4 ב' מיקרוביולוגיה -דו"ח מעבדה מספר מטרת הניסוי : זיהוי חיידקים ע"פ תכונות הגידול המאפיינות כל סוג חיידק. מבוא: במעבדה נעשה שימוש במצעים מוכנים ומצעים

גודל: px
התחל להופיע מהדף:

Download "4 ב' מיקרוביולוגיה -דו"ח מעבדה מספר מטרת הניסוי : זיהוי חיידקים ע"פ תכונות הגידול המאפיינות כל סוג חיידק. מבוא: במעבדה נעשה שימוש במצעים מוכנים ומצעים"

תמליל

1 4 ב' מיקרוביולוגיה דו"ח מעבדה מספר מטרת הניסוי : זיהוי חיידקים ע"פ תכונות הגידול המאפיינות כל סוג חיידק. מבוא: במעבדה נעשה שימוש במצעים מוכנים ומצעים מתוכננים על ידינו, להלן פירוט של המצעים: אפיון מצעים מוכנים : 8 C MacCnkey Agar Plate מצע המאפשר בידוד של אורגניזמים מפרקי לקטוז מחיידקים גרם () שאינם מסוגלים לפרק לקטוז. ההפרדה היא לפי צבע, מושבות אורגניזמים שמסוגלים לפרק לקטוז יצבעו באדום ומושבות של אורגניזמים שאינם מסוגלים לפרק לקטוז יישארו חסרות צבע וצלולות. הסלקטיביות נובעת מנוכחות של קריסטל ויולט ומלחי מרה אשר מעכבים באופן בולט את צמיחתן של מושבות של חיידקים גרם (). EMB Agar Plate מצע המאפשר בידוד של חיידקים גרם (). ההפרדה היא לפי צבע, מושבות חיידקים מפרקי לקטוז/סוכרוז יהיו בעלות צבע שחור עם שוליים בהירים יותר מהמרכז, מושבות של חיידקים שלא מפרקים סוכרוז/לקטוז יהיו חסרות צבע. הבדלי הצבעים נובעים מהרכב המצע המכיל אינדיקאטור מתילן כחול, פפטון, פוספט, לקטוז וסוכרוז..E Cli יצמח על מצע זה במושבות סגולות שחורות,. Aureus יעוכב ולא יצמח. Kligler Irn Agar lants מצע המאפשר זיהוי מפרקי לקטוז (בצילוס גרם ()), מתבסס על יכולת פרמנטציה. H של דקסטרוז ולקטוז וייצור H ופנול אדום כאינדיקאטור לריכוז יוני מימן המצע מכיל לקטוז, דקסטרוז, פרוס סולפט כאינדיקאטור ל (נוכחות חומצה )במצע. סלנט אדום עם מעט צהוב גז מעיד על פרמנטציה מועטה של דקסטרוז.. H סלנט צהוב לגמרי מעיד על פרמנטציה של לקטוז, השחרה של הסלנט מייצגת ייצור H על מצע זה מייצר גז אך לא מייצר.E cli H על מצע זה לא מייצר גז אך מייצר P.vulgaris Urea Peptne Water מצע המאפשר זיהוי חיידקים שמפרקים אוריאה כלומר מייצרים את האנזים אוריאז,במצע זה יגדלו אך ורק חיידקים המסוגלים לפרק אוריאה..5% glucse platena מצע המכיל גלוקוז כמקור פחמן המאפשר גידול של רוב החיידקים..% starch plate.5% glucse NB מצע המאפשר זיהוי חיידקים שמפרקים עמילן כלומר מייצרים את האנזים עמילאז. פירוק העמילן נבדק ע"י טפטוף יוד על מושבה שצמחה,במידה והחיידק פירק את העמילן לא תיווצר שום תגובה ואם לאחר טפטוף היוד האזור יצבע בשחור הדבר יעיד על המצאות עמילן כלומר העמילן במצע לא פורק ע"י החיידק. Bld Agar Plate מצע עשיר המאפשר גידול של כלל החיידקים. מאפשר זיהוי של חיידקים בעלי המוליזינים, הדבר יתבטא בהילה שקופה סביב המושבה. % Gelatin.5% glucse NB מצע המאפשר זיהוי של חיידקים מפרקי ג'לטין פירוק הג'לטין יתבטא בהפיכתו לנוזלי, כלל החיידקים יגדלו על מצע זה אך לא כולם יפרקו אותו. 6% NaCl agar מצע המאפשר זיהוי חיידקים הלופיליים, מכיל מלחים בריכוז גבוה ולא יגדלו בו חיידקים שאינם הלופיליים. ספורות תרבית שחוממה בטמפ' של שתאפשר זיהוי חיידקים היוצרים נבגים מצעים שתוכננו על ידינו : כלל המצעים הכילו אגר, השתמשנו בגלוקוז ולקטוז כמקור פחמן והשתמשנו בתמצית בשר להעשרה של מצע מינימאלי מצע מינימאלי (גלוקוז כמקור פחמן) מצע המאפשר זיהוי חיידקים הגדלים על מצע מינימאלי המכיל גלוקוז.. מצע מינימאלי (לקטוז כמקור פחמן) מצע המאפשר זיהוי חיידקים הגדלים על מצע מינימאלי המכיל לקטוז.. מצע עשיר ) ( 48 מצע המשמש לזיהוי חיידקים תרמופיליים. C.3 מצע עשיר פניצילין מצע המשמש לזיהוי חיידקים שעמידים לפניצילין. 4. מצע עשיר ) ) מצע אופטימאלי לגידול כלל החיידקים משמש לנו כמצע ביקורת. C.5

2 F מימי פירוק אדום חום ללא בועות תוצאות הניסוי: מס"ד טבלה מספר : תוצאות גידול חיידקים לא ידועים על מצעים סלקטיביים שונים E D C B A תכונה/חיידק מימי מימי לא נבדק מימי צמיגי בדיקת KOH דל פניצילין (/) מינימאלי גלוקוז (/) מינימאלי לקטוז (/) (/) 48 C עשיר NA יוצרי ספורות (/) שקוף חוםאדום,(/) MACCONKEY צבע חום שקוף סגולשחור,(/) Emb צבע.8.9. עמילן (/) המוליזה במצע אגר דם פירוק ג'לטין Kligler תחתית/שיפוע, גז פירוק אוריאה (צבע) NaCl קטלז חום חום בועות אדום, גז חום בועות חוםצהוב חוםצהוב בועות צהוב חום בועות עגולות קטנות לבןשקוף.7 צורת מושבות עגולות שורות עגולות אדום חום שחור בועות עגולות לבן לבן כתום צבע מושבות 8. מקרא () מציין גדילה. () מציין איגדילה. הערה : תוצאות מצע דל גלוקוז נלקחו מעודד ואיתי, אנחנו בדקנו רק עבור מצע עם לקטוז. לבןשקוף חסר צורה לבן להלן אפיון החיידקים ע"פ התוצאות : חיידק A צמיג. בבדיקת צמיגות בעזרת KOH. לא גדל במצע דל.. לא גדל בנוכחות פניצילין. 3. לא גדל במצע מינימאלי שהכיל גלוקוז או לקטוז C לא גדל במצע עשיר בטמפ' של 5. לא גדל בבדיקה ליצירת ספורות. 6. לא גדל במצע.EMB 7. לא גדל במצע. MacCnkey 8. מצע עמילן צבע שחור. 9.. אין הילה סביב מושבות בבדיקת המוליזה.. מצע ג'לטין נוזלי.. במצע kligler אין שינוי בצבע. 3. מצע אוריאה אין שינוי צבע..4 גדל במצע. NaCl ( H O נצפו בועות 5. בבדיקת פירוק מי חמצן(. 6 מורפולוגית מושבות : עגולות כתומות.

3 חיידק B נוזלי. בבדיקת צמיגות בעזרת KOH. גדל במצע דל.. גדל בנוכחות פניצילין. 3. גדל במצע מינימאלי שהכיל גלוקוז או לקטוז C גדל במצע עשיר בטמפ' של 5. לא גדל בבדיקה ליצירת ספורות. 6. גדל במצע EMB צבע סגול. 7. גדל במצע MacCnkey צבע חוםאדום. 8. מצע עמילן צבע שחור. 9.. אין הילה סביב מושבות בבדיקת המוליזה.. מצע ג'לטין מוצק.. במצע kligler סלנט אדום, משקע חום, נצפו בועות גז. 3. מצע אוריאה אין שינוי צבע. 4. לא גדל במצע. NaCl ( H נצפו בועות. O 5. בבדיקת פירוק מי חמצן ) 6. מורפולוגית מושבות: שורות לבנות. חיידק C לא בוצעה בדיקת צמיגות בעזרת. KOH. לא גדל במצע דל.. לא גדל בנוכחות פניצילין. 3. לא גדל במצע מינימאלי שהכיל גלוקוז או לקטוז C לא גדל במצע עשיר בטמפ' של 5. לא גדל בבדיקה ליצירת ספורות. 6. לא גדל במצע.EMB 7. לא גדל במצע.MacCnkey 8. מצע עמילן צבע שחור. 9.. אין הילה סביב מושבות בבדיקת המוליזה.. מצע ג'לטין מוצק.. במצע kligler סלנט חום, משקע חום. 3. מצע אוריאה אין שינוי צבע. 4. לא גדל במצע. NaCl ( H O נצפו בועות 5. בבדיקת פירוק מי חמצן ). 6 מורפולוגית מושבות : מושבות עגולות לבנות. חיידק D מימי. בבדיקת צמיגות בעזרת KOH. לא גדל במצע דל.. גדל בנוכחות פניצילין. 3. לא גדל במצע מינימאלי שהכיל גלוקוז או לקטוז C לא גדל במצע עשיר בטמפ' של 5. לא גדל בבדיקה ליצירת ספורות. 6. גדל במצע EMB שינוי צבע חום בהיר. 7. לא גדל במצע.MacCnkey 8. מצע עמילן צבע שחור. 9.. יש הילה סביב מושבות המוליזה.. מצע ג'לטין מוצק.. במצע kligler סלנט צהוב, משקע חום.

4 3. מצע אוריאה אין שינוי צבע..4 גדל במצע. NaCl ( H נצפו בועות. O 5. בבדיקת פירוק מי חמצן( 6. מורפולוגית מושבות : עגולות קטנות בצבע לבןשקוף. חיידק E מימי. בבדיקת צמיגות בעזרת KOH. לא גדל במצע דל.. גדל בנוכחות פניצילין. 3. לא גדל במצע מינימאלי שהכיל גלוקוז או לקטוז C לא גדל במצע עשיר בטמפ' של 5. לא גדל בבדיקה ליצירת ספורות. 6. גדל במצע,EMB מושבות בצבע חום. 7. גדל במצע MacCnkey מושבות בצבע שקוף. 8. מצע עמילן צבע שחור. 9.. אין הילה סביב מושבות בבדיקת המוליזה.. מצע ג'לטין מוצק.. במצע kligler סלנט אדום, משקע חום. 3. מצע אוריאה שינוי צבע לורוד. 4. לא גדל במצע. NaCl ( H נצפו בועות. O 5. בבדיקת פירוק מי חמצן( 6. מורפולוגית מושבות : עגולות בצבע לבןשקוף. חיידק F מימי. בבדיקת צמיגות בעזרת KOH. לא גדל במצע דל.. לא גדל בנוכחות פניצילין. 3. לא גדל במצע מינימאלי שהכיל גלוקוז או לקטוז C גדל במצע עשיר בטמפ' של 5. לא גדל בבדיקה ליצירת ספורות. 6. לא גדל במצע.EMB 7. לא גדל במצע. MacCnkey 8. מצע עמילן אין שינוי צבע. 9.. יש הילה סביב מושבות בבדיקת המוליזה.. מצע ג'לטין מימי.. במצע kligler סלנט אדום, משקע חום. 3. מצע אוריאה ללא שינוי צבע..4 גדל במצע. NaCl ( H לא נצפו בועות. O 5. בבדיקת פירוק מי חמצן ) 6. מורפולוגית מושבות : מושבות חסרות צורה בצבע לבן.

