HASCAMOT_HEB

גודל: px
התחל להופיע מהדף:

Download "HASCAMOT_HEB"

תמליל

1 1 עולמו של אוטיסט מסרים מעולם האמת - הסכמות לשוטים..." מן המקורות * "מיום שחרב בית המקדש, ניטלה נבואה מן הנביאים וניתנה (גמרא, בבא בתרא, דף י"ב עמוד ב') "אין השכינה שורה אלא מתוך שמחה, ואחר החורבן בטלה השמחה מלב נבונים, אבל שוטים ותינוקות מפני חיסרון דעתם יכולים להיות * (המהרש"א) בשמחה..." "פעמים שכח עליון שורה עליהם" (עין יעקב). "...עד שלא יבוא שבר וחורבן לאיזה עם בארץ, מכריזים בכל העולם דבר * * זה... ולפעמים נימסר דבר זה לאותם בני אדם השוטים שאין בהם דעת..." (הזוהר). הרב יוסף בר שלום, הרב הראשי לבת ים פנה אלי איש ירא שמים מבעלי תשובה בישראל, ובקש הסכמה לספר "דניאל" שבו כתובים גילויים שהיה לילד אוטיסט בשם "דניאל". והנה כל האמור שם יש בו יראת שמים, הכל כבר כתוב בנביאים כתובים ודברי רז"ל והמדרשים. ומ"מ כיון שאנשים מתעוררים הרבה כשקורים זה מילד בן דורינו אמינא לפעלה טבה יישר, ואפשר להדפיסו וחלקו בישראל להשיב רבים מעוון ולעוררם ליראת שמים. ובפרט שהסכים על זה אחד מן הגדולים.

2 2 עולמו של אוטיסט מסרים מעולם האמת - הסכמות (הועתק ברשותו של המחבר הרב סרבניק מהספר העוסק בתיקשור עם אוטיסטים ופגועי מח). "ונפשי יודעת מאד" דברי הגאון הגדול רבי אהרן יהודה לייב שטיינמן שליט"א נמסר לי אישית מפיו של הגראי"ל שטיינמן בענין התקשורת החדשה עם פגועי המוח (אוטיסטים), שהוא רואה בזה רחמי שמים מרובים לעורר בזה את הישנים השוכחים את האמת בהבלי הזמן, ושוגים כל שנתם בהבל וריק, ואף לחזק את בני התורה בדברים שיש לחזק את בני התורה של זמנינו. באשר דבריהם הם מוסר חוצב להבות אש ומעורר מאד את כל המעיינים בהם. על כן, טוב להפיץ ולפרסם דברים אלו. הגראי"ל נכח אישית בתקשורים עם פגועי מוח והתפעל מאד מהתשובות שהם השיבו לו על שאלותיו. לדעת הרב שליט"א חשוב מאד להתבונן בדברי המוסר שלהם לצורך חשבון הנפש ואין להתעלם מהם. הקב"ה שולח לנו הארה ממרום ואילו אנשים רבים מתעלמים ומזלזלים בה. לכן, עודד אותי מאד הרב שליט"א להוציא את הספר ["ונפשי יודעת מאד"] המעביר מסרים אלו לציבור הרחב. מאידך, בקש להזהיר בזה שאין להשתמש בהם למעשה לשום ענין והוראה. כמו כן הזהיר לא לשאול אותם בעניני עתידות. לא זכינו לגילוי תופעה זו אלא לצורך מטרה אחת, לקרב את לבבות עם ישראל לאביו שבשמים.

3 3 עולמו של אוטיסט מסרים מעולם האמת - הסכמות הרב נתן מאיר וכטפויגעל בית מדרש גבוה, לייקוואוד, ניו ג'רסי, כ"ה סיון תשנ"ז "העם ההולכים בחושך ראו אור גדול". נמצאים אנו בתקופה שהחושך והבלבול גדולים מאד. רבים מעמנו אינם מכירים אפילו את אביהם שבשמים, ואפי' מאלו ההולכים בדרך האמת ישנם הרחוקים עדיין מן השלימות. ריחם הבוי"ת על עמו ושלח לנו ברוב רחמיו אמצעי המסוגל לעורר אנשים מתרדמתם העמוקה, באמצעות תקשורת חדשה עם בני אדם הפגועים במוחם ["אוטיסטים"]. דרך תקשורת זו רואים אנו שהעולם הרוחני גלוי לפניהם. למרות שבעיני העולם נחשבים אנשים אלו כחסרי הבנה וידיעה בנעשה סביבם, באמצעות התקשורת החדשה הנקראת "תקשורת בתמיכה" אנו מגלים שידיעתם בענינים הרוחנים של העולם, בעניני הבורא, ההשגחה ומוסר, הם ברמה גבוהה מאד. דברים אלו כבר הביאו חיזוק רב להרבה יהודים לחזור לשורשם או לחזק את דבקותם בתורה ומצוות. על כן אני רואה חשיבות גדולה לפרסם את הספר "ונפשי יודעת מאד" והמסרים של אותם פגועים הגורמים לקירוב הלבבות לאביהם שבשמים. מרוב טרדותי לא יכולתי לעיין בספר הזה ובקשתי מתלמיד חכם הנאמן עלי כבי תרי לעבור עליו, והוא אכן עבר על חלק גדול מן הספר ומסר לי את תוכנו. מלבד מה שבעצמו נוכח מקרוב באמיתות התקשורת וחשיבותה. יחד עם זאת עלינו להדגיש שהמסרים הנמסרים לנו דרכם ראויים לחזק ולקרב את הלבבות, ואין לפעול על פיהם למעשה בלי להועץ ברב כי כידוע אין הנהגת האומה בפועל אלא על ידי חכמי התורה. אני רוצה לברך את אלו העוסקים בהפצת המסרים החשובים הללו במטרה לקדש שם שמים ולהגדיל את שמו יתברך בעולם. יהי השי"ת בעזרם וחפץ ה' בידם יצליח.

4 4 עולמו של אוטיסט מסרים מעולם האמת - הסכמות דברי הרה"ג ג. קראוס ראב"ד מנצ'סטר באנגליה אודות התקשורת ב- FC לאחרונה יצאה חוברת שנכתבה על ידי הרה"ג ג.קראוס ראב"ד באנגליה בשם "שמעו ותחי נפשכם". בחוברת זו תקשורות רבות של ילדים פגועי מוח, והיא מוכיחה בעליל כיצד דבריהם מתאימים להפליא לדברי חז"ל. ואלו חלק מדבריו בהקדמתו שם: "כל נכי הנפש בארץ ישראל המתקשרים באמצעות תקשורת FC וכו' הביעו לאחרונה את משאלתם לפרסם ולהדפיס חלק ממאמריהם עם מקורות מפסוקים ודברי חז"ל ושאר ספרים במידת האפשר, אני מרגיש שדבר זה הוא חיזוק גדול לעשות כן, באשר זה מוכיח עד כמה דבריהם מעוגנים ומושרשים במקורותינו הקדושים. בהתאם לבקיאות המוגבלת שלי אני בטוח שהחסרתי הרבה מקורות, מכל מקום אותם מעט מקורות שמצאתי מוכיחות לנו שאין אנו יכולים להתעלם מדבריהם. במשך אלפי שנים אוטיסטים, בעלי תסמונת דאון ושיתוק מוחין נחשבו לשוטים. עתה מתברר לנו שהם מבריקים ומסוגלים להביע את עצמם בתקשורת עמנו בדרך הרבה יותר נעלה ממה שאנו מסוגלים, עבור רבים דבר זה לא מתקבל בנקל, אולם אין זה משנה את העובדה שהיא אמיתית, כמו שהוכח בלי שום צל של ספק הרבה פעמים. לבסוף, שני תלמידי חכמים מסרו את הקונטרס הזה עבורי לאחד מגדולי הדור שליט"א, אע"פ שלמעשה הוא לא קרא את הקונטרס הוא נתן את הסכמתו החמה והלבבית לפרסומו, ואמר שהוא תיקון עבור נשמות הנכים, וזכות עבורנו אם זה יעוררנו לתשובה. אותו גדול הזהיר בהדגשה על התקלות האפשריות הקשורות ל.FC נשמע מדבריו שאין לשאול אותם שאלות מהסוג של קביעת החלטות לדוגמא: בעניינים הלכתיים ורפואיים, שאין הם משמשים כתחליף לגדולים, לרבנים, או לרופאים.

5 5 עולמו של אוטיסט מסרים מעולם האמת - הסכמות דבריו של אחד מגדולי הדור בענין התיקשור "לאחרונה התגלה מחזה נדיר לדורנו (זכיתי אני שיתגלגל על ידי), להגיע למהות הפנימי והאמיתי של הילדים, שהוגדרו כי הם מפגרים, בכל שטחי החיים מחמת פיגוע המוח שלהם, השוללם מכל אפשרות של הנהגה מינימלי של אדם רגיל בעולמנו. אחרי העמדה על טיב אופי המהותי התברר כי יש כאן אדם מסוג אחר אשר תפיסתו התת הכרתי שלו (והוא משתמש בו, אכ"מ לבאר טיב פעולה זו) הוא "פינומלי", וחי חיים מלאים של תוכן, אבל במסגרת אחרת השייך יותר לעולם האמת, ששם עניין השכר והעונש גלוי לעין כל. "העיקר הנוגע לנו מכל זה, הוא זה: המציאות שכל האווירה שדורנו חי בתוכה, הוא חזון הכפירה בעיקרי האמונה, אנו חיים בתקופה ששולטת בה אנדרלמוסיה של הפקרות בכל השטחים, עיקר הנהגת הכלל נלקח בשבט רשע מאת מאורי האומה, על ידי העמדת שלטון רשע השולט על כל אמצעי המגע עם האומה, וזורעים כפירה והרס בכל מה שנמצא ביסוד הבניין שקדות הציבור, פעם במישרים ופעם בעקיפין נכנסים גם בציבור שלנו הסרחון של דעותיהם הכוזבות והמפורסם אין צריך ראיה, מעיקרי עיקרי פגיעתם הרעה הוא: עקירת אמונת שכר ועונש ולהפוך כל מה שנעשה בעולם ל"מקרה", שהרי זרעו של אותו "אשר קרך בדרך" הם, (כמפורסם בשם החפץ חיים זצ"ל) והצליחו במידה גדולה לעמעם מאד אמונה זו, ולהשריש בציבור כי העולם הוא ג'ונגל כזה אשר רק כל דאלים גבר בו, והכל הוא ממקרה דכל דאלים גבר. הגר"ח ז"ל מוולוז'ין אמר פעם על תופעת דיבוק בשעתו: 'יבוא זמן שישתוקקו לראות דבר כזה (כדי לחזק האמונה ולהביאה לידי מוחש ועל ידי זה תהיה מעשית ממש) ולא ימצאוהו, כי זהו רק מחסדי ההשגחה העליונה להוציא הציבור מבור שנחשים ועקרבים מצויים בו, לעוררו מתרדמת השיקוע בדמיונות כוזבות. אין אתנו יודע עד מה, אבל כבשי דרחמנא הוא סיבת גילוי זה של הנהגה גלויה של דין ודיין, וכן העונש הגלוי הכרוך בחטא ושאין להימלט הימנו, המציאות החושית הזו מזעזעת את האדם, אבל זעזוע זה הוא רק כמי שהעירוהו באופן פתאומי משינה עמוקה ומתוקה שלו, והעמידוהו פתאום מול האמת הנמצא וגלוי והוא היפוך חלומותיו המתוקות. אמנם גם מי שיזדעזע אין זה עדיין ישועתו, כי אם יניח להרגל לשלוט על ההתעוררות הזו אז יהיה מעמיא עמיא ואזיל (כלומר, הולך ודועך) ולא ישאר מזה כלום בידו, אבל עניין ההתעוררות יועיל רק אם החלטה שהוא מוכן להפוך הרגלו ולהתאים להילוך חדש בחיים להיות דבוק אל המציאות האמיתית לטוב לו בזה ובבא.

6 6 עולמו של אוטיסט מסרים מעולם האמת - הסכמות וכשיניח התפעלות בעובדה גמורה יהיה לה קיום וכידוע בזה דברי הרמב"ן עה"פ עד שתחפוץ, ויתכן שכיון שנתגלגל זכות זה על ידי ילדים אלו, יהיה זה גופא ממהר הוצאתן מן הסבל הנפשי הנורא שלהם. עוד צריך לדעת שהגם שנמצא אצלם ידיעות רחבות, מכל מקום לשום בעיה בציבור אין זה נוגע כלל, כי הנהגת עמנו מסר הקב"ה למאורי האומה לבד ולדעתם מסכמת דעתו יתברך שמו, ואין להשתמש עם ידיעות אלו לשום בעיה בציבור, אמנם מהחיים שלהם שחיים כאן בעולמנו סוג חיי העונש אשר גדרה שייכת לעולם האמת זה מותר לשמוע וליקח מהם, אבל כוח של חוות דעת אין כאן, שהרי אינם בעלי בחירה וחיים הם כבר בעלום ברור שנטלה השליטה מהם להשתנות על ידי כוח הבחירה בחיים". (מתוך החוברת "קול דממה דקה") מאמר מקיף זה שחובר על ידי תלמיד חכם מובהק, מבאר ההוכחות לאמיתות התקשורת עם פגועי המח והמקורות לתופעה זו בחז"ל ובספרים הקדושים, וגם מספר בהרחבה הוכחות שראה המחבר בתקשורותיו עם אוטיסטים. בחינת דברי האוטיסטים על פי חז"ל. הרה"ג ר' סענדר ערלנגר שליט"א הקדמה: ביום כ"ו סיון שנה זו (תשנ"ט), נפגשתי עם האוטיסט בנימין במוסד בזכרון יעקב. אחרי ששמעתי אודותיו וגם על אחרים כמובא בספר "ונפשי יודעת מאד". ועל פי זה כתבתי המאמר הזה להציעו לפני גדולי דורנו, ה' ישמרם ויאריך ימיהם בטוב. וגופא דעובדא הוי ששאלתיו כמה וכמה ענינים למעלה משעה שלימה, והכל היה על ידי המתקשרת שהיא גם אשה חרדית, וכל התשובות היו לענין כהלכה תואמים מאד לפי כל השאלות וגם בדרך חכמה ויושר. והיו בדבריו גם חידושים, והם תואמים לדברי חז"ל ומה שכתוב בספרים הקדושים, וכמו שיראו במאמר הזה (ואחר כך נפגשתי עם עוד פגועת מוח אחרת בירושלים וגם הכל היה מדויק על דרך הנ"ל, תשובות מהירות מאד וכולם לענין, ישר, כחכמים מחוכמים. זה היה בי"ד תמוז, כבר אחרי כתיבת המאמר הזה). הענין הכללי היוצא מתוך דבריהם, ומתוך אוטיסטים אחרים הרבה, הוא שיש סכנה קרובה (כמובן שאי אפשר לדעת מה זה קרוב, והרי יש מדת ארך אפים וכו'), וצריך לעורר העם לתשובה.

