<4D F736F F D FAF6E5E42DF4E5F8E9ED202D20E9E1E5E020F7E5EC20E5E9EBF4F820F2EC20F7E5EC2E646F6378>

גודל: px
התחל להופיע מהדף:

Download "<4D F736F F D FAF6E5E42DF4E5F8E9ED202D20E9E1E5E020F7E5EC20E5E9EBF4F820F2EC20F7E5EC2E646F6378>"

תמליל

1 ד{ מ{ י{ ו{ ט{ יבוא קול ויכפר על קול לפרשת תצוה ולפורים הרב מרדכי אלון, י' אדר התשע"ב להארות/הערות: ברשותכם, נפתח בפרשת השבוע, ומתוכה נגיע לענין הפורים ותכלת מרדכי. מי שקשוב למנגינה של מגילת אסתר מבין מדוע היא ממקומת בין פרשיות המשכן. הלא כל ביתו 1 של אחשורש היה ניסיון חיקוי של משכן ה'. וכך נאמר במסכת מגילה : "בהראותו את עושר כבוד מלכותו" - אמר רבי יוסי בר חנינא: מלמד שלבש (אחשורוש) { בגדי כהונה. כתיב הכא: (בפרשתנו): "לכבוד ולתפארת". "יקר תפארת גדולתו", וכתיב התם הייתי רוצה לעסוק באחד מבגדי הכהן הגדול. לשם כך, נסקור את כל בגדיו של הגדול מאחיו: ו א ל ה ה ב ג ד ים א ש ר י ע ש ו ח ש ן ו א פו ד ו מ ע יל ו כ ת נ ת ת ש ב ץ מ צ נ פ ת ו א ב נ ט -ק ו ע ש ו ב ג ד י ד ש ל א ה ר ן א ח יך ו ל ב נ יו ל כ ה נו { -ל י:... ת כ ל ת ו א ר ג מ ן ת ו ל ע ת ש נ י ו ש ש מ ש ז ר מ ע ש ה ח ש ב :... א ב נ י- ש ה ם ו פ ת ח ת ע ל יה ם ש מ ו ת ב נ י י ש ר א ל : - ה א פ ד ו ע ש ו א ת ו ל ק ח ת א ת { ז ה ב - ש ת י { ש ש ה מ ש מ ת ם ע ל ה א ב ן ה א ח ת ו א ת- ש מ ו ת ה ש ש ה ה נ ו ת ר ים ע ל- ה א ב ן ה ש נ ית כ תו ל ד ת ם : ח ש ן ו ע ש ית {טו}... מ ש פ ט מ ע ש ה ח ש ב כ מ ע ש ה א פ ד ת ע ש נ ו ז ה ב ת כ ל ת ו א ר ג מ ן ו תו ל ע ת ש נ י ו ש ש מ ש ז ר ת ע ש ה א ת ו... ח ש ן מ ט ב ע ת יו - ה ו י ר כ ס ו א ת {כח} : א ל- ט ב ע ת ה א פ ד ב פ ת יל ת כ ל ת ל ה י ו ת ע ל- ח ש ב ה א פ ו ד ו ל א- י ז ח ה ח ש ן מ ע ל... ה א פ ו ד: {לא} ו ע ש ית א ת -מ ע יל ה א פ ו ד כ ל יל ת כ ל ת :... {לו} ז ה ב ט ה ו ר ו פ ת ח ת ע ל יו פ ת ו ח י ח ת ם ק ד ש לה ':... {לט} ו ע ש ית מ צ נ פ ת ש ש ו א ב נ ט ת ע ש ה מ ע ש ה ר ק ם : { ו ש ב צ ת ו ע ש ית ה כ ת נ ת צ יץ ש ש ו ל ב נ י א ה ר ן ת ע ש ה כ ת נ ת ו ע ש ית ל ה ם א ב נ ט ים ו מ ג ב עו ת ת ע ש ה ל ה ם ל כ ב ו ד ו ל ת פ א ר ת :... {מב} ו ע ש ה ל ה ם מ כ נ ס י- ב ד ל כ ס ו ת ב ש ר ע ר ו ה מ מ ת נ י ם ו ע ד -י ר כ י ם י ה י ו : מגילה יב. שמות כ"ח, ד-מב.

2 פותחים באפוד, שהיה כמעין סינר ארוך הנקשר לגוף הכהן ע"י החשב (חגורה) ועל ידי שתי כתפות. על הכתפות היו משובצות שתי אבני שהם, עליהן חקוקים שמות בני ישראל. "חושן משפט", שכן עליו ממוקמים האורים לאחר מכן מגיעים אל החושן שתפקידו הוא: 3 והתומים עליהם נאמר : "ושאל לו במשפט האורים לפני ה'", על פיהם יוצאים למלחמה ועל פיהם שבים ממנה, ועוד. לאחר מכן מגיעים אל המעיל הנמצא מתחת לאפוד, הציץ (טס זהב עליו חרוט "קדש לה'") הממוקם על מצחו של הכהן הגדול, ולבסוף מתוארים הבגדים המשותפים לכהן הגדול ולכהן ההדיוט: הכתונת (מעין חלוק ארוך), המגבעת (המצנפת אצל הכהן הגדול), האבנט (חגורת בד) ומכנסי הבד. סדר לבישת הבגדים הוא: מכנסיים, כתונת, אבנט, מעיל, אפוד, חושן, מצפנת וציץ. זוהי פרשית בגדי כהונה. בתוכה כאמור מופיע המעיל, ובו נתמקד: {לא} ו ע ש ית א ת -מ ע יל ה א פ ו ד כ ל יל ת כ ל ת : {לב} ו ה י ה פ י- ר אש ו ב תו כ ו ש פ ה י ה י ה ל פ יו ס ב יב מ ע ש ה א ר ג כ פ י ת ח ר א י ה י ה- ל ו ל א י ק ר ע : {לג} ו ע ש ית ע ל- ש ו ל יו ר מ נ י ת כ ל ת ו א ר ג מ ן ו תו {לד} ס ב יב: ל ע ת ש נ י ע ל- ש ו ל יו ס ב יב ו פ ע מ נ י ז ה ב ב תו כ ם פ ע מ ן ז ה ב ו ר מ ו ן פ ע מ ן ז ה ב ו ר מ ו ן ע ל-ש ו ל י ה מ ע יל ס ב יב: {לה} ו ה י ה ע ל- א ה ר ן ל ש ר ת ו נ ש מ ע ק ו לו ב ב א ו א ל- ה ק ד ש ל פ נ י ה ' ו ב צ את ו ו ל א י מ ו ת : המעיל הוא בגד השונה מכל הבגדים, והשוני הזה מתבטא בכמה בחינות. המעיל הוא ממצ ע הוא מעל לאבנט, לכתונת ולמכנסים, ומתחת לאפוד ולחושן. בעוד שלשאר הבגדים יש תפקיד מוגדר (למשל: החושן הוא כדי לשאול במשפט האורים והתומים, האפוד נושא את החושן, במדבר כ"ז, כא.

3 וכתפותיו נושאות את אבני בני ישראל) - נראה כי המעיל הוא לכאורה מיותר; ואם תפקידו של המעיל הוא שיהיו על שוליו פעמוני זהב ורימונים הדבר היה יכול להעשות על הכותנת שתחתיו. ממנו הוא עשוי. במשכן כולו מופיעה הרבה תכלת, אך אין דבר שהוא בחומר שנית, המעיל שונה תכלת מלבד למעיל. כשהכהן הגדול הולך, הולכת עימו התכלת. המראה של הכהן כליל כולו תכלת, הגדול בשיא תכליתו נמצא במעיל. 4 התכלת על פי הרמב"ן "רומז למדה הכוללת ה ל, שהיא ב ל והיא תכלית הכל". המילה "תכלת" מורכבת מ"כל" העטוף משני צדדיו בת'. הכח להכיל ולראות את הכל בתכליתיות שלו גנוז בתכלת. לתכלת אין צבע, היא צבע השמים שהוא צבע יחסי לצופה בו (על פי פיזור אור השמש). התכלת היא היכולת שלי לראות אופק. הים גם הוא תכלת מהאופק. ללא אדם הים לא היה מקבל את המשמעות של "תכלת". התכלת נוצרה מיצירת האדם, ומהמרחק של האדם ממנה. עד כה עסקנו בפן החזותי של המעיל. 5 "ונשמע קולו בבואו אל הקדש". אבל מהר מאוד מסתבר שעניינו של המעיל הוא הקול: על שולי המעיל נמצאים רימונים ופעמונים. ישנה מחלוקת ידועה בין רש"י לרמב"ן על הפסוק 6 "פעמון זהב ורימון, פעמון זהב ורימון". היו שלושים ושישה פעמונים ורימונים בכל צד של המעיל, ונחלקו שני הראשונים האם סדר הפעמונים והרימונים היה בין שני פעמונים ורימון (רש"י), או שבתוך כל רימון היה פעמון (רמב"ן). ויוצא שעל פי הרמב"ן לא היו רואים את פעמוני הזהב כשהיו מביטים במעיל אלא היו רואים את הרימונים ושומעים את הפעמונים. פרשת בגדי כהונה בפרשת תצוה סמוכה לפרק כ"ט שאחריו העוסק בקרבנות. ושואלים חז"ל בתלמוד הבבלי והירושלמי מפני מה נסמכו בגדי כהונה לקרבנות? תשובתם של חז"ל היא: ללמדך - מה קרבנות מכפרים (בעצם מהותם, לכפרה), אף בגדים מכפרים. על פי זה ממשיכה 7 הגמרא ומבררת על מה בא כל בגד לכפר : אמר רבי סימון: כשם שהקרבנות מכפרין כך הבגדים מכפרין. ומכנסיים, מצנפת ואבנט: בכתונת כתונת היתה מכפרת... על שופכי דמים, כמה דאת אמר (שנאמר): "ויטבלו את הכתונת בדם". מכנסיים היה מכפר על גילוי עריות, כמה דאת אמר: רמב"ן בבמדבר ט"ו, לט. שמות כ"ח, לה. שם, שם, לד. ירושלמי, יומא, לח:

