Microsoft Word - ספרות.doc

גודל: px
התחל להופיע מהדף:

Download "Microsoft Word - ספרות.doc"

תמליל

1 פתרון בחינת הבגרות בספרות 2 יח"ל (שאלונים: (904441, 05 מוגש על-ידי: בתיה לוינסון-שריג, דליה גורי וענת עמנואל מורות ברשת "יואל גבע" שירת ימי הביניים פרק ראשון: שירה שאלה מספר 2 השיר "הים ביני ובינך" מאת שמואל הנגיד מבטא את תחושת הקרבה הגדולה שבין המשורר- הדובר השר- החי לבין אחיו הבכור- המת. המשורר מספיד את אחיו המת בשיר קינה זה. הדובר מנסה לאורך השיר להתגבר על הפער שבינו- כאדם חי לבין אחיו המת ולהוכיח את קירבתו הגדולה לאחיו. תחושת הקרבה הגדולה של הדובר לאחיו המת, מתבטאת באמצעות תהליך ההתמודדות עם אובדנו בשלושה שלבים: שלב ההכחשה- הקושי לקבל את היעדרו, שלב ההתמודדות- הדובר החי מתעמת עם הריק- הואקום שנוצר בחייו בעקבות מות אחיו, ושלב ההפנמה והקבלה- יכולת הדובר להמשיך בחייו כשהזיכרון את אחיו המת הוא חלק אימננטי מחייו. בשלב ההכחשה- רגשות האשמה של הדובר הבא לידי ביטוי בשאלות רטוריות המבטאות את הקרבה ותחושת השייכות של הדובר לאחיו המת. הוא חש שאינו עושה די על מנת להראות את קרבתו לאחיו. השבועה שנשבע הדובר מעידה על ניסיונו להביע את קרבתו העזה לאחיו הגם שמת. בשלב ההתמודדות- הדובר מתעמת עם הריקנות שנוצרה בחייו בעקבות מות אחיו. כל הפעולות והמצבים הטריוויאליים, היומיומיים, שאפיינו את התקשורת ביניהם חסרים לו. הדגשת הריקנות באמצעות משפט התנאיהחסר. הדובר משווה את עוצמת כאבו בהווה לעוצמת כאבו עם מות אחיו- הזמן לא טשטש את הכאב או הקהה אותו "לך מכאוב בתוך לבי כמכאובי במיתתך". חזרה על משפטי השלילה מדגישה את קרבתו העזה של הדובר לאחיו המת. הצימוד השלם "ארץ- ארץ" ממחיש שלמרות הניגוד בין החי- הדובר למת- אחיו הוא נאלץ להמשיך בחייו למרות הקרבה שביניהם.

2 הניגוד בין החי למת "ואנום עת ואיקץ עת- ואת לעד בנומתך", מבטאים את ההכרה של הדובר במות אחיו ואת ההפנמה של מותו. הייחול וההבטחה של הדובר בתפארת החתימה- הסיום שיוכלו להתאחד מחדש עם מותו של הדובר מבטאת את קרבתו של הדובר לאחיו. השיבוץ מקראי מ'איוב' מדגיש את הציפייה של הדובר למותו על מנת להיות שוב במחיצת אחיו. המטפורה "אש פרידתך" ממחישה שמות אחיו ילווה אותו כל חייו עד למותו (כפל המשמעות). שאלה מספר 3 השיר "מליצתי בדאגתי" מבטא קונפליקט בין שתי גישות לחיים: גישה אופטימית וגישה פסימית. במבנה של דיאלוג בין הדובר לבין ידיד, שהוא פן בנפשו, מוצגות שתי גישות אלה. בבתים 3-4 ובבתים 7-8 הדובר הוא הידיד והוא מייצג בדבריו את הגישה האופטימית לחיים. בבתים 3-4 פונה הידיד לדובר ואומר לו שבגיל 16 אין טעם לבכות על יום המוות, אלא עליו להנות בילדות: "בלחי כחבצלת שזופה" - מטונימיה ודימוי. דברי הידיד במסגרת של שאלה רטורית והם אלוזיה לקהלת: "שמח בחור בילדותך... כי הילדות והשחרות הבל". בתים 7-8 אף הם דברי הידיד וגם הם בתבנית של שאלות רטוריות, באמצעותן הידיד מטיף לדובר ואפילו לועג לו. הוא אומר שאין טעם לרגוז, יש להירגע ולקוות שלכל מכה תרופה. עוד הוא אומר שאין טעם לבכות על המצוקים (מצוקות או סלעים) ואין טעם להתאמץ לבכות- "לדמעה הערופה"- מטאפורה. לעומת גישת הידיד, מופיעה בבתים האחרים של השיר, גישת הדובר. זוהי גישה פסימית לחיים, שאף היא יוצאת מאותה נקודת מוצא- "יום האסיפה". הדובר אומר שהעצב שולט בו, כי החיות נקטפה ממנו. הוא מסביר זאת בכך שהלב= השכל שולט בו מנעוריו, החוכמה והמוסר הם מנת חלקו וכתוצאה מכך נפשו רוגזת. גישת הדובר נשענת אף היא על קהלת: "יוסיף דעת יוסיף מכאוב".

3 השיר מסתיים בגישתו הפסימית של הדובר שלמעשה הכריע בקונפליקט. הצימוד אוחיל/איחל מדגיש את שתי הגישות ואת חוסר השליטה של האדם בגורלו. גורל האדם טרגי וטרם ימצא מרפא ("צרי גלעד"- שיבוץ מישעיהו) ימות האדם בכאביו הפיזיים והנפשיים. שירת ביאליק שאלה מספר 4 בית זה מהווה מעין סיכום של בתי השיר שלפניו. קדמה לבית שאלת המלאך "ותיחנק?". תשובת המשורר היא שנשמתו לא נחנקה, אלא "פרפרה ותשורר". באותיות המתות נולדים שירים חיים. שיריו של המשורר היו שונים מהמקובל והם התבססו על חוויות שחווה בתקופות השונות שלחייו. במרכז הבית מופיעים מוטיבים מרכזיים משירת המשורר: העב הקטנה, קרן הזהב והדמעה- שירת הילדות והטבע. הציציות הפסולות וטיפות השעווה- שירת בית המדרש. העדר נעורים ואהבה- שירת האהבה. בסיום הבית הזה מתאר המשורר חוויה מכוננת בבגרותו- עזיבת עולם המסורת. בית זה מסכם את הבתים הקודמים בהם תוארו החוויות שחווה המשורר בתקופות הילדות וההתבגרות, שהיו חומרי גלם ליצירתו. העב הקטנה בבית זה מחזירה לראשית השיר, לתיאור תקופת הילדות: הכפר השאנן מוקף חומת יערים, תיאור רקיע התכלת של הכפר, תיאור העב היחידה הלבנה והקטנה. לעומת העב הקטנה הנמצאת באמצע הרקיע, נמצא באמצע הכפר ילד עזוב לנפשו. הכמיהה אל העב הקטנה הייתה חוויה מכוננת של ילדותו. בשלב מאוחר יותר של הילדות, כמה המשורר כשהיה ילד ל"פנינת הטל", וכשלא הצליח להשיגה פרץ בבכי. הבכי מסמל את המעבר מילדות להתבגרות. בבית השלישי מתאר המשורר את ימי הלימוד בבית המדרש מנקודת המבט של הנשמה שנפלה אל הדמעה. הגמרא מתוארת כישנה ומעוכת גווילים ובה מפרפרת בדד נשמתו של המשורר. בין הציציות הפסולות וטיפות החלב של השעווה הנשמה עלולה להיחנק אך במקום זאת היא "מולידה" שירים.

4 הבית האחרון הוא תשובה לשאלתו הראשונה של המלאך "בני נשמתך אייה?" והמשורר משיב שהנשמה טסה ומשוטטת בעולם ואינה מוצאת תנחומין ובלילות של ראש חודש כשהכול מתפללים על פגימת הלבנה נשמתו מתפללת על האהבה. הנשמה מתוארת כשהיא מתדפקת על שער האהבה הסגור בפניה. גם בבית זה ישנה זיקה לחוויה מרכזית בשירת ביאליק והיא החיפוש אחר האהבה או החוויה של אי מימוש האהבה. השיר "ואם ישאל המלאך" הוא שיר ארספואטי ואוטוביוגרפי. מקובל לראות בו צומת מוטיבים המופיעים בשירת ביאליק ורומזים לתקופות שונות בחייו. שירת המאה ה- 20 שאלה מספר 6 הזמנים השונים בשיר- היום, הערב והלילה- מייצגים את מערכת היחסים בין הדובר לאלוהיו, באמצעותה עולה תפיסתו הארספואטית של המשורר. הבית הראשון מתאר את היום, המסמל את החיים. יחסי הדובר ואלוהיו כיחסי נביא ואלוהיו. ימותיו של הדובר מדומים לפרקי נבואה. במרכז הבית הראשון תמונה מטפורית של האל כנפח והדובר כגוש מתכת. הזמן הוא כלי העבודה באמצעותו מכה האל בדובר. מכותיו של האל פותחות את פצעיו של הדובר, הפצעים הפולטים אש עצורה. הדימוי של האל לנפח המכה בדובר המדומה לגוש מתכת להתיך מדגיש את הסבל הרב של הדובר. תחילתו של הבית השני מחדדת את המטפורה של החיים כיום בו הולך האדם בדרך עד הערב- ערוב ימיו, סוף חייו. הדובר רואה עצמו כמי שנגזר עליו להיות במהלך חייו "עד ערב בדרך" כחומר בידי היוצר (האל), שירתו תמשיך לבטא את הכאב שהזמן חותך בו. המטאפורה: "פי- פצע פתוח" מתארת את שירת הכאב שפורצת ממנו בצל חווית המוות. בשתי השורות האחרונות של השיר יש מפנה- מבחינת הזמן ומבחינת העמדה של הדובר. נימת הדיבור של הדובר משתנה. הוא פונה אל האל כ"שווה" לו "וערום אדבר עם אלי" המחיצות הוסרו בניהם ומבקש "תן- שנינו ננוח". הוא רואה באל שעבד בפרך כמי שזקוק כמותו למנוחה.

5 שאלה מספר 9 "הייתה לי בריכה" מאת אורי צבי גרינברג השיר הוא שיר ארספואטי בו הדובר מייחס לעצמו וליצירתו עולם רוחני נשגב ועליון, מקור חיים, מול קהל קוראיו וסביבתו בעלי עולם צחיח, משמים הניזונים ממקורותיו ומתנהגים בכפיות טובה ואי הכרת תודה. שירי נתן זך המשורר בונה את הדימוי העצמי שלו כעליון, בניגוד לגסות לבהמיות ולכפיות התודה של סביבתו באמצעות מטפורה מרכזית: הדובר ושירתו- הם בריכה ואילו סביבתו וקהל קוראיו- הם מדבר האדם. המטפורה המרכזית מתפתחת לאורך השיר מבית לבית. בבית ראשון: הניגוד בין הבריכה שמימיה היו טהורים כבדולח ומחיים מול אנשי המדבר הצחיח והיבש. הדימוי והאלוזיה המקראית לספר "בראשית"- מדגישים את הבריכה של הדובר כמקור מים חיים וטהורים- גן עדן. בבית שני: הדובר מתעצם וחולם חלומות נשגבים על שפת ברכתו ואילו אנשי המדבר מפריעים לו, שותים ממימיו ללא רשות, ממלאים כדיהם במים היקרים ולבסוף אף לא מכירים אותו ולא מודים לו. אלוזיה מקראית- חלומות יוסף. בניגוד לסיפור המקראי- הדובר לא זוכה להכרה ונותר בכאבו וייאושו. בבית השלישי: מתוארת ההתנהגות המסואבת והנלוזה של אנשי המדבר: הם נהנים הנאה בהמית וסתמית "ששים בלילות" על חשבון הזולת- הדובר. ניגוד לאלוזיה של "מגילת אסתר". לבסוף, אנשי המדבר- סביבתו של הדובר וקהל קוראיו "יורקים לבאר ממנה שתו" ומזהמים את הבריכה של הדובר ממנה שתו וניזונו. שאלה מספר 10 שיר זה מתאר התנהגות אנושית נפוצה אל מול חוויה אנושית נוראה, אל מול המפגש עם האבסורד של הקיום. במרכז השיר הנער שחווה "נפילה" - מפגש עם האבסורד, עם המוות וכתוצאה מכך זועק למשמעות. האם, הרופא, השופט והמורה מייצגים בשיר את ההתנהגות האנושית הנפוצה. הם מתכחשים לאמת עמה נפגש הנער.

