רחל חכלילי פרופסור רחל חכלילי, מרצה בחוג לארכיאולוגיה וחוקרת בכירה במכון לארכיאולוגיה ע"ש זינמן באוניברסיטת חיפה, נפטרה בראשית שנת פוע

גודל: px
התחל להופיע מהדף:

Download "רחל חכלילי פרופסור רחל חכלילי, מרצה בחוג לארכיאולוגיה וחוקרת בכירה במכון לארכיאולוגיה ע"ש זינמן באוניברסיטת חיפה, נפטרה בראשית שנת פוע"

תמליל

1

2

3

4 רחל חכלילי פרופסור רחל חכלילי, מרצה בחוג לארכיאולוגיה וחוקרת בכירה במכון לארכיאולוגיה ע"ש זינמן באוניברסיטת חיפה, נפטרה בראשית שנת פועלה המדעי התמקד בחקר התרבות היהודית בעת העתיקה, ובמיוחד בפרק הזמן שבין המאות הראשונה והשביעית לספירה. ראויה לציון תרומתה המדעית בניתוח מעמיק של הממצא האמנותי ובהתחקות אחר משמעותו הסמלית; אלה עברו כחוט השני במחקריה לאורך שישה עשורים של עשייה ענפה. ראשית לימודיה האקדמיים באוניברסיטה העברית, בה השלימה את התואר הראשון בארכיאולוגיה והיסטוריה של עם ישראל בשנת 1962, את התואר השני בארכיאולוגיה בשנת 1965 ואת התואר השלישי בשנת 1971, בנושא: "עיטור וארכיטקטורה סקרלית במזרח ההלניסטי-רומי". רחל היתה בין תלמידיו הבולטים של פרופסור מיכאל אבי-יונה, ממנחילי הלימודים הקלאסיים בארץ ישראל. בשנים השתלמה כמלגאית באוניברסיטת קולומביה ובמוזיאון היהודי בניו-יורק, ושנה נוספת באוניברסיטת אוקספורד. בין השנים 1973 ו אצרה שלוש תערוכות במוזיאון ישראל יחד עם רבקה מרחב. לשורות החוג והמכון לארכיאולוגיה באוניברסיטת חיפה הצטרפה רחל בשנת 1984, לאחר שמונה שנות הוראה באוניברסיטת תל אביב. ההוראה האקדמית הייתה קרובה לליבה ובמסגרת תפקידה כראש החוג יזמה באופן תדיר פיתוח אפיקים חדשים של הוראה ומחקר. עבודת השדה שלה כללה את סקר בית הקברות היהודי מתקופת בית שני ביריחו וחפירתו בשנים ; את חפירות היישוב ובית הכנסת הקדום של קצרין בשנים , בשיתוף אן קילברו וצבי מעוז; ואת חפירת חורבת קציון שבגליל העליון, עם אן קילברו, בשנים פירות עבודתה המחקרית העשירה הוצגו בסדרה של מאמרים, קטלוגים, וכנסים בינלאומיים. שבעת הספרים המדעיים שכתבה משקפים נאמנה את המתודה המחקרית בה נקטה לשם הבנה מעמיקה יותר של האדריכלות, האמנות והאמונות של הקהילה היהודית ברחבי ארץ ישראל הקדומה ובתפוצות. מתודה מחקרית זו שיצרה ממשק בין ארכיאולוגיה, אמנות ומורשת תרבותית באה לידי ביטוי למן ספרה הראשון משנת :1988 Israel,Ancient Jewish Art and Archaeology in the Land of כמו גם בשלל ספריה האחרים Ancient Jewish Art and Archaeology in the Diaspora שיצא לאור בשנת,1998 Ancient Synagogues Archaeology and Art: New Discoveries and Current Research שראה אור ב-,2013 The Menorah, the Seven Armed Candelabrum: Origin, Form and Significance משנת 2001, Jewish Funerary Custom, Practices and Rites in the Second Temple Period שיצא לאור בשנת,2005 Ancient Mosaic Pavement: Themes, Issues and Trends משנת,2009 ועד ספרה האחרון משנת 2018.The Menoraha: Evolving into the Most Important Jewish Symbols ראוי לציון כי פעילותה כללה לא רק מחקר וכתיבה אקדמית גרידא, אלא גם מאמץ ניכר לחיבור בין פירות הפעילות האקדמית לקהל הרחב. רחל היתה בין מקימי התוכנית ללימודי מוזיאולוגיה ואצרה תערוכות בארץ ובעולם. דוגמה אופיינית לרוח זו ניתן לראות גם בכנסים שנמנתה עם מארגניהם, כגון הכנס משנת 1993 "לפענח את העבר: הצגת אתרים ארכיאולוגיים לקהל". הביטוי המוחשי ביותר לחשיבות הפן הזה בעיניה היה בכך שקיבלה על עצמה את ניהול מוזיאון ראובן ועידית הכט, את גיבוש הקונספט הויזואלי והתוכני של התצוגה בו, ואת ייסוד כתב העת "מכמנים" ועריכתו אלה מהווים עד היום במה להנחלת חקר העבר באקדמיה ומחוצה לה. עוד ראוי לציון פועלה לקידום נשים באקדמיה. במחקריה על שרידי התרבות החומרית הקדומה, הטביעה רחל חותם ייחודי בעל ערך רב. יהי זכרה ברוך.

5

6

7

8 מה למדתי על החברה היהודית של ימי הבית השני )התקופה הרומית הקדומה( מחפירותי בירושלים? רוני רייך כשהתחלתי את לימודי בחוג לארכיאולוגיה בירושלים, באוקטובר 1965, הייתה העיר העתיקה של ירושלים מעבר להישג יד, אבל היה בחוג מורה אחד הפרופ' מיכאל אבי-יונה שלימד על עתיקותיה. יתר על כן, באותם ימים ממש הוא עסק בהקמת המודל של ירושלים בימי הבית השני )מודל "הולילנד"(. ספר הלימוד היחיד בעברית שהיה בידינו "קדמוניות ארצנו" היה משותף לו ולשמואל ייבין. בית המגורים בתקופות הקלאסיות )הלניסטית עד ביזאנטית( החזיק בספר זה שלושה עמודים בלבד ) (. בחיבור הגדול שערך "ספר ירושלים", בית המגורים וחיי היום-יום של החברה היהודית בו ובסביבתו כלל אינם נזכרים. מאז עברו הרבה מאוד חרסים למיון בין אצבעותי. יכולתי לתרום לחקר התקופה הזו שני מחקרים גדולים והם: 'מקוואות טהרה', ו'משקולות אבן', ועוד מספר מחקרים קטנים ובהם: 'אשפת העיר' )יחד עם גיא בר- עוז ורם בוכניק(, 'כלי אבן ונפחם', 'תנורים וכירות', 'פלכי טוויה', סוגיות בחקר הר הבית ההרודיאני, ועוד. בחברה היהודית מפרק הזמן שלמן עליית בית חשמונאי לשלטון ואילך התגברה מאוד האדיקות הדתית. הכרה דתית עמוקה זו נבעה מן האמונה באל יחיד, הוא אלוהי ישראל, שהותר לקיים עבורו מקום פולחן יחיד, הוא המקדש בירושלים. עובדה זו פתחה את תופעת העלייה לרגל ההמונית, ובזיקה לכך פותחה דוקטרינה דתית מסועפת, היא תורת הטומאה והטוהרה. כל האספקטים האלה, ואחרים, שהיו ידועים מן הספרות ההיסטורית הקדומה ומן הספרות הרבנית, מצאו ביסוס ואפיון בממצא הארכיאולוגי. אני מעז לקבוע שלאחר חמישים שנות מחקר, שלי ושל חוקרים רבים אחרים, החברה היהודית שבה מדובר היא הקבוצה האנושית הידועה ביותר מבין כל הקבוצות שהתקיימו בארץ-ישראל לדורותיה.

9 ביולי גילויים מפתיעים בעונת החפירות של שנת 2019 בסוסיתא מיכאל איזנברג וארלטה קובלבסקה נערכה עונת החפירות העשרים בסוסיתא שממזרח לכנרת מטעם המכון לארכיאולוגיה שבאוניברסיטת חיפה, בראשותם של מיכאל איזנברג וארלטה קובלבסקה. בעונה זו נחפרו מאוזוליאה בנקרופוליס האוכף, השער המונומנטאלי והבריכה שלצידו, תיאטרון האוכף, קרדו רומי, הפורום ו"הכנסייה השרופה". ההרצאה תתמקד רק בשני השטחים האחרונים. שטח של שני ריבועי חפירה נפתח ברחבת הפורום באזור בו הריצוף נשדד בעת העתיקה. חפירה זו הינה ביוזמה ומימון של רט"ג כחלק מפעילות הפיתוח בגן לאומי סוסיתא, וכשלב מקדים להשלמת ריצוף אריחי הבזלת של רחבת הפורום. החפירה, בניהולה של נינה קוסקנן, סיפקה מסגרת כרונולוגית חיונית לתארוך מדויק יותר של רחבת הפורום הרומית והשלבים שקדמו לה. הגילוי החשוב מכל, לו ייחלנו, היה איתורה של רחבה קדומה יותר בת התקופה ההלניסטית ונדמה כי לפנינו שני מפלסי רצפות השייכים לאגורה. מפלסים אלו מכילים ממצא הלניסטי מובהק בן סוף המאה הג'-מאה ב' לפנה"ס ומכילים חומר קראמי עשיר, בעיקר כלי שולחן ויבוא, שהיו כה חסרים עד כה בממצא החומרי בעיר )עיבוד הממצא הקראמי נעשה בידי נופר שמיר(. גילויה של אגורה הינו נדיר ביותר באזורנו ויסייע להשלים את תכניתה העירונית של סוסיתא מיד משלבי ייסודה בראשית המאה הב' לפנה"ס וישפוך אור על שלב קדום זה בערי הדקפוליס הנוספות. בתום למעלה מעשור החלטנו לשוב ולחשוף את הכנסייה הדרום-מערבית, המכונה "הכנסייה השרופה". השנה ביקשנו לחשוף את יתרת שטיח הפסיפס ולעגן את תיארוך חורבנה ושריפתה של הכנסייה, שאירע אחד משני נוקשנים מברונזה בדמות אריות שואגים שנתגלו בפתחה המרכזי של הכנסייה השרופה כנראה במהלך הכיבוש הסאסאני של ראשית המאה הז' לספירה. במהלך העונה )השטח נוהל בידי ג'סיקה רנטז( נחשף רובו המוחלט של פנים אולם הכנסייה ושטיח הפסיפס שעיטר אותו, במידות של 15x10 מ'. הכנסייה ממוקמת במבנן הדרום- מערבי ביותר של סוסיתא, הרחק מן המרכז העירוני, ומצטיינת בתצפית מעולה על כלל הכנרת ופועלו של ישוע. זו ודאי אחת מן הכנסיות הפשוטות בעיר, אך השתמרותו יוצאת הדופן של הפסיפס גדוש העיטורים, שתי כתובות וממצאים משכבת השריפה היוו הפתעה נעימה ויוצגו לקהל לראשונה במהלך ההרצאה.

