נושאים בניהול פרויקטים

גודל: px
התחל להופיע מהדף:

Download "נושאים בניהול פרויקטים"

תמליל

1 מהדורה 01 נוהל מפת"ח ה מ ד ר י ך מדריך זה עוסק בהיבטים ניהוליים של פרויקט פיתוח מערכות מידע או תשתית. העשייה נובעת מההתנסות המיטבית practice( )best בניהול פרויקטים והיא אמורה להתבצע לכל חיי הפרויקט ללא שיוך לשלב זה או אחר במחזור החיים. במדריך מפורטים נושאים שעשויים לסייע בניהול תקין ואיכותי של הפרויקט: א. תכנית התקשורת בפרויקט, ב. הסדרת חילוקי דעות והסלמה, ג. תכנית ניהול סוגיות, ד. תכנית התיעוד בפרויקט ת ו כ ן ה ע נ י י נ י ם עשייה רוחבית לאורך שלבי הפרויקט תכנית התקשורת בפרויקט הסדרת חילוקי דעות והסלמה תכנית ניהול סוגיות תכנית התיעוד בפרויקט נוהל מפת"ח הוא מוצר המוגן בזכויות יוצרים הזכויות במגזר הממשלתי הן של משרד האוצר הזכויות מחוץ למגזר הממשלתי הן של מתודה מחשבים בע"מ זכויות השימוש של רוכשי הנוהל הן בהתאם לרישוי שברשותם.

2 עמוד 0 מתוך 22 עשייה רוחבית לאורך שלבי הפרויקט ע ש י י ה ר ו ח ב י ת ל א ו ר ך ש ל ב י ה פ ר ו י ק ט תהליך ניהול הפרויקט מכיל מאפיינים מדיסציפלינות רבות ושונות: מאפיינים ניהוליים מתחום ניהול העבודה והמשימות, מאפיינים טכנולוגיים בהתאם לאופי הפרויקט, מאפיינים עסקיים כלכליים בתוקף היותו ביטוי ליעדי הארגון בתחום העסקי, מאפיינים פסיכולוגיים התנהגותיים מתוקף העובדה שבפרויקט משובצים עובדים. מדריך זה עוסק בהיבטים ניהוליים של פרויקט פיתוח מערכות מידע או תשתית. העשייה שלהלן נובעת מההתנסות המיטבית practice( )best בניהול פרויקטים והיא אמורה להתבצע לכל חיי הפרויקט ללא שיוך לשלב זה או אחר במחזור החיים. במדריך זה מפורטים מספר נושאים שעשויים לסייע בניהול תקין ואיכותי של הפרויקט: תכנית התקשורת בפרויקט תכנית התקשורת מתארת את התפקידים והאחריות של הגורמים השונים המעורבים בפרויקט, בקשר לאישור והפצה של מידע אודות התהליכים העיקריים, האירועים, המסמכים ואבני הדרך בפרויקט. הסדרת חילוקי דעות והסלמה במסגרת תכנון ומימוש הפרויקט, מתעוררים לא פעם חילוקי דעות ודילמות בין מנהל הפרויקט לבין נציגי הגורמים המעורבים בפרויקט כך שבכל פרויקט יש מקום לקביעת תהליכי עבודה לטיפול בחוסר הסכמה. תכנית ניהול סוגיות סוגיות נובעות מוויכוחים ללא מתווכים, נושאים שלא נידונו, והחלטות שלא התקבלו. סוגיות עולות בכל מחזור החיים של הפרויקט ועלולה להיות להן השפעה שלילית עצומה אם לא מטפלים בהן היטב. בעוד שרוב הסוגיות נפתרות לחלוטין בתהליך ניהול הסוגיות, חלקן עשוי לעבור לטיפול במסגרת תהליך ניהול שינויים במקרה שפתרונן ישפיע על מסגרת הפרויקט. תכנית התיעוד של הפרויקט תכנית התיעוד של תוצרי הפרויקט משמשת כמצע לפיתוח הפרויקט. בכל שלב במחזור חיי הפרויקט מבוצע תיעוד תוצרים עפ"י הגדרת תכנית הפיתוח של הפרויקט. שיטה זו מקטינה באופן משמעותי את ההשקעה בתקורות ניהול ומעלה את איכות המידע בפרויקט ביחס גבוה של עלות 7 תועלת.

3 עמוד 3 מתוך 22 תכנית התקשורת בפרויקט ת כ נ י ת ה ת ק ש ו ר ת ב פ ר ו י ק ט תכנית התקשורת מתארת את התפקידים והאחריות של הגורמים השונים המעורבים בפרויקט, בקשר לאישור והפצה של מידע אודות התהליכים העיקריים, האירועים, המסמכים ואבני הדרך בפרויקט. תכנית התקשורת באה לידי ביטוי בניהול פרויקטים באמצעות תכנית פיתוח ואיכות בארגונים בהם נהוגה תכנית כזו או בהסכמים בין הארגון לבין גורמים חיצוניים או קבלני משנה פנימיים המבצעים את הפרויקט עבורו או מטעמו. תועלות יישום תכנית תקשורת שתוכננה היטב : יסייע בתיאום וניהול ציפיות בקשר לפרויקט יוודא שהשיטה שתשמש לתקשורת תהיה אפקטיבית ביותר יוודא רמות תקשורת הולמות עם גורמי מעורבים ובעלי עניין שונים, פנימיים וחיצוניים בפרויקט יספק מידע רלוונטי, מדויק ועקבי כל הזמן ייצר התלהבות בפרויקט ויתמוך בה לאורך זמן. תכנון הנחיות יש לתכנן ולפתח תכנית תקשורת ראשונית כבר בשלבים מוקדמים בפרויקט )בתחילת האפיון(. להלן השלבים הבסיסיים: זהה את קהל היעד לתקשורת בפרויקט כלול קבוצות בעלי עניין פנימיות וחיצוניות. הערך את צרכי המידע קבע מה כל קבוצה צריכה לדעת, רוצה לדעת, ומצפה לדעת, תוך התחשבות בתדירות ובמשך המעורבות של כל גורם, ובנהלי הארגון. זהה את מקורות המידע והקצה אחריות לאיסוף המידע שישמש לתקשורת. תכנן את השיטה והאמצעים הטובים ביותר הקיימים בשימוש בפרויקט, לדוגמא פגישות, מצגות, דוא"ל - יש לזכור שאנשים קולטים מידע בדרכים שונות. זהה מסרים והודעות עיקריים שיש להעביר וניתן או נדרש להעביר בתקשורת רגילה או מחזורית. הגדר כיצד ומתי תתבצע התקשורת. תעד את תהליך האישור הנדרש בכל תקשורת. הקצה אחריות ליצירת והעברת סוגי התקשורת השונים. זהה את כל הגורמים כגון אירועי מפתח, אבני דרך, מועדי אספקה לתוצרים שיוזמים תקשורת. תכנן תהליך לטיפול בבירורים "אד-הוק", שעשויים להתעורר בפרויקט.

4 עמוד 4 מתוך 22 תכנית התקשורת בפרויקט הקם ספרייה למידע בפרויקט ומנה אחראי לתחזוקתה. צור מעגלי משוב פנימיים וחיצוניים, שיסייעו להעריך את אפקטיביות התקשורת, כמו גם את תהליכי ניהול הפרויקט האחרים. הוסף את עבודת התקשורת ואת הגורמים היוזמים הרלוונטיים לל"ז, במטרה לוודא שהם חלק מתכנית העבודה הכוללת של הפרויקט. תכנן תהליך לעדכון או שינוי תכנית התקשורת. כל פרויקט צריך לבצע את כל השלבים הנ"ל, לפחות פעם אחת. יש לעבור על השלבים שוב לפי התקדמות הפרויקט. בפרויקטים ארוכים במונחי זמן, יש לעבור על השלבים הרבה פעמים ולשפר ולעדכן את התכנית בכל פעם. כל שינוי משמעותי בפרויקט, יתניע סיקור של התכנית. תקשורת הינו גורם מפתח להצלחת כמעט כל הפרויקטים. היקף התכנית ביצוע כמו תוצרי פרויקט אחרים, גם היקף תכנית התקשרות ישתנה בהתאם להיקף הפרויקט. תכנית תקשורת בפרויקט גדול או עתיר סיכונים, עשויה להיות מורכבת למדי. יותר גורמים מעורבים ובעלי עניין משמעו יותר צורך בתקשורת, וזה משמעו יותר מנגנונים להעברה. ייתכן שיהיו מספר גורמים עם אחריות לסוגי תקשורת שונים כפי שיידרשו בפרויקט. ייתכן שיהיו הרבה שלבים בתהליך הפיתוח ואישור התקשורת, במטרה לוודא שהתקשורת הינה מדויקת, אפקטיבית, ורגישה לצרכי הפרויקט. ברוב הפרויקטים תידרש צורה מסוימת של תקשורת חיצונית ופנימית על בסיס קבוע כדי לשמור על מומנטום הפרויקט ולעמוד בדרישות הדיווח הארגוניות. בפרויקטים קטנים, בהם יש מעט בעלי עניין, אשר מכירים את הפרויקט על בוריו, ייתכן שדוח סטאטוס פרויקט סטנדרטי, על בסיס קבוע, יספיק. בכל מקרה, יש לצרף הזמנה פתוחה למשוב, אפילו בפרויקטים קטנים. אופן השימוש בתכנית התקשורת המלצות יש להציג את תכנית התקשורת בשלב מוקדם, כדי שצוות הפרויקט יידע איזה מידע יש לשתף, באיזה תכיפות, על ידי מי, ומה הן השיטות האפקטיביות ביותר לקהלי היעד השונים. הגורמים התקשורת כדי שידעו למה לצפות בהתייחס תכנית המעורבים השונים צריכים להכיר את לשיתוף המידע. אם קיים לפרויקט אתר ברשת האינטראנט הארגונית )פורטל הפרויקט(, יש להשתמש בו לפרסום התכנית ותכניה השונים. אם לא - יש לעשות את תכנית התקשורת נגישה לכל חברי צוות הפרויקט בדרכי תפוצה אחרות. יש "למכור" את תכנית התקשורת לבעלי העניין, או שהיא לא תהיה בשימוש. יש להתאים את תכנית התקשורת למורכבות, משך וגודל הפרויקט. יש לספק הנחיות לרמת פירוט הולמת בסיכומי דיון, דיווחי סטאטוס וכד'. יש לעדכן את תכנית התקשורת כאשר מתרחשים שינויים משמעותיים.

5 עמוד 5 מתוך 22 תכנית התקשורת בפרויקט יש לבדוק בקביעות, האם הגורמים המעורבים מקבלים את המידע הנכון בזמן הנכון. יש להוסיף את משימות התקשורת לתכנית העבודה. יש להקצות את משימות התקשורת בצורה ספציפית )לאחריות צוות, חבר בצוות(. יש לזמן את המשתתפים הנכונים לדיונים. יש לרשום סיכומי דיון ולהפיצם למשתתפים ולמי שנעדרו מהדיון. יש לקבל אישור מתאים, במידת הצורך, לפני הפצת התקשורת. יש ליצור רשימות תפוצה לקהלי היעד כדי לא לשכוח נמענים. אפשר להכין דוגמאות לסוגי התקשורת השונים ולהפיצם לקהלי היעד, כדי שידעו מה הם אמורים לקבל. יש להעביר רק תקשורת רלוונטית. יש לתעדף ולהתאים רמות להפצת מסמכים במטרה לענות לצרכי בעלי העניין השונים. יש לספק מנגנונים לתקשורת דו-כיוונית, כדי שמנהל הפרויקט יוכל לקבל את המידע הנדרש לו מכל הגורמים המעורבים. בקרה תבניות האם בוצעה הערכה לצרכי המידע של כל הגורמים המעורבים ובעלי העניין, הפנימיים והחיצוניים? האם זוהו צרכי המידע, קצרי המועד וארוכי המועד שלהם? האם מונו אחראים לתקשורת, כולל מי נדרש לאשר את סוגי התקשורת השונים? האם קיימים תהליכים לטיפול בצרכי תקשורת "אד-הוק"? האם קיימים מנגנונים למשוב? האם משימות התקשורת התווספו לתכנית הפרויקט? האם תכנית התקשורת הוצגה בפני צוות הפרויקט? האם תכנית התקשורת נסקרה ע"י כל הגורמים המעורבים? האם אנשי צוות הפרויקט מאשרים שהתכנית כוללת את סוגי התקשורת המתאימים להם? האם מתקבל משוב, על בסיס קבוע, בהתייחס לסוגי וכמות התקשורת בפרויקט? האם התקשורת מתבצעת באופן קבוע? האם משימות התקשורת, כפי שנרשמו בתכנית העבודה של הפרויקט, נבדקו לוודא שהמשימות עדיין רלוונטיות ולא נדרש להוסיף דבר? התקשורת להלן תכולה של כלים ופגישות תקשורת עיקריים. בכל אמצעי צוינו התוצרים האופייניים לו, סרגלי הדיווח המקובלים או תת השלבים בביצוע: דו"ח ומצגת סטאטוס ועדת היגוי