6 לשיר מבנה קולאז'י, רסיסי תמונות שנראים לכאורה לא קשורים, אבל משמעות השיר היא הקשר ביניהם. באמצעות מבנה זה חווה הקורא מבוכה וחוסר המובנות, שמזכירים את חוויית המפגש עם האבסורד של הקיום. יש לפרט את בתי השיר ולהסביר את דבריהם של האם, השופט, הרופא והמורה. בסיום השיר חשוב לעמוד על האלוזיות לשיר הילדים: "רוח רוח רוח" ולסיפור גן עדן- לאכילה מפרי עץ הדעת. שיר בעל משמעות פילוסופית אקזיסטנציאליסטית. שאלה מספר 11 עמדתו של המשורר "וגם המשורר ממצוקה, לא משפע הוא שר" מאירה את עמדתו המעריצה כלפי "האהבים הנבונים". באמירה ארספואטית זו אומר המשורר כי האהבה הנבונה של האוהבים מקורה בחולשה ובצורך להתגוננות מפני האיום והסכנות של העולם, כשם שהוא מתמודד עם מצוקות הקיום באמצעות שיריו. המשורר מזדהה באמירה זו עם האוהבים הנבונים. המשורר עובר ממבט של עד המתבונן מהצד למתערב הנוקט עמדה: המסבירה את פשר אהבתם "הנבונה". עמדת הדובר כלפי "האוהבים הנבונים" יכולה להתפרש בכפל משמעות: כהערצה ובאופן אירוני. הערצה- תיאור אידילי של ביחד, אינם נפרדים, אינם זקוקים לדיבור, מתחשבים ומבינים האחד את השני, השכילו לדעת כיצד לגונן על עולמם מפני פגעי הזמן והקיום, כמו המשורר. אירוניה- אוטומטיות, רובוטיות, איבוד האינדיבידואציה של כל אחד בקשר, אינם שומעים את ילדיהם, אהבה נעימה ופושרת. זקוקים לגונן על עולמם המסוגר באמצעות פשרות: אהבה נבונה. השיר מסתיים בגלישה המדגישה את ההפרדה בין "השארו" לבין "חבוקים" ויוצרת עמדה אירונית של המשורר בעצתו לאוהבים הנבונים.

7 פרק שני: סיפור קצר שאלה מספר 14- "תהילה" המשגה בסיפור "תהילה" - חודש לפני החתונה המתוכננת של תהילה עם שרגא שמע אביה של תהילה ששרגא נסע לרב של חסידים. באותה תקופה החסידים היו בזויים ונרדפים. אביה של תהילה שהיה ראש לרודפים קרע את התנאים (הסכם) ושלח אתה הקרעים לבית המחותן. כאשר מבטלים שידוך יש לבקש מחילה מן הנעלב- אביה של תהילה על אף שהיה מודע לכך היטב לא ביקש מחילה. אי בקשת המחילה משרגא- היא המשגה. תהילה אחראית לגורלה: אחר נישואיה היא שכחה שלא קיבלה שטר מחילה משרגא. היא שוקעת בחיי החומר ומחמיצה את אימהותה ומאבדת את כל ילדיה. תוצאותיו של המשגה: תהילה נישאת לאדם אחר (ללא אהבה). שנה לפני שנעשה בנה הבכור של תהילה בר מצווה, ראה אדם לבוש תכריכים כמת, הילד נבהל ומת. בנה של תהילה מת במוצאי שבת אחר ההבדלה, שלושים יום קודם הנחת תפילין, ובמוצאי שבת אחר ההבדלה שלושים יום קודם שעמדה תהילה להיכנס עם שרגא לחופה, קרע אביה את התנאים. שני הדברים קרו באותו היום ובאותה השעה (אין כאן מקריות). לאחר שנתיים בנה השני של תהילה מגיע למצוות. "מגיע ולא מגיע"- הוא הולך עם חבריו ליער להביא ענפים לשבועות ולאחר מספר ימים מוצאים את גופתו מושלכת בתוך הביצה ביער. תהילה אומרת לבעלה בסיום ימי האבל שיש לבקש מחילה עם שרגא. היא מקשרת בין האסון לבין המשגה. בעלה של תהילה מחפש אחרי שרגא. באחת הנסיעות שבהן ביקש אחר שרגא, חלה ומת. בתה של תהילה בורחת ערב נישואיה אל המנזר. בחייה של תהילה סבל רב ותחושת אשמה במעשה הצדקה הרבים שהיא עושה היא מנסה לכפר על חלקה באשמה כלפי שרגא וכלפי בתה.

8 ההחמצה בסיפור "תהילה" היא התפיסה המוטעית של תהילה לאורך חייה. תהילה האמינה שהיא נענשת על חטא אביה ורק ערב מותה היא מבינה את אחריותה לגורלה. תלמיד שבחר לענות על ההחמצה של תהילה ותוצאותיה, יתייחס לעשיית המצוות והמעשים הטובים כרצון של תהילה לכפר על אשמה אותה היא מבינה לפני מותה. יש לפרט את הווידוי ואת המשמעות הגלויה והסמויה. "פרנהיים" בסיפור "פרנהיים" מאת עגנון הגיבור פרנהיים מחמיץ את הכמיהה החשובה ביותר בחייו- שיבה אל אינגה אשתו ואל בנו התינוק. הוא שב לאחר היעדרות ממושכת מביתו בגין שבי אצל האויב במלחמת העולם הראשונה ומגיע עם ציפיות לאיחוד מחודש עם אשתו ובנו התינוק. הציפיות של פרנהיים נשברות מיד עם שובו. באמצעות המפגשים שלו עם הדמויות השונות בסיפור, מתוודע פרנהיים באופן הדרגתי לציפיותיו המוטעות. הוא כשל בעבר בשני אירועים מרכזיים בחייו: הוא נשא לאישה את אינגה במקום חברו הטוב קרל נייס שהיה ארוסה, מאחר וסבר כי הוא מת תחת מפולת שלגים, וכן מעל בכספי החברה המשפחתית "שטארקמט את שטיינר". חטאיו וטעויותיו של פרנהיים הביאו עליו את גורלו, גורל של החמצה. פרנהיים עובר תהליך של היוודעות לאמת: מהכחשה דרך התמודדות והתעמתות עם הבנתו המוטעית ולבסוף השלמה וקבלה של המציאות החדשה המבטאת החמצה. הפגישה עם אינגה- חושפת את ההחמצה של פרנהיים. הווידוי של פרנהיים בפני אינגה חושף הכרה באמת החדשה. פרנהיים מבין שזרימת החיים מותירה אותו מחוץ לזמן "נראה הדבר שמנעלים שאמר שהם נוחים לא היו נוחים". הנעליים הישנות כבר אינן נוחות לו כמקודם. בתחילת הסיפור סבר כי "המאושר למעלה מן הזמן" מי שמאושר אינו זקוק לדעת את השעה. בסיום הפגישה עם אינגה מבין פרנהיים כי "לא המאושרים בלבד הם למעלה מן הזמן, אף מי שאינו מאושר, כל השעות כשרות לו לפורענות". פרנהיים מבין שהזמן אינו קשור למאושרים בלבד. הפורענות עלולה להפתיע כל אדם ובכל זמן.

9 היא אין קשר בין הזמן לאושר. הגורל אמנם שולט בחיי אדם אולם לגורל זה אחראי גם פרנהיים בטעויותיו. פרנהיים חוזר לשקט ולאיפוק שאפיינו אותו, אולם זה אינו אותו איפוק של ראשית הסיפור. זה איפוק של הבנה והכרה בתבוסתו. לכן, לא משנה באיזו רכבת הוא ייסע. יש פער בין ציפיותיו של האדם לבין מימושן. המציאות החדשה מנתצת את כמיהתו הרומנטית של פרנהיים לקיום שלם ומאושר. הכמיהה והזיכרונות סייעו לו לעבור את המשברים שזימנה לו המלחמה, אולם המציאות טופחת על פניו. חייו של פרנהיים הם חיים של דמות טרגית מודרנית. קיומו מושתת על מעשים מבישים מהעבר. כל מה שיעשה לא יוכל לכפר על העבר. גם גורל וגם אופיו מובילים אותו לכישלונו. התפוררות הבית וההכרה בכך מהווה את הנושא המרכזי בסיפור. הבית הנעול הוא סמל לביטחון וליציבות שאינם מושגים. השוערת, זיגי, גרטרוד והיינץ הם סמל לשומרי הסף המונעים מפרנהיים הכניסה לבית הנכסף. הערה: ניתן לענות גם על הספור "מדירה לדירה": המשגה הוא חיי הבדידות בירושלים. תוצאת המשגה היא המחלה, אבל הגיבור עובר תהליך ומתקן את המשגה. הוא מכריע בקונפליקט לטובת קשר אנושי חם. שאלה מספר 15 בסיפור "יום נפלא לדגי הבננה" מאת סלינג'ר מתואר קשר בין גבר לאישה באור ביקורתי. זהו קשר שיש בו ניכור וזרות. האישה מייצגת את החברה והגבר הוא חייל שלחם במלחמת העולם ה- 2 וחזר כשהוא לוקה בהלם קרב. הנתק בין מיוריאל לסימור, הוא הנתק בין סימור לבין החברה עליה הוא שב והדבר מהווה גורם מרכזי בהתאבדות של סימור בסיום של הסיפור. בחלק הראשון של הסיפור מופיע תיאור חיצוני של מיוריאל, המבטא את האגוצנטריות שלה והעיסוק בחומר ובחיצוניות. תיאור זה מסמל את החברה החומרנית שבה פולחן הגוף הוא ערך עליון. במהלך החלק הראשון שיחת טלפון בין מיוריאל המכונה "הנערה" לבין אמה. בשיחה זו אמה של מיוריאל מבטאת את דאגתה לבתה, תוך ביקורת קשה על סימור שנוהג בפראות ומתנגש בעצים. השתיים משוחחות על מצבו

10 של סימור שחזר "חולה" מהמלחמה. האם מציעה לבתה לעזוב את סימור ומבטיחה את התמיכה שלה ושל אביה. בשיחה בין מיוריאל ואמה באה לידי ביטוי הזרות שבין בני הזוג, כאשר השתיים מזכירות את ספר השירים ששלח סימור מהמלחמה (כנראה ברטולד ברכט), וציפה שאשתו תקרא בו. היא לעומת זאת לא זוכרת היכן הניחה את הספר. השתיים משוחחות על כך שסימור מכנה את אשתו: "פראיירית רוחנית לשנת 1948", דבר המעיד על הנתק בניהם. מתוך שיחת הטלפון עולה כפל פניו של סימור. מצד אחד, הוא בחור פרוע אפילו אלים. מצד שני, הוא איש רוח שקורא שירה ומנגן בפסנתר ואינו מוצא את מקומו בחברה ובחברת אשתו. האם והבת המשוחחות בטלפון מייצגות את אובדן הערכים בחברה בה טפל ועיקר שווי ערך. לצד השיחה על מצבו הנפשי של סימור, הן משוחחות על אורך המעילים וגודל האבזמים שאופנתיים השנה. בתמונה השניה בסיפור- סימור נפגש עם סיביל. החמימות שביניהם מדגישה את הניכור ביחסים שבין סימור ואשתו. סימור הבודד (והלום קרב) אינו מוצא אוזן קשבת אצל המבוגרים ומשום כך פונה אל סיביל ושרון ליפשוץ- המייצגות את עולם הילדות. בדיאלוג בינו לבין סיביל עולה מצוקתו הנפשית: "חסר יותר אוויר ממה שאני מוכן להודות". יש לפרט את המשל על דגי הבננה. בסיום הסיפור הנערה ישנה במיטה כפולה, סימור מסתכל בה, דורך את האקדח ומתאבד. השינה של מיוריאל- מבטאת גם היא את הזרות והניכור ביחסים בינה לבין בעלה. עיניה העצומות מטונימיות לחברה האטומה שעוצמת עיניה. מיחסים אלה עולה ביקורת על מיוריאל כנציגה של החברה האמריקאית החומרנית, שמתייחסת בניכור לבעלה. ביקורת זו נובעת מהמתח בין הציפייה לכך שהחברה, המשפחה, האישה "תחבק" את החיילים ששבו מן הקרב (מלחמת העולם השנייה), שהקריבו נפשם למען החברה לבין החברה שמתנכרת להם. הערה: ניתן לענות גם על הסיפורים ה"עיוורת", ו"תפוחים מן המדבר".

