Microsoft Word - i_לויש_75.doc

גודל: px
התחל להופיע מהדף:

Download "Microsoft Word - i_לויש_75.doc"

תמליל

1 שרונה ט ' לוי, דוד מיודוסר 79 ע הבנה מתוך בניית מובן: ילדי גן משחקים עם כללים כדי לבנות שכל והתנהגות של רובוט שרונה ט' לוי אוניברסיטת חיפה דוד מיודוסר אוניברסיטת תל-אביב Making Sense by Building Sense: Kindergarten Children Play with Rules to Construct a Robot's Mind and Behavior Sharona T. Levy University of Haifa David Mioduser Tel-Aviv University Abstract Young children's learning through constructing adaptive robot behaviors is explored. A robotic interface "Robogan" was created. A study was conducted individually with six children along five sessions that included explanation and construction tasks of increasing difficulty. Results show that the children's understanding of the robot system gradually became more rulebased and complex. They succeeded in programming the robot within a small number of debugging turns and used specific affordances of the software to develop and debug their programs. Central transitions pertained to adopting the formal language and understanding the recurring nature of the robot's rules, and included participatory explorations, mental simulation, strategies to reducing complexity, and coordination of spatial perspectives. Keywords: Adaptation, cybernetics, preschool education, programming, robotic systems. תקציר למידתם של ילדים צעירים דרך בניית התנהגויות סתגלניות של רובוט נחקרת בעבודה זו. לצורך כך, עוצב ממשק רובוטי, "רובוגן", המותאם לפתרון בעיות של ילדים צעירים. נערך מחקר עם שישה ילדים באופן יחידני לאורך חמישה מפגשים, שכללו משימות הסבר ומשימות בנייה ברמת מורכבות עולה. התוצאות מראות את קידום הבנת הילדים, כאשר זו נעשתה בהדרגה יותר מבוססת- כללים ומורכבת. הם הצליחו בתכנות הרובוט במספר קטן של סבבים והשתמשו ביתרונות ייחודיים של הממשק לפיתוח ושיפור תכניותיהם. מעברים מרכזיים קשורים באימוץ השפה הפורמאלית והבנת טבעם התמידי של כללי הרובוט וכללו חקירה שיתופית של הילד והרובוט, סימולציה מנטאלית, אסטרטגיות לצמצום מורכבות הבעיה ותיאום בין פרספקטיבות מרחביות. מילות מפתח: רובוטיות. הסתגלות, קיברנטיקה, חינוך קדם-יסודי, תכנות, מערכות מבוא מוקד מאמר זה בלמידה בקרב ילדים צעירים כאשר הם מעצבים ומתכנתים התנהגויות של רובוט, המצוי ביחסי גומלין עם סביבתו, כמו הליכה לאורך שביל פתלתל או הימנעות ממחסומים. רובוט מסוג זה הינו "יצור" כלאיים בין העולם החי המאופיין בכוונות ויכולת החלטה לבין עצמים דוממים ללא תבונה הבחנה זו הולכת ומיטשטשת עם התפתחותן של טכנולוגיות אינטליגנטיות המשולבות ספר כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה 2009: האדם הלומד בעידן הטכנולוגי י' עשת-אלקלעי, א' כספי, ס' עדן, נ' גרי, י' יאיר (עורכים), רעננה: האוניברסיטה הפתוחה

2 80 ע הבנה מתוך בניית מובן: ילדי גן משחקים עם כללים כדי לבנות שכל והתנהגות של רובוט בסביבתנו, בגופנו ובחשיבתנו. ילדים צעירים מבינים את התנהגותו של רובוט כמשלבת אלמנטים של "דומם" ושל "חי" (2008 Mioduser,.(Levy & יתרה מזאת, כאשר התנהגות הרובוט אינה מורכבת מדי הם מתארים אותה במונחים של כללים אל-זמניים in) Mioduser, Levy & Talis,,(press בניגוד למתואר בספרות ההתפתחותית (1993 al,.(flavell et בהתבסס על כך, הערכנו שהרובוט יהווה אובייקט מרתק ואתגר אינטלקטואלי, שיספק כר לפיתוח יכולות חשיבה ולתפיסת מושגים מורכבים כגון מערכת, תפקוד, הסתגלות וקבלת-החלטות. יתרונותיה של הבניה ללמידה מתוארת בספרות הגישה הקונסטרוקציוניסטית (1983,(Papert, החינוך הטכנולוגי ואף החינוך המדעי 2003) al.,.(fortus et al., 2005; Kolodner et למרות העיסוק המרובה בבנייה וחומרי מניפולציה בגיל הרך (1997,(Brosterman, מעטים המחקרים המתייחסים לתרומתה של בנייה ללמידה של נושאים מדעיים וטכנולוגיים (1999.(Hughes, הילדים במחקר זה בנו "שכל" של רובוט הפועל ביחסי גומלין עם סביבתו. יתרה מזאת, הם עצמם באו במגע עם הרובוט לאחר הפעלתו וחקרו את פעולותיו במרחב הפיזי. על רקע זה, אנו בוחנים האם וכיצד מתפתחת הבנתם של ילדים צעירים את התנהגותם האדפטיבית של רובוטים. שאלות המחקר 1. באיזו מידה מצליחים ילדים צעירים להתמודד עם אתגר בניית התנהגות הרובוט? 2. כיצד מבינים ילדים צעירים את ההתנהגות שיצרו? 3. מה מאפיין את תהליך הלמידה של הילדים בעת התקדמותם לקראת הצלחה במשימה? רובוגן: סביבה לבניית התנהגות הסביבה שעיצבנו, "רובוגן" (1998 Levy,,(Talis, Mioduser, & מאפשרת בנייה של "מוח" לרובוט. הסביבה כוללת ממשק תכנות אייקוני (איור 1), רובוט פיזי (הבנוי מחלקי לגו) ומרחבים גמישים בהם הרובוט מנווט (איור 2). הממשק מאפשר הגדרה של כללי בקרה בצורה פשוטה ואינטואיטיבית וברמות מורכבות גמישות. כל ריבוע מציג פעולה שהרובוט יבצע כאשר התנאים מתקיימים. ייצוג המטריצה, מבנה של קו-וריאציה, מאפשר התאמה בין תנאים לבין פעולה, וכן תיאום בין הכללים. שני מאפיינים בייצוג מזמנים אסטרטגיות מתקדמות בפתרון בעיות: (1) ייצוג הכללים כאקוויוולנטיים ועצמאיים בריבועים שווי-גודל ניתן לתכנת כל כלל בנפרד ולהמיר כלל בכלל, כאשר הייצוג מקל על דקומפוזיציה של מרחב הבעיה (2) הריבועים יכולים להיוותר ריקים ובפתרון בעיה בעלת מורכבות גבוהה, הריבועים הריקים משמשים שומרי-מקום ומאפשרים פתרון חלקי המתפתח באופן מודולארי. איור 1. ממשק "רובוגן" איור 2. הרובוט, שומר האי"

3 שרונה ט ' לוי, דוד מיודוסר 81 ע 60 השיטה מדגם שישה ילדים השתתפו במחקר, שלושה בנים ושלוש בנות, שנבחרו באופן אקראי מתוך בבית-ספר עירוני במרכז. ממוצע גילאים הילדים היה.(SD=0.3) 5.10 ילדים כלים לצורך המחקר פותחו סדרת משימות תיאור וסדרת משימות בנייה. במשימת תיאור, הילד מתאר ומסביר התנהגות רובוט שהוכנה מראש. במשימת בנייה, מתכנת את הרובוט לפי מטרה. המשימות עוצבו כמדרג של תצורות כלל configuration),(rule בסדר קושי עולה (תצורת כלל מוגדרת על פי מספר צמדי "תנאי-פעולה"). במאמר זה, אנו מתמקדים במשימות הבניה. הליך המחקר התקיים לאורך חמישה מפגשים שבועיים בני דקות (איור 3). הילדים פעלו ורואיינו באופן יחידני. תמיכה של מבוגר ניתנה באחת משתי צורות: כאשר ילד לא הצליח להמשיך באופן עצמאי במשימה, ניתנה תמיכה "קלה" שהתבטאה בשאלה המבקשת המללה של התנהגות הרובוט או עידוד לחקירה נוספת. אם תמיכה קלה לא קידמה את הילד בפתרון, שימשה תמיכה "כבדה" שעזרה לילד לפרק את התנהגות הרובוט למרכיביה. המפגשים צולמו בוידיאו. איור 3. הליך המחקר מקורות מידע בזמן בניית התנהגותו של הרובוט, הילד מיעטו לדבר. העדפנו לא להפריע לזרימת הפעילות על-מנת ללמוד על יכולותיהם להתמודד עם משימות הבניה בעצמם. לכן, גוף הנתונים העיקרי משלב: (1) התכניות שבנו בכל שלב; (2) תשובותיהם לשאלות בתום הבנייה בהן הסבירו את שבנו; (3) סרטי וידיאו של מפגשי הבניה. שני שופטים קודדו 20% מהתמלילים; מהימנות בין-שופטים הייתה 89%. תוצאות שאלת מחקר 1: באיזו מידה מצליחים ילדים צעירים להתמודד עם אתגר בניית התנהגות הרובוט? הצלחה: הילדים הצליחו בתכנות הרובוט ב- 23 מתוך 24 מפגשים. כמדד לקושי המשימות נבחן מספר הסבבים להצלחה. סבב מוגדר כתכנית שנבחנה במציאות השונה מקודמותיה. ניתן לראות כי מספר הסבבים להצלחה קטן יחסית ועולה עם מורכבות המשימה (טבלה 1).

