Microsoft Word פתרון

גודל: px
התחל להופיע מהדף:

Download "Microsoft Word פתרון"

תמליל

1 פתרון הבחינה תנ"ך קיץ תשע"ח, 2018, שאלון: 1382 מוגש ע"י צוות המורים של "יואל גבע" הערות: 1. התשובות המוצגות כאן הן בגדר הצעה לפתרון השאלון. 2. תיתכנה תשובות נוספות, שאינן מוזכרות כאן, לחלק מהשאלות. פרק ראשון הנבחנים נדרשו לענות על שלוש המנהיגות של משה ודוד (48 נקודות) מהשאלות 41 (לכל שאלה 16 נקודות): שאלה 1 (1) המילה בפסוק 11 שפרשנותה של ליבוביץ מבוססת עליה היא: "אחיו". לדברי ליבוביץ, סבלם של בני ישראל בעבדותם היה ניראה לעין כל. יחד עם זאת, ראייתו של משה, הרואה בסבלם של בני ישראל, אינה רק ויזואלית אלא גם רגשית, מלבו מאחר ומדובר ב"אחיו" בני עמו, הוא מזדהה עם סבלם. (2) המילה "וירא", החוזרת בהקשר של משה, מחזקת את הפרשנות של ליבוביץ באופן הבא: משה רואה את סבלם של אחיו, בני עמו, וכן רואה מצרי, המכה עברי, מאחיו. הראייה הכפולה מבהירה עד כמה הוא שותף לכאבם ולסבלם (לכן, משה לא יכול לעמוד מנגד, ויוצא לעזרתו של העברי). (1) לפי אבן עזרא, המשותף לשני המקרים שהוא מציין בפירושו הוא: בשניהם פעל משה לנוכח אי צדק ופגיעה בחלשים. בשני המקרים הוא פעל נגד התנהגות לא מוסרית ובשם הצדק. (2) ההתנהגות של משה בכל אחד מן המקרים, מתאימה או לא מתאימה למנהיג (תתקבל כל תשובה מנומקת ומבוססת של "כן" או "לא") לדוגמה:

2 במקרה של הצלת בנות מדיין, התנהגותו של משה מתאימה להתנהגות של מנהיג. משה הציל את בנות מדיין החלשות מיד הרועים, שנהגו כלפיהן באכזריות ובחוסר צדק. התנהגותו זו של משה היא בגדר מעשה מופת, שעל אנשים לחקותו או ללמוד ממנו. במקרה של הרג המצרי, התנהגותו של משה אינה מתאימה להתנהגות של מנהיג, שכן אין ליטול חיים ללא עשיית משפט. כמו כן, התנהגות זו של משה עלולה לגרום לאחרים לנהוג כמותו, ולהרוג ללא משפט. או: התנהגותו של משה מתאימה להתנהגות של מנהיג, כיוון שהמצרי רודה בעברי החלש ממנו, ופוגע בו על לא עוול בכפו. מקרה כה קיצוני של אי צדק, גורר תגובה קיצונית. שאלה 2 על פי פסוק 2, מרים ואהרון באים בטענה כלפי משה לפיה: משה טוען שה' מדבר רק עימו, והרי גם איתם ה' מדבר (כלומר גם הם נביאים). טענה זו נועדה לפגוע במעמדו של משה כמנהיגו הבלעדי של העם, שכן אם אלוהים מדבר גם עימם, הרי שגם הם לוקחים חלק במנהיגות. או: טענה זו נועדה לפגוע במעמדו של משה כמתווך היחידי בין ה' לעם ישראל, שכן אם אלוהים מדבר גם עימם, הרי שגם הם יכולים למסור את דבר ה' לעם. דברי ה' מבליטים את ייחודו של משה באופן הבא: בעוד שלשאר הנביאים ה' מתגלה בחלום, בחזיון ובחידות: "אם יהיה נביאכם ה' במראה אליו אתודע בחלום אדבר בו", למשה ה' מתגלה באופן ישיר. משה מתואר כעבד הנאמן ביותר, ולכן ה' לא מסתיר ממנו דבר: "לא כן עבדי משה בכל ביתי נאמן הוא". כמו כן, ה' אומר שהוא מדבר עם משה ישירות, ולא באמצעות חזיונות או בחידות: "פה אל פה אדבר בו ומראה ולא בחידת ותמנת ה' יביט". שאלה 3 (1) לפי דבריה של ג' זיוון, ניתן לראות כי מעשיו ודבריו של דוד בפרק מעידים עליו כי הוא "אדם אשר הקודים המוסריים הם נר לרגליו" (על הנבחן לציין שני הוכחות) "ויקם דוד ויכרת את כנף המעיל אשר לשאול" למרות הפצרות אנשיו, דוד אינו מסכים לפגוע בשאול, ומסתפק רק בכריתת כנף מעילו של המלך. פגיעה במלך אינה מוסרית. "ויאמר לאנשיו חלילה לי מה' אם אעשה את הדבר הזה לאדוני למשיח ה'..." דוד אומר לאנשיו, כי הוא לא יכול לפגוע בשאול, כי שאול הוא מלך, בחיר ה', ולכן פגיעה בו תהיה דבר לא מוסרי. "ולא נתנם לקום אל שאול" דוד לא מאפשר לאנשיו לפגוע בשאול, בגלל שפגיעה בשאול המלך היא מעשה לא מוסרי.

3 (2) מדברי דוד לשאול, ניתן לטעון כי דוד "פועל משיקולי כדאיות" (על הנבחן לציין שתי דוגמאות): "... אשר נתנך ה' היום בידי במערה ואמר להרגך ותחס עליך... כי משיח ה' הוא" דוד אומר לשאול, כי ה' נתן לו את האופציה לפגוע בו, והוא (דוד) בחר שלא לעשות זאת. דוד מנמק את בחירתו לא לפגוע בשאול, כיוון ששאול הוא מלך, משיח ה'. יתכן ודוד חושב על עתידו כמלך, לא רוצה לקבוע תקדים בו מותר להתנקש במלך או: דוד אינו רוצה להיתפס כמורד. ".. כי בכרתי את כנף מעילך ולא הרגתיך.." דוד מדגיש בפני שאול שאין הוא מתכוון לפגוע במלך (ועובדה היא שיכול היה), על מנת לגרום לשאול להפסיק לרדוף אחריו, ולרצות במותו. או: שימוש בכינויים מכבדים לשאול, ומבזים לדוד, על מנת להשיג את אותה התועלת. "ישפוט ה' ביני ובינך ונקמני ה' ממך..." דוד אומר לשאול, כי הוא לא פוגע בו ולא נוקם בו התפקיד הזה שמור לה' (שינקום את נקמת דוד). אם וכאשר ה' ינקום בשאול (ולא יהיה זה דוד) צדקתו של דוד תוכח לעיני כל. וכן תתקבלנה תשובות נוספות על פי דברי שאול, ניתן לראות כי דוד הוא אדם מוסרי. שאול אומר לדוד: "צדיק אתה ממני כי אתה גמלתני הטובה ואני גמלתיך הרעה", ובכך קובע שדוד פועל בדרך מוסרית, אשר שאול עצמו לא פעל בה. או: דוד מוסרי. בדבריו, שאול מגדיר את דוד כאדם מוסרי, באופן יחסי לכל שאר בני האדם: "וכי ימצא איש את אויבו ושלחו בדרך טובה". שאול מדגיש שאנשים לרוב לא משחררים את האויבים שלהם, והנה דוד שחרר את אויבו, כי הוא מוסרי. או: על פי דברי שאול, ניתן לראות כי דוד הוא אדם הפועל על פי שיקולי כדאיות. שאול אומר לדוד: "ועתה הנה ידעתי כי מלך תמלוך וקמה בידך ממלכת ישראל", ובכך רומז לדוד, שהוא (שאול) יודע שכל פעולותיו המוסריות של דוד, כביכול, נובעות מהמחשבה על העתיד לבוא, על התקופה בה דוד עצמו יהיה מלך. שאלה 4 ראיות המלמדות על הצלחת המרד של אבשלום בדוד (על הנבחן לציין אחת): "ויהי הקשר אמץ והעם הולך ורב את אבשלום" בפסוק זה מציין הסופר את העובדה, שהמרד של אבשלום בדוד מצליח, כיוון שכמות התומכים באבשלום הולכת וגדלה. "ויאמר דוד.. קומו ונברחה כי לא היה לנו פליטה מפני אבשלם.." העובדה שדוד בורח מירושלים, ומצהיר שאבשלום יהרוג את דוד וכל אנשיו, אם יישארו בירושלים, מלמדת על הצלחת המרד של אבשלום. "שוב ושב עם המלך" דוד אומר לאיתי הגתי להישאר בירושלים עם המלך, כלומר עם אבשלום. כינוי זה של אבשלום, מעיד על כך שדוד רואה את אבשלום כמלך במקומו ומכאן שהמרד של אבשלום בדוד הצליח. (1)

4 ראיות המלמדות שלא כל נתיני הממלכה הלכו אחרי אבשלום (על הנבחן לציין שתיים ולהסבירן): (2) "ויאמרו עבדי המלך אל המלך ככל אשר יבחר אדני המלך הנה עבדיך" עבדי דוד נשארים נאמנים למלכם, ולא תומכים באבשלום. "וכל הכרתי וכל הפלתי וכל הגתים שש מאות איש.. עוברים על פני המלך" הצבא השכיר הפרטי של דוד (שהורכב משכירי חרב נוכריים) נאמן לדוד ולא לאבשלום. "ויאמר המלך אל אתי הגתי למה תלך גם אתה אתנו.." או: "כי במקום אשר יהיה שם אדני המלך אם למות אם לחיים כי שם יהיה עבדך" איתי הגתי נאמן לדוד ולא לאבשלום. "והנה גם צדוק וכל הלוים אתו.." הכוהנים והלווים באים להתלוות אל דוד בצאתו מירושלים נותרים נאמנים לו. השיחה בין דוד המלך לאיתי הגתי מבליטה את הגדולה של דוד כמנהיג באופן הבא: דוד לא רוצה לסכן את חייהם של אנשיו (כדוגמת איתי הגתי) הוא דואג לשלומם, ולכן מפציר בהם לא לבוא עמו: "למה תלך גם אתה עמנו.. שוב והשב את אחיך עמך חסד ואמת.." או: איתי נשאר נאמן לדוד, ורוצה להתלוות אליו בבריחתו מירושלים. אע"פ שדוד מנסה למנוע ממנו לעשות זאת, ואף מדגיש בפניו את הסיכון שייטול איתי אם ילך עימו: "למה תלך גם אתה עמנו.. שוב והשב את אחיך עמך חסד ואמת.." איתי נשאר נאמן לדוד, ומדגיש בפני דוד שהוא עימו עד המוות: "כי במקום אשר יהיה עבדך.. אם למוות אם לחיים כי שם יהיה עבדך". העובדה שאיתי קושר את גורלו בדוד (אע"פ שהגיע לירושלים לא מזמן), ומוכן אף למות עמו, מדגישה את גדולתו של דוד כמנהיג, ואת השפעתו העצומה של דוד על איתי. פרק שני נשים במקרא (32 נקודות) הנבחנים נדרשו לענות על שתים מתוך השאלות 75 (לכל שאלה 16 נקודות) שאלה 5 תמר, כאשר התחפשה לזונה במטרה לגרום ליהודה לשכב עימה ולייבם אותה, התעקשה לקבל מיהודה את סימני הזיהוי שלו כערבון: "ויאמר מה הערבון אשר אתן לך ותאמר חתמך ופתילך ומטך אשר בידך ויתן לה ויבא אליה ותהר לו". מעשה זה של תמר מעיד על "סוף מעשה במחשבה תחילה": לקיחת סימני הזיהוי הייתה מתוכננת מראש, משום שתמר ידעה שתגיע העת, בה היא תצטרך להוכיח את זהות אבי ילדיה (ברגע שהריונה יתגלה) על מנת להציל את חייה. ואכן, כאשר הריונה מתגלה, ויהודה מצווה להוציאה להורג בשריפה, היא שולחת אליו את סימני הזיהוי שלו,

