מחוון לבחינת בגרות בספרות

גודל: px
התחל להופיע מהדף:

Download "מחוון לבחינת בגרות בספרות"

תמליל

1 מחוון לבחינת בגרות בספרות חורף תשס"ט, 2009 כתבו: רם פרנקל לאה גונן פרק ראשון - שירה שירת ימה"ב 1 )ישנה בחיק ילדות/ יהודה הלוי השיר הוא מז'אנר שירת הקודש שנכתבה כגיוון לתפילה. זהו שיר "רשות לנשמת" הנקרא בשחרית של שבת לפני תפילת "נשמת כל חי". הדובר פונה אל נשמתו להתבגר ולהתמסר לעבודת הבורא. משמעות השיר: זניחת "הזמן" של העולם הזה. זהו זמן חומרי, גשמי וחולף של הבלים. זאת לטובת התבגרות שיש בה הכשרת הנשמה לתכלית נצחית של מוסר וחיפוש קרבתו של אלוהים. דוגמה ראשונה לציור לשון: "ישנה בחיק ילדות" מטאפורה זו מציירת את הנשמה כתינוקת הישנה בחיק אם. זה אמנם נעים. אך זה נראה מביך אם אדם מבוגר לא מתנהג כמצופה ממנו וישן בחיק אמו. גם על הנשמה להתנהג בהתאם למצופה ממנה ולהפסיק להתפנק. דוגמה שנייה לציור לשון: "התנערי מן הזמן כציפורים/אשר מרסיסי לילה יתנערו" ההתנערות של הנשמה מהבלי "הזמן" היא כמו ציפורים המתנערות בבוקר מטיפות טל. דימוי זה בא לשכנע את הנשמה שפעולת ההתבגרות אינה קשה ואף טבעית. דוגמה שלישית לציור לשון: "דאי כדרור למצוא דרור ממעלך". זהו דימוי של הנשמה לציפור דרור העפה. כמו הציפור כך הנשמה עדינה. כמו הציפור העפה למעלה ומתנתקת מהארץ, כך גם הנשמה מתרחקת מהארצי והגשמי. הדימוי מחזק את נסיונות השכנוע של הנשמה שהתהליך ההתבגרות הוא קל וטבעי: הנפש הטהורה מחטאים (ממעל) תוכל לעוף בקלות כמו ציפור דרור.

2 5) הכניסיני תחת כנפך/ ביאליק שיר זה הוא מונולוג של הדובר, המופנה לנמענת אהובה תוך בקשה למקלט חם ומגונן. בשיר זה מבנה מעגלי, שכן הבית הראשון והבית האחרון זהים. בעקבות שלושת הבתים האמצעיים הבית האחרון מקבל משמעות חדשה. בשלושת הבתים הדובר מתוודה על חיים של חסר, אבדן, ייסורים ואכזבה: "אומרים, יש בעולם נעורים -/היכן נעורי?", "אומרים, אהבה יש בעולם -/ מה זאת אהבה?", "הכוכבים רימו אותי,/היה חלום אך גם הוא עבר:/ עתה אין לי כלום בעולם - ". הדובר בודד ומנותק, מעצמו, מחוויות חיים בסיסיות ביותר, משאר האדם. הוא מדווח על חיים של חסר ורמיה מכוונת של העולם. בבית הראשון נראה שיש תקווה בלב המשורר לאהבתה של אשה. זוהי פנייה אל נמענת שהיא, כביכול, שילוב של אם, אחות, אהובה ושכינה. פנייתו מסתברת כבקשה לעתיד, שיש סיכוי כלשהו שתתקיים ותפיג את הצער בו הדובר שרוי. לעומת התקווה לאהבה בבית הראשון, הרי שהבית האחרון בא אחרי פירוט של אכזבות קשות, חוסר אמון והיעדר חלומות ותקוות. בית זה מראה תהליך-מחזורי-מעגלי היכול להיקרא כביטוי להתפכחות. החזרה על הבקשה שהופיעה בבית הראשון, היא חזרה המדגישה את "היתקעות" הדובר במצבו הקשה. היא מדגישה את תחושת החיפוש המתמיד והכושל, את חוסר המוצא וניפוצן הסופי של האשליות. הדובר מבטא כאב של מי שאין לו לאן לשוב ואין לו למה שיתגעגע. בעוד שאת הבית הראשון קראנו כתקווה למציאת אהבה, הרי שאת הבית האחרון נקרא כחיפוש מקלט והגנה מפני עולם חסר אהבה.

3 7) "שיר אמי והנחל"/אצ"ג - השיר בנוי משלושה בתים. - שני הבתים הראשונים ארוכים ומוקדשים לתיאור הדמיוני של האם הרוחצת בנחל בדמדומים. - הבית השלישי קצר. תמונת דמים תיאור הזוועה ברצח האם ובחוסר האונים של הדובר. - המבנה מדגיש שחיי האם נקטעו בפתאומיות ובאכזריות רבה. - צימצום תיאור האסון לעומת תיאור החיים הארוך מעצים את האסון ואת סערת הרגשות של הדובר. 11) "שני יסודות"/ זלדה - שני יסודות מיוצגים ע"י הלהבה והברוש.: יסוד האש ויסוד האדמה. - הלהבה- חמה, שורפת, מחממת ומכלה, דינמית, יכולה להשתולל ולכבות, צבעיה עזים- אדום, צהוב, היא בלשון נקבה. - הברוש - סטטי- מושרש באדמה, רם וזקוף, לא בעל יכולת השפעה ישירה כאש (שיכולה לחמם ולשרוף), יכול להישרף ולהכלות ע"י האש, צבעו אחיד ושקט- ירוק, והוא בלשון זכר. הלהבה מדברת הרבה ובהתלהבות רגשנית, הברוש שותק. - קווי דמיון ביניהם: שניהם חלק מיסודות הטבע (אש, אדמה) ותלויים בהם לקיומם, צורתם החיצונית דומה ) כקווים ארוכים), ובשניהם יש טירוף, חירות, דמיון ורוחניות, אם כי בסדר שונה. - דרכי עיצוב: מבנה השיר צורה גראפית צרה וארוכה בדומה לצורת הלהבה והברוש. - אנאפורה -- "בלי שמץ של..", לעומת "שיש בו"

4 פרק שני סיפור קצר 19) האדונית והרוכל/ עגנון -שתי דמויות הרוכל יוסף יהודי, האדונית הילני נוצריה -האדונית והרוכל הוא סיפור פנטסטי, שהיסודות הריאליסטים בו משמשים את הפנטזיה ומסייעים ביצירת אוירה מיוחדת סביב המפגש בין יוסף להילני. -המפגש עם הילני גרם לו לשבת ישיבת קבע כבעל משפחה, אך רק לזמן מועט שכן החיבור של יוסף היהודי הרוכל חסר הבית, תרתי משמע, עם הילני הנוצריה האדונית לא יכול להצליח -מרוכל אשר תר אחרי פרנסה בשלג ובקור העז הוא חי אצל אדונית שזנה ומפרנסת אותו -מתפתה לקנות את לבה בדברי חנופה, הוא רואה את עצמו כמחזר לגיטימי ונשאר לגור עמה. -כאשר תקפו ימים, שבועות וחודשים והרוכל נוכח לדעת שאין הוא יודע על הילני יותר משידע עליה ביום שהגיע אליה; והשאלות אודות האדונית נותרו ללא מענה: ממה היא ניזונה והאם באמת בעליה ב כ ר ס ה החלו טורדות את מנוחתו עד לסיוטים בלילה; -הרוכל איבד את שיווי משקלו ולראשונה חש שהנדודים בחוץ בטוחים מהשהות במחיצת האדונית. -יוסף חוזר לאחר שקרא בחוץ את קריאת שמע ומכיר בהתרחקותו מן הדת וניצל מהאדונית שתקפה אותו בסכין שקנתה ממנו. -לאחר מותה חזר לחזר אחר הפתחים. -משמעותו האלגורית של הסיפור יכולה להיות התייחסות ליחסי יהודים-נוצרים בעולם היהודי הישן באירופה וכך יש לראות את הסיפור. כסיפור אזהרה מפני התבוללות, שכן היא מובילה לאבדון היהדות. -ההתרחקות מהדת והתבוללות הובילו כמעט להטמעות פיזית של היהדות בנצרות (=הילני אוכלת את יוסף), והשמדת היהדות. -נראה שיוסף לא למד מההתנסות וחזר ל ח ז ר על פתחי ערלים. עגנון מזהיר שאם לא נלמד משגיותינו בפעם הבאה לא תהיה הצלה.

5 20) יגון/ צ'כוב -תאור סביבה - הסיפור נפתח בתמונה המתארת נוף חורפי מושלג בעיר "סנט פטרבורג. באמצע הככר עומדת כרכרה הרתומה לעגלה ועליה העגלון יונה פוטאטוב. - השלג יורד ומכסה את שניהם. שניהם כישות אחת. -הנוף משקף דיכאון, קיפאון נפשי ואבל. אסון כבד נפל עליו כמו ערמת שלג והקפיא את נפשו. -השלג היורד בלי הרף ומכסה את העולם קובע את האווירה בסיפור אווירה של קור, ניכור, עצב ובדידות. -העיר הגדולה מתוארת כמנוכרת צפופה,"מערבולת מפלצות אורים, רעש וטרטור בלתי פוסק, ואנשים מתרוצצים", אך האדם בודד בה. האנשים זרים זה לזה ובין כל האנשים הרבים אין אדם שיקשיב ליונה. -העיר הגדולה מתוארת כמפלצתית, עויינת, גיהנום אפרורי ולכן "שד" ו"שטן" מוזכרים בתדירות גבוהה. -הסיפור "יגון" מתאר אווירה קשה, קור, עצב ובדידות. הוא מצייר תמונה קודרת ביותר של העיר הגדולה הבולעת אל קרבה את האדם הבודד, הנתון במצוקה ומשתוקק לנחמה. האירוניה הזועקת מעצם הניגוד בין הסוסה האנושית לבין בני- האדם המתבהמים מכוננת את הביקורת החברתית העומדת במרכז היצירה. ההמון מתואר במושגים של "מערבולת, המוצפת אורות פלצות, שוקקת טרטור אין-קץ ורוחשת אנשים אצים-מתרוצצים בלי הרף". החברה האנושית מוצגת כגוש אנונימי הצועק ומגדף וסוגר מכל עבר על האדם הקטן, חסר-ההגנה ורדוף היגון.

6 20) העיוורת/ שטינברג תיאורי הסביבה ומזג האוויר תיאורי הסביבה בסיפור משלבים בתוכם מוטיב שלג וקרח: "בחוץ השלג הראשון נופל שם בלי קול...שלג נופל עכשיו" (פרק ג'), "השלג אשר ירד בחוץ, היכה בפניה, וחנה הקשיבה בשום לב לאיוושת השלג הנופל לרגליה, לשאון הרוח הנושא את השלג" (פרק ד'); "אך הנה התחיל הקרח נמס, ובבית נשמע כל היום שאון נטפי המים...באותו יום ראשון של הפשרת שלגים... פתח האיש ר' ישראל את פיו כלפי אשתו...". תרומת תיאור הסביבה למשמעות הסיפור: כל הסיפור מתרחש בעונת החורף, הכוללת שלגים ורוחות. השלג מטאפורי לקור האנושי הסובב את חנה. תפקידו של השלג להבהיר את המרחב האנושי בו חיה הדמות המרכזית בעלילה. בשל הניכור הזה יקשה על חנה להגיע אל האמת הנכספת. צבעו הלבן של השלג מרמז על המוות ההולך וקרב. מהרגע בו מתחיל השלג להפשיר, מתקרבת התעלומה לפתרונה. השינוי במזג האוויר מעיד על השינוי שיחול בחיי חנה: בתה מתה, והתעלומה נפתרת. הדפיקות על חפצים שונים במקומות רבים בסיפור מופיעים תיאורי חפצים בהקשר של דפיקות עליהם: המטה של הבעל "דופק דפיקה אחר דפיקה..."; השומר "משמיע דפיקות מדודות"; העגלון אמר לחנה לחכות בעגלה עד שידפוק בחלון הבית ויעיר את בעלה; חנה מזהה את הדפיקות על החלון כדפיקות "על חלון קטן אשר לבית ערלים"; לבה דופק כשהיא שותה את התה בזמן שבעלה מביט בה; דפיקות חזקות על החלון בעיצומו של הלילה; הגדול בילדים דופק על זגוגית החלון; בשעה שהילדה חולה "נשמע קול דפיקה של נטפי המים הנופלים מהגג". תרומת החפצים והדפיקות עליהם למשמעות הסיפור: מוטיב הדפיקות מופיע בצמתים חשובים בעלילה. דרכו חושפת חנה אמיתות מסוימות, למשל שהיא נמצאת בשוק, שבעלה זקן וכדומה. הדפיקות ממקדות את חנה העיוורת ועוזרות לה להבין מעט מן המתרחש סביבה, ומפצות על היעדר ראייה.

