוזה שבאמצעותה תרכשו ידע נוסף או תלקטו

קרא עוד

פרויקט "רמזור" של קרן אביטל בס "ד מערך שיעור בנושא: "פונקציה" טליה קיפניס והדסה ערמי, מאולפנת צביה פרטים מקדימים על מערך השיעור: השיעור מהווה מבוא לנו

פרויקט רמזור של קרן אביטל בס ד מערך שיעור בנושא: פונקציה טליה קיפניס והדסה ערמי, מאולפנת צביה פרטים מקדימים על מערך השיעור: השיעור מהווה מבוא לנו בס "ד מערך שיעור בנושא: "פונקציה" טליה קיפניס והדסה ערמי, מאולפנת צביה פרטים מקדימים על מערך השיעור: השיעור מהווה מבוא לנושא הפונקציות הנלמד בכתה ט' בכל הרמות. עזרי ההוראה בהם נשתמש: מחשב, ברקו, דפי עבודה

קרא עוד

תקנון ועדות קבלה לתואר בוגר אוניברסיטה

תקנון ועדות קבלה לתואר בוגר אוניברסיטה 1 10-02 1. מ ט ר ה: מטרת נוהל זה זה היא לקבוע את תפקידיהן של הוועדה האוניברסיטאית לענייני קבלה ושל ועדות הקבלה הפקולטיות, ואת הרכבן. פרק ראשון: הוועדה האוניברסיטאית לענייני קבלה סמכויות 2. הוועדה ותפקידיה:

קרא עוד

ביו-סטטיסטיקה למתקדמים - תרגיל מספר 9

ביו-סטטיסטיקה למתקדמים - תרגיל מספר 9 שאלה מספר 1 ביו-סטטיסטיקה למתקדמים פתרון תרגיל מספר 6 מבחן Kruskal Wallis )1( בהנחה שמדובר בשלושה מדגמים בלתי תלויים נבחן האם יש הבדל בין הטיפולים. לחץ דם סיסטולי בטיפול 1 בטיפול בטיפול סה "כ טווח דרגות

קרא עוד

סילבוס קורס קידום ושיווק דיגיטלי מרצה: דן יופה אודות הקורס בקורס ילמדו המשתתפים על מעמקי שיווק האתרים החל מלמידת תאוריות שיווקיות עדכניות ועד הכשרה מל

סילבוס קורס קידום ושיווק דיגיטלי מרצה: דן יופה אודות הקורס בקורס ילמדו המשתתפים על מעמקי שיווק האתרים החל מלמידת תאוריות שיווקיות עדכניות ועד הכשרה מל סילבוס קורס קידום ושיווק דיגיטלי מרצה: דן יופה אודות הקורס בקורס ילמדו המשתתפים על מעמקי שיווק האתרים החל מלמידת תאוריות שיווקיות עדכניות ועד הכשרה מלאה למגוון כלים אינטרנטיים מעשיים כדוגמת: Google Adwords,

קרא עוד

ש) סטודנט יקר, ברכותינו לקראת שנת הלימודים תשע"ט אוגוסט פתיחה 21/10/2018 הנדון: תשלום שכר הלימוד תואר ראשון מתוקצב בהמשך למקדמה אשר שולמה על יד

ש) סטודנט יקר, ברכותינו לקראת שנת הלימודים תשעט אוגוסט פתיחה 21/10/2018 הנדון: תשלום שכר הלימוד תואר ראשון מתוקצב בהמשך למקדמה אשר שולמה על יד ש) סטודנט יקר, ברכותינו לקראת שנת הלימודים תשע"ט אוגוסט - 2018 פתיחה 21/10/2018 הנדון: תשלום שכר הלימוד תואר ראשון מתוקצב בהמשך למקדמה אשר שולמה על ידך בסך 2,500 נבקשך להסדיר את תשלום מלוא שכ"ל. במידה

קרא עוד

פרק 09 ז - סוגיות אתיות בהתנהלות בעלי תפקידים בכירים.xps

פרק 09 ז - סוגיות אתיות בהתנהלות בעלי תפקידים בכירים.xps תוקפו : החל ממרץ; סוגיות אתיות ב ה ת נ ה ל ו ת בעלי תפקידים ב כ י ר י ם ר ק ע א ת י ק ה ה י א מ כ ל ו ל ש ל כ ל ל י ם ו ע ר כ י ם ש נ ו ע ד ו ל ה ג ד י ר ה ת נ ה ג ו ת ר א ו י ה ו נ כ ו נ ה. ת כ ל י ת

קרא עוד

Slide 1

Slide 1 Business Model Innovation מרעיון עסקי למודל אפריל 2018 ערוץ המו"פ לטכנולוגיה וחדשנות בחינוך, Business Model Innovation Business Model Canvas / Value Proposition Canvas מבוססות על סט כלים חדשני, חדות

קרא עוד

תכנית מוסמך בפסיכולוגיה קלינית MA in Clinical Psychology שם הקורס: מבוא לטיפול קוגניטיבי - התנהגותי )CBT( Introduction to Cognitive Behavioral Therapy

תכנית מוסמך בפסיכולוגיה קלינית MA in Clinical Psychology שם הקורס: מבוא לטיפול קוגניטיבי - התנהגותי )CBT( Introduction to Cognitive Behavioral Therapy שם הקורס: מבוא לטיפול קוגניטיבי - התנהגותי )CBT( Introduction to Cognitive Behavioral Therapy סמסטר ב' שנה א', תשע"ו מס' קורס : 474447 שם המרצה : ד"ר מירית שני סלע דוא"ל : miritsh1@gmail.com שעת קבלה :