5 סיכום : חיידק A חיידק גרהם חיובי, כמוהטרוטרופי, אינו עמיד בפני פניצילין, לא מפרק לקטוז, לא תרמופילי,לא יוצר נבגים, לא מפרק סוכרוז, לא מייצר עמילאז, אינו מייצר המוליזינים, מפרק ג'לטין, מייצר קטלאז, אאירובי, אינו מייצר אוריאז, אינו, H אינו מייצר אוראז, גדל בריכוז מלחים גבוה, מייצר קטלאז. מפרק דקסטרוז, אינו מייצר חיידק B חיידק גרהם חיובי, כמואוטוטרופי, עמיד בפני פניצילין, מפרק לקטוז, תרמופילי, לא יוצר נבגים, מפרק סוכרוז, לא, H אינו מייצר מייצר עמילאז, לא מייצר המוליזינים, לא מפרק ג'לטין, מבצע פרמנטציה לדקסטרוז, אינו מייצר אוראז, אינו גדל בריכוז מלחים גבוה, מייצר קטלאז. חיידק C כמואוטוטרופי, לא עמיד בפני פניצילין, לא מפרק לקטוז, לא גדל במצע מינימאלי, לא תרמופילי, לא יוצר נבגים, לא מפרק סוכרוז, לא מייצר עמילאז, לא מייצר המוליזינים, לא מפרק ג'לטין, לא מבצע פרמנטציה לדקסטרוז, אינו מייצר, H אינו מייצר אוראז, אינו גדל בריכוז מלחים גבוה, מייצר קטלאז. חיידק D חיידק גרהם חיובי, כמוהטרוטרופי, עמיד בפני פניצילין, מפרק לקטוז (פרמנטציה), לא גדל במצע מינימאלי, לא תרמופילי, לא יוצר נבגים, לא מפרק סוכרוז, לא מייצר עמילאז, מייצר המוליזינים, לא מפרק ג'לטין, לא מבצע, H אינו מייצר אוראז, גדל בריכוז מלחים גבוה, מייצר קטלאז. פרמנטציה לדקסטרוז, אינו מייצר חיידק E חיידק גרהם חיובי, כמוהטרוטרופי, עמיד בפני פניצילין, לא מפרק לקטוז, לא גדל במצע מינימאלי, לא תרמופילי, לא יוצר נבגים, מפרק סוכרוז, לא מייצר עמילאז, לא מייצר המוליזינים, לא מפרק ג'לטין, מבצע פרמנטציה לדקסטרוז,, H מייצר אוראז, אינו גדל בריכוז מלחים גבוה, מייצר קטלאז. מייצר חיידק F חיידק גרהם חיובי, כמוהטרוטרופי, לא עמיד בפני פניצילין, לא מפרק לקטוז,לא גדל במצע מינימאלי, תרמופילי, לא יוצר נבגים, לא מפרק סוכרוז, מייצר עמילאז, מייצר המוליזינים, מפרק ג'לטין, מבצע פרמנטציה לדקסטרוז, אינו מייצר, H לא מייצר אוראז, גדל בריכוז מלחים גבוה, לא מייצר קטלאז. דיון ומסקנות : זיהוי החיידקים התאפשר הודות לכלל התכונות המאפיינות כל חיידק ככלל והודות לתכונה ספציפית המייחדת סוג אחד של חיידק מהחיידקים הנבדקים : חיידק A היחיד בעל מושבות כתומות ) זהובות ( מבין החיידקים שגדלו במצע בעל ריכוז מלח גבוה ומפרק ג'לטין ול זוהה כחיידק..aureus חיידק B הינו היחידי מבין החיידקים הנבדקים בניסוי הגדל על מצע מינימאלי, ול זוהה כחיידק.E.cli חיידק D הינו היחידי מבין החיידקים הגרהם חיוביים שעמיד לפניצילין ול זוהה כחיידק.B.cereus H חיידק E הינו היחיד מבין החיידקים הנבדקים בניסוי שהצליח לגדול על מצע אוריאה והיחיד שייצר ול זוהה כחיידק.P.vulgaris חיידק F תרמופילי, מייצר עמילאז ומפרק ג'לטין ל זוהה כחיידק.B.subtilis חיידק, C כמעט ולא גדל בכל הבדיקות שנערכו, ול על דרך השלילה, לא נותר אלא, להניח כי ניתן לזהותו כחיידק.albus מה גם שעובדת מושבותיו הלבנות תורמת להנחה זו, ש אין ספק באשר לזהות החיידקים האחרים שמושבותיהן לבנות.

6 תוצאות שגויות (או בניגוד לציפיות) חיידק C כמעט ולא גדל בעיה טכנית שהייתה ידועה לפני הניסוי. תרמופיליים E.cli גדל בצורה מועטה. נבגים חיידקי הבצילוס לא יצרו ספורות יית חוממו יתר על המידה, יית והייתה בעיה במצע. עמילן B.cereus לא פירק עמילן ככל הנראה בבדיקה שמנו כמות גדולה מדי של יוד ופשוט לא הבחנו. המוליזה.aureus סביב המושבות לא הבחנו בהילה. E.cli גדל שלא כצפוי במצע בעל אחוז מלח גבוה יית שהתוספה כמות מועטה של תמיסת מלח

7 מיקרוביולוגיה מעבדה מס' 6 בידוד חיידקים מן הטבע בידוד ישיר ותרביות העשרה

8 6 מטרות הניסוי : מיקרוביולוגיה בידוד חיידקים מן הטבע. הכרת שיטות בידוד ישיר ותרביות העשרה. דו"ח מעבדה מס' תוצאות הניסוי : טבלה מס' : תוצאות בידוד ישיר.. מקור מזרע NA תרמופיליים נושאי ספורות דרגת מיהול טיפול מקדים טמפ' הדגרה [צלזיוס] סוגי מושבות מס' כללי של מושבות צורות מיוחדות 5 צבר כתום מחוספס כתום 3 אדום אדומות עגולות 3 לבן 3 3 עגולות לבנות עגולות שקופות בצורת "ביצת עין" לבנות לבנות מחוספסות משונצות ו עגולות שקופות בצורת "ביצת עין" * אדומות עגולות * ירוקות עגולות ) עובש כנראה ( * לבנות גדולות צמריות * כתומות עגולות * חימום 8 c ל' ב צהובות עגולות * * אדומות עגולות * ירוקות עגולות ) עובש כנראה ( * לבנות גדולות צמריות * כתומות עגולות * כמו ב " " * אדומות עגולות * לבנות גדולות צמריות * כתומות עגולות * צהובות עגולות * B *לבנות שקופות נקודתיות * סוקצינאט אדמה כתומות M T

9 סוג החיידקים טבלה מס' : תוצאות בידוד לאחר העשרה מוקדמת זריעה מספר סוגי מושבות תיאור המושבות לבן שקוף משונץ חום שקופות בצורת ראש סיכה L L M ( C) M ( C) M ( C) T ( C) M ( C) NA( C) M ( C) NA( C) M C T C ( ) ( ) קושרי חנקן בצילוס לבנות L עגולות צהובות לבנות נקודתיות נקודתיות עגולות לבנותשקופות 3 צהובות עגולות B C B C ( ) ( ) NB(48 C) NA(48 C) NA(48 C) NA( C) T ( C) T ( C) תרמופילי םי חומותזהובות עגולות L לבנותשקופות עגולות לבנות שקופות בצורת ראש סיכה L זהובות עגולות צהובות עגולות כתומות עגולות צהובות חלקות צהובות חלקות 3 T C M C L ( ) ( ) T C NA C L ( ) ( ) NB( C) NA( C) כמואוטוטרופים ספורופורמים מושבות לבנות לבנות לבנות NB C NA C ( ) (48 ) NB( C) NA( C) כתומות עגולות מועטות שקופות עגולות בצורת ראש סיכה מועטות NA( C) NA(48 C) NA( C) M ( C) NA C T C ( ) (48 ) כמוהטרוטרופים מקרא : האות במצע מציינת מצע מוצק. האות L במצע מציינת מצע נוזלי. מציין איגדילה. טבלה מס' 3: תוצאות צביעת גרהם לתרבית העשרה [ C הדגרה ] 48 טמפ' תוצאות סגול סגול אדום סגול סגול סגול סגול ( מקור החיידק NB NB (תרמו) NB ספורות 8 ל C דקות ) תרחיף שחומם בב B M T

10 3 טבלה מס' 4: מדידת עיכוב גדילת חיידקים ע"י אקטינומיצטים מס"ד סוג החיידק גדילה / אי גדילה מרחק מושבות החיידק הנבדק ממושבות האקטינומיצטים [בס"מ] צלחת צלחת צלחת צלחת E.cli.aureus erratia Lutea דיון ומסקנות דיון חיידקים כמוהטרוטרופיים ע"פ התוצאות שהתקבלו בטבלה מס' במצע NA נראה כי מס' המושבות החיידקים עולה בהתאם לדרגת המיהול כל שהמיהול גבוה יותר מתקבל מס' של מושבות גדול יותר. הסיבה לכך יכולה לנבוע מכך שממיהול למיהול חלק ממושבות החיידקים נשטפו וקיבלנו מס' מושבות קטן יותר. לגבי סוגי המושבות ניתן לראות כי המצב הפוך ודווקא במיהולים הגדולים יותר התקבל מגוון גדול של מושבות כאשר במיהולים קטנים יותר היה רק סוג מושבות אחד, ככל הנראה במיהול הגדול יותר הייתה פחות תחרות בין החיידקים שאפשרה מרווח גדילה של יותר מסוג אחד של חיידקים בלבד. לאחר העשרה : זריעת התרחיף המקורי במצע NB הראתה ירידה במס' סוגי המושבות. ירידה זו ככל הנראה מתחרות המתקיימת בין החיידקים על אותם הנוטריינטים תחרות זו היא בין מס' סוגים רב יותר ש זהו מצע עשיר. ע"פ טבלה מס' 3 בבידוד ישיר של חיידקים כמוהטרוטרופיים צמיחת מושבות הייתה זניחה או לא נצפתה כלל בהעברה למצע T ו M. מצע T שאינו מכיל מקור פחמן אורגאני אינו מאפשר לכמוהטרוטרופיים לגדול. מצע M שאינו מכיל מקור חנקן (בצורת חנקות) אינו מאפשר לכמוהטרוטרופיים לגדול. הם אינם מסוגלים לקשור חנקן אלא זקוקים לו במצע. 48 c לא נראתה צמיחת מושבות כלל. לאחר הדגרה במצע NA ב ל בדגימת האדמה שלנו לא הבחנו בחיידקים שהם גם כמוהטרוטרופיים וגם תרמופיליים. חיידקים תרמופיליים בטבלה מס' התקבל סוג מושבות אחד, דבר המעיד על סביבת גידול מתאימה לחיידקים תרמופיליים. לאחר העשרה : בהעשרת החיידקים נצפתה ירידה ניכרת במס' סוגי המושבות, ככל הנראה, עקב תחרות על הנוטריינטים במבחנה. חיידקים ספורופורמים ע"פ תוצאות טבלה מס' ניתן לראות כי הקרקע מכילה חיידקים אארוביים נושאי ספורות. בקרקע מתחת לפני השטח מתקיימים תנאים אנארוביים וכתוצאה מכך נראו סוגים שונים של מושבות. כמו ניתן לראות בהדגרה ב התקבל מס' מושבות רב יותר מאשר ב. 48 הסיבה לכך היא שלא כל החיידקים ספורופורמים הינם תרמופיליים. בהעשרת החיידקים נצפתה ירידה ניקרת במס' סוגי המושבות עקב התחרות על הנוטריינטים במבחנה. בבידוד ישיר היה גידול של מושבה אחת, דבר המצביע על יעילות ביצוע הבידוד. לאחר העשרה : 48 c לא הייתה לא היה שינוי משמעותי לאחר העשרה, אך יש לציין כי באחת הצלחות שהועברו ל גדילה, עלינו להניח שמדובר א בזריעה של חיידקים שהם יוצרי ספורות, אולם אינם תרמופיליים.