6 עמוד 6 מתוך 22 תכנית התקשורת בפרויקט פגישות העשרה יישום עלון מידע של הפרויקט דיוני קדם הטמעה הכשרות משתמשים תיעוד דו"ח ומצגת סטאטוס סטאטוס ריכוז הישגים סטייה מתכנית הפיתוח לו"ז עלות ומאמץ החלטות עיקריות בעיות וסוגיות משמעותיות תכנית ניהול וטיפול בסיכונים ועדת היגוי סיכום דיון סקירת סטאטוס הפרויקט דיון בבעיות וסוגיות בפרויקט סקירת המלצות מדיניות סקירת תכנית התקשורת פגישות העשרה סקירת סטאטוס הפרויקט סקירת מדיניות והחלטות הפרויקט סקירת השלב הבא בפרויקט דיוני משוב מול שותפים עסקיים יישום עלון מידע של הפרויקט סטאטוס הפרויקט מדיניות והחלטות הפרויקט שאלות שחוזרות על עצמן )FAQ(

7 עמוד / מתוך 22 תכנית התקשורת בפרויקט "זרקור על" עובדות ותכנות במערכת דיוני קדם הטמעה סקירת תכנית הטמעה בפרויקט סקירת בעלי תפקידים ואחריות סקירת משאבי היישום הכשרות משתמשים הדרכה היישום חוקים עסקיים תהליכים עסקיים דיווחים מדיניות ונהלים במערכת תיעוד תיעוד כל המסכים מילון נתונים ביחד עם חוקים עסקיים נהלים לתרחישים עסקיים דיווחים מדיניות ונהלים במערכת כיצד לקבל עזרה שותפים לתקשורת יש להם תחומי עניין או קבוצות קהלי יעד ניתן לחלק את קהלי היעד במספר צורות: צוות הפיתוח, קבוצת המממנים או הדורשים, בעלי עניין פנימיים ובעלי עניין חיצוניים. רוב האנשים שייכים למספר קהלי יעד אפשריים, שחלקם חופפים. עדיפויות שונים. מ ת ק שרים חשוב לא פחות מהתקשרות הוא המתקשר. חשוב שהמתקשר יהיה אמין בעיני קהל היעד שלו, במטרה להעביר את המסר. חשוב גם כן שלמתקשרים תהיה תמיכה והדרכה בכישורי תקשורת.

8 עמוד 8 מתוך 22 תכנית התקשורת בפרויקט עקרונות התקשורת בהתבסס על ניסיון בפרויקטים רבים ומיטב הידע practice( )Best בנושא התקשורת, עולים מספר עקרונות מקובלים, שיש לעבוד על פיהם כדי לוודא תכנית תקשורת מוצלחת. בהגדרת תכנית התקשורת בפרויקט יעשה שימוש בעקרונות אלה. בטבלה שלהלן מתוארים העקרונות: הסבר עיקרון אמינות לערב ולא ליידע מתקשרים אמינים ומכובדים תמיכת ברורה של ההנהלה תקשורת פנים אל פנים המנעות מעומס מידע מסרים עקביים חזרה על מסרים באמצעים שונים יצירת ביקוש: לעודד את קהל היעד "למשוך" מידע, על חשבון "דחיפת" מידע מההנהלה תפירת התקשורת לצרכי קהל היעד: תקשורת שהצרכן צריך על חשבון מה שאתה רוצה לתקשר תיאום מרכזי תיאום ציפיות להאזין ולפעול על פי משובים ללא גישת תקשורת אמינה או מתקשר אמין, אנשים לא יאמינו ביעדים ובמטרות הפרויקט. קידום הבעלות על הפרויקט, לתחושה של חלק חיוני מהפרויקט. אם קהל היעד לא מאמין או לא מכבד את המתקשר, המסר "ייפול על אוזניים ערלות". מחויבות הנהלה פעילה מספקת אמינות לתקשורת, חייבת להיראות כדי להפגין תמיכה קהל היעד מעורב, תקשורת הינה דו-כיוונית ומספקת מנגנון למשוב. יותר מדי מידע מוביל לבלבול ויכול להרגיז. המפתח הינו מידע מדויק ובזמן. חוסר עקביות מוביל לאיבוד אמון בפרויקט. ללא עקביות, קהל היעד מבולבל ומתוסכל באשר למה לצפות. ככל שהמסר מתוקשר בדרכים רבות, הסבירות שהוא יופנם גדלה. שימוש באמצעים שונים מבטיח חזרה מבלי שאנשים "יתנתקו". מוודא שקהל היעד "קונה" את השינוי. יצירת תקשורת "אמיתית" לקהל היעד. קהל היעד יהיה קשוב יותר אם המידע רלוונטי למסגרת ההתעניינות או העשייה שלו באותו הזמן. מוודא גישה עקבית לעודד את המאזינים להאמין במה שמתקשרים להם. הכנה מראה הבנה לצרכיהם. מעודד תמיכה בגישה באמצעות קשב לצרכי המאזינים, מעודד גישה העונה לצרכים משתנים של קהל היעד. ערוצי תקשורת ומשובים ניתן לחלק את ערוצי התקשורת והמשוב לשלוש קטגוריות עיקריות: פנים אל פנים, מבוסס נייר, מבוסס טכנולוגיה. חלקם מתאימים פחות או יותר לקבוצות קהלי היעד השונים וליעדי התקשורת השונים.

9 עמוד 9 מתוך 22 תכנית התקשורת בפרויקט פנים אל פנים מצגות 7 תדרוכים סדנאות דיונים "אחד-על-אחד" מבוסס מבוסס נייר עלון חדשות שאלון תקשורת לוח מודעות לו"ז לתקשורת מזכרים פנימיים טופסי משוב טכנולוגיה וידיאו דוא"ל לוחות מודעות אלקטרוניים דפי אינטרנט משוב ומדידת אפקטיביות משוב הינו המפתח לוודא המשכיות של תקשורת אפקטיבית בפרויקט. מעבר לקביעה האם האנשים מרגישים שהמתקשר מבצע את תפקידו במהימנות, משוב יסייע להתמקד במציאת תשובות לסדרת שאלות כגון, האם אנשים: מבינים מה תפוקות הפרויקט, מבינים מתי הפרויקט יספק יכולות מסוימות, מבינים את התקדמות הפרויקט, מרגישים שהם מעורבים במה שקורה, מרגישים שיש להם אפשרות להשמיע את דעתם, מרגישים ששאלותיהם נענות, מאמינים בפרויקט ומרגישים בעלות עליו. באמצעות הערכת המשובים יתאפשר להתאים את תכנית התקשורת במטרה לעמוד בצרכי קהל היעד, בכל נקודת זמן. זה יאפשר שיפור מתמיד של התקשורת העתידית. אירועי תקשורת "פנים אל פנים" )לדוגמא, דיוני תקשורת, סדנאות, סקרי הנהלה( יספקו לקהל היעד את האפשרות לתת משוב ישירות למתקשר. ערוצים אחרים יכללו טופסי משוב מודפסים ואלקטרוניים שישמשו להעביר משוב או לשאול שאלות.

10 עמוד 01 מתוך 22 תכנית התקשורת בפרויקט פרטי המשובים שיתקבלו בקשר לתקשורת של הפרויקט ביחד עם שינויים בתכנית התקשורת, ימסרו למנהל הפרויקט, בדיונים ייעודיים. תוצרים תכנית תקשורת בפרויקט תכנית זאת כולל את המרכיבים הבאים: קהלי יעד תכנית תקשורת טבלת ריכוז הדיונים לו"ז התקשורת תבניות תקשורת עקרונות תקשורת

11 עמוד 00 מתוך 22 הסדרת חילוקי דעות והסלמה ה ס ד ר ת תאור ח י ל ו ק י ד ע ו ת ו ה ס ל מ ה במסגרת תכנון ומימוש הפרויקט, מתעוררים לא פעם חילוקי דעות ודילמות בין מנהל הפרויקט לבין נציגי הגורמים המעורבים בפרויקט כך שבכל פרויקט יש מקום לקביעת תהליכי עבודה לטיפול בחוסר הסכמה. גורמים מעורבים הם נציגי כל אותם גופים השותפים למלאכת פיתוח הפרויקט כגון יחידת תשתיות, בסיסי נתונים, תקשורת, אבטחת מידע, אבטחת איכות, קבלני משנה בתחום הפיתוח, יחידת התפעול ועוד בהתאם למבנה הארגון. כאשר קיים קונפליקט בין עמידה במסגרת הפרויקט אל מול השיקול המקצועי והמדיניות, לא ניתן לקבוע מראש מי גובר, אולם השאיפה הינה שלא לפרוץ את המדיניות והסטנדרטים. מנהל הפרויקט הוא שיפעל, בגיבוי וסיוע של יושב ראש ועדת ההיגוי של הפרויקט ויסכם את הדברים בראיית הפרויקט, כדי לאפשר לו סמכות ויכולת להתקדם בפרויקט. חוסר הסכמה עולה במספר מישורים: מדיניות וסטנדרטים מקצועיים - אי הסכמה על דרך המימוש, גיבוש פתרון החורג מהמדיניות המקצועית. הקצאת משאבים חוסר במשאבים או הסטת משאבים המוקצים למתן הפתרון דבר שיכול לפגוע בלו"ז, באיכות התוצר או לגרום לשינויים בתכניות עבודה של הגורמים המעורבים. תכולה אי הסכמה על איכות התכולה, כמות וסדר ביצוע, שינויים בתכולת המשימה וחוסר הבנה לגבי תכולות. קיימת חובה ואחריות של מנהל הפרויקט ושל הגורמים המעורבים להציג ולטפל בחילוקי הדעות בתחילתם. אין מקום להציג "חזית הסכמה" בכל מחיר )ובלבד שלא נצטייר כ"עושי צרות" או "כגוף שלא מסוגל לעמוד במשימות"(. על הגורמים המעורבים חלה החובה להציג את כלל המשמעויות הנובעות מהדרישה )לו"ז, משאבים, תכולה, תעדוף, סיכונים( ועל מנהל הפרויקט חלה החובה לנמק את עמדתו. אופציית ההסלמה היא של כל אחד מנציגי הגורמים המעורבים בפני מנהלו הישיר ובמידת הצורך בפני הנהלת גוף מערכות מידע או הארגון. מנהל הפרויקט אינו רואה בהכרח את התמונה המלאה ואילו הגורמים המעורבים אינם מודעים בהכרח לאילוצי הפרויקט והמחויבות במסגרתו. כל שנדרש להגיע לעיתים לסיכום שיתעדף דרישות מסוימות על חשבון האחרות תוך הבנה שלמדיניות יש מקום מרכזי בתפקידי הארגון ויש לשאוף שלא לפרוץ את המדיניות והסטנדרטים. חובתו של מנהל הפרויקט להתריע על כל חריגה מתוכננת ממדיניות וסטנדרטים ולבקש עליה אישור. חובת ההנהלה בדרגי הביניים להתייחס לאישור בזמן קצר. הדבר אינו מונע מגופי המדיניות להתריע מצידם. האישור הסופי לחריגה ממדיניות, סטנדרטים או ארכיטקטורה מחייבים הוא בסמכות הנהלת גוף מערכות מידע גם אם הושגה הסכמה בדרגי הביניים. תהליך ההסלמה על גורמי הפרויקט למצוא את האיזון הנכון בתהליכי ההסלמה. מצד אחד - מיצוי התהליכים בין מנהלי פרויקטים ודרגי ניהול זוטרים ובינוניים תוך שימוש במגוון המנגנונים הפורמאליים והמנגנונים הא-פורמאליים, ומצד שני שמירת הסמכות של הנהלת הארגון או גוף מערכות המידע לסכם בנקודות עקרוניות ומהותיות.

12 עמוד 00 מתוך 22 הסדרת חילוקי דעות והסלמה בכל דרך, יש לשמור על היכולת של מנהל הפרויקט וחובתו להרים דגל ולהתריע במקרה בו הוא זקוק למעורבות בכירה ודחופה. בכל מקרה של הסלמה יועלה לדיון מסמך עמדה אחד בלבד המכיל את הפערים בין הצדדים, בדיון יהיו נוכחים כל הנוגעים בדבר. מנהל הפרויקט יציג את עמדתו ולאחריו נציגי הגורמים המעורבים יציגו את הפער והצעה לפתרון )בכל רמה של הסלמה(. אירוע אי-הסכמה לאורך כל שלב משלבי הפרויקט, עלולים לעלות חילוקי דעות ואי הסכמות שונים בין מנהל הפרויקט לנציגי הגורמים המעורבים חשוב והכרחי למצות את תהליכי העבודה הפורמאליים והא-פורמאליים, תוך עבודה בשיתוף פעולה בהתאם לנהלי הארגון תיעוד הצפה חילוקי הדעות מנהל הפרויקט ונציגי הגורמים המעורבים יבררו, יסכמו ויפרטו את חילוקי הדעות. מנהל הפרויקט יכין מסמך בשיתוף נציגי הגורמים המעורבים המפרט את חילוקי הדעות, חלופות אפשריות ומשמעויות חריגה במדיניות, לו"ז, משאבים או תכולה. לדרג הניהולי הבא מנהל הפרויקט יציף את חילוקי הדעות ויציג את ניתוח הבעיה, חלופות לפתרון ומשמעויות בפני מנהליו או יו"ר ועדת ההיגוי של הפרויקט הגורמים המעורבים יציפו את הנושא לדרגי הניהול ביחידותיהם יו"ר ועדת היגוי יסכם את הדברים בראיית הפרויקט בדיון משותף ויאפשר למנהל הפרויקט להתקדם בעבודתו. נציגי הגורמים המעורבים יוכלו לערער על ההחלטה בפני הדרגים הממונים עליהם. כל חריגה משמעותית בפרויקט )חריגה ממדיניות וסטנדרטים, חריגה משמעותית בלו"ז, דרישות או משאבים נדרשים( מחייבת הסלמה לדרג ניהולי בכיר יותר ואישור הנהלת הארגון או גוף מערכות מידע הנהלת גוף מערכות מידע או הנהלת הארגון האישור הסופי לחריגה ממדיניות, סטנדרטים או ארכיטקטורה הינה בסמכות הנהלת גוף מערכות מידע. הסלמה להנהלת הארגון תוכל להתבצע הן ע"פ התהליך הסדור והן בנוהל מזורז.

