Microsoft PowerPoint - SSPO-LECTURE 4 - Influence-Criticism and Defence - Questions

גודל: px
התחל להופיע מהדף:

Download "Microsoft PowerPoint - SSPO-LECTURE 4 - Influence-Criticism and Defence - Questions"

תמליל

1 סקרים והטייות- אמידה סקרים ודעת קהל- ביקורת על סקרים וה סקרים כמשפיעים על דעת הקהל רק שלי לה? -4

2 סיכום מקורות הטייה עד כה: חוסר תשובה דיפרנציאלי ) אין (MAR אוכלוסיית היעד (להבדיל מהאוכלוסייה הוירטואלית של הבחירות היו מתקיימות היום") לא מוגדרת היטב בעת עריכת הסקר נתונים חסרים על גודלי תת-אוכלוסיות בחלוקה לשכבות לאחר הדגימה "לו (1 (2 (3 (4 (5 ביצוע לא או פטימלי של הסקר בשטח בעיות באמינות נתונים, הן בשאלות המחקר והן ברקע אבל, בביצוע סקרים לאורך זמן, רמת האמינות של המגמות (דלתה) עשויה להיות גדולה יותר

3 פרופ' אומן-נימוקים עיקריים לפסילת הסקרים "האנשים משקרים בסקרים" רצייה חברתית ואפקט של עדר 1. שיעור הצבעה " לא היה נעים, אפילו כלפי עצמם, להגיד "לא הצבעתי". ההצבעה נחשבת חובה אזרחית שלא יפה לא למלא אותה." 2. הצבעה בקונטיקט למען המנצח 57% לעומת 37%. 3. כשכל הסקרים אומרים שאולמרט מוביל ושרון גיבור, אנשים אינם משיבים לסוקר מה שהם באמת חושבים, אלא מה שנראה להם כמקובל. לא נעים לך להודות שאתה ימני קיצוני ושאתה מצביע לאפי איתם או לאביגדור ליברמן" סקרים שנערכים לפני הבחירות משפיעים. 1. "ייתכן שהם נעשים כמניפולציות". קדימה הרי התחילה ב- 43 מנדטים בסקרים. יכול להיות שהתוצאה הזו הייתה מצוצה מן האצבע". 2. השפעה על התוצאה ועל עצם ההתמודדות: בחירות כמה חודשים לפני הבחירות, כל אחד כ- 30 אחוז, כששיעור התמיכה במרדכי היה מעט נמוך מזה שזכו לו השניים האחרים. בסקר הבא מרדכי ירד עוד יותר. ירידתו נמשכה עוד ועוד, עד שהתמיכה בו הגיעה ל- 6 אחוזים, והוא פרש מן המירוץ (זה רע, זה לא לגיטימי, לא רוצים לדעת?) בסקרים עושים מניפולציות (מסחריות?) -וועדה ממלכתית", - סקר מאיזו חברת סקרים. סקר לא פוליטי, של מה אתה מעדיף - א' או ב'. מחברת הסקרים אמרו: תגידו לנו איזו תוצאה אתם רוצים". (!!!!) ניתן לערוך סקרים אמינים יותר, אך יקר מאוד. כדי להבין אותה צריך לדעת קצת מתמטיקה. מדובר בסקר שבו אתה אוסף קבוצה אקראית של מספרי תעודות זהות ומאתר את בעליה של כל אחת מהם. ואם אחד נסע לניו-יורק והשני נופש באילת אתה צריך למצוא אותם ולהציג להם את השאלות כיצד זה פותר את הבעיות של: "האנשים משקים בסקרים" רצייה חברתית ואפקט של עדר, סקרים שנערכים לפני הבחירות משפיעים, מניפולציות (מסחריות?) והמסקנה: סקרים הם שקרים.

4 כך לא עורכי ם סקרים (1) לזרביץ ברנרד, קראוס ארנסט באחרונה חווינו פעם נוספת את כישלונם של סקרי דעת הקהל לחזות את תוצאות הבחירות. הגיע הזמן שהציבור יבין שסקרים אלה, שבסיסם מסח רי, רחוקים מהסקרים המדעיים שפותחו, בתשומת לב רבה, באוניברסיטאות המע רביות ככלים לאיסוף אינפורמציה. מהן הדרישות מס קר מדעי? דגימה הסתברותית, שיעור גבוה למדי של משיבים בקרב אלה שנדגמו, ביקורות איכות בכל שלבי עריכת הסקר וניתוח סטטיסטי מתוחכם. סקרי הבחירות במערכת הבחירות לא עמדו בקריטריונים אלה בקפדנות. בשיטה המקובלת בקרב מבצעי סקרי דעת קהל מסחריים נעשה שימוש במדריכי הטלפון למטרות דגימה, ובכך מתעלמים מקבוצות משמעותיות באוכלוסייה שלנו שאינן מופיעות במדריכים אלה. חברות הסקרים אינן משתמשות בשיטות הדגימה הטובות והיקרות יותר, המאפשרות דגימה הסתברותית. חברות אלה גם אינן מזכירות, ובדרך כלל אינן מחשבות, את אחוז המסרבים להתראיין. מקור טעות יחיד זה תורם הרבה יותר לדיווח מוטעה מאשר טעות הדגימה. נתוני סקר איכותיים דורשים ביקורות איכות עקביות של עבודת המראיינים ושל הדרך שבה תוכנית הראיונות מטופלת על ידי צוות מארגני הסקר. ביקורות כאלה חסרות בתהליכי העבודה של חברות סקרי דעת הקהל.

5 כך לא עורכי ם סקרים( 2 ) דפוסי ההצבעה נחקרו, במשך כמחצית המאה, על ידי צוותים אקדמיים בכמה מדינות, כמו ארה"ב או אנגליה. שיטות העבודה של צוותים אלה והנתונים הסטטיסטיים המתוחכמים שהשתמשו בהם זמינים. אבל חברות סקרי דעת הקהל בארץ משתמשות בשיטות סטטיסטיות פשוטות מאוד ולא מספיקות, וכמעט תמיד באחוזים מותאמים בלבד, כאשר הן מציגות את התחזיות לתוצאות הבחירות. האם חברות אלה הצליחו לגלות מדוע, פעם אחר פעם, יש בתחזיותיהן הטיה של 5% לטובת מפלגת העבודה? בנוסף לחוסר הדיוקים המדעיים שבסקרים, יש להם השפעה לא רצויה על דעת הקהל. למשל, הן עלולות להשפיע על הציבור בכך שירצה להצטרף למסיבת המנצחים לפי תחזיות הסקרים. זו אינה אזרחות בריאה המעודדת בחירה דמוקרטית אמיתית, שאמורה להתבסס על תפקוד המפלגות, האידיאולוגיות שלהן, מצען והמנהיגות שלהן. יתרה מזאת, קלפיות המדגם יכולות להיות שגויות מבחינה מדעית. המצביעים בקלפיות אלה מהווים מדגם גדול, אבל לא מדגם הסתברותי שמייצג את ציבור הבוחרים.

6 כך ל א עו רכים סקרים (3) כיוון שהמדגם נעשה על ידי הערוץ הראשון של הטלוויזיה, אשר לדעת רבים יש לו נטיות שמאלניות, מצביעים מקבוצות מסוימות סירבו לשתף פעולה, או גרמו בכוונה תחילה להטעיית הסוקרים ולא חזרו בקלפיות המדגם על הצבעתם האמיתית. הצגת תוצאות ספירת הקולות בקלפיות המדגם מיד לאחר סגירת הקלפיות הפכה לאירוע תקשורתי ללא הצדקה, הגורם לבזבוז כספי ציבור (שמקורם באגרת הטלוויזיה שאנו משלמים). זה גרם יותר מפעם אחת לחגיגות מוקדמות מדי של מפלגות אחדות ולתסכול מיותר. בהתחשב בבזבוז המשאבים רק לשם סיפוק אינפורמציה כאילו חדשותית, יש צורך לאסור את עריכת הסקרים לפני הבחירות ו/או את עריכת מדגמי הטלוויזיה ביום הבחירות. אם מפלגות רוצות להשתמש בסקרים כאלה לצרכים פנימיים, זכותן לעשות זאת. אבל צמצום השפעות סקרים לא אמינים על שיפוטם ועל כיסיהם של אזרחי המדינה, ישרת היטב את הדמוקרטיה. הכותבים הם פרופסורים לסוציולוגיה באוניברסיטת בר אילן