7 חשוב להעמיד את מוטיב הדממה לצד מוטיב הדפיקות על החפצים. בניגוד לדממה הרועמת המלווה את חנה, בולטות הדפיקות המעצימות את המתח המתהווה בסיפור. הרי ברור לחנה (ולקוראים) ששיקרו לה. אבל עד כמה בדיוק לא ברור. הדפיקות הן כמו תקתוק שעון המחיש את הקץ. אט אט, כמו בקצב קבוע מראש, תלך האמת ותיחשף. האמת נגלית ככל שהדפיקות הולכות ותוכפות. 21) "דבר קטן וטוב"/ ריימונד קארבר כותרת הסיפור לקוחה ממשפט שאומר האופה בסוף הסיפור בהקשר למזון. האופה מנחם את אן והווארד ומגיש להם לחמניות חמות וטריות באומרו ש"אוכל זה דבר קטן וטוב בזמנים כאלה". משפט זה מעניק לסיפור את הכותרת ומדגיש את מוטיב המזון והאכילה כמוטיב המעצב את משמעות הסיפור. הלחמניות הפשוטות שמגיש האופה בסוף הסיפור עומדות בניגוד לעוגה הצבעונית המקושטת שאן מבקשת מהאופה להכין בתחילת הסיפור. בתחילת הסיפור אן מגיעה אל האופה ומבקשת ממנו להכין עוגת יום הולדת מפוארת ליום הולדתו של בנה סקוטי. העוגה המקושטת בחללית מייצגת את הזיוף בחברה האמריקאית. זו חברה שמעדיפה את הכל "בגדול". במקום להכין עוגה ביתית, אן קונה עוגה. במקום להעדיף עוגה פשוטה, אן קונה עוגה מפוארת. החללית מייצגת את שגעון הגדלות של האמריקאים הרוצים לכבוש את החלל ומשקיעים בכך ממון ואנרגיות בזמן שבתוך החברה האמריקאית יש בעיות וחוליים רבים (פערי מעמדות המיוצגים בדמות האופה או משפחתו השחורה של פרנקלין, ניכור, חוסר מוסר של נהג בתאונת פגע וברח ועוד). האופה מתקשר אל בית משפחת וייס כדי לתבוע את התשלום עבור העוגה. מאוחר יותר הוא מתקשר בשעות משונות כדי לתבוע את

8 עלבונו. הוא משקיע את נשמתו במזון שהוא מכין, ואילו הסביבה מתייחסת אל מזון זה בזלזול כאל קניין חומרי. צריך לשים לב לאנלוגיה הניגודית בין משפחת וייס לבין משפחתו של פרנקלין ביחס לאכילה. שתי המשפחות מגיבות אחרת למשבר הפוקד אותן. אן והווארד אינם מסוגלים לאכול, בעוד שהמשפחה השחורה בבית חולים ממתינה כשהיא מוקפת בעטיפות המבורגר וכוסות. זו משפחה שמנסה לשמור עד כמה שאפשר על "שפיות" ו"נורמאליות" במצב החריג בה היא מצויה. בסיום הסיפור האופה מגיש לאן והווארד ממעשה ידיו. החום של הלחמניות מטונימי לחום המנחם שמקרינה נפש האופה על ההורים השכולים. האופה מצפה שיאכלו מן המאפים. האכילה של ההורים תלמד שהם סולחים לו. האופה הפשוט ניחן ברגישות רבה: הוא יודע בדיוק למה זקוקים ההורים האומללים. הוא מגיש להם ממעשי ידיו ברוחב לב ובאמפתיה. הוא היחיד שמנחם אותם בעת השבר הגדול (בניגוד, למשל, לבני המשפחה של אן והווארד שאינם נוטלים חלק פעיל בסיפור). האופה מרגיש שהעשייה שלו מביאה ברכה ושמחה לאחרים, וגם זו נחמה לחיי הבדידות שלו ועבודת הפרך. לחם הוא מוצר בסיסי, ראשוני. האופה נותן זוג וייס את העיקר הדבר החשוב בחיים, קשר בסיסי ומערכת יחסים אמיתית ותומכת. אכילת לחם הקודש היא טקס נוצרי המשחזר את הסעודה האחרונה של ישו (אותה אכל עם תלמידיו לפני שנתפס על ידי הרומאים ונצלב). גם ישו חילק לחם לתלמידיו בסעודה האחרונה. זהו ביטוי של חסד. האלוזיה הנוצרית יוצרת קשר בין האופה לבין ישו. שניהם מחלקים לחם כפעולה המבטאת חסד. בכך מודגש השינוי בדמות האופה מאופה גס לאדם בעל רגישות וחסד. גם צורת ישיבתו של האופה כשכפותיו גלויות כלפי בני הזוג, היא אלוזיה לצורת ישיבתו של ישו בציור המפורסם של דה-וינצ'י "הסעודה האחרונה".

9 פרק שלישי: דראמה. 22) בית בובות/איבסן שתי הדמויות נורה ובעלה הלמר -נורה בובה ילדה מעריצה את בעלה ברובו של המחזה. -יסיהם מזכירים יחסי הורה ילד. -מסתירה עוגיות כמו ילדה. -בעלה מכנה אותה בכינויי חיבה ילדותיים. "סנאית קטנה שלי" -מתייחסת להלמר כתחליף אב. -ממלאת את חובות הנישואין. -יודעת שאמירת אמת תקלקל את הקשר בינהם. -כשהסוד מתגלה הלמר "מחליף את עורו" פונה בהאשמות כלפי נורה. -מציג חוסר אהבה ומכנה אותה "אשה מטומטמת" -כאשר נודע לו שהסכנה נעלמה חוזר לדמותו האוהבת ומגינה. -נורה מוכיחה אותו על יחסו אליה כאל חפץ. על חוסר הערכה ועל התנהלות חיההם. -הלמר מנסה לפייסה. -נורה מחליטה לעזוב. -דיאלוג הסיום לעומת המפגש הראשוני של הצופה עם דמותם של נורה והלמר באקספוזיציה ממחישים את השינוי הדרמטי ביחסיהם. 23) בית בובות / איבסן -במרכז היצירה "הסוד" מעשה שנעשה מהאהבה נורה לווה כסף ומזייפת חתימה כדי להציל את בעלה. -כדי להשיב את הכסף וכדי להעלים את מעשיה היא משקרת ועושה דברים הנסתרים מעיני הסובבים עבדה בהעתקות.

10 -הסוד והמעשים מתגלים בדיאלוג שבין נורה ללינדה בתחילת המחזה. -בקריאת המכתב הראשון, לקראת סוף המחזה, מתגלה הלמר באנוכיותו. -גם המכתב השני מחדד את תכונתו זו. -בדיאלוג הסיום - נורה משיבה להלמר ואומרת: "אני כבר לא אוהבת אותך" -היא תארה לעצמה מצב אידאלי בין בני זוג בו האחד מודע למצוקת האחר ויחד הם נושאים בעול המשותף. -למרות אהבתה, נורה טורקת את הדלת ועוזבת. פרק רביעי: רומאן 24) "סיפור פשוט"/ עגנון סעיף א כיצד הקטע מאפיין את הירשל הקטע המתואר מתאר את הירשל טרם חתונתו ומצביע על הניגודים באופיו של הירשל. מצד אחד הירשל ביקורתי, אך מצד שני הירשל עושה את רצון הוריו והחברה ומקבל בשתיקה את מרותם. הירשל כסוחר עומד מול מאזניים. יש בכך מטאפורה לצורת חשיבתו על העולם. הירשל מעמיד את בלומה ואת מינה משני צידי המאזניים ושופט אותן מי אשמה במצבו. הירשל נותן לגורל לשלוט בו. הוא פסיבי. הוא נתון במיוחד לשליטת אמו צירל. מוזכרת בקטע השיחה במרתף בינו לאמו. בשיחה הזו הירשל מגלה את דבר השידוך למינה. אמו חושפת בצורה ברורה את השקפת עולמה אודות זניחת הרגש לטובת יחסי אינטרס כלכלי ונישואי מעמד. הירשל אינו מסוגל למרוד באמו. הוא משתף עמה פעולה והופך לסוחר בחנותה. הקטע מתאר אותו כסוחר מוצלח ש"כל פנייה ופנייה שלו מביאים ריווח". הירשל מתעלם מכך שהיתה לו הזדמנות להיות עם בלומה, בביקורו השני בחדרה כשנרדם על מיטתה והיא באה וליטפה ראשו. הירשל מתעלם מכך שכשהיתה לו הזדמנות זו אז הוא החמיץ אותה ובחוסר בגרותו הוא ברח מן החדר. הוא מתעלם מאשמתו ואף מרהיב עוז להאשים את בלומה בניתוק הקשר: "הרגיש שלא מינה חייבת בדבר, אלא בלומה, שאילו הראתה לו פנים שוחקות לא היה מקום למינה... והיום יש לו טינא על בלומה...כל מה שבא עלי לא בא אלא על ידי זו שהניחתני והלכה לה".

11 סעיף ב ההתפתחות בהירשל בהמשך הרומאן האופי המרדן/ביקורתי מחד אך הממושמע וכנוע מאידך יתבטא בהמשך גם בסעודת האירוסין "מלווה מלכה". הירשל ינסה למרוד בהוריו ובחברה בכך שלא יאכל דבר במהלך הסעודה, ישב כפוף וישתוק. כך הוא לא ישתתף בטקס החברתי של הסעודה. כך לא ישתף פעולה עם החברה הזללנית והחומרנית. בסופו של דבר המרד של הירשל נכשל ברגע שהגישו קינוח פשטידה ש"מטבעות סוכר" עליה. זהו רמז מטרים להתפתחות שחלה בדמותו של הירשל בהמשך הרומאן. בנקודות הבאות אתאר כיצד הוא מתרחק ממינה תחילה, אך לבסוף מבין שהיא מתאימה לו ושעליו להתפשר עם המציאות. הירשל מתחיל להתרחק ממגע עם אשתו לאחר נישואיהם. הוא שמח שסופיה מגיעה לביקורים ובכך מונעת ממנו להגיע לאינטימיות עם אשתו. הוא קורא ספרים ובכך נמנע מאשתו. הוא משתעמם כשהיא מספרת לו על חלומותיה. הוא משקיע עצמו בעבודה. הירשל מפסיק לישון וסובל מנדודי שינה. הוא מפסיק לאכול בשל רצונו שיפטרוהו מגיוס לצבא. חוסר שינה ואכילה מדרדר אותו פיזית. הדרדור הפיזי מאיץ את הדרדור הנפשי. במסגרת טיוליו הוא הופך לאובססיבי כלפי בלומה ומגיע הרחק אל קצה העיר שם היא מתגוררת בבית מזל. באחד מביקוריו בליל חורף הירשל מבין שבלומה בולמת עצמה עולמית ממנו. ביקור זה הוא צומת מרכזי ממנו יתחיל תהליך ההדרדרות לשגעון. מוטיב התרנגול מלווה את תהליך שגעונו של הירשל. הירשל הופך לאגרסיבי וחולם להרוג את כל התרנגולים שבעולם. התרנגול מסמל מספר בעיות איתן הירשל מתמודד: א) התרנגול מכונה "גבר". מכאן, שהוא מסמל את גבריותו הפגומה ומסורסת של הירשל. ב) תרנגול קורא בזמנים קצובים. לפיכך הוא סמל לזמן. הזמן מייצג את הסדר החברתי והמסגרת. ג) שגעון. הירשל, שבמישפחתו משוגעים לא מעטים, חושש מהשיגעון. הירשל הופך לאגרסיבי ונזכר בסיפור אלים אודות חסיד שרצח באכזריות תרנגול. מפחד שהוא כל כך שונא את אשתו וכל כך גואה בו האלימות, הוא מחביא את הסכין שלו.