13 עמוד 03 מתוך 22 תכנית ניהול סוגיות ת כ נ י ת נ י ה ו ל ס ו ג י ו ת סוגיות נובעות מויכוחים ללא מתווכים, נושאים שלא נידונו, והחלטות שלא התקבלו. סוגיות עולות בכל מחזור החיים של הפרויקט ועלולה להיות להן השפעה שלילית עצומה אם לא מטפלים בהן היטב. בעוד שרוב הסוגיות נפתרות לחלוטין בתהליך ניהול הסוגיות, חלקן עשוי לעבור לטיפול במסגרת תהליך ניהול שינויים במקרה שפתרונן ישפיע על מסגרת הפרויקט. סוגיות מנוהלות במסגרת תכנית ניהול סוגיות. במהלכה יש לוודא כי: תועלות הסוגיות מזוהות, מוערכות ומתועדות במטרה לפתור אותן. סוגיות שפתרונן עשוי להשפיע על תכולה, תקציב, לו"ז או איכות הפרויקט יטופלו במסגרת תהליך ניהול שינויים, החלטות או פתרונות מתועדים ומופצים לכל הגורמים המעורבים. תהליך ניהול הסוגיות יביא שקיפות לסוגיות, אחריות באשר לאופן הפעולה על פיהן, ופתרונן בזמן סביר. ניתוח הסוגיות יספק יותר מידע ותובנות להחלטות. תיעוד וסקירת הסוגיות ימנע מהצוותים לשכוח סוגיות העלולות להשפיע לרעה על הפרויקט. פרויקט שמתנהל ללא תכנית ניהול סוגיות נידון לחוסר הרמוניה בין הלקוח לבין הספק, כרסום בתיחום והשפעות שליליות על הלו"ז. קריטריונים לאמידת הסוגיות התהליך בפרויקטים קטנים, ניתן להגדיר כל נושא הדורש תשובה כסוגיה. מנהל הפרויקט יכול בדרך כלל לטפל בסוגיות בכוחות עצמו. בפרויקטים גדולים, סוגיה תוגדר על פי השפעתה על תכולה, לו"ז או משאבי הפרויקט או שלא ניתן לפתור אותה בקלות. יתכן שתידרשנה ועדות פיקוח לסקירת ופתרון הסוגיות. מידת הפורמאליות של התהליך משתנה בהתאם לגודל ואופי הפרויקט, אבל בכל מקרה, נדרשת תכנית ניהול סוגיות מתועדת ומבוצעת היטב. יש להכין תכנית לניהול הסוגיות בפרויקט. התכנית צריכה להתייחס ל: הצפת הסוגיה רישום ומעקב אחרי הסוגיות הקצאת סוגיות להערכה ולתכנון פעולות לפתרונן יישום הפעולות לפתרון תפקידים ואחריות בתהליך ניהול הסוגיות יש להפיץ את תכנית ניהול הסוגיות לכל חברי צוות הפרויקט ולבעלי העניין האחרים בפרויקט. סוגיות, פתרונות ופעולות מתועדות היטב מהווים מפתח להצלחת ניהול הסוגיות.

14 עמוד 04 מתוך 22 תכנית ניהול סוגיות יש להכין תיאור גרפי של התהליך והנהלים התקפים במטרה ליזום, להעריך, לסקור, ולפתור סוגיות בפרויקט. לדוגמא: כיצד להשתמש בתכנית לניהול סוגיות תכנית ניהול סוגיות מגדירה תהליך על פיו כל הסוגיות הקשורות לפרויקט ידווחו, ירשמו, יהיו תחת מעקב ויפתרו. עבודה על פי התהליך המוגדר מספקת אמצעי אפקטיבי לדיווח סוגיות ולוודא קבלת אחריות על פתרונן. סוגיות, ככלל, הינן בעיות גדולות הנופלות לשתי קטגוריות, "שגרה" ו"פוליטיקה".

15 עמוד 05 מתוך 22 תכנית ניהול סוגיות סוגיות "שגרה" נובעות בדרך כלל מחוסר במידע, קונפליקטים בין משאבים, קצרים בתקשורת או אירועים בלתי צפויים. סוגיות "פוליטיות" מתמקדות בדרך כלל באנשים ובכוח, ומתרחשות לעיתים כתוצאה מחוסר הסכמה ברמות בכירות בארגון, באשר לעצם הביצוע או אם בכלל משהו צריך להתבצע בפרויקט, ועל ידי מי. סוגיות פוליטיות יכולות לנבוע גם מביצועים )או חוסר ביצועים( של אחד או יותר מחברי הצוות המורחב של הפרויקט. הנחיות פרטניות יש לשאוף לפתור סוגיות במהירות כדי שהפרויקט יוכל להתקדם. אם הסוגיה נשארה פתוחה הרבה זמן או שאין תחושה של דחיפות, יש לבדוק אם היא בכלל סוגיה. יכול להיות שזה סיכון או פעילות שיש לטפל בהם בנקודת זמן עתידית. יש להוסיף למנהל הפרויקט פעילות בתכנית העבודה של ניטור הסוגיות הפתוחות, כדי לוודא שהן נסגרות בהתמדה. יש לעודד את צוות הפרויקט לפתור סוגיות ברמה הנמוכה ביותר. אם נדרש להסלים סוגיה, יש להציג את הסוגיה עם מספר פתרונות חלופיים כדי לסייע בהחלטות לגבי הפתרון. יש לערב את הלקוח בפתרון הסוגיות מוקדם ככל האפשר בפרויקט. בדרך זאת הוא יתייחס לבעיות כאל מכשולים, שצריך וניתן להתגבר עליהם. יש לדרוש נוכחות של בעלי סמכות לקבלת החלטות בדיונים בהם נפתרות הסוגיות. יש לנתח בזמן קצר את גורמי הבסיס במקרה שמספר סוגיות צפות ביחד. יתכן שסוגיות אלה נובעות מתוך בעיה משותפת. טיפול בבעיה זאת עשוי לפתור מספר סוגיות בו-זמנית. יש להתחשב בתוכן ובהשפעה על הלו"ז, כאשר מתעדפים סוגיות. אם הטיפול בסוגיה עלול לגרום לשינוי בתכולה, בתקציב או בלו"ז יש לעבור לתהליך ניהול שינויים. סוגיות שהן למעשה סיכונים, יטופלו במסגרת תהליך ניהול הסיכונים. יש לסקור את יומן הסוגיות באופן קבוע בשאיפה לצמצם את מספר הסוגיות הפתוחות בו זמנית. ניתן לפרק סוגיות גדולות וקשות לסוגיות משנה לוגיות שקל יותר להבין ולטפל בהן בזמן סביר. רצוי להעביר לגורמים המושפעים מסר שהסוגיה מטופלת בתחושה של דחיפות. ניתן להיעזר במכניזם של דיון מובנה כדי לסייע לצוות להבין ולפתור את הסוגיות. ניתן להוסיף את המשימות של פתרון הסוגיות, לתכנית העבודה, כדי לעקוב אחרי המאמץ המושקע בפתרון. רשימת תיוג האם הוגדר תהליך לניהול סוגיות? האם התהליך הופץ לידיעת צוות הפרויקט ולבעלי העניין האחרים? האם נפתח יומן לרישום הסוגיות בפרויקט? האם הסוגיות שנפתחו הן אכן סוגיות הולמות? האם הוגדרו סדרי עדיפויות לסוגיות? האם סקרי סוגיות מבוצעים בתדירות קבועה?

16 עמוד 06 מתוך 22 תכנית ניהול סוגיות האם הפעילויות לפתרון הסוגיות מתבצעות בזמן סביר? האם זוהו בעלי העניין הרלוונטיים לכל סוגיה? האם מתבצע מעקב אחר ביצוע הפעולות? האם יומן הסוגיות מנוטר בצורה פעילה? האם הלקחים מפעולות פתרון הסוגיות הוטמעו בתוכניות רלבנטיות אחרות? )תכנית העבודה, תכנית ניהול סיכונים, תכנית אבטחת איכות, תכנית הרכש, תכנית התקשורת וכו'( האם סוגיות מטופלות תחת תחושה של דחיפות? האם קיימת פעילות בתכנית העבודה למעקב אחרי הזמן המושקע ע"י מנהל הפרויקט בטיפול בסוגיות? האם מי שמציף סוגיות מעלה גם אלטרנטיבות שונות לפתרונן? האם הלקוח מעורב בתהליך פתרון הסוגיות כבר בשלבים מוקדמים של הפרויקט? האם בעלי סמכות לקבלת החלטות משתתפים בדיונים לפתרון הסוגיות ושותפים בקבלת ההחלטות? האם מתחשבים בתוכן ובהשפעה על הלו"ז, כאשר מתעדפים סוגיות? האם תהליך ניהול שינויים מתבצע אם הטיפול בסוגיה עלול לגרום לשינוי בתכולה, בתקציב או בלו"ז? האם יומן הסוגיות נסקר באופן קבוע כדי לוודא שסוגיות אכן נפתרות ולא נשארות פתוחות? האם סוגיות שהינן למעשה סיכונים, מטופלות במסגרת תהליך ניהול הסיכונים? האם סטאטוס הסוגיות בפרויקט מדווח באופן קבוע במסגרת סטאטוס הפרויקט? תוצרים טופס סוגיה טופס מובנה לתיעוד סוגיה חדשה, דרך הטיפול בה והפתרון שיושם יומן סוגיות ריכוז הסוגיות בפרויקט רשימת תיוג לתכנית ניהול סוגיות טבלת ניהול לסטטוס הטיפול בנושאים שונים בניהול הסוגיות

17 עמוד /0 מתוך 22 תכנית התיעוד בפרויקט תכנית ה ת י ע ו ד ב פ ר ו י ק ט התפיסה המוצגת במדריך זה מקשרת בין ניהול הפרויקט לבין התוצרים של הפרויקט. בהנחה שבכל שלב במחזור חיי הפרויקט )ייזום, אפיון, עיצוב ובנייה וכו'( תוצרי השלב מתועדים בהתאם להנחיות מפת"ח. סטטוס התיעוד של התוצרים מלמד: מתי התחיל השלב מתי הסתיים השלב מהם התוצרים, המוצרים והשירות המתקבלים עם סיום השלב על בסיס הנחה זו הגורסת שהתפתחות הפרויקט היא גם התפתחות תוצריו, ניתן לעקוב אחר התפתחות התוצרים ולהעריך על-פיהם את סטטוס הפרויקט. תיעוד מסודר ושוטף של תוצרי הפרויקט יוצר תשתית לבקרת הפרויקט. הקמת ערוץ מידע משותף למנהל הפרויקט ולגורמי הפיתוח מאפשרת להם לקבל מידע על תוצרי הפרויקט ולהשפיע באמצעות ערוץ זה על איכות התוצרים והמוצרים של הפרויקט. מנהלי פיתוח משתמשים בתוכנות לניהול פרויקטים. החיסרון העיקרי של תוכנות אלה הוא הצורך בתחזוקת הנתונים על מנת שיהיה שיקוף אמין ומדויק של מציאות הפרויקט בתמונה המתקבלת מכלי הניהול. זמן בלתי מבוטל מושקע בישיבות סטטוס לשם עדכון תכנית העבודה ברמת פרויקט, וגם לאחר השקעה בעדכון הנתונים ובתחזוקת תכנית העבודה אין ביטחון שיעדי הפרויקט אכן יושגו. ניהול מונחה תוצרים מקטין את תקורות הניהול ומשפר את איכות המידע בפרויקט. השוואה בין הגישה הרווחת בניהול פרויקטים לגישת הניהול מונחה תוצרים: קיים קשר בין ניהול התהליכים והתשומות בפרויקט לבין התפוקות של תוצרים, אך בפועל איכות המוצרים והשירות נמדדים בדיעבד. מסיבה זו עיקר ההשקעה של משאבי הניהול היא בבקרה של התהליכים והתשומות במטרה לקבל אינדיקציה להערכת מצב התפוקות. בגישת ניהול מונחה תוצרים הגדרת התוצר מגלמת בתוכה גם את התהליכים והתשומות המתוכננים. מסיבה זו תקורות הניהול יהיו קטנות ביחס לגישות הרווחות.

