הסימפוניה הפסטורלית מס

גודל: px
התחל להופיע מהדף:

Download "הסימפוניה הפסטורלית מס"

תמליל

1 על המלחין: פרקים שלישי ורביעי מתוך הסימפוניה מס' 6 בפה מז'ור, אופוס 68 מאת לודוויג ואן בטהובן ) ( לודוויג ואן בטהובן נולד בבון לאב מוזיקאי. בילדותו למד לנגן בכלי המקלדת: צ'מבלו, פסנתר ועוגב, ובכלי קשת: כינור וויולה. אביו חינך אותו ביד קשה כדי למצות את כשרונו המוזיקלי. כבר בגיל צעיר החל להופיע ולנגן בחצר המלוכה. תחת אפוטרופסות המלחין הגרמני כריסטיאן גוטליב נפה, הלחין בטהובן את יצירותיו הראשונות. כמו כן נשלח לוינה ללמוד אצל מוצרט, ולאחר מכן אצל היידן. בעת שהותו שם הצליח להתחבב על הקהל הוינאי וגם רכש לעצמו מעמד כמלחין. בהיותו בן 19 פרצה המהפכה הצרפתית. המאורע ההיסטורי הכביר, וקרבתו לגרמניה השפיעו על אישיותו ועל יצירתו. אופיו המרדני, עצמאותו ומעורבותו הפוליטית - הביאוהו לאימוץ נלהב של רעיונות המהפכה "חופש, שוויון ואחווה". הוא ניסה לבטא רעיונות אלה במוזיקה שלו. חייו של בטהובן לא התנהלו על מי מנוחות. עוד בגיל צעיר נאלץ לתמוך כלכלית במשפחתו מפאת בעיות האלכוהוליזם של אביו, ולאחר מות האב היה עליו לדאוג לאחיו ובני משפחותיהם ולהתמודד עם אופיים הקלוקל. גם חיי האהבה שלו היו מסובכים. חוג החברים שלו טען כי בטהובן תמיד היה מאוהב, אלא שבחר תמיד בנשים לא זמינות - נשואות או אריסטוקרטיות. ידוע המכתב שכתב ל"אהובתי בת האלמוות" שכנראה לא נשלח אף פעם. בגיל שלושים החל לאבד את כשר השמיעה. בהדרגה נאלץ לוותר על הנגינה והקדיש עצמו רק להלחנה. שלוש שנות חייו האחרונות עברו עליו בחרשות מלאה אך הדבר לא מנע בעדו מלהלחין דווקא אז אחדות מיצירות המופת שלו. חייו הקשים של בטהובן ואופיו הרגיש ידעו משברים נפשיים. הקשה ביותר הוא זה שהניע אותו לכתוב בשנת 1802 את המכתב ששגר לאחיו המכונה בשם "צוואת הייליגנשטדט" )על שם העיירה בה שהה בעת כתיבתו(. במכתב הוא מתאר את ייסוריו וייאושו שגרמו לו כי ישאל נפשו למות, ואת החלטתו להמשיך ולהאבק על מנת להביא מסר רוחני לבני האדם. תהליך היצירה אצל בטהובן שיקף אף הוא את אופיו חסר המנוחה. זה היה תהליך ממושך מלא מאבקים פנימיים ובקרת עצמית חריפה. )על כך מעידות הטיוטות המרובות לכל יצירה(. הוא עמל קשה, ותוך התייסרות תמידית כדי לממש את רעיונותיו המוזיקליים. בטהובן עצמו התוודה במכתב: "הרעיון הבסיסי לעולם אינו מרפה ממני. הוא צומח ועולה אט אט עד שהוא מגיע לשיעור קומתו. אני שומעו בכל היקפו כאילו הוא עומד כשבריר לפני רוחי... בטרם אני רושמו - מתנגנים הצלילים בדימיוני, שואגים ורועמים עד שהם מופיעים לפני כתווים". נהוג לחלק את שנות יצירתו של בטהובן לשלוש תקופות: תקופה ראשונה - עד 1802: תקופה של גיבוש סגנונו האישי וכתיבת שתי הסימפוניות הראשונות, רביעיות כלי קשת וסונטות לפסנתר. סגנונו בתקופה זו קרוב לרוח הקלאסית ומשקף את השפעת מוריו. תקופה שנייה : התקופה העיקרית והפורה ביצירתו בה כתב את הסימפוניות מס' 3 עד 8, אופרה, פתיחות, קונצ'רטי לפסנתר ולכינור, סונטות, יצירות קאמריות, אורטוריה, מיסה, קנטטה ועוד. זו התקופה בה פרץ סגנונו הייחודי של המלחין את קונבנציות ההלחנה; תקופה חדורת הרואיזם, מרדנות ועוצמת ביטוי חריפה. תקופה שלישית : תקופה שבה סגנונו מופנם יותר; היצירות המורכבות כמו הסימפוניה התשיעית והרביעיות האחרונות מובילות את סגנונו אל שיאים פרדיגמאטיים.

2 על היצירה: הסימפוניה הפסטוראלית, או זכרונות מחיי הכפר )יותר הבעת רגשות מאשר צורה(, מסיימת את תת-התקופה שניתן לכנותה בשם "פוסט-הייליגנשטאדט". בשתי הסימפוניות הקודמות, המגיבות באופן ישיר על המשבר, ה"ארואיקה" והסימפוניה החמישית, בטהובן נאבק בגורל ומקביל בין מאבקו האנושי והפרטי, ובין מאבקה של האנושות בכללה לחופש,שוויון ואחווה. ב"סימפוניה הפסטורלית" הוא מנסה לפתור את הקונפליקטים של חייו האישיים ושל האנושות כולה באמצעות ההליכה אל הטבע, תוך שהוא מצייר את הטבע באופן אידילי ככל האפשר. בדומה לסימפוניה החמישית, גם יצירה זו מוקדשת במשותף לנסיך לובקוביץ ולרוזן רזומובסקי. היצירה מבססת את דמותו של בטהובן בתודעתנו כ"אוהב טבע". ואכן, הוא שהה בכפרים בסביבות וינה במשך חדשי הקיץ, כמעט בכל שנה, והיה ידוע במנהגו להלך שם )כשם שנהג להלך גם בוינה( ופנקס סקיצות בידיו. מעבר לכך, קיימות עדויות לכך כי בטהובן היה בעל השקפת-עולם פנתאיסטית )כרבים מאנשי הרוח במאה השמונה-עשרה(. ה- Tagebuch, למשל, אותו ניהל בטהובן החל מ )ר' להלן( מכיל כמה אמירות המייחסות לטבע משמעות כמו-אלוהית. הכותרת של הפרק האחרון מן "הפסטורלית" מגלה רגש דתי, הנדיר אצל בטהובן. גם באחת הסקיצות של פרק אחרון זה רשם בטהובן הערה: "אנחנו מודים לך, אלוהים". אהבת-הטבע שפיעמה ביצירתם של גדולי הסופרים והאמנים של התקופה )למשל בספרו של גיתה "יסורי ורתר הצעיר"(, עודדה בוודאי את בטהובן לבטא את הטבע באמצעות אמנותו הוא. בהקשר זה יש להזכיר ראשית לכל את שתי האורטוריות הגדולות של היידן "בריאת העולם" ו"עונות השנה" )חוברו ב וב בהתאמה( המהוות, כל אחת בדרכה, שיר הלל לטבע ולאלוהות השוכנת בו. בעוד "בריאת העולם" מגלה את הטבע טפח אחר טפח על פי מעשה הבריאה, הרי "עונות השנה" קשורה מתחילתה לחיי הכפר ולחיבור הבלתי אמצעי של האדם עם סביבתו. בטהובן נכח בהשמעות הבכורה של יצירות אלה, ואף דאג להצטייד בפרטיטורות שלהן )פרט הראוי לציון, שכן ספרייתו המוסיקלית בכללה הייתה קטנה למדי(. כאן המקום להזכיר כי האידיאל הסימפוני של הקלאסיקה הווינאית "הגבוהה" היה מנוגד לכל חיקויי טבע. זאת בניגוד למלחיני הבארוק והרנסאנס, שאהבו חיקויים כאלה מאד. בסימפוניה זו הכותרות של הפרקים הנן ביטוי מובהק לכך: אלגרו מא נון טרופו )"התעוררות, רגשות עליצות בהגיענו לחיק הטבע"( אנדנטה מולטו מוסו )"תמונה ליד הפלג"(.1.2 אלגרו 3. )"מפגש עליז של איכרים"( אלגרו ( "סופה וסער"( אלגרטו ( "שירת רועים, רגשות שמחה והודיה לאחר השמחה"(.4.5 הוא החל במלאכת ההלחנה של הסימפוניה בחדשי הקיץ של 1807 ו- 1808, שעה ששהה בעיירה הייליגנשטאדט, אז אזור כפרי מחוץ לעיר וינה שם נהג בטהובן למצוא מרגוע והשראה. במקרה של הפסטוראלית הרי שהיופי הטבעי של הכפר מזה, והתפרצות הסערה מזה הפכו בידיו לציור מוזיקלי עתיר השראה.

