סמסטר אביב 2008 המעבדה למערכות מבוזרות

גודל: px
התחל להופיע מהדף:

Download "סמסטר אביב 2008 המעבדה למערכות מבוזרות"

תמליל

1 סמסטר אביב 2008 המעבדה למערכות מבוזרות

2 פרויקט SSD מגישים: צוקרמן דורון גרינגרס רונן מנחים: פרופ' חבר פרידמן רועי מר קוגן אלכס

3 מבוא: הפרויקט הינו פרויקט מחקרי לבדיקת האפשרות לשינוי אופן פעילות הזיכרון הוירטואלי במערכת ההפעלה לינוקס על מנת לנצל את יתרונות הזיכרון החיצוני מסוג.SSD בתחילת הפרויקט ניתנו לנו זוג מחשבי Asus EEE PC עליהם ביצענו את הבדיקות.

4 מונחים והגדרות: דיסק מכאני דיסק זיכרון חיצוני אלקטרו מכאני מסוג פלטות מסתובבות הכולל ראש מגנטי קורא/כותב. לצורך ביצוע גישה לכתובת בדיסק זה יש צורך בהזזה פיזית הן של הפלטות המסתובבות והן של הראש המגנטי קורא/כותב למקום המתאים.

5 SSD (Solid State Drive) כונן זיכרון חיצוני המדמה ממשק של דיסק קשיח ומשתמש בזיכרון מסוג Solid State כדי לשמור מידע יציב. כונן זה מאפשר להחליף את כונן הדיסק הקשיח עבור רוב האפליקציות. כונן ה SSD משתמש בטכנולויה של flash memory ועשוי להשתמש בזיכרון מסוג SRAM או DRAM (במקרה זה הוא נקרא.(RAM drive לכונן זה אין חלקים מכניים נעים, הוא עמיד יותר מבחינת שרידות וכן שקט יותר. מכיוון שאין עיכובים מכניים בדיסק זה הרי שזמן הגישה וההשהיות קטנים באופן משמעותי.

6 רקע טכני: ידוע כי הגישה לקריאה מזיכרון SSD מהירה יותר מהגישה לקריאה מזיכרון המבוסס על פלטות מכאניות. כמו כן, ידוע כי במערכות Linux כיום, כאשר המערכת זקוקה לדף אשר אינו קיים בזיכרון הראשי מבצעים context switch בעת הבאת הדף הנדרש, שכן זמן ביצוע החלפת הקשר במעבד קטן יותר מהזמן הדרוש להבאת דף מהזיכרון החיצוני מסוג HD מכאני.

7 שאלת המחקר: האם ניתן להשיג יתרון באמצעות שימוש בהמתנה פעילה (busy wait) ב kernel במקום לבצע החלפות הקשר בעת התרחשות של pagefault מבחינת ביצועים וזמן הסוללה?

8 שאלות נלוות כיצד ניתן לממש את אופן הטיפול ב?pagefault האם יהיו הבדלי מהירות בין המימושים השונים של אופן ביצוע ה?pagefault מתי משתלם לפעול בכל אחת מהשיטות? האם ניתן לנצל את זמן הקריאה מהדיסק לביצוע פעולות אחרות?

9 להלן המשימות שהוגדרו בתחילת הפרויקט: במהלך הפרויקט נשתול מנגנון בקוד של מערכת ההפעלה Linux,אשר משנה את אופן ביצוע ה Pagefault הנוכחי, כך שיבצע Context Switch רק במקרים מסוימים. המנגנון הנ"ל יכלול הגדרה של פרמטרים קבועים מראש שעל פיהם נקבע אם יש לבצע Context Switch או לא. בפרויקט זה נשווה בין ביצועי המחשב לפני השינוי ולאחריו הן בצריכת הסוללה והן במהירות ביצוע תוכניות השוואה.

10 סדר הפעולות בעת ביצוע pagefault בעת חריגת דף מתבצעת קריאת מערכת call) (system הגוררת מעבר ל.kernel ה kernel מבצע בקשת קריאה מהדיסק ולאחר מכן מבצע החלפת הקשר לתהליך המתוזמן הבא. התהליך השני רץ בינתיים. מתחשת פסיקת DMA הגורמת להחלפת הקשר חזרה ל.kernel ה kernel מעיר את התהליך המקורי.

11 Context Switch כידוע, המעבד מריץ מספר תהליכים כביכול בו-זמנית. מעשית, המעבד משהה פעילות של תהליך אחד ועובר לטפל בתהליך אחר. המיתוג בין התהליכים נקרא החלפת הקשר. לכל תהליך יש "הקשר ביצוע" context) (execution המכיל את כל המידע הדרוש לביצוע התהליך: מחסניות, רגיסטרים, דגלים, תכולת זיכרון, קבצים פתוחים. פעולת המיתוג שומרת את הקשר התהליך הנוכחי וטוענת למעבד את הקשר הביצוע של התהליך הבא. הפונקציה המבצעת את החלפת ההקשר נקראת schedule והיא בוחרת את התהליך הבא לביצוע במעבד. פונקציה זו קוראת לפונקציה הנקראת context_switch אשר מבצעת את החלפת ההקשר.

12

13 עלות ביצוע החלפת הקשר החלפת הקשר היא אחת הפעולות היקרות ביותר במערכת ההפעלה. ראשית, יש עלות שמירה וטעינה של כל הקשר במעבד. שנית, יש עלויות נוספות של cache misses המתרחשים בעת טעינת ההקשר החדש.

14 זכרונות ה flash החדשים וזכרונות ה SSD החדשים עובדים במהירות גישה הגדולה בכמה סדרי גודל מהדיסקים המכאניים. הדיסקים המכאניים פועלים בסדרי גודל של כ 10 מילי-שניות. לכן, עדיף היה לבצע החלפת הקשר בעת גישה לדיסק כזה ולתת לתהליך הנוכחי לישון בעת פנייה לדיסק. כיום, ניתן למצוא דיסקים מסוג SSD הפועלים בזמן גישה של כ 20 מיקרו-שניות.

15 לצורך השוואה, מצאנו מאמר המכמת את עלות ביצוע החלפת הקשר, בין מספר מיקרו-שניות ועד לכאלף מיקרו שניות= 1 מילי- שנייה לכל החלפה. נדגיש, כי קיימים הבדלים משמעותיים המשתנים עפ"י כמות המידע שאנו רוצים לכתוב/לקרוא מהדיסק. אם ההעברה תהיה גדולה בסדר גודל מזמן ביצוע החלפת הקשר- הרי שעדיף לנו לבצע את החלפת ההקשר.

16 להלן מוצגים גרפי התקורה של ביצוע context switch באלגוריתמים שונים:

17

18

19

20

21

22 פרמטר נוסף הוא ה.IO CACHE לינוקס משתמשת כמעט בכל זיכרון ה RAM לביצוע cache וממלאה אותו בקריאות readahead כלומר, אם ביקשנו לקרוא מספר בתים, נשתמש בעיקרון הלוקאליות ונקרא יחד עמם גם חלק מהדפים הבאים אחריהם. קיימת קריאת מערכת הכופה על ה kernel לקרוא מידע readahead מקובץ מסוים. ברגע שקובץ נקרא בקריאת readahead לתוך ה,cache הקריאות ממנו עשויות להסתיים תוך זמן קצר מאוד. גישה לדיסק ה IO מתבצעת רק אם המידע לא נמצא ב.cache

23 בנוסף, גישה לדיסק החיצוני IO) (storage אינה מתבצעת עבור תהליך בודד כפי שהיה עד לגירסת.kernel כיום, ובעצם החל מ, kernel 2.6 ה IO scheduler מבצע גישה מתוחכמת. גישה זו יוצרת תור של בקשות IO ממספר תוכניות ומבצעת אותן יחד. בכך, נחסכים המעברים בין usermode ל kernelmode ולהיפך. נציין כי המעבר בין usermode ל kernelmode אינו יקר כמו ביצוע context switch מלא.

24 מה בתוכנית: בפרויקט זה נקבע מספר benchmarks תוכניות שונות להשוואה. נשווה בין מספר סוגים של מדיניות הבאת דף מהזיכרון החיצוני: 1. המצב הנוכחי אשר מבצע החלפת הקשר מידית, תוך טעינת הדף המבוקש ברקע. 2. טעינת הדף באופן מידי ללא ביצוע החלפת הקשר. 3. מספר מצבי ביניים של החלפת הקשר בתנאים מסוימים. לסיכום, נקבע באילו מצבים עדיף להשתמש בזיכרון SSD ולהמתין להבאת הדף הבא מבלי לבצע.Context Switch ונציג בצורה גרפית את הנתונים השונים אותם מדדנו תוך הסקה על השיפור האפשרי שבשימוש במחשבים מבוססי זיכרון.SSD

25 סביבת העבודה - התקנות והתחלת עבודה במהלך עבודה עם גירסת ה- Xandors המותאמת ל ASUS EEE שהיתה מותקנת על המחשבים גילינו כי חסרות בה תכונות בסיסיות לצורך ביצוע הפרויקט. תכונות אלו כללו אפשרות לבדיקת מצב סוללה בכל רגע נתון, והאפשרות להורדת קוד המקור של גירסה זו. לצורך הפרויקט התקנו גירסה של הפצת לינוקס UBUNTU 8.04 המותאמת במיוחד ל.ASUS EEE השתמשנו בגירסת קרנל הכוללת התאמות מיוחדות למחשב ה.EEE

26 צריכת סוללה מעט נתונים סטטיסטיים אודות מחשב ה :EEE PC ריצה עם הגדרות BIOS עפ"י ברירת המחדל ומעבד ב 100% פעילות: 8,886 שניות. ריצה עם הגדרות כנ"ל ומעבד במנוחה רוב הזמן: שניות. ריצה כאשר כל ההגדרות ב BIOS במצב לא מאופשר : 12,963 שניות. ריצה עם הגדרות כנ"ל ומסך כבוי: 16,010 שניות.

27 פריקת הסוללה מצאנו כי המחשב צורך אנרגייה מהסוללה בצורה הקרובה ללינארית כאשר הסוללה טעונה בכלמעלה מ 50% מהקיבולת שלה, ואולם כאשר יורדים מתחת ל 50% מהקיבולת, התפרקות הסוללה אינה לינארית והיא נפרקת מהר יותר.