7 7 עולמו של אוטיסט מסרים מעולם האמת - הסכמות ועיקר תפקידנו לתקן הראשים, שהם החרדים והבני תורה, שיהיה ליבם לשמים. ועל ידי זה יתוקנו אחרים, שהם עוברי עבירה בסתר והם בתוכנו. ועל ידי זה יתוקנו אחר כך דלת העם הנדחים ותינוקות שנשבו. ואם ח"ו לא נתקן בעוד מועד, נצטרך ח"ו לעבור צירוף חזק של יסורין, הן ברוחניות והן בגשמיות, ומי יודע עד היכן, השם ישמרנו.. כל זה תוכן התראתם. והנני מציע המו"מ מה שנראה על פי התורה, ולפי מה שראיתי לפני הגדולים ותלמידי חכמים שבדורנו. ואל יהיה עליהם למשא אריכות המאמר הזה כי דבר גדול הוא הענין, ורוב דברי המאמר הם לצורך בהירות הענין (והנני מוכן לבוא לפני הגדולים לדבר פה אל פה, אם ירצו לחקור, ואיני חוסך שום טירחה בזה בעזהי"ת, וישפטו הם מה לעשות ואיך להתייחס). א. בדברי הגמרא שנתנה נבואה לשוטים איתא במסכת בבא בתרא (יב:) מיום שחרב ביהמ"ק ניטלה נבואה מן הנביאים וניתנה לשוטים ולתינוקות. ומייתי התם עובדא שמר בר רב אשי פעל עפ"י מה ששמע משוטה. ובמהרש"א פי' שאין זו נבואת הנביאים שנטלה מהם ונתנה לשוטים, אלא ענין אחר, שנבואת הנביא ע"י השי"ת או מלאך, ונבואת שוטה ותינוק ע"י שד, כמו שחילקו בגמ' ברכות (נה:) לענין חלום אי הוי ע"י מלאך, נאמר בו בחלום אדבר בו. ואי ע"י שד נאמר עליו החלומות שוא ידברו עכ"ד. ודמיון המהרש"א לגמ' ברכות צריך בירור דהא הכא בגמ' עשה מעשה עפ"י נבואת שוטה וכן נתקיים נבואת התינוק כמבואר בגמרא, וא"כ על כרחך לא דמי לגמ' ברכות. והנה בכל הסוגיא הארוכה בפרק הרואה חזינן דחלום בסתמא יש בו סימן ופקידה, ונקרא אחד משישים בנבואה. ולדינא יש תענית חלום בשבת והרבה ענינים.ועל כרחך דנקטינן שאין החלום ע"י שד ואינו מדבר שוא, ובגמ' (חגיגה ה) אמרו: אעפ"י שהסתרתי פני מהם, בחלום אדבר בו. ונמצא שעם כל ההסתר-יש רצון ה' להתגלות ע"י חלום. ולמה נאמר כאן לענין נבואה שנטלה מן הנביאים ונתנה לשוטים שלא יהיה ע"י מלאך וכח הקדושה. (ואמנם לפי' מהרש"א בחגיגה שם הענין מדבר בדרגת נבואה ממש ע"ש, אבל אין זה פי' הפשוט לרש"י ע"ש. וגם דברי מהרש"א צריך בירור להמעיין - וגם באוצר הכבוד שם מוכח דהחלום דרגת קדושה).

8 8 עולמו של אוטיסט מסרים מעולם האמת - הסכמות ובתורת חיים נקט באמת שהוא איזה רוח עליון השורה גם על אנשים שאינם מהוגנים (ר"ל שאינם ראויים לקבלת שפע רוה"ק מצד הכנתם). ופירש על דרך משל, למלך שעשה סעודה לעבדיו וסרחו עליו וציוה להשליכה לכלבים. וכן הקב"ה מצידו לא ימנע ואפי' לאחר החורבן מלהשפיע רוחו על ישראל, אלא לפי שאינם עושים רצונו שורה על שוטים ותינוקות. והוסיף עוד דחז"ל השתמשו ב''פסוק לי פסוקיך'' שאמרו לינוקא ולא חיישינן ל"ניחוש" מפני שרשאי לעשות כן, והוא בדמות נבואה וראוי לסמוך עליו עכ"ד ע"ש. ובמהר"ל ח"א על בבא בתרא כ' להדיא דהנבואה מן השמים. ומפני כך השוטה שאין לו דעת ואין פועל בשכלו לכך מקבל דבר הנעלם מעליונים. והוא כדוגמת בע"ח, שניתנה רשות לבהמה לראות יותר מן האדם מפני שהם תמימים ומקבלים יותר. וכן התינוק ג"כ שאינו פועל בשכלו מקבל נפש המדמה שלו העתידות. אבל החכם פועל בשכלו ואין נפש המדמה שלו מוכן לקבל עתידות כי אינו פנוי לזה ומבטל בשכלו קבלתו. ובזמן שבהמ"ק קיים, היה הש"י קרוב לחכמים והיה קרוב אל העולם ואל הראוי לקבל הנבואה. וכאשר חרב בהמ"ק והנבואה באה לעולם מצד שכך גזר ה' על העולם, לזה קרובים השוטים יותר לקבלה עכ"ד המהר"ל. ועוד ביאר מהר"ל בזה הענין בספר "נצח ישראל" (פכ"ו), והביא עובדה דרב עיליש (גיטיו מ''ג), שהיה לו שליחות אודות בריחתו מן העורב שצפצף בקולו. הרי דבע"ח ראו יותר מרב עיליש, וזה מחמת פשיטותם מקבלים ידיעות בעליונים ע"כ. ומבואר בפשיטות מדברי מהר"ל ותורת חיים דס"ל דשייך השראה עליונה על שוטים והכל מסטרא דקדושה, ורשאי לסמוך על זה. וגם מש"כ מהרש"א שזה ע"י שד, פשוט שלא כתב איסור בזה, דהרי האמוראים סמכו ופעלו בזה. וגם ענין השד לפי דרכו לא ידענו מהו, ולא הרחיק עצם הדבר רק מיעט שאין זו דרגת רוה"ק רק איזה גילוי גרוע ונמוך (ועי' מעילה י"ז ודו"ק). מלשון הגמ' נטלה נבואה מן הנביאים ונתנה לשוטים נשמע שהוא בדומה לנבואה, וע"ע להלן אות ז' בזה. שו"ר בחתם סופר בבא בתרא שם שכתב וז"ל (אחרי שבאר ענין הנבואה שהוא למעלה מהשגת הנביא דרך כלי שכלו), ועל דרך זה נתנה נבואה לשוטים, כי לפעמים נשמת אדם רואה דברים ולבו אומר לו, אלא שנראה כדברים רחוקים ואין שכלו מניח לו להוציא דברי שטות כאלה מפיו, ובאמת הם דברים נגדרים למעלה, ובעינינו (נראים) כדברים רחוקים, והשוטה אשר יראה יגיד.

9 9 עולמו של אוטיסט מסרים מעולם האמת - הסכמות כגון, עובדא דרב טביומא וכיו"ב עכ"ל. (וע"ע בס' דובר צדק לר"צ הכהן זצ"ל, דף מ"ו, ביאור ענין בת קול ונבואה לשוטים וכמה בחי' כאלו שהוא גילוי מלמעלה בדרך אחוריים, לא להדיא פנים בפנים, ולכן דרשו חז"ל (מגילה לב) מנין שמשתמשין בבת קול? שנא': "ואזניך תשמענה דבר מאחריך" ע, "ש עוד ואכמ"ל). ב. איך להבחין אמיתת הדברים הדרך לראות אם יש דברים בגו בנבואת השוטים, הוא על כמה אופנים: א. אם השואל רואה לפי דעתו שהתשובות קולעות אל תוכן הענין והם מתאימים לנושא. וכעובדא דגמ' בבא בתרא שרב אשי שמע השוטה מכריז דמי שימלוך בעיר מחסיא חותם טביומי וזה היה חתימתו, והרי שם היה ענין של מלוכה ומינוי ריש מתיבתא ואין השוטה יודע מזה. וגם מר בר ר"א היה ראוי לאותו מינוי ומזה שפט דיש דברים בגו וסמך כל כך על זאת, לבטל מה שחשבו רבנן למנות את רב אחא מדפתי בראש. ומכל מקום פשוט שזה נעשה עפ"י ד"ת מפני שהיו מתיעצין בו וזולתו לא היו ממנין אחד. אבל בכל זאת בלי הנבואה ששמע לא היה עושה כזאת ליטול עטרה לעצמו. ב. אם יגלה דבר שאינו בתחום הטבעי. כגון על איזה עתיד והדבר נתקיים, ומי גילה לו, ומזה מוכח שנתגלה מן השמים. והרי מצינו שהרוחות ידעו דברים מאחורי הפרגוד בריש פרק מי שמתו, ויש כרוזים מן השמים לפני שהגזרה יוצאת לפועל, וכמבואר גם בזוה"ק שלפני פטירת האדם מכריזין עליו (ועי' להלן אות ז'), ועוד הרבה ענינים מצינו בזוהר שיש כרוזים. ולפי דברי ה"תורת חיים" והמהר"ל זה חלק טבעי בבריאה כמו שיש גזירות, יש ע"ז הקדמה. והוא קשר הקב"ה עם הבריאה בדיבור ומעשה ע"ד שכל בריאת העולם נאמר בו ויאמר וגם ויעש, וי"ל בזה ואכ"מ. ג. המופלא ביותר אם יגלה דבר חכמה בטעמא דמילתא, ואינו לפי כוחו וערך חכמתו, והתלמיד חכם השומע מבין דברי חכמה וחידוש, הרי פשוט שאין זה מעשה שוטה. וכל החידוש בגמ' הוא בדבר שטות שבתחילת ענינו הוא דבר תמוה כעובדא דמר בר ר"א שלכאורה היה צריך לבוא המינוי בדבר כבוד והסכמת החכמים ולא בדבר הכרזת השוטה. ולכאורה יש בזה דרגא יותר ניכרת ממה שאמרו בגמ' לענין נבואת שוטים, דהרי זה דומה למה שאמרו שם דנתנה נבואה לחכמים לכוון מסברתם הישרה הלכה למשה מסיני. דלא שייך לומר בזה שבא מכח שכלו דסברת הלכה למשה מסיני הוא גילוי מלמעלה, אלא שהגרעון שיש בנבואת שוטה דאינו מכח השראת רוה"ק שזכה בו גוף זה, דהרי לאו בר מצוות הוא אלא גילוי מלמעלה ממקור חכמה ע"י כלי פשוט ביותר. והחכם הזוכה במעשיו ותורתו הוא גילוי קדושת תורה ומצוות ונקרא עדיף מנביא ע"ש בגמ' וברמב"ן.

10 10 עולמו של אוטיסט מסרים מעולם האמת - הסכמות ד. אם יעורר על יראת שמים, אהבת ה' וקיום התורה בצורה מיוחדת. והדברים ניכרים לעובדי ה' ות"ח שהם ממקור התורה האמיתית המסורה לנו, הרי זה סימן גדול שהדבר ממקור עליון (ואין כוונתי דוקא גילויים אדירים, אלא כל גילוי אמיתי שניכר בו יד ה' עליונה - הוא גדול מאד להתייחס אליו. והכרעת דברים אלו עפ"י טביעת עין של ת"ח גדולי תורה ויראה, וזה מן החזק שבהכרעות ומצטרף לרוה"ק של חכמי הדור והת"ח שרואים בזה אמיתת הענין. והעיקר, שיש לדון על הענין ולא על מי שאומר (פשוט שר"ל בנ"ד, משא"כ אם רשע אומר אפילו דברים נשגבים, מרשעים יצא רשע כידוע). ה. אם יעורר אמת. הרי בלי כל ההוכחות הנ"ל צריך למיחש דהרי בלאו הכי אנו מצווים להתחזק תמיד. ובפרט במצוקות הזמן, וביותר בעיקבתא דמשיחא שכבר ניבאו חז"ל ע"ז והזהירונו, וכן המקרים צריכים לעורר על התשובה כמו שכותב הרמב"ם להדיא בהל' תענית שזה מצוה מן התורה ע"ש דברים ברורים פ"א ה"א ב' ג'. ועל זה נוסדה מסכת תענית והלכותיה. ונמצא שכל נבואתו של השוטה היא מוחזקת מכח נבואת אמת של חז"ל והכל עפ"י התורה. והדבר ידוע לחכמי ישראל שכולנו זקוקים לתיקון, והדורות יורדים ה"י. ג. ביאור החששות אמנם חששות המסתייגים מלמהר להאמין בנבואת שוטים (הכוונה בענין הילדים האוטיסטים בזמננו, שעל זה סובב המאמר הזה), או לקבוע ולסמוך יותר מדי על הענין הזה, מובנים. דגם אם יתכן שזה אמת ברור שיש בו כדי סמיכה והתעוררות ע"ד אמת, מכל מקום נכון מחמת כמה טעמים להתנהג בזהירות: א. לב ההמונים שהם עמי הארץ (והכוונה גם יודעי ספר וקובעי עתים לתורה, וגם המון בני תורה יכולים להיות נכללים בזה אם אין דעתם רחבה), מאד נמשכים אחרי כל דבר נעלם, מפני ההתפעלות היתרה אחרי כל דבר מוזר, ואין יודעים כלל גדרי הענינים. וכאשר מתרבה אמונה יתרה בדבר הדומה לנבואה או גילוי מלמעלה, כבר יקבעו כל התורה וכל מיני הנהגות על פיהם, והיצר הרע נתפס תיכף לזה. ואנו סובלים מאמונה יתרה שלא כפי גדר הנכון (לפעמים כמעט כמו מכפירה). כי שניהם אינם גדר האמיתי של אמונה שהיא רק בחי' "אמת ואמונה" כמו שאמרו בתפילה בברכות ק"ש, וכן מובא בזוה"ק ענין זה. והביאור הפשוט דכל אמונה צריך להיות קבוע עפ"י ענין הלכות התורה ודברי חז"ל. וע"ז באו דברי התורה להעמיד את האמונה עפ"י הדעת האמיתי.