10 חזון הפרחת השממה בנגב 1500 שנים לפני בן גוריון: מה אנחנו יכולים ללמוד מהצמיחה והחורבן של החברה החקלאית של הנגב הביזנטי גיא בר-עוז, יותם טפר האתרים שבטה, חלוצה, וניצנה שבצפון הנגב והשרידים של חלקות ומתקנים חקלאיים בקרבתם משמרים עדות לחקלאות אינטנסיבית עתיקה בשולי המדבר בתקופה הביזנטית (המאה הרביעית עד המאה השביעית לספירה(. בתקופה זו ראה הנגב תנופת התיישבות ופיתוח של העורף החקלאי בהיקפים שלא נראו בו קודם ולא יראו בו שוב עד יישובו של הנגב בעידן המודרני. שרידים של סכרים, בורות מים, חלקות ומתקנים חקלאיים, יחד עם שפע גתות היין בקרבת היישובים וגודלן, מעידים על חשיבות החקלאות וממחישים את עקרונות הקיימות שאפיינו את תושבי הנגב בעת העתיקה ועל חשיבות גידול הגפן לכלכלה המקומית. מזה מספר שנים אנו מובילים בנגב פרויקט ארכיאולוגי, ביולוגי וסביבתי רחב-היקף וראשון מסוגו שמטרתו לחקור לעומקם את התהליכים שהביאו לצמיחה והחורבן של החברה הביזנטית בנגב. בגישתו החדשנית הפרויקט בוחן ברמת דיוק פרטנית וגבוהה את מגוון התהליכים החברתיים-כלכליים שהתרחשו במרחב החקלאי של היישובים. תוצאות מחקרנו מצביעות על הגורמים שיכולים היו להביא לקריסתה של חברה חקלאית-יצרנית בספר המדבר בעת העתיקה ועל דרכי ההתמודדות עם אתגרים בעתות משבר. כמו כן, הן חושפות את פוטנציאל התושייה הטכנולוגית האנושית מול מגבלותיה, ומעלות תובנות חדשות בנוגע להבטחה הגלומה בעתיד פיתוח הנגב תוך השמה של פרנסות חקלאיות מסורתיות בספר המדבר בשילוב של שיטות עתיקות ומודרניות. הטרואר )Terroir( ההיסטורי של הנגב הביזנטי. תמונה עליונה: מבט על בקעת קרחה הצופה לשבטה תמונה תחתונה: כרם רמון, רמת נגב

11 הון, שלטון, עולם תחתון: עונת החפירות השישית בבית שערים עדי ארליך בעונת החפירות השישית של בית שערים המשיכה להיחשף העיר ששגשגה בעיקר מהתקופות ההלניסטית ועד ראשית התקופה הביזנטית. מהחפירות עולה כי בתקופה ההלניסטית האתר השתייך לפניקיה מבחינת תרבותו החומרית. במהלך תקופה זו נבנתה מצודה בפסגת הגבעה, ובתקופה הרומית הקדומה היא הפכה לאחוזתה של ברניקי המלכה. בית שערים פרחה כעיר יהודית, מקום מושב הסנהדרין והנשיאות, במהלך התקופה הרומית. העיר היתה מתוכננת ובה מבני ציבור כדוגמת בית כנסת, בזיליקה ובית מרחץ ששרידיו החלו להתגלות העונה. דומה כי מגוריהם של עשירים באתר כמתועד במקורות ההיסטוריים, כמו גם בית הקברות היוקרתי, תרמו למעמדו הכלכלי-חברתי הגבוה של היישוב. לאחר משבר באמצע המאה הרביעית לספירה העיר התאוששה אך במהלך המאה החמישית היא דעכה והיישוב חדל בה למשך מאות רבות של שנים. בנוסף לרצף התקופות לעיל, יש שרידים גם מתקופת הברזל ב' ומהתקופה הממלוכית ועד ימינו אנו. מסלע הקירטון הרך שבאתר אפשר חציבת חללים תת קרקעיים רבים לאורך התקופות ולשימושים רבים, ואכן העולם התחתון של בית שערים הינו צפוף מאוד. החללים כוללים בורות אחסון קדומים )ברזליים או הלניסטיים(, מחילות מסתור ככל הנראה מימי מרד בר כוכבא, ומתקני מים שונים ומגוונים מאגרים, בורות פעמוניים, ועוד. המגוון הגדול יוצא דופן בריכוזו באתר אחד, ויתכן שהוא מעיד על תקופות שונות בחיי האתר. מחילת המסתור בשטח D, בבית שערים. צילום: משלחת החפירה העונה האחרונה התאפיינה בריבוי ממצא קטן שהתגלה בקונטקסטים חתומים, כדוגמת מכלולים קרמיים, עשרות רבות של מטבעות במפולות ומרצפות, ממצא המאפיין חיי יומיום ופנאי. ניתוח המכלולים יאפשר ללמוד על חיי היומיום בגליל היהודי בתקופות הרומית והביזנטית, ולענות על שאלות שנמצאות בחזית המחקר היום לגבי גורלו של הגליל בכלל והגליל היהודי בפרט בתקופה הביזנטית.

12 חידושים בחפירות מג'דוליה ותרומתם להבנת המרחב הכפרי בגולן בתקופה הרומית מיכאל אזבנד ישנן שאלות ארכאולוגיות והיסטוריות רבות הנוגעות ליישוב הכפרי בגולן בתקופה הרומית. שאלות אלו מתמקדות במגוון נושאים הקשורים להיסטוריה היישובית ונטישה של כפרים בסוף התקופה הרומית, זיהוי אתני של תושבי הכפרים השונים, ענפי כלכלה עיקריים, יחסי עיר וכפר, קשרים חברתיים וכלכלים והיעדרם של מבני ציבור במרחב הכפרי במאות השנייה והשלישית לספירה. אולם, בעוד סקרים רבים נערכו בגולן, בוצעו רק מעט חפירות המתמקדות במרחב הכפרי בתקופה זו. בשל היעדרם של המקורות ההיסטוריים הנוגעים לאזור בתקופה הנדונה, ובמיוחד לאחר המרד הגדול בשנת 67 לסה"נ, יש חשיבות רבה לחקור נושאים אלו מתוך הממצא הארכאולוגי העולה מן החפירות במרחב הכפרי. בהרצאה ידונו חלק מתוצאות העונה האחרונה בקיץ 2019, שמתייחסות לשאלות מחקריות התורמות להבנת המרחב הכפרי בגולן. נתייחס לחידושים שעלו מתוך חפירת בית הכנסת וסקר הפריטים האדריכלים מחוץ למבנה. בבית הכנסת ניתן לזהות שלבי בנייה ושינויים שנערכו בו במהלך התקופה הרומית, כגון תוספת של פסיפס צבעוני וגג רעפים. פסיפס שהתגלה העונה בדרום המבנה יוצג גם כן. נקודת מפתח בה נדון היא כיצד חפירת בית כנסת זה מסייעת להבנת היעדרם לכאורה של מבני ציבור בכפרים בגולן במאות השניה והשלישית לספירה. במקביל, נדון גם בשרידי בית הבד המפוזרים בכפר ובמבני מגורים שנחשפו בצפון האתר על המדרון שננטש בסוף התקופה הרומית. באלה האחרונים התגלו ממצאים הקשורים לחיי יום יום כמו אבן ריחיים, אבני פלך, סטיילוס, עצמות בעלי חיים, נרות, כלי בישול ואחסון, זכוכית ומטבעות. פסיפס בדרום בית הכנסת )צילום שוקי אפל(. מבנה מגורים בצפון האתר )צילום שוקי אפל(

13 שלבי הרס מבצר מונפורט לאור החפירות הארכיאולוגיות בשנים רביע חמיסה בשנת 1220 המסדר הטבטוני קנה שטחים נרחבים בגליל המערבי ומיד לאחר מכן, בשנת 1226, החל בבנית מבצר מונפורט הממוקם על שלוחת הר מעל נחל כזיב. המבצר מוקם בנוף בנקודה היוצרת הגנה טבעית מצפון, דרום ומערב על ידי נחלים עמוקים ומדרונות תלולים, ומהצד המזרחי הפונה לשלוחה, הוא מוגן על ידי שני חפירים שמנתקים אותו מההר. מונפורט היה המבצר הראשי והחשוב ביותר לטבטונים במזרח הלטיני ושימש כמרכז ניהול לשטח רחב ידיים בגליל המערבי. המקורות ההיסטוריים מעידים שהמבצר הותקף רק פעמיים על ידי המוסלמים, בפעם הראשונה בשנת 1266 ובפעם השניה בשנת המצור הראשון נוהל על ידי שני אמירים שנשלחו על ידי הסולטן ביברס הממלוכי, אך לא במטרה לכבוש אותו, אלא כחלק ממבצע לכיבוש מבצר צפת. לכן, מצור זה לא זכה לתיעוד משמעותי על ידי ההיסטוריונים בני התקופה והידע שלנו לגביו הינו מזערי ביותר. המצב שונה לגבי המצור והכיבוש של שנת 1271, כאשר ביברס הגיע בראש צבאו וכבש את המבצר והרסו. הטקסטים במקרה האחרון מביאים תיאור מפורט של המצור, הכיבוש ושלבי ההרס השלובים בכך. החפירות הארכיאולוגיות שביצענו במבצר מאז שנת 2011, מעידות על שני שלבי הרס ברורים, שניתן ליחסם לשני ארועי מצור. בכך, למעשה, החפירות חשפו את שרידי ההרס העצום המתואר במקורות המיוחס לביברס ומופיע במקורות השונים באופן נרחב, אך גם שלב הרס קדום יותר שלו רק אזכור קל במקורות. חשיפת שלבי ההרס במונפורט, עונות