4 82 ע הבנה מתוך בניית מובן: ילדי גן משחקים עם כללים כדי לבנות שכל והתנהגות של רובוט תמיכת מבוגר: תמיכת המבוגר עלתה עם מורכבות המשימה והייתה בעיקר "כבדה" עבור משימות ששילבו ארבע צמדי תנאי-פעולה (איור 4). טבלה 1. סבבי תכנות עד להצלחה Task Cycles to success M SD Range Half rule One rule Two independent rules Two interrelated rules light support heavy support Number of children /2 rule 1 rule 2 independent rules 2 interrelated rules איור 4. תמיכת מבוגר תמיכת ייצוג הממשק: הממשק עוצב כדי לאפשר דקומפוזיציה של הבעיה ובנייה מדורגת של פתרון. כדי להבין באיזו מידה ממשק זה אכן מעודד אסטרטגיות אלו, נבחנו התכניות של הילדים בכל מפגש ואופיינו המעברים בין תכנית לתכנית: מחיקה של התכנית הקיימת והתחלה מחדש, החלפה של חלק מן הכללים (דקומפוזיציה), הוספה של כלל לסט (בנייה מדורגת). מתוך 18 מפגשים, 10 כללו לפחות החלפה אחת (56%), ששה כללו הוספה (33%) ובשלושה מפגשים התקיימה מחיקה מוחלטת של התכנית והחלפתה בחדשה (7%). לאורך המפגשים, ניתן לראות אחידות בהחלפה, ירידה במחיקה ועליה בהוספה (איור 5). כך, ניתן לראות שהילדים ניצלו את תכונות הייצוג הממוחשב לצורך פירוק הבעיה והתמודדות עם מורכבות גדולה יותר על-ידי בנייה מודולארית.

5 שרונה ט ' לוי, דוד מיודוסר 83 ע replace add erase rule 2 independent rules 2 interrelated rules task איור 5. מאפייני מעבר בין תכניות עוקבות שאלת מחקר 2: כיצד מבינים ילדים צעירים את ההתנהגות שיצרו? תבניות תיאור. הסברי הילדים (ביטוייהם הספונטניים, ללא תמיכת מבוגר) קודדו כאפיזודות (מהלך אירועים בזמן ללא חזרות), תסריטים (מהלך אירועים בזמן עם דגמים חוזרים) וכללים (תיאורים אל-זמניים מסוג "תנאי-פעולה"). במשימות המוקדמות והפשוטות יותר, חלק מן הילדים מתארים את התנהגות הרובוט כתסריט וחלק ככללים (איור 6). עם העלייה במורכבות המשימה והניסיון בתכנות הרובוט, רוב הילדים מתארים את הרובוט באמצעות כללים, תבנית מופשטת יותר. 100% 80% rule script episode 60% 40% 20% 0% 1/2 rule 1 rule 2 independent rules 2 interrelated rules task איור 6. תבניות התיאור בהסברי הילדים מורכבות החשיבה בכללים. לאפיון מורכבות חשיבתם של הילדים, שימש מספר הכללים בהסבריהם. באיור 7 מתוארת השוואה בין מורכבות המשימה, מורכבות הסבריהם להתנהגות רובוט נתונה (שלא בנו), והסבריהם לאחר משימת הבנייה בה הצליחו. ניתן לראות שככל שהמשימות מורכבות יותר, כך עולה מספר הכללים בתיאורי הילדים לאחר בנייה עד לגבול של כלל אחד. בתיאוריהם של התנהגות רובוט שלא בנו, ניתן לראות פער הולך וגדל עם מורכבות המשימה.

6 84 ע הבנה מתוך בניית מובן: ילדי גן משחקים עם כללים כדי לבנות שכל והתנהגות של רובוט הפער בין שני אלה משקף את תרומתה של הבנייה. הפער בין שביצעו בפועל לבין שיכולים היו לתאר עומד אף הוא על כלל שלם task composition explanation (construction task) explanation (description task) 0 1/2 rule 1 rule 2 independent rules tasks 2 interrelated rules איור 7. מורכבות הסברי הילדים שאלת מחקר 3: מה מאפיין את תהליך הלמידה של הילדים במעברים קריטיים לקראת ההצלחה במשימה? לאור הצלחתם של הילדים בבניית התנהגות הרובוט, האסטרטגיות המתקדמות ביחס לגילם ששימשו אותם בשיפור תכניותיהם, יחד עם העלייה במופשטות ומורכבות הסבריהם, נשאל: כיצד הם פורצים את המגבלות ההתפתחותיות המדווחות בספרות? כיצד הם מגשרים על הפער בין שהם יכולים להסביר לבין שהם מצליחים לבצע? חקירה משתתפת. יתרון ייחודי של הרובוט הפיזי ביחס לתכנות (שכולו בתוך המחשב) הוא האפשרות להצטרף לרובוט בתוך סביבתו ולמעשה להפוך לחלק מן המערכת, תוך שימוש בגוף לפעולה ולחקירה. לדוגמה, הילדים חסמו את דרכו של הרובוט בידיהם והרגישו כיצד הוא מסתובב, או האירו בפנס על חיישן האור של הרובוט וראו אותו "בורח". הילדים "צוללים אל תוך" המערכת ומהווים חלק ממנה אך גם "צועדים אחור" ומתבוננים בה ממבט של צופה חיצוני (1996.(Ackermann, מעברים דו-סטריים אלו מאפשרים קישור בין האינטראקציות המקומיות של הרובוט לבין ההתנהגות הכוללת. בנייה מבוססת-ציפיות. בחלק מן המפגשים הילדים נתנו ביטוי לציפיותיהם בדבר התנהגות הרובוט טרם הפעלתו, עדות לבנייה מנטאלית של ההתנהגות. לדוגמה, נוגה תכנתה את הרובוט כדי שיברח מאור. עוד לפני הפעלת הרובוט, היא מתארת: ".. אז קודם הוא מסתובב, והוא לא ירצה לראות אל האור כל הזמן... והוא תמיד יסתכל לצד שיש לו חושך". עושר התיאור עומד בניגוד לכלל הפשוט עימו תכנתה את הרובוט: "אם-אור-אז-הסתובב-לימין". הגשר בין השנים מבוסס על יכולתה לדמיין את הרובוט נע במרחב הרצה מנטאלית של התכנית. אסטרטגיות לצמצום מורכבות. נמצאו שני אסטרטגיות ששימשו את הילדים לצמצום כמות המידע במערכת גיזום ואיחוי.

7 שרונה ט ' לוי, דוד מיודוסר 85 ע אסטרטגית גיזום מתמקדת בחלק מן הכללים ומתעלמת מן האחרים. מתוך 18 מפגשים, בשבעה נמצאו אירועי גיזום אצל חמישה מתוך ששה הילדים. לדוגמה, תומר מנסה לתכנת את הרובוט כך שיסתובב במגרש עם מחסומים בלי להיתקע. הוא אומר: "הוא ינסה לברוח מכל אלה [המחסומים]". הוא מתמקד באירוע בעל בולטות,התנגשות במחסום, ומתעלם מהתנהגות הרובוט בשדה החופשי. אסטרטגיית איחוי מכילה את מרכיבי ההתנהגות השונים של הרובוט, אך מצמצמת את הרזולוציה שלה. קבוצה של כללים מאוחדת לכלל אחד. נמצאו חמישה אירועי "איחוי". לדוגמה, מלי תכנתה את הרובוט כך שיעבור על-פני גשר (שחור) מתפתל. היא השתמשה בארבעה צמדי תנאי-פעולה, המבוססים על מידע הנקלט מזוג חיישנים בקדמת הרובוט: (שחור-שחור) ישר; (לבן-שחור) שמאלה; (שחור-לבן) ימינה; (לבן-לבן) עצור. היא מתארת: "כשהוא על הלבן הוא הולך לשחור, וכשהוא על השחור הוא ממשיך ללכת". שלושת הכללים שתכנתה כדי להחזיר את הרובוט אל הגשר מאוחדים ככלל אחד: "כשהוא על הלבן הוא חוזר לשחור". מעבר משפה יומיומית לשפה פורמאלית. לילדים הוצגה שפה חדשה לבניית התנהגות הרובוט, המבוססת על פעולות ניווט ומידע מהחיישנים (תנאים), אשר חייב מעבר מתיאור התנהגות הרובוט בשפה יומיומית לתיאור פורמאלי. לדוגמה: המונח "להסתובב". להסתובב בשפת הרובוט, משמעו סיבוב על ציר. אצל רוב הילדים "להסתובב" משמעו לנוע אנה אנה במרחב. בעת תכנות הרובוט כדי שינוע במגרש וישתחרר ממחסומים, ארבעה מהילדים תכנתו את הרובוט כך ש"יסתובב" כאשר אינו נוגע במחסום. בפועל, הרובוט מסתובב כמו סביבון במקומו. השינוי העוקב בתכניותיהם היה כרוך באימוץ השפה החדשה. מאירועים בודדים לכללים תמידיים. אחד הקשיים בסימולציה מנטאלית של התנהגויות מכללים קשורה במעבר מתפיסת הכלל כאירוע בודד לאפשרות תמידית. לדוגמה, בתכנות הרובוט לעבור במגרש מכשולים, ארבעה מששת מהילדים תכנתו את הרובוט שיצעד לאחור לאחר התנגשות (לחיצת חיישן המגע). כאירוע בודד, אסטרטגיה זו עובדת. אך אופיו התמידי של הכלל מביא לכך שברגע שהרובוט משתחרר (חיישן המגע אינו לחוץ) הוא נע ישר ומתנגש שוב במחסום וחוזר חלילה באופן תמידי. שכלול התכנית כרוך במעבר לתפיסת הכללים כתמידיים ולא כאירועים בודדים, שינוי משמעותי בהבנת המערכת. תיאום בין פרספקטיבות במרחב. כדי לבנות את התנהגות הרובוט, צריך המתכנת לראות את העולם מזווית הרובוט, שפעולותיו מתקיימות במערכת ייחוס פרטית, הנעה עם תנועתו. אך גם מנקודת- מבט גלובלית כדי לעצב את ההתנהגות בסביבה. תיאום זה מאתגר את חשיבת הילדים ובחלק מן המקרים ניתן לצפות בהם "משחקים רובוט" כדי להבין את שיקוליו. הם נכנסים למגרש ומבצעים את פעולות הרובוט, כדי לפתור ולקדם את תכניותיהם (איור 8). מעברים אלה בין נקודת מבט אישית לבין נקודת מבט כללית מרכזיים בהבנת המערכת. איור 8. נקיטת מבט הרובוט