7 פרופ' לזרביץ וקראוס -נימוקים עיקריים לפסילת הסקרים 1. סקרי דעת הקהל לחיזוי תוצאות הבחירות, שבסיסם מסחרי (?), לא סקרים המדעיים 1. סקר מדעי - דגימה הסתברותית, שיעור גבוה למדי של משיבים בקרב אלה שנדגמו, ביקורות איכות בכל שלבי עריכת הסקר וניתוח סטטיסטי מתוחכם. 2. סקרי הבחירות במערכת הבחירות לא עמדו בקריטריונים אלה בקפדנות. 3. אינן משתמשות בשיטות הדגימה הטובות והיקרות יותר, המאפשרות דגימה הסתברותית. 4. אין ביקורות איכות על מראיינים בתהליכי העבודה של חברות סקרים מסגרת דגימה לא שלמה 1. שימוש במדריכי הטלפון למטרות דגימה, התעלמות מקבוצות משמעותיות באוכלוסייה שלנו שאינן מופיעות במדריכים אלה התעלמות מאחוז הלא משיבים 1. מקור טעות יחיד זה תורם הרבה יותר לדיווח מוטעה מאשר טעות הדגימה תחזיות מוטעות 1. פעם אחר פעם, יש בתחזיות הטיה של 5% לטובת מפלגת העבודה השפעה לא רצויה על דעת הקהל 1. עלולות להשפיע על הציבור בכך שירצה להצטרף למסיבת המנצחים לפי תחזיות הסקרים. 2. זו אינה אזרחות בריאה המעודדת בחירה דמוקרטית אמיתית, שאמורה להתבסס על תפקוד המפלגות, האידיאולוגיות שלהן, מצען והמנהיגות שלהן.

8 פרופ' לזרביץ וקראוס -נימוקים עיקריים לפסילת הסקרים 6. יתרה מזאת, קלפיות המדגם יכולות להיות (?) שגויות מבחינה מדעית 1. מדגם גדול, אבל לא מדגם הסתברותי שמייצג את ציבור הבוחרים. 2. המדגם נעשה על ידי הערוץ הראשון...בעל נטיות שמאלניות, לכן מצביעים משקרים... "מצביעים מקבוצות מסוימות סירבו לשתף פעולה, או גרמו בכוונה תחילה להטעיית הסוקרים ולא חזרו בקלפיות המדגם על הצבעתם האמיתית (איך הם יודעים?). 7. אירוע תקשורתי ללא הצדקה 1. הצגת תוצאות המדגם מיד לאחר סגירת הקלפיות - אירוע תקשורתי ללא הצדקה, בזבוז כספי ציבור (שמקורם באגרה שאנו משלמים). 2. גרם לעתים לחגיגות מוקדמות מדי של מפלגות אחדות ולתסכול מיותר. 8. והמסקנה "יש צורך לאסור את עריכת הסקרים לפני הבחירות ו/או את עריכת מדגמי הטלוויזיה ביום הבחירות. צמצום השפעות סקרים לא אמינים על שיפוטם ועל כיסיהם של אזרחי המדינה, ישרת היטב את הדמוקרטיה

9 מסקנות בינ יים פרופ' א ו מן נשמע כפוסל א ת כל הס קרים ("סקרים הם שקרים") הסתייג ות כמובן במאמר שמראיין ולא נכתב על ידי המרואי ין פרופ' אומן לזרוביץ וקראוס פוסלים סקרי בחירות (בארץ?, רק?) כמשפיעים על בוחרים מצביע י ם על בע י ות מת ודו לוג יות והטיות כהצדקה לפסי לה האם אין כאן ניס י ו ן להרוג את השליח כאשר המסר לא מוצא חן? האם רק ע ורכי ה סקרים עושים מנ י פולצ י ות?

10 סקרים ל פני הבחי רות רק שלילה? 1.העבודה של ארנון צוקרמן מאוניברסיטת תל- אביב, החוג לכלכלה, תוצאות הסקרים כתורמים 2.לפי פונקצית תועלת הסקרים לפני הבחירות כאסטרטגיה של הציבור והמפלגות ל: מידע על "עובר את אחוז החסימה" תופעות ה - Underdog Bandwagon and אבל גם, סקרנות ובידור בחירת מנהיג מפלגה (מפלגות) אסטרטגיות (מפלגות (סקרים פנימיים ופומביים) אבל גם, מניפולציות של סקרים פנימיים (לא, למיטב ידיעתי, של עיתונים ותקשורת אלקטרונית)

11 הצעת חוק של חב רת הכנסת נעמי חז ן הכנסת החמש-עשרה הצעת חוק של חברת הכנסת נעמי חזןפ/ 2577 הצעת חוק לתיקון חוק הבחירות (דרכי תעמולה) (תיקון - איסור פרסום סקרים), התשס א הוספת סעיף 7 א 1.בחוק הבחירות (דרכי תעמולה), התשי"ט- 1]1959 ], אחרי סעיף 7 יבוא:"הגבלת פרסוםסקרים 7 א. פרסום סקרים במשך 21 הימים שלפני יום הבחירות אסור." דברי - הסבר ממחקרים שנערכו לאחרונה בעולם הדמוקרטי עולה כי פרסום סקרים ערב הבחירות עלול לפגוע בדפוסי הצבעה ולהשפיע בצורה לא הוגנת על תוצאות הבחירות. לאחרונה התקבלו במספר מדינות כגון: בלגיה, צרפת ודרום אפריקה, חוקים האוסרים על פרסום תוצאות של סקרים ערב הבחירות. יש מקום לאמץ נורמה זו ולקבוע אותה במפורש בחוק הבחירות לכנסת (דרכי תעמולה). הצעות חוק דומות בעיקרן הונחו על שולחן הכנסת ה- 13 וה- 14 ע"י ח"כ נעמי חזן ומספרן פ/ א'תתלו ו- פ/ הוגשה ליו"ר הכנסת והסגנים והונחה על שולחן הכנסת ביום י' באדר התשס"א [1] ס"ח התשי"ט, עמ' 138.

12 הצעת חוק של חברי הכנסת: רן כהן חיים אורון אבשלום וילן יוסי שריד הכנסת השש-עשרה הצעת חוק של חברי הכנסת:רן כהןחיים אורוןאבשלום וילןיוסי שריד פ/ 452 הצעת חוק הבחירות (דרכי תעמולה) (תיקון איסור פרסום סקרים שבועיים לפני הבחירות), התשס"ג תיקון סעיף 16 ה 1.בחוק הבחירות (דרכי תעמולה), התשי"ט- 1]1959 ] בסעיף 16 ה(ח) במקום "עשרים וארבע שעות" יבוא "ארבעה עשר ימים". דברי - הסבר במערכות הבחירות האחרונות התגלה כי סקרי דעת הקהל אינם רק שיקוף של דעת הקהל אלא גם מעצבים אותה ומשנים דפוסי הצבעה של חלק מהציבור. על מנת להשיב את סקרי דעת הקהל אל מקומם הראוי במערכת הדמוקרטית, מבלי לפגוע בחופש הפרסום, מוצע בזאת לאסור פרסומם של סקרי דעת קהל בשבועיים הקודמים למועד הבחירות, ולא להסתפק באיסור על פרסום סקרי בחירות 24 שעות לפני מועד הבחירות כפי שקבוע בחוק היום. יצוין כי מספר מדינות באירופה הכירו בבעייתיות שבפרסום סקרים במהלך מערכת הבחירות והנהיגו איסור מסוג זה המוצע; בספרד לדוגמא נאסר לפרסם סקרים חמישה ימים לפני הבחירות, בצרפת שבוע, בבלגיה שבועיים, ואילו בפורטוגל לכל אורך מערכת הבחירות. הצעת חוק דומה בעיקרה הוגשה ע"י ח"כ נעמי חזן בכנסת ה- 15, ומספרה פ/ הוגשה ליו"ר הכנסת והסגנים,והונחה על שולחן הכנסת ביוםי' באייר התשס"ג [ 1 ]ס"ח התשי"ט, עמ' 138.