5 בטענה שההיריון שלה הוא מהאיש אשר שסימני זיהוי אלה שייכים לו: "היא מוצאת והיא שלחה אל חמיה לאמר לאיש אשר אלה לו אנכי הרה, הכר נא למי החתמת והפתילים והמטה האלה". יהודה מזהה את סימני הזיהוי שלו, ומודה שאכן ההיריון הוא ממנו: "ויכר יהודה ויאמר צדקה ממני...", וכך תמר מצילה את עצמה ממוות. על הנבחן לציין שלוש דוגמאות מהשיר הבאות לידי ביטוי בבראשית ל"ח: בשיר נאמר: "על ששלחת ידך ולקחת את השייך לך" על פי השיר, תמר נקטה יוזמה ולקחה את שמגיע לה, כלומר את הייבום, זאת בניגוד לתפיסה המקובלת בחברה הפטריארכלית, לפיה האישה נתונה למרות הגבר, וצריכה לעשות כדברו. גם בסיפור מבראשית, תמר נוקטת יוזמה ולוקחת מיהודה את הייבום המגיע לה, כאשר מתחפשת לזונה וגורמת ליהודה לשכב עימה ולהכניס אותה להריון. "יוזמה אינה עסק לנשים... עסקה מפוקפקת על אם הדרך...הוא אמר לך שבי בשקט... ואת ידעת" או: "על שהלכת ונבלת בבית הוריך עד שהבנת, צו השעה: ליזום!" על פי השיר, למרות שיהודה אמר לתמר לשבת בבית אביה מבלי לעשות דבר, תמר נוקטת יוזמה ויוצאת לבצע עסקה מפוקפקת בצד הדרך. זאת בניגוד לתפיסה המקובלת בחברה הפטריארכלית, לפיה האישה נתונה למרות הגבר, וצריכה לעשות כדברו ללא ויכוח. גם בסיפור מבראשית, תמר נשלחת לשבת בבית הוריה עד ששלה יגדל, אך כאשר היא רואה ששלה גדל, ויהודה לא השיא אותה לו, היא נוקטת יוזמה ויוצאת לבצע עסקה מפוקפקת: היא מתחפשת לזונה ועומדת לצד הדרך, על מנת שיהודה יחשוב שהיא זונה וישכב עימה. "הם יקראו לך מכשפה, יצוו "ותישרף!",... הסוד שלך: לא תחכי לאביר". על פי השיר, כאשר תמר מוצאת להישרף, היא אינה מקבלת את הדין, ואינה מחכה לאביר שיציל אותה, אלא פועלת למען הצלת חייה שלה. זאת בניגוד לתפיסה המקובלת בחברה הפטריארכלית, לפיה האישה נתונה למרות הגבר, ואינה יכולה להתנגד לפסיקתו. גם בסיפור מבראשית, כאשר תמר מובלת למוקד, אין היא מחכה שהצלתה תגיע ממקור אחר, אלא היא זו שפועלת למען הצלתה שלה. תמר שולחת ליהודה את סימני הזיהוי שלו, מתוך ידיעה שזה מה שיציל אותה ממוות. "הוא שאל: "כמה?" ואת ענית. הו כן, היטיב לענות. גבית ממנו את המחיר המלא" על פי השיר, תמר הביעה תעוזה בכך שניהלה עם יהודה משא ומתן על התשלום עבור שירותיה, והגדילה לעשות במחיר שגבתה ממנו. זאת בניגוד לתפיסה המקובלת בחברה הפטריארכלית, לפיה האישה נתונה למרות הגבר, ואינה נמצאת בעמדה בה היא יכולה להתמקח. גם בסיפור מבראשית, תמר מנהלת משא ומתן עם יהודה על התשלום עבור שירותיה, והיא מכתיבה את אופי העירבון שייתן לה עד לתשלום סימני הזיהוי שלו. בכך, מצליחה תמר לגבות מיהודה את המחיר המלא, כלומר זיהויו כאבי ילדיה.

6 שאלה 6 דבורה הצליחה לאחד כמה שבטים למטרה המשותפת: לצורך מלחמה ביבין מלך כנען ובצבאו, והבסתם. דבורה הצליחה לרתום למלחמה מספר שבטים, כגון: נפתלי, יששכר וזבולון: "ושרי ביששכר עם דבורה...זבלון עם חרף נפשו למות.. נפתלי על מרומי שדה". דבורה אינה יכולה להיחשב כמי שאיחדה את שבטי ישראל, כיוון שלא כל השבטים קיבלו את מרותה היא לא הצליחה לרתום את כל 12 שבטי ישראל. על פי שופטים ד, דבורה מצווה על ברק לאסוף לוחמים רק מבני נפתלי ומזבולון, ולא מכל שבטי ישראל היא מראש לא מתיימרת לאסוף את כל צבא ישראל. עובדה זו מתחזקת גם מהפסוקים משופטים ה, שם נזכרים שבטים שלא הצטרפו למלחמה באופן מפורש. (1) (2) ספרות ההלכה שיבחה את דבורה על מנהיגותה, ובזכותה של דבורה, הוסרו כל סימני השאלה על מנהיגות נשים בישראל. דבורה זכתה ליחס זה, כיוון שהיא מצטיירת כמנהיגה, נביאה, אמיצה, חכמה, המקובלת על העם. ראיות לכך משופטים ד (על הנבחן להציג שתיים ולהסבירן): "ודבורה אישה נביאה.. הלא צוה ה'.. לך ומשכת.. ולקחת עמך.." דבורה מתפקדת כנביאה מדברת בשם ה' אל ברק. "היא שפטה את ישראל.. ויעלו אליה בני ישראל למשפט" דבורה כיהנה כשופטת לכל העם. "והיא יושבת תחת תמר דבורה" לדבורה היה מקום קבע בו ישבה ושפטה את העם דבר המדגיש את חשיבותה כמנהיגה. "ויאמר אליה ברק אם תלכי עמי והלכתי ואם לא תלכי עמי לא אלך" ברק לא מוכן לצאת למלחמה ללא הצטרפותה של דבורה אליו, דבר המדגיש את חשיבותה ואת כוחה כמנהיגה. "ותאמר דבורה אל ברק קום כי זה היום אשר נתן ה'.." דבורה היא זו שמכריזה על תחילת הקרב, היא מנחה את ברק לפתוח במלחמה, דבר המעצים את תפקידה כמנהיגה (ברק לא מעז לפתוח במלחמה, לפני שהיא פוקדת עליו). שאלה 7 (1) אלישע אינו מזהה את המצוקות של האישה השונמית (על הנבחן להציג שתי ראיות ולהסבירן): כאשר אלישע רואה את השונמית מגיעה לעברו, הוא ממהר לשלוח את גיחזי, לדרוש בשלומה, ובשלום בנה אלישע אינו מודע לכך שהיא הגיעה אליו בשל מות בנה: "עתה רוץ נא לקראתה ואמר לה השלום לך השלום לאישך השלום לילד..".

7 לאחר מות בן השונמית, היא ממהרת אל אלישע ונופלת לרגליו. כאשר גיחזי, נערו של אלישע, ניגש להזיזה, אלישע מבקש שיניח לה, כי ניכר שהיא במצוקה אך מודה שהוא אינו יודע למה: "...ויאמר איש האלהים הרפה לה כי נפשה מרה לה וה' העלים ממני ולא הגיד לי". לאחר שהשונמית פונה בבקשה לאלישע שיציל את בנה, אלישע שולח את נערו, גיחזי, אל בן השונמית. אלישע אינו מזהה את מצוקתה (עד כמה היא זקוקה לעזרתו בשל מות בנה) ולכן, היא פונה אל אלישע ונשבעת שלא תניח לו עד שיבוא איתה אל בנה: "ויאמר לגיחזי חגר מתניך וקח משענתי בידך ולך... ותאמר אם הנער חי ה' וחי נפשך אם אעזבך". (2) לעומת אלישע, האישה השונמית דווקא מפגינה רגישות לצרכיו (על הנבחן להביא דוגמה אחת מן הכתוב ולהסבירה): בכל פעם שאלישע היה מגיע לשונם, השונמית הייתה מפצירה בו לאכול בביתה: "ותחזק בו לאכל לחם". לאור העובדה שאלישע נהג לאכול את השונמית בקביעות, החליטה השונמית להכין בעבורו חדר בעליית הגג של ביתה, מתוך רגישות לצרכיו (שתהיה לו פינה פרטית לנוח בה בכל פעם שהוא מבקר בעירה): "נעשה נא עלית קיר קטנה ונשים לו שם מטה ושלחן וכסא ומנורה והיה בבאו אלינו יסור שמה". "זהו סיפור על איש אלוהים שחשב שכל הכוחות בידו" : "ויאמר למועד הזה כעת חיה את חבקת בן" אלישע, על דעת עצמו, מבלי שנצטווה על ידי ה', מבטיח לשונמית שבעוד שנה ייולד לה בן. "אלוהים לימד את אלישע בדרך הקשה את מחיר הגאווה": "וישאהו ויביאהו אל אמו וישב על ברכיה עד הצהריים וימת" בן השונמית מת. יש בזה ללמד את אלישע בדרך קשה את מחיר הגאווה בגלל שעל דעת עצמו ומבלי לשאול את ה', הבטיח לה בן הבן מת. או: "זהו סיפור על איש אלוהים שחשב שכל הכוחות בידו" : "ויאמר לגיחזי חגר מתניך וקח משענתי בידך ולך כי תמצא איש לא תברכנו וכי יברכך איש לא תעננו ושמת משענתי על פני הנער" אלישע בטוח בעצמו ושולח את נערו עם מקל המשענת שלו אל בן השונמית, כשהוא משוכנע שבאמצעות מטהו בלבד ניתן יהיה להחזיר את הבן לחיים. "אלוהים לימד את אלישע בדרך הקשה את מחיר הגאווה": "וגחזי עבר לפניהם וישם את המשענת על פני הנער ואין קול ואין קשב וישב לקראתו ויגד לו לאמר לא הקיץ הנער" מטהו של אלישע בידי גיחזי, לא משיב את בן השונמית לחיים. בכך, ה' מוכיח לאלישע, שאין בכוחו להחיות את בן השונמית באמצעות מטהו ("בשלט רחוק").