8 86 ע הבנה מתוך בניית מובן: ילדי גן משחקים עם כללים כדי לבנות שכל והתנהגות של רובוט דיון מחקר זה עוסק בלמידת ילדי גן תוך כדי בנייה של התנהגויות מסתגלות של רובוט. בעקבות הבניה ולאורכה, נמצא שהילדים הבינו את המערכת כמבוססת-כללים, הישג משמעותי בגיל זה. יתרה מזאת, יכולתם להתמודד עם מורכבות מערכת הכללים עולה עם מורכבות המשימה ועם הניסיון, אך מוגבלת בכלל שלם, שני צמדי כלל-פעולה. התחכום בהבנה זו של הילדים פורצת את גבולות הציפיות המתוארות בספרות ההתפתחותית. בבחינת התמודדות של הילדים עם המשימות ואינטראקציה בין זו לבין תמיכות של מבוגר ושל סביבת הבניה עצמה, נמצא כי הילדים הצליחו בתכנות הרובוט תוך מספר קטן של סבבים. נדרשה תמיכה רבה יותר של מבוגר במשימות מורכבות יותר (ארבעה צמדי תנאי-פעולה), תמיכה שעזרה במיקוד וקשב למאפיינים מסוימים בפעולות הרובוט או מאפייני הסביבה. ממשק הרובוגן תמך בילדים בתהליכי פירוק המשימה, כאשר אסטרטגיות השיפור של הילדים כללו צעידה חלקית אחורה (backtracking) שאינה אופיינית בפתרון-בעיות של ילדים צעירים ובנייה מודולארית במשימות המורכבות. התמודדות הילדים עם מורכבות משימה שגדולה מזו שהם יכולים להמשיג לבדם נתמכה על-ידי הממשק שאפשר לילדים לחשוב ולבנות את ההתנהגות באופן מודולארי. מצאנו שגם ללא הממשק, הילדים נקטו באסטרטגיות דומות: הם התעלמו מחלקים של הבעיה (אסטרטגיית גיזום) ואיחדו מספר כללים לכלל אחד (אסטרטגיית איחוי) כדי לצמצם את הבעיה למימדים עימה הם מסוגלים להתמודד באופן מאוחד. מעברים מרכזיים בהבנת המערכת היו כרוכים במעבר משפה יומיומית לשפה פורמאלית ומהבנה של הכללים כאירוע בודד להבנתם כמתקיימים תמידית. לסיכום, תוצאות מחקר זה תומכות בהצעה בה פתחנו, כי סביבת פעילות, משחק ולמידה זו עבור ילדי גן מקדמת את חשיבתם תוך התמודדות עם מערכת מורכבת. מן הצד המעשי, עמדנו על סוגי התמיכה והמעברים הקריטיים בחשיבת הילדים הנדרשים כדי לאפשר קידום זה. מקורות Ackermann, E. (1996). Perspective-taking and object construction: twokeys to learning. In Y. Kafai & M. Resnick (Eds.), Constructionism in practice: Designing, thinking and learning in a digital world (pp ). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. Brosterman, N. (1997). Inventing kindergarten. NY: Harry N. Adams Inc. Flavell, J. H., Miller, P. H. & Miller, S. A., (1993). Cognitive development (3rd Ed.). NJ: Prentice Hall. Fortus, D., Krajcik, J., Dershimer, R. C., Marx, R. W., & Mamlok-Naaman, R. (2005). Design-based science and real-world problem-solving. International Journal of Science Education, 27(7), Hughes, F. P. (1999). Children, play, and development. Boston, MA: Allyn and Bacon. Kolodner, J. L., Camp, P. J., Crismond, D., Fasse, B., Gray, J., Holbrook, J., et al. (2003). Problem-based learning meets case-based reasoning in the middle-school science classroom: Putting learning by design(tm) into practice. Journal of the Learning Sciences, 12(4), Levy, S. T., & Mioduser, D. (2008). Does it "want" or "was it programmed to "? Kindergarten children s explanations of an autonomous robot s adaptive functioning. International Journal of Technology and Design Education, 18(4), Mioduser, D., Levy, S. T., & Talis, V. (in press). Episodes to scripts to rules: concrete-abstractions in kindergarten children s explanations of a robot s behavior. International Journal of Technology and Design Education. Papert, S. (1980, 1993). Mindstorms: Children, computers, and powerful ideas. (1st and 2nd editions). Cambridge, MA: Basic Books. Talis, V., Mioduser, D., & Levy, S. T. (1998). RoboGan. A software environment for programming robots. Tel-Aviv University.

בקרים מתוכנתים – PLC

בקרים מתוכנתים – PLC 4.2. לאחר בניית מערכת ההנעה נחבר אליה את בקר ה- NXT באופן הבא: איור 19: חיבור הבקר אל מערכת ההנעה 29 5.2. נחבר את הבקר אל מערכת ההנעה באופן הבא: איור : 20 חיבור הסוללות והבקר אל מערכת ההנעה 30 איור : 21

קרא עוד

Microsoft PowerPoint - ציפי זלקוביץ ואולז'ן גולדשטיין - מושב 3 [Read-Only] [Compatibility Mode]

Microsoft PowerPoint - ציפי זלקוביץ ואולז'ן גולדשטיין - מושב 3 [Read-Only] [Compatibility Mode] רשת עמיתי מחקר ציפי זלקוביץ "טכנולוגיות מידע במכללות לחינוך", מופ"ת וסמינר הקיבוצים אולז'ן גולדשטיין רשת עמיתי מחקר "טכנולוגיות מידע במכללות לחינוך", מופ"ת ומכללת קיי כנס "מיומנויות המאה ה- 21 בהוראה ובהכשרת

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation 1 Strangers no more סרט זוכה האוסקר https://www.youtube.com/watch?v=dkciv 4U5Jkw בית הספר היסודי בב"ש http://news.nana10.co.il/article/?articleid= 1017790 שדרת הכניסה לאוניברסיטת תל אביב http://international.tau.ac.il/

קרא עוד

No Slide Title

No Slide Title כיצד לכ ת וב עבודה מדעית? ד ר דוד פסיג אוניברסיטת בר-אילן http://www.passig.com http://faculty.biu.ac.il/~passig ראש י פרקי ם ע מוד ש ע ר ת מ צ י ת ת וכן העני ינים מב ו א רק ע ת יאו רטי שא ל ו ת ו הש ע

קרא עוד

החינוך הגופני בבית הספר מה רצוי ? מהו מקומה ש המכללה?