12 לאחר התמוטטותו הירשל נשלח אל בית המרפא של ד"ר לנגזם. אפילו הידיעה על הולדת בנו בכורו לא שימחה אותו. הוא בדיכאון. במהלך הטיפול הירשל מחזק גופו בעבודת הגן. הוא מבין שעליו להיות מציאותי ושאהבות גדולות שייכות לספרים. הירשל מתפייס עם עירו שבוש הבאה אליו בחלום. הוא "חוזר לנורמליות". כעת הוא מכריח עצמו לאהוב את אשתו ובנו. בעוד שבעבר טיל הירשל לבד מחוץ לעיר, הרי שכעת הוא מטייל יחד עם מינה במרכז העיר ונפגש עם אנשים. להירשל ומינה נולד בן חדש. את משולם הירשל שולח אל הורי מינה. הוא לא מוכן לקבל את זה שהילד החולני מושך כל כך הרבה תשומת לב ממינה על חשבונו שלו. הירשל האגוצנטרי מחפש אהבת אם מבלומה. בעוד שמשולם החולה היה מטונימי למערכת היחסים החולה והרעה בין הירשל ומינה, הרי שכעת נולד בן שני. הירשל הופך לדמות בינונית וחומרנית. הוא זורק בבוז מטבע לקבצן עיוור. הוא מתרחק מרוחניות ושמח שמינה בינונית כמותו ולא ביקשה לנגן בפסנתר למרות שלמדה לנגן בעברה. הירשל משנה תפיסתו כלפי מינה ורואה את "עיניה האימהיות" בהשוואה לבלומה הנראית לו עכשיו קרה ומרוחקת ובעלת "עיניים חשדניות". 26) " קאטרינה"/ אפלפלד -מבנה מעגלי. הפרק הראשון והפרק האחרון הם אותו דבר. -בפתיחה היא אשה זקנה שבקרוב ימלאו לה שמונים שנה.. היא חוזרת לכפר מולדתה לאחר שנעדרה ממנו שישים ושלוש שנים. -בסיפור הפנימי היא מספרת על חייה מילדותה בכפר לאורך התבגרותה ודרך חייה בכלא. -בסיום חוזרת קאטרינה אל תחילת הסיפור ומספרת כמעט באותן המילים את מה שסיפרה בהתחלה. - קאטרינה חוזרת לכפר מולדתה, שבו יש את שורשיה, אנשים שמכירים אותה. - תחושת הייעוד מביאה אותה אל נקודת ההתחלה.. - המקום עצמו אינו משתנה, המבנה הוא מעגלי, ויש לזה כמה מטרות: העובדה שכפר מולדתה לא השתנה מצביעה על השינוי הגדול שחל בה. זה מה שמראה על השינוי המהותי שחל בדמות עצמה, היא רואה את העולם ואת

13 האנשים בעיניים שונות. היא מגיעה לכפר עם ראייה שונה ותפיסת עולם שונה. עכשיו ניתן לדעת מדוע החלון הפתוח מסמל אותה, הרצון לשאוב ידע, היכולת להשתנות. הראייה החדשה שלה משפיעה על תפיסת עולמה כלפי בעלי החיים. - השיבה בקיץ במלוא האור משקפת את כל התהליך שעברה קטרינה. רק עכשיו אנחנו מבינים טוב יותר משום שקטרינה מבינה עכשיו את כתבי הקודש באור נכון יותר ומדוייק יותר. ההבנה שלה עמודה וברורה משום שהיא עברה תהליך, ולכן מבינה טוב יותר את פני הדברים. - היא מסבירה מדוע היא חוזרת דווקא לכאן, היא מסבירה שחזרתה באה למעשה מלמעלה. היא מאמינה שהיא תצליח לשכנע את הרותנים דווקא בכפר מולדתה, משום שהם יראו ויאמינו בשינוי שחל בה. ומשם תצא הבשורה שיהודים אוהבים ומקבלים. האמונה שלה היתה בהתחלה כפייה דתית, לא היה קשר בינה לבין הדת. בסיום הדרך שלה מגיעה לבחירה דתית, דרך בדיקה ודרך מפגש ארוך שנים עם אוכלוסיות יהודים שונות, זאת לא היתה בחירה קלה כי היהודים לא קיבלו אותה. - בסיום קטרינה שוב מתוודה על חטאיה שלה וזוהי הסיבה לחזרתה לכפרה. היא חושבת שבכפר מולדתה היא תוכל להתנקות מחטאיה. חזרת המים אל הנהר היא חזרתה שלה אל המקורות והשורשים, הדבר הכי טבעי בשביל קטרינה זה לחזור לנקודת ההתחלה. - היא מסיימת את סיפור חייה בעבודה שלמתים יש מה להגיד והיא תגיד את דברם. 27) רומן כל החיים לפניו / אמיל אז'אר -כל החיים לפניו" הוא רומאן על בדידות האדם. שם היצירה רומז על כך. כאשר מומו שומע מד"ר כ"ץ שמצבה של רוזה רע וחסר-תקווה, מגיב מומו בבכי. הרופא מנסה להרגיעו באומרו: "לא כדאי לבכות, ילדי. זה טבעי שהזקנים ימותו. יש לך כל החיים לפניך" - -. זהו ביטוי אירוני ביותר נוכח מצבו של מומו. אין לו הורים, ללא משפחה ובלי חברים נתון מומו בבדידות כמעט מוחלטת.

14 - רוזה היא הנפש האנושית היחידה שאכפת לה ממנו והיא קרובה למותה. לאחר מותה, אמנם כל החיים לפניו, אלא שחיים אלו מזמנים למומו בעיקר בדידות ומצוקה, תוך מאבק קשה שיתלווה לאלו. -האמירה של ד"ר כץ נועדה לעודד את מומו. ד"ר כץ רואה אותו כאיש צעיר שכל החיים לפניו מי שיש לו תקווה, זמן ואפשרויות, ולכן למומו יכול להיות עתיד -טוב. מטרתו של ד"ר כ"ץ הייתה לנחם ולגרום למומו לראות את עתידו באור אופטימי, אבל מתגובתו של מומו ניתן להבין שמטרתו לא הושגה, אלא להפך. במקום שמומו ירגיש מעודד הוא חש עוד יותר מאוים ומפוחד. "איזה גועלי.הוא מנסה להפחיד אותי או מה.." אחר כך הוא מעודד את עצמו: "זאת לא סיבה לקבל כבר עכשיו מרה שחורה". מומו שחי ורואה את החיים בעליבותם ובסירחונם סבור שעתידו לא יכול להיות טוב יותר מההווה, אלא להפך. - מומו לומד מחמיל כי אהבה בין שני אנשים הוא הפתרון הטוב ביותר לבדידות האנושית. -חמיל - מוכר שטיחים לשעבר, היה יושב קבע בבית-הקפה השכונתי. מומו נהג לשוחח עמו בעת מצוקה וממנו למד את חכמת החיים. חמיל שימש למומו "מורה נבוכים". מורה רוחני, הוא צבר הרבה ניסיון וחוכמה, הן בשל גילו המופלג והן בשל ספרים שהרבה לקרוא - ובראשם "עלובי החיים" מאת ויקטור הוגו. -השאלה הגדולה שהטרידה את מנוחתו של מומו ועלתה לדיון מדי פעם בשיחותיו עם חמיל היתה: האם אפשר לחיות בלי אהבה? בשאלתו התכוון גם לעצמו וגם לגברת רוזה. חמיל העניק למומו את התשובה שאי-אפשר לחיות בלי לאהוב מישהו - תשובה שעיצבה במידה רבה מאוד את אישיותו של מומו. -מומו גם שאב עידוד וחיזוק מפילוסופיית החיים של האדון חמיל באשר לפערים האנושיים בין עלובי החיים. ממנו הוא למד שאין המעמד החברתי מעיד על מידותיו של האדם, אלא אופיו של כל אדם, בלי קשר למצבו הסוציו-אקונומי, הוא שקובע בסופו של דבר את איכויותיו האנושיות. בדמותו המיוחדת, מייצג חמיל את השכל הישר הצומח מקרקע מצוקה אך מעניק השראה ותקווה לכל הסובב אותו. -סיום הרומאן מהווה חיזוק לאמירה האופטימית של הרופא, מאחר ומומו מצא משפחה, שנמנית עם החברה "המהוגנת והמכובדת". מלבד העובדה שיש למומו סיכוי להווה ועתיד טובים יותר, הוא אינו בודד יותר.

15 פרק חמישי: סיפור שלא נלמד 28) "לב הזהב האבוד"/ ראובן מירן מוטיב הוא פעולה או חפץ החוזרים מספר פעמים. החזרה באה להדגיש רעיון מסויים ולבנות את משמעות היצירה. מוטיב החיפוש הוא מוטיב מרכזי בסיפור. החיפוש בעיניים עצומות מרמז לכך שמדובר בחיפוש פנימי. בתוך הנפש. זהו חיפוש פנימי הבא על חשבון המגע עם הזולת. הדמות הראשית היא גמלאי שהיה בעברו סוכן נוסע. התזוזה שבנסיעה טבועה עמוק באופיו, כך שגם אחרי שהפסיק לעבוד, נשאר בתנועה ו"נהג לשוטט מדי בוקר על חוף הים". לא רק הוא נטש חברת אדם. "חבריו" לעבודה נטשו אותו בחברת גלאי מתכות. מחיפוש אחר חפצים באמצעות גלאי מתכות הרגיש רק למתכות, חל מפנה בדמות ההולכת לחפש אחר משהו אנושי. "לב זהב" הוא מטאפורה לרגש רחום סלחן וטוב לב. את בעלי לב זה הולך לחפש הזקן. מעניין שלב זה הוא לב-"גוש מתכת בגודל אגרוף אדם". יש בכך מטאפורה לאותו גמלאי שהתנתק מחברה אנושית ולבו הפך למנותק. כעת הוא חוזר אל חברת אדם בחיפוש אחר אנשים טובים עם "לב זהב".

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation עיניים נוצצות אתגר קרת תוכן העלילה זה סיפור על ילדה שאהבה, יותר מהכל, דברים נוצצים. היתה לה שמלה עם נוצצים, וגרביים עם נוצצים, נעלי בלט עם נוצצים. ובובה כושית שקראו לה כריסטי, על שם העוזרת שלהם, עם נוצצים.