8 או: "זהו סיפור על איש אלוהים שחשב שכל הכוחות בידו": "ויבא ויסגר הדלת בעד שניהם ויתפלל אל ה'" אלישע מגיע אל בן השונמית המת, ונושא תפילה לה'. הוא משוכנע שבכוח תפילתו לאל יחזור הילד לחיים באופן מידי. "אלוהים לימד את אלישע בדרך הקשה את מחיר הגאווה": "ויעל וישכב על הילד וישם פיו על פיו ועיניו על עיניו וכפיו על כפו...ויעל ויגהר עליו ויזורר הנער עד שבע פעמים ויפקח הנער את עיניו" תפילת אלישע לא גורמת להשבת הבן לחיים באופן מיידי אלישע נאלץ לבצע פעולות רבות, עד שהנער חוזר לחיים. פרק שלישי עוצמה והנהגה (20 נקודות) הנבחנים נדרשו לענות על שאלת חובה אחת שאלה 8 תרומת דברי הנער לאפיון דמותו של דוד הנער מספר לאביגיל על כך שדוד שלח אנשים לנבל, על מנת לקבל שכר על עבודתו. הוא מדגיש בפני אביגיל, שדוד הגן על צאן נבל לאורך כל התקופה, בה שהה הצאן בשדה באופן מושלם. הנער גם מדגיש את העובדה, שדוד ואנשיו היוו חומת הגנה על הצאן לאורך כל התקופה. בכך, דברי הנער תורמים להאדרת דמותו של דוד, ולהצגתו כמי שדורש שכר באופן מוצדק. תרומת דברי הנער לאפיון דמותה של אביגיל מדברי הנער ניכר כי הוא מעריך את אביגיל, ומודע ליכולת שלה לבצע פעולות ומעשים. הוא מודע לחכמתה הוא יודע שאם תשמע על מה שהתרחש היא תפעל בחכמה, על מנת לפתור את הבעיה שנוצרה. תרומת דברי הנער לקידום העלילה בזכות פניית הנער לאביגיל, אביגיל יוצאת לפעולה, במטרה למנוע מדוד להשמיד את בית נבל (אלמלא פנה הנער לאביגיל, היא לא הייתה מודעת למתרחש, ולא הייתה יוצאת לפגוש את דוד, במטרה למנוע ממנו להשמיד את בית נבל). על הנבחן לציין שלוש דרכי פעולה, להדגימן ולהסבירן: (1) תחינה ובקשה "ותיפול על רגליו... ותדבר נא אמתך באוזניך ושמע את דברי אמתך" אביגיל נופלת לרגליו של דוד ומתחננת בפניו שיקשיב לה. או: "שא נא לפשע אמתך" אביגיל מפצירה בדוד לסלוח לה על פשעה (על העובדה שלא ראתה את אנשיו). או: "אל נא ישים אדוני את ליבו

9 אל איש הבליעל הזה על נבל..." אביגיל מפצירה בדוד שלא יתחשב בדברי נבל או: "וזכרת את אמתך" בסוף דבריה של אביגיל, היא מבקשת מדוד שיזכור אותה לטובה ויטה לה חסד. שיפוט מוסרי של המעשה של דוד "...ולשפוך דם חינם" אביגיל אומרת לדוד, שהשמדת בית נבל תהיה בחזקת רצח של חפים מפשע. או: "ועתה אדוני חי ה' וחי נפשך אשר מנעך ה' מבוא בדמים" אביגיל טוענת שה' שלח אותה על מנת למנוע מדוד לשפוך דם נקי. הצעה לפתרון שאינו כוחני "ועתה יהיו כנבל אויביך והמבקשים אל אדוני רעה" אביגיל מאחלת לדוד שנבל ואויביו האחרים של דוד ייענשו באותה הדרך, בלי שדוד יצטרך לטפל בהם בעצמו. או: "ועתה הברכה הזאת אשר הביא שפחתך לאדני ונתנה לנערים..." אביגיל מביאה עמה מתנות לדוד (מזון), על מנת לפתור את הסכסוך בדרכי שלום (באופן לא כוחני) או: "אל נא ישים אדני את לבו אל איש הבליעל הזה על נבל.." אביגיל מפצירה בדוד להתעלם מדברי נבל, ולאור זאת, להימנע מתגובה כוחנית. פניה לסמכות עליונה "ויקם אדם לרדפך.. והיתה נפש אדני צרורה בצרור החיים את ה' אלהיך ואת נפש איבך יקלענה בתוך כף הקלע" ה' הוא זה שיסייע לדוד לגבור על אויביו ולצאת כשידו על העליונה: ה' ימית את אויביו של דוד, ויגרום לכך שדוד עצמו יינצל. התייחסות להשלכות של המעשה של דוד על מעמדו בעם "ולא תהיה זאת לך לפוקה ולמכשול לב לאדוני..." אביגיל אומרת לדוד שהרצח של נבל עלול להוות מכשול בדרכו של דוד למלוכה, לכן עליו להימנע מכך. וכן תתקבלנה תשובות נוספות. (2) לדעתי, הטיעון של אביגיל ששכנע את דוד לחזור בו מכוונותו המקורית, הוא העובדה שאלוהים בחר בדוד להיות מלך. היא אומרת לו שלא כדאי לו שידיו יוכתמו בדם של חפים מפשע, כי אז לא ראוי להיות מלך. או: לדעתי, הטיעון של אביגיל ששכנע את דוד לחזור בו מכוונותו המקורית, הוא האמירה שה' יהיה זה שיעניש את אויבי דוד (כולל את נבל), ולכן דוד לא צריך לעבוד קשה ולטרוח. וכן תתקבלנה כל תשובה מנומקת ומבוססת.

בי"ס כרמלית- חיפה

ביס כרמלית- חיפה בי"ס כרמלית- חיפה מבחן הבנת הנקרא ולשון לכיתה ה' שליש שני תאריך: שם: חברים טובים- קראו היטב את השאלות לפני שאתם עונים משך הבחינה: 09 דקות ציון המבחן מ 89 נקודות קראו את הקטע שלפניכם: חבר טוב בעירק חיו

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation המרד הגדול: התבוסה במרד והתוצאות הדמוגרפיות שלו תוצאות המרד הגדול התבוסה במרד לאחר התבוסה שנחל קסטיוס גאלוס, הנציב הסורי שלא הצליח לכבוש את ירושלים, בשנת 66 התמנה אס פ ס י נ וס למפקד המלחמה נגד היהודים.

קרא עוד

Microsoft Word - kot.doc

Microsoft Word - kot.doc החתול והשועלה לאיכר אחד היה חתול. חתול יפה אבל פראי, שעשה לו צרות רבות. חבל היה לאיכר להיפרד מהחתול, אך לא הייתה ברירה. אחרי התעלול האחרון שם אותו בשק ויצא אתו ליער. שם שחרר את החתול. יהיה מה שיהיה. אם

קרא עוד

ב"ה גבולות היחידה: במדבר פרק כ' פסוקים ז'-י"ג נושא היחידה: חטא מי מריבה מספר שיעורים: 1 כתבה: נורית שלזינגר כללי: בפסוקים הקודמים ראינו, שלאחר מות מרי

בה גבולות היחידה: במדבר פרק כ' פסוקים ז'-יג נושא היחידה: חטא מי מריבה מספר שיעורים: 1 כתבה: נורית שלזינגר כללי: בפסוקים הקודמים ראינו, שלאחר מות מרי ב"ה גבולות היחידה: במדבר פרק כ' פסוקים ז'-י"ג נושא היחידה: חטא מי מריבה מספר שיעורים: 1 כתבה: נורית שלזינגר כללי: בפסוקים הקודמים ראינו, שלאחר מות מרים לא היה מים לעדה. בני ישראל פונים בתלונה אל משה ואהרון,

קרא עוד

טעימה מסדנת 4 החלקים: קסמים מדהימים 3 מייסד בית הספר: יוני לחמי פלאפון:

טעימה מסדנת 4 החלקים: קסמים מדהימים 3 מייסד בית הספר: יוני לחמי פלאפון: טעימה מסדנת 4 החלקים: קסמים מדהימים 3 מייסד בית הספר: יוני לחמי פלאפון: 454-1288476 פתיחה שלום מתעניין בקסמים! שמי יוני לחמי. אני קוסם מקצועי מעל 11 שנים. לפני 9 שנים התחלתי ללמד קסמים ומאז לימדתי מעל

קרא עוד

Microsoft Word - מארג השפה 9 - דגם.doc

Microsoft Word - מארג השפה 9 - דגם.doc מבחן בעברית תכנ תי "מארג השפה" 9 שנ"ל מבחן דגם (ינואר, 2004) שם פרטי: שם משפחה: מס' תעודת זהות: תאריך: שם מרכז ההשכלה / מוסד: מנהל מרכז השכלה: שם: חתימה: אנו רואים בקיום טוהר הבחינות משימה חינוכית, ערכית

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation עיניים נוצצות אתגר קרת תוכן העלילה זה סיפור על ילדה שאהבה, יותר מהכל, דברים נוצצים. היתה לה שמלה עם נוצצים, וגרביים עם נוצצים, נעלי בלט עם נוצצים. ובובה כושית שקראו לה כריסטי, על שם העוזרת שלהם, עם נוצצים.

קרא עוד

ש ב י ר ת ה, א ת ר ה ב י ת( ה ת נ ג ד ו ת נחרצת של הרשות הפלסטינית ל " סדנת העבודה " הכלכלית, שהאמריקאים עומדים לכנס ב ב ח ר י י ן 23 ב מ א י 2019 כ ל

ש ב י ר ת ה, א ת ר ה ב י ת( ה ת נ ג ד ו ת נחרצת של הרשות הפלסטינית ל  סדנת העבודה  הכלכלית, שהאמריקאים עומדים לכנס ב ב ח ר י י ן 23 ב מ א י 2019 כ ל ש ב י ר ת ה, א ת ר ה ב י ת( ה ת נ ג ד ו ת נחרצת של הרשות הפלסטינית ל " סדנת העבודה " הכלכלית, שהאמריקאים עומדים לכנס ב ב ח ר י י ן 23 ב מ א י 2019 כ ל ל י ל א ח ר ו נ ה הודיעו ארה " ב ו ב ח ר י י ן ע ל

קרא עוד

מלכים א י: קרא מלכים א י, א. "ולא היה בה עוד רוח" ( פסוק 5( דפי עבודה - תנ"ך מחצית שלישית קיץ 2016 "ולא האמנתי לדברים אשר באתי ותראינה עי

מלכים א י: קרא מלכים א י, א. ולא היה בה עוד רוח ( פסוק 5( דפי עבודה - תנך מחצית שלישית קיץ 2016 ולא האמנתי לדברים אשר באתי ותראינה עי מלכים א י: 1-13 1.קרא מלכים א י, 1-13. א. "ולא היה בה עוד רוח" ( פסוק 5( דפי עבודה - תנ"ך מחצית שלישית קיץ 2016 "ולא האמנתי לדברים אשר באתי ותראינה עיני" ( פסוק 7( ציין שלושה דברים המוזכרים בקטע, שגרמו

קרא עוד

מ א ר ג נ י 1 ב א ת ו נ ה, 10 ב מ א י 2018 אירועי " צעדת השיבה הגדולה", הצפויים להגיע לשיאם ב- 14 וב- 15 במאי, יכללו להערכתנו ניסיונות פריצה המונית לש

מ א ר ג נ י 1 ב א ת ו נ ה, 10 ב מ א י 2018 אירועי  צעדת השיבה הגדולה, הצפויים להגיע לשיאם ב- 14 וב- 15 במאי, יכללו להערכתנו ניסיונות פריצה המונית לש מ א ר ג נ י 1 ב א ת ו נ ה, 10 ב מ א י 2018 אירועי " צעדת השיבה הגדולה", הצפויים להגיע לשיאם ב- 14 וב- 15 במאי, יכללו להערכתנו ניסיונות פריצה המונית לשטח ישראל, מלויים במעשי אלימות ויתכן גם טרור במינון

קרא עוד

חוזר מעונות תשעח

חוזר מעונות תשעח בס"ד שבט תשע"ח האגודה למען מכללה ירושלים הרשמה ותשלום למעונות-תשע"ט גובה התשלום א. 2 בנות בחדר או 3 בנות בחדר גדול (סה"כ 8-9 בנות בדירה) 600x10 לשנה ב. דירת מדרשה - 4 בנות בחדר (20 16 - בנות בדירה) 400x10

קרא עוד

"ניצנים" תוכנית הצהרונים

ניצנים תוכנית הצהרונים "ניצנים" - צהרונים חברתיים אוגוסט 2017 אב תשע"ז החוק, הקול הקורא, תכנית "ניצנים" החוק לפיקוח על הפעלת צהרונים לגילאי 3-8 נחקק בתהליך מואץ, ביוזמת מספר חברי כנסת, במטרה להסדיר את הפיקוח על הצהרונים במדינה.