18 עמוד 08 מתוך 22 תכנית התיעוד בפרויקט תוכנית התיעוד מסמכים ממקורות חיצוניים מסמכים שמקורם מהגלופות גלופות הפרוייקט, גלופות תוצרי הפרוייקט בקרת סטטוס תכנון מול ביצוע של תוצרים בפרוייקט סיווג מסמכים לספריית הפרוייקט ספריית הפרוייקט השוואת נתוני תוכנית התיעוד לנתוני התוצרים בספריית הפרוייקט רה-תכנון תהליך הערכת התקדמות תוצרי הפרוייקט איור 1: עקרונות לניהול פרויקט מונחה תוצרים תכנית התיעוד של תוצרי הפרויקט תכנית התיעוד תכנית התיעוד של תוצרי הפרויקט מהווה את השער דרכו מוגדרים כל סוגי התיעוד בפרויקט. זו רשימה כרונולוגית של מסמכים הניתנת למיון עפ"י סוג מסמך, סטטוס מסמך, גורם אחראי, וכו'. הקמת מסמך באופן חוקי אפשרית רק לאחר הגדרתו בתכנית התיעוד. עקרון זה מאפשר למנהל הפרויקט לקבל מידע מידי על סטטוס הפרויקט ישירות מסטטוס המסמכים המתעדים את התוצרים בתכנית התיעוד. הגדרת תכנית התיעוד תכנית התיעוד של תוצרי הפרויקט נגזרת מהתיחום הפנימי של הפרויקט. לדוגמא, במערכת הבנויה, משלוש יחידות מסירה, תכנון התיעוד של הפרויקט יכיל שני מסמכים מרכזיים - מסמך ייזום ומסמך אפיון-על למערכת. בשלב האפיון המפורט התיעוד יתפצל לשלוש יחידות מסירה שונות. כל יחידת מסירה כוללת אך ורק את המסמכים הייחודיים לה לשלבים של עיצוב ובניה, בדיקות וכו'. בגישה הניהולית הרווחת מגולמת ההנחה הבאה: קיים קשר בין ניהול התהליכים והתשומות בפרויקט לבין תפוקות ותוצרים, אך בפועל איכות המוצרים והשירות נמדדת בדיעבד. מסיבה זו עיקר ההשקעה של משאבי הניהול הוא בבקרה של התהליכים והתשומות במטרה לקבל אינדיקציה למצב התפוקות.

19 עמוד 09 מתוך 22 תכנית התיעוד בפרויקט בגישת ניהול מונחה תוצרים הגדרת התוצר מגלמת בתוכה גם את התהליכים והתשומות המתוכננים. מסיבה זו תקורות הניהול יהיו קטנות ביחס לגישות הרווחות. לוחות זמנים משאבים שיטת הפיתוח תיחום פנימי נוהלי הארגון תוכנית עבודה תוצרי תיעוד נדרשים תוכנית התיעוד של הפרוייקט הגדרת מסמכים מתוכננים לפרויקט איור 2: מקורות תכנית התיעוד התיחום הפנימי של הפרויקט יוצר מבנה המתאר את המערכת באמצעות תוצרי התיעוד ברמת פרוט שתלך ותתגבש משלב האפיון ואילך. על בסיס ניתוח מבנה הפרויקט, זיהוי תוצרים, זיהוי סוג ההתנהגות והתהליכים הצפויים, ניתן להגדיר את כותרות תכנית התיעוד: שם המסמך זיהוי תוצר 7 שלב תבנית )אם יש( שם האחראי תאריך יעד לסיום תיקיית הפרויקט ספריית תבניות הפרויקט /הארגון ספריית התבניות מבטיחה אחידות במבנה המידע בספריית הפרויקט. ספריית התבניות מכילה את כל התבניות המשמשות את מערכת התיעוד עפ"י שלבים במחזור החיים ועפ"י הרכיבים העיקריים של עץ המערכת. היא מכילה גם טבלאות ניהול הכוללות אינדקס משתמשים בתבניות לפי תאריך משיכה של תבנית, יוזם המסמך, כותרות ראשיות. טבלאות הניהול של הספרייה מאפשרות למנהל הפרויקט לזהות התחלות של פעילות לפי סוג התבנית שהופעלה 7 נמשכה מהספרייה. ספריית התבניות יכולה להיות חיצונית לפרויקט כדוגמת ספריית תבניות ארגונית )ספריית התבניות של מפת"ח 6( כאשר המשמעות היא שהארגון מתחזק את ספריית התבניות במרוכז והפרויקטים מושכים תבניות סטנדרטיות לשימושם.

20 עמוד 01 מתוך 22 תכנית התיעוד בפרויקט ספריית הפרויקט ספריית הפרויקט מכילה את כל התיעוד הפעיל וההיסטורי עפ"י הגדרת תוצרי הפרויקט. היא מאפשרת סיווג מסמכים לפי: תוצר שלב אחראי סוג המסמך המתועד מפתחות מיון וחיפוש כותרות המסמכים נגזרות מקטלוג המסמכים. בקטלוג זה יוגדרו כל סוגי המסמכים לפי מפתחות זיהוי לתוכנת העריכה של המסמך, כותרות המסמך ומבנה המידע במסמך. סוגי מסמכים המבנה המוצע מאפשר לסווג את המסמכים לפי קבוצה עיקרית וקבוצות משנה כאשר המטרה היא לאפשר גישה למסמכים עפ"י מפתח פונקציונאלי של התוצרים ושלבים בפרויקט. ספריית הפרויקט תקלוט ותשמור מסמכים מבעלי העניין בפרויקט: הלקוח, גורמי פיתוח, הנהלת הארגון, מנהל הפרויקט וספקים עפ"י סיווג לקבוצות הבאות: מסמכי מערכת מפת"ח מציע שני סוגי חלוקה )ראה קיט תיעוד בכרך נושאים תומכים(: מסמכי פיתוח דוגמת ייזום, אפיון, בדיקות ומסמכי תפעול דוגמת תיק תחזוקה מסמכי מחזור חיים דוגמת מסמכי ייזום, אפיון, RFP ומסמכי עץ מערכת דוגמת ניתוח סיכונים, מדריך למשתמש. מסמכי ניהול ומנהלה מסמכי עבודה שונים, כגון: ועדות היגוי, תכתובות, סיכומי דיון )וזימונים(, שיקופים )זימון, ניהול וסיכום(, דיווחי שעות, כתבי מינוי, חוזים והתקשרויות, מבדקי איכות וכן תוכניות עבודה ובקרה שונות. טבלאות שליטה ובקרה טבלת התחייבוי תו - ריכוז התחייבויות לפי סטטוס ואחריות יחידות הפיתוח, כולל ספקי חוץ, לפי מבנה המוצר והגדרת ההתחייבות ומחויבויות הלקוח טבלת רכיבים קריטיים - הגדרת רכיבים קריטיים עפ"י התיחום הפנימי של הפרויקט וגורם אחראי ועפ"י הגדרת גורם סיכון בהיבט, יישום, טכנולוגיה, לו"ז, תקציב. טבלת נקודות פתוחות - נקודות פתוחות לפי תוצרי הפרויקט וגורם אחראי לסגירה, הגדרת מהות הבעיה ולו"ז צפוי לסגירה, נקודות פתוחות ללא מענה עוברות בשלב מסוים לרכיבים קריטיים

21 עמוד 00 מתוך 22 תכנית התיעוד בפרויקט עקרונות ניהול מונחה תוצרים תכנית התיעוד מאפשרת למנהל הפרויקט לבחון את תכני ספריית הפרויקט עפ"י כותרות המסמכים, סטטוס המסמכים, תוכן המסמכים ושייכות לתוצר 7 שלב. המידע מוגדר בראש וראשונה במסמכים המתעדים את תוצרי הפרויקט. כותרות המסמכים והסטטוס שלהם עוברים למאגר המידע של תוצרי הפרויקט. השוואה בין נתוני תכנית התיעוד )תוצרים מתוכננים( והמידע בספרייה )תוצרים בפועל( התקדמותו הצפויה של הפרויקט לפי שלבים פערים ולחזות את מאפשר למנהל הפרויקט לנתח ותוצרים. תיעוד תוצרי הפרויקט נבנה בהדרגה ובהתאם להתקדמות במחזור החיים של הפרויקט. המידע על הפרויקט הולך ומשתכלל בהתאם להתפתחות התוצרים. מנהל הפרויקט יכול להעריך ולתחקר את התפתחות המידע עפ"י מערכת השיקולים הבאה: האם נדרש שינוי בתכנון תוצרי הפרויקט האם יש שינוי בהערכת הביצוע )מושפע משיקופי התוצרים בפרויקט( האם שינוי בהערכת הביצוע יוצר שינוי בניתוח הסיכונים של הפרויקט האם זיהוי שינוים בניתוח הסיכונים דורש שינוי בתכנון תוצרי הפרויקט, או בתדירות הפעלת מעקב ביצוע לפרויקט. מעקב ביצוע תכנית המטרה היא לאפשר למנהל הפרויקט לקיים בכל מצב מעקב בסיסי הנשען על תכנית התיעוד. השימוש בתכנית התיעוד מאפשר הקמת שלד תכנוני מהיר של הפרויקט עפ"י נקודת ייחוס של תוצרים 7 שלב. השלד התכנוני משלב את מיפוי התיעוד של התוצרים עם מודל ההתנהגות הצפוי של הפרויקט. לפני בניית תכנית התיעוד ניהול על מנהל הפרויקט להגדיר מספר פרמטרים: רזולוציות התכנון של הפרויקט. הגדרת הרזולוציות חייבת לקחת בחשבון את היכולות האמיתיות של כלי הניהול המקובלים לעמוד ברזולוציות הנדרשות. מנהל הפרויקט חייב להגדיר רזולוציה מחמירה לניהול רכיבים קריטיים בפרויקט וקריטריונים להפעלה. מאפייני הפרויקט )מבוסס על ניתוח דרישת הלקוח(. המאפיינים כוללים מידע על היקף הפרויקט, מחזור חיים, עלות כספית, טווח זמן, מאפיינים טכנולוגים, עקרונות יישום. שיטות הבקרה - מיפוי תוצרי הפרויקט, מעקב ביצוע באמצעות שיקופים, הערכת ביצוע, איתור רכיבים קריטיים, עדכון התכנון בהתאם לנסיבות. תוצרי הפרויקט הבסיס לתכנית ניהול תוצרי הפרויקט הוא תכנית התיעוד. תכנית התיעוד מקבלת עדכון תמידי של תכולת המסמכים בפרויקט מספריית הפרויקט. זו רשימה כרונולוגית של כל המסמכים "הידועים" בפרויקט עפ"י סיווגם, גם אם המסמך לא קיים בפועל בספרייה, יעד לסיום, סטטוס היסטורי ונוכחי ביחס ל- Workflow המתוכנן של המסמך. מתבצעת סריקה של המסמכים "הידועים" בתכנית התיעוד מול המסמכים הקיימים בפועל בספריית הפרויקט, ונערכת השוואה בין הסטטוס המתוכנן בזמן הסריקה עפ"י ה- Workflow לבין הסטטוס בפועל בספריית הפרויקט. חריגה בערכים הנקבעים לפי סוג המסמך ויעדי המשנה עפ"י ה- Workflow

22 עמוד 00 מתוך 22 תכנית התיעוד בפרויקט יוצרת התראה למנהל הפרויקט ברמת המסמך הבודד וברמת רשימת המסמכים החורגים לתוצר 7 שלב. מנהל הפרויקט מנתח את ההתראות, מעדכן את הרכיבים הקריטיים ומבצע רה-תכנון לתכנית התיעוד. סיווג עץ מערכת מחזור חיים ניהול ומנהלה פרטי המסמך שם ניהול סיכונים אפיון ועדת היגוי תבנית ניהול סיכונים מסמך אפיון זימון לדיון תכנון 0070 הגדרה ביצוע תכנון 0/70 הקמה ביצוע 0570 תכנון סיום ביצוע טבלה 1: דוגמא לסטטוס תוצרי הפרויקט נכון ליום 13/1 סטטוס והתראות הקמה ללא הגדרה הקמה בפיגור סיום מוקדם

גילוי דעת 74.doc

גילוי דעת 74.doc גילוי דעת 74 תכנון הביקורת תוכן העניינים סעיפים 4-8 - 10-1 5 9 מבוא תכנון העבודה התכנון הכולל של הביקורת 12-11 13 14 15 תוכנית הביקורת שינויים בתכנון הכולל של הביקורת ובתוכנית הביקורת מונחים תחילה אושר

קרא עוד

טבלת חישוב ציוני איכות מנהלי פרויקטים.pdf

טבלת חישוב ציוני איכות מנהלי פרויקטים.pdf ב) א) דירוג פרויקט לשלב הביצוע % סובייקטיבית % איכות % תקציב % % מניעת תוספות תכולה במהלך תכנון הפרויקט

קרא עוד

שוויון הזדמנויות

שוויון הזדמנויות מדיניות של הערכת מורים ואיכות ההוראה פאדיה נאסר-אבו אלהיג'א אוניברסיטת תל אביב, מכללת סכנין להכשרת עובדי הוראה והמכללה האקדמית בית ברל 10.11.2010 כנס 1 מכון ואן ליר מדיניות של הערכת מורים: - מטרות ההערכה

