1 אוניברסיטת בן גוריון המחלקה להנדסת חשמל ומחשבים מעבדה לאלקטרוניקה תעשיתית ניסוי מס' 8 תאי שמש -2014_ 16

גודל: px
התחל להופיע מהדף:

Download "1 אוניברסיטת בן גוריון המחלקה להנדסת חשמל ומחשבים מעבדה לאלקטרוניקה תעשיתית ניסוי מס' 8 תאי שמש -2014_ 16"

תמליל

1 1 אוניברסיטת בן גוריון המחלקה להנדסת חשמל ומחשבים מעבדה לאלקטרוניקה תעשיתית ניסוי מס' 8 תאי שמש -2014_ 16

2 2 מבוא לניסוי, תאור של תא שמש האפקט הפוטו אלקטרי תאי שמש מבוססים על האפקט הפוטואלקטרי, שגילה היינריך רודולף הרץ בשנת 1887 ושהסביר אלברט איינשטיין ב על ההסבר המבריק קיבל איינשטיין את פרס נובל בשנת אלברט איינשטיין היינריך רודולף הרץ למעשה, צריך להזכיר כאן מס' שמות נוספים: 1. הפיזיקאי בקרל שגילה את האפקט הפוטו-וולטאי בשנת 1839, בהיותו בן 19 בלבד)!(. בקרל אבחן זרמים חשמליים על פני חומרים החשופים לאור: הוא זיהה מכך את הזרם הנמוך יחסית, שנוצר בין שתי פיסות מתכת על ידי הארה על אחת מהן. אבל, הוא לא היה מודע ליכולת, להשתמש בתופעה כדי להמיר את אנרגית האור - לאנרגיה חשמלית. הרץ ולבסוף איינשטיין, השלימו את עבודתו במישור זה. 2. חייבים להזכיר בהקשר של המרת האנרגיה המיוצרת לחשמל לצריכה ביתית, את שמו של דיוויד פרינס, ממציא הממיר inverter) (DC/AC הראשון, בשנת האפקט הפוטואלקטרי שגילה הרץ הוא למעשה, פליטת אלקטרונים ממשטח )לרוב מתכתי(, כתוצאה של חשיפה וקליטת קרינה אלקטרומגנטית, כמו אור נראה, אור אולטרה-סגול וכיו"ב, שהינה מעל תדר-סף מסוים, האופייני למשטח הקולט. הפליטה יוצרת אלקטרונים עם אנרגיה מסוימת וניתן להזרימם במעגל חשמלי ולנצלה. את האפקט הזה העולם הפיזיקלי לא ידע להסביר והוא נכלל ברשימת "3 הבעיות שנשארו לנו לפתור ואז תהיה לנו תמונת עולם מושלמת" של ויליאם תומסון משנת כידוע, ויליאם תומסון שהיה מדען גדול בזכות עצמו, טען אז ש"אין יותר מה לגלות בפיזיקה. כל מה שנשאר לעשות זה לבצע מדידות מדויקות יותר ויותר" )הוא גם טען ש"לעולם לא יהיה כלי טיס מוצלח כבד מהאוויר" וש- "בהינתן קצב הריבוי הטבעי של האוכלוסיה, עוד 400 שנים לא יהיה מספיק חמצן באטמוספירה". אבל הוא בכל זאת אכן היה, מדען גדול. אם כי קצת אקסצנטרי. הוא למשל מצא את האפס המוחלט ) מעלות צלזיוס(, הוכיח את משפט סטוקס והיה אחד מאבות החוק השני של התרמודינמיקה(. ואז.. הגיע איינשטיין. איינשטיין הסביר את התופעה בשנת הפלאות שלו, 1905, כאשר הוא התייחס לאופי החלקיקי של האור: כאשר חלקיק אור )להלן:

3 3 פוטון( פוגע באלקטרון, כל האנרגיה של הפוטון מועברת לאלקטרון והפוטון חדל להתקיים. לפוטונים אין מסה אבל יש להם אנרגיה, הפרופורציונית לתדר שלהם, לפי הנוסחה.E=h אם האנרגיה של הפוטון אינה מספיקה על מנת להתגבר על האנרגיה הקושרת את האלקטרונים למשטח, לא יצפה האפקט. אם האנרגיה של הפוטון גדולה מאנרגית הקשר של האלקטרון למשטח, להלן, אזי האלקטרון החופשי יקבל אנרגיה בגודל.E=h - ההסבר הזה של איינשטיין היווה מהפכה כי הוא שבר את המוסכמות של הפיזיקה של סוף המאה ה- 19 לפיהן האור הוא גל אלקטרומגנטי ויחד איתן היווה את הבסיס לכמה ענפים חדשים בפיזיקה, בניהן מכניקת הקוונטים )שאיינשטיין לא ממש אהב, אבל השתמש בה בכל זאת כשהיה צריך(. איינשטיין קיבל על הסברו המבריק את פרס נובל לפיזיקה לשנת איך עובד תא שמש? תא שמש, איור, 1 הוא מתקן המנצל את האפקט הפוטואלקטרי, על מנת להמיר באופן ישיר אנרגיית אור לאנרגיה חשמלית. איור - 1 סימול תא שמש עקרון פעולתו של תא השמש פשוט ומסתמך על המבנה שלו. התא בנוי משתי שכבות סיליקון, האחת מזוהמת בזיהום מסוג "n" )למשל, ארסן( והשניה )הבסיס, העבה יותר( מזוהמת בזיהום מסוג "p" )למשל, בורון(. בין שתי השכבות יש צומת.P/N ללא אור, אלקטרונים יעזבו את השכבה המזוהמת בזיהום "n" אל השכבה המזוהמת בזיהום מסוג "p" וחורים ינועו בכיוון ההפוך בדיפוזיה, עד ליצירת מחסום פוטנציאל, שיצור גם זרם סחיפה בכיוון ההפוך כך שזרם הדיפוזיה וזרם הסחיפה יהיו שווים והמערכת תתכנס לשיווי משקל רגיש. מחסום הפוטנציאל מתנהג כמו דיודה, ומאפשר מעבר אלקטרונים בסחיפה רק מצד "p" לצד "n", אך לא להיפך וחורים בכיוון ההפוך. כאשר מאירים על התא הפוטו-וולטאי, זוגות אלקטרון-חור נוצרים בצומת ונפרדים זה מזה בגלל הכוח החשמלי שיוצר מחסום הפוטנציאל ונעים בסחיפה לעבר צידי שכבת המחסור. כך, מהפרש הפוטנציאלים התיאורטי של מחסום הפוטנציאל, נוצר הפרש פוטנציאלים פיזי: האלקטרונים והחורים שנסחפו אל צידי המחסום ממשיכים לנדוד לכיוונים הפוכים בהשפעת הדיפוזיה ואם מלקטים אותם ע"י רשת מוליכה משני צידי התא, אזי אפשר להשתמש בתא כמקור מתח ולנצל את האנרגיה המומרת שהיתה, במקור, שייכת לפוטונים. בסיס התא הופך להדק הטעון בממתח גבוה )+( ואילו פני התא, הם ההדק הטעון בממתח נמוך )-(. כפי שברור מהדיון עד כה, הרי שגם דיודת סיליקון פשוטה יכולה לשמש כתא פוטו-וולטאי כאשר חושפים אותה לאור. ואכן, זהו הסוג הפשוט ביותר של תאים אלו. תא שמש הוא בראש ובראשונה, דיודה. בד"כ בתאי שמש, עוטפת את שכבת-" n " רשת דקה של מוליכים מהצד הפונה אל השמש. השכבה דקה יחסית.

4 4 שכבת-" p " עבה יותר ומאחריה שכבה מתכתית שעל פניה מתבצעת רקומבינציה עם החורים המגיעים אליה מהצומת. אור N י ר ה י ה איור רש ולי ה ד י ורי ש ברו בדי ו יה אל טרוני ש ברו בדי ו יה + וליך א ורי 1: תא שמש סכמטי במצב אינטרינזי )ללא הארה( איור 2: תא שמש סכמטי בפעולה P - N P ד N ד P - ש ב י ור ר י ה ר י ה שיווי ה ש ל נש ר י ו אה השדה של ר י ה י ה והדי ו יה ה ש לי של ורי אל טרוני אל רש נו י י יר וה רד אל טרון ור ולי ה י י ד י ורי נו י י י י ר ה י ה + וליך א ורי ש ב ור מודל 5 פרמטרים לתא שמש במעבדה זו ידונו תאי שמש פשוטים ביותר, תאים מטיפוס "גביש בודד" )מונוקריסטליים( שאינם מגיעים למצב של פריצה אחורית תוך כדי הניסוי. תאים כאלו ניתנים לתיאור ע"י מודל 5 הפרמטרים, שהוא המודל הפשוט ביותר המקובל בתעשייה למעשה יש מודלים פשוטים אף יותר, אך התיאור שלהם של אופני התא, לוקה בחסר. מודל 5 פרמטרים מבוסס על כך שקודם כל, התא הוא דיודת צומת.P/N לפיכך הרכיב המרכזי במודל התא יהיה, אמנם, דיודת צומת. מרכיב מרכזי נוסף הוא זרם הסחיפה הפוטווולטאי שימודל ע"י מקור זרם. סכימטית, המודל נראה כך + R R s sh I ph V - איור 3: מודל 5 הפרמטרים וכמובן, למודל מתאימה משוואה פשוטה לזרם המוצא. משוואה 1: משוואת זרם המוצא במודל 5 הפרמטרים במשוואה זו הוא זרם הסחיפה הפוטווולטאי )כמות זוגות אלקטרון-חור הנוצרת ע"י ההארה(. זרם זה לינארי עם ההארה. היא ההתנגדות המקבילית של התא הנובעת בעיקר מרקומבינציה של נשאי מטען. היא ההתנגדות החשמלית של התא הנובעת מהתנגדות החומר למעבר נושאי המטען ומהתנגדות המגעים החשמליים. התנהגות הדיודה במודל היא לפי משוואת שוקלי )Shockley( שכן זאת דיודת צומת ודיודת צומת חייבת להתנהג לפי משוואת שוקלי.

5 Voltage[V] 5 משוואה 2: משוואת שוקלי במשוואה זו יש למעשה רק 2 פרמטרים זרם הזליגה האחורי של הדיודה ומקדם הפיזור שלה. שאר הקבועים אינם פרמטרים: הוא קבוע בולצמן,,k=1.38e-23 T היא טמפרטורה העבודה של התא במעלות קלווין, האלקטרון ו- A שטח פני התא. ניתן גם לכתוב מטען עבור מקדם פרופורציה כלשהו C. אבל מכל מקום, A קבוע גיאומטרי ולא פרמטר של המודל וכנ"ל גם C הינו קבוע ולא פרמטר.. מכאן שם לפיכך, יש רק 5 פרמטרים במשוואה )1( - המודל. משוואה )1( היא משוואה סתומה. ברם, אם נגדיר את מתח הצומת החשוך אזי )(dark junction voltage שהוא גם המתח על הדיודה כ- המשוואה הופכת ל- שכבר אינה סתומה ומכיוון שערכי המתח על דיודת צומת בסיליקון מוגבלים, למשל עד 0.7V, ניתן למשל ב- Matlab להגדיר כעת וקטור של ערכי אפשריים ברזולוציה כרצוננו, למשל 1000 מתחים בין 0V ועד - 0.7V ואז נקבל ערכי זרם חיצוני מהתא - וערכים אלו הינם ערכים אמיתיים של זרם היוצא מהתא המתאימים לערכים של מתח הצומת החשוך. כדי לקבל את ערכי המתח החיצוני המתאימים לערכי זרם חיצוני אלו, פשוט נכתוב. בצורה כזאת, ניתן לקבל את עקום התא עד לכל דרגת רזולוציה נדרשת, במידה ו- 5 הפרמטרים ידועים. לדוגמא, עבור תא סולארי מטיפוס פוליקריסטלי בקרינת שמש מלאה בצהרי היום, נמצא ש העקום בדרגת רזולוציה של 1000 נקודות יוצא V/I Curve for a 5-parameter model solar cell Current[A] איור 4: עקום V/I של תא סולארי ברמת קרינה של 1Sun

6 6 אבל המטרה במעבדה זו היא הפוכה נדרש למצוא את 5 הפרמטרים האלו עבור תא שמש לא ידוע, תוך שימוש בניסוי שמודד את עקום V\I של התא.. שיערוך הפרמטרים של תא סולארי הפרמטר שהכי קל למדוד הוא משוואה 3: קירוב הסיבה שהקירוב הזה טוב, היא ש- דווקא גדול יחסית, קטן ולרוב מסדר גודל של מיליאומים בעוד בטמפ' החדר ו-. אז גם וגם 0 כדי לקבל את. מכאן שיש למצוא את נק' החציה של העקום עם מתח בקירוב טוב מאוד, כפי שרואים בעקום. כדי למצוא את ואת מתבוננים בעקום. מ-) 2 ( מתקבל בתחילת העקום, וגם לכן יוצא ש- אבל אם נחזור למשוואה 2, אז מותר לכתוב גם ולכן משוואה 4: קירוב

7 7 הרכיב דומיננטי במשוואה )גדול לפחות בסדר גודל משאר האיברים במשוואה(. לפיכך לכן פשוט יש לקחת את השיפוע בתחילת עקום V/I כדי לקבל משוואה 5: קירוב בצידו השני של העקום, אפשר לקרב את. שוב, מ-) 2 ( מתקבל. כעת יש להציב עכשיו הרכיב אבל לעומת זאת הוא כמעט 1 כי אמנם ז"א עכשיו התהפכו היוצרות ושאר המשוואה היא הדומיננטית על פני. כלומר נקבל אבל ולכן קיבלנו

