דוח דירקטוריון שיבולת גמל 2016

גודל: px
התחל להופיע מהדף:

Download "דוח דירקטוריון שיבולת גמל 2016"

תמליל

1 שיבולת חברה לניהול קופות גמל בע"מ דין וחשבון לשנת 2016

2 1 שיבולת חברה לניהול קופות גמל בע"מ דוח הדירקטוריון כללי.1.2 דוח הדירקטוריון נערך בהתאם להוראות הממונה על שוק ההון, ביטוח וחסכון במשרד האוצר בדבר "כללים לעריכת דוח כספי של חברה מנהלת בע"מ" (חוזר גמל ). דוח הדירקטוריון מסתמך על ניתוח הנתונים הכלולים בדוח על עסקי התאגיד והדוחות הכספיים, ונתונים נוספים לפי הצורך. 3. שיבולת קופת גמל בע"מ התאגדה בשנת 1976 כחברה ללא הון מניות וללא מטרות רווח וביום שונה שמה ל: שבולת חברה לניהול קופות גמל בע"מ. 4. החברה ניהלה בשנת הדוח 2 קופות גמל ענפיות: שם הקופה המנוהלת שיבולת גמל שיבולת קרן השתלמות סוג העמיתים תגמולים קרן השתלמות 5. קופות הגמל הינן מסוג "קופות ענפיות" דהיינו כל חבריה הינם חברי הקיבוץ הדתי. 6. אישור קופת גמל (מס הכנסה) של הקופות הבאות תיקרת שיעורי ההפרשות המירביים: שיבולת שיבולת קופת גמל קרן השתלמות X הפרשותמעביד:עד 7.5% X הפרשות עובד: עד 2.5% ובלבד שהשיעורים לא יעלו על השיעורים הנקובים בהסכם הקיבוצי,והפרשות העובד לא יפחתו משליש מהפרשות המעביד. 7. אישור קופת גמל (מס הכנסה) של הקופות הבאות חל על הכספים הבאים: שם הקופה המנוהלת שיבולת קופת גמל סוג העמיתים תגמולים מספר אישור 1/372 1/580 שיבולת קרן השתלמות קרן השתלמות

3 2 שיבולת חברה לניהול קופות גמל בע"מ 8. חשבונות עמיתי קופות הגמל ליום : שכירים עצמאים עמית קיבוץ שיבולת קופת גמל 2,779 2,840 7,540 7,565 שיבולת קרן השתלמות 9. להלן שווי נכסי קופות הגמל ליום 31 בדצמבר 2016 לפי חלוקה: שם הקופה המנוהלת שיבולת קופת גמל שווי נכסי הקופה (באלפי ש"ח) 847, ,863 1,033,721 שיבולת קרן השתלמות 10. הקופות התקשרו עם חברות המעניקות שרותים מקצועיים. להלן פירוט עיסקאות עיקריות: שם החברה בנק המזרחי טפחות בע"מ מיטב דש השקעות מוסדיים בע"מ סוג השרות שרותי תיפעול שרותי ניהול השקעות 11. המצב הכספי של החברה ופעילותה: נכסי הקופות ליום 31 בדצמבר 2016 הסתכמו ב 1,033,721 ש"ח, לעומת 1,020,825 ש"ח ביום 31 בדצמבר 2015.

4 3 שיבולת חברה לניהול קופות גמל בע"מ מגמות והתפתחויות בענף קופות גמל נכסי כל ענף קופות הגמל הסתכמו בשנת 2016 בכ 403 מיליארד ש"ח לעומת כ 382 מיליארד ש"ח בשנת 2015, גידול בשיעור של כ 5.50%, הנובע מתשואות חיוביות שהושגו על ההשקעות. התשואה הנומינלית ברוטו של שיבולת קופת גמל בשנת 2016 הינה. 1.53% התשואה הנומינלית ברוטו של שיבולת קרן השתלמות בשנת 2016 הינה. 1.45% נכסי הקופות גדלו בשנת 2016 בשיעור של 1.26% לעומת גידול ממוצע של כ 5.50% בנכסי כלל קופות הגמל בענף.

5 4 שיבולת חברה לניהול קופות גמל בע"מ א. ב. ג. ד. סיכוני שוק סיכוני שוק קשורים בשחיקה הפוטנציאלית בערכם הכלכלי של נכסי הקופה בשל שינויים בלתי צפויים במחירי השוק: א. שיעורי ריבית העלאה של שיעור הריבית עשויה להשפיע על שערי האג"ח הסחירות והלא סחירות ובעקיפין גם על שער המניות. דרך ההתמודדותבאמצעות חשיפה מסויימת לאג"ח בעלי ריבית משתנה. מחירי ניירות ערך הקופה חשופה ברוב השקעותיה למחירי ניירות ערך,כמו כן גם הרכיב הלא סחיר מושפע ממחירי אג"ח הצמודות וזאת לאור החובה לשערך את הרכיב הלא סחיר בהתאם לשווי הוגן. שער חליפין עליה בשער החליפין עלולה להביא לאינפלציה גבוהה מהחזוי,דבר שישפיע לרעה על האפיקים השיקלייםולהיפך. דרך ההתמודדותבאמצעות חשיפה גבוהה לאפיק הצמוד המהווה הגנה לשינויים בשע"ח עקב התמסורת הגבוהה בין שע"ח לאינפלציה. הקופה מחזיקה באגרות חוב צמודי מט"ח. אינפלציה עליה חדה בשיעור האינפלציה תיפגע באפיקים השיקליים ותביא להעלאת ריבית ע"י הבנק המרכזי. דרך התמודדותבאמצעות חשיפה גבוהה לאפיקים צמודי מדד. יעילות הבקרות והנהלים הנהלת החברה, בשיתוף המנכ"ל של החברה, העריכו לתום התקופה המכוסה בדוח זה את היעילות של הבקרות והנהלים לגבי הגילוי של החברה. על בסיס הערכה זו מנכ"ל החברה הסיק כי לתום תקופה זו הבקרות והנהלים לגבי הגילוי של החברה הינן יעילות על מנת לרשום, לעבד, לסכם ולדווח על המידע שהחברה נדרשת לגלות בדוח השנתי בהתאם להוראות הדין והוראות הדיווח שקבע הממונה על שוק ההון ביטוח וחסכון ובמועד שנקבע בהוראות אלו. ב. בקרה פנימית על דיווח כספי: במהלך התקופה המכוסה המסתיימת ביום 31 בדצמבר 2016 לא אירע כל שינוי בבקרה הפנימית של החברה על דיווח כספי אשר השפיע באופן מהותי, או סביר שצפוי להשפיע באופן מהותי, על הבקרה הפנימית של החברה על דיווח כספי.

6 5 שיבולת חברה לניהול קופות גמל בע"מ 4. פרטים על חברי הדירקטוריון / חברי ועדת השקעות: אלישעתשבי קבוצתיבנהד.נ.אבטח ישראלית חברדירקטוריוןוועדתביקורת לא ינואר שם הדירקטור: מס' ת.ז.(דרכון): שנת לידה: מענו: הנתינות שלו: חברותו בועדת הדירקטוריון : משמש כנציג חיצוני: התאריך שבו החלה כהונתו כדירקטור: מספר ישיבות דירקטוריון : ועדת השקעות : ועדת ביקורת/אחרת : מנכ"לחברתיפההוד/הודעציון התעסקות עיקרית נוספת: לא האם הדירקטור עובד של התאגיד,חברת בת, חברה קשורה או של בעל ענין? לא האם הדירקטור בן משפחה של בעל ענין אחר בתאגיד? קורסמנהלעסקיםבמדרשתרופין השכלתו: יפההוד/הודעציון התעסקותו בחמש השנים האחרונות, ופירוט התאגידים שבהם הוא משמש כדירקטור: נגבערדאגש"ח, קיבוץמגדלעוז, מפעלמעוזאגש"ח, חקלאותקיבוץחצור, גד"שעציוןאגש"ח, קבוצתיבנה. יניבגדיש קבוצתיבנה ישראלית חברועדתהשקעותוועדתדירקטוריון שם הדירקטור: מס' ת.ז.(דרכון): שנת לידה: מענו: הנתינות שלו: חברותו בועדת הדירקטוריון : התאריך שבו החלה כהונתו כדירקטור: מספר ישיבות דירקטוריון : ועדת השקעות : ועדת ביקורת/אחרת : חקלאי התעסקות עיקרית נוספת: לא האם הדירקטור עובד של התאגיד,חברת בת, חברה קשורה או של בעל ענין? לא האם הדירקטור בן משפחה של בעל ענין אחר בתאגיד? אקדמאית בוגרכלכלהוחשבונאות השכלתו: סטודנט,עובדבמשרדיבין,חקלאי. התעסקותו בחמש השנים האחרונות, ופירוט התאגידים שבהם הוא משמש כדירקטור:

7 6 שיבולת חברה לניהול קופות גמל בע"מ 4. פרטים על דירקטוריון הקופה/ ועדת השקעות: (המשך) אסףהילדסהימר שבטיישראל 28/2 מודיעין ישראלית חברדירקטוריוןויו"רועדתביקורת כן שנת שם הדירקטור: מס' ת.ז.(דרכון): שנת לידה: מענו: הנתינות שלו: חברותו בועדת הדירקטוריון : משמש כנציג חיצוני: התאריך שבו החלה כהונתו כדירקטור: מספר ישיבות דירקטוריון : ועדת השקעות : ועדת ביקורת/אחרת : התעסקות עיקרית נוספת: רואהחשבוןשכיר האם הדירקטור עובד של התאגיד,חברת בת, חברה קשורה או של בעל ענין? לא לא האם הדירקטור בן משפחה של בעל ענין אחר בתאגיד? השכלתו: רואהחשבון, תוארראשוןכלכלהוחשבונאות. התעסקותו בחמש השנים האחרונות, אחראיצוותביקורתבמשרדרו"חבועזמקלרושות' ופירוט התאגידים שבהם הוא משמש כדירקטור: שמשוןכספי טירתצבי ישראלית חברדירקטוריון לא שם הדירקטור: מס' ת.ז.(דרכון): שנת לידה: מענו: הנתינות שלו: חברותו בועדת הדירקטוריון : משמש כנציג חיצוני: התאריך שבו החלה כהונתו כדירקטור: מספר ישיבות דירקטוריון : ועדת השקעות : ועדת ביקורת/אחרת : התעסקות עיקרית נוספת: מנהלכספים "טיב",גזברטירתצבי האם הדירקטור עובד של התאגיד,חברת בת, חברה קשורה או של בעל ענין? לא לא האם הדירקטור בן משפחה של בעל ענין אחר בתאגיד? השכלתו: תיכונית התעסקותו בחמש השנים האחרונות, מנהלכספים "טיב",גזברטירתצבי ופירוט התאגידים שבהם הוא משמש כדירקטור:

8 7 שיבולת חברה לניהול קופות גמל בע"מ 4. פרטים על דירקטוריון הקופה/ ועדת השקעות: (המשך) מישאלחיות קבוצתיבנה ישראלית חברדירקטוריון,חברועדתהשקעות לא שם הדירקטור: מס' ת.ז.(דרכון): שנת לידה: מענו: הנתינות שלו: חברותו בועדת הדירקטוריון : משמש כנציג חיצוני: התאריך שבו החלה כהונתו כדירקטור: מספר ישיבות דירקטוריון : ועדת השקעות : ועדת ביקורת/אחרת : התעסקות עיקרית נוספת: האם הדירקטור עובד של התאגיד,חברת בת, חברה קשורה או של בעל ענין? האם הדירקטור בן משפחה של בעל ענין אחר בתאגיד? השכלתו: אקדמאית התעסקותו בחמש השנים האחרונות, כלכלן ופירוט התאגידים שבהם הוא משמש כדירקטור: לא לא ירוסלביץדוד קיבוץטירתצבי ישראלית יו"רדירקטוריון שם הדירקטור: מס' ת.ז.(דרכון): שנת לידה: מענו: הנתינות שלו: חברותו בועדת הדירקטוריון : התאריך שבו החלה כהונתו כדירקטור: מספר ישיבות דירקטוריון : ועדת השקעות : ועדת ביקורת/אחרת : התעסקות עיקרית נוספת: האם הדירקטור עובד של התאגיד,חברת בת, חברה קשורה או של בעל ענין? האם הדירקטור בן משפחה של בעל ענין אחר בתאגיד? השכלתו: אקדמאית התעסקותו בחמש השנים האחרונות, סמנכ"לבמשרדהחקלאות ופירוט התאגידים שבהם הוא משמש כדירקטור:

9 8 שיבולת חברה לניהול קופות גמל בע"מ 4. פרטים על דירקטוריון הקופה/ ועדת השקעות: (המשך) 4.7 שם הדירקטור: מס' ת.ז.(דרכון): שנת לידה: מענו: הנתינות שלו: חברותו בועדת הדירקטוריון : משמש כנציג חיצוני: התאריך שבו החלה כהונתו כדירקטור: התאריך שבו הסתיימה כהונתו כדירקטור: מספר ישיבות דירקטוריון : ועדת השקעות : ועדת ביקורת/אחרת : צביפורת קיבוץעלומים ישראלית מ"מיו"רדירקטוריון התעסקות עיקרית נוספת: האם הדירקטור עובד של התאגיד,חברת בת, חברה קשורה או של בעל ענין? האם הדירקטור בן משפחה של בעל ענין אחר בתאגיד? לא השכלתו: אקדמאית התעסקותו בחמש השנים האחרונות, מרכזמשקקיבוץעלומים ופירוט התאגידים שבהם הוא משמש כדירקטור: 4.8 שם הדירקטור: מס' ת.ז.(דרכון): שנת לידה: מענו: הנתינות שלו: חברותו בועדת הדירקטוריון : התאריך שבו החלה כהונתו כדירקטור: מספר ישיבות דירקטוריון : ועדת השקעות : ועדת ביקורת/אחרת : משהליבר קבוצתיבנהד.נ.אבטח ישראלית חברדירקטוריון לא התעסקות עיקרית נוספת: האם הדירקטור עובד של התאגיד,חברת בת, חברה קשורה או של בעל ענין? לא לא האם הדירקטור בן משפחה של בעל ענין אחר בתאגיד? השכלתו: תוארB.A בכלכלהומנהלעסקיםמדרשתרופין תוארM.B.A מנהלעסקיםאוניברסיטתירושלים התעסקותו בחמש השנים האחרונות, מרכזמשקקב'יבנה,ראשמועצהאיזוריתחבליבנה ופירוט התאגידים שבהם הוא משמש כדירקטור: דירקטורבקיבוץ דירקטורבחב'יפההוד (חב'פרטית)

10 9 שיבולת חברה לניהול קופות גמל בע"מ 4. פרטים על דירקטוריון הקופה/ ועדת השקעות: (המשך) שם הדירקטור: מס' ת.ז.(דרכון): שנת לידה: מענו: הנתינות שלו: חברותו בועדת הדירקטוריון : משמש כנציג חיצוני: התאריך שבו החלה כהונתו כדירקטור: מספר ישיבות דירקטוריון : ועדת השקעות : ועדת ביקורת/אחרת : ידידיהצור קיבוץעיןהנצי"ב ישראלית חברדירקטוריוןוחברועדתביקורת התעסקות עיקרית נוספת: האם הדירקטור עובד של התאגיד,חברת בת, חברה קשורה או של בעל ענין? האם הדירקטור בן משפחה של בעל ענין אחר בתאגיד? השכלתו: תוארראשוןבכלכלה,תוארשניבמינהלעסקים התעסקותו בחמש השנים האחרונות, ופירוט התאגידים שבהם הוא משמש כדירקטור: לא לא 4.9 אברהםלוי 4.10 שם הדירקטור: מס' ת.ז.(דרכון): 1947 שנת לידה: אינשטיין 18 רמתגן מענו: יו"רועדתהשקעות חברותו בועדת הדירקטוריון : כן משמש כנציג חיצוני: התאריך שבו החלה כהונתו כדירקטור: מספר ישיבות דירקטוריון : 24 ועדת השקעות : ועדת ביקורת/אחרת : התעסקות עיקרית נוספת: האם הדירקטור עובד של התאגיד,חברת בת, חברה קשורה או של בעל ענין? לא לא האם הדירקטור בן משפחה של בעל ענין אחר בתאגיד? תוארבכלכלה,סוציולוגיהומדעיהמדינה השכלתו: דירקטורבקופ"גשלעובדימשרדהביטחון התעסקותו בחמש השנים האחרונות, ופירוט התאגידים שבהם הוא משמש כדירקטור:

11 10 שיבולת חברה לניהול קופות גמל בע"מ 4. פרטים על דירקטוריון הקופה/ ועדת השקעות: (המשך) שמעוןשורק קיבוץשדהאליהו ישראלית חברדירקטוריון אוג 16 1 שם הדירקטור: מס' ת.ז.(דרכון): שנת לידה: מענו: הנתינות שלו: חברותו בועדת הדירקטוריון : משמש כנציג חיצוני: התאריך שבו החלה כהונתו כדירקטור: התאריך שבו הסתיימה כהונתו כדירקטור: מספר ישיבות דירקטוריון : ועדת השקעות : ועדת ביקורת/אחרת : 4.11 התעסקות עיקרית נוספת: לא האם הדירקטור עובד של התאגיד,חברת בת, חברה קשורה או של בעל ענין? לא האם הדירקטור בן משפחה של בעל ענין אחר בתאגיד? אקדמאית השכלתו: מרכז משק קיבוץ מגדל עוז,מנהל התעסקותו בחמש השנים האחרונות, כספים קיבוץ שדה אליהו משקי בית שאן,פיתוח שאן, SPICE SDA ופירוט התאגידים שבהם הוא משמש כדירקטור: שם הדירקטור: מס' ת.ז.(דרכון): שנת לידה: מענו: הנתינות שלו: חברותו בועדת הדירקטוריון : משמש כנציג חיצוני: התאריך שבו החלה כהונתו כדירקטור: התאריך שבו הסתיימה כהונתו כדירקטור: מספר ישיבות דירקטוריון : ועדת השקעות : ועדת ביקורת/אחרת : גילהס קיבוץשדהאליהו ישראלית חברועדתביקורת אוג התעסקות עיקרית נוספת: האם הדירקטור עובד של התאגיד,חברת בת, חברה קשורה או של בעל ענין? האם הדירקטור בן משפחה של בעל ענין אחר בתאגיד? אקדמאית השכלתו: התעסקותו בחמש השנים האחרונות, מנהל כספים ופירוט התאגידים שבהם הוא משמש כדירקטור: לא לא 4.12