קרא עוד

רגשי משחק קלפים לפיתוח תקשורת רגשית ואמפתיה לזולת מטרות המשחק: להעלות את המודעות למגוון הרגשות הקיימים בנו ולתת להם ביטוי להבין כי כל אירוע מעורר קשת

רגשי משחק קלפים לפיתוח תקשורת רגשית ואמפתיה לזולת מטרות המשחק: להעלות את המודעות למגוון הרגשות הקיימים בנו ולתת להם ביטוי להבין כי כל אירוע מעורר קשת רגשי משחק קלפים לפיתוח תקשורת רגשית ואמפתיה לזולת מטרות המשחק: להעלות את המודעות למגוון הרגשות הקיימים בנו ולתת להם ביטוי להבין כי כל אירוע מעורר קשת רחבה של רגשות לעודד שיח ולהמשיג רגשות לתת למדריך בסיס

קרא עוד

בארץ אחרת

בארץ אחרת בארץ אחרת כתבה טל ניצן איירה כנרת גילדר הוצאת עם עובד בע"מ 3112 על הספר זהו סיפור על ילדה שמגיעה יחד עם הוריה לעיר גדולה בארץ ארץ חדשה. הסיפור כתוב בגוף ראשון ומתאר חוויות ראשונות מן העיר הגדולה: גודלה

קרא עוד

כובע קסמים מאת לאה גולדברג איורים: רינת הופר עיצוב: אבנר גלילי הוצאת ספרית פועלים 2005 על הספר כובע הקסמים הוא התגשמות חלומה של ילדה: חפץ מופלא שימלא

כובע קסמים מאת לאה גולדברג איורים: רינת הופר עיצוב: אבנר גלילי הוצאת ספרית פועלים 2005 על הספר כובע הקסמים הוא התגשמות חלומה של ילדה: חפץ מופלא שימלא כובע קסמים מאת לאה גולדברג איורים: רינת הופר עיצוב: אבנר גלילי הוצאת ספרית פועלים 2005 על הספר כובע הקסמים הוא התגשמות חלומה של ילדה: חפץ מופלא שימלא את משאלות ליבה. בעזרת כובע הקסמים הדמיוני, מגשימה הילדה

קרא עוד

מגישה : חני חוקת תשע"ו עבור "קריאת כיוון" למטרת למידה אישית בלבד חוקת שמורות חני הזכויות שמורות הזכויות כלכל

מגישה : חני חוקת תשעו עבור קריאת כיוון למטרת למידה אישית בלבד חוקת שמורות חני הזכויות שמורות הזכויות כלכל מגישה : חני חוקת תשע"ו עבור "קריאת כיוון" למטרת למידה אישית בלבד חוקת שמורות חני הזכויות שמורות הזכויות כלכל שמגיב* עד שזז* עד מנומנם* חולמני- ץ* ר שלווה* אישיות מפריע* לא ך* א... י ש י ב ה ז מ ן ל א ח

קרא עוד

פרויקט שורשים דמות

פרויקט שורשים דמות פרויקט שורשים דמות בחייכם אודות דמות פרק זה בעבודת השורשים יכלול מידע אודות הדמות שנבחרה מצד ההורים. הפרק יכיל תקציר רגיל ]רשות[ או מעוצב ]רשות[, טקסט ]חובה[, תמונות ]רשות אבל ]רשות [. רצוי מאוד[, אלבום-מצגת

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation נקמתו של סבל יהושע בר יוסף התפתחות העלילה יום אחד ביקש זלמן התורכי מלמך שיעביר מהמחסן בצפת אל הכפר עין זיתים שלוש חביות ברזל, כבדות וריקות, דבר שקשה לבצע היות והדרך תלולה מאוד. למך תכנן דרך מיוחדת להוריד

קרא עוד

פעילות לגן חובה פעילות מלווה לשיר "אני נשאר אני" שכתבה דתיה בן דור העוסק בהבעת רגשות ובזהות מטרות: הילדים יבינו שלבני אדם יש רגשות שונים, לפעמים שמחים

פעילות לגן חובה פעילות מלווה לשיר אני נשאר אני שכתבה דתיה בן דור העוסק בהבעת רגשות ובזהות מטרות: הילדים יבינו שלבני אדם יש רגשות שונים, לפעמים שמחים פעילות לגן חובה פעילות מלווה לשיר "אני נשאר אני" שכתבה דתיה בן דור העוסק בהבעת רגשות ובזהות מטרות: הילדים יבינו שלבני אדם יש רגשות שונים, לפעמים שמחים ולפעמים עצובים, אבל האדם עצמו לא משתנה. הילדים יבינו

קרא עוד

בי"ס כרמלית- חיפה

ביס כרמלית- חיפה בי"ס כרמלית- חיפה מבחן הבנת הנקרא ולשון לכיתה ה' שליש שני תאריך: שם: חברים טובים- קראו היטב את השאלות לפני שאתם עונים משך הבחינה: 09 דקות ציון המבחן מ 89 נקודות קראו את הקטע שלפניכם: חבר טוב בעירק חיו

קרא עוד

מערך פעולה 55 דקות מטרות: )1 )2 )3 נושא: המשימה: הגשמה משך החניך יגדיר מהי הגשמה וכיצד היא ביטוי של החלום במציאות. הפעולה החניך ישאף להגשמה בחייו. החנ

מערך פעולה 55 דקות מטרות: )1 )2 )3 נושא: המשימה: הגשמה משך החניך יגדיר מהי הגשמה וכיצד היא ביטוי של החלום במציאות. הפעולה החניך ישאף להגשמה בחייו. החנ מערך פעולה 55 דקות מטרות: )1 )2 )3 נושא: המשימה: הגשמה משך החניך יגדיר מהי הגשמה וכיצד היא ביטוי של החלום במציאות. הפעולה החניך ישאף להגשמה בחייו. החניך יבין כי הגשמה אינה משימה פשוטה והיא מחייבת גם עשייה.

קרא עוד

שאלון איבחון להפרעת קשב ריכוז ותחלואה נילווית שם הילד: תאריך לידה: תאריך מילוי השאלון: / / ממלא השאלון: / אמא אבא מורה גננת שלום, אנא ענו על השאלון הב

שאלון איבחון להפרעת קשב ריכוז ותחלואה נילווית שם הילד: תאריך לידה: תאריך מילוי השאלון: / / ממלא השאלון: / אמא אבא מורה גננת שלום, אנא ענו על השאלון הב שאלון איבחון להפרעת קשב ריכוז ותחלואה נילווית שם הילד: תאריך לידה: תאריך מילוי השאלון: / / ממלא השאלון: / אמא אבא מורה גננת שלום, אנא ענו על השאלון הבא על פי הסולם הבא: ההתנהגות המתוארת לא ניראית לעולם

קרא עוד

Microsoft Word - מארג השפה 9 - דגם.doc

Microsoft Word - מארג השפה 9 - דגם.doc מבחן בעברית תכנ תי "מארג השפה" 9 שנ"ל מבחן דגם (ינואר, 2004) שם פרטי: שם משפחה: מס' תעודת זהות: תאריך: שם מרכז ההשכלה / מוסד: מנהל מרכז השכלה: שם: חתימה: אנו רואים בקיום טוהר הבחינות משימה חינוכית, ערכית

קרא עוד

קרן מלגות לחיילים בודדים באוניברסיטת תל אביב ע"ש שון כרמלי ז"ל יוזמה של בית הספר למדע המדינה, ממשל ויחסים בינלאומיים

קרן מלגות לחיילים בודדים באוניברסיטת תל אביב עש שון כרמלי זל יוזמה של בית הספר למדע המדינה, ממשל ויחסים בינלאומיים קרן מלגות לחיילים בודדים באוניברסיטת תל אביב ע"ש שון כרמלי ז"ל יוזמה של בית הספר למדע המדינה, ממשל ויחסים בינלאומיים "החיילים הבודדים הם מופת לחברה הישראלית... החיילים הבודדים אינם לבד." רא"ל דן חלוץ,

קרא עוד

כנס הסברה בנושא ההוסטל

כנס הסברה בנושא ההוסטל כנס הסברה בנושא ההוסטל 8/7/2018 1 תחילת האירוע 25/5/18 למועצה המקומית ולתושבים נודע לראשונה על הקמת הוסטל לדרי רחוב ונפגעי התמכרויות מפרסומים ברשתות החברתיות ולא בעדכון מסודר. מיקומו: שדרות בן גוריון 5,

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 יעוץ פנג שואי לבית מאת: ניצה שטרויך ה. אדריכלות פנג שואי אסטרולוגיה סינית בייעוץ פנג שואי לבית יש כמה וכמה שכבות של עומק לתיקונים והפעלות לאיזון הבית ודייריו. הבסיס הוא הבגואה וכיווני שינה ישיבה נכונים

קרא עוד

פקולטה לחינוך מרכז תכנון לימודים ספריה פדגוגית Beit Berl College الكلية االكاديمية بيت بيرل חיים נחמן ביאליק לקראת יום הולדתו של חיים נחמן ביאליק החל

פקולטה לחינוך מרכז תכנון לימודים ספריה פדגוגית Beit Berl College الكلية االكاديمية بيت بيرل חיים נחמן ביאליק לקראת יום הולדתו של חיים נחמן ביאליק החל חיים נחמן ביאליק לקראת יום הולדתו של חיים נחמן ביאליק החל ב י' בטבת, מוגשים בפניכם שירים מלווים בהצעות לפעילויות. מומלץ לעסוק בתולדות חייו של ביאליק בד בבד עם הוראת שיריו. רצוי להדגיש שביאליק שלט היטב

קרא עוד

פרופיל ארגוני - תדריך להכרת שירות - מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעו

פרופיל ארגוני - תדריך להכרת שירות - מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעו פרופיל ארגוני תדריך להכרת שירות מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעות פתיחה ונעילה. מספרי טלפון בשירות ובבית עובדים בכירים

קרא עוד

קיסר השכונה

קיסר השכונה קיסר השכונה כתבה נאוה מקמל-עתיר אייר ולדילן חסמן הוצאת ידיעות אחרונות- ספרי חמד 2014 על הספר גדי, תלמיד כיתה ו', יתום מאב, מאוד רוצה כלב. אמו של גדי, אינה מסכימה שיגדל כלב. למרות ניסיונות שכנוע שלו. שכנו

קרא עוד

wetube ליבת העסקים החדשה של ישראל

wetube ליבת העסקים החדשה של ישראל wetube ליבת העסקים החדשה של ישראל ליבת העסקים החדשה של ישראל במרכז ה- city החדש של תעשיית התקשורת וההייטק הישראלית, מחכה לכם מתחם חדש מסוגו אשר יהווה את אחד ממוקדי העסקים המשמעותיים במרכז הארץ. 30,000

קרא עוד

תהליכים מרכזיים שעברו הורים לאנשים המתמודדים עם מחלת נפש שהשתתפו ב'התערבות קבוצתית להפחתת סטיגמה עצמית' (Family-NECT)

תהליכים מרכזיים שעברו הורים  לאנשים המתמודדים עם מחלת נפש שהשתתפו  ב'התערבות קבוצתית להפחתת סטיגמה עצמית'  (Family-NECT) עמית ימין, דיויד רועה ואורית קרניאלי-מילר החוג לבריאות נפש קהילתית אוניברסיטת חיפה 2014 מטרת המחקר הבנת תהליכים מרכזיים אותם עברו הורים לאנשים המתמודדים עם מחלת נפש, שהשתתפו בהתערבות קבוצתית להפחתת סטיגמה

קרא עוד

<4D F736F F D20E9ECE3E420E0E7FA20E5EEE8F8E9E420E0E7FA20E9F6E0E520E1E2F9ED20ECE8E9E5EC20F0E7EEE3>

<4D F736F F D20E9ECE3E420E0E7FA20E5EEE8F8E9E420E0E7FA20E9F6E0E520E1E2F9ED20ECE8E9E5EC20F0E7EEE3> ילדה אחת ומטריה אחת יצאו בגשם לטיול נחמד... פעילות במועדון בנושא חורף, המבוססת על השיר של דתיה בן דור - מילים ולחן. הפעילות מיועדת לילדים צעירים. את השיר והלחן אפשר למצוא באתר שירונט: http://www.shiron.net

קרא עוד

<4D F736F F D20F2E1E5E3E420EEE7E5E9E1E5FA20E0E9F9E9FA2E646F63>

<4D F736F F D20F2E1E5E3E420EEE7E5E9E1E5FA20E0E9F9E9FA2E646F63> עבודת הגשה בפרויקט: מגיש: יובל מרגלית כיתה: י' 4 בי"ס: אורט" מילטון" בת ים תאריך: 31-5-2009 .1 מקום ההשמה בו הייתי הינו שירותי כבאות והצלה בעיר בת ים. שירותי הכבאות בבת ים, הינם חלק משירותי הכבאות הארצית

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 שלומית לויט "עץ החשיבה" שלמה יונה- העמותה לחינוך מתמטי לכל מציגים: "ימין ושמאל- לומדים חשבון" 4 מקורות קושי להתמצאות במרחב אצל ילדים תפיסה אפיזודית התנהגות ייצוגית מוגבלת. היעדר מושגים ומונחים. אגוצנטריות.