החינוך הגופני בבית הספר מה רצוי ? מהו מקומה ש המכללה? חינוך גופני מתפיסת עולם לתוכנית לימודים המכללה ד"ר איתן אלדר האקדמית בוינגייט מה משפיע על תפיסת עולם של המורה? התנסות עבר )מה שהיה הוא שיהיה??( שירות צבאי תפיסה / הכתבה פוליטית גלובלית ומקומית מערכת הכשרה

קרא עוד

אוניברסיטת בן-גוריון בנגב NEGEV THE BEN-GURION UNIVERSITY OF

אוניברסיטת בן-גוריון בנגב NEGEV THE   BEN-GURION UNIVERSITY OF אוניברסיטת בן-גוריון בנגב הפקולטה למדעי הרוח והחברה טופס סילבוס לסטודנט תשע"ז 2016- המחלקה ל - חינוך סמסטר א' שם הקורס: התמודדות עם בעיות התנהגות במסגרות החינוך- באוריינטציה מערכתית. 12920653 מס' קורס

קרא עוד

95% בוגרים להשכלה גבוהה 70% דור ראשון במשפחתם יוזמה להקמת בית ספר תיכון על פי מודל ה - Picture Big תמונההגדולהה

95% בוגרים להשכלה גבוהה 70% דור ראשון במשפחתם יוזמה להקמת בית ספר תיכון על פי מודל ה - Picture Big תמונההגדולהה 95% בוגרים להשכלה גבוהה 70% דור ראשון במשפחתם יוזמה להקמת בית ספר תיכון על פי מודל ה - Picture Big תמונההגדולהה על מה אובמה מדבר? מודל תומך למידה ה- Met הוא שמו של בית ספר תיכון ברוד-איילנד, ארה ב, שמשמש

קרא עוד

ללא כותרת שקופית

ללא כותרת שקופית סביבת הלימוד החוץ כיתתית ניר אוריון המחלקה להוראת המדעים מכון ויצמן למדע גישה הוליסטית לסביבת הלימוד החוץ-כיתתית הגברת מידת ורמת השימוש בסביבה החוץ-כיתתית דורשת התמודדות עם השאלות הבאות: (1) מהי סביבה

קרא עוד

Microsoft PowerPoint - Lecture1

Microsoft PowerPoint - Lecture1 Computer Organization and Programming ארגון ותכנו ת המחשב - את"מ הרצאה מבוא 2 שפה עילית מול שפ ת מ כונה שפה עילית language) (High level שפת מכונה Language) (Machine תכנית בשפ ה עיל ית (C, Pascal, ) תכנית

קרא עוד

מבט על הוראת תלמידים מחוננים ומצטיינים בכיתה רגילה

מבט על הוראת תלמידים מחוננים ומצטיינים בכיתה רגילה מבט על הוראת תלמידים מחוננים ומצטיינים בכיתה רגילה המחלקה להוראת המדעים, נעמה בני מכון ויצמן למדע בקרב מבוגרים: בקרב מבוגרים הקביעה מבוססת מעשים/תוצרים/ביצועים. אנשים אלו הוכיחו במעשים/ביצועים/תוצרים פעולות

קרא עוד

Microsoft PowerPoint - lec10.ppt

Microsoft PowerPoint - lec10.ppt תכנו ת מ ונחה ע צמ י ם בשפת ++C אוהד ברזילי אוניברסיטת תל אביב ירו ש ה מרו בה המצגת מכילה קטעים מתוך מצגת של פרופ' עמירם יהודאי ע"פ הספר: Object-Oriented Software Construction, 2nd edition, by Bertrand

קרא עוד

תוכן העניינים

תוכן העניינים הוצאת חושבים קדימה הילה קדמן חלק ב יעוץ מקצועי: חיים אברבוך מותאם לתכנית הלימודים החדשה בבתי הספר התיכוניים מהדורה חמישית הוצאת חושבים קדימה ת.ד. 1293 רעות 71908 www.kadman.net הילה קדמן 0522 525527 kadman11@gmail.com

קרא עוד

Slide 1

Slide 1 משחקי מחשב בהוראה ובלמידה שעור 5: משחקים לימודיים דודי פלס משחקים לימודיים לימוד הוא חלק אינטגרלי מכל משחק! אז מה זה משחק לימודי? מה שמשנה הוא כוונת יוצר המשחק... משחק שתוכנן ללמד תוכן ספציפי הוא משחק

קרא עוד

שוויון הזדמנויות

שוויון הזדמנויות מדיניות של הערכת מורים ואיכות ההוראה פאדיה נאסר-אבו אלהיג'א אוניברסיטת תל אביב, מכללת סכנין להכשרת עובדי הוראה והמכללה האקדמית בית ברל 10.11.2010 כנס 1 מכון ואן ליר מדיניות של הערכת מורים: - מטרות ההערכה

קרא עוד

סדנת חזון משאבי אנוש

סדנת חזון משאבי אנוש תקשורת חזותית אינפוגרפיקה איך הופכים מידע לאטרקטיבי? מאמן חזותי פיטר מלץ אפריל יולי 2019 מרצה בבצלאל מרצה בבצלאל מאמן חזותי מאמן חזותי 4 סיבות לכישלון בפירסומים )מבחינה חזותית( 51% המלל רב מדי מלל קטן,

קרא עוד

TEL- AVIV UNIVERSITY SACKLER FACULTY OF MEDICINE THE STANLEY STEYER SCHOOL OF HEALTH PROFESSIONS DEPARTMENT OF NURSING אוניברסיטת תל-אביב הפקולטה לרפו

TEL- AVIV UNIVERSITY SACKLER FACULTY OF MEDICINE THE STANLEY STEYER SCHOOL OF HEALTH PROFESSIONS DEPARTMENT OF NURSING אוניברסיטת תל-אביב הפקולטה לרפו מס' קורס: 01634949 תכנית המוסמך שיווק במערכות בריאות שיעור, 3 ש"ס מועד הקורס : מרצה: שעות קבלה: סמסטר א', יום ג', 17:00-20:00 דואר אלקטרוני: bcmeir@gmail.com מאיר בן חיים יום ג', 20:00-21:00 )בתאום מראש(

קרא עוד

שאלון אבחון תרבות ארגונית

שאלון אבחון תרבות ארגונית שאלון: אבחון תרבות ארגונית על פי : Cameron, E. and Quinn, R. Diagnosing and changing organizational culture Edison Wesley 1999. 1 לפניך שש שאלות הנוגעות לאבחון תרבות ארגונית. בכל שאלה מוצגים ארבעה איפיונים

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 אלון בבצ' קו, פסיכולוג מוסמך המרכז להורות באוניברסיטת ייל,)YALE( ארה"ב מטרות הסדנה העברת ידע מבוסס מחקר בתחום בעיות התנהגות אצל הילדים. הצגת הטיפול שנחשב ה standard gold בתחום בעיות התנהגות. הצגת מידע

קרא עוד

The Planning Process:

The Planning Process: תקציר בלי קמח אין טכנולוגיה: קידום מיומנויות חשיבה ירון דופלט, yarondoppelt@gmail.com מנהל מורטק, המחלקה להוראת הטכנולוגיה והמדעים, הטכניון קמ"ח: קידום מיומנויות חשיבה בטכנולוגיה היא תוכנית לפיתוח חשיבה

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 RESOLUTION Resolution Spatial Resolution Contrast resolution Temporal Resolution Types of Resolution Spatial Resolution also called Detail Resolution the combination of AXIAL and LATERAL resolution -

קרא עוד

Microsoft PowerPoint - CE_Candidates_2011.ppt [Compatibility Mode]

Microsoft PowerPoint - CE_Candidates_2011.ppt [Compatibility Mode] תשע"בב פתוח ו וירטואלי לקראת שנת הלמוד הלימודים יום ראשון ב- תואר מחשבים הנדסת הלימודים שנת לקראת הוירטואלי הפתוח ליום הבאים ברוכים מחשבים הנדסת עלל מקצוע פרטים מספר זוו תמצאו תשס"בב. במצגת וי שיש שינויים

קרא עוד

הכרת משאבי הספרייה קורס מקוון חיפוש במאגרי המידע ו- PubMed Biosis Previews, Zoological Record )לתלמידי החוג למדעי החיים( (Biosis Previews:

הכרת משאבי הספרייה קורס מקוון חיפוש במאגרי המידע ו- PubMed Biosis Previews, Zoological Record )לתלמידי החוג למדעי החיים( (Biosis Previews: חיפוש במאגרי המידע ו- PubMed Biosis Previews, Zoological Record )לתלמידי החוג למדעי החיים( (Biosis Previews: http://www.isiknowledge.com/biosis) (Zoological Record: http://www.isiknowledge.com/zoorec)

קרא עוד

פורמט סילבוסים

פורמט סילבוסים המסלול האקדמי המכללה למינהל בית הספר למוסמכים במינהל עסקים לתואר מוסמך במינהל עסקים שם הקורס: יסודות ניהול השיווק 2120004 Principles of Marketing Management שנה : מרצים: תשע"ח ד"ר גילה אורן וד"ר אורן גיל-אור

קרא עוד

פתרון וחקירת מערכות של משוואות לינאריות שאלות: 1( מצא אילו מהמערכות הבאות הן מערכות שקולות: 2x+ y= 4 x+ y= 3 x y = 0 2x+ y = 3 x+ 10y= 11 א. 2x 2y= 0

פתרון וחקירת מערכות של משוואות לינאריות שאלות: 1( מצא אילו מהמערכות הבאות הן מערכות שקולות: 2x+ y= 4 x+ y= 3 x y = 0 2x+ y = 3 x+ 10y= 11 א. 2x 2y= 0 פתרון וחקירת מערכות של משוואות לינאריות שאלות: 1( מצא אילו מהמערכות הבאות הן מערכות שקולות: x+ y= x+ y= 3 x y = 0 x+ y = 3 x+ 10y= 11 x y= 0 x y= 7 x y= 1 ד x = 3 x+ y = z+ t = 8 רשום את המטריצות המתאימות