12 11 שיבולת חברה לניהול קופות גמל בע"מ 5. הדירקטוריוןוועדותיו: 5.1 בשנת 2016 התכנס דירקטוריון הקופות ל 4 ישיבות, וועדת השקעות התכנסה ל 24 ישיבות. 5.2 הדירקטורים קיבלו בשנת 2016 סך של 141,810 ש"ח. 6. נושאימישרהבכירהבחברה (מנכ"ל,משנה למנכ"ל,סמנכ"ל,חשב,מבקר פנימי וכל ממלא תפקיד כאמור גם אם תואר משרתו שונה, וכן כל מועסק המחזיק בחמישה אחוז או יותר מן ההון או מכוח ההצבעה) יעקברוט שם נושא המשרה הבכירה : שנת לידה : מנכ"ל התפקיד שהוא ממלא בחברה המנהלת: התפקיד שהוא ממלא בחברה קשורה של החברה המנהלת או בבעל ענין בה : האם הוא בן משפחה של נושא משרה בכירה אחר או של בעל עניין? אקדמאית השכלתו והתעסקותו בחמש השנים האחרונות לא התאריך שבו החלה כהונתו : דורוןרוזנבלום שם נושא המשרה הבכירה : מס' ת.ז.(דרכון): ז'בוטינסקי, 33 ר"ג מענו: מבקרפנימי התפקיד שהוא ממלא בחברה המנהלת: לא האם הוא בן משפחה של נושא משרה בכירה אחר או של בעל עניין? חשבונאות,BA מימון MBA השכלתו והתעסקותו בחמש השנים האחרונות מבקר פנימי 2014 התאריך שבו החלה כהונתו :

13 12 שיבולת חברה לניהול קופות גמל בע"מ 7. רואה חשבון מבקר של החברה המנהלת דויטש את קרמררואי חשבון אחוזת בית 3 תל אביב השותף האחראי: יוסף קרמר 8. עריכת דוחות כספיים של הקופות גיל בוכויץ רואה חשבון הכובשים 55/1 זכרון יעקב 9. ניהול הקופות א. נוהל עבודת הדירקטוריון וועדותיו: הקופות מנוהלות על ידי מנכ"ל המוציא לפועל את החלטות הדירקטוריון וועדותיו. הדירקטוריון קובע את מדיניות ההשקעות הכוללת לכל קופת גמל שבניהול החברה המנהלת ושינויים בקווי מדיניות אלה. דן בתוצאות פעילות קופות הגמל שבניהולו והתשואות שהשיגו, לפי דיווח ועדת השקעות. דן בדוחות הכספיים של קופות הגמל וכן בתשואות שהשיגו. בשנת הדוח דן בתוכנית הביקורת הפנימית הרב שנתית, וכן בדוחות הביקורת הפנימיים שהוגשו ע"י מבקר הפנים ופעל ליישום הממצאים. מפקח על תפקוד הנהלת החברה ובוחן את אופן ביצוע החלטות הדירקטוריון בידיהם. בשנת הדוח פעל הדירקטוריון ליישום הנדרש בצו איסור הלבנת הון. קיבל את דיווחי האחראי מטעמו לנושא זה והנחה את העובדים בהתאם. * * * * * *

14 13 שיבולת חברה לניהול קופות גמל בע"מ ועדתהשקעות בשנת הדוח אושרו הכללים והנהלים כאמור בתקנות מס הכנסה (כללים לאישור וניהול קופות גמל) הרכב ועדת ההשקעות וכשירות חבריה, הינם בהתאם לתקנות מס הכנסה. תפקידי ועדת ההשקעות: * קביעת מדיניות ההשקעות של הקופות במסגרת מדיניות ההשקעות הכוללת שקבע הדירקטוריון. * אישור עיסקאות מסויימות טרם ביצוען ואישור שיעורי החזקה בניירות ערך מסוגים שונים טרם רכישתם. * הנחיית מבצעי ההשקעות של הקופות ביישום מדיניות ההשקעות ופיקוח עליהם. * קביעת אמות מידה לבחינת יישום מדיניות ההשקעה שנקבעה. * כתיבת כללים ונהלים לניהול השקעות הקופות. ועדת ביקורת פועלת במסגרת הדרישות והתפקידים השמורים והקבועים לועדת ביקורת על פי חוק החברות. אחראית לבקרה על אופן הביצוע של החלטות והנחיות הדירקטוריון. עומדת על הליקויים בניהול קופות הגמל וממליצה לפני הדירקטוריון על דרכים לתיקונם ולמניעת הישנותם. בודקת אם המערכות והשירותים, המשמשים את החברה המנהלת לניהול קופות הגמל שבניהולה, מבטיחים את ניהולן התקין, ומודיעה לדירקטוריון על כל ליקוי שהעלתה הבדיקה. דנה בדוחות המבקר הפנימי והעבירה המלצותיה לדירקטוריון בקשר עם יישום הממצאים. דנה בכל עניין אחר בהתאם לצורך ולבקשת הדירקטוריון. * * * * * *

15 14 שיבולת חברה לניהול קופות גמל בע"מ ב. מתכונת כללית לקבלת החלטות השקעה: החלטות לגבי מדיניות ההשקעות נקבעות על ידי ועדת ההשקעות הדירקטוריונית המתכנסת אחת לשבועיים. ועדת ההשקעות נעזרת באורח קבוע, בכלכלנים ומומחים אשר מופיעים בפניה ומציגים נתונים עדכניים ותחזיות לעתיד. מבנה תיק ההשקעות נקבע בהתאם למדיניות ההשקעות הנקבעת בועדת ההשקעות ובמסגרת מדיניות ההשקעות הכוללת הנקבעת ע"י הדירקטוריון. בכל ישיבה של ועדת השקעות מקבלים חבריה דיווחים בנושאים כדלהלן: סקירת מאקרו עדכנית. * פירוט האחזקות של הקופה. * תזרים מזומנים צפוי. * פירוט המניות בחתכים שונים. * מבנה תיק אגרות החוב בחתכים שונים. * נושאים שוטפים כגון: אסיפות כלליות של חברות והצעות לביצוע השקעות. * דוחות נוספים כמפורט בנוהל השקעות. * במידת הצורך, מתקיימת ישיבה תוך שימוש באמצעי תקשורת לצורך קבלת החלטות כמפורט בהסדר התחוקתי ובנוהל ועדת השקעות. ג. הגוף המתפעל את תיק ההשקעות וחשבונות העמיתים: הקופה התקשרה בהסדר ניהול, עם סקטור קופות הגמל שליד בנק מזרחי טפחות, לתפעול ההשקעות וחשבונות העמיתים. ההסדר עם הבנק מפרט את הנושאים שיתופעלו על ידו, את העלויות בגין ביצוע פעילות ואת יחסי הגומלין בין שני הגופים.

16 15 שיבולת חברה לניהול קופות גמל בע"מ ד. נוהל עבודת ועדת השקעות מסדיר את הקשר בין הועדה, הנהלת החברה ומתפעל ההשקעות. הנהלת החברה משתתפת בישיבות ועדת השקעות. * מתפעל ההשקעות או נציג מטעמו, משתתף בכל ישיבת ועדה. * נקבע הקוורום הדרוש לקיום ישיבת ועדה. * נקבעו כללים לתדירות קיום הישיבות,הצבעה,ישיבות באמצעי תקשורת,תיעוד,דוחות שיקבלו חברי * הועדה. נקבעו תפקידי ועדת השקעות * נקבעו יחסי גומלין ונוהל עבודה מול מתפעל ההשקעות. * נקבעו סמכויות השקעה. * נקבעה תחולה לכל השינויים. * ה. כללים מנחים לפיצול ניירות ערך שנרכשו עבור מספר קופות: חברות לניהול קופות גמל או גופים המנהלים יותר מקופה אחת נדרשים לבצע השקעות בניירות ערך בהתאם למדיניות ההשקעות ורמת הנזילות של כל קופה. ככלל, נוהגות הקופות בנושא זה בהתאם לנוהלי קופ"ג בנק מזרחי טפחות וכדלקמן: במידה ומתבצעות מספר עסקאות באותו יום, מבוצע הפיצול לפי שער ממוצע. אגרות חוב ומק"מ פיצול אגרות חוב ומק"מ בין הקופות מבוצע לפי סדרי עדיפויות כדלהלן: שיעור האחזקה של כלל אגרות החוב (לפי סוגי הצמדה) ביחס לשיעור האחזקה המירבי בהתאם להחלטות ועדת ההשקעות. הטווח הממוצע לפדיון של אגרות החוב שמחזיקה הקופה ביחס להתחייבויות (בנכסים לא סחירים) ולמדיניות ועדת ההשקעות לגבי הטווח הממוצע לפדיון. נזילות הקופה כמות הכסף הפנויה בקופה. * * *

17 16 שיבולת חברה לניהול קופות גמל בע"מ הצהרה (Certification) אני, יעקב רוט, מצהיר כי: 1. סקרתי את הדוח השנתי של שיבולת חברה לניהול קופות גמל בע"מ (להלן: "החברה המנהלת") לשנת 2016 (להלן : "הדוח"). 2. בהתבסס על ידיעתי, הדוח איננו כולל כל מצג לא נכון של עובדה מהותית ולא חסר בו מצג של עובדה מהותית הנחוץ כדי שהמצגים שנכללו בו, לאור הנסיבות בהן נכללו אותם מצגים, לא יהיו מטעים בהתייחס לתקופה המכוסה בדוח..3 בהתבסס על ידיעתי, הדוחות הכספיים ומידע כספי אחר הכלול בדוח משקפים באופן נאות, מכל הבחינות המהותיות, את המצב הכספי ואת תוצאות הפעילות של קופת הגמל וכן את השינויים בזכויות העמיתים והתנועה בקופת הגמל למועדים ולתקופות המכוסים בדוח. 4. אני ואחרים בחברה המנהלת המצהירים הצהרה זו אחראים לקביעתם ולקיומם של בקרות ונהלים לגבי הגילוי 1 ולבקרה הפנימית על דיווח כספי 1 של קופת הגמל; וכן (א) קבענו בקרות ונהלים כאלה, או גרמנו לקביעתם תחת פיקוחנו של בקרות ונהלים כאלה, המיועדים להבטיח שמידע מהותי המתייחס לקופת הגמל, מובא לידיעתנו על ידי אחרים בחברה המנהלת, בפרט במהלך תקופת ההכנה של הדוח; (ב) קבענו בקרה פנימית על דיווח כספי,או פיקחנו על קביעת בקרה פנימית על דיווח כספי, המיועדת לספק מידה סבירה של ביטחון לגבי מהימנות הדיווח הכספי ולכך שהדוחות הכספיים ערוכים בהתאם לכללי חשבונאות מקובלים ולהוראות הממונה על שוק ההון. (ג) הערכנו את האפקטיביות של הבקרות והנהלים לגבי הגילוי של קופת הגמל והצגנו את מסקנותינו לגבי האפקטיביות של הבקרות והנהלים לגבי הגילוי, לתום התקופה המכוסה בדוח בהתבסס על הערכתנו; וכן (ד) גילינו בדוח כל שינוי בבקרה הפנימית של החברה המנהלת על דיווח כספי שאירע ברבעון הרביעי שהשפיע באופן מהותי, או סביר שצפוי להשפיע באופן מהותי, על הבקרה הפנימית של החברה המנהלת על דיווח כספי הנוגע לקופת הגמל; וכן 5. אני ואחרים בחברה המנהלת המצהירים הצהרה זו גילינו לרואה החשבון המבקר, לדירקטוריון ולוועדת הביקורת של הדירקטוריון, בהתבסס על הערכתנו העדכנית ביותר לגבי הבקרה הפנימית על דיווח כספי הנוגע לקופת הגמל: (א) את כל הליקויים המשמעותיים והחולשות המהותיות בקביעתה או בהפעלתה של הבקרה הפנימית על דיווח כספי, אשר סביר שצפויים לפגוע ביכולתה של החברה המנהלת לרשום, לעבד, לסכם ולדווח על מידע כספי הנוגע לקופת הגמל; וכן (ב) כל תרמית, בין מהותית ובין שאינה מהותית, בה מעורבת ההנהלה או מעורבים עובדים אחרים שיש להם תפקיד משמעותי בבקרה הפנימית של החברה המנהלת על דיווח כספי הנוגע לקופת הגמל. אין באמור לעיל כדי לגרוע מאחריותי או מאחריות כל אדם אחר, על פי כל דין. יעקב רוט מנהל כללי כהגדרתם בהוראות חוזר גופים מוסדיים לענין בקרה פנימית על דיווח כספי הצהרות, דוחות וגילויים.

18 17 שיבולת חברה לניהול קופות גמל בע"מ דוח הדירקטוריון וההנהלה בדבר הבקרה הפנימית על דיווח כספי ההנהלה, בפיקוח הדירקטוריון, של החברה המנהלת אחראית לקביעתה וקיומה של בקרה פנימית נאותה על דיווח כספי. מערכת הבקרה הפנימית של החברה המנהלת תוכננה כדי לספק מידה סבירה של ביטחון לדירקטוריון ולהנהלה של החברה המנהלת לגבי הכנה והצגה נאותה של דוחות כספיים המפורסמים בהתאם לתקני דיווח כספי בינלאומיים (IFRS) והוראות הממונה על שוק ההון. ללא תלות בטיב רמת התכנון שלהן, לכל מערכות הבקרה הפנימית יש מגבלות מובנות. לפיכך גם אם נקבע כי מערכות אלו הינן אפקטיביות הן יכולות לספק מידה סבירה של בטחון בלבד בהתייחס לעריכה ולהצגה של דוח כספי. ההנהלה בפיקוח הדירקטוריון מקיימת מערכת בקרות מקיפה המיועדת להבטיח כי עסקאות מבוצעות בהתאם להלןשווי להרשאות נכסי ההנהלה, קופותהגמל הנכסיםליום מוגנים, 31 בדצמבר והרישומים 2011 לפי החשבונאייםחלוקה: מהימנים. בנוסף, ההנהלה בפיקוח הדירקטוריון נוקטת צעדים כדי להבטיח שערוצי המידע והתקשורת אפקטיביים ומנטרים (monitor) ביצוע, לרבות ביצוע נהלי בקרה פנימית. הנהלת החברה המנהלת בפיקוח הדירקטוריון העריכה את אפקטיביות הבקרה הפנימית של החברה המנהלת על דיווח כספי ליום 31 בדצמבר 2016, בהתבסס על קריטריונים שנקבעו במודל הבקרה הפנימית של ה Committee of Sponsoring Organizations of the Treadway Commission."(COSO) בהתבסס על הערכה זו, ההנהלה מאמינה (believes) כי ליום 31 בדצמבר 2016, הבקרה הפנימית של החברה המנהלת על דיווח כספי הינה אפקטיבית. דוד ירוסלביץ יו"ר הדירקטוריון יעקב רוט מנהל כללי 29 במרס 2017

19 "שיבולת"חברה לניהול קופות גמל בע"מ דו"ח שנתי לשנת

20 חלקראשון תיאורההתפתחות הכלליתשלעסקיהתאגיד כללי שיבולת חברה לניהול קופותגמל בע"מ ("החברה")הינה חברה מנהלת לצורכיחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל), תשס"ה 2005 ("חוק הפיקוח על קופות גמל"), אשר קיבלה רישיוןחברהמנהלת, ועוסקתבניהולשלשתיקופותגמל, כדלקמן: 1.1 שיבולת קופת גמל הינה קופת גמל לתגמולים לעמיתים קיבוצים. הקופה קיבלה אישור קופת גמל בהתאם לתקנות מס הכנסה (כללים לאישור וניהול קופותגמל),תשכ"ד 1964 ("תקנותמסהכנסהקופותגמל"). שיבולת השתלמות הינה קרן השתלמות. הקופה קיבלה אישור קופת גמל בהתאםלתקנותמסהכנסה קופותגמל שיבולת קופתגמל ושיבולת השתלמות, יקראויחדיולהלן "הקופות". קופותהגמלהינן קופותגמלענפיות כהגדרתן בחוק. התפתחות היסטורית של החברה החברה נתאגדהבישראל בשנת 1976 ועוסקתבאופןבלעדיבניהולקופותגמל. 1.2 ביום שונה שמה ל:"שיבולת חברה לניהול קופות גמל בע"מ". מבנה ההחזקות של החברה הבעלים של החברה הינם העמיתים. 1.3 אופי ותוצאות כל שינוימבני, מיזוג אורכישה במהלךשנת 2016 לא בוצעכלשינוימבני. 1.4 רכישה, מכירה או העברה של נכסים בהיקף מהותי שלא במהלך העסקים הרגיל במהלךשנת 2016 לא בוצעהרכישה,מכירהאוהעברהשלנכסים כאמורלעיל. 1.5 כל שינוי מהותי אשר אירע באופן ניהול עסקי החברה לא היו שינויים מהותיים בשנת 2016 כאמור לעיל