קרא עוד

כמה מילים לפני שקופצים לתוך ה...ציור זוכרים? מרי פופינס קופצת עם הילדים לתוך הציורים, כמה מילות קסמים והם בפנים! וכמה קורה שם בפנים: הילולה, הרפתקה, ו

כמה מילים לפני שקופצים לתוך ה...ציור זוכרים? מרי פופינס קופצת עם הילדים לתוך הציורים, כמה מילות קסמים והם בפנים! וכמה קורה שם בפנים: הילולה, הרפתקה, ו כמה מילים לפני שקופצים לתוך ה...ציור זוכרים? מרי פופינס קופצת עם הילדים לתוך הציורים, כמה מילות קסמים והם בפנים! וכמה קורה שם בפנים: הילולה, הרפתקה, וגם כעסים וקינאה. אז תנו לי יד וקדימה קופצים, רק תזכרו

קרא עוד

< A2F2F E6B696B E636F2E696C2FE4E7F8E3E92DE4E7E3F92DEEF9F8FA2DE5ECE5EEE32DEEF7F6E5F22E68746D6C>

< A2F2F E6B696B E636F2E696C2FE4E7F8E3E92DE4E7E3F92DEEF9F8FA2DE5ECE5EEE32DEEF7F6E5F22E68746D6C> Page 1 of 5 נתוני האמת: זינוק במספר החרדים שעובדים ומשרתים נתונים מנפצי מיתוסים שמפרסם מוסד שמואל נאמן, מראים כי חל גידול של מאות אחוזים בגיוס לצבא, לשירות האזרחי ובהשתלבות חרדים בשוק העבודה. ח"כ אורי

קרא עוד

בעיית הסוכן הנוסע

בעיית הסוכן הנוסע במרכז חלם היה בור אזרחי חלם באופן קבוע נפלו לבור במרכז הכביש האזרחים שברו ידיים ורגליים וכמובן שפנו למועצת חלם לעזרה התכנסה מועצת חלם והחליטה סמוך לבור יש להקים בית חולים. ניהול עומס בשיטת נידן מגיש: עופר

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation המרד הגדול: התבוסה במרד והתוצאות הדמוגרפיות שלו תוצאות המרד הגדול התבוסה במרד לאחר התבוסה שנחל קסטיוס גאלוס, הנציב הסורי שלא הצליח לכבוש את ירושלים, בשנת 66 התמנה אס פ ס י נ וס למפקד המלחמה נגד היהודים.

קרא עוד

" תלמידים מלמדים תלמידים."

 תלמידים מלמדים תלמידים. " תלמידים מלמדים תלמידים." פרוייקט של צוות מתמטיקה, בית ספר כפר-הירוק איך הכל התחיל... הנהלת בית הספר העל-יסודי הכפר הירוק יזמה פרויקט בית ספרי: "למידה ללא מבחנים- הוראה משמעותית", צוות המתמטיקה החליט

קרא עוד

אתר איראני פרסם נאום, שנשא מזכ"ל חזבאללה בפורום סגור בו הביע נאמנות מוחלטת למנהיג איראן. הצהרות דומות התפרסמו בעבר ע"י בכירים מאיראן ומחזבאללה

אתר איראני פרסם נאום, שנשא  מזכל חזבאללה בפורום סגור בו הביע נאמנות מוחלטת למנהיג איראן. הצהרות דומות התפרסמו בעבר עי בכירים מאיראן ומחזבאללה 14 ב מ ר ץ 2018 אתר איראני פרסם נאום, שנשא מזכ"ל חזבאללה בפורום סגור בו ה ב י ע נאמנות מוחלטת למנהיג איראן. הצהרות דומות התפרסמו בעבר ע"י בכירים מאיראן ו מ ד"ר ר ז צ י מ ט עיקרי המסמך ב- 12 ב מ ר ץ פ ר

קרא עוד

בית ספר תיכון מאר אליאס- אעבלין

בית ספר תיכון  מאר אליאס- אעבלין בית ספר תיכון מאר אליאס- אעבלין עברית לבתי ספר ערביים ידע לשון וספרות א-שאלון 014204 2 יחידות לימוד קיץ 2011 הוראות לנבחן א. משך הבחינה: שעתיים וחצי מבנה השאלון ומפתח הערכה: בשאלון זה שני חלקים: חלק ראשון-ידע

קרא עוד

ישנה בחיק ילדות יהודה הלוי

ישנה בחיק ילדות יהודה הלוי ישנה בחיק ילדות יהודה הלוי י ש נ ה בח יק י לד ות, למ ת י ת שכב י!/ דע י כ י נו ו י כ נו ת ת נ נע ו! ה ל ע ד ימ י הש ח ות? ק ומ י צא י,/ א י מ לאכ י ש יב ה במ וס ש ח ו, ו ה תנ ע י מ ן ה זמ ן כ צ פ י / אתש

קרא עוד

<4D F736F F D20FAF8E2E5EC20E0ECE2E1F8E420EEF2E5F8E D F9E0ECE5FA2E646F63>

<4D F736F F D20FAF8E2E5EC20E0ECE2E1F8E420EEF2E5F8E D F9E0ECE5FA2E646F63> < 0 a b b a > 0 נתון: מכאן ניתן לומר בוודאות כי -. a < b ab < 0 a 0 b > לא ניתן לקבוע בוודאות.. ( 0)?. לא ניתן לדעת. + ( + ) ( ) + + נתון: כמה ערכי שונים מקיימים את המשוואה?. אינסוף 0 +. תשובות ו נכונות

קרא עוד

כל החיים לפניו - רומאן

כל החיים לפניו - רומאן כל החיים לפניו / אמיל אז'אר הרומן עוסק בחייו המורכבים של מוחמד מאז שהיה צעיר ועד גיל התבגרותו. הספור מועבר דרך עיניו של מוחמד כמספר כל-יודע, ודרך סיפורו מועברים לנו הנושאים העיקריים של הרומן: הבדידות-

קרא עוד

Engage חשיפה ראשונית לפרויקט אירופאי ייחודי הקניית כלים למעורבות פעילה בנושאי מדע-חברה לכלל אזרחי העתיד חזית המדע והטכנולוגיה אוריינות מדעית לחיים שית

Engage חשיפה ראשונית לפרויקט אירופאי ייחודי הקניית כלים למעורבות פעילה בנושאי מדע-חברה לכלל אזרחי העתיד חזית המדע והטכנולוגיה אוריינות מדעית לחיים שית Engage חשיפה ראשונית לפרויקט אירופאי ייחודי הקניית כלים למעורבות פעילה בנושאי מדע-חברה לכלל אזרחי העתיד חזית המדע והטכנולוגיה אוריינות מדעית לחיים שיתוף פעולה בין מורים שיח טיעוני (ארגומנטציה) בקרב תלמידים

קרא עוד

עיריית מפקד תכנון אסטרטגי ומחקר אוכלוסין חיפה

עיריית מפקד תכנון אסטרטגי ומחקר אוכלוסין חיפה עיריית מפקד תכנון אסטרטגי ומחקר אוכלוסין - 2008 חיפה הקדמה תוכן עניינים תכנון אסטרטגי ומחקר בעלון זה מוצגים נתונים על העיר חיפה שמבוססים על נתוני מפקד האוכלוסין שנערך על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת

קרא עוד

סיכום תערוכת התיירות IMTM חדשות חדשות ידיעות אחרונות יומן ערוץ Ynet דה מרקר

סיכום תערוכת התיירות IMTM חדשות חדשות ידיעות אחרונות יומן ערוץ Ynet דה מרקר סיכום תערוכת התיירות 9-10.02.2016 IMTM חדשות 8.2.16-2 חדשות 8.2.16-10 - 28.1 יומן ערוץ 12.2-1 10.2.16 -Ynet דה מרקר- 3.2.16 אינטרנט טלוויזיה רדיו עיתונות, גלובס,,MAKO דה מרקר,,NRG, nana10,,,,ias, מגפון,

קרא עוד

הצעת פתרון בחינת הבגרות בספרות עברית כללית קיץ 2102 שאלון לנבחנים אקסטרניים 15 הצעת פתרון הבחינה באזרחות נכתבה על-ידי: יעל פיזוב ודקל שי שחורי, מורות

הצעת פתרון בחינת הבגרות בספרות עברית כללית קיץ 2102 שאלון לנבחנים אקסטרניים 15 הצעת פתרון הבחינה באזרחות נכתבה על-ידי: יעל פיזוב ודקל שי שחורי, מורות הצעת פתרון בחינת הבגרות בספרות עברית כללית קיץ 2102 שאלון לנבחנים אקסטרניים 15 הצעת פתרון הבחינה באזרחות נכתבה עלידי: יעל פיזוב ודקל שי שחורי, מורות לספרות בבתי הספר של לחמן. הפתרונות המופיעים בהצעת פתרון

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation הנח את הפלאפון במרכז החדר סדנאות ליבה למאמנים משמעת עצמית מטרות הסדנה הקניית כלים לבניית משמעת עצמית אצל השחקנים הקניית כלים ליצירת מאמץ מרבי, ניהול רגשות ואיפוק מודל ערכי הליבה מיצוי עצמי משמעת עצמית

קרא עוד

Algorithms Tirgul 1

Algorithms Tirgul 1 - מעגלי אוילר ומסלולי אוילר תרגול 1 חידה: האם אפשר לצייר את הציורים הבאים בלי להרים את העיפרון מהנייר? 1 קצת אדמיניסטרציה אופיר פרידלר ophir.friedler@gmail.com אילן כהן - ilanrcohen@gmail.com שעות קבלה

קרא עוד

בגרות לבתי ספר על יסודיים ערביים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשע"א, 2011 מועד הבחינה: משרד החינוך מספר השאלון: ע ב ר י ת לבתי ספר ערביים ספרות

בגרות לבתי ספר על יסודיים ערביים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשעא, 2011 מועד הבחינה: משרד החינוך מספר השאלון: ע ב ר י ת לבתי ספר ערביים ספרות בגרות לבתי ספר על יסודיים ערביים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשע"א, 2011 מועד הבחינה: משרד החינוך 014105 מספר השאלון: ע ב ר י ת לבתי ספר ערביים ספרות ב' א. משך הבחינה: שעה וחצי. יחידת לימוד אחת רק כהשלמה