קרא עוד

הלשכה המשפטית משרד האוצר אפריל 2015

הלשכה המשפטית  משרד האוצר    אפריל 2015 צוות בריס לרגולציה על שירותים פיננסיים מאי 2016 שירותים פיננסיים להסדרה Middle- Men שירותי תשלום P2P ללא חשש יציבותי נותני אשראי שירותי מטבע עם חשש יציבות אגודות אשראי וחיסכון גמ"חים תכליות עבודת הצוות

קרא עוד

מבחן בפיתוח מערכות תוכנה בשפת Java ( )

מבחן בפיתוח מערכות תוכנה בשפת Java ( ) עמוד 1 מתוך 10 )0368-3056( מבחן בפיתוח מערכות תוכנה בשפת Java בית הספר למדעי המחשב אוניברסיטת תל אביב סמסטר ב' תשס"ח, מועד ב' תאריך הבחינה: 24.09.2008 מרצה: אוהד ברזילי חומר עזר מותר בשימוש: אין משך הבחינה:

קרא עוד

<EBF0F120E2E9F9E5F8E9ED20E42D3420E4E6EEF0E42020F1E5F4E9FA20ECF9ECE9E7E42E706466>

<EBF0F120E2E9F9E5F8E9ED20E42D3420E4E6EEF0E42020F1E5F4E9FA20ECF9ECE9E7E42E706466> 4- " " 8:3019:00 תשע"בבבב כסלו י' מעלה החמישה מלון 6.12.2011 שלישי יום הרווחה משרד הכנס מתקיים הודות לתמיכה וסיוע של השירות לעבודה קהילתית, החברתיים ומסד קליטה. והשירותים הארצית לקידום הועדה תוכנית גישורים,

קרא עוד

רובוטיקה – מבוא

רובוטיקה – מבוא אוניברסיטת תל-אביב הפקולטה להנדסה המחלקה להנדסת תעשיה המעבדה ליצור בעזרת מחשב רובוטיקה מבוא נושאי המעבדה: מבנה הרובוט מערכת קואורדינאטות: עולם הרובוט ופרקי הנעה תכנות הרובוט שימוש בקופסת הבקרה ותכנות off-line

קרא עוד

תוכן העניינים

תוכן העניינים הוצאת חושבים קדימה הילה קדמן # חלק ב יעוץ מקצועי: חיים אברבוך מותאם לתכנית הלימודים החדשה בבתי הספר התיכוניים מהדורה חמישית הוצאת חושבים קדימה ת.ד. 1293 רעות 71908 www.kadman.net הילה קדמן 0522 525527

קרא עוד

rizufim answers

rizufim answers ÌÈÙÂˆÈ מדריך למורה פעילות זו היא פעילות חקר לבדיקת כל אפשרויות הריצוף שבהן סידור מצולעים סביב קודקוד הוא זהה. המצולעים שבהם ישתמשו התלמידים הם: משולש שווה צלעות, משושה משוכלל וריבוע - כולם בעלי צלע באותו

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation בינה מלאכותית והמבקר הפנימי לינור דלומי, שותפה, ראש חטיבת ניהול הסיכונים, Deloitte תוכן עניינים מה היא בינה מלאכותית? כשבינה מלאכותית פוגשת את מבקר הפנים האם אתם נותנים למכונה לקבל החלטות עבורכם? מהי

קרא עוד

Microsoft Word - teachmodel1.doc

Microsoft Word - teachmodel1.doc דגמי הוראה תכנון שיעור נושא השיעור: אסטרטגיות לחישוב נפח תיבה כיתה: ד נושא בתכנית הלימודים: נפח תיבה (עמוד 92) מיומנויות מתכנית הלימודים: פיתוח ראייה מרחבית - קשרים בין מודל דו-ממדי למודל תלת-ממדי והתנסות

קרא עוד

HUJI Syllabus

HUJI Syllabus סילבוס פיתוח שליטה עצמית בקרב ילדים בחינוך המיוחד - 37844 תאריך עדכון אחרון 01-02-2015 נקודות זכות באוניברסיטה העברית: 2 תואר:מוסמך היחידה האקדמית שאחראית על הקורס:חינוך השנה הראשונה בתואר בה ניתן ללמוד

קרא עוד

חוקי הדרך בים מבוא על מנת שנדע את חוקי הדרך בים עלינו להיות בקיאים בתקנות הבינלאומיות המגדירות את חוקי התעבורה בים. כלי שייט בים מסמנים את עצמם בסימני

חוקי הדרך בים מבוא על מנת שנדע את חוקי הדרך בים עלינו להיות בקיאים בתקנות הבינלאומיות המגדירות את חוקי התעבורה בים. כלי שייט בים מסמנים את עצמם בסימני חוקי הדרך בים מבוא על מנת שנדע את חוקי הדרך בים עלינו להיות בקיאים בתקנות הבינלאומיות המגדירות את חוקי התעבורה בים. כלי שייט בים מסמנים את עצמם בסימנים מוסכמים. על פי סימנים אלה נזהה את סוג כלי השייט ואת

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation תוכנה 1 תרגול 1: סביבת העבודה ומבוא ל- Java אלכסיי זגלסקי ויעל אמסטרדמר 1 בירוקרטיה אלכסיי זגלסקי שעת קבלה: שני 13:00-14:00, בתיאום מראש משרד: בניין הנדסת תוכנה, חדר 209 יעל אמסטרדמר שעת קבלה: חמישי 15:00-16:00,

קרא עוד

HUJI Syllabus

HUJI Syllabus סילבוס תאוריות של התערבות במשפחה - 3669 תאריך עדכון אחרון 12-11-2013 נקודות זכות באוניברסיטה העברית: 2 תואר:מוסמך היחידה האקדמית שאחראית על הקורס:עבודה סוציאלית השנה הראשונה בתואר בה ניתן ללמוד את הקורס:

קרא עוד

גילוי דעת 74.doc

גילוי דעת 74.doc גילוי דעת 74 תכנון הביקורת תוכן העניינים סעיפים 4-8 - 10-1 5 9 מבוא תכנון העבודה התכנון הכולל של הביקורת 12-11 13 14 15 תוכנית הביקורת שינויים בתכנון הכולל של הביקורת ובתוכנית הביקורת מונחים תחילה אושר

קרא עוד

Microsoft PowerPoint - TeacherShortcoming_Goldstein

Microsoft PowerPoint - TeacherShortcoming_Goldstein שילוב טכנולוגיות מידע בהכשרת מורים ד"ר אולז'ן גולדשטיין מכון מופ"ת ומכללת קיי 1 נושאים לאילו מטרות משלבים טכנולוגיות מידע בהכשרת מורים? כיצד מורי המורים משלבים בהוראה את טכנולוגיות מידע? כיצד מכשירים את

קרא עוד

סילבוס קורס קידום ושיווק דיגיטלי מרצה: דן יופה אודות הקורס בקורס ילמדו המשתתפים על מעמקי שיווק האתרים החל מלמידת תאוריות שיווקיות עדכניות ועד הכשרה מל

סילבוס קורס קידום ושיווק דיגיטלי מרצה: דן יופה אודות הקורס בקורס ילמדו המשתתפים על מעמקי שיווק האתרים החל מלמידת תאוריות שיווקיות עדכניות ועד הכשרה מל סילבוס קורס קידום ושיווק דיגיטלי מרצה: דן יופה אודות הקורס בקורס ילמדו המשתתפים על מעמקי שיווק האתרים החל מלמידת תאוריות שיווקיות עדכניות ועד הכשרה מלאה למגוון כלים אינטרנטיים מעשיים כדוגמת: Google Adwords,

קרא עוד

WinZIP תוכנה לדחיסת קבצים ספטמבר 2007

WinZIP תוכנה לדחיסת קבצים ספטמבר 2007 WinZIP תוכנה לדחיסת קבצים ספטמבר 2007 תשס"ח 2007. כל הזכויות שמורות לאוניברסיטה הפתוחה. בית ההוצאה לאור של האוניברסיטה הפתוחה, רח' רבוצקי 108 ת, "ד 808, רעננה 43107. The Open University of Israel, 108

קרא עוד

Slide 1

Slide 1 פוליטיקה ארגונית למנהלי משאבי אנוש תמר חושן יעוץ ניהולי "ולחשוב שאני צריכה לבזבז עכשיו כל כך הרבה זמן על הדבר הזה..." למה לי פוליטיקה עכשיו?! "אם אתה מקצוען אמיתי. באמת טוב במה שאתה עושה אתה לא רוצה ולא

קרא עוד

מטרות הקורס סמינר מחקר רגשות בשירות סמסטר א' תשע"ט דר' אריק חשין הקורס מיועד להקנות מיומנות בחשיבה מחקרית וביצוע מחקר באמצעו