21 2. תחומי פעילות החברה ניהול קופתגמללתגמולים הקופותהינן קופותלחסכון לעמיתי קיבוץ הפרשת עמית קיבוץ לפי תקנות מס הכנסה על חשבון תגמולים. משנת 2008 נאסרעלהקופה לקבלהפקדותחדשות לתגמולים. החל 1.1 ניהולקרןהשתלמות קרן השתלמות לשכירים עיקר הצבירה בקופות אלו מיועד לצבירת הפרשות הנעשות על ידי המעביד בשיעור של עד 7.5% משכר העובד. כנגד הפרשה מקבילה של העובד ביחס של 1:3 לפחות עד לשיעור של 2.5% משכרו. 1.2 פעילות הקופות מותנית ברישוי שנתי, המתקבל מאגף שוק ההון באוצר, בהתאם לדינים הרלוונטיים החלים על פעולתן. בהתאם לכך מפוקחות הקופות שבניהול החברהע"י אגףשוקההוןבמשרדהאוצר. 1.3 צבירת הכספים בקופות היא על בסיס אישי. העמיתים מזוכים ברווחי הקופות על בסיס יומי החל מאפריל 2005 ומשיכות מהקופות מבוצעות על פי תנאי הזכאות, כפי שמופיעים בחוק ובתקנות. בשנת הדו"ח קוצרו מועדי התשלומים לעמיתים והעברות לקופות אחרות מפעם בחודש ל 4 ימי עסקים ו 7 ימי עסקיםבהתאמה. 1.4 השקעות בהון החברה ועסקאות במניותיה במהלך השנתיים האחרונות לא חל שינוי בהון החברה..3 חלוקת דיבידנדים החברהלא מחלקת דיבידנדים,כלהרווחים מחולקיםלעמיתיה..4 3

22 מידע כספי לגבי תחומי הפעילות של החברה נתונים כספיים באלפי ש"ח כללי לכל תחומי הפעילות ,989 1,848 1,942 הכנסות מדמי ניהול 1,923 1,870 1,930 הוצאות 65 (22) 12 רווח (הפסד) 1,005,265 1,020,825 1,033,721 סך נכסים מנוהלים (9,887) (1,562) סך הפקדות, משיכות והעברות (צבירה נטו) % 1.88% 1.51% תשואות ממוצעות נומינליות ברוטו קופת גמל לתגמולים ,680 1,537 1,629 הכנסות מדמי ניהול 840, , ,858 סך נכסים מנוהלים (8,933) (10,210) סך הפקדות, משיכות והעברות (צבירה נטו) % 1.88% 1.53% תשואות ממוצעות נומינליות ברוטו קרנות השתלמות הכנסות מדמי ניהול 164, , ,863 סך נכסים מנוהלים (954) 8,648 סך הפקדות, משיכות והעברות (צבירה נטו) % 1.89% 1.45% תשואות ממוצעות נומינליות ברוטו 4

23 תיאור תחומי הפעילות של החברה התיאור בסעיף זה ניתן לגבי שני סוגי הקופות המנוהלות על ידי החברה במאוחד, למעט היכן שנדרש תיאור שונה או ייחודי לתחום מסוים, ולמעט ביחס לנתונים מספריים אשרניתנו לגביכלתחוםבנפרד. מידע כללי על תחומי הפעילות: המגמות, האירועים וההתפתחויות בסביבה המאקרו כלכלית, שיש להם או שצפויה להיות להם, השפעה מהותית על התוצאות העסקיות או ההתפתחויות בתחום הפעילות של החברה הינם כדלקמן:.6 כללי תחומיהפעילות ושינוייםהחליםבו ענף קופות הגמל נמנה על מגזר החיסכון לטווח ארוך, לצד קרנות הפנסיה ומוצרי ביטוח חיים. המטרה העיקרית העומדת בבסיס הענף ומוצריו היא צבירת כספים בחיסכון הוני לטווח ארוך. מגזר החיסכון לטווח ארוך עובר בשנים האחרונות שינויים מקיפים נוכח תמורות במדיניות הממשלתית בנושא. בבסיס מדיניות זו עומדת השאיפה לעידוד חיסכון קצבתי בקרב כלל האוכלוסייהעלמנת להבטיחיכולת קיוםבכבודשל האזרחים לאחר גיל הפרישה.שינויזהבא לידי ביטוי, בין היתר, ברפורמות בשוק הפנסיוני, בחקיקה אשר גובשה במסגרת יישום המלצות "וועדתבכר",בהוראות הממונה,בהטבותוהעדפות מיסויהניתנות לחוסכים,והצעות חוק בדבר הטלת חובה לקיים הסדר פנסיוני. כמו כן, בשנים האחרונות חלה עליה במודעות הציבורית ובהתעניינות הציבור במוצרי החיסכון הפנסיונים. יודגש, כי עיקר השינויים שבוצעו בכללי המיסוי,החליםעל המכשירים השונים, הותאמו למדיניות עידוד החיסכון הקצבתי, ועל כן הובילו להאצה בהתפתחות ענף החיסכון הקצבתי ובגידול היקף ההפקדות בענף זה, בין היתר באמצעותקרנותהפנסיה. כמו כן, נערך הסדר מלא ומקיף החל על מעבר עמית בין קופות גמל, אשר מאפשר לעמיתים לעבור בין הקופות בצורה פשוטה ומסודרת ובמשך זמן קצר. הסדר זה תורם לקיומה של תחרות הוגנת בין הגופים הפועלים בשוק קופות הגמל ובהתרת כבלים וחסמים בירוקראטיים אשר הגבילו בעבר את גמישות העמיתים ואת יכולתם להעביר את כספיהם בין הגופים השונים. 6.1 מגבלות, חקיקה, תקינה ואילוצים מיוחדים החלים על תחומי הפעילות: חקיקה, חקיקת משנה והוראות הממונה ענףקופות הגמלבשנת 2016: קופות הגמל בישראל הינם גופים פיננסיים ומשקיעים מוסדיים מרכזיים בשוק ההון, הן בשל פעילותן המעשית והפוטנציאלית והן בשל משקלן בתיק הנכסים הפיננסייםשלהציבור..6.2 קופות הגמל מהוות מסלול חסכון לטווח ארוך הנהנה מהטבות במיסוי, שבאמצעותו ניתןלצבור כספיםלמטרות שונות, לרבותצרכים פנסיונייםעתידיים של העמיתים. קופות הגמל מסווגות לפי ייעוד ומטרת החיסכון: תגמולים, פיצויים, השתלמות ואחרות. התפלגות נכסי קופות הגמל בהתאם לכך היא: קופות תגמולים 50%, מרכזיות לפיצויים 4% וקרנות השתלמות 46%. (קופות למטרה אחרת הינן פחות מ.(0.2% נכסי כל ענף קופות הגמל הסתכמו בשנת 2016 בכ 403 מיליארד לעומת כ 382 מיליארד ש"ח בשנת 2015, גידול בשיעור של כ 5.50%, הנובע מתשואות חיוביות שהושגו על ההשקעות. 5

24 שינויים טכנולוגיים אשרישבהםכדי להשפיע מהותיתעל תחומי הפעילות שינוייםטכנולוגייםאיןבהםכדי להשפיעמהותית עלתחומיהפעילות בטווח הנראהלעין. גורמיהצלחה קריטייםבתחוםהפעילות והשינוייםהחליםבהם גורמיההצלחה העיקרייםבתחוםפעילותהשלהחברה הינםכדלקמן: איכות ניהול ההשקעות ויכולת התמודדות עם שינויים בשווקי ההון. רמת הוצאות תפעול ויעילות התפעול. שינויים במצב המשק, התעסוקה ושוק ההון. איכות המשאב האנושי, כח אדם מקצועי ומיומן, רמת שירות גבוהה וזמינה לעמיתים. רמת המחשוב והטכנולוגיה. שיעור דמי הניהול הסטטוטוריים והנגבים בפועל. התמודדות עם התחרות בתחום, על השינויים החלים בהיבט זה, לרבות מול מוצרי הפנסיהוביטוחהחיים. היקף הטבות המס לעמית. הגברת מודעות הציבור לחיסכון ארוך טווח. שינויים רגולאטורים. יותר ויותר קופות חדשות שהוקמו בשנים האחרונות נדרשו להציג תשואות גבוהות על מנת לגייס עמיתים. קופות אלו בדרך כלל השקיעו בהשקעות בעלות סיכון גבוה יותר על מנת להשיג תשואות גבוהות. בשנים האחרונות בהן הייתה גאות בשוק ההון, פעילותזו בדרךכלל הוכיחהאתעצמה והתשואות שהשיגוהיובהתאם. לדעת החברה יש לבחון את תשואות קופות הגמל לאורך שנים ובהתייחס לרמת הסיכוןהכוללת. מידע זה אינוזמיןכיום במלואולעמית המבקשלבחוןאתדרכו. באגף שוק ההון שוקדים על פיתוח מודלים שיוכלו לתת מידע לעמית בין השאר גם לגבי רמות הסיכון. קיים סיכון כי עמית שלא ידע להתייחס גם לגורמי הסיכון עלול להסיק מסקנות מוטעותלגבי בחירתקופתהגמל. ה חברה פועלת במסגרת מדיניות ההשקעות על פי שיקולים כלכליים ורמות הסיכון המוגדרות. חסמי כניסה ויציאה ושינויים החלים בהם חסמי כניסה: מומחיות ידע ונסיון הפעילות מחייבת ידע מקצועי נרחב והכרת החוקים והדינים הרלוונטיים, ניהול סיכונים והיכרות עם שווקי התחום. לצבירת ניסיון בפעילותזו חשיבותרבה לשימורוגידול הקופות. גודל מינימלי (מסה קריטית) על מנת לכסות את עלויות התפעול הקבועות הנדרשות להפעלת המערכות וההשקעות, דרוש היקף צבירת כספים מינימאלי אשרלדעתהחברההיא עומדתבו. חסמי יציאה: פירוק או חיסול עסקיה של חברה מנהלת (לרבות על דרך של העברת זכויות הניהול לחברה מנהלת אחרת) כפוף לאישור הממונה

25 שינויים במערך הספקים וחומרי הגלם לתחומי הפעילות החברה מקבלת שרותי תפעול למערך האחורי הכוללים, בין השאר, חשבות, חשבונות עמיתים ומשמורת נכסים ממזרחי טפחות..6.6 תחליפים למוצר תחום הפעילות ושינויים החלים בהם מוצרים תחליפיים לקופות גמל הינם אלה השייכים למגזר החיסכון ארוך הטווח, קרי קרנות פנסיה ומוצרי ביטוח חיים. ההבדלים העיקריים בין מוצרים תחליפיים כאמור הינם אופן קביעת הזכויות (על בסיס אקטוארי משתנה, בקרנות פנסיה, או על בסיס חוזי שאינו משתנה, בקופות הגמל ובמוצרי ביטוח חיים), מועדי ואופן תשלום הסכומים לעמית (קצבתי או הוני), הטבות המס המוענקות בגין המוצרים השונים ומהות והיקף הכיסויים הביטוחיים הנלווים. לשינויים רגולאטורים (בעיקר ביחס להטבות המס) קיימת השפעה על מידת התחליפיות שבין מוצרים כאמור..6.7 מבנה התחרות בתחום הפעילות ושינויים החלים בו לאורך שנים רבות, מאופיין שוק קופות הגמל ברמת ריכוזיות גבוהה ויציבה, אשרהקשתה על התפתחותו היעילה של שוק זה ועל התחרותבו. בתקופה האחרונה עקב שינויים רגולאטורים, הקטנת שיעור איגרות החוב המיועדות, הגידול היחסי בחלקם של חברות הביטוח וגופים פיננסיים פרטיים נוספים בשוק על חשבונם של תאגידים בנקאיים, יצירת גמישות במעבר עמיתים בין הקופות, יצירת כללי השקעה חדשים, וכן עקב העלייה במודעות הציבור לאפיקי החיסכון לטווח ארוך, התפתחו ומתפתחים בשוק הפנסיוני תנאי תחרות המביאיםלשינויברמת הריכוזיותשלהשוקהחדש..6.8 דמי ניהול החברה מנהלת את השקעת כספי העמיתים בכל אחת מהקופות, בהתאם להוראות הדין ובכפוף להוראות התקנון של כל אחת מהן. בתמורה לניהול כאמור, גובה החברה דמי ניהול מעמיתי כל אחת מן הקופות ומעבירה אותן למזרחי טפחותעבורשרותי תפעול,כדלקמן: דמי ניהולבהתאם להוצאותיה,ובלבדשלאיעלהעל 2% (שנתי). להלן נתונים אודות היקף דמי הניהול המרביים שרשאית כל אחת מן הקופות לגבותבהתאם לתקנונה,ודמיהניהול שנגבובפועלעל ידיהחברה: דמיניהולשנגבו דמיניהולמרביים שיבולת קופ"ג לפי הוצאות לפי הוצאות 0.18% 0.19% שיבולת קרן השתלמות לפי הוצאות לפי הוצאות 0.18% 0.17% 7

26 מבנה ניהול ההשקעות בכפוף להוראות כל דין ולהוראות תקנון הקופות, החברה משקיעה את התקבולים ואת הסכומים הנובעים מרווחי השקעות הקופה או כתוצאה ממכירתם או פדיונם של נכסיה, בהתאם להחלטות ועדת ההשקעות של החברה. בכפוף למדיניות ההשקעות הכוללת אשר נקבעת על ידי דירקטוריון החברה, מתווה ועדת ההשקעות את מדיניות ההשקעות של הקופות ומנחה את העוסקים בניהול בפועל של ההשקעות ביחס לאופן ביצוע ההשקעות. מדיניות ההשקעותנקבעתלגביכל קופה וקופהבהתאםלסוגה ולרמתנזילותה. ועדת ההשקעות קובעת את סוגי העסקאות ושיעורי ההחזקות בניירות ערך הטעונים אישור מראש של ועדת ההשקעות, את אופי ההשקעות והיקפן, את שיעור הבטוחות אותו יש להעמיד בעסקאות שונות, את סוגי ניירות הערך שניתן למכור בחסר וכד'. הוועדה מנחה ומפקחת על העוסקים בהשקעות, קובעת אמות מידה לבחינת יישום מדיניות ההשקעות, מגבשת כללים ונהלים לניהול ההשקעות ומקבלת החלטות הנוגעותלשימושבאמצעי שליטהבתאגידיםמוחזקים השוואת שיעוריהמיסויעל רווחי ניירותערךישראלים ורווחיניירותערך זרים השוואת שיעור המס המוטל על רווחים בגין ניירות ערך ישראלים לזה המוטל על רווחים בגין ניירות ערך זרים (אשר תוקפה מיום 1 לינואר 2005), השפיעה ומשפיעה על אפיקי והרכב ניהול השקעות הקופות על ידי החברה. בכך בוטלה ההעדפה להשקעה בניירות ערך ישראלים, ובשנת הדו"ח חל גידול בחלקם של ניירות הערך הזריםבהשקעותהקופות מוצריםושירותים למידע בנוגע למאפייניקופותהגמל: 7.1 ניהול קופותגמל לתגמולים ופיצויים בתחוםפעילותזה:.7 שיבולת קופותגמל שיבולת קופות גמל בע"מ הינה קופת גמל לתגמולים המיועדת לקיבוצים אשר הוקמהבשנת שיבולתקרןהשתלמות קרן השתלמותשהוקמהבשנת 1996 עבור שכיריםועצמאיים להלן נתונים בדבר היקף ההפקדות והיקף הנכסים המנוהלים על ידי כל אחת מן הקופות, בחלוקה לתחומי הפעילות של החברה:.7.2 קופת גמל לתגמולים גמל השתלמות סך הכל 14,518 14,518 היקףההפקדות באלפיש"ח 18, ,858 היקףהנכסים המנוהלים באלפיש"ח 1,033,721 8

27 מוצרים חדשים החברה אינה מפתחת מוצרים חדשים..8 עמיתים 9.1. עמיתים מהותיים עמיתיקופותהגמל הם קיבוצים וחבריקיבוץ..9 התפלגות סוגי עמיתים מספר חשבונות העמיתים סוגעמית שםקופה שיבולת קופת גמל העברות לקופה בניכוי העברות מהקופה משיכות הפקדות באלפי באלפי באלפי עמית קיבוץ 8, שיבולת קרן השתלמות שכירים ועצמאיים 590 7, ,320 שיווק והפצה כאמור, החברה הינה קופת גמל ענפית אשר מיועדת אך ורק לעמיתים שהינם חברי קיבוץולכןלא עוסקתבשיווק לציבורהרחב. תחרות התחרות בתחום החיסכון לטווח ארוך, ובתחום קופות הגמל בפרט, היא קשה במיוחד, מכיוון שהיקף המתחרים בשוק זה הינו רחב ומגוון והוא מורכב הן מקופות גמל והן מגורמים אחרים המציעים חיסכון לטווח ארוך כמו חברות ביטוח, קרנות פנסיה ובנקים המוכרים תוכניות חיסכון ארוכות טווח. החברה מתחרה הן עם גופים הפועלים בתחום הפעילות, קרי עם קופות גמל אחרות ובהן קופות גמל בנקאיות ופרטיות, והן עם חברות הפועלות בתחומים האחרים של מגזר החסכון לטווח הארוך (קרנות פנסיה וביטוח חיים). כאמור לעיל מזה מספר שנים קיימת תחרות בעיקר מצד הגופים הפרטיים וחברות ביטוח שהקימו ורכשו קופות גמל. התחרות היא על הצבירה, התשואה ורמת השירות. החברה מתמודדת עם התחרות באמצעות שיפור הקשר והשרות עם העמיתים. החברה מבהירה לעמיתיה את מדיניות ההשקעה והסיכונים שהקופות נוטלות על עצמן. החברה מציגה את אסטרטגית ההשקעה הבנויה לטווח ארוך תוך פיזור השקעות מקסימלי באפיקים מגוונים בשוק ההוןבארץובחו"ל. שנות הגאות האחרונות בהן חלק מהקופות שלקחו בדר"כ סיכון רב יותר השיגו תשואה עדיפה על פני הקופות שבניהול החברה. העדר מכשירים נגישים לעמיתים לבחינת סיכונים גרמו לעזיבה ומשיכות מהקופות. הגורמים החיוביים המשפיעים על פעילות החברה הם השרות הזמין והטוב לעמיתים וכן טעמי העמיתים המעדיפים ברובם את מדיניות ההשקעות של ה חברה אשר רואה את הטווח הארוך כמטרה ראשונה במעלה תוך לקיחת סיכוניםמחושבים