3 פרק רביעי )הסערה( חיקוי כוחות הטבע המסיבה העליזה של בני הכפר "נשברת" באמצעות סיום מדומה פתאומי )הצליל רה במול המנוגן בטרמולו "רועד" וחרישי בצ'לים ובקונטרבסים. מכאן מתפתח אחד מתיאורי הסערה המהוללים בספרות הסימפונית. מלבד תיאור הטבע יש בפרק זה דרמה עזה )שלא אופיינית לשאר חלקי היצירה( ההופכת את הפרק למרכזי ביצירה. ברליוז כתב על כך: "לא עוד רוח וגשם-סופה גרידא, זהו המבול האוניברסלי, זהו קץ העולם..." לפרק יש עוצמה מיוחדת בשל הניגוד העז בינו ובין הפרקים האחרים שביצירה. לאחר שנמנע בשלושת הפרקים הראשונים מלהביא אקורדים מינוריים בכלל, מוצג כאן האקורד הדרמטי פה מינור באופן הבוטה ביותר. אקורד הפה מינור הרועם הוא למעשה הטוטי התזמורתי הראשון של היצירה כולה )כולל חצוצרות וטימפני(. באופן פרדוכסלי, פרק זה, המוקדש באופן גשמי יותר מפרקים אחרים לתיאור הטבע, הוא גם הפרק הסימפוני המאפיין ביותר את סגנונו ה"אבסולוטי" של בטהובן מן הסימפוניות האחרות. לא מן הנמנע מלהגיע למסקנה כי בטהובן כמעט ולא נזקק לאמצעים חדשים כדי להביע את הסערה בכל עוצמתה, ודי היה לו בהבאת סגנונו המוסיקלי והתזמורתי כמות שהוא... בכל זאת קיימים בפרק מספר מאפיינים שניתן למקמם במסגרת של תיאור טבע לשמו: צלילי הטרמולו בצ'לים ובקונטרבסים צלילי הסטקטו בכינורות השניים )טיפות גשם ראשונות?( תנועת הלגטו בכינורות הראשונים )משבי-רוח ראשונים?(. תנועה זו של הכינורות היא התבנית המלודית היחידה בפרק הזוכה לטיפול מוטיבי, ולו מזערי, בהמשכו. תיבות 1-6 מתוך הפרק הרביעי "הסערה" במהלך הטוטי התזמורתי הראשון, כלי המיתרים הנמוכים ממשכים לשאת בעיקר ה"עול של תיאור הטבע" באמצעות ריצות מהירות ביותר של צלילים. תפקידם של כלים אלה מתבלט במיוחד בתמונת הרעמים והברקים בהמשך:

4 )כלי המיתרים בלבד( מתוך הפרק הרביעי "הסערה" מן הסמפוניה הפסטורלית בנקודה מסוימת במהלך הפרק )אזור הדו מינור(, מוסיף בטהובן אמצעי צלילי חדש - הפיקולו ברגיסטר הגבוה והצורמני שלו, תיאור פשוט אך יעיל לשריקת הסופה. חליל המוסיקה מעוררת רושם כאילו הצורה המוסיקלית איננה נשמעת יותר לכל הגיון מוסיקלי פנימי, וכי הסופה, כמות שהיא בטבע, הופכת ל"צורה מוסיקלית" בפני עצמה: הופעתה ההדרגתית בפאתי השמיים, התפרצותה בכל עצמתה, הצורות השונות שהיא לובשת במהלכי השיא שלה, ודעיכתה ההדרגתית, אשר בסיומה כאילו השמש מפציעה מבעד לעננים המתפזרים )היו שתארו את המהלך דמוי-הכוראל של כלי הנשיפה מעץ בסיום כ"קשת בענן"(. צלילי הסטקטו בחליל )הנגזרים ללא ספק מצלילי הסטקטו של הכינורות בתחילת הפרק(, מלאים בקסם רומנטי, המפרק באחת את המתח לקראת שיר ההודיה בסיום.

5 התיבות האחרונות של הפרק הרביעי אולם כפי שציינו לגבי הסימפוניה הפסטורלית בכללה, כל אותם אמצעים חיצוניים הם בבחינת "סימני דרך" שאינם מכילים את מהות הרעיון של האלהת הטבע באמצעים מוסיקליים. מעל לכל תיאורי הטבע, פרק "הסופה" בנוי מאבני בניין מוסיקליות אבסולוטיות, אם כי שונות מאד מאלה אשר בנו את הפרקים האחרים שבסימפוניה. בניגוד להרמוניה הדיאטונית, המז'ורית, והסטאטית, לפנינו הרמוניה כרומטית, המדגישה את המינור, ודינאמית מאד, בשוטטה ללא הרף בין מרכזים טונליים זמניים, עד כי נוצרת התחושה כי מדובר בעצם ב"חטיבת פיתוח" נסערת מתוך פרק סימפוני שלם. גדולתו של הפרק הוא במיזוג האמצעים ה"חיצוניים" וה"פנימיים" ובכך הוא מתקרב יותר מכל פרק מוסיקלי אחר שחובר אי-פעם אל האידיאל של חיקוי הטבע - בעם כבר לא חיקוי אלא מיזוג והטמעה של הטבע באמנות המוסיקה.

6 דוגמת התווים להלן היא תמצית הרמונית של פרק "הסערה" השלם. מן הנגינה של דוגמה זו ומן העיון בה עולה כי המהלך ההרמוני השולט בה הוא המודולציה הכרומטית. מדובר במודולציות קצרות-טווח עד מאד, אשר דוגמה להן נוכל למצוא בזחילה הכרומטית מן הצליל רה במול הרועד בכלי המיתרים הנמוכים )"אקורד "הסיום המדומה" אליו הגענו מן הפרק הקודם(, עד לאקורד הטוטי הרועם בפה מינור )תיבות(. ניתן לומר כי הטוניקה פה מינור היא היחידה אשר באה לידי ביטוי מלא בפרק "הסערה", וזאת באמצעות מעגל פונקציונלי מלא )בתיבות הטוטי(. תנועת הבס איננה חדלה מלעלות בהדרגה גם במהלכו של הטוטי. פרק "הסערה" מן הסימפוניה הפסטורלית - תמצית הרמונית

7 קטע הטוטי מסתיים בתנועת אוניסונו של טרצות בירידה - שוב אל האקורד רה במול מז'ור )"הסיום המדומה"(. מכאן מתחילה מסכת בלתי פוסקת של מודולציות, רובן בתנועה כרומטית, כאשר המרכז הטונלי הזמני הבולט ביותר הוא של הסולם רה מז'ור )תיבות ר' דוגמת התווים הקודמת(. בטהובן מאריך באופן יחסי בשלב הדומיננטה המכין לקראת אקורד הרה מז'ור, ובמקביל חוזרים על רקע אקורד זה המוטיבים המלודיים של פתיחת הפרק, וכך נוצר הרושם כי כאן נפתחת מעין "חטיבת הפיתוח" הפנימית של פרק "הסערה". תחילתו של הקטע ברה מז'ור )תיבות 64-67( - השווה לתחילתו של הפרק "הסערה" האקורד רה במול מז'ור )מדרגה VI או "טוניקה מדומה" בסולם העיקרי פה מינור( שב במלוא העוצמה בתיבה 89 ומוכיח עצמו כמשמעותי ביותר בהתפתחות ההרמונית של הפרק. זוהי נקודת הפתיחה של ההסתערות-רבתי של הסערה לקראת נקודת השיא )ולשם כך מגייס בטהובן, כפי שכבר צויין, את הפיקולו(. חלקו האחרון של הפרק, אשר נועד לציין את הרגיעה ההדרגתית משמיע שתי נקודות אורגן: האחת על הצליל פה )תיבות ( הנשמעת כדומיננטה אל הסולם סי במול מינור, ולאחר סדרה נוספת ואחרונה של הרמוניות משוטטות - נקודת אורגן מסיימת על הצליל דו - הדומיננטה לסולם העיקרי פה מינור. לכשמגיע ה"כורל המסיים" בכלי הנשיפה וכלי המיתרים )נעימתו קשורה באותו המוטיב אשר פתח את "הסערה"( הופך הצליל דו לצליל הטוניקה, ובסולם זה מושמעים ה"כוראל" וכן נושא "קרן-הרועים" הפותח את הפרק הבא - פרק "ההודיה".

8 הצעות לפעילויות א פעילות טרום האזנה מודרכת: צפייה בוידאו בסערה, כאשר העוצמה מונמכת עד ל- 0 שיחה, חיבור גראפי אישי /קבוצתי, וחיבור מילולי המשגתי על התפתחות הסערה, תוך שימוש במרכיבים מוזיקליים ותכונות אופי שיבואו לידי ביטוי מנומק ומושכל העשרת יסוד ההמללה וההמשגה תתמקד לפי שלוש קטגוריות של חושים: - ראייה )עצים מתנועעים, משתוחחים, נשברים...( שמע )רשרושים, יללות, שברים, רעמים, התנפצויות( - תחושות ורגש ( פחד, בהלה, אי-נחת, רעידות, רצון לברוח...( - העלאת הצעות לתנועות - מחוות לדימויים שהועלו העלאת הצעות להפקות קוליות לדימויים הללו האמורים לתאר או לחקות את תופעות הטבע ( קולות גוף, קולות פה, קולות שולחן, עפרונות( ב. שימוש במרכיבים המוזיקליים באמצעות ביצוע הצפויים לתאר את תופעות הסערה התמקדות בתהליכי קרשנדו ודימינואנדו לפי התנסות בניצוח על ההסמלה הגראפית של העוצמות: - התלמיד "מנצח" על המורה שמגיב בקולות גוף או תוף, או בכלי נגינה - התלמיד מנצח על הכתה המגיבה בטפיחות גוף או בהקשת עפרונות על השולחן - התלמיד מוביל את תהליך ההגברה וההחלשה לפי הצבעה על הסמלים הגראפיים של העוצמה המצויינים על הלוח.1 התמקדות במרכיב הספורצנדו = הפתעה. - ביצוע "רעמים" ו"ברקים" באמצעים הנ"ל; הגברה והחלשה לסירוגין בכמויות משתנות, וסיומן או תחילתן בספורצנדו: רקיעה / צעקה / הקשה בשולחן /... התמקדות במרכיב הכיווניות בהפקה קולית מדוברת לפי הברות ווא, הוו, ספ, ועוד דימויים אונומטופיאיים - הניצוח של המורה, ואחריה של תלמיד, יוביל לקולות יורדים ; קולות עולים; קולות עולים ויורדים; סחרור;.2.3

9 ג. הכרת המוטיבים הבולטים של "הסערה" 1. צליל טרמולו חרישי ונמוך מאוד )רשרוש העצים ברוח, ענן כבד מתקרב...?( 2. צלילי הסטקטו בכינורות השניים )טיפות גשם ראשונות?( פעילות: 1. קריאת המקצב )מחיאה בסינקופה(; 2. שירה )באוקטבה הראשונה( תנועת הלגטו בטריטונים בכינורות הראשונים )משבי-רוח ראשונים? מסתורין...איום ופחד...?(.3 פעילות: חידון בהאזנה ובאוריינות לזיהוי כל אחד משלושה הרעיונות: "הרשרוש", "טיפות גשם ראשונות", "משב-רוח מאיים" 4. דרדור הטימפני בפורטיסימו )תיאור של רעם?(