11 חיידקים קושרי חנקן 4 ע"פ התוצאות בטבלה עבור מצע M נצפה סוג מושבה בודד שגדל ניתן להסיק כי הקרקע מכילה חיידקי Aztbacter (קושרי חנקן). לאחר העשרה : בבדיקת העשרה במצע מניטול נראה רק סוג אחד של מושבה. הסיבה לכך היא תחרות מפני שהעברנו את החיידקים לאותו מצע גידול. בהעברת החיידקים למצע סלקטיבי T נראה רק סוג אחד של מושבה. ירידה במס' המושבות יכולה לנבוע מכך כי מצע T אינו מכיל מקור פחמן אורגאני הדרוש לחיידקים קושרי חנקן. בהעברת החיידקים למצע NA הקבל מס' מושבות מועט. דבר שאינו היה אמור להתרחש מפני שמצע זה הינו מצע עשיר ואינו סלקטיבי. הסיבה לכך יכולה לנבוע מניצול לא יעיל של הנוטריינטים. בבידוד ישיר בהעברה ממצע M ל NA נראו יותר סוגי מושבות מאשר העברת החיידקים ממצע M למצע T מפני שמצע NA הינו מצע עשיר המאפשר חיידקים לעומת מצע T שהוא מצע סלקטיבי לחיידקים תיובצילוס (כימואוטוטרופיים). חיידקי בצילוס ע"פ התוצאות ניתן לראות כי ישנה גדילת חיידקי בצילוס בקרקע. בניסוי לא נראתה תופעת הופעת הילות. הסיבות לכך יכולות לנבוע :. לא גדלו על המצע חיידקי בצילוס אלא חיידקים מסוגים אחרים הנראים כמו בצילוס, אך אינם בצילוס ואינם מפרישים חומצה.. חיידקי בצילוס שאינם מפרישים חומצה. 3. עקב זיהום, וזו הסיבה היותר הגיונית בגלל שא היה זיהום שנראה פטרייתי במצע. יש לציין כמובן שהמצע הוא עשיר כך שאין מניעה שבו יגדל מגוון רחב של מיקרואורגניזמים. לאחר העשרה : לא חל שינוי ממשי, נצפו אותן סוגי מושבות חיידקים. חיידקים כימואוטוטרופיים ע"פ התוצאות ניתן לראות גדילת חיידקי Thibacillus כימואוטוטרופיים. בבידוד העשרה, בהעברת החיידקים ממצע T למצע M קיבלנו גדילה מועטה (מושבות בודדות). במצע M המיועד לחיידקים קושרי חנקן אטמוספרי לא אמורה להיות גדילת חיידקים פרט לאזוטובקטריים. הסיבה להתפתחות המושבות הבודדות היא ככל הנראה, שהחיידקים שנזרעו הכילו מאגרי נוטריינטים מהמצע הקודם, וניצלו אותם עד תום, (מצע T כאמור מכיל מקורות זמינים). כמו יש לציין כי קיבלתנו סוגי מושבות שלא היו במצע הקודם, או שלא יכולנו פשוט להבחין בהן כי ריכוזיהם היו קטנים, או שהופעתן נגרמה מזיהום במצע ההעשרה. בהעברת החיידקים ממצע T למצע, T לא קיבלנו שינוי בתוצאות, ואין זה מפתיע כי למעשה לא שינינו כלום, זו הייתה מעין ביקורת. בהעברת החיידקים ממצע T למצע NA (מצע עשיר) קיבלנו מס' סוגי מושבות חיידקים, וכאן ההסבר הוא חופף להסבר בהעברת החיידקים ממצע T למצע, M חיידקים שגדלו בקצב איטי מאוד או לא גדלו כלל במצע דל וניצלו את המאגרים שלהם, בצורה שלא אובחנה בעין בלתי מזוינת, נזרעו במצע עשיר והחלו להתרבות בצורה רגילה. חיידקים אקטינומיצטים חיידקים מסוג זה מייצרים אנטיביוטיקה. בשלב ראשוני גידול החיידקים התבצע על מצע מתרחיף. לאחר קבלת מושבות לבנות זרענו את החיידקים הנ"ל על מצע, AR מצע עשיר המכיל תמצית שמרים,פפטון, גלוקוז כמקור אנרגיה ומלחים. לאחר הדגרה בטמפ' של C במשך מס' ימים על מצע AR זרענו את חיידקים הבאים:. Lutea, erratia, E.cli ו Aureus. t.בצורה אנכית ביחס לזריעת האקטינומיצטים. התוצאות לא הראו עיכוב משמעותי של חיידקים מכל סוג שהוא ביחס לשאר החיידקים שנזרעו.

12 5 והמרחקים שנמדדו בין סוגי החיידקים אמנם לא היו זהים אך מבחינת סדרי גודל, לא היה ביניהם שוני רב. לתוצאה זו ניתן לתת מס' הסברים : כאקטינומיצט לא היה כזה. החיידק החשוד. החיידק לא הפריש אנטיביוטיקה או שלא הפריש מספיק.. אחד משלבי הניסוי לא התבצע כראוי ) זריעה לא נכונה, זיהום כלשהו ). 3. החיידקים שנבדקו אינם רגישים לאנטיביוטיקה המופרשת. 4. התייחסות לשאלות בתדריך המעבדה מצעים עשירים לעומת מצעים סלקטיביים ניתן לראות בבירור ע"פ טבלאות כי במצעים העשירים התקבל מגוון רחב יותר מאשר במצעים הסלקטיביים, הן מבחינת כמות והן מבחינת סוגי המושבות. ע"פ התוצאות שהתקבלו מגוון רחב של חיידקים יכול לגדול ע"ג מצע עשיר. מצע סלקטיבי מתאים לגדילת חיידקים עם תכונות מסוימות המאפשרות רק להם להתקיים במצע זה. תכונה זו מקנה לנו את היכולת לבודד סוגי חיידקים מתוך מגוון של חיידקים. האם חיידקים ספורופורמים גם תרמופילים? ע"פ התוצאות התקבל סוג מושבה של חיידקים תרמופיליים מתרבית שעברה טיפול המתאים לזיהוי ספורפורמים, ל עלינו להניח לפחות סוג אחד של חיידקים מדגימת האדמה שלנו הם תרמופיליים שעוברים ספורולציה. דבר זה אינו מפתיע ש סביר להניח שחיידקים בדגימת אדמה שנמצאת רוב הזמן בשמש ) גם אם היא נלקחה מקרקע עמוקה עדיין היא צריכה לעמוד בפני תנאי טמפ' קיצוניים ), יהיו לפחות בחלקם, עמידים בפני טמפ' גבוהות ובמידה של יובש גם תהיה להן היכולת לנביגה. ההבדל בין זריעה ישירה על מצע מוצק לבין העשרה מוקדמת בהעשרה מוקדמת קיימת תחרות בין החיידקים השונים על הנוטריינטים במצע והיא מאפשרת קבלת מס' מושבות מצומצם המותאמים אופטימאלית למצע הגידול. בזריעה ישירה על מצע מוצק,מבחינים בגידול משמעותי וקבלת מגוון רחב של מושבות. ניתן לראות זאת למשל במעבר בין מצע T נוזלי למצע T מוצק, וכנ"ל לגבי מעבר בין מצע M נוזלי למצע M מוצק. תופעת ה"הילה" סביב מושבות הבצילוס ע"ג מצע B הופעת ההילה מתרחשת כאשר החומצה המופרשת מן החיידק מגיבה עם המלח CaCO 3 ליצירת הילה. התגובה היא פשוטה מאוד : CaCO3 H Ca H CO3 Ca H O CO בניסוי שלנו לא נצפתה התופעה הנ"ל. הסיבות האפשריות לכך כבר נדונו בדו"ח. תוצאות זריעה ממצע M למצע T ע"פ תוצאות טבלה מס' ניתן לראות כי הייתה גדילת חיידקים בהעברה ממצע M למצע T. מצע M הינו מצע סלקטיבי לחיידקים קושרי חנקן כאשר מצע T הינו מצע סלקטיבי לחיידקים כימואוטוטרופיים. עצם גדילת מושבות החיידקים מצביע על כך שחיידקים מסוג Aztbacter הם גם כימואוטוטרופיים.

13 6 האם הצלחת לבודד חיידק? בהחלט, ע"פ התוצאות שלנו הצלחנו לבודד : חיידקים קושרי חנקן. א. חיידקים ספורפורמים. ב. חיידקים תרמופיליים. ג. לגבי שאר סוגי החיידקים שנבדקו, לא הצלחנו לבודד מכיוון שלא קיבלנו סוג אחד בלבד של חיידקים. סיכום א. ב. למדנו ליישם הלכה למעשה את החומר התיאורטי אודות שיטות העבודה במיקרוביולוגיה שנלמד בהרצאות, במעבדה זו. ע"פ התוצאות שהתקבלו למדנו כיצד לבודד חיידקים ע"פ תכונותיהם, ודאי שתנאי המעבדה לא היו אידיאליים, וכמובן שהסיכוי שלשגיאות בניסוי הוא גדול, אך אף על כך, הגענו לתוצאות חד משמעיות באשר לתכונותיהם של החיידקים שקיבלנו, ובהתאם לכך, התאפשר לנו לזהותם, לפחות בצורה כללית.

14 טכנולוגיה מיקרוביאלית 8 מעבדה מס' מחזור גידול של בקטריופאג' דו"ח מעבדה

15 תאריך מעבדה: מטרת הניסוי מעקב אחרי גידול של בקטריופאג' λ בחיידק E.cli B ריכוז תוצאות לאורך מחזור הגידול של הבקטריופאג'. במצע גידול עשיר ע"י ספירת פלאקים בזמנים שונים טבלה מס' : ריכוז תוצאות פלקים במהולים וזמני מדידה שונים מספר הפלאקים במהולים שונים פרק זמן 3 של ביקורת צלחת צלחת צלחת צלחת צלחת צלחת צלחת צלחת הערה: נתונים לדוגמת חישוב מודגשים בצהוב! = 468 plaques 468 = 468 = plaques pfu ml חישוב ריכוז מוקדים למ"ל ע"פ... דוגמת חישוב (4 דקות): עבור מיהול : חישוב ממוצע פקטור מיהולX פקטור זריעה X מספר מוקדי pfu =plaque 4 pfu ml plaques בדופליקטים : חישוב ריכוז פאג' םי [pfu/ml] : : plaques בדופליקטים : עבור מיהול חישוב ממוצע 5 = 5 =.5 4 pfu pfu ml ml : pfu חישוב ריכוז פאג' םי pfu ממוצע ערכי עבור הזמן הנקוב ) 4 דקות ):

16 468 5 = pfu m l טבלה מס' : תוצאות חישוב מספר מוקדי הדבקה למ"ל pfu ml.* 3 זמן (min) 3.5* * * * * 5 7.* * 6 הערה : בזמני הבדיקה דקות "" ו 6 5 דקות התקבל "" במיהול של, נתונים אלו לא נכללו בספירה pfu/ml.8e6 עקום גידול חד שלבי של בקטריופאג'.6E6.4E6.E6.E6 8.E5 6.E5 4.E5.E5.E time[min] גרף מס : עקום גידול חד שלבי של בקטריאופאג' λ התקבל עקום גידול חד שלבי טיפוסי בה נראית בבירור תקופת הלטנט, שיפוע עקומת הגידול המעיד על גידול במס' הפאג' םי, תקופת האקליפה אינה נראית בהצגה הגראפית, אך ע"פ הנתונים המספריים ניתן לראות כי השינוי במס'

17 הפאג'ים התמתן בין הדקות 8 ל 7 ביחס להפרשי הזמנים הקודמים, ל אנו מניחים כי זוהי תחילת תקופת האקליפס ול ע"פ הנחה זו נחשב.burst size pfu בשלב הרגיעה חלקי pfu בתקופה הלטנטית. נחשב burst size לפי: 6. pfu pfu בשלב הרגיעה נלקח ב 7 דקות= pfu pfu בתקופה לטנטית נלקח ב 3 דקות=. burst _ size= = pfu 3 pfu חישוב הערך : burst size תוצאות: ע"פ תוצאות הניסוי וחישוב ערך ה size burst מצאנו כי מכל חיידק E.cliמשתחררים בממוצע 3.46 בקטריופאג'ים. ע"פ המקור הר"מ, הערך הספרותי של burst size של נגיפי λ על חיידקי E.cli הוא, כמו נתון כי ערך זה הוא קירוב כיוון שהוא ממוצע בין זני בקטריופאג'י λ השונים. נחשב סטייה יחסית בין הערך הספרותי לבין הערך שהתקבל : δ burst _ size 3.46 = = 3.46% לנוכח תנאי הניסוי, לחץ הזמנים, וכד', סטייה זו מניחה את הדעת. מסקנות וסיכום:. ערכנו מעקב אחרי גידול של בקטריופאג' λ בחיידק E.cli B במצע גידול עשיר ע"י ספירת פלאקים בזמנים שונים לאורך מחזור הגידול של הבקטריופאג'.. למדנו לחשב burst size של בקטריופאג'ים מסוג. λ מקור לערך ספרותי של burst size של נגיפי : λ

18 המקור הוא גם קישור למצגת פלאש יפה של מחזור החיים השלם של נגיפי λ.