11 11 עולמו של אוטיסט מסרים מעולם האמת - הסכמות וכל סטיה מזה גורם הפסד גדול, הענין והמשכ"י. ואין כאן מקום להאריך, מכיון שקשה לפרט ב. כל גילוי מלמעלה יכול להיות מעורב מטוב ורע. ועיין הקדמת הרח"ו ז"ל לספרו "שערי קדושה" בזה, והדבר צריך בירור מפני שהיצר נאחז בכל מקום שיוכל, ואין דבר טוב שאין לו פגע שיפסיד אותו כל שכן בחובת הלבבות. והרבה דברים טובים בעולם התחילו בטוב וכאשר נתפשטו חוץ למקומם וזמנם נעשה פיגול, דוגמת קדשים כידוע. וזה כלל גדול בתורה שהיא מידת אמת השומרת גדר וגבול הדברים (ואפילו בחלומו של יוסף הצדיק שהיה גילוי מן השמים לנביא כשר, היה בו תערובת דברים בטלים, כדמוכח שם בגמרא, וזה לא שייך בנבואה כדאיתא שם בגמרא נ"ז ואכמ"ל). ג. בעניני הלכה והנהגה, הקביעות הוא רק עפ"י חכמי התורה ומה שעבר דרך נשמת חכם חי. והרי איתא סוף פרק הזהב (ב"מ נ"ט ועי' כסף משנה הל' טומאת צרעת פ"ב, ה"ט), לא בשמים היא. ולב בני אדם קלי דעת ואינם מבחינים בזה, וזה מפני מיעוט הדעת והאמונה האמיתית בתורה וחכמיה, ומיעוט אמונת צדיקים אמיתיים שכל ענינם עפ"י אמיתת התורה וזה מעלתם. (ובמקום אמונה זו מחליפים אותה באיזה מנהיג שעולה יפה לפי דמיונו של הרוצה להאמין בו וגם רוצה שאחרים יאמינו בו, וכידוע). ד. תמיד יש לחוש מאחיזת הס"א ודוקא בדבר טוב ומיוחד יש חשש יותר,.וערמת היצר הרע וסכנותיו גדולים. והדברים ידועים מכל הדורות שהס"א מתערבת ומקלקלת הכל ומנצלת כל דבר לתועלתה. וקל להפוך דברים מאמת לשקר, ואכמ"ל כי נוכל למצוא עוד הרבה טעמים וחששות. ד. אין להתעלם ממה שאמת ונכון על פי תורה מכל מקום עדיין אין לשלול הענין מחמת כל החששות במקום שיש בו תועלת רוחנית עצומה (וכמו שיתבאר בסעיף הבא). והרי אנו עומדים תמיד כל היום (הן בשאלות הכלל והן בשאלות הפרט), באותה שאלה של: "אוי לי אם אעשה כך אוי לי אם לא אעשה", וכזאת מצינו בגמרא (בבא בתרא פ"ט) לגבי ריב"ז שנסתפק אם לדבר על כלים שעושים בנ"א רמאים (כלפי מה שנוגע לה' טומאה), או שלא לדבר, ע"ש הספק. ולבסוף אמרה מקרא "כי ישרים דרכי ה' וצדיקים ילכו בם ופושעים יכשלו בם". וזו השאלה י"ל תמיד בכל הענינים, וכהיום הזה עוד יותר, וצריך זהירות תמיד בזאת. וגם מאידך גיסא, לא למנוע התועלת והדברים ידועים.

12 12 עולמו של אוטיסט מסרים מעולם האמת - הסכמות ואם כן בנוגע לנידון דידן הרי אנו בדור שגברה המינות ויצר התאוות. ואם נמצא תועלת בזה לא נמנע הטוב וההתעוררות, וכח התורה הוא יהיה המכריע תמיד. ולמי שאין התורה מכרעת בלא"ה לא ישאל לחכמים (וכעין שאמרו במס' חגיגה לע' ע"ה כלום משגיח עליך ע"ש כ"ב:). וענין הצורך לעורר בני אדם אל התשובה והאמת הוא גדול מאד גם בלי אזהרות מיוחדות, ועינינו רואות גם אצל היראים אעפ"י שכלפי חוץ מחזי כאכשור דרי, מכל מקום אין תוכו כברו (ואפילו בזמן חז"ל חששו לזה כדאיתא במסכת ברכות כ"ח). וח"ו ביום מן הימים מי יודע איזה נסיונות באים ר"ל, ואיזה מנהיגים יהיו אז, ומי השומע ע"ד אמת, ואז ח"ו החיצוניות והצלחת הרשעים וכח הרע יתגבר ויתגלה התוך המקולקל אם לא נמהר לתקנו כפי היכולת בעוד מועד והכל תלוי ביסוד האמונה בלב שלם. וע"ז היצר עובד בתחבולות לקלקלו. וכבר העיד על כח היצר בכלל ובפרט בזה בספר חובות הלבבות שער יחוד המעשה בכל כוחו לרופף האמונה ולהגביר השקר והצביעות גם בתוכנו. וכבר ניבא דניאל: "ויצרפו רבים והרשיעו רשעים וגו'" (ע"ש סוף הספר), ועי' עוד חובת הלבבות שער יחוד המעשה פ"ה עיקר פיתוי היצר לקלקל האמונה רח"ל, ובשעת הנסיון אין מה לעשות, רק אפשר לחזק ולקדם לפני זה כידוע. ה. הוכחות שראיתי מתוך דברי האוטיסטים על אמיתת דבריהם והאזהרות שמכריזים זאת ועוד אחרת. הרי הילדים האוטיסטים הי"ו מזהירים על התשובה ואומרים שיש להם "מסר מלמעלה" לעורר הדור על התקופה וטרם יגיעו ימים קשים וזה ממש בגדר נבואה קטנה כדברי חז"ל הנ"ל שנתנה נבואה לשוטים (ר"ל שעומדים במקום הנביאים שהיו מוכיחים את ישראל ובדורות קודמים שדברי גדולי ישראל היו נשמעים יותר ליראי ה' ורוה"ק גלויה לא היו צריכים לזה כמובן), וכפי מה שנתבאר קצת הענין למעלה. ובאמת הרואה ושומע דבריהם רואה שאין זה דברי שטות (שאפילו ע"ז אמרו ניתנה נבואה לשוטים). אלא באמת דבריהם חכמה מדויקת להפליא, אלא שהגברא הוא שוטה, ודבריו הם חכמה ואמת. וזה בא על כרחך מכח הנשמה שלהם וכמו שמבארים בעצמם היטב הדק כל ענינם. וזה עצמו העדות הנכונה: שכל מה שמדברים על עצמם הוא ביושר ובדעת נכון. והדבר מוכיח בהרבה ראיות שרוח נכון מדבר מקרבם.

13 13 עולמו של אוטיסט מסרים מעולם האמת - הסכמות ואפילו אם לא היינו מוצאים מקור בחז"ל מדברי הגמרא הנ"ל במסכת בבא בתרא, גם היינו צריכים לשקול בעצמנו ולחפש מקורות בזוהר הקדוש ובחכמי אמת, או אפילו לראות כפי ראות עיני חכמי הדור הקובעים כל מיני דברים בשודא דדייני. וכל דברי הגמרא הנ"ל מסייעים שלא יהיה סתירה וקושיא, איך יתכן חכמה מפוארה או דברי תוכחה בכלי מכוער. ויתכן מאד שקושיא זו לא היתה כלל מכרעת רק עכ"פ בגדר קושיא היא. אבל אחרי דברי הגמרא הנ"ל, לא קשיא מידי. אלא אדרבא, סיוע יש לאמת הדבר והכל אתי שפיר בפשיטות. והנה בזאת אוכיח ממה שראו עיני אמיתת פלאות הדברים: א. נפגשתי עם האוטיסט בנימין כנ"ל, ולפני שספרתי עניני, הקדימני בשלום, וביאר ענין מחלתי והסבל העובר ושעבר עלי, ונתן טעם שהתקבל על לבי (שנחליתי עד שערי מות רח"ל כ"פ בשנת תשנ"ז תשנ"ח עד שבניסים גלויים ניצלתי). למרות שלא הוכיחני על תיקון עוונות, והייתי מצפה לשמוע גם כזאת, יש טעם באמת גם על העלמה זו. וכידוע מתוך הספר "ונפשי יודעת מאד" המבאר באורך ענין האוטיסטים, שהם נזהרים בגילוי דברים בכבוד הבריות (כשאין צורך לגלות, וכידוע בהלכות תוכחה בלאו דלא תשא עליו חטא), והרי היו איתי אנשים אחרים שם. ואמר לי דיש בזה תכלית לזכך האדם שיהיה ראוי למילוי תפקידו לזכות אחרים. וזו היתה תשובה מבלי שאספר עניני, וזה נכון שהנני מדבר ומעורר לרבים על עבודת ה'. (וגם פשוט שזה זכות וצריך זיכוך לזכות לזה, כלשון חז"ל משה "זכה" וזיכה את הרבים (אבות פ"ה: י"ח), וא"צ להאריך. ב. ענה על שאלה פרטית בענין שאיני רוצה לפרטו, תשובה מדוייקת ביותר ובבהירות, והכל על ידי כמה מילים כאדם גדול בתורה. ג. על עוד ענינים אמר כמה חידושים. אבל בכל השאלות ששאלתיו ישב הענינים בדברים מדויקים, וחילק בדברים כמו למדן מובהק. ד. בענין ידיעות אחרות ששאלתיו. אמר שאינו תלמיד חכם וכל הדבר מסור לתלמידי חכמים להכריע ולדעת. ובעצם אומר שאינו יודע יותר ממני, רק הוא "כלי" להעביר מסר (ר"ל דברים שמוסרים לו מן השמים להעביר) לצורך תיקון העם כדי להצילו. וכדברים אלו כתובים גם בספר "נפשי יודעת מאד" הרבה, ובתוך כל הענין ראינו שדואג להצלת הכלל מעונש וימים הקשים - וזה באמת מתאים לכל דברי חז"ל בעקבתא דמשיחא כידוע. ודבריו היו ממש דומים לסגנון של רבנו החפץ חיים ז"ל שהיה מוכיח לכלל ישראל, ודברי החפץ חיים כידוע היו מאד דומים כעין סגנון הנביאים שהוכיחו את ישראל.

14 14 עולמו של אוטיסט מסרים מעולם האמת - הסכמות והכל בפשטות וישרות ומתוכם נשקף עמקות גדול למבין. וזה סימן מובהק על אמיתתם, כידוע לכל העוסק בתורת אמת. ה. אין שום התנשאות והתרברבות בכל דבריהם רק פשוטים וישרים, ואין נוטלים שום עטרה לעצמם-היפוך מכל החוזים השקרנים שהיו בכל הדורות. ורק דאגה וחרדה להיטיב עם הכלל יש להם, וזה מוכח לעין. וכל האזהרות סובבים על תורה וגמילות חסדים, והתרחקות מ"עגל הזהב" (שהם קוראים לתאוות וחמדות הזמן). וגם זה מאד אמיתי. שעיקר סכנת היצר אין כ"כ בהתאוה כמות שהיא, רק חלק הע"ז שבה. וכל זה מכח, שגם אנו נלכדים בו, שעושים בטניהם אלוהיהם, וכדברי חובת הלבבות שער הפרישות פ"ב ע"ש. והם הצבועים שמבחוץ נראים כעושים מעשה פנחס, כמו שהביא שם החובת הלבבות, עושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס. וחז"ל אמרו (נדה יג) ''איזהו אל זר שבגופו של אדם-זה יצה"ר''. וכל אלו דברים ברורים ונכונים. ו. האוטיסט בנימין דבר על אהבת ה' שצריך להחדיר בקרב העם. ושאלתיו הרי היראה קודמת ועיקרית, ואהבת ה' דרגה גדולה (כידוע מדברי רמב"ם סוף הלכות תשובה)? ותירץ דאמנם זה אמת, אבל עיקר היראה להכניע ולהרתיע. ודורנו דור חצוף [כש''כ בסוף סוטה בעקבתא דמשיחא חוצפה יסגי] שלא יקבל זאת, רק אם ח"ו הסטירה והמכה מגיעה מרגישים. ולכן צריך למושכם בדרך אהבה (כ"ה בערך תוכן התשובה). חזרתי ושאלתיו ע"כ הכוונה שצריך לעורר הבני תורה (כיון שכל דבריו הם סובבים לתקן המובחרים בעם, ועל ידי זה יתוקנו כולם, וגם זה דברים אמיתיים כידוע לנו), ע"י דברים פנימיים שבתוה"ק, המעוררים את הנשמה. ועל ידי זה יגיעו לאהבת ה'? ענה ואמר כן שהתיקון הוא מן הפנים אל החיצון. שאלתי עוד, האם לדבר על האיסור הסתכלות שזה מעיקרי הקלקול כאז"ל אין יצה"ר שולט אלא במה שעיניו רואות? והשיב אמנם שורש הקלקול בלב, שיש בו מעט אמונה ומעט אהבת ה', ובדור הזה יש מעטים מאמינים עכ"ד. והנה משיחה זו למדתי הרבה בס"ד, וכל דבריו אמת ומקורם בחז"ל. דהרי אהבת ה' נצטוינו בקריאת שמע ואחר כך כתוב תיכף: "והיו הדברים האלה אשר אנוכי מצוך היום על לבבך", ופרשו בספרי שעל ידי התורה מגיעים לאהבת ה.'

15 15 עולמו של אוטיסט מסרים מעולם האמת - הסכמות (והחפץ חיים ז"ל האריך בספרו שם עולם ח"א פרק י"ב), ופשוט שהם האגדות המרוממים פנימיות הנפש ועי' רמב"ם סהמ"צ מצוה ג' (והוא כל עיקר פנימיות התורה המרומם לב האדם לעבודת ה'. ואמנם פשוט שגם ע"י עמל התורה בפשטות ישיג האדם זאת אם זה יהי רצונו, ויתבאר עוד) - ומה שאמר שאהבת ה' נחוץ מפני שלא יקבלו היראה לבד (דהרי פשוט שגם עם יראה צריך לעבוד והרי כל ענין האוטיסטים אזהרת היראה שמאיימים על סכנת הכלל אם לא ישובו), גם זה מקורו בחז"ל אם באת לשנוא דע שאתה אוהב ואין אוהב שונא (עי' פירוש הרע"ב אבות פרק א' משנה ג'). ויש להאריך עוד בזה דכוונת אהבת ה' אצלם במסר זה הוא למשוך לבבות היראים כלפי מעלה דוגמת דברי הגמרא בר"ה כ"ט: "בשעה שישראל מסתכלין כלפי מעלה ומשעבדין את ליבם לאביהם שבשמים..." - וכל זה נתברר לי מתוך השיחה. ועיקר הדבר שאהבת ה' מתלוה עם תשובה הוא פסוק מפורש "ומל ה''א את לבבך וגו'". והביאו בשע"ת בסעי' הא' מספרו. גם מה שאמר לעבוד מן הפנים אל החיצון יש בו דבר עמוק לגלות פנימיות הנפש דק.' גם מה שענה לענין הסתכלות, שתיקון הלב קודם, הם דברי הספרי סו"פ שלח עה"פ "ולא תתורו אחרי לבבכם וגו'", שהעיניים הולכים אחרי הלב. ועי' חינוך באריכות מצוה שפ"ז דמנה שניהם "אחרי לבבכם ואחרי עיניכם" במצוה אחת ולא חילקם לב' מצוות, ובאר היטב כל הענין. והכל מכוון לכל הדברים האזהרות שהוא קורא "עגל הזהב" כגון ה"מכונית", ה"פלאפון", "הכובע היפה", "השטריימל היקר", "החתן הגבוה", "הכלה היפה" וכו'. גם אמר: "יש הרבה עם ציציות של צמר, כובע שחור וכו' והם מהס"א, מעט מאמינים יש היום, הרבה תורה וגמילות חסדים והרבה שנאת חינם" (הכל הם דברי חז"ל על מקדש שני ביומא ט'). ופשוט שכל התיקון אצלנו, בני תורה וחסידים יחד, הכל הוא רק תיקון הפנימיות במדרגה מסוימת, ומזה יתוקן ויראה הכל בפנים חדשות. ז. שאלתי מה גדר האמונה, האם צריך לעבוד יותר על מידת מסירות נפש וכו'? וענה "ענין האמונה בדורנו שהאדם לא יעזוב את השי"ת בשום מצב שהוא, ועם כל הצרות יחזיק חזק לא משנה מה, ומחדירים אמונה ע"י פנימיות התורה" עכ"ד. ויסוד דבריו הרי פשוט בגמרא מכות כ"ד: בא חבקוק והעמידן על אחת, ''וצדיק באמונתו יחיה'', וזה יסוד לכל עליה וקיום כל המצוות. ולכן ענינו להחזיק בכל מצב בה' וזה המקיים כל התורה, ובין בעוני ובין בעושר אם האמונה בעומק הלב, זה קיומו של כל עבודת ה'.