מטרות הקורס סמינר מחקר רגשות בשירות סמסטר א' תשעט דר' אריק חשין הקורס מיועד להקנות מיומנות בחשיבה מחקרית וביצוע מחקר באמצעו מטרות הקורס סמינר מחקר רגשות בשירות סמסטר א' תשע"ט דר' אריק חשין acheshin@univ.haifa.ac.il הקורס מיועד להקנות מיומנות בחשיבה מחקרית וביצוע מחקר באמצעות התנסות בשלבי המחקר השונים. הסמינר יעסוק בנושא רגשות

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 תפקיד המנחה בארגונים דני לוי OD - פתיחת המושב: תפקיד המנחה בארגונים כנגזר מתפקיד יועץ OD דני לוי ( 15 ד'( הרצאה ראשונה: המנחה כאומן לבין ארגון וערכיו העסקיים ניר גולן ( 25 ד'( "דאדא" במפגש בין ערכיו המקצועיים,

קרא עוד

שואב אבק רובוטי XIAOMI דגם - Vacuum Mi Robot מק"ט ספק 8223 תכנון מסלול חכם שאיבה חזקה שליטה חכמה ע"י Wi-Fi מרחוק בעל 21 חיישנים למיפוי מושלם של הבית צ

שואב אבק רובוטי XIAOMI דגם - Vacuum Mi Robot מקט ספק 8223 תכנון מסלול חכם שאיבה חזקה שליטה חכמה עי Wi-Fi מרחוק בעל 21 חיישנים למיפוי מושלם של הבית צ שואב אבק רובוטי XIAOMI דגם - Vacuum Mi Robot מק"ט ספק 8223 תכנון מסלול חכם שאיבה חזקה שליטה חכמה ע"י Wi-Fi מרחוק בעל 21 חיישנים למיפוי מושלם של הבית צפייה במפת הניקיון בזמן אמת סוללה חזקה 5200MAH לזמן

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation הקלטה עצמית באמצעות Tablet PC תמצית פעילות 2009-2014 הטמעת אוטומציה מלאה ב- 2015 מדור טכנולוגיות למידה וייעוץ מערך המחשוב אב"ג הקלטה עצמית באמצעות Tablet PC הסבר על השיטה יתרונות וחסרונות תמצית פעילות

קרא עוד

עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יח"ל פסח תשע"ה אפריל 5105 קשה בלימודים, קל במבחנים, קל בחיים עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יח"ל פסח תשע"ה יש לפתור את כל השאלות

עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יחל פסח תשעה אפריל 5105 קשה בלימודים, קל במבחנים, קל בחיים עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יחל פסח תשעה יש לפתור את כל השאלות עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יח"ל פסח תשע"ה יש לפתור את כל השאלות על דפים משובצים. רשמו את שמכם על כל אחד מהדפים הפתרונות יוגשו אחרי חופשת הפסח. מומלץ לכתוב דואר אלקטרוני, Whatspp כאשר נתקלים בקושי. מישהו

קרא עוד

אתגר קוביות מחייכות תכולה: 12 קוביות חוברת הוראות ופתרונות ספרון הכולל 60 חידות חידות בדרגות קושי שונות תפיסה חזותית וחשיבה לוגית הקדמה המשחק פרצופים

אתגר קוביות מחייכות תכולה: 12 קוביות חוברת הוראות ופתרונות ספרון הכולל 60 חידות חידות בדרגות קושי שונות תפיסה חזותית וחשיבה לוגית הקדמה המשחק פרצופים אתגר קוביות מחייכות תכולה: 12 קוביות חוברת הוראות ופתרונות ספרון הכולל 60 חידות חידות בדרגות קושי שונות תפיסה חזותית וחשיבה לוגית הקדמה המשחק פרצופים בריבוע מכיל 60 חידות ברמת קושי עולה לשחקן יחיד או שני

קרא עוד

Overview of new Office 365 plans for SMBs

Overview of new Office 365 plans for SMBs מעבר בין חבילות Online מעבר בין חבילות ב- Open Online to Open Current Plan Upgrade Options Current Plan Upgrade Options Business Essentials Business Premium Enterprise E1 Enterprise E3/E4 Enterprise E1

קרא עוד

BIG DATA תיאור הקורס המונח Big Data הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות, הוא הופך למגמה רווחת בתעשייה. המשמעות הפרקטית של המונח Big Data הינה טכנולוגיות נ

BIG DATA תיאור הקורס המונח Big Data הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות, הוא הופך למגמה רווחת בתעשייה. המשמעות הפרקטית של המונח Big Data הינה טכנולוגיות נ BIG DATA תיאור הקורס המונח Big Data הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות, הוא הופך למגמה רווחת בתעשייה. המשמעות הפרקטית של המונח Big Data הינה טכנולוגיות ניתוח וניהול מאגרי מידע בעלי נתונים שאינם מאורגנים,

קרא עוד

מגישה : חני חוקת תשע"ו עבור "קריאת כיוון" למטרת למידה אישית בלבד חוקת שמורות חני הזכויות שמורות הזכויות כלכל

מגישה : חני חוקת תשעו עבור קריאת כיוון למטרת למידה אישית בלבד חוקת שמורות חני הזכויות שמורות הזכויות כלכל מגישה : חני חוקת תשע"ו עבור "קריאת כיוון" למטרת למידה אישית בלבד חוקת שמורות חני הזכויות שמורות הזכויות כלכל שמגיב* עד שזז* עד מנומנם* חולמני- ץ* ר שלווה* אישיות מפריע* לא ך* א... י ש י ב ה ז מ ן ל א ח

קרא עוד

משרד החינוך מנהל מדע וטכנולוגיה הפיקוח על הוראת מדעי המחשב מספר תלמיד/ה למילוי ע"י המורה דוגמה למשימה מסכמת מדעי המחשב ורובוטיקה לכיתות ח' 1023 ימי עי

משרד החינוך מנהל מדע וטכנולוגיה הפיקוח על הוראת מדעי המחשב מספר תלמיד/ה למילוי עי המורה דוגמה למשימה מסכמת מדעי המחשב ורובוטיקה לכיתות ח' 1023 ימי עי מספר תלמיד/ה למילוי ע"י המורה דוגמה למשימה מסכמת מדעי המחשב ורובוטיקה לכיתות ח' 1023 ימי עיון - ניסן תשע"ג אפריל שם התלמיד/ה: כיתה: שם המורה: בהצלחה תלמידים יקרים, לפניכם משימה מסכמת במדעי המחשב ורובוטיקה

קרא עוד

ההיבטים הסוציולוגיים של העדפה מתקנת

ההיבטים הסוציולוגיים של העדפה מתקנת אוניברסיטת תל-אביב הפקולטה למדעי החברה החוג לסוציולוגיה ולאנתרופולוגיה סמסטר א+ב תשע"ח סמס' א' יום ג' 12-14 סמס' ב' יום ב' 12-14 פרופ' סיגל אלון (שעת קבלה: בתיאום מראש) salon1@post.tau.ac.il עמיר פרלמוטר

קרא עוד

פיסיקה 1 ב' מרצים: גולן בל, משה שכטר, מיכאל גדלין מועד ב משך המבחן 3 שעות חומר עזר: דף נוסחאות מצורף, מחשבון אסור בהצלחה! חלק א'

פיסיקה 1 ב' מרצים: גולן בל, משה שכטר, מיכאל גדלין מועד ב משך המבחן 3 שעות חומר עזר: דף נוסחאות מצורף, מחשבון אסור בהצלחה! חלק א' פיסיקה 1 ב' 203-1-1391 מרצים: גולן בל, משה שכטר, מיכאל גדלין מועד ב 03.08.2017 משך המבחן 3 שעות חומר עזר: דף נוסחאות מצורף, מחשבון אסור בהצלחה! חלק א' - שאלות אמריקאיות (כל שאלה - 5 נק') - יש לסמן תשובה

קרא עוד

HUJI Syllabus

HUJI Syllabus Syllabus INTRODUCTION TO SOCIAL WORK-II - 3103 Last update 30-10-2016 HU Credits: 2 Degree/Cycle: 1st degree (Bachelor) Responsible Department: social work Academic year: 0 Semester: 2nd Semester Teaching

קרא עוד

HUJI Syllabus

HUJI Syllabus סילבוס תולדות הדיסציפלינה הבלשנית חלק ב - המהפכה החומסקייאנית - 10804 תאריך עדכון אחרון 06-10-2015 נקודות זכות באוניברסיטה העברית: 2 תואר:בוגר היחידה האקדמית שאחראית על הקורס:ביה"ס למדעי הלשון השנה הראשונה

קרא עוד

הליבה של פסיכיאטריה ונחיצות הפסיכיאטריה בחברה חופשית ומתוקנת

הליבה של פסיכיאטריה ונחיצות הפסיכיאטריה בחברה חופשית ומתוקנת הליבה של הפסיכיאטריה ונחיצות הפסיכיאטריה בחברה חופשית ומתוקנת פרופ' חיים בלמקר יו"ר איגוד הפסיכיאטריה בישראל בעל טור בעיתון הארץ קבע ששנת 2016 היתה הכי קשה לצה"ל מבחינת התקשורת מאז הקמתו כנראה שהפסיכיאטריה