13 פ( הצעת חוק של חב ר הכנס ת רן כה ן הכנסת השבע-עשרה הצעת חוק של חברי הכנסת רן כהן פ/ 367/17 הצעת חוק הבחירות (דרכי תעמולה) (תיקון - איסור פרסום סקרים שבועיים לפני הבחירות), התשס"ו תיקון סעיף 16 ה 1.בחוק הבחירות (דרכי תעמולה), התשי"ט- 1]1959 ] בסעיף 16 ה(ח) במקום "עשרים וארבע שעות" יבוא "ארבעה עשר ימים". דברי - הסבר במערכות הבחירות האחרונות התגלה כי סקרי דעת הקהל אינם רק שיקוף של דעת הקהל אלא גם מעצבים אותה ומשנים דפוסי הצבעה של חלק מהציבור. על מנת להשיב את סקרי דעת הקהל אל מקומם הראוי במערכת הדמוקרטית, מבלי לפגוע בחופש הפרסום, מוצע בזאת לאסור פרסומם של סקרי דעת קהל בשבועיים הקודמים למועד הבחירות, ולא להסתפק באיסור על פרסום סקרי בחירות 24 שעות לפני מועד הבחירות כפי שקבוע בחוק היום. יצוין כי מספר מדינות באירופה הכירו בבעייתיות שבפרסום סקרים במהלך מערכת הבחירות והנהיגו איסור מסוג זה המוצע; בספרד לדוגמא נאסר לפרסם סקרים חמישה ימים לפני הבחירות, בצרפת שבוע, בבלגיה שבועיים, ואילו בפורטוגל לכל אורך מערכת הבחירות. הצעות חוק דומות בעיקרן הונחו על ידי חבר הכנסת יצחק לוי (פ/ 111 ) על שולחן הכנסת השבע עשרה, על ידי חבר הכנסת רן כהן על שולחן הכנסת השש-עשרה (פ/ 452 ), ועל ידי חברת הכנסת נעמי חזן על שולחן כנסת החמש-עשרה, /2577) הוגשה ליו"ר הכנסת והסגנים, והונחה על שולחן הכנסת ביום ב' בסיוון התשס"ו [1] ס"ח התשי"ט, עמ'

14 קמיל פוקס חשיבותם של סקרים (1) המאמר "כך לא עורכים סקרים" (מדור בימה, "הארץ", 11.7) כולל מסכת של היקשים מוטעים המבוססים על דעות קדומות והנוגדים לכללים יסודיים של מחקר. פרופ' ברנרד לזרביץ וארנסט קראוס מהחוג לסוציולוגיה באוניברסיטת בר-אילן תוקפים את הסקרים הנהוגים בתקופה שלפני הבחירות על ידי מכוני הסקרים על כך ש: הם אינם משתמשים בדגימה הסתברותית ומתעלמים מקבוצות אוכלוסייה שאינן מופיעות בספר הטלפון ומאלה המסרבים להתראיין. הם מציינים (ובצדק) שההטיה הנגרמת ממקור טעות זה גדולה מטעות הדגימה. הם מבקרים את חברות סקרי דעת הקהל גם על העדר שימוש בניתוח סטטיסטי מתוחכם ועל כך שהן משתמשות בשיטות סטטיסטיות פשוטות ולא מספיקות. כהוכחה לטענתם הם מזכירים שבתחזיות הייתה הטיה חוזרת של 5% לטובת מפלגת העבודה. לאחר מכן, בגזירה שווה, הם תוקפים גם את מדגם הטלוויזיה של הערוץ הראשון, על כך שקלפיות המדגם עשויות להיות "שגויות מבחינה מדעית" וכן ש"ציבור המצביעים בקלפיות אלה מהווים מדגם גדול אבל לא מדגם הסתברותי".

15 חשיבותם של סקרים (2) בכך מחברי המאמר טועים ומטעים. אף שהם אינם יודעים כיצד נערך מדגם הטלוויזיה, הם טוענים שזה אינו מדגם הסתברותי ושהקלפיות עשויות להיות שגויות מבחינה מדעית. צורת עריכת המדגם לא הוצגה בשום פורום, עד שבאחרונה הצגתי את עקרונותיה ואת התוצאות לפני המועדון המתימטי של אוניברסיטת תל-אביב. הכותבים לא טרחו לנסות לברר את הפרטים לפני שהטילו דופי ברמתם המקצועית של עורכי המדגם. מדגם הטלוויזיה היה אכן מדגם הסתברותי, מדגם נכון מבחינה מדעית, של אשכולות בתוך שכבות, עם התייחסות להסתברויות הרלוונטיות ולשיקולים אחרים. הוא עבר סדרת סימולציות, ובה נקבעה רמת הדיוק שלו בנוסף לזו שנקבעה משיקולים תיאורטיים. מדגם הטלוויזיה כלל שתי קלפיות בכל אחת מתחנות הקלפי הנבחרות : הקלפי של ועדת הבחירות ) "קלפיות הטלוויזיה"). תוצאות המדגם בשני סוגי הקלפיות מהוות המרכזית והקלפי שבה התבקשו המצביעים לחזור על הצבעתם את "מדגם הטלוויזיה" ושתיהן הוצגו בטלוויזיה. בשעה עשר בערב הוצגו תוצאות "קלפיות הטלוויזיה" ובסביבות השעה שתיים בלילה הוצגו תוצאות המדגם שהתקבלו בקלפיות של ועדת הבחירות המרכזית (מה שנקרא "תוצאות האמת של קלפיות המדגם").

16 חשיבותם של סקרים (3) ההבדל בין שני סוגי התוצאות נבע משלושה מקורות: סגירה מוקדמת של קלפיות הטלוויזיה; המצביעים שהצביעו מוקדם אך סירבו להצביע בקלפיות הטלוויזיה; המצביעים שהצביעו בשתי הקלפיות, אך הצביעו באופן שונה. אולם, להבדיל מהנאמר על העדר הטיפול ב"לא משיבים" בסקרים שלפני הבחירות, במדגם הטלוויזיה אכן נערך ניתוח של התצפיות החסרות לפי מגזרים ונערכו התאמות (אמנם שמרניות) לפי השיטות המקובלות בסטטיסטיקה לטיפול בתצפיות חסרות. ההפרש בין מדגם הטלוויזיה לבין תוצאות האמת היה 1.2%, והמחברים אמורים לדעת כי טעות דגימה כזאת אינה גבוהה כלל במדגם מסוג זה. אגב, הן בחישובים התיאורטיים והן בסימולציות, טעות הדגימה בשיטה הספציפית של בחירת המדגם (ללא אלו שהשיבו "אין תשובה") הייתה 1.5%. נוסף לביקורת על הרמה המקצועית של הסקרים שלפני הבחירות ועל זו של התחזית בליל הבחירות, מחברי המאמר טוענים גם כי לסקרים יש "השפעה לא רצויה על דעת הקהל, והם עלולים להשפיע על הציבור להצטרף למנצחים לפי תחזיות הסקרים". גם אם נקבל את הטענה הזאת, הרי למדגם הטלוויזיה, שתוצאותיו נודעות רק לאחר סגירת הקלפיות, לא יכולה להיות כל השפעה על הציבור.

17 חשיבותם של סקרים (4) בשני הנושאים העיקריים של מאמרם - הרמה המקצועית והיכולת להשפיע על הציבור - כורכים המחברים מין בשאינו מינו, דהיינו הסקרים שלפני הבחירות עם התחזית בליל הבחירות. הם עושים זאת תוך הטעיה של הקוראים בנוגע למדגם הטלוויזיה בערוץ הראשון, שבו, לדעתם של המחברים, מצביעים מסרבים לשתף פעולה כי ל"דעת רבים יש (לערוץ הראשון) דעות שמאלניות". מסקנת המחץ של המאמר היא ש"למען שרת היטב את הדמוקרטיה... יש צורך לאסור את עריכת הסקרים לפני הבחירות ו/או עריכת מדגמי טלוויזיה ביום הבחירות". ברור אם כן שב"למען שרת את הדמוקרטיה" הם גם רוצים לקבוע לצופה מה עליו לראות בטלוויזיה ביום הבחירות. ברוב המדינות הדמוקרטיות יש תחזית טלוויזיה בליל הבחירות, והמתודולוגיה הסטטיסטית לתחזית ליל הבחירות נחשבת נושא מחקר ויישום כה חשוב, עד שהיא היתה הנושא המרכזי באחד הכנסים של האיגוד הממלכתי הבריטי לסטטיסטיקה. הכותב, פרופסור לסטטיסטיקה באוניברסיטת תל אביב, היה מעורכי מדגם ליל הבחירות בערוץ הראשון בטלוויזיה

18 שאלות אקטואליות 1.האם א הוד אולמרט הוא ראש ממ ש לה.2 לא פופולרי? ב ה ח ל ט בהחלט כן האם שיעור הת מיכה באהוד אולמרט הוא 3%? כ לא ממ ש ן

19

20 השפעת סדר הצגת אפשרויות התשובה על תשובות המרואיינים בסקרים ד"ר ענת אורן ופרופ' נח לוין-אפשטיין החוג לסוציולוגיה, מכון ב. י. כהן למחקרי דעת קהל אוניברסיטת תל-אביב