קרא עוד

Slide 1

Slide 1 מיהו מהנדס המערכת? סיפורו של פיתוח מסלול הכשרה יובל קורן*- ראש תחום פיתוח למידה, מאי 2011 הבטחתי בכנס ערוץ תקשורת למתעניינים- סלולארי רפאל 052-4291457 * מטרות ההרצאה חשיפה לפרויקט פיתוח הדרכה בעולם תכן

קרא עוד

Microsoft Word - V2 16.doc

Microsoft Word - V2 16.doc שימוש בשיטות מתקדמות לזיהוי חריגות בפרויקטים ש. לויפר, י. לביא התעשייה האווירית לישראל בע"מ, נתב"ג מדידת ביצועי הפרויקט על ידי זיכוי ערך הוא כלי יעיל למעקב ובקרת פרויקטים ומאפשר ביצוע בקרה שוטפת אחר התקדמות

קרא עוד

שאלון אבחון תרבות ארגונית

שאלון אבחון תרבות ארגונית שאלון: אבחון תרבות ארגונית על פי : Cameron, E. and Quinn, R. Diagnosing and changing organizational culture Edison Wesley 1999. 1 לפניך שש שאלות הנוגעות לאבחון תרבות ארגונית. בכל שאלה מוצגים ארבעה איפיונים

קרא עוד

1

1 איך לבנות שגרות ניהוליות? מה זה שגרות ניהוליות? פעולות המבוצעות ב קבועה, לצרכי ניהול משימות ואנשים. למה זה חשוב? ניהול עם שגרות קבועות ועקביות מאופיין בסדר, ארגון ושליטה. השגרות מאפשרות למנהל להיות בקיא

קרא עוד

פרק 09 ז - סוגיות אתיות בהתנהלות בעלי תפקידים בכירים.xps

פרק 09 ז - סוגיות אתיות בהתנהלות בעלי תפקידים בכירים.xps תוקפו : החל ממרץ; סוגיות אתיות ב ה ת נ ה ל ו ת בעלי תפקידים ב כ י ר י ם ר ק ע א ת י ק ה ה י א מ כ ל ו ל ש ל כ ל ל י ם ו ע ר כ י ם ש נ ו ע ד ו ל ה ג ד י ר ה ת נ ה ג ו ת ר א ו י ה ו נ כ ו נ ה. ת כ ל י ת

קרא עוד

23 ביולי 2103 קובץ הנהלים של המסלול האקדמי נוהל 3 א' - גיוס עובד חדש מטרת הנוהל לקבוע את ההליכים לביצוע תהליך גיוס וקליטת עובדים מנהליים חדשים במסלול

23 ביולי 2103 קובץ הנהלים של המסלול האקדמי נוהל 3 א' - גיוס עובד חדש מטרת הנוהל לקבוע את ההליכים לביצוע תהליך גיוס וקליטת עובדים מנהליים חדשים במסלול 23 ביולי 2103 קובץ הנהלים של המסלול האקדמי נוהל 3 א' - גיוס עובד חדש מטרת הנוהל לקבוע את ההליכים לביצוע תהליך גיוס וקליטת עובדים מנהליים חדשים במסלול האקדמי. הנוהל מתייחס לגיוס עובד קבוע, עובד בהסכם אישי

קרא עוד

יום עיון עורכי בקשות להיתרים

יום עיון עורכי בקשות להיתרים יום עיון לעורכי בקשות להיתרים 13.7.2017 יום עיון לעורכי בקשות להיתרים 13.7.2017 ימים תנאים מקדימים + 45 מידע להיתר ימים מידע 5 בדיקת תנאים מקדימים איסוף מידע הפקת תיק מידע ומסירתו למבקש מירי תמר תמר תנאים

קרא עוד

חינוך לשוני הוראת קריאה: נקודת מבט של הערכה: מהן הסוגיות שבהן ידע מחקרי עשוי לסייע בעיצוב מדיניות ועשייה?

חינוך לשוני הוראת קריאה:  נקודת מבט של הערכה: מהן הסוגיות שבהן ידע מחקרי עשוי לסייע בעיצוב מדיניות ועשייה? חינוך לשוני שפה ערבית סוגיות שבהן ידע מחקרי עשוי לסייע בעיצוב מדיניות ועשייה - נקודת מבט של הערכה מפגש לימודי 7.7.2011 אימאן עואדיה מנהלת תחום מבחנים בערבית - הרשות הארצית 2011# 1 מהי? היא הגוף המוביל

קרא עוד

איזון סכרת באישפוז

איזון סכרת באישפוז רשיד שרית נאמנת סכרת RN מרכז רפואי ע"ש א. חולון וולפסון הכנת השטח, שיתוף פעולה של: הנהלת ביה"ח הנהלת הסיעוד מנהלי מחלקות אחיות אחראיות סוכרת היא הפרעה בחילוף החומרים הגורמת לעלייה ברמת הסוכר בדם ובמקרים

קרא עוד

התגוננות בפני כוחות האופל

התגוננות בפני כוחות האופל ניהול ידע אישי על רגל אחת 1 סוגי ידע Explicit גלוי Tacit סמוי 5 מה אמר השועל לנסיך הקטן? מה קורה בבתי ספר כשמורים או מנהלים עוזבים? 8 ניהול ידע במערכת החינוך רמת התלמיד )ניהול ידע אישי( רמת המורה )ניהול

קרא עוד

בס"ד

בסד ח ס ר ב ה פ ר ש ו ת ל צ ו ר כ י צ י ב ו ר ב מ ס ג ר ת אישור תכניות ב נ י י ן ע י ר תוכן העניינים פ ר ק נ ו ש א ע מ ו ד 2 5 8 2 6 4 מ ב ו א תקציר מנהלים.1.2 2 6 6 3. פירוט הממצאים 2 6 6 3. 1 הפרשות שטחים

קרא עוד

תקנון ועדות קבלה לתואר בוגר אוניברסיטה

תקנון ועדות קבלה לתואר בוגר אוניברסיטה 1 10-02 1. מ ט ר ה: מטרת נוהל זה זה היא לקבוע את תפקידיהן של הוועדה האוניברסיטאית לענייני קבלה ושל ועדות הקבלה הפקולטיות, ואת הרכבן. פרק ראשון: הוועדה האוניברסיטאית לענייני קבלה סמכויות 2. הוועדה ותפקידיה:

קרא עוד

כנס הסברה בנושא ההוסטל

כנס הסברה בנושא ההוסטל כנס הסברה בנושא ההוסטל 8/7/2018 1 תחילת האירוע 25/5/18 למועצה המקומית ולתושבים נודע לראשונה על הקמת הוסטל לדרי רחוב ונפגעי התמכרויות מפרסומים ברשתות החברתיות ולא בעדכון מסודר. מיקומו: שדרות בן גוריון 5,

קרא עוד

נוהל נוהל הבטחת איכות בפרוייקטים הנדסיים (למנכ"ל)

נוהל נוהל הבטחת איכות בפרוייקטים הנדסיים (למנכל) 1 לוגו + סלוגן CMYK כללי רכבת ישראל מפעילה את מערך האיכות כ מניהולם השוטף של פרויקטים מטעמה ופרויקטים המבוצעים עלידי חברות תשתית חיצוניות עבור רכבת ישראל, על מנת להבטיח את איכות התכנון, הביצוע והתחזוקה

קרא עוד

מצגת של PowerPoint

מצגת של PowerPoint ועדת היגוי ות 2015 מאי 2016 סדר יום ועדת היגוי ות מלון יהודה 2.5.2016 2015 10:30 11:15 התכנסות וארוחת בוקר - 11:30 פתיחה וברכות 11:15 11:30 12:30 סיכום 2015 - דוח סטטוס ות 2015 הצגת עיקרי הדברים ודיון

קרא עוד

פרופיל ארגוני - תדריך להכרת שירות - מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעו

פרופיל ארגוני - תדריך להכרת שירות - מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעו פרופיל ארגוני תדריך להכרת שירות מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעות פתיחה ונעילה. מספרי טלפון בשירות ובבית עובדים בכירים

קרא עוד

גילוי דעת 77.doc

גילוי דעת 77.doc *) גילוי דעת 77 ביקורת יתרות פתיחה בגוף בו עורך המבקר ביקורת לראשונה תוכן העניינים סעיפים 4 1 מבוא 12 5 נהלי ביקורת 16 סיכום הביקורת וההשלכות על דוח רואה החשבון המבקר 13 17 תחילה גילוי דעת זה אושר עלידי

קרא עוד

דיודה פולטת אור ניהול רכש קניינות ולוגיסטיקה

דיודה פולטת אור ניהול רכש קניינות ולוגיסטיקה דיודה פולטת אור ניהול רכש קניינות ולוגיסטיקה מחזור 64 שירה עזרא דיודה פולטת אור דיודה הינו רכיב אלקטרוני בעל שני חיבורים הפועלים כחד כיווני ומאפשר מעבר זרם חשמלי בכיוון אחד בלבד. ניתן לבצע שינוים בגוון

קרא עוד

תהליך קבלת החלטות בניהול

תהליך קבלת החלטות בניהול תהליך קבלת החלטות בניהול לידיה גולדשמידט 2011 מהו תהליך קבלת החלטות? תהליך אק טיבי וקריטי קבלת החלטות בנושאים פשו טים ורוטיניים שפתרונן מובנה בחירה בין אל טרנטיבות החלטות מורכבות הדורשות פתרונות יצירתיים

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation : עדכון ממשקים, פעולות וחובות שימוש הדרכה לסוכנים אפריל 2018 26 אפריל 18 עדכון, עדכון עדכון, ב 29.4.2018 יכנס לתוקף עדכון של חוזר מידע ונתונים בשוק הפנסיוני" ובבקשות שניתן להגיש באמצעות המסלקה. "מבנה אחיד

קרא עוד

סרגל כלים ל-Outlook או לExplorer- מדריך למשתמש

סרגל כלים  ל-Outlook  או לExplorer- מדריך למשתמש סרגל כלים ל- Outlook או ל Explorer- מדריך למשתמש 1 כני ס ה ו י צ יאה מהמערכת לכניסה יש ללחוץ על צלמית "כניסה למע רכת" ליציאה יש ללחוץ פעם נוספת לק בלת הצ למית סרגל כלים לדפד פ ן מסוג Explorer או Firefox

קרא עוד

ניהול פלטים אפקטיבי

ניהול פלטים אפקטיבי ניהול פלטים אפקטיבי הדרך לצמצום עלויות, לשיפור השירות, להעלאת רמת אבטחת המידע ולשמירה על הסביבה באופטימיזציה נכונה של מערך הפלט המודפס אפשר וניתן להגיע להקטנת עלויות בין 03% ל 03% לעומת מצב הבסיס. ניתן

קרא עוד

קובץ הבהרות מס' 1 21/07/2019 מכרז פומבי מספר 5/19 למתן שירותי ביקורת פנים לחברת פארק אריאל שרון בע"מ

קובץ הבהרות מס' 1 21/07/2019 מכרז פומבי מספר 5/19 למתן שירותי ביקורת פנים לחברת פארק אריאל שרון בעמ קובץ הבהרות מס' 1 21/07/2019 מכרז פומבי 5/19 למתן שירותי ביקורת פנים לחברת פארק אריאל שרון בע"מ 1. כללי בהתאם ל 22 למכרז פומבי מס' 5/19 למתן שירותי ביקורת פנים לחברת פארק אריאל שרון )להלן: ""(, להלן קובץ

קרא עוד

הורות אחרת

הורות אחרת המרכז להורות אחרת הורות משותפת רחלי בר-אור גידי שביט טל. 053-4266496 Horut.acheret@gmail.com אתר המרכז www.alp.org.il המרכז להורות אחרת הוקם ע"י רחלי בר אור וגידי שביט ב 1994, נכון לינואר 2017 נולדו במסגרת

קרא עוד

תיק משימטיקה מגרף הנגזרת לגרף הפונקציה להנגשה פרטנית נא לפנות: כל הזכויות שמורות

תיק משימטיקה מגרף הנגזרת לגרף הפונקציה להנגשה פרטנית נא לפנות: כל הזכויות שמורות תיק משימטיקה מגרף הנגזרת לגרף הפונקציה להנגשה פרטנית נא לפנות: st.negishut@weizmann.ac.il תוכן העניינים מטרות התיק... 3 זמני עבודה משוערים... 3 החומרים והעזרים הדרושים... 4 רקע... 5 הצעה למהלך העבודה...

קרא עוד

Cloud Governance הכלי למזעור סיכונים ומקסום התועלת העסקית

Cloud Governance הכלי למזעור סיכונים  ומקסום התועלת העסקית Cloud Governance הכלי למזעור סיכונים ומקסום התועלת העסקית אסף ויסברג, מנכ"ל, Ltd. introsight CGEIT, CRISC, CISM, CISA נושאים לדיון IT Governance על קצה המזלג Cloud Computing למטאורולוג המתחיל תועלת עסקית

קרא עוד

" תלמידים מלמדים תלמידים."