קרא עוד

ב"ה גבולות היחידה: במדבר י', כ"ח-ל"ו נושא היחידה: בקשת משה מיתרו, "ויהי בנסוע הארון" כותב: מוריה שטרן מספר שיעורים: 1 הסבר כללי: פסוקים אלו מתחלקים לש

בה גבולות היחידה: במדבר י', כח-לו נושא היחידה: בקשת משה מיתרו, ויהי בנסוע הארון כותב: מוריה שטרן מספר שיעורים: 1 הסבר כללי: פסוקים אלו מתחלקים לש ב"ה גבולות היחידה: במדבר י', כ"ח-ל"ו נושא היחידה: בקשת משה מיתרו, "ויהי בנסוע הארון" כותב: מוריה שטרן מספר שיעורים: 1 הסבר כללי: פסוקים אלו מתחלקים לשני חלקים: בקשת משה מיתרו, והפרשייה בתוך ה- נ' ההפוכה.

קרא עוד

סיכום האירועים בגבול רצועת עזה

סיכום האירועים בגבול רצועת עזה צעדת השיבה "" ק ו ו י ם" סיכום האירועים בגבול רצועת עזה 28 באוקטובר 2018 כ ל ל י ביום שישי 26 באוקטובר 2018 נערכה ברצועת עזה צעדה נוספת במסגרת " צעדות השיבה " בה השתתפו כ- 16,000 מפגינים ) זאת לעומת כ-

קרא עוד

בגרות לבתי ספר על יסודיים ערביים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשע"א, 2011 מועד הבחינה: משרד החינוך מספר השאלון: ע ב ר י ת לבתי ספר ערביים ספרות

בגרות לבתי ספר על יסודיים ערביים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשעא, 2011 מועד הבחינה: משרד החינוך מספר השאלון: ע ב ר י ת לבתי ספר ערביים ספרות בגרות לבתי ספר על יסודיים ערביים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשע"א, 2011 מועד הבחינה: משרד החינוך 014105 מספר השאלון: ע ב ר י ת לבתי ספר ערביים ספרות ב' א. משך הבחינה: שעה וחצי. יחידת לימוד אחת רק כהשלמה

קרא עוד

1 לראות בעיניים עצומות כתבה ענת ישראלי אייר יעקב גוטרמן הוצאת הקיבוץ המאוחד סדרת קריאת- עשרה על הספר אביגיל מכיתה ז וזוהר מכיתה ח נפצעו בפיגוע חבלני כ

1 לראות בעיניים עצומות כתבה ענת ישראלי אייר יעקב גוטרמן הוצאת הקיבוץ המאוחד סדרת קריאת- עשרה על הספר אביגיל מכיתה ז וזוהר מכיתה ח נפצעו בפיגוע חבלני כ 1 לראות בעיניים עצומות כתבה ענת ישראלי אייר יעקב גוטרמן הוצאת הקיבוץ המאוחד סדרת קריאת- עשרה על הספר אביגיל מכיתה ז וזוהר מכיתה ח נפצעו בפיגוע חבלני כשנסעו באוטובוס. שניהם נפגעו בעיניהם והגיעו לאותו חדר

קרא עוד

שאלון אבחון תרבות ארגונית

שאלון אבחון תרבות ארגונית שאלון: אבחון תרבות ארגונית על פי : Cameron, E. and Quinn, R. Diagnosing and changing organizational culture Edison Wesley 1999. 1 לפניך שש שאלות הנוגעות לאבחון תרבות ארגונית. בכל שאלה מוצגים ארבעה איפיונים

קרא עוד

ג) ד) א) ב) ה) ז) ח) ט) אברהם אבינו בראשית פרק יב ) ו י אמ ר ה' א ל אב ר ם ל ך ל ך מ אר צ ך ומ מ ול ד ת ך ומ ב ית אב י ך א ל ה אר ץ א ש ר אר א ך : ) ו

ג) ד) א) ב) ה) ז) ח) ט) אברהם אבינו בראשית פרק יב ) ו י אמ ר ה' א ל אב ר ם ל ך ל ך מ אר צ ך ומ מ ול ד ת ך ומ ב ית אב י ך א ל ה אר ץ א ש ר אר א ך : ) ו ג) ד) א) ב) ה) ז) ח) ט) אברהם אבינו בראשית פרק יב ) ו י אמ ר ה' א ל אב ר ם ל ך ל ך מ אר צ ך ומ מ ול ד ת ך ומ ב ית אב י ך א ל ה אר ץ א ש ר אר א ך : ) ו א ע ש ך ל ג וי ג ד ול ו א ב ר כ ך ו א ג ד ל ה ש מ

קרא עוד

סיכום האירועים בגבול רצועת עזה 21 באוקטובר 2018 ב- 17 ב א ו ק ט ו ב ר 2018 כ ל ל י ש ו ג ר ו ש ת י ר ק ט ו ת ל ע ב ר י ש ר א ל. א ח ת מ ש ת י ה ר ק ט

סיכום האירועים בגבול רצועת עזה 21 באוקטובר 2018 ב- 17 ב א ו ק ט ו ב ר 2018 כ ל ל י ש ו ג ר ו ש ת י ר ק ט ו ת ל ע ב ר י ש ר א ל. א ח ת מ ש ת י ה ר ק ט סיכום האירועים בגבול רצועת עזה 21 באוקטובר 2018 ב- 17 ב א ו ק ט ו ב ר 2018 כ ל ל י ש ו ג ר ו ש ת י ר ק ט ו ת ל ע ב ר י ש ר א ל. א ח ת מ ש ת י ה ר ק ט ו ת, ש נ ש א ו כ מ ו ת ג ד ו ל ה ש ל ח ו מ ר נ פ ץ,

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation נקמתו של סבל יהושע בר יוסף התפתחות העלילה יום אחד ביקש זלמן התורכי מלמך שיעביר מהמחסן בצפת אל הכפר עין זיתים שלוש חביות ברזל, כבדות וריקות, דבר שקשה לבצע היות והדרך תלולה מאוד. למך תכנן דרך מיוחדת להוריד

קרא עוד

הכוון חינוכי-רוחני להוראת סוגיות צניעות ובינו לבינה במסכת סנהדרין עורך: יונה גודמן מינהל החינוך

הכוון חינוכי-רוחני להוראת סוגיות צניעות ובינו לבינה במסכת סנהדרין עורך: יונה גודמן מינהל החינוך הכוון חינוכי-רוחני להוראת סוגיות צניעות ובינו לבינה במסכת סנהדרין עורך: יונה גודמן מינהל החינוך ונקדשתי... הכוון חינוכי-רוחני להוראת נושאים של צניעות ובינו לבינה פלטי בן ליש ומיכל - סנהדרין יט, ע"ב - הרב

קרא עוד

Engage חשיפה ראשונית לפרויקט אירופאי ייחודי הקניית כלים למעורבות פעילה בנושאי מדע-חברה לכלל אזרחי העתיד חזית המדע והטכנולוגיה אוריינות מדעית לחיים שית

Engage חשיפה ראשונית לפרויקט אירופאי ייחודי הקניית כלים למעורבות פעילה בנושאי מדע-חברה לכלל אזרחי העתיד חזית המדע והטכנולוגיה אוריינות מדעית לחיים שית Engage חשיפה ראשונית לפרויקט אירופאי ייחודי הקניית כלים למעורבות פעילה בנושאי מדע-חברה לכלל אזרחי העתיד חזית המדע והטכנולוגיה אוריינות מדעית לחיים שיתוף פעולה בין מורים שיח טיעוני (ארגומנטציה) בקרב תלמידים

קרא עוד

Microsoft Word - טופס תשובות 2 יחל

Microsoft Word - טופס תשובות 2 יחל פתרון בחינת הבגרות בתנ"ך שתי יחידות לימוד קיץ תשע"ה,2015, שאלונים 136,001206 : מוגש ע"י צוות המורים של "יואל גבע" הערות :.1 התשובות המוצגות כאן הן בגדר הצעה לפתרון השאלון..2 תיתכנה תשובות נוספות, שאינן

קרא עוד

צילום ו/או העתקה מספר זה הנו מעשה לא חינוכי המהווה עבירה פלילית 13 מפילוג הממלכה המאוחדת ועד שיבת ציון מבוא לספר מלכים ספר מלכים הוא הספר הרביעי והאחר

צילום ו/או העתקה מספר זה הנו מעשה לא חינוכי המהווה עבירה פלילית 13 מפילוג הממלכה המאוחדת ועד שיבת ציון מבוא לספר מלכים ספר מלכים הוא הספר הרביעי והאחר צילום ו/או העתקה מספר זה הנו מעשה לא חינוכי המהווה עבירה פלילית 13 מפילוג הממלכה המאוחדת ועד שיבת ציון מבוא לספר מלכים ספר מלכים הוא הספר הרביעי והאחרון בקובץ נביאים ראשונים. הוא מתאר את ההיסטוריה של עם

קרא עוד

מלכים א' - סוכם ע"י תלמידים פרק ח' )3( - מבנה תפילת שלמה הרב אלחנן סמט אמרנו בשיעורים הקודמים שתפילת שלמה עוסקת בקבלתם של תפילות שונות

מלכים א' - סוכם עי תלמידים פרק ח' )3( - מבנה תפילת שלמה   הרב אלחנן סמט אמרנו בשיעורים הקודמים שתפילת שלמה עוסקת בקבלתם של תפילות שונות פרק ח' )3( - מבנה תפילת שלמה www.ybm.org.il הרב אלחנן סמט אמרנו בשיעורים הקודמים שתפילת שלמה עוסקת בקבלתם של תפילות שונות במצבים שונים. עיקרון זה מצוי כבר בתחילת התפילה ]ח, כח-ל[: )כח( ופ נ ית א ל ת פ

קרא עוד

קריית החינוך ע"ש עמוס דה שליט חטיבה עליונה סיכום מחצית א' שכבת י"א הסתיימה לה המחצית הראשונה, בשנה מאתגרת - שנת בגרויות ראשונה לשכבה. במקביל ללימודים

קריית החינוך עש עמוס דה שליט חטיבה עליונה סיכום מחצית א' שכבת יא הסתיימה לה המחצית הראשונה, בשנה מאתגרת - שנת בגרויות ראשונה לשכבה. במקביל ללימודים סיכום מחצית א' שכבת י"א הסתיימה לה המחצית הראשונה, בשנה מאתגרת - שנת בגרויות ראשונה לשכבה. במקביל ללימודים נערכו מגוון פעילויות ואירועים שתיבלו את הלימודים והכינו את התלמידים לקראת העתיד. לימודים - בסוף