28 פריקת הסוללה בצורה לינארית כתלות בזמן לפי מדידה אחת בשניה נקבל את הגרף הבא:

29 כיצד נדע את מצב הסוללה? present: yes capacity state: ok charging state: discharging present rate: unknown remaining capacity: 10 mah present voltage: 6779 mv לצורך בדיקת מצב הסוללה ניתן לקרוא את: /proc/acpi/battery/bat0/state הפלט מוצג בצורה הבאה: מאחר והתפרקות הסוללה לינארית,ניתן ע"י חיסור המתח לפני ואחרי הרצת תוכנית ה benchmark לגלות את "כמות הסוללה שהתבזבזה" במהלך הריצה.

30 הרצת Benchmarks רצינו לבדוק את השפעת שינוי מנגנון חריגת הדף. מטרת הבדיקות שלנו היתה השוואה בין ביצועי המערכת לפני שינוי הקרנל ולאחריו. לצורך השוואה זו חיפשנו תוכניות בדיקה שיכללו יצירה של Pagefaults רבים. ריבוי של pagefaults בתוכנית הבדיקה עשוי לשקף את יכולת הביצועים של המחשב בכל אחת מהשיטות, שכן מהות השינוי היא באופן הטיפול ב.pagefaults

31 Tiobench תוכנית בדיקה מרובת חוטים להערכת ביצועי קלט/פלט. תוכנית זו נועדה למדוד ביצועי מערכות קבצים באמצעות 4 פעולות בסיסיות: קריאה סדרתית, קריאה אקראית, כתיבה סדרתית וכתיבה אקראית.

32 Bandwidth benchmarks Cached file read Memory copy (bcopy) Memory read Memory write Pipe TCP Latency benchmarks Context switching. Lmbench תוכנית זו מבצעת את הבדיקות הבאות: Networking: connection establishment, pipe, TCP, UDP, and RPC hot potato File system creates and deletes. Process creation. Signal handling System call overhead Memory read latency Miscellanious Processor clock rate calculation אנחנו התעניינו כמובן רק בחלק מהבדיקות הנ"ל.

33 הבעיה עם תוכניות ה Benchmarks הקיימות: תחילה ניסינו מספר תוכניות חישוביות קיימות כדוגמת tiobench,lmbench, tar חישוב הפאי, חישוב בעת ביצוע הפעלת אפליקציות, הרצת benchmark המבצע הפעלה של משחק מחשב ועוד. גילינו כי רוב תוכנות הבנצמארק הסטנדרטיות בודוקות או ביצועי מעבד נטו (ואז כמעט ואין חריגות דף) או ביצועי זיכרון(ואז אין פעולה חישובית משמעותית לביצוע בזמן המתנה לדף שמובא מהדיסק) ולרוב רצות כתהליך יחיד. עקב כך השינוי שעשינו אינו מתבטא בצורה טובה בבדיקות סטנדרטיות.

34 הטיפול בבעיית תוכניות ה ישנן מספר אפשרויות לטיפול בבעיה זו: Benchmarks הקיימות הרצה של מספר תוכניות Benchmark הצורכות זיכרון במקביל הרצת תוכנה "זוללת זיכרון", שדואגת ליצור חריגות דף רבות, במקביל להרצת תוכנית בדיקה. הרצת תוכנית בדיקה יעודית שכתבנו גילינו, כי לצורך ההשוואה אנו חייבים למדוד כמות חישובים לזמן נתון. תוכנית הבדיקה היעודית שכתבנו מבצעת במקביל תהליך אחד המבצע גישה סידרתית לזיכרון גדול (ויוצר ע"י כך הרבה חריגות דף) ותהליך שני המבצע פעולות חישוביות.

35 הצפי הוא שהשינוי האמור ב kernel ישפיע לטובה על התהליך צורך הזיכרון וישפיע לרעה על התהליך החישובי. בקרנל החדש, יש polling ולכן לא נעבור לתהליך החישובי בכל פעם שיתבצע.PF תוכנית זו מריצה את שני התהליכים במקביל לפרק זמן מסויים וסופרת את מס' האיטרציות שכל אחד מהתהליכים מבצע. התוכנית מקבלת כקלט את פרק הזמן להרצה ואת כמות הזיכרון לשימוש ומוציאה כפלט את מספר החישובים שכל אחד מהתהליכים ביצע.

36 ביצוע השינוי ב Kernel תחילה חיפשנו לבצע את השינוי בקוד של ה,pagefault כך שבכל פעם שיתרחש major pagefault נגרום לביצוע polling עד להגעת הדף. מהר מאוד גילינו כי אין קריאה ל context switch בתוך ה.pagefault הקריאה מתבצעת ב Block device driver (הנמצא בקובץ.(ll_rw_blk.c אל קוד זה ניגשת מערכת ההפעלה בכל פעם שפונים להעברת נתונים לאמצעי IO או מאמצעי IO כלשהו, שדרך העברת המידע אליו מתבצעת בבלוקים של.Data בכדי לדעת אם הקריאה לדריבר התבצעה עקב טיפול ב PF השתמשנו בדגל שהוספנו ל Thread Information Flags TIF ב.Thread descriptor סימנו דגל זה בכל תחילת טיפול ב pagefault ובדקנו אותו בכל קריאה לדריבר כך שאם הדגל מסומן ידענו לבצע את הטיפול ה"מיוחד".

37 ישנם מספר מצבים שיכולים לגרום ל :pagefault בקשת גישה לכתובת חוקית שלא הוקצתה (כלומר דף שעדיין לא היה בשימוש). במקרה זה המערכת תקצה דף חדש ותדאג למלא אותו באפסים (לינוקס תמיד מקצה דפים מאופסים) בקשת כתיבה לדף המסומן לקריאה בלבד. במקרה כזה המערכת תבדוק את מקור הבעיה אם מדובר בדף COW (דף המועתק בעת כתיבה Copy On (Write המערכת תיצור העתק שלו, תסמן אותו כניתן לכתיבה ותקצה אותו לתהליך. אם אכן נעשה נסיון כתיבה למקום ללא הרשאות ישלח סיגנל SIGSEGV (שגיאה) בקשת גישה לדף קיים אשר אינו נמצא כרגע בזכרון הראשי אלא בדיסק. נקרא גם major pagefault במקרה זה המערכת תטען את הדף הרלבנטי מהזכרון הוירטואלי. בקשת גישה לכתובת לא חוקית או לכתובת שאין לתהליך הרשאות אליה במקרה זה ישלח סיגנל SIGSEGV לתהליך (שגיאה)

38 איך עובד טיפול ב pagefault בקרנל: חריגת דף גורמת לקריאה לפונקציה do_page_fault אשר נמצא ב (x86 32bit שלנו - מערכת (במקרה arch/x86/mm/fault_32.c אחרי שפונקציה זאת מודאת שהחריגה הינה חריגת דף ולידית בכתובת זיכרון ולידית היא קוראת לפונקציה mm/memory.c:handle_mm_fault (שאינה תלויית ארכיטקטורה) handle_mm_fault מקצה את הכניסות הנדרשות בטבלת הדפים וקראת ל mm/memory.c:handle_pte_fault בהתאם למאפייני הכניסה בטבלת הדפים Entry) (PTE Page Table הפונקציה handle_pte_fault מחליטה אם צריך ליצור דף חדש (ולקרוא ל (do_no_page להביא דף קיים שאינו בזכרון כרגע (do_swap_page) או טיפול אחר (כגון העתקת דף.(COW מאחר ואותנו מעניין major pagefault בלבד נמשיך אל do_swap_page

39 סדר הביצוע בפונקציה do_swap_page

40 הפונ' do_swap_page בודקת האם הדף קיים במטמון ואם לא היא מריצה את mm/swap_state.c:read_swap_cache_async כדי להביא אותו מהדיסק ) fault (major read_swap_cache_async בודקת שוב ב cache אם הדף קיים (אחרי הבדיקה הקודמת יכול להיות שמנגנון ה caching טען את הדף). אם לא, היא מקצה מקום בזכרון לדף וקוראת אותו מהדיסק באמצעות הפונקציה mm/ page_io.c:swap_readpage swap_readpage יוצר פקודת (BIO (basic input output ואומר ל block/ll_rw_blk.c:submit_bio לבצע אותה. כאן אנו מגיעים לשכבת ה.block device driver

41 submit_bio מבצעת מספר בדיקות, מעדכנת בהתאם את הBIO ומריצה את,block/ll_rw_blk.c:generic_make_request בודקת האם קיימות בקשות אחרות בתור, אם כן מוסיפה את הבקשה החדשה לסוף תור הבקשות, ואחרת יוצרת תור חדש ומריצה את.block/ll_rw_blk.c: generic_make_request זאת בתורה מקבלת את התור של ההתקן לתוךq,מעדכנת את bio וקוראת לפונקציה q.block/ll_rw_blk.c: make_request אשר במקרה שלנו הוא מצביע לפונקציה >make_request_fn פונקציה זו מריצה מספר פקודות של ה low level driver (אם יש צורך) ובסופו של דבר קוראת ל.ll_rw_blk.c:get_request_wait.ll_rw_blk.c:get_request מריצה את get_request_wait אם התקבלה תשובה (שונה מNULL ) מחזירים את התשובה ויוצאים, אחרת נכנסים לqueue waiting של ההתקן הרלונטי ומבצעים.context switch אחרי שההתקן "מעיר אותנו" מריצים שוב את.get_request. אם יש תשובה מחזירים אותה ואם לא שוב נכנסים להמתנה על התור הנ"ל, וחוזר חלילה עד אשר מקבלים תשובה. get_request גורמת לביצוע הגישה להתקן.

42 השינויים שביצענו בקוד ה- kernel : מאחר וה- block device driver הוא ששם את התהליך הנוכחי בהמתנה, והדבר אינו מתבצע ע"י השיגרה המטפלת בחריגות הדף, הוספנו דגל מיוחד ב Thread Info (הוא מתאר החוט) אשר מסמן שהתהליך הזה נמצא כרגע בטיפול בחריגת דף. דגל זה נבדק בדריבר בכל קריאה לפונקציות הרלונטיות והטיפול הינו בהתאם (אם הדגל לא מסומן- טיפול רגיל, ואם הדגל מסומן- קריאת המידע מהדיסק ללא כניסה להמתנה). הגדרת הדגל נעשית בקובץ: include/asm x86/thread_info_32.h הוספנו את השורות הבאות: line 140: #define TIF_IN_PAGEFAULT 25 /* are we in pagefault */ line 156: #define _TIF_IN_PAGEFAULT (1<<TIF_IN_PAGEFAULT)

43 אלגוריתם לביצוע השינוי בתנאים מסוימים את הדלקת וכיבוי הדגל עשינו בשיגרה שמטפלת בחריגות דף בשם mm/memory.c הנמצאת בקובץ do_swap_page אנו מדליקים את הדגל לפני הקריאה לדריבר ומכבים אותו אחרי שהקריאה מסתיימת. בנוסף הגדרנו שה pagefault יתבצע בצורה של polling רק במידה ולתהליך נשאר זמן הגדול מהקבוע: EEE_PF_TIME_LEFT_CONST שכן אין טעם לבצע busy wait אם גם ככה כאשר הוא יסתיים, נאלץ לבצע החלפת הקשר בשל סיום הזמן שנותר לביצוע.

