Untitled.pages

גודל: px
התחל להופיע מהדף:

Download "Untitled.pages"

תמליל

1 עתמ (מרכז) עוזי מלכוב נ' הועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכז בית המשפט המחוזי מרכז-לוד בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים עת"מ מלכוב נ' הועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכז ואח' תיק חיצוני: בפני כב' השופטת זהבה בוסתן עותרים עוזי מלכוב ע"י ב"כ עו"ד פרזצ'בסקי נגד משיבים 1.הועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכז ע"י ב"כ עו"ד אבי טל שלומי 2.הוועדה המקומית לתכנוןן ובנייה דרון השרון חקיקה שאוזכרה: חוק התכנון והבניה, תשכ"ה : סע' 108 (א), 108 (ג), 109 מיני-רציו: * מוסד תכנון רשאי לשנות את החלטתו בשלב האישור הסופי של התכנית, אם חל שינוי בנסיבות ממועד הפקדת התכנית ועד לאישורה הסופית. במקרה זה, דחתה ועדת המשנה את התכנית שיזם העותר לשינוי ייעודם של מקרקעין, תוך שינוי החלטתה בעת הפקדת התכנית, ללא כל הסבר ומבלי להצביע על שינוי נסיבות המצדיק את שינוי החלטתה. * תכנון ובנייה תכניות דחיית תכנית * תכנון ובנייה תכניות שינוי ייעוד הקרקע * תכנון ובנייה תכניות שינוין

2 עתירה כנגד החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ובניה לדחות תכנית שיזם העותר במטרה לשנות ייעודם של מקרקעין, לצורך הכשרת עבירות בניה ושימוש של בית קפה הפועל במושב, במבנה שנבנה בהיתר ללול. בית המשפט לעניינים מנהליים קיבל את העתירה ופסק: מוסד תכנון רשאי לשנות את החלטתו בשלב האישור הסופי של התכנית, אם חל שינוי בנסיבות ממועד הפקדת התכנית ועד לאישורה הסופי, אך הפעלת הסמכות צריכה להיעשות בזהירות מירבית. מקום שלא חל שינוי נסיבות והן היו ידועות קודם לאישור ההפקדה, או שצריך היה לדעת עליהם, יש לתת משקל לאינטרס ההסתמכות של האזרח. במקרה דנן, בקבלה את ההחלטה לדחות את התכנית, שינתה ועדת --- סוף עמוד המשנה מהחלטתה בעת הפקדת התכנית, ללא כל הסבר. הוועדה לא הצביעה על שינוי נסיבות בכלל וודאי שלא כזה המצדיק את שינוי החלטתה. הגם שעבריינות בנייה היא שיקול לגיטימי בבוא מוסד תכנון לשקול את אישורה של תכנית מכשירה, ברם אין זה השיקול היחיד ובמקרה זה הפגיעה בשלטון החוק איננה בעוצמה כזו שאין לאפשר תיקונה באמצעות הכשרת התכנית. פסק דין העתירה שבפני מכוונת כנגד החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז מרכז (להלן: "הועדה המחוזית") לדחות את תכנית שד/ 90/23 אותה יזם העותר (להלן: "התכנית") במטרה לשנות את ייעודם של מקרקעין המצויים ביישוב גבעת ח"ן מיעוד חקלאי ליעוד מסחרי וליעוד של שפ"פ (= שטח פרטי פתוח). לטענת העותר, החלטת הוועדה המחוזית לדחות את התכנית חורגת באופן קיצוני ממתחם הסבירות ועומדת בניגוד לכללים מפורשים שנקבעו בפסיקה בסוגיה של שיקולים לבר תכנוניים שנידונים בוועדה מחוזית, על כן יש לבטל את ההחלטה ולאשר את התוכנית. העובדות והחלטת ועדת הערר 1. העותר הוא הבעלים של מקרקעין המצויים במושב "גבעת-ח"ן", הידועים כגוש 6589 חלקה 11 (להלן: "המקרקעין"). על המקרקעין הקים העותר לול בהיתר. לטענתו הוא "נאלץ" לשנות את ייעוד המקרקעין שבבעלותו בעקבות הרפורמה בלולי הפטם שהביאה לכך שהחזקת לול בודד, בגודל הלול שבבעלותו, אינה כדאית. 2. העותר הסב את הלול לבית קפה, אותו הוא מפעיל, ללא היתר, עד היום. 3. כנגד העותר ננקטו הליכים משפטיים ובשנת 2003 הוא הורשע בעבירות על חוק התכנון והבניה ובגזר הדין הוא הצטווה להרוס חלקים מסוימים שבנה ללא היתר (דק עץ, עמודים וקונסטרוקציה (פרגולה)), והוצא נגדו צו להפסקת השימוש בבית הקפה. בהסכמת הוועדה המקומית דחה ביהמ"ש, מעת לעת, עד ליום את כניסתו לתוקף של צו הפסקת השימוש וצו ההריסה. ביום הוגשה בקשה נוספת להארכת מועד כניסת הצווים לתוקף. הבקשה נענתה. בפועל המשיך העותר להפעיל את בית הקפה לאחר ועד להארכת הצו להפסקת השימוש ביום על מנת להכשיר את השימוש יזם העותר תכנית נקודתית שמטרתה "שינוי יעוד מחקלאי למסחרי בית קפה וחניה פתוחה". הוועדה המחוזית בהמלצת הוועדה --- סוף עמוד המקומית לתכנון ובניה דרום השרון (להלן "הוועדה המקומית"), המליצה על הפקדת התכנית, וביום פורסמה התכנית להפקדה.

3 5. קודם להכנת התכנית נעשו על ידי העותר ניסיונות להכשיר את בית הקפה בדרך של שימוש חורג אולם ניסיונות אלו לא צלחו והבקשה לשימוש חורג נדחתה מכיוון שהשימוש שהתבקש היווה סטייה ניכרת. עתירה מנהלית שהגיש העותר בעקבות דחיית הבקשה לשימוש חורג (עת"מ ) נדחתה ובמסגרתה הוצע כי העותר יפעל בדרך של ייזום תכנית נקודתית, כפי שאכן פעל. 6. לתכנית הוגשו שתי התנגדויות. ביום , היום בו נקבעה התכנית לדיון פומבי בפני ועדת המשנה להתנגדויות של הועדה המחוזית (להלן "הוועדה" או "ועדת המשנה"), הוסרו ההתנגדויות וועדת המשנה קיימה באותו יום דיון פנימי. לאור הערות מנהל התכנון, ולאור שאלות שהתעוררו במהלך הדיון הפנימי בנוגע לשימושים המבוצעים במקרקעין, החליטה ועדת המשנה לשוב ולדון בתכנית לאחר שיתקבל מידע מהוועדה המקומית בנוגע להליכי האכיפה שננקטו כנגד העותר. 7. ביום התקיים דיון פנימי נוסף בוועדת המשנה. כעולה מפרוטוקול הדיון, הוועדה סברה כי המידע שהועבר אליה מהוועדה המקומיות, בנוגע לדחיות לביצוע גזר הדין (ככל שניתנו) ובשאלה אם השימוש בפועל ממשיך להתקיים אינו מלא ולפיכך דחתה את הדיון פעם נוספת על מנת שיובא בפניה מידע המתייחס לתקופה מאז מתן גזר הדין בפברואר הוועדה הזכירה בהחלטתה את הנחיות היועץ המשפטי לממשלה ואת מדיניות הועדה המחוזית בדבר אישור תכניות מכשירות. 8. ביום העביר התובע של הוועדה המקומית את המידע והפירוט שהתבקש, וממנו עלה כי: א. בשנת 2003 הורשע העותר בעבירות שיוחסו לו בכתב האישום המתוקן (עמ"ק 5233/02) [פורסם בנבו] צד הקנס שהוטל עליו ניתן גם צו הריסה (למשטח עץ, עמודים וקונסטרוקציית עץ ללא קירוי בשטח כולל של 72 מ"ר) וכן צו איסור שימוש במקרקעין. נקבע כי הצווים השיפוטיים ייכנסו לתוקף בתוך 15 חודשים, דהיינו ביום ב. המועד לכניסתם לתוקף של הצווים השיפוטיים נדחה מפעם לפעם, בהסכמת התובע מטעם הוועדה המקומית, עד ליום כאשר רק ביום סוף עמוד כשנה ושלושה חודשים לאחר שתם מועד הדחייה האחרון, הוגשה בקשה נוספת להארכת מועד ביצוע הצווים. ג. הסכמת הוועדה המקומית מיום לדחייה נוספת של מועד כניסת הצווים השיפוטיים לתוקף הותנתה בכך שתוך 30 ימים ממתן תגובתה לבקשה יופסק השימוש בחלק המבנה שאינו מיועד לבית קפה וכן יפורק הגג שהוקם מעל משטח העץ (גג שלא היה קיים בשלב הגשת כתב האישום). 9. ביום התקיים דיון נוסף ולאור תשובת הועדה המקומית ביקשה ועדת המשנה לקבל מידע מהפיקוח המחוזי לגבי הפעילות במקום וההתייחסות למה שנאמר במכתבו של התובע מטעם הועדה המקומית. 10. בביקורת שערך המפקח ביום נמצא כי דק העץ המקורה בשטח של כ- 70 מ"ר משמש את בית הקפה, בניגוד לתנאי אותו התנה התובע מטעם הוועדה המקומית בעת שהסכים לדחיית כניסתו לתוקף של צו הפסקת השימוש. עוד נמצא כי בחלק המחסן נעשה שימוש לבית קפה. יצוין כי הוועדה לא התנתה את הסכמתה להארכת כניסתם לתוקף של הצווים בפירוק הדק אלא רק בהסרת הקירוי ובהפסקת השימוש בחלק המחסן לצרכי בית הקפה. 11. ביום קיימה ועדת המשנה דיון פנימי נוסף והחליטה כי תשוב ותדון בתכנית רק לאחר שתקבל מהפיקוח של הוועדה המקומית אישור כי משטח הדק או כל בניה אחרת ללא היתר נהרסה בתוך 60 יום מקבלת ההחלטה, שאם לא כן תבוטל התכנית. הוועדה ציינה כי ניתנו אמנם ארכות לביצוע הצווים השיפוטיים אך לא נשמרה הרציפות ובית הקפה המשיך לפעול גם במועדים בהם לא ניתנו ארכות לביצוע צו הפסקת השימוש והריסת הבניה הבלתי חוקית.

4 12. ביום התקבל בוועדה המחוזית מכתב מהוועדה המקומית, הכולל דוח פיקוח, לפיו דק העץ הוסר. 13. לטענת העותר, ועדת המשנה להתנגדויות לא התכנסה במשך שנתיים, ומכיוון שלא התקבלה החלטה, "נאלץ" עם בוא החורף לבנות חזרה את הדק ואת הקירוי שמעליו המהווים את הכניסה למסעדה על מנת לאפשר נגישות לנכים. --- סוף עמוד רק ביום התכנסה הוועדה פעם נוספת. מדו"ח הפקח עלה כי על אף שבעבר פורקו הדק והקירוי, העותר שב ובנה אותם. בעקבות הדיווח נדחתה התכנית. בהחלטת הועדה סוכמה השתלשלות ההליכים כדלקמן: "המדובר בתכנית המבקשת להכשיר עבירות בניה ושימוש, של בית קפה הפועל במושב גבעת חן, במבנה שנבנה בהיתר ללול, לאחר שבקשה לשימוש חורג במקום סורבה פעמיים. כפי שנמסר ע"י הפיקוח המחוזי במקום קיימת גם בניה שלא כדין. כנגד עבירות הבניה והשימוש ננקטו הליכים ע"י התובע של הועדה המקומית, הנאשמים הורשעו, והוטלו עליהם קנסות, צווי הפסקת שימוש וצווי הריסה. מועד קיומם של הצווים נדחה מפעם לפעם, לבקשת הנאשמים, אך הדחיות לא נעשו באופן רציף, ובמקביל השימוש במקום המשיך. במסגרת זו, על רקע בקשת דחיה נוספת שהוגשה בחודש אוקטובר 2009 נתן התובע המקומי הסכמתו למתן ארכה בתנאים (הפסקת השימוש בחלק המבנה שאינו מיועד לבית הקפה ופירוק הגג שהוקם מעל משטח העץ), והדחיה ניתנה ע"י בית המשפט בכפוף לתנאים אלה. דו"ח של היחידה לפיקוח על הבניה שהוגש לועדה המחוזית בחודש יולי 2010 עלה שהקירוי, שפירוקו היווה תנאי בהחלטת בית המשפט למתן ארכה נוספת עדיין קיים. הלכה למעשה בכך הופר הצו השיפוטי בעניין. הועדה החליטה בתאריך כי תשוב ותדון בתכנית רק לאחר קבלת אישור הפיקוח כי הדק וכל בניה שאינה בהיתר (מההחלטה נשמטה בטעות סופר המילה נהרסו). עוד קבעה הועדה כי ככל שלא תגיע לידי לשכת התכנון הודעה כאמור בתוך 60 יום, התכנית תתבטל. בחודש מאי 2011 הודיעה הועדה המקומית כי רצפת הדק הוסרה והשטח מולא חצץ, וכן כי קירוי הגג הוסר, אם כי בדו"ח הפיקוח שצרפה נראית קונסטרוקציית עץ מכוסה במחצלות. בביקורים שנערכו במקום ע"י הפיקוח המחוזי בחודש מאי 2012 ושממצאיהם הוצגו בפני הועדה במהלך הדיון, עולה כי דק העץ הוחזר למקומו וכך גם הקירוי, וכי גם המחסן שאמור היה לחזור לשימוש חקלאי משמש לפחות בחלקו עבור בית הקפה. --- סוף עמוד הועדה סבורה כי לנוכח העובדה שנמשכות הפרות הבנייה באופן בוטה בחלקן בניגוד לצווים שניתנו ע"י בית המשפט, מן הראוי לדחות את התכנית". 15. העותר פנה לוועדת המשנה וביקש לקיים דיון חוזר, בנוכחותו, על מנת שיוכל להגיב על הטענות שהועלו נגדו. ועדת הערר נעתרה לכך "לפנים משורת הדין, לנוכח הטענות לפיהן לכאורה לא ניתנה ליזם הזדמנות להישמע בטרם נדחתה התכנית...".