 תלמידים מלמדים תלמידים. " תלמידים מלמדים תלמידים." פרוייקט של צוות מתמטיקה, בית ספר כפר-הירוק איך הכל התחיל... הנהלת בית הספר העל-יסודי הכפר הירוק יזמה פרויקט בית ספרי: "למידה ללא מבחנים- הוראה משמעותית", צוות המתמטיקה החליט

קרא עוד

תקנון לדרגות קידום מורה בכיר/מרצה/מרצה בכיר/ מרצה בכיר א' מכללת אלקאסמי 3102/3102 תשע"ד ועדת המינויים המוסדית

תקנון לדרגות קידום מורה בכיר/מרצה/מרצה בכיר/ מרצה בכיר א' מכללת אלקאסמי 3102/3102 תשעד ועדת המינויים המוסדית תקנון לדרגות קידום מורה בכיר/מרצה/מרצה בכיר/ מרצה בכיר א' מכללת אלקאסמי 3102/3102 תשע"ד ועדת המינויים המוסדית 1. כללי מטרת הכללים להנהגת דרגות קידום היא לקדם את המעמד האקדמי של המוסדות האקדמיים להכשרת

קרא עוד

מפגעי בניה לא גמורה במרחב הציבורי הצעה לדיון

מפגעי בניה לא גמורה במרחב הציבורי  הצעה לדיון 10038 דרך בית לחם 67 חידוש עירוני לפי פרק א' : סקר מצב קיים מיקום מצב תכנוני מצב פיזי קיים פרק ב' : חלופות חלופה א' : תב"עית חלופה ב' : 10038 הריסה ובניה מחדש חלופה ג' : 10038 תוספת בניה לצורך חיזוק הבניין

קרא עוד

People. Partnership. Trust שלבי הפרויקט והמסלולים השונים - פלטפורמת "קהילה לומדת" מסלול Free שלבי הפרויקט: חיבור לשירותי Office 365 ללא עלות פורטל התח

People. Partnership. Trust שלבי הפרויקט והמסלולים השונים - פלטפורמת קהילה לומדת מסלול Free שלבי הפרויקט: חיבור לשירותי Office 365 ללא עלות פורטל התח שלבי הפרויקט והמסלולים השונים - פלטפורמת "קהילה לומדת" מסלול Free שלבי הפרויקט: חיבור לשירותי Office 365 ללא עלות פורטל התחברות הכולל ממשק למנב"ס ולסיסמא אחודה דף בית לתלמיד המאפשר גישה פשוטה להורדת הטבת

קרא עוד

תוכנה חופשית מאחורי הקלעים? על סדר היום: קצת על עצמי מה זאת תוכנה חופשית? ההיסטוריה של תוכנה חופשית כיצד תוכנה חופשית משתלבת בשוק התוכנה היתרונות של ת

תוכנה חופשית מאחורי הקלעים? על סדר היום: קצת על עצמי מה זאת תוכנה חופשית? ההיסטוריה של תוכנה חופשית כיצד תוכנה חופשית משתלבת בשוק התוכנה היתרונות של ת תוכנה חופשית מאחורי הקלעים? על סדר היום: קצת על עצמי מה זאת תוכנה חופשית? ההיסטוריה של תוכנה חופשית כיצד תוכנה חופשית משתלבת בשוק התוכנה היתרונות של תוכנה חופשית. דוגמאות מהשטח 1 ליאור קפלן 30/11/05 קצת

קרא עוד

1-1

1-1 1-1 2 ביקורת חשבונות שעור 31- ביקורת מסים התאמות חשבונאיות של יתרות ותביעות ממוסדות ורשויות תקן ביקורת 48 "אישורים חיצוניים" )בעיקר סעיף (. 6 אתיקה במסים תדריך הלשכה לרואי חשבון בדבר "כללי ההתנהגות מקצועית

קרא עוד

מכרז לבחירת רכז התחדשות עירונית במחלקת קהילה.docx ט' 1

מכרז לבחירת רכז התחדשות עירונית במחלקת קהילה.docx ט' 1 החברה הכלכלית לראשון לציון בע"מ רחוב ירושלים 2, ראשון לציון מכרז פומבי מספר 2/2019 לבחירת רכז נושא התחדשות עירונית במחלקה לעבודה קהילתית בשילוב עם מנהלת בינוי-פינוי-בינוי רמת אליהו החברה הכלכלית לראשון

קרא עוד

מיכפל

מיכפל מיכפל 0222 הוראות התקנה למהדורה 9.78 במהדורה 78.9 בוצעו מספר שינויים טכנולוגיים: שדרוג התוכנה ליצירת דוחות בפורמט PDF שינויים בטכנולוגיית השידור של טופס 102 לביטוח הלאומי במהלך עדכון גרסה זו תתקבלנה מספר

קרא עוד

(Microsoft Word - \340\343\370\351\353\354\351\355 \343\351\345\345\ doc)

(Microsoft Word - \340\343\370\351\353\354\351\355 \343\351\345\345\ doc) אדריכלים דיווח שוטף 137 5 דפים תאריך: 8.7.07 ביוזמת משרד הפנים http://www.moin.gov.il/apps/pubwebsite/publications.nsf/openframeset?openagent&unid=bc4 BACFC131161C4C22572FD002ECE56 מהות הפרסום: לעיונכם

קרא עוד

וועדת הלסינקי מרכזית - מטרות ואמצעים

וועדת הלסינקי מרכזית - מטרות ואמצעים מערכת האישור והמעקב אחר ניסויים קליניים בישראל - הצעות לשיפור דר' אבי לבנת 4 אוקטובר, 2018 מטרה: ייעול האישור והניטור של ניסויים קליניים רב-מרכזיים תהליך אחיד, מניעת כפילויות קיצור זמן קבלת האישור האתי

קרא עוד

ל

ל הגשת מועמדות לנבחרי ציבור למליאת המועצה ולוועדים המקומיים: למה מתי ואיך? חוברת זו נועדה לספק מידע למועמדים ולמתעניינים לקראת הבחירות לרשות המועצה, למליאת המועצה ולוועדים המקומיים, שיתקיימו בתאריך 08.00.01.03

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 תפקיד המנחה בארגונים דני לוי OD - פתיחת המושב: תפקיד המנחה בארגונים כנגזר מתפקיד יועץ OD דני לוי ( 15 ד'( הרצאה ראשונה: המנחה כאומן לבין ארגון וערכיו העסקיים ניר גולן ( 25 ד'( "דאדא" במפגש בין ערכיו המקצועיים,

קרא עוד

התאחדות מגדלי בקר בישראל ISRAEL CATTLE BREEDER S ASSOCIATION 12 באוגוסט, 2018 דוח מנכ"ל ימי קרב ומתיחות בעוטף עזה מלחמת ההתשה הנערכת ברחבי הדרום כבר מ

התאחדות מגדלי בקר בישראל ISRAEL CATTLE BREEDER S ASSOCIATION 12 באוגוסט, 2018 דוח מנכל ימי קרב ומתיחות בעוטף עזה מלחמת ההתשה הנערכת ברחבי הדרום כבר מ 12 באוגוסט, 2018 דוח מנכ"ל ימי קרב ומתיחות בעוטף עזה מלחמת ההתשה הנערכת ברחבי הדרום כבר מספר חודשים, כולל ימי קרב מורכבים, "תפסה" את המערכות התומכות בענף ברמת מוכנות גבוהה. השיקולים של שמירה על נהלים רגילים

קרא עוד

Microsoft Word - ???_?????_??????_?????_??????.doc

Microsoft Word - ???_?????_??????_?????_??????.doc שיווק מוסדות החינוך: קרש קפיצה להעצמת מערכת החינוך רמי הוכמן שיווק מוסדות החינוך הוא נושא שעולה לא אחת בשנים האחרונות על סדר היום במערכת החינוך על כל גווניה. מאמר זה מניח, ששיווק מוסדות החינוך הוא הליך

קרא עוד

ארסמוס+ עדכון

ארסמוס+ עדכון הדגשים לקול הקורא 2018 Capacity Building Capacity Building "בניית יכולות של מערכת ההשכלה הגבוהה הישראלית תוך שיתוף פעולה בינלאומי" מוסדות להשכלה גבוהה פיתוח תכניות לימוד בגוון דיסציפלינות קידום בינלאומיות

קרא עוד

מדריך להתחלה מהירה Microsoft Project 2013 נראה שונה מגירסאות קודמות, ולכן יצרנו מדריך זה כדי לעזור לך ללמוד להכיר אותו. סרגל הכלים לגישה מהירה התאם אי

מדריך להתחלה מהירה Microsoft Project 2013 נראה שונה מגירסאות קודמות, ולכן יצרנו מדריך זה כדי לעזור לך ללמוד להכיר אותו. סרגל הכלים לגישה מהירה התאם אי מדריך להתחלה מהירה Microsoft Project 2013 נראה שונה מגירסאות קודמות, ולכן יצרנו מדריך זה כדי לעזור לך ללמוד להכיר אותו. סרגל הכלים לגישה מהירה התאם אישית את האזור הזה כדי שהפקודות המועדפות עליך יהיו תמיד

קרא עוד

תנו לשמש לעבוד בשבילכם

תנו לשמש לעבוד בשבילכם תנו לשמש לעבוד בשבילכם 2 2 מהי אנרגיה סולארית? בשנים האחרונות גברה בארץ ובעולם באופן ניכר המודעות לאיכות הסביבה ולשמירה על סביבה אקולוגית נקייה וירוקה יותר, ובעקבות כך גדלה המודעות לפתרונות חלופיים לייצור

קרא עוד

Microsoft PowerPoint - TeacherShortcoming_Goldstein

Microsoft PowerPoint - TeacherShortcoming_Goldstein שילוב טכנולוגיות מידע בהכשרת מורים ד"ר אולז'ן גולדשטיין מכון מופ"ת ומכללת קיי 1 נושאים לאילו מטרות משלבים טכנולוגיות מידע בהכשרת מורים? כיצד מורי המורים משלבים בהוראה את טכנולוגיות מידע? כיצד מכשירים את

קרא עוד

שאלות ותשובות צרכים מיוחדים שעת חירום

שאלות ותשובות צרכים מיוחדים שעת חירום קובץ שאלות ותשובות לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים בקרו באתר האינטרנט של פיקוד העורף www.oref.org.il מרכז המידע של פיקוד העורף 7021 אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים )נכים, קשישים, כבדי שמיעה( ש: מהם העקרונות

קרא עוד

MethodAgile

MethodAgile - מפת"ח AGILE הלכה למעשה 01 2 הקדמה המטרה העיקרית של כל פרויקט הינו פיתוח תוצרים רלוונטיים ומתאימים ללקוח בזמן הקצר ככל הניתן, באיכות הנדרשת ובתקציב הקיים. כתוצאה מהצורך לספק פתרונות מהירים ולהיענות לשינויים

קרא עוד

<4D F736F F F696E74202D20EEF6E2FA20F9F2E5F820EEF D20F2E5E320E0E9E9EC20E2ECE5E1F1205BECF7F8E9E0E420E1ECE1E35D>

<4D F736F F F696E74202D20EEF6E2FA20F9F2E5F820EEF D20F2E5E320E0E9E9EC20E2ECE5E1F1205BECF7F8E9E0E420E1ECE1E35D> לסיוע משפטי האגף שכר מצווה לעורכי דין מתנדבים מצגת דצמבר 2011 עו"ד אייל גלובוס הממונה על הסיוע המשפטי עבודת האגף לסיוע משפטי מהות שמירה על שוויון כזכות על שוויון בפני החוק/ביהמ"ש אמון על שמירת זכות הגישה

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 איה: פו: איה: פו: "מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר?" "שואל את עצמי מה אני אוכל הבוקר..ומה אתה?" "אני שואל איזה דבר מסעיר יקרה לי היום.." "זה בדיוק אותו הדבר.." אימון לקריירה מאסטרטגיה לפרקטיקה ממוקדת תוצאות

קרא עוד

הוראת נוהל מס' 93 -תיקון רכב - תקנה 309

הוראת נוהל מס' 93 -תיקון רכב - תקנה 309 1 מ ד י נ ת י ש ר א ל בכיר תנועה לשכת סמנכ"ל אגף הרכב ושירותי תחזוקה תחזוקה שירותי תחום תל- אביב 8, רח' המלאכה ת"א 61570 ת.ד. 57031, 03-567130 טלפון: 03-5613583 פקס : ג' בניסן, התשס"ז תאריך: 22 מרץ 2007

קרא עוד

أكاديمية القاسمي كلية أكاديمية للتربية אקדמיית אלקאסמי מכללה אקדמית לחינוך שאלון מוטיבציה פנימית סטופ-הראל, 2002

أكاديمية القاسمي كلية أكاديمية للتربية אקדמיית אלקאסמי מכללה אקדמית לחינוך שאלון מוטיבציה פנימית סטופ-הראל, 2002 שאלון מוטיבציה פנימית סטופ-הראל, 00 מדוע יורדת המוטיבציה הפנימית ללמידה? הבדלים בין בתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים במוטיבציה פנימית ובמשתנים המקושרים אליה מאת : אורית סטופ-הראל בהדרכת : ד"ר ג'ני קורמן

קרא עוד

תעריפי חשכל

תעריפי חשכל 1. יועציםלניהול (מקצועותשונים) תעריפיםלתשלום סוג יועץ עד 318 שקלים חדשים עד 282 שקלים חדשים יועץ 1 יועץ העונה על שלושת התנאים הבאים, במצטבר: בעל תואר מהנדס בעל תואר שני שלישי; 1.1.1. בו שנים בתחום הרלוונטי