11 שאלה מספר 16 סיפור בלי כתובת מות האם עולה בזיכרונה של המספרת בעקבות מות באשה האלמונית בחנות עיתונים ביום ששי בצהריים. יש לתאר את האפיזודה הפותחת את הסיפור ולעמוד על הניגודים הרגשיים שעולים באמצעות תיאור הכלב והבחורה "הכלבית". התרחשות זו מעלה מן המודחק אל המודע את מות האם, שלא עובד עיבוד מוסרי בוגר שנים רבות. כל האפיזודות בסיפור מתקשרות זו לזו באמצעות התהליך המאוחר של עיבוד האבל על שלביו. יש לפרט את האפיזודות ולהדגים כל שלב בתהליך באמצעות דוגמאות. ההתמודדות עם הזיכרון על מות אמה מעניק לסיפור אופי פסיכולוגי בדבר חשיבות הביטוי של מצוקות וכאב. לסיפור אופי אקזיסטנציאליסטי. חווית הזרות והניכור נוכח המפגש עם המוות. פרק שלישי: דרמה טרגדיה של סופוקלס וטרגדיה של שקספיר שאלה מספר 17 מאפייני הגיבור הטרגי הם: מורם מעם, אציל נפש, שוגה במשגה גורלי בגין האמרטיה (פגם יחידי- חולשתו האנושית), חוטא בחטא ההיבריס, סובל, מייצג את האנושות וגם שונה ממנה, מתאפיין בחרון אף, מגיע לידיעה ולהכרה בחטאו ובגאוות היתר שלו, גורלו הוא גורל של קטסטרופה: "מאיגרא רמא לבירא עמיקתא". בטרגדיה "אנטיגונה" מאת סופוקלס הן קריאון והן אנטיגונה הם גיבורים טרגיים, אולם קריאון הוא גיבור טרגי מודע, בעוד שלאנטיגונה חסרה הידיעה וההכרה בגאוות היתר שלה. השאלה דורשת לבחור את אחד הגיבורים ולהדגים באמצעותו את הדברים.

12 קיראון מורם מעם- מלך תבי, אומץ ליבו- מתבטא בחוק שחוקק, ברצונו לפתור את בעיית הבגידה במדינה. בסיום המחזה יש לו האומץ לראות את המציאות נכוחה ולהודות בטעויותיו ובמעשיו המבישים. משגהו הגורלי ומעשהו המביש- החוק שחוקק לא לקבור את פולינקס הבוגד. סובל- סבלו של קריאון הוא הקונפליקט בין הגורמים הצודקים, הקונפליקט הטרגי. הוא בא לידי ביטוי בשלושת עימותיו- עם אנטיגונה, עם הימון בנו ועם טרסיאס- יש לפרט בדוגמאות. במונולוג הראשון של קריאון במחזה נחשף כפל פניו: דמוקרט אך גם דיקטטור קפריזי. ההיבריס שלו- כוחו כשליט מעוור את עיניו והוא שוכח את מגבלותיו. קריאון בעל חרון אף- הוא ממהר לכעוס, קפריזי- ניכר בעימותיו עם הסביבה: אנטיגונה, הימון וטרסיאס. גורלו הוא גורל של קטסטרופה- משלם מחיר אישי ופוליטי. כל קרוביו ואהוביו מתים: אנטיגונה, הימון בנו ואשתו אורדיקה, והוא מאבד את מלוכתו. הוא מייצג בגורלו את בני האדם הלוקים בחולשות אנושיות. לקריאון פגם יחיד באישיותו. הוא חוטא בהיבריס ומביא עליו את אובדנו. אם זהו גורלו של הגיבור הטרגי שהוא "האנושי המושלם", קל וחומר שזהו גורלם של אנשים פשוטים- כלל בני האדם. קריאון מתוודע למעשיו המבישים ומכיר בטעותו במערכה החמישית לאחר העימות עם טרסיאס, ולוקח את האחריות למעשיו שהביאו לקטסטרופה. אנטיגונה נסיכה, בת המלך אדיפוס. אצילת נפש- בעלת אומץ להפר את חוקי המלך בגין מניעים מוסריים- חוק האלים ונאמנות למשפחתה. מעשיה המבישים- הפרת חוק המלך וקבורת אחיה המת פולינקס- פעמיים. התרסתה הפרובוקטיבית כלפי קריאון. סובלת- אם כי סבלה אינו מוחצן. רק לפני מותה, במערכה רביעית סבלה הופך גלוי והיא מבכה את מותה בדמי ימיה. אפשר לציין את סבלה המובלע

13 של אנטיגונה בפרולוגוס וכן את דברי המקהלה על אנטיגונה: "האומללה בבנות". חוטאת בחטא ההיבריס- מול איסמינה- אותה היא משפילה ומול קריאון- מתנהגת באופן פרובוקטיבי ומתגרה בו- המלך. אנטיגונה מזלזלת בערך החיים וממהרת להתאבד ומביאה על עצמה את גורלה הטרגי. בדמותה של אנטיגונה אין תהליך של היוודעות המביא להכרה בטעותה כמו גם לתחושת אשמה וכפרה. ערב מותה של אנטיגונה מתערער הביטחון בצדקת מעשיה, אבל היא לא מכירה בחטאה- בהיבריס. שאלה מספר 18 הנושא המרכזי בטרגדיה "אנטיגונה" כפי שבא לידי ביטוי בתמונות הראשונות של המחזה: הקונפליקט בין חוק פוליטי, חוק המלך- אותו מייצג קריאון: האיסור לקבור את פולינקס לבין חוק האלים- אותו מייצגת אנטיגונה: יש לכבד את המת בקבורתו, וכן לבין ערכים כמו: קשר דם ומוסר. הקונפליקט המרכזי מתבטא כבר בפרולוגוס בעימות שבין אנטיגונה לאיסמנה- יש לפרט את הדיאלוג בין האחיות ולהראות כיצד הקונפליקטים המרכזיים עולים בו. הנושא המרכזי בטרגדיה עולה גם במונולוג של קריאון, שמציג את ה"אני מאמין" של המלך החדש. במערכה השנייה בעימות שבין אנטיגונה לקריאון, הקונפליקט בין צו המלך לבין צו האלים מתעצם. בבסיס הטרגדיה התפיסה: "הכל צפוי מראש והרשות נתונה". "הכל צפוי מראש"- גורמים חיצוניים: קללת האלים על בית אדיפוס. "הרשות נתונה"- אופציית הבחירה שקיימת לגיבורים הטרגיים. אנטיגונה וקריאון טעו טעויות גורליות, חטאו בהיבריס וכתוצאה מכך בחרו בחירות שגויות. בחירותיהם הובילו לקטסטרופה ולמוסר ההשכל בסופה של הטרגדיה: גאוות היתר היא אסונו של האדם, אבל הוא מבין זאת תמיד כשמאוחר מדי.

14 הקונפליקט המרכזי- צו המלך מול צו האלים הוא קונפליקט נצחי בין חוקי המדינה לבין חוקי הדת. נושאי הטרגדיה הקלאסית הם תמיד ברומו של עולם והם מעניקים לטרגדיה את השגב. פרק רביעי: רומאן ונובלה סיפור פשוט/ ש"י עגנון שאלה מספר 19 שניים מהמוטיבים החשובים ברומן "סיפור פשוט", הם האוכל והעיוורון. האוכל, מייצג את החברה בשבוש והוא גם אמצעי אפיון של עולמן הפנימי של הדמויות. העיוורון, מאפיין את אנשי הרוח ואת גיבור הרומן הירשל הורוביץ, שהתכחשו לעולמם הפנימי. האוכל מופיע ברומן לכל אורכו: העוגיות של בלומה בראשית הרומן. ארוחת הלביבות אצל סופיה גילדנהורן. ארוחת האירוסין בבית משפחת צימליך. העוגיות של מינה. הסעודה האחרונה ברומן. האוכל מאפיין את צירל קלינגר-הורוביץ, שהיא נציגת החברה. זו חברה חומרנית, שיודעת מה טוב לגוף אבל מה נפש צריכה אינה יודעת. צירל קלינגר-הורוביץ עסוקה באוכל באופן אובססיבי, למרות שאינה מבשלת בעצמה. באמצעות האוכל מכוון המספר לחסך של צירל באהבה, עליו פיצתה באכילה. בסוף הרומן, כאשר היא מבינה שנכשלה בניסיונה לקשור אליה את בנה לעולמים, אפילו האוכל כבר איננו פיצוי: "דמומה יושבת צירל. שינוי גדול נשתנתה צירל, אינה להוטה אחר התבשילים נאים ואינה בהולה לאכול ולשתות". גיבור הרומן מנסה למרוד בחברה המתוארת ובאמו באמצעות האוכל. בסעודת האירוסין לא אוכל, אבל בסוף נכנע, אוכל מהפשטידה ונכנע לאמו. בתקופת ההתדרדרות הנפשית ממעט הירשל לאכול. בסוף הרומן כשהוא שב לביתו, לאחר הטיפול אצל דר' לנגזם, הוא הופך לאחד האדם בשבוש ומעלה בשר. העיוורון אף הוא מוטיב מרכזי ברומן:

15 על ברוך מאיר נאמר שכסף וזהב שהיו לה לצירל סימאו את עיניו (עיוורו אותו). כשהירשל חווה את הקונפליקט בין היצר לשכל בעקבות ההתאהבות בבלומה, הוא נזכר בסיפור על רבי מתיא שניקר את עיניו. דר' לנגזם מספר להירשל על המנגנים הסומים. חלומו של הירשל- יש לפרט ולעמוד על הסמליות: אחד מאנשי שבוש זורק מטבעות לעיניו של הירשל ("בעל החלומות"), ומונע ממנו לראות את הנערה שמגישה עוגה. לקראת סוף הרומן זורק הירשל לקבצן עיוור, שגרם לו לסערת רגשות, מטבע גדולה במיוחד, דבר המסמל את הזדהותו עם הקבצן העיוור. המספר אומר בשלב זה על הירשל: "פעמים הוא עצב פעמים הוא שמח אף שמחתו אף עצבותו מופרזות". הירשל, שוויתר על רצונותיו האמיתיים המיוצגים ע"י ההתאהבות בבלומה, הפך עיוור לנשמתו היתרה וכמו הקבצנים הסומים, שירת חייו עצובה. האוכל מייצג את החברה החומרנית בשבוש, העיר שהכול בה משובש. קוראי הספרים הם אנשי הרוח שנמצאים בשולי החברה. האוכל והספרים מייצגים את הקונפליקט המרכזי ברומן בין החומר לבין הרוח. גיבור הרומן פתר את הקונפליקט בדרך טרגית- העיוורון. אפשר לענות גם על פי מוטיבים נוספים כגון: החלומות, הצבעים, התרנגול ועוד. שאלה מספר 20 השקפת העולם של צירל, כפי שמשתמעת מקטע זה, היא השקפת עולם חומרנית. בשיחתה עם הירשל היא מסבירה לו מדוע עליו להינשא למינה ולא לבלומה. מינה היא ביתו המשכילה של גדליה צימליך העשיר, והנדוניה היא העיקר. אדם פנוי הולך אחרי ליבו, אבל כשמגיעה שעתו להתחתן הוא מתחתן עם בת מעמדו. בלומה היא משרתת ענייה ובן בעלי בתים כהירשל, צריך להינשא לגדולה ממנה. זו השקפת העולם של צירל נציגת החברה, בעיר שבוש חברה חומרנית שיודעת מה טוב לגוף, אבל מה הנפש צריכה אינה יודעת. יש לתאר את החברה המעמדית.

16 צירל עצמה נישאה לברוך מאיר, שהיה משרת בחנותו של אביה, כי לא נמצא לה חתן אחר (בגלל קללת השיגעון שהייתה על המשפחה). ברוך מאיר נישא לצירל בגלל כספה: "כסף וזהב שהיו לה לצירל סימאו את עיניו". לא אהבה חיברה בין השניים וזה הגורל אותו מבקשת צירל להחיל על בנה. לאורך הרומן הקונפליקט המרכזי הוא בין הנורמות של החברה, המיוצגות ע"י צירל לפיהן החומר והפרנסה חשובים יותר, לבין כמיהת האדם לאהבה. גיבור הרומן, הירשל הורוביץ, משתגע כתוצאה מהקונפליקט הזה, שמיוצג ע"י בלומה- זו שאהבה נפשו ומינה זו שנישא לה. יש מקום לפרט על התהליך שעובר הגיבור: ההתאהבות בבלומה, הויתור, הנישואים למינה, ההתמוטטות והאשפוז בפנסיון של לנגזם. בסיומו של הרומן הירשל שב לביתו, כשהוא מבין דברים שלא הבין קודם. התובנה החשובה ביותר של הירשל היא, כשכאין אהבה בין איש לאישתו אין ברכה על ילדיהם, זו הסיבה שהוא לא היה מאושר וכבר בגיל 16 הבין שהכול בא במכאוב. כדי להעניק לבנו התינוק חיים טובים, "מחליט" הירשל לאהוב את אשתו, מרגיש כמי שאיבד אבדה אבל מצא מציאה במקומה. יש לעמוד על מורכבותו של הסיום להראות שקיימת אפשרות לראות בסיום תיקון, וקיימת אפשרות לראות בסיום תיקון רק למראית עין. עלילת הרומן וסיומו מערערים השקפה זו. בסיום הרומן הכרעה לטובת האהבה, גיבור הרומן מבין שבלי אהבה אין ברכה גם אם הוא עצמו וויתר על אהבתו. העובדה ששמה של העיר הוא שבוש והוא מסמל שהכול בה משובש, מכוונת אף היא לערעורן של הנורמות המקובלות המיוצגות ע"י צירל בקטע זה. בסוף הרומן, כאשר היא מבינה שנכשלה בניסיונה לקשור אליה את בנה לעולמים, אפילו האוכל כבר איננו פיצוי: "דמומה יושבת צירל. שינוי גדול נשתנתה צירל, אינה להוטה אחר התבשילים נאים ואינה בהולה לאכול ולשתות". לתיאור זה משמעות סמלית. אפילו צירל לא מייצגת עוד את עולם החומר שאופיין ע"י האוכל, דבר המעיד על כך שסיומו של הרומן מערער את תפיסת עולמה.