28 12. עונתיות תחום קופות הגמל אינו מאופיין בעונתיות, למעט הגברת הפעילות הנקודתית לקראת סוף השנה הקלנדרית בה יש הפקדות נוספות של עמיתים שרוצים ליהנות ממלוא הטבות המיסוי ככל שיהיו. וכן מניצול הטבות מס אחרות במיסוי עתידי. רכוש משרדים לביצוע פעילותה משתמשת החברה במשרדי הקיבוץ הדתי..13 נכסיםלאמוחשיים מאגרי מידע לחברה מאגר מידע רשום במסגרתו נשמרים הנתונים הנמסרים על ידי עמיתי הקופות. המידע, הצבור במאגרים אודות עמיתי הקופות, כולל מידע שנמסר על ידי העמיתים בעת הצטרפותם ובעדכוני הפרטים במהלך התקופה. פרטים אלו ושמירתם במאגר ממוחשב מחויבת על פי הוראות הדין. מאגר המידע משמש את החברה בתפעולהשוטף שלעסקיה הוןאנושי 15.1 דירקטוריון וועדותיו לחברה דירקטוריון המונה נבחריםבאסיפהכללית. חברים מתוכם חיצוני. חברי הדירקטוריון.15 דירקטוריון החברה מינה ועדת השקעות ואת יו"ר הועדה. ועדת השקעות מונה שלושה חבריםמתוכם אחדדירקטור חיצוני.ועדה זו מטפלת על פי הדין בהשקעותהקופה. דירקטוריון החברה מינה ועדת בקורת. ועדת הבקורת מונה שני חברים. ועדת הבקורת עורכת בקורת לפעילות החברה וקופות הגמל שבניהולה ובאמצעות המבקרהפנימי. כמוכן,בעתהצורך מוקמות וועדותעדהוק לעניינים ייחודיים. חברי הדירקטוריון, למעט הדירקטור החיצוני, הינם חברי הקיבוץ הדתי וממלאים אתתפקידםמבלילקבלשכר מהחברה בגין פעילותם. הנהלתהחברה ובעליתפקידים לחברה מנכ"לוחשבת. המנכ"לאינומקבלשכר בגיןפעילותו ספקיםונותנישירותים הספקים ונותני השירות העיקרייםהםכדלהלן: בנקמזרחיטפחות מיטבדשהשקעות מוסדיים בע"מ.16 מימון החברה אינה משתמשת באשראי לפעילותה

29 מיסוי קופות גמל מהוות מוסדות תיווך פיננסי לצורך חיסכון ארוך טווח הנהנה מהטבות מיסוי בשני רבדים: ראשית, המפקיד בקופת גמל זכאי לניכוי בגין ההפקדות (עד לסכום מרבי שנקבע בפקודת מס הכנסה) מההכנסה החייבת במס ו/או לזיכוי מס בגין הפקדות (עד לסכום מרבי שנקבע בפקודת מס הכנסה). שנית, הכנסות קופות הגמל פטורות ממס (למעט במקרים מסוימים כקבועבפקודתמס הכנסה)..18 מגבלות ופיקוח על פעילות התאגיד להלן פירוט תמציתי של המגבלות על פי דין וההסדרים החוקיים הייחודיים המשפיעים באופן מהותי על פעילותה של החברה: כפיפות הפעילות לחוזריהממונה על פעילותהחברהחלים החוזריםוההוראותמטעם הממונהואשר מחייבותאת החברהלכלדבר ועניין..19 להלן סקירה של חוזרי הממונה העיקריים הנוגעים לחברה ולקופות הגמל בניהולה, שפורסמובשנת 2016: חוזרים לשנת 2016 חוזר העברת כספים בין קופ"ג החוזר הקופות. דן בצעדים ופעולות שעל חברה מנהלת לנקוט לשם העברת כספים בין אופןיישוםע"יהחברה המנהלת :מיושםע"יהחברה באמצעות הבנקהמתפעלשל הקופות. חוזר דוחות לעמיתים החוזר דן במשלוח דוחות לעמיתי הקופות. אופןיישוםע"יהחברה המנהלת :מיושםע"יהחברה באמצעותהבנק המתפעלשלהקופות. חוזר דיווח דוחות כספיים ונלווים חוזר דוחות שנתיים החוזר דן במתכונת הדיווחים בדוחות השנתיים. אופןיישוםע"יהחברה המנהלת :מיושםע"יהחברה המנהלת ורואההחשבוןהחיצוני דוחות השנתיים. חוזר מסלולי השקעה בקופ"ג החוזר דן באפשרות של פתיחת מסלולי השקעה לעמיתים. אופןיישוםע"יהחברה המנהלת :לדעתהנהלת החברה המנהלת שבולת מאחר שמדובר בקופות ענפיות, הנושא אינו מתאים לשבולת והעמיתים יופנו למסלול ברירת המחדל שהינו המסלול הקיים כיום בקופות. הנהלת החברה שלחה מכתב לאוצר בנושא זה. 11

30 חוזר דיווח לציבור על הוצאות ישירות החוזר דן במתכונת הדיווח לגבי הוצאות ישירות בקנית/ מכירת נירות ערך. אופןיישוםע"יהחברה המנהלת :מיושםע"יהחברה באמצעותהבנק המתפעלשלהקופות. חוזר דוח חודשי לאוצר החוזר דן במתכונת הדיווח בדוחות החודשיים לאוצר. אופןיישוםע"יהחברה המנהלת :מיושםע"יהחברה באמצעותהבנק המתפעלשלהקופות. חוזר מידע נדרש באתר האינטרנט החוזר דן במתכונת הדיווח באתר האינטרנט של החברה המנהלת. אופןיישום ע"יהחברה המנהלת :מיושםע"י החברההמנהלת באתרהחברהשבולת. ביטוחים בהתאם לתקנות קופת הגמל, על קופת גמל וחברה מנהלת לערוך ביטוח אחריות מקצועית לכיסוי חבותן בשל מעשה או מחדל רשלני כלפי עמיתיהן וכן ביטוח לכיסוי מעילה באמון של עובדיהן כלפי העמיתים בסכום כולל שלא יפחת מהסכומים המפורטים בתקנה 4 לתקנות השקעות משותפות בנאמנות (הון עצמי וביטוח של מנהל קרן ונאמן ותנאי כשירות של דירקטורים וחברי ועדת השקעות), התשנ"ו 1995, ובתנאים הקבועים בתקנה האמורה. למועד דוח זה, החברה מבוטחת בביטוח אחריות מקצועית בגבול אחריות של 20 מליון דולר ארה"ב למקרה ולתקופת הביטוח. סכום ההשתתפות העצמית הינו 50 אלפי דולר ארה"ב לכל תביעה אך לא יותר מ 250 אלפי ש"ח. בנוסף לביטוח המפורט לעיל, הנדרש על פי הוראות דין, מבוטחת החברה,בביטוחאחריותנושאימשרה. הסכמים מהותיים לחברה אין הסכמים מהותיים שלא במהלך העסקים הרגיל..20 הסכמי שיתוף פעולה לחברהאיןהסכמי שיתוף פעולה..21 הליכיםמשפטיים למיטב ידיעתהחברהלא קיימיםנגדהתביעה,בקשה לפירוקאו לכינוסנכסים. למיטב ידיעת החברה לא ידוע על קיום ניגוד עניינים בין מי מהדירקטורים ונושאי המשרהבה לביןהחברה..22 יעדיםואסטרטגיהעסקית 23.1 האסטרטגיה של החברה היא ביצוע השקעות ברמת סיכון מוגדרת מראש במטרה להשיג רווח מקסימלי לאורך זמן תוך לקיחת סיכונים מינימליים ככל שניתן

31 לצורך השגת מקסימום פיזור בהשקעותיה, הקופות משקיעות את מרבית השקעותיהן בארץ באפיקיםמגוונים שנבחרים עלידיועדתההשקעות. החברה מפעילה אתר אינטרנט החל מתחילת שנת 2006 בו ניתן לקבל מידע על החברה וקופות הגמל שבניהולה. המטרה היא בראש ובראשונה להגביר את השקיפות, לסייע לשיווק ולהרחיב את המידע והקשר עם העמיתים, באמצעות שירותים שינתנו ומידעבאמצעותהאתר צפי להתפתחות בשנה הקרובה שיפור השרות לעמיתים מהווה גם הוא מטרה תמידית בפני החברה, כדי להמשיך ולשרת את ציבור העמיתים במקצועיות ובנאמנות.24 מידע בדבר שינוי חריג בעסקי התאגיד לחברה אין מידע בדבר שינוי חריג בעסקיה..25 אירוע או עניין החורגים מעסקי התאגיד הרגילים לחברה אין מידע על אירוע או עניין החורגים מעסקיה הרגילים. גורמי סיכון סיכונים מאקרו: ירידה בתשואות בשווקי המניות והאג"ח בארץ ובעולם ירידה במחירי המניות, אגרות החוב ובשוק הנגזרים בארץ ובעולם משפיעה באופן מיידי על ערך הנכסים הפיננסיים המוחזקים על ידי הקופות, ומכאןגםעל רווחיעמיתיה הרעה ברמת התעסוקה הרעה ברמת התעסוקה, שהינה פועל יוצא של האטה כלכלית בישראל, באה לידי ביטוי בירידה במספר המועסקים, וירידה ברמת השכר למועסק ועלולה להוביל לקיטון בהיקף הפקדות העמיתים מחד ולגידול בשיעור ביטולים ופדיונות מוקדמיםמאידך שינויים בשערי החליפין, בשיעורי הריבית ובאינפלציה לכל אלה השפעה ישירה על התשואות המושגות בקופות הגמל ועל השיקולים השוניםבאפיקי החיסכון ובהםקופותהגמל סיכוני אשראי החברה משקיעה חלק מנכסי הקופות שבניהולה בפיקדונות במערכת הבנקאית בישראל ובהעמדת אשראי ללווים שונים (לרבות אגרות חוב סחירות ושאינן סחירות). אשר על כן, יש ביציבות הבנקים ובלווים האחרים כדי להשפיע על תוצאותיה העסקיותשלהחברה מצב תעסוקה מעביד קופות הגמל שבניהול החברה, מהיותן ענפיות, חשופות למצב התעסוקתי אצל המעביד של העמיתים. שינויים בהיקף התעסוקה אצל המעביד כגון תכניות פרישה ו/או הבראה עלולים להשליך על היקף מספר העמיתים בקופות ועל משיכות כספים מהקופות בידימפוטרים סיכונים ענפיים: אי התמודדות עם שינויים מערכתיים בענף עקב חקיקת ועדת בכר אי התמודדות מהירה מצד החברה לשינויים, לרבות שינוי מבנה שיווק המוצרים, עלולה לפגוע מהותית בתוצאותיה העסקיות של החברה

32 שינויים רגולטוריים שינויים בחקיקה, בפסיקה ובהוראות משרדי הממשלה עשויים להשפיע מהותית על התוצאות העסקיות בענף, אשר הינו עתיר פיקוח רגולטורי. להוראות הדין, להנחיות ולהסכמים הנוגעיםלמבנה החיסכון במשקוביחס לחסכון הפנסיוני בפרט,לרבות השלכות המיסוי,השפעהניכרתעל תוצאותיההעסקיות שלהחברה גידול בתחרותיות גידול במספר המתחרים והתעצמות ביתר הפרמטרים שלהתחרות בענףעלוליםלהביא להאטה בפעילות. שינוי בטעמי הציבור נטיית הציבור לבחור במוצרים תחליפיים לקופות הגמל המנוהלות על ידי החברה בתחום הפעילות של החברה או בתחומי פעילות אחרים במגזר החיסכון ארוך הטווח, עשויים להשפיעעלהיקף ההפקדותועלרמת הפעילותשלהחברה. סיכונים מיוחדים לחברה: סיכונים תפעוליים פעילות החברה כוללת בין היתר, השקעות, מגעים מול לקוחות, סוכנים ויועצים. פעילות כאמור חושפת את החברה לסיכונים תפעוליים כגון תקלות במערכות המחשב, עליהם נשענת החברה בניהול עסקיה,אשר עלולות להשפיעלרעה על פעילותה. בטבלהשלהלן מוצגים גורמיהסיכוןשל החברהעל פיטיבםועל פיהשפעתם, לדעת הנהלת החברה,על עסקיהחברה: גורם סיכון השפעה גדולה השפעה בינונית השפעה קטנה סיכוני מאקרו: X X X X ירידהבתשואות שווקיהמניות X והאג"חבארץובעולם הרעה ברמת התעסוקה שינויים בשערי החליפין ובאינפלציה סיכוני אשראי מצב תעסוקה מעביד X X סיכונים ענפיים: אי התמודדות עם שינויים X מערכתיים בענף שינויים רגולטורים גידול בתחרותיות שינוי בטעמי הציבור X X X סיכונים מיוחדים לחברה: פגיעה ביכולת השיווק עקב שינוי שליטה בחברה סיכונים תפעוליים 14

33 1 שיבולת חברה לניהול קופות גמל בע"מ דוחות כספיים ליום 31 בדצמבר 2016 ת ו כ ן ה ע נ י נ י ם: ד ף דוח רואי חשבון המבקרים דוחעלהמצב הכספי ליום 31 בדצמבר 2016 ו 2015 דוחעל הרווח הכולל דוחעל השינויים בהון העצמי דוחעל תזרימי המזומנים באורים לדוחות הכספיים מידע ונתונים קרן השתלמות מידע ונתונים קופת תגמולים ************************************************ *************************************** *****************************

34 DEUTSCH & KREMER Certified Public Accountants (Isr.) 3, AHUZAT BAYIT ST., TA P.O. Box 29819, TELAVIV TEL FAX kremerpa@barak.net.il ד ו י ט ש את ק ר מ ר רואי חשבון רח' אחוזתבית 3, ת"א ת.ד , תלאביב טל פקס J. kremer B. kremer C.P.A. (Isr.) C.P.A. (Isr.) 2 י. קרמר ב. קרמר רואה חשבון רואה חשבון דוח רואי חשבון המבקרים לחברי: שיבולת חברה לניהול קופות גמל בע"מ ביקרנו את הדוחות על המצב הכספי המצורפים של שיבולת חברה לניהול קופות גמל בע"מ (להלן: החברה) לימ םי 31 בדצמבר 2016 ו 2015 ואת הדוחות על הרווח הכולל, הדוחות על השינויים בהון העצמי והדוחות על תזרימי המזומנים לכל אחת משלוש השנים שהסתיימו ב 31 בדצמבר דוחות כספיים אלה הינם באחריות הדירקטוריון וההנהלה של החברה. אחריותנו היא לחוות דיעה על דוחות כספיים אלה בהתבססעל ביקורתנו. ערכנו את ביקורתנו בהתאם לתקני ביקורת מקובלים בישראל, לרבות תקנים שנקבעו בתקנות רואי חשבון (דרך פעולתושל רואה חשבון), התשל"ג עלפי תקנים אלה נדרש מאיתנו לתכנן את הביקורת ולבצעה במטרה להשיג מידה סבירה של ביטחון שאין בדוחות הכספיים הצגה מוטעית מהותית. ביקורת כוללת בדיקה מידגמית של ראיות התומכות בסכומים ובמידע שבדוחות הכספיים. ביקורת כוללת גם בחינה של כללי החשבונאות שיושמו ושל האומדנים המשמעותיים שנעשו עלידי הדירקטוריון וההנהלה של החברה וכן הערכת נאותות ההצגה בדוחות הכספיים בכללותה. אנו סבורים שביקורתנו מספקת בסיס נאות לחוות דעתנו. לדעתנו, הדוחות הכספיים הנ"ל משקפים באופן נאות, מכל הבחינות המהותיות, את מצבה הכספי של החברה לימ םי 31 בדצמבר 2016 ו 2015 ואת תוצאות פעולותיה והשינויים בהונה העצמי ותזרימי המזומנים שלה לכל אחת משלוש מהשנים שהסתיימו ב 31 בדצמבר 2016 בהתאם לדרישות הגילויכפי שנקבעו עלידיאגף שוק ההון, ביטוח וחסכון. תלאביב,ב'בניסן תשע"ז 29 במרס.2017 דויטש את קרמר רואי חשבון

35 3 שיבולת חברה לניהול קופות גמל בע"מ דוח על המצב הכספי ליום 31 בדצמבר 2016 (בשקליםחדשים) באור 381 2,664 (4) נכסים שוטפים מזומנים ושווי מזומנים 59,331 59,575 (5) חייבים ויתרות חובה 59,712 62,239 סה"כ נכסים 66,852 58,076 (6) התחייבויות שוטפות זכאים ויתרות זכות (7,140) 4,163 הון ועודפים עודפים 59,712 62,239 סה"כ התחייבויות והון עצמי הבאורים לדוח הכספי מהווים חלק בלתי נפרד ממנו. יעקב רוט מנכ"להחברה דוד ירוסלביץ יו"ר הדירקטוריון תאריך אישור הדוחות

36 4 שיבולת חברה לניהול קופות גמל בע"מ דוחות על הרווח הכולל לשנה שנסתיימה ביום 31 בדצמבר 2016 (בשקליםחדשים) לשנה שהסתיימה ביום 31 בדצמבר: הכנסות באור 1,988,880 1,848,151 1,942,294 (9) הכנסות מדמי ניהול מקופות גמל,נטו הוצאות 1,921,922 1,869,571 1,930,848 (11) הוצאות הנהלה וכלליות 1,537 1,923,459 1,237 1,870, ,930,991 הוצאות מימון 65,421 (22,657) 11,303 רווח (הפסד)כולל לשנה הבאורים לדוח הכספי מהווים חלק בלתי נפרד ממנו.