קרא עוד

I PRO Skills כישורים לעולם העבודה I CAN I AM I GROW I BUILD I NET I MIX כל הזכויות שמורות לג'וינט ישראל- תבת 2017

I PRO Skills כישורים לעולם העבודה I CAN I AM I GROW I BUILD I NET I MIX כל הזכויות שמורות לג'וינט ישראל- תבת 2017 BULD MX כל הזכויות שמורות לג'וינט ישראל- תבת 2017 רקע לאור השינויים והמגמות בעולם העבודה, ביניהם גלובליזציה, דיגיטציה מואצת והתארכות תוחלת החיים, חשוב לבחון את אופן החשיבה שלנו על תעסוקה, קריירה ועל הכישורים

קרא עוד

Slide 1

Slide 1 בניית תכנית שיווקית מהי תכנית שיווקית? התכנית השיווקית מתארת את הפעולות השיווקיות שעסק צריך לבצע על מנת להשיג את יעדי המכירות שלו. מטרת התכנית השיווקית בניית התכנית השיווקית עוזרת לנו להגדיר את: 1. יעדי

קרא עוד

התפתחות תקינה ופתולוגית

התפתחות תקינה ופתולוגית אוניברסיטת בן-גוריון בנגב הפקולטה למדעי הרוח והחברה סילבוס קורס לסטודנט המחלקה לחינוך תשע"ז 2016-2017 התפתחות תקינה ופתולוגית - קורס בחירה 4 נק"ז מס' קורס סמסטר א': 12920011 מס' קורס סמסטר ב': 12920022

קרא עוד

המעבר לחטיבה עליונה

המעבר לחטיבה עליונה בס "ד בס "ד בס "ד עיריית אשדוד מקיף ז' הקריה אשדוד התשע "ב בית הספר ביכולת של התלמידים, ומאפשר בכל מסלול לגשת לבחינות הבגרות לפי יכולתו והישגיו הלימודים. בית הספר שכל תלמידי שכבה ט' ימשיכו ללמוד במסגרת

קרא עוד

Microsoft Word - ExamA_Final_Solution.docx

Microsoft Word - ExamA_Final_Solution.docx סמסטר חורף תשע"א 18 בפבואר 011 הטכניון מכון טכנולוגי לישראל הפקולטה למדעי המחשב מרצה: מתרגלים: רן אל-יניב נועה אלגרבלי, גיא חפץ, נטליה זילברשטיין, דודו ינאי (אחראי) סמסטר חורף תשע" מבחן סופי פתרון (מועד

קרא עוד

Microsoft Word - t_רונן-פורמן_64.doc

Microsoft Word - t_רונן-פורמן_64.doc 168 ע מהו ידע עיצוב וכיצד ניתן לרכוש אותו? המקרה של עיצוב טכנולוגיות למידה תמר רונן פורמן הטכניון מכון טכנולוגי לישראל tamarrf@gmail.com יעל קלי הטכניון מכון טכנולוגי לישראל yaelk@technion.ac.il Characterizing

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 www.pwc.com/il חידושים בתחום התמריצים טלי ברנד, רו"ח, דירקטורית, מנהלת מחלקת תמריצים, אוקטובר 2014 תוכן העניינים דגשים לגבי הטבות מס על פי החוק לעידוד השקעות הון תכניות מענקי מחקר ופיתוח נבחרות שינויים

קרא עוד

עמק יזרעאל נתוני המיצ"ב של הרשות המקומית בטווח השנים תשס"ח - תשע"ב דיווח תוצאות מבחני ההישגים בסולם רב-שנתי עמק יזרעאל, דוח מיצ"ב רשותי רב-שנתי תשס"ח-

עמק יזרעאל נתוני המיצב של הרשות המקומית בטווח השנים תשסח - תשעב דיווח תוצאות מבחני ההישגים בסולם רב-שנתי עמק יזרעאל, דוח מיצב רשותי רב-שנתי תשסח- עמק נתוני המיצ"ב של הרשות המקומית בטווח השנים דיווח תוצאות מבחני ההישגים בסולם רבשנתי 1 http://rama.education.gov.il פתח דבר הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך )ראמ"ה( פועלת להטמעת תרבות של "מדידה בשירות

קרא עוד

Slide 1

Slide 1 מיהו מהנדס המערכת? סיפורו של פיתוח מסלול הכשרה יובל קורן*- ראש תחום פיתוח למידה, מאי 2011 הבטחתי בכנס ערוץ תקשורת למתעניינים- סלולארי רפאל 052-4291457 * מטרות ההרצאה חשיפה לפרויקט פיתוח הדרכה בעולם תכן

קרא עוד

בארץ אחרת

בארץ אחרת בארץ אחרת כתבה טל ניצן איירה כנרת גילדר הוצאת עם עובד בע"מ 3112 על הספר זהו סיפור על ילדה שמגיעה יחד עם הוריה לעיר גדולה בארץ ארץ חדשה. הסיפור כתוב בגוף ראשון ומתאר חוויות ראשונות מן העיר הגדולה: גודלה

קרא עוד

" תלמידים מלמדים תלמידים."

 תלמידים מלמדים תלמידים. " תלמידים מלמדים תלמידים." פרוייקט של צוות מתמטיקה, בית ספר כפר-הירוק איך הכל התחיל... הנהלת בית הספר העל-יסודי הכפר הירוק יזמה פרויקט בית ספרי: "למידה ללא מבחנים- הוראה משמעותית", צוות המתמטיקה החליט

קרא עוד

לקוחות וחברים יקרים,

לקוחות וחברים יקרים, מ לקוחות וחברים יקרים, הנדון: סקר בדבר תנאים משפטיים של עסקאות הון סיכון מחצית ראשונה 2022 אנו מתכבדים להציג בפניכם תוצאות הסקר למחצית הראשונה של שנת 0210, המנתח תנאים משפטיים של עסקאות השקעה הון סיכון

קרא עוד

Homework-L9-Skills-1.pub

Homework-L9-Skills-1.pub My Kriah Homework 1st Grade Level 9: All Skills Much me, energy, and money was invested in developing this program. Therefore reproduc on of this work, whether in it s en rety, in part, or in any form

קרא עוד

מועד: א בחינה סופית במתמטיקה דיסקרטית משך הבחינה: 2 1 שעות מרצה: פרופ' תאופיק מנסור תאריך: סמסטר: א תשע"ח m 2 הוראות לנבחן: )1( הבחינה מו

מועד: א בחינה סופית במתמטיקה דיסקרטית משך הבחינה: 2 1 שעות מרצה: פרופ' תאופיק מנסור תאריך: סמסטר: א תשעח m 2 הוראות לנבחן: )1( הבחינה מו מועד: א בחינה סופית במתמטיקה דיסקרטית משך הבחינה: 2 1 שעות מרצה: פרופ' תאופיק מנסור תאריך: 26.01.2018 2 סמסטר: א תשע"ח m 2 הוראות לנבחן: )1( הבחינה מורכבת מ- 6 שאלות. כל שאלה מזכה ב- 20 נקודות כך הנקודות

קרא עוד

התגוננות בפני כוחות האופל

התגוננות בפני כוחות האופל ניהול ידע אישי על רגל אחת 1 סוגי ידע Explicit גלוי Tacit סמוי 5 מה אמר השועל לנסיך הקטן? מה קורה בבתי ספר כשמורים או מנהלים עוזבים? 8 ניהול ידע במערכת החינוך רמת התלמיד )ניהול ידע אישי( רמת המורה )ניהול

קרא עוד

שם הקורס: סוג הקורס: שנה"ל: דרישות קדם: מרצה/ים: אסיסטנט/ עוזר/ת הוראה: שעות קבלה: סילבוס ביה"ס לעיצוב וחדשנות - תואר 1 שרטוט אדריכלי 2- טכנולוגיות פנ

שם הקורס: סוג הקורס: שנהל: דרישות קדם: מרצה/ים: אסיסטנט/ עוזר/ת הוראה: שעות קבלה: סילבוס ביהס לעיצוב וחדשנות - תואר 1 שרטוט אדריכלי 2- טכנולוגיות פנ שם הקורס: סוג הקורס: שנה"ל: דרישות קדם: מרצה/ים: אסיסטנט/ עוזר/ת הוראה: שעות קבלה: סילבוס ביה"ס לעיצוב וחדשנות - תואר 1 שרטוט אדריכלי 2- טכנולוגיות פנים, מערכות ופרטים חובה תשע"ח א' סמסטר: שרטוט אדריכלי

קרא עוד

Microsoft Word - ניספח_8.doc

Microsoft Word - ניספח_8.doc ניסוי 8: מעגלי ישור וסינון איור 3.1: מעגל יישור חד-דרכי איור 3.: מעגל יישור דו-דרכי איור 3.3: מעגל יישור חד-דרכי עם מסנן קיבולי איור 3.4: מעגל יישור דו-דרכי עם מסנן קיבולי 1 התקנים חשמליים רבים זקוקים