16 16 עולמו של אוטיסט מסרים מעולם האמת - הסכמות גם על מה ששאלתיו בענין שידוכים ענה שיש רק שדכן אחד וצריך להתפלל ולמלא תפקידו. ובאיזה ענין אחר בנוגע לזש"ק עבור מישהו ענה שהעצה רק לעשות חסד, וידוע שכן היתה תשובת הח"ח ז"ל וכתוב על זה בספרו "שם עולם". ח. שאלתי אותו האם האוטיסטים מתפללים לה'? (וסיפרתי שכתוב בזוה"ק שגם המתים מתפללים על החיים) והשיב: "כן, נכון, וכל הבריאה וגם דומם מהלל לה' והם, האוטיסטים, מתפללים תמיד על תקנת הדור והצלתו, וכל צדיק ע"י תפילתו מגיע לתורה וגמילות חסדים וגם לתפילה". שאלתיו אם כוונתו להגיע לשלמות ג' עמודים: תורה-עבודה-גמילות חסדים, ואמר לי: "באמת זה הכל דבר אחד ה' אחד ושמו אחד ורק אנו מחלקים הדברים כדי שנוכל להבינם ולהסתדר עם זה", עכ"ד. ודברים אלו הם מאד עמוקים וכל השומע ומבין, ישתומם מי גילה להם רז זה. ט. שאלתיו עבורי עצה לזכות לאריכות ימים, ואמר: "אינני נביא, אבל יש הרבה עבודה לקיים התפקיד ולהציל את הכלל ע"י התעוררות, עצות וחיזוק לתשובה ועבודת ה', וממילא מסתבר שיש סיכוי לאריכות ימים. ואם משיח צדקנו יבוא הכל יהיה טוב, וכל החיים קשים בלא"ה ואין לחשוב כ"כ על עצמו, ובאנו לעולם לסבול ולתקן ולהתעלות כידוע גם לך (כך אמר לי)". גם פגועת המוח בתיה מירושלים אמרה הרבה דברי חכמה וזירוז, וקשה להעתיק כל הדברים שנאמרו בפקחות ובחריפות. ואמרה: "אתה רק עבד ה' ועשה תפקידך לשם שמים וכו"...' י. שאלתי איזה גדול לשאול שאלה ודעת תורה - ענה: "אסור לי להגיד". וכן על עוד כך וכך דברים אמר שאינו ת"ח וזה מסור לחכמים. ועל איזה ענין נסתר ששאלתי, ענה בתוקף "עצור". ועל דברים אחרים אמר "איני יודע". והנה עוד הרבה דברים בסגנון כזה, שעכשיו הזמן לתקן ויש הרבה נשמות בינינו החרדים שירדו מהדרך, ומבחוץ נראים צדיקים, וזה הסכנה הגדולה ביותר וצריך למהר ולתקן טרם יחשיך. וכל הרואה דבריו וסגנון תשובותיו, מתרשם מאד שדבר אמת בפיו וזו אזהרה מן השמים והכל מבחי' החסד העליון, ע"ד שאומרים בתפילה: "ומביא גואל לבני בניהם למען שמו באהבה". וזה ברכת "מגן אברהם" שהוא מבחי' האהבה, ולכן גם דרישת הענין הוא להתעורר באהבה והוא ע"י גילוי פנימיות הנפש בכח התורה ועובדי ה'.

17 17 עולמו של אוטיסט מסרים מעולם האמת - הסכמות ועל זה נאמר: "אם תעירו ואם תעוררו את האהבה עד שתחפץ", ובכל אדם מישראל טמון נשמה ואהבת ה' והחיצוניות המקולקל מעכבו, והם דברי הרמב"ם הידועים סוף פ"ב מהל' גירושין, וזה עבודתנו לגלותו. וכדברי הגמרא (ברכות י"ז): "גלוי וידוע לפניך שרצוננו לעשות רצונך ומי מעכב שאור שבעיסה." תקצר היריעה לבאר אמיתת הדבר ולהשתומם ממה שמוסרים לנו מן השמים. וכל מי שפועל להחזיר את עצמו בתשובה, וגם לעזור לאחרים, הוא המקרב תכלית תיקון השכינה והגאולה ומציל עצמו וכל העולם מצרות גשמיות ורוחניות. והן דברי הזוה"ק שכותב על זה הרמח"ל זי"ע (דרך עץ חיים) שר"ש צרח ככרוכיא (תיקון ו') וי לון לבני נשא דקוב"ה אסיר עמהון בגלותא ושכינתא אסירת עמהון ואתמר בהון אין חבוש מתיר עצמו מבית האסורין, ופורקנא דילה דאיהי תשובה אימא עלאה איהי תליא בידיהון בנ' תרעין דחירו עמה לקבל נ' זמנין דאדכר יצי"מ. וירא כי אין איש דיתער בתיובתא לתברא בית האסורין דלהון, אלא איש לדרכו פנו בעסקין דלהון, בארחין דלהון, איש לבצעו, בבצעא דהאי עלמא, לירתא האי עלמא וכו' ואינון ערב רב דכל חסד דעבדין לגרמייהו עבדין וכו' ע"ש כל הענין. ו. עוד בענין נבואת שוטים וכרוזים הבאים מלמעלה לעוה"ז ועתה אחזור למה שדנתי באות א' בתחילה לסיים הענין מעין הפתיחה, בענין ניתנה נבואה לשוטים. ואעתיק לשון קב הישר פרק ע"א וז"ל "והנה אף שעכשיו אין לנו בדור כמו רשב"י שיוכל לבטל גזרות רעות, מכל מקום חסדי ה' כי לא תמנו על כל דור ודור, ומיד שנגזרה איזה גזירה למעלה רח"ל, מיד שלוחי מעלה מכריזין ומשמיעים הקול והכרוז ע"י תינוק ותינוקת והן מתנבאים ואינם יודעים מה מתנבאים, גם הקב"ה מעורר לב הכשרים ויראים שיתפללו על דורם והתעוררות בא מעצמותן, עכ"ל. ועי ' שם פי' קב ונקי שמביא דבר זה כבדוק ומנוסה מספר הברית (ח"ב מאמר י"א סוף פ"ה), ומציין לדברי הזוה"ק שמות ו', ושם כתוב מפורש שהגזרות מוכרזין ע"י תינוק או שוטה או אפילו עופות השמים, ואי זכאין עלמא נמסר לרישי עמא כדי שיודיעו לדור ויעשו תשובה, ואם לא, לית מאן דישגיח. ומוכח להדיא שדברי הגמרא כפשוטן שהוא כעין נבואה וכרוז מן השמים. והנה בדבר שחוזר ונשנה הרבה בסגנון אחד ע"י שוטה, יש עוד הוכחה בגמרא גיטין ס"ח, דשוטה לא סריך בחד מילתא. וסנהדרין נהגו למעשה עפ"י סברא זו, ע"ש.

18 ה" 18 עולמו של אוטיסט מסרים מעולם האמת - הסכמות והכי נמי בנידון דידן יש לדון כך, והילדים כולם כבר כמה שנים שמזהירים לעשות תשובה ולדאוג להשפיע אצלנו החרדים על תשובה וכמבואר גם בספר "ונפשי יודעת מאד". (וגם בעיון יעקב לבעל ח"י על עין יעקב מצאתי שמפרש הענין מסט' דקדושה, ולא ע"י שד כדברי מהרש"א. וכבר פלפלתי לעיל דגם לדברי מהרש"א ע"כ לא דמי לגמרי לדברי הגמרא בברכות שמביא שם). והנה תמיה בעיני ע"ד הגמרא בבא בתרא הנ"ל דכלפי מה שאמרו בגמרא שם מקודם, שיש נבואה אצל החכמים, יש ראיה מפסוק "ונביא לבב חכמה". והגמרא אומרת תדע, ומביאה ראיה מהא דגברא רבא יכול לכוון הלכה למשה מסיני ע"י טעם וסברא, וזה כעין נבואה (וגם ד"ז צ"ב רחב דמוכח הלכה למשה מסיני בעצם אין בו סברא טבעית לומר שכיוון מצד חכמה טבעית אלא הסברא שבה מרוה"ק כעין נבואה). וכלפי ניתנה נבואה לשוטים- מביא הגמרא עובדה דמר בר"א ואין שום ראיה על זה, ומנ"ל למר בר"א לעשות עובדה עפ"י הכרזת השוטה מבלי ראיה קודמת על זה, ונראה פשוט שזה היה סוד מקובל אצל חז"ל, והביאו הדוגמא של המציאות באיזה אופן הוא וכלשון הגמרא ע"ש. ולע"ד הם סודות עמוקים בסוד יחודא תתאה. וכמו שקשה להעמיק בענין, כי ' הוא האלוקים בשמים ממעל" עוד יותר יקשה להבין "ועל הארץ מתחת אין עוד". (ובספר "דעת תבונות" העמיק בזה, וגם בספרי חסידים ידוע מאד הענין, והגר"א ז"ל בבאור ספד"צ פ"ה, כתב שכל פרטי פרטים מכל פרט דצח"מ רמוז הכל בתורה, קרי שכל הבריאה יש בה גילוי התורה וד"ל). וכל הבריאה כולה יש בה קיום מכוחות הקדושה בסוד מלא כל הארץ כבודו, ולכן הכרוזים מתפשטים עד שם במקום נמוך. ומובא עוד במד"ר פרשת וארא (סי' י' ופ' ויקרא כ"ב) שהקב"ה אומר לנביאים: "אם אין אתם הולכים בשליחותי יש לי צפרדעים ובע"ח שהולכים בשליחותי ע"ש. ומובן שהשליחות הכל מסטרא דקדושה כעין נבואה ואכמ"ל. והנה הנוסח ששמעתי ממנו (מבנימין, וכן ילדים אחרים אומרים כן), שהם רק כלי להעביר מסרים מלמעלה. ולשון זה של ענין "כלי" כלפי נבואה מצאתי בספר יערות דבש (דרש י"ב) שכ': הנביא הוא עושה רק כמעשה כלי בעלמא ורוח ה' בקרבו ומוציא מפיו את אשר ישים ה' בפיו, ובזה מפרש מה שכתוב: "הרם כשופר קולך" שעושה רק מעשה כלי כשופר שמוציא מה שנופחין, וממילא אין עונש אם מזכיר עוונות ישראל, אפילו אומר עם טמא שפתים רק אם אומר מעצמו ע"ש ביע"ד.

19 19 עולמו של אוטיסט מסרים מעולם האמת - הסכמות ומה שהילדים יכולים להוציא רק במעשה כתיבה הוא משום שיש להם מעשה, ואין להם מחשבה, כמו ששנינו לענין טומאת כלים שנעשו ע"י תינוקות בסוגיא חולין י"ב, והמושג שמתגלה דבר ע"י פעולה, מצינו אצל ריב"ז שהיה מכיר שיחת דקלים (עי' סוכה כ"ח), ופי' בערוך (ערך ס"ח) שאפשר להבחין בנטיית הדקלים ביום שאין הרוח נושב, ואכמ"ל יותר. ז. ביאור ענין גילוי זה בזמננו והתיחסות הגדולים והמשפיעים ואם נשאל, איפה מצינו הנהגה כזאת בדורות קודמים, לא קשיא מידי. דכל דור יש לו הנהגה משלו. והדבר מפורש באבן שלמה פי"א אות ט' ע"ש היטב. ובמקום שאין לנו מספיק בעלי רוה"ק ופועלי ישועות כבדורות הקודמים, הקב"ה בעצמו ע"י שכינתו בתחתונים מגלה השגחתו, וזה ענין השכינה, גילוי השגחה בתחתונים כמבואר בתשו' נוב"י תניינא או"ח סי' ק"ז ע"ש. (וביארתי קצת בזה בהמאמרים לפ' "שובבי"ם ת"ת" ענין שכינה שאינו מסתרי תורה והוא ענין נחוץ לדעת אותו). ובהכרח שיש דברים מתגלים בפועל, והגילוי דוקא באותן שאינם בעלי חטא ובחירה, ואז הגילוי הוא קטן ומוגבל, ועי' אבן שלמה פ"ה סעי' ד' סק"ג מדברי הגר"א דהשכינה שורה רק על פועל צדק. ועוד טעם פשוט מפני שאצל אדם בעל בחירה יש נסיונות של גאוה בכל גילוי שהוא, וזה מקלקל ומסוכן יותר מגילוי אצל שוטה שהוא בתכלית הפשטות. וכל הסיעתא דשמיא תלוי בענווה כמבואר בשע"ת לר"י (ש"א כ"ז בסופו). לכן מצינו בכמה דורות שהיו שם אנשים חשובים שהתחילו באיזה גילוי נכון מן השמים ונכשלו בגאות והתערבבו הדברים, והבן הדברים היטב. ובירושלים נפגשתי עם פגועת מח ושאלתיה אם הטעם שהגילוי בצורה כזאת מחמת גלות השכינה, ואמרה לי: "כן, נכון, אבל ההסבר הוא מפני שהעולם לא שלם על כן גם הגילוים לא שלמים". וכבר כתבתי מספיק בזה לדורשי אמת. החותם בתקוה לתשובה ישועה וגאולה שלימה חזקיהו אלכסנדר סענדר יצחק ערלנגר - מבני ברק בן הרב הצדיק המקובל ר' חיים ארי'ה מלוגאנא זצ"ל

לא טוב היות האדם לבדו

לא טוב היות האדם לבדו לא טוב היות האדם לבדו מטרה: עבודה יצירתית בעקבות לימוד פרק ב' בבראשית, ומתוך כך הטמעת הפרשנות שנלמדה וחשיבה על פרשנות אישית, מקורית. מהלך: לאחר לימוד פרשנים שונים על פסוק זה, התבקשו התלמידות, כמשימה לבית

קרא עוד

ב"ה גבולות היחידה: במדבר פרק כ' פסוקים ז'-י"ג נושא היחידה: חטא מי מריבה מספר שיעורים: 1 כתבה: נורית שלזינגר כללי: בפסוקים הקודמים ראינו, שלאחר מות מרי