קרא עוד

siud-introduction-sample-questions

siud-introduction-sample-questions מבוא לפסיכולוגיה שאלות לדוגמא מבנה המבחן המבחן יכלול: 18 שאלות סגורות כל שאלה= 4 נקודות סה"כ: 72 נקודות 4 שאלות פתוחות כל שאלה= 7 נקודות סה"כ: 28 נקודות (בחירה מתוך 22 שאלות) (בחירה מתוך 6 שאלות) שאלות

קרא עוד

אחריות קבוצתית

אחריות קבוצתית אחריות קבוצתית משך הפעולה: 56 דק' מטרות: 1. החניך יכיר בסוגים ומאפיינים שונים של קבוצות ובייחודיות קבוצת ח'. 2. החניך ילמד מהי אחריות קבוצתית לעומת אחריות אישית והצורך של הקבוצה בשתיהן למען השגת מטרותיה.

קרא עוד

HUJI Syllabus

HUJI Syllabus סילבוס משפט גרמני אזרחי - 62311 תאריך עדכון אחרון 04-08-2016 נקודות זכות באוניברסיטה העברית: 2 תואר:בוגר היחידה האקדמית שאחראית על הקורס:משפטים השנה הראשונה בתואר בה ניתן ללמוד את הקורס: 0 סמסטר:סמסטר

קרא עוד

Slide 1

Slide 1 בניית תכנית שיווקית מהי תכנית שיווקית? התכנית השיווקית מתארת את הפעולות השיווקיות שעסק צריך לבצע על מנת להשיג את יעדי המכירות שלו. מטרת התכנית השיווקית בניית התכנית השיווקית עוזרת לנו להגדיר את: 1. יעדי

קרא עוד

התגוננות בפני כוחות האופל

התגוננות בפני כוחות האופל ניהול ידע אישי על רגל אחת 1 סוגי ידע Explicit גלוי Tacit סמוי 5 מה אמר השועל לנסיך הקטן? מה קורה בבתי ספר כשמורים או מנהלים עוזבים? 8 ניהול ידע במערכת החינוך רמת התלמיד )ניהול ידע אישי( רמת המורה )ניהול

קרא עוד

מספר נבחן / תשס"ג סמסטר א' מועד א' תאריך: שעה: 13:00 משך הבחינה: 2.5 שעות בחינה בקורס: מבחנים והערכה א' מרצה: ד"ר אבי אללוף חומר עזר

מספר נבחן / תשסג סמסטר א' מועד א' תאריך: שעה: 13:00 משך הבחינה: 2.5 שעות בחינה בקורס: מבחנים והערכה א' מרצה: דר אבי אללוף חומר עזר מספר נבחן 2002 2003 / תשס"ג סמסטר א' מועד א' תאריך: 29.1.03 שעה: 13:00 משך הבחינה: 2.5 שעות בחינה בקורס: מבחנים והערכה א' מרצה: ד"ר אבי אללוף חומר עזר: אין שימוש במחשבון: מותר בבחינה 10 עמודים כולל עמוד

קרא עוד

הוספת קישור לאתר אינטרנט תוכן ממשק בדיקת מטלות...3 איחוד אתרי קורסים...5 סל מחזור... 7 חידושים בפעילויות...8 תצורת קורס: כפתורים... 9 פורומים...10 שיפ

הוספת קישור לאתר אינטרנט תוכן ממשק בדיקת מטלות...3 איחוד אתרי קורסים...5 סל מחזור... 7 חידושים בפעילויות...8 תצורת קורס: כפתורים... 9 פורומים...10 שיפ הוספת קישור לאתר אינטרנט תוכן ממשק בדיקת מטלות...3 איחוד אתרי קורסים...5 סל מחזור... 7 חידושים בפעילויות...8 תצורת קורס: כפתורים... 9 פורומים...10 שיפורים נוספים... 11 1 Moodle חדש במערכת ה- מערכת מודל

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 ועידת המאמנים נובמבר 2009 דליה נקר טל' 0522493073 אירועי חיים ותחומים משמעותיים במחצית השנייה של החיים: הקן המתרוקן סבאות טיפול בהורים זקנים ו/או סיעודיים מחלות, מוות ואובדן חברים וקרובים ירידה בתפקודי

קרא עוד

עמוד 1 מתוך 5 יוחאי אלדור, סטטיסטיקאי סטטיסטיקה תיאורית + לוחות שכיחות בדידים/רציפים בגדול מקצוע הסטטיסטיקה נחלק ל- 2 תחומים עיקריים- סטט

עמוד 1 מתוך 5 יוחאי אלדור, סטטיסטיקאי סטטיסטיקה תיאורית + לוחות שכיחות בדידים/רציפים בגדול מקצוע הסטטיסטיקה נחלק ל- 2 תחומים עיקריים- סטט עמוד מתוך + לוחות שכיחות בדידים/רציפים בגדול מקצוע הסטטיסטיקה נחלק ל- תחומים עיקריים- וסטטיסטיקה היסקית; בסטטיסטיקה היסקית משערים השערות, משווים בין קבוצות באוכלוסיה ועוד, אך גם מ ניתן ללמוד הרבה על האוכלוסיה-

קרא עוד