קרא עוד

פעילות לגן חובה פעילות מלווה לשיר "אני נשאר אני" שכתבה דתיה בן דור העוסק בהבעת רגשות ובזהות מטרות: הילדים יבינו שלבני אדם יש רגשות שונים, לפעמים שמחים

פעילות לגן חובה פעילות מלווה לשיר אני נשאר אני שכתבה דתיה בן דור העוסק בהבעת רגשות ובזהות מטרות: הילדים יבינו שלבני אדם יש רגשות שונים, לפעמים שמחים פעילות לגן חובה פעילות מלווה לשיר "אני נשאר אני" שכתבה דתיה בן דור העוסק בהבעת רגשות ובזהות מטרות: הילדים יבינו שלבני אדם יש רגשות שונים, לפעמים שמחים ולפעמים עצובים, אבל האדם עצמו לא משתנה. הילדים יבינו

קרא עוד

אוקטובר 2007 מחקר מס 21 תקציר מנהלים הקמתם של אזורי תעשייה משותפים במגזר הערבי מחמוד ח טיב עמית קורת מכון מילקן

אוקטובר 2007 מחקר מס 21 תקציר מנהלים הקמתם של אזורי תעשייה משותפים במגזר הערבי מחמוד ח טיב עמית קורת מכון מילקן אוקטובר 2007 מחקר מס 21 תקציר מנהלים מחמוד ח טיב עמית קורת מכון מילקן על אודות תוכנית עמיתי קורת מכון מילקן תוכנית עמיתי קורת מכון מילקן מקדמת את הצמיחה הכלכלית בישראל באמצעות התמקדות בפתרונות חדשניים,

קרא עוד

מדריך להתחלה מהירה Microsoft Project 2013 נראה שונה מגירסאות קודמות, ולכן יצרנו מדריך זה כדי לעזור לך ללמוד להכיר אותו. סרגל הכלים לגישה מהירה התאם אי

מדריך להתחלה מהירה Microsoft Project 2013 נראה שונה מגירסאות קודמות, ולכן יצרנו מדריך זה כדי לעזור לך ללמוד להכיר אותו. סרגל הכלים לגישה מהירה התאם אי מדריך להתחלה מהירה Microsoft Project 2013 נראה שונה מגירסאות קודמות, ולכן יצרנו מדריך זה כדי לעזור לך ללמוד להכיר אותו. סרגל הכלים לגישה מהירה התאם אישית את האזור הזה כדי שהפקודות המועדפות עליך יהיו תמיד

קרא עוד

1

1 איך לבנות שגרות ניהוליות? מה זה שגרות ניהוליות? פעולות המבוצעות ב קבועה, לצרכי ניהול משימות ואנשים. למה זה חשוב? ניהול עם שגרות קבועות ועקביות מאופיין בסדר, ארגון ושליטה. השגרות מאפשרות למנהל להיות בקיא

קרא עוד

change

change שינוי ארגוני מבוא מבוא סוגיות הקשורות להתמד ולשינוי בפעולותיהם של בני האדם מעסיקות חוקרים ופילוסופים במשך מאות שנים. נדמה כי בא בעת שכוחות גדולים פועלים ליצירת שינויים באופן מתמיד בכל המעגלים של חיינו,

קרא עוד

על נתונייך ירושלים מצב קיים ומגמות שינוי

על נתונייך ירושלים מצב קיים ומגמות שינוי תיירות אורחים ו ירושלים בהשוואה למקומות נבחרים בישראל מאפייני התיירים 99 61% 73% 44% תיירים וישראלים* במלונות בירושלים, 2017-2000 ביקור של תיירים באתרים נבחרים בירושלים*, לפי דת, 2016 הכותל המערבי 16%

קרא עוד

Microsoft Word - I900-Tips_and_Tricks

Microsoft Word - I900-Tips_and_Tricks טיפים וטריקים Samsung I900 Omnia מקש כיבוי / הדלקה שקע ריסט מצלמה קדמית מקש מיוחד מקש הגברת / הנמכת השמע שקע הטענה / אוזניות מקש סיבוב מסך מקש ניתוק שיחה מקש מענה שיחה מקש ניווט 1 תפעול כללי מעבר בין פרופילים

קרא עוד

ארסמוס+ עדכון

ארסמוס+ עדכון הדגשים לקול הקורא 2018 Capacity Building Capacity Building "בניית יכולות של מערכת ההשכלה הגבוהה הישראלית תוך שיתוף פעולה בינלאומי" מוסדות להשכלה גבוהה פיתוח תכניות לימוד בגוון דיסציפלינות קידום בינלאומיות

קרא עוד

(Microsoft PowerPoint - \347\357 \371\370\351\351\341\370)

(Microsoft PowerPoint - \347\357 \371\370\351\351\341\370) דילמות בחיי ו של CFO חן שרייב ר, CFO ACE AUTO DEPOT LTD. כנס אילת, ספטמבר 2008 1 2 דור ההמשך מבפנים או מב חוץ? 1. דור ה המשך מבפנים או מבחוץ? עולות מספר שאלות: העדפה האם להעדיף מועמד לתפקיד CFO שגדל בארגון,

קרא עוד

Cloud Governance הכלי למזעור סיכונים ומקסום התועלת העסקית

Cloud Governance הכלי למזעור סיכונים  ומקסום התועלת העסקית Cloud Governance הכלי למזעור סיכונים ומקסום התועלת העסקית אסף ויסברג, מנכ"ל, Ltd. introsight CGEIT, CRISC, CISM, CISA נושאים לדיון IT Governance על קצה המזלג Cloud Computing למטאורולוג המתחיל תועלת עסקית

קרא עוד

הוספת קישור לאתר אינטרנט תוכן ממשק בדיקת מטלות...3 איחוד אתרי קורסים...5 סל מחזור... 7 חידושים בפעילויות...8 תצורת קורס: כפתורים... 9 פורומים...10 שיפ

הוספת קישור לאתר אינטרנט תוכן ממשק בדיקת מטלות...3 איחוד אתרי קורסים...5 סל מחזור... 7 חידושים בפעילויות...8 תצורת קורס: כפתורים... 9 פורומים...10 שיפ הוספת קישור לאתר אינטרנט תוכן ממשק בדיקת מטלות...3 איחוד אתרי קורסים...5 סל מחזור... 7 חידושים בפעילויות...8 תצורת קורס: כפתורים... 9 פורומים...10 שיפורים נוספים... 11 1 Moodle חדש במערכת ה- מערכת מודל

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation תכנות מתקדם בשפת Java אוניברסיטת תל אביב 1 תוכנה 1 תרגול 3: עבודה עם מחרוזות )Strings( מתודות )Methods( 1 תכנות מתקדם בשפת Java אוניברסיטת תל אביב 2 מחרוזות )STRINGS( 3 מחרוזות String s = Hello ; מחרוזות

קרא עוד

מדעי הרוח

מדעי הרוח מדעי הרוח היא משפיעה על מטוסים וספינות, היא מאיצה את התפשטותן של שריפות, היא גורמת לסגירה של כבישים ויכולה לגרום לאובדן של חיי אדם. זו הרוח, שבחיי היומיום אנחנו כמען לא שמים לב אליה, אך ברגע אחד היא יכולה

קרא עוד

ISI

ISI ISI - Web of Knowledge דצמבר 2007 המאגר ה - Knowledge ISI Web of הוא כלי מחקר רב תכליתי המאפשר גישה איכותית למידע אקדמי. הגישה למאגר פתוחה למנויים בלבד ומכל מחשב המחובר לרשת האוניברסיטה. כניסה למאגר ה

קרא עוד

בס"ד

בסד ח ס ר ב ה פ ר ש ו ת ל צ ו ר כ י צ י ב ו ר ב מ ס ג ר ת אישור תכניות ב נ י י ן ע י ר תוכן העניינים פ ר ק נ ו ש א ע מ ו ד 2 5 8 2 6 4 מ ב ו א תקציר מנהלים.1.2 2 6 6 3. פירוט הממצאים 2 6 6 3. 1 הפרשות שטחים

קרא עוד

שם כיף עם ג'ף מאגר פעילויות חלק א' חוברת של פעילויות מתמטיות: העשרה, העמקה, משחקים ואתגרים כיתה

שם כיף עם ג'ף מאגר פעילויות חלק א' חוברת של פעילויות מתמטיות: העשרה, העמקה, משחקים ואתגרים   כיתה שם כיף עם ג'ף מאגר פעילויות חלק א' חוברת של פעילויות מתמטיות: העשרה, העמקה, משחקים ואתגרים www.kefwithjeff.org כיתה Happy New Year 8 0 80 80 0 8 8 8 8 8 08 8 0 0 בכל שורה ובכל טור יש את המספרים עד כולל.

קרא עוד

Real Time College Course: Networking Duration: 90 Hours Hands-On-Training

Real Time College Course: Networking Duration: 90 Hours Hands-On-Training Real Time College Course: Networking Duration: 90 Hours Hands-On-Training אנחנו? קבוצת Real Time Group הוקמה בשנת 2007, החברה מספקת פתרונות עסקיים וטכנולוגיים בתחומי התוכנה, החומרה והתקשורת, פיתוח ותמיכה

קרא עוד