21 תשובות המרואיינים לשא לות סגורות מושפעות מסדר הצגת א פשרויות התשובה (Peterson, 2000) בשיטות איסוף נתונים בהן השאלות מוצגות ויזואלית, קיימת הטיה לכיוון בחירת אפשרויות התשובה המוצגות בתחילת הרשימה בשיטות איסוף נתונים בהן השאלות מוצגות באופן קולי, קיימת הטיה לכיוון בחירת אפשרויות התשובה המופיעות בסוף הרשימה

22

23

24 הנתונים למח קר נאספו במסגרת שני סקרים טלפוניים העדפות לגבי תכני לימוד בבית הספ ר בנושאי י הדות זהות יהודית מדגם הורים לילדים בבית ספר (500) מדגם של האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל (1014)

25 ב( ג( א( מהו המרכי ב החשוב ביותר כמעצב זהות יהודית במסג רת הפ עילות הבית ספ רית? ( רכישת ידע וה שכל ה על ה מו רשת היה ודית; ( הקניית מוס ר וערכים יהודיים; ( הש ת תפו ת בטקסים ובמסגרו ת אחרו ת בהן מ ודגשות ה חו ויה ו המ סור ת היה ודית;

26 א( ג( שכיחות אפשרויות התשובה על פי סדר הצגתן -המרכיב כמעצב זהות יהודית ( ידע והשכלה על המורשת היהודית (ב) מוסר וערכים יהודיים; ( השתתפות במסגרות בהן מודגשות החוויה והמסורת היהודית 45% 40% 35% א ב ג 30% 25% 20% 15% 10% 5% ג,א,ב ב,ג,א א,ב,ג 0% סדר הצגת התשובות

27 א( ג( מבין המרכיבים הבאים, מהו המרכיב החשוב ביותר, לדעתך, כמעצב זהות יהודית במסגרת הפעילות בבית הספר? ( ידע והשכלה על המורשת היהודית (ב) מוסר וערכים יהודיים; ( השתתפות במסגרות בהן מודגשות החוויה והמסורת היהודית ב,ג,א ג א, ב, ג,א,ב 31% 40% 24% א 42% 33% 35% ב 19% 22% 26% ג 8% 5% לא 15% יודע/מסרב

28 א( ב( ג( כאשר מ למדים ב בית הספ ר את סי פור דוד וגוליית ניתן לה דגיש פ ר שנויות שונות. מהי הפרשנ ות העיקרית, לדעתך, שיש לל מד את י לדך בעת לימוד סיפור זה? ( דוד נ יצח את גלית בזכו ת כישוריו האישיים, שסייעו לו לזה ות את נקוד ת התורפה של ג ול יית וכך לגב ור עליו ( אלו הים ה ו א זה שניצח את גוליית דוד היה רק אמצעי ( דוד ניצח את גוליית בזכות אל והים ש בחר בו והעניק ל ו א ת היכו ל ות הדרושו ת לניצחון

29 ג( ב( שכיחות אפשרויות התשובה על פי סדר הצגתן - הפרשנות העיקרית סיפור דוד וגוליית (א) דוד ניצח בזכות כישוריו האישיים, ( אלוהים ניצח את גוליית, דוד אמצעי ( דוד ניצח את גוליית בזכות אלוהים שהעניק לו את היכולות 60% 50% 40% 30% 20% א ב ג 10% 0% א,ב,ג ב,ג,א ג,א,ב

30 א( ג( ב( בסיפור דוד וגוליית מהי הפרשנות העיקרית, לדעתך, שיש ללמד את ילדך? ( דוד ניצח בזכות כישוריו האישיים, ( אלוהים ניצח את גוליית, דוד אמצעי ( דוד ניצח את גוליית בזכות אלוהים שהעניק לו את היכולות ב,ג,א ג א, ב, ג,א,ב 52% 57% 40% א 5% 4% 4% ב 25% 27% 32% ג 18% 12% לא 24% יודע/מסרב

31 כשמדובר בה שקפת העולם שלך, כיצד מסורתי את/ה מגדיר/ה את עצמך? דתי אדוק, חרדי דתי במידה מסוימת חילוני במידה מסוימת חילוני אפשרויות שלא הוקראו: אני קצת מזה וקצת מזה (דתי וחילוני) לא יודע, מסרב א,ב,ג,ד 10% 16% 9.8% 48.8% 1.1% 13.4% 0.8% 9.9% 15.4% 9.2% 50.8% 1.5% 12.5% 0.8% ד,ג,ב,א

32 מודל כלכל י ככל שעולה המאמץ הקוגניטיבי הנדרש הולכת המוטיבציה ויורדת, ולכן המרואיין מחפש אסטרטגית התנהגות שתאפשר לו לספק את התשובה אסטרטגיות התנהגות למרואיין: אסטרטגית הסתפקות אסטרטגיית אופטימיזציה Krosnick, J.A. (1999)

33 תהליך בחירת ה תשובה לשאלה סגורה המוצגת באופן קולי (Krosnick 1999) המראיין מציג את השאלה באופן קולי המרואיין מאזין לכל אפשרויות התשובה ולא בוחן אף אחת מהן המרואיין מאזין לאפשרות התשובה הראשונה ובוחן אותה המרואיין מתעייף ואינו רוצה להשקיע מאמץ בבחינת התשובות בחינת אפשרות התשובה נקטעות על האפשרות שבהמשך הרשימה המרואיין בוחר תשובה מסוף הרשימה לאפשרות התשובה האחרונה מוקדש זמן רב יותר הטיה לכיוון תשובות מסוף הרשימה

34 Deferred Forced Choice Questions: Theoretical Aspects and Empirical Experimentation in Political Surveys (ADAS,2003) The elections to the Histadrut 1994, - ten surveys (with experimentation). On the average, 20% refused to answer, and 15% undecided. First four surveys the main question was open-ended. (To the interviewer: do not read the alternatives, write down the reply) Survey number Type of survey Date Ram party Labor party 1 Open-ended Open-ended Open-ended Open-ended

35 Fifth survey - closed-ended If the Histadrut elections were held today, for which party would you vote? (To the interviewer: read alternatives 1 to 4) Survey number Type of survey Date Ram party Labor party 4 (for comparison) Open-ended Closed-ended The results CLOSE-ENDED survey were now significantly in favor of the Ram party.

36 Controlled experiment Two equal sized surveys in the same day: survey 6-1 question asked as open-ended survey 6-2 with the closed-ended question Survey number 6-1 Type of survey Open-ended Date Ram party 43.1 Labor party Closed-ended Open-ended - almost tied (slight advantage to the Ram party, not statistically significant). Close-ended - Haberfeld was about to lose to Ramon by a considerable margin, estimated at 19%.

37 Deferred forced choice (DFC) question First part informative, mentioning the names of the candidates. Second part - the open-ended question as in surveys 1 to 4. The two parts separated by a question (intentions to vote) Deferred forced choice questions used in the last 3 surveys Empirical results - their use was justified and useful. DFC questions reduce biases induced by the two major types. The estimates in the last survey before the election deviated from the actual election results by 0.46 standard deviations for the Ram party and by 1.35 st. deviations for the Labor party.

38 Results Election DFC DFC DFC Close Open Close Open Open Open Open- 1 Labor party Ram party Date Type of survey Survey number

39 Cognitive basis for DFC questions DFC question method may be a better forecaster than conventional methods. One explanation - the respondent has at survey time a preference that correlates highly with that at the ballot. However, if preference was explicitly stored in an available manner, probing method should not make much of a difference: In open-ended condition, respondents are expected to recall at least the name of the preferred alternative. In the close-ended condition, respondents are expected to recognize the preferred alternative among the offered ones. A more reasonable possibility: at survey time the respondent has in memory most of the relevant information but not processed yet, => preference unclear. The survey starts a process of simulated decision. Thus, the effect of the probing methods in on the resemblance of this process to the process of making the final, real decision.

40 DFC and intervening activities attentional vs automatic process In surveys the process has to be done rapidly. In the real voting, response emerges out of preferences determined by a process, presumably carried out in a lengthy, time-distributed fashion. Probing method most predictive best mimics the real process. The DFC provides a minuscule period to form preferences. But reduced stress associated with stating preferences in seconds. The presentation of alternatives presumably starts an automatic process akin to that carried out before the real voting. The intervening activities would disrupt any attempt to perform a deliberate attentional process (Kahanman, 1973; Navon and Gopher, 1979; Wickens, 1984) but interfere little with an automatic process (Posner, 1978; Hasher and Zacks, 1979, Shiffrin and Schneider, 1979; Logan, 1980).