4 "ועשה להם מכנסי בד לכסות בשר ערוה". מצנפת היתה מכפרת על גסי הרוח, כמה דאת אמר: "וישם את המצנפת על ראשו". אבנט היה מכפר על הגנבים... חושן היה מכפר על מטי הדין, כמה דאת אמר: "ועשית חשן משפט". אפוד היה מכפר על עבודה זרה, כמה דאת אמר: "ואין אפוד ותרפים"... ציץ - אית דבעי מימר (יש שאומרים): על הגודפנים, אית דבעי מימר (ויש שאומרים): על עזי פנים...". ומה עם המעיל? על מה בא המעיל לכפר? מעיל - ר' סימון בשם ר' יונתן דבית גוברין: שני דברים לא היתה בהן כפרה וקבעה להן התורה כפרה, ואלו הן: האומר לשון הרע, וההורג נפש בשגגה. האומר לשון הרע לא היתה לו כפרה וקבעה לו התורה כפרה - זו גי המעיל: "והיה על אהרן לשרת ונשמע קולו" - יבא קול ויכפר על קול. ההורג נפש לא היתה לו כפרה וקבעה לו התורה כפרה - מיתת כה"ג: "וישב בה (בעיר המקלט) עד מות הכה"ג". האומר לשון הרע לא היתה לו כפרה, וקבעה לו התורה כפרה זוגי המעיל (הפעמונים). והירושלמי ממשיך ואומר הלא הקטורת מכפרת על כל מה שנעשה בחשאי, כלומר מכפרת היא גם על לשון הרע! ובאמת, על לשון הרע שהיה בחשאי הקטורת מכפרת, אך אם הדבר נעשה בפרהסיא אין היא מכפרת, ולשם כך בא המעיל. אנו יכולים במידה מסוימת להבין מדוע מותו של אדם אחד "כללי" (הכהן הגדול) מכפר על אחר (הרוצח בשוגג). אבל, כיצד קול הפעמונים יכול לכפר על לשון הרע? ובכלל, מדוע ללשון הרע לא היתה כפרה? והירושלמי עונה על שאלה זו: כי הקול כבר נשמע. לעבודה זרה יש כפרה. לשפיכות דמים יש כפרה. אבל איך אפשר לכפר על קול שנשמע בכל מקום בעולם? קולו של אדם, דיבורו של אדם, הוא משהו שברגע שיצא ממנו כבר איננו ברשותו. אפילו היכולת לפרש 8 את דבריו יצאה מרשותו, אין לו שליטה בזה. "והקול נשמע בית פרעה". וכשנברא העולם היה דבר אחד שלא ניתנה לו כפרה. לא גילוי עריות, לא שפיכות דמים לשון הרע! אז אם הדבר נעשה בחדרי חדרים יש מצבים שהקטורת מכפרת. אבל, מרגע שהקול נשמע לא אמורה להיות כפרה. אני משוכנע שהירושלמי רוצה לענות על כל מה ששאלנו בתחילת דברינו - המעיל נראה כבגד מיותר, אבל כאן מתחדש לנו ש"מה נהדר היה כהן גדול היה בצאתו מבית קדשי 9 הקדשים בשלום בלי פגע" היא מפני ש: "כפעמוני זהב בשולי המעיל, מראה כהן". הכהן הגדול הוא החיבור בין השמים לבין הארץ, רק דרכו נוצרת האפשרות לראות תכלת. התכלת היא היכולת לחבר את המקום הסופי אל האינסוף. במשכן היתה רצפה, כמו רצפת הבהט והשש של אחשורוש, והכהנים הלכו יחפים על אותה רצפה. כלומר, הם היו מחוברים לקרקע, ל"סוף". מצד שני, לכהן הגדול היתה מצפנת שכרוכה סביבו, אבל פתוחה מלמעלה, במה שמסמל את בראשית מ"ה, טז. מתוך הפיוט "מראה כהן", המושר בסדר העבודה של יום הכיפורים.

5 החיבור אל העליון, אל האינסוף. המקום הנמוך ביותר. חיבור ארץ ושמים יכול להתבצע רק על ידי מי שמגיע אל איך אפשר לחבר ארץ ושמים? פשוט על ידי דיבור, על ידי מילה אחת טובה. בשביל זה נברא האדם שכל כוחו הוא בדיבורו. האדם עושה מעשה, אך כך גם הבהמה והחיה. האדם חושב, אך לדבר. המלאך הרבה יותר. אבל לעומת כל אלו האדם יכול כשאדם מדבר לשון הרע, הוא משמיד את היכולת של העולם להתקיים. יכולת העולם להתקיים כעולם היא כאשר מחברים אותו אל מקומו, הלא הוא "מקומו של עולם" (הקב"ה). לשון הרע מבודדת את האדם מן החיבור הזה. הפיוט "מראה כהן" שהזכרנו קודם לכן נפתח ב: "כאוהל הנמתח בדרי מעלה" - כל הפיוט מתאר אדם (לא מלאך) שהולך כמו אוהל הנמתח בדרי מעלה ומצד שני הוא נמצא פה בעולם המעשה. עוד נאמר שם: "כעז אשר הלביש טהור למיטהר". ה"טהור" הלא הוא הקב"ה, ו"המיטהר" הוא הכהן הגדול. ומי שזוכר יודע כי היחיד בתורה הנקרא 10 המצורע, עליו נאמר: "ולקח למיטהר שתי ציפורים חיות". יבוא קול ויכפר על "מטהר" הלא הוא קול. על הפסוק בשיר השירים 11 "כפלח הרימון רקתך" דרשו בגמרא: אל תקרי ריש לקיש: אמר 12 מלאים מצוות כרימון. "ר יקתך", אלא "ר קתך" ריקנים שבך שאפילו הרימונים מסמלים אם כן את הריקנים שבישראל. ובין כל רימון ורימון (או בתוכו אליבא דהרמב"ן) נמצא פעמון זהב. והפעמון (הצדיק) מעיד על אותו רימון חלול שהוא בעצם מלא, שכן קול הפעמון נשמע מתוך הרימונים. ל"ו צדיקים מכאן ול"ו צדיקים מכאן נשמע קולם בבואו של הכהן הגדול אל הקודש, דרך ריקנים שבך. יש כמה וכמה מתכות בבית המקדש החל בנחושת, המשך בכסף וכלה בזהב. בחצר אין כסף ואין זהב הכל עשוי נחושת: הכיור - נחושת וכנו - נחושת, המזבח נחושת, וכך גם עמודי החצר סביב. זאת מפני שלחצר המשכן נכנסים מן המדבר, ובשביל שאדם יכנס מן החול אל הקודש צריך הרבה עזות, הרבה נחושת, צריך "מצח נחושה" של קדושה ויקרא י"ד, ד. שיר השירים ו', ז עירובין יט.

6 וכשאנו מתקרבים אל ההיכל, התכלת הראשונה מתחילה לבצבץ בפרוכת שבכניסה להיכל. מנת להכנס מן החצר אל ההיכל צריכים לקדש ידים ורגלים, צריכים לערוך הכנה. ועל במשכן פנימה אין שום קול הנשמע. שירת הלויים נשמעת בחצר, על יד המזבח, שם היו אומרים הלויים שיר של יום על הדוכן. וכך גם שרו ליולדת שבאה, לזב ולמצורע ועוד. השירה הזו שייכת המעיל. שבעים ושנים רימונים מנגנים, פעמוני לקול פרט לחצר. ובתוך הקודש אין קול הנשמע עם זוגי זהב. שבעים ושנים רימונים חלולים מנגנים לא במתכת של נחושת ולא של כסף כי אם בזו של זהב. והקול הזה מכפר על מה שלא נבראה לו כפרה. אמר דוד לפני הקב"ה: רבונו של עולם, גלוי וידוע לפניך שאם היו מקרעים בשרי לא היה דמי שותת לארץ, בנגעים ואהלות אומרים לי: אומר להם: - דוד מיתתו בחנק ויש לו חלק לעולם הבא, 13 חברו ברבים אין לו חלק לעולם הבא. ולא עוד אלא אפילו בשעה שעוסקין הבא על אשת איש מיתתו במה? ואני אבל המלבין את פני הבא על אשת איש- מיתתו בחנק, יש לו כפרה ב"ה. היסורים מכפרים והאדם צריך לדעת לקבל יסוריו בשמחה. אבל המלבין פני חבירו ברבים ביטל את קיום העולם הבא, אין מטרה לעולם הזה לפי שיטתו. לשיטתו יש פרוזדור בלי תכלית. דוד לא עושה כאן השואה בין הכפרות השונות, אלא הוא משווה כפרה ל-כלום. המעיל הוא הממצע בין בגדי הכהן ההדיוט לבין בגדי הכהן הגדול וחושן המשפט. המעיל הוא בסיס לחושן המשפט, שהוא נקודת ההשקה בין המלכות לבין האלוהות. המשפט מסמל את המערכת החברתית, העולם זקוק למשפט, זהו הסדר החברתי של העולם. ואולי כדי להבין מהי באמת תכלית המעיל, ננסה להבין מה משמעותו של המשפט. לכאורה, אין דבר בלתי הגיוני יותר מזה שבשר ודם יכול לשפוט. הלא ה' יראה ללבב והאדם יראה רק לעיניים. אדם לכאורה לא יכול לשפוט את זולתו. מי כן יכול לשפוט? בית דין יכול לשפוט 14 ישפוט"! אבל אם השופט יושב שלא בעדת אל, הוא א-לוהים בקרב כי "א-לוהים ניצב בעדת א-ל, סכנה לציבור. אם מקום המשפט איננו המקום המביא את הא-לוהים לעולם אזי הוא מקור הרשע. כי היכולת המדומה שלי לקבוע מה נועד לך ומה לא נועד לך היא הדימיון שאני א-לוהים. 15 יודעים אתם איך אומרים טיפשים בארמית? שופטני. ("אתו בשופטני עסקינן?!" ( זאת משום שאין דבר מטופש יותר מאשר אדם החושב שהוא יכול לשפוט בפני עצמו. שופט שכזה עוצר את ההתשפטות בעולם, את החיבור של הכליל-תכלת. ש ם בן שבעים ושתים שמות נוצר מרגלי הכהן, משולי מעילו של הכהן הגדול בבא מציעא נט. תהילים פ"ב, א. בבא קמא פה.