מצגת מבנה וטבלה מתוקן [לקריאה בלבד]

מצגת מבנה וטבלה מתוקן [לקריאה בלבד] טבלה מחזורי ת האלקטרונים ברמה האחרונה בכל אטום, הם אלו שיוצרים קשר עם אטום/אטומים נוספים. אלקטרונים אלו נקראים אלקטרונים וולנטיים או אלקטרונים ערכיים. הרמה האחרונה באטום, המכילה את האלקטרונים הוולנטיים

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 טבלה מחזורית היסטוריה בשנת 1882 הוענק פרס החברה המלכותית של לונדון לשני הכימאים, יוליוס פון מאייר ודימיטרי מנדלייב, על גילוי החוק המחזורי )עד היום יש חילוקי דעות מי מהם היה הראשון לגלותו (. מנדלייב ופון

קרא עוד

<4D F736F F D20E4F9E5E5E0FA20EEF9E0E1E920FAEEE9F1E >

<4D F736F F D20E4F9E5E5E0FA20EEF9E0E1E920FAEEE9F1E > אביתר איתיאל - שה"מ, משרד החקלאות ופיתוח הכפר כתובת המחבר: eviatar@arava.co.il תקציר רקע השוואת משאבי תמיסה משאב תמיסת קרקע הינו כלי מקובל בחקלאות לבקרת דישון ומליחות בבית השורשים. בבדיקה שנערכה בתחנת

קרא עוד

<4D F736F F D20F7E5EEF4E5F1E820E0E5F820F9E8E9F4E >

<4D F736F F D20F7E5EEF4E5F1E820E0E5F820F9E8E9F4E > שטיפת קומפוסט ממלחים בתנאי מעבדה אביתר איתיאל - שה"מ משרד החקלאות ופיתוח הכפר יורם צביאלי - מו"פ ערבה מרכזית וצפונית כתובת המחבר: Eviatar@arava.co.il תקציר בשנים האחרונות בשל התמעטות מקורות החול באזור

קרא עוד

Bright Blue Gradients

Bright Blue Gradients מה נלמד היום: מהי סביבת חיים מהם מרכיבים ביוטיים וא-ביוטיים מהם צורכי הקיום של בעלי החיים כיצד הסביבה מספקת צרכי קיום אלו מה ההבדל בין תנאי סביבה ולמרכיבי סביבה מיפוי מושגים בנושא סביבת חיים: ביוספרה

קרא עוד

חלק א' – הקדמה

חלק א' – הקדמה ספרות עזר: סירס-זימנסקי/פיסיקה תיכונית, קול וחום, פרקים ו- ; 3 חשמל ומגנטיות א', 5.8 Resnick & Halliday /Physics, part I,.4 Sears & Zemansky /Univesity Physics, 15.1, 16.6, 17.10, 8.8-8.9.1..3 מבוא מצבי

קרא עוד

, פתרון מוצע לבחינת מה"ט - כימיה כללית ואורגנית )שאלון 92418(, 90828, מועד: קיץ תשע"ח, שהתקיימה בתאריך: 11/7/18 בעריכת: ד"ר אמונה אבו יונס, גב' קלאודי

, פתרון מוצע לבחינת מהט - כימיה כללית ואורגנית )שאלון 92418(, 90828, מועד: קיץ תשעח, שהתקיימה בתאריך: 11/7/18 בעריכת: דר אמונה אבו יונס, גב' קלאודי פתרון מוצע לבחינת מה"ט - כימיה כללית ואורגנית )שאלון 92418( 90828 מועד: קיץ תשע"ח שהתקיימה בתאריך: 11/7/18 בעריכת: ד"ר אמונה אבו יונס גב' קלאודיה אלזהולץ ד"ר מרגריטה ריטנברג ד"ר אדית ולדר- המכללה הטכנולוגית

קרא עוד

1 האגודה הישראלית לבטיחות ביולוגית נייר עמדה בנושא: הצורך בחיטוי בגז של מנדפים ביולוגיים מבוא: הסוגיה של הצורך בחיטוי בגז של מנדפים ביולוגיים לפני טיפ

1 האגודה הישראלית לבטיחות ביולוגית נייר עמדה בנושא: הצורך בחיטוי בגז של מנדפים ביולוגיים מבוא: הסוגיה של הצורך בחיטוי בגז של מנדפים ביולוגיים לפני טיפ 1 האגודה הישראלית לבטיחות ביולוגית נייר עמדה בנושא: הצורך בחיטוי בגז של מנדפים ביולוגיים מבוא: הסוגיה של הצורך בחיטוי בגז של מנדפים ביולוגיים לפני טיפולים שונים במנדף, מטרידה הן את המשתמשים והן את נותני

קרא עוד

נושא: צפיפות חומרים

נושא: צפיפות חומרים נושא: צפיפות חומרים רצף מערכי שעורים כיתה ז: נפח מסה משקל וצפיפות מילכה ברקו גרש 3.11.2011 מושגים בסיסיים: נפח ומסה מסה=כמות החומר. מכשיר מדידה: מאזניים. יחידות: ק"ג, גרם, טון. נפח= המקום שהגוף עשוי החומר/ים

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 קורס סייעות רופא שיניים 2013 ברוכים הבאים ד"ר כמאל מסארוה 050-7824234 dent2000@msn.com 1 2013 - מבוא לרפואת שיניים : # # קורס סייעות רופא שיניים נושאי לימוד תפקיד הסייעת היסטוריה של טיפולי שיניים - אנטומיה

קרא עוד

חשבונאות ניהולית שיעור תמחיר ABC תמחיר זה אומר כי בגלל שלאורך השנים יותר משמעותיות מאשר בעבר צריך למדוד אותן בצורה טובה יותר לוקחים את העלוי

חשבונאות ניהולית שיעור תמחיר ABC תמחיר זה אומר כי בגלל שלאורך השנים יותר משמעותיות מאשר בעבר צריך למדוד אותן בצורה טובה יותר לוקחים את העלוי חשבונאות ניהולית שיעור..0 תמחיר ABC תמחיר זה אומר כי בגלל שלאורך השנים יותר משמעותיות מאשר בעבר צריך למדוד אותן בצורה טובה יותר לוקחים את העלויות העקיפות שיש בחברה ו, בגלל סיבות טכנולוגיות, העלויות העקיפות

קרא עוד

בס"ד

בסד ח ס ר ב ה פ ר ש ו ת ל צ ו ר כ י צ י ב ו ר ב מ ס ג ר ת אישור תכניות ב נ י י ן ע י ר תוכן העניינים פ ר ק נ ו ש א ע מ ו ד 2 5 8 2 6 4 מ ב ו א תקציר מנהלים.1.2 2 6 6 3. פירוט הממצאים 2 6 6 3. 1 הפרשות שטחים

קרא עוד

Microsoft Word ACDC à'.doc

Microsoft Word ACDC à'.doc דו"ח מסכם בניסוי: AC/DC חלק: א' סמסטר ב' תשס"א שם הבודק : תאריך הבדיקה: I שם מדריך הניסוי (שם מלא): סרגיי ציון הדו"ח: II תאריך ביצוע הניסוי: 14/05/001 תאריך הגשת הדו"ח: 1/05/001 הדו"ח מוגש על ידי: II I

קרא עוד

מיון ביולוגי

מיון ביולוגי מיון ביולוגי קרל פול לינה )לינאוס( מייסד שיטת מיון מדעית 1778-1707 מתבסס על עקרון ביולוגי: אחידות ושוני שינויים במיון ביולוגי בהתאם להתפתחות הטכנולוגיה והמידע צמחים ובעלי חיים חד תאיים ורב תאיים פרוקריוטים

קרא עוד

<4D F736F F F696E74202D20E8E9E5E1E5FA20E9E9E1E5F92D20F1EEE9F0F820F8E7EEECE1E9F C456D696E696D697A657229>

<4D F736F F F696E74202D20E8E9E5E1E5FA20E9E9E1E5F92D20F1EEE9F0F820F8E7EEECE1E9F C456D696E696D697A657229> תכשי רי ייבו ש האם, איך וא יזה? זמינ ו ת ומגבל ות ד"ר שני שייני ן החקלאית יום עיו ן לזכר ד"ר שמ עון רחימלבי'ץ באר-טוביה Dry Cow Therapy טיפול יובש = תכש יר אנ ט ימ י קר וב יא ל י אנט יב י ו ט י IMM \ אוט

קרא עוד

בדיקת ריכוז מתכות כבדות ורדיונוקלאידים בצמחים שגדלו במצע אפר פחם

בדיקת ריכוז מתכות כבדות ורדיונוקלאידים בצמחים שגדלו במצע אפר פחם בדיקת ריכוז מתכות כבדות ורדיונוקלאידים בצמחים שגדלו במצע אפר פחם סיכום רב שנתי של ניסויים (2006-1998) א. תמצית מנהלים אפר פחם תחתית שמקורו בתהליכי שריפה של פחם בתחנות הכוח של חברת החשמל נבחן כמצע לגידול

קרא עוד

<4D F736F F D20E9F8E5F9ECE9ED2C20F8E72720E4E2E3E5E320E4E7EEE9F9E920312C20E2F0E920E9ECE3E9ED2E646F63>

<4D F736F F D20E9F8E5F9ECE9ED2C20F8E72720E4E2E3E5E320E4E7EEE9F9E920312C20E2F0E920E9ECE3E9ED2E646F63> מהדורה 04 18.01.10 עמוד 1 מתוך 7 שם הטופס: דוח בדיקה RF מספר דוח - 20345 לכבוד מס' טופס: טה- 0103 כ"א אדר תש"ע 07 מרץ 2010 מר עמירם רותם כיכר ספרא 13 ירושלים 94141 רכז תכנון וקרינה סביבתית מר עמירם רותם

קרא עוד

%D7%90%D7%A7%D7%9C%D7%99%D7%9D[1]

%D7%90%D7%A7%D7%9C%D7%99%D7%9D[1] פעילות גופ נית בגבהי ם ובמעמקים מה קו רה בגו בה? בגובה פני הים הלחץ קרוב לאטמוספירה אחת ( 760 מ"מ כספית). מתוך האוויר שאנו נושמים בגובה פני הים מהווה החמצן קרוב ל 21% וכמעט כל השאר הוא חנקן. אחוז החמצן

קרא עוד

שם המסמך

שם המסמך החברה להגנות ים המלח בע"מ תכנית מס' 565-0254458 - בנית בתי מלון בתוך מי בריכה 5 חוות דעת סביבתית ירושלים - יוני 2016 תוכן העניינים פרק א 1.1 1.2 1.3 1.4 פרק ב 2.1 2.2 2.3 2.4 פרק ג 3.1 3.2 תוכן העניינים...