10 5. קפיצה פתאומית וחטופה בכיוון עולה )צליפת שוט?( פעילות: קביעת תגובה תנועתית מבין הצעות התלמידים על-פי נגינת המורה )זיגזג מהיר בעליה( פעילות: קביעת תגובה תנועתית מבין הצעות התלמידים על-פי נגינת המורה )זיגזג מהיר בעליה( 6. מוטיב יורד )עונה / תואם למוטיב מס. 2(.7 פעילות: תגובה תנועתית לספורצנדו ולכיוון היורד, ע"פ נגינת המורה 8. מוטיב מהיר בסטקטו, הסקוונצות בכיוון עולה )טיפות גשם גדולות מצליפות?...(

11 9. מוטיב ספורצנדו וירידה מהירה בפורטיסימו )רעמים מתגלגלים, עצים קורסים... ) פעילות: לימוד המקצב והכיוון של הקונטרבס, בצלילים בערכים איטיים +שירה 10. חליל הפיקולו ברגיסטר הגבוה והצורמני שלו, לשריקת הסופה. פעילות: האזנה מראשית הפרק ותגובה בהרמת יד להופעת הפיקולו ברגיסטר הגבוה ביותר 11. הדגשת הסולם הכרומטי בירידה ועליה, בקרשנדו )יללות הרוח?( פעילות: הכרת הסולם הכרומטי בהשוואה לסולם דיאטוני )מג'ור או מינור( וקביעת תגובה תנועתית בכיווניות הנכונה )בעיקר ירידה(

12 12. דימינואנדו אטי בצלילי ארפג' יורד ועולה )הטבע הולך ונרגע, והסופה שוככת בהדרגה(

דירה להשכיר

דירה להשכיר דירה להשכיר סיפור: לאה גולדברג, מוסיקה: יחזקאל בראון הקדמה (מספר 1 בתקליטור עם קריין או מספר 13 ללא קריין) פותחים בקריאה של 4 שורות הפתיחה בסיפור ומבחינים בין המילים המתארות את הנוף והמגדל, לבין המילים

קרא עוד

טופס סילבוס

טופס סילבוס הפקולטה לאמנויות ע''ש יולנדה ודוד כץ, בית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה שם הקורס: ספרות הפסנתר ג' התקופה הרומנטית Piano Literature 3 The Romantic Period שנתי, תשע"ז, 2016-2017 שו"ת, 4 ש"ס שם המרצה: פרופ'

קרא עוד

העונה ה 25 כשנגמרות המלים מתחילה המוסיקה קונצרט מס. 2 הנשמה האנושית מנדי רודן, מנצח גיא בראונשטיין, כינור דרור קרן, שחקן פליקס מנדלסון ) ( פתי

העונה ה 25 כשנגמרות המלים מתחילה המוסיקה קונצרט מס. 2 הנשמה האנושית מנדי רודן, מנצח גיא בראונשטיין, כינור דרור קרן, שחקן פליקס מנדלסון ) ( פתי העונה ה 25 כשנגמרות המלים מתחילה המוסיקה קונצרט מס. 2 הנשמה האנושית מנדי רודן, מנצח גיא בראונשטיין, כינור דרור קרן, שחקן פליקס מנדלסון )1809-1847( פתיחה תזמורתית "מלוזינה היפה", אופ. 32 חואן כריזוסתומו

קרא עוד

HUJI Syllabus

HUJI Syllabus סילבוס מבאך ועד הביטלס: מוסיקה בתרבות המערבית - 30111 תאריך עדכון אחרון 19-10-2013 נקודות זכות באוניברסיטה העברית: 4 תואר:בוגר היחידה האקדמית שאחראית על הקורס:ביה"ס לאמנויות השנה הראשונה בתואר בה ניתן

קרא עוד

ד"ר ציפי פליישר: "כיצד נהרמן שירי ילדים –

דר ציפי פליישר: כיצד נהרמן שירי ילדים – "כיצד נהרמן שירי ילדים: מאנגל ועד רכטר" - ד"ר ציפי פליישר תיעוד הרצאתה של ד"ר ציפי פליישר ביום העיון שהתקיים במכללת לוינסקי 1.6.2008 בנושא "שרים ישנה ארץ: מבט על שירי זמר עבריים לילדים". במאמרי בהד הגן

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 שלומית לויט "עץ החשיבה" שלמה יונה- העמותה לחינוך מתמטי לכל מציגים: "ימין ושמאל- לומדים חשבון" 4 מקורות קושי להתמצאות במרחב אצל ילדים תפיסה אפיזודית התנהגות ייצוגית מוגבלת. היעדר מושגים ומונחים. אגוצנטריות.

קרא עוד

שאלון איבחון להפרעת קשב ריכוז ותחלואה נילווית שם הילד: תאריך לידה: תאריך מילוי השאלון: / / ממלא השאלון: / אמא אבא מורה גננת שלום, אנא ענו על השאלון הב

שאלון איבחון להפרעת קשב ריכוז ותחלואה נילווית שם הילד: תאריך לידה: תאריך מילוי השאלון: / / ממלא השאלון: / אמא אבא מורה גננת שלום, אנא ענו על השאלון הב שאלון איבחון להפרעת קשב ריכוז ותחלואה נילווית שם הילד: תאריך לידה: תאריך מילוי השאלון: / / ממלא השאלון: / אמא אבא מורה גננת שלום, אנא ענו על השאלון הבא על פי הסולם הבא: ההתנהגות המתוארת לא ניראית לעולם

קרא עוד

אוניברסיטת בר-אילן התזמור באופרות מאת פוצ'יני כמעצב דמותן של גיבורותיו הטראגיות סמדר זקס אור-נוי עבודה זו מוגשת כחלק מהדרישות לשם קבלת תואר מוסמך במוס

אוניברסיטת בר-אילן התזמור באופרות מאת פוצ'יני כמעצב דמותן של גיבורותיו הטראגיות סמדר זקס אור-נוי עבודה זו מוגשת כחלק מהדרישות לשם קבלת תואר מוסמך במוס אוניברסיטת בר-אילן התזמור באופרות מאת פוצ'יני כמעצב דמותן של גיבורותיו הטראגיות סמדר זקס אור-נוי עבודה זו מוגשת כחלק מהדרישות לשם קבלת תואר מוסמך במוסיקולוגיה רמת גן תשע''ז עבודה זו נכתבה לשם קבלת תואר

קרא עוד

פעילות לגן חובה פעילות מלווה לשיר "אני נשאר אני" שכתבה דתיה בן דור העוסק בהבעת רגשות ובזהות מטרות: הילדים יבינו שלבני אדם יש רגשות שונים, לפעמים שמחים

פעילות לגן חובה פעילות מלווה לשיר אני נשאר אני שכתבה דתיה בן דור העוסק בהבעת רגשות ובזהות מטרות: הילדים יבינו שלבני אדם יש רגשות שונים, לפעמים שמחים פעילות לגן חובה פעילות מלווה לשיר "אני נשאר אני" שכתבה דתיה בן דור העוסק בהבעת רגשות ובזהות מטרות: הילדים יבינו שלבני אדם יש רגשות שונים, לפעמים שמחים ולפעמים עצובים, אבל האדם עצמו לא משתנה. הילדים יבינו

קרא עוד

סימונה בחמישה משקלים משפחת גופנים חדשה בעברית הפונטיה עמוד 1 סימונה - חוברת גופן

סימונה בחמישה משקלים משפחת גופנים חדשה בעברית הפונטיה עמוד 1 סימונה - חוברת גופן סימונה בחמישה משקלים משפחת גופנים חדשה בעברית עמוד 1 דק אבגדהוזחטיכלמנסעפצקרשת 0123456789?! רגיל אבגדהוזחטיכלמנסעפצקרשת 0123456789?! בינוני אבגדהוזחטיכלמנסעפצקרשת 0123456789?! שמן אבגדהוזחטיכלמנסעפצקרשת

קרא עוד

עבודת סיום - מוזיטק

עבודת סיום - מוזיטק יולי 2007 בס"ד עבודת סיום מוזיטק מגישה: הדר חדד שנה ב'. יחידת לימוד: סתיו נושא: מאפייני הסתיו תת נושא: חילזון-העבודה מתבססת על השיר עמיר. "חילזון"/אנדה הנושא א. פעילויות באחריות הגננת לימוד נושא הסתיו

קרא עוד

עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יח"ל פסח תשע"ה אפריל 5105 קשה בלימודים, קל במבחנים, קל בחיים עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יח"ל פסח תשע"ה יש לפתור את כל השאלות

עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יחל פסח תשעה אפריל 5105 קשה בלימודים, קל במבחנים, קל בחיים עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יחל פסח תשעה יש לפתור את כל השאלות עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יח"ל פסח תשע"ה יש לפתור את כל השאלות על דפים משובצים. רשמו את שמכם על כל אחד מהדפים הפתרונות יוגשו אחרי חופשת הפסח. מומלץ לכתוב דואר אלקטרוני, Whatspp כאשר נתקלים בקושי. מישהו

קרא עוד

רגשי משחק קלפים לפיתוח תקשורת רגשית ואמפתיה לזולת מטרות המשחק: להעלות את המודעות למגוון הרגשות הקיימים בנו ולתת להם ביטוי להבין כי כל אירוע מעורר קשת

רגשי משחק קלפים לפיתוח תקשורת רגשית ואמפתיה לזולת מטרות המשחק: להעלות את המודעות למגוון הרגשות הקיימים בנו ולתת להם ביטוי להבין כי כל אירוע מעורר קשת רגשי משחק קלפים לפיתוח תקשורת רגשית ואמפתיה לזולת מטרות המשחק: להעלות את המודעות למגוון הרגשות הקיימים בנו ולתת להם ביטוי להבין כי כל אירוע מעורר קשת רחבה של רגשות לעודד שיח ולהמשיג רגשות לתת למדריך בסיס

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 יעוץ פנג שואי לבית מאת: ניצה שטרויך ה. אדריכלות פנג שואי אסטרולוגיה סינית בייעוץ פנג שואי לבית יש כמה וכמה שכבות של עומק לתיקונים והפעלות לאיזון הבית ודייריו. הבסיס הוא הבגואה וכיווני שינה ישיבה נכונים

קרא עוד

אחריות קבוצתית

אחריות קבוצתית אחריות קבוצתית משך הפעולה: 56 דק' מטרות: 1. החניך יכיר בסוגים ומאפיינים שונים של קבוצות ובייחודיות קבוצת ח'. 2. החניך ילמד מהי אחריות קבוצתית לעומת אחריות אישית והצורך של הקבוצה בשתיהן למען השגת מטרותיה.