41 Effects related to the way a question is posed It is still amazing that a minute of covert processing can have such a large effect. This effect adds up to a list of known effects that demonstrate the potency of the way a question is posed to affect the answer or later memory. These effects include, for example, framing effect (Thaler, 1980; Tversky and Kahneman, 1981), preference reversal effect (Lichtenstien &Slovic,1971, 1973), the anchoring effect (Tversky and Kahnman, 1974), the post-event information effect (Loftus and Palmer, 1974).

42 סקרים טלפוניים ביום הבחירות ערוץ - 1 Exit polls ערוץ - 10 Exit polls קדימה עבודה ישראל ביתנו ליכוד שס איחוד מפדל גמלאים אגודה מרצ רעמ חדש בלד תוצאות הבחירות ערוץ 2 (טלפוני ומעורבב קצת) ערוץ 10 טלפון (לא שודרו כך) כץ סמית ערוץ - 10 מעורב שודר

Overview of new Office 365 plans for SMBs

Overview of new Office 365 plans for SMBs מעבר בין חבילות Online מעבר בין חבילות ב- Open Online to Open Current Plan Upgrade Options Current Plan Upgrade Options Business Essentials Business Premium Enterprise E1 Enterprise E3/E4 Enterprise E1

קרא עוד

לקוחות וחברים יקרים,

לקוחות וחברים יקרים, מ לקוחות וחברים יקרים, הנדון: סקר בדבר תנאים משפטיים של עסקאות הון סיכון מחצית ראשונה 2022 אנו מתכבדים להציג בפניכם תוצאות הסקר למחצית הראשונה של שנת 0210, המנתח תנאים משפטיים של עסקאות השקעה הון סיכון

קרא עוד

הצעת חוק הבוררות (תיקון - ערעור על פסק בוררות), התשס"ז-2006

הצעת חוק הבוררות (תיקון - ערעור על פסק בוררות), התשסז-2006 א) ב) ג) ד) ס 1 הכנסת השבע-עשרה הצעת חוק של חברי הכנסת גדעון סער עמירה דותן פ// 1681/1 הצעת חוק הבוררות )תיקון- ערעור על פסק בוררות(, התשס"ז- 2008 הוספת סעיף 21 א 1. 1 בחוק הבוררות, תשכ"ח- 1968, אחרי סעיף

קרא עוד

לקוחות וחברים יקרים, הנדון: סקר בדבר תנאים משפטיים של עסקאות הון סיכון שנת 2022 אנו מתכבדים להציג בפניכם תוצאות הסקר לשנת 0210, המנתח תנאים משפטיים של

לקוחות וחברים יקרים, הנדון: סקר בדבר תנאים משפטיים של עסקאות הון סיכון שנת 2022 אנו מתכבדים להציג בפניכם תוצאות הסקר לשנת 0210, המנתח תנאים משפטיים של לקוחות וחברים יקרים, הנדון: סקר בדבר תנאים משפטיים של עסקאות הון סיכון שנת 2022 אנו מתכבדים להציג בפניכם תוצאות הסקר לשנת 0210, המנתח תנאים משפטיים של עסקאות השקעה הון סיכון בחברות היי-טק ישראליות ו"ישראליות

קרא עוד

eriktology The Prophets Book of 1 st Kings [1]

eriktology The Prophets Book of 1 st Kings [1] eriktology The Prophets Book of 1 st Kings [1] [2] FOREWORD It should be noted when using this workbook, that we ( Eric, Lee, James, and a host of enthusiastic encouragers ) are not making a statement

קרא עוד

פרק 46

פרק 46 פרק 46 המפלגות בישראל המושג "מפלגה" נובע מהשורש פ.ל.ג והוא מבטא פילוג הקיים בקרב האזרחים בשל סוגיה אידיאולוגית או בשל שסעים חברתיים. המפלגות משתתפות בבחירות, מתוך הנחה שהחדרת נציגיהן הנבחרים לרשות המחוקקת

קרא עוד

Homework-L9-Skills-1.pub

Homework-L9-Skills-1.pub My Kriah Homework 1st Grade Level 9: All Skills Much me, energy, and money was invested in developing this program. Therefore reproduc on of this work, whether in it s en rety, in part, or in any form

קרא עוד

Homework Dry 3

Homework Dry 3 Homework Dry 3 Due date: Sunday, 9/06/2013 12:30 noon Teaching assistant in charge: Anastasia Braginsky Important: this semester the Q&A for the exercise will take place at a public forum only. To register

קרא עוד

eriktology The Writings Book of Psalms [1]

eriktology The Writings Book of Psalms [1] eriktology The Writings Book of Psalms [1] [2] FOREWORD It should be noted when using this workbook, that we ( Eric, Lee, James, and a host of enthusiastic encouragers ) are not making a statement that

קרא עוד

eriktology The Writings Book of Proverbs [1]

eriktology The Writings Book of Proverbs [1] eriktology The Writings Book of Proverbs [1] [2] FOREWORD It should be noted when using this workbook, that we ( Eric, Lee, James, and a host of enthusiastic encouragers ) are not making a statement that

קרא עוד

eriktology The Prophets Book of Isaiah [1]

eriktology The Prophets Book of Isaiah [1] eriktology The Prophets Book of Isaiah [1] [2] [3] FOREWORD It should be noted when using this workbook, that we ( Eric, Lee, James, and a host of enthusiastic encouragers ) are not making a statement

קרא עוד

תהליך הגשה והנחיות כתיבה לעבודת גמר / תזה פרקים הקדמה תהליך הגשת עבודת המחקר ואישורה הנחיות תוכן לעבודת המחקר הנחיות כתיבה לעבודת המחקר הקדמה במסגרת ל

תהליך הגשה והנחיות כתיבה לעבודת גמר / תזה פרקים הקדמה תהליך הגשת עבודת המחקר ואישורה הנחיות תוכן לעבודת המחקר הנחיות כתיבה לעבודת המחקר הקדמה במסגרת ל תהליך הגשה והנחיות כתיבה לעבודת גמר / תזה פרקים הקדמה תהליך הגשת עבודת המחקר ואישורה הנחיות תוכן לעבודת המחקר הנחיות כתיבה לעבודת המחקר הקדמה במסגרת לימודי החוג לפסיכולוגיה תואר שני במרכז האוניברסיטאי

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation 1 Strangers no more סרט זוכה האוסקר https://www.youtube.com/watch?v=dkciv 4U5Jkw בית הספר היסודי בב"ש http://news.nana10.co.il/article/?articleid= 1017790 שדרת הכניסה לאוניברסיטת תל אביב http://international.tau.ac.il/

קרא עוד

התגוננות בפני כוחות האופל

התגוננות בפני כוחות האופל ניהול ידע אישי על רגל אחת 1 סוגי ידע Explicit גלוי Tacit סמוי 5 מה אמר השועל לנסיך הקטן? מה קורה בבתי ספר כשמורים או מנהלים עוזבים? 8 ניהול ידע במערכת החינוך רמת התלמיד )ניהול ידע אישי( רמת המורה )ניהול

קרא עוד

שבוע 4 סינטקס של HACK ASSEMBLY ניתן להשתמש בשלושה אוגרים בלבד:,A,D,M כולם בעלי 16 ביטים. M אינו אוגר ישיר- הוא מסמן את האוגר של ה RAM שאנחנו מצביעים ע

שבוע 4 סינטקס של HACK ASSEMBLY ניתן להשתמש בשלושה אוגרים בלבד:,A,D,M כולם בעלי 16 ביטים. M אינו אוגר ישיר- הוא מסמן את האוגר של ה RAM שאנחנו מצביעים ע שבוע 4 סינטקס של HACK ASSEMBLY ניתן להשתמש בשלושה אוגרים בלבד:,A,D,M כולם בעלי 16 ביטים. M אינו אוגר ישיר- הוא מסמן את האוגר של ה RAM שאנחנו מצביעים עליו כרגע )A מצביע עליו(. יש שני סוגי פקודות, פקודת

קרא עוד

תהליך קבלת החלטות בניהול

תהליך קבלת החלטות בניהול תהליך קבלת החלטות בניהול לידיה גולדשמידט 2011 מהו תהליך קבלת החלטות? תהליך אק טיבי וקריטי קבלת החלטות בנושאים פשו טים ורוטיניים שפתרונן מובנה בחירה בין אל טרנטיבות החלטות מורכבות הדורשות פתרונות יצירתיים

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 RESOLUTION Resolution Spatial Resolution Contrast resolution Temporal Resolution Types of Resolution Spatial Resolution also called Detail Resolution the combination of AXIAL and LATERAL resolution -