44 העברת התהליך להמתנה מתבצעת בפונקציית get_request_wait שבקובץ :block/ll_rw_blk.c בפונקציה זו אנו בודקים אם אנחנו נמצאים במהלך טיפול בחריגת דף ואם כן אנו מבצעים busy wait על הבקשה לקבלת המידע מהדיסק. אם איננו בחריגת דף- הטיפול מתבצע כרגיל.

45 מניעת הפרעות שעלולות להשפיע על הבדיקה כידוע Pagefaults נגרמים כתוצאה מפעולות שונות שרצות במעבד בזמן נתון, ולא מהתוכנית הבודדת אותה הרצנו באותו רגע. כלומר, כל התקני ה,IO וכן תהליכים אחרים הרצים במערכת, לרבות תהליכים של מערכת ההפעלה עצמה עשויים לגרום ל.Pagefaults כדי למנוע הפרעות בתוצאות הניסוי ניסינו לספור את משך ביצוע התוכניות תוך ניתוק מרבית אמצעי הקלט/פלט. למשל- כיבינו את מודול הרשת של מערכת ההפעלה, החשכנו את המסך בעת הריצה, ביטלנו את מודול הזיכרון הנייד בו השתמשנו וכו'.

46 הרצת הבדיקות הרצנו מספר בדיקות באמצעות התוכנה שלנו לפרקי זמן שונים ותוך שימוש בגדלי זיכרון שונים זאת באמצעות מספר סקריפטים שיצרנו בכדי להריץ את הבדיקות. את הנתונים אספנו וביצענו שכתבנו Parsing באמצעות סקריפטים נוספים

47 Time vs. Calculations Calculations Modified Original Time

48 Time vs Memory Tasks Memory Tasks Modified Original Time

49 Long Time Test Calculations Modified Original Time

50 Long Time Test Memory Tasks Modified M Original M Time

51 ניתוח התוצאות והצגת גרפים: ניתן לראות עפ"י הגרפים, כי השינוי מבחינת התהליך החישובי- הבדל זניח. מבחינת פעילויות זיכרון הבדל זניח. מבחינת צריכת הסוללה הבדל זניח. ההנחה שלנו היא שחוסר ההבדל בתוצאות, הן בתהליך החישובי והן בתהליך צורך הזיכרון מעידה על כך שאכן תהליך ביצוע ה context switch הינו תהליך יקר ואפילו התהליך החישובי שאמור להפסיד מה busywait (כי אינו מקבל זמן מעבד בזמן הזה) דוקא מרוויח מאחר ויש במערכת פחות החלפות הקשר, שהן כפי שציינו, פעולות יקרות במיוחד במערכת. מנגנון התיזמון של לינוקס גורם לכך שבסופו של דבר כל תהליך יקבל את הזמן המגיע לו במהלך ה.epoch

52 מסקנות: עפ"י התוצאות שבידינו, אין יתרון לביצוע busy wait במקום context switch לא מבחינת ביצועים ולא מבחינת צריכת הסוללה. אף על פי כן, אנו מאמינים כי בזמן הקרוב, עם התפתחות הטכנולוגיה גישה זו אכן עשויה להביא תועלת מרובה.

53 רעיונות להמשך.Paging הצעות לפרויקט המשך: ביצוע segmentation מה SSD במקום כל קריאה מהדיסק (של קובץ וכו') תבצע.polling

54 כל שנותר הוא לומר תודה. ברצוננו להודות לכל הגורמים שתרמו להצלחת הפרויקט: פרופסור המעבדה: פרופ' רועי פרידמן. המנחה המסור: מר אלכס קוגן. ולכל צוות מעבדת ה.DSL בהזדמנות זו נודה גם לחברי Haifux מועדון הלינוקס החיפאי שתרמו ועזרו לקידום הרעיונות.

Disclaimer מסמך זה הינו סיכום און-ליין של השיעור ולא עבר עריכה כלל. מצאת טעות? שלח/י לי מייל ואתקן: 07/05/2009 קורס: מערכות ה

Disclaimer מסמך זה הינו סיכום און-ליין של השיעור ולא עבר עריכה כלל. מצאת טעות? שלח/י לי מייל ואתקן: 07/05/2009 קורס: מערכות ה הרעיון: דפדוף paging וזכרון וירטואלי.1.2.3 לחלק את מרחב הכתובות לדפים בגודל קבוע )למשל )4KB את הדפים ממפים לזכרון פיסי a. לא רציף b. לא כולם העברה מזכרון לדיסק לפי הצורך מספר הדף: page = addr 4K המיקום

קרא עוד

הטכניון מכון טכנולוגי לישראל אלגוריתמים 1 )443432( סמסטר חורף הפקולטה למדעי המחשב תרגול 9 מסלולים קלים ביותר תרגיל APSP - 1 עד כה דנו באלגור

הטכניון מכון טכנולוגי לישראל אלגוריתמים 1 )443432( סמסטר חורף הפקולטה למדעי המחשב תרגול 9 מסלולים קלים ביותר תרגיל APSP - 1 עד כה דנו באלגור תרגול 9 מסלולים קלים ביותר תרגיל APSP - 1 עד כה דנו באלגוריתמים לפתרון בעית מסלולים קלים מציאת מסלולים קלים ביותר מצומת ביותר ממקור יחיד. כלומר, V לכל צמתי הגרף. בעיה אחרת הקשורה לבעיה זו היא בעית ה-(

קרא עוד

מבנה מחשבים ספרתיים

מבנה מחשבים ספרתיים זיכרון מטמון 2 מבנה מחשבים ספרתיים 234267 1 כיצד נבחר את גודל המטמון? מצד אחד, נרצה מטמון גדול כמה שיותר כדי לקבל שיפור ב-.hit rate מצד שני, כאשר המטמון גדול מדי, הוא צורך אנרגיה רבה וזמן הגישה עלול להיות

קרא עוד

Microsoft PowerPoint - Lecture1

Microsoft PowerPoint - Lecture1 Computer Organization and Programming ארגון ותכנו ת המחשב - את"מ הרצאה מבוא 2 שפה עילית מול שפ ת מ כונה שפה עילית language) (High level שפת מכונה Language) (Machine תכנית בשפ ה עיל ית (C, Pascal, ) תכנית

קרא עוד

הטכניון מכון טכנולוגי לישראל הפקולטה למדעי המחשב הוראות הגשה: ההגשה בזוגות. הוסיפו שמות, ת.ז., אי-מייל, תא אליו יש להחזיר את התרגיל ואת תשובותיכם לתרג

הטכניון מכון טכנולוגי לישראל הפקולטה למדעי המחשב הוראות הגשה: ההגשה בזוגות. הוסיפו שמות, ת.ז., אי-מייל, תא אליו יש להחזיר את התרגיל ואת תשובותיכם לתרג הטכניון מכון טכנולוגי לישראל הפקולטה למדעי המחשב הוראות הגשה: ההגשה בזוגות. הוסיפו שמות, ת.ז., אי-מייל, תא אליו יש להחזיר את התרגיל ואת תשובותיכם לתרגיל, הדפיסו והגישו לתא הקורס בקומה. מבנה מחשבים ספרתיים

קרא עוד

מדריך להתקנת Code Blocks מדריך זה נועד לתאר את תהליך התקנת התוכנה של הקורס "מבוא למחשב שפת C". בקורס נשתמש בתוכנת Code::Blocks עם תוספת )אשף( המתאימה

מדריך להתקנת Code Blocks מדריך זה נועד לתאר את תהליך התקנת התוכנה של הקורס מבוא למחשב שפת C. בקורס נשתמש בתוכנת Code::Blocks עם תוספת )אשף( המתאימה מדריך להתקנת Code Blocks מדריך זה נועד לתאר את תהליך התקנת התוכנה של הקורס "מבוא למחשב שפת C". בקורס נשתמש בתוכנת Code::Blocks עם תוספת )אשף( המתאימה לקורס. האשף קובע את סביבת הפיתוח כך שתתאים לצורכי הקורס.

קרא עוד

מערכות הפעלה קורס מס'

מערכות הפעלה קורס מס' מערכות קבצים מבוזרות מבוא מבנה כללי דוגמה: Network file system דוגמה: Google file system 1 חגית עטיה מערכות קבצים מבוזרות מאפשרות לתהליכים אשר רצים במכונות שונות, גישה ושיתוף קבצים שקיפות לאפליקציה: אפליקציה

קרא עוד

<4D F736F F D20FAE5F1F4FA20ECE7E5E5FA20E3F2FA20ECE2E1E920E3E9F1F720FAEEE5F0E5FA20E6E9F8FA20E4F8F6E72E646F63>

<4D F736F F D20FAE5F1F4FA20ECE7E5E5FA20E3F2FA20ECE2E1E920E3E9F1F720FAEEE5F0E5FA20E6E9F8FA20E4F8F6E72E646F63> טי.וי.קליפ אולפן עריכה והקלטה לוידאו וסאונד שירותים מיוחדים לתחום החקירות והמשפט ניתוח וידאו וסאונד חוות דעת מקצועית טלפון : 09-7663465, פקס': 054-4212424, 077-4213465 נייד : רחוב הכיכר 4 (קניון הכיכר)

קרא עוד

שואב אבק רובוטי XIAOMI דגם - Vacuum Mi Robot מק"ט ספק 8223 תכנון מסלול חכם שאיבה חזקה שליטה חכמה ע"י Wi-Fi מרחוק בעל 21 חיישנים למיפוי מושלם של הבית צ