14 ההיסטוריה חוזרת - קיר ים בן 7000 שנה, העדות הקדומה בעולם למיגון יישוב חוף מפני עליית מפלס הים אהוד גלילי, ג'ונתן בנג'מין, ג'ון מקרת'י, ורד אשד, ליאורה קולסקה הורביץ galilish@netvision.net.il; lix1000@gmail.com; veshed@gmail.com מחקרים ארכיאולוגיים תת-ימיים בחוף הכרמל חשפו שרידי יישובים מוצפים מהתקופה הניאוליתית הקדם קיראמית והניאוליתית הקיראמית. ביישוב המוצף תל חרייז, ליד קיבוץ החותרים, נחשפו מבנים, מתקנים, עצמות בעלי חיים, קבורות אדם וכלי אבן וחרס השייכים לשלהי התקופה הניאוליתית הקיראמית, תרבות ואדי רבה. לאחרונה התגלה באתר זה מבנה יוצא דופן באורך כ 100 מטרים, בעומק 3.5 מטרים ובמרחק כ 80 מטרים מקו החוף. המבנה, העשוי מבולדרים שגודלם מגיע למטר המסודרים בטור במקביל לקו החוף, נבנה בחלקו המערבי של האתר ונראה כי בוניו ביקשו לצור הפרדה בין היישוב לבין החוף. האבנים מהם בנוי המבנה, שמשקלן מגיע לטונה ויותר, הובאו לאתר תוך הפעלת אמצעים מורכבים ושיתוף פעולה ונראה כי בניית הקיר הייתה פרויקט קהילתי. על פי מאפייני הקיר, מיקומו וממדי האבנים, נראה כי הוא נבנה על מנת להגן על היישוב החופי מפני כוחות ההרס של הים באזור שטף הגלים. המחקרים העוסקים בשינויים בגובה פני הים בחוף הכרמל מלמדים שבמהלך תקופת הקיום של הכפר עלה מפלס הים בכ 70 ס"מ בתוך כמאה שנה. עליית מפלס הים הגדילה את תדירות הנזקים שנגרמו ליישוב על ידי סערות החורף ואילצה את תושביו לבנות קיר מגן. עליית מפלס נוספת שחלה לאחר מכן, אילצה את התושבים לנטוש את הכפר שהוצף. עלייה במפלס הים העולמי כתוצאה מהתחממות כדור הארץ, כפי שחוזים חלק מהחוקרים בימינו, תאלץ את תושבי החופים להתמודד עם בעיות דומות לאלו שעמדו בפני התושבים הניאוליתיים בחוף הכרמל. הם יאלצו לבחור בין המשך מיגונם של יישובים ותשתיות, כל עוד הדבר אפשרי וכדאי, לבין נטישתם. קיר המגן שהתגלה באתר תל חרייז הנו העדות הקדומה בעולם להגנת חופים, שידועה עד כה. שחזור מוצע של הכפר הניאוליתי וקיר הים שנבנה על מנת להגן עליו מפני עליית מפלס הים.

15 מה מספרות לנו שיני הצבוע הנקוד מתקופת האבן על העדפות התזונה שלו, ומה משמעותן ליחסי האדם והצבוע? מאיר אורבך צבועים ובני אדם הם שוכני המערות המרכזיים בתקופת האבן בישראל. הם חולקים מספר תכונות משותפות: טורפי על חברתיים, שוכני מערות ואספני עצמות. בנוסף, העדפת המזון שלהם, ציד פרסתנים בינונים הפכה את הנישה שלהם לדומה מאוד. יתכן וזו גרמה לתחרות ביניהם ולשינוי הדיאטה של האדם. בחינת שינויי גודל וצורה של עצמות ושיני הצבועים יכולה להצביע על אדפטציות שונות ולסייע בהבנת סוגיה מורכבת זו. שרידי עצמות נפוצים בהרבה במאורות צבועים מתקופת האבן מאשר במאורות צבועים מודרניות באפריקה. הוצע שהסיבה לך היא שהצבוע המודרני הינו יותר צייד מאשר הצבוע הפלייסטוקני, ובמילים אחרות, מנהגי הציד שלו השתנו באופן מאוחר יחסית. כיום, מתבסס הצבוע הנקוד בעיקר על ציד ולא על אכילת נבלות. שאלה מרכזית במחקר היא מתי חל שינוי זה. שאלה זו מרתקת לא רק מפני שהיא יכולה לשפוך אור על האקולוגיה של אוכלוסיה נכחדת, אלא נושאת חשיבות בנוגע לאבולוציה של האדם. שינויים בשיניים הן סמן מצוין לשינויים בדיאטה. ביורן קורטן במחקרו מ על הטורפים במערות ארץ ישראל הבחין בשינויים קלים ביחס שבין השיניים הקדמיות לאחוריות בין הצבוע הנקוד האירופאי והישראלי בתקופת האבן. השינויים הללו יכולים להצביע על התאמות בתזונה בין ציד לאכילת נבלות. חפירות חדשות במספר מערות בעשור האחרון הניבו שרידי צבועים רבים. מדידות של שיני הצבועים מחפירות אלו מאפשרות לנו לבחון את והאפריקאי והאם ההבדלים נובעים משינויי היפותזת קורטן. מה היחס שבין הצבוע האירופי, הישראלי אקלים או מאדפטציות ללחצים אחרים? ובמקביל, הדיאטה של הצבוע הנקוד בפרהיסטוריה מלמדת אותנו על מתחריו הגדולים, בני האדם הפליאוליתיים? מה לסת עליונה של צבוע נקוד עם השיניים הקדם טוחנות הרביעית והשלישית ממערת גאולה בכרמל )כ- 100 אלף שנים לפני זמננו( צילום: קלרה עמית. ניב של צבוע נקוד ממערת מנות בגליל )33-46 אלפי שנים לפני זמננו( צילום: קלרה עמית. Kurten, B., The Carnivora of the Palestine Caves. Acta Zoologica Fennica 107.

16 מחנות צבאיים שהתגלו בדרומה של בקעת הירדן במסגרת סקר הר מנשה: עדות ל"קרב על העוג'ות" במלחמת העולם הראשונה? שי בר במסגרת סקר הר מנשה, שנערך בשנתיים האחרונות בדרום בקעת הירדן בתא השטח שבין קיבוץ נירן ליריחו, התגלתה סדרה של אתרים דומים במאפייניהם, שלא היו מוכרים עד כה במחקר. בכל האתרים נצפו על פני השטח שבילים ארוכים ובסיסי אוהלים המאפיינים מחנות צבאיים, והממצא החומרי שנאסף כלל בעיקר פריטי מתכת, זכוכית וקרמיקה מודרנית. מפת המחנות הצבאיים שהתגלו בסקר בבקעת הירדן הדרומית המחנות תוארכו למאה ה- 20 ובעיקר לשתי תקופות קיום: שלהי מלחמת העולם הראשונה וימי השלטון הירדני באזור. נראה כי רוב המחנות קשורים למערכה הצבאית הנרחבת שהתרחשה באזור בשלהי מלחמת העולם הראשונה "הקרב על העוג'ות". ממצא ייחודי נוסף, שאין לו בינתיים תימוכין בעדויות ההיסטוריות, מרמז לנוכחות אפשרית של הצבא הסעודי באזור. מחנות אלה לא תועדו בעבר והעדויות הארכיאולוגיות לכך יוצגו כאן לראשונה. שרידי מחנה צבאי בכניסה לנירן

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation השטחים הפתוחים בגולן בראי התיישבות האדם : מאז ועד היום דן מלקינסון המכון לחקר הגולן החוג לגאוגרפיה ולימודי סביבה אוניברסיטת חיפה צילום: רינה נגילה גולן להכיר בעמק מופלא בין הרים ושדות שוכן גולן מופלא של

קרא עוד

תכנית לימודים לקורס מורי דרך מוסמכים

תכנית לימודים לקורס מורי דרך מוסמכים החוג לגאוגרפיה ולימודי סביבה החוג לארכיאולוגיה בית הספר לתיירות בישראל תואר ראשון למורי דרך בחוג לגאוגרפיה סביבה ובחוג לארכיאולוגיה ולימודי מטרת התוכנית החוג לגאוגרפיה ולימודי סביבה והחוג לארכיאולוגיה

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation המרד הגדול: התבוסה במרד והתוצאות הדמוגרפיות שלו תוצאות המרד הגדול התבוסה במרד לאחר התבוסה שנחל קסטיוס גאלוס, הנציב הסורי שלא הצליח לכבוש את ירושלים, בשנת 66 התמנה אס פ ס י נ וס למפקד המלחמה נגד היהודים.

קרא עוד

מדיניות אכיפה הועדה המקומית לתכנון ובניה מצפה רמון צוות הועדה: יו"ר הועדה וראש המועצה: מר רוני מרום מהנדס הועדה: מר גלעד חזן יועמ"ש הועדה: עו"ד חן אבי

מדיניות אכיפה הועדה המקומית לתכנון ובניה מצפה רמון צוות הועדה: יור הועדה וראש המועצה: מר רוני מרום מהנדס הועדה: מר גלעד חזן יועמש הועדה: עוד חן אבי מדיניות אכיפה הועדה המקומית לתכנון ובניה מצפה רמון צוות הועדה: יו"ר הועדה וראש המועצה: מר רוני מרום מהנדס הועדה: מר גלעד חזן יועמ"ש הועדה: עו"ד חן אביטן מפקח בניה: מר דימיטרי חנוכייב נכתב בסיוע גבי בנדרסקי

קרא עוד

עוזי ליבנר בתי הכנסת וההתיישבות היהודית בגולן ה'תחתון' בתקופות הרומית והביזנטית דפנה וערן מאיר, בתי כנסת קדומים ברמת הגולן )ספריית דוד וימימה יסלזון,

עוזי ליבנר בתי הכנסת וההתיישבות היהודית בגולן ה'תחתון' בתקופות הרומית והביזנטית דפנה וערן מאיר, בתי כנסת קדומים ברמת הגולן )ספריית דוד וימימה יסלזון, עוזי ליבנר בתי הכנסת וההתיישבות היהודית בגולן ה'תחתון' בתקופות הרומית והביזנטית דפנה וערן מאיר, בתי כנסת קדומים ברמת הגולן )ספריית דוד וימימה יסלזון, צפונות עבר: סדרת ספרים(, ירושלים: יד יצחק בן צבי, תשע"ג,

קרא עוד

מפגעי בניה לא גמורה במרחב הציבורי הצעה לדיון

מפגעי בניה לא גמורה במרחב הציבורי  הצעה לדיון 10038 דרך בית לחם 67 חידוש עירוני לפי פרק א' : סקר מצב קיים מיקום מצב תכנוני מצב פיזי קיים פרק ב' : חלופות חלופה א' : תב"עית חלופה ב' : 10038 הריסה ובניה מחדש חלופה ג' : 10038 תוספת בניה לצורך חיזוק הבניין

קרא עוד

Slide 1

Slide 1 1 התחדשות עירונית מתחם שלמה המלך, יולי 2013 2 צוות התכנון : תכנון נוף נספח הצללה כבישים אדריכל אבינעם לוין אדריכלית נטליה אלפימוב אדריכלית טל לוין אדריכל משה אוחנה : רינה קרוגליאק, אדריכלית נוף : לשם -

קרא עוד

עיריית מפקד תכנון אסטרטגי ומחקר אוכלוסין חיפה

עיריית מפקד תכנון אסטרטגי ומחקר אוכלוסין חיפה עיריית מפקד תכנון אסטרטגי ומחקר אוכלוסין - 2008 חיפה הקדמה תוכן עניינים תכנון אסטרטגי ומחקר בעלון זה מוצגים נתונים על העיר חיפה שמבוססים על נתוני מפקד האוכלוסין שנערך על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת

קרא עוד

הצעה לתוכנית לימודים

הצעה לתוכנית לימודים תואר ראשון הדרישות למקצוע מורחב עת עתיקה: 1 הרצאה קווי יסוד מקרא 1 הרצאה קווי יסוד 1 תרגיל קווי יסוד 1 הרצאה מתקדמת 1 תרגיל 1 סמינריון 14 ש"ש היסטוריה כללית-המזרח הקדום או יוון ורומא ימי הביניים: 5 ש"ש

קרא עוד

wetube ליבת העסקים החדשה של ישראל

wetube ליבת העסקים החדשה של ישראל wetube ליבת העסקים החדשה של ישראל ליבת העסקים החדשה של ישראל במרכז ה- city החדש של תעשיית התקשורת וההייטק הישראלית, מחכה לכם מתחם חדש מסוגו אשר יהווה את אחד ממוקדי העסקים המשמעותיים במרכז הארץ. 30,000

קרא עוד

טבלת דרישות מרכזת - מאי 2018 ת"י בנייה בת קיימה )בנייה ירוקה( דרישות לבנייני מגורים - טבלת דרישות מרכזת הבהרה : אישור מקדמי אינו מהווה אישור שלב

טבלת דרישות מרכזת - מאי 2018 תי בנייה בת קיימה )בנייה ירוקה( דרישות לבנייני מגורים - טבלת דרישות מרכזת הבהרה : אישור מקדמי אינו מהווה אישור שלב ת"י 58 -בנייה בת קיימה )בנייה ירוקה( דרישות לבנייני מגורים - טבלת דרישות מרכזת הבהרה : אישור מקדמי אינו מהווה אישור '. יש להשלים את כל הראיות הנדרשות ולהוכיח עמידה בדרישות התקן ל'. כמו יש להשלים עמידה

קרא עוד

מצגת של PowerPoint

מצגת של PowerPoint התחדשות עירונית שער יוספטל כנס תושבים 7.12.2017 מה במפגש? התחדשות עירונית בבת ים שלבי התכנון תיאור המתחם והסביבה הצגת עקרונות התכנון עקרונות שלב היישום מילוי שאלון ודיון בקבוצות.1.2.3.4.5.6 מהי התחדשות

קרא עוד

ענף המלונאות

ענף המלונאות 1 מאי 4102 המלונאות ענף תקציר של בגידול החיובית המגמה נמשכה 4102 שנת של הראשון ברביע שיא נשבר 4102 שבשנת לאחר זאת לישראל, תיירים כניסות הנכנסת. בתיירות של בשיעור הראשון ברביע עלה התיירות במלונות הלינות

קרא עוד

safrai-front-material-x.indd

safrai-front-material-x.indd זאב ספראי איל רגבי ארץ ישראל בתקופת בית שני המשנה והתלמוד מהכיבוש היווני עד ימי האסלאם 333 לפה"ס- 647 לספירה כּרטא ירושלים THE LAND OF ISRAEL DURING THE TIMES OF THE SECOND TEMPLE, THE MISHNAH AND THE TALMUD

קרא עוד

Slide 1

Slide 1 מדיניות מתחם המסילה דיון חוזר במליאת הועדה המקומית לתכנון ובנייה מתחם המסילה - הזדמנות לחיבור בין דרום העיר למרכזה מיטל להבי, סגנית ראש העירייה 20.07.2009 1 תכניות סטטוטוריות תכנית יפו A זכויות בניה -

קרא עוד

Microsoft PowerPoint - נשים.ppt

Microsoft PowerPoint - נשים.ppt השתתפות נשים בתהל יך בניית מבנה המגורים של הב דואים המתעיירים: מגמות ותהליכים מריה גקר ואבינועם מאיר המחלקה לגיאוגרפיה ופיתוח סביבתי, אוניברסיטת בן גוריון בנגב, באר שבע, 84105 עם המעבר לאורח חיים אורבאני

קרא עוד

מצגת של PowerPoint

מצגת של PowerPoint ועדת היגוי ות 2015 מאי 2016 סדר יום ועדת היגוי ות מלון יהודה 2.5.2016 2015 10:30 11:15 התכנסות וארוחת בוקר - 11:30 פתיחה וברכות 11:15 11:30 12:30 סיכום 2015 - דוח סטטוס ות 2015 הצגת עיקרי הדברים ודיון

קרא עוד

האוניברסיטה העברית רשות העתיקות אוניברסיטת תל אביב הפקולטה למדעי הרוח מרחב ירושלים הפקולטה למדעי הרוח המכון לארכיאולוגיה המכון לארכיאולוגיה הרשות חברת

האוניברסיטה העברית רשות העתיקות אוניברסיטת תל אביב הפקולטה למדעי הרוח מרחב ירושלים הפקולטה למדעי הרוח המכון לארכיאולוגיה המכון לארכיאולוגיה הרשות חברת האוניברסיטה העברית רשות העתיקות אוניברסיטת תל אביב הפקולטה למדעי הרוח מרחב ירושלים הפקולטה למדעי הרוח המכון לארכיאולוגיה המכון לארכיאולוגיה הרשות חברת מוריה לפיתוח ירושלים חברה לפיתוח ירושלים בע"מ חידושים

קרא עוד

תהליך הגשה והנחיות כתיבה לעבודת גמר / תזה פרקים הקדמה תהליך הגשת עבודת המחקר ואישורה הנחיות תוכן לעבודת המחקר הנחיות כתיבה לעבודת המחקר הקדמה במסגרת ל

תהליך הגשה והנחיות כתיבה לעבודת גמר / תזה פרקים הקדמה תהליך הגשת עבודת המחקר ואישורה הנחיות תוכן לעבודת המחקר הנחיות כתיבה לעבודת המחקר הקדמה במסגרת ל תהליך הגשה והנחיות כתיבה לעבודת גמר / תזה פרקים הקדמה תהליך הגשת עבודת המחקר ואישורה הנחיות תוכן לעבודת המחקר הנחיות כתיבה לעבודת המחקר הקדמה במסגרת לימודי החוג לפסיכולוגיה תואר שני במרכז האוניברסיטאי

קרא עוד

סדנת חזון משאבי אנוש

סדנת חזון משאבי אנוש תקשורת חזותית אינפוגרפיקה איך הופכים מידע לאטרקטיבי? מאמן חזותי פיטר מלץ אפריל יולי 2019 מרצה בבצלאל מרצה בבצלאל מאמן חזותי מאמן חזותי 4 סיבות לכישלון בפירסומים )מבחינה חזותית( 51% המלל רב מדי מלל קטן,

קרא עוד

(Microsoft Word - \371\340\354\345\357 \340 \347\345\370\ doc)

(Microsoft Word - \371\340\354\345\357 \340 \347\345\370\ doc) הצעה לפתרון שאלון א, חורף 2011 נכתב ע"י עידית גולץ (מורה ורכזת עברית) וארנון דותן (מורה בלחמן). פרק א הבנה והבעה (50 נקודות).1 קהל היעד, הנמענים תפקיד הלשון העברית פן אחד היהודים בארץ מפתח להקמת חברה מלוכדת

קרא עוד

כנס הסברה בנושא ההוסטל

כנס הסברה בנושא ההוסטל כנס הסברה בנושא ההוסטל 8/7/2018 1 תחילת האירוע 25/5/18 למועצה המקומית ולתושבים נודע לראשונה על הקמת הוסטל לדרי רחוב ונפגעי התמכרויות מפרסומים ברשתות החברתיות ולא בעדכון מסודר. מיקומו: שדרות בן גוריון 5,

קרא עוד

קרן מלגות לחיילים בודדים באוניברסיטת תל אביב ע"ש שון כרמלי ז"ל יוזמה של בית הספר למדע המדינה, ממשל ויחסים בינלאומיים

קרן מלגות לחיילים בודדים באוניברסיטת תל אביב עש שון כרמלי זל יוזמה של בית הספר למדע המדינה, ממשל ויחסים בינלאומיים קרן מלגות לחיילים בודדים באוניברסיטת תל אביב ע"ש שון כרמלי ז"ל יוזמה של בית הספר למדע המדינה, ממשל ויחסים בינלאומיים "החיילים הבודדים הם מופת לחברה הישראלית... החיילים הבודדים אינם לבד." רא"ל דן חלוץ,

קרא עוד

אוקטובר 2007 מחקר מס 21 תקציר מנהלים הקמתם של אזורי תעשייה משותפים במגזר הערבי מחמוד ח טיב עמית קורת מכון מילקן

אוקטובר 2007 מחקר מס 21 תקציר מנהלים הקמתם של אזורי תעשייה משותפים במגזר הערבי מחמוד ח טיב עמית קורת מכון מילקן אוקטובר 2007 מחקר מס 21 תקציר מנהלים מחמוד ח טיב עמית קורת מכון מילקן על אודות תוכנית עמיתי קורת מכון מילקן תוכנית עמיתי קורת מכון מילקן מקדמת את הצמיחה הכלכלית בישראל באמצעות התמקדות בפתרונות חדשניים,

קרא עוד

אורנה

אורנה רמלה 30 דצמבר 2015 היסטוריה נוסדה במאה השמינית לספירה )718-716( העיר היחידה שנבנתה ע"י המוסלמים בארץ. שוכנת על הציר ההיסטורי - יפו יהודים הגיעו לרמלה לראשונה בשנת 1099 הגיעו יוחנן הקדוש. לעיר ראשוני ירושלים.

קרא עוד

(Microsoft Word - \372\367\366\351\370 \362\370\345\352.doc)

(Microsoft Word - \372\367\366\351\370 \362\370\345\352.doc) ההתפתחות הדמוגרפית במחוז ירושלים מאת יעקב פייטלסון (סיכום נייר העמדה) מבוא נייר העמדה בנושא מחוז ירושלים הוא ראשון מעבודות שמציגות את ההתפתחות הדמוגרפית בכל מחוז ומחוז במדינת ישראל. מטרת המחקר המוצג בנייר

קרא עוד

שם המסמך

שם המסמך החברה להגנות ים המלח בע"מ תכנית מס' 565-0254458 - בנית בתי מלון בתוך מי בריכה 5 חוות דעת סביבתית ירושלים - יוני 2016 תוכן העניינים פרק א 1.1 1.2 1.3 1.4 פרק ב 2.1 2.2 2.3 2.4 פרק ג 3.1 3.2 תוכן העניינים...