7 16 הגמרא בפסחים אומרת: של שה הקדוש-ברוך-הוא שונאן: המדבר אחד בפה ואחד בלב, והיודע עדות בחברו ואינו מעיד לו, והרואה דבר ערווה בחברו ומעיד בו יחידי. כי הא דטוביה חטא ואתא ז יגו ד לחודיה ואסהיד ביה קמיה דרב פפא. (טוביה חטא, פפא). פפא): וז יגו ד נגדיה לזיגוד שמו של חברו - טוביה חטא וזיגוד מינגד?! - (כעס רב פפא ונידה את זיגוד). בא והעיד עליו עדות יחיד לפני רב אמר ליה (טוביה חטא וזיגוד מנודה?!). (זיגוד לרב אמר ליה: אין (כן), דכתיב: "לא יקום עד אחד באיש". ואת לחודך אסהדת ביה (ואתה לבדך באת להעיד עליו. ומה בעצם עשית בכך -) שם רע בעלמא קא מפקת ביה (הוצאת על טוביה שם רע)". ומה יעשה טוביה? ילך לרבו של זינגיד. אבל להפוך את עצמו ואותנו כדיינים שלא יכולים להיות דיינים לדיינים? זה חמור הרבה יותר ממה שעשה טוביה. תפקידו של בית הדין למצוא את הטוב 17 בטוביה. אם אתה חי בעולם שיפוטי, אינך רואה את ה"טוביה" שבי. המעיל הוא הבסיס לחושן המשפט. כיצד דואגים לכך שלא יהיה המשכן משכן של רשע, שהתשתיות המשפטיות לא תהפוכנה לעבודה זרה של אגו? בעזרת המעיל. לכהן הגדול יש כח לתת למערכת למצוא את נקודת האור שלה. יש לו כח לתת למערכת לא ליפול במקום המסוכן הזה, ולכן עליו לשאת חושן המשפט על ליבו. הוא צריך לדאוג ששמות בני ישראל הבאים מכתפיו ומופיעים על ליבו יהיו מקור הכח של בית המשפט. אבל בסיס הכח הזה נמצא בזה שהמעיל מכפר קודם כל על בעלי לשון הרע, כי דבר זה לא נבראה לו כפרה. אנו נמצאים בימי הפורים, בהם יצא מרדכי מלפני המלך בלבוש מהודר: ו מ ר ד כ י י צ א מ ל פ נ י ה מ ל ך, ב ל בו ש מ ל כו ת ת כ ל ת ו חו ר, ו ת כ ר יך ב ו ץ ו א ר ג מ ן ; ו ה ע יר ש ו ש ן, צ ה ל ה ו ש מ ח ה. ואילו בפיוט "שושנת יעקב" נאמר בקצרה: ש ו ש נ ת י ע ק ב צ ה ל ה ו ש מ ח ה ב ר או ת ם י ח ד ת כ ל ת מ ר ד כ י. להיכן נעלמו הזהב, הבוץ והארגמן? האם רק התכלת נותרה? ו ע ט ר ת ז ה ב ג דו ל ה, פסחים קיג: להרחבה, מומלץ לקרוא את השיחה "תכלת מרדכי". "ש רש האחדות והאהבה -ב"כי תראה חמור ש נאך" ובפרשת שקלים" שבסדרת - 7 -

8 18 את כל היהודים". הם ראו את כנוס אלא, כשראו היהודים את "תכלת מרדכי" הם ראו את "לך הכח הגנוז במרדכי שכל כולו הוא "לך כנוס". הלא מרדכי לחם בניסיון לחסל את האינסוף. זה שם הקוד של המגילה כולה. נבאר את דברינו: למה נקרא חג זה 19 חז"ל : פורים? על שם הפור. ואם כך, מדוע נקרא שמו עונים "פור"? ולא "פורים" "הפיל פור הוא הגורל", תנא: כיון שנפל פור בחדש אדר שמח שמחה גדולה, אמר: נפל לי פור בירח שמת בו משה. ולא היה יודע שבשבעה באדר מת ובשבעה באדר נולד. כלומר, המן "הפיל פור" - בתשובת חז"ל? הפיל כמה פורים עד שהגיע לתאריך המיוחל. מה העקרון המנחה פה המן רצה למצוא "פתרון סופי" לאינסוף. הוא הגיע למלך אחשורוש ואמר לו: יש בעולם אינסוף. 20 "ישנו עם אחד" אינסופי. איך בדיוק? "מפוזר ומפורד בין העמים". המן עשה גורל ומצא שכח האינסוף של ישראל מגיע ממשה. זהו המשה שמושה אותנו כל הזמן (בהווה מתמשך). אותו משה שאפילו את בת פרעה הצליח למשות מבית פרעה. והמן אמר: "ישנו עם אחד" ישן הוא זה 21 אחד" הם לא מייחדים שקוראים לו עם אחד. הם ישנים מאמירת "שמע ישראל ה' א-לוהינו ה' את שם ה' בעולם, הם לא מייחדים כל דבר באינסוף. והמן חשב שבחודש שבו מת משה אפשר לחסל את העם האינסופי הזה. משה בכל נולד אומר בעל ה"יערות דבש" ולא היה יודע המן שביום שבו מת משה, באותו היום מאיתנו, שההתפשטותא דמשה החלה בכל אחד מאיתנו, בכל רימון 'ריק' יש פעמוני זהב. אחד ולפי זה, מתי נולד משה? ביום שמת משה. כי מת משה כדי שאני אגלה את המשה שבי. מבינים אתם למה זקוקים אנו למעיל תכלת? כי משה מבקש להעלות את הכל, ומרדכי הוא בחינתו של משה, ומי שמפריע לכל, זה מה שלא נבראה עליו כפרה. תפקידו של הכהן הגדול הוא לקחת את הקול, הקול היחיד שנשמע בהיכל פנימה. זהו לא קול של כפרה על חטא, זהו קול אינסופי, קול תכ לתי. דבר שרואים ולא יודעים מהיכן הוא נשמע (כמו בשיטת הרמב"ן שלא היו רואים את פעמוני 22 הזהב) נקרא: לראות את הקול. זה מה שעושה הכהן בבואו אל הקודש. זוהי התכלת מרדכי. מרדכי" אז שושנת יעקב צהלה ושמחה. כשנפגשים עם תכלת תכלת יחד אפשר ש"בראותם מרדכי, נפגשים עם שבעים ושנים הפעמונים בתוך הרימונים אסתר ד', טז. מגילה יג: אסתר ג', ח. דברים ו', ד. על מטבע: "וכל העם רואים את הקולות" (שמות כ', יד).

פ רק כה ) פ ס וק ים ז-יא( ז ו א ל ה י מ י ש נ י ח י י א ב ר ה ם א ש ר ח י: מ א ת ש נ ה ו ש ב ע ים ש נ ה ו ח מ ש ש נ ים. ח ו י ג ו ע ו י מ ת א ב ר ה ם

פ רק כה ) פ ס וק ים ז-יא( ז ו א ל ה י מ י ש נ י ח י י א ב ר ה ם א ש ר ח י: מ א ת ש נ ה ו ש ב ע ים ש נ ה ו ח מ ש ש נ ים. ח ו י ג ו ע ו י מ ת א ב ר ה ם פ רק כה ) פ ס וק ים ז-יא( ז ו א ל ה י מ י ש נ י ח י י א ב ר ה ם א ש ר ח י: מ א ת ש נ ה ו ש ב ע ים ש נ ה ו ח מ ש ש נ ים. ח ו י ג ו ע ו י מ ת א ב ר ה ם ב ש יב ה טו ב ה, ז ק ן ו ש ב ע, ו י א ס ף א ל ע מ יו.

קרא עוד

ג) ד) א) ב) ה) ז) ח) ט) אברהם אבינו בראשית פרק יב ) ו י אמ ר ה' א ל אב ר ם ל ך ל ך מ אר צ ך ומ מ ול ד ת ך ומ ב ית אב י ך א ל ה אר ץ א ש ר אר א ך : ) ו

ג) ד) א) ב) ה) ז) ח) ט) אברהם אבינו בראשית פרק יב ) ו י אמ ר ה' א ל אב ר ם ל ך ל ך מ אר צ ך ומ מ ול ד ת ך ומ ב ית אב י ך א ל ה אר ץ א ש ר אר א ך : ) ו ג) ד) א) ב) ה) ז) ח) ט) אברהם אבינו בראשית פרק יב ) ו י אמ ר ה' א ל אב ר ם ל ך ל ך מ אר צ ך ומ מ ול ד ת ך ומ ב ית אב י ך א ל ה אר ץ א ש ר אר א ך : ) ו א ע ש ך ל ג וי ג ד ול ו א ב ר כ ך ו א ג ד ל ה ש מ

קרא עוד

הרטפההו הרותה תאירק רדס חג ראשון של פסח פסח - עם שומר במשך אלפי שנים את יום צאתו מבית עבדים! דרך כל מחילות השעבוד והאונס והאינקויזיציה והשמד והפ רעות,

הרטפההו הרותה תאירק רדס חג ראשון של פסח פסח - עם שומר במשך אלפי שנים את יום צאתו מבית עבדים! דרך כל מחילות השעבוד והאונס והאינקויזיציה והשמד והפ רעות, הרטפההו הרותה תאירק רדס חג ראשון של פסח פסח - עם שומר במשך אלפי שנים את יום צאתו מבית עבדים! דרך כל מחילות השעבוד והאונס והאינקויזיציה והשמד והפ רעות, נושאת האומה בלבה את הגעגועים לחופש ומביאה אותם לידי

קרא עוד

ב"ה גבולות היחידה: במדבר פרק כ' פסוקים ז'-י"ג נושא היחידה: חטא מי מריבה מספר שיעורים: 1 כתבה: נורית שלזינגר כללי: בפסוקים הקודמים ראינו, שלאחר מות מרי

בה גבולות היחידה: במדבר פרק כ' פסוקים ז'-יג נושא היחידה: חטא מי מריבה מספר שיעורים: 1 כתבה: נורית שלזינגר כללי: בפסוקים הקודמים ראינו, שלאחר מות מרי ב"ה גבולות היחידה: במדבר פרק כ' פסוקים ז'-י"ג נושא היחידה: חטא מי מריבה מספר שיעורים: 1 כתבה: נורית שלזינגר כללי: בפסוקים הקודמים ראינו, שלאחר מות מרים לא היה מים לעדה. בני ישראל פונים בתלונה אל משה ואהרון,

קרא עוד

Yoma North of Mizbeach & Mizbeach Placement יומא לו-לז מיקום המזבח וצפונו

Yoma North of Mizbeach & Mizbeach Placement יומא לו-לז מיקום המזבח וצפונו רבי יוסי ברבי יהודה: מקיר מזבח צפוני ועד כותל עזרה צפוני וכנגד כל המזבח כולו שחיטת קדשי קדשים ב אינו אלא כנגד המזבח ולא לו או לו של המזבח אע"פ שהיא צפונו של העזרה דבעינן על ירך המזבח וליכא www.swdaf.com

קרא עוד

מלכים א' - סוכם ע"י תלמידים פרק ח' )3( - מבנה תפילת שלמה הרב אלחנן סמט אמרנו בשיעורים הקודמים שתפילת שלמה עוסקת בקבלתם של תפילות שונות

מלכים א' - סוכם עי תלמידים פרק ח' )3( - מבנה תפילת שלמה   הרב אלחנן סמט אמרנו בשיעורים הקודמים שתפילת שלמה עוסקת בקבלתם של תפילות שונות פרק ח' )3( - מבנה תפילת שלמה www.ybm.org.il הרב אלחנן סמט אמרנו בשיעורים הקודמים שתפילת שלמה עוסקת בקבלתם של תפילות שונות במצבים שונים. עיקרון זה מצוי כבר בתחילת התפילה ]ח, כח-ל[: )כח( ופ נ ית א ל ת פ

קרא עוד

אל עמי אל אל עמי - אל עצמי )ע"ר( צ זהות ציונות מורשת אחדות לומדים עם ילדינו בבתי מדרש קהילתיים להורים וילדים כ ב ו ד א ב ו א ם פרשת יתרו, תשע"ו מ צ ו