קרא עוד

שאלון איבחון להפרעת קשב ריכוז ותחלואה נילווית שם הילד: תאריך לידה: תאריך מילוי השאלון: / / ממלא השאלון: / אמא אבא מורה גננת שלום, אנא ענו על השאלון הב

שאלון איבחון להפרעת קשב ריכוז ותחלואה נילווית שם הילד: תאריך לידה: תאריך מילוי השאלון: / / ממלא השאלון: / אמא אבא מורה גננת שלום, אנא ענו על השאלון הב שאלון איבחון להפרעת קשב ריכוז ותחלואה נילווית שם הילד: תאריך לידה: תאריך מילוי השאלון: / / ממלא השאלון: / אמא אבא מורה גננת שלום, אנא ענו על השאלון הבא על פי הסולם הבא: ההתנהגות המתוארת לא ניראית לעולם

קרא עוד

(Microsoft Word - \371\340\354\345\357 \340 \347\345\370\ doc)

(Microsoft Word - \371\340\354\345\357 \340 \347\345\370\ doc) הצעה לפתרון שאלון א, חורף 2011 נכתב ע"י עידית גולץ (מורה ורכזת עברית) וארנון דותן (מורה בלחמן). פרק א הבנה והבעה (50 נקודות).1 קהל היעד, הנמענים תפקיד הלשון העברית פן אחד היהודים בארץ מפתח להקמת חברה מלוכדת

קרא עוד

גילוי דעת 77.doc

גילוי דעת 77.doc *) גילוי דעת 77 ביקורת יתרות פתיחה בגוף בו עורך המבקר ביקורת לראשונה תוכן העניינים סעיפים 4 1 מבוא 12 5 נהלי ביקורת 16 סיכום הביקורת וההשלכות על דוח רואה החשבון המבקר 13 17 תחילה גילוי דעת זה אושר עלידי

קרא עוד

פרופיל ארגוני - תדריך להכרת שירות - מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעו

פרופיל ארגוני - תדריך להכרת שירות - מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעו פרופיל ארגוני תדריך להכרת שירות מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעות פתיחה ונעילה. מספרי טלפון בשירות ובבית עובדים בכירים

קרא עוד

< A2F2F E6B696B E636F2E696C2FE4E7F8E3E92DE4E7E3F92DEEF9F8FA2DE5ECE5EEE32DEEF7F6E5F22E68746D6C>

< A2F2F E6B696B E636F2E696C2FE4E7F8E3E92DE4E7E3F92DEEF9F8FA2DE5ECE5EEE32DEEF7F6E5F22E68746D6C> Page 1 of 5 נתוני האמת: זינוק במספר החרדים שעובדים ומשרתים נתונים מנפצי מיתוסים שמפרסם מוסד שמואל נאמן, מראים כי חל גידול של מאות אחוזים בגיוס לצבא, לשירות האזרחי ובהשתלבות חרדים בשוק העבודה. ח"כ אורי

קרא עוד

"שיעור בהיסטוריה" נוסח אבו מאזן: בפתיחת דיוני המועצה הלאומית הפלסטינית נשא אבו מאזן נאום גדוש בעיוותים היסטוריים ובניחוח אנטישמי. זאת, כדי לשלול את קי

שיעור בהיסטוריה נוסח אבו מאזן: בפתיחת דיוני המועצה הלאומית הפלסטינית נשא אבו מאזן נאום גדוש בעיוותים היסטוריים ובניחוח אנטישמי. זאת, כדי לשלול את קי שיעור בהיסטוריה "" ב מ א י 3 י ר ו ש ל י ם" נוסח אבו מאזן : בפתיחת דיוני המועצה הלאומית ה פ ל ס ט י נ י ת נ ש א א ב ו מ א ז ן נאום גדוש בעיוותים היסטוריים ו ב נ י ח ו ח א נ ט י ש מ י. ז א ת, כ ד י ל ש

קרא עוד

פתיחה להלכות ברכות

פתיחה להלכות ברכות תורת אמך ביאורי סוגיות והדרכה לימודית ביאורי תפילה ברכת השלום נכתב בסייעתא דשמיא על ידי אליהו מאיר ליפשיץ ב"ר חיים שמאי ז"ל ישיבת ברכת משה, מעלה אדומים כל הזכויות שמורות למחבר 1 תורת אמך, ביאורי תפילה

קרא עוד

ל

ל הגשת מועמדות לנבחרי ציבור למליאת המועצה ולוועדים המקומיים: למה מתי ואיך? חוברת זו נועדה לספק מידע למועמדים ולמתעניינים לקראת הבחירות לרשות המועצה, למליאת המועצה ולוועדים המקומיים, שיתקיימו בתאריך 08.00.01.03

קרא עוד

הטכניון מכון טכנולוגי לישראל אלגוריתמים 1 )443432( סמסטר חורף הפקולטה למדעי המחשב תרגול 9 מסלולים קלים ביותר תרגיל APSP - 1 עד כה דנו באלגור

הטכניון מכון טכנולוגי לישראל אלגוריתמים 1 )443432( סמסטר חורף הפקולטה למדעי המחשב תרגול 9 מסלולים קלים ביותר תרגיל APSP - 1 עד כה דנו באלגור תרגול 9 מסלולים קלים ביותר תרגיל APSP - 1 עד כה דנו באלגוריתמים לפתרון בעית מסלולים קלים מציאת מסלולים קלים ביותר מצומת ביותר ממקור יחיד. כלומר, V לכל צמתי הגרף. בעיה אחרת הקשורה לבעיה זו היא בעית ה-(

קרא עוד

Microsoft Word - book_melachim_b_5.doc

Microsoft Word - book_melachim_b_5.doc פרק ה / ברוריה בן-דוד (וייס) בפרק ה נקרא איך התפרסם שמו של אלישע כעושה נפלאות גם מחוץ לגבולות ישראל. מי היה נעמן וכיצד הוא מתואר בפרק? נעמן היה השר הממונה על צבא מלך ארם (דמשק). אין הכתוב מפרש את שם מלך

קרא עוד

Microsoft PowerPoint - נשים.ppt

Microsoft PowerPoint - נשים.ppt השתתפות נשים בתהל יך בניית מבנה המגורים של הב דואים המתעיירים: מגמות ותהליכים מריה גקר ואבינועם מאיר המחלקה לגיאוגרפיה ופיתוח סביבתי, אוניברסיטת בן גוריון בנגב, באר שבע, 84105 עם המעבר לאורח חיים אורבאני

קרא עוד

כנס הסברה בנושא ההוסטל

כנס הסברה בנושא ההוסטל כנס הסברה בנושא ההוסטל 8/7/2018 1 תחילת האירוע 25/5/18 למועצה המקומית ולתושבים נודע לראשונה על הקמת הוסטל לדרי רחוב ונפגעי התמכרויות מפרסומים ברשתות החברתיות ולא בעדכון מסודר. מיקומו: שדרות בן גוריון 5,

קרא עוד

CITROËN DS3

CITROËN DS3 CITROËN DS3 אייקון מודרני סיטרואן DS3 היא חלום של מעצב. היא רחוקה מלהשאיר אותך אדיש, אלא מעוררת מייד את התשוקה. גם כשהיא עומדת במקום. הקווים שלה גורמים לה להיראות כאילו היא נמצאת כבר בתנועה, ומגלמים

קרא עוד

lilmodveod ttkriatherzog7 _5525.doc

lilmodveod ttkriatherzog7 _5525.doc ספר שופטים פרק ד בהוצאת תלמוד תורה קרית הרצוג בני ברק 1 פרק ד א ויספו בני ישראל לעשות הרע בעיני ה ואהוד מת בני ישראל הוסיפו לעשות הרע בעיני ה, אחר מות אהוד הערה: 2 קושיות מתעוררים בפסוק זה 1) מדוע נאמר

קרא עוד

האשם צפי אלדין, מבכירי חזבאללה, מודה כי הארגון נוטל חלק במערכה בדרום סוריה ומדגיש, כי חזבאללה נוכח בדרום סוריה וכי תהיה לו נוכחות במדינות שונות ב"מפת

האשם צפי אלדין, מבכירי חזבאללה, מודה כי הארגון נוטל חלק במערכה בדרום סוריה ומדגיש, כי חזבאללה נוכח בדרום סוריה וכי תהיה לו נוכחות במדינות שונות במפת ה ה ת נ ג ד ו ת " ( מ ש ת ת ף ב מ ע ר כ ה ב ד ר ו ם ס ו ר י ה" ה ה ת נ ג ד ו ת " )" ק ט ע י ם( ערוץ אלמנאר, לבנון,( " 26 ב י ו ל י 2018 האשם צפי אלדין, מבכירי חזבאללה, מודה כי הארגון נוטל חלק במערכה בדרום

קרא עוד

ערב הווי בנושא "השרדות"

ערב הווי בנושא השרדות ערב הווי בנושא "השרדות" ראשית כל מסבירים לקבוצה את חוקי המשחק, והם: מחלקים את הבוגרים לשלושה שבטים (על פי חלוקה שנכין מראש- מקריאים את השמות כמו בהישרדות). מטרת השבטים להצליח לנצח את שאר הקבוצות במספר

קרא עוד

" תלמידים מלמדים תלמידים."

 תלמידים מלמדים תלמידים. " תלמידים מלמדים תלמידים." פרוייקט של צוות מתמטיקה, בית ספר כפר-הירוק איך הכל התחיל... הנהלת בית הספר העל-יסודי הכפר הירוק יזמה פרויקט בית ספרי: "למידה ללא מבחנים- הוראה משמעותית", צוות המתמטיקה החליט

קרא עוד

בס"ד ספר בראשית כיתה ב מחצית ב פרשת וישלח נושא פרק תכנים מרכזיים נקודות והצעות להוראה ד-ז: יעקב שולח שליחים לעשיו במטרה לפייס אותו לקראת שובו חשוב לקש

בסד ספר בראשית כיתה ב מחצית ב פרשת וישלח נושא פרק תכנים מרכזיים נקודות והצעות להוראה ד-ז: יעקב שולח שליחים לעשיו במטרה לפייס אותו לקראת שובו חשוב לקש בס"ד ספר בראשית כיתה ב מחצית ב פרשת וישלח נושא פרק תכנים מרכזיים נקודות והצעות להוראה ד-ז: יעקב שולח שליחים לעשיו במטרה לפייס אותו לקראת שובו חשוב לקשר עם הפרשה הקודמת: יעקב ברח לחרן מפני עשו כי רצה להורגו,

קרא עוד

סדנת חזון משאבי אנוש

סדנת חזון משאבי אנוש תקשורת חזותית אינפוגרפיקה איך הופכים מידע לאטרקטיבי? מאמן חזותי פיטר מלץ אפריל יולי 2019 מרצה בבצלאל מרצה בבצלאל מאמן חזותי מאמן חזותי 4 סיבות לכישלון בפירסומים )מבחינה חזותית( 51% המלל רב מדי מלל קטן,

קרא עוד

נספח להיתר בנייה שלום רב, אנו מברכים אתכם על קבלת ההיתר. נא קראו בעיון את ההנחיות הבאות בטרם תתחילו לבנות. א. ב. ג. ד. ה. תוקפו של ההיתר - 3 שנים מיום

נספח להיתר בנייה שלום רב, אנו מברכים אתכם על קבלת ההיתר. נא קראו בעיון את ההנחיות הבאות בטרם תתחילו לבנות. א. ב. ג. ד. ה. תוקפו של ההיתר - 3 שנים מיום נספח להיתר בנייה שלום רב, אנו מברכים אתכם על קבלת ההיתר. נא קראו בעיון את ההנחיות הבאות בטרם תתחילו לבנות. א. ב. ג. ד. ה. תוקפו של ההיתר - 3 שנים מיום הוצאתו. במידה ולא התחלתם לבנות תוך שנה אחת מיום הוצאת