קרא עוד

People. Partnership. Trust מסלול Free פורטל החינוך מבית U-BTech מסלולים ומחירים חיבור לשירותי Office 365 ללא עלות פורטל התחברות הכולל ממשק למנב"ס ולסי

People. Partnership. Trust מסלול Free פורטל החינוך מבית U-BTech מסלולים ומחירים חיבור לשירותי Office 365 ללא עלות פורטל התחברות הכולל ממשק למנבס ולסי מסלול Free פורטל החינוך מבית U-BTech מסלולים ומחירים חיבור לשירותי Office 365 ללא עלות פורטל התחברות הכולל ממשק למנב"ס ולסיסמא אחודה דף בית לתלמיד המאפשר גישה פשוטה להורדת הטבת האופיס מסלול Basic הפלטפורמה

קרא עוד

Microsoft Word - ניהול פרויקטים- חזרה למבחן

Microsoft Word - ניהול פרויקטים- חזרה למבחן ניהול פרויקטים חזרה למבחן (מצגת 1) הגדר - 1 פרויקט : משימה חד פעמית עם יעדים מוגדרים מראש, נקודות התחלה וסיום ברורות, שיש לבצע במסגרת לו"ז, משאבים ותקציב נתונים. הגדרת פרויקט : אוסף מסודר של פעולות בעלות

קרא עוד

תוכן עניינים חוקי יסוד חוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו...1 חוק-יסוד: חופש העיסוק...3 שוויון ההזדמנויות בעבודה חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, התשמ"ח

תוכן עניינים חוקי יסוד חוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו...1 חוק-יסוד: חופש העיסוק...3 שוויון ההזדמנויות בעבודה חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, התשמח תוכן עניינים חוקי יסוד חוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו...1 חוק-יסוד: חופש העיסוק...3 שוויון ההזדמנויות בעבודה חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, התשמ"ח- 1988...5 תקנות שוויון הזדמנויות בעבודה )חובת מסירת הודעה

קרא עוד

siud-introduction-sample-questions

siud-introduction-sample-questions מבוא לפסיכולוגיה שאלות לדוגמא מבנה המבחן המבחן יכלול: 18 שאלות סגורות כל שאלה= 4 נקודות סה"כ: 72 נקודות 4 שאלות פתוחות כל שאלה= 7 נקודות סה"כ: 28 נקודות (בחירה מתוך 22 שאלות) (בחירה מתוך 6 שאלות) שאלות

קרא עוד

בדיקת איכות הביקורת הפנימית בחברות ממשלתיות

בדיקת איכות הביקורת הפנימית בחברות ממשלתיות בדיקת איכות הביקורת הפנימית רו"ח איריס שטרק שותפה מנהלת, שטרק את שטרק רואי חשבון 8.9.2015 בדיקת איכות הביקורת הפנימית בחברות מטרה: לבחון האם מטרות הביקורת הפנימית הושגו באופן אפקטיבי וביעילות. במידה ולא

קרא עוד

14

14 1. מטרת התפקיד תקנון ביקורת פנים ( מעודכן ) )אושר באסיפה הכללית מתאריך ) 0034230442 מטרת התפקיד של מבקר הפנים, הינה לשמש מכשיר של הקיבוץ )להלן: "הקיבוץ"( לביקורת פנימית, במגמה לייעל ולשפר את הפעילויות

קרא עוד

הנחיות הורדה ותפעול לספרים דיגיטלים. הוצאת כנרת, זמורה ביתן שמחה להגיש לכם, התלמידים, ספר דיגיטלי. הספרים עצמם הינם בקבצי PDF הניתנים להורדה ללא עלות

הנחיות הורדה ותפעול לספרים דיגיטלים. הוצאת כנרת, זמורה ביתן שמחה להגיש לכם, התלמידים, ספר דיגיטלי. הספרים עצמם הינם בקבצי PDF הניתנים להורדה ללא עלות הנחיות הורדה ותפעול לספרים דיגיטלים. הוצאת כנרת, זמורה ביתן שמחה להגיש לכם, התלמידים, ספר דיגיטלי. הספרים עצמם הינם בקבצי PDF הניתנים להורדה ללא עלות וללא צורך ברישום לאתר למשתמשי סדרת פשוט חשבון. בספרים:

קרא עוד

א) ב) תאור המאפיינים העיקריים של מכשירי הון פיקוחיים שהונפקו ליום הישות המשפטית של המנפיק מאפיין ייחודי המסגרת / המסגרות החוקיות החלות על המ

א) ב) תאור המאפיינים העיקריים של מכשירי הון פיקוחיים שהונפקו ליום הישות המשפטית של המנפיק מאפיין ייחודי המסגרת / המסגרות החוקיות החלות על המ א) ב) 0 הון עצמי רובד הון עצמי רובד הון מניות רגילות,.,.0 הון עצמי הבנק נוסד בשנת 0 )ראה גם פרק ב' לדוח הדירקטוריון(. הבנק התאגד ונרשם ב ביום בספטמבר 0. הבנק הנפיק את מניותיו במועדים שונים החל מיום ההתאגדות.

קרא עוד

תקנון הגרלת מוצרי אינטל בין משתתפי כנס Technion GE

תקנון הגרלת מוצרי אינטל בין משתתפי כנס Technion GE תקנון הגרלת מוצרי אינטל בין משתתפי כנס Technion GE בכללים אלה ובכל פרסום הנוגע לפעילות ייעשה שימוש בלשון זכר, לצורכי נוחיות, אך שימוש זה כולל פניה בלשון זכר ובלשון נקבה כאחד, או רבים לפי העניין. 1. כללי

קרא עוד

Titre du document en police Sodexo

Titre du document  en police Sodexo BENEFITS AND REWARDS SERVICES כיצד משתמשים באתר: mysodexo.co.il יוני 2017 ה- תודה שבחרתם Sodexo Benefits & Rewards לקוחות יקרים, לפניכם מדריך קצר המסביר את אופן השימוש באתר שירות הלקוחות שלנו ישמח לעמוד

קרא עוד

החינוך הגופני בבית הספר מה רצוי ? מהו מקומה ש המכללה?

החינוך הגופני בבית הספר מה רצוי ? מהו מקומה ש המכללה? חינוך גופני מתפיסת עולם לתוכנית לימודים המכללה ד"ר איתן אלדר האקדמית בוינגייט מה משפיע על תפיסת עולם של המורה? התנסות עבר )מה שהיה הוא שיהיה??( שירות צבאי תפיסה / הכתבה פוליטית גלובלית ומקומית מערכת הכשרה

קרא עוד

"ניצנים" תוכנית הצהרונים

ניצנים תוכנית הצהרונים "ניצנים" - צהרונים חברתיים אוגוסט 2017 אב תשע"ז החוק, הקול הקורא, תכנית "ניצנים" החוק לפיקוח על הפעלת צהרונים לגילאי 3-8 נחקק בתהליך מואץ, ביוזמת מספר חברי כנסת, במטרה להסדיר את הפיקוח על הצהרונים במדינה.

קרא עוד

<4D F736F F D20FAEBF0E9FA20F2F1F7E9FA20ECECF7E5E720F4F8E8E920ECE4ECE5E5E0E42E646F63>

<4D F736F F D20FAEBF0E9FA20F2F1F7E9FA20ECECF7E5E720F4F8E8E920ECE4ECE5E5E0E42E646F63> תוכנית עסקית להתקנת מערכת סולארית תאריך: מגיש: מוגשת ל: סקירה: ביוני 2008 נחקק חוק חשוב לעידוד והקמת תחנות עצמאיות ליצור חשמל ע"י הענקת תעריפי קניה גבוהים של חשמל מתחנות אלו ולמשך 20 שנה. החוק זוכה לסביבת

קרא עוד

6 סיבות מדוע הכרחי לקחת אחריות על גיבוי ה Office חשיפת סיבות קריטיות מדוע ארגונים זקוקים לגיבוי נתוני ה Office 365 -

6 סיבות מדוע הכרחי לקחת אחריות על גיבוי ה Office חשיפת סיבות קריטיות מדוע ארגונים זקוקים לגיבוי נתוני ה Office 365 - 6 סיבות מדוע הכרחי לקחת אחריות על גיבוי ה Office 365 - חשיפת סיבות קריטיות מדוע ארגונים זקוקים לגיבוי נתוני ה Office 365 - 6 סיבות מדוע הכרחי לקחת אחריות על גיבוי ה- 2 Office 365 הקדמה האם אתה שולט במידע

קרא עוד

<4D F736F F D20E1E9F7E5F8FA20E1F1E1E9E1FA20EEF2F8EBE5FA20EEE9E3F22DF2E1F820E4E5E5E420F2FAE9E32E646F63>

<4D F736F F D20E1E9F7E5F8FA20E1F1E1E9E1FA20EEF2F8EBE5FA20EEE9E3F22DF2E1F820E4E5E5E420F2FAE9E32E646F63> ירון פלד, רו"ח, *CISA הקדמה ביקורת בסביבת מערכות מידע עבר, הווה, עתיד בימים אלה אנו עדים לשינויים מרחיקי לכת ביסוד ההתמחות של ביקורת בסביבת מערכות מידע. ג"ד 66 הנחיות ליישום תקני ביקורת בסביבה של מערכת

קרא עוד

Microsoft Word - Slides-TOC-gen-cost.doc

Microsoft Word - Slides-TOC-gen-cost.doc תורת האילוצים - ניהול לפי אילוצים תורת האילוצים היא גישה ניהולית כללית הישימה לכל ארגון. לגישה שלשה עקרונות מרכזיים: לארגון יש מטרה מוגדרת ומוסכמת הארגון השלם הוא יותר מסך חלקיו יכולתו של הארגון השלם להשיג

קרא עוד

Microsoft Word - Environment-Feb2009.doc

Microsoft Word - Environment-Feb2009.doc "פז" הנדסהוניהול (1980) בע "מ Ltd. PAZ Engineering & Management (1980) תכנית מתאר עכו נספח אמצעי מדיניות סביבתית - מסמך מס' - 11 מנחה 1. המלצות לתפעול וניהול סביבתי של אזורי תעשייה טווח "קצר" התפעול והניהול

קרא עוד

מבט על הוראת תלמידים מחוננים ומצטיינים בכיתה רגילה

מבט על הוראת תלמידים מחוננים ומצטיינים בכיתה רגילה מבט על הוראת תלמידים מחוננים ומצטיינים בכיתה רגילה המחלקה להוראת המדעים, נעמה בני מכון ויצמן למדע בקרב מבוגרים: בקרב מבוגרים הקביעה מבוססת מעשים/תוצרים/ביצועים. אנשים אלו הוכיחו במעשים/ביצועים/תוצרים פעולות

קרא עוד

ForMenahelHeshbonot

ForMenahelHeshbonot מנה"ח לכל מומלץ הנהלת החשבונות של בינה מודול הנחיות עבור ריכוז מודול הנהלת החשבונות של בינה שונה בתפיסת עולמו ממודולים דומים בתוכנות הנהלת חשבונות. בתפיסת עולם זו, הנהלת החשבונות היא פועל יוצא של הפעילות

קרא עוד

מצגת של PowerPoint

מצגת של PowerPoint תוכן עניינים מידול מידע בניין BIM קונספט כללי 1 2 שלב תכנון פרויקט 3 ניהול ביצוע במהלך הבנייה 4 תיעוד וניתוח במהלך ולאחר הבנייה 5 אודותינו העתיד כבר כאן... כל מי שמבין כבר יודע: לא בונים בניין בלי BIM

קרא עוד

Microsoft Word - ייעוץ ובדיקות מאי 2006.doc

Microsoft Word - ייעוץ ובדיקות מאי 2006.doc -1- נספח ייעוץ ובדיקות (439) - גילוי נאות - חלק א' - ריכוז התנאים א. הנושא כללי הסעיף. 1 שם הביטוח הנוסף נספח "ייעוץ ובדיקות " התנאים ייעוץ אצל רופא מומחה עקב בעיה ו/ או מחלה פעילה; 1. הכיסויים 2. בדיקות

קרא עוד

(Microsoft Word - \372\367\366\351\370 \362\370\345\352.doc)

(Microsoft Word - \372\367\366\351\370 \362\370\345\352.doc) ההתפתחות הדמוגרפית במחוז ירושלים מאת יעקב פייטלסון (סיכום נייר העמדה) מבוא נייר העמדה בנושא מחוז ירושלים הוא ראשון מעבודות שמציגות את ההתפתחות הדמוגרפית בכל מחוז ומחוז במדינת ישראל. מטרת המחקר המוצג בנייר

קרא עוד

נספח להיתר בנייה שלום רב, אנו מברכים אתכם על קבלת ההיתר. נא קראו בעיון את ההנחיות הבאות בטרם תתחילו לבנות. א. ב. ג. ד. ה. תוקפו של ההיתר - 3 שנים מיום

נספח להיתר בנייה שלום רב, אנו מברכים אתכם על קבלת ההיתר. נא קראו בעיון את ההנחיות הבאות בטרם תתחילו לבנות. א. ב. ג. ד. ה. תוקפו של ההיתר - 3 שנים מיום נספח להיתר בנייה שלום רב, אנו מברכים אתכם על קבלת ההיתר. נא קראו בעיון את ההנחיות הבאות בטרם תתחילו לבנות. א. ב. ג. ד. ה. תוקפו של ההיתר - 3 שנים מיום הוצאתו. במידה ולא התחלתם לבנות תוך שנה אחת מיום הוצאת