אל עמי אל אל עמי - אל עצמי )ער( צ זהות ציונות מורשת אחדות לומדים עם ילדינו בבתי מדרש קהילתיים להורים וילדים כ ב ו ד א ב ו א ם פרשת יתרו, תשעו מ צ ו אל עמי אל אל עמי - אל עצמי )ע"ר( צ זהות ציונות מורשת אחדות לומדים עם ילדינו בבתי מדרש קהילתיים להורים וילדים כ ב ו ד א ב ו א ם פרשת יתרו, תשע"ו מ צ ו ת כ ב ו ד א ב ו א ם ה יא מ צ ו ה ח ש וב ה מ א ד ה מו

קרא עוד

Homework-L9-Skills-1.pub

Homework-L9-Skills-1.pub My Kriah Homework 1st Grade Level 9: All Skills Much me, energy, and money was invested in developing this program. Therefore reproduc on of this work, whether in it s en rety, in part, or in any form

קרא עוד

ה ש ל מ ת מ ש פ ט ים ש א ל ה מ ס פ ר 1: ע ד ן ש ל מ כ ב י ת ל אב יב ב כ ד ור ס ל, ו ל כ ן מ ק פ יד ל ל כ ת ה ק ב וצ ה כ ש מ ת אפ ש ר ל ו. ל מ ש ח ק י

ה ש ל מ ת מ ש פ ט ים ש א ל ה מ ס פ ר 1: ע ד ן ש ל מ כ ב י ת ל אב יב ב כ ד ור ס ל, ו ל כ ן מ ק פ יד ל ל כ ת ה ק ב וצ ה כ ש מ ת אפ ש ר ל ו. ל מ ש ח ק י ה ש ל מ ת מ ש פ ט ים ש א ל ה מ ס פ ר 1: ע ד ן ש ל מ כ ב י ת ל אב יב ב כ ד ור ס ל, ו ל כ ן מ ק פ יד ל ל כ ת ה ק ב וצ ה כ ש מ ת אפ ש ר ל ו. ל מ ש ח ק י א. ש ח ק ן ב. ת ומ ך ג. ש ומ ר ד. א וה ד ה.ע וב ד ש

קרא עוד

ביה"ס היסודי ע"ש יצחק רבין, נשר

ביהס היסודי עש יצחק רבין, נשר כ פ ל - מ ע ר ך מ ל ב נ י פ ע יל ות ר א ש ונ ה א. ב. ג. צ ב ע ו מ ל ב נ ים ש ונ ים ה מ ר כ ב ים מ- מ ש ב צ ות. כ ת ב ו ל י ד כ ל מ ל בן א ת מ ס פ ר ה ש ור ות ו א ת ה ט ור ים. כ ת ב ו ל י ד כ ל מ ל בן כ

קרא עוד

Microsoft Word

Microsoft Word הצעות לפעילות הגיל הרך לט"ו בשבט קיבצנו להלן הצעות לכמה פעילויות פשוטות ומהנות לט"ו בשבט: דפי צביעה העוסקים בטבע ובנטיעות א) דף עצים לגזירה והדבקה מהקטן לגדול ב) סיפור לט"ו בשבט מאת דתיה בן דור ג) סיפור

קרא עוד

בי"ס כרמלית- חיפה

ביס כרמלית- חיפה בי"ס כרמלית- חיפה מבחן הבנת הנקרא ולשון לכיתה ה' שליש שני תאריך: שם: חברים טובים- קראו היטב את השאלות לפני שאתם עונים משך הבחינה: 09 דקות ציון המבחן מ 89 נקודות קראו את הקטע שלפניכם: חבר טוב בעירק חיו

קרא עוד

לא טוב היות האדם לבדו

לא טוב היות האדם לבדו לא טוב היות האדם לבדו מטרה: עבודה יצירתית בעקבות לימוד פרק ב' בבראשית, ומתוך כך הטמעת הפרשנות שנלמדה וחשיבה על פרשנות אישית, מקורית. מהלך: לאחר לימוד פרשנים שונים על פסוק זה, התבקשו התלמידות, כמשימה לבית

קרא עוד

eriktology The Writings Book of Psalms [1]

eriktology The Writings Book of Psalms [1] eriktology The Writings Book of Psalms [1] [2] FOREWORD It should be noted when using this workbook, that we ( Eric, Lee, James, and a host of enthusiastic encouragers ) are not making a statement that

קרא עוד

פעילות לתשעה באב:

פעילות לתשעה באב: פעילות לתשעה באב: הקדמה תשעה באב תשעה באב הוא היו האבל הלאומי בלוח השנה היהודי. יו אחד שבו אנו בוכי על מה שאי, על מה שהיה וכבר איננו. תשעה באב התחיל ע חטא המרגלי במדבר, החטא שבו המרגלי דברו דבה על האר,

קרא עוד

סוד פורים חג פורים ומגילת אסתר על פי חכמת הקבלה

סוד פורים חג פורים ומגילת אסתר על פי חכמת הקבלה סוד פורים חג פורים ומגילת אסתר על פי חכמת הקבלה Michael Laitman The Secret of Purim The inner meaning of Purim and the story of Esther according to the wisdom of Kabbalah Copyright 2017 by Laitman Kabbalah

קרא עוד

eriktology The Writings Book of Proverbs [1]

eriktology The Writings Book of Proverbs [1] eriktology The Writings Book of Proverbs [1] [2] FOREWORD It should be noted when using this workbook, that we ( Eric, Lee, James, and a host of enthusiastic encouragers ) are not making a statement that

קרא עוד

בגרות לבתי ספר על יסודיים ערביים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשע"א, 2011 מועד הבחינה: משרד החינוך מספר השאלון: ע ב ר י ת לבתי ספר ערביים ספרות

בגרות לבתי ספר על יסודיים ערביים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשעא, 2011 מועד הבחינה: משרד החינוך מספר השאלון: ע ב ר י ת לבתי ספר ערביים ספרות בגרות לבתי ספר על יסודיים ערביים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשע"א, 2011 מועד הבחינה: משרד החינוך 014105 מספר השאלון: ע ב ר י ת לבתי ספר ערביים ספרות ב' א. משך הבחינה: שעה וחצי. יחידת לימוד אחת רק כהשלמה

קרא עוד

eriktology The Prophets Book of Isaiah [1]

eriktology The Prophets Book of Isaiah [1] eriktology The Prophets Book of Isaiah [1] [2] [3] FOREWORD It should be noted when using this workbook, that we ( Eric, Lee, James, and a host of enthusiastic encouragers ) are not making a statement

קרא עוד

Eliashiv Fraenkel Phd..pdf

Eliashiv Fraenkel Phd..pdf מ פ ג ש י ם ו ש י ח ו ת ש ל ח כ מ י ם ב ס י פ ו ר י ם ע ל ר ק ע ה ל כ ת י ב ת ל מ ו ד ה ב ב ל י ח י ב ו ר ל ש ם ק ב ל ת ה ת ו א ר ד ו ק ט ו ר ל פ י ל ו ס ו פ י ה מ א ת : א ל י ש י ב פ ר נ ק ל ה מ ח ל ק

קרא עוד

קרן מלגות לחיילים בודדים באוניברסיטת תל אביב ע"ש שון כרמלי ז"ל יוזמה של בית הספר למדע המדינה, ממשל ויחסים בינלאומיים

קרן מלגות לחיילים בודדים באוניברסיטת תל אביב עש שון כרמלי זל יוזמה של בית הספר למדע המדינה, ממשל ויחסים בינלאומיים קרן מלגות לחיילים בודדים באוניברסיטת תל אביב ע"ש שון כרמלי ז"ל יוזמה של בית הספר למדע המדינה, ממשל ויחסים בינלאומיים "החיילים הבודדים הם מופת לחברה הישראלית... החיילים הבודדים אינם לבד." רא"ל דן חלוץ,

קרא עוד

(Microsoft Word - \371\340\354\345\357 \340 \347\345\370\ doc)

(Microsoft Word - \371\340\354\345\357 \340 \347\345\370\ doc) הצעה לפתרון שאלון א, חורף 2011 נכתב ע"י עידית גולץ (מורה ורכזת עברית) וארנון דותן (מורה בלחמן). פרק א הבנה והבעה (50 נקודות).1 קהל היעד, הנמענים תפקיד הלשון העברית פן אחד היהודים בארץ מפתח להקמת חברה מלוכדת

קרא עוד

מגישה : חני חוקת תשע"ו עבור "קריאת כיוון" למטרת למידה אישית בלבד חוקת שמורות חני הזכויות שמורות הזכויות כלכל

מגישה : חני חוקת תשעו עבור קריאת כיוון למטרת למידה אישית בלבד חוקת שמורות חני הזכויות שמורות הזכויות כלכל מגישה : חני חוקת תשע"ו עבור "קריאת כיוון" למטרת למידה אישית בלבד חוקת שמורות חני הזכויות שמורות הזכויות כלכל שמגיב* עד שזז* עד מנומנם* חולמני- ץ* ר שלווה* אישיות מפריע* לא ך* א... י ש י ב ה ז מ ן ל א ח

קרא עוד

< A2F2F E6B696B E636F2E696C2FE4E7F8E3E92DE4E7E3F92DEEF9F8FA2DE5ECE5EEE32DEEF7F6E5F22E68746D6C>

< A2F2F E6B696B E636F2E696C2FE4E7F8E3E92DE4E7E3F92DEEF9F8FA2DE5ECE5EEE32DEEF7F6E5F22E68746D6C> Page 1 of 5 נתוני האמת: זינוק במספר החרדים שעובדים ומשרתים נתונים מנפצי מיתוסים שמפרסם מוסד שמואל נאמן, מראים כי חל גידול של מאות אחוזים בגיוס לצבא, לשירות האזרחי ובהשתלבות חרדים בשוק העבודה. ח"כ אורי

קרא עוד

ב"ה גבולות היחידה: במדבר י', כ"ח-ל"ו נושא היחידה: בקשת משה מיתרו, "ויהי בנסוע הארון" כותב: מוריה שטרן מספר שיעורים: 1 הסבר כללי: פסוקים אלו מתחלקים לש

בה גבולות היחידה: במדבר י', כח-לו נושא היחידה: בקשת משה מיתרו, ויהי בנסוע הארון כותב: מוריה שטרן מספר שיעורים: 1 הסבר כללי: פסוקים אלו מתחלקים לש ב"ה גבולות היחידה: במדבר י', כ"ח-ל"ו נושא היחידה: בקשת משה מיתרו, "ויהי בנסוע הארון" כותב: מוריה שטרן מספר שיעורים: 1 הסבר כללי: פסוקים אלו מתחלקים לשני חלקים: בקשת משה מיתרו, והפרשייה בתוך ה- נ' ההפוכה.