שואב אבק רובוטי XIAOMI דגם - Vacuum Mi Robot מקט ספק 8223 תכנון מסלול חכם שאיבה חזקה שליטה חכמה עי Wi-Fi מרחוק בעל 21 חיישנים למיפוי מושלם של הבית צ שואב אבק רובוטי XIAOMI דגם - Vacuum Mi Robot מק"ט ספק 8223 תכנון מסלול חכם שאיבה חזקה שליטה חכמה ע"י Wi-Fi מרחוק בעל 21 חיישנים למיפוי מושלם של הבית צפייה במפת הניקיון בזמן אמת סוללה חזקה 5200MAH לזמן

קרא עוד

People. Partnership. Trust מסלול Free פורטל החינוך מבית U-BTech מסלולים ומחירים חיבור לשירותי Office 365 ללא עלות פורטל התחברות הכולל ממשק למנב"ס ולסי

People. Partnership. Trust מסלול Free פורטל החינוך מבית U-BTech מסלולים ומחירים חיבור לשירותי Office 365 ללא עלות פורטל התחברות הכולל ממשק למנבס ולסי מסלול Free פורטל החינוך מבית U-BTech מסלולים ומחירים חיבור לשירותי Office 365 ללא עלות פורטל התחברות הכולל ממשק למנב"ס ולסיסמא אחודה דף בית לתלמיד המאפשר גישה פשוטה להורדת הטבת האופיס מסלול Basic הפלטפורמה

קרא עוד

אגף כלכלה תקציב ומסחר

אגף כלכלה תקציב ומסחר נספחי תמורה נספח א' מחשבים נייחים תוצרת HP או LENOVO כמות שנתית לצורך השוואת 400 יחידות תוצרת HP HP Compaq Pro Desk 600G3 )או כל דגם עתידי מאותה סידרה \ מאפיינים( i5-7500 CPU @ 320GHz מעבד זיכרון כרטיס

קרא עוד

מבנה מחשבים ספרתיים

מבנה מחשבים ספרתיים זיכרון מטמון מבנה מחשבים ספרתיים 234267 הבעיה מהירות הגישה לזיכרון איטית ביחס לביצועי המעבד )עד פי (, ככל שהזיכרון גדול יותר הגישה אליו איטית יותר. ביצועי המעבד נפגעים משמעותית אם בכל קריאה מהזיכרון יש

קרא עוד

מערכות הפעלה

מערכות הפעלה מערכות הפעלה תרגול 5 אלגוריתם זימון התהליכים ב- Linux תוכן התרגול אלגוריתם זימון התהליכים ב- Linux איך בוחרים, בכל נקודת זמן, את התהליך הבא להרצה במעבד? 2 הערה מקדימה אלגוריתם הזימון המוצג בתרגול - האלגוריתם

קרא עוד

מצגת של PowerPoint

מצגת של PowerPoint מהי סביבת איקס לימוד? סביבת איקס לימוד היא סביבה גמישה לתרגול היכולת לזכור ולהיזכר במושגים ועובדות מתחומי תוכן שונים על ידי התאמה. הסביבה מבוססת על המשחק 'איקס עיגול' והתוכן אותו מתרגלים יכול מסוג טקסט

קרא עוד

<4D F736F F D20F4E9E6E9F7E420FAF8E2E5ED20ECF2E1F8E9FA20E4E2E4E420F1E5F4E9FA20496C616E2E646F63>

<4D F736F F D20F4E9E6E9F7E420FAF8E2E5ED20ECF2E1F8E9FA20E4E2E4E420F1E5F4E9FA20496C616E2E646F63> מתקף ותנע מבוא תרשים 1 כשמפעילים מתקף על גוף כלשהו, התנע שלו משתנה. שינוי התנע שווה למתקף, שהוא השטח מתחת לגרף הכוח כתלות בזמן: Δp = F dt 51 m v m v1 = dt 2 F כאשר F הוא הכוח המופעל על הגוף, p הוא השינוי

קרא עוד

תוכנה חופשית מאחורי הקלעים? על סדר היום: קצת על עצמי מה זאת תוכנה חופשית? ההיסטוריה של תוכנה חופשית כיצד תוכנה חופשית משתלבת בשוק התוכנה היתרונות של ת

תוכנה חופשית מאחורי הקלעים? על סדר היום: קצת על עצמי מה זאת תוכנה חופשית? ההיסטוריה של תוכנה חופשית כיצד תוכנה חופשית משתלבת בשוק התוכנה היתרונות של ת תוכנה חופשית מאחורי הקלעים? על סדר היום: קצת על עצמי מה זאת תוכנה חופשית? ההיסטוריה של תוכנה חופשית כיצד תוכנה חופשית משתלבת בשוק התוכנה היתרונות של תוכנה חופשית. דוגמאות מהשטח 1 ליאור קפלן 30/11/05 קצת

קרא עוד

Microsoft Word - Ass1Bgu2019b_java docx

Microsoft Word - Ass1Bgu2019b_java docx ת ר ג י ל 1 ב ק ו ר ס מ ב ו א לתכנות 202.1.9031 JAVA סמסטר ב, ת נ א י ם ו ל ו ל א ו ת תאריך אחרון להגשה בציון מלא : 02.04.19 עד שעה : 23:55, כ ל יום איחור ל א מ א ו ש ר א ו ח ל ק ממנו מודריד 10 נקודות

קרא עוד

משימה תכנית המתרגמת קטעי טקסט לשפה אחרת הקלט: קובץ המכיל את קטעי הטקסט וכן את השפה אליה רוצים לתרגם תרגול מס' 4: המתרגם שימוש במחלקות קיימות תכנות מתק

משימה תכנית המתרגמת קטעי טקסט לשפה אחרת הקלט: קובץ המכיל את קטעי הטקסט וכן את השפה אליה רוצים לתרגם תרגול מס' 4: המתרגם שימוש במחלקות קיימות תכנות מתק משימה תכנית המתרגמת קטעי טקסט לשפה אחרת הקלט: קובץ המכיל את קטעי הטקסט וכן את השפה אליה רוצים לתרגם תרגול מס' 4: המתרגם שימוש במחלקות קיימות 2 הפשטה שאלות כצעד ראשון נפתור בעיה הרבה יותר פשוטה האם כבר

קרא עוד

2013/14 אוניברסיטת חיפה מבוא למדעי מחשב, מעבדה מטרת המעבדה: לתרגל את המעבר מאלגוריתם לקוד C כמה שיותר. הוראות:.1.2 ניתן לעבוד ביחידים או בזוגות. (יש מ

2013/14 אוניברסיטת חיפה מבוא למדעי מחשב, מעבדה מטרת המעבדה: לתרגל את המעבר מאלגוריתם לקוד C כמה שיותר. הוראות:.1.2 ניתן לעבוד ביחידים או בזוגות. (יש מ מטרת המעבדה: לתרגל את המעבר מאלגוריתם לקוד C כמה שיותר. הוראות:.1.2 ניתן לעבוד ביחידים או בזוגות. (יש מספיק עמדות לכולם ולכן מומלץ לעבוד ביחידים). במהלך המעבדה יהיה עליכם לבצע משימות. אם תצטרכו עזרה בשלב

קרא עוד

Microsoft Word B

Microsoft Word B מרצה: שולי וינטנר. מתרגל: שלמה יונה מבוא למדעי המחשב מועד ב', סמסטר א' תשס"ג, 17/2/03 משך המבחן: שעתיים וחצי. חומר עזר: מותר כל חומר עזר, מלבד מחשב. הנחיות: 1. ודאו כי בטופס שבידיכם 8 עמודים. יש לכתוב

קרא עוד

People. Partnership. Trust שלבי הפרויקט והמסלולים השונים - פלטפורמת "קהילה לומדת" מסלול Free שלבי הפרויקט: חיבור לשירותי Office 365 ללא עלות פורטל התח

People. Partnership. Trust שלבי הפרויקט והמסלולים השונים - פלטפורמת קהילה לומדת מסלול Free שלבי הפרויקט: חיבור לשירותי Office 365 ללא עלות פורטל התח שלבי הפרויקט והמסלולים השונים - פלטפורמת "קהילה לומדת" מסלול Free שלבי הפרויקט: חיבור לשירותי Office 365 ללא עלות פורטל התחברות הכולל ממשק למנב"ס ולסיסמא אחודה דף בית לתלמיד המאפשר גישה פשוטה להורדת הטבת

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation פרוטאוס הדרכה לפיתוח פרויקט מבוסס ארדואינו 1 הוראות הפעלה תוכנת פרוטאוס מכילה כמות גדולה מאוד של כלי עזר להבנת דרך ההפעלה של התוכנה. שני מקורות מידע עיקריים עומדים לרשות המשתמש מחוץ לתוכנה: o באתר האינטרנט

קרא עוד

Microsoft Word ACDC à'.doc

Microsoft Word ACDC à'.doc דו"ח מסכם בניסוי: AC/DC חלק: א' סמסטר ב' תשס"א שם הבודק : תאריך הבדיקה: I שם מדריך הניסוי (שם מלא): סרגיי ציון הדו"ח: II תאריך ביצוע הניסוי: 14/05/001 תאריך הגשת הדו"ח: 1/05/001 הדו"ח מוגש על ידי: II I

קרא עוד

Real Time College Course: Networking Duration: 90 Hours Hands-On-Training

Real Time College Course: Networking Duration: 90 Hours Hands-On-Training Real Time College Course: Networking Duration: 90 Hours Hands-On-Training אנחנו? קבוצת Real Time Group הוקמה בשנת 2007, החברה מספקת פתרונות עסקיים וטכנולוגיים בתחומי התוכנה, החומרה והתקשורת, פיתוח ותמיכה

קרא עוד

תכנות מונחה עצמים א' – תש"ע

תכנות מונחה עצמים א' –  תשע 1 תכנות מונחה עצמים והנדסת תוכנה תשע"ו 2 בנאי העתקה בניית העתק של אובייקט קיים. בניית העתק בעת העברת אובייקט לפונקציה. בניית העתק בעת החזרת אובייקט מפונקציה. ניתן להגדיר בנאי העתקה. אם לא מגדירים, אז הקומפיילר

קרא עוד

T01-1page

T01-1page מבוא לשפת C תירגול 1: מבוא 1 אתר הקורס webcourse.cs.technion.ac.il/234112 חדשות הקורס תרגילי בית הרצאות ותירגולים חומר עזר, מבחנים קודמים, שאלות נפוצות, ועוד... 2 אתר הקורס 3 רשימת תפוצה חובה להירשם! הודעות