קרא עוד

קטלוג ברזים ואביזרי אמבט

קטלוג ברזים ואביזרי אמבט קטלוג ברזים ואביזרי אמבט 1 לקוח נכבד, צוות פאר נשר גאה להציג את קטלוג הברזים ואביזרי האמבט החדש. חברת פאר נשר משווקת מגוון רחב של ברזים ואביזרי אמבט המתאימים לשוק הפרטי והמוסדי כאחד. מגוון המוצרים נבחר

קרא עוד

HUJI Syllabus

HUJI Syllabus Syllabus INTRO. TO HELLEN.-ROMAN. ARCH. OF LAND OF ISRAEL - 43511 Last update 27-10-2015 HU Credits: 4 Degree/Cycle: 1st degree (Bachelor) Responsible Department: archaeology & ancient near east Academic

קרא עוד

אוניברסיטת חיפה המכון ללימודי ים ע"ש רקאנטי פרסומי חפירות יישומיות III דו"חות ומחקרים של חפירות המכון ללימודי ים ע"ש רקאנטי חיפה 2008

אוניברסיטת חיפה המכון ללימודי ים עש רקאנטי פרסומי חפירות יישומיות III דוחות ומחקרים של חפירות המכון ללימודי ים עש רקאנטי חיפה 2008 אוניברסיטת חיפה המכון ללימודי ים ע"ש רקאנטי פרסומי חפירות יישומיות III דו"חות ומחקרים של חפירות המכון ללימודי ים ע"ש רקאנטי חיפה 2008 עורכים: מיכל ארצי שלום ינקלביץ גיל ציוני עיצוב, סדר ועימוד: גיל ציוני

קרא עוד

תקנון לדרגות קידום מורה בכיר/מרצה/מרצה בכיר/ מרצה בכיר א' מכללת אלקאסמי 3102/3102 תשע"ד ועדת המינויים המוסדית

תקנון לדרגות קידום מורה בכיר/מרצה/מרצה בכיר/ מרצה בכיר א' מכללת אלקאסמי 3102/3102 תשעד ועדת המינויים המוסדית תקנון לדרגות קידום מורה בכיר/מרצה/מרצה בכיר/ מרצה בכיר א' מכללת אלקאסמי 3102/3102 תשע"ד ועדת המינויים המוסדית 1. כללי מטרת הכללים להנהגת דרגות קידום היא לקדם את המעמד האקדמי של המוסדות האקדמיים להכשרת

קרא עוד

מ א ר ג נ י 1 ב א ת ו נ ה, 10 ב מ א י 2018 אירועי " צעדת השיבה הגדולה", הצפויים להגיע לשיאם ב- 14 וב- 15 במאי, יכללו להערכתנו ניסיונות פריצה המונית לש

מ א ר ג נ י 1 ב א ת ו נ ה, 10 ב מ א י 2018 אירועי  צעדת השיבה הגדולה, הצפויים להגיע לשיאם ב- 14 וב- 15 במאי, יכללו להערכתנו ניסיונות פריצה המונית לש מ א ר ג נ י 1 ב א ת ו נ ה, 10 ב מ א י 2018 אירועי " צעדת השיבה הגדולה", הצפויים להגיע לשיאם ב- 14 וב- 15 במאי, יכללו להערכתנו ניסיונות פריצה המונית לשטח ישראל, מלויים במעשי אלימות ויתכן גם טרור במינון

קרא עוד

על נתונייך ירושלים מצב קיים ומגמות שינוי

על נתונייך ירושלים מצב קיים ומגמות שינוי תיירות אורחים ו ירושלים בהשוואה למקומות נבחרים בישראל מאפייני התיירים 99 61% 73% 44% תיירים וישראלים* במלונות בירושלים, 2017-2000 ביקור של תיירים באתרים נבחרים בירושלים*, לפי דת, 2016 הכותל המערבי 16%

קרא עוד

בס"ד

בסד ח ס ר ב ה פ ר ש ו ת ל צ ו ר כ י צ י ב ו ר ב מ ס ג ר ת אישור תכניות ב נ י י ן ע י ר תוכן העניינים פ ר ק נ ו ש א ע מ ו ד 2 5 8 2 6 4 מ ב ו א תקציר מנהלים.1.2 2 6 6 3. פירוט הממצאים 2 6 6 3. 1 הפרשות שטחים

קרא עוד

Engage חשיפה ראשונית לפרויקט אירופאי ייחודי הקניית כלים למעורבות פעילה בנושאי מדע-חברה לכלל אזרחי העתיד חזית המדע והטכנולוגיה אוריינות מדעית לחיים שית

Engage חשיפה ראשונית לפרויקט אירופאי ייחודי הקניית כלים למעורבות פעילה בנושאי מדע-חברה לכלל אזרחי העתיד חזית המדע והטכנולוגיה אוריינות מדעית לחיים שית Engage חשיפה ראשונית לפרויקט אירופאי ייחודי הקניית כלים למעורבות פעילה בנושאי מדע-חברה לכלל אזרחי העתיד חזית המדע והטכנולוגיה אוריינות מדעית לחיים שיתוף פעולה בין מורים שיח טיעוני (ארגומנטציה) בקרב תלמידים

קרא עוד

Microsoft Word Viewer - Acoustic_Report_ doc

Microsoft Word Viewer - Acoustic_Report_ doc ==================================================== ד"ר יולי קלר בע"מ תכנון אקוסטי ואלקטרו-אקוסטי בקרת רעש, רעידות ואינפרא-אדום ת.ד. 5030 קרית ים 9500 טל. 04-8759875 פקס 04-8760079 רחוב אצ"ל 34/0, חולון

קרא עוד

פיתוח עירוני בסביבות תחנות הרכבת בתל אביב

פיתוח עירוני בסביבות תחנות הרכבת בתל אביב פיתוח עירוני מוכוון תחבורה ציבורית בסביבות תחנות הרכבת בתל אביב 20.6.16 מציגה: אירית לבהר גבאי מתכננת תנועה ארוך טווח, אגף התנועה עורכי התכנית עיריית תל אביב: אגף תכנון עיר: ניר דוד כהן אגף התנועה משרד

קרא עוד

חינוך לשוני הוראת קריאה: נקודת מבט של הערכה: מהן הסוגיות שבהן ידע מחקרי עשוי לסייע בעיצוב מדיניות ועשייה?

חינוך לשוני הוראת קריאה:  נקודת מבט של הערכה: מהן הסוגיות שבהן ידע מחקרי עשוי לסייע בעיצוב מדיניות ועשייה? חינוך לשוני שפה ערבית סוגיות שבהן ידע מחקרי עשוי לסייע בעיצוב מדיניות ועשייה - נקודת מבט של הערכה מפגש לימודי 7.7.2011 אימאן עואדיה מנהלת תחום מבחנים בערבית - הרשות הארצית 2011# 1 מהי? היא הגוף המוביל

קרא עוד

פעילות לגן חובה פעילות מלווה לשיר "אני נשאר אני" שכתבה דתיה בן דור העוסק בהבעת רגשות ובזהות מטרות: הילדים יבינו שלבני אדם יש רגשות שונים, לפעמים שמחים

פעילות לגן חובה פעילות מלווה לשיר אני נשאר אני שכתבה דתיה בן דור העוסק בהבעת רגשות ובזהות מטרות: הילדים יבינו שלבני אדם יש רגשות שונים, לפעמים שמחים פעילות לגן חובה פעילות מלווה לשיר "אני נשאר אני" שכתבה דתיה בן דור העוסק בהבעת רגשות ובזהות מטרות: הילדים יבינו שלבני אדם יש רגשות שונים, לפעמים שמחים ולפעמים עצובים, אבל האדם עצמו לא משתנה. הילדים יבינו

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 תפקיד המנחה בארגונים דני לוי OD - פתיחת המושב: תפקיד המנחה בארגונים כנגזר מתפקיד יועץ OD דני לוי ( 15 ד'( הרצאה ראשונה: המנחה כאומן לבין ארגון וערכיו העסקיים ניר גולן ( 25 ד'( "דאדא" במפגש בין ערכיו המקצועיים,

קרא עוד

התאחדות מגדלי בקר בישראל ISRAEL CATTLE BREEDER S ASSOCIATION 12 באוגוסט, 2018 דוח מנכ"ל ימי קרב ומתיחות בעוטף עזה מלחמת ההתשה הנערכת ברחבי הדרום כבר מ

התאחדות מגדלי בקר בישראל ISRAEL CATTLE BREEDER S ASSOCIATION 12 באוגוסט, 2018 דוח מנכל ימי קרב ומתיחות בעוטף עזה מלחמת ההתשה הנערכת ברחבי הדרום כבר מ 12 באוגוסט, 2018 דוח מנכ"ל ימי קרב ומתיחות בעוטף עזה מלחמת ההתשה הנערכת ברחבי הדרום כבר מספר חודשים, כולל ימי קרב מורכבים, "תפסה" את המערכות התומכות בענף ברמת מוכנות גבוהה. השיקולים של שמירה על נהלים רגילים

קרא עוד

Bright Blue Gradients

Bright Blue Gradients מה נלמד היום: מהי סביבת חיים מהם מרכיבים ביוטיים וא-ביוטיים מהם צורכי הקיום של בעלי החיים כיצד הסביבה מספקת צרכי קיום אלו מה ההבדל בין תנאי סביבה ולמרכיבי סביבה מיפוי מושגים בנושא סביבת חיים: ביוספרה

קרא עוד

ביעור חומר ארכיוני

ביעור חומר ארכיוני 1 1. מ ט ר ה: מטרת הוראה זו לקבוע סדרים והנחיות לביעור חומר ארכיוני נטול כל ערך. 2. ה ג ד ר ו ת: בהוראה זו: "חומר ארכיוני" כל מכתב, מסמך, כרטסת, דיאגרמה, תרשים, מפה, תצלום, תוית, תיק, תקליט, סרט וכיו"ב,

קרא עוד

"ניצנים" תוכנית הצהרונים

ניצנים תוכנית הצהרונים "ניצנים" - צהרונים חברתיים אוגוסט 2017 אב תשע"ז החוק, הקול הקורא, תכנית "ניצנים" החוק לפיקוח על הפעלת צהרונים לגילאי 3-8 נחקק בתהליך מואץ, ביוזמת מספר חברי כנסת, במטרה להסדיר את הפיקוח על הצהרונים במדינה.

קרא עוד

<4D F736F F D20F4E9E6E9F7E420FAF8E2E5ED20ECF2E1F8E9FA20E4E2E4E420F1E5F4E9FA20496C616E2E646F63>

<4D F736F F D20F4E9E6E9F7E420FAF8E2E5ED20ECF2E1F8E9FA20E4E2E4E420F1E5F4E9FA20496C616E2E646F63> מתקף ותנע מבוא תרשים 1 כשמפעילים מתקף על גוף כלשהו, התנע שלו משתנה. שינוי התנע שווה למתקף, שהוא השטח מתחת לגרף הכוח כתלות בזמן: Δp = F dt 51 m v m v1 = dt 2 F כאשר F הוא הכוח המופעל על הגוף, p הוא השינוי

קרא עוד

89 על סגנון הבנייה של בתי הכנסת בדרום הר חברון על סגנון הבנייה של בתי הכנסת בדרום הר חברון חיים וייסמן הקדמה בדרום הר חברון נתגלו ונחפרו ארבעה בתי כנס

89 על סגנון הבנייה של בתי הכנסת בדרום הר חברון על סגנון הבנייה של בתי הכנסת בדרום הר חברון חיים וייסמן הקדמה בדרום הר חברון נתגלו ונחפרו ארבעה בתי כנס 89 על סגנון הבנייה של בתי הכנסת בדרום הר חברון הקדמה בדרום הר חברון נתגלו ונחפרו ארבעה בתי כנסת מהתקופה הביזנטית )איור 1(: באשתמוע )מאיר ורייפנברג תש"ב; ייבין תשל"ב(; בסוסיא )גוטמן, ייבין ונצר תשל"ב(;

קרא עוד

" תלמידים מלמדים תלמידים."