8 8 משוואה 6: קירוב כדי לשערך את שני הפרמטרים של הדיודה,, יש להשתמש בשיטות חישוביות ואין פתרון קל חוץ מלקחת נתונים ידועים של תא סולארי ולהתאים אותם. למשל, לגבי, אם התאים הסולריים עשויים מאותם חומרים עם אותם רמות זיהום, אפשר לכתוב ולכן., כלומר יש פרופורציה עם שטח התא הסולארי. כמה ששטח התא גדול יותר, יהיה לו זרם זליגה אחורית גדול יותר. ניתן להשתמש ביחס שטחי הפנים עם תא ידוע מאותו חומר ואותם זיהומים, כדי לשערך את בצורה יחסית טובה: ניתן למשל לחבר כמה תאים במקביל כדי לקבל תא שקול עם שטח פנים גדול יותר ולבצע ניסוי מדידת התנגדות ומדידת מתח כאשר התאים תחת הארה זהה ופרט למד ההתנגדות, המעגלים פתוחים )עומס קטן(. אז הערכה לזרם בדיודה תהיה. כדי לקבל מדידה מדוייקת ל- ניתן למדוד את ההתנגדות כאשר התאים בחושך/מוסתרים ממקור האור ויש לחבר את מד ההתנגדות בקוטביות הפוכה לזו של התא )כדי לא לפרוץ את הדיודה(. ואז יתקבל ההפרש לגבי, אין כללים ברורים, אבל בגדול ככל שיש יותר רקומבינציה, כך בתאים מונוקריסטליים, גדול יותר. צריך להיות קרוב ל- 2. ניתן לקחת ערך התחלתי 2. אם עושים זאת וגם מודדים את טמפרטורת התא, הרי שניתן לחשב את בקירוב, כאשר הפרש השטחים מחושב, ידוע. ואז אפשר לעשות fine-tuning ל- קרוב ממש לתוצאות הניסוי. ידוע גם כן, לכן גם C ידוע. ברגע ש- C ול- C עד שמתקבל גרף כמובן שתמיד ניתן להשתמש כאן בשיטות חישוביות כדי לקבל ערך אופטימלי. אבל זה חורג מתוכן המעבדה. מומלץ, אם כן, לבחור ערכים מקובלים בספרות לפרמטרים אלו ולהתאימם. גבול Shockley-Queisser מהדיון עד כה, קל להבין שהתהליך הנ"ל אינו מהווה המרה 100% של אנרגית השמש לאנרגיה חשמלית. למעשה, קיים גבול Shockley-Queisser הנובע בין השאר מהצורך של האלקטרון לקבל אנרגיה יותר גבוהה מה- bandgap והאנרגיה העודפת הופכת לחום )גורם זה נקרא Spectrum Losses והוא אחראי ל- 52% מתוך האנרגיה ההולכת לאיבוד, אבל יש עוד שני גורמים קרינת גוף שחור והרקומבינציה שהזכרנו ששניהם מגדילים עוד יותר את ההפסד(. סה"כ החסם תלוי במידה רבה ב- Bandgap של המל"מ.

9 9 איור 5: גבול Shockley-Queisser )ויקיפדיה( התוצאה היא שהנצילות התיאורטית המכסימלית לתא עם צומת בודדת בסיליקון היא בערך 28.8% ולמל"מ מסוגים אחרים יש נצילויות מכסימליות אחרות. למשל ל- GaAs הנצילות המכסימלית לתא עם צומת בודדת, היא בסביבות 33.5%.

10 10 מחוברת הקורס "מבוא להמרת אנרגיה" על פי הרצאותיו של פרופסור מיכאל סלונים. עריכה: אחנני איתמר, גיל סמו, שחר חורי

11 11

12 12

13 13

14 14

15 15

16 16

17 17

18 18

19 19

20 20. הגדרות אור רינה אל טרו נטי ב ל אורך ל ב ו רינ הש ש ה ולי ב ובה ני הי ב הרי היו.. שוב להד יש Sun ש ו רינ הש ש ב לול ביב דור הארץ ב לל ה י ון הינה וב ובה האו יינו אבל יש ל ב שבון א ב ביבו. ה בר יו ר ה: ב דול, ו האוויר שאו ה האור נאלץ ל בור ה לל ו ד ל אנל ה ולארי. ל י ך ו דר ה ד אשר z היא ה ווי ל ניט )ה ווי שבין הש ש ל 90 לו ה ר (. וא, ודל ורב ו שטני, ובל ב שייה הוא ו לוי ב ווי הש ש. רואי א ך ש ו ההארה ש נה לו אשר ב ווי הש ש בש יי. ודל ו ולא דויי ה, אשר הש ש ב ניט )ישר ל הראש(. אשר. א הש ש ב ווי, בלי וב ובה ני הי, בלי אבל יש ל יין שהנו ה לא לו ב שבון אור הש ש שו ל בלי בר ר ו ר. אשר לו י או ו ב שבון, הירידה דיין לא ש ו י ל ך ול ן בלי ל שה ( ור: 173-G.)ASTM ר אשר הש ש שו ל ה ניט, ו ב, ההארה ש יורד )ב רה ה, ב, ל (. ול ן ה ירוב של ב ובה ני הי, ו או יו ר ו ד, אשר ה וונה ב ך להארה ה י לי ל ני ה אנל. די ל בל ו ל ההארה שיראה אנל ולארי ב ובה ני הי ב ל ש ו הי ה ה וארו ב ו ה שווה, יש לב ור, א בלי ר, אלא שב ביבו ו רו ב ון )אי ה. שאנ נו נ אי (, יו א ו של ו י ידה ד י לעוצמת הארה. אשר Lux, אי לאור באורך ל של.. ב ווני א רי של האור לו ר אור ירו. אן שבאור ירו,. בבאר שב ההארה טנה יו ר. ל אורה שרדי ר ילה יש ו ה של ו ההארה של רינ הש ש ל ני ה ר י ה ד )אין ט לנ ו לה יר א ב ישרין ל, ש ן ו ההארה נ דד ר באורך ל ויי ול ן יש לב אינט רל ל ל ה טרו של האור הנראה, די לב א הה רה נ ון(. תא שמש ( א ולארי( הוא ה ן לה ה ישירה של אנר יה ש לי ל ידי ליט רינה אל טרו נטי ן הש ש. או ן ה ולה: ל ה אי ה ולאריי הינ ל שה דיודו, ו P/N בין אי ור ו שר ור י )ל של יהו של ילי ון בבורון( לאי ור ו שר ב בלי )ל של יהו של או ה י ילי ון באר ן(. ב ב אינטרינ י, אל טרוני באו ן טב י ור י בדי ו יה האי ור ה ו שר ב ור י )N( אל האי ור ה ו שר ב בלי )P(: בט ה דר, ט ל ה ה י יונני. דבר ה יו ר ו וטנ יאל וש ב י ור. ה וטנ יאל ור ל י ה של אל טרוני

21 21 ו אל טרוני, רה האי ור P אל האי ור N שנו ר ור ב נו ה בלי טי דרך ש ב ה ה ורי. נו ר שיווי ש ל בין ה נו ה בדי ו יה לבין ה נו ה ב י ר ו בינ יה ש ה רה א שיווי ה ש ל ב ך בו. הארה ו ה וטנ יאל נו ר ב ינו ב י ה, אשר ור. ו ו אלו לולי ל בור ר ו בינ יה ו שויי ו ו אל טרון ור ב וך ש ב ה שהיא יו ר ב ה וטנ יאל ה ש לי שני ידיה, ה שבדרך לל ורה. א האל טרוני נ ש י אל להי רד, ל ד P, שבו יש ודף של ו ה וטנ יאל וה ורי נ ש י ד N שאיבד אל טרוני ב הלך י יר ד N ולא שר לה ל ש לי בשלב ה א שר לא וף א האל טרוני יר אל טרוני. ה ורי. באו ן וונ רי ו בינ יה ל י וני ול ור דר ו ל ד P, ש ה יו לו לב ל רו ב ל י י ה ו רן ה ו ה ה א, ל י ה ו ה וטנ יאל הו ך ל ה יאורטי של ה, ה ה י וני. ל וד ור האור ין ה הליך י שך. ני ן להש ש ב הליך ה לה יל שיר ש לי לשהו. בני וי נ בוד נור נל שיש לה ן ובה ארוך. ל י ך נראה ו י ובה דו י ל ו הבא בנו ף, לנור הנל יש טרו בדיד ולא ר יף. ה נראה ך

22 22 וי י ל טרו של הלו טר )ש ודד ב י ר אור אדו (: ה רינה ה י אליו, של ה א לבין ה אופיין הריקם של א ש ש הינו ה לו שבין ה א. אשר ט רטור ה א בו ה:

23 23 אופיין הקצר של א ש ש הינו ה לו שבין ר ה א לבין ה ה רינה ה י אליו,. ט רטור ה א בו ה: אשר אופיין חיצוני של א ש ש הינו ה לו שבין ה א לבין ר ה א, אשר ט רטור ה א. וה ה רינה ה י אליו שניה בו י : ל הה דרו הו ל בי ודולי של אי ש ש.

24 24 1. מטרת הניסוי. ש ש לאנר יה ש לי של ר יב ההו ך אנר יה רינ ללי 1.1 ה ר ו י וני של א בודד. ר,רי או ייני 1.2 ה ר. באו ן ש לי ביניה וברי ו י וני של אי ר,רי או ייני 1.3 ה ר ורה של אי ש ש, יור 5-1 ( ודול של אי ש ש(. של ר יבי 1.4 ה דר של א ש ש. אנר י 1.5 נ ילו האו יין ה י וני. לא ו י די ל בל א 1.6 שי וש ב ו 2. ספרות H.S Rauschenbach. Sollar Cell Array Design Handbook.(TK 2960.R35).1 S.L.Soo. Direct Energy Conversion. Pp.1-16, G.W. Sutton. Direct Energy Conversion. Pp.1-37 (TK2896.S9).3 3. שאלות הכנה ה בנה ני י ו י וני של א ש ש. 3.1 אר א 3.2 הו י רון ה ולה של א ש ש? או יין של ה א? 3.3 הי שוו של א ש ש? ר ואו יין רי 3.4 הו או יין י ה א ו ל? ה ר א ו ר הרי 3.5 י ד יש נו ל ה ורה של ה א. 3.6 אר א? ללא ו ה ובר דרך ה אי 3.7 שני אי ש ש וברו ב ביל. הו ה ר? ה ובר דרך ה ו. הו ה ר בילי R ובר ב ביל ל וד שני אי ש ש 3.8 ו? לנ ילו ו האנר י של ו ר ה א, ה שובו ה י י ליו ה ונו 3.9 ה הדבר לנושא נ ילו וי של דירויו. י דנו ו ה הש ש ש רינ 3.10 ידו באו ן אי ו י או יין ה א ט רטורה? 3.11 י ד וש ב הלך הני וי? ה ד ריך ל רר א 3.12 ל ה לד שירי ה דידה. הליך ה ולה של 3.13 ה בר א ה א? 4. ציוד לניסוי בדה -שול ן ב ל י ה ר ו נור ור אור ל ב י - ("BALLAST" של ה ה וה נה) שנ -בלו י -שנאי -רב ודד - ודול של אי ש ש - ט בלי -ראו טט טר -לו 2.5Vdc - ד 400Vac - ד ניי - ש י ש ש 5. מהלך הניסוי ל ץ בוה T-250 NAV-

25 ה נה רשו נ וני נ ובי של יוד ו שור ה של ל הה נה של ה נורה ה ש ש בני וי ור אור ו י ה ב יור ודא ש ל ה י של ה יוד וה שירי ו י ה ן ה Vmeter- ה ובר ל ני בלו "BALLAST" ל ב דיד ( AC יור 5-2( בר א השנאי ה י לרש. ה יל י השנאי וון ב ר ו ה נה של בלו "BALLAST" V. 220 שים לב בניסוי משמשים שנאים חד ותלת פאזיים כמקור מתח חילופין.כאשר משמש שנאי תלת פאזי חבר מתח יציאה פאזי )מגעים R ו- N( ה ל ה ד א S של בלו ה נ בלו אי הש ש ור אור. ה נורה. ב אור נ וב יי ב וך 10 ד ו. 5.2 או ייני א ש ש א ד מדידת עוצמת הקרינה של האור T 1 4 T h איור 5-3. סכימה של המודול. - נקודות בדיקת קרינה. T נקודת חיבור הטרמיסטור

26 26 מדוד את עצמת ההארה התחלתית של האור I il-i של כל תא שמש ונקודת בדיקה 5 )ציור )5-3 בעזרת לוקס מטר. מדידות בנקודה 5 מאפשרות להעריך את עוצמת ההארה של תאי שמש עבור מדידת פרמטרים חשמליים ללא הצללה על ידי חיישן אור. עצמת ההארה, Lux טבלה 1. נקודה 5 תא 4 תא 3 תא 2 תא מדידת הטמפרטורה נעשה בעזרת הטרמיסטור ) T R) הנמצא מתחת תא מס' 4 )ציור 5-3(. כוון את רב מודד למצב מד התנגדות וחבר למגעים T )ציור 5-4( T איור 5-4. מדידת הטמפרטורה. מדוד התנגדות הטרמיסטור. מצא את הטמפרטורה המתאימה לגודל ההתנגדות בגרף של נספח מס' 7. רשום בטבלה 2 את גודל הטמפרטורה. t o ניסוי ריקם של תא שמש בודד. V o f ( I il ) כוון רב מודד למצב Voltmeter וחבר אותו לאחד מהתאי שמש )ציור 5.5(. רשום בטבלה 2 את עצמת הקרינה של האור _ 5 il I בנקודת בדיקה 5, מתח של תא שמש ומתח V o

27 ה. 27 יציאה של השנאי V autr ורד את מתח השנאי עד למתח 160 V בשלבים של ~ V. 10 שים לב שינוי המתח עשה במתינות ובאופן רצוף בלי קפיצות. רשום הנתונים במצב יציב של האור. אחרת המנורה עלולה להיכבות. בכל שלב מדוד ורשום בטבלה 2 את קרינת האור בנקודת בדיקה 5, מתח של תא השמש ומתח היציאה של השנאי. חזור לפעולה בעלית המתח עד ל 220. V קבע רב מודד למצב מד התנגדות ומדוד הטמפרטורה t 1 ורשום בטבלה T V איור 5-5. ניסוי ריקם של תא בודד.