קרא עוד

ענף המלונאות

ענף המלונאות 1 מאי 4102 המלונאות ענף תקציר של בגידול החיובית המגמה נמשכה 4102 שנת של הראשון ברביע שיא נשבר 4102 שבשנת לאחר זאת לישראל, תיירים כניסות הנכנסת. בתיירות של בשיעור הראשון ברביע עלה התיירות במלונות הלינות

קרא עוד

פרויקט שורשים דמות

פרויקט שורשים דמות פרויקט שורשים דמות בחייכם אודות דמות פרק זה בעבודת השורשים יכלול מידע אודות הדמות שנבחרה מצד ההורים. הפרק יכיל תקציר רגיל ]רשות[ או מעוצב ]רשות[, טקסט ]חובה[, תמונות ]רשות אבל ]רשות [. רצוי מאוד[, אלבום-מצגת

קרא עוד

החינוך הגופני בבית הספר מה רצוי ? מהו מקומה ש המכללה?

החינוך הגופני בבית הספר מה רצוי ? מהו מקומה ש המכללה? חינוך גופני מתפיסת עולם לתוכנית לימודים המכללה ד"ר איתן אלדר האקדמית בוינגייט מה משפיע על תפיסת עולם של המורה? התנסות עבר )מה שהיה הוא שיהיה??( שירות צבאי תפיסה / הכתבה פוליטית גלובלית ומקומית מערכת הכשרה

קרא עוד

siud-introduction-sample-questions

siud-introduction-sample-questions מבוא לפסיכולוגיה שאלות לדוגמא מבנה המבחן המבחן יכלול: 18 שאלות סגורות כל שאלה= 4 נקודות סה"כ: 72 נקודות 4 שאלות פתוחות כל שאלה= 7 נקודות סה"כ: 28 נקודות (בחירה מתוך 22 שאלות) (בחירה מתוך 6 שאלות) שאלות

קרא עוד

תרגיל 5-1

תרגיל 5-1 תרגיל 1 יחסי העדפה, פונקציות תועלת, עקומות אדישות וקווי תקציב כל השאלות להלן מתייחסות לצרכן שהעדפותיו מוגדרות על סלי צריכה של שני מוצרים. העדפות אלה הן רציונאליות (ז"א, מקיימות את תכונות השלמות והטרנזיטיביות).

קרא עוד

טאליך

טאליך מנהל: קוסטין קנליס-אוליאר המרכז למוסיקה קאמרית: העונה ה- 30 תשע"ט 2018-19 ניהול מוסיקלי והפקה: ד"ר רז בנימיני Chamber Music Centre: 30 th Season 2018-19 Music Director: Dr. Raz Binyamini הסדרה הקאמרית

קרא עוד

הצעת חוק הבוררות (תיקון - ערעור על פסק בוררות), התשס"ז-2006

הצעת חוק הבוררות (תיקון - ערעור על פסק בוררות), התשסז-2006 א) ב) ג) ד) ס 1 הכנסת השבע-עשרה הצעת חוק של חברי הכנסת גדעון סער עמירה דותן פ// 1681/1 הצעת חוק הבוררות )תיקון- ערעור על פסק בוררות(, התשס"ז- 2008 הוספת סעיף 21 א 1. 1 בחוק הבוררות, תשכ"ח- 1968, אחרי סעיף

קרא עוד

HUJI Syllabus

HUJI Syllabus סילבוס תולדות המוסיקה - הסגנון הקלאסי במאה ה- 18 23352 - תאריך עדכון אחרון 07-10-2015 נקודות זכות באוניברסיטה העברית: 3 תואר:בוגר היחידה האקדמית שאחראית על הקורס:מוסיקולוגיה השנה הראשונה בתואר בה ניתן

קרא עוד

התפתחות שמיעתית ואנטומיה של האוזן

התפתחות שמיעתית ואנטומיה של האוזן התפתחות ש מיעתית ו אנטומיה ש ל האוזן מרצה: אלנה רזניק אפרכסת, אוזן ח יצ ו נ ית: עור תוף, אוזן תי כ ונה: תעלת שמע חיצו ני תת. חלל מלא אוו יר המכיל בת וכ ו שלוש עצמות שמ עע. חצוצרה אוסטיכי וס (צינור) ע ע"שש

קרא עוד

כמה מילים לפני שקופצים לתוך ה...ציור זוכרים? מרי פופינס קופצת עם הילדים לתוך הציורים, כמה מילות קסמים והם בפנים! וכמה קורה שם בפנים: הילולה, הרפתקה, ו

כמה מילים לפני שקופצים לתוך ה...ציור זוכרים? מרי פופינס קופצת עם הילדים לתוך הציורים, כמה מילות קסמים והם בפנים! וכמה קורה שם בפנים: הילולה, הרפתקה, ו כמה מילים לפני שקופצים לתוך ה...ציור זוכרים? מרי פופינס קופצת עם הילדים לתוך הציורים, כמה מילות קסמים והם בפנים! וכמה קורה שם בפנים: הילולה, הרפתקה, וגם כעסים וקינאה. אז תנו לי יד וקדימה קופצים, רק תזכרו

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation עיניים נוצצות אתגר קרת תוכן העלילה זה סיפור על ילדה שאהבה, יותר מהכל, דברים נוצצים. היתה לה שמלה עם נוצצים, וגרביים עם נוצצים, נעלי בלט עם נוצצים. ובובה כושית שקראו לה כריסטי, על שם העוזרת שלהם, עם נוצצים.

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation הנח את הפלאפון במרכז החדר סדנאות ליבה למאמנים משמעת עצמית מטרות הסדנה הקניית כלים לבניית משמעת עצמית אצל השחקנים הקניית כלים ליצירת מאמץ מרבי, ניהול רגשות ואיפוק מודל ערכי הליבה מיצוי עצמי משמעת עצמית

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation נקמתו של סבל יהושע בר יוסף התפתחות העלילה יום אחד ביקש זלמן התורכי מלמך שיעביר מהמחסן בצפת אל הכפר עין זיתים שלוש חביות ברזל, כבדות וריקות, דבר שקשה לבצע היות והדרך תלולה מאוד. למך תכנן דרך מיוחדת להוריד

קרא עוד

<4D F736F F D20E9ECE3E420E0E7FA20E5EEE8F8E9E420E0E7FA20E9F6E0E520E1E2F9ED20ECE8E9E5EC20F0E7EEE3>

<4D F736F F D20E9ECE3E420E0E7FA20E5EEE8F8E9E420E0E7FA20E9F6E0E520E1E2F9ED20ECE8E9E5EC20F0E7EEE3> ילדה אחת ומטריה אחת יצאו בגשם לטיול נחמד... פעילות במועדון בנושא חורף, המבוססת על השיר של דתיה בן דור - מילים ולחן. הפעילות מיועדת לילדים צעירים. את השיר והלחן אפשר למצוא באתר שירונט: http://www.shiron.net

קרא עוד

הנחיות הורדה ותפעול לספרים דיגיטלים. הוצאת כנרת, זמורה ביתן שמחה להגיש לכם, התלמידים, ספר דיגיטלי. הספרים עצמם הינם בקבצי PDF הניתנים להורדה ללא עלות

הנחיות הורדה ותפעול לספרים דיגיטלים. הוצאת כנרת, זמורה ביתן שמחה להגיש לכם, התלמידים, ספר דיגיטלי. הספרים עצמם הינם בקבצי PDF הניתנים להורדה ללא עלות הנחיות הורדה ותפעול לספרים דיגיטלים. הוצאת כנרת, זמורה ביתן שמחה להגיש לכם, התלמידים, ספר דיגיטלי. הספרים עצמם הינם בקבצי PDF הניתנים להורדה ללא עלות וללא צורך ברישום לאתר למשתמשי סדרת פשוט חשבון. בספרים:

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation : עדכון ממשקים, פעולות וחובות שימוש הדרכה לסוכנים אפריל 2018 26 אפריל 18 עדכון, עדכון עדכון, ב 29.4.2018 יכנס לתוקף עדכון של חוזר מידע ונתונים בשוק הפנסיוני" ובבקשות שניתן להגיש באמצעות המסלקה. "מבנה אחיד

קרא עוד

בארץ אחרת

בארץ אחרת בארץ אחרת כתבה טל ניצן איירה כנרת גילדר הוצאת עם עובד בע"מ 3112 על הספר זהו סיפור על ילדה שמגיעה יחד עם הוריה לעיר גדולה בארץ ארץ חדשה. הסיפור כתוב בגוף ראשון ומתאר חוויות ראשונות מן העיר הגדולה: גודלה

קרא עוד

תמצית סיכום ממצאי הסקר האחד עשר העוקב אחר דעת הציבור על רמת השירות ותפקוד מערכת הבריאות שולי ברמלי-גרינברג, מאיירס-ג'וינט-מכון ברוקדייל עוקב כבר מאז ת

תמצית סיכום ממצאי הסקר האחד עשר העוקב אחר דעת הציבור על רמת השירות ותפקוד מערכת הבריאות שולי ברמלי-גרינברג, מאיירס-ג'וינט-מכון ברוקדייל עוקב כבר מאז ת תמצית סיכום ממצאי הסקר האחד עשר העוקב אחר דעת הציבור על רמת השירות ותפקוד מערכת הבריאות שולי ברמלי-גרינברג, מאיירס-ג'וינט-מכון ברוקדייל עוקב כבר מאז תמר מדינה-הרטום ואלכסיי בלינסקי 1995 אחר תפקוד מערכת

קרא עוד

Microsoft Word - Fruit Council Regulation-1976, Dinim v.15 p doc

Microsoft Word - Fruit Council Regulation-1976, Dinim v.15 p doc ו( תקנות מועצת הפירות (ייצור ושיווק) (סדרי דין בפני ועדת קנסות), התשל"ו- 19761 בתוקף סמכותי לפי סעיף ( 48 לחוק מועצת הפירות (ייצור ושיווק), התשל"ג- 1973 (להלן - החוק), ובתוקף שאר הסמכויות הנתונות לי לפי

קרא עוד

Microsoft Word - beayot hespek 4 pitronot.doc

Microsoft Word - beayot hespek 4 pitronot.doc בעיות מילוליות - בעיות הספק.6 פתרון: נסמן: מספר המכשירים שתיקן טכנאי א' בשעה אחת (קצב עבודתו). ( ) כל אחד מהטכנאים תיקן מספר המכשירים שתיקן טכנאי ב' בשעה אחת (קצב עבודתו). 0 מכשירים, לכן: 0 שעות משך זמן

קרא עוד

חינוך לשוני הוראת קריאה: נקודת מבט של הערכה: מהן הסוגיות שבהן ידע מחקרי עשוי לסייע בעיצוב מדיניות ועשייה?