קרא עוד

מבוא למדעי המחשב

מבוא למדעי המחשב מבוא כללי לתכנות ולמדעי המחשב 1843-0310 מרצה: אמיר רובינשטיין מתרגל: דין שמואל אוניברסיטת תל אביב סמסטר חורף 2017-8 חלק ב - מבוא לקריפטוגרפיה שיעור 5 (offset מונחים בסיסיים צופן קיסר (היסט,.1.2 1 Today

קרא עוד

פרויקט "רמזור" של קרן אביטל בס "ד מערך שיעור בנושא: "פונקציה" טליה קיפניס והדסה ערמי, מאולפנת צביה פרטים מקדימים על מערך השיעור: השיעור מהווה מבוא לנו

פרויקט רמזור של קרן אביטל בס ד מערך שיעור בנושא: פונקציה טליה קיפניס והדסה ערמי, מאולפנת צביה פרטים מקדימים על מערך השיעור: השיעור מהווה מבוא לנו בס "ד מערך שיעור בנושא: "פונקציה" טליה קיפניס והדסה ערמי, מאולפנת צביה פרטים מקדימים על מערך השיעור: השיעור מהווה מבוא לנושא הפונקציות הנלמד בכתה ט' בכל הרמות. עזרי ההוראה בהם נשתמש: מחשב, ברקו, דפי עבודה

קרא עוד

WinZIP תוכנה לדחיסת קבצים ספטמבר 2007

WinZIP תוכנה לדחיסת קבצים ספטמבר 2007 WinZIP תוכנה לדחיסת קבצים ספטמבר 2007 תשס"ח 2007. כל הזכויות שמורות לאוניברסיטה הפתוחה. בית ההוצאה לאור של האוניברסיטה הפתוחה, רח' רבוצקי 108 ת, "ד 808, רעננה 43107. The Open University of Israel, 108

קרא עוד

בחן במערכות הפעלה

בחן במערכות הפעלה אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, המחלקה למדעי המחשב בוחן אמצע במערכות הפעלה מרצים: איתי דינור, דני הנדלר ורוברט יעקבשוילי. מתרגלים: אור דינרי, אחמד דרובי, מתן דרורי, צחי ספורטה, רועי עוזיאל ואריאל תלמי. ענו

קרא עוד

מספר זהות: סמסטר ב' מועד א' תאריך: 11102/4// שעה: 9:22 משך הבחינה: 3 שעות חומר עזר: אין מותר השימוש במחשבון פשוט בחינה בקורס: מבני נתונים מרצה: הדר בי

מספר זהות: סמסטר ב' מועד א' תאריך: 11102/4// שעה: 9:22 משך הבחינה: 3 שעות חומר עזר: אין מותר השימוש במחשבון פשוט בחינה בקורס: מבני נתונים מרצה: הדר בי מספר זהות: סמסטר ב' מועד א' תאריך: 11102/4// שעה: 9:22 משך הבחינה: 3 שעות חומר עזר: אין מותר השימוש במחשבון פשוט בחינה בקורס: מבני נתונים מרצה: הדר בינסקי הנחיות: יש לענות על כל השאלות. יש לענות על כל

קרא עוד

Intel Paging & Page Table Exploitation on Windows מאת יובל עטיה הקדמה בשנת 1985, המעבד i386 של Intel יצא לעולם, והיה המעבד הראשון של Intel שתמך בפקודו

Intel Paging & Page Table Exploitation on Windows מאת יובל עטיה הקדמה בשנת 1985, המעבד i386 של Intel יצא לעולם, והיה המעבד הראשון של Intel שתמך בפקודו מאת יובל עטיה הקדמה בשנת 1985, המעבד i386 של Intel יצא לעולם, והיה המעבד הראשון של Intel שתמך בפקודות ובמרחב זיכרון של 32 -ביט. כמו כן, הוא גם היה המעבד הראשון של Intel שהכיל יחידה לניהול זיכרון ( - MMU

קרא עוד

תרגול מס' 4: המתרגם שימוש במחלקות קיימות מחרוזות, קבצים, וקבלת קלט מהמשתמש

תרגול מס' 4: המתרגם שימוש במחלקות קיימות מחרוזות, קבצים, וקבלת קלט מהמשתמש תרגול מס' 4: המתרגם שימוש במחלקות קיימות מחרוזות, קבצים, וקבלת קלט מהמשתמש המתרגם משימה: תכנית המתרגמת קטעי טקסט לשפה אחרת הקלט: קובץ המכיל את קטעי הטקסט וכן את השפה אליה רוצים לתרגם 2 שאלות האם כבר יש

קרא עוד

AVerMedia Live Gamer Portable C875

AVerMedia Live Gamer Portable C875 AVerMedia Live Gamer Portable C875 תוכן החבילה Live Gamer Portable מדריך התקנה מהירה שקית מגנה כבל HDMI כבל / Component כבל שמע סטריאו א. ב. ג. ד. ה. ו. ז. ח. כבל שמע 5.3 מ"מ כבל לפלייסטיישן 5 כבל מיני-

קרא עוד

ייבוא וייצוא של קבצי אקסל וטקסט

ייבוא וייצוא של קבצי אקסל וטקסט ייבוא וייצוא של קבצי אקסל וטקסט (Importing & Exporting MS Excel Files and Text) ייבוא (Import) הפיכת קובץ טקסט, Excel מבסיס נתונים אחר. או סוגים אחרים, לטבלת,Access או העתקת טבלת Access בתחילת התהליך יש

קרא עוד

מחירים מיוחדים לחודשים מאי-יוני XBOX ONE 1TB + 1, X 6 ת ש HDMI שלט אלחוטי כבל XBOX ONE 1TB משחק מלחמה: Tom Clancy the Division מתנה בשווי

מחירים מיוחדים לחודשים מאי-יוני XBOX ONE 1TB + 1, X 6 ת ש HDMI שלט אלחוטי כבל XBOX ONE 1TB משחק מלחמה: Tom Clancy the Division מתנה בשווי מחירים מיוחדים לחודשים מאי-יוני 2016.1 XBOX ONE 1TB + 1,902 317X 6 ת ש HDMI שלט אלחוטי כבל XBOX ONE 1TB משחק מלחמה: Tom Clancy the Division מתנה בשווי מאות שקלים Live מתנה ל- 3 חודשים! 2 משחקים להורדה

קרא עוד

! 1! משוואות מסדר ראשו! (הפרדת משתני*, הומוגנית, לינארית) xyy = 1 x y xy 2 = 2xy 2 מצא את הפתרו' הכללי: x y y = 3 א) y ג) ב) ד) y tan x = y (1 ( x+ y

! 1! משוואות מסדר ראשו! (הפרדת משתני*, הומוגנית, לינארית) xyy = 1 x y xy 2 = 2xy 2 מצא את הפתרו' הכללי: x y y = 3 א) y ג) ב) ד) y tan x = y (1 ( x+ y !! משוואות מסדר ראשו! (הפרדת משתני*, הומוגנית, לינארית) tan ( a a z 0 a z s ds dt (רמז: cos d d ז) d ( ) d ( ) ח) ) מצא את הפתרונות המקיימי :. () 0 ( ). (). () 0 d ( ) d ( ) π. sin ln ) tan cos d cos d

קרא עוד

מערכות הפעלה, סמסטר ב' אריאל סטולרמן סיכומים לקורס מערכות הפעלה פרופ' יחזקאל ישורון, סמסטר ב' 2009 פרק 1: מבוא: 1.1 הגנה על חומרה: חשיבו

מערכות הפעלה, סמסטר ב' אריאל סטולרמן סיכומים לקורס מערכות הפעלה פרופ' יחזקאל ישורון, סמסטר ב' 2009 פרק 1: מבוא: 1.1 הגנה על חומרה: חשיבו מערכות הפעלה, סמסטר ב' 1 2009 אריאל סטולרמן סיכומים לקורס מערכות הפעלה פרופ' יחזקאל ישורון, סמסטר ב' 2009 פרק 1: מבוא: 1.1 הגנה על חומרה: 1.1.1. חשיבות ההגנה על חומרה: מע' הההפעלה מתחמת בעיות אלו ל- scope

קרא עוד

Comp. Arch. Lecture 1

Comp. Arch. Lecture 1 א ר כי טקטור ת מ ח ש בים ד"ר טל שיקלר סו ב ול אימייל: stal@bgu.ac.il Mother board לוח אם CPU central processing unit מעבד דוגמאות: 80x86 ו תואמיו Intel 80x86 Intel Core 2 Duo 64 bits 80x86 compatible AMD

קרא עוד

מיכפל

מיכפל מיכפל 0222 הוראות התקנה למהדורה 9.78 במהדורה 78.9 בוצעו מספר שינויים טכנולוגיים: שדרוג התוכנה ליצירת דוחות בפורמט PDF שינויים בטכנולוגיית השידור של טופס 102 לביטוח הלאומי במהלך עדכון גרסה זו תתקבלנה מספר

קרא עוד

Office 365 ProPlus בחינם לסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון בנגב הוראות סטודנטים באוניברסיטת בן גוריון בנגב יכולים להוריד ולהתקין את חבילת התוכנה Office

Office 365 ProPlus בחינם לסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון בנגב הוראות סטודנטים באוניברסיטת בן גוריון בנגב יכולים להוריד ולהתקין את חבילת התוכנה Office Office 365 ProPlus בחינם לסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון בנגב הוראות סטודנטים באוניברסיטת בן גוריון בנגב יכולים להוריד ולהתקין את חבילת התוכנה Office 365 ProPlus בחינם. ניתן להוריד ולהתקין את הגרסאות הבאות:

קרא עוד

סדנת תכנות ב C/C++

סדנת תכנות ב   C/C++ פקולטה: מדעי הטבע מחלקה: מדעי המחשב שם הקורס: מבוא למחשבים ושפת C קוד הקורס: 2-7028510 תאריך בחינה: 15.2.2017 משך הבחינה: שעתיים שם המרצה: ד"ר אופיר פלא חומר עזר: פתוח שימוש במחשבון: לא הוראות כלליות:

קרא עוד

שבוע 4 סינטקס של HACK ASSEMBLY ניתן להשתמש בשלושה אוגרים בלבד:,A,D,M כולם בעלי 16 ביטים. M אינו אוגר ישיר- הוא מסמן את האוגר של ה RAM שאנחנו מצביעים ע