בה גבולות היחידה: במדבר פרק כ' פסוקים ז'-יג נושא היחידה: חטא מי מריבה מספר שיעורים: 1 כתבה: נורית שלזינגר כללי: בפסוקים הקודמים ראינו, שלאחר מות מרי ב"ה גבולות היחידה: במדבר פרק כ' פסוקים ז'-י"ג נושא היחידה: חטא מי מריבה מספר שיעורים: 1 כתבה: נורית שלזינגר כללי: בפסוקים הקודמים ראינו, שלאחר מות מרים לא היה מים לעדה. בני ישראל פונים בתלונה אל משה ואהרון,

קרא עוד

מלכים א' - סוכם ע"י תלמידים פרק ח' )3( - מבנה תפילת שלמה הרב אלחנן סמט אמרנו בשיעורים הקודמים שתפילת שלמה עוסקת בקבלתם של תפילות שונות

מלכים א' - סוכם עי תלמידים פרק ח' )3( - מבנה תפילת שלמה   הרב אלחנן סמט אמרנו בשיעורים הקודמים שתפילת שלמה עוסקת בקבלתם של תפילות שונות פרק ח' )3( - מבנה תפילת שלמה www.ybm.org.il הרב אלחנן סמט אמרנו בשיעורים הקודמים שתפילת שלמה עוסקת בקבלתם של תפילות שונות במצבים שונים. עיקרון זה מצוי כבר בתחילת התפילה ]ח, כח-ל[: )כח( ופ נ ית א ל ת פ

קרא עוד

<4D F736F F D20E1F7F9E420ECEEE9F0E5E920E0F4E5E8F8E5F4E5F1>

<4D F736F F D20E1F7F9E420ECEEE9F0E5E920E0F4E5E8F8E5F4E5F1> תיק : /09 בבית המשפט לענייני משפחה בכפר סבא המבקש: המשיב: היועץ המשפטי לממשלה במשרד העבודה והרווחה רח' שוקרי, 5 חיפה בקשה למינוי אפוטרופוס כב' בית המשפט מתבקש למנות את המבקש כאפוטרופוס קבוע לרכושה ולגופה

קרא עוד

. " : ] [ :. " (. ( " [ : : : : [ : : [. [ [ [ : ' ( ) ( ( ) [ : ( ' ( ( ( ( [ [ : [ :' : : [ [. ( ) [ ( ( : '. : :. :. [ ( ) :. :. :. :. :. " : [. (

.  : ] [ :.  (. (  [ : : : : [ : : [. [ [ [ : ' ( ) ( ( ) [ : ( ' ( ( ( ( [ [ : [ :' : : [ [. ( ) [ ( ( : '. : :. :. [ ( ) :. :. :. :. :.  : [. ( . : ] [ :.. : : : : : :. : ' ) ) : ' : :' : : [ [. ) [ : '. : :. :. [ ) :. :. :. :. :. : [. [ :. :. : [. :. :. :. : [. :. : [. :. :. ) ( :. : [ : [. [ ' :. : '. :. ' : [. : '. :. :. [. ) (. [ :. :. [ :.

קרא עוד

Yoma North of Mizbeach & Mizbeach Placement יומא לו-לז מיקום המזבח וצפונו

Yoma North of Mizbeach & Mizbeach Placement יומא לו-לז מיקום המזבח וצפונו רבי יוסי ברבי יהודה: מקיר מזבח צפוני ועד כותל עזרה צפוני וכנגד כל המזבח כולו שחיטת קדשי קדשים ב אינו אלא כנגד המזבח ולא לו או לו של המזבח אע"פ שהיא צפונו של העזרה דבעינן על ירך המזבח וליכא www.swdaf.com

קרא עוד

פעילות לתשעה באב:

פעילות לתשעה באב: פעילות לתשעה באב: הקדמה תשעה באב תשעה באב הוא היו האבל הלאומי בלוח השנה היהודי. יו אחד שבו אנו בוכי על מה שאי, על מה שהיה וכבר איננו. תשעה באב התחיל ע חטא המרגלי במדבר, החטא שבו המרגלי דברו דבה על האר,

קרא עוד

פתיחה להלכות ברכות

פתיחה להלכות ברכות תורת אמך ביאורי סוגיות והדרכה לימודית ביאורי תפילה ברכת השלום נכתב בסייעתא דשמיא על ידי אליהו מאיר ליפשיץ ב"ר חיים שמאי ז"ל ישיבת ברכת משה, מעלה אדומים כל הזכויות שמורות למחבר 1 תורת אמך, ביאורי תפילה

קרא עוד

Microsoft Word - Fruit Council Regulation-1976, Dinim v.15 p doc

Microsoft Word - Fruit Council Regulation-1976, Dinim v.15 p doc ו( תקנות מועצת הפירות (ייצור ושיווק) (סדרי דין בפני ועדת קנסות), התשל"ו- 19761 בתוקף סמכותי לפי סעיף ( 48 לחוק מועצת הפירות (ייצור ושיווק), התשל"ג- 1973 (להלן - החוק), ובתוקף שאר הסמכויות הנתונות לי לפי

קרא עוד

כובע קסמים מאת לאה גולדברג איורים: רינת הופר עיצוב: אבנר גלילי הוצאת ספרית פועלים 2005 על הספר כובע הקסמים הוא התגשמות חלומה של ילדה: חפץ מופלא שימלא

כובע קסמים מאת לאה גולדברג איורים: רינת הופר עיצוב: אבנר גלילי הוצאת ספרית פועלים 2005 על הספר כובע הקסמים הוא התגשמות חלומה של ילדה: חפץ מופלא שימלא כובע קסמים מאת לאה גולדברג איורים: רינת הופר עיצוב: אבנר גלילי הוצאת ספרית פועלים 2005 על הספר כובע הקסמים הוא התגשמות חלומה של ילדה: חפץ מופלא שימלא את משאלות ליבה. בעזרת כובע הקסמים הדמיוני, מגשימה הילדה

קרא עוד

שם: כיתה:

שם: כיתה: שם: כת: 2 תת דמת! ם חן ת תת כת ש", ג שן גד דמ ממש ז!( תת מכת. ק מעטת מן שת. )ם כמ, מד ת כת ש", ע ספת! תג ק תת ש ת תת גת תת כת ש": ט ח ז ד ג כת ג ט ח ז ד ג כת ש" ס ן ם מ ך כ כת ג ס ן ם מ ך כ כת ש" ת ש ק

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation עיניים נוצצות אתגר קרת תוכן העלילה זה סיפור על ילדה שאהבה, יותר מהכל, דברים נוצצים. היתה לה שמלה עם נוצצים, וגרביים עם נוצצים, נעלי בלט עם נוצצים. ובובה כושית שקראו לה כריסטי, על שם העוזרת שלהם, עם נוצצים.

קרא עוד

Microsoft Word - buty.doc

Microsoft Word - buty.doc ב.דרגונסקיי חתול במגפיים "בנים ובנות!" אמרה ראיסה איבנובנה "גמרתם את ברבעון בהצלחה. אני מברכת אתכם. כעת אפשר לנוח. בחופשה נעשה לנו מסיבת תחפושות. כל אחד יכול להתחפש איך ירצה, ועבור התחפושת הטובה ביותר

קרא עוד

טעימה מסדנת 4 החלקים: קסמים מדהימים 3 מייסד בית הספר: יוני לחמי פלאפון:

טעימה מסדנת 4 החלקים: קסמים מדהימים 3 מייסד בית הספר: יוני לחמי פלאפון: טעימה מסדנת 4 החלקים: קסמים מדהימים 3 מייסד בית הספר: יוני לחמי פלאפון: 454-1288476 פתיחה שלום מתעניין בקסמים! שמי יוני לחמי. אני קוסם מקצועי מעל 11 שנים. לפני 9 שנים התחלתי ללמד קסמים ומאז לימדתי מעל

קרא עוד

כללי השתתפות בפעילות במבצע "חופשת האירוויזיון המושלמת"

כללי השתתפות בפעילות במבצע חופשת האירוויזיון המושלמת כללי השתתפות בפעילות במבצע "חופשת האירוויזיון המושלמת" כללי: בין התאריכים 6.5.19 ועד 13.5.19 תערוך חברת אל על נתיבי אויר לישראל בע"מ (להלן: "עורכת הפעילות" או "אל על") פעילות בשם "חופשת האירוויזיון המושלמת",

קרא עוד

Microsoft Word - ExamA_Final_Solution.docx

Microsoft Word - ExamA_Final_Solution.docx סמסטר חורף תשע"א 18 בפבואר 011 הטכניון מכון טכנולוגי לישראל הפקולטה למדעי המחשב מרצה: מתרגלים: רן אל-יניב נועה אלגרבלי, גיא חפץ, נטליה זילברשטיין, דודו ינאי (אחראי) סמסטר חורף תשע" מבחן סופי פתרון (מועד

קרא עוד

פ רק כה ) פ ס וק ים ז-יא( ז ו א ל ה י מ י ש נ י ח י י א ב ר ה ם א ש ר ח י: מ א ת ש נ ה ו ש ב ע ים ש נ ה ו ח מ ש ש נ ים. ח ו י ג ו ע ו י מ ת א ב ר ה ם

פ רק כה ) פ ס וק ים ז-יא( ז ו א ל ה י מ י ש נ י ח י י א ב ר ה ם א ש ר ח י: מ א ת ש נ ה ו ש ב ע ים ש נ ה ו ח מ ש ש נ ים. ח ו י ג ו ע ו י מ ת א ב ר ה ם פ רק כה ) פ ס וק ים ז-יא( ז ו א ל ה י מ י ש נ י ח י י א ב ר ה ם א ש ר ח י: מ א ת ש נ ה ו ש ב ע ים ש נ ה ו ח מ ש ש נ ים. ח ו י ג ו ע ו י מ ת א ב ר ה ם ב ש יב ה טו ב ה, ז ק ן ו ש ב ע, ו י א ס ף א ל ע מ יו.

קרא עוד

הטכניון מכון טכנולוגי לישראל אלגוריתמים 1 )443432( סמסטר חורף הפקולטה למדעי המחשב תרגול 9 מסלולים קלים ביותר תרגיל APSP - 1 עד כה דנו באלגור

הטכניון מכון טכנולוגי לישראל אלגוריתמים 1 )443432( סמסטר חורף הפקולטה למדעי המחשב תרגול 9 מסלולים קלים ביותר תרגיל APSP - 1 עד כה דנו באלגור תרגול 9 מסלולים קלים ביותר תרגיל APSP - 1 עד כה דנו באלגוריתמים לפתרון בעית מסלולים קלים מציאת מסלולים קלים ביותר מצומת ביותר ממקור יחיד. כלומר, V לכל צמתי הגרף. בעיה אחרת הקשורה לבעיה זו היא בעית ה-(

קרא עוד

" תלמידים מלמדים תלמידים."

 תלמידים מלמדים תלמידים. " תלמידים מלמדים תלמידים." פרוייקט של צוות מתמטיקה, בית ספר כפר-הירוק איך הכל התחיל... הנהלת בית הספר העל-יסודי הכפר הירוק יזמה פרויקט בית ספרי: "למידה ללא מבחנים- הוראה משמעותית", צוות המתמטיקה החליט

קרא עוד

Microsoft Word - ladyx.doc

Microsoft Word - ladyx.doc ליידי וטרמפ בבוקר חג המולד ג'ים נתן לאישתו יקירה מתנה מיוחדת, גור כלבים קוקר ספניאל. "הו, כמה היא נהדרת. ממש ליידי יפהפייה" קראה יקירה. וכך ליידי קיבלה את שמה. כשליידי הייתה בת שישה חדשים יקירה נתנה לה

קרא עוד

< A2F2F E6B696B E636F2E696C2FE4E7F8E3E92DE4E7E3F92DEEF9F8FA2DE5ECE5EEE32DEEF7F6E5F22E68746D6C>

< A2F2F E6B696B E636F2E696C2FE4E7F8E3E92DE4E7E3F92DEEF9F8FA2DE5ECE5EEE32DEEF7F6E5F22E68746D6C> Page 1 of 5 נתוני האמת: זינוק במספר החרדים שעובדים ומשרתים נתונים מנפצי מיתוסים שמפרסם מוסד שמואל נאמן, מראים כי חל גידול של מאות אחוזים בגיוס לצבא, לשירות האזרחי ובהשתלבות חרדים בשוק העבודה. ח"כ אורי

קרא עוד

מערך פעולה

מערך פעולה מטרות: 0( החניך יבין את המושג "הגשמה". )4 )2 מערך פעולה נושא: במעלה הפרמידה החניך ילמד מהי הפירמידה של מאסלו ויטיל ספק בקונוטציה למושג- "הגשמה עצמית". החניך יסיק כי הגשמה עצמית קשורה בד בבד בעשייה חברתית.

קרא עוד

<4D F736F F D20FAF8E2E5EC20E0ECE2E1F8E420EEF2E5F8E D F9E0ECE5FA2E646F63>

<4D F736F F D20FAF8E2E5EC20E0ECE2E1F8E420EEF2E5F8E D F9E0ECE5FA2E646F63> < 0 a b b a > 0 נתון: מכאן ניתן לומר בוודאות כי -. a < b ab < 0 a 0 b > לא ניתן לקבוע בוודאות.. ( 0)?. לא ניתן לדעת. + ( + ) ( ) + + נתון: כמה ערכי שונים מקיימים את המשוואה?. אינסוף 0 +. תשובות ו נכונות

קרא עוד

ג) ד) א) ב) ה) ז) ח) ט) אברהם אבינו בראשית פרק יב ) ו י אמ ר ה' א ל אב ר ם ל ך ל ך מ אר צ ך ומ מ ול ד ת ך ומ ב ית אב י ך א ל ה אר ץ א ש ר אר א ך : ) ו

ג) ד) א) ב) ה) ז) ח) ט) אברהם אבינו בראשית פרק יב ) ו י אמ ר ה' א ל אב ר ם ל ך ל ך מ אר צ ך ומ מ ול ד ת ך ומ ב ית אב י ך א ל ה אר ץ א ש ר אר א ך : ) ו ג) ד) א) ב) ה) ז) ח) ט) אברהם אבינו בראשית פרק יב ) ו י אמ ר ה' א ל אב ר ם ל ך ל ך מ אר צ ך ומ מ ול ד ת ך ומ ב ית אב י ך א ל ה אר ץ א ש ר אר א ך : ) ו א ע ש ך ל ג וי ג ד ול ו א ב ר כ ך ו א ג ד ל ה ש מ

קרא עוד

בית ספר תיכון מאר אליאס- אעבלין

בית ספר תיכון  מאר אליאס- אעבלין בית ספר תיכון מאר אליאס- אעבלין עברית לבתי ספר ערביים ידע לשון וספרות א-שאלון 014204 2 יחידות לימוד קיץ 2011 הוראות לנבחן א. משך הבחינה: שעתיים וחצי מבנה השאלון ומפתח הערכה: בשאלון זה שני חלקים: חלק ראשון-ידע

קרא עוד

רגשי משחק קלפים לפיתוח תקשורת רגשית ואמפתיה לזולת מטרות המשחק: להעלות את המודעות למגוון הרגשות הקיימים בנו ולתת להם ביטוי להבין כי כל אירוע מעורר קשת