חינוך לשוני הוראת קריאה:  נקודת מבט של הערכה: מהן הסוגיות שבהן ידע מחקרי עשוי לסייע בעיצוב מדיניות ועשייה? חינוך לשוני שפה ערבית סוגיות שבהן ידע מחקרי עשוי לסייע בעיצוב מדיניות ועשייה - נקודת מבט של הערכה מפגש לימודי 7.7.2011 אימאן עואדיה מנהלת תחום מבחנים בערבית - הרשות הארצית 2011# 1 מהי? היא הגוף המוביל

קרא עוד

ה ש ל מ ת מ ש פ ט ים ש א ל ה מ ס פ ר 1: ע ד ן ש ל מ כ ב י ת ל אב יב ב כ ד ור ס ל, ו ל כ ן מ ק פ יד ל ל כ ת ה ק ב וצ ה כ ש מ ת אפ ש ר ל ו. ל מ ש ח ק י

ה ש ל מ ת מ ש פ ט ים ש א ל ה מ ס פ ר 1: ע ד ן ש ל מ כ ב י ת ל אב יב ב כ ד ור ס ל, ו ל כ ן מ ק פ יד ל ל כ ת ה ק ב וצ ה כ ש מ ת אפ ש ר ל ו. ל מ ש ח ק י ה ש ל מ ת מ ש פ ט ים ש א ל ה מ ס פ ר 1: ע ד ן ש ל מ כ ב י ת ל אב יב ב כ ד ור ס ל, ו ל כ ן מ ק פ יד ל ל כ ת ה ק ב וצ ה כ ש מ ת אפ ש ר ל ו. ל מ ש ח ק י א. ש ח ק ן ב. ת ומ ך ג. ש ומ ר ד. א וה ד ה.ע וב ד ש

קרא עוד

קריית החינוך ע"ש עמוס דה שליט חטיבה עליונה סיכום מחצית א' שכבת י"א הסתיימה לה המחצית הראשונה, בשנה מאתגרת - שנת בגרויות ראשונה לשכבה. במקביל ללימודים

קריית החינוך עש עמוס דה שליט חטיבה עליונה סיכום מחצית א' שכבת יא הסתיימה לה המחצית הראשונה, בשנה מאתגרת - שנת בגרויות ראשונה לשכבה. במקביל ללימודים סיכום מחצית א' שכבת י"א הסתיימה לה המחצית הראשונה, בשנה מאתגרת - שנת בגרויות ראשונה לשכבה. במקביל ללימודים נערכו מגוון פעילויות ואירועים שתיבלו את הלימודים והכינו את התלמידים לקראת העתיד. לימודים - בסוף

קרא עוד

בהמשך לאירועי "צעדת השיבה הגדולה" מנסים פעילים אנטי-ישראלים באירופה לארגן משט לרצועת עזה (תמונת מצב ראשונית)

בהמשך לאירועי צעדת השיבה הגדולה מנסים פעילים אנטי-ישראלים באירופה לארגן משט לרצועת עזה (תמונת מצב ראשונית) ארגון סיוע תורכי המקיים פעולות הומניטאריות ברחבי העולם, ה מ ס י י ע, חסין אורוכ,, בהמשך לאירועי " צעדת השיבה הגדולה" מנסים פעילים אנטי- ישראלים באירופה לארגן משט לרצועת ע ז ה ) תמונת מצב ראשונית) 29 2018

קרא עוד

קרן מלגות לחיילים בודדים באוניברסיטת תל אביב ע"ש שון כרמלי ז"ל יוזמה של בית הספר למדע המדינה, ממשל ויחסים בינלאומיים

קרן מלגות לחיילים בודדים באוניברסיטת תל אביב עש שון כרמלי זל יוזמה של בית הספר למדע המדינה, ממשל ויחסים בינלאומיים קרן מלגות לחיילים בודדים באוניברסיטת תל אביב ע"ש שון כרמלי ז"ל יוזמה של בית הספר למדע המדינה, ממשל ויחסים בינלאומיים "החיילים הבודדים הם מופת לחברה הישראלית... החיילים הבודדים אינם לבד." רא"ל דן חלוץ,

קרא עוד

מועד: א בחינה סופית במתמטיקה דיסקרטית משך הבחינה: 2 1 שעות מרצה: פרופ' תאופיק מנסור תאריך: סמסטר: א תשע"ח m 2 הוראות לנבחן: )1( הבחינה מו

מועד: א בחינה סופית במתמטיקה דיסקרטית משך הבחינה: 2 1 שעות מרצה: פרופ' תאופיק מנסור תאריך: סמסטר: א תשעח m 2 הוראות לנבחן: )1( הבחינה מו מועד: א בחינה סופית במתמטיקה דיסקרטית משך הבחינה: 2 1 שעות מרצה: פרופ' תאופיק מנסור תאריך: 26.01.2018 2 סמסטר: א תשע"ח m 2 הוראות לנבחן: )1( הבחינה מורכבת מ- 6 שאלות. כל שאלה מזכה ב- 20 נקודות כך הנקודות

קרא עוד

שאלון אבחון תרבות ארגונית

שאלון אבחון תרבות ארגונית שאלון: אבחון תרבות ארגונית על פי : Cameron, E. and Quinn, R. Diagnosing and changing organizational culture Edison Wesley 1999. 1 לפניך שש שאלות הנוגעות לאבחון תרבות ארגונית. בכל שאלה מוצגים ארבעה איפיונים

קרא עוד

Engage חשיפה ראשונית לפרויקט אירופאי ייחודי הקניית כלים למעורבות פעילה בנושאי מדע-חברה לכלל אזרחי העתיד חזית המדע והטכנולוגיה אוריינות מדעית לחיים שית

Engage חשיפה ראשונית לפרויקט אירופאי ייחודי הקניית כלים למעורבות פעילה בנושאי מדע-חברה לכלל אזרחי העתיד חזית המדע והטכנולוגיה אוריינות מדעית לחיים שית Engage חשיפה ראשונית לפרויקט אירופאי ייחודי הקניית כלים למעורבות פעילה בנושאי מדע-חברה לכלל אזרחי העתיד חזית המדע והטכנולוגיה אוריינות מדעית לחיים שיתוף פעולה בין מורים שיח טיעוני (ארגומנטציה) בקרב תלמידים

קרא עוד

أكاديمية القاسمي كلية أكاديمية للتربية אקדמיית אלקאסמי מכללה אקדמית לחינוך שאלון שביעות רצון בהוראה זועבי מחמוד, 1992

أكاديمية القاسمي كلية أكاديمية للتربية אקדמיית אלקאסמי מכללה אקדמית לחינוך שאלון שביעות רצון בהוראה זועבי מחמוד, 1992 שאלון שביעות רצון בהוראה זועבי מחמוד, 1992 הקשר בין מנהיגות המנהל של בית הספר לבין הרגשתם של המורים ו תפקודם בכיתה במערכת החינוך הערבית בישראל מאת : מחמוד זועבי בהדרכת : ד"רציפורה שכטמן ד"ר מיכאל כץ עבודת

קרא עוד

Algorithms Tirgul 1

Algorithms Tirgul 1 - מעגלי אוילר ומסלולי אוילר תרגול 1 חידה: האם אפשר לצייר את הציורים הבאים בלי להרים את העיפרון מהנייר? 1 קצת אדמיניסטרציה אופיר פרידלר ophir.friedler@gmail.com אילן כהן - ilanrcohen@gmail.com שעות קבלה

קרא עוד

Microsoft Word - PLO Charter doc

Microsoft Word - PLO Charter doc [מתוך "האמנה הפלסטינית ומשמעותה" מאת פרופ' יהושע הרכבי, ירושלים, פברואר 1971] שם האמנה האמנה הפלסטינית 1968 אמנה זו תיקרא "האמנה הלאומית הפלסטינית" (אלמית'אק אלווטני אלפלסטיני). סעיף ראשון: פלסטין היא

קרא עוד

מערך פעולה

מערך פעולה מטרות: 0( החניך יבין את המושג "הגשמה". )4 )2 מערך פעולה נושא: במעלה הפרמידה החניך ילמד מהי הפירמידה של מאסלו ויטיל ספק בקונוטציה למושג- "הגשמה עצמית". החניך יסיק כי הגשמה עצמית קשורה בד בבד בעשייה חברתית.