שבוע 4 סינטקס של HACK ASSEMBLY ניתן להשתמש בשלושה אוגרים בלבד:,A,D,M כולם בעלי 16 ביטים. M אינו אוגר ישיר- הוא מסמן את האוגר של ה RAM שאנחנו מצביעים ע שבוע 4 סינטקס של HACK ASSEMBLY ניתן להשתמש בשלושה אוגרים בלבד:,A,D,M כולם בעלי 16 ביטים. M אינו אוגר ישיר- הוא מסמן את האוגר של ה RAM שאנחנו מצביעים עליו כרגע )A מצביע עליו(. יש שני סוגי פקודות, פקודת

קרא עוד

הגשה תוך שבוע בשעת התרגול

הגשה תוך שבוע בשעת התרגול מרצה: שולי וינטנר. מתרגל: שלמה יונה מבוא למדעי המחשב מועד ב', סמסטר א' תשס"ג, 17/2/03 משך המבחן: שעתיים וחצי. חומר עזר: מותר כל חומר עזר, מלבד מחשב. הנחיות: ודאו כי בטופס שבידיכם 8 עמודים. יש לכתוב את

קרא עוד

מערכות הפעלה

מערכות הפעלה מערכות הפעלה תרגול 2 קריאות מערכת ב- Linux תוכן התרגול קריאה לפונקציות ב- Linux קריאה לשירותי מערכת ב- Linux 2 תזכורת - תכנית Linux ראשונה hello.c #include int main() { char *str= Hello ; printf)

קרא עוד

Bitlocker_TC

Bitlocker_TC 1. מבוא טכנולוגיית הצפנת הדיסקים Bitlocker של Microsoft היא תכונת אבטחת מידע הזמינה במערכת ההפעלה Windows החל מגרסאות Windows Vista ו- 2008.Windows Server מטרתה העיקרית היא להתמודד עם סכנת חשיפת מידע רגיש

קרא עוד

שאלהIgal : מערכים דו מימדיים רקורסיה:

שאלהIgal : מערכים דו מימדיים רקורסיה: אוניברסיטת בן גוריון בנגב מספר נבחן : תאריך המבחן: כ"ג מנ' אב תשע"ז 15.08.17 שמות המורים: ציון סיקסיק א' ב- C תכנות מבחן ב: 202-1-9011 מס' הקורס : הנדסה מיועד לתלמידי : ב' מועד סמ' ב' שנה תשע"ז 3 שעות

קרא עוד

פקולטה לחינוך מנהל סטודנטים Beit Berl College الكلية االكاديمية بيت بيرل 20/06/2016 י"ד/סיון/תשע"ו ייעוץ וירטואלי הרכבת מערכת )רישום לקורסים( באמצעות

פקולטה לחינוך מנהל סטודנטים Beit Berl College الكلية االكاديمية بيت بيرل 20/06/2016 יד/סיון/תשעו ייעוץ וירטואלי הרכבת מערכת )רישום לקורסים( באמצעות 20/06/2016 י"ד/סיון/תשע"ו ייעוץ וירטואלי הרכבת מערכת )רישום לקורסים( באמצעות האינטרנט שלום רב, לנוחותכם, הרכבת המערכת לשנה"ל תשע"ז תתבצע באמצעות האינטרנט ייעוץ וירטואלי. הרכבת המערכת )רישום לקורסים( תעשה

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation תוכנה 1 תרגול 1: סביבת העבודה ומבוא ל- Java אלכסיי זגלסקי ויעל אמסטרדמר 1 בירוקרטיה אלכסיי זגלסקי שעת קבלה: שני 13:00-14:00, בתיאום מראש משרד: בניין הנדסת תוכנה, חדר 209 יעל אמסטרדמר שעת קבלה: חמישי 15:00-16:00,

קרא עוד

עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יח"ל פסח תשע"ה אפריל 5105 קשה בלימודים, קל במבחנים, קל בחיים עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יח"ל פסח תשע"ה יש לפתור את כל השאלות

עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יחל פסח תשעה אפריל 5105 קשה בלימודים, קל במבחנים, קל בחיים עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יחל פסח תשעה יש לפתור את כל השאלות עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יח"ל פסח תשע"ה יש לפתור את כל השאלות על דפים משובצים. רשמו את שמכם על כל אחד מהדפים הפתרונות יוגשו אחרי חופשת הפסח. מומלץ לכתוב דואר אלקטרוני, Whatspp כאשר נתקלים בקושי. מישהו

קרא עוד

Microsoft Word - I900-Tips_and_Tricks

Microsoft Word - I900-Tips_and_Tricks טיפים וטריקים Samsung I900 Omnia מקש כיבוי / הדלקה שקע ריסט מצלמה קדמית מקש מיוחד מקש הגברת / הנמכת השמע שקע הטענה / אוזניות מקש סיבוב מסך מקש ניתוק שיחה מקש מענה שיחה מקש ניווט 1 תפעול כללי מעבר בין פרופילים

קרא עוד

מקביליות

מקביליות PROMELA גרא וייס המחלקה למדעי המחשב אוניברסיטת בן-גוריון עדכון אחרון: 21:40 15/06/2013 2 שפת מ פ ר ט עם ס מ נ ט יק ה מוגדרת באופן מתמטי "שפת תכנות" למודלים המטרה: לאפשר גם לכאלה שאינם חוקרים בתחום לבנות

קרא עוד

1 תעריפים לשירותי מים וביוב לצרכן. בהתאם לקובץ תקנות 8240 מיום התעריפים בתוקף מיום שעור מע"מ: 17% מס' סוג צריכה תאור תעריף מים ובי

1 תעריפים לשירותי מים וביוב לצרכן. בהתאם לקובץ תקנות 8240 מיום התעריפים בתוקף מיום שעור מעמ: 17% מס' סוג צריכה תאור תעריף מים ובי 1 תעריפים לשירותי מים וביוב לצרכן. בהתאם לקובץ תקנות 8240 מיום 0.6.2019 התעריפים בתוקף מיום. 1.7.2019 שעור : 17% סוג צריכה מים וביוב מים וביוב 7.079 1.15 6.050 11.242 צריכה ביתית לכל יחידת דיור לכמות מוכרת

קרא עוד

ForMenahelHeshbonot

ForMenahelHeshbonot מנה"ח לכל מומלץ הנהלת החשבונות של בינה מודול הנחיות עבור ריכוז מודול הנהלת החשבונות של בינה שונה בתפיסת עולמו ממודולים דומים בתוכנות הנהלת חשבונות. בתפיסת עולם זו, הנהלת החשבונות היא פועל יוצא של הפעילות

קרא עוד

שאלה 2. תכנות ב - CShell

שאלה 2. תכנות ב - CShell ביה"ס למדעי המחשב 4.2.2018 האקדמית נתניה מבחן מועד א' יסודות מערכות פתוחות סמסטר חורף, תשע"ח משך המבחן: שלוש וחצי שעות. יש לענות על כל השאלות. מותר השימוש בחומר עזר כלשהו, פרט למחשבים, (מחשבונים מותר).

קרא עוד

Homework Dry 3

Homework Dry 3 Homework Dry 3 Due date: Sunday, 9/06/2013 12:30 noon Teaching assistant in charge: Anastasia Braginsky Important: this semester the Q&A for the exercise will take place at a public forum only. To register

קרא עוד

המשימה תרגול מס' 5: קלט-פלט במערכות הפעלה שונות יש סימונים שונים עבור ירידת שורה :)newline( ב- UNIX/Linux )Line Feed( \n ב- Windows )Carriage Return +

המשימה תרגול מס' 5: קלט-פלט במערכות הפעלה שונות יש סימונים שונים עבור ירידת שורה :)newline( ב- UNIX/Linux )Line Feed( \n ב- Windows )Carriage Return + המשימה תרגול מס' 5: קלט-פלט במערכות הפעלה שונות יש סימונים שונים עבור ירידת שורה :)newline( ב- UNIX/Linux )Line Feed( \n ב- Windows )Carriage Return + Line Feed( \r\n - יכולות להתעורר בעיות... זרמים, קוראים

קרא עוד

תאריך פרסום: תאריך הגשה: מבנה נתונים תרגיל 5 )תיאורטי( מרצה ומתרגל אחראים: צחי רוזן, דינה סבטליצקי נהלי הגשת עבודה: -את העבודה יש לה

תאריך פרסום: תאריך הגשה: מבנה נתונים תרגיל 5 )תיאורטי( מרצה ומתרגל אחראים: צחי רוזן, דינה סבטליצקי נהלי הגשת עבודה: -את העבודה יש לה תאריך פרסום: 01.01.15 תאריך הגשה: 15.01.15 מבנה נתונים תרגיל 5 )תיאורטי( מרצה ומתרגל אחראים: צחי רוזן, דינה סבטליצקי נהלי הגשת עבודה: -את העבודה יש להגיש בזוגות. -העבודה חייבת להיות מוקלדת. -הקובץ חייב

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation מבוא למדעי המחשב תירגול 6: כתובות ומצביעים 1 תוכנייה מצביעים מצביעים ומערכים, אריתמטיקה של מצביעים 2 3 מצביעים תזכורת- כתובות זיכרון הזיכרון כתובת התא #1000 #1004 #1008 ערך השמור בתא תא 10-4 לא מאותחל

קרא עוד

ex1-bash

ex1-bash ביה"ס למדעי המחשב סמסטר חורף תשע"ח 13.12.2017 יסודות מערכות פתוחות פתרון תרגיל מס' 7 המכללה האקדמית נתניה שימו לב: כל ההערות שבתחילת תרגילים 1-6 תקפות גם לתרגיל זה. הערה 1: החל מתרגיל זה והלאה, בכל פעם

קרא עוד

Slide 1

Slide 1 בעיית התוכנית הגדולה C תוכנית גדולה המבצעת פעולות רבות, יכולה להפוך לקשה מאוד לניהול אם נשתמש רק בכלים שלמדנו עד כה: 1. קשה לכתוב ולנפות את התוכנית,. קשה להבין אותה, 3. קשה לתחזק ולתקן אותה, 4. קשה להוסיף

קרא עוד

תרגיל בית מספר 1#

תרגיל בית מספר 1# ב 4 תרגיל בית מספר - 1 להגשה עד 72 באוקטובר בשעה ::725 קיראו בעיון את הנחיות העבודה וההגשה המופיעות באתר הקורס, תחת התיקייה.assignments חריגה מההנחיות תגרור ירידת ציון / פסילת התרגיל. הנחיות והערות ספציפיות