קרא עוד

לא טוב היות האדם לבדו

לא טוב היות האדם לבדו לא טוב היות האדם לבדו מטרה: עבודה יצירתית בעקבות לימוד פרק ב' בבראשית, ומתוך כך הטמעת הפרשנות שנלמדה וחשיבה על פרשנות אישית, מקורית. מהלך: לאחר לימוד פרשנים שונים על פסוק זה, התבקשו התלמידות, כמשימה לבית

קרא עוד

CITROËN DS3

CITROËN DS3 CITROËN DS3 אייקון מודרני סיטרואן DS3 היא חלום של מעצב. היא רחוקה מלהשאיר אותך אדיש, אלא מעוררת מייד את התשוקה. גם כשהיא עומדת במקום. הקווים שלה גורמים לה להיראות כאילו היא נמצאת כבר בתנועה, ומגלמים

קרא עוד

Microsoft Word - ex04ans.docx

Microsoft Word - ex04ans.docx 1 אריאל סטולרמן סטטיסטיקה / תרגיל #4 קבוצה 03 Φ2. ההתפלגות הנורמלית (1) Φ2.2. Φ2.22. Φ1.5 1Φ1.5. Φ0. Φ5 1Φ5 1Φ4.417. Φ 1Φ 1Φ4.417. נתון: ~ 0,1 ( a )להלן חישוב ההסתברויות: 2.22 1.55 Φ1.55 Φ2.22 Φ1.55 1Φ2.22

קרא עוד

Microsoft Word - ladyx.doc

Microsoft Word - ladyx.doc ליידי וטרמפ בבוקר חג המולד ג'ים נתן לאישתו יקירה מתנה מיוחדת, גור כלבים קוקר ספניאל. "הו, כמה היא נהדרת. ממש ליידי יפהפייה" קראה יקירה. וכך ליידי קיבלה את שמה. כשליידי הייתה בת שישה חדשים יקירה נתנה לה

קרא עוד

הורות אחרת

הורות אחרת המרכז להורות אחרת הורות משותפת רחלי בר-אור גידי שביט טל. 053-4266496 Horut.acheret@gmail.com אתר המרכז www.alp.org.il המרכז להורות אחרת הוקם ע"י רחלי בר אור וגידי שביט ב 1994, נכון לינואר 2017 נולדו במסגרת

קרא עוד

מערך פעולה

מערך פעולה מטרות: 0( החניך יבין את המושג "הגשמה". )4 )2 מערך פעולה נושא: במעלה הפרמידה החניך ילמד מהי הפירמידה של מאסלו ויטיל ספק בקונוטציה למושג- "הגשמה עצמית". החניך יסיק כי הגשמה עצמית קשורה בד בבד בעשייה חברתית.

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 אלון בבצ' קו, פסיכולוג מוסמך המרכז להורות באוניברסיטת ייל,)YALE( ארה"ב מטרות הסדנה העברת ידע מבוסס מחקר בתחום בעיות התנהגות אצל הילדים. הצגת הטיפול שנחשב ה standard gold בתחום בעיות התנהגות. הצגת מידע

קרא עוד

סתיו סוכות התשע"ו   לכל איש יש שם שנתו לו אלוהים ונתנו לו אביו ואמו. כך אמרה המשוררת הנבונה והחכמה זלדה. והוסיפה גם את עונות השנה. ולכל איש יש גם "סתי

סתיו סוכות התשעו   לכל איש יש שם שנתו לו אלוהים ונתנו לו אביו ואמו. כך אמרה המשוררת הנבונה והחכמה זלדה. והוסיפה גם את עונות השנה. ולכל איש יש גם סתי מספר 161 7.11,2015 עלון קבוץ אפק כה חשוון תשע"ו גשמי העונה 4 2014 - ספטמבר 2015 ספטמבר מ"מ אוקטובר " 77 מ"מ אוקטובר " 29 " 33 מ"מ סך הכל העונה 77 מ"מ ברעמים וברקים, בסופה שעברה בארץ - אבל דילגה עלינו,

קרא עוד

ברוכים הבאים להולנד לעיתים קרובות אני מתבקשת לתאר את החוויה של גידול ילד עם צרכים מיוחדים, כדי לנסות לעזור לאנשים רגילים שלא מכירים חוויה יחודית זאת

ברוכים הבאים להולנד  לעיתים קרובות אני מתבקשת לתאר את החוויה של גידול ילד עם צרכים מיוחדים, כדי לנסות לעזור לאנשים רגילים שלא מכירים חוויה יחודית זאת רביבים ייעוץ והנחייה בע"מ מכון לטיוב ההון האנושי בארגון לעיתים קרובות אני מתבקשת לתאר את החוויה של גידול ילד עם צרכים מיוחדים, כדי לנסות לעזור לאנשים רגילים שלא מכירים חוויה יחודית זאת להבין, לנסות ולדעת

קרא עוד

מטלת סיום שם הקורס: מורי מורים "עברית על הרצף" מוגשת ל- ד"ר האני מוסא תאריך הגשה: מגישה: זייד עביר יסודי ספר בית קחאוש אלפחם אום 1

מטלת סיום שם הקורס: מורי מורים עברית על הרצף מוגשת ל- דר האני מוסא תאריך הגשה: מגישה: זייד עביר יסודי ספר בית קחאוש אלפחם אום 1 מטלת סיום שם הקורס: מורי מורים "עברית על הרצף" מוגשת ל ד"ר האני מוסא תאריך הגשה: 10.10.2016 מגישה: זייד עביר יסודי ספר בית קחאוש אלפחם אום 1 הקדמה רכישתה של שפה שניה או זרה היא תופעה לשונית פסיכולוגית,

קרא עוד

Microsoft Word - kot.doc

Microsoft Word - kot.doc החתול והשועלה לאיכר אחד היה חתול. חתול יפה אבל פראי, שעשה לו צרות רבות. חבל היה לאיכר להיפרד מהחתול, אך לא הייתה ברירה. אחרי התעלול האחרון שם אותו בשק ויצא אתו ליער. שם שחרר את החתול. יהיה מה שיהיה. אם

קרא עוד

<4D F736F F D20E7E6F8E420ECEEE1E7EF20E1F1F4F8E5FA20322E646F63>

<4D F736F F D20E7E6F8E420ECEEE1E7EF20E1F1F4F8E5FA20322E646F63> חזרה למבחן בספרות החומר: 1. הסיפור הקצר מאפיינים ומבנה. 2. המחרוזת / ג.ד. מופסון עיצוב דמויות, פואנטה, סיפור ריאלסטי וכו'. 3. האדונית והרוכל / ש.י. עגנון סיפור אלגורי/סימבולי/פנטסטי, סוג המספר, מוטיבים

קרא עוד

أكاديمية القاسمي كلية أكاديمية للتربية אקדמיית אלקאסמי מכללה אקדמית לחינוך שאלון שביעות רצון בהוראה זועבי מחמוד, 1992

أكاديمية القاسمي كلية أكاديمية للتربية אקדמיית אלקאסמי מכללה אקדמית לחינוך שאלון שביעות רצון בהוראה זועבי מחמוד, 1992 שאלון שביעות רצון בהוראה זועבי מחמוד, 1992 הקשר בין מנהיגות המנהל של בית הספר לבין הרגשתם של המורים ו תפקודם בכיתה במערכת החינוך הערבית בישראל מאת : מחמוד זועבי בהדרכת : ד"רציפורה שכטמן ד"ר מיכאל כץ עבודת

קרא עוד

Slide 1

Slide 1 Business Model Innovation מרעיון עסקי למודל אפריל 2018 ערוץ המו"פ לטכנולוגיה וחדשנות בחינוך, Business Model Innovation Business Model Canvas / Value Proposition Canvas מבוססות על סט כלים חדשני, חדות

קרא עוד

שחזור מבחן יסודות הביטוח – מועד 12/2016

שחזור מבחן יסודות הביטוח – מועד 12/2016 שחזור בחינה יסודות הביטוח מועד 2202/21 לפניכם שחזור מבחן יסודות הביטוח מועד 2202/21. השאלות מבוססות על שחזור התלמידים. תודה לכל אלו שתרמו בביצוע השחזור. במידה והנכם זוכרים שאלות נוספות ו 0 או דיוק טוב

קרא עוד

" יר מעלו כו' יינו כחולמים בי ור ענין חלומו ע"פ חסי ו פר וי ב נ ליון ע"ב נ חמ לפים בע מ ו בעים ו לברי www.otzerhachassidus.com mp3 player uphill marketing 718.722.7333 MP3/USB " יר מעלו כו' יינו כחולמים

קרא עוד

טעימה מסדנת 4 החלקים: קסמים מדהימים 3 מייסד בית הספר: יוני לחמי פלאפון:

טעימה מסדנת 4 החלקים: קסמים מדהימים 3 מייסד בית הספר: יוני לחמי פלאפון: טעימה מסדנת 4 החלקים: קסמים מדהימים 3 מייסד בית הספר: יוני לחמי פלאפון: 454-1288476 פתיחה שלום מתעניין בקסמים! שמי יוני לחמי. אני קוסם מקצועי מעל 11 שנים. לפני 9 שנים התחלתי ללמד קסמים ומאז לימדתי מעל

קרא עוד

צעד ראשון רישום לשנה"ל תשע"ט בבית ספר "היובל" יהוד מונוסון שימו לב לתאריכי המפגשים בעמוד 5

צעד ראשון רישום לשנהל תשעט בבית ספר היובל יהוד מונוסון   שימו לב לתאריכי המפגשים בעמוד 5 צעד ראשון רישום לשנה"ל תשע"ט בבית ספר "היובל" יהוד מונוסון https://hayovelyahud.tik-tak.net/ שימו לב לתאריכי המפגשים בעמוד 5 חזון בית הספר בית ספר "היובל" הוא בית אוהב מקבל ותומך לתלמידיו ולקהילתו. בית

קרא עוד

מפגעי בניה לא גמורה במרחב הציבורי הצעה לדיון

מפגעי בניה לא גמורה במרחב הציבורי  הצעה לדיון 10038 דרך בית לחם 67 חידוש עירוני לפי פרק א' : סקר מצב קיים מיקום מצב תכנוני מצב פיזי קיים פרק ב' : חלופות חלופה א' : תב"עית חלופה ב' : 10038 הריסה ובניה מחדש חלופה ג' : 10038 תוספת בניה לצורך חיזוק הבניין

קרא עוד

Microsoft Word - buty.doc

Microsoft Word - buty.doc ב.דרגונסקיי חתול במגפיים "בנים ובנות!" אמרה ראיסה איבנובנה "גמרתם את ברבעון בהצלחה. אני מברכת אתכם. כעת אפשר לנוח. בחופשה נעשה לנו מסיבת תחפושות. כל אחד יכול להתחפש איך ירצה, ועבור התחפושת הטובה ביותר

קרא עוד

מדריך להתחלה מהירה Microsoft Project 2013 נראה שונה מגירסאות קודמות, ולכן יצרנו מדריך זה כדי לעזור לך ללמוד להכיר אותו. סרגל הכלים לגישה מהירה התאם אי

מדריך להתחלה מהירה Microsoft Project 2013 נראה שונה מגירסאות קודמות, ולכן יצרנו מדריך זה כדי לעזור לך ללמוד להכיר אותו. סרגל הכלים לגישה מהירה התאם אי מדריך להתחלה מהירה Microsoft Project 2013 נראה שונה מגירסאות קודמות, ולכן יצרנו מדריך זה כדי לעזור לך ללמוד להכיר אותו. סרגל הכלים לגישה מהירה התאם אישית את האזור הזה כדי שהפקודות המועדפות עליך יהיו תמיד