17 דבריו האחרונים של הירשל ברומן הם שירת חייו העצובה. הוא אומר למינה: "אהבה באה עם אין מי שחוצץ בינה לבינינו". אמירה זו מעידה על חשיבותה של האהבה ומערערת את עמדתה של צירל. אפשר לראות בעלילת הרומן ובסיומו תמיכה בעמדת צירל, הנוקט בגישה זו יראה כיצד החברה הכניעה את הירשל. פרק חמישי: שיר שלא נלמד שאלה מספר 25 החפצים הנזכרים בשיר מטונימים לרגשותיו של הדובר האבל על מות אמו. בבית קצר ובו שורות קצרות מתוארת הסתלקותה הפתאומית של האם והדובר הנדהם חסר אונים נוכח המוות, דבר המודגש בשאלה הרטורית בסיום: "ומה אעשה אני?". האנשת הלחם- "לחם עזוב" - מכוונת לאם שעזבה פתע פתאום. על השולחן הערוך נותרו פרוסת לחם, סכין וגבינה. תיאור הפרוסה החתוכה והסכין מטונימים לתחושת החיתוך החד והשקט של המוות. השאלה: "מה כאן קרה?" והמשפט המקוטע: "הבוקר, יום שני" - מביעים את התדהמה. השולחן, הכיסא והראי הדוממים מדגישים את דממת המוות שנותרה בבית הריק והם תיאורים מטונימים המעצימים את תחושת ההעדר. האם שהייתה נוכחת שם ישבה על הכיסא, השתקפה במראה, אכלה מן הלחם ועכשיו היא איננה עוד.

בי"ס כרמלית- חיפה

ביס כרמלית- חיפה בי"ס כרמלית- חיפה מבחן הבנת הנקרא ולשון לכיתה ה' שליש שני תאריך: שם: חברים טובים- קראו היטב את השאלות לפני שאתם עונים משך הבחינה: 09 דקות ציון המבחן מ 89 נקודות קראו את הקטע שלפניכם: חבר טוב בעירק חיו

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation עיניים נוצצות אתגר קרת תוכן העלילה זה סיפור על ילדה שאהבה, יותר מהכל, דברים נוצצים. היתה לה שמלה עם נוצצים, וגרביים עם נוצצים, נעלי בלט עם נוצצים. ובובה כושית שקראו לה כריסטי, על שם העוזרת שלהם, עם נוצצים.

קרא עוד

רגשי משחק קלפים לפיתוח תקשורת רגשית ואמפתיה לזולת מטרות המשחק: להעלות את המודעות למגוון הרגשות הקיימים בנו ולתת להם ביטוי להבין כי כל אירוע מעורר קשת

רגשי משחק קלפים לפיתוח תקשורת רגשית ואמפתיה לזולת מטרות המשחק: להעלות את המודעות למגוון הרגשות הקיימים בנו ולתת להם ביטוי להבין כי כל אירוע מעורר קשת רגשי משחק קלפים לפיתוח תקשורת רגשית ואמפתיה לזולת מטרות המשחק: להעלות את המודעות למגוון הרגשות הקיימים בנו ולתת להם ביטוי להבין כי כל אירוע מעורר קשת רחבה של רגשות לעודד שיח ולהמשיג רגשות לתת למדריך בסיס

קרא עוד

פעילות לגן חובה פעילות מלווה לשיר "אני נשאר אני" שכתבה דתיה בן דור העוסק בהבעת רגשות ובזהות מטרות: הילדים יבינו שלבני אדם יש רגשות שונים, לפעמים שמחים

פעילות לגן חובה פעילות מלווה לשיר אני נשאר אני שכתבה דתיה בן דור העוסק בהבעת רגשות ובזהות מטרות: הילדים יבינו שלבני אדם יש רגשות שונים, לפעמים שמחים פעילות לגן חובה פעילות מלווה לשיר "אני נשאר אני" שכתבה דתיה בן דור העוסק בהבעת רגשות ובזהות מטרות: הילדים יבינו שלבני אדם יש רגשות שונים, לפעמים שמחים ולפעמים עצובים, אבל האדם עצמו לא משתנה. הילדים יבינו

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation נקמתו של סבל יהושע בר יוסף התפתחות העלילה יום אחד ביקש זלמן התורכי מלמך שיעביר מהמחסן בצפת אל הכפר עין זיתים שלוש חביות ברזל, כבדות וריקות, דבר שקשה לבצע היות והדרך תלולה מאוד. למך תכנן דרך מיוחדת להוריד

קרא עוד

Microsoft Word - מארג השפה 9 - דגם.doc

Microsoft Word - מארג השפה 9 - דגם.doc מבחן בעברית תכנ תי "מארג השפה" 9 שנ"ל מבחן דגם (ינואר, 2004) שם פרטי: שם משפחה: מס' תעודת זהות: תאריך: שם מרכז ההשכלה / מוסד: מנהל מרכז השכלה: שם: חתימה: אנו רואים בקיום טוהר הבחינות משימה חינוכית, ערכית

קרא עוד

ג) ד) א) ב) ה) ז) ח) ט) אברהם אבינו בראשית פרק יב ) ו י אמ ר ה' א ל אב ר ם ל ך ל ך מ אר צ ך ומ מ ול ד ת ך ומ ב ית אב י ך א ל ה אר ץ א ש ר אר א ך : ) ו

ג) ד) א) ב) ה) ז) ח) ט) אברהם אבינו בראשית פרק יב ) ו י אמ ר ה' א ל אב ר ם ל ך ל ך מ אר צ ך ומ מ ול ד ת ך ומ ב ית אב י ך א ל ה אר ץ א ש ר אר א ך : ) ו ג) ד) א) ב) ה) ז) ח) ט) אברהם אבינו בראשית פרק יב ) ו י אמ ר ה' א ל אב ר ם ל ך ל ך מ אר צ ך ומ מ ול ד ת ך ומ ב ית אב י ך א ל ה אר ץ א ש ר אר א ך : ) ו א ע ש ך ל ג וי ג ד ול ו א ב ר כ ך ו א ג ד ל ה ש מ

קרא עוד

מטלת סיום שם הקורס: מורי מורים "עברית על הרצף" מוגשת ל- ד"ר האני מוסא תאריך הגשה: מגישה: זייד עביר יסודי ספר בית קחאוש אלפחם אום 1

מטלת סיום שם הקורס: מורי מורים עברית על הרצף מוגשת ל- דר האני מוסא תאריך הגשה: מגישה: זייד עביר יסודי ספר בית קחאוש אלפחם אום 1 מטלת סיום שם הקורס: מורי מורים "עברית על הרצף" מוגשת ל ד"ר האני מוסא תאריך הגשה: 10.10.2016 מגישה: זייד עביר יסודי ספר בית קחאוש אלפחם אום 1 הקדמה רכישתה של שפה שניה או זרה היא תופעה לשונית פסיכולוגית,

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 יעוץ פנג שואי לבית מאת: ניצה שטרויך ה. אדריכלות פנג שואי אסטרולוגיה סינית בייעוץ פנג שואי לבית יש כמה וכמה שכבות של עומק לתיקונים והפעלות לאיזון הבית ודייריו. הבסיס הוא הבגואה וכיווני שינה ישיבה נכונים

קרא עוד

מגישה : חני חוקת תשע"ו עבור "קריאת כיוון" למטרת למידה אישית בלבד חוקת שמורות חני הזכויות שמורות הזכויות כלכל

מגישה : חני חוקת תשעו עבור קריאת כיוון למטרת למידה אישית בלבד חוקת שמורות חני הזכויות שמורות הזכויות כלכל מגישה : חני חוקת תשע"ו עבור "קריאת כיוון" למטרת למידה אישית בלבד חוקת שמורות חני הזכויות שמורות הזכויות כלכל שמגיב* עד שזז* עד מנומנם* חולמני- ץ* ר שלווה* אישיות מפריע* לא ך* א... י ש י ב ה ז מ ן ל א ח

קרא עוד

ב"ה גבולות היחידה: במדבר פרק כ' פסוקים ז'-י"ג נושא היחידה: חטא מי מריבה מספר שיעורים: 1 כתבה: נורית שלזינגר כללי: בפסוקים הקודמים ראינו, שלאחר מות מרי

בה גבולות היחידה: במדבר פרק כ' פסוקים ז'-יג נושא היחידה: חטא מי מריבה מספר שיעורים: 1 כתבה: נורית שלזינגר כללי: בפסוקים הקודמים ראינו, שלאחר מות מרי ב"ה גבולות היחידה: במדבר פרק כ' פסוקים ז'-י"ג נושא היחידה: חטא מי מריבה מספר שיעורים: 1 כתבה: נורית שלזינגר כללי: בפסוקים הקודמים ראינו, שלאחר מות מרים לא היה מים לעדה. בני ישראל פונים בתלונה אל משה ואהרון,

קרא עוד

בארץ אחרת

בארץ אחרת בארץ אחרת כתבה טל ניצן איירה כנרת גילדר הוצאת עם עובד בע"מ 3112 על הספר זהו סיפור על ילדה שמגיעה יחד עם הוריה לעיר גדולה בארץ ארץ חדשה. הסיפור כתוב בגוף ראשון ומתאר חוויות ראשונות מן העיר הגדולה: גודלה

קרא עוד

כמה מילים לפני שקופצים לתוך ה...ציור זוכרים? מרי פופינס קופצת עם הילדים לתוך הציורים, כמה מילות קסמים והם בפנים! וכמה קורה שם בפנים: הילולה, הרפתקה, ו

כמה מילים לפני שקופצים לתוך ה...ציור זוכרים? מרי פופינס קופצת עם הילדים לתוך הציורים, כמה מילות קסמים והם בפנים! וכמה קורה שם בפנים: הילולה, הרפתקה, ו כמה מילים לפני שקופצים לתוך ה...ציור זוכרים? מרי פופינס קופצת עם הילדים לתוך הציורים, כמה מילות קסמים והם בפנים! וכמה קורה שם בפנים: הילולה, הרפתקה, וגם כעסים וקינאה. אז תנו לי יד וקדימה קופצים, רק תזכרו

קרא עוד

<4D F736F F D FAF9E5E1E420ECE3E5E2EEE020E1E9E0ECE9F72E646F63>

<4D F736F F D FAF9E5E1E420ECE3E5E2EEE020E1E9E0ECE9F72E646F63> שאלה ותשובה לדוגמא: לפרק השירה של ח. נ. ביאליק עריכה: המורה אלי פררה שאלה: קרא את השיר שלפניך וענה על הסעיפים א ב לשאלה שאחריו. על השחיטה / ח. נ. ביאליק ו א ם י -צ ד ק י פ ע מ ד! מ י ם, ש ר ח מ ים ע ל

קרא עוד

Engage חשיפה ראשונית לפרויקט אירופאי ייחודי הקניית כלים למעורבות פעילה בנושאי מדע-חברה לכלל אזרחי העתיד חזית המדע והטכנולוגיה אוריינות מדעית לחיים שית

Engage חשיפה ראשונית לפרויקט אירופאי ייחודי הקניית כלים למעורבות פעילה בנושאי מדע-חברה לכלל אזרחי העתיד חזית המדע והטכנולוגיה אוריינות מדעית לחיים שית Engage חשיפה ראשונית לפרויקט אירופאי ייחודי הקניית כלים למעורבות פעילה בנושאי מדע-חברה לכלל אזרחי העתיד חזית המדע והטכנולוגיה אוריינות מדעית לחיים שיתוף פעולה בין מורים שיח טיעוני (ארגומנטציה) בקרב תלמידים