קרא עוד

ללא כותרת שקופית

ללא כותרת שקופית סביבת הלימוד החוץ כיתתית ניר אוריון המחלקה להוראת המדעים מכון ויצמן למדע גישה הוליסטית לסביבת הלימוד החוץ-כיתתית הגברת מידת ורמת השימוש בסביבה החוץ-כיתתית דורשת התמודדות עם השאלות הבאות: (1) מהי סביבה

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 תפקיד המנחה בארגונים דני לוי OD - פתיחת המושב: תפקיד המנחה בארגונים כנגזר מתפקיד יועץ OD דני לוי ( 15 ד'( הרצאה ראשונה: המנחה כאומן לבין ארגון וערכיו העסקיים ניר גולן ( 25 ד'( "דאדא" במפגש בין ערכיו המקצועיים,

קרא עוד

ISI

ISI ISI - Web of Knowledge דצמבר 2007 המאגר ה - Knowledge ISI Web of הוא כלי מחקר רב תכליתי המאפשר גישה איכותית למידע אקדמי. הגישה למאגר פתוחה למנויים בלבד ומכל מחשב המחובר לרשת האוניברסיטה. כניסה למאגר ה

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 אלון בבצ' קו, פסיכולוג מוסמך המרכז להורות באוניברסיטת ייל,)YALE( ארה"ב מטרות הסדנה העברת ידע מבוסס מחקר בתחום בעיות התנהגות אצל הילדים. הצגת הטיפול שנחשב ה standard gold בתחום בעיות התנהגות. הצגת מידע

קרא עוד

הלשכה המשפטית משרד האוצר אפריל 2015

הלשכה המשפטית  משרד האוצר    אפריל 2015 צוות בריס לרגולציה על שירותים פיננסיים מאי 2016 שירותים פיננסיים להסדרה Middle- Men שירותי תשלום P2P ללא חשש יציבותי נותני אשראי שירותי מטבע עם חשש יציבות אגודות אשראי וחיסכון גמ"חים תכליות עבודת הצוות

קרא עוד

Microsoft PowerPoint - מפגש דבורה הרפז

Microsoft PowerPoint - מפגש דבורה הרפז יום עיו ן רכ זי/ תו עב רית: הבנת הנק ר א, הבעה ולשון 17.11.09 ל' חשון תש"ע ברוכ ים/ תו המצטר פים/ תו רכ זות חד שות רכ זות בבתי ספר ח דשים ד עולות קומה ב/מרש ת אור ט י שר אל: "ר נו ר ית גנץ אבישג גורדון

קרא עוד

סדנת תכנות ב C/C++

סדנת תכנות ב   C/C++ פקולטה: מדעי הטבע מחלקה: מדעי המחשב שם הקורס: מבוא למחשבים ושפת C קוד הקורס: 2-7028510 תאריך בחינה: 15.2.2017 משך הבחינה: שעתיים שם המרצה: ד"ר אופיר פלא חומר עזר: פתוח שימוש במחשבון: לא הוראות כלליות:

קרא עוד

Slide 1

Slide 1 פוליטיקה ארגונית למנהלי משאבי אנוש תמר חושן יעוץ ניהולי "ולחשוב שאני צריכה לבזבז עכשיו כל כך הרבה זמן על הדבר הזה..." למה לי פוליטיקה עכשיו?! "אם אתה מקצוען אמיתי. באמת טוב במה שאתה עושה אתה לא רוצה ולא

קרא עוד

דרישות המחלקה לשנת הלימודים התשע''ז ה מ ח ל ק ה ל ת ל מ ו ד ע " ש נ פ ת ל - י פ ה ה מ ג מ ה ל ת ל מ ו ד ראש המחלקה: פרופסור אמריטוס: פרופסור מן המנין:

דרישות המחלקה לשנת הלימודים התשע''ז ה מ ח ל ק ה ל ת ל מ ו ד ע  ש נ פ ת ל - י פ ה ה מ ג מ ה ל ת ל מ ו ד ראש המחלקה: פרופסור אמריטוס: פרופסור מן המנין: ה מ ח ל ק ה ל ת ל מ ו ד ע " ש נ פ ת ל - י פ ה ה מ ג מ ה ל ת ל מ ו ד ראש המחלקה: פרופסור אמריטוס: פרופסור מן המנין: פרופסור חבר: מרצה בכיר: מורה בכיר: מרצה: מורה : דואר אלקטרוני: ד''ר אהרן עמית י' ריבלין,

קרא עוד

סיכום תערוכת התיירות IMTM חדשות חדשות ידיעות אחרונות יומן ערוץ Ynet דה מרקר

סיכום תערוכת התיירות IMTM חדשות חדשות ידיעות אחרונות יומן ערוץ Ynet דה מרקר סיכום תערוכת התיירות 9-10.02.2016 IMTM חדשות 8.2.16-2 חדשות 8.2.16-10 - 28.1 יומן ערוץ 12.2-1 10.2.16 -Ynet דה מרקר- 3.2.16 אינטרנט טלוויזיה רדיו עיתונות, גלובס,,MAKO דה מרקר,,NRG, nana10,,,,ias, מגפון,

קרא עוד

Slide 1

Slide 1 מיהו מהנדס המערכת? סיפורו של פיתוח מסלול הכשרה יובל קורן*- ראש תחום פיתוח למידה, מאי 2011 הבטחתי בכנס ערוץ תקשורת למתעניינים- סלולארי רפאל 052-4291457 * מטרות ההרצאה חשיפה לפרויקט פיתוח הדרכה בעולם תכן

קרא עוד

BIG DATA תיאור הקורס המונח Big Data הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות, הוא הופך למגמה רווחת בתעשייה. המשמעות הפרקטית של המונח Big Data הינה טכנולוגיות נ

BIG DATA תיאור הקורס המונח Big Data הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות, הוא הופך למגמה רווחת בתעשייה. המשמעות הפרקטית של המונח Big Data הינה טכנולוגיות נ BIG DATA תיאור הקורס המונח Big Data הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות, הוא הופך למגמה רווחת בתעשייה. המשמעות הפרקטית של המונח Big Data הינה טכנולוגיות ניתוח וניהול מאגרי מידע בעלי נתונים שאינם מאורגנים,

קרא עוד

תרגול 1

תרגול 1 מבוא למדעי המחשב 2019 תרגול 5 מחרוזות, חתימות ורקורסיה מחרוזות רצף של תווים רקורסיה קריאה של מתודה לעצמה באופן ישיר או עקיף ראינו בהרצאה מחרוזות: תווים, חתימות: העמסה- String,הצהרה, overloading אתחול רקורסיה:

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation בינה מלאכותית והמבקר הפנימי לינור דלומי, שותפה, ראש חטיבת ניהול הסיכונים, Deloitte תוכן עניינים מה היא בינה מלאכותית? כשבינה מלאכותית פוגשת את מבקר הפנים האם אתם נותנים למכונה לקבל החלטות עבורכם? מהי

קרא עוד

חטיבה של ג'יי סי הלת' קר בע"מ 1/10/2015 תקנון מבצע "תוכניות שנתיות" הטבה של חודשיים מתנה בעת רכישת "תוכנית שנתית" של עדשות מגע חד-יומיות ממותג אקיוביו

חטיבה של ג'יי סי הלת' קר בעמ 1/10/2015 תקנון מבצע תוכניות שנתיות הטבה של חודשיים מתנה בעת רכישת תוכנית שנתית של עדשות מגע חד-יומיות ממותג אקיוביו 1/10/2015 תקנון מבצע "תוכניות שנתיות" הטבה של חודשיים מתנה בעת רכישת "תוכנית שנתית" של עדשות מגע חד-יומיות ממותג אקיוביו TruEye 1-DAY ACUVUE או 1-DAY ACUVUE MOIST או.1-DAY ACUVUE MOIST for ASTIGMATISM

קרא עוד

מספר נבחן / תשס"ג סמסטר א' מועד א' תאריך: שעה: 13:00 משך הבחינה: 2.5 שעות בחינה בקורס: מבחנים והערכה א' מרצה: ד"ר אבי אללוף חומר עזר

מספר נבחן / תשסג סמסטר א' מועד א' תאריך: שעה: 13:00 משך הבחינה: 2.5 שעות בחינה בקורס: מבחנים והערכה א' מרצה: דר אבי אללוף חומר עזר מספר נבחן 2002 2003 / תשס"ג סמסטר א' מועד א' תאריך: 29.1.03 שעה: 13:00 משך הבחינה: 2.5 שעות בחינה בקורס: מבחנים והערכה א' מרצה: ד"ר אבי אללוף חומר עזר: אין שימוש במחשבון: מותר בבחינה 10 עמודים כולל עמוד