5 16. לאחר הדיון שהתקיים בנוכחות היזמים נדחתה התכנית פעם נוספת. החלטה זו היא נושא הערעור בפני. בהחלטה מיום הדוחה את התכנית נקבע: "...לאור העובדה כי הנושא התכנוני עלה גם הוא בדיון החוזר, השתכנעה הועדה כי גם מהבחינה התכנונית אין מקום לאשר שימוש של בית קפה בשטח שייעודו חקלאי על פי תכנית המתאר של המושב. יודגש כי הועדה, כמוסד תכנוני, אינה רואה מקום ליצור מוקד פיתוח נוסף במנותק מהשטח הבנוי ביישוב. כאמור, לטעמה של הוועדה, יש לשמור על השטחים החקלאיים ועל תפקודם כשטחים לחקלאות ושטחים פתוחים. בנוסף, ראוי לציין כי בהתאם למדיניות התכנונית שמנחה את הועדה המחוזית בבסיס החלטותיה, יש לערוך תכנון כולל טרם אישור תכנית נקודתית למסחר ביישוב כפרי. התכנון יקבע את גודלו של השטח המסחרי ביחס פרופורציונלי לגודל הישוב וכן את מיקומו המיטבי, כאשר העדיפות הינה למקם שימושים אלה במרכז היישוב ולא בשטחים חקלאיים. כמו כן לנושא צמידות הדופן היא בצמידות לבינוי ביישוב שכן - רמות השבים, שגם בו הבנייה של בתים בודים בתוך שטח חקלאי ואינה יכולה להיות עוגן לפיתוח. גם לרמות השבים הוחל לאחרונה בהכנת תכנית מתאר שתקבע היכן יהיו אזורי הפיתוח של היישוב. מכל האמור לעיל סבורה הוועדה כי די בכל אחד מהנימוקים, ובוודאי בהצטברם יחדיו, כדי לדחות את התכנית פעם נוספת, ואין בנתונים שהוצגו בפניה כדי להביא לשינוי החלטתה הקודמת". טענות העותר --- סוף עמוד לטענת העותר אין סיבה תכנונית של ממש לדחות את התכנית, ואף הוועדה סברה כך לאורך כל השנים בהם דנה בתכנית. הנימוק היחיד לדחיית התכנית היא "עבריינות הבניה". ההחלטה הדוחה את התכנית אמנם כוללת שני נימוקים, אך הנושא התכנוני עלה לראשונה רק בדיון מ- 6/13. במהלך כל השנים הוועדה "גררה רגליים" ולא פעלה כפי שהדין מחייב. היזמים לא הוזמנו, ולו פעם אחת, בפני הוועדה ובכך נפגמה זכות הטעון שלהם. בפני הוועדה הובאו עובדות מסולפות מחמת חוסר הבנה והוצגה לה תמונה לא שלמה על המצב העובדתי, על אף שניתנה לכאורה ליזמים בסופו של יום זכות הטיעון. לטענת העותר, יש לבחון את ההליך כולו ולא רק את החלטת הדחייה האחרונה כיון שאת הדיון האחרון שנערך בנוכחותו, יש לראות כדיון שנערך מן השפה ולחוץ. 18. החלטת הוועדה התקבלה תוך חריגה קיצונית ממתחם הסבירות. לטענת העותר, התכנית נדונה בפני הוועדה ואושרה להפקדה, וההתנגדויות שהוגשו הוסרו. למרות האמור שבה הועדה ודנה בתכנית שוב ושוב כאשר על הפרק עמדו עבירות הבניה בלבד ולא התכנית גופה. במהלך כל הדיונים לא ידעה הוועדה את המצב העובדתי לאשורו ופעם אחר פעם ביקשה שיוגשו לה דו"חות פיקוח. אילו היתה ועדת המשנה מזמנת את היזמים להצגת המצב העובדתי הייתה מתבררת לה התשתית העובדתית במלואה. 19. העותר מסכים שמניעת עידוד עבריינות בניה הוא נושא שיש לשקול אותו בתוך וכחלק משיקולי מוסדות התכנון בבואם לבחון תכנית מכשירה. ואולם, בענין דנא, כך לטענת העותר, הופעל אך ורק שיקול עבריינות הבניה והוא הופעל באופן שגוי תוך סחבת ופגיעה קשה בעותר.

6 20. העותר לא הפר צווים שיפוטיים. כבר בדיון הראשון בו נידונה הפקדת התכנית הובא בפני חברי הועדה המידע בדבר ההליכים המשפטיים שננקטו נגדו ודחיית כניסתם לתוקף של צווי הפסקת העבודה. העותר שמר על רצף א רכות שניתנו לו על ידי בית המשפט והוא נקטע פעם אחת בלבד לאחר הפקדת התכנית. מבחינה משפטית יש לראות בהארכת המועד שניתנה לעותר, לאחר ההפסקה ברצף, כהארכה רטרואקטיבית כפי שנקבע ברע"פ 4357/01 סבן נ' הועדה המקומית לתכנון ולבניה אונו [פורסם בנבו]. --- סוף עמוד בשנת 2002, עת הוסב הלול לבית קפה, בנה העותר אכסדרת כניסה עשויה דק עץ ומעליה קונסטרוקציית עץ (מעין פרגולה). כאשר התבקשה הארכת מועד כניסת הצווים לתוקף (לאחר הפקדת התכנית) התנה תובע הוועדה המקומית את הסכמתו לארכה בפירוק הקירוי מעל הקונסטרוקציה, שנבנה בשלב מאוחר יותר. לטענת העותר, התובע לא דרש את פירוק הדק והפרגולה (בהבדל מהקירוי) שכן בנייתם ללא היתר היוותה חלק מהעובדות בכתב האישום והם נכללו בצווי ההריסה הדחויים. העותר פעל כנדרש וכמוסכם. לטענת העותר, לו היה מ קרה את הפרגולה לפני הגשת כתב האישום, היתה הריסתה נדחית בהיותה חלק מצו ההריסה שניתן והקירוי היה "נהנה" מדחיות כניסת הצווים לתוקף. הוועדה סברה בטעות שהפרגולה והדק נבנו ללא היתר לאחר מתן גזר הדין. לטענת העותר, דרישת הועדה להרוס את הדק והפרגולה היא דרישה אבסורדית והיא נבעה מטעויות ודיסאינפורמציה שהיו בפני הוועדה שלא הבינה את המצב לאשורו. 22. התכנית שיזם העותר ראויה תכנונית אף לדעת הוועדה ואין כל מניעה לאשרה. נושא זה עובר כחוט השני בכל דיוניה של הוועדה. בעבר פעלו במקום לולים היוצרים זיהומים סביבתיים פי כמה וכמה מבית קפה. התובע נאלץ להסב את הלול שהיה בבעלותו לבית קפה משלא הייתה כדאיות כלכלית להפעיל לול בודד. הפיכת מבנים חקלאיים ישנים שאין לאיש חפץ בהם למבנים מתחום ההסעדה היא תופעה רווחת במדינת ישראל בשנים האחרונות. 23. הטענה שצמידות הדופן היא צמידות לישוב אחר היא טענה מופרכת. 24. החלטת הועדה ניתנה בחוסר סמכות מאחר וחלף הזמן לנתינתה, והיה על יו"ר הועדה למנות ועדת משנה להשלמת תכניות כאמור בסעיף 109 לחוק התכנון והבניה. 25. לבסוף טוען העותר כי ההחלטה הדוחה את התכנית ניתנה בחוסר צדק ובחוסר הגינות. תגובת המשיבים הוועדה המחוזית 26. העתירה אינה מצביעה על טעם כלשהו המצדיק את התערבות ביהמ"ש בהחלטת הוועדה המחוזית הדוחה את התכנית. --- סוף עמוד החלטת הועדה המחוזית היא החלטה תכנונית מקצועית וסבירה שקבעה כי מבחינה תכנונית אין זה נכון למקם שטח מסחרי במקום שהוא ביעוד חקלאי ואין לעודד עבריינות בניה. גם מבחינת ההליך התכנוני אין העתירה מגלה עילה. 27. השיקול של אי עידוד עבריינות בניה הוא שיקול ראוי בתכנית המיועדת להכשיר עבירות בניה ושימוש. ועדת המשנה החליטה לתת לשיקול זה משקל מהותי במסגרת מכלול שיקוליה. בהחלטה הפסוקה, שהשתרשה בעקר בשנים האחרונות, נקבע כי עידוד עבריינות הבניה הינו נגע שיש לשרשו והוועדה המחוזית אף חייבת להביאו במכלול שיקוליה. לעניין זה הפנתה הוועדה המחוזית לעע"מ 3319/05 פונטה נ' הוועדה המקומית לתכנון ולבניה באר שבע (פורסם בנבו).

7 28. השיקול של מניעת עבריינות הבנייה מצא את ביטויו גם בהנחיות היועץ המשפט לממשלה (הנחיה ), בה נקבע כי מוסד תכנון רשאי להביא בגדר שיקוליו את העובדה שמדובר בתכנית המיועדת להכשיר בדיעבד עבירות בנייה. 29. הוועדה המחוזית קיימה ביום דיון עקרוני בנושא מדיניות הוועדה בטיפול בתכניות שנועדו להכשיר בדיעבד עבירות בניה והבהירה כי הכשרת עבירות בניה חותרת תחת עקרונות שלטון החוק וסמכויותיהם של מוסדות התכנון. נקבע כי יש לדון בכל מקרה על פי נסיבותיו ולתת, במסגרת זו, את המשקל הראוי לחומרת העבירה, להיקפה, למועד ביצועה ביחס למועד הגשת התכנית ולדרך התנהלות היזם ולתום לבו. 30. אף העותר אינו חולק על כך שהוועדה רשאית להתחשב בעת שהיא דנה בתכנית המיועדת להכשיר עבירות בניה בשיקול של אי עידוד עבירות בניה ולתת לו את המשקל הראוי (סעיף 119 לעתירה). 31. במשך פרק זמן ממושך עשה העותר דין לעצמו ורק לאחר שננקטו כנגדו הליכים פליליים החל לפעול להכשרת הפעילות. תחילה ניסה העותר להכשיר את השימוש בדרך של בקשות למתן היתר לשימוש חורג ומשאפיק זה לא צלח הוגשה התכנית הנדונה. אמנם, לאחר שניתנו צווי הריסה ואיסור שימוש נדחה מועד כניסתם לתוקף בשורה ארוכה של בקשות דחייה לאורך תקופה של למעלה מעשור שנים, אך מנגד לא נשמר הרצף במתן הארכות והלכה למעשה במשך תקופה של כשנה ומחצה, לאחר שהופקדה התכנית מצוי היה העותר בהפרת הצווים השיפוטיים. בנוסף לכך, באחת הארכות שנתבקשו נדרש העותר להסיר קירוי שהציב מעל משטח עץ מחוץ למבנה בית --- סוף עמוד הקפה ולהפסיק את השימוש בחלק מהמחסן החקלאי לצרכי בית הקפה, ונמצא כי למרות שהקירוי פורק והשימוש במחסן הופסק היה זה לתקופה מסוימת שלאחריה נבנה הקירוי מחדש והשימוש חזר לקדמותו. עוד עלה כי דרישת הוועדה המקומית מיום לפרק את משטח העץ בוצעה אף היא לפרק זמן בלבד שלאחריו שב העותר ובנה אותו. במצב דברים זה של הפרות נמשכות, בניגוד לצווים שיפוטיים והחלטות מוסדות התכנון, סברה הוועדה המחוזית כי יש לתת משקל מהותי לאי עידוד עבריינות הבניה. הוועדה דחתה את ניסיון העותר להציג את ההפרות כהפרות תמות לב, מתוך אילוץ לכאורה בשל התנהלות לא תקינה וסחבת בהליך המנהלי וקבעה כי לעותר לא נגרם כל נזק מהתמשכות ההליך המנהלי שכן הלכה למעשה לא הפסיק בית הקפה לפעול במהלך כל השנים. 32. ועדת המשנה הגיעה למסקנה כי קיימים גם שיקולים תכנוניים עניינים לדחות את התכנית, והיא הפנתה בעניין זה להוראות סעיף ו- (3) בתמ"מ. 21/3 אמנם שטח בית הקפה אינו כזה שיפגע בחוסן הכלכלי של הישובים הסמוכים אך יש לשמור על יחס לגודל הישוב והיכן ראוי מבחינה תכנונית למקם את השימושים המסחריים בכל יישוב, במסגרת תכנון כולל. 33. רשות תכנונית מוסמכת לשנות מהחלטותיה אף מבלי שהוגשה כל התנגדות, אם השתנו הנסיבות, או על בסיס הערכה חדשה של הנסיבות הקיימות (סעיף 108 (ג) לחוק התכנון והבניה). 34. יש לדחות על הסף את טענת העותר בדבר חוסר סמכות (פרק ד' 3 לעתירה) שכן כבר בדיון הפומבי שהתקיים בפני ועדת המשנה להתנגדויות הודיע ב"כ העותר כי הוא אינו עומד על הטענה בדבר חוסר סמכות. גם לגופו של עניין אין בטענה זו ממש שכן אם לא קוימה ההוראה, העלאתה בשלב שבו כבר ניתנה החלטה בדיון חוזר על ידי מוסד התכנון נגועה בחוסר תום לב. הוועדה המקומית 35. הוועדה המקומית המליצה בפני הוועדה המחוזית על הפקדת התכנית ואף לעת הזו היא אינה חוזרת בה מהמלצתה. הוועדה המקומית סבורה כי ברמה התכנונית המקום נמצא ראוי לשינוי מיעוד מחקלאי ליעוד מסחרי של בית קפה. --- סוף עמוד