קרא עוד

מבחן 7002 פרטים כלליים מועד הבחינה: בכל זמן מספר השאלון: 1 משך הבחינה: 3 שעות חומר עזר בשימוש: הכל )ספרים ומחברות( המלצות: קרא המלצות לפני הבחינה ובדי

מבחן 7002 פרטים כלליים מועד הבחינה: בכל זמן מספר השאלון: 1 משך הבחינה: 3 שעות חומר עזר בשימוש: הכל )ספרים ומחברות( המלצות: קרא המלצות לפני הבחינה ובדי מבחן 7002 פרטים כלליים מועד הבחינה: בכל זמן מספר השאלון: 1 משך הבחינה: 3 שעות חומר עזר בשימוש: הכל )ספרים ומחברות( המלצות: קרא המלצות לפני הבחינה ובדיקות אחרונות לפני מסירה )עמודים 8-11( מבנה השאלון 5

קרא עוד

תכנון אלגוריתמים עבודת בית 4: תכנון אלגוריתמים תאריך הגשה: 02: , בצהריים,תא מספר 66 בקומת כניסה של בניין 003 מתרגל אחראי: אורי 0

תכנון אלגוריתמים עבודת בית 4: תכנון אלגוריתמים תאריך הגשה: 02: , בצהריים,תא מספר 66 בקומת כניסה של בניין 003 מתרגל אחראי: אורי 0 22 עבודת בית 4: תכנון אלגוריתמים תאריך הגשה: 2: 622, בצהריים,תא מספר 66 בקומת כניסה של בניין 3 מתרגל אחראי: אורי הוראות כלליות: כל עוד לא נאמר אחרת, כאשר הנכם מתבקשים לתאר אלגוריתם יש לספק את הבאות: תיאור

קרא עוד

Microsoft Word - sync_LG.doc

Microsoft Word - sync_LG.doc LG PC Suite הגדרות וביצוע סנכרון ניתן להתקין את התוכנה מדיסק המצורף לערכה ניתן לסנכרן עד 100 אירועים בלוח שנה ועד 500 אנשי קשר 1 לחץ על איקון Suite" "LG PC בשולחן העבודה 2 להגדרות הסינכרון לחץ על Sync"

קרא עוד

שאלהIgal : מערכים דו מימדיים רקורסיה:

שאלהIgal : מערכים דו מימדיים רקורסיה: אוניברסיטת בן גוריון בנגב מספר נבחן : תאריך המבחן: כ"ג חשון תשע"ח 12/11/17 שמות המורים: ציון סיקסיק א' ב- C תכנות מבחן ב: 202-1-9011 מס' הקורס : הנדסה מיועד לתלמידי : ב' מועד קיץ סמ' שנה תשע"ז 3 שעות משך

קרא עוד

BIG DATA תיאור הקורס המונח Big Data הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות, הוא הופך למגמה רווחת בתעשייה. המשמעות הפרקטית של המונח Big Data הינה טכנולוגיות נ

BIG DATA תיאור הקורס המונח Big Data הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות, הוא הופך למגמה רווחת בתעשייה. המשמעות הפרקטית של המונח Big Data הינה טכנולוגיות נ BIG DATA תיאור הקורס המונח Big Data הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות, הוא הופך למגמה רווחת בתעשייה. המשמעות הפרקטית של המונח Big Data הינה טכנולוגיות ניתוח וניהול מאגרי מידע בעלי נתונים שאינם מאורגנים,

קרא עוד

Lenovo Lenovo V110-17Isk V110-17Ikb Ug He (Hebrew) User Guide - Lenovo V110-17ISK, Lenovo V110-17IKB V110-17IKB Laptop (Lenovo) - Type 80V2 len

Lenovo Lenovo V110-17Isk V110-17Ikb Ug He (Hebrew) User Guide - Lenovo V110-17ISK, Lenovo V110-17IKB V110-17IKB Laptop (Lenovo) - Type 80V2 len Lenovo V110 V110-17IKB V110-17ISK קרא את הודעות הבטיחות והעצות החשובות בספרי ההדרכה המצורפים לפני שתשתמש במחשב. הערות לפני השימוש במוצר, הקפד לקרוא את מדריך בטיחות ומידע כללי של.Lenovo חלק מההוראות במדריך

קרא עוד

מקביליות

מקביליות תכונות שמורה Invariant Properties גרא וייס המחלקה למדעי המחשב אוניברסיטת בן-גוריון 2 בדיקות מודל Checking( )Model מערכת דרישות מידול פירמול בדיקות מודל )Model Checking( מודל של המערכת תכונות פורמליות סימולציה

קרא עוד

תוכן עניינים גופי תאורה מוגן מים IP66 LED גוף תאורה פנלLED מרובע שקוע תחת הטיח גוף תאורה פנל LED עגול שקוע תחת הטיח פנל 60X60 / 30X120 LED גוף

תוכן עניינים גופי תאורה מוגן מים IP66 LED גוף תאורה פנלLED מרובע שקוע תחת הטיח גוף תאורה פנל LED עגול שקוע תחת הטיח פנל 60X60 / 30X120 LED גוף תוכן עניינים גופי תאורה מוגן מים IP66 LED 3-4... גוף תאורה פנלLED מרובע שקוע תחת הטיח גוף תאורה פנל LED עגול שקוע תחת הטיח פנל 60X60 / 30X LED גוף תאורה - LED על הטיח 5-6... 7-8... 9-10... פס אמריקאי פלורסנטי

קרא עוד

Microsoft PowerPoint - CE_Candidates_2011.ppt [Compatibility Mode]

Microsoft PowerPoint - CE_Candidates_2011.ppt [Compatibility Mode] תשע"בב פתוח ו וירטואלי לקראת שנת הלמוד הלימודים יום ראשון ב- תואר מחשבים הנדסת הלימודים שנת לקראת הוירטואלי הפתוח ליום הבאים ברוכים מחשבים הנדסת עלל מקצוע פרטים מספר זוו תמצאו תשס"בב. במצגת וי שיש שינויים

קרא עוד

יום עיון עורכי בקשות להיתרים

יום עיון עורכי בקשות להיתרים יום עיון לעורכי בקשות להיתרים 13.7.2017 יום עיון לעורכי בקשות להיתרים 13.7.2017 ימים תנאים מקדימים + 45 מידע להיתר ימים מידע 5 בדיקת תנאים מקדימים איסוף מידע הפקת תיק מידע ומסירתו למבקש מירי תמר תמר תנאים

קרא עוד

התגוננות בפני כוחות האופל

התגוננות בפני כוחות האופל ניהול ידע אישי על רגל אחת 1 סוגי ידע Explicit גלוי Tacit סמוי 5 מה אמר השועל לנסיך הקטן? מה קורה בבתי ספר כשמורים או מנהלים עוזבים? 8 ניהול ידע במערכת החינוך רמת התלמיד )ניהול ידע אישי( רמת המורה )ניהול

קרא עוד

Microsoft Word IG Lab - Configure Wireless Router in Windows Vista.docx

Microsoft Word IG Lab - Configure Wireless Router in Windows Vista.docx עיקרי טכנולוגיות המידע 5.0 6.8.3.9 מעבדה תצורת ראוטר ללא כבלים Router) (Wireless בחלונות ויסטה (Windows Vista) מבוא הדפס והשלם מעבדה זו. במעבדה זו, יהיה עליך להגדיר ולבחון את ההגדרות האלחוטיות על ה.Linksys

קרא עוד

פקולטה: מחלקה: שם הקורס: קוד הקורס: מדעי הטבע מדעי המחשב ומתמטיקה מתמטיקה בדידה תאריך בחינה: _ 07/07/2015 משך הבחינה: 3 שעות סמ' _ב' מועד

פקולטה: מחלקה: שם הקורס: קוד הקורס: מדעי הטבע מדעי המחשב ומתמטיקה מתמטיקה בדידה תאריך בחינה: _ 07/07/2015 משך הבחינה: 3 שעות סמ' _ב' מועד פקולטה: מחלקה: שם הקורס: קוד הקורס: מדעי הטבע מדעי המחשב ומתמטיקה מתמטיקה בדידה 2-7012610-3 תאריך בחינה: _ 07/07/2015 משך הבחינה: 3 שעות סמ' _ב' מועד ב' שם המרצה: ערן עמרי, ענת פסקין-צ'רניאבסקי חומר עזר:

קרא עוד

תיק משימטיקה מגרף הנגזרת לגרף הפונקציה להנגשה פרטנית נא לפנות: כל הזכויות שמורות

תיק משימטיקה מגרף הנגזרת לגרף הפונקציה להנגשה פרטנית נא לפנות: כל הזכויות שמורות תיק משימטיקה מגרף הנגזרת לגרף הפונקציה להנגשה פרטנית נא לפנות: st.negishut@weizmann.ac.il תוכן העניינים מטרות התיק... 3 זמני עבודה משוערים... 3 החומרים והעזרים הדרושים... 4 רקע... 5 הצעה למהלך העבודה...