קרא עוד

הבנת סדר הדברים א פרק כ' ו י ב א ו ב נ י י ש ר א ל כ ל ה ע ד ה מ ד ב ר צ ן... מי מריבה ומות אהרן הפסוק הראשון של הפרק מכיל כפילות: בני ישראל, וכל העדה

הבנת סדר הדברים א פרק כ' ו י ב א ו ב נ י י ש ר א ל כ ל ה ע ד ה מ ד ב ר צ ן... מי מריבה ומות אהרן הפסוק הראשון של הפרק מכיל כפילות: בני ישראל, וכל העדה הבנת סדר הדברים א פרק כ' ו י ב א ו ב נ י י ש ר א ל כ ל ה ע ד ה מ ד ב ר צ ן... מי מריבה ומות אהרן הפסוק הראשון של הפרק מכיל כפילות: בני ישראל, וכל העדה. פרק זה עוסק באירועי השנה הארבעים ליציאת ישראל ממצרים,

קרא עוד

Microsoft Word - kot.doc

Microsoft Word - kot.doc החתול והשועלה לאיכר אחד היה חתול. חתול יפה אבל פראי, שעשה לו צרות רבות. חבל היה לאיכר להיפרד מהחתול, אך לא הייתה ברירה. אחרי התעלול האחרון שם אותו בשק ויצא אתו ליער. שם שחרר את החתול. יהיה מה שיהיה. אם

קרא עוד

תשרי תשע "ט September/Oktober 2018 Tischri 5779 מולד : Min. Montag 8 Uhr 17 10/18 מעריב מנחה שחרית September Eingang Ausgang So ערב ראש השנה So א ' Mo

תשרי תשע ט September/Oktober 2018 Tischri 5779 מולד : Min. Montag 8 Uhr 17 10/18 מעריב מנחה שחרית September Eingang Ausgang So ערב ראש השנה So א ' Mo תשרי תשע "ט September/Oktober 2018 Tischri 5779 מולד : Min. Montag 8 Uhr 17 10/18 מעריב מנחה שחרית September Eingang Ausgang So ערב ראש השנה So א ' Mo 10 ב ' Di 11 Mo 1 דראש השנה Di 2 דראש השנה 12 [1]

קרא עוד

ב "ה Uהכהנים הגדולים Uרשימות הכהנים הגדולים ע"פ חז"ל הדר הורן/ ישיבת "ברכת משה" מעלה אדומים הכהנים הגדולים מהקמת המשכן עד סוף בית ראשון- שיטת התוס' וה

ב ה Uהכהנים הגדולים Uרשימות הכהנים הגדולים עפ חזל הדר הורן/ ישיבת ברכת משה מעלה אדומים הכהנים הגדולים מהקמת המשכן עד סוף בית ראשון- שיטת התוס' וה ב "ה Uהכהנים הגדולים Uרשימות הכהנים הגדולים ע"פ חז"ל הדר הורן/ ישיבת "ברכת משה" מעלה אדומים הכהנים הגדולים מהקמת המשכן עד סוף בית ראשון- שיטת התוס' והמשך חכמה. הכהנים הגדולים מהקמת המשכן עד סוף בית ראשון-

קרא עוד

מערך פעולה 55 דקות מטרות: )1 )2 )3 נושא: המשימה: הגשמה משך החניך יגדיר מהי הגשמה וכיצד היא ביטוי של החלום במציאות. הפעולה החניך ישאף להגשמה בחייו. החנ

מערך פעולה 55 דקות מטרות: )1 )2 )3 נושא: המשימה: הגשמה משך החניך יגדיר מהי הגשמה וכיצד היא ביטוי של החלום במציאות. הפעולה החניך ישאף להגשמה בחייו. החנ מערך פעולה 55 דקות מטרות: )1 )2 )3 נושא: המשימה: הגשמה משך החניך יגדיר מהי הגשמה וכיצד היא ביטוי של החלום במציאות. הפעולה החניך ישאף להגשמה בחייו. החניך יבין כי הגשמה אינה משימה פשוטה והיא מחייבת גם עשייה.

קרא עוד

אחריות קבוצתית

אחריות קבוצתית אחריות קבוצתית משך הפעולה: 56 דק' מטרות: 1. החניך יכיר בסוגים ומאפיינים שונים של קבוצות ובייחודיות קבוצת ח'. 2. החניך ילמד מהי אחריות קבוצתית לעומת אחריות אישית והצורך של הקבוצה בשתיהן למען השגת מטרותיה.

קרא עוד

סימונה בחמישה משקלים משפחת גופנים חדשה בעברית הפונטיה עמוד 1 סימונה - חוברת גופן

סימונה בחמישה משקלים משפחת גופנים חדשה בעברית הפונטיה עמוד 1 סימונה - חוברת גופן סימונה בחמישה משקלים משפחת גופנים חדשה בעברית עמוד 1 דק אבגדהוזחטיכלמנסעפצקרשת 0123456789?! רגיל אבגדהוזחטיכלמנסעפצקרשת 0123456789?! בינוני אבגדהוזחטיכלמנסעפצקרשת 0123456789?! שמן אבגדהוזחטיכלמנסעפצקרשת

קרא עוד

סדר ראש השנה

סדר ראש השנה סדר ראש השנה מהו סדר ראש השנה? )רצוי לקרוא לפני כניסת החג( ראש השנה כשמו כן הוא: החג המציין את יום פתיחת השנה העברית. ראש השנה הוא גם יום הדין, שבו נקבע גורלה של האנושות כולה לשנה הקרובה. למרות האווירה

קרא עוד

דרישות המחלקה לשנת הלימודים התשע''ז ה מ ח ל ק ה ל ת ל מ ו ד ע " ש נ פ ת ל - י פ ה ה מ ג מ ה ל ת ל מ ו ד ראש המחלקה: פרופסור אמריטוס: פרופסור מן המנין:

דרישות המחלקה לשנת הלימודים התשע''ז ה מ ח ל ק ה ל ת ל מ ו ד ע  ש נ פ ת ל - י פ ה ה מ ג מ ה ל ת ל מ ו ד ראש המחלקה: פרופסור אמריטוס: פרופסור מן המנין: ה מ ח ל ק ה ל ת ל מ ו ד ע " ש נ פ ת ל - י פ ה ה מ ג מ ה ל ת ל מ ו ד ראש המחלקה: פרופסור אמריטוס: פרופסור מן המנין: פרופסור חבר: מרצה בכיר: מורה בכיר: מרצה: מורה : דואר אלקטרוני: ד''ר אהרן עמית י' ריבלין,

קרא עוד

תקנון ועדות קבלה לתואר בוגר אוניברסיטה

תקנון ועדות קבלה לתואר בוגר אוניברסיטה 1 10-02 1. מ ט ר ה: מטרת נוהל זה זה היא לקבוע את תפקידיהן של הוועדה האוניברסיטאית לענייני קבלה ושל ועדות הקבלה הפקולטיות, ואת הרכבן. פרק ראשון: הוועדה האוניברסיטאית לענייני קבלה סמכויות 2. הוועדה ותפקידיה:

קרא עוד

Charts & Pesukim for Zevachim Daf V'asa La'Par

Charts & Pesukim for Zevachim Daf V'asa La'Par א( ב( ג( ד( ה( ו( ז( ח( ט( י( כ( א( ב( ג( ד( ה( ו( ז( ח( ט( י( כ( ועשה לפר זבחים לט-מא ויקרא פרק ד פר כהן משיח ( ו י ד בּ ר י ק ו ק א ל מ שׁ ה לּ אמ ר: ( דּ בּ ר א ל בּ נ י י שׂ ר א ל ל אמ ר נ פ שׁ כּ י ת ח ט א

קרא עוד

עמוד 1 מתוך 5 יוחאי אלדור, סטטיסטיקאי סטטיסטיקה תיאורית + לוחות שכיחות בדידים/רציפים בגדול מקצוע הסטטיסטיקה נחלק ל- 2 תחומים עיקריים- סטט

עמוד 1 מתוך 5 יוחאי אלדור, סטטיסטיקאי סטטיסטיקה תיאורית + לוחות שכיחות בדידים/רציפים בגדול מקצוע הסטטיסטיקה נחלק ל- 2 תחומים עיקריים- סטט עמוד מתוך + לוחות שכיחות בדידים/רציפים בגדול מקצוע הסטטיסטיקה נחלק ל- תחומים עיקריים- וסטטיסטיקה היסקית; בסטטיסטיקה היסקית משערים השערות, משווים בין קבוצות באוכלוסיה ועוד, אך גם מ ניתן ללמוד הרבה על האוכלוסיה-

קרא עוד

הצעת חוק הבוררות (תיקון - ערעור על פסק בוררות), התשס"ז-2006

הצעת חוק הבוררות (תיקון - ערעור על פסק בוררות), התשסז-2006 א) ב) ג) ד) ס 1 הכנסת השבע-עשרה הצעת חוק של חברי הכנסת גדעון סער עמירה דותן פ// 1681/1 הצעת חוק הבוררות )תיקון- ערעור על פסק בוררות(, התשס"ז- 2008 הוספת סעיף 21 א 1. 1 בחוק הבוררות, תשכ"ח- 1968, אחרי סעיף

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation נקמתו של סבל יהושע בר יוסף התפתחות העלילה יום אחד ביקש זלמן התורכי מלמך שיעביר מהמחסן בצפת אל הכפר עין זיתים שלוש חביות ברזל, כבדות וריקות, דבר שקשה לבצע היות והדרך תלולה מאוד. למך תכנן דרך מיוחדת להוריד

קרא עוד

eriktology The Prophets Book of 1 st Kings [1]

eriktology The Prophets Book of 1 st Kings [1] eriktology The Prophets Book of 1 st Kings [1] [2] FOREWORD It should be noted when using this workbook, that we ( Eric, Lee, James, and a host of enthusiastic encouragers ) are not making a statement

קרא עוד

בארץ אחרת

בארץ אחרת בארץ אחרת כתבה טל ניצן איירה כנרת גילדר הוצאת עם עובד בע"מ 3112 על הספר זהו סיפור על ילדה שמגיעה יחד עם הוריה לעיר גדולה בארץ ארץ חדשה. הסיפור כתוב בגוף ראשון ומתאר חוויות ראשונות מן העיר הגדולה: גודלה

קרא עוד

ע( אהרן איסרס חבר מועצת העיר חולון ביתנו רח' חנקין 42, חולון פקס: (, טלפונים: (ב) דואר אלקטרוני: iswi

ע( אהרן איסרס חבר מועצת העיר חולון ביתנו רח' חנקין 42, חולון פקס: (, טלפונים: (ב) דואר אלקטרוני: iswi ע( אהרן איסרס חבר מועצת העיר חולון ביתנו רח' חנקין 42, חולון 58283 פקס: 09-8851969 (,09-8851970 09-8639464 טלפונים: (ב) 03-5041412 דואר אלקטרוני: iswima@bezeqint.net סלולרי: 050-2333122 052-3866616, 18.2.08