37 5 שיבולת חברה לניהול קופות גמל בע"מ דוח על השינויים בהון העצמי לשנה שהסתיימה ביום 31 בדצמבר 2016 (בשקליםחדשים) הון מניות סה"כ רווח (הפסד) (49,904) (49,904) יתרה ליום 1 בינואר ,421 15,517 65,421 15,517 שינויים במהלך שנת 2014 רווח השנה יתרה ליום 31 בדצמבר 2014 (22,657) (7,140) (22,657) (7,140) שינויים במהלך שנת 2015 (הפסד) השנה יתרה ליום 31 בדצמבר 2015 שינויים במהלך שנת ,303 4,163 11,303 4,163 רווח השנה יתרה ליום 31 בדצמבר 2016 הבאורים לדוח הכספי מהווים חלק בלתי נפרד ממנו.

38 6 שיבולת חברה לניהול קופות גמל בע"מ דוח על תזרימי המזומנים לשנה שהסתיימה ביום 31 בדצמבר 2016 (בשקליםחדשים) ,421 (22,657) 11,303 תזרימי המזומנים מפעילות שוטפת רווח (הפסד) נקי (61,402) 4,019 13,712 (8,945) (9,020) 2,283 התאמות הדרושות כדי להציגאת תזרימי המזומנים מפעילות שוטפת (נספחא) מזומנים נטו שנבעו מפעילות שוטפת (ששימשו לפעילות שוטפת) 4,019 (8,945) 2,283 עליה (ירידה) במזומנים ושווי מזומנים 5,307 9,326 9, ,664 יתרת מזומנים ושווי מזומנים לתחילת השנה יתרת מזומנים ושווי מזומנים לסוף השנה נספח א' התאמות הדרושות כדי להציג את תזרימי המזומנים מפעילות שוטפת 1,510 (62,912) (61,402) (5,874) 19,586 13,712 (244) (8,776) (9,020) שינויים בסעיפי רכוש והתחייבויות (עליה) ירידה בחייבים ויתרותחובה (ירידה) עליה בהתחייבויות שוטפות הבאורים המצורפים לדוח הכספי מהווים חלק בלתי נפרד ממנו.

39 7 שיבולת חברה לניהול קופות גמל בע"מ באורים לדוחות הכספיים ליום 31 בדצמבר 2016 באור 1: כללי א. החברה הוקמה באישור משרד האוצר ניהול קופותגמל של הקיבוץ הדתי. אגף שוק ההון, ביטוח וחסכון, ומטרתה ב. החברה אושרה ע"י נציבות מס הכנסה כמוסד הפועל שלא למטרות רווח מלכ"ר. המחלקה למוסדות ציבור ומלכ"רים, ג. דמי הניהול, הנגבים מאת העמיתים, הינם על בסיס הוצאות שהוציאו הקופות בפועל ועד לתקרה מירבית של 2% מנכסי הקופות. ד. החברה נתאגדה ואושרה עלפי פקודת החברות כחברה פרטית בתאריך ה. 1. חברת הניהול מנהלת בשנת הדוח 2 קופות גמל כדלקמן: א. שיבולתגמל. ב. שיבולת השתלמות. שווי נכסי קופות הגמל נטו, שנוהלו ע"י שיבולת חברה לניהול בע"מ ליום 31 בדצמבר 2016, הסתכם ב 1,033,721 אלפי ש"ח. 2. הבעלים של חברת הניהול וקופות הגמל שבניהולה הם העמיתים. 3. העמיתים,החוסכים בקופות הגמל של החברה, הינם חברי הקיבוץ הדתי. ו. ז. לקופות הגמל, שבניהול החברה, אישור קופת גמל (מס הכנסה) שניתן ע"י משרד האוצר אגף שוק ההון, ביטוח וחסכון ותוקפועד לחברה רישיון חברה מנהלת (5/006) בהתאם לסעיף 4 לחוק הפיקוח על שירותים פיננסים (קופות גמל), התשס"ה 2005.

40 8 שיבולת חברה לניהול קופות גמל בע"מ באורים לדוחות הכספיים ליום 31 בדצמבר 2016 עיקרי המדיניות החשבונאית להלן עיקרי המדיניות החשבונאית שנקטה החברה בדוחות כספיים אלה, ואשר יושמה באופן עקבי בכל התקופות המוצגות: באור 2: א. בסיס הצגת הדוחות הכספיים הדוחות הכספיים של החברה ערוכים על בסיס העלות. מתכונת העריכה של הדוחות הכספיים על החברה חלות הנחיות משרד האוצר אגף שוק ההון, ביטוח וחסכון חוזר גופים מוסדיים הצגת הדוחות הכספיים הינה בהתאם להנחיות אלה. חשבונות קופות הגמל הדוחות הכספיים של קופות גמל, המהווים זרוע (לא מאוגדת) של החברה, אוחדו מכיוון שלחברה אין חלק בנכסיהן ובהתחייבויותיהן. לא מדיניות חשבונאית עקבית המדיניות החשבונאית, שיושמה בדוחות הכספיים, התקופות המוצגות. יושמה באופן עקבי בכל ב. ג. ד. מטבע הפעילות ומטבע חוץ מ טבע הפעילות ומטבע ההצגה הדוחות הכספיים מוצגים בשקלים, מטבע הפעילות של החברה. מטבע הפעילות שהוא המטבע המשקף באופן הטוב ביותר את הסביבה הכלכלית שבה פועלת החברה ואת עסקאותיה, ולפי מטבע זה נמדדים מצבה הכספי ותוצאות פעולותיה. מזומנים ושווי מזומנים שווי מזומנים נחשבים השקעות שנזילותן גבוהה, המופקדים בתאגידים בנקאיים ואשר אינם מוגבלים בשיעבוד. הכרה בהכנסה הכנסות מוכרות בדוח רווח והפסד כאשר הן ניתנות למדידה באופן מהימן, צפוי שההטבות הכלכליות הקשורות לעיסקה יזרמו לחברה וכן העלויות שהתהוו או שיתהוו בגין העיסקהניתנות למדידה באופן מהימן. להלן הקריטריונים הספציפיים בדבר הכרה בהכנסה, הנדרשים להתקיים עלמנת להכיר בהכנסה: הכנסות משרותי ניהול לקופותגמל הכנסות משרותי ניהול לקופות גמל, מוכרות על בסיס מזומן מאחר ונועדו לכסות את הוצאות הקופות במזומן בלבד. הפרשות ה. הפרשה מוכרת כאשר לקבוצה יש מחויבות נוכחית, משפטית או משתמעת, כתוצאה מאירוע שהתרחש בעבר, הניתנת לאמידה בצורה מהימנה, וכאשר צפוי כי תידרש זרימת הטבות כלכליות לסילוק המחויבות.

41 9 שיבולת חברה לניהול קופות גמל בע"מ באורים לדוחות הכספיים ליום 31 בדצמבר 2016 (בשקליםחדשים) לשנה שהסתיימה ביום קרן קופות אישיות סה"כ השתלמות לתגמולים בש"ח 1,942, ,482 1,628,812 מגזרי פעילות הכנסות הכנסות מדמי ניהול מקופותגמל נטו באור 3: 1,930, ,930,991 11, , ,339 43,143 1,660, ,660,652 (31,840) הוצאות הוצאות הנהלה וכלליות הוצאות מימון סה"כיתרת (הפסד) רווח לשנה באור 4: מזומנים ושווי מזומנים 381 2,664 מזומנים בבנקים ,883 11,448 59, ,939 15,636 59,575 חייבים ויתרותחובה הרכב הסעיף הוצאותמראש ביטוח אחרים באור 5: , ,076 זכאים ויתרותזכות הוצאות לשלם באור 6: הון מניות החברה אינהנדרשת להון מניות הואיל והיא מנהלת קופות ענפיות. באור 7: מיסים עלהכנסה החברה אושרה ע"י נציבות מס הכנסה הפועל שלא למטרות רווח מלכ"ר. המחלקה למוסדות ציבור ומלכ"רים כמוסד באור 8:

42 10 שיבולת חברה לניהול קופות גמל בע"מ באורים לדוחות הכספיים ליום 31 בדצמבר 2016 (בשקליםחדשים) באור 9: הכנסות משרותי ניהול לקופות גמל א. דמי הניהול, הנגבים מאת העמיתים, הינם על בסיס הוצאות שהוציאו הקופות בפועל ועד לתקרה מירבית של 2% מנכסי הקופות. ב. דמי ניהול שנגבו מקופת הגמל מניהול קופת שיבולת גמל מניהול קופת שיבולת השתלמות לשנה שהסתיימה ביום 31 בדצמבר: בש"ח 1,679,845 1,536,938 1,628, , , ,482 1,988,880 1,848,151 1,942,294 ג. שיעור ממוצע של דמי ניהול לשנה שהסתיימה ביום 31 בדצמבר % 0.19% % 0.18% % 0.17% מניהול קופת שיבולת גמל מניהול קופת שיבולת השתלמות באור 10: נתוניםאודותקופות הגמל שבניהול החברה א. היקףנכסים מנוהלים, תקבולים ותשלומים: ליום ליום באלפי קופת שיבולת גמל קופת שיבולת השתלמות סךנכסים מנוהלים 847, ,863 1,033,721 סךנכסים מנוהלים 844, ,893 1,020,825 ב. תקבולים ותשלומים: לשנה שהסתיימה ביום: 31 בדצמבר 2016 באלפי לשנה שהסתיימה ביום: 31 בדצמבר 2015 באלפי קופת שיבולת גמל קופת שיבולת השתלמות תקבולים 14,518 14,518 תשלומים (8,348) (7,397) (15,745) תקבולים 17,320 17,320 תשלומים (10,115) (9,939) (20,054)

43 11 שיבולת חברה לניהול קופות גמל בע"מ באורים לדוחות הכספיים ליום 31 בדצמבר 2016 באור 10: נתוניםאודותקופות הגמל שבניהול החברה (המשך) לשנה שהסתיימה ביום 31 בדצמבר 2016 באלפי שיבולת שיבולת סה"כ השתלמות גמל 2, ,500 ג. העברות כספים העברות לחברה מגופים אחרים העברות מקופותגמל (1,561) 589 (61) 589 (1,500) העברות מחברה לגופים אחרים העברות לקופותגמל העברות נטו לשנה שהסתיימה ביום 31 בדצמבר 2015 באלפי שיבולת שיבולת סה"כ השתלמות גמל 7,095 1,479 5,616 העברות לחברה מגופים אחרים העברות מקופותגמל ( 5,828) (212) (5,616) העברות מחברה לגופים אחרים העברות לקופותגמל 1,267 1,267 העברות נטו 31 בדצמבר 2014 באור 11: הוצאות הנהלה וכלליות לשנה שהסתיימה ביום בש"ח 90,095 86, , , ,254 39,020 67, ,000 5,971 11,543 5,600 3,000 1,921, ,995 85, , , ,254 53,260 39, ,999 6,342 9,229 5,600 7,500 1,869, ,810 77, , , ,187 52,285 52, ,000 6,288 8, ,927 8,000 3,000 1,930,848 שכר דירקטורים ביטוח ניהול השקעות שרותי תפעול ביקורת חשבונות שרותי עריכה ויעוץ ביקורת פנים שרותי ניהול משפטיות שרותי שיערוך אתר אינטרנט ייעוץ כלכלי קנסות מסלקה

הלשכה המשפטית משרד האוצר אפריל 2015

הלשכה המשפטית  משרד האוצר    אפריל 2015 צוות בריס לרגולציה על שירותים פיננסיים מאי 2016 שירותים פיננסיים להסדרה Middle- Men שירותי תשלום P2P ללא חשש יציבותי נותני אשראי שירותי מטבע עם חשש יציבות אגודות אשראי וחיסכון גמ"חים תכליות עבודת הצוות

קרא עוד

דוח ביניים לדוגמה 2014

דוח ביניים לדוגמה 2014 דוחות כספיים תמציתיים מאוחדים לדוגמה ליום 0/ במרץ/ביוני/בספטמבר 06 ערוכים בהתאם לתקן חשבונאות בינלאומי IAS 4 ובהתאם לפרק ד' לתקנות ניירות ערך )דוחות תקופתיים ומיידיים(, התש"ל 970 מרץ 06 4 6 9 4 6 7 7 0

קרא עוד

גילוי דעת 91.doc

גילוי דעת 91.doc (*) גילוי דעת 91 מכתב התקשרות לביצוע ביקורת של דוחות כספיים תוכן העניינים סעיפים 3-1 מבוא 9-4 מכתב התקשרות לביצוע ביקורת של דוחות כספיים ביקורת דוחות כספיים של תאגיד אחר שבשליטת המבוקר 10 11 אי-קבלת אישור

קרא עוד

רכבת ישראל בע"מ דוחות כספיים תמציתיים ביניים ליום 13 במרס 1038

רכבת ישראל בעמ דוחות כספיים תמציתיים ביניים ליום 13 במרס 1038 דוחות כספיים תמציתיים ביניים ליום 13 במרס 1038 דוח הדירקטוריון למצב ענייני התאגיד לתקופה שהסתיימה ביום 13 במרץ ג) ב) א) דירקטוריון חברת )להלן: "החברה"( מתכבד להגיש את דוח הדירקטוריון על מצב ענייני החברה

קרא עוד

החלטת מיסוי: 7634/ החטיבה המקצועית תחום החלטת המיסוי: חלק ה 2 לפקודת מס הכנסה - שינויי מבנה, מיזוגים ופיצולים הנושא: העברת נכסים ופעיל

החלטת מיסוי: 7634/ החטיבה המקצועית תחום החלטת המיסוי: חלק ה 2 לפקודת מס הכנסה - שינויי מבנה, מיזוגים ופיצולים הנושא: העברת נכסים ופעיל החלטת מיסוי: 7634/16.1.1.1.2.1.3.1 תחום החלטת המיסוי: חלק ה 2 לפקודת מס הכנסה - שינויי מבנה, מיזוגים ופיצולים הנושא: העברת נכסים ופעילות לחברה חדשה בהתאם להוראות סעיף 104 א לפקודה ומיזוגה של עם "שלד 103

קרא עוד

1-1

1-1 1-1 2 ביקורת חשבונות שעור 31- ביקורת מסים התאמות חשבונאיות של יתרות ותביעות ממוסדות ורשויות תקן ביקורת 48 "אישורים חיצוניים" )בעיקר סעיף (. 6 אתיקה במסים תדריך הלשכה לרואי חשבון בדבר "כללי ההתנהגות מקצועית

קרא עוד

untitled

untitled תקן חשבונאות מספר 36 תיקון גילוי דעת מספר 69 בדבר כללי חשבונאות ודיווח כספי על ידי מלכ"רים ותקן חשבונאות מספר 5 בדבר תיקונים והבהרות לגילוי דעת מספר 69 יוני 2014 1 רח' גרוזנברג 14 ת, "א,65811 טל.,972 3

קרא עוד

גילוי דעת 77.doc

גילוי דעת 77.doc *) גילוי דעת 77 ביקורת יתרות פתיחה בגוף בו עורך המבקר ביקורת לראשונה תוכן העניינים סעיפים 4 1 מבוא 12 5 נהלי ביקורת 16 סיכום הביקורת וההשלכות על דוח רואה החשבון המבקר 13 17 תחילה גילוי דעת זה אושר עלידי

קרא עוד

<4D F736F F D20F1F7E9F8E420E7E5E3F9E9FA20E9E5ECE E646F6378>

<4D F736F F D20F1F7E9F8E420E7E5E3F9E9FA20E9E5ECE E646F6378> סקירה חודשית יולי 2015 מאת: יוסף שמחון, מחלקת מחקר ואנליזה להלן סקירה חודשית של חברת המתארת את עיקרי השינויים שחלו בריביות ובמרווחים במהלך חודש יולי 2015. שינויים אלו השפיעו באופן ישיר על שערי השערוך של

קרא עוד

דו יח שנתי של קרן השתלמות 2015 פרח י קרן השתלמות

דו יח שנתי של קרן השתלמות 2015 פרח י קרן השתלמות דו יח שנתי של קרן השתלמות 2015 פרח י קרן השתלמות דו ח שנתי של קרן ההשתלמות פדה - קוץ השתלמות תוכו העניינים סקירת הנהלה הצהרות מנהלים רריח הדירקטוריון וההנהלה ברבר הבקרה הפנימית על ריווח כספי דין וחשבון

קרא עוד

גילוי דעת 29 - מהדורה doc

גילוי דעת 29 - מהדורה doc (**) (*) גילוי דעת 29 "צדדים קשורים" מ ב ו א א. עיסקאות נקשרות או מבוצעות לעתים קרובות בין צדדים שאינם בלתי-תלויים זה בזה בגלל קשרים מסוימים ביניהם - להלן "צדדים קשורים". אלמלא קשרים אלה ייתכן שהעיסקאות

קרא עוד

א) ב) תאור המאפיינים העיקריים של מכשירי הון פיקוחיים שהונפקו ליום הישות המשפטית של המנפיק מאפיין ייחודי המסגרת / המסגרות החוקיות החלות על המ

א) ב) תאור המאפיינים העיקריים של מכשירי הון פיקוחיים שהונפקו ליום הישות המשפטית של המנפיק מאפיין ייחודי המסגרת / המסגרות החוקיות החלות על המ א) ב) 0 הון עצמי רובד הון עצמי רובד הון מניות רגילות,.,.0 הון עצמי הבנק נוסד בשנת 0 )ראה גם פרק ב' לדוח הדירקטוריון(. הבנק התאגד ונרשם ב ביום בספטמבר 0. הבנק הנפיק את מניותיו במועדים שונים החל מיום ההתאגדות.