קרא עוד

Slide 1

Slide 1 1 אובייקטים היום בתרגול: 2.)objects מחלקות )classes( ואובייקטים )מופעים, )fields( שדות המחלקה שיטות הכמסה )methods של מחלקה. ( class מחלקה - עד עכשיו השתמשנו בעיקר בטיפוסים מובנים ופונקציות המבצעות חישובים

קרא עוד

Microsoft Word - ExamA_Final_Solution.docx

Microsoft Word - ExamA_Final_Solution.docx סמסטר חורף תשע"א 18 בפבואר 011 הטכניון מכון טכנולוגי לישראל הפקולטה למדעי המחשב מרצה: מתרגלים: רן אל-יניב נועה אלגרבלי, גיא חפץ, נטליה זילברשטיין, דודו ינאי (אחראי) סמסטר חורף תשע" מבחן סופי פתרון (מועד

קרא עוד

מערכות הפעלה

מערכות הפעלה מערכות הפעלה תרגול 8 ק/פ ותקשורת תהליכים ב- Linux תוכן התרגול קלט/פלט של תהליכים תקשורת וסנכרון בין תהליכים מבוא pipes הכוונת קלט ופלט FIFOs signals 2 קלט/פלט של תהליכים ב- Linux )1( ב- Linux פעולות הקלט/פלט

קרא עוד

תרגול 1

תרגול 1 תרגול rcsin d rcsin t d שאלה חשב את האינטגרלים המסוימים הבאים: sin cos d rcsin d sin cos d א ב ג פתרון שאלה סעיף א נציב dt sin d t cos עבור נקבל t cos cos עבור נקבל sin cos d tdt סעיף ב נפתור תחילה בעזרת

קרא עוד

תוכן העניינים

תוכן העניינים הוצאת חושבים קדימה הילה קדמן חלק ב יעוץ מקצועי: חיים אברבוך מותאם לתכנית הלימודים החדשה בבתי הספר התיכוניים מהדורה חמישית הוצאת חושבים קדימה ת.ד. 1293 רעות 71908 www.kadman.net הילה קדמן 0522 525527 kadman11@gmail.com

קרא עוד

בס"ד וועדת משמעת מכללת חמדת הדרום מתי פונים לוועדת משמעת הפנייה לוועדת משמעת תעשה באחד )או יותר( מהמקרים הבאים: התנהגות בלתי ראויה כלפי עובד סגל או עו

בסד וועדת משמעת מכללת חמדת הדרום מתי פונים לוועדת משמעת הפנייה לוועדת משמעת תעשה באחד )או יותר( מהמקרים הבאים: התנהגות בלתי ראויה כלפי עובד סגל או עו בס"ד וועדת משמעת מכללת חמדת הדרום מתי פונים לוועדת משמעת הפנייה לוועדת משמעת תעשה באחד )או יותר( מהמקרים הבאים: התנהגות בלתי ראויה כלפי עובד סגל או עובד מנהל. חריגה מתקנון המכללה. פגיעה בטוהר בחינות/ עבודות

קרא עוד

<4D F736F F D20F9E9F2E5F820F1E9EEF0E920E7ECE5F7E4>

<4D F736F F D20F9E9F2E5F820F1E9EEF0E920E7ECE5F7E4> ניב רווח פסיכומטרי 1 שיעור מבוא נושא סימני החלוקה כולל מספר מושגים שצריך להכיר כמו חלוקה לגורמים או שארית של חלוקה. בבחינה יכולות להופיע שאלות שיעסקו בנושא זה כנושא בפני עצמו, ולעתים הידע בנושא דרוש לפתרון

קרא עוד

שיעור מס' 6 – סבולות ואפיצויות

שיעור מס' 6 – סבולות ואפיצויות שיעור מס' 6 סבולות ואפיצויות Tolerances & Fits Tolerances חלק א' - סבולות: כידוע, אין מידות בדיוק מוחלט. כאשר אנו נותנים ליצרן חלק לייצר ונותנים לו מידה כלשהי עלינו להוסיף את תחום הטעות המותרת לכל מידה

קרא עוד

תורת החישוביות תרגול הכנה לוגיקה ותורת הקבוצות מה יש כאן? בקורס תורת החישוביות נניח ידע בסיסי בתורת הקבוצות ובלוגיקה, והכרות עם מושגים בסיסיים כמו א"ב

תורת החישוביות תרגול הכנה לוגיקה ותורת הקבוצות מה יש כאן? בקורס תורת החישוביות נניח ידע בסיסי בתורת הקבוצות ובלוגיקה, והכרות עם מושגים בסיסיים כמו אב תורת החישוביות תרגול הכנה לוגיקה ותורת הקבוצות מה יש כאן? בקורס תורת החישוביות נניח ידע בסיסי בתורת הקבוצות ובלוגיקה, והכרות עם מושגים בסיסיים כמו א"ב, מילה ושפה לטובת מי ששכח חומר זה, או שלא למדו מעולם,

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation תוכנה 1 תרגול 1: סביבת העבודה ומבוא ל- Java 1 מנהלות אתר הקורס: http://courses.cs.tau.ac.il/software1/1516b/ מתרגלים: ברית יונגמן )שעת קבלה: שלישי ב- 8:00 בתיאום מראש( לנה דנקין )שעת קבלה: שלישי ב- 17:00,

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation הקלטה עצמית באמצעות Tablet PC תמצית פעילות 2009-2014 הטמעת אוטומציה מלאה ב- 2015 מדור טכנולוגיות למידה וייעוץ מערך המחשוב אב"ג הקלטה עצמית באמצעות Tablet PC הסבר על השיטה יתרונות וחסרונות תמצית פעילות

קרא עוד

מבחן חוזר במכניקה 55 א יא יח""ללח פתור 3 מהשאלות 1-5 לכל שאלה 33%. חומר עזר מותר מחשבון ונוסחאון של בגרות. v m sec משך הבחינה 105 דקות. שאלה מספר 1 4

מבחן חוזר במכניקה 55 א יא יחללח פתור 3 מהשאלות 1-5 לכל שאלה 33%. חומר עזר מותר מחשבון ונוסחאון של בגרות. v m sec משך הבחינה 105 דקות. שאלה מספר 1 4 מבחן חוזר במכניקה 55 א יא יח""ללח פתור 3 מהשאלות 1-5 לכל שאלה 33%. חומר עזר מותר מחשבון ונוסחאון של בגרות. v sec משך הבחינה 105 דקות. שאלה מספר 1 4 גוף נע לאורך ציר X כך שברגע. x הוא נמצא 0 t 0-10 16 19

קרא עוד

תוכן העניינים: פרק צמצומים ומימושים של פונקציות בוליאניות... 2 צמצומים של פונקציות באמצעות מפת קרנו:...2 שאלות:... 2 תשובות סופיות:... 4 צמצום

תוכן העניינים: פרק צמצומים ומימושים של פונקציות בוליאניות... 2 צמצומים של פונקציות באמצעות מפת קרנו:...2 שאלות:... 2 תשובות סופיות:... 4 צמצום תוכן העניינים: פרק 2 3 צמצומים ומימושים של פונקציות בוליאניות 2 צמצומים של פונקציות באמצעות מפת קרנו: 2 שאלות: 2 תשובות סופיות: 4 צמצום באמצעות שיטת 6:QM שאלות: 6 תשובות סופיות: 7 מימושים בעזרת פונקציות

קרא עוד

שאלהIgal : מערכים דו מימדיים רקורסיה:

שאלהIgal : מערכים דו מימדיים רקורסיה: אוניברסיטת בן גוריון בנגב מספר נבחן : תאריך המבחן: כ"ח תשרי תשע"ז 30.10.16 שמות המורים: ציון סיקסיק א' תכנות ב- C מבחן ב: 202-1-9011 מס' הקורס : הנדסה מיועד לתלמידי : ב' מועד סמ' קיץ שנה תשע"ו 3 שעות משך

קרא עוד

Microsoft Word - hedva 806-pitronot-2011.doc

Microsoft Word - hedva 806-pitronot-2011.doc ו- ( ( השייכים לתחום ההגדרה שאלה פתרון: א. לפי ההגדרה, f היא פונקציה זוגית, אם לכל ( ) שלה, מתקיים. f f נציב את במקום בפונקציה הנתונה ונקבל: ( ) ( ) ( ) + + + + ( ) f f f כלומר, הפונקציה היא זוגית. על

קרא עוד

יצוא לחשבשבת תוכן עיניינים הגדרות - חשבונות בנק...2 הגדרות - הגדרות חשבשבת... 3 הגדרות - כרטיסי אשראי... 4 הגדרות - סוגי הכנסה... 5 יצוא לחשבשבת...6 י

יצוא לחשבשבת תוכן עיניינים הגדרות - חשבונות בנק...2 הגדרות - הגדרות חשבשבת... 3 הגדרות - כרטיסי אשראי... 4 הגדרות - סוגי הכנסה... 5 יצוא לחשבשבת...6 י יצוא לחשבשבת תוכן עיניינים הגדרות - חשבונות בנק...2 הגדרות - הגדרות חשבשבת... 3 הגדרות - כרטיסי אשראי... 4 הגדרות - סוגי הכנסה... 5 יצוא לחשבשבת...6 יצוא קופה לחשבשבת חלונות...01 כללי מדריך זה מסביר את

קרא עוד

מדריך להתחלה מהירה Microsoft Project 2013 נראה שונה מגירסאות קודמות, ולכן יצרנו מדריך זה כדי לעזור לך ללמוד להכיר אותו. סרגל הכלים לגישה מהירה התאם אי

מדריך להתחלה מהירה Microsoft Project 2013 נראה שונה מגירסאות קודמות, ולכן יצרנו מדריך זה כדי לעזור לך ללמוד להכיר אותו. סרגל הכלים לגישה מהירה התאם אי מדריך להתחלה מהירה Microsoft Project 2013 נראה שונה מגירסאות קודמות, ולכן יצרנו מדריך זה כדי לעזור לך ללמוד להכיר אותו. סרגל הכלים לגישה מהירה התאם אישית את האזור הזה כדי שהפקודות המועדפות עליך יהיו תמיד

קרא עוד

תרגול מס' 7 – חזרה על MST ואלגוריתם Dijkstra

תרגול מס' 7 – חזרה על MST ואלגוריתם Dijkstra תרגול מס' 10 תכנון ליניארי תכנון לינארי הינו כלי שימושי במדעי המחשב. בקורס ראינו כיצד ניתן להציג בעיות שונות במסגרת תכנון לינארי. בנוסף, ראינו שימושים לדואליות של תוכניות לינאריות, אשר מקשרת בין בעיות

קרא עוד

Limit

Limit פרק אינטגרל כפול לכן לפי משפט 55 )ראו גם את ההערה( שאלות :5 d cos( ) d [ ] [] שאלות עם פתרון שאלה 5 חשבו: פתרון 8 הפונקציה ) f ( ) cos( מתקיים: רציפה במלבן d cos( ) d d cos( ) d עדיף לחשב את האינטגרל השני:

קרא עוד

מבחן סוף סמסטר מועד א 15/02/08 מרצה אחראית: דר שירלי הלוי גינסברג מתרגלים: גלעד קותיאל, דניאל גנקין הוראות: א. בטופס המבחן 7 עמודים ו 4 דפי נוסחאות. ב

מבחן סוף סמסטר מועד א 15/02/08 מרצה אחראית: דר שירלי הלוי גינסברג מתרגלים: גלעד קותיאל, דניאל גנקין הוראות: א. בטופס המבחן 7 עמודים ו 4 דפי נוסחאות. ב מבחן סוף סמסטר מועד א 15/02/08 מרצה אחראית: דר שירלי הלוי גינסברג מתרגלים: גלעד קותיאל, דניאל גנקין הוראות: א. בטופס המבחן 7 עמודים ו 4 דפי נוסחאות. בדקו שכל העמודים ברשותכם. ב. משך המבחן שלוש שעות (180

קרא עוד