28 28 t 0 C= ; t 1 C=. תוצאות ניסוי ריקם של תא בודד. טבלה 2. V o )ירידה( I il_5 V autr V o )עליה( I il_5 V autr ניסוי קצר של תא שמש בודד. I o f ( I il ) חבר רב מודד במצב ma לאחד מתאי השמש. )ציור 5-6( שים לב במשך כל זמן התהליך של מדידות בבלוק של תאי השמש, נא לא להזיז שום דבר ממקומו T ma שים לב איור 5-6. ניסוי קצר של תא בודד. רשום בטבלה 3 את עצמת הקרינה של האור I il בנקודת בדיקה 5, זרם של תא שמש יציאה של השנאי V. autr הורד מתח השנאי ב ~ 10V בכל מדידה. ומתח I o שינוי המתח יעשה במתינות ובאופן רצוף בלי קפיצות. רשום הנתונים במצב יציב של האור.

29 29 רשום בטבלה את קרינת האור בנקודת בדיקה 5, זרם של תא שמש ומתח יציאה של השנאי. חוזר על התהליך כל ~ 10V עד למתח 160 V חזור על הפעולה בעלית המתח עד ל 220V. t 0 C= ; t 1 C=. תוצאות ניסוי קצר של תא בודד. טבלה 3. I o )ירידה( I il_5 V autr I o )עליה( I il_5 V autr ומדוד הטמפרטורה.. t 1 כוון את רב המודד למצב מד התנגדות רשום את גודל בטבלה אופיין חיצוני של תא שמש בודד. V o f ( I ) V, I o autr il const הרכב את מעגל לפי ציור 5-7. מדוד טמפרטורה. t o רשום את גודל הטמפרטורה בטבלה 4. הצב מתח יציאת השנאי 220. V הצב פועלת המודול במצב ריקם. מדוד ורשום בטבלה 4 את עצמת הקרינה של האור il-5 I של נקודת בדיקה 5 )ציור )5-7, מתח וזרם של מודול תאי השמש. I o V, o הצב את הנגד של עומס במצב מקסימאלי. מדוד ורשום בטבלה 4 את הפרמטרים הדרושים. תוריד את התנגדות נקודות, של נגד העומס עד לקצרו. במהלך הקטנת ההתנגדות, בצע מדידות ב~ 10

30 T V R ma איור 5-7. אופיין חיצוני של תא שמש בודד. שנה את העומס עד למצב נתק. במהלך הגדלת ההתנגדות, מינימום ב 10 נקודות, רשום בטבלה את עצמת הקרינה של האור I il היציאה של השנאי V. autr בנקודת בדיקה 5, מתח של תא השמש V, o זרם של תא השמש I o ומתח טבלה 4. תוצאות ניסוי אופיין חיצוני של תא שמש בודד. V autr =220V ; I il = ; t 0 C= ; t 1 C=. ShC OC V o,v I o, A OC ShC V o,v I o, A

31 31 אופייני מודול תאי השמש בחיבור טורי ניסוי ריקם של מודול תאי השמש בחיבור טורי חבר כל התאים במודול אחד )ציור 5.8(. מדוד את עצמת ההארה I il-i של כל תא שמש ונקודת בדיקה 5 )ציור 5-3( בעזרת לוקס מטר. עצמת ההארה, Lux נקודה 5 תא 4 תא 3 תא 2 תא 1 מדוד טמפרטורה. t o כוון רב מודד למצב Voltmeter וחבר אותו למגעי יציאה של המודול )ציור 5.8(. בצע מדידות מתאימות ורשום בטבלה 5 את התוצאות t 0 C= ; t 1 C=. תוצאות ניסוי ריקם של המודול. טבלה 5. V o )ירידה( I il_5 V autr V o )עליה( I il_5 V autr מדוד טמפרטורה. t 1

32 T V איור 5-8. ניסוי ריקם של מודול תאי השמש בחיבור טורי כסה את תאי השמש 2 ו- 3 על עדי פלטה. חוזר על התהליך המדידות בתני שתאי שמש 2 ו 3 ערכו בצל. רשום בטבלה 6 את התוצאות t 0 C= ; t 1 C=. תוצאות ניסוי ריקם של המודול. תאי שמש 2 ו 3 בצל. טבלת 6. V o )ירידה( I il_5 V autr החזר מתח V autr לערך -V ניסוי קצר של מודול תאי השמש בחיבור טורי.

33 T ma איור 5-9. ניסוי קצר של מודול תאי השמש בחיבור טורי. שים לב מדוד את הטמפרטורה t o ורשום בטבלה 7. קבע רב מודד במצב ma וחבר למגעי יציאה של המודול. )ציור 5.9( מדוד את עצמת הקרינה התחלתית של האור I il-5 של כל תא שמש ונקודת בדיקה בכל משך זמן תהליך המדידות, מודול תאי השמש צריך להישאר באותו מקום..5 רשום בטבלה 7 את עוצמת הקרינה של האור, I il זרם של תא השמש I o ומתח היציאה של השנאי.V autr הורד את מתח השנאי ב~ 10V. שים לב שינוי המתח יעשה במתינות ובאופן רצוף בלי קפיצות. רשום את הנתונים במצב יציב של האור. רשום בטבלה את קרינת האור בנקודת בדיקה 5, זרם של מודול תאי השמש ומתח יציאה של השנאי. חוזר תהליך כל ה~ V 10 עד למתח 160. V חזור על הפעולה בעלית המתח עד ל 220. V החזר רב מודד למצב מד התנגדות ומדוד הטמפרטורה t 1 ורשום בטבלה 7.

34 34 t 0 C= ; t 1 C=. טבלה. 7 תוצאות ניסוי קצר של המודול. A, I o )ירידה( Lux,I il_5 V,V autr A, I o )עליה( Lux,I il_5 V,V autr חוזר על התהליך כאשר תאי שמש 2 ו 3 נמצאים בצל רשום בטבלה 8 את התוצאות t 0 C= ; t 1 C=. טבלה. 8 תוצאות ניסוי קצר של המודול. A, I o )ירידה( Lux,I il_5 V,V autr החזר מתח V autr לערך -V אופיין חיצוני של מודול תאי שמש בחיבור טורי. V o f ( I ) V, I o autr il const הרכב את מעגל לפי ציור מדוד טמפרטורה. t o רשום את גודל הטמפרטורה בטבלה 9. הצב מתח יציאת השנאי 220. V הצב פעולת המודול במצב ריקם.

35 35 מדוד ורשום בטבלה 9 את עצמת הקרינה של האור il-5 I של נקודת בדיקה 5 )ציור )5-10, מתח וזרם של מודול תאי השמש. I o V, o הצב את הנגד של עומס במצב מקסימאלי. מדוד ורשום בטבלה 9 את הפרמטרים הדרושים. הורד את התנגדות נקודות. של נגד העומס עד לקצר. במהלך הקטנת ההתנגדות, בצע מדידות ב~ T V R ma איור אופיין חיצוני של מודול תאי השמש בחיבור טורי. שנה את העומס עד למצב נתק. במהלך הגדלת ההתנגדות, מינימום ב 10 נקודות, רשום בטבלה את עצמת הקרינה של האור I il יציאה של השנאי V. autr בנקודת בדיקה 5, מתח של תא שמש V, o זרם של תא שמש I o ומתח

36 36 תוצאות ניסוי אופיין חיצוני של מודול תאי שמש. טבלה 9. V autr =220V ; I il = ; t 0 C= ; t 1 C=. ShC OC V o,v I o, A OC ShC V o,v I o, A הצב קרינת האור המתאימה ע"י מתח יציאת השנאי ~V 180, חזור על המדידות ורשום תוצאות בטבלה 10. תוצאות ניסוי אופיין חיצוני של מודול תאי שמש. טבלה 10. V autr =180V ; I il = ; t 0 C= ; t 1 C=. ShC OC V o,v I o, A החזר מתח V autr לערך -V220. אופייני מודול תאי השמש בחיבור מקבילי ניסוי ריקם של מודול תאי השמש בחיבור מקבילי חבר כל התאים במודול אחד )ציור 5-11(.

37 T V איור ניסוי ריקם של מודול תאי השמש בחיבור מקבילי. מדוד את עצמת ההארה I il-i של כל תא שמש ונקודת בדיקה 5 )ציור 5-3( בעזרת לוקס מטר. עצמת ההארה, Lux ניקודה 5 תא 4 תא 3 תא 2 תא 1 מדוד טמפרטורה. t o כוון רב מודד למצב Voltmeter וחבר אותו למגעי יציאה של המודול )ציור 5-11(. בצע מדידות מתאימים ורשום בטבלה 11 את התוצאות

38 38 t 0 C= ; t 1 C=. תוצאות ניסוי ריקם של המודול. טבלה 11. V o )ירידה( I il_5 V autr V o )עליה( I il_5 V autr מדוד טמפרטורה. t 1 החזר על התהליך בתנים שתאי שמש 2 ו 3 נמצאים בצל רשום בטבלה 12 את התוצאות t 0 C= ; t 1 C=. תוצאות ניסוי ריקם של המודול. טבלה. 12 V, I o )ירידה( Lux,I il_5 V,V autr החזר מתח V autr לערך -V ניסוי קצר של מודול תאי השמש בחיבור מקבילי.

39 T ma איור ניסוי קצר של מודול תאי השמש בחיבור מקבילי. בצע מדידות מתאימות ורשום בטבלה 13 את התוצאות תוצאות ניסוי קצר של C=. t 0 C= ; t 1 המודול טבלה 13. A, I o )ירידה( Lux,I il_5 V,V autr A, I o )עליה( Lux,I il_5 V,V autr חזור על התהליך כאשר תאי שמש 2 ו 3 נמצאים בצל ורשום בטבלה 14 את התוצאות

40 40 תוצאות ניסוי קצר של C=. t 0 C= ; t 1 המודול טבלה 14. A, I o )ירידה( Lux,I il_5 V,V autr 5.5 אופיין חיצוני של מודול תאי שמש בחיבור מקבילי הרכב את מעגל לפי ציור מדוד טמפרטורה. t o רשום את גודל הטמפרטורה בטבלה 15. הצב את המתח יציאת השנאי ל V הצב את הפועלת המודול במצב ריקם. מדוד ורשום בטבלה 15 את עצמת הקרינה של האור il-5 I של נקודת בדיקה 5 )ציור )5-13, מתח וזרם של מודול תאי השמש. I o V, o הצב את הנגד של עומס במצב מקסימאלי. מדוד ורשום בטבלה 15 את פרמטרים הדרושים. הורד את התנגדות נגד העומס עד לקצר. במהלך הקטנת ההתנגדות, בצע מדידות ב~ 10 נקודות וחזור חזרה עם נגד העומס עד לנתק. רשום מדידות ב~ 10 נקודות. תוצאות ניסוי אופיין חיצוני של מודול תאי שמש. טבלה 15. V autr =220V ; I il = ; t 0 C= ; t 1 C=. ShC OC V o,v I o, A

41 41 OC ShC V o,v I o, A חוזר על התהליך כאשר תאי שמש 2 ו 3 נמצאים בצל ורשום בטבלה 15 את התוצאות תאי שמש 2 ו 3 בצל טבלה 15. ShC OC V o,v I o, A T R V ma איור אופיין חיצוני של מודול תאי השמש בחיבור מקבילי.

42 שי וש ב ו לא ו י די ל בל א האו יין ה י וני* בשלב ה ליך ל בוד ו לא ו י ה ולל ור שן ור ו.Mosfet ראה ב רשי ה ל )איור 5-14(. ן ד ל.PicoScope Vcc 15Vdc V1 Vcc Vgg SG Vcc Vgg SawtoothOut GND 15Vdc V2 SawtoothGen 0 0 Vgg SC SolarCell + - R1 1 M1 V IRF830 V 0 איור 5-14: מעגל למדידה אוטומטית של האופיין החיצוני )הבחון האדום הוא למעשה מד זרם( שוב לשי לב שה ו אה ב Pico היה שהו ו )ל י ה ל( 18.9V 15.0V 10.0V 5.0V 0V us V(M1:d) us us us us us us V(R1:1) Time די ל בל א האו יין ה י וני יש ל בד א ה ו או ב.Excel בר א ה אי ב יבור טורי ואר באיור 5-10, אבל ב ו הריאו טט R, בר שיו א ה ו ה לא ו י. בר א יישני ה ו ( ו )LEM די לראו א ור ה ליו וה ר בו לא ר בל אישור ה דריך, ה ל א ור ה אורה. לא ר שה יי ב, א ה ו ה לא ו י. רשו א ה אורה בנ.Iil ש ור א ה י וה ר י ב ובץ ט ט text(.)save as ה א ד ארב ה אי וש ור שוב א ה י וה ר י ב ובץ ט ט דש. * יף ה אינו ל הני וי דיין, א ור ב ד י.