קרא עוד

פרויקט שורשים דמות

פרויקט שורשים דמות פרויקט שורשים דמות בחייכם אודות דמות פרק זה בעבודת השורשים יכלול מידע אודות הדמות שנבחרה מצד ההורים. הפרק יכיל תקציר רגיל ]רשות[ או מעוצב ]רשות[, טקסט ]חובה[, תמונות ]רשות אבל ]רשות [. רצוי מאוד[, אלבום-מצגת

קרא עוד

קרן מלגות לחיילים בודדים באוניברסיטת תל אביב ע"ש שון כרמלי ז"ל יוזמה של בית הספר למדע המדינה, ממשל ויחסים בינלאומיים

קרן מלגות לחיילים בודדים באוניברסיטת תל אביב עש שון כרמלי זל יוזמה של בית הספר למדע המדינה, ממשל ויחסים בינלאומיים קרן מלגות לחיילים בודדים באוניברסיטת תל אביב ע"ש שון כרמלי ז"ל יוזמה של בית הספר למדע המדינה, ממשל ויחסים בינלאומיים "החיילים הבודדים הם מופת לחברה הישראלית... החיילים הבודדים אינם לבד." רא"ל דן חלוץ,

קרא עוד

1 תיכון א' לאמנויות-ת"א תאריך הגשה: יומן קריאה /סמסטר א' כיתה ט' לכל תלמידי כיתות ט' לפני שתיגשו למטלות הכתיבה הנכם מתבקשים לקרוא בעיון את פרטי מהלך ה

1 תיכון א' לאמנויות-תא תאריך הגשה: יומן קריאה /סמסטר א' כיתה ט' לכל תלמידי כיתות ט' לפני שתיגשו למטלות הכתיבה הנכם מתבקשים לקרוא בעיון את פרטי מהלך ה 1 תיכון א' לאמנויות-ת"א תאריך הגשה: יומן קריאה /סמסטר א' כיתה ט' לכל תלמידי כיתות ט' לפני שתיגשו למטלות הכתיבה הנכם מתבקשים לקרוא בעיון את פרטי מהלך העבודה בפרויקט הקריאה : שימו לב: במהלך השנה יתקיימו

קרא עוד

שאלון איבחון להפרעת קשב ריכוז ותחלואה נילווית שם הילד: תאריך לידה: תאריך מילוי השאלון: / / ממלא השאלון: / אמא אבא מורה גננת שלום, אנא ענו על השאלון הב

שאלון איבחון להפרעת קשב ריכוז ותחלואה נילווית שם הילד: תאריך לידה: תאריך מילוי השאלון: / / ממלא השאלון: / אמא אבא מורה גננת שלום, אנא ענו על השאלון הב שאלון איבחון להפרעת קשב ריכוז ותחלואה נילווית שם הילד: תאריך לידה: תאריך מילוי השאלון: / / ממלא השאלון: / אמא אבא מורה גננת שלום, אנא ענו על השאלון הבא על פי הסולם הבא: ההתנהגות המתוארת לא ניראית לעולם

קרא עוד

שחזור מבחן יסודות הביטוח – מועד 12/2016

שחזור מבחן יסודות הביטוח – מועד 12/2016 שחזור בחינה יסודות הביטוח מועד 2202/21 לפניכם שחזור מבחן יסודות הביטוח מועד 2202/21. השאלות מבוססות על שחזור התלמידים. תודה לכל אלו שתרמו בביצוע השחזור. במידה והנכם זוכרים שאלות נוספות ו 0 או דיוק טוב

קרא עוד

Bright Blue Gradients

Bright Blue Gradients מה נלמד היום: מהי סביבת חיים מהם מרכיבים ביוטיים וא-ביוטיים מהם צורכי הקיום של בעלי החיים כיצד הסביבה מספקת צרכי קיום אלו מה ההבדל בין תנאי סביבה ולמרכיבי סביבה מיפוי מושגים בנושא סביבת חיים: ביוספרה

קרא עוד

אתר איראני פרסם נאום, שנשא מזכ"ל חזבאללה בפורום סגור בו הביע נאמנות מוחלטת למנהיג איראן. הצהרות דומות התפרסמו בעבר ע"י בכירים מאיראן ומחזבאללה

אתר איראני פרסם נאום, שנשא  מזכל חזבאללה בפורום סגור בו הביע נאמנות מוחלטת למנהיג איראן. הצהרות דומות התפרסמו בעבר עי בכירים מאיראן ומחזבאללה 14 ב מ ר ץ 2018 אתר איראני פרסם נאום, שנשא מזכ"ל חזבאללה בפורום סגור בו ה ב י ע נאמנות מוחלטת למנהיג איראן. הצהרות דומות התפרסמו בעבר ע"י בכירים מאיראן ו מ ד"ר ר ז צ י מ ט עיקרי המסמך ב- 12 ב מ ר ץ פ ר

קרא עוד

בית ספר תיכון מאר אליאס- אעבלין

בית ספר תיכון  מאר אליאס- אעבלין בית ספר תיכון מאר אליאס- אעבלין עברית לבתי ספר ערביים ידע לשון וספרות א-שאלון 014204 2 יחידות לימוד קיץ 2011 הוראות לנבחן א. משך הבחינה: שעתיים וחצי מבנה השאלון ומפתח הערכה: בשאלון זה שני חלקים: חלק ראשון-ידע

קרא עוד

הורות אחרת

הורות אחרת המרכז להורות אחרת הורות משותפת רחלי בר-אור גידי שביט טל. 053-4266496 Horut.acheret@gmail.com אתר המרכז www.alp.org.il המרכז להורות אחרת הוקם ע"י רחלי בר אור וגידי שביט ב 1994, נכון לינואר 2017 נולדו במסגרת

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation המרד הגדול: התבוסה במרד והתוצאות הדמוגרפיות שלו תוצאות המרד הגדול התבוסה במרד לאחר התבוסה שנחל קסטיוס גאלוס, הנציב הסורי שלא הצליח לכבוש את ירושלים, בשנת 66 התמנה אס פ ס י נ וס למפקד המלחמה נגד היהודים.

קרא עוד

ישנה בחיק ילדות יהודה הלוי

ישנה בחיק ילדות יהודה הלוי ישנה בחיק ילדות יהודה הלוי י ש נ ה בח יק י לד ות, למ ת י ת שכב י!/ דע י כ י נו ו י כ נו ת ת נ נע ו! ה ל ע ד ימ י הש ח ות? ק ומ י צא י,/ א י מ לאכ י ש יב ה במ וס ש ח ו, ו ה תנ ע י מ ן ה זמ ן כ צ פ י / אתש

קרא עוד

מערך פעולה 55 דקות מטרות: )1 )2 )3 נושא: המשימה: הגשמה משך החניך יגדיר מהי הגשמה וכיצד היא ביטוי של החלום במציאות. הפעולה החניך ישאף להגשמה בחייו. החנ

מערך פעולה 55 דקות מטרות: )1 )2 )3 נושא: המשימה: הגשמה משך החניך יגדיר מהי הגשמה וכיצד היא ביטוי של החלום במציאות. הפעולה החניך ישאף להגשמה בחייו. החנ מערך פעולה 55 דקות מטרות: )1 )2 )3 נושא: המשימה: הגשמה משך החניך יגדיר מהי הגשמה וכיצד היא ביטוי של החלום במציאות. הפעולה החניך ישאף להגשמה בחייו. החניך יבין כי הגשמה אינה משימה פשוטה והיא מחייבת גם עשייה.

קרא עוד

בגרות לבתי ספר על יסודיים ערביים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשע"א, 2011 מועד הבחינה: משרד החינוך מספר השאלון: ע ב ר י ת לבתי ספר ערביים ספרות

בגרות לבתי ספר על יסודיים ערביים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשעא, 2011 מועד הבחינה: משרד החינוך מספר השאלון: ע ב ר י ת לבתי ספר ערביים ספרות בגרות לבתי ספר על יסודיים ערביים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשע"א, 2011 מועד הבחינה: משרד החינוך 014105 מספר השאלון: ע ב ר י ת לבתי ספר ערביים ספרות ב' א. משך הבחינה: שעה וחצי. יחידת לימוד אחת רק כהשלמה

קרא עוד

< A2F2F E6B696B E636F2E696C2FE4E7F8E3E92DE4E7E3F92DEEF9F8FA2DE5ECE5EEE32DEEF7F6E5F22E68746D6C>

< A2F2F E6B696B E636F2E696C2FE4E7F8E3E92DE4E7E3F92DEEF9F8FA2DE5ECE5EEE32DEEF7F6E5F22E68746D6C> Page 1 of 5 נתוני האמת: זינוק במספר החרדים שעובדים ומשרתים נתונים מנפצי מיתוסים שמפרסם מוסד שמואל נאמן, מראים כי חל גידול של מאות אחוזים בגיוס לצבא, לשירות האזרחי ובהשתלבות חרדים בשוק העבודה. ח"כ אורי

קרא עוד

תהליכים מרכזיים שעברו הורים לאנשים המתמודדים עם מחלת נפש שהשתתפו ב'התערבות קבוצתית להפחתת סטיגמה עצמית' (Family-NECT)

תהליכים מרכזיים שעברו הורים  לאנשים המתמודדים עם מחלת נפש שהשתתפו  ב'התערבות קבוצתית להפחתת סטיגמה עצמית'  (Family-NECT) עמית ימין, דיויד רועה ואורית קרניאלי-מילר החוג לבריאות נפש קהילתית אוניברסיטת חיפה 2014 מטרת המחקר הבנת תהליכים מרכזיים אותם עברו הורים לאנשים המתמודדים עם מחלת נפש, שהשתתפו בהתערבות קבוצתית להפחתת סטיגמה

קרא עוד

בס"ד וועדת משמעת מכללת חמדת הדרום מתי פונים לוועדת משמעת הפנייה לוועדת משמעת תעשה באחד )או יותר( מהמקרים הבאים: התנהגות בלתי ראויה כלפי עובד סגל או עו

בסד וועדת משמעת מכללת חמדת הדרום מתי פונים לוועדת משמעת הפנייה לוועדת משמעת תעשה באחד )או יותר( מהמקרים הבאים: התנהגות בלתי ראויה כלפי עובד סגל או עו בס"ד וועדת משמעת מכללת חמדת הדרום מתי פונים לוועדת משמעת הפנייה לוועדת משמעת תעשה באחד )או יותר( מהמקרים הבאים: התנהגות בלתי ראויה כלפי עובד סגל או עובד מנהל. חריגה מתקנון המכללה. פגיעה בטוהר בחינות/ עבודות

קרא עוד

בגידת אחד מבני הזוג עשויה להיות מכה כואבת לשני בני הזוג

בגידת אחד מבני הזוג עשויה להיות מכה כואבת לשני בני הזוג 1 יעוץ זוגי במשבר בגידה בנישואין ד"ר שרה ברסלרמן- יעוץ פרטני, זוגי ומשפחתי ברקע של חלק גדול ממשברי הזוגיות המגיעים לייעוץ זוגי, נמצא גילוי בגידה של אחד מבני הזוג. גילוייה של בגידה הינו זעזוע רציני לבן

קרא עוד

<4D F736F F D20F2E1E5E3E420EEE7E5E9E1E5FA20E0E9F9E9FA2E646F63>

<4D F736F F D20F2E1E5E3E420EEE7E5E9E1E5FA20E0E9F9E9FA2E646F63> עבודת הגשה בפרויקט: מגיש: יובל מרגלית כיתה: י' 4 בי"ס: אורט" מילטון" בת ים תאריך: 31-5-2009 .1 מקום ההשמה בו הייתי הינו שירותי כבאות והצלה בעיר בת ים. שירותי הכבאות בבת ים, הינם חלק משירותי הכבאות הארצית

קרא עוד

Microsoft Word - Fruit Council Regulation-1976, Dinim v.15 p doc

Microsoft Word - Fruit Council Regulation-1976, Dinim v.15 p doc ו( תקנות מועצת הפירות (ייצור ושיווק) (סדרי דין בפני ועדת קנסות), התשל"ו- 19761 בתוקף סמכותי לפי סעיף ( 48 לחוק מועצת הפירות (ייצור ושיווק), התשל"ג- 1973 (להלן - החוק), ובתוקף שאר הסמכויות הנתונות לי לפי

קרא עוד

פ רק כה ) פ ס וק ים ז-יא( ז ו א ל ה י מ י ש נ י ח י י א ב ר ה ם א ש ר ח י: מ א ת ש נ ה ו ש ב ע ים ש נ ה ו ח מ ש ש נ ים. ח ו י ג ו ע ו י מ ת א ב ר ה ם

פ רק כה ) פ ס וק ים ז-יא( ז ו א ל ה י מ י ש נ י ח י י א ב ר ה ם א ש ר ח י: מ א ת ש נ ה ו ש ב ע ים ש נ ה ו ח מ ש ש נ ים. ח ו י ג ו ע ו י מ ת א ב ר ה ם פ רק כה ) פ ס וק ים ז-יא( ז ו א ל ה י מ י ש נ י ח י י א ב ר ה ם א ש ר ח י: מ א ת ש נ ה ו ש ב ע ים ש נ ה ו ח מ ש ש נ ים. ח ו י ג ו ע ו י מ ת א ב ר ה ם ב ש יב ה טו ב ה, ז ק ן ו ש ב ע, ו י א ס ף א ל ע מ יו.