קרא עוד

עבודת סיום - מוזיטק

עבודת סיום - מוזיטק יולי 2007 בס"ד עבודת סיום מוזיטק מגישה: הדר חדד שנה ב'. יחידת לימוד: סתיו נושא: מאפייני הסתיו תת נושא: חילזון-העבודה מתבססת על השיר עמיר. "חילזון"/אנדה הנושא א. פעילויות באחריות הגננת לימוד נושא הסתיו

קרא עוד

Disclaimer מסמך זה הינו סיכום און-ליין של השיעור ולא עבר עריכה כלל. מצאת טעות? שלח/י לי מייל ואתקן: 07/05/2009 קורס: מערכות ה

Disclaimer מסמך זה הינו סיכום און-ליין של השיעור ולא עבר עריכה כלל. מצאת טעות? שלח/י לי מייל ואתקן: 07/05/2009 קורס: מערכות ה הרעיון: דפדוף paging וזכרון וירטואלי.1.2.3 לחלק את מרחב הכתובות לדפים בגודל קבוע )למשל )4KB את הדפים ממפים לזכרון פיסי a. לא רציף b. לא כולם העברה מזכרון לדיסק לפי הצורך מספר הדף: page = addr 4K המיקום

קרא עוד

עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יח"ל פסח תשע"ה אפריל 5105 קשה בלימודים, קל במבחנים, קל בחיים עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יח"ל פסח תשע"ה יש לפתור את כל השאלות

עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יחל פסח תשעה אפריל 5105 קשה בלימודים, קל במבחנים, קל בחיים עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יחל פסח תשעה יש לפתור את כל השאלות עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יח"ל פסח תשע"ה יש לפתור את כל השאלות על דפים משובצים. רשמו את שמכם על כל אחד מהדפים הפתרונות יוגשו אחרי חופשת הפסח. מומלץ לכתוב דואר אלקטרוני, Whatspp כאשר נתקלים בקושי. מישהו

קרא עוד

קריית החינוך ע"ש עמוס דה שליט חטיבה עליונה סיכום מחצית א' שכבת י"א הסתיימה לה המחצית הראשונה, בשנה מאתגרת - שנת בגרויות ראשונה לשכבה. במקביל ללימודים

קריית החינוך עש עמוס דה שליט חטיבה עליונה סיכום מחצית א' שכבת יא הסתיימה לה המחצית הראשונה, בשנה מאתגרת - שנת בגרויות ראשונה לשכבה. במקביל ללימודים סיכום מחצית א' שכבת י"א הסתיימה לה המחצית הראשונה, בשנה מאתגרת - שנת בגרויות ראשונה לשכבה. במקביל ללימודים נערכו מגוון פעילויות ואירועים שתיבלו את הלימודים והכינו את התלמידים לקראת העתיד. לימודים - בסוף

קרא עוד

הטכניון מכון טכנולוגי לישראל אלגוריתמים 1 )443432( סמסטר חורף הפקולטה למדעי המחשב תרגול 9 מסלולים קלים ביותר תרגיל APSP - 1 עד כה דנו באלגור

הטכניון מכון טכנולוגי לישראל אלגוריתמים 1 )443432( סמסטר חורף הפקולטה למדעי המחשב תרגול 9 מסלולים קלים ביותר תרגיל APSP - 1 עד כה דנו באלגור תרגול 9 מסלולים קלים ביותר תרגיל APSP - 1 עד כה דנו באלגוריתמים לפתרון בעית מסלולים קלים מציאת מסלולים קלים ביותר מצומת ביותר ממקור יחיד. כלומר, V לכל צמתי הגרף. בעיה אחרת הקשורה לבעיה זו היא בעית ה-(

קרא עוד

סדנת חזון משאבי אנוש

סדנת חזון משאבי אנוש תקשורת חזותית אינפוגרפיקה איך הופכים מידע לאטרקטיבי? מאמן חזותי פיטר מלץ אפריל יולי 2019 מרצה בבצלאל מרצה בבצלאל מאמן חזותי מאמן חזותי 4 סיבות לכישלון בפירסומים )מבחינה חזותית( 51% המלל רב מדי מלל קטן,

קרא עוד

אחריות קבוצתית

אחריות קבוצתית אחריות קבוצתית משך הפעולה: 56 דק' מטרות: 1. החניך יכיר בסוגים ומאפיינים שונים של קבוצות ובייחודיות קבוצת ח'. 2. החניך ילמד מהי אחריות קבוצתית לעומת אחריות אישית והצורך של הקבוצה בשתיהן למען השגת מטרותיה.

קרא עוד

מבוא למדעי המחשב

מבוא למדעי המחשב מבוא כללי לתכנות ולמדעי המחשב 1843-0310 מרצה: אמיר רובינשטיין מתרגל: דין שמואל אוניברסיטת תל אביב סמסטר חורף 2017-8 חלק ב - מבוא לקריפטוגרפיה שיעור 5 (offset מונחים בסיסיים צופן קיסר (היסט,.1.2 1 Today

קרא עוד

בקשה לאשרת תייר )DS-160( הוראות: יש לענות על כל השאלות המודגשות והרלוונטיות. יש למלא את הטופס באנגלית או בעברית ובאותיות גדולות וברורות. יש לצרף צילום

בקשה לאשרת תייר )DS-160( הוראות: יש לענות על כל השאלות המודגשות והרלוונטיות. יש למלא את הטופס באנגלית או בעברית ובאותיות גדולות וברורות. יש לצרף צילום בקשה לאשרת תייר )DS-160( הוראות: יש לענות על כל השאלות המודגשות והרלוונטיות. יש למלא את הטופס באנגלית או בעברית ובאותיות גדולות וברורות. יש לצרף צילום דרכון נוכחי וצילום וויזה אחרונה, במידה והייתה. ניתן

קרא עוד

הפקולטה למדעי הרווחה והבריאות בית הספר לעבודה סוציאלית Faculty of Social Welfare & Health Sciences School of Social Work الكلية لعلوم الرفاه والصحة مد

הפקולטה למדעי הרווחה והבריאות בית הספר לעבודה סוציאלית Faculty of Social Welfare & Health Sciences School of Social Work الكلية لعلوم الرفاه والصحة مد שנה א' קורסי חובה - סמסטר א סמינר מגמה קלינית טרמה מערכת שעות מ"א - תשע"ח ילד ונוער מנהיגות ושינוי חברתי *נכון לתאריך 3/8/2017 ברית ושיקום משפחה 8-12 אלי זומר 288.4140 מיקי וינברג 288.4901 נינה קורן קריא

קרא עוד

סגנונות למידה

סגנונות למידה סגנונות למידה מדוע זה חשוב? ...אם תוכל ללמוד דבר פשוט, חבר, תסתדר " הרבה יותר טוב עם כל מיני אנשים. אינך מכיר אדם ממש עד שאתה רואה את הדברים מנקודת המבט שלו... עד אשר תכנס לעורו עמ' 19 ותהלך בתוכו". )הרפר

קרא עוד

1 תיכון א' לאמנויות-ת"א תאריך הגשה: יומן קריאה /סמסטר א' כיתה ט' לכל תלמידי כיתות ט' לפני שתיגשו למטלות הכתיבה הנכם מתבקשים לקרוא בעיון את פרטי מהלך ה

1 תיכון א' לאמנויות-תא תאריך הגשה: יומן קריאה /סמסטר א' כיתה ט' לכל תלמידי כיתות ט' לפני שתיגשו למטלות הכתיבה הנכם מתבקשים לקרוא בעיון את פרטי מהלך ה 1 תיכון א' לאמנויות-ת"א תאריך הגשה: יומן קריאה /סמסטר א' כיתה ט' לכל תלמידי כיתות ט' לפני שתיגשו למטלות הכתיבה הנכם מתבקשים לקרוא בעיון את פרטי מהלך העבודה בפרויקט הקריאה : שימו לב: במהלך השנה יתקיימו

קרא עוד

מצגת של PowerPoint

מצגת של PowerPoint פותחים את שנת הלימודים בבן גוריון רחובות שנת הלימודים החלה באווירה נינוחה, נעימה ומכילה. בכל כיתות בית הספר החלו בפעילויות הכרות. כמו כן, מורות בית הספר הציגו את התכנים הנלמדים בכל כיתה ובכל מקצוע, את

קרא עוד

Microsoft Word - kol_hachaim_emil_ajar.doc

Microsoft Word - kol_hachaim_emil_ajar.doc כל החיים לפניו לאמיל אז'אר: הרומן "כל החיים לפניו" מסופר בגוף ראשון ע"י גיבור הרומן עצמו מומו, המספר את קורות חייו ובעיקר את מה שקרה לו בשנה שבה הוא נמצא במצב מעורר דאגה במרתף אחד הבניינים שברובע בלוויל

קרא עוד

שוויון הזדמנויות

שוויון הזדמנויות מדיניות של הערכת מורים ואיכות ההוראה פאדיה נאסר-אבו אלהיג'א אוניברסיטת תל אביב, מכללת סכנין להכשרת עובדי הוראה והמכללה האקדמית בית ברל 10.11.2010 כנס 1 מכון ואן ליר מדיניות של הערכת מורים: - מטרות ההערכה

קרא עוד

אורנה

אורנה רמלה 30 דצמבר 2015 היסטוריה נוסדה במאה השמינית לספירה )718-716( העיר היחידה שנבנתה ע"י המוסלמים בארץ. שוכנת על הציר ההיסטורי - יפו יהודים הגיעו לרמלה לראשונה בשנת 1099 הגיעו יוחנן הקדוש. לעיר ראשוני ירושלים.

קרא עוד

Slide 1

Slide 1 1 התחדשות עירונית מתחם שלמה המלך, יולי 2013 2 צוות התכנון : תכנון נוף נספח הצללה כבישים אדריכל אבינעם לוין אדריכלית נטליה אלפימוב אדריכלית טל לוין אדריכל משה אוחנה : רינה קרוגליאק, אדריכלית נוף : לשם -

קרא עוד

כתיבת דו"ח אבחון ארגוני

כתיבת דוח אבחון ארגוני 1 כתיבת דו"ח אבחון ארגוני 2 כמה מילים מקדימות על התוכן... - האופן בו אנו מנתחים את הארגון נשען על הפרדיגמות שלנו אודות השאלות מהו ארגון? מהי אפקטיביות ארגונית? אבחון ארגוני מיטבי מנתח את המערכת הארגונית

קרא עוד

הצעת פתרון בחינת הבגרות בעברית )שאלון א'( חורף 1023 שאלון 120, הצעת הפתרון הבחינה בעברית )שאלון א( נכתבה על-ידי דפנה עמית, סהר שוקר ועופר סלמן ש

הצעת פתרון בחינת הבגרות בעברית )שאלון א'( חורף 1023 שאלון 120, הצעת הפתרון הבחינה בעברית )שאלון א( נכתבה על-ידי דפנה עמית, סהר שוקר ועופר סלמן ש הצעת פתרון בחינת הבגרות בעברית )שאלון א'( חורף 1023 שאלון 120,022207 הצעת הפתרון הבחינה בעברית )שאלון א( נכתבה עלידי דפנה עמית, סהר שוקר ועופר סלמן שגיא, מורים ללשון בבתי הספר של לחמן. פרק ראשון הבנה והבעה

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 ועידת המאמנים נובמבר 2009 דליה נקר טל' 0522493073 אירועי חיים ותחומים משמעותיים במחצית השנייה של החיים: הקן המתרוקן סבאות טיפול בהורים זקנים ו/או סיעודיים מחלות, מוות ואובדן חברים וקרובים ירידה בתפקודי