קרא עוד

Slide 1

Slide 1 התא מבנה ותפקוד קרום התא התאמה בין מבנה לת פקוד ודרכי מעבר חומרים דרכו נושאי השיעור מבנה הקרום מעבר חומרים דרך: שכבת הפוספוליפידים, חלבוני המעבר: התעלות, הנשאים והמשאבות תכונת החדירות הבררנית של הקרום

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation הנח את הפלאפון במרכז החדר סדנאות ליבה למאמנים משמעת עצמית מטרות הסדנה הקניית כלים לבניית משמעת עצמית אצל השחקנים הקניית כלים ליצירת מאמץ מרבי, ניהול רגשות ואיפוק מודל ערכי הליבה מיצוי עצמי משמעת עצמית

קרא עוד

Microsoft Word - ex04ans.docx

Microsoft Word - ex04ans.docx 1 אריאל סטולרמן סטטיסטיקה / תרגיל #4 קבוצה 03 Φ2. ההתפלגות הנורמלית (1) Φ2.2. Φ2.22. Φ1.5 1Φ1.5. Φ0. Φ5 1Φ5 1Φ4.417. Φ 1Φ 1Φ4.417. נתון: ~ 0,1 ( a )להלן חישוב ההסתברויות: 2.22 1.55 Φ1.55 Φ2.22 Φ1.55 1Φ2.22

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 שאלות הגשה בעבודה 1.מהי האטמוספירה? ולאיזה חלקים היא מתחלקת? 2.מה הרכב האטמוספירה? 3. חלק את שלבי ההתפתחות של האטמוספירה? 1000 km האטמוספרה היא תערובת של גזים העוטפת את כדור הארץ. 1000 km שלב שני

קרא עוד

נגיפים ד"ר שונית גלזר

נגיפים דר שונית גלזר נגיפים ד"ר שונית גלזר ניתן למיין מיקרואורגניזמים לא תאיים cellular Non תאיים - Cellular אאוקריוטים - Eukaryotes פרוקריוטים - prokaryotes נגיפים Viruses( ) פטריות חיידקים וירואידים טפילים ארכיאה פריונים

קרא עוד

Microsoft Word - chemistry-ruppin-sea.doc

Microsoft Word - chemistry-ruppin-sea.doc 1 סטודנטים יקרים לפניכם ספר תרגילים בקורס כימיה בסיסית. הספר הוא חלק מקורס חדשני וראשון מסוגו בארץ בנושא זה, המועבר ברשת האינטרנט.On-line הקורס באתר כולל פתרונות מלאים לספר התרגילים, וכן את התיאוריה הרלוונטית

קרא עוד

ירושלים, דוד חזן 13

ירושלים, דוד חזן 13 עמוד 1 מתוך 8 מספר דוח 10,621 י' אדר ב, תשע"א 16 מרץ, 2011 שם הטופס: דוח בדיקה RF מס' טופס: טה- 0103 מהדורה 05 20.10.10 לכבוד מר עמירם רותם - רכז תכנון וקרינה סביבתית עיריית ירושלים - אגף איכות הסביבה

קרא עוד

פתרון שאלה 1: פתרון מוצע לבחינת מה"ט/משה"ח מערכות קירור ומיזוג אויר מועד א תשע"ח, חודש פברואר שנה 2018 מחבר: מר בוריס לחמן מכללת אורט סינגאלובסקי הערה

פתרון שאלה 1: פתרון מוצע לבחינת מהט/משהח מערכות קירור ומיזוג אויר מועד א תשעח, חודש פברואר שנה 2018 מחבר: מר בוריס לחמן מכללת אורט סינגאלובסקי הערה פתרון שאלה 1: פתרון מוצע לבחינת מה"ט/משה"ח מערכות קירור ומיזוג אויר מועד א תשע"ח, חודש פברואר שנה מחבר: מר בוריס לחמן מכללת אורט סינגאלובסקי הערה: יש לתקן ערך בנתון השאלה כמות המים שנפלטים בהזעה ל- 3.6kg/hr

קרא עוד

מתמטיקה של מערכות

מתמטיקה של מערכות מתמטיקה של מערכות פתרון לתרגיל נגזור את שני האגפים לפי ונקבל : ) ולכן נתון ש- אז א ) e e נתון ש- א ) נגזור את שני האגפים לפי ונקבל: e, ולכן ) e e e ונקבל: נחלק את שני האגפים ב- נתון ש- ו- וגם ש- פונקציות

קרא עוד

<4D F736F F D20E9F8E5F9ECE9ED2CE1E9FA20E5E2EF C2020E9F9E9E1FA20F2E8F8FA20E9F9F8E0EC2020F E646F63>

<4D F736F F D20E9F8E5F9ECE9ED2CE1E9FA20E5E2EF C2020E9F9E9E1FA20F2E8F8FA20E9F9F8E0EC2020F E646F63> עמוד 1 מתוך 8 מספר דוח 21035 ב' אדר א תשע"א 06 פברואר 2011 שם הטופס: דוח בדיקה RF מס' טופס: טה- 0103 מהדורה 05 20.10.10 לכבוד מר עמירם רותם רכז תכנון וקרינה סביבתית כיכר ספרא 13 ירושלים 94141 מר עמירם

קרא עוד

"ניצנים" תוכנית הצהרונים

ניצנים תוכנית הצהרונים "ניצנים" - צהרונים חברתיים אוגוסט 2017 אב תשע"ז החוק, הקול הקורא, תכנית "ניצנים" החוק לפיקוח על הפעלת צהרונים לגילאי 3-8 נחקק בתהליך מואץ, ביוזמת מספר חברי כנסת, במטרה להסדיר את הפיקוח על הצהרונים במדינה.

קרא עוד

ניסוי 4 מעגל גילוי אור והפעלת נורה מטרות הניסוי שילוב נגד רגיש לאור (LDR) ודפ"א (LED) להפעלתה מתחת לרמת אור מסוימת. שילוב פוטו דיודה לגילוי אור והפעלת

ניסוי 4 מעגל גילוי אור והפעלת נורה מטרות הניסוי שילוב נגד רגיש לאור (LDR) ודפא (LED) להפעלתה מתחת לרמת אור מסוימת. שילוב פוטו דיודה לגילוי אור והפעלת ניסוי 4 מעגל גילוי אור והפעלת נורה מטרות הניסוי שילוב נגד רגיש לאור (LDR) ודפ"א (LED) להפעלתה מתחת לרמת אור מסוימת. שילוב פוטו דיודה לגילוי אור והפעלת.LED מדידת מתחים וזרמים בטרנזיסטור, וזיהוי מצב הפעולה

קרא עוד

מתכוני ibake ללא גלוטן בשיתוף עם שפית עינת מזור לקמח כרגיל רב תכליתי וקמח כרגיל ללחם המתכונים באדיבות שפית עינת מזור, מפתחת קמח כרגיל, עובד 1 ל 1 עם מ

מתכוני ibake ללא גלוטן בשיתוף עם שפית עינת מזור לקמח כרגיל רב תכליתי וקמח כרגיל ללחם המתכונים באדיבות שפית עינת מזור, מפתחת קמח כרגיל, עובד 1 ל 1 עם מ מתכוני ibake ללא גלוטן בשיתוף עם שפית עינת מזור לקמח כרגיל רב תכליתי וקמח כרגיל ללחם המתכונים באדיבות שפית עינת מזור, מפתחת קמח כרגיל, עובד 1 ל 1 עם מתכונים רגילים. דונאטס וניל עם זיגוג שוקולד שילדים אוהבים

קרא עוד

מסמך מידע סביבתי -בקשה לרשיון /היתר- מפעל בינוני ומעלה א. פרטי המפעל: שם העסק כתובת העסק מיקום העסק בא"ת או אחר גוש חלקה נ"צ בעל/י העסק פרטים ליצירת ק

מסמך מידע סביבתי -בקשה לרשיון /היתר- מפעל בינוני ומעלה א. פרטי המפעל: שם העסק כתובת העסק מיקום העסק באת או אחר גוש חלקה נצ בעל/י העסק פרטים ליצירת ק מסמך מידע סביבתי -בקשה לרשיון /היתר- מפעל בינוני ומעלה א. פרטי המפעל: שם העסק כתובת העסק מיקום העסק בא"ת או אחר גוש חלקה נ"צ בעל/י העסק פרטים ליצירת קשר ח"פ העסק מהות העסק: מוצר: פריט רישוי : עסק קיים

קרא עוד

מדעי הרוח

מדעי הרוח מדעי הרוח היא משפיעה על מטוסים וספינות, היא מאיצה את התפשטותן של שריפות, היא גורמת לסגירה של כבישים ויכולה לגרום לאובדן של חיי אדם. זו הרוח, שבחיי היומיום אנחנו כמען לא שמים לב אליה, אך ברגע אחד היא יכולה

קרא עוד

התפלגות נורמלית מחודש

התפלגות נורמלית מחודש התפלגות נורמלית בקובץ זה מופיעות שאלות בנושא התפלגות נורמלית שמחליפות את שאלות המאגר ותוספותיו, הקיימות עד כה שאלות אלה יכולות להיפתר מבלי להמיר את ערכי המשתנה לציוני תקן, ומבלי להשתמש בטבלת ההתפלגות הנורמלית

קרא עוד

עמוד 1 מתוך 5 יוחאי אלדור, סטטיסטיקאי סטטיסטיקה תיאורית + לוחות שכיחות בדידים/רציפים בגדול מקצוע הסטטיסטיקה נחלק ל- 2 תחומים עיקריים- סטט

עמוד 1 מתוך 5 יוחאי אלדור, סטטיסטיקאי סטטיסטיקה תיאורית + לוחות שכיחות בדידים/רציפים בגדול מקצוע הסטטיסטיקה נחלק ל- 2 תחומים עיקריים- סטט עמוד מתוך + לוחות שכיחות בדידים/רציפים בגדול מקצוע הסטטיסטיקה נחלק ל- תחומים עיקריים- וסטטיסטיקה היסקית; בסטטיסטיקה היסקית משערים השערות, משווים בין קבוצות באוכלוסיה ועוד, אך גם מ ניתן ללמוד הרבה על האוכלוסיה-

קרא עוד

SFP6603NRE Dolce Stil Novo תנור פירוליטי 60 ס"מ, זכוכית שחורה +A דרגת אנרגיה EAN13: רכיבים בגימור נחושת פונקציות בישול 10 פונקציות ניקוי

SFP6603NRE Dolce Stil Novo תנור פירוליטי 60 סמ, זכוכית שחורה +A דרגת אנרגיה EAN13: רכיבים בגימור נחושת פונקציות בישול 10 פונקציות ניקוי תנור פירוליטי 60 ס"מ, זכוכית שחורה +A דרגת אנרגיה EAN13: 8017709217440 רכיבים בגימור נחושת פונקציות בישול 10 פונקציות ניקוי: פירוליטי/פירוליטי חסכני מתכונים ניתנים לתכנות 10 תוכניות אפיה אוטומטיות 50 פונקציית

קרא עוד

מסע מדע ו - מסע ברכב שטח ביבשות רחוקות

מסע מדע ו - מסע ברכב שטח ביבשות רחוקות הנחיות הורדה ותפעול לספרים דיגיטלים. הוצאת כנרת, זמורה ביתן שמחה להגיש לכם, התלמידים, ספר דיגיטלי. הספרים עצמם הינם בקבצי PDF הניתנים להורדה ללא עלות וללא צורך ברישום לאתר למשתמשי סדרת פשוט חשבון. בספרים:

קרא עוד

מועד: א בחינה סופית במתמטיקה דיסקרטית משך הבחינה: 2 1 שעות מרצה: פרופ' תאופיק מנסור תאריך: סמסטר: א תשע"ח m 2 הוראות לנבחן: )1( הבחינה מו

מועד: א בחינה סופית במתמטיקה דיסקרטית משך הבחינה: 2 1 שעות מרצה: פרופ' תאופיק מנסור תאריך: סמסטר: א תשעח m 2 הוראות לנבחן: )1( הבחינה מו מועד: א בחינה סופית במתמטיקה דיסקרטית משך הבחינה: 2 1 שעות מרצה: פרופ' תאופיק מנסור תאריך: 26.01.2018 2 סמסטר: א תשע"ח m 2 הוראות לנבחן: )1( הבחינה מורכבת מ- 6 שאלות. כל שאלה מזכה ב- 20 נקודות כך הנקודות

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation שוק הסחורות עקומת S שינוים ברמת ההשקעות גורמים לשינוים בתוצר של שיווי משק ל. נניח משק סגור, הו צאות הממשלה קבועו ת ואין מסים, ההשקעות תלויות בשער הריבית והצריכה תלויה בהכנסה הפנויה. A 45 עק ומת : S מתארת

קרא עוד

תקנון כדורגל כללי 1. הוראות תקנון זה, הינן ייחודיות לענף הכדורגל ובאות להוסיף על הוראות התקנון הכללי. 2. המשחקים ייערכו לפי חוקת המשחקים הנהוגה בהתאחד