קרא עוד

בקשה לאשרת תייר )DS-160( הוראות: יש לענות על כל השאלות המודגשות והרלוונטיות. יש למלא את הטופס באנגלית או בעברית ובאותיות גדולות וברורות. יש לצרף צילום

בקשה לאשרת תייר )DS-160( הוראות: יש לענות על כל השאלות המודגשות והרלוונטיות. יש למלא את הטופס באנגלית או בעברית ובאותיות גדולות וברורות. יש לצרף צילום בקשה לאשרת תייר )DS-160( הוראות: יש לענות על כל השאלות המודגשות והרלוונטיות. יש למלא את הטופס באנגלית או בעברית ובאותיות גדולות וברורות. יש לצרף צילום דרכון נוכחי וצילום וויזה אחרונה, במידה והייתה. ניתן

קרא עוד

أكاديمية القاسمي كلية أكاديمية للتربية אקדמיית אלקאסמי מכללה אקדמית לחינוך שאלון שביעות רצון בהוראה זועבי מחמוד, 1992

أكاديمية القاسمي كلية أكاديمية للتربية אקדמיית אלקאסמי מכללה אקדמית לחינוך שאלון שביעות רצון בהוראה זועבי מחמוד, 1992 שאלון שביעות רצון בהוראה זועבי מחמוד, 1992 הקשר בין מנהיגות המנהל של בית הספר לבין הרגשתם של המורים ו תפקודם בכיתה במערכת החינוך הערבית בישראל מאת : מחמוד זועבי בהדרכת : ד"רציפורה שכטמן ד"ר מיכאל כץ עבודת

קרא עוד

Microsoft Word - בעיות הסתברות 1.doc

Microsoft Word - בעיות הסתברות 1.doc תרגול בעיות הסתברות. גולן מטיל פעמים קובייה הוגנת, מה ההסתברות שבכל אחת מהפעמים יקבל תוצאה שונה? () () () הילה קוראת ספר לפני השינה פעמים בשבוע, יוני סופר כבשים לפני השינה פעמים בשבוע, מה הסיכוי שהיום

קרא עוד

עתמ (ת"א) 1985/06 הרמתי ינון נ' עיריית תל אביב בבית המשפט המחוזי בתל-אביב בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים בפני: כב' השופט ד"ר ורדי קובי בתי המשפט עת

עתמ (תא) 1985/06 הרמתי ינון נ' עיריית תל אביב בבית המשפט המחוזי בתל-אביב בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים בפני: כב' השופט דר ורדי קובי בתי המשפט עת בבית המשפט המחוזי בתל-אביב בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים בפני: כב' השופט ד"ר ורדי קובי בתי המשפט עתמ 001985/06 בעניין: הרמתי ינון ע"י ב"כ עו"ד טלבי נ ג ד 1. עיריית תל-אביב 2. מנהל הארנונה בעיריית תל-אביב

קרא עוד

פרופיל ארגוני - תדריך להכרת שירות - מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעו

פרופיל ארגוני - תדריך להכרת שירות - מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעו פרופיל ארגוני תדריך להכרת שירות מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעות פתיחה ונעילה. מספרי טלפון בשירות ובבית עובדים בכירים

קרא עוד

siud-introduction-sample-questions

siud-introduction-sample-questions מבוא לפסיכולוגיה שאלות לדוגמא מבנה המבחן המבחן יכלול: 18 שאלות סגורות כל שאלה= 4 נקודות סה"כ: 72 נקודות 4 שאלות פתוחות כל שאלה= 7 נקודות סה"כ: 28 נקודות (בחירה מתוך 22 שאלות) (בחירה מתוך 6 שאלות) שאלות

קרא עוד

Microsoft Word - buty.doc

Microsoft Word - buty.doc ב.דרגונסקיי חתול במגפיים "בנים ובנות!" אמרה ראיסה איבנובנה "גמרתם את ברבעון בהצלחה. אני מברכת אתכם. כעת אפשר לנוח. בחופשה נעשה לנו מסיבת תחפושות. כל אחד יכול להתחפש איך ירצה, ועבור התחפושת הטובה ביותר

קרא עוד

מבט לאיראן (4 בפברואר בפברואר, 2018)

מבט לאיראן (4 בפברואר בפברואר, 2018) מבט לאיראן ר 4 ב פ ב ר ו א 2018 18 בפברואר, 2018 ע ו ר ך : ד"ר ר ז צ י מ ט במוקד אירועי השבוע ב א י ר א ן מ מ ש י כ י ם ל ה כ ח י ש א ת ד י ו ו ח י י ש ר א ל ע ל מ ע ו ר ב ו ת א י ר א נ י ת ב א י ר ו ע

קרא עוד

Microsoft Word - ladyx.doc

Microsoft Word - ladyx.doc ליידי וטרמפ בבוקר חג המולד ג'ים נתן לאישתו יקירה מתנה מיוחדת, גור כלבים קוקר ספניאל. "הו, כמה היא נהדרת. ממש ליידי יפהפייה" קראה יקירה. וכך ליידי קיבלה את שמה. כשליידי הייתה בת שישה חדשים יקירה נתנה לה

קרא עוד

תשובות מלאות לבחינת הבגרות במתמטיקה מועד ג' תשע"ד, מיום 0/8/0610 שאלונים: 313, מוצע על ידי בית הספר לבגרות ולפסיכומטרי של אבירם פלדמן שאלה מספר

תשובות מלאות לבחינת הבגרות במתמטיקה מועד ג' תשעד, מיום 0/8/0610 שאלונים: 313, מוצע על ידי בית הספר לבגרות ולפסיכומטרי של אבירם פלדמן שאלה מספר תשובות מלאות לבחינת הבגרות במתמטיקה מועד ג' תשע"ד, מיום 0/8/0610 שאלונים: 313, 635863 מוצע על ידי בית הספר לבגרות ולפסיכומטרי של אבירם פלדמן שאלה מספר 1 נתון: 1 תלמיד קנה 11 מחברות דקות ו- 4 מחברות עבות,

קרא עוד

פלורה ויניצקי מיקוד 2016 בספרות הספר תואם לתכנית ה- 70% ולתכנית ההיבחנות החדשה, כפי שפרסם משרד החינוך לקראת מועד קיץ תשע"ו 2 יח"ל מבחר יצירות מס' שאלו

פלורה ויניצקי מיקוד 2016 בספרות הספר תואם לתכנית ה- 70% ולתכנית ההיבחנות החדשה, כפי שפרסם משרד החינוך לקראת מועד קיץ תשעו 2 יחל מבחר יצירות מס' שאלו פלורה ויניצקי מיקוד 2016 בספרות הספר תואם לתכנית ה- 70% ולתכנית ההיבחנות החדשה, כפי שפרסם משרד החינוך לקראת מועד קיץ תשע"ו 2 יח"ל מבחר יצירות מס' שאלון: 008281 מיקוד 2016 בספרות פלורה ויניצקי הספר תואם

קרא עוד

CITROËN DS3

CITROËN DS3 CITROËN DS3 אייקון מודרני סיטרואן DS3 היא חלום של מעצב. היא רחוקה מלהשאיר אותך אדיש, אלא מעוררת מייד את התשוקה. גם כשהיא עומדת במקום. הקווים שלה גורמים לה להיראות כאילו היא נמצאת כבר בתנועה, ומגלמים

קרא עוד

קיסר השכונה

קיסר השכונה קיסר השכונה כתבה נאוה מקמל-עתיר אייר ולדילן חסמן הוצאת ידיעות אחרונות- ספרי חמד 2014 על הספר גדי, תלמיד כיתה ו', יתום מאב, מאוד רוצה כלב. אמו של גדי, אינה מסכימה שיגדל כלב. למרות ניסיונות שכנוע שלו. שכנו

קרא עוד

ברוכים הבאים להולנד לעיתים קרובות אני מתבקשת לתאר את החוויה של גידול ילד עם צרכים מיוחדים, כדי לנסות לעזור לאנשים רגילים שלא מכירים חוויה יחודית זאת

ברוכים הבאים להולנד  לעיתים קרובות אני מתבקשת לתאר את החוויה של גידול ילד עם צרכים מיוחדים, כדי לנסות לעזור לאנשים רגילים שלא מכירים חוויה יחודית זאת רביבים ייעוץ והנחייה בע"מ מכון לטיוב ההון האנושי בארגון לעיתים קרובות אני מתבקשת לתאר את החוויה של גידול ילד עם צרכים מיוחדים, כדי לנסות לעזור לאנשים רגילים שלא מכירים חוויה יחודית זאת להבין, לנסות ולדעת

קרא עוד

הקדמה

הקדמה הקדמה ספר זה נכתב כדי להעניק לכם חוויה חיה של חופש. זוהי קריאה הנובעת ממעמקי עצמכם לשוב הביתה, אל נוכחות החסד האינסופית אשר תמיד נמצאת כאן. הספר אינו מיועד לקריאה חפוזה שבאמצעותה תרכשו ידע נוסף או תלקטו

קרא עוד

ענף המלונאות

ענף המלונאות 1 מאי 4102 המלונאות ענף תקציר של בגידול החיובית המגמה נמשכה 4102 שנת של הראשון ברביע שיא נשבר 4102 שבשנת לאחר זאת לישראל, תיירים כניסות הנכנסת. בתיירות של בשיעור הראשון ברביע עלה התיירות במלונות הלינות

קרא עוד

ריבוי תפקידים, קונפליקט בין-תפקידי והעצמה אצל פעילים קהילתיים משכונות מצוקה בישראל

ריבוי תפקידים, קונפליקט בין-תפקידי והעצמה אצל פעילים קהילתיים משכונות מצוקה בישראל ריבוי תפקידים, קונפליקט בין-תפקידי והעצמה אצל פעילים קהילתיים משכונות מצוקה בישראל ד"ר דורית ברפמן ריבוי תפקידים מקבץ של מצבים במערכת החברתית אשר יש בהם ציפיות, זכויות, מחויבויות ואחריות ( Moen.)et al.,

קרא עוד

כנס הסברה בנושא ההוסטל

כנס הסברה בנושא ההוסטל כנס הסברה בנושא ההוסטל 8/7/2018 1 תחילת האירוע 25/5/18 למועצה המקומית ולתושבים נודע לראשונה על הקמת הוסטל לדרי רחוב ונפגעי התמכרויות מפרסומים ברשתות החברתיות ולא בעדכון מסודר. מיקומו: שדרות בן גוריון 5,

קרא עוד

395 בגרות חורף תשס'ו doc

395 בגרות חורף תשס'ו doc מדינת ישראל משרד החינוך סוג הבחינה: מועד הבחינה: מספר השאלון: בגרות לבתי ספר על-יסודיים. חורף תשס"ו 2006 904441 ספרות עברית וכללית 2 יחידות לימוד א. משך הבחינה: שעתיים ושלושה רבעים. הוראות לנבחן ב. מבנה

קרא עוד

מועד: א בחינה סופית במתמטיקה דיסקרטית משך הבחינה: 2 1 שעות מרצה: פרופ' תאופיק מנסור תאריך: סמסטר: א תשע"ח m 2 הוראות לנבחן: )1( הבחינה מו

מועד: א בחינה סופית במתמטיקה דיסקרטית משך הבחינה: 2 1 שעות מרצה: פרופ' תאופיק מנסור תאריך: סמסטר: א תשעח m 2 הוראות לנבחן: )1( הבחינה מו מועד: א בחינה סופית במתמטיקה דיסקרטית משך הבחינה: 2 1 שעות מרצה: פרופ' תאופיק מנסור תאריך: 26.01.2018 2 סמסטר: א תשע"ח m 2 הוראות לנבחן: )1( הבחינה מורכבת מ- 6 שאלות. כל שאלה מזכה ב- 20 נקודות כך הנקודות