8 דיון והכרעה היקף הביקורת של ביהמ"ש לעניינים מנהליים 36. בימ"ש לעניינים מנהליים אינו יושב כערכאת ערעור על החלטות של מוסד תכנון ואינו שם את שיקול דעתו תחת שיקול דעתם המקצועי של מוסדות התכנון. היקף הביקורת של ביהמ"ש תחום לעילות הביקורת המנהלית כגון: חוסר סבירות, פגיעה בכללי הצדק, אפליה ועוד (ראה עע"מ 3478/08 ביקל נ' הועדה המחוזית לתכנון ובניה מרכז [פורסם בנבו]; עע"מ 2418/05 מילגרום נ' הועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז ירושלים [פורסם בנבו]). 37. לכאורה החלטת ועדת המשנה היא החלטה תכנונית מובהקת המושתת על שיקולים רלוונטיים שביהמ"ש לא יתערב בהם. הוועדה קבעה כי בהיבט התכנוני אין מקום לשנות מהיעוד החקלאי ליעוד מסחרי וליצור מוקד פיתוח נוסף במנותק מהשטח הבנוי של המושב, ויש לשמור על השטחים החקלאיים. הוועדה חזרה על מדיניותה להעדיף תכנון כולל שיקבע את גודלו של השטח המסחרי טרם אישור תכנית נקודתית למסחר בישוב כפרי. הוועדה אזכרה גם את עניין צמידות הדופן. בנוסף לשיקולים התכנוניים נתנה הועדה דעתה לשיקול של אי עידוד עבריינות בנייה שאף הוא הוכר בפסיקה כשיקול רלוונטי שעל ועדות התכנון להתחשב בו. יתרה מכך, לא נטען כי נפל פגם בהליך המנהלי עצמו, והפגם שלכאורה היה תוקן עת הוועדה קיבלה את טענות העותר בדבר אי מתן זכות הטיעון והחליטה לקיים דיון נוסף. למרות האמור לעיל באתי לכלל מסקנה שיש להתערב בהחלטת הוועדה ולקבל את העתירה בהיותה בלתי סבירה בנסיבות העניין, ואנמק. שינוי עמדתו של מוסד תכנון 38. בקבלה את ההחלטה לדחות את התכנית, שינתה ועדת המשנה מהחלטתה בעת הפקדת התכנית. סעיף 108 (א) לחוק קובע כי: "מוסד תכנון יחליט לאשר או לדחות תכנית הטעונה אישורו רק לאחר עיון... בחוות דעת ולאחר סיום שמיעת ההתנגדויות וההכרעה בהן; אישור כאמור, יכול שיהיה מותנה בשינוי התכנית או במילוי תנאים, כפי שיקבע מוסד התכנון". --- סוף עמוד בבג"צ 318/75 רוברט חדג'ס נ' הוועדה המחוזית [פורסם בנבו] נקבע כי ועדה מחוזית יכולה לשנות את דעתה בשלב האישור הסופי של התכנית אם חל שינוי בנסיבות. אך מקום שלא חל שינוי נסיבות והן היו ידועות קודם לאישור ההפקדה, או שלפחות צריך היה לדעת עליהם יש לתת משקל לאינטרס ההסתמכות של האזרח: "את הסמכות לדחות תכנית בשלב מאוחר זה (האישור הסופי ז.ב.), אחרי שכבר ניתן האישור להפקדה, יש להפעיל בזהירות רבה כדי לא לגרום לאזרח עוול, אם הוא שינה את מעמדו לרעה בסמכו על אישור ההפקדה. מוכן אני להסכים שהבדיקה מטעם הוועדה לפני אישור התכנית להפקדה יכולה להיות פחות יסודית מאשר הבדיקה שלפני האישור הסופי. אבל לפחות בדיקה של עיקרי התכנית חייבת להיערך גם לפני אישורה להפקדה, כי אין לשכוח שעצם אישור התכנית להפקדה נותן יסוד לציפיית היוזם שבאין התנגדות ובאין נסיבות מיוחדות אחרות תזכה התכנית גם לאישור הסופי לפחות בעיקריה. חייבים להיות טעמים כבדי משקל כדי להצדיק את הפיכת הקערה על-פיה בשלב האחרון ביזמת הועדה עצמה".

9 העולה מהאמור הוא כי מוסד תכנון רשאי ומוסמך לשנות את החלטתו, אך הפעלת הסמכות צריכה להיעשות בזהירות מירבית ולהתבסס על שינויים שחלו בפרק הזמן ממועד ההפקדה ועד לאישור הסופי. 39. בהחלטת ועדת המשנה הדוחה את התכנית אין כל התייחסות לעובדה כי בקבלה החלטה זו (הדוחה את התכנית) יש למעשה שינוי מהחלטת הוועדה הקודמת להפקיד את התכנית, ואין כל הסבר או הנמקה לשינוי זה. פורטו רק נימוקי הדחייה, וכפי שאבהיר להלן לא התחשבה הוועדה כלל בעובדה שהתכנית אושרה להפקדה לאחר שנשקלו כל השיקולים הרלוונטיים, שלא חל בהם כל שינוי. השיקולים התכנוניים 40. נימוקי הדחייה התכנוניים שכללו את הצורך בשמירה על שטחים חקלאיים, הצורך בתכנון כולל ונושא צמידות הדופן, לא התעוררו לפתע לאחר הפקדת התכנית. כבר בדיון לקראת ההפקדה עלו נושאים אלו (כמו גם אחרים) ונשקלו ע"י הוועדה. הגב' קטי (כפי הנראה היועמ"ש של הועדה המקומית ( הסבירה לחברי הועדה: --- סוף עמוד "פה יש מבנים חקלאיים ואנחנו פה על אחד מהצמתים של הרחובות, זאת אומרת, יש מיקום סביר זה לא In the middle of no wear (השגיאה במקור ז.ב.) באיזה שהוא מקום אלא זה ברצף ופה מרקם כפרי בנוי, בשולי מרקם בנוי, בתוך מרקם בנוי, כך שמבחינת הסביבה, ולמען האמת מבנה חקלאי בהיתר שמוסב בחלקו למטרה מסוג זה, מזכרת בתיה והרבה מאוד מקומות משתמשים במבנים כאלה לבתי קפה. זה דבר נהדר, זה דבר טוב, זה דבר מבורך, זה משתלב בסביבה הכפרית שלו וכשהתמ"מ נתנה את האפשרות הזאת היא בפירוש התכוונה לכאלה תוואים. לו זה היה המצב בלב שטח חקלאי מילא, אבל זה בפירוש בתוך המתחם, בתוך המשבצת של גבעת חן, ועל כן לחלוטין, לדעתי, לטעמי, לא סותר את התמ"מ או את ההוראות של התמ"מ לענין המרקם. בנוסף נדרשו היזמים לספק חניה בתחום המגרש ולהשאיר את יתר החלקה כחלקה חקלאית עם המבנים החקלאיים האלה, והמגרש הזה הוא חניה עם בינוי והוא יספק את החניות למתחם, כך שגם לענין הזה ענינו. זאת אומרת, לטעמנו אנחנו מגישים פה תוכנית שעונה על אותם 4 סעיפים שהיו הסייגים של הועדה ההחלטה קודמת וגם אחת הדרישות של הוועדה המקומית אכן היתה להכין תוכנית. אנחנו לא ששים להישאר עם שימושים חורגים ותמיד אנחנו אומרים, גם אם נאשר שימוש חורג, נא להכין תוכנית כדי שזה לא יהווה סטיה ניכרת וכדי שהכל יהיה מוסדר וקבוע וכו' וכו'". הוועדה לא הצביעה על שינוי נסיבות בכלל וודאי שלא כזה המצדיק את שינוי החלטתה. הוועדה כלל לא נתנה דעתה לעובדה כי ההחלטה משנה את החלטת ההפקדה. ויודגש, בעת דחיית התכנית ביום , הנושא התכנוני כלל לא נשקל ונימוקי הועדה באותו מועד התייחסו אך ורק לעבריינות הבנייה. תכנון כולל מול תכנון נקודתי 41. אחד מנימוקי הדחיה היה הצורך בתכנון כולל. אין מחלוקת כי תכנון כולל עדיף על תכנון פרטני ונימוק זה הוכר זה מכבר כשיקול ענייני שיש להביאו במנין השיקולים. אך במה דברים אמורים? לא די בטענה סתמית אלא יש לבדקה על רקע נסיבות כל מקרה. --- סוף עמוד

10 בעת"מ הרמלין ואח' נ' הוועדה המחוזית לתכנון ובניה [פורסם בנבו] (להלן: "פס"ד הרמלין") עמדה לדיון השאלה אם רשאית ועדה מחוזית לשנות את החלטתה, באופן עצמאי, לאחר שלב ההפקדה כשהנימוק הוא העדפת תכנון כולל וכך נאמר על ידי: "אין מחלוקת כי ועדה מחוזית רשאית לשנות את החלטתה באופן עצמאי לאחר שלב ההפקדה". ובהמשך: "מתן העדפה לתכנון כולל אין פרושו דחיה אוטומטית של תכנית נקודתית. כל תכנית נשקלת על פי נסיבותיה ובהתחשב בהתנגדויות שהועלו לגביה". ביהמ"ש העליון בערעור על פס"ד הרמלין (עע"מ 8909/13 הרמלין נ' הועדה המחוזית לתכנון ולבניה מרכז) [פורסם בנבו] קבע: "לצד ההכרה בחשיבותם של התכנון הכולל ושל עקרון הצדק החלוקתי הכרחי לתחום גבולות ראויים לכל אחד מהם, שאם לא כן הם עלולים לגרום עוול. אשר לתכנון הכולל מדובר בהעדפה מוצדקת, אך רק בהעדפה, לא בחזות הכל. בשלב מסוים המשכו של ציר הזמן, דחיית תכניות נקודתיות במושב מזה, לצד אי השלמת תכנון כולל מזה, תהא להתנהלות החורגת ממתחם הסבירות, ותקום עילה משפטית להתערב בה...". בענייננו, בעת הפקדת התכנית התנהל בוועדה דיון ארוך ונשמעו היזם והוועדה המקומית. ועדת המשנה נתנה דעתה לשאלה אם על פי היעוד של יישוב כפרי בתמ"א 21/3 ניתן להקים בית קפה, ביררה מדוע נדחתה הבקשה לשימוש חורג והובא לידיעתה כי מדובר בבית קפה שכבר פועל (ראה דברי הגב' קטי לעיל). בדיונים שהתקיימו בעניינה של התכנית לאחר הפקדת התכנית וכאלה היו רבים (מדי) לא עלה הנושא התכנוני על הפרק והוועדה דנה אך ורק בשאלת עבריינות הבנייה לרבות בדיון מיום בו נדחתה התכנית מהטעם של עבריינות בנייה בלבד. גם בדיון ביום , בחנה הועדה בעיקר את נושא עבריינות הבנייה, ומה שהיה "דבר נהדר, דבר טוב דבר מבורך" בעת ההפקדה הפך להיות חלק ממדיניות תכנון כולל, על אף שהוברר בדיון כי אין שימושים מסחריים נוספים במושב גבעת חן, לא נטען כי תכנון כולל עומד על הפרק, ולא הוסבר מה השתנה מאז הפקדת התכנית שמצדיק קבלת החלטה שונה. --- סוף עמוד צמידות דופן 42. נימוק נוסף שמנתה ועדת המשנה בנימוקי הדחיה היה צמידות הדופן לבינוי בישוב השכן רמות השבים. כבר בזמן ההפקדה עלה נושא צמידות הדופן והובהר על ידי הגב' קטי "יש מיקום סביר זה לא In the middle of no wear (השגיאה במקור ז.ב.) באיזה שהוא מקום אלא זה ברצף ופה מרקם כפרי בנוי, בשולי מרקם בנוי, בתוך מרקם בנוי, כך שמבחינת הסביבה, ולמען האמת מבנה חקלאי בהיתר שמוסב בחלקו למטרה מסוג זה, מזכרת בתיה והרבה מאוד מקומות משתמשים במבנים כאלה לבתי קפה". הוועדה שהשתכנעה מנימוקים אלה החליטה להפקיד את התכנית.

11 עבריינות בנייה 43. הנימוק הנוסף לדחיית התכנית הוא נושא עבריינו הבנייה. הפסיקה קבעה כי עבריינות בנייה היא שיקול לגיטימי ואולי אף מחויב בבוא מוסד תכנון לשקול את אישורה של תכנית מכשירה. היועץ המשפטי לממשלה ראה אף הוא לייחד הנחייה מיוחדת לעניין אישור תכניות מכשירות שכן עבריינות בניה חותרת תחת שלטון החוק. יחד עם זאת השיקול של עבריינות בניה לרוב איננו שיקול יחידי ובכל מקרה יש לשקול עניין זה על פי נסיבותיו. המשיבה בתגובתה הפנתה לדברי כב' השופט ג'ובראן בפס"ד פונטה שם התייחס ביהמ"ש לענין עבריינות בנייה באמרת אגב. מאז נוספה פסיקה רבה שבחנה לגופם מקרים בהם נדחתה תכנית בשל עבריינות בניה ואפרט מקצתם להלן: בעע"מ 65/13 הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה נ' נאות מזרחי בע"מ [פורסם בנבו] (להלן "עניין מזרחי"), קיבל ביהמ"ש את ערעור הוועדה המחוזית ואישר את החלטתה לדחות תכנית מכשירה שיזמה המשיבה, בנימוק של בניה בלתי חוקית ואינטרס ההגנה על שלטון החוק. בעניין מזרחי קיבלה המשיבה היתר לבניית בנין בן 9 קומות ובו 52 יחידות דיור בהתאם לתכנית מאושרת. המשיבה הגישה לוועדה המחוזית תכנית שמטרתה בין היתר הגדלת שטחי הבניה והגדלת מספר הקומות בבניין, בחמש קומות. בהמלצת הוועדה המקומית החליטה הוועדה המחוזית על הפקדת התכנית. במקביל להליך אישורה של התכנית החלה המשיבה בביצוע עבודות הבניה בניגוד להיתר הבנייה והוצא לה צו שיפוטי להפסקת העבודה שנעשתה בסטייה מההיתר. המשיבה המשיכה בבנייה חרף הצו השיפוטי והוגש כנגד מנהליה כתב אישום בעבירה של אי קיום צו שיפוטי וביצוע עבודות הטעונות היתר בסטייה מהיתר. לפי כתב האישום נבנו 5 קומות נוספות מעבר למאושר בהיתר הבניה ושטח הבניה --- סוף עמוד בסטייה מההיתר היה 5090 מ"ר. בית המשפט לעניינים מנהליים קיבל את עתירת המשיבה והורה להחזיר את הדיון לוועדה המחוזית מאחר ומצא כי לא נערכה בדיקה קונקרטית אם מבחינה תכנונית ניתן לאשר את הבניה. ביהמ"ש העליון, שקיבל כאמור את ערעור הוועדה המחוזית והשיב את החלטת הוועדה המחוזית הדוחה את התכנית על כנה, התייחס לתפיסת התכנון שעברה שינוי עם העיתים (מפי כב' השופט רובינשטיין): "בניגוד לתפיסה בעבר, לפיה התמקד התכנון בהיבטים הפיזיים בלבד של הקרקע והבנוי עליה, התכנון כיום כולל מגוון רחב של שיקולים, בהם אינטרסים כלכליים, חברתיים וסביבתיים" (עע"מ 4881/08 אלמוג אילת 2000 בע"מ נ' הועדה המקומית לתכנון ובניה אילת ואח' [פורסם בנבו] (2010); עע"מ 3391/05 ענין פונטה)." בין השיקולים נמנה גם שיקול של אי עידוד עבריינות בנייה שעניינו הגנה על שלטון החוק. לעניין התוצאה של עבריינות בנייה כשהיא באה בפני מוסדות התכנון אמר ביהמ"ש: "אכן, בפסיקה נאמר, כי "פגיעה בשלטון החוק, אפילו היא פגיעה חמורה, לא תגרור אחריה מניה וביה פסילה של המעשה המינהלי. על מוסד התכנון להפעיל את שיקול דעתו על יסוד מכלול השיקולים הפרטיקולאריים שלפניו, כשאינטרס ההגנה על שלטון החוק מבלי לגרוע מעוצמתו הוא אך אחד משיקולים אלה" (בג"צ 8171/09 יוסף, ראש מועצת הכפר אל ג'אניה נ' מועצת התכנון העליונה במינהל האזרחי [פורסם בנבו] (2011), בפסקה 28 מפי השופט פוגלמן). דברים אלה מעוגנים בעקרונות יסוד של המשפט המנהלי. לצד זאת הוטעם בעניין יוסף, כי אין זה מן הנמנע שההחלטה בדבר דחיית תכנית אך בשל האינטרס של השמירה על שלטון החוק תימצא במתחם הסבירות (שם, בפסקה 32). המדובר בשאלות של מידה ועוצמה. לא אחת יונחו על כפות המאזניים מזה האינטרס של שמירה על שלטון החוק ומניעת עבריינות בניה ומזה שיקולים תכנוניים אחרים, וידו של הראשון תהא על העליונה, וכמובן ככל שעוצמת העבריינות בתחום גבוהה יותר, תיטה הכף לכוון מניעת עבריינות. יש לציין, כי בעניין אוהרניסאן הנזכר אושרה במקור תכנית, ונוכח קיומה של בניה בלתי חוקית הוחלט על שינוי ההחלטה המקורית וביטול התכנית; ואם כך באשר לשינוי ההחלטה, לא כל שכן כאשר עסקינן בתכנית שאך