תקנון כדורגל כללי 1. הוראות תקנון זה, הינן ייחודיות לענף הכדורגל ובאות להוסיף על הוראות התקנון הכללי. 2. המשחקים ייערכו לפי חוקת המשחקים הנהוגה בהתאחד תקנון כדורגל כללי 1. הוראות תקנון זה הינן ייחודיות לענף הכדורגל ובאות להוסיף על הוראות התקנון הכללי. 2. המשחקים ייערכו לפי חוקת המשחקים הנהוגה בהתאחדות לכדורגל בישראל להוציא הוראות מיוחדות המפורטות בתקנון

קרא עוד

Microsoft Word - בעיות הסתברות 1.doc

Microsoft Word - בעיות הסתברות 1.doc תרגול בעיות הסתברות. גולן מטיל פעמים קובייה הוגנת, מה ההסתברות שבכל אחת מהפעמים יקבל תוצאה שונה? () () () הילה קוראת ספר לפני השינה פעמים בשבוע, יוני סופר כבשים לפני השינה פעמים בשבוע, מה הסיכוי שהיום

קרא עוד

טלי גרש

טלי גרש ד"ר דורית תבור דיקן הנדסה כימית פריסת הקורסים ותוכנית הלימודים בהנדסה כימית התמחות תעשייה תהליכית תקף מתש"ע התמחות אנרגיה תקף מתשע"ד עידכון: יוני 0 טל' המכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון (ע"ר) קמפוס באר שבע

קרא עוד

מפרט מוצר- שוק עוף בגריל רכיבים: שוקיים פטם שמן קנולה,מים בצל טרי,שום כתוש גריל עוף,כורכום כמון,מלח ערכים תזונתיים ל- 011 גרם: לאחר בישול אנרגיה 171 8

מפרט מוצר- שוק עוף בגריל רכיבים: שוקיים פטם שמן קנולה,מים בצל טרי,שום כתוש גריל עוף,כורכום כמון,מלח ערכים תזונתיים ל- 011 גרם: לאחר בישול אנרגיה 171 8 מפרט מוצר- שוק עוף בגריל שוקיים פטם שמן קנולה,מים בצל טרי,שום כתוש גריל עוף,כורכום כמון,מלח אנרגיה 171 84.32 חלבון פחמימות 8..2 שומן 8.8 שומן רווי

קרא עוד

מספר נבחן / תשס"ג סמסטר א' מועד א' תאריך: שעה: 13:00 משך הבחינה: 2.5 שעות בחינה בקורס: מבחנים והערכה א' מרצה: ד"ר אבי אללוף חומר עזר

מספר נבחן / תשסג סמסטר א' מועד א' תאריך: שעה: 13:00 משך הבחינה: 2.5 שעות בחינה בקורס: מבחנים והערכה א' מרצה: דר אבי אללוף חומר עזר מספר נבחן 2002 2003 / תשס"ג סמסטר א' מועד א' תאריך: 29.1.03 שעה: 13:00 משך הבחינה: 2.5 שעות בחינה בקורס: מבחנים והערכה א' מרצה: ד"ר אבי אללוף חומר עזר: אין שימוש במחשבון: מותר בבחינה 10 עמודים כולל עמוד

קרא עוד

בי"ס כרמלית- חיפה

ביס כרמלית- חיפה בי"ס כרמלית- חיפה מבחן הבנת הנקרא ולשון לכיתה ה' שליש שני תאריך: שם: חברים טובים- קראו היטב את השאלות לפני שאתם עונים משך הבחינה: 09 דקות ציון המבחן מ 89 נקודות קראו את הקטע שלפניכם: חבר טוב בעירק חיו

קרא עוד

Microsoft Word - chemistry-practice

Microsoft Word - chemistry-practice 1 תוכן פרק - 1 מבנה האטום... 3 פרק - 2 קשרים כימיים וסוגי החומרים... 19 פרק 3 חישובים סטוכיומטריים... 31 פרק 4 תכונות הגזים... 42 פרק 5 תרמוכימיה... 5 2 פרק - 1 מבנה האטום 1) מודל גרעיני של האטום 127 2

קרא עוד

מגישה : חני חוקת תשע"ו עבור "קריאת כיוון" למטרת למידה אישית בלבד חוקת שמורות חני הזכויות שמורות הזכויות כלכל

מגישה : חני חוקת תשעו עבור קריאת כיוון למטרת למידה אישית בלבד חוקת שמורות חני הזכויות שמורות הזכויות כלכל מגישה : חני חוקת תשע"ו עבור "קריאת כיוון" למטרת למידה אישית בלבד חוקת שמורות חני הזכויות שמורות הזכויות כלכל שמגיב* עד שזז* עד מנומנם* חולמני- ץ* ר שלווה* אישיות מפריע* לא ך* א... י ש י ב ה ז מ ן ל א ח

קרא עוד

Microsoft Word - V2 16.doc

Microsoft Word - V2 16.doc שימוש בשיטות מתקדמות לזיהוי חריגות בפרויקטים ש. לויפר, י. לביא התעשייה האווירית לישראל בע"מ, נתב"ג מדידת ביצועי הפרויקט על ידי זיכוי ערך הוא כלי יעיל למעקב ובקרת פרויקטים ומאפשר ביצוע בקרה שוטפת אחר התקדמות

קרא עוד

לסטודנטים במבוא מיקרו שבכוונתם לגשת למועד ב': אנו ממליצים לכם לפתור מחדש את המבחן שהיה במועד א'. עדיף לפתור בלי לראות את התשובות הנכונות מסומנות. לשם

לסטודנטים במבוא מיקרו שבכוונתם לגשת למועד ב': אנו ממליצים לכם לפתור מחדש את המבחן שהיה במועד א'. עדיף לפתור בלי לראות את התשובות הנכונות מסומנות. לשם לסטודנטים במבוא מיקרו שבכוונתם לגשת למועד ב': אנו ממליצים לכם לפתור מחדש את המבחן שהיה במועד א'. עדיף לפתור בלי לראות את התשובות הנכונות מסומנות. לשם כך העלינו לפורטל שאלון מעורבל ללא שום סימונים עליו.

קרא עוד

סימונה בחמישה משקלים משפחת גופנים חדשה בעברית הפונטיה עמוד 1 סימונה - חוברת גופן

סימונה בחמישה משקלים משפחת גופנים חדשה בעברית הפונטיה עמוד 1 סימונה - חוברת גופן סימונה בחמישה משקלים משפחת גופנים חדשה בעברית עמוד 1 דק אבגדהוזחטיכלמנסעפצקרשת 0123456789?! רגיל אבגדהוזחטיכלמנסעפצקרשת 0123456789?! בינוני אבגדהוזחטיכלמנסעפצקרשת 0123456789?! שמן אבגדהוזחטיכלמנסעפצקרשת

קרא עוד

מעבדה א' בפיזיקה הענות לתדר ותהודה רקע תאורטי תשע"ב נגד, קבל וסליל במעגלים חשמליים בניסוי זה נחקור את התנהגותם של מעגלים חשמליים המכילים נגדים קבלים ו

מעבדה א' בפיזיקה הענות לתדר ותהודה רקע תאורטי תשעב נגד, קבל וסליל במעגלים חשמליים בניסוי זה נחקור את התנהגותם של מעגלים חשמליים המכילים נגדים קבלים ו נגד, קבל וסליל במעגלים חשמליים בניסוי זה נחקור את התנהגותם של מעגלים חשמליים המכילים נגדים קבלים וסלילים )משרנים(. ראשית נראה כיצד משפיע כל אחד מהרכיבים הללו על המתח במעגל. נגד חוק אוהם: במהלך לימודיכם

קרא עוד

77 מחקרים בלאוקמיה של יונקים הנגרמת על ידי נגיפים חיבור לשם קבלת תואר דוקטור לפילוסופיה סאת חיים גינזבורג הוגש לסינט האוניברסיטה העברית ביום כהי באדר

77 מחקרים בלאוקמיה של יונקים הנגרמת על ידי נגיפים חיבור לשם קבלת תואר דוקטור לפילוסופיה סאת חיים גינזבורג הוגש לסינט האוניברסיטה העברית ביום כהי באדר 77 מחקרים בלאוקמיה של יונקים הנגרמת על ידי נגיפים חיבור לשם קבלת תואר דוקטור לפילוסופיה סאת חיים גינזבורג הוגש לסינט האוניברסיטה העברית ביום כהי באדר א תל כ ב מחקרים בלאוקמיה של יונקים הנגרמת על לדי נגיפים

קרא עוד

תשובות מלאות לבחינת הבגרות במתמטיקה מועד ג' תשע"ד, מיום 0/8/0610 שאלונים: 313, מוצע על ידי בית הספר לבגרות ולפסיכומטרי של אבירם פלדמן שאלה מספר

תשובות מלאות לבחינת הבגרות במתמטיקה מועד ג' תשעד, מיום 0/8/0610 שאלונים: 313, מוצע על ידי בית הספר לבגרות ולפסיכומטרי של אבירם פלדמן שאלה מספר תשובות מלאות לבחינת הבגרות במתמטיקה מועד ג' תשע"ד, מיום 0/8/0610 שאלונים: 313, 635863 מוצע על ידי בית הספר לבגרות ולפסיכומטרי של אבירם פלדמן שאלה מספר 1 נתון: 1 תלמיד קנה 11 מחברות דקות ו- 4 מחברות עבות,

קרא עוד

טופס לסטודנטים שהחלו את לימודיהם תשע"ו התמחות: ביולוגיה טופס בדיקת מצב לימודים זה נועד לסייע לסטודנט/ית לעקוב אחר תכנית לימודיו/ה. המעקב והאחריות על ה

טופס לסטודנטים שהחלו את לימודיהם תשעו התמחות: ביולוגיה טופס בדיקת מצב לימודים זה נועד לסייע לסטודנט/ית לעקוב אחר תכנית לימודיו/ה. המעקב והאחריות על ה טופס בדיקת מצב לימודים זה נועד לסייע לסטודנט/ית לעקוב אחר תכנית לימודיו/ה. המעקב והאחריות על השלמת תכנית הלימודים חלה על הסטודנט/ית בלבד! כל הקורסים הרשומים בטופס הינם חובה לימודית )אלא אם נכתב אחרת(.

קרא עוד

Microsoft Word - ExamA_Final_Solution.docx

Microsoft Word - ExamA_Final_Solution.docx סמסטר חורף תשע"א 18 בפבואר 011 הטכניון מכון טכנולוגי לישראל הפקולטה למדעי המחשב מרצה: מתרגלים: רן אל-יניב נועה אלגרבלי, גיא חפץ, נטליה זילברשטיין, דודו ינאי (אחראי) סמסטר חורף תשע" מבחן סופי פתרון (מועד

קרא עוד

מבדק מס' 1 - חומרים: תכונות, שימושים, שינויים בחומר, היבטים טכנולוגיים

מבדק מס' 1 - חומרים: תכונות, שימושים, שינויים בחומר, היבטים טכנולוגיים משרד החינוך המינהל למדע וטכנולוגיה הפיקוח על הוראת מדע וטכנולוגיה שם התלמיד/ה: כיתה: משימת הערכה מספר 1- כיתה ד נושאים: מערכות ותהליכים ביצורים חיים ומערכות אקולוגיות )בעלי חיים( הנחיות: קראו היטב את השאלות.