קרא עוד

פיננסית מתקדמת ב'

פיננסית מתקדמת ב' מרצה: רונן בן גל זכויות בעסקאות משותפות IAS 31 שנת השלמה 2011 תוכן עניינים זכויות בעסקאות משותפות 31...IAS 3 הגדרות... 3 1. 2. 3. 4. 5. שליטה... 3 שליטה משותפת...3 עסקה משותפת... 3 משתתף בעסקה משותפת...

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation : עדכון ממשקים, פעולות וחובות שימוש הדרכה לסוכנים אפריל 2018 26 אפריל 18 עדכון, עדכון עדכון, ב 29.4.2018 יכנס לתוקף עדכון של חוזר מידע ונתונים בשוק הפנסיוני" ובבקשות שניתן להגיש באמצעות המסלקה. "מבנה אחיד

קרא עוד

מניבים קרן הריט החדשה בע"מ דוחות כספיים ליום 13 במרץ 8132 דוח דירקטוריון דוחות כספיים

מניבים קרן הריט החדשה בעמ דוחות כספיים ליום 13 במרץ 8132 דוח דירקטוריון דוחות כספיים דוחות כספיים ליום 13 במרץ 8132 דוח דירקטוריון דוחות כספיים 2 כללי דוח דירקטוריון על מצב עסקי התאגיד ליום 13 במרץ 8132 הסברי הדירקטוריון למצב עסקי החברה, תוצאות פעולותיה, הונה העצמי ותזרימי המזומנים שלה

קרא עוד

Microsoft Word - newsletter_sr_may2011.doc

Microsoft Word - newsletter_sr_may2011.doc יוני 2011 לכבוד לקוחות שערי ריבית -Newsletter נתונים וריביות שפורסמו בחודש מאי 2011 מובאת לעיונכם סקירה חודשית של חברת שערי ריבית בע"מ המתארת את השינויים שחלו בריביות ובמרווחים בחודש מאי 2011, ומספקת מידע

קרא עוד

<4D F736F F D20E3E5E720FAF7E5F4FAE D20F2FAE5E3E5FA20E4E5FAE9F7E4202E646F63>

<4D F736F F D20E3E5E720FAF7E5F4FAE D20F2FAE5E3E5FA20E4E5FAE9F7E4202E646F63> דוח תקופתי לשנת 2012 עתודות קרן פנסיה לשכירים ועצמאיים בע"מ 1 דו"ח תקופתי לשנת 2012 עתודות קרן פנסיה לשכירים ועצמאיים בע"מ ) להלן: "החברה") שם התאגיד: עתודות קרן פנסיה לשכירים ועצמאיים בע"מ מס' החברה ברשם:

קרא עוד

תקנון תקני לקופת גמל לא משלמת לקצבה, קופת גמל לתגמולים וקופת גמל אישית לפיצויים

תקנון תקני לקופת גמל לא משלמת לקצבה, קופת גמל לתגמולים וקופת גמל אישית לפיצויים תקנון תקני לקופת גמל לא משלמת לקצבה, קופת גמל לתגמולים וקופת גמל אישית לפיצויים שם החברה המנהלת: מיטב דש גמל ופנסיה בע"מ )להלן: "החברה המנהלת"( שם קופת הגמל: מספר מס הכנסה של קופת הגמל: תאריך: מיטב דש

קרא עוד

סקירה שבועית מאת דני דניאל 26/12/2017 מדד תל בונד 16 תל בונד 06 תל בונד 06 תל בונד שקלי תל בונד צמודות-יתר תל בונד תשו

סקירה שבועית מאת דני דניאל 26/12/2017 מדד תל בונד 16 תל בונד 06 תל בונד 06 תל בונד שקלי תל בונד צמודות-יתר תל בונד תשו סקירה שבועית מאת דני דניאל 26/12/2017 danny.daniel@discountbank.co.il תל בונד 16 תל בונד 06 תל בונד 06 תל בונד שקלי תל בונד צמודות-יתר תל בונד תשואות תל בונד ריבית משתנה מח"מ ממוצע מרווח ממשלתי תשואה פנימית

קרא עוד

גילוי דעת 74.doc

גילוי דעת 74.doc גילוי דעת 74 תכנון הביקורת תוכן העניינים סעיפים 4-8 - 10-1 5 9 מבוא תכנון העבודה התכנון הכולל של הביקורת 12-11 13 14 15 תוכנית הביקורת שינויים בתכנון הכולל של הביקורת ובתוכנית הביקורת מונחים תחילה אושר

קרא עוד

נערכים לשינוי

נערכים לשינוי נובמבר 2017 957000000000012221217004010000000000118820 לכבוד: מעסיק יקר, נערכים לשינוי בתקנות התשלומים לקופות הגמל בחודש פברואר 2018 יכנס לתוקף חוזר רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון בנושא אופן הפקדת תשלומים

קרא עוד

(Microsoft Word - \356\362\341\370\345\372 \356\340\345\347\ V2)

(Microsoft Word - \356\362\341\370\345\372 \356\340\345\347\ V2) מוצרי מעברות בע"מ וחברות מאוחדות שלה דוחות כספיים מאוחדים ליום 31 בדצמבר דוחות כספיים מאוחדים ליום 31 בדצמבר תוכן העניינים עמוד 2 3 45 דוח רואי החשבון המבקרים בקרה פנימית על דיווח כספי דוח רואי החשבון

קרא עוד

(Microsoft Word - \372\367\ \361\345\364\351 - \354\364\370\361\345\355.doc)

(Microsoft Word - \372\367\ \361\345\364\351 - \354\364\370\361\345\355.doc) לשכת רואי חשבון בישראל (*) תקן ביקורת 104 בדבר ביקורת של רכיבי בקרה פנימית על דיווח כספי תוכן עניינים סעיפים 1-9 10-12 13-18 19-22 23 24 מבוא זיהוי רכיבי הבקרה המבוקרים אופן ביצוע הביקורת דיווח הוספת פיסקת

קרא עוד

תקנון לדרגות קידום מורה בכיר/מרצה/מרצה בכיר/ מרצה בכיר א' מכללת אלקאסמי 3102/3102 תשע"ד ועדת המינויים המוסדית

תקנון לדרגות קידום מורה בכיר/מרצה/מרצה בכיר/ מרצה בכיר א' מכללת אלקאסמי 3102/3102 תשעד ועדת המינויים המוסדית תקנון לדרגות קידום מורה בכיר/מרצה/מרצה בכיר/ מרצה בכיר א' מכללת אלקאסמי 3102/3102 תשע"ד ועדת המינויים המוסדית 1. כללי מטרת הכללים להנהגת דרגות קידום היא לקדם את המעמד האקדמי של המוסדות האקדמיים להכשרת

קרא עוד

Microsoft Word - mimun-kraus-test2.doc

Microsoft Word - mimun-kraus-test2.doc ב"ה בוחן במימון מספר קורס: 03-01-911-74 אסור להשתמש בחומר עזר. מותר להשתמש בלוחות ההיוון ובמחשב כיס. יש לענות על כל אחת מהשאלות הבאות. ניקוד זהה לכל השאלות. משך הבוחן שעה וחצי. 1) לקחת הלוואה בסך 10,000

קרא עוד

ההתאחדות הישראלית לכדורת הדשא

ההתאחדות הישראלית לכדורת הדשא ח.פ. 514108547 דוחות כספיים 2014 דן רבין, רו"ח תל אביב תוכן העניינים ד ף 2 דוח רואה החשבון המבקר לחברי האסיפה הכללית הדוחות הכספיים: 3 4 5 6 715 16 מאזנים דוחות על הפעילויות דוחות על השינויים בנכסים, נטו

קרא עוד

תוכן עניינים חוקי יסוד חוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו...1 חוק-יסוד: חופש העיסוק...3 שוויון ההזדמנויות בעבודה חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, התשמ"ח

תוכן עניינים חוקי יסוד חוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו...1 חוק-יסוד: חופש העיסוק...3 שוויון ההזדמנויות בעבודה חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, התשמח תוכן עניינים חוקי יסוד חוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו...1 חוק-יסוד: חופש העיסוק...3 שוויון ההזדמנויות בעבודה חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, התשמ"ח- 1988...5 תקנות שוויון הזדמנויות בעבודה )חובת מסירת הודעה

קרא עוד

בקשה לפנסיית זקנה מקרן וותיקה ( מסלול קבוצה ) : בהמשך לפנייתך למשרדנו, להלן פירוט המסמכים הדרושים לביצוע משיכת פנסיה מהקרן: טופס יציאה לפנסיה מתכנית ק

בקשה לפנסיית זקנה מקרן וותיקה ( מסלול קבוצה ) : בהמשך לפנייתך למשרדנו, להלן פירוט המסמכים הדרושים לביצוע משיכת פנסיה מהקרן: טופס יציאה לפנסיה מתכנית ק בקשה לפנסיית זקנה מקרן וותיקה ( מסלול קבוצה ) : בהמשך לפנייתך למשרדנו, להלן פירוט המסמכים הדרושים לביצוע משיכת פנסיה מהקרן: טופס יציאה לפנסיה מתכנית קבוצה. צילום ת.ז. כולל ספח חתום "נאמן למקור" *** ע"י

קרא עוד

דרקטוריון0912

דרקטוריון0912 תמצית דוחות כספיים ליום 30.9.2012 תוכן העניינים הפעילות הכלכלית... 4 רווח ורווחיות... 6 התפתחות ההכנסות וההוצאות... 7 תמצית מידע לפי מיגזרי פעילות:... 11 מיגזר בנקאות אישית... 12 מיגזר הבנקאות הפרטית...

קרא עוד

תמצית דוחות כספיים

תמצית דוחות כספיים תמצית דוחות כספיים 31.3.2015 בנק מסד תמצית דוחות כספיים ליום 31 במרס 2015 תוכן העניינים 3 דוח הדירקטוריון 78 סקירת ההנהלה 91 הצהרות המנהל הכללי והחשבונאי הראשי 93 תמצית הדוחות הכספיים ביניים )בלתי מבוקרים(

קרא עוד

<4D F736F F D20E7F9E1E5F0E0E5FA20F4E9F0F0F1E9FA2E646F63>

<4D F736F F D20E7F9E1E5F0E0E5FA20F4E9F0F0F1E9FA2E646F63> הלוואות לזמן ארוך הלוואה בלתי צמודה הלוואה לזמן ארוך הינה הלוואה שפירעונה נמשך מעבר לשנה. ערך הסילוק של ההלוואה הצורה בה ההלוואה מוצגת במאזן והמשמעות הינה: כמה עולה (כמה צריך לשלם) היום על מנת "להיפטר"

קרא עוד

המשך חוזים עתידיים F- מייצג את מחיר החוזה S0 המחיר היום של נכס הבסיס t תקופת הזמן בה תתבצע העסקה St המחיר של נכס הבסיס בזמן סיום החוזה. כיצד נקבע מחיר

המשך חוזים עתידיים F- מייצג את מחיר החוזה S0 המחיר היום של נכס הבסיס t תקופת הזמן בה תתבצע העסקה St המחיר של נכס הבסיס בזמן סיום החוזה. כיצד נקבע מחיר המשך חוזים עתידיים F מייצג את מחיר החוזה S המחיר היום של נכס הבסיס t תקופת הזמן בה תתבצע העסקה St המחיר של נכס הבסיס בזמן סיום החוזה. כיצד נקבע מחירו של חוזה עתידי נכס שאינו מניב הכנסה לדוגמא קבלן שקונה

קרא עוד

<4D F736F F D20E3E5E7E3E9F8F7E8E5F8E9E5EFE9E5F0E E646F63>

<4D F736F F D20E3E5E7E3E9F8F7E8E5F8E9E5EFE9E5F0E E646F63> דוחות כספיים ליום 30 ביוני 2010 (ים) יוני 2010 ב 3 דוח הדירקטוריון לששת החודשים שנסתיימו ביום 0 1 כללי: ("החברה") פועלת בתחום האינטרנט, ובתחום הבלוגטיוי ("BlogTv") בחו"ל. בתחום שירותי התוכן הסלולארי צירופי

קרא עוד

בס"ד

בסד הוראות חוק ב נ ו ש א ב י ק ו ר ת ב ע י ר י י ה להלן הסעיפים בפקודת העיריות המתייחסים לתפקידי המבקר ולעבודת הביקורת. ב י ק ו ר ת. ו ע ד ה ל ע נ י י נ י תיקון : התשל ט, התש ן, התשנ ח, התשס ב 4 9 ה מ ו ע

קרא עוד

Microsoft Word - 1-דוח דירקטוריון 0315

Microsoft Word - 1-דוח דירקטוריון 0315 31 במרס 2015 תמצית דוחות כספיים ליום 1 תוכן עניינים דוח הדירקטוריון לאסיפה הכללית של בעלי המניות עמוד 3 7 11 21 23 28 28 29 66 70 70 70 71 75 75 76 77 78 95 97 הפעילות הכלכלית רווח ורווחיות מיגזרי הפעילות

קרא עוד

תנו לשמש לעבוד בשבילכם

תנו לשמש לעבוד בשבילכם תנו לשמש לעבוד בשבילכם 2 2 מהי אנרגיה סולארית? בשנים האחרונות גברה בארץ ובעולם באופן ניכר המודעות לאיכות הסביבה ולשמירה על סביבה אקולוגית נקייה וירוקה יותר, ובעקבות כך גדלה המודעות לפתרונות חלופיים לייצור

קרא עוד

ענף המלונאות

ענף המלונאות 1 מאי 4102 המלונאות ענף תקציר של בגידול החיובית המגמה נמשכה 4102 שנת של הראשון ברביע שיא נשבר 4102 שבשנת לאחר זאת לישראל, תיירים כניסות הנכנסת. בתיירות של בשיעור הראשון ברביע עלה התיירות במלונות הלינות

קרא עוד

דוח בעלי אמצעי שליטה מהותיים )שם נייר ערך: דיסקונט א' מס' זיהוי של נייר הערך: ( 21 רשימת בעלי מניות המחזיקים ב- 5% או יותר מהון המניות המונפק א

דוח בעלי אמצעי שליטה מהותיים )שם נייר ערך: דיסקונט א' מס' זיהוי של נייר הערך: ( 21 רשימת בעלי מניות המחזיקים ב- 5% או יותר מהון המניות המונפק א דוח בעלי אמצעי שליטה מהותיים )שם נייר ערך: דיסקונט א' מס' זיהוי של נייר הערך: 691212 ( 21 רשימת בעלי מניות המחזיקים ב- 5% או יותר מהון המניות המונפק או מכוח ההצבעה של בנק דיסקונט לישראל בע"מ שם המחזיק

קרא עוד

גילוי דעת 51 - מהדורה doc

גילוי דעת 51 - מהדורה doc גילוי דעת 51 דין וחשבון על תזרימי המזומנים (**)(*) (להחלפת גילוי דעת 13) 1. מבוא ומטרות גילוי דעת זה קובע, שבמקום דוח על השינויים במצב הכספי ייכלל בדוחות הכספיים דוח על תזרימי המזומנים. שני הדוחות שונים

קרא עוד

תמצית דוחות כספיים

תמצית דוחות כספיים תמצית דוחות כספיים 30.6.2015 בנק מסד תמצית דוחות כספיים ליום 30 ביוני 2015 תוכן העניינים 3 דוח הדירקטוריון 80 סקירת ההנהלה 97 הצהרות המנהל הכללי והחשבונאי הראשי 99 תמצית הדוחות הכספיים ביניים )בלתי מבוקרים(

קרא עוד

סאני תקשורת סלולרית בע"מ )לשעבר: סקיילקס קורפוריישן בע"מ( דוח רבעוני ליום 31 במרץ 2018 רח' הרכבת 8, פתח תקווה, 49277, טל: , פקס:

סאני תקשורת סלולרית בעמ )לשעבר: סקיילקס קורפוריישן בעמ( דוח רבעוני ליום 31 במרץ 2018 רח' הרכבת 8, פתח תקווה, 49277, טל: , פקס: סאני תקשורת סלולרית בע"מ )לשעבר: סקיילקס קורפוריישן בע"מ( דוח רבעוני ליום 31 במרץ 2018 רח' הרכבת 8, פתח תקווה, 49277, טל: 039057701, פקס: 039314422 ת ו כ ן ע נ י י נ י ם דוח הדירקטוריון על מצב ענייני התאגיד