43 ב" 43. ור האור. S 5.7 וף הני וי. השנאי ד "0 " ו הורד הה נה של של בלו ל הני וי. ר. ל ו ל האבי רי ה ר א. בו 6 יבוד ה ו או יבוד ה ו או ל ה שב ב בדה.."Lab5_SolCell_10" ור ובץ דש ללי "EXCEL ו ני א ילוי הטבלה,יש לה י ב ל נ וני הטבלה. ה רף א,יש ל ה רה :ל ורך י ון ב ו. לטבלה ולא ר ה ילוי לה ירו ל ו לון ה רף ל בול הטבלה ה וד,יש לה שיך א ב בולו ה דול,שאינו נ נ ר ב הנ וני א. נו ף ה אין ורך להד י ה וד. ל. נ וני יוד ה דידה הדרוש וה א הנבד לא א של א בודד. 6.1 ני וי רי ה רינה של האור, אשר ה א ה א לבין ו בין של א ש ש הינו ה לו או יין רי. ) il.v o = f(p r )= f(i נו של אי ש ש. בנ ודו ו האור ה ו 1 ל י נ וני הני וי. שב א לא טבלה ה דר בנ וד ור א בדי ה 5. לא טבלה ה י ון דר נ וני בטבלה ל י ליי 6.2 ניסוי קצר של תא בודד. אופיין קצר של תא שמש אשר., 2 'ל י נ וני הני וי. שב ו ו האור האור ו ו, ה. מקוצר. ) il.i o = f(p r )= f(i ו נ ו הינו התלות בין זרם התא לבין עוצמת הקרינה של האור, כאשר התא האור. סדר I cor = K cor *I il מלא טבלה מס' 3 לפי נתוני הניסוי. חשב עוצמת האור ממוצעת מתוקנת נתונים בטבלה לפי עליית.I cor לא ודו ) ShC V) OC I, של טבלה. 4 שב א הה האור ל ני א ש ש [W],Pr=Icor * Scell*1.464*10-3 = Icor * Scell/683 אשר Scell שט ה א; א" של ה א הוא [V] IShC,E=Pr /Ishc ר ר של ה א ; ה נ דו ני י של ה א היא. ו ן ו בנה ר י אי י. 6.3 או ייני י וניי של א בודד. או יין י וני של א ש ש היינו ה לו בו ה. ) o.i il =const,v o = f(i בין ר ה א לבין ה א אשר ו ה רינה של האור מלא טבלה מס' 5 לפי נתוני הניסוי. חשב את הספק היציאה של התא ( o.)p o =V o *I מיין את הנתונים בעזרת EXCEL" טבלה מס' 2 לפי סדר הגדלה או הקטנה של. I il 5

44 44 ) ),V o = f(i o.p o = f(i o בנה גרפים של I o max מצא את ההספקים המכסימליים ואת הזרמים והמתחים המתאימים לאותם ההספקים ו-.V omax מודול טורי של תאי השמש. ניסוי ריקם. מלא טבלה מס' 7 לפי נתוני הניסוי חשב את עוצמת האור ממוצעת בנקודות של תאי שמש. הגדר את גורם התיקון.K cor = I il av / I il 5 מלא עמודות 2 1, ו- 5 של חלק העליון של טבלה מס' 8 לפי נתוני מדידת מודול מואר במלאו. באיזור התחתון של הטבלה יש להכניס נתוני מדידה של מודול מוצל בחלקו חשב את עוצמת האור ממוצעת מתוקנת פני תאי שמש I cor = K cor *I il 5 )עמודה )3 והספק ממוצע של האור על S כאשר,P rm =I cor *S /683 [W] מיין את הנתונים בעזרת EXCEL" ב" טבלה מס' 8 יש לבצע בנפרד עבור נתונים של מודול מואר ומוצל. הינו שטח של )2( 4 תאים. לפי סדר הגדלה או הקטנה של.I il 5 את המיון בנה גרפים ) om.v om = f(i ניסוי קצר מלא טבלה מס' 9 לפי נתוני מדידת מודול מואר ומוצל. בצע חישובים הדרושים למציאת פרמטרים של מעגל תמורה. כא"מ של המודול תאי השמש מוגדר לפי - [V],E=P rm I/ ShC כאשר I ShC זרם קצר של המודול. /I 2 sc.r sc =P r התנגדות פנימית של התא היא [ ] מיין את הנתונים בעזרת "EXCEL" בטבלה מס' 8 לפי סדר הגדלה או הקטנה של I. il 5 את המיון יש לבצע בנפרד עבור נתונים של מודול מואר ומוצל. "EXCEL Chart Add trendline" בנה גרפים ) rm I ShC =f(p ועל ידי הוספת קו מגמה מצא את משוואת קו ישר המקרב את הנתונים. רשום בטבלה 10 נתונים של טבלה 8.R scm =f(p rm ) בצע חישובים של I ShC בעזרת משוואת קו מגמה שמצאת. בנה גרף R rad = R scm -R recom,.r recom =V ocm /I scm חשב את התנגדות הרקומבינציה של המודול [ ] בנה גרפים של ) rm R scm =f(p ו- ) rm R recom =f(p ומצא את משוואות המגמה שלהם..R rad,r recom בנה גרפים של ) rm, R scm =f(p

45 אופייני חיצוניים מלא טבלאות מס' 11 ו- 12 לפי נתוני הניסוי. בחלק העליון של טבלה מס' 11 יירשמו נתוני מדידת מודול מואר במלאו ובאיזור התחתון של הטבלה יש להכניס נתוני מדידה של מודול מוצל בחלקו. בצע את החישובים הנדרשים בטבלה 11 בדומה לסעיפים קודמים. חשב את הספק היציאה של המודול:.P om = V om I om בנה גרפים ) om P om = f(i om ),V om = f(i עבור שני מצבי הארה של המודול. הגדר את הספקים ההספקים מלא טבלה ואת הנצילות ו- I o max המכסימליים ואת הזרמים והמתחים המכסימליים המתאימים לאותם.V o max מס' 11 וחשב את מקדם המילוי F.F = P om max /(V ocm * I scm ). = P om max / P rm מודול מקבילי של תאי שמש. חזור על כל הפעולות מסעיף די ל בל א האו יין ה י וני* לא ו י 6.6 שי וש ב ו של ה בר א שני ב י הט ט שש ר ל ב י א ל. הו א ר י לאו ייני ה י וניי בדו ו ה וש ור או ה אי ב יבור טורי, אשר ל ה אי בהארה לאה ו אשר א א ד. ה יף ה יו נ ל בדה ב יד. *. שובו לשאלו הה נה ב ר " נו. שב א ה ר טרי של י ה ורה לנ וד רשו ב ורה ברורה א ה ו או,ה דידו וה ישובי וב א ל הנו או ה שורו ל ישובי..P om max בטבלאו 7. רשו

Microsoft Word - ניספח_8.doc

Microsoft Word - ניספח_8.doc ניסוי 8: מעגלי ישור וסינון איור 3.1: מעגל יישור חד-דרכי איור 3.: מעגל יישור דו-דרכי איור 3.3: מעגל יישור חד-דרכי עם מסנן קיבולי איור 3.4: מעגל יישור דו-דרכי עם מסנן קיבולי 1 התקנים חשמליים רבים זקוקים

קרא עוד

ניסוי 4 מעגל גילוי אור והפעלת נורה מטרות הניסוי שילוב נגד רגיש לאור (LDR) ודפ"א (LED) להפעלתה מתחת לרמת אור מסוימת. שילוב פוטו דיודה לגילוי אור והפעלת

ניסוי 4 מעגל גילוי אור והפעלת נורה מטרות הניסוי שילוב נגד רגיש לאור (LDR) ודפא (LED) להפעלתה מתחת לרמת אור מסוימת. שילוב פוטו דיודה לגילוי אור והפעלת ניסוי 4 מעגל גילוי אור והפעלת נורה מטרות הניסוי שילוב נגד רגיש לאור (LDR) ודפ"א (LED) להפעלתה מתחת לרמת אור מסוימת. שילוב פוטו דיודה לגילוי אור והפעלת.LED מדידת מתחים וזרמים בטרנזיסטור, וזיהוי מצב הפעולה

קרא עוד

ה ש ל מ ת מ ש פ ט ים ש א ל ה מ ס פ ר 1: ע ד ן ש ל מ כ ב י ת ל אב יב ב כ ד ור ס ל, ו ל כ ן מ ק פ יד ל ל כ ת ה ק ב וצ ה כ ש מ ת אפ ש ר ל ו. ל מ ש ח ק י

ה ש ל מ ת מ ש פ ט ים ש א ל ה מ ס פ ר 1: ע ד ן ש ל מ כ ב י ת ל אב יב ב כ ד ור ס ל, ו ל כ ן מ ק פ יד ל ל כ ת ה ק ב וצ ה כ ש מ ת אפ ש ר ל ו. ל מ ש ח ק י ה ש ל מ ת מ ש פ ט ים ש א ל ה מ ס פ ר 1: ע ד ן ש ל מ כ ב י ת ל אב יב ב כ ד ור ס ל, ו ל כ ן מ ק פ יד ל ל כ ת ה ק ב וצ ה כ ש מ ת אפ ש ר ל ו. ל מ ש ח ק י א. ש ח ק ן ב. ת ומ ך ג. ש ומ ר ד. א וה ד ה.ע וב ד ש

קרא עוד

פ רק כה ) פ ס וק ים ז-יא( ז ו א ל ה י מ י ש נ י ח י י א ב ר ה ם א ש ר ח י: מ א ת ש נ ה ו ש ב ע ים ש נ ה ו ח מ ש ש נ ים. ח ו י ג ו ע ו י מ ת א ב ר ה ם

פ רק כה ) פ ס וק ים ז-יא( ז ו א ל ה י מ י ש נ י ח י י א ב ר ה ם א ש ר ח י: מ א ת ש נ ה ו ש ב ע ים ש נ ה ו ח מ ש ש נ ים. ח ו י ג ו ע ו י מ ת א ב ר ה ם פ רק כה ) פ ס וק ים ז-יא( ז ו א ל ה י מ י ש נ י ח י י א ב ר ה ם א ש ר ח י: מ א ת ש נ ה ו ש ב ע ים ש נ ה ו ח מ ש ש נ ים. ח ו י ג ו ע ו י מ ת א ב ר ה ם ב ש יב ה טו ב ה, ז ק ן ו ש ב ע, ו י א ס ף א ל ע מ יו.

קרא עוד

חלק א' – הקדמה

חלק א' – הקדמה ספרות עזר: סירס-זימנסקי/פיסיקה תיכונית, קול וחום, פרקים ו- ; 3 חשמל ומגנטיות א', 5.8 Resnick & Halliday /Physics, part I,.4 Sears & Zemansky /Univesity Physics, 15.1, 16.6, 17.10, 8.8-8.9.1..3 מבוא מצבי

קרא עוד

תוצאות סופיות מבחן אלק' פיקוד ובקרה קיץ 2014

תוצאות סופיות מבחן  אלק' פיקוד ובקרה קיץ  2014 תוצאות סופיות למערכות אלק' פיקוד ובקרה להנדסאים וטכנאים מועד קיץ תשע"ד 7/2014 פותר המבחן: מתי דוד למרות מאמצי לפתור נכון, יתכן ונפלו טעויות בפתרון, אשמח לקבל הערותיכם בדוא"ל : @hotmail.com ההצלחה שלי היא

קרא עוד

1 מבחן במדעים ח חשמל ומגנטיות שם תלמיד/ה: בשאלות : 1-42 כולל - רשמו: נכון / לא נכון. משפט שגוי- תקנו סימנים מוסכמים לרכיבי המעגל: הוא סימן למתג חשמלי.