קרא עוד

פרויקט שורשים דמות

פרויקט שורשים דמות פרויקט שורשים דמות בחייכם אודות דמות פרק זה בעבודת השורשים יכלול מידע אודות הדמות שנבחרה מצד ההורים. הפרק יכיל תקציר רגיל ]רשות[ או מעוצב ]רשות[, טקסט ]חובה[, תמונות ]רשות אבל ]רשות [. רצוי מאוד[, אלבום-מצגת

קרא עוד

wetube ליבת העסקים החדשה של ישראל

wetube ליבת העסקים החדשה של ישראל wetube ליבת העסקים החדשה של ישראל ליבת העסקים החדשה של ישראל במרכז ה- city החדש של תעשיית התקשורת וההייטק הישראלית, מחכה לכם מתחם חדש מסוגו אשר יהווה את אחד ממוקדי העסקים המשמעותיים במרכז הארץ. 30,000

קרא עוד

מפגעי בניה לא גמורה במרחב הציבורי הצעה לדיון

מפגעי בניה לא גמורה במרחב הציבורי  הצעה לדיון 10038 דרך בית לחם 67 חידוש עירוני לפי פרק א' : סקר מצב קיים מיקום מצב תכנוני מצב פיזי קיים פרק ב' : חלופות חלופה א' : תב"עית חלופה ב' : 10038 הריסה ובניה מחדש חלופה ג' : 10038 תוספת בניה לצורך חיזוק הבניין

קרא עוד

أكاديمية القاسمي كلية أكاديمية للتربية אקדמיית אלקאסמי מכללה אקדמית לחינוך שאלון שביעות רצון בהוראה זועבי מחמוד, 1992

أكاديمية القاسمي كلية أكاديمية للتربية אקדמיית אלקאסמי מכללה אקדמית לחינוך שאלון שביעות רצון בהוראה זועבי מחמוד, 1992 שאלון שביעות רצון בהוראה זועבי מחמוד, 1992 הקשר בין מנהיגות המנהל של בית הספר לבין הרגשתם של המורים ו תפקודם בכיתה במערכת החינוך הערבית בישראל מאת : מחמוד זועבי בהדרכת : ד"רציפורה שכטמן ד"ר מיכאל כץ עבודת

קרא עוד

בקשה לאשרת תייר )DS-160( הוראות: יש לענות על כל השאלות המודגשות והרלוונטיות. יש למלא את הטופס באנגלית או בעברית ובאותיות גדולות וברורות. יש לצרף צילום

בקשה לאשרת תייר )DS-160( הוראות: יש לענות על כל השאלות המודגשות והרלוונטיות. יש למלא את הטופס באנגלית או בעברית ובאותיות גדולות וברורות. יש לצרף צילום בקשה לאשרת תייר )DS-160( הוראות: יש לענות על כל השאלות המודגשות והרלוונטיות. יש למלא את הטופס באנגלית או בעברית ובאותיות גדולות וברורות. יש לצרף צילום דרכון נוכחי וצילום וויזה אחרונה, במידה והייתה. ניתן

קרא עוד

גילוי דעת 74.doc

גילוי דעת 74.doc גילוי דעת 74 תכנון הביקורת תוכן העניינים סעיפים 4-8 - 10-1 5 9 מבוא תכנון העבודה התכנון הכולל של הביקורת 12-11 13 14 15 תוכנית הביקורת שינויים בתכנון הכולל של הביקורת ובתוכנית הביקורת מונחים תחילה אושר

קרא עוד

הבנת סדר הדברים א פרק כ' ו י ב א ו ב נ י י ש ר א ל כ ל ה ע ד ה מ ד ב ר צ ן... מי מריבה ומות אהרן הפסוק הראשון של הפרק מכיל כפילות: בני ישראל, וכל העדה

הבנת סדר הדברים א פרק כ' ו י ב א ו ב נ י י ש ר א ל כ ל ה ע ד ה מ ד ב ר צ ן... מי מריבה ומות אהרן הפסוק הראשון של הפרק מכיל כפילות: בני ישראל, וכל העדה הבנת סדר הדברים א פרק כ' ו י ב א ו ב נ י י ש ר א ל כ ל ה ע ד ה מ ד ב ר צ ן... מי מריבה ומות אהרן הפסוק הראשון של הפרק מכיל כפילות: בני ישראל, וכל העדה. פרק זה עוסק באירועי השנה הארבעים ליציאת ישראל ממצרים,

קרא עוד

Microsoft Word - Document1

Microsoft Word - Document1 משחקי כדור טרחנים וטרדנים ציוד: כדור יד. מבנה: שתי קבוצות פנים אל פנים, המרחק ביניהן 2 מ', מאחורי כל קבוצה 10 מ' גבול המקלט. (המגרש מסומן בקווים בולטים) לקבוצה אחת השם; "טרחנים" ולשניה; "טרדנים". מהלך

קרא עוד

פקולטה: מחלקה: שם הקורס: קוד הקורס: מדעי הטבע מדעי המחשב ומתמטיקה מתמטיקה בדידה תאריך בחינה: _ 07/07/2015 משך הבחינה: 3 שעות סמ' _ב' מועד

פקולטה: מחלקה: שם הקורס: קוד הקורס: מדעי הטבע מדעי המחשב ומתמטיקה מתמטיקה בדידה תאריך בחינה: _ 07/07/2015 משך הבחינה: 3 שעות סמ' _ב' מועד פקולטה: מחלקה: שם הקורס: קוד הקורס: מדעי הטבע מדעי המחשב ומתמטיקה מתמטיקה בדידה 2-7012610-3 תאריך בחינה: _ 07/07/2015 משך הבחינה: 3 שעות סמ' _ב' מועד ב' שם המרצה: ערן עמרי, ענת פסקין-צ'רניאבסקי חומר עזר:

קרא עוד

ענף המלונאות

ענף המלונאות 1 מאי 4102 המלונאות ענף תקציר של בגידול החיובית המגמה נמשכה 4102 שנת של הראשון ברביע שיא נשבר 4102 שבשנת לאחר זאת לישראל, תיירים כניסות הנכנסת. בתיירות של בשיעור הראשון ברביע עלה התיירות במלונות הלינות

קרא עוד

untitled

untitled תקן חשבונאות מספר 36 תיקון גילוי דעת מספר 69 בדבר כללי חשבונאות ודיווח כספי על ידי מלכ"רים ותקן חשבונאות מספר 5 בדבר תיקונים והבהרות לגילוי דעת מספר 69 יוני 2014 1 רח' גרוזנברג 14 ת, "א,65811 טל.,972 3

קרא עוד

פיתוח עירוני בסביבות תחנות הרכבת בתל אביב

פיתוח עירוני בסביבות תחנות הרכבת בתל אביב פיתוח עירוני מוכוון תחבורה ציבורית בסביבות תחנות הרכבת בתל אביב 20.6.16 מציגה: אירית לבהר גבאי מתכננת תנועה ארוך טווח, אגף התנועה עורכי התכנית עיריית תל אביב: אגף תכנון עיר: ניר דוד כהן אגף התנועה משרד

קרא עוד

פסגות ע"ש ברוך ונגר בית ספר על יסודי מקיף ומכללה עבודת קיץ לבוגרי כיתה ז' קבוצת מיצוי " שכונה מערבית, רח' הפסגה 17 כרמיאל דוא"ל:

פסגות עש ברוך ונגר בית ספר על יסודי מקיף ומכללה עבודת קיץ לבוגרי כיתה ז' קבוצת מיצוי  שכונה מערבית, רח' הפסגה 17 כרמיאל דואל: עבודת קיץ לבוגרי כיתה ז' קבוצת מיצוי " סדר פעולות חשבון עם מספרים מכוונים )1( כמובן יש להראות את דרך פתרון. תרגיל 0 1 : ( 3) 1 ( ) פתרו. שימו לב לסדר פעולות החשבון. תשובה 1 )( )3( )4( )5( )6( )7( )8( 30

קרא עוד

חטיבה של ג'יי סי הלת' קר בע"מ 1/10/2015 תקנון מבצע "תוכניות שנתיות" הטבה של חודשיים מתנה בעת רכישת "תוכנית שנתית" של עדשות מגע חד-יומיות ממותג אקיוביו

חטיבה של ג'יי סי הלת' קר בעמ 1/10/2015 תקנון מבצע תוכניות שנתיות הטבה של חודשיים מתנה בעת רכישת תוכנית שנתית של עדשות מגע חד-יומיות ממותג אקיוביו 1/10/2015 תקנון מבצע "תוכניות שנתיות" הטבה של חודשיים מתנה בעת רכישת "תוכנית שנתית" של עדשות מגע חד-יומיות ממותג אקיוביו TruEye 1-DAY ACUVUE או 1-DAY ACUVUE MOIST או.1-DAY ACUVUE MOIST for ASTIGMATISM

קרא עוד

Microsoft Word - buty.doc

Microsoft Word - buty.doc ב.דרגונסקיי חתול במגפיים "בנים ובנות!" אמרה ראיסה איבנובנה "גמרתם את ברבעון בהצלחה. אני מברכת אתכם. כעת אפשר לנוח. בחופשה נעשה לנו מסיבת תחפושות. כל אחד יכול להתחפש איך ירצה, ועבור התחפושת הטובה ביותר

קרא עוד

כובע קסמים מאת לאה גולדברג איורים: רינת הופר עיצוב: אבנר גלילי הוצאת ספרית פועלים 2005 על הספר כובע הקסמים הוא התגשמות חלומה של ילדה: חפץ מופלא שימלא

כובע קסמים מאת לאה גולדברג איורים: רינת הופר עיצוב: אבנר גלילי הוצאת ספרית פועלים 2005 על הספר כובע הקסמים הוא התגשמות חלומה של ילדה: חפץ מופלא שימלא כובע קסמים מאת לאה גולדברג איורים: רינת הופר עיצוב: אבנר גלילי הוצאת ספרית פועלים 2005 על הספר כובע הקסמים הוא התגשמות חלומה של ילדה: חפץ מופלא שימלא את משאלות ליבה. בעזרת כובע הקסמים הדמיוני, מגשימה הילדה

קרא עוד

מגישה : חני חוקת תשע"ו עבור "קריאת כיוון" למטרת למידה אישית בלבד חוקת שמורות חני הזכויות שמורות הזכויות כלכל

מגישה : חני חוקת תשעו עבור קריאת כיוון למטרת למידה אישית בלבד חוקת שמורות חני הזכויות שמורות הזכויות כלכל מגישה : חני חוקת תשע"ו עבור "קריאת כיוון" למטרת למידה אישית בלבד חוקת שמורות חני הזכויות שמורות הזכויות כלכל שמגיב* עד שזז* עד מנומנם* חולמני- ץ* ר שלווה* אישיות מפריע* לא ך* א... י ש י ב ה ז מ ן ל א ח

קרא עוד

ברזי מטבח המים זורמים ושוטפים ירקות טריים, נשפכים לקדרה, נמזגים לקומקום שירתח. בחרו ברז שיעשה את תענוג המים מושלם גם במטבח