קרא עוד

דוחות כספיים ביניים ליום 13 במרס, 5132 בלתי מבוקרים חלק א' חלק ב' דוח הדירקטוריון דוחות כספייים ביניים מאוחדים חלק ג' חלק ד' חלק ה

דוחות כספיים ביניים ליום 13 במרס, 5132 בלתי מבוקרים חלק א' חלק ב' דוח הדירקטוריון דוחות כספייים ביניים מאוחדים חלק ג' חלק ד' חלק ה דוחות כספיים ביניים ליום 13 במרס, 5132 בלתי מבוקרים 33 21 חלק א' חלק ב' דוח הדירקטוריון דוחות כספייים ביניים מאוחדים 13 43 23 חלק ג' חלק ד' חלק ה' נתונים כספיים מתוך הדוחות הכספיים ביניים המאוחדים המיוחסים

קרא עוד

דוח תקופתי - עתודות קרן פנסיה לשכירים ועצמאיים בע"מ

דוח תקופתי - עתודות קרן פנסיה לשכירים ועצמאיים בעמ דוח תקופתי לשנת 1023 עתודות קרן פנסיה לשכירים ועצמאיים בע"מ 1 דו"ח תקופתי לשנת 1023 עתודות קרן פנסיה לשכירים ועצמאיים בע"מ ( להלן: "החברה"( שם התאגיד: עתודות קרן פנסיה לשכירים ועצמאיים בע"מ מס' החברה ברשם:

קרא עוד

חילן בע"מ תוכן העניינים עמודים דוח הדירקטוריון דוחות כספיים ביניים מאוחדים מידע כספי ביניים נפרד לפי תקנה 38 ד' מכתב הסכמה ל

חילן בעמ תוכן העניינים עמודים דוח הדירקטוריון דוחות כספיים ביניים מאוחדים מידע כספי ביניים נפרד לפי תקנה 38 ד' מכתב הסכמה ל חילן בע"מ תוכן העניינים עמודים 2 14 15 38 39 47 48 49 52 דוח הדירקטוריון דוחות כספיים ביניים מאוחדים מידע כספי ביניים נפרד לפי תקנה 38 ד' מכתב הסכמה למידע כספי תמציתי מאוחד ונפרד דוח רבעוני בדבר הבקרה

קרא עוד

14

14 1. מטרת התפקיד תקנון ביקורת פנים ( מעודכן ) )אושר באסיפה הכללית מתאריך ) 0034230442 מטרת התפקיד של מבקר הפנים, הינה לשמש מכשיר של הקיבוץ )להלן: "הקיבוץ"( לביקורת פנימית, במגמה לייעל ולשפר את הפעילויות

קרא עוד

מיזוג אבנר ודלק קידוחים ההצבעה לאישור המיזוג בין השותפויות דלק קידוחים ואבנר נדחתה ל- 21 בנובמבר. אמש, השתתפנו באסיפה שנועדה לקיים דיון ולתת מענה לשאל

מיזוג אבנר ודלק קידוחים ההצבעה לאישור המיזוג בין השותפויות דלק קידוחים ואבנר נדחתה ל- 21 בנובמבר. אמש, השתתפנו באסיפה שנועדה לקיים דיון ולתת מענה לשאל ההצבעה לאישור המיזוג בין השותפויות דלק קידוחים ואבנר נדחתה ל- 21 בנובמבר. אמש, השתתפנו באסיפה שנועדה לקיים דיון ולתת מענה לשאלות מחזיקי יחידות ההשתתפות בנוגע למיזוג. הסיבה העיקרית לדחייה היא פרסום תזרים

קרא עוד

Microsoft Word - ייעוץ ובדיקות מאי 2006.doc

Microsoft Word - ייעוץ ובדיקות מאי 2006.doc -1- נספח ייעוץ ובדיקות (439) - גילוי נאות - חלק א' - ריכוז התנאים א. הנושא כללי הסעיף. 1 שם הביטוח הנוסף נספח "ייעוץ ובדיקות " התנאים ייעוץ אצל רופא מומחה עקב בעיה ו/ או מחלה פעילה; 1. הכיסויים 2. בדיקות

קרא עוד

23 ביולי 2103 קובץ הנהלים של המסלול האקדמי נוהל 3 א' - גיוס עובד חדש מטרת הנוהל לקבוע את ההליכים לביצוע תהליך גיוס וקליטת עובדים מנהליים חדשים במסלול

23 ביולי 2103 קובץ הנהלים של המסלול האקדמי נוהל 3 א' - גיוס עובד חדש מטרת הנוהל לקבוע את ההליכים לביצוע תהליך גיוס וקליטת עובדים מנהליים חדשים במסלול 23 ביולי 2103 קובץ הנהלים של המסלול האקדמי נוהל 3 א' - גיוס עובד חדש מטרת הנוהל לקבוע את ההליכים לביצוע תהליך גיוס וקליטת עובדים מנהליים חדשים במסלול האקדמי. הנוהל מתייחס לגיוס עובד קבוע, עובד בהסכם אישי

קרא עוד

טבלת הסדרי פנסיה ו/או תנאים סוציאליים מכח הסכמים קיבוציים וצווי הרחבה 1122 טבלה זו הינה מנחה בלבד ובלתי מחייבת. השימוש בטבלה איננו בא במקום נטילת ייעו

טבלת הסדרי פנסיה ו/או תנאים סוציאליים מכח הסכמים קיבוציים וצווי הרחבה 1122 טבלה זו הינה מנחה בלבד ובלתי מחייבת. השימוש בטבלה איננו בא במקום נטילת ייעו טבלת הסדרי פנסיה ו/או תנאים סוציאליים מכח הסכמים קיבוציים וצווי הרחבה 1122 טבלה זו הינה מנחה בלבד ובלתי מחייבת. השימוש בטבלה איננו בא במקום נטילת ייעוץ משפטי בכל מקרה ומקרה. הענף הסכמים קיבוציים נחתם בין

קרא עוד

שם הנוהל

שם הנוהל מטבע חוץ עמלת חליפין )נגבית עבור כל פעולה שיש בה המרה בין מטבעות וזאת בנוסף לעמלה הספציפית( מט"י-מט"ח סכום/ שיעור 3,2,1 2 )936( )936( 1.90% לפי השער הידוע לפי שער הצהריים/שער מוסכם מינ' - $6.70 מקס' -

קרא עוד

<4D F736F F D20E6E9EEE5EF20E0F1E9F4E4202D20E0F4F8E9F8ED202D E342E3135>

<4D F736F F D20E6E9EEE5EF20E0F1E9F4E4202D20E0F4F8E9F8ED202D E342E3135> מס'( אפריקה ישראל מגורים בע"מ 25 במרץ, 2015 ("החברה") הנדון: דיווח מיידי על-פי תקנות ניירות ערך (עסקה בין חברה לבעל שליטה בה), התשס"א- 2001 ובדבר כינוס אסיפה כללית מיוחדת של בעלי המניות של החברה בהמשך

קרא עוד

בס"ד

בסד ח ס ר ב ה פ ר ש ו ת ל צ ו ר כ י צ י ב ו ר ב מ ס ג ר ת אישור תכניות ב נ י י ן ע י ר תוכן העניינים פ ר ק נ ו ש א ע מ ו ד 2 5 8 2 6 4 מ ב ו א תקציר מנהלים.1.2 2 6 6 3. פירוט הממצאים 2 6 6 3. 1 הפרשות שטחים

קרא עוד

(Microsoft Word \344\362\370\353\372 \371\345\345\351 \347\341\370\345\372.doc)

(Microsoft Word \344\362\370\353\372 \371\345\345\351 \347\341\370\345\372.doc) שווי חברות הערכת שיטות להערכת שווי חברה שווי נכסי ראשית, חשוב להבהיר כי אנו מתייחסים לשאלת שוויה של חברה שמהווה עסקחי מנקודת מבטו של משקיע שרוכש את כל מניות החברה. המונח "שווי" מתייחס למחיר בו יקנה משקיע

קרא עוד

אדמה פתרונות לחקלאות בע"מ ADAMA Agricultural Solutions Ltd. דוח רבעוני ליום 13 במרץ 4132

אדמה פתרונות לחקלאות בעמ ADAMA Agricultural Solutions Ltd. דוח רבעוני ליום 13 במרץ 4132 ADAMA Agricultural Solutions Ltd. דוח רבעוני ליום 13 במרץ 4132 ADAMA Agricultural Solutions Ltd. דוח רבעוני ליום 13 במרץ 4132 חלק א' דוח הדירקטוריון על מצב עניני התאגיד חלק ב' דוחות כספיים בלתי מבוקרים

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 עו"ד עמית לוי, שותף במחלקת חברות ושוק ההון וראש הפורום המקצועי מידע פנים - 2015 חידושים, סיכונים ודרכי התגוננות דצמבר 2014 תזכורת - האיסור הפלילי על שימוש במידע פנים חל על: אנשי פנים בחברה: "איש פנים בחברה

קרא עוד

<4D F736F F D20E1E9F7E5F8FA20E1F1E1E9E1FA20EEF2F8EBE5FA20EEE9E3F22DF2E1F820E4E5E5E420F2FAE9E32E646F63>

<4D F736F F D20E1E9F7E5F8FA20E1F1E1E9E1FA20EEF2F8EBE5FA20EEE9E3F22DF2E1F820E4E5E5E420F2FAE9E32E646F63> ירון פלד, רו"ח, *CISA הקדמה ביקורת בסביבת מערכות מידע עבר, הווה, עתיד בימים אלה אנו עדים לשינויים מרחיקי לכת ביסוד ההתמחות של ביקורת בסביבת מערכות מידע. ג"ד 66 הנחיות ליישום תקני ביקורת בסביבה של מערכת

קרא עוד

1

1 תקן חשבונאות בינלאומי 32 השפעות השינויים בשערי חליפין של מטבע חוץ International Accounting Standard 32 The Effects of Changes in Foreign Exchange Rates גרסה זו כוללת תיקונים הנובעים מתקני דיווח כספי בינלאומיים,

קרא עוד

ג'ובוקיט החזקות בע"מ מצגת שוק ההון הצגת אסטרטגיה עסקית אוגוסט 2016

ג'ובוקיט החזקות בעמ מצגת שוק ההון הצגת אסטרטגיה עסקית אוגוסט 2016 ג'ובוקיט החזקות בע"מ מצגת שוק ההון הצגת אסטרטגיה עסקית אוגוסט 2016 ג'ובוקיט החזקות בע"מ חלק ראשון החזקות רשומות בחברות בנות 100% 100% ג'ובוקיט טכנולוגיות בע"מ ויובמה LLC טכנולוגיות בתחום משאבי אנוש שיתוף

קרא עוד

AlphaBeta מדד AlphaBeta USA Healthcare מתודולוגיה - 1 -

AlphaBeta מדד AlphaBeta USA Healthcare מתודולוגיה - 1 - מדד USA Healthcare מתודולוגיה - 1 - 1. אוכלוסיית חישוב הסיגנל הגדרת האוכלוסייה אוכלוסיית המניות ממנה יורכב מדד USA Healthcare הינה המניות הכלולות במדד Russell 3000 בעת עדכון המדד ("יום החיתוך") והנכללות

קרא עוד

המתווה להסכם השכר של העובדים הסוציאליים

המתווה להסכם השכר של העובדים הסוציאליים המתווה להסכם השכר של העובדים הסוציאליים איגוד העובדים הסוציאליים מרץ 2011 עובדי המגזר הציבורי תוספת שכר ממוצעת של 25% לכל העו"סים במגזר הציבורי. נשים שלהן ילד מתחת לגיל 5 יקבלו החל משנת הלימודים הבאה תוספת

קרא עוד

Microsoft Word - חוק הביקורת הפנימית _2_

Microsoft Word - חוק הביקורת הפנימית _2_ רשויות ומשפט מנהלי גופים ציבוריים ביקורת פנימית מבקר פנימי דיני חוקה מבקר המדינה רשויות ומשפט מנהלי מבקר המדינה תוכן ענינים הגדרות חובת קיום ביקורת פנימית התאמה תפקידים אחריות דיווח דיון בממצאי דו"ח המבקר

קרא עוד

צו ארנונה 1997

צו ארנונה 1997 1 צו ארנונה 2018 בתוקף סמכותה לפי חוק ההסדרים במשק המדינה )תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב(, התשנ"ג 1992 והתקנות שהותקנו על פי כל דין, מחליטה בזה המועצה האזורית זבולון )להלן: "המועצה"( בישיבתה ביום 19.6.2017

קרא עוד

מדינת ישראל משרד האוצר - אגף שוק ההון, ביטוח וחסכון ד' בניסן התשע"ה 24 במרץ 2102 חוזר גופים מוסדיים סיווג: כללי הצטרפות לקרן פנסיה או לקופת

מדינת ישראל משרד האוצר - אגף שוק ההון, ביטוח וחסכון ד' בניסן התשעה 24 במרץ 2102 חוזר גופים מוסדיים סיווג: כללי הצטרפות לקרן פנסיה או לקופת מדינת ישראל משרד האוצר - אגף שוק ההון, ביטוח וחסכון ד' בניסן התשע"ה 24 במרץ 2102 חוזר גופים מוסדיים 2102-9-02 סיווג: כללי הצטרפות לקרן פנסיה או לקופת גמל בתוקף סמכותי לפי סעיפים 22 )ד( 21, 09, ו- 29 )ב()

קרא עוד

רווח ורווחיות

רווח ורווחיות תוכן העניינים 97 סקירת ההנהלה הצהרות המנהל הכללי והחשבונאית הראשית סקירת רואי החשבון המבקרים 5 תמצית דוחות כספיים ביום 6 בנובמבר 0 החליט הדירקטוריון של לאשר ולפרסם את הדוחות הכספיים המאוחדים הבלתי מבוקרים

קרא עוד

מכרז לבחירת רכז התחדשות עירונית במחלקת קהילה.docx ט' 1

מכרז לבחירת רכז התחדשות עירונית במחלקת קהילה.docx ט' 1 החברה הכלכלית לראשון לציון בע"מ רחוב ירושלים 2, ראשון לציון מכרז פומבי מספר 2/2019 לבחירת רכז נושא התחדשות עירונית במחלקה לעבודה קהילתית בשילוב עם מנהלת בינוי-פינוי-בינוי רמת אליהו החברה הכלכלית לראשון

קרא עוד

ביטוח פנסיוני מדריך מקצועי למעסיק לשנת 2012 מהדורה שנייה

ביטוח פנסיוני מדריך מקצועי למעסיק לשנת 2012 מהדורה שנייה ביטוח פנסיוני מדריך מקצועי למעסיק לשנת 2012 מהדורה שנייה מאי 2012 תודתנו נתונה למי שעזר ותרם בכתיבת החומרים המקצועיים: משה הראל, יועץ ומרצה בנושא ביטוח פנסיוני, עו ד אלון זילברשץ; עו ד דורית לוז, ביטוחאית

קרא עוד

מגדל בריאות פרטית עולמי

מגדל בריאות פרטית עולמי מגדל בריאות פרטית עולמי מגדל בריאות פרטית עולמי 2 התוכנית מעניקה כיסוי לשירותים שאינם זוכים למענה ראוי בסל שירותי הבריאות הציבורי, אשר מהווים "קטסטרופות רפואיות" וכן כיסוי מורחב ומקיף לניתוחים פרטיים בישראל

קרא עוד

(Microsoft Word - \371\347\346\345\370\351\345\360\ )

(Microsoft Word - \371\347\346\345\370\351\345\360\ ) 2012 יוני הבחינה במקצועית א' שחזור שוחזר ע"י המרצה חזי כהן מכללת מיטב ממשיכה לעשות הכל על מנת לספק לכם את חומרי הלימוד, השחזורים, השאלות החמות וקורסי ההכנה הטובים ביותר שיעזרו לכם לעבור את בחינות הרישוי.

קרא עוד

הסכם התקשרות שנערך ונחתם ביום חודש שנת 2018 בין: שכתובתו: )להלן: "בעל ההיתר/מבקש ההיתר/ הלקוח"( מצד אחד; ובין: מכון בקרת הבניה הישראלי בע"מ ח.פ

הסכם התקשרות שנערך ונחתם ביום חודש שנת 2018 בין: שכתובתו: )להלן: בעל ההיתר/מבקש ההיתר/ הלקוח( מצד אחד; ובין: מכון בקרת הבניה הישראלי בעמ ח.פ הסכם התקשרות שנערך ונחתם ביום חודש שנת 2018 בין: שכתובתו: )להלן: "בעל ההיתר/מבקש ההיתר/ הלקוח"( מצד אחד; ובין: מכון בקרת הבניה הישראלי בע"מ ח.פ. 515512176 )להלן: "מכון הבקרה/המכון"( שכתובתו: רחוב הסיבים

קרא עוד

פרק 09 ז - סוגיות אתיות בהתנהלות בעלי תפקידים בכירים.xps

פרק 09 ז - סוגיות אתיות בהתנהלות בעלי תפקידים בכירים.xps תוקפו : החל ממרץ; סוגיות אתיות ב ה ת נ ה ל ו ת בעלי תפקידים ב כ י ר י ם ר ק ע א ת י ק ה ה י א מ כ ל ו ל ש ל כ ל ל י ם ו ע ר כ י ם ש נ ו ע ד ו ל ה ג ד י ר ה ת נ ה ג ו ת ר א ו י ה ו נ כ ו נ ה. ת כ ל י ת

קרא עוד

פיננסית מתקדמת א'

פיננסית מתקדמת א' מרצה: רונן בן גל השפעת שינויים בשערי חליפין של מטבע חוץ IAS 21 שנת השלמה תשע"א 1 תוכן עניינים השפעת שינויים בשערי חליפין של מטבע חוץ 21... IAS 4 הגדרות... 4 1. 2. מטבע פעילות...4 פעילות חוץ...4 מטבע חוץ...