1 מבחן במדעים ח חשמל ומגנטיות שם תלמיד/ה: בשאלות : 1-42 כולל - רשמו: נכון / לא נכון. משפט שגוי- תקנו סימנים מוסכמים לרכיבי המעגל: הוא סימן למתג חשמלי. 1 מבחן במדעים ח חשמל ומגנטיות שם תלמיד/ה: בשאלות : 1-42 כולל - רשמו: נכון / לא נכון. משפט שגוי- תקנו סימנים מוסכמים לרכיבי המעגל: הוא סימן למתג חשמלי..1 --------------------------------------- ----------------------------------------------------

קרא עוד

Microsoft Word - nisui5.doc

Microsoft Word - nisui5.doc ניסוי 5: מדידות בשנאי הספק מטרת הניסוי מדידת הפרמטרים של מעגל התמורה של השנאי. מדידת הפסדים בשנאי. מדידת אופייני העמסה ונצילות של שנאי..1 1.1 1. 1.3 ספרות Sith R.J., Circuit, Device and Syte, John Wiley

קרא עוד

תשובות מלאות לבחינת הבגרות במתמטיקה מועד ג' תשע"ד, מיום 0/8/0610 שאלונים: 313, מוצע על ידי בית הספר לבגרות ולפסיכומטרי של אבירם פלדמן שאלה מספר

תשובות מלאות לבחינת הבגרות במתמטיקה מועד ג' תשעד, מיום 0/8/0610 שאלונים: 313, מוצע על ידי בית הספר לבגרות ולפסיכומטרי של אבירם פלדמן שאלה מספר תשובות מלאות לבחינת הבגרות במתמטיקה מועד ג' תשע"ד, מיום 0/8/0610 שאלונים: 313, 635863 מוצע על ידי בית הספר לבגרות ולפסיכומטרי של אבירם פלדמן שאלה מספר 1 נתון: 1 תלמיד קנה 11 מחברות דקות ו- 4 מחברות עבות,

קרא עוד

מעבדה א' בפיזיקה הענות לתדר ותהודה רקע תאורטי תשע"ב נגד, קבל וסליל במעגלים חשמליים בניסוי זה נחקור את התנהגותם של מעגלים חשמליים המכילים נגדים קבלים ו

מעבדה א' בפיזיקה הענות לתדר ותהודה רקע תאורטי תשעב נגד, קבל וסליל במעגלים חשמליים בניסוי זה נחקור את התנהגותם של מעגלים חשמליים המכילים נגדים קבלים ו נגד, קבל וסליל במעגלים חשמליים בניסוי זה נחקור את התנהגותם של מעגלים חשמליים המכילים נגדים קבלים וסלילים )משרנים(. ראשית נראה כיצד משפיע כל אחד מהרכיבים הללו על המתח במעגל. נגד חוק אוהם: במהלך לימודיכם

קרא עוד

<4D F736F F D20FAEBF0E9FA20F2F1F7E9FA20ECECF7E5E720F4F8E8E920ECE4ECE5E5E0E42E646F63>

<4D F736F F D20FAEBF0E9FA20F2F1F7E9FA20ECECF7E5E720F4F8E8E920ECE4ECE5E5E0E42E646F63> תוכנית עסקית להתקנת מערכת סולארית תאריך: מגיש: מוגשת ל: סקירה: ביוני 2008 נחקק חוק חשוב לעידוד והקמת תחנות עצמאיות ליצור חשמל ע"י הענקת תעריפי קניה גבוהים של חשמל מתחנות אלו ולמשך 20 שנה. החוק זוכה לסביבת

קרא עוד

סז 002 נואר 07 מועד חורף פתרונות עפר

סז 002 נואר 07 מועד חורף פתרונות עפר הציר האופקי מציג את מספר פעימות המונה הציר האנכי מציג את המחיר שגובה חברת הטלפונים (שקלים) ב. א. יש למצוא מהו המחיר ל- 00 פעימות המונה הראשונות בחודש. הנקודה המסומנת בגרף, בעיגול, מראה כי עבור 00 פעימות

קרא עוד

משוואות דיפרנציאליות מסדר ראשון

משוואות דיפרנציאליות מסדר ראשון אינטגרל מסוים i שאינו תלוי בחלוקה ] [ ובחירה m. S f סכום אינטגרלי + f + K i lim S כאשר i 0. I f I הגדרה אם קיים נקרא אינטגרל מסוים ומסומן הצבה.[ רציפות ב- ] אז הוא f g g g כאשר f g g כאשר udv uv vdu g

קרא עוד

Homework-L9-Skills-1.pub

Homework-L9-Skills-1.pub My Kriah Homework 1st Grade Level 9: All Skills Much me, energy, and money was invested in developing this program. Therefore reproduc on of this work, whether in it s en rety, in part, or in any form

קרא עוד

מדינת ישראל סוג הבחינה: בגרות לבתי ספר על יסודיים משרד החינוך מועד הבחינה: קיץ תשע"ג, 2013 נספח לשאלון: אין להעביר את הנוסחאון לנבחן אחר נוסחאו

מדינת ישראל סוג הבחינה: בגרות לבתי ספר על יסודיים משרד החינוך מועד הבחינה: קיץ תשעג, 2013 נספח לשאלון: אין להעביר את הנוסחאון לנבחן אחר נוסחאו מדינת ישראל סוג הבחינה: בגרות לבתי ספר על יסודיים משרד החינוך מועד הבחינה: קיץ תשע"ג, 01 נספח לשאלון: 8801 אין להעביר את הנוסחאון לנבחן אחר )1 עמודים( הגדלים בנוסחאון מופיעים ביחידות SI 1 1 [ N m] kgf

קרא עוד

בגרות סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשע"ח, 2018 מועד הבחינה: משרד החינוך , מספר השאלון: נוסחאות ונתונים בפיזיקה ל 5 יח"ל נספח: א. משך הבחינה:

בגרות סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשעח, 2018 מועד הבחינה: משרד החינוך , מספר השאלון: נוסחאות ונתונים בפיזיקה ל 5 יחל נספח: א. משך הבחינה: בגרות סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשע"ח, 2018 מועד הבחינה: משרד החינוך 657 036003, מספר השאלון: נוסחאות ונתונים בפיזיקה ל 5 יח"ל נספח: א. משך הבחינה: שעתיים. ב. מבנה השאלון ומפתח ההערכה: פיזיקה קרינה וחומר

קרא עוד

Microsoft Word - Sol_Moedb10-1-2,4

Microsoft Word - Sol_Moedb10-1-2,4 הפקולטה למתמטיקה - הטכניון חיפה מד''ח - 48 חורף תשע''א - בחינה סופית מועד ב' שאלה : תהי נתונה המד"ח הבאה: u + uu = y א. מצא את העקומים האופייניים של משוואה זו בצורה פרמטרית. ב. פתור את המד"ח הנתונה לעיל

קרא עוד

הטכניון מכון טכנולוגי לישראל אלגוריתמים 1 )443432( סמסטר חורף הפקולטה למדעי המחשב תרגול 9 מסלולים קלים ביותר תרגיל APSP - 1 עד כה דנו באלגור

הטכניון מכון טכנולוגי לישראל אלגוריתמים 1 )443432( סמסטר חורף הפקולטה למדעי המחשב תרגול 9 מסלולים קלים ביותר תרגיל APSP - 1 עד כה דנו באלגור תרגול 9 מסלולים קלים ביותר תרגיל APSP - 1 עד כה דנו באלגוריתמים לפתרון בעית מסלולים קלים מציאת מסלולים קלים ביותר מצומת ביותר ממקור יחיד. כלומר, V לכל צמתי הגרף. בעיה אחרת הקשורה לבעיה זו היא בעית ה-(

קרא עוד

דיודה פולטת אור ניהול רכש קניינות ולוגיסטיקה

דיודה פולטת אור ניהול רכש קניינות ולוגיסטיקה דיודה פולטת אור ניהול רכש קניינות ולוגיסטיקה מחזור 64 שירה עזרא דיודה פולטת אור דיודה הינו רכיב אלקטרוני בעל שני חיבורים הפועלים כחד כיווני ומאפשר מעבר זרם חשמלי בכיוון אחד בלבד. ניתן לבצע שינוים בגוון

קרא עוד

2019 שאלות מומלצות לתרגול מס' דיפרנציאביליות של פונקציה סקלרית )המשך(. כלל השרשרת. S = ( x, y, z) z = x + 3y על המשטח מצאו נקודה בה מישור משיק

2019 שאלות מומלצות לתרגול מס' דיפרנציאביליות של פונקציה סקלרית )המשך(. כלל השרשרת. S = ( x, y, z) z = x + 3y על המשטח מצאו נקודה בה מישור משיק דיפרנציאביליות של פונקציה סקלרית )המשך( כלל השרשרת S ( z) z + על המשטח מצאו נקודה בה מישור משיק מקביל : f ( ) + הפונקציה מוגדרת וגזירה ברציפות בכל M( ) שאלה נתון פרבולואיד אליפטי P ( z) + 6 + z + 8 למישור

קרא עוד

ביה"ס היסודי ע"ש יצחק רבין, נשר

ביהס היסודי עש יצחק רבין, נשר כ פ ל - מ ע ר ך מ ל ב נ י פ ע יל ות ר א ש ונ ה א. ב. ג. צ ב ע ו מ ל ב נ ים ש ונ ים ה מ ר כ ב ים מ- מ ש ב צ ות. כ ת ב ו ל י ד כ ל מ ל בן א ת מ ס פ ר ה ש ור ות ו א ת ה ט ור ים. כ ת ב ו ל י ד כ ל מ ל בן כ

קרא עוד

Microsoft Word ACDC à'.doc

Microsoft Word ACDC à'.doc דו"ח מסכם בניסוי: AC/DC חלק: א' סמסטר ב' תשס"א שם הבודק : תאריך הבדיקה: I שם מדריך הניסוי (שם מלא): סרגיי ציון הדו"ח: II תאריך ביצוע הניסוי: 14/05/001 תאריך הגשת הדו"ח: 1/05/001 הדו"ח מוגש על ידי: II I

קרא עוד

<4D F736F F D20E9F8E5F9ECE9ED2C20F8E72720E4E2E3E5E320E4E7EEE9F9E920312C20E2F0E920E9ECE3E9ED2E646F63>

<4D F736F F D20E9F8E5F9ECE9ED2C20F8E72720E4E2E3E5E320E4E7EEE9F9E920312C20E2F0E920E9ECE3E9ED2E646F63> מהדורה 04 18.01.10 עמוד 1 מתוך 7 שם הטופס: דוח בדיקה RF מספר דוח - 20345 לכבוד מס' טופס: טה- 0103 כ"א אדר תש"ע 07 מרץ 2010 מר עמירם רותם כיכר ספרא 13 ירושלים 94141 רכז תכנון וקרינה סביבתית מר עמירם רותם

קרא עוד

מתמטיקה של מערכות

מתמטיקה של מערכות מתמטיקה של מערכות פתרון לתרגיל נגזור את שני האגפים לפי ונקבל : ) ולכן נתון ש- אז א ) e e נתון ש- א ) נגזור את שני האגפים לפי ונקבל: e, ולכן ) e e e ונקבל: נחלק את שני האגפים ב- נתון ש- ו- וגם ש- פונקציות

קרא עוד

נוהל בטיחות במדידה עם מגר

נוהל בטיחות במדידה עם מגר נוהל בטיחות במדידה עם מגר מאת: ד"ר אלכס טורצקי סמל חברה/מפעל מקצועות ועיסוקים: שם הנוהל: חשמלאים, מנהלים, אחראים נהלי נוהל בטיחות במדידה עם מגר בטיחות בתחום עבודות חשמל עמוד 1 מתוך 6 תאריך : נוהל מס':

קרא עוד

<4D F736F F D D20EEF9E2E12C20F1ECE0EEE42C20E1E9E4F120E4E9F1E5E3E920E5E0E3E920F1ECE0EEE42C20F1>

<4D F736F F D D20EEF9E2E12C20F1ECE0EEE42C20E1E9E4F120E4E9F1E5E3E920E5E0E3E920F1ECE0EEE42C20F1> מהדורה 04 18.01.10 עמוד 1 מתוך 7 שם הטופס: דוח בדיקה RF מס' טופס: טה- 0103 30814 מספר דוח - י"ד סיון תש"ע 27 מאי 2010 לכבוד מר אלבס צור מנהל מחלקת איכות הסביבה מועצה אזורית משגב. קמפוס משגב דוח בדיקה הנדון:

קרא עוד

<4D F736F F D20EEF9E5E5E0E5FA20E3E9F4F8F0F6E9E0ECE9E5FA2E646F63>

<4D F736F F D20EEF9E5E5E0E5FA20E3E9F4F8F0F6E9E0ECE9E5FA2E646F63> משוואות דיפרנציאליות מושגי ייסוד: משוואה המקשרת את גורם הפונקציה עם הפונקציה והנגזרות שלה או הדיפרנציאלים שלה, נקראת "משוואה דיפרנציאלית רגילה" לפתור משוואה דיפרנציאלית פירושו, למצוא את הפונקציה המקיימת

קרא עוד

עמוד 1 מתוך 5 יוחאי אלדור, סטטיסטיקאי סטטיסטיקה תיאורית + לוחות שכיחות בדידים/רציפים בגדול מקצוע הסטטיסטיקה נחלק ל- 2 תחומים עיקריים- סטט

עמוד 1 מתוך 5 יוחאי אלדור, סטטיסטיקאי סטטיסטיקה תיאורית + לוחות שכיחות בדידים/רציפים בגדול מקצוע הסטטיסטיקה נחלק ל- 2 תחומים עיקריים- סטט עמוד מתוך + לוחות שכיחות בדידים/רציפים בגדול מקצוע הסטטיסטיקה נחלק ל- תחומים עיקריים- וסטטיסטיקה היסקית; בסטטיסטיקה היסקית משערים השערות, משווים בין קבוצות באוכלוסיה ועוד, אך גם מ ניתן ללמוד הרבה על האוכלוסיה-

קרא עוד

! 1! משוואות מסדר ראשו! (הפרדת משתני*, הומוגנית, לינארית) xyy = 1 x y xy 2 = 2xy 2 מצא את הפתרו' הכללי: x y y = 3 א) y ג) ב) ד) y tan x = y (1 ( x+ y

! 1! משוואות מסדר ראשו! (הפרדת משתני*, הומוגנית, לינארית) xyy = 1 x y xy 2 = 2xy 2 מצא את הפתרו' הכללי: x y y = 3 א) y ג) ב) ד) y tan x = y (1 ( x+ y !! משוואות מסדר ראשו! (הפרדת משתני*, הומוגנית, לינארית) tan ( a a z 0 a z s ds dt (רמז: cos d d ז) d ( ) d ( ) ח) ) מצא את הפתרונות המקיימי :. () 0 ( ). (). () 0 d ( ) d ( ) π. sin ln ) tan cos d cos d