12 הופקדה וטרם אושרה (ראו גם עע"מ 2882/08 קין נ' הועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז תל אביב [פורסם --- סוף עמוד בנבו] ( )). מכל מקום, פשיטא כי הדברים תלויי נסיבות, ואולם, מוסדות הממשל הם כלים שלובים, ואין כל מקום להפרדה, כביכול תכנון לחוד ועבריינות לחוד; יידעו העבריינים כי הממשל אינו שוטה שבעולם, שיורקים בפניו ובפני החוק ויש מי שיטעה לחשוב כי גשם נדבות הוא". ביהמ"ש בענין נאות מזרחי התייחס לפסה"ד בעניין עע"מ 9057/09 איגנר נ' השמירה בע"מ [פורסם בנבו] (2010) (להלן "פס"ד איגנר") שם נאמר מפי כב' השופטת נאור (כתוארה דאז): "כדאי במקרים רבים כשנשקלת השאלה האם 'להכשיר' בניה בלתי חוקית שחברי מוסד התכנון יציגו לעצמם תחילה את השאלה בהנחה שאין בניה בלתי חוקית שהכשרתה מתבקשת, האם, מבחינה תכוננית היה מקום לאשר את התכנית אם לאו. בחינה זו רואה כביכול את השטח 'כאילו' לא קיימת בו כל בניה בלתי חוקית. על בחינה זו אמונים חברי מוסדות התכנון". לבסוף סיכם כב' השופט רובינשטיין כי לטעמו "הקו המנחה הוא תקיף, כמובן בגדרי מידתיות ושכל ישר, כדי לשרש מחשבה שהחוק הוא המלצה, שאפשרי להקדים נעשה (נבנה) לנשמע (אישור תכונני);". בהתחשב באמור, לאור עצימות העבירה, התקבל הערעור בעניין נאות מזרחי והתכנית נדחתה כשבית המשפט קובע כי ההחלטה לדחות את התכנית לא רק שאינה חורגת ממתחם הסבירות "אלא שמדובר בהחלטה הסבירה היחידה, החלטה המתחייבת בנסיבות העניין". בעניין עע"מ 6807/07 אוהרנסיאן נ' הועדה המקומית לתכנון ובניה [פורסם בנבו] קיבל המערער היתר לבנות בניין בן 4 קומות ללא קומת חנייה בשטח כולל של 452 מ"ר ובפועל הקים בנין בן 4 קומות מעל קומת חניה כששטחה של כל קומה הוא 320 מ"ר כך ששטחו הכולל של הבנין היה 1,400 מ"ר. הוצאו כנגד המערער צווי הפסקת עבודה שיפוטיים, אך הוא לא שת לבו אליהם וסיים את הבניה. המערער הגיש תכנית נקודתית להכשרת הבניה. וועדת המשנה המקומית החליטה להמליץ על הפקדתה וגם ועדת המשנה המחוזית המליצה על הפקדתה. כאשר נודע הדבר ליועץ המשפטי של העירייה הוא הגיש לוועדה המחוזית את התנגדותו ובעקבות כך קיימה ועדת המשנה דיון נוסף והחליטה לדחות את התכנית. --- סוף עמוד על החלטת הדחייה עתר המערער לביהמ"ש לעניינים מנהליים. ביהמ"ש סבר כי ועדת המשנה הייתה רשאית להתכנס שנית ולשנות את החלטתה המקורית. וביהמ"ש העליון לא מצא להתערב בפסק הדין ואמר "המערער, יוזם התכנית, חטא בבניה שלא כחוק בהיקף עצום, תוך חריגה בוטה מההיתר שניתן לו, הפרתם של צווי בית משפט, וגם מפלישה לשטח שייעודו ציבורי לא משך את ידו. בנסיבות אלה כאשר את אותן עובדות לא טרח המערער להניח בפני הועדה קודם לקבלת החלטתה הראשונה, והן נתגלו רק בעקבות פנייתו של היועץ המשפטי של העירייה, הייתה הועדה מוסמכת גם מוסמכת לשוב ולהתכנס, ולהביא את כל אותן נסיבות שהעלים המבקש בגדר שיקוליה אם להותיר את החלטתה הקודמת על כנה". בפס"ד איגנר פרטה כב' השופטת נאור: "דעת הרוב עומדת על השיקולים שיש, ככלל, לשקול: חומרת הפגיעה בשלטון החוק, האינטרסים העומדים ביסוד התוכנית אם התוכנית נועדה לתועלת הציבור הרחב או לאינטרסים כלכליים צרים של היזמים, כמה זמן קיים המבנה, האם הרשויות נקטו בפעולה ומה תוצאתן, האם קיימת הסתמכות בעניין. משקלו ועוצמתו של כל שיקול משתנה מעניין לעניין. בענייננו, כך נקבע בדעת הרוב, חומרת הפגיעה בשלטון החוק זועקת לשמים. היקף הבניה הלא חוקית רחב, מאות מ"ר של מבנים מקורים

13 ואלפי מ"ר של שטחי חניה. מדובר בבניה שהתמשכה והתעבתה שנעשתה בעיקרה מאינטרסים צרים של היזמים. היזמים פעלו תחת הנחה כי עבירות בניה עשויות להיות כדאיות יותר מאשר פעולה בדרך החוקית "שכן ברי לכל כי הנחת העבודה היא שלא בנקל תאושר תכנית לשימוש של הסעדה בשטח פתוח בתחום ואדי בניגוד לנורמה תכנונית שנקבעה זה מכבר שלפיה מדובר בשטח ירוק שיש לשמרו בצורתו הטבעית, ומבחינה זו עדיף לו ליזם לקבוע ולבסס עובדות בשטח". אישור התכנית אותה קיבלה הועדה המחוזית יעקר כמעט לחלוטין את תוצאות ההליך הפלילי. הכשרת הבניה תהווה מתן פרס לעבריינים ותעודד יזמים להפר חוק מתוך הנחה להכשרה בדיעבד. דעת הרוב הוסיפה כי "אין צריך לומר עד כמה גדולה תחושת אי השוויון והתסכול שתוצאה כזו יוצרת אצל יזמים שומרי החוק והציבור הרחב, ומה משמעותה לעניין הלגיטימציה של המעשה התכנוני בכלל, אם בסופו של דבר כל פעילותו מצטמצמת ל'מזעור נזקים' במסגרת המציאות הקיימת שנקבעה בכוח הזרוע". לדעת הרוב בנסיבות הקיצוניות --- סוף עמוד והמובהקות של המקום אין די במשקל שנתנה הוועדה המחוזית להפרת החוק, ועל כן אפילו החלטת הוועדה המחוזית לאשר את התוכנית במתכונת מצומצמת אינה יכולה לעמוד". 44. כשאני שוקלת את המקרים שפורטו לעיל בהשוואה למקרה שעומד בפני מסקנתי היא כי חרף הפגיעה הקיימת בשלטון החוק, במקרה זה הפגיעה איננה בעוצמה כזו שאין לאפשר תיקונה באמצעות הכשרת התכנית. מדובר בעניינו בהכשרת שימוש ולא בהכשרת בניה. עבירות הבניה הובאו לידיעת חברי ועדת המשנה בטרם זו קיבלה את ההחלטה על הפקדת התכנית ושיקולים תכנוניים הם אשר הביאו אותה להחליט על הפקדת התכנית. המבנה בו פועל בית הקפה הוקם כדין ומדובר במבנה ששטחו כ- 200 מ"ר בלבד. מיד עם תחילת השימוש החל העותר בניסיונותיו להכשירו. הסבת המבנה מלול למסעדה נבעה משינויים שעברו על ענף הלול בו עסק העותר שהפכו את המשך העיסוק ללא כדאי וכתוצאה מכך הוא נותר עם מבנים שנבנו כדין ושימשו לפרנסתו ושאינם יכולים יותר לספק את פרנסתו בשימוש המותר. הסבת הלול למסעדה תאמה את צרכי המקום כפי שהדבר הוצג על ידי הוועדה המקומית שסברה שיש צורך בהקמת המסעדה ולא מצאה פסול תכנוני באישור התכנית, כך גם סברה הוועדה המחוזית בעת שהחליטה להפקיד את התכנית. כנגד העותר ננקטו הליכים פליליים ונתנה דחייה לכניסתם לתוקף של צווי הפסקת השימוש וההריסה. לחובתו של המערער יש לזקוף את העובדה שבמשך שנה וחצי עשה שימוש במסעדה על אף שצו הפסקת השימוש וצו ההריסה היו בתוקף. אך המערער תיקן את מחדלו וביהמ"ש נעתר לבקשתו להאריך את הצווים לאחר התקופה האמורה. יש גם לזקוף לחובתו כי קירה את הפרגולה לאחר שנגזר דינו ושב וקירה אותה לאחר שהסיר את הקירוי, מבלי לזלזל בכך מדובר בעצימות נמוכה. יודגש כי המידע שהובא בפני ועדת המשנה לפיו היה על העותר להרוס את הדק והפרגולה והוא לא עשה זאת היה שגוי וחברי ועדת המשנה הסתמכו על המידע השגוי שהצביע על עצימות עבירת הבניה שונה לחלוטין ןחמורה בהרבה. לא למותר לציין את התמשכות ההליכים בוועדת המשנה שנזקקה לחמש שנים כדי לברר מה מצב הבינוי ומהם הליכי האכיפה שננקטו. בגלל חלוף הזמן בין דיון לדיון דחתה פעם אחר פעם הוועדה את קבלת ההחלטה כדי לקבל עדכון עדכני ובהגיע מועד הדיון המידע היה מיושן והדיון נדחה פעם נוספת כדי לקבל עדכון. --- סוף עמוד

14 חוסר סמכות 45. לבסוף אתייחס לטענת חוסר הסמכות שהעלה העותר. לטענת העותר על פי סעיף 109 לחוק התכנון והבניה, משחלף הזמן לסיום הטיפול בתכנית היה על יו"ר הוועדה למנות ועדת משנה להשלמת תכניות, ומשלא מונתה ועדה להשלמת תכניות הרי שההחלטה התקבלה בחוסר סמכות. יש לדחות טענה זו על הסף מבלי להידרש לגופה. בדיון הפומבי שהתקיים ביום , הודיע ב"כ העותר כי הוא אינו עומד על טענה זו. סוף דבר 46. סוף דבר אני מקבלת את העתירה, מבטלת את החלטת ועדת המשנה ומאשרת את תכנית שד/ 23/90. הועדה המחוזית תדאג לפרסומה. הוועדה המחוזית תשלם לעותר את הוצאות המשפט ושכ"ט עו"ד בסך כולל של. 25,000 אין חיוב בהוצאות למשיבה ניתן היום, ג' סיוון תשע"ה, 21 מאי 2015, בהעדר הצדדים. זהבה בוסתן נוסח מסמך זה כפוף לשינויי ניסוח ועריכה בעניין עריכה ושינויים במסמכי פסיקה, חקיקה ועוד באתר נבו הקש כאן --- סוף עמוד עתמ (מרכז) עוזי מלכוב נ' הועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכז

Microsoft Word doc

Microsoft Word doc ישיבת ועדת משנה ב', ישיבה מספר 2008010 החלטות בר/ 11 198/ ישיבת ועדת משנה ב' מספר 2008010 מתאריך 24/06/2008 התכנית עניינה הקטנת קו בניין מציר דרך מס' 410 מ - 80 מ' ל- 41.60 מ' למשק מס' 140 במושב גאליה.