קרא עוד

מצגת של PowerPoint

מצגת של PowerPoint פותחים את שנת הלימודים בבן גוריון רחובות שנת הלימודים החלה באווירה נינוחה, נעימה ומכילה. בכל כיתות בית הספר החלו בפעילויות הכרות. כמו כן, מורות בית הספר הציגו את התכנים הנלמדים בכל כיתה ובכל מקצוע, את

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 איה: פו: איה: פו: "מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר?" "שואל את עצמי מה אני אוכל הבוקר..ומה אתה?" "אני שואל איזה דבר מסעיר יקרה לי היום.." "זה בדיוק אותו הדבר.." אימון לקריירה מאסטרטגיה לפרקטיקה ממוקדת תוצאות

קרא עוד

" יר מעלו כו' יינו כחולמים בי ור ענין חלומו ע"פ חסי ו פר וי ב נ ליון ע"ב נ חמ לפים בע מ ו בעים ו לברי www.otzerhachassidus.com mp3 player uphill marketing 718.722.7333 MP3/USB " יר מעלו כו' יינו כחולמים

קרא עוד

HUJI Syllabus

HUJI Syllabus סילבוס משפט גרמני אזרחי - 62311 תאריך עדכון אחרון 04-08-2016 נקודות זכות באוניברסיטה העברית: 2 תואר:בוגר היחידה האקדמית שאחראית על הקורס:משפטים השנה הראשונה בתואר בה ניתן ללמוד את הקורס: 0 סמסטר:סמסטר

קרא עוד

מלכים א י: קרא מלכים א י, א. "ולא היה בה עוד רוח" ( פסוק 5( דפי עבודה - תנ"ך מחצית שלישית קיץ 2016 "ולא האמנתי לדברים אשר באתי ותראינה עי

מלכים א י: קרא מלכים א י, א. ולא היה בה עוד רוח ( פסוק 5( דפי עבודה - תנך מחצית שלישית קיץ 2016 ולא האמנתי לדברים אשר באתי ותראינה עי מלכים א י: 1-13 1.קרא מלכים א י, 1-13. א. "ולא היה בה עוד רוח" ( פסוק 5( דפי עבודה - תנ"ך מחצית שלישית קיץ 2016 "ולא האמנתי לדברים אשר באתי ותראינה עיני" ( פסוק 7( ציין שלושה דברים המוזכרים בקטע, שגרמו

קרא עוד

כתיבת דו"ח אבחון ארגוני

כתיבת דוח אבחון ארגוני 1 כתיבת דו"ח אבחון ארגוני 2 כמה מילים מקדימות על התוכן... - האופן בו אנו מנתחים את הארגון נשען על הפרדיגמות שלנו אודות השאלות מהו ארגון? מהי אפקטיביות ארגונית? אבחון ארגוני מיטבי מנתח את המערכת הארגונית

קרא עוד

נהג, דע את זכויותיך! 1 עי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד האיגוד המקצועי שלך! מען - הא

נהג, דע את זכויותיך! 1 עי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד האיגוד המקצועי שלך! מען - הא נהג, דע את זכויותיך! 1 איגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען אהא 2 נהג! דע את זכויותיך! אין זה סוד, שמעבידים רבים אינם משלמים את המעט שמגיע

קרא עוד

מחוון לבחינת בגרות בספרות

מחוון לבחינת בגרות בספרות מחוון לבחינת בגרות בספרות חורף תשס"ט, 2009 כתבו: רם פרנקל לאה גונן פרק ראשון - שירה שירת ימה"ב 1 )ישנה בחיק ילדות/ יהודה הלוי השיר הוא מז'אנר שירת הקודש שנכתבה כגיוון לתפילה. זהו שיר "רשות לנשמת" הנקרא

קרא עוד

מועצה מקומית אפרת

מועצה מקומית אפרת פרוטוקול ישיבת מועצה שלא מן המניין לאישור תקציב 2016 יום שני, ח' בשבט, ה'תשע"ו, 18 בינואר 2016 נוכחים: עודד רביבי יהודה שוויגר מנחם שפיץ מיכאל דהן דובי שפלר אבי חדידה אורית סמואלס דורון כהן נעמה טל - ראש

קרא עוד

עיריית הרצליה 04/10/2018 אגף המינהל הכספי - ה ג ז ב ר ו ת ת.ד. 1 הרצליה טל פקס' עדכון הסכומים בחוקי העזר להלן רשימת

עיריית הרצליה 04/10/2018 אגף המינהל הכספי - ה ג ז ב ר ו ת ת.ד. 1 הרצליה טל פקס' עדכון הסכומים בחוקי העזר להלן רשימת תוכן העניינים דפים 2-6 7 7 8 אגרת תעודות אישור: פיקוח על כלבים, פיקוח על מכירת מוצרים מן החי: מודעות ושלטים: סלילת רחובות: היטל תיעול: מניעת מפגעים ושמירה על הסדר והנקיון: י-ם 91061 מ. פדלון, ראש העירייה

קרא עוד

טעימה מסדנת 4 החלקים: קסמים מדהימים 3 מייסד בית הספר: יוני לחמי פלאפון:

טעימה מסדנת 4 החלקים: קסמים מדהימים 3 מייסד בית הספר: יוני לחמי פלאפון: טעימה מסדנת 4 החלקים: קסמים מדהימים 3 מייסד בית הספר: יוני לחמי פלאפון: 454-1288476 פתיחה שלום מתעניין בקסמים! שמי יוני לחמי. אני קוסם מקצועי מעל 11 שנים. לפני 9 שנים התחלתי ללמד קסמים ומאז לימדתי מעל

קרא עוד

Microsoft Word - beayot tnua 3 pitronot.doc

Microsoft Word - beayot tnua 3 pitronot.doc ק( בעיות מילוליות - בעיות תנועה.7 פתרון: א. נסמן : קמ"ש קמ"ש מהירותו של הולך הרגל. מהירותו של רוכב האופניים. משך זמן הליכתו של הולך הרגל מקיבוץ א' לקיבוץ ב'. משך זמן רכיבתו של רוכב האופניים מקיבוץ א' לקיבוץ

קרא עוד

" תלמידים מלמדים תלמידים."

 תלמידים מלמדים תלמידים. " תלמידים מלמדים תלמידים." פרוייקט של צוות מתמטיקה, בית ספר כפר-הירוק איך הכל התחיל... הנהלת בית הספר העל-יסודי הכפר הירוק יזמה פרויקט בית ספרי: "למידה ללא מבחנים- הוראה משמעותית", צוות המתמטיקה החליט

קרא עוד

wetube ליבת העסקים החדשה של ישראל

wetube ליבת העסקים החדשה של ישראל wetube ליבת העסקים החדשה של ישראל ליבת העסקים החדשה של ישראל במרכז ה- city החדש של תעשיית התקשורת וההייטק הישראלית, מחכה לכם מתחם חדש מסוגו אשר יהווה את אחד ממוקדי העסקים המשמעותיים במרכז הארץ. 30,000

קרא עוד

Microsoft PowerPoint - נשים.ppt

Microsoft PowerPoint - נשים.ppt השתתפות נשים בתהל יך בניית מבנה המגורים של הב דואים המתעיירים: מגמות ותהליכים מריה גקר ואבינועם מאיר המחלקה לגיאוגרפיה ופיתוח סביבתי, אוניברסיטת בן גוריון בנגב, באר שבע, 84105 עם המעבר לאורח חיים אורבאני

קרא עוד

הטכניון מכון טכנולוגי לישראל אלגוריתמים 1 )443432( סמסטר חורף הפקולטה למדעי המחשב תרגול 9 מסלולים קלים ביותר תרגיל APSP - 1 עד כה דנו באלגור

הטכניון מכון טכנולוגי לישראל אלגוריתמים 1 )443432( סמסטר חורף הפקולטה למדעי המחשב תרגול 9 מסלולים קלים ביותר תרגיל APSP - 1 עד כה דנו באלגור תרגול 9 מסלולים קלים ביותר תרגיל APSP - 1 עד כה דנו באלגוריתמים לפתרון בעית מסלולים קלים מציאת מסלולים קלים ביותר מצומת ביותר ממקור יחיד. כלומר, V לכל צמתי הגרף. בעיה אחרת הקשורה לבעיה זו היא בעית ה-(

קרא עוד

הרטפההו הרותה תאירק רדס חג ראשון של פסח פסח - עם שומר במשך אלפי שנים את יום צאתו מבית עבדים! דרך כל מחילות השעבוד והאונס והאינקויזיציה והשמד והפ רעות,

הרטפההו הרותה תאירק רדס חג ראשון של פסח פסח - עם שומר במשך אלפי שנים את יום צאתו מבית עבדים! דרך כל מחילות השעבוד והאונס והאינקויזיציה והשמד והפ רעות, הרטפההו הרותה תאירק רדס חג ראשון של פסח פסח - עם שומר במשך אלפי שנים את יום צאתו מבית עבדים! דרך כל מחילות השעבוד והאונס והאינקויזיציה והשמד והפ רעות, נושאת האומה בלבה את הגעגועים לחופש ומביאה אותם לידי

קרא עוד

הצעת פתרון- בחינת הבגרות באזרחות חורף שאלון 071; מבחני משנה הצעת פתרון הבחינה באזרחות נכתבה על-ידי צוות מורי האזרחות בבתי הספר של קידום הפ

הצעת פתרון- בחינת הבגרות באזרחות חורף שאלון 071; מבחני משנה הצעת פתרון הבחינה באזרחות נכתבה על-ידי צוות מורי האזרחות בבתי הספר של קידום הפ הצעת פתרון- בחינת הבגרות באזרחות 42412 חורף 4102- שאלון 071; מבחני משנה הצעת פתרון הבחינה באזרחות נכתבה על-ידי צוות מורי האזרחות בבתי הספר של קידום הפתרונות המופיעים בהצעת פתרון זו מובאים בתמצות בלבד.

קרא עוד

צעד ראשון רישום לשנה"ל תשע"ט בבית ספר "היובל" יהוד מונוסון שימו לב לתאריכי המפגשים בעמוד 5

צעד ראשון רישום לשנהל תשעט בבית ספר היובל יהוד מונוסון   שימו לב לתאריכי המפגשים בעמוד 5 צעד ראשון רישום לשנה"ל תשע"ט בבית ספר "היובל" יהוד מונוסון https://hayovelyahud.tik-tak.net/ שימו לב לתאריכי המפגשים בעמוד 5 חזון בית הספר בית ספר "היובל" הוא בית אוהב מקבל ותומך לתלמידיו ולקהילתו. בית

קרא עוד

Microsoft Word - ExamA_Final_Solution.docx

Microsoft Word - ExamA_Final_Solution.docx סמסטר חורף תשע"א 18 בפבואר 011 הטכניון מכון טכנולוגי לישראל הפקולטה למדעי המחשב מרצה: מתרגלים: רן אל-יניב נועה אלגרבלי, גיא חפץ, נטליה זילברשטיין, דודו ינאי (אחראי) סמסטר חורף תשע" מבחן סופי פתרון (מועד

קרא עוד

מערך פעולה

מערך פעולה מטרות: 0( החניך יבין את המושג "הגשמה". )4 )2 מערך פעולה נושא: במעלה הפרמידה החניך ילמד מהי הפירמידה של מאסלו ויטיל ספק בקונוטציה למושג- "הגשמה עצמית". החניך יסיק כי הגשמה עצמית קשורה בד בבד בעשייה חברתית.