קרא עוד

שקעים, תקעים, אינטרלוקים, קופסאות ולוחות חשמל תעשייתים תוצרת א.ר. אסקו ייבוא ושיווק חומרי חשמל לתעשייה

שקעים, תקעים, אינטרלוקים, קופסאות ולוחות חשמל תעשייתים תוצרת א.ר. אסקו ייבוא ושיווק חומרי חשמל לתעשייה שקעים, תקעים, אינטרלוקים, קופסאות ולוחות חשמל תעשייתים תוצרת א.ר. אסקו ייבוא ושיווק חומרי חשמל לתעשייה אינטרלוק תוכן עניינים 2 3 4-6 7-8 9-11 12-14 15-17 18-19 20 21 22-23 24-31 32-40 41-45 תקעים ניידים

קרא עוד

SF4604MCNR Dolce Stil Novo תנור קומפקטי משולב מיקרוגל זכוכית שחורה EAN13: רכיבים בגימור נחושת פונקציות בישול 13 פונקציית ניקוי פירוליטי

SF4604MCNR Dolce Stil Novo תנור קומפקטי משולב מיקרוגל זכוכית שחורה EAN13: רכיבים בגימור נחושת פונקציות בישול 13 פונקציית ניקוי פירוליטי תנור קומפקטי משולב מיקרוגל EAN13: 8017709217853 רכיבים בגימור נחושת פונקציות בישול 13 פונקציית ניקוי פירוליטי באדים מתכונים ניתנים לתכנות 10 תוכניות אפיה אוטומטיות 50 פונקציית הפשרה, התפחה, הפעלת שבת בקרת

קרא עוד

<4D F736F F D D20EEF9E2E12C20F1ECE0EEE42C20E1E9E4F120E4E9F1E5E3E920E5E0E3E920F1ECE0EEE42C20F1>

<4D F736F F D D20EEF9E2E12C20F1ECE0EEE42C20E1E9E4F120E4E9F1E5E3E920E5E0E3E920F1ECE0EEE42C20F1> מהדורה 04 18.01.10 עמוד 1 מתוך 7 שם הטופס: דוח בדיקה RF מס' טופס: טה- 0103 30814 מספר דוח - י"ד סיון תש"ע 27 מאי 2010 לכבוד מר אלבס צור מנהל מחלקת איכות הסביבה מועצה אזורית משגב. קמפוס משגב דוח בדיקה הנדון:

קרא עוד

כמה מילים לפני שקופצים לתוך ה...ציור זוכרים? מרי פופינס קופצת עם הילדים לתוך הציורים, כמה מילות קסמים והם בפנים! וכמה קורה שם בפנים: הילולה, הרפתקה, ו

כמה מילים לפני שקופצים לתוך ה...ציור זוכרים? מרי פופינס קופצת עם הילדים לתוך הציורים, כמה מילות קסמים והם בפנים! וכמה קורה שם בפנים: הילולה, הרפתקה, ו כמה מילים לפני שקופצים לתוך ה...ציור זוכרים? מרי פופינס קופצת עם הילדים לתוך הציורים, כמה מילות קסמים והם בפנים! וכמה קורה שם בפנים: הילולה, הרפתקה, וגם כעסים וקינאה. אז תנו לי יד וקדימה קופצים, רק תזכרו

קרא עוד

תוצאות סופיות מבחן אלק' פיקוד ובקרה קיץ 2014

תוצאות סופיות מבחן  אלק' פיקוד ובקרה קיץ  2014 תוצאות סופיות למערכות אלק' פיקוד ובקרה להנדסאים וטכנאים מועד קיץ תשע"ד 7/2014 פותר המבחן: מתי דוד למרות מאמצי לפתור נכון, יתכן ונפלו טעויות בפתרון, אשמח לקבל הערותיכם בדוא"ל : @hotmail.com ההצלחה שלי היא

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation עיניים נוצצות אתגר קרת תוכן העלילה זה סיפור על ילדה שאהבה, יותר מהכל, דברים נוצצים. היתה לה שמלה עם נוצצים, וגרביים עם נוצצים, נעלי בלט עם נוצצים. ובובה כושית שקראו לה כריסטי, על שם העוזרת שלהם, עם נוצצים.

קרא עוד

טבלת דרישות מרכזת - מאי 2018 ת"י בנייה בת קיימה )בנייה ירוקה( דרישות לבנייני מגורים - טבלת דרישות מרכזת הבהרה : אישור מקדמי אינו מהווה אישור שלב

טבלת דרישות מרכזת - מאי 2018 תי בנייה בת קיימה )בנייה ירוקה( דרישות לבנייני מגורים - טבלת דרישות מרכזת הבהרה : אישור מקדמי אינו מהווה אישור שלב ת"י 58 -בנייה בת קיימה )בנייה ירוקה( דרישות לבנייני מגורים - טבלת דרישות מרכזת הבהרה : אישור מקדמי אינו מהווה אישור '. יש להשלים את כל הראיות הנדרשות ולהוכיח עמידה בדרישות התקן ל'. כמו יש להשלים עמידה

קרא עוד

ביו-סטטיסטיקה למתקדמים - תרגיל מספר 9

ביו-סטטיסטיקה למתקדמים - תרגיל מספר 9 שאלה מספר 1 ביו-סטטיסטיקה למתקדמים פתרון תרגיל מספר 6 מבחן Kruskal Wallis )1( בהנחה שמדובר בשלושה מדגמים בלתי תלויים נבחן האם יש הבדל בין הטיפולים. לחץ דם סיסטולי בטיפול 1 בטיפול בטיפול סה "כ טווח דרגות

קרא עוד

Microsoft Word - ניספח_8.doc

Microsoft Word - ניספח_8.doc ניסוי 8: מעגלי ישור וסינון איור 3.1: מעגל יישור חד-דרכי איור 3.: מעגל יישור דו-דרכי איור 3.3: מעגל יישור חד-דרכי עם מסנן קיבולי איור 3.4: מעגל יישור דו-דרכי עם מסנן קיבולי 1 התקנים חשמליים רבים זקוקים

קרא עוד

המעבר לחטיבה עליונה

המעבר לחטיבה עליונה בס "ד בס "ד בס "ד עיריית אשדוד מקיף ז' הקריה אשדוד התשע "ב בית הספר ביכולת של התלמידים, ומאפשר בכל מסלול לגשת לבחינות הבגרות לפי יכולתו והישגיו הלימודים. בית הספר שכל תלמידי שכבה ט' ימשיכו ללמוד במסגרת

קרא עוד

לא טוב היות האדם לבדו

לא טוב היות האדם לבדו לא טוב היות האדם לבדו מטרה: עבודה יצירתית בעקבות לימוד פרק ב' בבראשית, ומתוך כך הטמעת הפרשנות שנלמדה וחשיבה על פרשנות אישית, מקורית. מהלך: לאחר לימוד פרשנים שונים על פסוק זה, התבקשו התלמידות, כמשימה לבית

קרא עוד

צירים סמויים - דגם סוס SOSS צירים 4 CS55555 CS5552 CS5554 CS55505 מק"ט דגם 34.93mm 28.58mm 25.40mm 19.05mm מידה A 26.99mm 22.23mm 18.2

צירים סמויים - דגם סוס SOSS צירים 4 CS55555 CS5552 CS5554 CS55505 מקט דגם 34.93mm 28.58mm 25.40mm 19.05mm מידה A 26.99mm 22.23mm 18.2 סמויים - דגם סוס SOSS CS55555 CS555 CS555 CS55505 0 18 16 1 דגם.9mm 8.58mm 5.0mm 19.05mm מידה A 6.99mm.mm 18.6mm 1.9mm מידה B 19.70mm 17.8mm 117.8mm 95.5mm מידה C 1.70mm 9.5mm 5.56mm.97mm מידה D 7.1mm

קרא עוד

מקביליות

מקביליות תכונות בטיחות Safety Properties גרא וייס המחלקה למדעי המחשב אוניברסיטת בן-גוריון 2 תזכורת: תכונות זמן ליניארי Linear Time Properties תכונות זמן-ליניארי מתארות קבוצת עקבות שהמערכת צריכה לייצר מכוונים ללוגיקה

קרא עוד

Microsoft PowerPoint - Lecture1

Microsoft PowerPoint - Lecture1 Computer Organization and Programming ארגון ותכנו ת המחשב - את"מ הרצאה מבוא 2 שפה עילית מול שפ ת מ כונה שפה עילית language) (High level שפת מכונה Language) (Machine תכנית בשפ ה עיל ית (C, Pascal, ) תכנית

קרא עוד

תהליך הגשה והנחיות כתיבה לעבודת גמר / תזה פרקים הקדמה תהליך הגשת עבודת המחקר ואישורה הנחיות תוכן לעבודת המחקר הנחיות כתיבה לעבודת המחקר הקדמה במסגרת ל

תהליך הגשה והנחיות כתיבה לעבודת גמר / תזה פרקים הקדמה תהליך הגשת עבודת המחקר ואישורה הנחיות תוכן לעבודת המחקר הנחיות כתיבה לעבודת המחקר הקדמה במסגרת ל תהליך הגשה והנחיות כתיבה לעבודת גמר / תזה פרקים הקדמה תהליך הגשת עבודת המחקר ואישורה הנחיות תוכן לעבודת המחקר הנחיות כתיבה לעבודת המחקר הקדמה במסגרת לימודי החוג לפסיכולוגיה תואר שני במרכז האוניברסיטאי

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation הקלטה עצמית באמצעות Tablet PC תמצית פעילות 2009-2014 הטמעת אוטומציה מלאה ב- 2015 מדור טכנולוגיות למידה וייעוץ מערך המחשוב אב"ג הקלטה עצמית באמצעות Tablet PC הסבר על השיטה יתרונות וחסרונות תמצית פעילות

קרא עוד

<4D F736F F D20F4E9E6E9F7E420FAF8E2E5ED20ECF2E1F8E9FA20E4E2E4E420F1E5F4E9FA20496C616E2E646F63>

<4D F736F F D20F4E9E6E9F7E420FAF8E2E5ED20ECF2E1F8E9FA20E4E2E4E420F1E5F4E9FA20496C616E2E646F63> מתקף ותנע מבוא תרשים 1 כשמפעילים מתקף על גוף כלשהו, התנע שלו משתנה. שינוי התנע שווה למתקף, שהוא השטח מתחת לגרף הכוח כתלות בזמן: Δp = F dt 51 m v m v1 = dt 2 F כאשר F הוא הכוח המופעל על הגוף, p הוא השינוי

קרא עוד

מפגעי בניה לא גמורה במרחב הציבורי הצעה לדיון

מפגעי בניה לא גמורה במרחב הציבורי  הצעה לדיון 10038 דרך בית לחם 67 חידוש עירוני לפי פרק א' : סקר מצב קיים מיקום מצב תכנוני מצב פיזי קיים פרק ב' : חלופות חלופה א' : תב"עית חלופה ב' : 10038 הריסה ובניה מחדש חלופה ג' : 10038 תוספת בניה לצורך חיזוק הבניין

קרא עוד

אבן וסיד שגב מאי 2013

אבן וסיד שגב מאי 2013 מסמך מבוקר: 19.01 גרסה: 01 תאריך עדכון: 29.4.12 תוצאות בדיקות איכות אוויר סביבתי אבק מרחף ואבק שוקע אבן וסיד מחצבת מאי 201 1/8 א.ש. שרותי מחקר בע"מ ת.ד. 285 מושב גבעת יערים web: www.samplingair.co.il 90970

קרא עוד

סיכומים בהנדסה גנטית חלק ב' כשמסתכלים על גן ב ORF (Open reading frame) אנו יכולים לראות אלו פונקציות יכול הגן לעשות. כמו כן ניתן למצוא אזורים שמורים ב

סיכומים בהנדסה גנטית חלק ב' כשמסתכלים על גן ב ORF (Open reading frame) אנו יכולים לראות אלו פונקציות יכול הגן לעשות. כמו כן ניתן למצוא אזורים שמורים ב סיכומים בהנדסה גנטית חלק ב' כשמסתכלים על גן ב ORF (Open reading frame) אנו יכולים לראות אלו פונקציות יכול הגן לעשות. כמו כן ניתן למצוא אזורים שמורים באבולוציה כלומר, בעלי אותה פעילות בגנים שונים. כדי להוכיח

קרא עוד

%D7%90%D7%A7%D7%9C%D7%99%D7%9D[1]

%D7%90%D7%A7%D7%9C%D7%99%D7%9D[1] פעילו ת גופנית במ עמקים לחץ עומק לחץ ברומטרי בגובה פני הים= 1 אטמוספרה (760 מ"מ כספית). צלילה לחץ ברומטרי+ לחץ של עמוד המים. לחץ יחסי: הלחץ הנוצר על ידי עמוד המים מעל הצולל. כל 10 מטר = 1 אטמוספירה. לחץ

קרא עוד

. m most לכל אורך השאלה, במקרה של כוח חיכוך: = 0.01 [kg]; μ א. נתון: = 0.1 k f k = μ k N = μ k mg a = μ k g תור ראשון: לאחר שג'וני גלגל את הגולה הראשו