 תלמידים מלמדים תלמידים. " תלמידים מלמדים תלמידים." פרוייקט של צוות מתמטיקה, בית ספר כפר-הירוק איך הכל התחיל... הנהלת בית הספר העל-יסודי הכפר הירוק יזמה פרויקט בית ספרי: "למידה ללא מבחנים- הוראה משמעותית", צוות המתמטיקה החליט

קרא עוד

תנו לשמש לעבוד בשבילכם

תנו לשמש לעבוד בשבילכם תנו לשמש לעבוד בשבילכם 2 2 מהי אנרגיה סולארית? בשנים האחרונות גברה בארץ ובעולם באופן ניכר המודעות לאיכות הסביבה ולשמירה על סביבה אקולוגית נקייה וירוקה יותר, ובעקבות כך גדלה המודעות לפתרונות חלופיים לייצור

קרא עוד

w-2003

w-2003 Draft SI 1003 part 1.1 January 2013 טיוטה לתקן ישראלי ת"י 1003 חלק 1.1 ינואר 2013 ICS CODE: שחרור עופרת וקדמיום מכלים הבאים במגע עם מזון: כלים קרמיים, כלים קרמייםזכוכיתיים וכלי הגשה מזכוכית שיטת בדיקה

קרא עוד

תיירות חוף כרמל - ועדת היגוי מס

תיירות חוף כרמל  - ועדת היגוי מס 22/02/2010 ועדת היגוי מס' : 4 אדר' ערן מבל : עורך התכנית. תכנון פיזי ואדריכלי יוסי שק : מרכז צוות התכנון. תכנון פיזי. אביעד שר שלום : יועץ תיירות, פנאי ונופש עירית קרן : חב' קונטקט : מיתוג ותקשורת שיווקית

קרא עוד

CITROËN DS3

CITROËN DS3 CITROËN DS3 אייקון מודרני סיטרואן DS3 היא חלום של מעצב. היא רחוקה מלהשאיר אותך אדיש, אלא מעוררת מייד את התשוקה. גם כשהיא עומדת במקום. הקווים שלה גורמים לה להיראות כאילו היא נמצאת כבר בתנועה, ומגלמים

קרא עוד

דרישות המחלקה לשנת הלימודים התשע''ז ה מ ח ל ק ה ל ת ל מ ו ד ע " ש נ פ ת ל - י פ ה ה מ ג מ ה ל ת ל מ ו ד ראש המחלקה: פרופסור אמריטוס: פרופסור מן המנין:

דרישות המחלקה לשנת הלימודים התשע''ז ה מ ח ל ק ה ל ת ל מ ו ד ע  ש נ פ ת ל - י פ ה ה מ ג מ ה ל ת ל מ ו ד ראש המחלקה: פרופסור אמריטוס: פרופסור מן המנין: ה מ ח ל ק ה ל ת ל מ ו ד ע " ש נ פ ת ל - י פ ה ה מ ג מ ה ל ת ל מ ו ד ראש המחלקה: פרופסור אמריטוס: פרופסור מן המנין: פרופסור חבר: מרצה בכיר: מורה בכיר: מרצה: מורה : דואר אלקטרוני: ד''ר אהרן עמית י' ריבלין,

קרא עוד

המכללה האקדמית תל - חי הכנס ה 19- מחקרים חדשים של הגליל וסביבותיו קמפוס לוואן (מזרח) באפריל 2017 ח' - י' בניסן תשע"ז

המכללה האקדמית תל - חי הכנס ה 19- מחקרים חדשים של הגליל וסביבותיו קמפוס לוואן (מזרח) באפריל 2017 ח' - י' בניסן תשעז המכללה האקדמית תל - חי הכנס ה 19- מחקרים חדשים של הגליל וסביבותיו קמפוס לוואן (מזרח) 4-5-6 באפריל 2017 ח' - י' בניסן תשע"ז תכנית הכנס שעה הכנס ה- 19 : מחקרים חדשים של הגליל וסביבותיו, קמפוס לוואן )מזרח(

קרא עוד

untitled

untitled תקן חשבונאות מספר 36 תיקון גילוי דעת מספר 69 בדבר כללי חשבונאות ודיווח כספי על ידי מלכ"רים ותקן חשבונאות מספר 5 בדבר תיקונים והבהרות לגילוי דעת מספר 69 יוני 2014 1 רח' גרוזנברג 14 ת, "א,65811 טל.,972 3

קרא עוד

ב א ו ג ו ס ט 2 ה מ ד ו ב ר ב ס כ ו ם ש ל. צ ו ק" עיקרי הדברים סיוע איראני לטרור הפלסטיני : נמשכות העברות כספים איראניות למשפחות שהידים ברצועת עזה באמ

ב א ו ג ו ס ט 2 ה מ ד ו ב ר ב ס כ ו ם ש ל. צ ו ק עיקרי הדברים סיוע איראני לטרור הפלסטיני : נמשכות העברות כספים איראניות למשפחות שהידים ברצועת עזה באמ ב א ו ג ו ס ט 2 ה מ ד ו ב ר ב ס כ ו ם ש ל. צ ו ק" עיקרי הדברים סיוע איראני לטרור הפלסטיני : נמשכות העברות כספים איראניות למשפחות שהידים ברצועת עזה באמצעות אגודת הצדקה אלאנצאר, המזוהה עם הג' האד האסלאמי

קרא עוד

מערכת החינוך והעיר אילת_מצגת

מערכת החינוך והעיר אילת_מצגת מערכת החינוך והעיר אילת - בדרך ל- 2020 כסלו תשע"ו, נובמבר 2015 מטרות ויעדי מערכת החינוך והעיר אילת ל- 2020 עיר מקיימת עיר תיירות מינוף משאבי וספורט בינלאומית הסביבה והידע אטרקטיבית עיר אקדמית חיזוק החוסן

קרא עוד

צ JERUSALEM THE OLD CITY העיר העתיקה البلده القديمه ללכת בדרכי העתיקה מ ד ר י ך ל מ ט י י ל ה ע צ מ א י עיריית ירושלים משרד ראש הממשלה

צ JERUSALEM THE OLD CITY העיר העתיקה البلده القديمه ללכת בדרכי העתיקה מ ד ר י ך ל מ ט י י ל ה ע צ מ א י עיריית ירושלים משרד ראש הממשלה צ JERUSALEM THE OLD CITY העיר העתיקה البلده القديمه ללכת בדרכי העתיקה מ ד ר י ך ל מ ט י י ל ה ע צ מ א י עיריית ירושלים משרד ראש הממשלה צילום: ברוך גיאן שער דוד המלך - שער ציון סימני הירי בחזית השער מעידים

קרא עוד

אוניברסיטת חיפה המכון ללימודי ים ע"ש רקאנטי פרסומי חפירות יישומיות III דו"חות ומחקרים של חפירות המכון ללימודי ים ע"ש רקאנטי חיפה 2008

אוניברסיטת חיפה המכון ללימודי ים עש רקאנטי פרסומי חפירות יישומיות III דוחות ומחקרים של חפירות המכון ללימודי ים עש רקאנטי חיפה 2008 אוניברסיטת חיפה המכון ללימודי ים ע"ש רקאנטי פרסומי חפירות יישומיות III דו"חות ומחקרים של חפירות המכון ללימודי ים ע"ש רקאנטי חיפה 2008 עורכים: מיכל ארצי שלום ינקלביץ גיל ציוני עיצוב, סדר ועימוד: גיל ציוני

קרא עוד

<4D F736F F D20E4F9E5E5E0FA20EEF9E0E1E920FAEEE9F1E >

<4D F736F F D20E4F9E5E5E0FA20EEF9E0E1E920FAEEE9F1E > אביתר איתיאל - שה"מ, משרד החקלאות ופיתוח הכפר כתובת המחבר: eviatar@arava.co.il תקציר רקע השוואת משאבי תמיסה משאב תמיסת קרקע הינו כלי מקובל בחקלאות לבקרת דישון ומליחות בבית השורשים. בבדיקה שנערכה בתחנת

קרא עוד

Slide 1

Slide 1 מיהו מהנדס המערכת? סיפורו של פיתוח מסלול הכשרה יובל קורן*- ראש תחום פיתוח למידה, מאי 2011 הבטחתי בכנס ערוץ תקשורת למתעניינים- סלולארי רפאל 052-4291457 * מטרות ההרצאה חשיפה לפרויקט פיתוח הדרכה בעולם תכן

קרא עוד

עיריית הרצליה 04/10/2018 אגף המינהל הכספי - ה ג ז ב ר ו ת ת.ד. 1 הרצליה טל פקס' עדכון הסכומים בחוקי העזר להלן רשימת

עיריית הרצליה 04/10/2018 אגף המינהל הכספי - ה ג ז ב ר ו ת ת.ד. 1 הרצליה טל פקס' עדכון הסכומים בחוקי העזר להלן רשימת תוכן העניינים דפים 2-6 7 7 8 אגרת תעודות אישור: פיקוח על כלבים, פיקוח על מכירת מוצרים מן החי: מודעות ושלטים: סלילת רחובות: היטל תיעול: מניעת מפגעים ושמירה על הסדר והנקיון: י-ם 91061 מ. פדלון, ראש העירייה

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 טבלה מחזורית היסטוריה בשנת 1882 הוענק פרס החברה המלכותית של לונדון לשני הכימאים, יוליוס פון מאייר ודימיטרי מנדלייב, על גילוי החוק המחזורי )עד היום יש חילוקי דעות מי מהם היה הראשון לגלותו (. מנדלייב ופון

קרא עוד

פרופיל ארגוני - תדריך להכרת שירות - מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעו

פרופיל ארגוני - תדריך להכרת שירות - מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעו פרופיל ארגוני תדריך להכרת שירות מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעות פתיחה ונעילה. מספרי טלפון בשירות ובבית עובדים בכירים

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 יעוץ פנג שואי לבית מאת: ניצה שטרויך ה. אדריכלות פנג שואי אסטרולוגיה סינית בייעוץ פנג שואי לבית יש כמה וכמה שכבות של עומק לתיקונים והפעלות לאיזון הבית ודייריו. הבסיס הוא הבגואה וכיווני שינה ישיבה נכונים

קרא עוד

ח רבת אל מקטיר בגבול בנימין-אפרים סקוט סטריפלינג וורטון קאונטי ג וניור קולג, טקסס, ארה ב ח רבת אל מקטיר שוכנת במדרון המזרחי של רכס ההר המרכזי של ארץ י