קרא עוד

בית הספר התיכון של הישיבה דפלטבוש ע"ש יואל ברברמן

בית הספר התיכון של הישיבה דפלטבוש עש יואל ברברמן בית הספר התיכון של הישיבה דפלטבוש ע"ש יואל ברברמן תנ"ך למתקדמים כתות ט יחסי משפחה בספר בראשית יוסף ואחיו חלק שלישי בעריכת הרב אבנר טלר שבט תשע"ב 1 2 יחידה ז': יוסף ואחיו: הפרוד )חלק א'( בראשית פרק לז א

קרא עוד

בס"ד

בסד ח ס ר ב ה פ ר ש ו ת ל צ ו ר כ י צ י ב ו ר ב מ ס ג ר ת אישור תכניות ב נ י י ן ע י ר תוכן העניינים פ ר ק נ ו ש א ע מ ו ד 2 5 8 2 6 4 מ ב ו א תקציר מנהלים.1.2 2 6 6 3. פירוט הממצאים 2 6 6 3. 1 הפרשות שטחים

קרא עוד

פרויקט שורשים דמות

פרויקט שורשים דמות פרויקט שורשים דמות בחייכם אודות דמות פרק זה בעבודת השורשים יכלול מידע אודות הדמות שנבחרה מצד ההורים. הפרק יכיל תקציר רגיל ]רשות[ או מעוצב ]רשות[, טקסט ]חובה[, תמונות ]רשות אבל ]רשות [. רצוי מאוד[, אלבום-מצגת

קרא עוד

א

א הקדימו נעשה לנשמע.רמב"ם הלכות תלמוד תורה, פרק א', הלכה ג' וחייב לשכור מלמד לבנו ללמדו, ואינו חייב ללמד בן חבירו אלא בחנם, מי שלא למדו אביו חייב ללמד את עצמו כשיכיר שנאמר ולמדתם אותם ושמרתם לעשותם, וכן

קרא עוד

הטכניון מכון טכנולוגי לישראל אלגוריתמים 1 )443432( סמסטר חורף הפקולטה למדעי המחשב תרגול 9 מסלולים קלים ביותר תרגיל APSP - 1 עד כה דנו באלגור

הטכניון מכון טכנולוגי לישראל אלגוריתמים 1 )443432( סמסטר חורף הפקולטה למדעי המחשב תרגול 9 מסלולים קלים ביותר תרגיל APSP - 1 עד כה דנו באלגור תרגול 9 מסלולים קלים ביותר תרגיל APSP - 1 עד כה דנו באלגוריתמים לפתרון בעית מסלולים קלים מציאת מסלולים קלים ביותר מצומת ביותר ממקור יחיד. כלומר, V לכל צמתי הגרף. בעיה אחרת הקשורה לבעיה זו היא בעית ה-(

קרא עוד

פעילות לגן חובה פעילות מלווה לשיר "אני נשאר אני" שכתבה דתיה בן דור העוסק בהבעת רגשות ובזהות מטרות: הילדים יבינו שלבני אדם יש רגשות שונים, לפעמים שמחים

פעילות לגן חובה פעילות מלווה לשיר אני נשאר אני שכתבה דתיה בן דור העוסק בהבעת רגשות ובזהות מטרות: הילדים יבינו שלבני אדם יש רגשות שונים, לפעמים שמחים פעילות לגן חובה פעילות מלווה לשיר "אני נשאר אני" שכתבה דתיה בן דור העוסק בהבעת רגשות ובזהות מטרות: הילדים יבינו שלבני אדם יש רגשות שונים, לפעמים שמחים ולפעמים עצובים, אבל האדם עצמו לא משתנה. הילדים יבינו

קרא עוד

פרופיל ארגוני - תדריך להכרת שירות - מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעו

פרופיל ארגוני - תדריך להכרת שירות - מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעו פרופיל ארגוני תדריך להכרת שירות מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעות פתיחה ונעילה. מספרי טלפון בשירות ובבית עובדים בכירים

קרא עוד

"צעדת השיבה הגדולה": אירועי 13 באפריל 2018

צעדת השיבה הגדולה: אירועי 13 באפריל 2018 צעדת השיבה הגדולה" :" צעדת השיבה הגדולה " : תמונת מצב, מאזן ביניים" י ו ם ש י ש י ש ל ש ר י פ ת" א י ר ו ע י 13 ב א פ ר י ל 2018 15 ב א פ ר י ל 2018 1 עיקרי תמונת המצב ביום שישי 13 ב א פ ר י ל 2018 י ו

קרא עוד

<4D F736F F D20F9E9F2E5F820F1E9EEF0E920E7ECE5F7E4>

<4D F736F F D20F9E9F2E5F820F1E9EEF0E920E7ECE5F7E4> ניב רווח פסיכומטרי 1 שיעור מבוא נושא סימני החלוקה כולל מספר מושגים שצריך להכיר כמו חלוקה לגורמים או שארית של חלוקה. בבחינה יכולות להופיע שאלות שיעסקו בנושא זה כנושא בפני עצמו, ולעתים הידע בנושא דרוש לפתרון

קרא עוד

pdf

pdf בניי נ : ב ח חמי י נו י ביב, ב בי ו ב ב חוב בניי ב ו ב מנו מ 20. מ חו נ י בנייני י ו מ ב ב בי ו 142 ו 144 ב ו טיח, מ, ו י י בי בבנייני : ו ב ני ו ו ו, ו ו י בבניי י נ. מ ב ו ב ו נ בו י ונו יט מ י י י נ

קרא עוד

Microsoft Word - ladyx.doc

Microsoft Word - ladyx.doc ליידי וטרמפ בבוקר חג המולד ג'ים נתן לאישתו יקירה מתנה מיוחדת, גור כלבים קוקר ספניאל. "הו, כמה היא נהדרת. ממש ליידי יפהפייה" קראה יקירה. וכך ליידי קיבלה את שמה. כשליידי הייתה בת שישה חדשים יקירה נתנה לה

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation מה הם הגורמים שקובעים את רמת הפעילות הכלכלית, שער הריבית, רמת המחירים ורמת התעסוקה? הפעילות המשותפת במספר שווקים: פעילות ריאלית שוק הסחורות: CIGX-M עקומת IS (r,) שיווי משק ל פעילות מונטרית שוק הכספים:

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 יעוץ פנג שואי לבית מאת: ניצה שטרויך ה. אדריכלות פנג שואי אסטרולוגיה סינית בייעוץ פנג שואי לבית יש כמה וכמה שכבות של עומק לתיקונים והפעלות לאיזון הבית ודייריו. הבסיס הוא הבגואה וכיווני שינה ישיבה נכונים

קרא עוד

Microsoft Word - possum.doc

Microsoft Word - possum.doc מר אופוסום חולה מתוך "סיפורי יער העץ החלול" מאת א.ב.פיין צייר ג'.מ. קונדה (1915) פעם אחת קרה מקרה מצער ביער העץ החלול. היה זה תורו של מר אופוסום לצאת ולשאול תרנגולת מהלול של מר אדם ובדרך הוא נפל לבאר ישנה

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation הגנה ע ל סימני מ סחר ושמ ות מתחם באינטרנט מציג: עורך דין ערן סורוקר משרד סורוקר אגמון, עורכי דין ועורכי פטנ טים eran@ip-law.co.il 1 על מה נדבר? שמות מתחם וסימני מסחר 2 3 סימני מסחר מה ו סימ ן מסחר? שימוש

קרא עוד

הצורות המשמשות כשמות כלליים למלבוש

הצורות המשמשות כשמות כלליים למלבוש 3. הצורות המשמשות כשמות כלליים למלבוש על הצורות האלה אפשר לומר שהם מציינים מלבושי אדם בכללותם )מערכות מלבושים( או מלבוש כלשהו, לא מיוחד, מקצתם אך יכולים לשמש גם כשמות של פריטי מלבוש מיוחדים )ראה גם דיון

קרא עוד

עשרה בטבת

עשרה בטבת עשרה בטבת תענית ציבור בבית הספר עשרה בטבת מורות יקרות! עם חזרתנו מחופשת חג האורים, אנו מוצאים את עצמנו כבר בפתיחת חודש טבת. חודש טבת הוא חודש של צער לעם ישראל. כל אחת מוזמנת לעיין בקטעים שמובאים בספר התודעה

קרא עוד

שיעור מס' 6 – סבולות ואפיצויות

שיעור מס' 6 – סבולות ואפיצויות שיעור מס' 6 סבולות ואפיצויות Tolerances & Fits Tolerances חלק א' - סבולות: כידוע, אין מידות בדיוק מוחלט. כאשר אנו נותנים ליצרן חלק לייצר ונותנים לו מידה כלשהי עלינו להוסיף את תחום הטעות המותרת לכל מידה

קרא עוד

ברכת האילנות מצווה מעשית לחידוש הקשר בין עם ישראל לטבע 1

ברכת האילנות מצווה מעשית לחידוש הקשר בין עם ישראל לטבע 1 ברכת האילנות מצווה מעשית לחידוש הקשר בין עם ישראל לטבע 1 תוכן עניינים "אז ירננו כל עצי יער" ברכת האילנות כמחדשת את הקשר בין העם והטבע... 4 סדר ברכת האילנות... 6 ברכות הראייה הכרה עמוקה ומתמדת בפלא הקיום...

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation עיניים נוצצות אתגר קרת תוכן העלילה זה סיפור על ילדה שאהבה, יותר מהכל, דברים נוצצים. היתה לה שמלה עם נוצצים, וגרביים עם נוצצים, נעלי בלט עם נוצצים. ובובה כושית שקראו לה כריסטי, על שם העוזרת שלהם, עם נוצצים.

קרא עוד

מצגת של PowerPoint

מצגת של PowerPoint התחדשות עירונית שער יוספטל כנס תושבים 7.12.2017 מה במפגש? התחדשות עירונית בבת ים שלבי התכנון תיאור המתחם והסביבה הצגת עקרונות התכנון עקרונות שלב היישום מילוי שאלון ודיון בקבוצות.1.2.3.4.5.6 מהי התחדשות

קרא עוד

ל: מחמוד קעדאן ברכות לבביות לרגל קבלת הדיפלומה.. מאחלים לך הצלחה בחיים ובאירוסין ושיהיה לך חיים טובים ומאושרים. ממשפחתך האהובה. יובל בנימין ל: ברכות ל

ל: מחמוד קעדאן ברכות לבביות לרגל קבלת הדיפלומה.. מאחלים לך הצלחה בחיים ובאירוסין ושיהיה לך חיים טובים ומאושרים. ממשפחתך האהובה. יובל בנימין ל: ברכות ל מחמוד קעדאן מאחלים לך הצלחה בחיים ובאירוסין ושיהיה לך חיים טובים ומאושרים. ממשפחתך האהובה. יובל בנימין ברכות לבביות לרגל קבלת הדיפלומה בהצטיינות. הרבה בהצלחה בכל, מאחלים באהבה רינת, אופיר, יעל, ודניאל.