קרא עוד

Microsoft Word - עבודת פסח לכיתה י 5 יחל.doc

Microsoft Word - עבודת פסח לכיתה י 5 יחל.doc עבודת פסח במתמטיקה לכיתה י' (5 יחידות) תרגילים שבעבודה על החומר שנלמד בכיתה ומיועדים לחזרה יש לעשות לא פחות מ- תרגילים מכל פרק אלגברה פתור את מערכת המשוואות הבאות: y x 1 y y 1 x y m x 1 x עבור אילו ערכים

קרא עוד

Superconductors מוליך-על הינו חומר סגסוגתי שעשוי ממתכות או ממרכיב שמוליך חשמל בלי שתהיה לו התנגדות מתחת לטמפרטורה מסוימת. התנגדות אינה רצויה מאחר שהיא

Superconductors מוליך-על הינו חומר סגסוגתי שעשוי ממתכות או ממרכיב שמוליך חשמל בלי שתהיה לו התנגדות מתחת לטמפרטורה מסוימת. התנגדות אינה רצויה מאחר שהיא Superconductors מוליך-על הינו חומר סגסוגתי שעשוי ממתכות או ממרכיב שמוליך חשמל בלי שתהיה לו התנגדות מתחת לטמפרטורה מסוימת. התנגדות אינה רצויה מאחר שהיא גורמת לאיבודים באנרגיה הזורמת בתוך החומר. ברגע שמפעילים

קרא עוד

Book.indb

Book.indb בגרות לבתי ספר על יסודיים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשס"ה, 2005 מועד הבחינה: משרד החינוך, התרבות והספורט 845202 סמל השאלון: א. משך הבחינה: שלוש שעות. ההנחיות בשאלון זה מנוסחות בלשון זכר, אך מכוונות לנבחנות

קרא עוד

Limit

Limit פרק אינטגרל כפול לכן לפי משפט 55 )ראו גם את ההערה( שאלות :5 d cos( ) d [ ] [] שאלות עם פתרון שאלה 5 חשבו: פתרון 8 הפונקציה ) f ( ) cos( מתקיים: רציפה במלבן d cos( ) d d cos( ) d עדיף לחשב את האינטגרל השני:

קרא עוד

מבחן חוזר במכניקה 55 א יא יח""ללח פתור 3 מהשאלות 1-5 לכל שאלה 33%. חומר עזר מותר מחשבון ונוסחאון של בגרות. v m sec משך הבחינה 105 דקות. שאלה מספר 1 4

מבחן חוזר במכניקה 55 א יא יחללח פתור 3 מהשאלות 1-5 לכל שאלה 33%. חומר עזר מותר מחשבון ונוסחאון של בגרות. v m sec משך הבחינה 105 דקות. שאלה מספר 1 4 מבחן חוזר במכניקה 55 א יא יח""ללח פתור 3 מהשאלות 1-5 לכל שאלה 33%. חומר עזר מותר מחשבון ונוסחאון של בגרות. v sec משך הבחינה 105 דקות. שאלה מספר 1 4 גוף נע לאורך ציר X כך שברגע. x הוא נמצא 0 t 0-10 16 19

קרא עוד

Microsoft Word - אלגברה מעורב 2.doc

Microsoft Word - אלגברה מעורב 2.doc תרגול אלגברה? ( ), (6 ) 6 9 נתון:. מהו ערכו של. () () () (). למה שווה? a ai. נתון: a + 9 + 6a () () 7 () () אף תשובה אינה נכונה?. ( ) ( + ) ( ) ( + ) ( + ) ( + ) ( + )( ) () () () (). נתון: + 0 z z z iz

קרא עוד

<4D F736F F D20EEE4F4EA20EEE0E420F9ECE5F9E9ED20E5F9E1F22E646F63>

<4D F736F F D20EEE4F4EA20EEE0E420F9ECE5F9E9ED20E5F9E1F22E646F63> 1 ----- ואלה עיקריו של המהפך במתמטיקה - 1 הוא המספר האי רציונלי היחידי, וכל שאר המספרים הם רציונליים. בפיסיקה - מסלולי התנועה הטבעיים של כוכבים, הם מסלולים בורגיים. בגיאומטריה - פאי משתנה ואינו קבוע. המהפך

קרא עוד

<4D F736F F D20E7E9E1E5F820EEFAF7F0E9ED20F4E5E8E52DE5ECE8E0E9ED20E1E9F0E5F0E9E9ED20ECF8F9FA20E4E7F9EEEC2E646F63>

<4D F736F F D20E7E9E1E5F820EEFAF7F0E9ED20F4E5E8E52DE5ECE8E0E9ED20E1E9F0E5F0E9E9ED20ECF8F9FA20E4E7F9EEEC2E646F63> 1 מדיניות חברת החשמל חברת החשמל פועלת לביצוע מדיניות הממשלה והחלטות הרשות לחשמל בנושא שילוב אנרגיות מתחדשות, על מנת לשפר ולתרום לחיזוק משק החשמל במדינת ישראל. הדרישות לחיבור יצרני חשמל לרשת מבוסס על: חוק

קרא עוד

ירושלים, דוד חזן 13

ירושלים, דוד חזן 13 עמוד 1 מתוך 8 מספר דוח 10,621 י' אדר ב, תשע"א 16 מרץ, 2011 שם הטופס: דוח בדיקה RF מס' טופס: טה- 0103 מהדורה 05 20.10.10 לכבוד מר עמירם רותם - רכז תכנון וקרינה סביבתית עיריית ירושלים - אגף איכות הסביבה

קרא עוד

מצגת מבנה וטבלה מתוקן [לקריאה בלבד]

מצגת מבנה וטבלה מתוקן [לקריאה בלבד] טבלה מחזורי ת האלקטרונים ברמה האחרונה בכל אטום, הם אלו שיוצרים קשר עם אטום/אטומים נוספים. אלקטרונים אלו נקראים אלקטרונים וולנטיים או אלקטרונים ערכיים. הרמה האחרונה באטום, המכילה את האלקטרונים הוולנטיים

קרא עוד

עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יח"ל פסח תשע"ה אפריל 5105 קשה בלימודים, קל במבחנים, קל בחיים עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יח"ל פסח תשע"ה יש לפתור את כל השאלות

עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יחל פסח תשעה אפריל 5105 קשה בלימודים, קל במבחנים, קל בחיים עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יחל פסח תשעה יש לפתור את כל השאלות עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יח"ל פסח תשע"ה יש לפתור את כל השאלות על דפים משובצים. רשמו את שמכם על כל אחד מהדפים הפתרונות יוגשו אחרי חופשת הפסח. מומלץ לכתוב דואר אלקטרוני, Whatspp כאשר נתקלים בקושי. מישהו

קרא עוד

<4D F736F F D20F4E9E6E9F7E420FAF8E2E5ED20ECF2E1F8E9FA20E4E2E4E420F1E5F4E9FA20496C616E2E646F63>

<4D F736F F D20F4E9E6E9F7E420FAF8E2E5ED20ECF2E1F8E9FA20E4E2E4E420F1E5F4E9FA20496C616E2E646F63> מתקף ותנע מבוא תרשים 1 כשמפעילים מתקף על גוף כלשהו, התנע שלו משתנה. שינוי התנע שווה למתקף, שהוא השטח מתחת לגרף הכוח כתלות בזמן: Δp = F dt 51 m v m v1 = dt 2 F כאשר F הוא הכוח המופעל על הגוף, p הוא השינוי

קרא עוד

Microsoft Word - hedva 806-pitronot-2011.doc

Microsoft Word - hedva 806-pitronot-2011.doc ו- ( ( השייכים לתחום ההגדרה שאלה פתרון: א. לפי ההגדרה, f היא פונקציה זוגית, אם לכל ( ) שלה, מתקיים. f f נציב את במקום בפונקציה הנתונה ונקבל: ( ) ( ) ( ) + + + + ( ) f f f כלומר, הפונקציה היא זוגית. על

קרא עוד

<4D F736F F D20E9F8E5F9ECE9ED2CE1E9FA20E5E2EF C2020E9F9E9E1FA20F2E8F8FA20E9F9F8E0EC2020F E646F63>

<4D F736F F D20E9F8E5F9ECE9ED2CE1E9FA20E5E2EF C2020E9F9E9E1FA20F2E8F8FA20E9F9F8E0EC2020F E646F63> עמוד 1 מתוך 8 מספר דוח 21035 ב' אדר א תשע"א 06 פברואר 2011 שם הטופס: דוח בדיקה RF מס' טופס: טה- 0103 מהדורה 05 20.10.10 לכבוד מר עמירם רותם רכז תכנון וקרינה סביבתית כיכר ספרא 13 ירושלים 94141 מר עמירם

קרא עוד

פתרון וחקירת מערכות של משוואות לינאריות שאלות: 1( מצא אילו מהמערכות הבאות הן מערכות שקולות: 2x+ y= 4 x+ y= 3 x y = 0 2x+ y = 3 x+ 10y= 11 א. 2x 2y= 0

פתרון וחקירת מערכות של משוואות לינאריות שאלות: 1( מצא אילו מהמערכות הבאות הן מערכות שקולות: 2x+ y= 4 x+ y= 3 x y = 0 2x+ y = 3 x+ 10y= 11 א. 2x 2y= 0 פתרון וחקירת מערכות של משוואות לינאריות שאלות: 1( מצא אילו מהמערכות הבאות הן מערכות שקולות: x+ y= x+ y= 3 x y = 0 x+ y = 3 x+ 10y= 11 x y= 0 x y= 7 x y= 1 ד x = 3 x+ y = z+ t = 8 רשום את המטריצות המתאימות

קרא עוד

eriktology The Prophets Book of Isaiah [1]

eriktology The Prophets Book of Isaiah [1] eriktology The Prophets Book of Isaiah [1] [2] [3] FOREWORD It should be noted when using this workbook, that we ( Eric, Lee, James, and a host of enthusiastic encouragers ) are not making a statement

קרא עוד

Microsoft Word - tutorial Dynamic Programming _Jun_-05.doc

Microsoft Word - tutorial Dynamic Programming _Jun_-05.doc הטכניון מכון טכנולוגי לישראל אלגוריתמים (3447) סמסטר חורף 006/007 הפקולטה למדעי המחשב תכנון דינאמי תרגיל תת מחרוזת משותפת ארוכה ביותר תת-מחרוזת z k שקיימת סדרה עולה ממש,... z = z של מחרוזת נתונה x m,...,,

קרא עוד

pdf

pdf בניי נ : ב ח חמי י נו י ביב, ב בי ו ב ב חוב בניי ב ו ב מנו מ 20. מ חו נ י בנייני י ו מ ב ב בי ו 142 ו 144 ב ו טיח, מ, ו י י בי בבנייני : ו ב ני ו ו ו, ו ו י בבניי י נ. מ ב ו ב ו נ בו י ונו יט מ י י י נ

קרא עוד

מצגת של PowerPoint

מצגת של PowerPoint סכנות התחשמלות והגנה בשיטת זינה צפה בטיחות במתקני חשמל השפעות זרם חשמלי העובר בגוף האדם אמצעי הגנה בסיסי כנגד חשמול הנו בידוד חשמלי במקרה של נזק לבידוד עלול להופיע מתח על הגוף או המעטה המתכתי קצר לגוף

קרא עוד

1 מבחן משווה בפיסיקה כיתה ז' משך המבחן 90 דקות מבנה השאלון : שאלון זה כולל 4 שאלות עליך לענות על כולן.כתוב את הפתרונות המפורטים בדפים נפרדים וצרף אותם

1 מבחן משווה בפיסיקה כיתה ז' משך המבחן 90 דקות מבנה השאלון : שאלון זה כולל 4 שאלות עליך לענות על כולן.כתוב את הפתרונות המפורטים בדפים נפרדים וצרף אותם 1 מבחן משווה בפיסיקה כיתה ז' משך המבחן 90 דקות מבנה השאלון : שאלון זה כולל 4 שאלות עליך לענות על כולן.כתוב את הפתרונות המפורטים בדפים נפרדים וצרף אותם בהגשה לטופס המבחן. חומרי עזר: 1.מחשבון. נספח הנוסחאות

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation מה הם הגורמים שקובעים את רמת הפעילות הכלכלית, שער הריבית, רמת המחירים ורמת התעסוקה? הפעילות המשותפת במספר שווקים: פעילות ריאלית שוק הסחורות: CIGX-M עקומת IS (r,) שיווי משק ל פעילות מונטרית שוק הכספים:

קרא עוד

. שאלה 1: ה אי x] T : R 4[ x] R 4[ אופרטור ליניארי מוגדר על-ידי T( ax bx cx d) bx ax cx c )13 נק'( א( מצאו את הערכים העצמיים, המרחבים העצמיים

. שאלה 1: ה אי x] T : R 4[ x] R 4[ אופרטור ליניארי מוגדר על-ידי T( ax bx cx d) bx ax cx c )13 נק'( א( מצאו את הערכים העצמיים, המרחבים העצמיים שאלה : ה אי x] : R4[ x] R4[ אופרטור ליניארי מוגדר על-ידי ( ax bx cx d) bx ax cx c )3 נק'( א( מצאו את הערכים העצמיים המרחבים העצמיים והפולינום המורכב מוקטורים עצמיים של R [ [x האופייני של מצאו בסיס של 4

קרא עוד

Westminster Leningrad Codex [4.20]