קרא עוד

הפרטיזן שנפל בערבות הנגב – גילגולו של ניגון

הפרטיזן שנפל בערבות הנגב – גילגולו של ניגון 1 הפרטיזן שנפל בערבות הנגב גלגולו של ניגון טלילה אלירם החברה הישראלית היא חברה רב תרבותית ; התרבות הישראלית בכלל ותרבות המוסיקה, במיוחד המוסיקה הפופולרית, בפרט משקפת עדיין גם כיום חלק מהקונפליקטים הפנימיים

קרא עוד

יוהן סבסטיאן באך והמוזיקה האמנותית בישראל יהודית כהן כאשר הוחלט ברשות השידור לפתוח את השידורים בימי האבל על רצח יצחק רבין בתשע תיבות הפתיחה של ה Dei A

יוהן סבסטיאן באך והמוזיקה האמנותית בישראל יהודית כהן כאשר הוחלט ברשות השידור לפתוח את השידורים בימי האבל על רצח יצחק רבין בתשע תיבות הפתיחה של ה Dei A יוהן סבסטיאן באך והמוזיקה האמנותית בישראל כאשר הוחלט ברשות השידור לפתוח את השידורים בימי האבל על רצח יצחק רבין בתשע תיבות הפתיחה של ה Dei Agnus )'שה האלוהים'( 1 מתוך המיסה בסי מינור של באך, היה בכך משום

קרא עוד

מצגת של PowerPoint

מצגת של PowerPoint פותחים את שנת הלימודים בבן גוריון רחובות שנת הלימודים החלה באווירה נינוחה, נעימה ומכילה. בכל כיתות בית הספר החלו בפעילויות הכרות. כמו כן, מורות בית הספר הציגו את התכנים הנלמדים בכל כיתה ובכל מקצוע, את

קרא עוד

תקנון לדרגות קידום מורה בכיר/מרצה/מרצה בכיר/ מרצה בכיר א' מכללת אלקאסמי 3102/3102 תשע"ד ועדת המינויים המוסדית

תקנון לדרגות קידום מורה בכיר/מרצה/מרצה בכיר/ מרצה בכיר א' מכללת אלקאסמי 3102/3102 תשעד ועדת המינויים המוסדית תקנון לדרגות קידום מורה בכיר/מרצה/מרצה בכיר/ מרצה בכיר א' מכללת אלקאסמי 3102/3102 תשע"ד ועדת המינויים המוסדית 1. כללי מטרת הכללים להנהגת דרגות קידום היא לקדם את המעמד האקדמי של המוסדות האקדמיים להכשרת

קרא עוד

Microsoft Word

Microsoft Word הצעות לפעילות הגיל הרך לט"ו בשבט קיבצנו להלן הצעות לכמה פעילויות פשוטות ומהנות לט"ו בשבט: דפי צביעה העוסקים בטבע ובנטיעות א) דף עצים לגזירה והדבקה מהקטן לגדול ב) סיפור לט"ו בשבט מאת דתיה בן דור ג) סיפור

קרא עוד

Microsoft PowerPoint - TeacherShortcoming_Goldstein

Microsoft PowerPoint - TeacherShortcoming_Goldstein שילוב טכנולוגיות מידע בהכשרת מורים ד"ר אולז'ן גולדשטיין מכון מופ"ת ומכללת קיי 1 נושאים לאילו מטרות משלבים טכנולוגיות מידע בהכשרת מורים? כיצד מורי המורים משלבים בהוראה את טכנולוגיות מידע? כיצד מכשירים את

קרא עוד

כנס הסברה בנושא ההוסטל

כנס הסברה בנושא ההוסטל כנס הסברה בנושא ההוסטל 8/7/2018 1 תחילת האירוע 25/5/18 למועצה המקומית ולתושבים נודע לראשונה על הקמת הוסטל לדרי רחוב ונפגעי התמכרויות מפרסומים ברשתות החברתיות ולא בעדכון מסודר. מיקומו: שדרות בן גוריון 5,

קרא עוד

סקירה שבועית מאת דני דניאל 26/12/2017 מדד תל בונד 16 תל בונד 06 תל בונד 06 תל בונד שקלי תל בונד צמודות-יתר תל בונד תשו

סקירה שבועית מאת דני דניאל 26/12/2017 מדד תל בונד 16 תל בונד 06 תל בונד 06 תל בונד שקלי תל בונד צמודות-יתר תל בונד תשו סקירה שבועית מאת דני דניאל 26/12/2017 danny.daniel@discountbank.co.il תל בונד 16 תל בונד 06 תל בונד 06 תל בונד שקלי תל בונד צמודות-יתר תל בונד תשואות תל בונד ריבית משתנה מח"מ ממוצע מרווח ממשלתי תשואה פנימית

קרא עוד

Microsoft Word - teachmodel1.doc

Microsoft Word - teachmodel1.doc דגמי הוראה תכנון שיעור נושא השיעור: אסטרטגיות לחישוב נפח תיבה כיתה: ד נושא בתכנית הלימודים: נפח תיבה (עמוד 92) מיומנויות מתכנית הלימודים: פיתוח ראייה מרחבית - קשרים בין מודל דו-ממדי למודל תלת-ממדי והתנסות

קרא עוד

Microsoft PowerPoint - מפגש דבורה הרפז

Microsoft PowerPoint - מפגש דבורה הרפז יום עיו ן רכ זי/ תו עב רית: הבנת הנק ר א, הבעה ולשון 17.11.09 ל' חשון תש"ע ברוכ ים/ תו המצטר פים/ תו רכ זות חד שות רכ זות בבתי ספר ח דשים ד עולות קומה ב/מרש ת אור ט י שר אל: "ר נו ר ית גנץ אבישג גורדון

קרא עוד

<4D F736F F D20FAE6E4202D20E2F8F1E420F1E5F4E9FA20E0E7F8E5F0E4202D20EEFAE5F7EF2E646F63>

<4D F736F F D20FAE6E4202D20E2F8F1E420F1E5F4E9FA20E0E7F8E5F0E4202D20EEFAE5F7EF2E646F63> אוניברסיטת בר-אילן "אני מנגן מה אתה מנגן?" סיווגם ופרשנותם של אלתורים מוסיקליים של ילדי PDD בתפקוד גבוה טלי גוטפריד עבודה זו מוגשת כחלק מהדרישות לשם קבלת תואר מוסמך במסגרת המגמה לתרפיה במוסיקה במחלקה למוסיקה

קרא עוד

סיכום האירועים בגבול רצועת עזה 21 באוקטובר 2018 ב- 17 ב א ו ק ט ו ב ר 2018 כ ל ל י ש ו ג ר ו ש ת י ר ק ט ו ת ל ע ב ר י ש ר א ל. א ח ת מ ש ת י ה ר ק ט

סיכום האירועים בגבול רצועת עזה 21 באוקטובר 2018 ב- 17 ב א ו ק ט ו ב ר 2018 כ ל ל י ש ו ג ר ו ש ת י ר ק ט ו ת ל ע ב ר י ש ר א ל. א ח ת מ ש ת י ה ר ק ט סיכום האירועים בגבול רצועת עזה 21 באוקטובר 2018 ב- 17 ב א ו ק ט ו ב ר 2018 כ ל ל י ש ו ג ר ו ש ת י ר ק ט ו ת ל ע ב ר י ש ר א ל. א ח ת מ ש ת י ה ר ק ט ו ת, ש נ ש א ו כ מ ו ת ג ד ו ל ה ש ל ח ו מ ר נ פ ץ,

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation הקלטה עצמית באמצעות Tablet PC תמצית פעילות 2009-2014 הטמעת אוטומציה מלאה ב- 2015 מדור טכנולוגיות למידה וייעוץ מערך המחשוב אב"ג הקלטה עצמית באמצעות Tablet PC הסבר על השיטה יתרונות וחסרונות תמצית פעילות

קרא עוד

צו ארנונה 1997

צו ארנונה 1997 1 צו ארנונה 2018 בתוקף סמכותה לפי חוק ההסדרים במשק המדינה )תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב(, התשנ"ג 1992 והתקנות שהותקנו על פי כל דין, מחליטה בזה המועצה האזורית זבולון )להלן: "המועצה"( בישיבתה ביום 19.6.2017

קרא עוד

סרגל כלים ל-Outlook או לExplorer- מדריך למשתמש

סרגל כלים  ל-Outlook  או לExplorer- מדריך למשתמש סרגל כלים ל- Outlook או ל Explorer- מדריך למשתמש 1 כני ס ה ו י צ יאה מהמערכת לכניסה יש ללחוץ על צלמית "כניסה למע רכת" ליציאה יש ללחוץ פעם נוספת לק בלת הצ למית סרגל כלים לדפד פ ן מסוג Explorer או Firefox

קרא עוד

המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דיו ילין

המכללה האקדמית לחינוך עש דיו ילין ירושלים, אייר, תשע"ה למנהלי בתי הספר ולרכזי ומורי המתמטיקה שלום רב אנו מבקשים לעניין אתכם בתכנית " הכשרת מורים להוראת תלמידים ברוכי כישרון במתמטיקה ובמדע ומסגרת לטיפוח תלמידים ברוכי כישרון במתמטיקה ובמדע"

קרא עוד

מצגת איחוד.pptx

מצגת איחוד.pptx !אורנית מאוזנת - מתנגדים לאיחוד נלחמים על הבית - פקודת מבצע רקע.מתוכנית איחודים ברמה הארצית אשר כללה עשרות ערים ומועצות נותר רק איחוד יישובי שער השומרון על הפרק.יודעי דבר מספרים כי שר הפנים יחד עם רוה

קרא עוד

מ א ר ג נ י 1 ב א ת ו נ ה, 10 ב מ א י 2018 אירועי " צעדת השיבה הגדולה", הצפויים להגיע לשיאם ב- 14 וב- 15 במאי, יכללו להערכתנו ניסיונות פריצה המונית לש

מ א ר ג נ י 1 ב א ת ו נ ה, 10 ב מ א י 2018 אירועי  צעדת השיבה הגדולה, הצפויים להגיע לשיאם ב- 14 וב- 15 במאי, יכללו להערכתנו ניסיונות פריצה המונית לש מ א ר ג נ י 1 ב א ת ו נ ה, 10 ב מ א י 2018 אירועי " צעדת השיבה הגדולה", הצפויים להגיע לשיאם ב- 14 וב- 15 במאי, יכללו להערכתנו ניסיונות פריצה המונית לשטח ישראל, מלויים במעשי אלימות ויתכן גם טרור במינון

קרא עוד

8 ימים תאריך יציאה: צוות ההדרכה: תאריך חזרה: מיכאל בר אל - אדריכל מוסמך הטכניון, בוגר ביה"ס לתיירות שליד אוניברסיטת חיפה. יליד ר

8 ימים תאריך יציאה: צוות ההדרכה: תאריך חזרה: מיכאל בר אל - אדריכל מוסמך הטכניון, בוגר ביהס לתיירות שליד אוניברסיטת חיפה. יליד ר 8 ימים תאריך יציאה: 16.09.2019 צוות ההדרכה: תאריך חזרה: 23.09.2019 מיכאל בר אל - אדריכל מוסמך הטכניון, בוגר ביה"ס לתיירות שליד אוניברסיטת חיפה. יליד רומניה ובקיא בשפתה, תרבותה ומנהגיה. "טייל בנשמתו" וצלם