קרא עוד

(Microsoft Word - \372\342\345\341\372 \344\362\345\372\370\351\355 3[1].doc)

(Microsoft Word - \372\342\345\341\372 \344\362\345\372\370\351\355 3[1].doc) בג"צ 3368/10 בג"צ 4057/10 בבית המשפט העליון בירושלים בשבתו כבית משפט גבוה לצדק משרד האסירים הפלסטיני ואח' ע"י ב"כ עו"ד סמדר בן-נתן העותרים בבג"צ 3368/10 - נגד- שר הביטחון ואח' ע"י מחלקת הבג"צים, פרקליטות

קרא עוד

בית משפט השלום בבאר שבע ת"א מנהל מקרקעי ישראל נ' אבו אלקיעאן איברהים פרהוד ואח' תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני 1 בפני כבוד השופט יעקב דנינו המבקש

בית משפט השלום בבאר שבע תא מנהל מקרקעי ישראל נ' אבו אלקיעאן איברהים פרהוד ואח' תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני 1 בפני כבוד השופט יעקב דנינו המבקש בפני כבוד השופט יעקב דנינו המבקשים מוסא חוסיין קואעין ואח' ע"י ב"כ עוה"ד חסן ג'בארין ואח' נגד המשיבה: מדינת ישראל הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה מחוז דרום 0 0 החלטה מונחת בפניי "בקשה דחופה למתן צו ארעי במעמד

קרא עוד

מאמר פגרות בתי המשפט משופר doc

מאמר פגרות בתי המשפט משופר doc ג( ג( עמוד 1 מתוך 7 השפעת פגרות ושביתות בבתי המשפט על הליכים משפטיים מאת עו"ד משה כדריה מבוא על מועדים והארכת מועדים סדרי הדין הנוהגים בבתי המשפט נוקבים בדרך כלל במועדים אשר בהם חייב בעל דין לנקוט הליך

קרא עוד

מפגעי בניה לא גמורה במרחב הציבורי הצעה לדיון

מפגעי בניה לא גמורה במרחב הציבורי  הצעה לדיון 10038 דרך בית לחם 67 חידוש עירוני לפי פרק א' : סקר מצב קיים מיקום מצב תכנוני מצב פיזי קיים פרק ב' : חלופות חלופה א' : תב"עית חלופה ב' : 10038 הריסה ובניה מחדש חלופה ג' : 10038 תוספת בניה לצורך חיזוק הבניין

קרא עוד

בס"ד

בסד ח ס ר ב ה פ ר ש ו ת ל צ ו ר כ י צ י ב ו ר ב מ ס ג ר ת אישור תכניות ב נ י י ן ע י ר תוכן העניינים פ ר ק נ ו ש א ע מ ו ד 2 5 8 2 6 4 מ ב ו א תקציר מנהלים.1.2 2 6 6 3. פירוט הממצאים 2 6 6 3. 1 הפרשות שטחים

קרא עוד

עתמ (ת"א) 1985/06 הרמתי ינון נ' עיריית תל אביב בבית המשפט המחוזי בתל-אביב בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים בפני: כב' השופט ד"ר ורדי קובי בתי המשפט עת

עתמ (תא) 1985/06 הרמתי ינון נ' עיריית תל אביב בבית המשפט המחוזי בתל-אביב בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים בפני: כב' השופט דר ורדי קובי בתי המשפט עת בבית המשפט המחוזי בתל-אביב בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים בפני: כב' השופט ד"ר ורדי קובי בתי המשפט עתמ 001985/06 בעניין: הרמתי ינון ע"י ב"כ עו"ד טלבי נ ג ד 1. עיריית תל-אביב 2. מנהל הארנונה בעיריית תל-אביב

קרא עוד

Microsoft Word - Fruit Council Regulation-1976, Dinim v.15 p doc

Microsoft Word - Fruit Council Regulation-1976, Dinim v.15 p doc ו( תקנות מועצת הפירות (ייצור ושיווק) (סדרי דין בפני ועדת קנסות), התשל"ו- 19761 בתוקף סמכותי לפי סעיף ( 48 לחוק מועצת הפירות (ייצור ושיווק), התשל"ג- 1973 (להלן - החוק), ובתוקף שאר הסמכויות הנתונות לי לפי

קרא עוד

ע( אהרן איסרס חבר מועצת העיר חולון ביתנו רח' חנקין 42, חולון פקס: (, טלפונים: (ב) דואר אלקטרוני: iswi

ע( אהרן איסרס חבר מועצת העיר חולון ביתנו רח' חנקין 42, חולון פקס: (, טלפונים: (ב) דואר אלקטרוני: iswi ע( אהרן איסרס חבר מועצת העיר חולון ביתנו רח' חנקין 42, חולון 58283 פקס: 09-8851969 (,09-8851970 09-8639464 טלפונים: (ב) 03-5041412 דואר אלקטרוני: iswima@bezeqint.net סלולרי: 050-2333122 052-3866616, 18.2.08

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 מבוא לדיני התכנון והבנייה עו"ד רמי מנוח שעור 4 התכניה: הליכי הכנת תכנית בניין עיר; ב) מי רשאי ליזום הכנת תכנית? תכנית מתאר ארצית - סעיף 51: המועצה הארצית תפרסם בדרך הנראית לה את נושא התכנית שעומדים לערוך

קרא עוד

מדיניות אכיפה הועדה המקומית לתכנון ובניה מצפה רמון צוות הועדה: יו"ר הועדה וראש המועצה: מר רוני מרום מהנדס הועדה: מר גלעד חזן יועמ"ש הועדה: עו"ד חן אבי

מדיניות אכיפה הועדה המקומית לתכנון ובניה מצפה רמון צוות הועדה: יור הועדה וראש המועצה: מר רוני מרום מהנדס הועדה: מר גלעד חזן יועמש הועדה: עוד חן אבי מדיניות אכיפה הועדה המקומית לתכנון ובניה מצפה רמון צוות הועדה: יו"ר הועדה וראש המועצה: מר רוני מרום מהנדס הועדה: מר גלעד חזן יועמ"ש הועדה: עו"ד חן אביטן מפקח בניה: מר דימיטרי חנוכייב נכתב בסיוע גבי בנדרסקי

קרא עוד

מכרז לבחירת רכז התחדשות עירונית במחלקת קהילה.docx ט' 1

מכרז לבחירת רכז התחדשות עירונית במחלקת קהילה.docx ט' 1 החברה הכלכלית לראשון לציון בע"מ רחוב ירושלים 2, ראשון לציון מכרז פומבי מספר 2/2019 לבחירת רכז נושא התחדשות עירונית במחלקה לעבודה קהילתית בשילוב עם מנהלת בינוי-פינוי-בינוי רמת אליהו החברה הכלכלית לראשון

קרא עוד

Slide 1

Slide 1 מדיניות מתחם המסילה דיון חוזר במליאת הועדה המקומית לתכנון ובנייה מתחם המסילה - הזדמנות לחיבור בין דרום העיר למרכזה מיטל להבי, סגנית ראש העירייה 20.07.2009 1 תכניות סטטוטוריות תכנית יפו A זכויות בניה -

קרא עוד

מכרזי דיור להשכרה ארוכת טווח "דירה להשכיר בפרדס", אור יהודה "דירה להשכיר בחולון" עוזי לוי, מנכ"ל דירה להשכיר

מכרזי דיור להשכרה ארוכת טווח דירה להשכיר בפרדס, אור יהודה דירה להשכיר בחולון עוזי לוי, מנכל דירה להשכיר מכרזי דיור להשכרה ארוכת טווח "דירה להשכיר בפרדס", אור יהודה "דירה להשכיר בחולון" עוזי לוי, מנכ"ל דירה להשכיר דיור להשכרה ארוכת טווח מטרות "דירה להשכיר" יצירת מאסה קריטית של אלפי יחידת דיור לשכירות ארוכת

קרא עוד

תקנון ועדות קבלה לתואר בוגר אוניברסיטה

תקנון ועדות קבלה לתואר בוגר אוניברסיטה 1 10-02 1. מ ט ר ה: מטרת נוהל זה זה היא לקבוע את תפקידיהן של הוועדה האוניברסיטאית לענייני קבלה ושל ועדות הקבלה הפקולטיות, ואת הרכבן. פרק ראשון: הוועדה האוניברסיטאית לענייני קבלה סמכויות 2. הוועדה ותפקידיה:

קרא עוד

<4D F736F F F696E74202D20EEF6E2FA20F9F2E5F820EEF D20F2E5E320E0E9E9EC20E2ECE5E1F1205BECF7F8E9E0E420E1ECE1E35D>

<4D F736F F F696E74202D20EEF6E2FA20F9F2E5F820EEF D20F2E5E320E0E9E9EC20E2ECE5E1F1205BECF7F8E9E0E420E1ECE1E35D> לסיוע משפטי האגף שכר מצווה לעורכי דין מתנדבים מצגת דצמבר 2011 עו"ד אייל גלובוס הממונה על הסיוע המשפטי עבודת האגף לסיוע משפטי מהות שמירה על שוויון כזכות על שוויון בפני החוק/ביהמ"ש אמון על שמירת זכות הגישה

קרא עוד

בס"ד

בסד הוראות חוק ב נ ו ש א ב י ק ו ר ת ב ע י ר י י ה להלן הסעיפים בפקודת העיריות המתייחסים לתפקידי המבקר ולעבודת הביקורת. ב י ק ו ר ת. ו ע ד ה ל ע נ י י נ י תיקון : התשל ט, התש ן, התשנ ח, התשס ב 4 9 ה מ ו ע

קרא עוד

נספח להיתר בנייה שלום רב, אנו מברכים אתכם על קבלת ההיתר. נא קראו בעיון את ההנחיות הבאות בטרם תתחילו לבנות. א. ב. ג. ד. ה. תוקפו של ההיתר - 3 שנים מיום

נספח להיתר בנייה שלום רב, אנו מברכים אתכם על קבלת ההיתר. נא קראו בעיון את ההנחיות הבאות בטרם תתחילו לבנות. א. ב. ג. ד. ה. תוקפו של ההיתר - 3 שנים מיום נספח להיתר בנייה שלום רב, אנו מברכים אתכם על קבלת ההיתר. נא קראו בעיון את ההנחיות הבאות בטרם תתחילו לבנות. א. ב. ג. ד. ה. תוקפו של ההיתר - 3 שנים מיום הוצאתו. במידה ולא התחלתם לבנות תוך שנה אחת מיום הוצאת

קרא עוד

שער א: מהותה של הערבות הבנקאית

שער א: מהותה של הערבות הבנקאית כללי כללי א מפורט ה 15 פרק א': כללי שער א': בית-המשפט לענייני משפחה 17 פרק ב': משמורת ילדים 107 פרק ג': אבהות ובדיקת רקמות 109 פרק ד': מזונות אישה וילדים 361 פרק ה': מחלוקות ביחס לנכסי בני הזוג 485 פרק

קרא עוד

כללים להעסקת קרובי משפחה ועבודה נוספת ברשויות המקומיות

כללים להעסקת קרובי משפחה ועבודה נוספת ברשויות המקומיות כללים להעסקת קרובי משפחה ברשויות המקומיות מגישה: מרגלית בוטרמן, עו"ד ממונה )כ"א ושכר( משפטית משרד הפנים איסור העסקת קרובי משפחה הדין הישראלי מטיל מגבלות על הזכות של הרשות המקומית להתקשר עם קרוב משפחה של

קרא עוד

יום עיון עורכי בקשות להיתרים

יום עיון עורכי בקשות להיתרים יום עיון לעורכי בקשות להיתרים 13.7.2017 יום עיון לעורכי בקשות להיתרים 13.7.2017 ימים תנאים מקדימים + 45 מידע להיתר ימים מידע 5 בדיקת תנאים מקדימים איסוף מידע הפקת תיק מידע ומסירתו למבקש מירי תמר תמר תנאים

קרא עוד

משרד עורכי דין פדר פרופיל עסקי

משרד עורכי דין פדר פרופיל עסקי משרד עורכי דין פדר פרופיל עסקי משרד עורכי דין פדר בנה במשך שני העשורים האחרונים מוניטין של מומחה בשוק הישראלי בתחומי חדלות פירעון על היבטיו השונים: הוצאה לפועל, פשיטות רגל ופירוק חברות. בעלי המשרד, עו«ד

קרא עוד

<4D F736F F D20EEEBF8E6E9ED20FAEC20E0E1E9E120F2ED20F4FAF8E5EF2E646F63>

<4D F736F F D20EEEBF8E6E9ED20FAEC20E0E1E9E120F2ED20F4FAF8E5EF2E646F63> הפקולטה למשפטים, אוניברסיטת ת"א בחינה בדיני מכרזים ד"ר מיכל טמיר מועד א סמסטר א תשע "א 8.1.12 שעה 900 הוראות כלליות משך הבחינה שעתיים. לא תינתן הארכה. הבחינה בחומר סגור. אין להכניס דבר למעט קובץ חקיקת

קרא עוד

צו ארנונה 1997

צו ארנונה 1997 1 צו ארנונה 2018 בתוקף סמכותה לפי חוק ההסדרים במשק המדינה )תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב(, התשנ"ג 1992 והתקנות שהותקנו על פי כל דין, מחליטה בזה המועצה האזורית זבולון )להלן: "המועצה"( בישיבתה ביום 19.6.2017

קרא עוד

מדינת ישראל בית הדין לעררים לפי חוק הכניסה לישראל, תשי"ב ערר (י-ם) בית הדין לעררים בית דין ירושלים בפני כב' הדיינת שרה בן שאול ויס עוררי

מדינת ישראל בית הדין לעררים לפי חוק הכניסה לישראל, תשיב ערר (י-ם) בית הדין לעררים בית דין ירושלים בפני כב' הדיינת שרה בן שאול ויס עוררי ערר (י-ם) 2316-15 בית הדין לעררים בית דין ירושלים בפני כב' הדיינת שרה בן שאול ויס עוררים: רון בלורן גלבוע, ת.ז. 27497742 1. פרדריק בלורן גלבוע, מס' 000000 2. ע"י ב"כ עו"ד רון בלורן גלבוע נ ג ד המשיב: משרד

קרא עוד

כנס הסברה בנושא ההוסטל

כנס הסברה בנושא ההוסטל כנס הסברה בנושא ההוסטל 8/7/2018 1 תחילת האירוע 25/5/18 למועצה המקומית ולתושבים נודע לראשונה על הקמת הוסטל לדרי רחוב ונפגעי התמכרויות מפרסומים ברשתות החברתיות ולא בעדכון מסודר. מיקומו: שדרות בן גוריון 5,

קרא עוד

תורת תום הלב – "מלכת המשפט"

תורת תום הלב – מלכת המשפט תורת תום-הלב "מלכת המשפט" יחיאל ברונר, עו"ד (מהנדס) מאז חקיקת חוק החוזים (חלק כללי) בשנת 1973 משמש חוק זה, בידי בתי-המשפט, כ"צינור החדרה" של תורת ("דוקטרינת") תום-הלב לכל ענפי המשפט בארץ, וכן להעברתו של

קרא עוד

Microsoft Word - חוק הביקורת הפנימית _2_

Microsoft Word - חוק הביקורת הפנימית _2_ רשויות ומשפט מנהלי גופים ציבוריים ביקורת פנימית מבקר פנימי דיני חוקה מבקר המדינה רשויות ומשפט מנהלי מבקר המדינה תוכן ענינים הגדרות חובת קיום ביקורת פנימית התאמה תפקידים אחריות דיווח דיון בממצאי דו"ח המבקר