Westminster Leningrad Codex [4.20] Isaiah 1 Isaiah 1 ישעיה ח זון ישע יהו ב ן א מוץ א ש ר ח ז ה על יהוד ה ו ירוש ל ם ב ימ! י עז יהו יות ם א ח ז יח ז ק יהו מל כ! י יהוד ה ש מ עו ש מים ו הא ז ינ י א ר ץ כ י יהו ה ד ב! ר ב נ ים ג דל ת י ו רוממ

קרא עוד

Microsoft Word - beayot tnua 3 pitronot.doc

Microsoft Word - beayot tnua 3 pitronot.doc ק( בעיות מילוליות - בעיות תנועה.7 פתרון: א. נסמן : קמ"ש קמ"ש מהירותו של הולך הרגל. מהירותו של רוכב האופניים. משך זמן הליכתו של הולך הרגל מקיבוץ א' לקיבוץ ב'. משך זמן רכיבתו של רוכב האופניים מקיבוץ א' לקיבוץ

קרא עוד

אלקטרוניקה ומשבים ה-תשס"ה

אלקטרוניקה ומשבים ה-תשסה גמר לבתי ספר לטכנאים ולהנדסאים סוג הבחינה: מדינת ישראל אביב תשס"ה, 5 מועד הבחינה: משרד החינוך 755 סמל השאלון: נוסחאון בתורת הרשת א. נספחים: לכיתה י"ד נוסחאון באלקטרוניקה ספרתית ב. לכיתה י"ד אלקטרוניקה

קרא עוד

מקומות גיאומטריים השתלמות קיץ הקדמה: נושא המקומות הגיאומטריים הינו מרכזי בתכנית הלימוד ל- 5 יח"ל. פרק זה מאגד בתוכו את כל המרכיבים של הגיאומטרי

מקומות גיאומטריים השתלמות קיץ הקדמה: נושא המקומות הגיאומטריים הינו מרכזי בתכנית הלימוד ל- 5 יחל. פרק זה מאגד בתוכו את כל המרכיבים של הגיאומטרי מקומות גיאומטריים השתלמות קיץ - 015 הקדמה: נושא המקומות הגיאומטריים הינו מרכזי בתכנית הלימוד ל- 5 יח"ל פרק זה מאגד בתוכו את כל המרכיבים של הגיאומטריה האנליטית: ישר, מעגל, אליפסה ופרבולה בראיה מוכללת נושא

קרא עוד

eriktology The Prophets Book of 1 st Kings [1]

eriktology The Prophets Book of 1 st Kings [1] eriktology The Prophets Book of 1 st Kings [1] [2] FOREWORD It should be noted when using this workbook, that we ( Eric, Lee, James, and a host of enthusiastic encouragers ) are not making a statement

קרא עוד

Microsoft Word - SDAROT 806 PITRONOT.doc

Microsoft Word - SDAROT 806 PITRONOT.doc 5 יח"ל - תרגילים הכנה לבגרות תרגיל 8 נסמן ב- את האיבר הראשון ונסמן ב- את מנת הסדרה. על פי הנתון מתקיים: 6 ( S6 89 89 0 5 0 5 S0 S5 ( 0 5 0 t t 0 6 (. לפיכך, 89 5 נסמן t ונקבל: 5 t או או או 5 t נפסול את

קרא עוד

טיפים להצלחה במהלך הבחינה 1. בתחילת הבחינה קראו היטב את כל השאלות וסמנו לעצמכם את השאלות המועדפות על ידכם. קראו כל שאלה לפחות פעמיים, כדי שלא תחמיצו נ

טיפים להצלחה במהלך הבחינה 1. בתחילת הבחינה קראו היטב את כל השאלות וסמנו לעצמכם את השאלות המועדפות על ידכם. קראו כל שאלה לפחות פעמיים, כדי שלא תחמיצו נ טיפים להצלחה במהלך הבחינה 1. בתחילת הבחינה קראו היטב את כל השאלות וסמנו לעצמכם את השאלות המועדפות על ידכם. קראו כל שאלה לפחות פעמיים, כדי שלא תחמיצו נתון כלשהו.. אין צורך לענות על השאלות לפי סדר הופעתן.

קרא עוד

משוואות דפרנציאליות רגילות /ח

משוואות דפרנציאליות רגילות /ח qwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwerty Version 10 uiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasd fghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzx cvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmq משוואות דפרנציאליות רגילות /ח wertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyui

קרא עוד

תנו לשמש לעבוד בשבילכם

תנו לשמש לעבוד בשבילכם תנו לשמש לעבוד בשבילכם 2 2 מהי אנרגיה סולארית? בשנים האחרונות גברה בארץ ובעולם באופן ניכר המודעות לאיכות הסביבה ולשמירה על סביבה אקולוגית נקייה וירוקה יותר, ובעקבות כך גדלה המודעות לפתרונות חלופיים לייצור

קרא עוד

5-PhysicsFormula.indd

5-PhysicsFormula.indd מדינת ישראל משרד החינוך נוסחאות ונתונים בפיזיקה נספח לכל בחינות הבגרות ברמה של 5 יח"ל תוכן העניינים נוסחאות עמוד מכניקה אלקטרומגנטיות 3 קרינה וחומר 5 פעילויות מעבדה 6 נתונים עמוד קבועים בסיסיים 6 פירוש

קרא עוד

א. נציג את השרטוט המתאים ונסביר בהמשך: שטח המשולש גדול פי משטח המשולש בגרות סט יולי 09 מועד קיץ ב שאלון CAE, CEB כאשר לשני המשולשים גובה משותף

א. נציג את השרטוט המתאים ונסביר בהמשך: שטח המשולש גדול פי משטח המשולש בגרות סט יולי 09 מועד קיץ ב שאלון CAE, CEB כאשר לשני המשולשים גובה משותף א. נציג את השרטוט המתאים ונסביר בהמשך: שטח המשולש גדול פי משטח המשולש 3 CAE, CEB כאשר לשני המשולשים גובה משותף, E בהתאמה. לכן, הנקודה BE.3: לצלעות AE מחלקת את ו- AB ביחס של ע"פ נוסחת חלוקת קטע ביחס נתון

קרא עוד

Microsoft Word - ExamA_Final_Solution.docx

Microsoft Word - ExamA_Final_Solution.docx סמסטר חורף תשע"א 18 בפבואר 011 הטכניון מכון טכנולוגי לישראל הפקולטה למדעי המחשב מרצה: מתרגלים: רן אל-יניב נועה אלגרבלי, גיא חפץ, נטליה זילברשטיין, דודו ינאי (אחראי) סמסטר חורף תשע" מבחן סופי פתרון (מועד

קרא עוד

בעיית הסוכן הנוסע

בעיית הסוכן הנוסע במרכז חלם היה בור אזרחי חלם באופן קבוע נפלו לבור במרכז הכביש האזרחים שברו ידיים ורגליים וכמובן שפנו למועצת חלם לעזרה התכנסה מועצת חלם והחליטה סמוך לבור יש להקים בית חולים. ניהול עומס בשיטת נידן מגיש: עופר

קרא עוד

eriktology The Writings Book of Psalms [1]

eriktology The Writings Book of Psalms [1] eriktology The Writings Book of Psalms [1] [2] FOREWORD It should be noted when using this workbook, that we ( Eric, Lee, James, and a host of enthusiastic encouragers ) are not making a statement that

קרא עוד

מדעי הרוח

מדעי הרוח מדעי הרוח היא משפיעה על מטוסים וספינות, היא מאיצה את התפשטותן של שריפות, היא גורמת לסגירה של כבישים ויכולה לגרום לאובדן של חיי אדם. זו הרוח, שבחיי היומיום אנחנו כמען לא שמים לב אליה, אך ברגע אחד היא יכולה

קרא עוד

המקח והממכר

המקח והממכר ךל ך רי ויו ד שיק י ה ךה ו דרי הרשון רו ל ול טאךר נון ין דל וליתדין ה בר ק ד ינו ן וול טין ב בנ ויל וול וא"נו ךר"לי קרוי ר ון דב ו ליי יק הי אמנ וא הד נון שד ונול טיוקוי ולא קנה ה ותו נדר מנו "לויי יוו

קרא עוד

תאריך פרסום: תאריך הגשה: מבנה נתונים תרגיל 5 )תיאורטי( מרצה ומתרגל אחראים: צחי רוזן, דינה סבטליצקי נהלי הגשת עבודה: -את העבודה יש לה

תאריך פרסום: תאריך הגשה: מבנה נתונים תרגיל 5 )תיאורטי( מרצה ומתרגל אחראים: צחי רוזן, דינה סבטליצקי נהלי הגשת עבודה: -את העבודה יש לה תאריך פרסום: 01.01.15 תאריך הגשה: 15.01.15 מבנה נתונים תרגיל 5 )תיאורטי( מרצה ומתרגל אחראים: צחי רוזן, דינה סבטליצקי נהלי הגשת עבודה: -את העבודה יש להגיש בזוגות. -העבודה חייבת להיות מוקלדת. -הקובץ חייב

קרא עוד

Microsoft Word - solutions.doc

Microsoft Word - solutions.doc תחרות גיליס 009-00 הרי פוטר הגיע לחנות הדובשנרייה בהוגסמיד. הוא מגלה, שהכסף שלו מספיק בדיוק ל- סוכריות קוסמים ול- 5 קרפדות שוקולד, או בדיוק ל- 0 קרפדות שוקולד ול- 0 נשיקות מנטה, או בדיוק ל- 45 נשיקות מנטה

קרא עוד

Microsoft Word - ex04ans.docx

Microsoft Word - ex04ans.docx 1 אריאל סטולרמן סטטיסטיקה / תרגיל #4 קבוצה 03 Φ2. ההתפלגות הנורמלית (1) Φ2.2. Φ2.22. Φ1.5 1Φ1.5. Φ0. Φ5 1Φ5 1Φ4.417. Φ 1Φ 1Φ4.417. נתון: ~ 0,1 ( a )להלן חישוב ההסתברויות: 2.22 1.55 Φ1.55 Φ2.22 Φ1.55 1Φ2.22

קרא עוד

תרגול 1

תרגול 1 תרגול rcsin d rcsin t d שאלה חשב את האינטגרלים המסוימים הבאים: sin cos d rcsin d sin cos d א ב ג פתרון שאלה סעיף א נציב dt sin d t cos עבור נקבל t cos cos עבור נקבל sin cos d tdt סעיף ב נפתור תחילה בעזרת

קרא עוד

Slide 1

Slide 1 התא מבנה ותפקוד קרום התא התאמה בין מבנה לת פקוד ודרכי מעבר חומרים דרכו נושאי השיעור מבנה הקרום מעבר חומרים דרך: שכבת הפוספוליפידים, חלבוני המעבר: התעלות, הנשאים והמשאבות תכונת החדירות הבררנית של הקרום

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 RESOLUTION Resolution Spatial Resolution Contrast resolution Temporal Resolution Types of Resolution Spatial Resolution also called Detail Resolution the combination of AXIAL and LATERAL resolution -

קרא עוד

<4D F736F F D20F4F2E5ECE5FA20EEE5EEF6E0E5FA20312E646F63>

<4D F736F F D20F4F2E5ECE5FA20EEE5EEF6E0E5FA20312E646F63> 1 תרגול פעולות מומצאות ( ( $ מה מהתשובות לא יכולה להיות תוצאה של הפעולה ) ( $ 1 הוגדרה פעולה חדשה $ + 1 1 + 10 + () () מה תוצאת הפעולה ) ( @ @ 10 = הוגדרה הפעולה החדשה 10 1 () 10 () 10 $ 19 $ 17 a) ( $

קרא עוד

מספר נבחן / תשס"ג סמסטר א' מועד א' תאריך: שעה: 13:00 משך הבחינה: 2.5 שעות בחינה בקורס: מבחנים והערכה א' מרצה: ד"ר אבי אללוף חומר עזר

מספר נבחן / תשסג סמסטר א' מועד א' תאריך: שעה: 13:00 משך הבחינה: 2.5 שעות בחינה בקורס: מבחנים והערכה א' מרצה: דר אבי אללוף חומר עזר מספר נבחן 2002 2003 / תשס"ג סמסטר א' מועד א' תאריך: 29.1.03 שעה: 13:00 משך הבחינה: 2.5 שעות בחינה בקורס: מבחנים והערכה א' מרצה: ד"ר אבי אללוף חומר עזר: אין שימוש במחשבון: מותר בבחינה 10 עמודים כולל עמוד

קרא עוד

מדינת ישראל משרד החינוך נוסחאות ונתונים בפיזיקה נספח לכל בחינות הבגרות ברמה של 5 יח"ל תוכן העניינים נוסחאות עמוד מכניקה 2 אלקטרומגנטיות 3 קרינה וחומר

מדינת ישראל משרד החינוך נוסחאות ונתונים בפיזיקה נספח לכל בחינות הבגרות ברמה של 5 יחל תוכן העניינים נוסחאות עמוד מכניקה 2 אלקטרומגנטיות 3 קרינה וחומר מדינת ישראל משרד החינוך נוסחאות ונתונים בפיזיקה נספח לכל בחינות הבגרות ברמה של 5 יח"ל תוכן העניינים נוסחאות עמוד מכניקה אלקטרומגנטיות 3 קרינה וחומר 5 פעילויות מעבדה 6 נתונים עמוד קבועים בסיסיים 6 פירוש

קרא עוד

בס"ד

בסד ח ס ר ב ה פ ר ש ו ת ל צ ו ר כ י צ י ב ו ר ב מ ס ג ר ת אישור תכניות ב נ י י ן ע י ר תוכן העניינים פ ר ק נ ו ש א ע מ ו ד 2 5 8 2 6 4 מ ב ו א תקציר מנהלים.1.2 2 6 6 3. פירוט הממצאים 2 6 6 3. 1 הפרשות שטחים