קרא עוד

<4D F736F F D20EBFAE5F0FA20E4F4F1E9ED20F9EC20E9E5F13120FA2E646F63>

<4D F736F F D20EBFAE5F0FA20E4F4F1E9ED20F9EC20E9E5F13120FA2E646F63> כתונת הפסים של יוסף קנאת האחים בגלל סתם כותונת? רחל סיביליה בפגישתי הראשונית עם ספור יוסף וכתונת הפסים שעשה לו אביו, קשה היה לי לקבל את אפשרות קיומה של קנאה עזה כזו מצד אחיו הגדולים ממנו. אבל את הספור

קרא עוד

דף נגזרות ואינטגרלים לשאלון 608 כללים למציאת נגזרת של פונקציה: n 1. y' n x n, y הנגזרת x.1 נכפול בחזקה )נרשום אותה משמאל ל- (. x א. נחסר אחד מהחזקה. ב

דף נגזרות ואינטגרלים לשאלון 608 כללים למציאת נגזרת של פונקציה: n 1. y' n x n, y הנגזרת x.1 נכפול בחזקה )נרשום אותה משמאל ל- (. x א. נחסר אחד מהחזקה. ב דף נגזרות ואינטגרלים לשאלון 608 כללים למציאת נגזרת של פונקציה: n n n, y הנגזרת נכפול בחזקה )נרשום אותה משמאל ל- ( א נחסר אחד מהחזקה ב 7 y כאשר גוזרים כופלים בחזקה, 7 כלומר נרשום אותה משמאל ל-, ובחזקה של

קרא עוד

Microsoft Word - בעיות הסתברות 1.doc

Microsoft Word - בעיות הסתברות 1.doc תרגול בעיות הסתברות. גולן מטיל פעמים קובייה הוגנת, מה ההסתברות שבכל אחת מהפעמים יקבל תוצאה שונה? () () () הילה קוראת ספר לפני השינה פעמים בשבוע, יוני סופר כבשים לפני השינה פעמים בשבוע, מה הסיכוי שהיום

קרא עוד

בית ספר תיכון מאר אליאס- אעבלין

בית ספר תיכון  מאר אליאס- אעבלין בית ספר תיכון מאר אליאס- אעבלין עברית לבתי ספר ערביים ידע לשון וספרות א-שאלון 014204 2 יחידות לימוד קיץ 2011 הוראות לנבחן א. משך הבחינה: שעתיים וחצי מבנה השאלון ומפתח הערכה: בשאלון זה שני חלקים: חלק ראשון-ידע

קרא עוד

הלכות מגילה ופורים טעקסט 2.doc

הלכות מגילה ופורים טעקסט 2.doc יד שבט l L טו שבט המשך סימן תרפה סדר ד' פרשיות לעיל סימן קל"ז סעיף ה') (ועיין טז שבט המשך סימן תרפה סדר ד' פרשיות הגה: ואם אי אפשר להם לבוא מכל מקום יזהרו לקרותם בנגינתם ובטעמם (מצא כתוב): יז שבט הגה:

קרא עוד

סיכום האירועים בגבול רצועת עזה 21 באוקטובר 2018 ב- 17 ב א ו ק ט ו ב ר 2018 כ ל ל י ש ו ג ר ו ש ת י ר ק ט ו ת ל ע ב ר י ש ר א ל. א ח ת מ ש ת י ה ר ק ט

סיכום האירועים בגבול רצועת עזה 21 באוקטובר 2018 ב- 17 ב א ו ק ט ו ב ר 2018 כ ל ל י ש ו ג ר ו ש ת י ר ק ט ו ת ל ע ב ר י ש ר א ל. א ח ת מ ש ת י ה ר ק ט סיכום האירועים בגבול רצועת עזה 21 באוקטובר 2018 ב- 17 ב א ו ק ט ו ב ר 2018 כ ל ל י ש ו ג ר ו ש ת י ר ק ט ו ת ל ע ב ר י ש ר א ל. א ח ת מ ש ת י ה ר ק ט ו ת, ש נ ש א ו כ מ ו ת ג ד ו ל ה ש ל ח ו מ ר נ פ ץ,

קרא עוד

ש ב י ר ת ה, א ת ר ה ב י ת( ה ת נ ג ד ו ת נחרצת של הרשות הפלסטינית ל " סדנת העבודה " הכלכלית, שהאמריקאים עומדים לכנס ב ב ח ר י י ן 23 ב מ א י 2019 כ ל

ש ב י ר ת ה, א ת ר ה ב י ת( ה ת נ ג ד ו ת נחרצת של הרשות הפלסטינית ל  סדנת העבודה  הכלכלית, שהאמריקאים עומדים לכנס ב ב ח ר י י ן 23 ב מ א י 2019 כ ל ש ב י ר ת ה, א ת ר ה ב י ת( ה ת נ ג ד ו ת נחרצת של הרשות הפלסטינית ל " סדנת העבודה " הכלכלית, שהאמריקאים עומדים לכנס ב ב ח ר י י ן 23 ב מ א י 2019 כ ל ל י ל א ח ר ו נ ה הודיעו ארה " ב ו ב ח ר י י ן ע ל

קרא עוד

מפתח ענינים אות חיים והסגולה הבדוקה... פרקי תהלים מהגאון הצדיק הרב חיים קנייבסקי שליט א... פסוקים המיוחדים ללידה קלה... תפילה מיוחדת לשעת הלידה... נשמ

מפתח ענינים אות חיים והסגולה הבדוקה... פרקי תהלים מהגאון הצדיק הרב חיים קנייבסקי שליט א... פסוקים המיוחדים ללידה קלה... תפילה מיוחדת לשעת הלידה... נשמ מפתח ענינים אות חיים והסגולה הבדוקה... פרקי תהלים מהגאון הצדיק הרב חיים קנייבסקי שליט א... פסוקים המיוחדים ללידה קלה... תפילה מיוחדת לשעת הלידה... נשמת כל חי... תחינות ותפילות מיוחדים... תפילה לאישה בימי

קרא עוד

Page 9 gauche פאריס מן דא וני ה יולי 5671 נומר 51 ח דוצנט גליינה דובל פֿונט גראַפֿירט יד ליוור דוצנט ד דוצנט דידא גרושה טו ליוור דוצנט יג דו

Page 9 gauche פאריס מן דא וני ה יולי 5671 נומר 51 ח דוצנט גליינה דובל פֿונט גראַפֿירט יד ליוור דוצנט ד דוצנט דידא גרושה טו ליוור דוצנט יג דו Page 9 gauche פאריס מן דא וני ה יולי 5671 נומר 51 ח דוצנט גליינה דובל פֿונט גראַפֿירט יד ליוור דוצנט 551 57 ד דוצנט דידא גרושה טו ליוור דוצנט 76 52 יג דוצנט גליינה גימאולט אביזאהש יב ליוור 517 52 זון דוצנט

קרא עוד

בס"ד פרשת תרומה תשע"ח הרב מרדכי אלון שליט"א נערך משמיעה ע"י תלמידים סמיכות 'תרומה' ל'משפטים' - לסעודה ראשונה בלבול כרונולוגי פרשת 'תרומה' פותחת בעצם א

בסד פרשת תרומה תשעח הרב מרדכי אלון שליטא נערך משמיעה עי תלמידים סמיכות 'תרומה' ל'משפטים' - לסעודה ראשונה בלבול כרונולוגי פרשת 'תרומה' פותחת בעצם א בס"ד פרשת תרומה תשע"ח הרב מרדכי אלון שליט"א נערך משמיעה ע"י תלמידים סמיכות 'תרומה' ל'משפטים' - לסעודה ראשונה בלבול כרונולוגי פרשת 'תרומה' פותחת בעצם את חמש הפרשיות האחרונות של ספר שמות העוסקות בצדדי בניית

קרא עוד

אוניברסיטת בן-גוריון המחלקה למדעי המחשב בוחן במבנים בדידים וקומבינטוריקה פרופ' מתיא כ"ץ, ד"ר עופר נימן, ד"ר סטוארט סמית, ד"ר נתן רובין, גב'

אוניברסיטת בן-גוריון המחלקה למדעי המחשב בוחן במבנים בדידים וקומבינטוריקה פרופ' מתיא כץ, דר עופר נימן, דר סטוארט סמית, דר נתן רובין, גב' אוניברסיטת בן-גוריון המחלקה למדעי המחשב בוחן במבנים בדידים וקומבינטוריקה 0-- פרופ' מתיא כ"ץ, ד"ר עופר נימן, ד"ר סטוארט סמית, ד"ר נתן רובין, גב' יעל שטיין טל באומל, לילך חייטמן-ירושלמי, נתי פטר, ד ר סטוארט

קרא עוד

Microsoft Word - buty.doc

Microsoft Word - buty.doc ב.דרגונסקיי חתול במגפיים "בנים ובנות!" אמרה ראיסה איבנובנה "גמרתם את ברבעון בהצלחה. אני מברכת אתכם. כעת אפשר לנוח. בחופשה נעשה לנו מסיבת תחפושות. כל אחד יכול להתחפש איך ירצה, ועבור התחפושת הטובה ביותר

קרא עוד

<4D F736F F D20E9F8E5F9ECE9ED2C20F8E72720E4E2E3E5E320E4E7EEE9F9E920312C20E2F0E920E9ECE3E9ED2E646F63>

<4D F736F F D20E9F8E5F9ECE9ED2C20F8E72720E4E2E3E5E320E4E7EEE9F9E920312C20E2F0E920E9ECE3E9ED2E646F63> מהדורה 04 18.01.10 עמוד 1 מתוך 7 שם הטופס: דוח בדיקה RF מספר דוח - 20345 לכבוד מס' טופס: טה- 0103 כ"א אדר תש"ע 07 מרץ 2010 מר עמירם רותם כיכר ספרא 13 ירושלים 94141 רכז תכנון וקרינה סביבתית מר עמירם רותם

קרא עוד

שם: כיתה:

שם: כיתה: שם: כת: 2 תת דמת! ם חן ת תת כת ש", ג שן גד דמ ממש ז!( תת מכת. ק מעטת מן שת. )ם כמ, מד ת כת ש", ע ספת! תג ק תת ש ת תת גת תת כת ש": ט ח ז ד ג כת ג ט ח ז ד ג כת ש" ס ן ם מ ך כ כת ג ס ן ם מ ך כ כת ש" ת ש ק

קרא עוד

כובע קסמים מאת לאה גולדברג איורים: רינת הופר עיצוב: אבנר גלילי הוצאת ספרית פועלים 2005 על הספר כובע הקסמים הוא התגשמות חלומה של ילדה: חפץ מופלא שימלא