קרא עוד

מצגת של PowerPoint

מצגת של PowerPoint ועדת היגוי ות 2015 מאי 2016 סדר יום ועדת היגוי ות מלון יהודה 2.5.2016 2015 10:30 11:15 התכנסות וארוחת בוקר - 11:30 פתיחה וברכות 11:15 11:30 12:30 סיכום 2015 - דוח סטטוס ות 2015 הצגת עיקרי הדברים ודיון

קרא עוד

תמצית דוחות כספיים

תמצית דוחות כספיים תמצית דוחות כספיים 30.6.05 B תוכן העניינים דוח הדירקטוריון סקירת ההנהלה הצהרות המנהל הכללי והחשבונאית הראשית סקירת רואי החשבון המבקרים תמצית דוחות כספיים תמצית דוחות כספיים 30.06.05 יובנק בע"מ וחברות מאוחדות

קרא עוד

הראל סל MSCI שווקים מתעוררים (4Da( )PR) מספר ני"ע: )סדרה עב'( תעודות אשר תשואתן מושפעת משינויים במדד במדד MSCI EMERGING MARKETS ומשינויים בשער

הראל סל MSCI שווקים מתעוררים (4Da( )PR) מספר ניע: )סדרה עב'( תעודות אשר תשואתן מושפעת משינויים במדד במדד MSCI EMERGING MARKETS ומשינויים בשער הראל סל MSCI שווקים מתעוררים (4Da( )PR) מספר ני"ע: 9952311 )סדרה עב'( תעודות אשר תשואתן מושפעת משינויים במדד במדד MSCI EMERGING MARKETS ומשינויים בשער הדולר ארה"ב כללי כללי: המידע נכון ליום 59.5.2.91 חברה:

קרא עוד

איזון סכרת באישפוז

איזון סכרת באישפוז רשיד שרית נאמנת סכרת RN מרכז רפואי ע"ש א. חולון וולפסון הכנת השטח, שיתוף פעולה של: הנהלת ביה"ח הנהלת הסיעוד מנהלי מחלקות אחיות אחראיות סוכרת היא הפרעה בחילוף החומרים הגורמת לעלייה ברמת הסוכר בדם ובמקרים

קרא עוד

מכרזי דיור להשכרה ארוכת טווח "דירה להשכיר בפרדס", אור יהודה "דירה להשכיר בחולון" עוזי לוי, מנכ"ל דירה להשכיר

מכרזי דיור להשכרה ארוכת טווח דירה להשכיר בפרדס, אור יהודה דירה להשכיר בחולון עוזי לוי, מנכל דירה להשכיר מכרזי דיור להשכרה ארוכת טווח "דירה להשכיר בפרדס", אור יהודה "דירה להשכיר בחולון" עוזי לוי, מנכ"ל דירה להשכיר דיור להשכרה ארוכת טווח מטרות "דירה להשכיר" יצירת מאסה קריטית של אלפי יחידת דיור לשכירות ארוכת

קרא עוד

נהג, דע את זכויותיך! 1 עי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד האיגוד המקצועי שלך! מען - הא

נהג, דע את זכויותיך! 1 עי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד האיגוד המקצועי שלך! מען - הא נהג, דע את זכויותיך! 1 איגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען אהא 2 נהג! דע את זכויותיך! אין זה סוד, שמעבידים רבים אינם משלמים את המעט שמגיע

קרא עוד

הודעה לתקשורת אתר: דוא"ל: פקס: מדינת ישראל ההוצאה הלאומית לבריאות בשנת 2016 הייתה 7.4% מהתמ"ג In 2016, the N

הודעה לתקשורת אתר:   דואל: פקס: מדינת ישראל ההוצאה הלאומית לבריאות בשנת 2016 הייתה 7.4% מהתמג In 2016, the N הודעה לתקשורת אתר: www.cbs.gov.il דוא"ל: info@cbs.gov.il פקס: 0651340 מדינת ישראל ההוצאה הלאומית לבריאות בשנת 016 הייתה 7.4% מהתמ"ג In 016, the National Expenditure on Health 7.4% of GDP ירושלים, כ"ה באב

קרא עוד

rr

rr / המוסד לביטוח ומי מינהל הגמות תביעה לתשלום מענק לחייל משוחרר שעבד ב"עבודה מועדפת (כולל שירות ומי) נדרשת" חובה לצרף לטופס זה צילום תעודת השחרור מצה"ל, או מסמך אחר מן הצבא המעיד על תאריך שחרור משירות חובה.

קרא עוד

נובמבר 2010 תקנון הצטרפות למבצע מחשב טאבלט - Acer לקוחות חדשים ומשדרגים 1. תקופת המבצע המבצע יחל בתאריך ויסתיים ב או עד גמר המלאי,

נובמבר 2010 תקנון הצטרפות למבצע מחשב טאבלט - Acer לקוחות חדשים ומשדרגים 1. תקופת המבצע המבצע יחל בתאריך ויסתיים ב או עד גמר המלאי, נובמבר 2010 תקנון הצטרפות למבצע מחשב טאבלט - Acer ו 1. תקופת המבצע המבצע יחל בתאריך 10.11.11 ויסתיים ב- 31.12.11 או עד גמר המלאי, המוקדם מביניהם. 2. השירות / המכשיר שבמבצע : ללקוחות המצטרפים לחבילת אינטרנט

קרא עוד

<4D F736F F D20ECE0E5EEE920F7E0F8E E382E ECECE020F6E4E5E1E9ED2E646F63>

<4D F736F F D20ECE0E5EEE920F7E0F8E E382E ECECE020F6E4E5E1E9ED2E646F63> לאומי קארד בע"מ והחברות המאוחדות שלה דוחות כספיים ליום 30 ביוני 2010 דוחות כספיים ביניים ליום 30 ביוני 2010 תוכן העניינים עמוד דוח הדירקטוריון 7 8 10 12 13 14 15 16 16 17 18 18 19 23 28 34 נתונים כלליים

קרא עוד

מסמך ריכוז שינויים - הראל פנסיה מעודכן

מסמך ריכוז שינויים - הראל פנסיה מעודכן מתן אפשרות לגוף המנהל להכיר בבן/בת זוג כידועים סעיף קודם 1 הגדרת אלמן/ה ובן זוג של עמית או אלמן הוגדר כידוע בציבור רק אם הוכר ע"י בציבור בכפוף להכרה שלהם על ידי המוסד לביטוח תביעות פנסיונר ערכאה שיפוטית

קרא עוד

חטיבה של ג'יי סי הלת' קר בע"מ 1/10/2015 תקנון מבצע "תוכניות שנתיות" הטבה של חודשיים מתנה בעת רכישת "תוכנית שנתית" של עדשות מגע חד-יומיות ממותג אקיוביו

חטיבה של ג'יי סי הלת' קר בעמ 1/10/2015 תקנון מבצע תוכניות שנתיות הטבה של חודשיים מתנה בעת רכישת תוכנית שנתית של עדשות מגע חד-יומיות ממותג אקיוביו 1/10/2015 תקנון מבצע "תוכניות שנתיות" הטבה של חודשיים מתנה בעת רכישת "תוכנית שנתית" של עדשות מגע חד-יומיות ממותג אקיוביו TruEye 1-DAY ACUVUE או 1-DAY ACUVUE MOIST או.1-DAY ACUVUE MOIST for ASTIGMATISM

קרא עוד

ממשלת ישראל דוחות כספיים ליום 31 בדצמבר 2010 )בלתי מבוקרים( אפריל 2011

ממשלת ישראל דוחות כספיים ליום 31 בדצמבר 2010 )בלתי מבוקרים( אפריל 2011 ממשלת ישראל דוחות כספיים ליום 31 בדצמבר 2010 )בלתי מבוקרים( אפריל 2011 Ministry of Finance משרד האוצר כ"ד בניסן תשע"א 28 באפריל 2011 החשב הכללי ACCOUNTANT GENERAL STATE OF ISRAEL לכבוד, משתמשי הדוחות

קרא עוד

כללים להעסקת קרובי משפחה ועבודה נוספת ברשויות המקומיות

כללים להעסקת קרובי משפחה ועבודה נוספת ברשויות המקומיות כללים להעסקת קרובי משפחה ברשויות המקומיות מגישה: מרגלית בוטרמן, עו"ד ממונה )כ"א ושכר( משפטית משרד הפנים איסור העסקת קרובי משפחה הדין הישראלי מטיל מגבלות על הזכות של הרשות המקומית להתקשר עם קרוב משפחה של

קרא עוד

דוח ריכוז ממצאים בנושא הכנסות

דוח ריכוז ממצאים בנושא הכנסות מחלקת תאגידים יחידת הביקורת מאי 2018 הקדמה יחידת הביקורת של מחלקת תאגידים )"סגל הרשות"( ביצעה ביקורת רוחב בנושא הכרה בהכנסות במדגם שכלל 4 תאגידים מדווחים )"חברות המדגם"(. הביקורת בחנה את ההכרה, המדידה

קרא עוד

(Microsoft Word - \347\351\361\353\345\357 \364\351\360\360\361\351 \340\351\371\ doc)

(Microsoft Word - \347\351\361\353\345\357 \364\351\360\360\361\351 \340\351\371\ doc) תנאים כלליים "חיסכון פיננסיאישי" הפוליסה אינה מוכרת כקופת ביטוח (1229) 1. הגדרות כלל חברה לביטוח בע"מ בית כלל ביטוח, דרך מנחם בגין 48, תלאביב פקס 03 9529746 טלפון 03 9420440 66180 מוקד שירות לקוחות בטלפון

קרא עוד

נספח להיתר בנייה שלום רב, אנו מברכים אתכם על קבלת ההיתר. נא קראו בעיון את ההנחיות הבאות בטרם תתחילו לבנות. א. ב. ג. ד. ה. תוקפו של ההיתר - 3 שנים מיום

נספח להיתר בנייה שלום רב, אנו מברכים אתכם על קבלת ההיתר. נא קראו בעיון את ההנחיות הבאות בטרם תתחילו לבנות. א. ב. ג. ד. ה. תוקפו של ההיתר - 3 שנים מיום נספח להיתר בנייה שלום רב, אנו מברכים אתכם על קבלת ההיתר. נא קראו בעיון את ההנחיות הבאות בטרם תתחילו לבנות. א. ב. ג. ד. ה. תוקפו של ההיתר - 3 שנים מיום הוצאתו. במידה ולא התחלתם לבנות תוך שנה אחת מיום הוצאת

קרא עוד

(Microsoft Word - \340\343\370\351\353\354\351\355 \343\351\345\345\ doc)

(Microsoft Word - \340\343\370\351\353\354\351\355 \343\351\345\345\ doc) אדריכלים דיווח שוטף 137 5 דפים תאריך: 8.7.07 ביוזמת משרד הפנים http://www.moin.gov.il/apps/pubwebsite/publications.nsf/openframeset?openagent&unid=bc4 BACFC131161C4C22572FD002ECE56 מהות הפרסום: לעיונכם

קרא עוד

אורנה

אורנה רמלה 30 דצמבר 2015 היסטוריה נוסדה במאה השמינית לספירה )718-716( העיר היחידה שנבנתה ע"י המוסלמים בארץ. שוכנת על הציר ההיסטורי - יפו יהודים הגיעו לרמלה לראשונה בשנת 1099 הגיעו יוחנן הקדוש. לעיר ראשוני ירושלים.

קרא עוד

פיננסית מתקדמת א'

פיננסית מתקדמת א' מרצה: רונן בן גל 69 מלכ"רים תקן + 5 ג"ד שנת השלמה תשע"א א. ב. ג. תוכן עניינים מלכ"רים ג"ד + 69 תקן... 5 3 שיטת הדיווח במלכ"ר... 3 השיטה החשבונאית...3 בסיס הדיווח...3 תקציב...3 1. 2. דוחות כספיים... 3 עקרונות

קרא עוד

ביעור חומר ארכיוני

ביעור חומר ארכיוני 1 1. מ ט ר ה: מטרת הוראה זו לקבוע סדרים והנחיות לביעור חומר ארכיוני נטול כל ערך. 2. ה ג ד ר ו ת: בהוראה זו: "חומר ארכיוני" כל מכתב, מסמך, כרטסת, דיאגרמה, תרשים, מפה, תצלום, תוית, תיק, תקליט, סרט וכיו"ב,

קרא עוד

נורסטאר החזקות אינק

נורסטאר החזקות אינק ... 23 יוני, 2024 gil.avrahami@standardandpoors.com אנליסט אשראי ראשי: גיל אברהמי, 972-3-7539719 alice.kedem@standardandpoors.com אנליסט אשראי משני: אליס קדם, 972-3-7539739 תוכן עניינים... שיקולים עיקריים

קרא עוד

M456

M456 2 2 3 4 4 4 4 4 5 5 5 5 6 6 6 6 6 6 7 7 7 7 7 7 8 8 8 8 8 9 10 סטטוס אישי לילד תוכן עניינים סטטוס אישי לילד תנאים כלליים לביטוח חיים הגדרות 1. תוקף הפוליסה.2 ההפקדות 3. בחירת מסלולי ההשקעה ושינויים.4 ניהול

קרא עוד

28 בדצמבר 2017 סקירה שבועית שוק ההון 21/12/ /12/2017 סקירה שבועית שוק עיקרי ההמלצות בכלכלה העולמית, נתוני המאקרו מצביעים על המשך שיפור, תוך עליה

28 בדצמבר 2017 סקירה שבועית שוק ההון 21/12/ /12/2017 סקירה שבועית שוק עיקרי ההמלצות בכלכלה העולמית, נתוני המאקרו מצביעים על המשך שיפור, תוך עליה 28 בדצמבר 2017 21/12/2017-28/12/2017 סקירה שבועית שוק עיקרי ההמלצות בכלכלה העולמית, נתוני המאקרו מצביעים על המשך שיפור, תוך עליה איטית בסביבת האינפלציה הגלובלית. מגמות אלו, בשילוב סביבת ריבית שעודנה נמוכה

קרא עוד

תעריף עמלות מסחר מניות מינימום לעסקה עמלת ביצוע מטבע המסחר AUD (%) AUD CAD (shares) CAD CHF (%) CHF EUR (%) EUR GBP (

תעריף עמלות מסחר מניות מינימום לעסקה עמלת ביצוע מטבע המסחר AUD (%) AUD CAD (shares) CAD CHF (%) CHF EUR (%) EUR GBP ( תעריף עמלות מסחר מניות AUD (%) 0.2 12 AUD CAD (shares) 0.015 3 CAD CHF (%) 0.15 7.5 CHF (%) 0.15 7.5 (%) 0.15 7.5 ILS (%) 0.1 15 ILS (%) 0.15 40 CNH (%) 0.2 45 CNH (%) 0.15 200 MXN (%) 0.15 120 MXN SEK

קרא עוד

Microsoft Word - מקפת אישית doc

Microsoft Word - מקפת אישית doc תקנון קרן הפנסיה '' קרן פנסיה חדשה מקיפה ינואר 2016 גרסתינואר 2016 תוכן עניינים 0 פרק א - הגדרת מונחים ופרשנות... 4 הגדרות... 4.1 פרשנות...11.2 פרק ב - מבוא... 12 מהות הקרן... 12.3 מקורות ההכנסה של הקרן...12.4

קרא עוד

Microsoft Word - sug-oz-total.doc

Microsoft Word - sug-oz-total.doc (1) 2/3/05 שיעור 1 ניתוח דוחות כספיים כשבאים לנתח דוח כספי של חברה, ראשית צריך לראות את מי הניתוח הזה מעניין (משקיעים, נושים, רשויות פיקוח, ספקים, לקוחות, מתחרים, עובדים וכו'). כל אחד מעניינת אותו הזווית

קרא עוד

<4D F736F F D20FAEBF0E9FA20F2F1F7E9FA20ECECF7E5E720F4F8E8E920ECE4ECE5E5E0E42E646F63>

<4D F736F F D20FAEBF0E9FA20F2F1F7E9FA20ECECF7E5E720F4F8E8E920ECE4ECE5E5E0E42E646F63> תוכנית עסקית להתקנת מערכת סולארית תאריך: מגיש: מוגשת ל: סקירה: ביוני 2008 נחקק חוק חשוב לעידוד והקמת תחנות עצמאיות ליצור חשמל ע"י הענקת תעריפי קניה גבוהים של חשמל מתחנות אלו ולמשך 20 שנה. החוק זוכה לסביבת

קרא עוד

רשומות קובץ התקנות 10 באפריל ב' בניסן התשע"ו עמוד תקנות ניירות ערך )דוחות תאגיד שמניותיו כלולות במדד ת"א טק-עילית(, התשע"ו

רשומות קובץ התקנות 10 באפריל ב' בניסן התשעו עמוד תקנות ניירות ערך )דוחות תאגיד שמניותיו כלולות במדד תא טק-עילית(, התשעו רשומות קובץ התקנות 10 באפריל 2016 7644 ב' בניסן התשע"ו עמוד תקנות ניירות ערך )דוחות תאגיד שמניותיו כלולות במדד ת"א טק-עילית(, התשע"ו- 2016............... 982 תקנות ניירות ערך )הודעה משלימה וטיוטת תשקיף(

קרא עוד