ברזי מטבח המים זורמים ושוטפים ירקות טריים, נשפכים לקדרה, נמזגים לקומקום שירתח. בחרו ברז שיעשה את תענוג המים מושלם גם במטבח ברזי מטבח המים זורמים ושוטפים ירקות טריים, נשפכים לקדרה, נמזגים לקומקום שירתח. בחרו ברז שיעשה את תענוג המים מושלם גם במטבח Pull Down 302869 אוורסט ברז פרח 45 0 מזלף נשלף כלפי מטה 303369 נפטון סטיק ברז

קרא עוד

Disclaimer מסמך זה הינו סיכום און-ליין של השיעור ולא עבר עריכה כלל. מצאת טעות? שלח/י לי מייל ואתקן: 07/05/2009 קורס: מערכות ה

Disclaimer מסמך זה הינו סיכום און-ליין של השיעור ולא עבר עריכה כלל. מצאת טעות? שלח/י לי מייל ואתקן: 07/05/2009 קורס: מערכות ה הרעיון: דפדוף paging וזכרון וירטואלי.1.2.3 לחלק את מרחב הכתובות לדפים בגודל קבוע )למשל )4KB את הדפים ממפים לזכרון פיסי a. לא רציף b. לא כולם העברה מזכרון לדיסק לפי הצורך מספר הדף: page = addr 4K המיקום

קרא עוד

סוד פורים חג פורים ומגילת אסתר על פי חכמת הקבלה

סוד פורים חג פורים ומגילת אסתר על פי חכמת הקבלה סוד פורים חג פורים ומגילת אסתר על פי חכמת הקבלה Michael Laitman The Secret of Purim The inner meaning of Purim and the story of Esther according to the wisdom of Kabbalah Copyright 2017 by Laitman Kabbalah

קרא עוד

אתר איראני פרסם נאום, שנשא מזכ"ל חזבאללה בפורום סגור בו הביע נאמנות מוחלטת למנהיג איראן. הצהרות דומות התפרסמו בעבר ע"י בכירים מאיראן ומחזבאללה

אתר איראני פרסם נאום, שנשא  מזכל חזבאללה בפורום סגור בו הביע נאמנות מוחלטת למנהיג איראן. הצהרות דומות התפרסמו בעבר עי בכירים מאיראן ומחזבאללה 14 ב מ ר ץ 2018 אתר איראני פרסם נאום, שנשא מזכ"ל חזבאללה בפורום סגור בו ה ב י ע נאמנות מוחלטת למנהיג איראן. הצהרות דומות התפרסמו בעבר ע"י בכירים מאיראן ו מ ד"ר ר ז צ י מ ט עיקרי המסמך ב- 12 ב מ ר ץ פ ר

קרא עוד

האגף לתכנון אסטרטגי טלפון: פקס: פברואר 2017 יום רביעי כ"ו שבט תשע"ז לקט נתונים ליום המשפחה 2016 בפתח תקווה נכון לתאריך 01/01/

האגף לתכנון אסטרטגי טלפון: פקס: פברואר 2017 יום רביעי כו שבט תשעז לקט נתונים ליום המשפחה 2016 בפתח תקווה נכון לתאריך 01/01/ פברואר 0 יום רביעי כ"ו שבט תשע"ז לקט נתונים ליום המשפחה 06 בפתח תקווה נכון לתאריך 0/0/0 בפתח תקווה יש,868 תושבים. התפלגות התושבים בעיר לפי מגדר מגדר סך אחוז 4% % 00% 066 868 זכר נקבה התפלגות התושבים בעיר

קרא עוד

מטלת סיום שם הקורס: מורי מורים "עברית על הרצף" מוגשת ל- ד"ר האני מוסא תאריך הגשה: מגישה: זייד עביר יסודי ספר בית קחאוש אלפחם אום 1

מטלת סיום שם הקורס: מורי מורים עברית על הרצף מוגשת ל- דר האני מוסא תאריך הגשה: מגישה: זייד עביר יסודי ספר בית קחאוש אלפחם אום 1 מטלת סיום שם הקורס: מורי מורים "עברית על הרצף" מוגשת ל ד"ר האני מוסא תאריך הגשה: 10.10.2016 מגישה: זייד עביר יסודי ספר בית קחאוש אלפחם אום 1 הקדמה רכישתה של שפה שניה או זרה היא תופעה לשונית פסיכולוגית,

קרא עוד

Microsoft Word

Microsoft Word הצעות לפעילות הגיל הרך לט"ו בשבט קיבצנו להלן הצעות לכמה פעילויות פשוטות ומהנות לט"ו בשבט: דפי צביעה העוסקים בטבע ובנטיעות א) דף עצים לגזירה והדבקה מהקטן לגדול ב) סיפור לט"ו בשבט מאת דתיה בן דור ג) סיפור

קרא עוד

לא טוב היות האדם לבדו

לא טוב היות האדם לבדו לא טוב היות האדם לבדו מטרה: עבודה יצירתית בעקבות לימוד פרק ב' בבראשית, ומתוך כך הטמעת הפרשנות שנלמדה וחשיבה על פרשנות אישית, מקורית. מהלך: לאחר לימוד פרשנים שונים על פסוק זה, התבקשו התלמידות, כמשימה לבית

קרא עוד

שואב אבק רובוטי XIAOMI דגם - Vacuum Mi Robot מק"ט ספק 8223 תכנון מסלול חכם שאיבה חזקה שליטה חכמה ע"י Wi-Fi מרחוק בעל 21 חיישנים למיפוי מושלם של הבית צ

שואב אבק רובוטי XIAOMI דגם - Vacuum Mi Robot מקט ספק 8223 תכנון מסלול חכם שאיבה חזקה שליטה חכמה עי Wi-Fi מרחוק בעל 21 חיישנים למיפוי מושלם של הבית צ שואב אבק רובוטי XIAOMI דגם - Vacuum Mi Robot מק"ט ספק 8223 תכנון מסלול חכם שאיבה חזקה שליטה חכמה ע"י Wi-Fi מרחוק בעל 21 חיישנים למיפוי מושלם של הבית צפייה במפת הניקיון בזמן אמת סוללה חזקה 5200MAH לזמן

קרא עוד

לסטודנטים במבוא מיקרו שבכוונתם לגשת למועד ב': אנו ממליצים לכם לפתור מחדש את המבחן שהיה במועד א'. עדיף לפתור בלי לראות את התשובות הנכונות מסומנות. לשם

לסטודנטים במבוא מיקרו שבכוונתם לגשת למועד ב': אנו ממליצים לכם לפתור מחדש את המבחן שהיה במועד א'. עדיף לפתור בלי לראות את התשובות הנכונות מסומנות. לשם לסטודנטים במבוא מיקרו שבכוונתם לגשת למועד ב': אנו ממליצים לכם לפתור מחדש את המבחן שהיה במועד א'. עדיף לפתור בלי לראות את התשובות הנכונות מסומנות. לשם כך העלינו לפורטל שאלון מעורבל ללא שום סימונים עליו.

קרא עוד

מצגת של PowerPoint

מצגת של PowerPoint פותחים את שנת הלימודים בבן גוריון רחובות שנת הלימודים החלה באווירה נינוחה, נעימה ומכילה. בכל כיתות בית הספר החלו בפעילויות הכרות. כמו כן, מורות בית הספר הציגו את התכנים הנלמדים בכל כיתה ובכל מקצוע, את

קרא עוד

בית ספר תיכון מאר אליאס- אעבלין

בית ספר תיכון  מאר אליאס- אעבלין בית ספר תיכון מאר אליאס- אעבלין עברית לבתי ספר ערביים ידע לשון וספרות א-שאלון 014204 2 יחידות לימוד קיץ 2011 הוראות לנבחן א. משך הבחינה: שעתיים וחצי מבנה השאלון ומפתח הערכה: בשאלון זה שני חלקים: חלק ראשון-ידע

קרא עוד

בקשה לפנסיית זקנה מקרן וותיקה ( מסלול קבוצה ) : בהמשך לפנייתך למשרדנו, להלן פירוט המסמכים הדרושים לביצוע משיכת פנסיה מהקרן: טופס יציאה לפנסיה מתכנית ק

בקשה לפנסיית זקנה מקרן וותיקה ( מסלול קבוצה ) : בהמשך לפנייתך למשרדנו, להלן פירוט המסמכים הדרושים לביצוע משיכת פנסיה מהקרן: טופס יציאה לפנסיה מתכנית ק בקשה לפנסיית זקנה מקרן וותיקה ( מסלול קבוצה ) : בהמשך לפנייתך למשרדנו, להלן פירוט המסמכים הדרושים לביצוע משיכת פנסיה מהקרן: טופס יציאה לפנסיה מתכנית קבוצה. צילום ת.ז. כולל ספח חתום "נאמן למקור" *** ע"י

קרא עוד

<4D F736F F D20F2E1E5E3E420EEE7E5E9E1E5FA20E0E9F9E9FA2E646F63>

<4D F736F F D20F2E1E5E3E420EEE7E5E9E1E5FA20E0E9F9E9FA2E646F63> עבודת הגשה בפרויקט: מגיש: יובל מרגלית כיתה: י' 4 בי"ס: אורט" מילטון" בת ים תאריך: 31-5-2009 .1 מקום ההשמה בו הייתי הינו שירותי כבאות והצלה בעיר בת ים. שירותי הכבאות בבת ים, הינם חלק משירותי הכבאות הארצית

קרא עוד

מבט לאיראן (4 בפברואר בפברואר, 2018)

מבט לאיראן (4 בפברואר בפברואר, 2018) מבט לאיראן ר 4 ב פ ב ר ו א 2018 18 בפברואר, 2018 ע ו ר ך : ד"ר ר ז צ י מ ט במוקד אירועי השבוע ב א י ר א ן מ מ ש י כ י ם ל ה כ ח י ש א ת ד י ו ו ח י י ש ר א ל ע ל מ ע ו ר ב ו ת א י ר א נ י ת ב א י ר ו ע

קרא עוד

(Microsoft Word - \371\345\360\356\351\372 - \360\361\364\347 9.doc)

(Microsoft Word - \371\345\360\356\351\372 - \360\361\364\347 9.doc) 272 :éðù çôñð òùéìà ìùå åäéìà ìù äàééçää éøåôéñ úàååùä Â Ó.1 אף בסיפורנו, כמו ברבים מן הסיפורים על אלישע, צועד אלישע בעקבות אליהו רבו, ומחולל נס שיש בו דמיון רב לנס שחולל אליהו בנסיבות דומות, הלוא הוא

קרא עוד

תקנות ביטול עסקה _ nevo_

תקנות ביטול עסקה _ nevo_ משפט פרטי וכלכלה מסחר הגנת הצרכן משפט פרטי וכלכלה חיובים מכר תוכן ענינים סעיף 1 סעיף סעיף סעיף סעיף 5 סעיף 6 סעיף 7 סעיף 8 סעיף 9 הגדרות ביטול עסקה החזרת התמורה אופן החזרת התמורה דמי ביטול הגבלת זכות הביטול

קרא עוד

עבודת סיום - מוזיטק

עבודת סיום - מוזיטק יולי 2007 בס"ד עבודת סיום מוזיטק מגישה: הדר חדד שנה ב'. יחידת לימוד: סתיו נושא: מאפייני הסתיו תת נושא: חילזון-העבודה מתבססת על השיר עמיר. "חילזון"/אנדה הנושא א. פעילויות באחריות הגננת לימוד נושא הסתיו