קרא עוד

Slide 1

Slide 1 1 התחדשות עירונית מתחם שלמה המלך, יולי 2013 2 צוות התכנון : תכנון נוף נספח הצללה כבישים אדריכל אבינעם לוין אדריכלית נטליה אלפימוב אדריכלית טל לוין אדריכל משה אוחנה : רינה קרוגליאק, אדריכלית נוף : לשם -

קרא עוד

נכחו: פרוטוקול ועדת משנה מספר בתאריך: 11/06/2013 ג' תמוז תשע"ג שעה 19:00 תאריך: 30/07/2013 ת. עברי:כ"ג אב תשע"ג - יו"ר ועדת משנה לתכנון ובניה

נכחו: פרוטוקול ועדת משנה מספר בתאריך: 11/06/2013 ג' תמוז תשעג שעה 19:00 תאריך: 30/07/2013 ת. עברי:כג אב תשעג - יור ועדת משנה לתכנון ובניה נכחו: פרוטוקול ועדת משנה מספר 20130005 בתאריך: 11/06/2013 ג' תמוז תשע"ג שעה 19:00 תאריך: 30/07/2013 ת. עברי:כ"ג אב תשע"ג - יו"ר ועדת משנה לתכנון ובניה פטיגרו איתן חברים: - סגן ראש המועצה ומ"מ יו"ר ועדת

קרא עוד

התנגדות לבקשה להיתר בנייה אסמכתא (דואר נכנס) מתאריך: 20/03/2017 פרטי בקשה (מתוך מערכת הרישוי העירונית) בקשה מספר: מהות הבקשה שי

התנגדות לבקשה להיתר בנייה אסמכתא (דואר נכנס) מתאריך: 20/03/2017 פרטי בקשה (מתוך מערכת הרישוי העירונית) בקשה מספר: מהות הבקשה שי התנגדות לבקשה להיתר בנייה אסמכתא (דואר נכנס) 17-02-000480 מתאריך: 20/03/2017 פרטי בקשה (מתוך מערכת הרישוי העירונית) בקשה מספר: 2017-0330 מהות הבקשה שינויים/שינוי ללא תוספת שטח/חזית כתובת הבקשה שלמה המלך

קרא עוד

פסק-דין בתיק ע"א 5958/15

פסק-דין בתיק עא  5958/15 בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט לערעורים אזרחיים ע"א 5958/15 לפני: המערערת: כבוד השופט י' דנציגר כבוד השופט נ' הנדל כבוד השופטת ע' ברון פרחי ביקל בע"מ נ ג ד המשיבות: 1. הועדה המקומית לתכנון ולבניה -

קרא עוד

מצגת של PowerPoint

מצגת של PowerPoint התחדשות עירונית שער יוספטל כנס תושבים 7.12.2017 מה במפגש? התחדשות עירונית בבת ים שלבי התכנון תיאור המתחם והסביבה הצגת עקרונות התכנון עקרונות שלב היישום מילוי שאלון ודיון בקבוצות.1.2.3.4.5.6 מהי התחדשות

קרא עוד

- 1 - תאריך: 227//72/22 סדר יום לועדת משנה - תב"ע מס. ועדה: שתתקיים בתאריך 25/07/2012 שעה 10:00 על סדר היום: א. דיון עקרוני בתכנית אב איזור הת

- 1 - תאריך: 227//72/22 סדר יום לועדת משנה - תבע מס. ועדה: שתתקיים בתאריך 25/07/2012 שעה 10:00 על סדר היום: א. דיון עקרוני בתכנית אב איזור הת - 1 - תאריך: 227//72/22 סדר יום לועדת משנה - תב"ע מס. ועדה: 2102102 שתתקיים בתאריך 25/07/2012 שעה 10:00 על סדר היום: א. דיון עקרוני בתכנית אב איזור התעשייה גבעת שאול מוזמנים 00:11 )נספח ב'( ב. דיון עקרוני

קרא עוד

פרק 09 ז - סוגיות אתיות בהתנהלות בעלי תפקידים בכירים.xps

פרק 09 ז - סוגיות אתיות בהתנהלות בעלי תפקידים בכירים.xps תוקפו : החל ממרץ; סוגיות אתיות ב ה ת נ ה ל ו ת בעלי תפקידים ב כ י ר י ם ר ק ע א ת י ק ה ה י א מ כ ל ו ל ש ל כ ל ל י ם ו ע ר כ י ם ש נ ו ע ד ו ל ה ג ד י ר ה ת נ ה ג ו ת ר א ו י ה ו נ כ ו נ ה. ת כ ל י ת

קרא עוד

(Microsoft Word - \340\343\370\351\353\354\351\355 \343\351\345\345\ doc)

(Microsoft Word - \340\343\370\351\353\354\351\355 \343\351\345\345\ doc) אדריכלים דיווח שוטף 137 5 דפים תאריך: 8.7.07 ביוזמת משרד הפנים http://www.moin.gov.il/apps/pubwebsite/publications.nsf/openframeset?openagent&unid=bc4 BACFC131161C4C22572FD002ECE56 מהות הפרסום: לעיונכם

קרא עוד

שם המסמך

שם המסמך החברה להגנות ים המלח בע"מ תכנית מס' 565-0254458 - בנית בתי מלון בתוך מי בריכה 5 חוות דעת סביבתית ירושלים - יוני 2016 תוכן העניינים פרק א 1.1 1.2 1.3 1.4 פרק ב 2.1 2.2 2.3 2.4 פרק ג 3.1 3.2 תוכן העניינים...

קרא עוד

Microsoft Word - last-minute.doc

Microsoft Word - last-minute.doc סוגיות חמות" "חמות ממוקדת רשימה 2009 מאי מועד 1 - מאי 2009 כמדי מועד בחינה, אנו מגישים לתלמידינו דגשים אחרונים לבחינה. מדובר בריכוז של הוראות והלכות שהסבירות להופעתן בבחינה גבוהה באופן יחסי. הסוגיות ודאי

קרא עוד

wetube ליבת העסקים החדשה של ישראל

wetube ליבת העסקים החדשה של ישראל wetube ליבת העסקים החדשה של ישראל ליבת העסקים החדשה של ישראל במרכז ה- city החדש של תעשיית התקשורת וההייטק הישראלית, מחכה לכם מתחם חדש מסוגו אשר יהווה את אחד ממוקדי העסקים המשמעותיים במרכז הארץ. 30,000

קרא עוד

Microsoft Word doc

Microsoft Word doc תאריך 17/01/2012 מספרנו 11420/1-11 שומת הממוקם מקרקעין, נכס גשוש גו חיפה בעיר ואדי סליב בשכונת 1068-1072,1074,1080 1072,1074,1080-1083 מגרשים 1083 10853 שומה (1601 חפ/ 1601 מספר תב"ע (לפי מזמין השומה דו"ח

קרא עוד

ל

ל הגשת מועמדות לנבחרי ציבור למליאת המועצה ולוועדים המקומיים: למה מתי ואיך? חוברת זו נועדה לספק מידע למועמדים ולמתעניינים לקראת הבחירות לרשות המועצה, למליאת המועצה ולוועדים המקומיים, שיתקיימו בתאריך 08.00.01.03

קרא עוד

776 17/12/18 : : מספר הצעה תאריך הקצאת קרקע לאנרגיה מתחדשת סולארי בתוקף סמכותה לפי סעיף 3 לחוק רשות מקרקעי ישראל, התש"ך החליטה מועצת מקרקעי ישר

776 17/12/18 : : מספר הצעה תאריך הקצאת קרקע לאנרגיה מתחדשת סולארי בתוקף סמכותה לפי סעיף 3 לחוק רשות מקרקעי ישראל, התשך החליטה מועצת מקרקעי ישר 776 17/12/18 : : מספר הצעה תאריך הקצאת קרקע לאנרגיה מתחדשת סולארי בתוקף סמכותה לפי סעיף 3 לחוק רשות מקרקעי ישראל, התש"ך 1960 החליטה מועצת מקרקעי ישראל בישיבתה מיום על תיקון החלטה מועצה מספר 1507 כלהלן:

קרא עוד

הועדה המקומית לתכנון ובניה חוף אשקלון נוהל הגשת בקשה לתיק מידע /היתר כללי בניין הוא מערכת שלמה בעלת היבטים והשפעות על מערכות אחרות: תשתית טכנית ביתית,

הועדה המקומית לתכנון ובניה חוף אשקלון נוהל הגשת בקשה לתיק מידע /היתר כללי בניין הוא מערכת שלמה בעלת היבטים והשפעות על מערכות אחרות: תשתית טכנית ביתית, נוהל הגשת בקשה לתיק מידע /היתר כללי בניין הוא מערכת שלמה בעלת היבטים והשפעות על מערכות אחרות: תשתית טכנית ביתית, שכונתית ועירונית )חשמל מים ביוב טלפון כבישים מדרכות חנייה( כדי לקשור מערכת שלמה של היבטים

קרא עוד

1-1

1-1 1-1 2 ביקורת חשבונות שעור 31- ביקורת מסים התאמות חשבונאיות של יתרות ותביעות ממוסדות ורשויות תקן ביקורת 48 "אישורים חיצוניים" )בעיקר סעיף (. 6 אתיקה במסים תדריך הלשכה לרואי חשבון בדבר "כללי ההתנהגות מקצועית

קרא עוד

635827

635827 החוק להגברת האכיפה של דיני עבודה אחריות מזמין שירות לעובדי קבלן שירותים המועסקים אצלו החוק להגברת האכיפה של דיני העבודה שנכנס לתוקף ביום 19.6012 הינו חוק חסר תקדים מסוגו בעולם שמביא עמו שינויים מהפכניים

קרא עוד

ערעור אזרחי מם 128/59 (המרצה מם 162/59) אברהם ארתור ו בלהה שרג^היים נגד אוניברסיטה בר אילן בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט לערעורים אזרחיים [

ערעור אזרחי מם 128/59 (המרצה מם 162/59) אברהם ארתור ו בלהה שרג^היים נגד אוניברסיטה בר אילן בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט לערעורים אזרחיים [ ערעור אזרחי מם 128/59 (המרצה מם 162/59) אברהם ארתור ו בלהה שרג^היים נגד אוניברסיטה בר אילן בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט לערעורים אזרחיים [31.7.59,19.6.59,9.6.59,28.5.59] לפני השופטימאגונט, זילגרג,

קרא עוד

הרצאה מחלקת הבג צים בפרקליטות המדינה* עוזי פוגלמף* הסקירה על אפיוניה ודפוסי פעולתה של מחלקת הבג צים מובאת עם קבלת חוק בתי משפט לענינים מינהליים, תש ם-

הרצאה מחלקת הבג צים בפרקליטות המדינה* עוזי פוגלמף* הסקירה על אפיוניה ודפוסי פעולתה של מחלקת הבג צים מובאת עם קבלת חוק בתי משפט לענינים מינהליים, תש ם- הרצאה מחלקת הבג צים בפרקליטות המדינה* עוזי פוגלמף* הסקירה על אפיוניה ודפוסי פעולתה של מחלקת הבג צים מובאת עם קבלת חוק בתי משפט לענינים מינהליים, תש ם- 2000.י מחלקת הבג צים מילאה עד כה תפקיד מרכזי בהתדיינות

קרא עוד

<4D F736F F D D D76312DF0F1F4E75FEBE62D5FFAF7F0E5EF5FEEF9EEF2FA5FF1E2EC5FE0F7E3EEE92E646F63>

<4D F736F F D D D76312DF0F1F4E75FEBE62D5FFAF7F0E5EF5FEEF9EEF2FA5FF1E2EC5FE0F7E3EEE92E646F63> 1 תקנון משמעת הסגל האקדמי 1993 1. מבוא תקנות אלו נועדו למקרים אשר בשל אופיים ו/או חומרתם החליטו הדיקן או הרקטור להעבירם לבית-דין משמעתי ולדון בהם שם על-פי תקנון זה. הליכי הברור והשיפוט לא יפגעו בעקרון

קרא עוד

ההסתדרות הציונית העולמית

ההסתדרות  הציונית העולמית ההסתדרות הציונית העולמית החטיבה להתיישבות חטיבת חוזים בטחונות וקרקעות המתיישבים יחתמו בראשי תיבות בתחתית כל עמוד וחתימה מלאה בעמוד האחרון טופס 3 חוזה בר רשות בישוב קהילתי במגרש למגורים ביו"ש בין ההסתדרות

קרא עוד

החלטה בתיק דנג"ץ 360/15

החלטה בתיק דנגץ  360/15 בבית המשפט העליון דנג"ץ 360/15 לפני: המבקשים: כבוד הנשיאה מ' נאור 1. המוקד להגנת הפרט מיסודה של ד"ר זלצברגר 2. במקום - מתכננים למען זכויות תכנון 3. בצלם - מרכז המידע הישראלי לזכויות האדם בשטחים 4. הוועד

קרא עוד

Microsoft Word doc

Microsoft Word doc תאריך: כ"ז סיון התש"ן עדכון: 20 יוני 1990, מרץ 2002) י"ד חשון התשס"ד, 9 נובמבר 2003 מספר הנחיה: 4.3040 52.003 א) משפט פלילי סדר הדין הפלילי - עבירות קנס ביטול הודעות תשלום קנס - הנחיה לתובעים ביטול הודעות

קרא עוד

חוק צער בעלי חיים (ניסויים בבעלי חיים), התשנ"ד-1994*

חוק צער בעלי חיים (ניסויים בבעלי חיים), התשנד-1994* ספר חוקים 333333 פנינה 11 42.7.42 חוק צער בעלי חיים )ניסויים בבעלי חיים(, התשנ"ד- 1442 * פרק ראשון: מבוא הגדרות 1.בחוק זה - "ארגון למען בעלי חיים" - תאגיד רשום שמטרתו ועיסוקו הגנה על בעלי חיים, מניעת סבל

קרא עוד

תקנון הגרלת מוצרי אינטל בין משתתפי כנס Technion GE

תקנון הגרלת מוצרי אינטל בין משתתפי כנס Technion GE תקנון הגרלת מוצרי אינטל בין משתתפי כנס Technion GE בכללים אלה ובכל פרסום הנוגע לפעילות ייעשה שימוש בלשון זכר, לצורכי נוחיות, אך שימוש זה כולל פניה בלשון זכר ובלשון נקבה כאחד, או רבים לפי העניין. 1. כללי