ח רבת אל מקטיר בגבול בנימין-אפרים סקוט סטריפלינג וורטון קאונטי ג וניור קולג, טקסס, ארה ב ח רבת אל מקטיר שוכנת במדרון המזרחי של רכס ההר המרכזי של ארץ י ח רבת אל מקטיר בגבול בנימין-אפרים סקוט סטריפלינג וורטון קאונטי ג וניור קולג, טקסס, ארה ב ח רבת אל מקטיר שוכנת במדרון המזרחי של רכס ההר המרכזי של ארץ ישראל, 15 ק מ צפונית לירושלים וכ 3 ק מ מזרחית לבית אל

קרא עוד

אבן שפה רחבה ישרה, אריחי אקרסטון, טיילת הרצליה, נתנאל בן יצחק אדריכל. 2 אבני שפה כביש 13 אבני גן אלמנטי תיחום 21 גומה לעץ וחבקים 26 תיעול וניקוז אבני

אבן שפה רחבה ישרה, אריחי אקרסטון, טיילת הרצליה, נתנאל בן יצחק אדריכל. 2 אבני שפה כביש 13 אבני גן אלמנטי תיחום 21 גומה לעץ וחבקים 26 תיעול וניקוז אבני אבן שפה רחבה ישרה, אריחי אקרסטון, טיילת הרצליה, נתנאל בן יצחק אדריכל. אבני שפה כביש 3 אבני גן אלמנטי תיחום גומה לעץ וחבקים 6 תיעול וניקוז אבני שפה תיחום וניקוז תו ירוק מוצר חדש אבני שפה תיחום וניקוז: אבני

קרא עוד

איזון סכרת באישפוז

איזון סכרת באישפוז רשיד שרית נאמנת סכרת RN מרכז רפואי ע"ש א. חולון וולפסון הכנת השטח, שיתוף פעולה של: הנהלת ביה"ח הנהלת הסיעוד מנהלי מחלקות אחיות אחראיות סוכרת היא הפרעה בחילוף החומרים הגורמת לעלייה ברמת הסוכר בדם ובמקרים

קרא עוד

מנהל עסקים תואר ראשון שנה א' שם קורס אנגלית רמת טרום בסיסי א' שם המרצה קוד הקורס 698 מתכונת סמסטריאלי נקודות זכות אנגלית רמת טרום בסיסי ב' סמסטר

מנהל עסקים תואר ראשון שנה א' שם קורס אנגלית רמת טרום בסיסי א' שם המרצה קוד הקורס 698 מתכונת סמסטריאלי נקודות זכות אנגלית רמת טרום בסיסי ב' סמסטר מנהל עסקים תואר ראשון שנה א' אנגלית רמת טרום בסיסי א' שם המרצה 698 נות זכות 699 אנגלית רמת טרום בסיסי ב' 701 אנגלית רמת בסיסי 70 אנגלית רמת מתקדמים א' 107 אנגלית רמת מתקדמים ב' 800 8004 8006 810 מתמטיקה

קרא עוד

קריית החינוך ע"ש עמוס דה שליט חטיבה עליונה סיכום מחצית א' שכבת י"א הסתיימה לה המחצית הראשונה, בשנה מאתגרת - שנת בגרויות ראשונה לשכבה. במקביל ללימודים

קריית החינוך עש עמוס דה שליט חטיבה עליונה סיכום מחצית א' שכבת יא הסתיימה לה המחצית הראשונה, בשנה מאתגרת - שנת בגרויות ראשונה לשכבה. במקביל ללימודים סיכום מחצית א' שכבת י"א הסתיימה לה המחצית הראשונה, בשנה מאתגרת - שנת בגרויות ראשונה לשכבה. במקביל ללימודים נערכו מגוון פעילויות ואירועים שתיבלו את הלימודים והכינו את התלמידים לקראת העתיד. לימודים - בסוף

קרא עוד

מדעי הרוח

מדעי הרוח מדעי הרוח היא משפיעה על מטוסים וספינות, היא מאיצה את התפשטותן של שריפות, היא גורמת לסגירה של כבישים ויכולה לגרום לאובדן של חיי אדם. זו הרוח, שבחיי היומיום אנחנו כמען לא שמים לב אליה, אך ברגע אחד היא יכולה

קרא עוד

Microsoft PowerPoint - ציפי זלקוביץ ואולז'ן גולדשטיין - מושב 3 [Read-Only] [Compatibility Mode]

Microsoft PowerPoint - ציפי זלקוביץ ואולז'ן גולדשטיין - מושב 3 [Read-Only] [Compatibility Mode] רשת עמיתי מחקר ציפי זלקוביץ "טכנולוגיות מידע במכללות לחינוך", מופ"ת וסמינר הקיבוצים אולז'ן גולדשטיין רשת עמיתי מחקר "טכנולוגיות מידע במכללות לחינוך", מופ"ת ומכללת קיי כנס "מיומנויות המאה ה- 21 בהוראה ובהכשרת

קרא עוד

<EBF0F120E2E9F9E5F8E9ED20E42D3420E4E6EEF0E42020F1E5F4E9FA20ECF9ECE9E7E42E706466>

<EBF0F120E2E9F9E5F8E9ED20E42D3420E4E6EEF0E42020F1E5F4E9FA20ECF9ECE9E7E42E706466> 4- " " 8:3019:00 תשע"בבבב כסלו י' מעלה החמישה מלון 6.12.2011 שלישי יום הרווחה משרד הכנס מתקיים הודות לתמיכה וסיוע של השירות לעבודה קהילתית, החברתיים ומסד קליטה. והשירותים הארצית לקידום הועדה תוכנית גישורים,

קרא עוד

ההסתדרות הציונית העולמית

ההסתדרות  הציונית העולמית ההסתדרות הציונית העולמית החטיבה להתיישבות חטיבת חוזים בטחונות וקרקעות המתיישבים יחתמו בראשי תיבות בתחתית כל עמוד וחתימה מלאה בעמוד האחרון טופס 3 חוזה בר רשות בישוב קהילתי במגרש למגורים ביו"ש בין ההסתדרות

קרא עוד

ש ב י ר ת ה, א ת ר ה ב י ת( ה ת נ ג ד ו ת נחרצת של הרשות הפלסטינית ל " סדנת העבודה " הכלכלית, שהאמריקאים עומדים לכנס ב ב ח ר י י ן 23 ב מ א י 2019 כ ל

ש ב י ר ת ה, א ת ר ה ב י ת( ה ת נ ג ד ו ת נחרצת של הרשות הפלסטינית ל  סדנת העבודה  הכלכלית, שהאמריקאים עומדים לכנס ב ב ח ר י י ן 23 ב מ א י 2019 כ ל ש ב י ר ת ה, א ת ר ה ב י ת( ה ת נ ג ד ו ת נחרצת של הרשות הפלסטינית ל " סדנת העבודה " הכלכלית, שהאמריקאים עומדים לכנס ב ב ח ר י י ן 23 ב מ א י 2019 כ ל ל י ל א ח ר ו נ ה הודיעו ארה " ב ו ב ח ר י י ן ע ל

קרא עוד

הרשות האוניברסיטה העברית רשות העתיקות לפיתוח ירושלים הפקולטה למדעי הרוח מרחב ירושלים המכון לארכיאולוגיה חידושים בארכיאולוגיה של ירושלים וסביבותיה קובץ

הרשות האוניברסיטה העברית רשות העתיקות לפיתוח ירושלים הפקולטה למדעי הרוח מרחב ירושלים המכון לארכיאולוגיה חידושים בארכיאולוגיה של ירושלים וסביבותיה קובץ הרשות האוניברסיטה העברית רשות העתיקות לפיתוח ירושלים הפקולטה למדעי הרוח מרחב ירושלים המכון לארכיאולוגיה חידושים בארכיאולוגיה של ירושלים וסביבותיה קובץ מחקרים כרך ו עורכים: דוד עמית, גיא ד' שטיבל, אורית

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation מערכת החינוך והעיר אילת - בדרך ממצאי הערכה עיקריים אלול תשע"ה, אוגוסט 2015 ל- 2020 מטרות ויעדי מערכת החינוך והעיר אילת ל- 2020 מיצוי משאבי הסביבה והידע חיזוק החוסן הקהילתי "עיר חכמה" חיזוק הקהילתיות קידום

קרא עוד

< A2F2F E6B696B E636F2E696C2FE4E7F8E3E92DE4E7E3F92DEEF9F8FA2DE5ECE5EEE32DEEF7F6E5F22E68746D6C>

< A2F2F E6B696B E636F2E696C2FE4E7F8E3E92DE4E7E3F92DEEF9F8FA2DE5ECE5EEE32DEEF7F6E5F22E68746D6C> Page 1 of 5 נתוני האמת: זינוק במספר החרדים שעובדים ומשרתים נתונים מנפצי מיתוסים שמפרסם מוסד שמואל נאמן, מראים כי חל גידול של מאות אחוזים בגיוס לצבא, לשירות האזרחי ובהשתלבות חרדים בשוק העבודה. ח"כ אורי

קרא עוד

מרכז דוידזון והגן הארכיאולוגי כולל ממצאים ארכיאולוגיים החל מתקופת הברונזה לפני כ- 5,000 שנה, ועד התקופה העות'מאנית. העופל - כינוי מקראי לחלק מוגבה בעי

מרכז דוידזון והגן הארכיאולוגי כולל ממצאים ארכיאולוגיים החל מתקופת הברונזה לפני כ- 5,000 שנה, ועד התקופה העות'מאנית. העופל - כינוי מקראי לחלק מוגבה בעי מרכז דוידזון והגן הארכיאולוגי כולל ממצאים ארכיאולוגיים החל מתקופת הברונזה לפני כ- 5,000 שנה, ועד התקופה העות'מאנית. העופל - כינוי מקראי לחלק מוגבה בעיר בו ישב בדרך כלל המלך, או מרכז המינהל )מכאן המילה

קרא עוד

מצגת של PowerPoint

מצגת של PowerPoint ת כ נ י ת א ב ניהול פרויקט אדריכלות אדריכלות נוף תנועה וכבישים פרוגרמה ליטל ידין מינץ מלמד אדריכלים ענת שדה אמאב תחבורה זאב ברקאי 01 עיר רובע שכונה מתחם א': שלב המצב הקיים ואבחונו שלב ב': מסקנות חיזוק

קרא עוד

Microsoft Word doc

Microsoft Word doc 1 חווה מו"פ צפון אזורית לנסיונות גליל מערבי סיכום שנתי של מחקר: בחינת זני אבוקדו מפרים חדשים סיון תש"ע, מאי 2010 חוקר ראשי: דר' גד איש עם צוות מחקר גליל מערבי: גד איש עם, ורד יריחימוביץ', יצחק רגב, הדר

קרא עוד

שאלות למבחן בנושא הבית הראשון - ארכאולוגיה מקראית

שאלות למבחן בנושא הבית הראשון - ארכאולוגיה מקראית שאלות על תקופת הבית הראשון של התקופות הקדומות וארכאולוגיה לפתרון השאלות 134 השאלות הראשונות הועתקו מתוך מבחני הרישוי של קורס מורי דרך מהשנים 2000-2017 "בולה" היא: תליון מימי בית ראשון, עליו הופיעה ברכת