קרא עוד

פ רק כה ) פ ס וק ים ז-יא( ז ו א ל ה י מ י ש נ י ח י י א ב ר ה ם א ש ר ח י: מ א ת ש נ ה ו ש ב ע ים ש נ ה ו ח מ ש ש נ ים. ח ו י ג ו ע ו י מ ת א ב ר ה ם

פ רק כה ) פ ס וק ים ז-יא( ז ו א ל ה י מ י ש נ י ח י י א ב ר ה ם א ש ר ח י: מ א ת ש נ ה ו ש ב ע ים ש נ ה ו ח מ ש ש נ ים. ח ו י ג ו ע ו י מ ת א ב ר ה ם פ רק כה ) פ ס וק ים ז-יא( ז ו א ל ה י מ י ש נ י ח י י א ב ר ה ם א ש ר ח י: מ א ת ש נ ה ו ש ב ע ים ש נ ה ו ח מ ש ש נ ים. ח ו י ג ו ע ו י מ ת א ב ר ה ם ב ש יב ה טו ב ה, ז ק ן ו ש ב ע, ו י א ס ף א ל ע מ יו.

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 www.pwc.com/il חידושים בתחום התמריצים טלי ברנד, רו"ח, דירקטורית, מנהלת מחלקת תמריצים, אוקטובר 2014 תוכן העניינים דגשים לגבי הטבות מס על פי החוק לעידוד השקעות הון תכניות מענקי מחקר ופיתוח נבחרות שינויים

קרא עוד

أكاديمية القاسمي كلية أكاديمية للتربية אקדמיית אלקאסמי מכללה אקדמית לחינוך שאלון מוטיבציה פנימית סטופ-הראל, 2002

أكاديمية القاسمي كلية أكاديمية للتربية אקדמיית אלקאסמי מכללה אקדמית לחינוך שאלון מוטיבציה פנימית סטופ-הראל, 2002 שאלון מוטיבציה פנימית סטופ-הראל, 00 מדוע יורדת המוטיבציה הפנימית ללמידה? הבדלים בין בתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים במוטיבציה פנימית ובמשתנים המקושרים אליה מאת : אורית סטופ-הראל בהדרכת : ד"ר ג'ני קורמן

קרא עוד

أكاديمية القاسمي كلية أكاديمية للتربية אקדמיית אלקאסמי מכללה אקדמית לחינוך שאלון שביעות רצון בהוראה זועבי מחמוד, 1992

أكاديمية القاسمي كلية أكاديمية للتربية אקדמיית אלקאסמי מכללה אקדמית לחינוך שאלון שביעות רצון בהוראה זועבי מחמוד, 1992 שאלון שביעות רצון בהוראה זועבי מחמוד, 1992 הקשר בין מנהיגות המנהל של בית הספר לבין הרגשתם של המורים ו תפקודם בכיתה במערכת החינוך הערבית בישראל מאת : מחמוד זועבי בהדרכת : ד"רציפורה שכטמן ד"ר מיכאל כץ עבודת

קרא עוד

Counting the Omer Leviticus 23:15-16 And from the day on which you bring the sheaf of elevation offering the day after the Sabbath you shall count off

Counting the Omer Leviticus 23:15-16 And from the day on which you bring the sheaf of elevation offering the day after the Sabbath you shall count off Counting the Omer Leviticus 23:15-16 And from the day on which you bring the sheaf of elevation offering the day after the Sabbath you shall count off seven weeks. They must be complete: you must count

קרא עוד

תהליכים מרכזיים שעברו הורים לאנשים המתמודדים עם מחלת נפש שהשתתפו ב'התערבות קבוצתית להפחתת סטיגמה עצמית' (Family-NECT)

תהליכים מרכזיים שעברו הורים  לאנשים המתמודדים עם מחלת נפש שהשתתפו  ב'התערבות קבוצתית להפחתת סטיגמה עצמית'  (Family-NECT) עמית ימין, דיויד רועה ואורית קרניאלי-מילר החוג לבריאות נפש קהילתית אוניברסיטת חיפה 2014 מטרת המחקר הבנת תהליכים מרכזיים אותם עברו הורים לאנשים המתמודדים עם מחלת נפש, שהשתתפו בהתערבות קבוצתית להפחתת סטיגמה

קרא עוד

שאלהIgal : מערכים דו מימדיים רקורסיה:

שאלהIgal : מערכים דו מימדיים רקורסיה: אוניברסיטת בן גוריון בנגב מספר נבחן : תאריך המבחן: כ"ג מנ' אב תשע"ז 15.08.17 שמות המורים: ציון סיקסיק א' ב- C תכנות מבחן ב: 202-1-9011 מס' הקורס : הנדסה מיועד לתלמידי : ב' מועד סמ' ב' שנה תשע"ז 3 שעות

קרא עוד

שוויון הזדמנויות

שוויון הזדמנויות מדיניות של הערכת מורים ואיכות ההוראה פאדיה נאסר-אבו אלהיג'א אוניברסיטת תל אביב, מכללת סכנין להכשרת עובדי הוראה והמכללה האקדמית בית ברל 10.11.2010 כנס 1 מכון ואן ליר מדיניות של הערכת מורים: - מטרות ההערכה

קרא עוד

" תלמידים מלמדים תלמידים."

 תלמידים מלמדים תלמידים. " תלמידים מלמדים תלמידים." פרוייקט של צוות מתמטיקה, בית ספר כפר-הירוק איך הכל התחיל... הנהלת בית הספר העל-יסודי הכפר הירוק יזמה פרויקט בית ספרי: "למידה ללא מבחנים- הוראה משמעותית", צוות המתמטיקה החליט

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 דרכי הראיון המסייע ממדי הראיון הייעוצי מבנה ותהליך פתיחה מבוא מוקד התערבות סיום מטרות פורקן יצירת קשר עיבוד רגשי איסוף מידע ארגון מידע הבנה תובנה מתן מידע. שינוי חשיבתי שינוי התנהגותי פתרון בעיות קידום

קרא עוד

תרגול מס' 1

תרגול מס' 1 תרגול 6 הסתעפויות 1 מבוסס על שקפים מאת יאן ציטרין קפיצות לא מותנות Unconditional Branch br label PC לאחר ה- fetch של פקודת ה- branch PC לאחר הביצוע של פקודת ה- branch pc label br label הקפיצה מתבצעת תמיד,

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation הקלטה עצמית באמצעות Tablet PC תמצית פעילות 2009-2014 הטמעת אוטומציה מלאה ב- 2015 מדור טכנולוגיות למידה וייעוץ מערך המחשוב אב"ג הקלטה עצמית באמצעות Tablet PC הסבר על השיטה יתרונות וחסרונות תמצית פעילות

קרא עוד

Slide 1

Slide 1 בניית תכנית שיווקית מהי תכנית שיווקית? התכנית השיווקית מתארת את הפעולות השיווקיות שעסק צריך לבצע על מנת להשיג את יעדי המכירות שלו. מטרת התכנית השיווקית בניית התכנית השיווקית עוזרת לנו להגדיר את: 1. יעדי

קרא עוד

תרגיל 3 בקורס תוכנה 1

תרגיל 3 בקורס תוכנה 1 1 תוכנה תרגיל מספר 8 הנחיות כלליות: קראו בעיון את קובץ נוהלי הגשת התרגילים אשר נמצא באתר הקורס. הגשת התרגיל תעשה במערכת ה VirtualTAU בלבד.(http://virtual2002.tau.ac.il/) יש להגיש קובץ zip יחיד הנושא את

קרא עוד

תוכן עניינים חוקי יסוד חוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו...1 חוק-יסוד: חופש העיסוק...3 שוויון ההזדמנויות בעבודה חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, התשמ"ח

תוכן עניינים חוקי יסוד חוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו...1 חוק-יסוד: חופש העיסוק...3 שוויון ההזדמנויות בעבודה חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, התשמח תוכן עניינים חוקי יסוד חוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו...1 חוק-יסוד: חופש העיסוק...3 שוויון ההזדמנויות בעבודה חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, התשמ"ח- 1988...5 תקנות שוויון הזדמנויות בעבודה )חובת מסירת הודעה