. m most לכל אורך השאלה, במקרה של כוח חיכוך: = 0.01 [kg]; μ א. נתון: = 0.1 k f k = μ k N = μ k mg a = μ k g תור ראשון: לאחר שג'וני גלגל את הגולה הראשו . m mot לכל אורך השאלה, במקרה של כוח חיכוך: = 0.01 [kg; μ א. נתון: = 0.1 k f k = μ k N = μ k mg a = μ k g תור ראשון: לאחר שג'וני גלגל את הגולה הראשונה שלו ל (3 (,2, צ'אק מכוון לעברה ופוגע. חישוב המרחק

קרא עוד

untitled

untitled מיקרוב י ולוגיה שי ע ור 2 ויקרא פרשת מצ ורע פרק טו וידבר ה' א ל מ שה ואל אה רון לא מור:...כי יהיה זב מ בש רו זובו טמא ה וא.......והנוגע בבשר הזב יכבס בגדיו ורחץ במים וטמא עד הערב....וכלי חרס אשר יגע בו

קרא עוד

1-1

1-1 1-1 2 ביקורת חשבונות שעור 31- ביקורת מסים התאמות חשבונאיות של יתרות ותביעות ממוסדות ורשויות תקן ביקורת 48 "אישורים חיצוניים" )בעיקר סעיף (. 6 אתיקה במסים תדריך הלשכה לרואי חשבון בדבר "כללי ההתנהגות מקצועית

קרא עוד

29 מאי 2019 לכבוד המשתתפים שלום רב, הנדון: מכרז פומבי מס' 3213/2019 לתכנון, הספקת והתקנת ציוד לאולפן צילום TAU ONLINE בבניין נזריאן בקמפוס אוניברסיטת

29 מאי 2019 לכבוד המשתתפים שלום רב, הנדון: מכרז פומבי מס' 3213/2019 לתכנון, הספקת והתקנת ציוד לאולפן צילום TAU ONLINE בבניין נזריאן בקמפוס אוניברסיטת 29 מאי 2019 לכבוד המשתתפים שלום רב, הנדון: מכרז פומבי מס' 3213/2019 לתכנון, הספקת והתקנת ציוד לאולפן צילום TAU ONLINE בבניין נזריאן בקמפוס אוניברסיטת תל אביב הבהרה מס' 2 1. להלן התייחסות לשאלות הבהרה שנשאלו

קרא עוד

Microsoft Word - דף עליון.doc

Microsoft Word - דף עליון.doc קרנוי טכנולוגיות בע"מ www.carnoy.co.il אודות החברה חברת DONGGUAN CARNOY ENERGY-CONSERVATION SICENCE CO.,LTD מסין מתמחה בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות מתקדמות לחיסכון באנרגיה. טכנולוגיית החברה מבוססת על

קרא עוד

(Microsoft PowerPoint - \356\366\342\372 \354\353\360\361 ver3.pptx)

(Microsoft PowerPoint - \356\366\342\372 \354\353\360\361 ver3.pptx) ברוכים הבאים לכנס מקצועי בנושא : 28 לאוקטובר 2015, ד"ר טל מופקדי ד"ר רועי שלם מנהלי פורום הגבלים עסקיים ורגולציה רקע ונתונים ד"ר טל מופקדי וד"ר רועי שלם /// פורום הגבלים עסקיים ורגולציה 3 גז טבעי מקור

קרא עוד

שימו לב! יש לענות על כל השאלות בתוך טופס הבחינה, מחברות טיוטא הולכות לגריסה. על השאלות יש לענות במקום המיועד אחרי כל שאלה. תאריך הבחינה: שם

שימו לב! יש לענות על כל השאלות בתוך טופס הבחינה, מחברות טיוטא הולכות לגריסה. על השאלות יש לענות במקום המיועד אחרי כל שאלה. תאריך הבחינה: שם שימו לב! יש לענות על כל השאלות בתוך טופס הבחינה, מחברות טיוטא הולכות לגריסה. על השאלות יש לענות במקום המיועד אחרי כל שאלה. תאריך הבחינה: 26.01.2018 שם המרצים: דר' אלה שגב, דר' יובל ביתן שם הקורס: מבוא

קרא עוד

מבנים בדידים וקומבינטוריקה סמסטר אביב תשע"ט מספרי רמזי תרגול 11 הגדרה: (t R = R(s, הוא המספר הטבעי הקטן ביותר כך שבכל צביעה של צלעות הגרף וכחול(, קיים

מבנים בדידים וקומבינטוריקה סמסטר אביב תשעט מספרי רמזי תרגול 11 הגדרה: (t R = R(s, הוא המספר הטבעי הקטן ביותר כך שבכל צביעה של צלעות הגרף וכחול(, קיים מספרי רמזי תרגול 11 הגדרה: (t R = R(s הוא המספר הטבעי הקטן ביותר כך שבכל צביעה של צלעות הגרף וכחול( קיים תת-גרף שלם K s שצבוע בכחול או שקיים תת-גרף שלם K t שצבוע באדום. הגדרה שקולה: עבור גרף עם לפחות (t

קרא עוד

mivhanim 002 horef 2012

mivhanim 002 horef 2012 מבחן מספר 1 (שאלון 00 חורף תשע"ב) בשאלון זה שש שאלות. תשובה מלאה לשאלה מזכה ב- 5 נקודות. מותר לך לענות, באופן מלא או חלקי, על מספר שאלות כרצונך, אך סך הנקודות שתוכל לצבור לא יעלה על. 100 אלגברה (x+ 5)

קרא עוד

מצגת של PowerPoint

מצגת של PowerPoint סכנות התחשמלות והגנה בשיטת זינה צפה בטיחות במתקני חשמל השפעות זרם חשמלי העובר בגוף האדם אמצעי הגנה בסיסי כנגד חשמול הנו בידוד חשמלי במקרה של נזק לבידוד עלול להופיע מתח על הגוף או המעטה המתכתי קצר לגוף

קרא עוד

<4D F736F F D20F4F8E5E9F7E820E02D20F9E9E1E5E820E2EF20ECFAE5EA20E5F7E8E5F82E646F6378>

<4D F736F F D20F4F8E5E9F7E820E02D20F9E9E1E5E820E2EF20ECFAE5EA20E5F7E8E5F82E646F6378> פרויקט א' שיבוט גן לתוך וקטור במהלך ניסוי זה נשבט גן = מחדר = insert לתוך פלסמיד = וקטור = נשא, בשם. KS שיבוט גנים נועד למטרות שונות : לצורך ריבוי הגן וסימונו רדיואקטיבית או פלורוסנטית כדי שישמש כגלאי.

קרא עוד

תאריך הבחינה 30

תאריך הבחינה   30 אוניברסיטת בן-גוריון בנגב מדור בחינות 9//8 תאריך הבחינה : ד"ר ס. סמית, דר' דבורה שמות המורים : פרץ, פרופ' גריגורי דרפל מבחן ב: חדו"א ג' --9 מס' הקורס: מיועד לתלמידי: ביולוגיה, כימיה וגאולוגיה ב מועד: א

קרא עוד

בית ספר תיכון מאר אליאס- אעבלין

בית ספר תיכון  מאר אליאס- אעבלין בית ספר תיכון מאר אליאס- אעבלין עברית לבתי ספר ערביים ידע לשון וספרות א-שאלון 014204 2 יחידות לימוד קיץ 2011 הוראות לנבחן א. משך הבחינה: שעתיים וחצי מבנה השאלון ומפתח הערכה: בשאלון זה שני חלקים: חלק ראשון-ידע

קרא עוד

Microsoft Word - Sol_Moedb10-1-2,4

Microsoft Word - Sol_Moedb10-1-2,4 הפקולטה למתמטיקה - הטכניון חיפה מד''ח - 48 חורף תשע''א - בחינה סופית מועד ב' שאלה : תהי נתונה המד"ח הבאה: u + uu = y א. מצא את העקומים האופייניים של משוואה זו בצורה פרמטרית. ב. פתור את המד"ח הנתונה לעיל

קרא עוד

תומכי מדף מק ט תאור גימור נושא מדף חובק לזכוכית לקדח 5 מ מ ניקל CS3022 נושא מדף חובק לזכוכית בעובי מ- 5 עד 6 מ מ להרכבה עם בורג סיבית ניקל CS3023 ברגי

תומכי מדף מק ט תאור גימור נושא מדף חובק לזכוכית לקדח 5 מ מ ניקל CS3022 נושא מדף חובק לזכוכית בעובי מ- 5 עד 6 מ מ להרכבה עם בורג סיבית ניקל CS3023 ברגי תומכי מדף נושא מדף חובק לזכוכית לקדח 5 מ מ CS3022 נושא מדף חובק לזכוכית בעובי מ- 5 עד 6 מ מ להרכבה עם בורג סיבית CS3023 8 נושא מדף חובק לזכוכית בעובי 8 עד מ מ להרכבה עם בורג סיבית נושא מדף חובק לקדח 5

קרא עוד

שאלון אבחון תרבות ארגונית

שאלון אבחון תרבות ארגונית שאלון: אבחון תרבות ארגונית על פי : Cameron, E. and Quinn, R. Diagnosing and changing organizational culture Edison Wesley 1999. 1 לפניך שש שאלות הנוגעות לאבחון תרבות ארגונית. בכל שאלה מוצגים ארבעה איפיונים

קרא עוד

מדיניות אכיפה הועדה המקומית לתכנון ובניה מצפה רמון צוות הועדה: יו"ר הועדה וראש המועצה: מר רוני מרום מהנדס הועדה: מר גלעד חזן יועמ"ש הועדה: עו"ד חן אבי

מדיניות אכיפה הועדה המקומית לתכנון ובניה מצפה רמון צוות הועדה: יור הועדה וראש המועצה: מר רוני מרום מהנדס הועדה: מר גלעד חזן יועמש הועדה: עוד חן אבי מדיניות אכיפה הועדה המקומית לתכנון ובניה מצפה רמון צוות הועדה: יו"ר הועדה וראש המועצה: מר רוני מרום מהנדס הועדה: מר גלעד חזן יועמ"ש הועדה: עו"ד חן אביטן מפקח בניה: מר דימיטרי חנוכייב נכתב בסיוע גבי בנדרסקי

קרא עוד

יום עיון עורכי בקשות להיתרים

יום עיון עורכי בקשות להיתרים יום עיון לעורכי בקשות להיתרים 13.7.2017 יום עיון לעורכי בקשות להיתרים 13.7.2017 ימים תנאים מקדימים + 45 מידע להיתר ימים מידע 5 בדיקת תנאים מקדימים איסוף מידע הפקת תיק מידע ומסירתו למבקש מירי תמר תמר תנאים

קרא עוד

על נתונייך ירושלים מצב קיים ומגמות שינוי

על נתונייך ירושלים מצב קיים ומגמות שינוי תיירות אורחים ו ירושלים בהשוואה למקומות נבחרים בישראל מאפייני התיירים 99 61% 73% 44% תיירים וישראלים* במלונות בירושלים, 2017-2000 ביקור של תיירים באתרים נבחרים בירושלים*, לפי דת, 2016 הכותל המערבי 16%

קרא עוד

Microsoft PowerPoint - כנס קוגנרציה 2019_amir sarid

Microsoft PowerPoint - כנס קוגנרציה 2019_amir sarid כנס קו-גנרציה פברואר 2019 תחנות כח פרטיות (בשיטת הקוגנרציה) מוזנות ג"ט לייצור חשמל ואנרגיה תרמית מחום שיורי עם הספק ייצור חשמל מקס' של עד 16 MW סוגיות הנדסיות בתכנון מערכת אינג' אמיר שריד 972.52.5524452+

קרא עוד

תהליך קבלת החלטות בניהול

תהליך קבלת החלטות בניהול תהליך קבלת החלטות בניהול לידיה גולדשמידט 2011 מהו תהליך קבלת החלטות? תהליך אק טיבי וקריטי קבלת החלטות בנושאים פשו טים ורוטיניים שפתרונן מובנה בחירה בין אל טרנטיבות החלטות מורכבות הדורשות פתרונות יצירתיים

קרא עוד

שיעור 1

שיעור 1 שיעור קצב גדילת פונקציות אנחנו בודקים את היעילות האסימפטותית של האלגוריתם, כיצד גדל זמן הריצה כאשר גודל הקלט גדל ללא גבול. בדר"כ אלגוריתמים עם "סיבוכיות" ריצה טובה יותר יהיו יעילים יותר מלבד לקלטים קצרים

קרא עוד