קרא עוד

בס"ד

בסד בס"ד מצודות הספר בדרום הר חברון נכתב ע"י : דורון שר אבי. מבוא אחת השאלות הבסיסיות העולות מחקר קו הלימס נוגעת לזמן הקמתו, ובהתאם, לזמן התהוותם של מרכיביו הצבאיים, הכלכליים, המינהליים וכד'. שאלה זו נדונה

קרא עוד

צו ארנונה 1997

צו ארנונה 1997 1 צו ארנונה 2018 בתוקף סמכותה לפי חוק ההסדרים במשק המדינה )תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב(, התשנ"ג 1992 והתקנות שהותקנו על פי כל דין, מחליטה בזה המועצה האזורית זבולון )להלן: "המועצה"( בישיבתה ביום 19.6.2017

קרא עוד

Canada 2016

Canada 2016 יריד הנדל"ן וההשקעה בישראל - קנדה, ספטמבר 2016 קנדה טורנטו יום ראשון 18.09.16 מונטריאול יום שלישי 20.09.16 1 א.ג.נ המקום טורונטו - בית בישראל חוגג 20 שנה של פעילות בצפון אמריקה! ולאור העובדה שהשנה החגים

קרא עוד

תקנון ועדות קבלה לתואר בוגר אוניברסיטה

תקנון ועדות קבלה לתואר בוגר אוניברסיטה 1 10-02 1. מ ט ר ה: מטרת נוהל זה זה היא לקבוע את תפקידיהן של הוועדה האוניברסיטאית לענייני קבלה ושל ועדות הקבלה הפקולטיות, ואת הרכבן. פרק ראשון: הוועדה האוניברסיטאית לענייני קבלה סמכויות 2. הוועדה ותפקידיה:

קרא עוד

ברזי מטבח המים זורמים ושוטפים ירקות טריים, נשפכים לקדרה, נמזגים לקומקום שירתח. בחרו ברז שיעשה את תענוג המים מושלם גם במטבח

ברזי מטבח המים זורמים ושוטפים ירקות טריים, נשפכים לקדרה, נמזגים לקומקום שירתח. בחרו ברז שיעשה את תענוג המים מושלם גם במטבח ברזי מטבח המים זורמים ושוטפים ירקות טריים, נשפכים לקדרה, נמזגים לקומקום שירתח. בחרו ברז שיעשה את תענוג המים מושלם גם במטבח Pull Down 302869 אוורסט ברז פרח 45 0 מזלף נשלף כלפי מטה 303369 נפטון סטיק ברז

קרא עוד

מצגת מבנה וטבלה מתוקן [לקריאה בלבד]

מצגת מבנה וטבלה מתוקן [לקריאה בלבד] טבלה מחזורי ת האלקטרונים ברמה האחרונה בכל אטום, הם אלו שיוצרים קשר עם אטום/אטומים נוספים. אלקטרונים אלו נקראים אלקטרונים וולנטיים או אלקטרונים ערכיים. הרמה האחרונה באטום, המכילה את האלקטרונים הוולנטיים

קרא עוד

SFP6603NRE Dolce Stil Novo תנור פירוליטי 60 ס"מ, זכוכית שחורה +A דרגת אנרגיה EAN13: רכיבים בגימור נחושת פונקציות בישול 10 פונקציות ניקוי

SFP6603NRE Dolce Stil Novo תנור פירוליטי 60 סמ, זכוכית שחורה +A דרגת אנרגיה EAN13: רכיבים בגימור נחושת פונקציות בישול 10 פונקציות ניקוי תנור פירוליטי 60 ס"מ, זכוכית שחורה +A דרגת אנרגיה EAN13: 8017709217440 רכיבים בגימור נחושת פונקציות בישול 10 פונקציות ניקוי: פירוליטי/פירוליטי חסכני מתכונים ניתנים לתכנות 10 תוכניות אפיה אוטומטיות 50 פונקציית

קרא עוד

נכחו: פרוטוקול ועדת משנה מספר בתאריך: 24/12/2013 כ"א טבת תשע"ד שעה 19:00 תאריך: 23/01/2014 ת. עברי:כ"ב שבט, תשע"ד - יו"ר ועדת משנה לתכנון ובנ

נכחו: פרוטוקול ועדת משנה מספר בתאריך: 24/12/2013 כא טבת תשעד שעה 19:00 תאריך: 23/01/2014 ת. עברי:כב שבט, תשעד - יור ועדת משנה לתכנון ובנ נכחו: פרוטוקול ועדת משנה מספר 20130008 בתאריך: 24/12/2013 כ"א טבת תשע"ד שעה 19:00 תאריך: 23/01/2014 ת. עברי:כ"ב שבט, תשע"ד - יו"ר ועדת משנה לתכנון ובניה כהן אלי חברים: - מ"מ וסגן ראש המועצה פטיגרו איתן

קרא עוד

דו"ח כצל'ה השנתי להתפתחות ההתיישבות בחבלי יהודה ושומרון חורף ה'תשע"ט מעודכן ל על פי נתוני מרשם האוכלוסין משרד הפנים נערך ומוגש בידי יעקב כ"ץ )

דוח כצל'ה השנתי להתפתחות ההתיישבות בחבלי יהודה ושומרון חורף ה'תשעט מעודכן ל על פי נתוני מרשם האוכלוסין משרד הפנים נערך ומוגש בידי יעקב כץ ) דו"ח כצל'ה השנתי להתפתחות ההתיישבות בחבלי יהודה ושומרון חורף ה'תשע"ט מעודכן ל- 3.1.19 על פי נתוני מרשם האוכלוסין משרד הפנים נערך ומוגש בידי יעקב כ"ץ )כצל'ה( לשעבר יו"ר האיחוד הלאומי יו"ר מועצת המנהלים

קרא עוד

מכרזי דיור להשכרה ארוכת טווח "דירה להשכיר בפרדס", אור יהודה "דירה להשכיר בחולון" עוזי לוי, מנכ"ל דירה להשכיר

מכרזי דיור להשכרה ארוכת טווח דירה להשכיר בפרדס, אור יהודה דירה להשכיר בחולון עוזי לוי, מנכל דירה להשכיר מכרזי דיור להשכרה ארוכת טווח "דירה להשכיר בפרדס", אור יהודה "דירה להשכיר בחולון" עוזי לוי, מנכ"ל דירה להשכיר דיור להשכרה ארוכת טווח מטרות "דירה להשכיר" יצירת מאסה קריטית של אלפי יחידת דיור לשכירות ארוכת

קרא עוד

Slide 1

Slide 1 בניית תכנית שיווקית מהי תכנית שיווקית? התכנית השיווקית מתארת את הפעולות השיווקיות שעסק צריך לבצע על מנת להשיג את יעדי המכירות שלו. מטרת התכנית השיווקית בניית התכנית השיווקית עוזרת לנו להגדיר את: 1. יעדי

קרא עוד

rizufim answers

rizufim answers ÌÈÙÂˆÈ מדריך למורה פעילות זו היא פעילות חקר לבדיקת כל אפשרויות הריצוף שבהן סידור מצולעים סביב קודקוד הוא זהה. המצולעים שבהם ישתמשו התלמידים הם: משולש שווה צלעות, משושה משוכלל וריבוע - כולם בעלי צלע באותו

קרא עוד

סיכום תערוכת התיירות IMTM חדשות חדשות ידיעות אחרונות יומן ערוץ Ynet דה מרקר

סיכום תערוכת התיירות IMTM חדשות חדשות ידיעות אחרונות יומן ערוץ Ynet דה מרקר סיכום תערוכת התיירות 9-10.02.2016 IMTM חדשות 8.2.16-2 חדשות 8.2.16-10 - 28.1 יומן ערוץ 12.2-1 10.2.16 -Ynet דה מרקר- 3.2.16 אינטרנט טלוויזיה רדיו עיתונות, גלובס,,MAKO דה מרקר,,NRG, nana10,,,,ias, מגפון,

קרא עוד

מבוא

מבוא בס"ד סוסיא- תולדותיה של עיירה יהודית בספר המדבר נכתב ע"י : דורון שר-אבי סוסיא- תולדותיה של עיירה יהודית בספר המדבר דורון שר-אבי מבוא סוסיא נמצאת בשוליים הדרום מזרחיים של הר חברון. היתה זו עיירה יהודית

קרא עוד

_v18A

_v18A Draft SI 1003 part 1.2 January 2013 טיוטה לתקן ישראלי ת"י 1003 חלק 1.2 ינואר 2013 ICS CODE: שחרור עופרת וקדמיום מכלים הבאים במגע עם מזון: כלים קרמיים, כלים קרמיים-זכוכיתיים וכלי הגשה מזכוכית גבולות מותרים

קרא עוד

מצגת של PowerPoint

מצגת של PowerPoint פותחים את שנת הלימודים בבן גוריון רחובות שנת הלימודים החלה באווירה נינוחה, נעימה ומכילה. בכל כיתות בית הספר החלו בפעילויות הכרות. כמו כן, מורות בית הספר הציגו את התכנים הנלמדים בכל כיתה ובכל מקצוע, את

קרא עוד

סדרה חשבונית והנדסית

סדרה חשבונית והנדסית .2 סדרות חשבוניות וסדרות הנדסיות n = 5 טבעי על-ידי כלל הנסיגה: + = an + 3. סדרה מוגדרת לכל n רשמו את ארבעת האיברים הראשונים בסדרה. הסבירו מדוע הסדרה הנתונה היא סדרה חשבונית עולה. מצאו את האיבר ה- 57 בסדרה.

קרא עוד

סיכום האירועים בגבול רצועת עזה

סיכום האירועים בגבול רצועת עזה צעדת השיבה "" ק ו ו י ם" סיכום האירועים בגבול רצועת עזה 28 באוקטובר 2018 כ ל ל י ביום שישי 26 באוקטובר 2018 נערכה ברצועת עזה צעדה נוספת במסגרת " צעדות השיבה " בה השתתפו כ- 16,000 מפגינים ) זאת לעומת כ-

קרא עוד

התנגדות לבקשה להיתר בנייה אסמכתא (דואר נכנס) מתאריך: 20/03/2017 פרטי בקשה (מתוך מערכת הרישוי העירונית) בקשה מספר: מהות הבקשה שי

התנגדות לבקשה להיתר בנייה אסמכתא (דואר נכנס) מתאריך: 20/03/2017 פרטי בקשה (מתוך מערכת הרישוי העירונית) בקשה מספר: מהות הבקשה שי התנגדות לבקשה להיתר בנייה אסמכתא (דואר נכנס) 17-02-000480 מתאריך: 20/03/2017 פרטי בקשה (מתוך מערכת הרישוי העירונית) בקשה מספר: 2017-0330 מהות הבקשה שינויים/שינוי ללא תוספת שטח/חזית כתובת הבקשה שלמה המלך

קרא עוד