קרא עוד

תוכן העניינים

תוכן העניינים הוצאת חושבים קדימה הילה קדמן חלק ב יעוץ מקצועי: חיים אברבוך מותאם לתכנית הלימודים החדשה בבתי הספר התיכוניים מהדורה חמישית הוצאת חושבים קדימה ת.ד. 1293 רעות 71908 www.kadman.net הילה קדמן 0522 525527 kadman11@gmail.com

קרא עוד

הצעת חוק הבוררות (תיקון - ערעור על פסק בוררות), התשס"ז-2006

הצעת חוק הבוררות (תיקון - ערעור על פסק בוררות), התשסז-2006 א) ב) ג) ד) ס 1 הכנסת השבע-עשרה הצעת חוק של חברי הכנסת גדעון סער עמירה דותן פ// 1681/1 הצעת חוק הבוררות )תיקון- ערעור על פסק בוררות(, התשס"ז- 2008 הוספת סעיף 21 א 1. 1 בחוק הבוררות, תשכ"ח- 1968, אחרי סעיף

קרא עוד

בעיית הסוכן הנוסע

בעיית הסוכן הנוסע במרכז חלם היה בור אזרחי חלם באופן קבוע נפלו לבור במרכז הכביש האזרחים שברו ידיים ורגליים וכמובן שפנו למועצת חלם לעזרה התכנסה מועצת חלם והחליטה סמוך לבור יש להקים בית חולים. ניהול עומס בשיטת נידן מגיש: עופר

קרא עוד

Slide 1

Slide 1 Business Model Innovation מרעיון עסקי למודל אפריל 2018 ערוץ המו"פ לטכנולוגיה וחדשנות בחינוך, Business Model Innovation Business Model Canvas / Value Proposition Canvas מבוססות על סט כלים חדשני, חדות

קרא עוד

מצגת של PowerPoint

מצגת של PowerPoint התחדשות עירונית שער יוספטל כנס תושבים 7.12.2017 מה במפגש? התחדשות עירונית בבת ים שלבי התכנון תיאור המתחם והסביבה הצגת עקרונות התכנון עקרונות שלב היישום מילוי שאלון ודיון בקבוצות.1.2.3.4.5.6 מהי התחדשות

קרא עוד

מדיניות אכיפה הועדה המקומית לתכנון ובניה מצפה רמון צוות הועדה: יו"ר הועדה וראש המועצה: מר רוני מרום מהנדס הועדה: מר גלעד חזן יועמ"ש הועדה: עו"ד חן אבי

מדיניות אכיפה הועדה המקומית לתכנון ובניה מצפה רמון צוות הועדה: יור הועדה וראש המועצה: מר רוני מרום מהנדס הועדה: מר גלעד חזן יועמש הועדה: עוד חן אבי מדיניות אכיפה הועדה המקומית לתכנון ובניה מצפה רמון צוות הועדה: יו"ר הועדה וראש המועצה: מר רוני מרום מהנדס הועדה: מר גלעד חזן יועמ"ש הועדה: עו"ד חן אביטן מפקח בניה: מר דימיטרי חנוכייב נכתב בסיוע גבי בנדרסקי

קרא עוד

שואב אבק רובוטי XIAOMI דגם - Vacuum Mi Robot מק"ט ספק 8223 תכנון מסלול חכם שאיבה חזקה שליטה חכמה ע"י Wi-Fi מרחוק בעל 21 חיישנים למיפוי מושלם של הבית צ

שואב אבק רובוטי XIAOMI דגם - Vacuum Mi Robot מקט ספק 8223 תכנון מסלול חכם שאיבה חזקה שליטה חכמה עי Wi-Fi מרחוק בעל 21 חיישנים למיפוי מושלם של הבית צ שואב אבק רובוטי XIAOMI דגם - Vacuum Mi Robot מק"ט ספק 8223 תכנון מסלול חכם שאיבה חזקה שליטה חכמה ע"י Wi-Fi מרחוק בעל 21 חיישנים למיפוי מושלם של הבית צפייה במפת הניקיון בזמן אמת סוללה חזקה 5200MAH לזמן

קרא עוד

ביעור חומר ארכיוני

ביעור חומר ארכיוני 1 1. מ ט ר ה: מטרת הוראה זו לקבוע סדרים והנחיות לביעור חומר ארכיוני נטול כל ערך. 2. ה ג ד ר ו ת: בהוראה זו: "חומר ארכיוני" כל מכתב, מסמך, כרטסת, דיאגרמה, תרשים, מפה, תצלום, תוית, תיק, תקליט, סרט וכיו"ב,

קרא עוד

סדנת חזון משאבי אנוש

סדנת חזון משאבי אנוש תקשורת חזותית אינפוגרפיקה איך הופכים מידע לאטרקטיבי? מאמן חזותי פיטר מלץ אפריל יולי 2019 מרצה בבצלאל מרצה בבצלאל מאמן חזותי מאמן חזותי 4 סיבות לכישלון בפירסומים )מבחינה חזותית( 51% המלל רב מדי מלל קטן,

קרא עוד

Microsoft PowerPoint - ציפי זלקוביץ ואולז'ן גולדשטיין - מושב 3 [Read-Only] [Compatibility Mode]

Microsoft PowerPoint - ציפי זלקוביץ ואולז'ן גולדשטיין - מושב 3 [Read-Only] [Compatibility Mode] רשת עמיתי מחקר ציפי זלקוביץ "טכנולוגיות מידע במכללות לחינוך", מופ"ת וסמינר הקיבוצים אולז'ן גולדשטיין רשת עמיתי מחקר "טכנולוגיות מידע במכללות לחינוך", מופ"ת ומכללת קיי כנס "מיומנויות המאה ה- 21 בהוראה ובהכשרת

קרא עוד

כתיבת דו"ח אבחון ארגוני

כתיבת דוח אבחון ארגוני 1 כתיבת דו"ח אבחון ארגוני 2 כמה מילים מקדימות על התוכן... - האופן בו אנו מנתחים את הארגון נשען על הפרדיגמות שלנו אודות השאלות מהו ארגון? מהי אפקטיביות ארגונית? אבחון ארגוני מיטבי מנתח את המערכת הארגונית

קרא עוד

א' בשבט תשע"ה 12 בינואר 1122 סימוכין: לכבוד מר עודד טירה יו"ר המועצה הלאומית לספורט שלום רב, הנדון: תקצוב הרשויות המקומיות לקידום הספורט אנו מבר

א' בשבט תשעה 12 בינואר 1122 סימוכין: לכבוד מר עודד טירה יור המועצה הלאומית לספורט שלום רב, הנדון: תקצוב הרשויות המקומיות לקידום הספורט אנו מבר א' בשבט תשע"ה 12 בינואר 1122 סימוכין: 21221 לכבוד מר עודד טירה יו"ר המועצה הלאומית לספורט שלום רב, הנדון: תקצוב הרשויות המקומיות לקידום הספורט אנו מברכים על כינונה של המועצה הלאומית לספורט ומאחלים לה הצלחה

קרא עוד

גילוי דעת 91.doc

גילוי דעת 91.doc (*) גילוי דעת 91 מכתב התקשרות לביצוע ביקורת של דוחות כספיים תוכן העניינים סעיפים 3-1 מבוא 9-4 מכתב התקשרות לביצוע ביקורת של דוחות כספיים ביקורת דוחות כספיים של תאגיד אחר שבשליטת המבוקר 10 11 אי-קבלת אישור

קרא עוד

תעריפים ונהלים לעבודות תכנון במערכת הביטחון חלק 2 תעריפים מדינת ישראל פרק 2.21 א' תעריף מתכננים ויועצים לפי ש"ע משרד הבטחון כללי : התעריפים המפורטים ל

תעריפים ונהלים לעבודות תכנון במערכת הביטחון חלק 2 תעריפים מדינת ישראל פרק 2.21 א' תעריף מתכננים ויועצים לפי שע משרד הבטחון כללי : התעריפים המפורטים ל כללי : התעריפים המפורטים להלן, הם תעריפים מרביים. התעריפים נקבעו ע"י חשב משהב"ט - עמודה )A(. השימוש בתעריפי השעה המפורטים עבור מתכננים / יועצים יהיה על בסיס הקריטריונים וההנחיות המפורטים להלן. התעריפים

קרא עוד

גילוי דעת 29 - מהדורה doc

גילוי דעת 29 - מהדורה doc (**) (*) גילוי דעת 29 "צדדים קשורים" מ ב ו א א. עיסקאות נקשרות או מבוצעות לעתים קרובות בין צדדים שאינם בלתי-תלויים זה בזה בגלל קשרים מסוימים ביניהם - להלן "צדדים קשורים". אלמלא קשרים אלה ייתכן שהעיסקאות

קרא עוד

מסע מדע ו - מסע ברכב שטח ביבשות רחוקות

מסע מדע ו - מסע ברכב שטח ביבשות רחוקות הנחיות הורדה ותפעול לספרים דיגיטלים. הוצאת כנרת, זמורה ביתן שמחה להגיש לכם, התלמידים, ספר דיגיטלי. הספרים עצמם הינם בקבצי PDF הניתנים להורדה ללא עלות וללא צורך ברישום לאתר למשתמשי סדרת פשוט חשבון. בספרים:

קרא עוד

כללים להעסקת קרובי משפחה ועבודה נוספת ברשויות המקומיות

כללים להעסקת קרובי משפחה ועבודה נוספת ברשויות המקומיות כללים להעסקת קרובי משפחה ברשויות המקומיות מגישה: מרגלית בוטרמן, עו"ד ממונה )כ"א ושכר( משפטית משרד הפנים איסור העסקת קרובי משפחה הדין הישראלי מטיל מגבלות על הזכות של הרשות המקומית להתקשר עם קרוב משפחה של

קרא עוד

תוכן העניינים: פרק צמצומים ומימושים של פונקציות בוליאניות... 2 צמצומים של פונקציות באמצעות מפת קרנו:...2 שאלות:... 2 תשובות סופיות:... 4 צמצום

תוכן העניינים: פרק צמצומים ומימושים של פונקציות בוליאניות... 2 צמצומים של פונקציות באמצעות מפת קרנו:...2 שאלות:... 2 תשובות סופיות:... 4 צמצום תוכן העניינים: פרק 2 3 צמצומים ומימושים של פונקציות בוליאניות 2 צמצומים של פונקציות באמצעות מפת קרנו: 2 שאלות: 2 תשובות סופיות: 4 צמצום באמצעות שיטת 6:QM שאלות: 6 תשובות סופיות: 7 מימושים בעזרת פונקציות

קרא עוד

תוכן העניינים

תוכן העניינים הוצאת חושבים קדימה הילה קדמן # חלק ב יעוץ מקצועי: חיים אברבוך מותאם לתכנית הלימודים החדשה בבתי הספר התיכוניים מהדורה חמישית הוצאת חושבים קדימה ת.ד. 1293 רעות 71908 www.kadman.net הילה קדמן 0522 525527

קרא עוד

הסכם התקשרות שנערך ונחתם ביום חודש שנת 2018 בין: שכתובתו: )להלן: "בעל ההיתר/מבקש ההיתר/ הלקוח"( מצד אחד; ובין: מכון בקרת הבניה הישראלי בע"מ ח.פ

הסכם התקשרות שנערך ונחתם ביום חודש שנת 2018 בין: שכתובתו: )להלן: בעל ההיתר/מבקש ההיתר/ הלקוח( מצד אחד; ובין: מכון בקרת הבניה הישראלי בעמ ח.פ הסכם התקשרות שנערך ונחתם ביום חודש שנת 2018 בין: שכתובתו: )להלן: "בעל ההיתר/מבקש ההיתר/ הלקוח"( מצד אחד; ובין: מכון בקרת הבניה הישראלי בע"מ ח.פ. 515512176 )להלן: "מכון הבקרה/המכון"( שכתובתו: רחוב הסיבים

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 שלומית לויט "עץ החשיבה" שלמה יונה- העמותה לחינוך מתמטי לכל מציגים: "ימין ושמאל- לומדים חשבון" 4 מקורות קושי להתמצאות במרחב אצל ילדים תפיסה אפיזודית התנהגות ייצוגית מוגבלת. היעדר מושגים ומונחים. אגוצנטריות.

קרא עוד

יחידת הגנה על מידע וסייבר בתעשייה תכנית העבודה 2017

יחידת הגנה על מידע וסייבר בתעשייה  תכנית העבודה 2017 המשרד להגנת הסביבה אסדרת הגנת סייבר בהיתרי רעלים יעקב דולמצקי מנהל יחידת הגנה על מידע וסייבר בתעשייה המשרד להגנת הסביבה 1 הסקר כלל 21 מדינות ברחבי העולם 359 מפעלים בסקטורים הבאים: מדגם הנתונים לסקר 11%

קרא עוד

ISI

ISI ISI - Web of Knowledge דצמבר 2007 המאגר ה - Knowledge ISI Web of הוא כלי מחקר רב תכליתי המאפשר גישה איכותית למידע אקדמי. הגישה למאגר פתוחה למנויים בלבד ומכל מחשב המחובר לרשת האוניברסיטה. כניסה למאגר ה

קרא עוד