רגשי משחק קלפים לפיתוח תקשורת רגשית ואמפתיה לזולת מטרות המשחק: להעלות את המודעות למגוון הרגשות הקיימים בנו ולתת להם ביטוי להבין כי כל אירוע מעורר קשת רגשי משחק קלפים לפיתוח תקשורת רגשית ואמפתיה לזולת מטרות המשחק: להעלות את המודעות למגוון הרגשות הקיימים בנו ולתת להם ביטוי להבין כי כל אירוע מעורר קשת רחבה של רגשות לעודד שיח ולהמשיג רגשות לתת למדריך בסיס

קרא עוד

. ". " ( ( ' ) ( [ ) ( [ " " [ ( ( ' " " " " (. [ (... (. " :. ) (: : [ ". ' ' : ] [. ' :.. " ) (. :. :. :. ) ( :. :.. ) :(:. :. " [ :. :. :. [ " :. [

. .  ( ( ' ) ( [ ) ( [   [ ( ( '     (. [ (... (.  :. ) (: : [ . ' ' : ] [. ' :..  ) (. :. :. :. ) ( :. :.. ) :(:. :.  [ :. :. :. [  :. [ .. " ' ) ( ) ( '..... :. ) (: :. ' ' : ] [. ' :.. ) (. :. :. :. ) ( :. :.. ) :(:. :. :. :. :. " :. :. :. ' :.[] :. :. :. :. :. : '.. ) :(:. :. :.. :. :.. :. :. :. :. :. :. :. ) (. :. ' :. ) (. :. : ' '

קרא עוד

untitled

untitled תקן חשבונאות מספר 36 תיקון גילוי דעת מספר 69 בדבר כללי חשבונאות ודיווח כספי על ידי מלכ"רים ותקן חשבונאות מספר 5 בדבר תיקונים והבהרות לגילוי דעת מספר 69 יוני 2014 1 רח' גרוזנברג 14 ת, "א,65811 טל.,972 3

קרא עוד

מצגת של PowerPoint

מצגת של PowerPoint סכנות התחשמלות והגנה בשיטת זינה צפה בטיחות במתקני חשמל השפעות זרם חשמלי העובר בגוף האדם אמצעי הגנה בסיסי כנגד חשמול הנו בידוד חשמלי במקרה של נזק לבידוד עלול להופיע מתח על הגוף או המעטה המתכתי קצר לגוף

קרא עוד

אחריות קבוצתית

אחריות קבוצתית אחריות קבוצתית משך הפעולה: 56 דק' מטרות: 1. החניך יכיר בסוגים ומאפיינים שונים של קבוצות ובייחודיות קבוצת ח'. 2. החניך ילמד מהי אחריות קבוצתית לעומת אחריות אישית והצורך של הקבוצה בשתיהן למען השגת מטרותיה.

קרא עוד

בי"ס כרמלית- חיפה

ביס כרמלית- חיפה בי"ס כרמלית- חיפה מבחן הבנת הנקרא ולשון לכיתה ה' שליש שני תאריך: שם: חברים טובים- קראו היטב את השאלות לפני שאתם עונים משך הבחינה: 09 דקות ציון המבחן מ 89 נקודות קראו את הקטע שלפניכם: חבר טוב בעירק חיו

קרא עוד

בס"ד וועדת משמעת מכללת חמדת הדרום מתי פונים לוועדת משמעת הפנייה לוועדת משמעת תעשה באחד )או יותר( מהמקרים הבאים: התנהגות בלתי ראויה כלפי עובד סגל או עו

בסד וועדת משמעת מכללת חמדת הדרום מתי פונים לוועדת משמעת הפנייה לוועדת משמעת תעשה באחד )או יותר( מהמקרים הבאים: התנהגות בלתי ראויה כלפי עובד סגל או עו בס"ד וועדת משמעת מכללת חמדת הדרום מתי פונים לוועדת משמעת הפנייה לוועדת משמעת תעשה באחד )או יותר( מהמקרים הבאים: התנהגות בלתי ראויה כלפי עובד סגל או עובד מנהל. חריגה מתקנון המכללה. פגיעה בטוהר בחינות/ עבודות

קרא עוד

מטלת סיום שם הקורס: מורי מורים "עברית על הרצף" מוגשת ל- ד"ר האני מוסא תאריך הגשה: מגישה: זייד עביר יסודי ספר בית קחאוש אלפחם אום 1

מטלת סיום שם הקורס: מורי מורים עברית על הרצף מוגשת ל- דר האני מוסא תאריך הגשה: מגישה: זייד עביר יסודי ספר בית קחאוש אלפחם אום 1 מטלת סיום שם הקורס: מורי מורים "עברית על הרצף" מוגשת ל ד"ר האני מוסא תאריך הגשה: 10.10.2016 מגישה: זייד עביר יסודי ספר בית קחאוש אלפחם אום 1 הקדמה רכישתה של שפה שניה או זרה היא תופעה לשונית פסיכולוגית,

קרא עוד

נספח להיתר בנייה שלום רב, אנו מברכים אתכם על קבלת ההיתר. נא קראו בעיון את ההנחיות הבאות בטרם תתחילו לבנות. א. ב. ג. ד. ה. תוקפו של ההיתר - 3 שנים מיום

נספח להיתר בנייה שלום רב, אנו מברכים אתכם על קבלת ההיתר. נא קראו בעיון את ההנחיות הבאות בטרם תתחילו לבנות. א. ב. ג. ד. ה. תוקפו של ההיתר - 3 שנים מיום נספח להיתר בנייה שלום רב, אנו מברכים אתכם על קבלת ההיתר. נא קראו בעיון את ההנחיות הבאות בטרם תתחילו לבנות. א. ב. ג. ד. ה. תוקפו של ההיתר - 3 שנים מיום הוצאתו. במידה ולא התחלתם לבנות תוך שנה אחת מיום הוצאת

קרא עוד

Microsoft Word - ייעוץ ובדיקות מאי 2006.doc

Microsoft Word - ייעוץ ובדיקות מאי 2006.doc -1- נספח ייעוץ ובדיקות (439) - גילוי נאות - חלק א' - ריכוז התנאים א. הנושא כללי הסעיף. 1 שם הביטוח הנוסף נספח "ייעוץ ובדיקות " התנאים ייעוץ אצל רופא מומחה עקב בעיה ו/ או מחלה פעילה; 1. הכיסויים 2. בדיקות

קרא עוד

ועדת בטיחות

ועדת בטיחות ועדת בט יחות הקמת ועדת בטיחות א. מפעל שעובדים בו 25 עובדים לפחות המורכב מנציגי העובדים ומנציגי המעביד. מפעל שמספר העובדים קטן מ- 25 עובדים יוכל להקים ועדת בטיחות באישור ועדת העבודה והרווחה של הכנסת. ב.

קרא עוד

פעילות לגן חובה פעילות מלווה לשיר "אני נשאר אני" שכתבה דתיה בן דור העוסק בהבעת רגשות ובזהות מטרות: הילדים יבינו שלבני אדם יש רגשות שונים, לפעמים שמחים

פעילות לגן חובה פעילות מלווה לשיר אני נשאר אני שכתבה דתיה בן דור העוסק בהבעת רגשות ובזהות מטרות: הילדים יבינו שלבני אדם יש רגשות שונים, לפעמים שמחים פעילות לגן חובה פעילות מלווה לשיר "אני נשאר אני" שכתבה דתיה בן דור העוסק בהבעת רגשות ובזהות מטרות: הילדים יבינו שלבני אדם יש רגשות שונים, לפעמים שמחים ולפעמים עצובים, אבל האדם עצמו לא משתנה. הילדים יבינו

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation המרד הגדול: התבוסה במרד והתוצאות הדמוגרפיות שלו תוצאות המרד הגדול התבוסה במרד לאחר התבוסה שנחל קסטיוס גאלוס, הנציב הסורי שלא הצליח לכבוש את ירושלים, בשנת 66 התמנה אס פ ס י נ וס למפקד המלחמה נגד היהודים.

קרא עוד

<4D F736F F D20EBFAE5F0FA20E4F4F1E9ED20F9EC20E9E5F13120FA2E646F63>

<4D F736F F D20EBFAE5F0FA20E4F4F1E9ED20F9EC20E9E5F13120FA2E646F63> כתונת הפסים של יוסף קנאת האחים בגלל סתם כותונת? רחל סיביליה בפגישתי הראשונית עם ספור יוסף וכתונת הפסים שעשה לו אביו, קשה היה לי לקבל את אפשרות קיומה של קנאה עזה כזו מצד אחיו הגדולים ממנו. אבל את הספור

קרא עוד

תשרי תשע "ט September/Oktober 2018 Tischri 5779 מולד : Min. Montag 8 Uhr 17 10/18 מעריב מנחה שחרית September Eingang Ausgang So ערב ראש השנה So א ' Mo

תשרי תשע ט September/Oktober 2018 Tischri 5779 מולד : Min. Montag 8 Uhr 17 10/18 מעריב מנחה שחרית September Eingang Ausgang So ערב ראש השנה So א ' Mo תשרי תשע "ט September/Oktober 2018 Tischri 5779 מולד : Min. Montag 8 Uhr 17 10/18 מעריב מנחה שחרית September Eingang Ausgang So ערב ראש השנה So א ' Mo 10 ב ' Di 11 Mo 1 דראש השנה Di 2 דראש השנה 12 [1]

קרא עוד

"צעדת השיבה הגדולה": אירועי 13 באפריל 2018

צעדת השיבה הגדולה: אירועי 13 באפריל 2018 צעדת השיבה הגדולה" :" צעדת השיבה הגדולה " : תמונת מצב, מאזן ביניים" י ו ם ש י ש י ש ל ש ר י פ ת" א י ר ו ע י 13 ב א פ ר י ל 2018 15 ב א פ ר י ל 2018 1 עיקרי תמונת המצב ביום שישי 13 ב א פ ר י ל 2018 י ו

קרא עוד

דיודה פולטת אור ניהול רכש קניינות ולוגיסטיקה

דיודה פולטת אור ניהול רכש קניינות ולוגיסטיקה דיודה פולטת אור ניהול רכש קניינות ולוגיסטיקה מחזור 64 שירה עזרא דיודה פולטת אור דיודה הינו רכיב אלקטרוני בעל שני חיבורים הפועלים כחד כיווני ומאפשר מעבר זרם חשמלי בכיוון אחד בלבד. ניתן לבצע שינוים בגוון

קרא עוד

ביה"ס היסודי ע"ש יצחק רבין, נשר

ביהס היסודי עש יצחק רבין, נשר כ פ ל - מ ע ר ך מ ל ב נ י פ ע יל ות ר א ש ונ ה א. ב. ג. צ ב ע ו מ ל ב נ ים ש ונ ים ה מ ר כ ב ים מ- מ ש ב צ ות. כ ת ב ו ל י ד כ ל מ ל בן א ת מ ס פ ר ה ש ור ות ו א ת ה ט ור ים. כ ת ב ו ל י ד כ ל מ ל בן כ

קרא עוד

הרטפההו הרותה תאירק רדס חג ראשון של פסח פסח - עם שומר במשך אלפי שנים את יום צאתו מבית עבדים! דרך כל מחילות השעבוד והאונס והאינקויזיציה והשמד והפ רעות,

הרטפההו הרותה תאירק רדס חג ראשון של פסח פסח - עם שומר במשך אלפי שנים את יום צאתו מבית עבדים! דרך כל מחילות השעבוד והאונס והאינקויזיציה והשמד והפ רעות, הרטפההו הרותה תאירק רדס חג ראשון של פסח פסח - עם שומר במשך אלפי שנים את יום צאתו מבית עבדים! דרך כל מחילות השעבוד והאונס והאינקויזיציה והשמד והפ רעות, נושאת האומה בלבה את הגעגועים לחופש ומביאה אותם לידי

קרא עוד

שאלות העשרה ושאלות הערכה לפרק "משאבי טבע ביבשה ובים" שאלות העשרה שאלה 1 חפשו מידע על המהפכה החקלאית וענו: 1. מדוע לדעתכם מדובר במהפכה? 2. מה היו השלבי

שאלות העשרה ושאלות הערכה לפרק משאבי טבע ביבשה ובים שאלות העשרה שאלה 1 חפשו מידע על המהפכה החקלאית וענו: 1. מדוע לדעתכם מדובר במהפכה? 2. מה היו השלבי ע עכ " ע ם" ע 1 דע ע כ ע: 1. דע דעכם ד כ? 2. ם ע ם? 3. ם ם ם דם? דע דעכם ם? 4. זם עם כ? : זעם, ף זעם, ד ם 2 כ ם ד כ. ם :, ף, ע, זעם,. 3 כ כ עך ען ן כע כ כ. 4 עכ כ: ם כן ך ם? : כ ם, ע כ, כ ם, ם. ד, ם דם,

קרא עוד

בגרות לבתי ספר על יסודיים ערביים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשע"א, 2011 מועד הבחינה: משרד החינוך מספר השאלון: ע ב ר י ת לבתי ספר ערביים ספרות

בגרות לבתי ספר על יסודיים ערביים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשעא, 2011 מועד הבחינה: משרד החינוך מספר השאלון: ע ב ר י ת לבתי ספר ערביים ספרות בגרות לבתי ספר על יסודיים ערביים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשע"א, 2011 מועד הבחינה: משרד החינוך 014105 מספר השאלון: ע ב ר י ת לבתי ספר ערביים ספרות ב' א. משך הבחינה: שעה וחצי. יחידת לימוד אחת רק כהשלמה

קרא עוד

מ א ר ג נ י 1 ב א ת ו נ ה, 10 ב מ א י 2018 אירועי " צעדת השיבה הגדולה", הצפויים להגיע לשיאם ב- 14 וב- 15 במאי, יכללו להערכתנו ניסיונות פריצה המונית לש

מ א ר ג נ י 1 ב א ת ו נ ה, 10 ב מ א י 2018 אירועי  צעדת השיבה הגדולה, הצפויים להגיע לשיאם ב- 14 וב- 15 במאי, יכללו להערכתנו ניסיונות פריצה המונית לש מ א ר ג נ י 1 ב א ת ו נ ה, 10 ב מ א י 2018 אירועי " צעדת השיבה הגדולה", הצפויים להגיע לשיאם ב- 14 וב- 15 במאי, יכללו להערכתנו ניסיונות פריצה המונית לשטח ישראל, מלויים במעשי אלימות ויתכן גם טרור במינון

קרא עוד

pdf

pdf בניי נ : ב ח חמי י נו י ביב, ב בי ו ב ב חוב בניי ב ו ב מנו מ 20. מ חו נ י בנייני י ו מ ב ב בי ו 142 ו 144 ב ו טיח, מ, ו י י בי בבנייני : ו ב ני ו ו ו, ו ו י בבניי י נ. מ ב ו ב ו נ בו י ונו יט מ י י י נ