קרא עוד

ברזי מטבח המים זורמים ושוטפים ירקות טריים, נשפכים לקדרה, נמזגים לקומקום שירתח. בחרו ברז שיעשה את תענוג המים מושלם גם במטבח

ברזי מטבח המים זורמים ושוטפים ירקות טריים, נשפכים לקדרה, נמזגים לקומקום שירתח. בחרו ברז שיעשה את תענוג המים מושלם גם במטבח ברזי מטבח המים זורמים ושוטפים ירקות טריים, נשפכים לקדרה, נמזגים לקומקום שירתח. בחרו ברז שיעשה את תענוג המים מושלם גם במטבח Pull Down 302869 אוורסט ברז פרח 45 0 מזלף נשלף כלפי מטה 303369 נפטון סטיק ברז

קרא עוד

ע( אהרן איסרס חבר מועצת העיר חולון ביתנו רח' חנקין 42, חולון פקס: (, טלפונים: (ב) דואר אלקטרוני: iswi

ע( אהרן איסרס חבר מועצת העיר חולון ביתנו רח' חנקין 42, חולון פקס: (, טלפונים: (ב) דואר אלקטרוני: iswi ע( אהרן איסרס חבר מועצת העיר חולון ביתנו רח' חנקין 42, חולון 58283 פקס: 09-8851969 (,09-8851970 09-8639464 טלפונים: (ב) 03-5041412 דואר אלקטרוני: iswima@bezeqint.net סלולרי: 050-2333122 052-3866616, 18.2.08

קרא עוד

מכשירי שמיעה ואביזרי עזר לשמיעה מה כדאי לדעת עליהם? 1

מכשירי שמיעה ואביזרי עזר לשמיעה מה כדאי לדעת עליהם? 1 מכשירי שמיעה ואביזרי עזר לשמיעה מה כדאי לדעת עליהם? 1 הקדמה ירידה בשמיעה יכולה להתבטא בדרגות חומרה שונות, החל מירידה קלה בשמיעה ועד חירשות עמוקה. קיימות פגיעות שונות )מכנית, או עצבית- תחושתית(, הנגרמות

קרא עוד

דף נגזרות ואינטגרלים לשאלון 608 כללים למציאת נגזרת של פונקציה: n 1. y' n x n, y הנגזרת x.1 נכפול בחזקה )נרשום אותה משמאל ל- (. x א. נחסר אחד מהחזקה. ב

דף נגזרות ואינטגרלים לשאלון 608 כללים למציאת נגזרת של פונקציה: n 1. y' n x n, y הנגזרת x.1 נכפול בחזקה )נרשום אותה משמאל ל- (. x א. נחסר אחד מהחזקה. ב דף נגזרות ואינטגרלים לשאלון 608 כללים למציאת נגזרת של פונקציה: n n n, y הנגזרת נכפול בחזקה )נרשום אותה משמאל ל- ( א נחסר אחד מהחזקה ב 7 y כאשר גוזרים כופלים בחזקה, 7 כלומר נרשום אותה משמאל ל-, ובחזקה של

קרא עוד

הורות אחרת

הורות אחרת המרכז להורות אחרת הורות משותפת רחלי בר-אור גידי שביט טל. 053-4266496 Horut.acheret@gmail.com אתר המרכז www.alp.org.il המרכז להורות אחרת הוקם ע"י רחלי בר אור וגידי שביט ב 1994, נכון לינואר 2017 נולדו במסגרת

קרא עוד

Microsoft Word - beayot tnua 3 pitronot.doc

Microsoft Word - beayot tnua 3 pitronot.doc ק( בעיות מילוליות - בעיות תנועה.7 פתרון: א. נסמן : קמ"ש קמ"ש מהירותו של הולך הרגל. מהירותו של רוכב האופניים. משך זמן הליכתו של הולך הרגל מקיבוץ א' לקיבוץ ב'. משך זמן רכיבתו של רוכב האופניים מקיבוץ א' לקיבוץ

קרא עוד

HUJI Syllabus

HUJI Syllabus סילבוס משפט גרמני אזרחי - 62311 תאריך עדכון אחרון 04-08-2016 נקודות זכות באוניברסיטה העברית: 2 תואר:בוגר היחידה האקדמית שאחראית על הקורס:משפטים השנה הראשונה בתואר בה ניתן ללמוד את הקורס: 0 סמסטר:סמסטר

קרא עוד

לא טוב היות האדם לבדו

לא טוב היות האדם לבדו לא טוב היות האדם לבדו מטרה: עבודה יצירתית בעקבות לימוד פרק ב' בבראשית, ומתוך כך הטמעת הפרשנות שנלמדה וחשיבה על פרשנות אישית, מקורית. מהלך: לאחר לימוד פרשנים שונים על פסוק זה, התבקשו התלמידות, כמשימה לבית

קרא עוד

פשוט חשבון כיתה ו - ספר שני שם תלמיד: שם מורה: דואר אלקטרוני תלמיד: דואר אלקטרוני מורה: תאריך הגשה: ציון: דפי עבודה מקוונים - כיתה ו', ספר שני, יחידה

פשוט חשבון כיתה ו - ספר שני שם תלמיד: שם מורה: דואר אלקטרוני תלמיד: דואר אלקטרוני מורה: תאריך הגשה: ציון: דפי עבודה מקוונים - כיתה ו', ספר שני, יחידה פשוט חשבון כיתה ו - ספר שני שם תלמיד: שם מורה: דואר אלקטרוני תלמיד: דואר אלקטרוני מורה: תאריך הגשה: ציון: דפי עבודה מקוונים - כיתה ו', ספר שני, יחידה 2. פתרו את השאלות, לחוד או בזוגות. תעדו את דרך הפתרון.

קרא עוד

Microsoft PowerPoint - נשים.ppt

Microsoft PowerPoint - נשים.ppt השתתפות נשים בתהל יך בניית מבנה המגורים של הב דואים המתעיירים: מגמות ותהליכים מריה גקר ואבינועם מאיר המחלקה לגיאוגרפיה ופיתוח סביבתי, אוניברסיטת בן גוריון בנגב, באר שבע, 84105 עם המעבר לאורח חיים אורבאני

קרא עוד

25974_sgira.indd

25974_sgira.indd סינמה סיטי גלילות כל הנושאים שמעניינים אותך: תוכן העניינים: קורסים בסינמה סיטי - צומת גלילות, רמת השרון אמנות עמוד אמנות פלסטית/ מוסיקה/ קולנוע 7 כוכבי האמנות של ה"בארוק הסוער" 8 המיתולוגיה היוונית- בראי

קרא עוד

המשברים מאז 2007

המשברים מאז 2007 המשבר הפיננסי העולמי GFC: הרקע מקור עיקרי: דו"ח ועדת החקירה הממלכתית האמריקאית (2011) לגבי הסיבות להתרחשות המשבר Source: National Commission Inquiry Report, 2011 המגזר הפיננסי האמריקאי טרם המשבר: בנקאות

קרא עוד

Microsoft Word - tips and tricks - wave 5.doc

Microsoft Word - tips and tricks - wave 5.doc - טיפים וטריקים Samsung S8500 Wave שקע אוזניות רמקול שקע כניסת USB חיישן תאורה מצלמה קדמית מקש נעילה לחצני הגברת / הנמכת השמע מקש המצלמה מקש SEND מקש,END כיבוי / הדלקה מקש התפריט 1 תפעול כללי < הקש את

קרא עוד

תוכנה חופשית מאחורי הקלעים? על סדר היום: קצת על עצמי מה זאת תוכנה חופשית? ההיסטוריה של תוכנה חופשית כיצד תוכנה חופשית משתלבת בשוק התוכנה היתרונות של ת

תוכנה חופשית מאחורי הקלעים? על סדר היום: קצת על עצמי מה זאת תוכנה חופשית? ההיסטוריה של תוכנה חופשית כיצד תוכנה חופשית משתלבת בשוק התוכנה היתרונות של ת תוכנה חופשית מאחורי הקלעים? על סדר היום: קצת על עצמי מה זאת תוכנה חופשית? ההיסטוריה של תוכנה חופשית כיצד תוכנה חופשית משתלבת בשוק התוכנה היתרונות של תוכנה חופשית. דוגמאות מהשטח 1 ליאור קפלן 30/11/05 קצת

קרא עוד

<4D F736F F D20E9F8E5F9ECE9ED2C20F8E72720E4E2E3E5E320E4E7EEE9F9E920312C20E2F0E920E9ECE3E9ED2E646F63>

<4D F736F F D20E9F8E5F9ECE9ED2C20F8E72720E4E2E3E5E320E4E7EEE9F9E920312C20E2F0E920E9ECE3E9ED2E646F63> מהדורה 04 18.01.10 עמוד 1 מתוך 7 שם הטופס: דוח בדיקה RF מספר דוח - 20345 לכבוד מס' טופס: טה- 0103 כ"א אדר תש"ע 07 מרץ 2010 מר עמירם רותם כיכר ספרא 13 ירושלים 94141 רכז תכנון וקרינה סביבתית מר עמירם רותם

קרא עוד

HUJI Syllabus

HUJI Syllabus סילבוס תולדות המוסיקה - העת העתיקה וימי-הביניים - 23120 תאריך עדכון אחרון 05-07-2016 נקודות זכות באוניברסיטה העברית: 4 תואר:בוגר היחידה האקדמית שאחראית על הקורס:מוסיקולוגיה השנה הראשונה בתואר בה ניתן ללמוד

קרא עוד

סדרה חשבונית והנדסית

סדרה חשבונית והנדסית .2 סדרות חשבוניות וסדרות הנדסיות n = 5 טבעי על-ידי כלל הנסיגה: + = an + 3. סדרה מוגדרת לכל n רשמו את ארבעת האיברים הראשונים בסדרה. הסבירו מדוע הסדרה הנתונה היא סדרה חשבונית עולה. מצאו את האיבר ה- 57 בסדרה.