קרא עוד

כובע קסמים מאת לאה גולדברג איורים: רינת הופר עיצוב: אבנר גלילי הוצאת ספרית פועלים 2005 על הספר כובע הקסמים הוא התגשמות חלומה של ילדה: חפץ מופלא שימלא

כובע קסמים מאת לאה גולדברג איורים: רינת הופר עיצוב: אבנר גלילי הוצאת ספרית פועלים 2005 על הספר כובע הקסמים הוא התגשמות חלומה של ילדה: חפץ מופלא שימלא כובע קסמים מאת לאה גולדברג איורים: רינת הופר עיצוב: אבנר גלילי הוצאת ספרית פועלים 2005 על הספר כובע הקסמים הוא התגשמות חלומה של ילדה: חפץ מופלא שימלא את משאלות ליבה. בעזרת כובע הקסמים הדמיוני, מגשימה הילדה

קרא עוד

Slide 1

Slide 1 בניית תכנית שיווקית מהי תכנית שיווקית? התכנית השיווקית מתארת את הפעולות השיווקיות שעסק צריך לבצע על מנת להשיג את יעדי המכירות שלו. מטרת התכנית השיווקית בניית התכנית השיווקית עוזרת לנו להגדיר את: 1. יעדי

קרא עוד

עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יח"ל פסח תשע"ה אפריל 5105 קשה בלימודים, קל במבחנים, קל בחיים עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יח"ל פסח תשע"ה יש לפתור את כל השאלות

עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יחל פסח תשעה אפריל 5105 קשה בלימודים, קל במבחנים, קל בחיים עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יחל פסח תשעה יש לפתור את כל השאלות עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יח"ל פסח תשע"ה יש לפתור את כל השאלות על דפים משובצים. רשמו את שמכם על כל אחד מהדפים הפתרונות יוגשו אחרי חופשת הפסח. מומלץ לכתוב דואר אלקטרוני, Whatspp כאשר נתקלים בקושי. מישהו

קרא עוד

גילוי דעת 74.doc

גילוי דעת 74.doc גילוי דעת 74 תכנון הביקורת תוכן העניינים סעיפים 4-8 - 10-1 5 9 מבוא תכנון העבודה התכנון הכולל של הביקורת 12-11 13 14 15 תוכנית הביקורת שינויים בתכנון הכולל של הביקורת ובתוכנית הביקורת מונחים תחילה אושר

קרא עוד

צו ארנונה 1997

צו ארנונה 1997 1 צו ארנונה 2018 בתוקף סמכותה לפי חוק ההסדרים במשק המדינה )תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב(, התשנ"ג 1992 והתקנות שהותקנו על פי כל דין, מחליטה בזה המועצה האזורית זבולון )להלן: "המועצה"( בישיבתה ביום 19.6.2017

קרא עוד

1 מבחן משווה בפיסיקה כיתה ז' משך המבחן 90 דקות מבנה השאלון : שאלון זה כולל 4 שאלות עליך לענות על כולן.כתוב את הפתרונות המפורטים בדפים נפרדים וצרף אותם

1 מבחן משווה בפיסיקה כיתה ז' משך המבחן 90 דקות מבנה השאלון : שאלון זה כולל 4 שאלות עליך לענות על כולן.כתוב את הפתרונות המפורטים בדפים נפרדים וצרף אותם 1 מבחן משווה בפיסיקה כיתה ז' משך המבחן 90 דקות מבנה השאלון : שאלון זה כולל 4 שאלות עליך לענות על כולן.כתוב את הפתרונות המפורטים בדפים נפרדים וצרף אותם בהגשה לטופס המבחן. חומרי עזר: 1.מחשבון. נספח הנוסחאות

קרא עוד

תוכנית הוראה תשע"א, לפי מרצה

תוכנית הוראה תשעא, לפי מרצה מבנה הלימודים תוכנית לימודים במ"א תשע"ג תוכנית לימודים מחייבת למחזור תשע"ג נא לשמור עד סיום הלימודים קורסי חובה של המגמה חובת בחירה קורסי מחקר )ראה פירוט( )ראה פירוט( )חובה לכולם בשנה ב( שיטות מחקר )88

קרא עוד

חוקי הדרך בים מבוא על מנת שנדע את חוקי הדרך בים עלינו להיות בקיאים בתקנות הבינלאומיות המגדירות את חוקי התעבורה בים. כלי שייט בים מסמנים את עצמם בסימני

חוקי הדרך בים מבוא על מנת שנדע את חוקי הדרך בים עלינו להיות בקיאים בתקנות הבינלאומיות המגדירות את חוקי התעבורה בים. כלי שייט בים מסמנים את עצמם בסימני חוקי הדרך בים מבוא על מנת שנדע את חוקי הדרך בים עלינו להיות בקיאים בתקנות הבינלאומיות המגדירות את חוקי התעבורה בים. כלי שייט בים מסמנים את עצמם בסימנים מוסכמים. על פי סימנים אלה נזהה את סוג כלי השייט ואת

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 אלון בבצ' קו, פסיכולוג מוסמך המרכז להורות באוניברסיטת ייל,)YALE( ארה"ב מטרות הסדנה העברת ידע מבוסס מחקר בתחום בעיות התנהגות אצל הילדים. הצגת הטיפול שנחשב ה standard gold בתחום בעיות התנהגות. הצגת מידע

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 שלומית לויט "עץ החשיבה" שלמה יונה- העמותה לחינוך מתמטי לכל מציגים: "ימין ושמאל- לומדים חשבון" 4 מקורות קושי להתמצאות במרחב אצל ילדים תפיסה אפיזודית התנהגות ייצוגית מוגבלת. היעדר מושגים ומונחים. אגוצנטריות.

קרא עוד

התאחדות מגדלי בקר בישראל ISRAEL CATTLE BREEDER S ASSOCIATION 12 באוגוסט, 2018 דוח מנכ"ל ימי קרב ומתיחות בעוטף עזה מלחמת ההתשה הנערכת ברחבי הדרום כבר מ

התאחדות מגדלי בקר בישראל ISRAEL CATTLE BREEDER S ASSOCIATION 12 באוגוסט, 2018 דוח מנכל ימי קרב ומתיחות בעוטף עזה מלחמת ההתשה הנערכת ברחבי הדרום כבר מ 12 באוגוסט, 2018 דוח מנכ"ל ימי קרב ומתיחות בעוטף עזה מלחמת ההתשה הנערכת ברחבי הדרום כבר מספר חודשים, כולל ימי קרב מורכבים, "תפסה" את המערכות התומכות בענף ברמת מוכנות גבוהה. השיקולים של שמירה על נהלים רגילים

קרא עוד

קריית החינוך ע"ש עמוס דה שליט חטיבה עליונה סיכום מחצית א' שכבת י"א הסתיימה לה המחצית הראשונה, בשנה מאתגרת - שנת בגרויות ראשונה לשכבה. במקביל ללימודים

קריית החינוך עש עמוס דה שליט חטיבה עליונה סיכום מחצית א' שכבת יא הסתיימה לה המחצית הראשונה, בשנה מאתגרת - שנת בגרויות ראשונה לשכבה. במקביל ללימודים סיכום מחצית א' שכבת י"א הסתיימה לה המחצית הראשונה, בשנה מאתגרת - שנת בגרויות ראשונה לשכבה. במקביל ללימודים נערכו מגוון פעילויות ואירועים שתיבלו את הלימודים והכינו את התלמידים לקראת העתיד. לימודים - בסוף

קרא עוד

Microsoft Word

Microsoft Word הצעות לפעילות הגיל הרך לט"ו בשבט קיבצנו להלן הצעות לכמה פעילויות פשוטות ומהנות לט"ו בשבט: דפי צביעה העוסקים בטבע ובנטיעות א) דף עצים לגזירה והדבקה מהקטן לגדול ב) סיפור לט"ו בשבט מאת דתיה בן דור ג) סיפור

קרא עוד

כללים להעסקת קרובי משפחה ועבודה נוספת ברשויות המקומיות

כללים להעסקת קרובי משפחה ועבודה נוספת ברשויות המקומיות כללים להעסקת קרובי משפחה ברשויות המקומיות מגישה: מרגלית בוטרמן, עו"ד ממונה )כ"א ושכר( משפטית משרד הפנים איסור העסקת קרובי משפחה הדין הישראלי מטיל מגבלות על הזכות של הרשות המקומית להתקשר עם קרוב משפחה של

קרא עוד

(Microsoft Word - \371\340\354\345\357 \340 \347\345\370\ doc)

(Microsoft Word - \371\340\354\345\357 \340 \347\345\370\ doc) הצעה לפתרון שאלון א, חורף 2011 נכתב ע"י עידית גולץ (מורה ורכזת עברית) וארנון דותן (מורה בלחמן). פרק א הבנה והבעה (50 נקודות).1 קהל היעד, הנמענים תפקיד הלשון העברית פן אחד היהודים בארץ מפתח להקמת חברה מלוכדת

קרא עוד

המעבר לחטיבה עליונה

המעבר לחטיבה עליונה בס "ד בס "ד בס "ד עיריית אשדוד מקיף ז' הקריה אשדוד התשע "ב בית הספר ביכולת של התלמידים, ומאפשר בכל מסלול לגשת לבחינות הבגרות לפי יכולתו והישגיו הלימודים. בית הספר שכל תלמידי שכבה ט' ימשיכו ללמוד במסגרת

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation הנח את הפלאפון במרכז החדר סדנאות ליבה למאמנים משמעת עצמית מטרות הסדנה הקניית כלים לבניית משמעת עצמית אצל השחקנים הקניית כלים ליצירת מאמץ מרבי, ניהול רגשות ואיפוק מודל ערכי הליבה מיצוי עצמי משמעת עצמית

קרא עוד

Microsoft Word - kot.doc

Microsoft Word - kot.doc החתול והשועלה לאיכר אחד היה חתול. חתול יפה אבל פראי, שעשה לו צרות רבות. חבל היה לאיכר להיפרד מהחתול, אך לא הייתה ברירה. אחרי התעלול האחרון שם אותו בשק ויצא אתו ליער. שם שחרר את החתול. יהיה מה שיהיה. אם

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation : עדכון ממשקים, פעולות וחובות שימוש הדרכה לסוכנים אפריל 2018 26 אפריל 18 עדכון, עדכון עדכון, ב 29.4.2018 יכנס לתוקף עדכון של חוזר מידע ונתונים בשוק הפנסיוני" ובבקשות שניתן להגיש באמצעות המסלקה. "מבנה אחיד

קרא עוד

<4D F736F F D20E9F8E5F9ECE9ED2CE1E9FA20E5E2EF C2020E9F9E9E1FA20F2E8F8FA20E9F9F8E0EC2020F E646F63>

<4D F736F F D20E9F8E5F9ECE9ED2CE1E9FA20E5E2EF C2020E9F9E9E1FA20F2E8F8FA20E9F9F8E0EC2020F E646F63> עמוד 1 מתוך 8 מספר דוח 21035 ב' אדר א תשע"א 06 פברואר 2011 שם הטופס: דוח בדיקה RF מס' טופס: טה- 0103 מהדורה 05 20.10.10 לכבוד מר עמירם רותם רכז תכנון וקרינה סביבתית כיכר ספרא 13 ירושלים 94141 מר עמירם

קרא עוד

rr

rr / המוסד לביטוח ומי מינהל הגמות תביעה לתשלום מענק לחייל משוחרר שעבד ב"עבודה מועדפת (כולל שירות ומי) נדרשת" חובה לצרף לטופס זה צילום תעודת השחרור מצה"ל, או מסמך אחר מן הצבא המעיד על תאריך שחרור משירות חובה.

קרא עוד

נספח א': קורות חיים )למרצה ומרצה בכיר( מודל להגשת קורות חיים ורשימת פרסומים הערות מבוא )כל הנכתב להלן בלשון זכר מכוון גם לנקבה( 1. קורות חיים )CV( וסי

נספח א': קורות חיים )למרצה ומרצה בכיר( מודל להגשת קורות חיים ורשימת פרסומים הערות מבוא )כל הנכתב להלן בלשון זכר מכוון גם לנקבה( 1. קורות חיים )CV( וסי נספח א': קורות חיים )למרצה ומרצה בכיר( מודל להגשת קורות חיים ורשימת פרסומים הערות מבוא )כל הנכתב להלן בלשון זכר מכוון גם לנקבה( 1. קורות חיים )CV( וסיכום פעילות מקצועית יוגשו בדפוס, על פי הפורמט שלהלן,

קרא עוד

המכללה הטכנולוגית של חיל האוויר באר שבע תלמידאות טובה מובילה להצלחה!!! תשע"ו תלמידות ותלמידים יקרים, כדי להגיע להצלחה ולמיצוי יכולת אישית ולימודית חשו

המכללה הטכנולוגית של חיל האוויר באר שבע תלמידאות טובה מובילה להצלחה!!! תשעו תלמידות ותלמידים יקרים, כדי להגיע להצלחה ולמיצוי יכולת אישית ולימודית חשו תלמידות ותלמידים יקרים, כדי להגיע להצלחה ולמיצוי יכולת אישית ולימודית חשוב שכל אחת ואחד מכם יידעו מהם הציפיות הלימודיות והנהלים הלימודיים הנהוגים בבית הספר שלנו ויפעלו בהתאם להם. לשם כך ריכזנו עבורכם את

קרא עוד

ע( אהרן איסרס חבר מועצת העיר חולון ביתנו רח' חנקין 42, חולון פקס: (, טלפונים: (ב) דואר אלקטרוני: iswi

ע( אהרן איסרס חבר מועצת העיר חולון ביתנו רח' חנקין 42, חולון פקס: (, טלפונים: (ב) דואר אלקטרוני: iswi ע( אהרן איסרס חבר מועצת העיר חולון ביתנו רח' חנקין 42, חולון 58283 פקס: 09-8851969 (,09-8851970 09-8639464 טלפונים: (ב) 03-5041412 דואר אלקטרוני: iswima@bezeqint.net סלולרי: 050-2333122 052-3866616, 18.2.08

קרא עוד