קרא עוד

<4D F736F F D E4F1E9F4E5F820E4E0E3E5F0E9FA20E5E4F8E5EBEC2E646F63>

<4D F736F F D E4F1E9F4E5F820E4E0E3E5F0E9FA20E5E4F8E5EBEC2E646F63> לפניכם הספור: "האדונית והרוכל" עריכה ופרושי המילים: אלי פררה. למעוניינים לקבל את הניתוח והסיכום לספור, / שמואל יוסף עגנון יפנו באתר ב צור קשר. רוכל אחד יהודי היה מ ח זר בעיירות ובכפרים. יום אחד נזדמן ל

קרא עוד

מרוץ סובב בית שמש , יום שישי 26

מרוץ סובב בית שמש , יום שישי 26 אליפות שוהם ה II- בסייקלו-קרוס מרוץ ראשון בסבב 2017 יום שישי 27.10.2017 מועדון אופניים ת"א,TACC מועצה מקומית שוהם ואיגוד האופניים בישראל שמחים להזמין אתכם למרוץ הראשון של סבב הסייקלו-קרוס בישראל. ביום

קרא עוד

ענף המלונאות

ענף המלונאות 1 מאי 4102 המלונאות ענף תקציר של בגידול החיובית המגמה נמשכה 4102 שנת של הראשון ברביע שיא נשבר 4102 שבשנת לאחר זאת לישראל, תיירים כניסות הנכנסת. בתיירות של בשיעור הראשון ברביע עלה התיירות במלונות הלינות

קרא עוד

הקדמה

הקדמה הקדמה ספר זה נכתב כדי להעניק לכם חוויה חיה של חופש. זוהי קריאה הנובעת ממעמקי עצמכם לשוב הביתה, אל נוכחות החסד האינסופית אשר תמיד נמצאת כאן. הספר אינו מיועד לקריאה חפוזה שבאמצעותה תרכשו ידע נוסף או תלקטו

קרא עוד

<4D F736F F D FAF9E5E1E420ECE3E5E2EEE020E1E9E0ECE9F72E646F63>

<4D F736F F D FAF9E5E1E420ECE3E5E2EEE020E1E9E0ECE9F72E646F63> שאלה ותשובה לדוגמא: לפרק השירה של ח. נ. ביאליק עריכה: המורה אלי פררה שאלה: קרא את השיר שלפניך וענה על הסעיפים א ב לשאלה שאחריו. על השחיטה / ח. נ. ביאליק ו א ם י -צ ד ק י פ ע מ ד! מ י ם, ש ר ח מ ים ע ל

קרא עוד

המעבר לחטיבה עליונה

המעבר לחטיבה עליונה בס "ד בס "ד בס "ד עיריית אשדוד מקיף ז' הקריה אשדוד התשע "ב בית הספר ביכולת של התלמידים, ומאפשר בכל מסלול לגשת לבחינות הבגרות לפי יכולתו והישגיו הלימודים. בית הספר שכל תלמידי שכבה ט' ימשיכו ללמוד במסגרת

קרא עוד

טבלת דרישות מרכזת - מאי 2018 ת"י בנייה בת קיימה )בנייה ירוקה( דרישות לבנייני מגורים - טבלת דרישות מרכזת הבהרה : אישור מקדמי אינו מהווה אישור שלב

טבלת דרישות מרכזת - מאי 2018 תי בנייה בת קיימה )בנייה ירוקה( דרישות לבנייני מגורים - טבלת דרישות מרכזת הבהרה : אישור מקדמי אינו מהווה אישור שלב ת"י 58 -בנייה בת קיימה )בנייה ירוקה( דרישות לבנייני מגורים - טבלת דרישות מרכזת הבהרה : אישור מקדמי אינו מהווה אישור '. יש להשלים את כל הראיות הנדרשות ולהוכיח עמידה בדרישות התקן ל'. כמו יש להשלים עמידה

קרא עוד

עמוד 1 מתוך 3 שאלון הורים לילד הלומד בבית ספר שאלון זה נועד למילוי הורים לילדים תלמידי בית ספר. השאלון מנוסח בלשון זכר, אך מיועד גם לבנים וגם לבנות. י

עמוד 1 מתוך 3 שאלון הורים לילד הלומד בבית ספר שאלון זה נועד למילוי הורים לילדים תלמידי בית ספר. השאלון מנוסח בלשון זכר, אך מיועד גם לבנים וגם לבנות. י עמוד 1 מתוך 3 שאלון הורים לילד הלומד בבית ספר שאלון זה נועד למילוי הורים לילדים תלמידי בית ספר. השאלון מנוסח בלשון זכר, אך מיועד גם לבנים וגם לבנות. יש למלא את הטפסים בכתב גדול וברור ובעט בלבד. ניתן להיעזר

קרא עוד

ריבוי תפקידים, קונפליקט בין-תפקידי והעצמה אצל פעילים קהילתיים משכונות מצוקה בישראל

ריבוי תפקידים, קונפליקט בין-תפקידי והעצמה אצל פעילים קהילתיים משכונות מצוקה בישראל ריבוי תפקידים, קונפליקט בין-תפקידי והעצמה אצל פעילים קהילתיים משכונות מצוקה בישראל ד"ר דורית ברפמן ריבוי תפקידים מקבץ של מצבים במערכת החברתית אשר יש בהם ציפיות, זכויות, מחויבויות ואחריות ( Moen.)et al.,

קרא עוד

פיתוח עירוני בסביבות תחנות הרכבת בתל אביב

פיתוח עירוני בסביבות תחנות הרכבת בתל אביב פיתוח עירוני מוכוון תחבורה ציבורית בסביבות תחנות הרכבת בתל אביב 20.6.16 מציגה: אירית לבהר גבאי מתכננת תנועה ארוך טווח, אגף התנועה עורכי התכנית עיריית תל אביב: אגף תכנון עיר: ניר דוד כהן אגף התנועה משרד

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 טבלה מחזורית היסטוריה בשנת 1882 הוענק פרס החברה המלכותית של לונדון לשני הכימאים, יוליוס פון מאייר ודימיטרי מנדלייב, על גילוי החוק המחזורי )עד היום יש חילוקי דעות מי מהם היה הראשון לגלותו (. מנדלייב ופון

קרא עוד

Microsoft Word - ExamA_Final_Solution.docx

Microsoft Word - ExamA_Final_Solution.docx סמסטר חורף תשע"א 18 בפבואר 011 הטכניון מכון טכנולוגי לישראל הפקולטה למדעי המחשב מרצה: מתרגלים: רן אל-יניב נועה אלגרבלי, גיא חפץ, נטליה זילברשטיין, דודו ינאי (אחראי) סמסטר חורף תשע" מבחן סופי פתרון (מועד

קרא עוד

<4D F736F F D20E0E9EA20ECE1F0E5FA20EEF2F9F0FA20E1E9FAE9FA20EEF4E720EEFAEBFA>

<4D F736F F D20E0E9EA20ECE1F0E5FA20EEF2F9F0FA20E1E9FAE9FA20EEF4E720EEFAEBFA> איך לבנות מעשנת ביתית מפח מתכת... Master stav http://forums.tapuz.co.il/eatmeat פורום הקרניבורים בתפוז לעשות ל האש הינה צלייה על אש חום ועשן פחמים ו/או גז בצורה ישירה,מדובר בפעולה פשוטה לכאורה אבל יש שיאמרו

קרא עוד

הצעת פתרון- בחינת הבגרות באזרחות חורף שאלון 071; מבחני משנה הצעת פתרון הבחינה באזרחות נכתבה על-ידי צוות מורי האזרחות בבתי הספר של קידום הפ

הצעת פתרון- בחינת הבגרות באזרחות חורף שאלון 071; מבחני משנה הצעת פתרון הבחינה באזרחות נכתבה על-ידי צוות מורי האזרחות בבתי הספר של קידום הפ הצעת פתרון- בחינת הבגרות באזרחות 42412 חורף 4102- שאלון 071; מבחני משנה הצעת פתרון הבחינה באזרחות נכתבה על-ידי צוות מורי האזרחות בבתי הספר של קידום הפתרונות המופיעים בהצעת פתרון זו מובאים בתמצות בלבד.

קרא עוד

סקירה שבועית מאת דני דניאל 26/12/2017 מדד תל בונד 16 תל בונד 06 תל בונד 06 תל בונד שקלי תל בונד צמודות-יתר תל בונד תשו

סקירה שבועית מאת דני דניאל 26/12/2017 מדד תל בונד 16 תל בונד 06 תל בונד 06 תל בונד שקלי תל בונד צמודות-יתר תל בונד תשו סקירה שבועית מאת דני דניאל 26/12/2017 danny.daniel@discountbank.co.il תל בונד 16 תל בונד 06 תל בונד 06 תל בונד שקלי תל בונד צמודות-יתר תל בונד תשואות תל בונד ריבית משתנה מח"מ ממוצע מרווח ממשלתי תשואה פנימית

קרא עוד

Microsoft Word

Microsoft Word הצעות לפעילות הגיל הרך לט"ו בשבט קיבצנו להלן הצעות לכמה פעילויות פשוטות ומהנות לט"ו בשבט: דפי צביעה העוסקים בטבע ובנטיעות א) דף עצים לגזירה והדבקה מהקטן לגדול ב) סיפור לט"ו בשבט מאת דתיה בן דור ג) סיפור

קרא עוד

מועד: א בחינה סופית במתמטיקה דיסקרטית משך הבחינה: 2 1 שעות מרצה: פרופ' תאופיק מנסור תאריך: סמסטר: א תשע"ח m 2 הוראות לנבחן: )1( הבחינה מו

מועד: א בחינה סופית במתמטיקה דיסקרטית משך הבחינה: 2 1 שעות מרצה: פרופ' תאופיק מנסור תאריך: סמסטר: א תשעח m 2 הוראות לנבחן: )1( הבחינה מו מועד: א בחינה סופית במתמטיקה דיסקרטית משך הבחינה: 2 1 שעות מרצה: פרופ' תאופיק מנסור תאריך: 26.01.2018 2 סמסטר: א תשע"ח m 2 הוראות לנבחן: )1( הבחינה מורכבת מ- 6 שאלות. כל שאלה מזכה ב- 20 נקודות כך הנקודות

קרא עוד

1 לראות בעיניים עצומות כתבה ענת ישראלי אייר יעקב גוטרמן הוצאת הקיבוץ המאוחד סדרת קריאת- עשרה על הספר אביגיל מכיתה ז וזוהר מכיתה ח נפצעו בפיגוע חבלני כ

1 לראות בעיניים עצומות כתבה ענת ישראלי אייר יעקב גוטרמן הוצאת הקיבוץ המאוחד סדרת קריאת- עשרה על הספר אביגיל מכיתה ז וזוהר מכיתה ח נפצעו בפיגוע חבלני כ 1 לראות בעיניים עצומות כתבה ענת ישראלי אייר יעקב גוטרמן הוצאת הקיבוץ המאוחד סדרת קריאת- עשרה על הספר אביגיל מכיתה ז וזוהר מכיתה ח נפצעו בפיגוע חבלני כשנסעו באוטובוס. שניהם נפגעו בעיניהם והגיעו לאותו חדר

קרא עוד

טופס לסטודנטים שהחלו את לימודיהם תשע"ד התמחות: ביולוגיה טופס בדיקת מצב לימודים נועד לעזור לסטודנט* לעקוב אחר תכנית לימודיו. האחריות על תכנית הלימודים

טופס לסטודנטים שהחלו את לימודיהם תשעד התמחות: ביולוגיה טופס בדיקת מצב לימודים נועד לעזור לסטודנט* לעקוב אחר תכנית לימודיו. האחריות על תכנית הלימודים טופס בדיקת מצב לימודים נועד לעזור לסטודנט* לעקוב אחר תכנית לימודיו. האחריות על תכנית הלימודים היא של הסטודנט בלבד. כל הקורסים הרשומים בטופס הם חובה לימודית. כאשר הסטודנט סיים ללמוד את כל חובותיו הלימודים

קרא עוד