קרא עוד

מטלת סיום שם הקורס: מורי מורים "עברית על הרצף" מוגשת ל- ד"ר האני מוסא תאריך הגשה: מגישה: זייד עביר יסודי ספר בית קחאוש אלפחם אום 1

מטלת סיום שם הקורס: מורי מורים עברית על הרצף מוגשת ל- דר האני מוסא תאריך הגשה: מגישה: זייד עביר יסודי ספר בית קחאוש אלפחם אום 1 מטלת סיום שם הקורס: מורי מורים "עברית על הרצף" מוגשת ל ד"ר האני מוסא תאריך הגשה: 10.10.2016 מגישה: זייד עביר יסודי ספר בית קחאוש אלפחם אום 1 הקדמה רכישתה של שפה שניה או זרה היא תופעה לשונית פסיכולוגית,

קרא עוד

מסע מדע ו - מסע ברכב שטח ביבשות רחוקות

מסע מדע ו - מסע ברכב שטח ביבשות רחוקות הנחיות הורדה ותפעול לספרים דיגיטלים. הוצאת כנרת, זמורה ביתן שמחה להגיש לכם, התלמידים, ספר דיגיטלי. הספרים עצמם הינם בקבצי PDF הניתנים להורדה ללא עלות וללא צורך ברישום לאתר למשתמשי סדרת פשוט חשבון. בספרים:

קרא עוד

שחזור מבחן יסודות הביטוח – מועד 12/2016

שחזור מבחן יסודות הביטוח – מועד 12/2016 שחזור בחינה יסודות הביטוח מועד 2202/21 לפניכם שחזור מבחן יסודות הביטוח מועד 2202/21. השאלות מבוססות על שחזור התלמידים. תודה לכל אלו שתרמו בביצוע השחזור. במידה והנכם זוכרים שאלות נוספות ו 0 או דיוק טוב

קרא עוד

1 מבחן משווה בפיסיקה כיתה ז' משך המבחן 90 דקות מבנה השאלון : שאלון זה כולל 4 שאלות עליך לענות על כולן.כתוב את הפתרונות המפורטים בדפים נפרדים וצרף אותם

1 מבחן משווה בפיסיקה כיתה ז' משך המבחן 90 דקות מבנה השאלון : שאלון זה כולל 4 שאלות עליך לענות על כולן.כתוב את הפתרונות המפורטים בדפים נפרדים וצרף אותם 1 מבחן משווה בפיסיקה כיתה ז' משך המבחן 90 דקות מבנה השאלון : שאלון זה כולל 4 שאלות עליך לענות על כולן.כתוב את הפתרונות המפורטים בדפים נפרדים וצרף אותם בהגשה לטופס המבחן. חומרי עזר: 1.מחשבון. נספח הנוסחאות

קרא עוד

أكاديمية القاسمي كلية أكاديمية للتربية אקדמיית אלקאסמי מכללה אקדמית לחינוך שאלון מוטיבציה פנימית סטופ-הראל, 2002

أكاديمية القاسمي كلية أكاديمية للتربية אקדמיית אלקאסמי מכללה אקדמית לחינוך שאלון מוטיבציה פנימית סטופ-הראל, 2002 שאלון מוטיבציה פנימית סטופ-הראל, 00 מדוע יורדת המוטיבציה הפנימית ללמידה? הבדלים בין בתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים במוטיבציה פנימית ובמשתנים המקושרים אליה מאת : אורית סטופ-הראל בהדרכת : ד"ר ג'ני קורמן

קרא עוד

תוצאות סופיות מבחן אלק' פיקוד ובקרה קיץ 2014

תוצאות סופיות מבחן  אלק' פיקוד ובקרה קיץ  2014 תוצאות סופיות למערכות אלק' פיקוד ובקרה להנדסאים וטכנאים מועד קיץ תשע"ד 7/2014 פותר המבחן: מתי דוד למרות מאמצי לפתור נכון, יתכן ונפלו טעויות בפתרון, אשמח לקבל הערותיכם בדוא"ל : @hotmail.com ההצלחה שלי היא

קרא עוד

מוסיקה 2015 / 2016 המנוי הקלאסי של אלמא צלם: איתי סיקולסקי

מוסיקה 2015 / 2016 המנוי הקלאסי של אלמא צלם: איתי סיקולסקי מוסיקה 2015 / 2016 המנוי הקלאסי של אלמא צלם: איתי סיקולסקי צלם: איתי סיקולסקי "מן היפים באולמות ישראל, אם לא היפה שבהם" חגי חיטרון, הארץ אולם אלמא ידידות וידידים יקרים, מרכז האמנויות אלמא בזכרון יעקב פותח

קרא עוד

סיכום תערוכת התיירות IMTM חדשות חדשות ידיעות אחרונות יומן ערוץ Ynet דה מרקר

סיכום תערוכת התיירות IMTM חדשות חדשות ידיעות אחרונות יומן ערוץ Ynet דה מרקר סיכום תערוכת התיירות 9-10.02.2016 IMTM חדשות 8.2.16-2 חדשות 8.2.16-10 - 28.1 יומן ערוץ 12.2-1 10.2.16 -Ynet דה מרקר- 3.2.16 אינטרנט טלוויזיה רדיו עיתונות, גלובס,,MAKO דה מרקר,,NRG, nana10,,,,ias, מגפון,

קרא עוד

פיתוח עירוני בסביבות תחנות הרכבת בתל אביב

פיתוח עירוני בסביבות תחנות הרכבת בתל אביב פיתוח עירוני מוכוון תחבורה ציבורית בסביבות תחנות הרכבת בתל אביב 20.6.16 מציגה: אירית לבהר גבאי מתכננת תנועה ארוך טווח, אגף התנועה עורכי התכנית עיריית תל אביב: אגף תכנון עיר: ניר דוד כהן אגף התנועה משרד

קרא עוד

WinZIP תוכנה לדחיסת קבצים ספטמבר 2007

WinZIP תוכנה לדחיסת קבצים ספטמבר 2007 WinZIP תוכנה לדחיסת קבצים ספטמבר 2007 תשס"ח 2007. כל הזכויות שמורות לאוניברסיטה הפתוחה. בית ההוצאה לאור של האוניברסיטה הפתוחה, רח' רבוצקי 108 ת, "ד 808, רעננה 43107. The Open University of Israel, 108

קרא עוד

בס"ד וועדת משמעת מכללת חמדת הדרום מתי פונים לוועדת משמעת הפנייה לוועדת משמעת תעשה באחד )או יותר( מהמקרים הבאים: התנהגות בלתי ראויה כלפי עובד סגל או עו

בסד וועדת משמעת מכללת חמדת הדרום מתי פונים לוועדת משמעת הפנייה לוועדת משמעת תעשה באחד )או יותר( מהמקרים הבאים: התנהגות בלתי ראויה כלפי עובד סגל או עו בס"ד וועדת משמעת מכללת חמדת הדרום מתי פונים לוועדת משמעת הפנייה לוועדת משמעת תעשה באחד )או יותר( מהמקרים הבאים: התנהגות בלתי ראויה כלפי עובד סגל או עובד מנהל. חריגה מתקנון המכללה. פגיעה בטוהר בחינות/ עבודות

קרא עוד

מבנים בדידים וקומבינטוריקה סמסטר אביב תשע"ט מספרי רמזי תרגול 11 הגדרה: (t R = R(s, הוא המספר הטבעי הקטן ביותר כך שבכל צביעה של צלעות הגרף וכחול(, קיים

מבנים בדידים וקומבינטוריקה סמסטר אביב תשעט מספרי רמזי תרגול 11 הגדרה: (t R = R(s, הוא המספר הטבעי הקטן ביותר כך שבכל צביעה של צלעות הגרף וכחול(, קיים מספרי רמזי תרגול 11 הגדרה: (t R = R(s הוא המספר הטבעי הקטן ביותר כך שבכל צביעה של צלעות הגרף וכחול( קיים תת-גרף שלם K s שצבוע בכחול או שקיים תת-גרף שלם K t שצבוע באדום. הגדרה שקולה: עבור גרף עם לפחות (t

קרא עוד

פסגות ע"ש ברוך ונגר בית ספר על יסודי מקיף ומכללה עבודת קיץ לבוגרי כיתה ז' קבוצת מיצוי " שכונה מערבית, רח' הפסגה 17 כרמיאל דוא"ל:

פסגות עש ברוך ונגר בית ספר על יסודי מקיף ומכללה עבודת קיץ לבוגרי כיתה ז' קבוצת מיצוי  שכונה מערבית, רח' הפסגה 17 כרמיאל דואל: עבודת קיץ לבוגרי כיתה ז' קבוצת מיצוי " סדר פעולות חשבון עם מספרים מכוונים )1( כמובן יש להראות את דרך פתרון. תרגיל 0 1 : ( 3) 1 ( ) פתרו. שימו לב לסדר פעולות החשבון. תשובה 1 )( )3( )4( )5( )6( )7( )8( 30

קרא עוד

ללא כותרת שקופית

ללא כותרת שקופית סביבת הלימוד החוץ כיתתית ניר אוריון המחלקה להוראת המדעים מכון ויצמן למדע גישה הוליסטית לסביבת הלימוד החוץ-כיתתית הגברת מידת ורמת השימוש בסביבה החוץ-כיתתית דורשת התמודדות עם השאלות הבאות: (1) מהי סביבה

קרא עוד

<4D F736F F D20F4F2E5ECE5FA20EEE5EEF6E0E5FA20312E646F63>

<4D F736F F D20F4F2E5ECE5FA20EEE5EEF6E0E5FA20312E646F63> 1 תרגול פעולות מומצאות ( ( $ מה מהתשובות לא יכולה להיות תוצאה של הפעולה ) ( $ 1 הוגדרה פעולה חדשה $ + 1 1 + 10 + () () מה תוצאת הפעולה ) ( @ @ 10 = הוגדרה הפעולה החדשה 10 1 () 10 () 10 $ 19 $ 17 a) ( $

קרא עוד

כתיבת דו"ח אבחון ארגוני

כתיבת דוח אבחון ארגוני 1 כתיבת דו"ח אבחון ארגוני 2 כמה מילים מקדימות על התוכן... - האופן בו אנו מנתחים את הארגון נשען על הפרדיגמות שלנו אודות השאלות מהו ארגון? מהי אפקטיביות ארגונית? אבחון ארגוני מיטבי מנתח את המערכת הארגונית

קרא עוד