קרא עוד

Slide 1

Slide 1 Business Model Innovation מרעיון עסקי למודל אפריל 2018 ערוץ המו"פ לטכנולוגיה וחדשנות בחינוך, Business Model Innovation Business Model Canvas / Value Proposition Canvas מבוססות על סט כלים חדשני, חדות

קרא עוד

תוכנה חופשית מאחורי הקלעים? על סדר היום: קצת על עצמי מה זאת תוכנה חופשית? ההיסטוריה של תוכנה חופשית כיצד תוכנה חופשית משתלבת בשוק התוכנה היתרונות של ת

תוכנה חופשית מאחורי הקלעים? על סדר היום: קצת על עצמי מה זאת תוכנה חופשית? ההיסטוריה של תוכנה חופשית כיצד תוכנה חופשית משתלבת בשוק התוכנה היתרונות של ת תוכנה חופשית מאחורי הקלעים? על סדר היום: קצת על עצמי מה זאת תוכנה חופשית? ההיסטוריה של תוכנה חופשית כיצד תוכנה חופשית משתלבת בשוק התוכנה היתרונות של תוכנה חופשית. דוגמאות מהשטח 1 ליאור קפלן 30/11/05 קצת

קרא עוד

תקנון הגרלת מוצרי אינטל בין משתתפי כנס Technion GE

תקנון הגרלת מוצרי אינטל בין משתתפי כנס Technion GE תקנון הגרלת מוצרי אינטל בין משתתפי כנס Technion GE בכללים אלה ובכל פרסום הנוגע לפעילות ייעשה שימוש בלשון זכר, לצורכי נוחיות, אך שימוש זה כולל פניה בלשון זכר ובלשון נקבה כאחד, או רבים לפי העניין. 1. כללי

קרא עוד

צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנ"ד חוק

צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנד חוק 1 1. בחוק זה - הגדרות איסור התעללות (תיקון התשס"א) איסור נטישה של בעל חיים (תיקון התשס"ו) "ארגון למען בעלי חיים" - תאגיד רשום שמטרתו ועיסוקו הגנה על בעלי חיים, מניעת סבל מהם ודאגה לרווחתם; "בעל חיים" -

קרא עוד

א

א הקדימו נעשה לנשמע.רמב"ם הלכות תלמוד תורה, פרק א', הלכה ג' וחייב לשכור מלמד לבנו ללמדו, ואינו חייב ללמד בן חבירו אלא בחנם, מי שלא למדו אביו חייב ללמד את עצמו כשיכיר שנאמר ולמדתם אותם ושמרתם לעשותם, וכן

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 יעוץ פנג שואי לבית מאת: ניצה שטרויך ה. אדריכלות פנג שואי אסטרולוגיה סינית בייעוץ פנג שואי לבית יש כמה וכמה שכבות של עומק לתיקונים והפעלות לאיזון הבית ודייריו. הבסיס הוא הבגואה וכיווני שינה ישיבה נכונים

קרא עוד

Microsoft Word - kot.doc

Microsoft Word - kot.doc החתול והשועלה לאיכר אחד היה חתול. חתול יפה אבל פראי, שעשה לו צרות רבות. חבל היה לאיכר להיפרד מהחתול, אך לא הייתה ברירה. אחרי התעלול האחרון שם אותו בשק ויצא אתו ליער. שם שחרר את החתול. יהיה מה שיהיה. אם

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation נקמתו של סבל יהושע בר יוסף התפתחות העלילה יום אחד ביקש זלמן התורכי מלמך שיעביר מהמחסן בצפת אל הכפר עין זיתים שלוש חביות ברזל, כבדות וריקות, דבר שקשה לבצע היות והדרך תלולה מאוד. למך תכנן דרך מיוחדת להוריד

קרא עוד

: : : " [ [' ] : : [ " " " ( [ ( ' : : ' " " ' " ( " ( " " : ' ' ( ' ( ) " " : ' ' " ( ) " ' " ". ' ( ).. [ :. :. " :. " :. [ " ) :(.. :. :. :. :. :.

: : :  [ [' ] : : [    ( [ ( ' : : '   '  (  (   : ' ' ( ' ( )   : ' '  ( )  '  . ' ( ).. [ :. :.  :.  :. [  ) :(.. :. :. :. :. :. : : : " [ ['] : : [ " " " ( [ ( ' : : ' " " ' " ( " ( " " : ' ' ( ' () " " : ' ' " () " ' " ". ' ().. [ :. :. " :. " :. [ ") :(.. :. :. :. :. :. :. :. :. :. : '. () : [. [] : ". " [ :. :. :. [ ", :. :

קרא עוד

Microsoft Word - מארג השפה 9 - דגם.doc

Microsoft Word - מארג השפה 9 - דגם.doc מבחן בעברית תכנ תי "מארג השפה" 9 שנ"ל מבחן דגם (ינואר, 2004) שם פרטי: שם משפחה: מס' תעודת זהות: תאריך: שם מרכז ההשכלה / מוסד: מנהל מרכז השכלה: שם: חתימה: אנו רואים בקיום טוהר הבחינות משימה חינוכית, ערכית

קרא עוד

כמה מילים לפני שקופצים לתוך ה...ציור זוכרים? מרי פופינס קופצת עם הילדים לתוך הציורים, כמה מילות קסמים והם בפנים! וכמה קורה שם בפנים: הילולה, הרפתקה, ו

כמה מילים לפני שקופצים לתוך ה...ציור זוכרים? מרי פופינס קופצת עם הילדים לתוך הציורים, כמה מילות קסמים והם בפנים! וכמה קורה שם בפנים: הילולה, הרפתקה, ו כמה מילים לפני שקופצים לתוך ה...ציור זוכרים? מרי פופינס קופצת עם הילדים לתוך הציורים, כמה מילות קסמים והם בפנים! וכמה קורה שם בפנים: הילולה, הרפתקה, וגם כעסים וקינאה. אז תנו לי יד וקדימה קופצים, רק תזכרו

קרא עוד

(Microsoft PowerPoint - \347\357 \371\370\351\351\341\370)

(Microsoft PowerPoint - \347\357 \371\370\351\351\341\370) דילמות בחיי ו של CFO חן שרייב ר, CFO ACE AUTO DEPOT LTD. כנס אילת, ספטמבר 2008 1 2 דור ההמשך מבפנים או מב חוץ? 1. דור ה המשך מבפנים או מבחוץ? עולות מספר שאלות: העדפה האם להעדיף מועמד לתפקיד CFO שגדל בארגון,

קרא עוד

שלחן ערוך או"ח ח"ד

שלחן ערוך אוח חד ת נ ל ע צ ח נ נ ת ל ל צ נ נ ך תעל על ע נ נ תעל ענ לת ענ ך ל תנת עז חל כלל כל חנ ע ל ל נ ת כ ף ת ע ת תע כנ חכ כ נ כ נ כ ע ת נ נ נת ל צ עכ נת ף ח ת נת ל כ ךצ ל ךצ ל ח חל נ נ נ כ ע תח ח ע ע נ תחת תח ל חל

קרא עוד

שאלון אבחון תרבות ארגונית

שאלון אבחון תרבות ארגונית שאלון: אבחון תרבות ארגונית על פי : Cameron, E. and Quinn, R. Diagnosing and changing organizational culture Edison Wesley 1999. 1 לפניך שש שאלות הנוגעות לאבחון תרבות ארגונית. בכל שאלה מוצגים ארבעה איפיונים

קרא עוד

Microsoft Word - ניספח_8.doc

Microsoft Word - ניספח_8.doc ניסוי 8: מעגלי ישור וסינון איור 3.1: מעגל יישור חד-דרכי איור 3.: מעגל יישור דו-דרכי איור 3.3: מעגל יישור חד-דרכי עם מסנן קיבולי איור 3.4: מעגל יישור דו-דרכי עם מסנן קיבולי 1 התקנים חשמליים רבים זקוקים

קרא עוד

Algorithms Tirgul 1

Algorithms Tirgul 1 - מעגלי אוילר ומסלולי אוילר תרגול 1 חידה: האם אפשר לצייר את הציורים הבאים בלי להרים את העיפרון מהנייר? 1 קצת אדמיניסטרציה אופיר פרידלר ophir.friedler@gmail.com אילן כהן - ilanrcohen@gmail.com שעות קבלה

קרא עוד

בארץ אחרת

בארץ אחרת בארץ אחרת כתבה טל ניצן איירה כנרת גילדר הוצאת עם עובד בע"מ 3112 על הספר זהו סיפור על ילדה שמגיעה יחד עם הוריה לעיר גדולה בארץ ארץ חדשה. הסיפור כתוב בגוף ראשון ומתאר חוויות ראשונות מן העיר הגדולה: גודלה

קרא עוד

בעיית הסוכן הנוסע

בעיית הסוכן הנוסע במרכז חלם היה בור אזרחי חלם באופן קבוע נפלו לבור במרכז הכביש האזרחים שברו ידיים ורגליים וכמובן שפנו למועצת חלם לעזרה התכנסה מועצת חלם והחליטה סמוך לבור יש להקים בית חולים. ניהול עומס בשיטת נידן מגיש: עופר

קרא עוד

כנס הסברה בנושא ההוסטל

כנס הסברה בנושא ההוסטל כנס הסברה בנושא ההוסטל 8/7/2018 1 תחילת האירוע 25/5/18 למועצה המקומית ולתושבים נודע לראשונה על הקמת הוסטל לדרי רחוב ונפגעי התמכרויות מפרסומים ברשתות החברתיות ולא בעדכון מסודר. מיקומו: שדרות בן גוריון 5,

קרא עוד

תוכנית הוראה תשע"א, לפי מרצה

תוכנית הוראה תשעא, לפי מרצה מבנה הלימודים תוכנית לימודים במ"א תשע"ג תוכנית לימודים מחייבת למחזור תשע"ג נא לשמור עד סיום הלימודים קורסי חובה של המגמה חובת בחירה קורסי מחקר )ראה פירוט( )ראה פירוט( )חובה לכולם בשנה ב( שיטות מחקר )88

קרא עוד

חטיבה של ג'יי סי הלת' קר בע"מ 1/10/2015 תקנון מבצע "תוכניות שנתיות" הטבה של חודשיים מתנה בעת רכישת "תוכנית שנתית" של עדשות מגע חד-יומיות ממותג אקיוביו

חטיבה של ג'יי סי הלת' קר בעמ 1/10/2015 תקנון מבצע תוכניות שנתיות הטבה של חודשיים מתנה בעת רכישת תוכנית שנתית של עדשות מגע חד-יומיות ממותג אקיוביו 1/10/2015 תקנון מבצע "תוכניות שנתיות" הטבה של חודשיים מתנה בעת רכישת "תוכנית שנתית" של עדשות מגע חד-יומיות ממותג אקיוביו TruEye 1-DAY ACUVUE או 1-DAY ACUVUE MOIST או.1-DAY ACUVUE MOIST for ASTIGMATISM

קרא עוד

מיזכר

מיזכר קול קורא להגשת מלגה למשפטנים יוצאי אתיופיה ע"ש עו"ד צבי מיתר ז"ל שנה"ל תשע"ו רקע כללי מזה ארבע עשר שנים, העניקו עו"ד צבי מיתר ומשרד עורכי הדין מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות עורכי דין, מלגות נדיבות לסטודנטים

קרא עוד

פרופיל ארגוני - תדריך להכרת שירות - מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעו

פרופיל ארגוני - תדריך להכרת שירות - מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעו פרופיל ארגוני תדריך להכרת שירות מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעות פתיחה ונעילה. מספרי טלפון בשירות ובבית עובדים בכירים

קרא עוד

Microsoft Word - חוק הביקורת הפנימית _2_

Microsoft Word - חוק הביקורת הפנימית _2_ רשויות ומשפט מנהלי גופים ציבוריים ביקורת פנימית מבקר פנימי דיני חוקה מבקר המדינה רשויות ומשפט מנהלי מבקר המדינה תוכן ענינים הגדרות חובת קיום ביקורת פנימית התאמה תפקידים אחריות דיווח דיון בממצאי דו"ח המבקר

קרא עוד

ל: מחמוד קעדאן ברכות לבביות לרגל קבלת הדיפלומה.. מאחלים לך הצלחה בחיים ובאירוסין ושיהיה לך חיים טובים ומאושרים. ממשפחתך האהובה. יובל בנימין ל: ברכות ל

ל: מחמוד קעדאן ברכות לבביות לרגל קבלת הדיפלומה.. מאחלים לך הצלחה בחיים ובאירוסין ושיהיה לך חיים טובים ומאושרים. ממשפחתך האהובה. יובל בנימין ל: ברכות ל מחמוד קעדאן מאחלים לך הצלחה בחיים ובאירוסין ושיהיה לך חיים טובים ומאושרים. ממשפחתך האהובה. יובל בנימין ברכות לבביות לרגל קבלת הדיפלומה בהצטיינות. הרבה בהצלחה בכל, מאחלים באהבה רינת, אופיר, יעל, ודניאל.

קרא עוד

נהג, דע את זכויותיך! 1 עי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד האיגוד המקצועי שלך! מען - הא

נהג, דע את זכויותיך! 1 עי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד האיגוד המקצועי שלך! מען - הא נהג, דע את זכויותיך! 1 איגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען אהא 2 נהג! דע את זכויותיך! אין זה סוד, שמעבידים רבים אינם משלמים את המעט שמגיע

קרא עוד

(Microsoft Word - \371\340\354\345\357 \340 \347\345\370\ doc)

(Microsoft Word - \371\340\354\345\357 \340 \347\345\370\ doc) הצעה לפתרון שאלון א, חורף 2011 נכתב ע"י עידית גולץ (מורה ורכזת עברית) וארנון דותן (מורה בלחמן). פרק א הבנה והבעה (50 נקודות).1 קהל היעד, הנמענים תפקיד הלשון העברית פן אחד היהודים בארץ מפתח להקמת חברה מלוכדת

קרא עוד

קרן מלגות לחיילים בודדים באוניברסיטת תל אביב ע"ש שון כרמלי ז"ל יוזמה של בית הספר למדע המדינה, ממשל ויחסים בינלאומיים

קרן מלגות לחיילים בודדים באוניברסיטת תל אביב עש שון כרמלי זל יוזמה של בית הספר למדע המדינה, ממשל ויחסים בינלאומיים קרן מלגות לחיילים בודדים באוניברסיטת תל אביב ע"ש שון כרמלי ז"ל יוזמה של בית הספר למדע המדינה, ממשל ויחסים בינלאומיים "החיילים הבודדים הם מופת לחברה הישראלית... החיילים הבודדים אינם לבד." רא"ל דן חלוץ,

קרא עוד

מערכת הבריאות בישראל שנה א ppt לפורטל [לקריאה בלבד]

מערכת הבריאות בישראל שנה א ppt לפורטל [לקריאה בלבד] מערכת הבריאות בישראל גולדשמידט לידיה R.N M.A 2012 בריאות בישראל מוסדות משרד הבריאות קופות חולים מוסדות ציבוריים: בתי חולם, מד"א, אגודות מוסדות פרטיים: בתי חולים, שירותי רפואת שיניים שירותי בריאו ת השירותים

קרא עוד

Microsoft Word - MUG7.DOC

Microsoft Word - MUG7.DOC ש"פ ויגש - ה' טבת דידן נצח גליון ז יוצא לאור על ידי מערכת "יגדיל תורה" ברוקלין, נ.י. 770 איסטערן פאַרקוויי שנת חמשת אלפים שבע מאות חמשים ושמונה לבריאה קובץ משיח וגאולה ז 2 ב"ה מפתח דבר העורך... 3 ד' כתות...