קרא עוד

תקנון הוראה

תקנון הוראה תקנון משמעת סטודנטים 0227 טבת תשס"ז ינואר בתקנון זה, האמור בלשון זכר אף לשון נקבה במשמע. הלימודים באוניברסיטה מבוססים על אמון בין המוסד לבין הלומדים בו. הסטודנטים מחויבים בהתנהגות ההולמת את כבוד אוניברסיטת

קרא עוד

תקנון לדרגות קידום מורה בכיר/מרצה/מרצה בכיר/ מרצה בכיר א' מכללת אלקאסמי 3102/3102 תשע"ד ועדת המינויים המוסדית

תקנון לדרגות קידום מורה בכיר/מרצה/מרצה בכיר/ מרצה בכיר א' מכללת אלקאסמי 3102/3102 תשעד ועדת המינויים המוסדית תקנון לדרגות קידום מורה בכיר/מרצה/מרצה בכיר/ מרצה בכיר א' מכללת אלקאסמי 3102/3102 תשע"ד ועדת המינויים המוסדית 1. כללי מטרת הכללים להנהגת דרגות קידום היא לקדם את המעמד האקדמי של המוסדות האקדמיים להכשרת

קרא עוד

כתב תביעה

כתב תביעה בבית המשפט השלום בבאר שבע תא"ק 21013-09-12.1.2.3.4 בעניין: איסמעילוף מארק שלמה שמחה, ת.ז 011920642 שושנה בן דוד, ת.ז 303512 רות לוי, ת.ז 381071 שלמה שמואלי, ת.ז 5196254 ע"י ב"כ עוה"ד עמיר פישר מטעם תנועת

קרא עוד

14

14 1. מטרת התפקיד תקנון ביקורת פנים ( מעודכן ) )אושר באסיפה הכללית מתאריך ) 0034230442 מטרת התפקיד של מבקר הפנים, הינה לשמש מכשיר של הקיבוץ )להלן: "הקיבוץ"( לביקורת פנימית, במגמה לייעל ולשפר את הפעילויות

קרא עוד

Slide 1

Slide 1 תכנית המתאר 9988 לשכונת רחביה מצגת לראש העיר 22.5.2011 עיריית ירושלים מינהל תכנון האגף לתכנון העיר מתכננים: נ. מלצר, ג. איגרא א.כהן אדריכלים הנחיה: עופר אהרון מנהל עריכה: מריאנה סיגלוב-קליין מתכננת ערים

קרא עוד

תוכן עניינים חוקי יסוד חוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו...1 חוק-יסוד: חופש העיסוק...3 שוויון ההזדמנויות בעבודה חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, התשמ"ח

תוכן עניינים חוקי יסוד חוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו...1 חוק-יסוד: חופש העיסוק...3 שוויון ההזדמנויות בעבודה חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, התשמח תוכן עניינים חוקי יסוד חוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו...1 חוק-יסוד: חופש העיסוק...3 שוויון ההזדמנויות בעבודה חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, התשמ"ח- 1988...5 תקנות שוויון הזדמנויות בעבודה )חובת מסירת הודעה

קרא עוד

א' בשבט תשע"ה 12 בינואר 1122 סימוכין: לכבוד מר עודד טירה יו"ר המועצה הלאומית לספורט שלום רב, הנדון: תקצוב הרשויות המקומיות לקידום הספורט אנו מבר

א' בשבט תשעה 12 בינואר 1122 סימוכין: לכבוד מר עודד טירה יור המועצה הלאומית לספורט שלום רב, הנדון: תקצוב הרשויות המקומיות לקידום הספורט אנו מבר א' בשבט תשע"ה 12 בינואר 1122 סימוכין: 21221 לכבוד מר עודד טירה יו"ר המועצה הלאומית לספורט שלום רב, הנדון: תקצוב הרשויות המקומיות לקידום הספורט אנו מברכים על כינונה של המועצה הלאומית לספורט ומאחלים לה הצלחה

קרא עוד

נכחו: פרוטוקול ועדת משנה מספר בתאריך: 24/12/2013 כ"א טבת תשע"ד שעה 19:00 תאריך: 23/01/2014 ת. עברי:כ"ב שבט, תשע"ד - יו"ר ועדת משנה לתכנון ובנ

נכחו: פרוטוקול ועדת משנה מספר בתאריך: 24/12/2013 כא טבת תשעד שעה 19:00 תאריך: 23/01/2014 ת. עברי:כב שבט, תשעד - יור ועדת משנה לתכנון ובנ נכחו: פרוטוקול ועדת משנה מספר 20130008 בתאריך: 24/12/2013 כ"א טבת תשע"ד שעה 19:00 תאריך: 23/01/2014 ת. עברי:כ"ב שבט, תשע"ד - יו"ר ועדת משנה לתכנון ובניה כהן אלי חברים: - מ"מ וסגן ראש המועצה פטיגרו איתן

קרא עוד

פסק-דין בתיק ע"פ 6028/13

פסק-דין בתיק עפ  6028/13 בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט לערעורים פליליים ע"פ /820631 לפני: המערער: כבוד השופט ס' ג'ובראן כבוד השופטת א' חיות כבוד השופט נ' סולברג יעקב מודזגברשוילי ד ג נ המשיבה: מדינת ישראל ערעור על הכרעת הדין

קרא עוד

أكاديمية القاسمي كلية أكاديمية للتربية אקדמיית אלקאסמי מכללה אקדמית לחינוך שאלון שביעות רצון בהוראה זועבי מחמוד, 1992

أكاديمية القاسمي كلية أكاديمية للتربية אקדמיית אלקאסמי מכללה אקדמית לחינוך שאלון שביעות רצון בהוראה זועבי מחמוד, 1992 שאלון שביעות רצון בהוראה זועבי מחמוד, 1992 הקשר בין מנהיגות המנהל של בית הספר לבין הרגשתם של המורים ו תפקודם בכיתה במערכת החינוך הערבית בישראל מאת : מחמוד זועבי בהדרכת : ד"רציפורה שכטמן ד"ר מיכאל כץ עבודת

קרא עוד

<4D F736F F D20E1F7F9E420ECEEE9F0E5E920E0F4E5E8F8E5F4E5F1>

<4D F736F F D20E1F7F9E420ECEEE9F0E5E920E0F4E5E8F8E5F4E5F1> תיק : /09 בבית המשפט לענייני משפחה בכפר סבא המבקש: המשיב: היועץ המשפטי לממשלה במשרד העבודה והרווחה רח' שוקרי, 5 חיפה בקשה למינוי אפוטרופוס כב' בית המשפט מתבקש למנות את המבקש כאפוטרופוס קבוע לרכושה ולגופה

קרא עוד

הצעת חוק הבוררות (תיקון - ערעור על פסק בוררות), התשס"ז-2006

הצעת חוק הבוררות (תיקון - ערעור על פסק בוררות), התשסז-2006 א) ב) ג) ד) ס 1 הכנסת השבע-עשרה הצעת חוק של חברי הכנסת גדעון סער עמירה דותן פ// 1681/1 הצעת חוק הבוררות )תיקון- ערעור על פסק בוררות(, התשס"ז- 2008 הוספת סעיף 21 א 1. 1 בחוק הבוררות, תשכ"ח- 1968, אחרי סעיף

קרא עוד

Microsoft Word doc

Microsoft Word doc ב( 1 בפני כב' השופט מרדכי לוי המאשימה: מדינת ישראל על ידי עו"ד רותם יוחנני נגד הנאשמים: 1.נאצר אבו סולב (עציר) ת,.ז. 201404365 על ידי עו"ד דמיטרי ורניצקי 2.ואליד אבו סולב (עציר) ת,.ז. 308038843 על ידי

קרא עוד

המתווה להסכם השכר של העובדים הסוציאליים

המתווה להסכם השכר של העובדים הסוציאליים המתווה להסכם השכר של העובדים הסוציאליים איגוד העובדים הסוציאליים מרץ 2011 עובדי המגזר הציבורי תוספת שכר ממוצעת של 25% לכל העו"סים במגזר הציבורי. נשים שלהן ילד מתחת לגיל 5 יקבלו החל משנת הלימודים הבאה תוספת

קרא עוד

עתמ בבית המשפט המחוזי בלוד בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים בעניין: עתירה כנגד תמ"ל 1003 )תכנית לקידום מתחמים מועדפים גן יבנה מערב( העותרים:

עתמ בבית המשפט המחוזי בלוד בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים בעניין: עתירה כנגד תמל 1003 )תכנית לקידום מתחמים מועדפים גן יבנה מערב( העותרים: עתמ בבית המשפט המחוזי בלוד בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים בעניין: עתירה כנגד תמ"ל 1003 )תכנית לקידום מתחמים מועדפים גן יבנה מערב( העותרים: 1..2.3.4 המצאת כתבי בית דין בפקס - נגד- 1. משרד האוצר - הוועדה

קרא עוד

עיצוב אוניברסלי

עיצוב אוניברסלי איך לסמן חניות נכים תוכן עניינים החוק כמויות חניות לסימון סימון ותמרור חניות נכים רישום חניות נכים ברשות תמונות שרטוטים חוק חניה לנכים חוק חניה לנכים, התשנ"ד 1993 החוק מגדיר: מי זכאי לתו חניית נכים היכן

קרא עוד

רשומות ילקוט הפרסומים ב' בשבט התשע"ו בינואר 2016 עמוד הארכה של הטלת תפקיד ראש הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור לפי חוק שירות המדינה )מינויים

רשומות ילקוט הפרסומים ב' בשבט התשעו בינואר 2016 עמוד הארכה של הטלת תפקיד ראש הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור לפי חוק שירות המדינה )מינויים רשומות ילקוט הפרסומים ב' בשבט התשע"ו 12 7184 בינואר 2016 עמוד הארכה של הטלת תפקיד ראש הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור לפי חוק שירות המדינה )מינויים(... 2640 מינוי מנהל מערכת ההוצאה לפועל... 2640 הודעה

קרא עוד

רשומות ילקוט הפרסומים י"ב באדר א' התשע"ו בפברואר 2016 עמוד מינוי לפי חוק בתי המשפט צו הענקת סמכויות לפי חוק סדר הדין הפלילי )סמכויות א

רשומות ילקוט הפרסומים יב באדר א' התשעו בפברואר 2016 עמוד מינוי לפי חוק בתי המשפט צו הענקת סמכויות לפי חוק סדר הדין הפלילי )סמכויות א רשומות ילקוט הפרסומים י"ב באדר א' התשע"ו 21 7209 בפברואר 2016 עמוד מינוי לפי חוק בתי המשפט... 3640 צו הענקת סמכויות לפי חוק סדר הדין הפלילי )סמכויות אכיפה - מעצרים(... 3640 הודעה בדבר בשכר הממוצע לפי חוק

קרא עוד

Microsoft Word S05

Microsoft Word S05 בבית המשפט העליון בירושלים רע"א 6297/02 בפני: המבקשת: כבוד השופטת ד' דורנר כבוד השופט י' אנגלרד כבוד השופט א' גרוניס איזבלה גולד ד ג נ המשיבה: גאולת הכרך בע"מ בקשת רשות ערעור על פסק דין בית המשפט המחוזי

קרא עוד

רשומות ילקוט הפרסומים י"ד באב התשע"ו באוגוסט 2016 עמוד צווי הענקת סמכויות לפי חוק סדר הדין הפלילי )סמכויות אכיפה - מעצרים( הסמכה וצו ה

רשומות ילקוט הפרסומים יד באב התשעו באוגוסט 2016 עמוד צווי הענקת סמכויות לפי חוק סדר הדין הפלילי )סמכויות אכיפה - מעצרים( הסמכה וצו ה רשומות ילקוט הפרסומים י"ד באב התשע"ו 18 7323 באוגוסט 2016 עמוד צווי הענקת סמכויות לפי חוק סדר הדין הפלילי )סמכויות אכיפה - מעצרים(... 9124 הסמכה וצו הענקת סמכויות לפי פקודת מס הכנסה, חוק מס רכוש וקרן פיצויים,

קרא עוד

עע"מ 17/ בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט לערעורים מינהליים כדגכעעכגעגכעגכעגכעגעדגע, ת.ז גכדגכדגכדכ חברת גכדגכדגכגדכ",, ע.מ גכדגכדגכדג ע"י ב"כ עוה"ד

עעמ 17/ בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט לערעורים מינהליים כדגכעעכגעגכעגכעגכעגעדגע, ת.ז גכדגכדגכדכ חברת גכדגכדגכגדכ,, ע.מ גכדגכדגכדג עי בכ עוהד עע"מ 17/ בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט לערעורים מינהליים כדגכעעכגעגכעגכעגכעגעדגע, ת.ז גכדגכדגכדכ חברת גכדגכדגכגדכ",, ע.מ גכדגכדגכדג ע"י ב"כ עוה"ד מיכל לופט ו/או אסנת כהן-ליפשיץ ו/או מורן גור ו /או

קרא עוד

Microsoft Word doc

Microsoft Word doc מדינת ישראל משרד הפנים ועדת ערר מחוזית - מחוז תל אביב פרוטוקול לישיבה מספר 2009329 תאריך הישיבה: יום חמישי, כ"ט אייר תשעא, 02/06/2011 מקום הישיבה: דרך מנחם בגין 116 תל אביב, בית קלקא. 1 ערר על החלטת ועדה

קרא עוד

אורנה

אורנה רמלה 30 דצמבר 2015 היסטוריה נוסדה במאה השמינית לספירה )718-716( העיר היחידה שנבנתה ע"י המוסלמים בארץ. שוכנת על הציר ההיסטורי - יפו יהודים הגיעו לרמלה לראשונה בשנת 1099 הגיעו יוחנן הקדוש. לעיר ראשוני ירושלים.