קרא עוד

<4D F736F F D FAF9E5E1E420ECE3E5E2EEE020E1E9E0ECE9F72E646F63>

<4D F736F F D FAF9E5E1E420ECE3E5E2EEE020E1E9E0ECE9F72E646F63> שאלה ותשובה לדוגמא: לפרק השירה של ח. נ. ביאליק עריכה: המורה אלי פררה שאלה: קרא את השיר שלפניך וענה על הסעיפים א ב לשאלה שאחריו. על השחיטה / ח. נ. ביאליק ו א ם י -צ ד ק י פ ע מ ד! מ י ם, ש ר ח מ ים ע ל

קרא עוד

הגדרות תקנות הגנת הצרכן )ביטול עסקה(, התשע"א בתוקף סמכותי לפי סעיף 14 ו ו 37 לחוק הגנת הצרכן, התשמ"א )להלן - החוק(, בהתייעצות עם שר התקש

הגדרות תקנות הגנת הצרכן )ביטול עסקה(, התשעא בתוקף סמכותי לפי סעיף 14 ו ו 37 לחוק הגנת הצרכן, התשמא )להלן - החוק(, בהתייעצות עם שר התקש הגדרות תקנות הגנת הצרכן )ביטול עסקה(, התשע"א- 2010 בתוקף סמכותי לפי סעיף 14 ו ו 37 לחוק הגנת הצרכן, התשמ"א- 1981 1 )להלן - החוק(, בהתייעצות עם שר התקשורת, שר התיירות, שר התחבורה, שר הבריאות, שר החינוך,

קרא עוד

Microsoft Word - two_variables3.doc

Microsoft Word - two_variables3.doc משימה שני תלמידים פתרו את מערכת המשוואות הבאה y 7 2y 2. שי פתר בשיטת השוואת מקדמים: I. 2x y 7 II. 2x 2y 2 דנה פתרה בשיטת הצבה: I. 2x y 7 II. 2x 2y 2 I. y = 7 2x II. 2x 2(7 2x) = 2 2x 4 + 4x = 2 6x 4 =

קרא עוד

1 תעריפים לשירותי מים וביוב לצרכן. בהתאם לקובץ תקנות 8240 מיום התעריפים בתוקף מיום שעור מע"מ: 17% מס' סוג צריכה תאור תעריף מים ובי

1 תעריפים לשירותי מים וביוב לצרכן. בהתאם לקובץ תקנות 8240 מיום התעריפים בתוקף מיום שעור מעמ: 17% מס' סוג צריכה תאור תעריף מים ובי 1 תעריפים לשירותי מים וביוב לצרכן. בהתאם לקובץ תקנות 8240 מיום 0.6.2019 התעריפים בתוקף מיום. 1.7.2019 שעור : 17% סוג צריכה מים וביוב מים וביוב 7.079 1.15 6.050 11.242 צריכה ביתית לכל יחידת דיור לכמות מוכרת

קרא עוד

הצעה לתוכנית לימודים

הצעה לתוכנית לימודים תואר ראשון הדרישות למקצוע מורחב עת עתיקה: 1 הרצאה קווי יסוד מקרא 1 הרצאה קווי יסוד 1 תרגיל קווי יסוד 1 הרצאה מתקדמת 1 תרגיל 1 סמינריון 14 ש"ש היסטוריה כללית-המזרח הקדום או יוון ורומא ימי הביניים: 5 ש"ש

קרא עוד

הצעת חוק הבוררות (תיקון - ערעור על פסק בוררות), התשס"ז-2006

הצעת חוק הבוררות (תיקון - ערעור על פסק בוררות), התשסז-2006 א) ב) ג) ד) ס 1 הכנסת השבע-עשרה הצעת חוק של חברי הכנסת גדעון סער עמירה דותן פ// 1681/1 הצעת חוק הבוררות )תיקון- ערעור על פסק בוררות(, התשס"ז- 2008 הוספת סעיף 21 א 1. 1 בחוק הבוררות, תשכ"ח- 1968, אחרי סעיף

קרא עוד

ע( אהרן איסרס חבר מועצת העיר חולון ביתנו רח' חנקין 42, חולון פקס: (, טלפונים: (ב) דואר אלקטרוני: iswi

ע( אהרן איסרס חבר מועצת העיר חולון ביתנו רח' חנקין 42, חולון פקס: (, טלפונים: (ב) דואר אלקטרוני: iswi ע( אהרן איסרס חבר מועצת העיר חולון ביתנו רח' חנקין 42, חולון 58283 פקס: 09-8851969 (,09-8851970 09-8639464 טלפונים: (ב) 03-5041412 דואר אלקטרוני: iswima@bezeqint.net סלולרי: 050-2333122 052-3866616, 18.2.08

קרא עוד

קיסר השכונה

קיסר השכונה קיסר השכונה כתבה נאוה מקמל-עתיר אייר ולדילן חסמן הוצאת ידיעות אחרונות- ספרי חמד 2014 על הספר גדי, תלמיד כיתה ו', יתום מאב, מאוד רוצה כלב. אמו של גדי, אינה מסכימה שיגדל כלב. למרות ניסיונות שכנוע שלו. שכנו

קרא עוד

תנו לשמש לעבוד בשבילכם

תנו לשמש לעבוד בשבילכם תנו לשמש לעבוד בשבילכם 2 2 מהי אנרגיה סולארית? בשנים האחרונות גברה בארץ ובעולם באופן ניכר המודעות לאיכות הסביבה ולשמירה על סביבה אקולוגית נקייה וירוקה יותר, ובעקבות כך גדלה המודעות לפתרונות חלופיים לייצור

קרא עוד

תמ"א 38 תכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה

תמא 38  תכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה קביעת עקרונות למדרוג תוספת זכויות בנייה כתמריץ לחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה במסגרת תמ"א 38 המזמין: משרד הבינוי והשיכון הצגה למנכ"ל משרד הבינוי והשיכון 24.1.2010 2 ועדת היגוי משרד הבינוי והשיכון סופיה

קרא עוד

עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יח"ל פסח תשע"ה אפריל 5105 קשה בלימודים, קל במבחנים, קל בחיים עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יח"ל פסח תשע"ה יש לפתור את כל השאלות

עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יחל פסח תשעה אפריל 5105 קשה בלימודים, קל במבחנים, קל בחיים עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יחל פסח תשעה יש לפתור את כל השאלות עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יח"ל פסח תשע"ה יש לפתור את כל השאלות על דפים משובצים. רשמו את שמכם על כל אחד מהדפים הפתרונות יוגשו אחרי חופשת הפסח. מומלץ לכתוב דואר אלקטרוני, Whatspp כאשר נתקלים בקושי. מישהו

קרא עוד

שם הנוהל

שם הנוהל מטבע חוץ עמלת חליפין )נגבית עבור כל פעולה שיש בה המרה בין מטבעות וזאת בנוסף לעמלה הספציפית( מט"י-מט"ח סכום/ שיעור 3,2,1 2 )936( )936( 1.90% לפי השער הידוע לפי שער הצהריים/שער מוסכם מינ' - $6.70 מקס' -

קרא עוד

YLA Crochet Along פרויקט לסרוג יחד YLA חלק 6 בחלק 6 של לסרוג יחד זה נהפוך את שני העיגולים האחרונים לריבועים ונחבר את ארבעת הריבועים יחד לריבוע אחד גדו

YLA Crochet Along פרויקט לסרוג יחד YLA חלק 6 בחלק 6 של לסרוג יחד זה נהפוך את שני העיגולים האחרונים לריבועים ונחבר את ארבעת הריבועים יחד לריבוע אחד גדו YLA Crochet Along פרויקט לסרוג יחד YLA חלק 6 בחלק 6 של לסרוג יחד זה נהפוך את שני העיגולים האחרונים לריבועים ונחבר את ארבעת הריבועים יחד לריבוע אחד גדול. השמיכה מקבלת צורה! מקרא עין שרשרת עין שטוחה חצי

קרא עוד

rr

rr / המוסד לביטוח ומי מינהל הגמות תביעה לתשלום מענק לחייל משוחרר שעבד ב"עבודה מועדפת (כולל שירות ומי) נדרשת" חובה לצרף לטופס זה צילום תעודת השחרור מצה"ל, או מסמך אחר מן הצבא המעיד על תאריך שחרור משירות חובה.

קרא עוד

מצגת איחוד.pptx

מצגת איחוד.pptx !אורנית מאוזנת - מתנגדים לאיחוד נלחמים על הבית - פקודת מבצע רקע.מתוכנית איחודים ברמה הארצית אשר כללה עשרות ערים ומועצות נותר רק איחוד יישובי שער השומרון על הפרק.יודעי דבר מספרים כי שר הפנים יחד עם רוה

קרא עוד

מנהל עסקים תואר ראשון שנה א' שם קורס אנגלית רמת טרום בסיסי א' שם המרצה קוד הקורס 698 מתכונת סמסטריאלי נקודות זכות אנגלית רמת טרום בסיסי ב' סמסטר

מנהל עסקים תואר ראשון שנה א' שם קורס אנגלית רמת טרום בסיסי א' שם המרצה קוד הקורס 698 מתכונת סמסטריאלי נקודות זכות אנגלית רמת טרום בסיסי ב' סמסטר מנהל עסקים תואר ראשון שנה א' אנגלית רמת טרום בסיסי א' שם המרצה 698 נות זכות 699 אנגלית רמת טרום בסיסי ב' 701 אנגלית רמת בסיסי 70 אנגלית רמת מתקדמים א' 107 אנגלית רמת מתקדמים ב' 800 8004 8006 810 מתמטיקה

קרא עוד

קרן מלגות לחיילים בודדים באוניברסיטת תל אביב ע"ש שון כרמלי ז"ל יוזמה של בית הספר למדע המדינה, ממשל ויחסים בינלאומיים

קרן מלגות לחיילים בודדים באוניברסיטת תל אביב עש שון כרמלי זל יוזמה של בית הספר למדע המדינה, ממשל ויחסים בינלאומיים קרן מלגות לחיילים בודדים באוניברסיטת תל אביב ע"ש שון כרמלי ז"ל יוזמה של בית הספר למדע המדינה, ממשל ויחסים בינלאומיים "החיילים הבודדים הם מופת לחברה הישראלית... החיילים הבודדים אינם לבד." רא"ל דן חלוץ,

קרא עוד

פרויקט "רמזור" של קרן אביטל בס "ד מערך שיעור בנושא: "פונקציה" טליה קיפניס והדסה ערמי, מאולפנת צביה פרטים מקדימים על מערך השיעור: השיעור מהווה מבוא לנו

פרויקט רמזור של קרן אביטל בס ד מערך שיעור בנושא: פונקציה טליה קיפניס והדסה ערמי, מאולפנת צביה פרטים מקדימים על מערך השיעור: השיעור מהווה מבוא לנו בס "ד מערך שיעור בנושא: "פונקציה" טליה קיפניס והדסה ערמי, מאולפנת צביה פרטים מקדימים על מערך השיעור: השיעור מהווה מבוא לנושא הפונקציות הנלמד בכתה ט' בכל הרמות. עזרי ההוראה בהם נשתמש: מחשב, ברקו, דפי עבודה

קרא עוד

תקנון Switc h To Mac 2019

תקנון Switc h To Mac 2019 5.3.19 תקנון Mac Switch to עם istore לשנת 2019 1. הגדרות סער טכנולוגיות (ז.ח) בע מ ח.פ 514632561 (להלן: ("istore" מקיימת תוכנית מכירות תחת השם Mac Switch to ואשר תנאי ההשתפות בו מפורטים בתקנון זה (להלן:

קרא עוד