קרא עוד

ב"ה גבולות היחידה: במדבר י', כ"ח-ל"ו נושא היחידה: בקשת משה מיתרו, "ויהי בנסוע הארון" כותב: מוריה שטרן מספר שיעורים: 1 הסבר כללי: פסוקים אלו מתחלקים לש

בה גבולות היחידה: במדבר י', כח-לו נושא היחידה: בקשת משה מיתרו, ויהי בנסוע הארון כותב: מוריה שטרן מספר שיעורים: 1 הסבר כללי: פסוקים אלו מתחלקים לש ב"ה גבולות היחידה: במדבר י', כ"ח-ל"ו נושא היחידה: בקשת משה מיתרו, "ויהי בנסוע הארון" כותב: מוריה שטרן מספר שיעורים: 1 הסבר כללי: פסוקים אלו מתחלקים לשני חלקים: בקשת משה מיתרו, והפרשייה בתוך ה- נ' ההפוכה.

קרא עוד

בס"ד יחידה 1: "אין לי ארץ אחרת" למה ניתנה לעם ישראל דווקא ארץ ישראל? א. משימה לפני הלימוד: שאלי 01 אנשים לפחות, מה מיוחד לדעתם בארץ ישראל? אספי את כל

בסד יחידה 1: אין לי ארץ אחרת למה ניתנה לעם ישראל דווקא ארץ ישראל? א. משימה לפני הלימוד: שאלי 01 אנשים לפחות, מה מיוחד לדעתם בארץ ישראל? אספי את כל בס"ד יחידה 1: "אין לי ארץ אחרת" למה ניתנה לעם ישראל דווקא ארץ ישראל? א. משימה לפני הלימוד: שאלי 01 אנשים לפחות, מה מיוחד לדעתם בארץ ישראל? אספי את כל התשובות כאן:.0.2.3.4.5.6.7.8.9.01 ב. ארץ ישראל- לעם

קרא עוד

Microsoft Word - solutions.doc

Microsoft Word - solutions.doc תחרות גיליס 009-00 הרי פוטר הגיע לחנות הדובשנרייה בהוגסמיד. הוא מגלה, שהכסף שלו מספיק בדיוק ל- סוכריות קוסמים ול- 5 קרפדות שוקולד, או בדיוק ל- 0 קרפדות שוקולד ול- 0 נשיקות מנטה, או בדיוק ל- 45 נשיקות מנטה

קרא עוד

Westminster Leningrad Codex [4.20]

Westminster Leningrad Codex [4.20] Isaiah 1 Isaiah 1 ישעיה ח זון ישע יהו ב ן א מוץ א ש ר ח ז ה על יהוד ה ו ירוש ל ם ב ימ! י עז יהו יות ם א ח ז יח ז ק יהו מל כ! י יהוד ה ש מ עו ש מים ו הא ז ינ י א ר ץ כ י יהו ה ד ב! ר ב נ ים ג דל ת י ו רוממ

קרא עוד

הקדמה

הקדמה הקדמה ספר זה נכתב כדי להעניק לכם חוויה חיה של חופש. זוהי קריאה הנובעת ממעמקי עצמכם לשוב הביתה, אל נוכחות החסד האינסופית אשר תמיד נמצאת כאן. הספר אינו מיועד לקריאה חפוזה שבאמצעותה תרכשו ידע נוסף או תלקטו

קרא עוד

נשים ותלמוד תורה - האסור והמותר

נשים ותלמוד תורה - האסור והמותר נשים ותלמוד תורה מו"ר הרב דב ליאור ראשי פרקים: 1. יסודות הלכה זו 2. עיקר ההקפדה לימוד גמרא בעיון 3. הליכה בדרך הסלולה על פי חז"ל 4. הדברים שאשה חייבת בלימודם 5. סיכום יסודות הלכה זו 1 מקור הסוגיה של לימוד

קרא עוד

ל

ל הגשת מועמדות לנבחרי ציבור למליאת המועצה ולוועדים המקומיים: למה מתי ואיך? חוברת זו נועדה לספק מידע למועמדים ולמתעניינים לקראת הבחירות לרשות המועצה, למליאת המועצה ולוועדים המקומיים, שיתקיימו בתאריך 08.00.01.03

קרא עוד

Microsoft PowerPoint - מפגש דבורה הרפז

Microsoft PowerPoint - מפגש דבורה הרפז יום עיו ן רכ זי/ תו עב רית: הבנת הנק ר א, הבעה ולשון 17.11.09 ל' חשון תש"ע ברוכ ים/ תו המצטר פים/ תו רכ זות חד שות רכ זות בבתי ספר ח דשים ד עולות קומה ב/מרש ת אור ט י שר אל: "ר נו ר ית גנץ אבישג גורדון

קרא עוד

(Microsoft Word - \371\362\370.doc)

(Microsoft Word - \371\362\370.doc) ספר שאלות ותשובות "מגדל צופים" על ארבעת חלקי שולחן ערוך וביאורים בסוגיות הש"ס וברמב"ם חלק שביעי בספר נדפס קונטרס "קבורת קומות במבחן ההלכה המוכיח ש"קבורת קומות" אינה קבורה על פי ההלכה כן נדפס כנספח לספר

קרא עוד

חוק צער בעלי חיים (ניסויים בבעלי חיים), התשנ"ד-1994*

חוק צער בעלי חיים (ניסויים בבעלי חיים), התשנד-1994* ספר חוקים 333333 פנינה 11 42.7.42 חוק צער בעלי חיים )ניסויים בבעלי חיים(, התשנ"ד- 1442 * פרק ראשון: מבוא הגדרות 1.בחוק זה - "ארגון למען בעלי חיים" - תאגיד רשום שמטרתו ועיסוקו הגנה על בעלי חיים, מניעת סבל

קרא עוד

תקנון כדורגל כללי 1. הוראות תקנון זה, הינן ייחודיות לענף הכדורגל ובאות להוסיף על הוראות התקנון הכללי. 2. המשחקים ייערכו לפי חוקת המשחקים הנהוגה בהתאחד

תקנון כדורגל כללי 1. הוראות תקנון זה, הינן ייחודיות לענף הכדורגל ובאות להוסיף על הוראות התקנון הכללי. 2. המשחקים ייערכו לפי חוקת המשחקים הנהוגה בהתאחד תקנון כדורגל כללי 1. הוראות תקנון זה הינן ייחודיות לענף הכדורגל ובאות להוסיף על הוראות התקנון הכללי. 2. המשחקים ייערכו לפי חוקת המשחקים הנהוגה בהתאחדות לכדורגל בישראל להוציא הוראות מיוחדות המפורטות בתקנון

קרא עוד

מערך פעולה 55 דקות מטרות: )1 )2 )3 נושא: המשימה: הגשמה משך החניך יגדיר מהי הגשמה וכיצד היא ביטוי של החלום במציאות. הפעולה החניך ישאף להגשמה בחייו. החנ

מערך פעולה 55 דקות מטרות: )1 )2 )3 נושא: המשימה: הגשמה משך החניך יגדיר מהי הגשמה וכיצד היא ביטוי של החלום במציאות. הפעולה החניך ישאף להגשמה בחייו. החנ מערך פעולה 55 דקות מטרות: )1 )2 )3 נושא: המשימה: הגשמה משך החניך יגדיר מהי הגשמה וכיצד היא ביטוי של החלום במציאות. הפעולה החניך ישאף להגשמה בחייו. החניך יבין כי הגשמה אינה משימה פשוטה והיא מחייבת גם עשייה.

קרא עוד

<4D F736F F D20F4F2E5ECE5FA20EEE5EEF6E0E5FA20312E646F63>

<4D F736F F D20F4F2E5ECE5FA20EEE5EEF6E0E5FA20312E646F63> 1 תרגול פעולות מומצאות ( ( $ מה מהתשובות לא יכולה להיות תוצאה של הפעולה ) ( $ 1 הוגדרה פעולה חדשה $ + 1 1 + 10 + () () מה תוצאת הפעולה ) ( @ @ 10 = הוגדרה הפעולה החדשה 10 1 () 10 () 10 $ 19 $ 17 a) ( $

קרא עוד

אל עמי אל אל עמי - אל עצמי )ע"ר( צ זהות ציונות מורשת אחדות לומדים עם ילדינו בבתי מדרש קהילתיים להורים וילדים כ ב ו ד א ב ו א ם פרשת יתרו, תשע"ו מ צ ו

אל עמי אל אל עמי - אל עצמי )ער( צ זהות ציונות מורשת אחדות לומדים עם ילדינו בבתי מדרש קהילתיים להורים וילדים כ ב ו ד א ב ו א ם פרשת יתרו, תשעו מ צ ו אל עמי אל אל עמי - אל עצמי )ע"ר( צ זהות ציונות מורשת אחדות לומדים עם ילדינו בבתי מדרש קהילתיים להורים וילדים כ ב ו ד א ב ו א ם פרשת יתרו, תשע"ו מ צ ו ת כ ב ו ד א ב ו א ם ה יא מ צ ו ה ח ש וב ה מ א ד ה מו

קרא עוד

Slide 1

Slide 1 בניית תכנית שיווקית מהי תכנית שיווקית? התכנית השיווקית מתארת את הפעולות השיווקיות שעסק צריך לבצע על מנת להשיג את יעדי המכירות שלו. מטרת התכנית השיווקית בניית התכנית השיווקית עוזרת לנו להגדיר את: 1. יעדי

קרא עוד

קיסר השכונה

קיסר השכונה קיסר השכונה כתבה נאוה מקמל-עתיר אייר ולדילן חסמן הוצאת ידיעות אחרונות- ספרי חמד 2014 על הספר גדי, תלמיד כיתה ו', יתום מאב, מאוד רוצה כלב. אמו של גדי, אינה מסכימה שיגדל כלב. למרות ניסיונות שכנוע שלו. שכנו

קרא עוד

- - קיץ תשס"ט מחשבת ישראל )לבי"ס דתי( מחשבת ישראל, 1 יח"ל, שים לב! השאלות במבחן יחוברו מהחומר המפורט להלן. המיקוד מבוסס על תכנית הלימודים במחשב

- - קיץ תשסט מחשבת ישראל )לביס דתי( מחשבת ישראל, 1 יחל, שים לב! השאלות במבחן יחוברו מהחומר המפורט להלן. המיקוד מבוסס על תכנית הלימודים במחשב - - קיץ תשס"ט מחשבת ישראל )לבי"ס דתי( מחשבת ישראל, 1 יח"ל, 038108 שים לב! השאלות במבחן יחוברו מהחומר המפורט להלן. המיקוד מבוסס על תכנית הלימודים במחשבת ישראל לחטיבה העליונה בבית הספר הממלכתי דתי, מהדורה

קרא עוד

" יר מעלו כו' יינו כחולמים בי ור ענין חלומו ע"פ חסי ו פר וי ב נ ליון ע"ב נ חמ לפים בע מ ו בעים ו לברי www.otzerhachassidus.com mp3 player uphill marketing 718.722.7333 MP3/USB " יר מעלו כו' יינו כחולמים

קרא עוד

(Microsoft Word - 1 \367\351\365 \372\371\361''\342 - \371''\340)

(Microsoft Word - 1 \367\351\365 \372\371\361''\342 - \371''\340) קיץ תשס"ג, 2003 והבעה הבנה לשון, שאלון א משך הבחינה: שעתיים וחצי מבנה השאלון ומפתח ההערכה: 50 נקודות 25 נקודות 25 נקודות חלק I: הבנה והבעה חלק :II אוצר המילים והמשמעים ושם המספר חלק :III מערכת הצורות אוווו

קרא עוד

ה ש ל מ ת מ ש פ ט ים ש א ל ה מ ס פ ר 1: ע ד ן ש ל מ כ ב י ת ל אב יב ב כ ד ור ס ל, ו ל כ ן מ ק פ יד ל ל כ ת ה ק ב וצ ה כ ש מ ת אפ ש ר ל ו. ל מ ש ח ק י

ה ש ל מ ת מ ש פ ט ים ש א ל ה מ ס פ ר 1: ע ד ן ש ל מ כ ב י ת ל אב יב ב כ ד ור ס ל, ו ל כ ן מ ק פ יד ל ל כ ת ה ק ב וצ ה כ ש מ ת אפ ש ר ל ו. ל מ ש ח ק י ה ש ל מ ת מ ש פ ט ים ש א ל ה מ ס פ ר 1: ע ד ן ש ל מ כ ב י ת ל אב יב ב כ ד ור ס ל, ו ל כ ן מ ק פ יד ל ל כ ת ה ק ב וצ ה כ ש מ ת אפ ש ר ל ו. ל מ ש ח ק י א. ש ח ק ן ב. ת ומ ך ג. ש ומ ר ד. א וה ד ה.ע וב ד ש

קרא עוד

מבנים בדידים וקומבינטוריקה סמסטר אביב תשע"ט מספרי רמזי תרגול 11 הגדרה: (t R = R(s, הוא המספר הטבעי הקטן ביותר כך שבכל צביעה של צלעות הגרף וכחול(, קיים

מבנים בדידים וקומבינטוריקה סמסטר אביב תשעט מספרי רמזי תרגול 11 הגדרה: (t R = R(s, הוא המספר הטבעי הקטן ביותר כך שבכל צביעה של צלעות הגרף וכחול(, קיים מספרי רמזי תרגול 11 הגדרה: (t R = R(s הוא המספר הטבעי הקטן ביותר כך שבכל צביעה של צלעות הגרף וכחול( קיים תת-גרף שלם K s שצבוע בכחול או שקיים תת-גרף שלם K t שצבוע באדום. הגדרה שקולה: עבור גרף עם לפחות (t

קרא עוד

בס"ד הלכה לתלמיד מדריך למורה חוברת עבודה ולימוד דינים לפי ספר קיצור שולחן ערוך מקור חיים מאת: הרב חיים דוד הלוי זצ"ל מותאם לפי מנהגי העדות השונות עמוס

בסד הלכה לתלמיד מדריך למורה חוברת עבודה ולימוד דינים לפי ספר קיצור שולחן ערוך מקור חיים מאת: הרב חיים דוד הלוי זצל מותאם לפי מנהגי העדות השונות עמוס בס"ד הלכה לתלמיד מדריך למורה חוברת עבודה ולימוד דינים לפי ספר קיצור שולחן ערוך מקור חיים מאת: הרב חיים דוד הלוי זצ"ל מותאם לפי מנהגי העדות השונות עמוס מימון על פי תוכנית הלימודים החדשה של משרד החינוך החל

קרא עוד