קרא עוד

וועדת הלסינקי מרכזית - מטרות ואמצעים

וועדת הלסינקי מרכזית - מטרות ואמצעים מערכת האישור והמעקב אחר ניסויים קליניים בישראל - הצעות לשיפור דר' אבי לבנת 4 אוקטובר, 2018 מטרה: ייעול האישור והניטור של ניסויים קליניים רב-מרכזיים תהליך אחיד, מניעת כפילויות קיצור זמן קבלת האישור האתי

קרא עוד

<F9E0ECE5EF20E1E7E9F0E4>

<F9E0ECE5EF20E1E7E9F0E4> -1- פרק ראשון עו"ד עדי שימשה מגשרת בסכסוך שנתגלע בין גיל לאמיר. בין הצדדים למגשרת לא נחתם הסכם. הליך הגישור הסתיים בהצלחה ועתה מבקש גיל לשכור את שירותיה של עדי לשם ייעוץ משפטי בעניינים הנובעים מהסכסוך

קרא עוד

גילוי דעת 29 - מהדורה doc

גילוי דעת 29 - מהדורה doc (**) (*) גילוי דעת 29 "צדדים קשורים" מ ב ו א א. עיסקאות נקשרות או מבוצעות לעתים קרובות בין צדדים שאינם בלתי-תלויים זה בזה בגלל קשרים מסוימים ביניהם - להלן "צדדים קשורים". אלמלא קשרים אלה ייתכן שהעיסקאות

קרא עוד

1 20/7/2015 לכ' גב' עדנה רודריג, יו"ר הוועד המקומי קיסריה הנדון: התייחסות לטיוטת תכנית המתאר של קיסריה שהוצגה בישיבת וועדת ההיגוי בתאריך 21 ביוני 2015

1 20/7/2015 לכ' גב' עדנה רודריג, יור הוועד המקומי קיסריה הנדון: התייחסות לטיוטת תכנית המתאר של קיסריה שהוצגה בישיבת וועדת ההיגוי בתאריך 21 ביוני 2015 1 20/7/2015 לכ' גב' עדנה רודריג, יו"ר הוועד המקומי קיסריה הנדון: התייחסות לטיוטת תכנית המתאר של קיסריה שהוצגה בישיבת וועדת ההיגוי בתאריך 21 ביוני 2015. 1. רקע מסמך זה נערך במענה לפניית הוועד המקומי בקיסריה

קרא עוד

בקשה לאשרת תייר )DS-160( הוראות: יש לענות על כל השאלות המודגשות והרלוונטיות. יש למלא את הטופס באנגלית או בעברית ובאותיות גדולות וברורות. יש לצרף צילום

בקשה לאשרת תייר )DS-160( הוראות: יש לענות על כל השאלות המודגשות והרלוונטיות. יש למלא את הטופס באנגלית או בעברית ובאותיות גדולות וברורות. יש לצרף צילום בקשה לאשרת תייר )DS-160( הוראות: יש לענות על כל השאלות המודגשות והרלוונטיות. יש למלא את הטופס באנגלית או בעברית ובאותיות גדולות וברורות. יש לצרף צילום דרכון נוכחי וצילום וויזה אחרונה, במידה והייתה. ניתן

קרא עוד

בית הדין הצבאי המחוזי

בית  הדין  הצבאי  המחוזי בבית הדין הצבאי לערעורים בפני: תא"ל אורלי מרקמן - המשנה לנשיא אל"ם מאיה - הלר שופטת - אלי אל"ם פרידמן שופט בעניין: ח/ XXX סמ"ר ר' א' המערער )ע"י ב"כ, עו"ד אסתר בר-ציון( נ ג ד התובע הצבאי הראשי המשיב )ע"י

קרא עוד

AlphaBeta מדד AlphaBeta USA Healthcare מתודולוגיה - 1 -

AlphaBeta מדד AlphaBeta USA Healthcare מתודולוגיה - 1 - מדד USA Healthcare מתודולוגיה - 1 - 1. אוכלוסיית חישוב הסיגנל הגדרת האוכלוסייה אוכלוסיית המניות ממנה יורכב מדד USA Healthcare הינה המניות הכלולות במדד Russell 3000 בעת עדכון המדד ("יום החיתוך") והנכללות

קרא עוד

rr

rr / המוסד לביטוח ומי מינהל הגמות תביעה לתשלום מענק לחייל משוחרר שעבד ב"עבודה מועדפת (כולל שירות ומי) נדרשת" חובה לצרף לטופס זה צילום תעודת השחרור מצה"ל, או מסמך אחר מן הצבא המעיד על תאריך שחרור משירות חובה.

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 עו"ד עמית לוי, שותף במחלקת חברות ושוק ההון וראש הפורום המקצועי מידע פנים - 2015 חידושים, סיכונים ודרכי התגוננות דצמבר 2014 תזכורת - האיסור הפלילי על שימוש במידע פנים חל על: אנשי פנים בחברה: "איש פנים בחברה

קרא עוד

תאריך עדכון:

תאריך עדכון: שם ומספר הקורס: תאריך עדכון: דיני ויחסי עבודה - 7430256 סוג הקורס: שיעור 2 שנת לימודים: תשע"ז סמסטר: א היקף שעות: אתר הקורס באינטרנט: ------------ א. מטרות הקורס להקנות לסטודנטים שאינם בעלי השכלה משפטית

קרא עוד

א) ב) תאור המאפיינים העיקריים של מכשירי הון פיקוחיים שהונפקו ליום הישות המשפטית של המנפיק מאפיין ייחודי המסגרת / המסגרות החוקיות החלות על המ

א) ב) תאור המאפיינים העיקריים של מכשירי הון פיקוחיים שהונפקו ליום הישות המשפטית של המנפיק מאפיין ייחודי המסגרת / המסגרות החוקיות החלות על המ א) ב) 0 הון עצמי רובד הון עצמי רובד הון מניות רגילות,.,.0 הון עצמי הבנק נוסד בשנת 0 )ראה גם פרק ב' לדוח הדירקטוריון(. הבנק התאגד ונרשם ב ביום בספטמבר 0. הבנק הנפיק את מניותיו במועדים שונים החל מיום ההתאגדות.

קרא עוד

תמ"א 38 תכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה

תמא 38  תכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה קביעת עקרונות למדרוג תוספת זכויות בנייה כתמריץ לחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה במסגרת תמ"א 38 המזמין: משרד הבינוי והשיכון הצגה למנכ"ל משרד הבינוי והשיכון 24.1.2010 2 ועדת היגוי משרד הבינוי והשיכון סופיה

קרא עוד

פרויקט "רמזור" של קרן אביטל בס "ד מערך שיעור בנושא: "פונקציה" טליה קיפניס והדסה ערמי, מאולפנת צביה פרטים מקדימים על מערך השיעור: השיעור מהווה מבוא לנו

פרויקט רמזור של קרן אביטל בס ד מערך שיעור בנושא: פונקציה טליה קיפניס והדסה ערמי, מאולפנת צביה פרטים מקדימים על מערך השיעור: השיעור מהווה מבוא לנו בס "ד מערך שיעור בנושא: "פונקציה" טליה קיפניס והדסה ערמי, מאולפנת צביה פרטים מקדימים על מערך השיעור: השיעור מהווה מבוא לנושא הפונקציות הנלמד בכתה ט' בכל הרמות. עזרי ההוראה בהם נשתמש: מחשב, ברקו, דפי עבודה

קרא עוד

הוועדה לשמירה על פ ליי מנחם פ קרקע חקלאית ופעולתה בתחילת שנות ה 50, נוצרו לחצי בנייה חזקים בישובים החקלאיים, בייחוד במושבות, כתוצאה מגלי העליה ההמונית

הוועדה לשמירה על פ ליי מנחם פ קרקע חקלאית ופעולתה בתחילת שנות ה 50, נוצרו לחצי בנייה חזקים בישובים החקלאיים, בייחוד במושבות, כתוצאה מגלי העליה ההמונית הוועדה לשמירה על פ ליי מנחם פ קרקע חקלאית ופעולתה בתחילת שנות ה 50, נוצרו לחצי בנייה חזקים בישובים החקלאיים, בייחוד במושבות, כתוצאה מגלי העליה ההמונית שהגיעו עם הקמת המדינה. המושבות החלו נושאות אופי עירוני

קרא עוד

נוהל הקצאת מקרקעין - לפרסום באתר מועצה

נוהל הקצאת מקרקעין - לפרסום באתר מועצה 1.1 נוהל הקצאת קרקעות ומבנים ללא תמורה או בתמורה סמלית נוהל זה נועד להסדיר הקצאת קרקע או מבנה )להלן: "קרקע"( בפטור ממכרז ללא תמורה )גם בתמורה סמלית במשמע( מאת הרשות המקומית לגופים, הפועלים בתוך תחום הרשות

קרא עוד

עיריית הרצליה 04/10/2018 אגף המינהל הכספי - ה ג ז ב ר ו ת ת.ד. 1 הרצליה טל פקס' עדכון הסכומים בחוקי העזר להלן רשימת

עיריית הרצליה 04/10/2018 אגף המינהל הכספי - ה ג ז ב ר ו ת ת.ד. 1 הרצליה טל פקס' עדכון הסכומים בחוקי העזר להלן רשימת תוכן העניינים דפים 2-6 7 7 8 אגרת תעודות אישור: פיקוח על כלבים, פיקוח על מכירת מוצרים מן החי: מודעות ושלטים: סלילת רחובות: היטל תיעול: מניעת מפגעים ושמירה על הסדר והנקיון: י-ם 91061 מ. פדלון, ראש העירייה

קרא עוד

הצהרת בריאות וכשירות מועמדים ללימודים בבית הספר לסיעוד של המכללה האקדמית עמק יזרעאל ע"ש מקס שטרן )להלן: "המכללה האקדמית"( מבוא הסבר למועמד והנך היות מ

הצהרת בריאות וכשירות מועמדים ללימודים בבית הספר לסיעוד של המכללה האקדמית עמק יזרעאל עש מקס שטרן )להלן: המכללה האקדמית( מבוא הסבר למועמד והנך היות מ הצהרת בריאות וכשירות מועמדים ללימודים בבית הספר לסיעוד של המכללה האקדמית עמק יזרעאל ע"ש מקס שטרן )להלן: "המכללה האקדמית"( מבוא הסבר למועמד והנך היות מועמד ללימודי סיעוד והיות טרם הגשתך לבחינות הרישוי של

קרא עוד

ועדת בטיחות

ועדת בטיחות ועדת בט יחות הקמת ועדת בטיחות א. מפעל שעובדים בו 25 עובדים לפחות המורכב מנציגי העובדים ומנציגי המעביד. מפעל שמספר העובדים קטן מ- 25 עובדים יוכל להקים ועדת בטיחות באישור ועדת העבודה והרווחה של הכנסת. ב.

קרא עוד

פרוטוקול כנס מציעים - קפיטריה חלבית

פרוטוקול כנס מציעים - קפיטריה חלבית מכרז פומבי מס' 90/39-17 לניהול ותפעול של בית קפה חלבי פרוטוקול כנס מציעים מיום 4.4.2017 ומכתב הבהרה רצ"ב פרוטוקול כנס המציעים בדבר המכרז שבנדון, אשר התקיים ביום 4.4.2017 וכן, תשובות הבהרה שנתקבלו בידי

קרא עוד

קובץ הבהרות מס' 1 21/07/2019 מכרז פומבי מספר 5/19 למתן שירותי ביקורת פנים לחברת פארק אריאל שרון בע"מ

קובץ הבהרות מס' 1 21/07/2019 מכרז פומבי מספר 5/19 למתן שירותי ביקורת פנים לחברת פארק אריאל שרון בעמ קובץ הבהרות מס' 1 21/07/2019 מכרז פומבי 5/19 למתן שירותי ביקורת פנים לחברת פארק אריאל שרון בע"מ 1. כללי בהתאם ל 22 למכרז פומבי מס' 5/19 למתן שירותי ביקורת פנים לחברת פארק אריאל שרון )להלן: ""(, להלן קובץ

קרא עוד

<4D F736F F D20E8E5F4F120E4E7ECF4FA20EEF0EBEC202D20E1F2EC20EEF0E9E5FA E646F63>

<4D F736F F D20E8E5F4F120E4E7ECF4FA20EEF0EBEC202D20E1F2EC20EEF0E9E5FA E646F63> מדינת ישראל רשות האוכלוסין וההגירה טופס בקשה לשינוי/החלפת בעל מניות/מנכ"ל בתאגיד בעל היתרים לשמש כקבלן כוח אדם מורשה להעסקת עובדים זרים בענף הבניין לשנת 2013 לפי סעיף 10 לחוק העסקת עובדים על ידי קבלני

קרא עוד

משרד המשפטים מחלקת רשומות, מזהה דוקסנטר: , התקבל ב - 18/07/2018 רשומות ספר החוקים 18 ביולי ו' באב התשע"ח עמוד חוק התכנון ו

משרד המשפטים מחלקת רשומות, מזהה דוקסנטר: , התקבל ב - 18/07/2018 רשומות ספר החוקים 18 ביולי ו' באב התשעח עמוד חוק התכנון ו רשומות ספר החוקים 18 ביולי 2018 2733 ו' באב התשע"ח עמוד חוק התכנון והבנייה )תיקון מס',)126 התשע"ח- 2018 754 חוק עידוד מעורבות סטודנטים בפעילות חברתית וקהילתית, התשע"ח- 2018 756 חוק מגבלות על חזרתו של עבריין

קרא עוד

התאחדות מגדלי בקר בישראל ISRAEL CATTLE BREEDER S ASSOCIATION 12 באוגוסט, 2018 דוח מנכ"ל ימי קרב ומתיחות בעוטף עזה מלחמת ההתשה הנערכת ברחבי הדרום כבר מ

התאחדות מגדלי בקר בישראל ISRAEL CATTLE BREEDER S ASSOCIATION 12 באוגוסט, 2018 דוח מנכל ימי קרב ומתיחות בעוטף עזה מלחמת ההתשה הנערכת ברחבי הדרום כבר מ 12 באוגוסט, 2018 דוח מנכ"ל ימי קרב ומתיחות בעוטף עזה מלחמת ההתשה הנערכת ברחבי הדרום כבר מספר חודשים, כולל ימי קרב מורכבים, "תפסה" את המערכות התומכות בענף ברמת מוכנות גבוהה. השיקולים של שמירה על נהלים רגילים

קרא עוד

תמ"א 38 תוכנית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה: מענה אמיתי או פתרון מדומה? דצמבר 2011

תמא 38 תוכנית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה: מענה אמיתי או פתרון מדומה? דצמבר 2011 תמ"א 38 תוכנית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה: מענה אמיתי או פתרון מדומה? דצמבר 2011 מחקר וכתיבה: ניר שלו מיפוי: נאוה שיר סדר ועיצוב: רון הרן תודה מיוחדת לד"ר דליה דרומי, לאדר' ליטל ידין, לאדר' נעמה מישר,

קרא עוד