כובע קסמים מאת לאה גולדברג איורים: רינת הופר עיצוב: אבנר גלילי הוצאת ספרית פועלים 2005 על הספר כובע הקסמים הוא התגשמות חלומה של ילדה: חפץ מופלא שימלא כובע קסמים מאת לאה גולדברג איורים: רינת הופר עיצוב: אבנר גלילי הוצאת ספרית פועלים 2005 על הספר כובע הקסמים הוא התגשמות חלומה של ילדה: חפץ מופלא שימלא את משאלות ליבה. בעזרת כובע הקסמים הדמיוני, מגשימה הילדה

קרא עוד

תרגול 1

תרגול 1 תרגול rcsin d rcsin t d שאלה חשב את האינטגרלים המסוימים הבאים: sin cos d rcsin d sin cos d א ב ג פתרון שאלה סעיף א נציב dt sin d t cos עבור נקבל t cos cos עבור נקבל sin cos d tdt סעיף ב נפתור תחילה בעזרת

קרא עוד

מגילת סתרים

מגילת סתרים r r י f 2 *' L A הועתק והוכנס לאינטרנט &

קרא עוד

דיודה פולטת אור ניהול רכש קניינות ולוגיסטיקה

דיודה פולטת אור ניהול רכש קניינות ולוגיסטיקה דיודה פולטת אור ניהול רכש קניינות ולוגיסטיקה מחזור 64 שירה עזרא דיודה פולטת אור דיודה הינו רכיב אלקטרוני בעל שני חיבורים הפועלים כחד כיווני ומאפשר מעבר זרם חשמלי בכיוון אחד בלבד. ניתן לבצע שינוים בגוון

קרא עוד

הכוון חינוכי-רוחני להוראת סוגיות צניעות ובינו לבינה במסכת סנהדרין עורך: יונה גודמן מינהל החינוך

הכוון חינוכי-רוחני להוראת סוגיות צניעות ובינו לבינה במסכת סנהדרין עורך: יונה גודמן מינהל החינוך הכוון חינוכי-רוחני להוראת סוגיות צניעות ובינו לבינה במסכת סנהדרין עורך: יונה גודמן מינהל החינוך ונקדשתי... הכוון חינוכי-רוחני להוראת נושאים של צניעות ובינו לבינה פלטי בן ליש ומיכל - סנהדרין יט, ע"ב - הרב

קרא עוד

1 הקדמה דפי עבודה בנושא שבת: ל"ט אבות מלאכה. מיועד לתלמידי חטיבה ותיכון. חומרי עזר נוספים, וכן תשובון לקובץ זה, ניתן לקבל ללא עלות בפניה למחבר - "חמדת

1 הקדמה דפי עבודה בנושא שבת: לט אבות מלאכה. מיועד לתלמידי חטיבה ותיכון. חומרי עזר נוספים, וכן תשובון לקובץ זה, ניתן לקבל ללא עלות בפניה למחבר - חמדת 1 הקדמה ל"ט אבות מלאכה המושג " מ ל א כ ה " ב ש ב ת המקור הראשון בתורה לאיסור מלאכה בשבת הוא פסוק בעשרת הדברות - ו יו ם ה ש ב יע י ש ב ת ל ה' א ל ה יך ל א ת ע ש ה כ ל מ ל אכ ה יך. א ת ה ו ב נ ך ו ב ת ך

קרא עוד

בס"ד

בסד הוראות חוק ב נ ו ש א ב י ק ו ר ת ב ע י ר י י ה להלן הסעיפים בפקודת העיריות המתייחסים לתפקידי המבקר ולעבודת הביקורת. ב י ק ו ר ת. ו ע ד ה ל ע נ י י נ י תיקון : התשל ט, התש ן, התשנ ח, התשס ב 4 9 ה מ ו ע

קרא עוד

(Microsoft Word - \372\342\345\341\372 \344\362\345\372\370\351\355 3[1].doc)

(Microsoft Word - \372\342\345\341\372 \344\362\345\372\370\351\355 3[1].doc) בג"צ 3368/10 בג"צ 4057/10 בבית המשפט העליון בירושלים בשבתו כבית משפט גבוה לצדק משרד האסירים הפלסטיני ואח' ע"י ב"כ עו"ד סמדר בן-נתן העותרים בבג"צ 3368/10 - נגד- שר הביטחון ואח' ע"י מחלקת הבג"צים, פרקליטות

קרא עוד

ר"ה

רה קונטרס תורני השקפתי בעניין שבת ומועדים מעובד ע"פ שיחותיו של הרב י. יעקובסון שליט"א ת"ח ואיש חנוך ותיק נערך ע"י קריית ספר -------------------------------- --- מהדורת ביקורת --------------------------------

קרא עוד

טעימה מסדנת 4 החלקים: קסמים מדהימים 3 מייסד בית הספר: יוני לחמי פלאפון:

טעימה מסדנת 4 החלקים: קסמים מדהימים 3 מייסד בית הספר: יוני לחמי פלאפון: טעימה מסדנת 4 החלקים: קסמים מדהימים 3 מייסד בית הספר: יוני לחמי פלאפון: 454-1288476 פתיחה שלום מתעניין בקסמים! שמי יוני לחמי. אני קוסם מקצועי מעל 11 שנים. לפני 9 שנים התחלתי ללמד קסמים ומאז לימדתי מעל

קרא עוד

כיצד כותבים דוח אבחון פסיכולוגי

כיצד כותבים דוח אבחון פסיכולוגי דגשים לכתיבת דו"ח אבחון פסיכולוגי ד"ר יונתן הנדלזלץ מזל טוב, הסתיים תהליך ניתוח החומר הגולמי של המבחנים. לאחר שהעלנו את כל ההיפותזות, גיבשנו עמדה ודעה על אישיותו של האדם שעומד לפנינו, הגיעה השעה להעלות

קרא עוד

עבודת סיום - מוזיטק

עבודת סיום - מוזיטק יולי 2007 בס"ד עבודת סיום מוזיטק מגישה: הדר חדד שנה ב'. יחידת לימוד: סתיו נושא: מאפייני הסתיו תת נושא: חילזון-העבודה מתבססת על השיר עמיר. "חילזון"/אנדה הנושא א. פעילויות באחריות הגננת לימוד נושא הסתיו

קרא עוד

Microsoft Word - PLO Charter doc

Microsoft Word - PLO Charter doc [מתוך "האמנה הפלסטינית ומשמעותה" מאת פרופ' יהושע הרכבי, ירושלים, פברואר 1971] שם האמנה האמנה הפלסטינית 1968 אמנה זו תיקרא "האמנה הלאומית הפלסטינית" (אלמית'אק אלווטני אלפלסטיני). סעיף ראשון: פלסטין היא

קרא עוד

מ א ר ג נ י 1 ב א ת ו נ ה, 10 ב מ א י 2018 אירועי " צעדת השיבה הגדולה", הצפויים להגיע לשיאם ב- 14 וב- 15 במאי, יכללו להערכתנו ניסיונות פריצה המונית לש

מ א ר ג נ י 1 ב א ת ו נ ה, 10 ב מ א י 2018 אירועי  צעדת השיבה הגדולה, הצפויים להגיע לשיאם ב- 14 וב- 15 במאי, יכללו להערכתנו ניסיונות פריצה המונית לש מ א ר ג נ י 1 ב א ת ו נ ה, 10 ב מ א י 2018 אירועי " צעדת השיבה הגדולה", הצפויים להגיע לשיאם ב- 14 וב- 15 במאי, יכללו להערכתנו ניסיונות פריצה המונית לשטח ישראל, מלויים במעשי אלימות ויתכן גם טרור במינון

קרא עוד

Microsoft Word - solutions.doc

Microsoft Word - solutions.doc תחרות גיליס 009-00 הרי פוטר הגיע לחנות הדובשנרייה בהוגסמיד. הוא מגלה, שהכסף שלו מספיק בדיוק ל- סוכריות קוסמים ול- 5 קרפדות שוקולד, או בדיוק ל- 0 קרפדות שוקולד ול- 0 נשיקות מנטה, או בדיוק ל- 45 נשיקות מנטה

קרא עוד

" יר מעלו כו' יינו כחולמים בי ור ענין חלומו ע"פ חסי ו פר וי ב נ ליון ע"ב נ חמ לפים בע מ ו בעים ו לברי www.otzerhachassidus.com mp3 player uphill marketing 718.722.7333 MP3/USB " יר מעלו כו' יינו כחולמים

קרא עוד

האגף לתכנון אסטרטגי טלפון: פקס: פברואר 2017 יום רביעי כ"ו שבט תשע"ז לקט נתונים ליום המשפחה 2016 בפתח תקווה נכון לתאריך 01/01/

האגף לתכנון אסטרטגי טלפון: פקס: פברואר 2017 יום רביעי כו שבט תשעז לקט נתונים ליום המשפחה 2016 בפתח תקווה נכון לתאריך 01/01/ פברואר 0 יום רביעי כ"ו שבט תשע"ז לקט נתונים ליום המשפחה 06 בפתח תקווה נכון לתאריך 0/0/0 בפתח תקווה יש,868 תושבים. התפלגות התושבים בעיר לפי מגדר מגדר סך אחוז 4% % 00% 066 868 זכר נקבה התפלגות התושבים בעיר

קרא עוד

שלחן ערוך או"ח ח"ד

שלחן ערוך אוח חד תת זת ע ק וד ו ךו קל וד ל ו תו תוד ו לת ק דו ל ק ל וד על ל ק וד ו לוע ו וד ל וו ק צצ ו תע ת ת ו ד ל ך ע ק ק ץע וצע לד ו ל ל ךכלו ךצ זל דו דכ ע כו ד צוו צצקל צצק תל ת ףעל ו ו לו ךצו זל דו ד ע ו תת ךותל

קרא עוד

Microsoft Word - תדריך למורה - חוברת 1 - צורה וצבע - סעיפים 1-20.doc

Microsoft Word - תדריך למורה - חוברת 1 - צורה וצבע - סעיפים 1-20.doc תדריך למורה - צורה וצבע - מתחילים 1 קיץ תשע"א, 2011 נטע - נוער לטובת העברית פנימי לא להפצה סעיף 1. דבר העורך קטע האזנה אודות דבר העורך הסעיף דבר העורך מציג את הנושאים העיקריים בחוברת. בחוברת צורה וצבע

קרא עוד

Microsoft Word - tik latalmid-final

Microsoft Word - tik latalmid-final רשימת המשימות במבדק טבלת מעקב מס ' המשימה שם המשימה עמוד העברה ראשונה תאריך עבר/לא עבר העברה שנייה תאריך עבר/לא עבר 3 1 קריאת שמות אותיות 7 2 קריאת צלילי אותיות 10 קריאת צירופים של עיצורים ותנועות 3 4

קרא עוד