קרא עוד

שאלון להערכה עצמית במתמטיקה לקראת לימודי שנה א מדוע להתכונן לשנה א מסלולי לימוד רבים באוניברסיטה (מדעי המחשב, הנדסה, פיזיקה וכמובן מתמטיקה) דורשים לימ

שאלון להערכה עצמית במתמטיקה לקראת לימודי שנה א מדוע להתכונן לשנה א מסלולי לימוד רבים באוניברסיטה (מדעי המחשב, הנדסה, פיזיקה וכמובן מתמטיקה) דורשים לימ שאלון להערכה עצמית במתמטיקה לקראת לימודי שנה א מדוע להתכונן לשנה א מסלולי לימוד רבים באוניברסיטה (מדעי המחשב, הנדסה, פיזיקה וכמובן מתמטיקה) דורשים לימודי מתמטיקה בשנה א. אין מבחני כניסה לקורסים אלו, אולם

קרא עוד

עב 001 ינואר 12 מועד חורף פתרונות עפר

עב 001 ינואר 12 מועד חורף פתרונות עפר ק( נסמן ב- את מהירות המשאית שיצאה מעיר A (קמ"ש, קבועה) בגרות עב ינואר מועד חורף שאלון 35 נסמן ב- y את מהירות המכונית שיצאה מעיר B (קמ"ש, קבועה) B A נסמן ב- s את המרחק מעיר לעיר "מ) s v עד מפגש ראשון משאית

קרא עוד

ג) ד) א) ב) ה) ז) ח) ט) אברהם אבינו בראשית פרק יב ) ו י אמ ר ה' א ל אב ר ם ל ך ל ך מ אר צ ך ומ מ ול ד ת ך ומ ב ית אב י ך א ל ה אר ץ א ש ר אר א ך : ) ו

ג) ד) א) ב) ה) ז) ח) ט) אברהם אבינו בראשית פרק יב ) ו י אמ ר ה' א ל אב ר ם ל ך ל ך מ אר צ ך ומ מ ול ד ת ך ומ ב ית אב י ך א ל ה אר ץ א ש ר אר א ך : ) ו ג) ד) א) ב) ה) ז) ח) ט) אברהם אבינו בראשית פרק יב ) ו י אמ ר ה' א ל אב ר ם ל ך ל ך מ אר צ ך ומ מ ול ד ת ך ומ ב ית אב י ך א ל ה אר ץ א ש ר אר א ך : ) ו א ע ש ך ל ג וי ג ד ול ו א ב ר כ ך ו א ג ד ל ה ש מ

קרא עוד

Microsoft Word - AEG hood X56143MDO.trns.doc

Microsoft Word - AEG hood X56143MDO.trns.doc חוברת שימוש והפעלה לקולטי אדים יבוא ושיווק: מיני-ליין בע"מ, רח' גרניט 12 ק,. אריה פתח תקווה. שרות לקוחות ומוקד שרות מרכזי: 5000000* www.miniline.com 2 לקוח נכבד תודה על בחירתך בקולט האדים המעולה מתוצרת.AEG

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 טבלה מחזורית היסטוריה בשנת 1882 הוענק פרס החברה המלכותית של לונדון לשני הכימאים, יוליוס פון מאייר ודימיטרי מנדלייב, על גילוי החוק המחזורי )עד היום יש חילוקי דעות מי מהם היה הראשון לגלותו (. מנדלייב ופון

קרא עוד

Microsoft Word - 01 difernziali razionalit

Microsoft Word - 01 difernziali razionalit פונקציות רציונליות 5 יחידות מתוך הספר 806 כרך ד' 0, כל הזכויות שמורות ל ואריק דז'לדטי חל איסור מוחלט לתרגם, להעתיק או לשכפל חוברת זו או קטעים ממנה, בשום צורה ובשום אמצעי אלקטרוני, אופטי או מכני (לרבות

קרא עוד

טבלת דרישות מרכזת - מאי 2018 ת"י בנייה בת קיימה )בנייה ירוקה( דרישות לבנייני מגורים - טבלת דרישות מרכזת הבהרה : אישור מקדמי אינו מהווה אישור שלב

טבלת דרישות מרכזת - מאי 2018 תי בנייה בת קיימה )בנייה ירוקה( דרישות לבנייני מגורים - טבלת דרישות מרכזת הבהרה : אישור מקדמי אינו מהווה אישור שלב ת"י 58 -בנייה בת קיימה )בנייה ירוקה( דרישות לבנייני מגורים - טבלת דרישות מרכזת הבהרה : אישור מקדמי אינו מהווה אישור '. יש להשלים את כל הראיות הנדרשות ולהוכיח עמידה בדרישות התקן ל'. כמו יש להשלים עמידה

קרא עוד

תרגיל 5-1

תרגיל 5-1 תרגיל 1 יחסי העדפה, פונקציות תועלת, עקומות אדישות וקווי תקציב כל השאלות להלן מתייחסות לצרכן שהעדפותיו מוגדרות על סלי צריכה של שני מוצרים. העדפות אלה הן רציונאליות (ז"א, מקיימות את תכונות השלמות והטרנזיטיביות).

קרא עוד

Untitled

Untitled 2 אגודת הסטודנטים, בן-גוריון 3 פתרון מבחן מועד ב', חדו"א 2 להנדסת חשמל, סמסטר ב', תשע"ו שאלה : א הטור המגדיר את fx הוא טור טלסקופי. הסכומים החלקיים של טור זה הם S n x n k kxe kx k xe k x nxe nx x fx lim

קרא עוד

(Microsoft PowerPoint - \347\357 \371\370\351\351\341\370)

(Microsoft PowerPoint - \347\357 \371\370\351\351\341\370) דילמות בחיי ו של CFO חן שרייב ר, CFO ACE AUTO DEPOT LTD. כנס אילת, ספטמבר 2008 1 2 דור ההמשך מבפנים או מב חוץ? 1. דור ה המשך מבפנים או מבחוץ? עולות מספר שאלות: העדפה האם להעדיף מועמד לתפקיד CFO שגדל בארגון,

קרא עוד

<4D F736F F F696E74202D20E4F8F6E0E420312D20F9E5E5E920EEF9F7EC20E5E2E6E9ED20E0E9E3E9E0ECE9E9ED>

<4D F736F F F696E74202D20E4F8F6E0E420312D20F9E5E5E920EEF9F7EC20E5E2E6E9ED20E0E9E3E9E0ECE9E9ED> 2 1 כימיה פיסיקלית 69167-2004 סיל בוס קור ס 1. תרמודינמיקה א- תכונות הגזים ב- החוק הראשון של התרמודינמיקה: מושגים ומנגנונים ג- החוק השני והשלישי: מושגים ומנגנונים ד- דיאגרמת פזות ה- שיווי משקל כימי 2.

קרא עוד

מהוא לתכנות ב- JAVA מעבדה 3

מהוא לתכנות ב- JAVA מעבדה 3 מבוא לתכנות ב- JAVA מעבדה 3 נושאי התרגול לולאות ניפוי שגיאות לולאות - הקדמה כיצד הייתם כותבים תוכנית שתדפיס את המספרים השלמים בין 1 ל- 100 בעזרת הכלים שלמדתם עד עתה? חייבת להיות דרך אחרת מאשר לכתוב 100

קרא עוד

<4D F736F F D20646F632E32205FFAEBF0E5EF20EEFAF7EF20E7F9EEEC20E1E1E9FA20EEECE0EBE45F2E646F63>

<4D F736F F D20646F632E32205FFAEBF0E5EF20EEFAF7EF20E7F9EEEC20E1E1E9FA20EEECE0EBE45F2E646F63> תכנון מתקן חשמל בבית מלאכה בדרך כלל קיימת התייחסות לחוק כאל גורם מרתיע. מהנדסי חשמל הנמנים עם אלה הגורסים ששימוש נכון בתקנות יכול להפוך אותן לגורם ידידותי. את התזה הזאת, הם מנסים להראות על-ידי סקירת תכנון

קרא עוד

תכנון אלגוריתמים, אביב 1021, תרגול מס' 4 תכנון דינאמי תכנון דינאמי בתרגול זה נדון בבעיית הכפלת סדרת מטריצות (16.1.(CLR ראשית נראה דוגמא: דוגמא: תהינה

תכנון אלגוריתמים, אביב 1021, תרגול מס' 4 תכנון דינאמי תכנון דינאמי בתרגול זה נדון בבעיית הכפלת סדרת מטריצות (16.1.(CLR ראשית נראה דוגמא: דוגמא: תהינה תכנון דינאמי בתרגול זה נדון בבעיית הכפלת סדרת מטריצות (6..(CLR ראשית נראה דוגמא: דוגמא: תהינה ארבע מטריצות:. A, A, A, A נסמן את גודל המטריצות בסדרה ע"י סדרת גדלים כאשר, p 5 5 p היא בגודל A {,,,5,}, P כלומר

קרא עוד

אל עמי אל אל עמי - אל עצמי )ע"ר( צ זהות ציונות מורשת אחדות לומדים עם ילדינו בבתי מדרש קהילתיים להורים וילדים כ ב ו ד א ב ו א ם פרשת יתרו, תשע"ו מ צ ו

אל עמי אל אל עמי - אל עצמי )ער( צ זהות ציונות מורשת אחדות לומדים עם ילדינו בבתי מדרש קהילתיים להורים וילדים כ ב ו ד א ב ו א ם פרשת יתרו, תשעו מ צ ו אל עמי אל אל עמי - אל עצמי )ע"ר( צ זהות ציונות מורשת אחדות לומדים עם ילדינו בבתי מדרש קהילתיים להורים וילדים כ ב ו ד א ב ו א ם פרשת יתרו, תשע"ו מ צ ו ת כ ב ו ד א ב ו א ם ה יא מ צ ו ה ח ש וב ה מ א ד ה מו

קרא עוד

פתרונות לדף מס' 5

פתרונות לדף מס' 5 X הוכיחו כי קבוצה X סגורה אמ"מ פתוחה P נקודה כלשהי עלינו למצוא כך ש- X P X פתרון: תהא X קבוצה סגורה ניקח נניח בשלילה כי לא קיים כזה, ז"א לכל קיימת כך ש- X מכיוון ש- P P נסיק כי d P, P סגורה מתקיים P B

קרא עוד

sfarad

sfarad היהודים בספרד הרמב''ם - רבנו משה בן מימון בספרד הייתה קהילה יהודית גדולה מן המאה הראשונה ועד המאה החמש עשרה. במאות האלה היו בספרד מרכזים יהודיים חשובים. התקופה החשובה בהיסטוריה של יהודי ספרד הייתה מהמאה

קרא עוד

<4D F736F F D20FAF8E2E5EC20E0ECE2E1F8E420EEF2E5F8E D F9E0ECE5FA2E646F63>

<4D F736F F D20FAF8E2E5EC20E0ECE2E1F8E420EEF2E5F8E D F9E0ECE5FA2E646F63> < 0 a b b a > 0 נתון: מכאן ניתן לומר בוודאות כי -. a < b ab < 0 a 0 b > לא ניתן לקבוע בוודאות.. ( 0)?. לא ניתן לדעת. + ( + ) ( ) + + נתון: כמה ערכי שונים מקיימים את המשוואה?. אינסוף 0 +. תשובות ו נכונות

קרא עוד

ראשי פרקים לדוח לקוחות עסקיים 2005

ראשי פרקים לדוח לקוחות עסקיים 2005 מס' סד' מהפכים )Inverters מאושרים להתקנה *נא לשים לב:ל הממיר ותאריך ה 4 שנים סה"כ מאי 5102 15.12.12 25.10.13 בהתאם לתעודת בדיקה 05.02.13 15.01.13 15.01.13 29.01.13 29.01.13 29.01.13 10.12.12 10.12.12 10.12.12

קרא עוד

אחריות קבוצתית

אחריות קבוצתית אחריות קבוצתית משך הפעולה: 56 דק' מטרות: 1. החניך יכיר בסוגים ומאפיינים שונים של קבוצות ובייחודיות קבוצת ח'. 2. החניך ילמד מהי אחריות קבוצתית לעומת אחריות אישית והצורך של הקבוצה בשתיהן למען השגת מטרותיה.

קרא עוד

מגישה : חני חוקת תשע"ו עבור "קריאת כיוון" למטרת למידה אישית בלבד חוקת שמורות חני הזכויות שמורות הזכויות כלכל

מגישה : חני חוקת תשעו עבור קריאת כיוון למטרת למידה אישית בלבד חוקת שמורות חני הזכויות שמורות הזכויות כלכל מגישה : חני חוקת תשע"ו עבור "קריאת כיוון" למטרת למידה אישית בלבד חוקת שמורות חני הזכויות שמורות הזכויות כלכל שמגיב* עד שזז* עד מנומנם* חולמני- ץ* ר שלווה* אישיות מפריע* לא ך* א... י ש י ב ה ז מ ן ל א ח

קרא עוד

Algorithms Tirgul 1

Algorithms Tirgul 1 - מעגלי אוילר ומסלולי אוילר תרגול 1 חידה: האם אפשר לצייר את הציורים הבאים בלי להרים את העיפרון מהנייר? 1 קצת אדמיניסטרציה אופיר פרידלר ophir.friedler@gmail.com אילן כהן - ilanrcohen@gmail.com שעות קבלה

קרא עוד