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation תכנות מתקדם בשפת Java אוניברסיטת תל אביב 1 תוכנה 1 תרגול 3: עבודה עם מחרוזות )Strings( מתודות )Methods( 1 תכנות מתקדם בשפת Java אוניברסיטת תל אביב 2 מחרוזות )STRINGS( 3 מחרוזות String s = Hello ; מחרוזות

קרא עוד

המעבר לחטיבה עליונה

המעבר לחטיבה עליונה בס "ד בס "ד בס "ד עיריית אשדוד מקיף ז' הקריה אשדוד התשע "ב בית הספר ביכולת של התלמידים, ומאפשר בכל מסלול לגשת לבחינות הבגרות לפי יכולתו והישגיו הלימודים. בית הספר שכל תלמידי שכבה ט' ימשיכו ללמוד במסגרת

קרא עוד

בארץ אחרת

בארץ אחרת בארץ אחרת כתבה טל ניצן איירה כנרת גילדר הוצאת עם עובד בע"מ 3112 על הספר זהו סיפור על ילדה שמגיעה יחד עם הוריה לעיר גדולה בארץ ארץ חדשה. הסיפור כתוב בגוף ראשון ומתאר חוויות ראשונות מן העיר הגדולה: גודלה

קרא עוד

Microsoft Word - c_SimA_MoedB2005.doc

Microsoft Word - c_SimA_MoedB2005.doc מרצה: שולי וינטנר. מתרגל: עזרא דאיה. מבוא למדעי המחשב בחינת מועד ב', סמסטר א' תשס"ה,.2.2005 משך המבחן: שעתיים וחצי. חומר עזר: מותר כל חומר עזר, מלבד מחשב. הנחיות:. ודאו כי בטופס שבידיכם עמודים. יש לכתוב

קרא עוד

ניטול ידני

ניטול ידני הכנס ה- 17 של המוסד לבטיחות ולגהות 17 נובמבר 2014 בטיחות ובריאות בתעסוקה הרמה וניטול ידני: ד"ר יוהנה גייגר ארגונומית ארצית המוסד לבטיחות ולגהות ענבר גלבוע ארגונומית מחוזית המוסד לבטיחות ולגהות ניטול ידני

קרא עוד

מבוא למדעי המחשב - חובלים

מבוא למדעי המחשב - חובלים החוג למדעי המחשב אוניברסיטת חיפה מבוא למדעי המחשב סמסטר א' תשע"ג בחינת סיום, מועד ב', 20.02.2013 מרצה: ריטה אוסדצ'י מתרגלת: נעמה טוויטו מדריך מעבדה: מחמוד שריף משך המבחן: שעתיים חומר עזר: ספר של Kernighan

קרא עוד

מסמך1

מסמך1 Draft of SI 9612 June 2019 טיוטה לתקן הישראלי ת"י 9612 ISO 9612 - Second edition: 2009-04-01 יוני 2019 ICS CODE: 13.140 אקוסטיקה: קביעה של רמת חשיפה לרעש בסביבת עבודה שיטה הנדסית Acoustics Determination

קרא עוד

ועדת בטיחות

ועדת בטיחות ועדת בט יחות הקמת ועדת בטיחות א. מפעל שעובדים בו 25 עובדים לפחות המורכב מנציגי העובדים ומנציגי המעביד. מפעל שמספר העובדים קטן מ- 25 עובדים יוכל להקים ועדת בטיחות באישור ועדת העבודה והרווחה של הכנסת. ב.

קרא עוד

תקנון איגוד תעשיות המזון אושר באסיפה הכללית פרק 1: כללי א י ג ו ד ת ע ש י ו ת ה מ ז ו ן ה ת ק נ ו ן 1.1 שם האיגוד ומעמדו המשפטי איגוד תעשיו

תקנון איגוד תעשיות המזון אושר באסיפה הכללית פרק 1: כללי א י ג ו ד ת ע ש י ו ת ה מ ז ו ן ה ת ק נ ו ן 1.1 שם האיגוד ומעמדו המשפטי איגוד תעשיו תקנון איגוד תעשיות המזון אושר באסיפה הכללית 281018 פרק 1: כללי א י ג ו ד ת ע ש י ו ת ה מ ז ו ן ה ת ק נ ו ן 1 שם האיגוד ומעמדו המשפטי איגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים בישראל )להלן: "האיגוד"(. האיגוד

קרא עוד

פרק 57

פרק 57 ד( פרק 57 מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית: סיכום כפי שראינו במהלך לימוד מקצוע האזרחות, מדינת ישראל מגדירה עצמה כמדינה יהודית ודמוקרטית. סקרנו את הביטויים והמאפיינים של המדינה כמדינה יהודית וכמדינה

קרא עוד

מנהל עסקים תואר ראשון שנה א' שם קורס אנגלית רמת טרום בסיסי א' שם המרצה קוד הקורס 698 מתכונת סמסטריאלי נקודות זכות אנגלית רמת טרום בסיסי ב' סמסטר

מנהל עסקים תואר ראשון שנה א' שם קורס אנגלית רמת טרום בסיסי א' שם המרצה קוד הקורס 698 מתכונת סמסטריאלי נקודות זכות אנגלית רמת טרום בסיסי ב' סמסטר מנהל עסקים תואר ראשון שנה א' אנגלית רמת טרום בסיסי א' שם המרצה 698 נות זכות 699 אנגלית רמת טרום בסיסי ב' 701 אנגלית רמת בסיסי 70 אנגלית רמת מתקדמים א' 107 אנגלית רמת מתקדמים ב' 800 8004 8006 810 מתמטיקה

קרא עוד

Engage חשיפה ראשונית לפרויקט אירופאי ייחודי הקניית כלים למעורבות פעילה בנושאי מדע-חברה לכלל אזרחי העתיד חזית המדע והטכנולוגיה אוריינות מדעית לחיים שית

Engage חשיפה ראשונית לפרויקט אירופאי ייחודי הקניית כלים למעורבות פעילה בנושאי מדע-חברה לכלל אזרחי העתיד חזית המדע והטכנולוגיה אוריינות מדעית לחיים שית Engage חשיפה ראשונית לפרויקט אירופאי ייחודי הקניית כלים למעורבות פעילה בנושאי מדע-חברה לכלל אזרחי העתיד חזית המדע והטכנולוגיה אוריינות מדעית לחיים שיתוף פעולה בין מורים שיח טיעוני (ארגומנטציה) בקרב תלמידים

קרא עוד

ארסמוס+ עדכון

ארסמוס+ עדכון הדגשים לקול הקורא 2018 Capacity Building Capacity Building "בניית יכולות של מערכת ההשכלה הגבוהה הישראלית תוך שיתוף פעולה בינלאומי" מוסדות להשכלה גבוהה פיתוח תכניות לימוד בגוון דיסציפלינות קידום בינלאומיות

קרא עוד

על נתונייך ירושלים מצב קיים ומגמות שינוי

על נתונייך ירושלים מצב קיים ומגמות שינוי תיירות אורחים ו ירושלים בהשוואה למקומות נבחרים בישראל מאפייני התיירים 99 61% 73% 44% תיירים וישראלים* במלונות בירושלים, 2017-2000 ביקור של תיירים באתרים נבחרים בירושלים*, לפי דת, 2016 הכותל המערבי 16%

קרא עוד

ה ש ל מ ת מ ש פ ט ים ש א ל ה מ ס פ ר 1: ע ד ן ש ל מ כ ב י ת ל אב יב ב כ ד ור ס ל, ו ל כ ן מ ק פ יד ל ל כ ת ה ק ב וצ ה כ ש מ ת אפ ש ר ל ו. ל מ ש ח ק י

ה ש ל מ ת מ ש פ ט ים ש א ל ה מ ס פ ר 1: ע ד ן ש ל מ כ ב י ת ל אב יב ב כ ד ור ס ל, ו ל כ ן מ ק פ יד ל ל כ ת ה ק ב וצ ה כ ש מ ת אפ ש ר ל ו. ל מ ש ח ק י ה ש ל מ ת מ ש פ ט ים ש א ל ה מ ס פ ר 1: ע ד ן ש ל מ כ ב י ת ל אב יב ב כ ד ור ס ל, ו ל כ ן מ ק פ יד ל ל כ ת ה ק ב וצ ה כ ש מ ת אפ ש ר ל ו. ל מ ש ח ק י א. ש ח ק ן ב. ת ומ ך ג. ש ומ ר ד. א וה ד ה.ע וב ד ש

קרא עוד

I PRO Skills כישורים לעולם העבודה I CAN I AM I GROW I BUILD I NET I MIX כל הזכויות שמורות לג'וינט ישראל- תבת 2017

I PRO Skills כישורים לעולם העבודה I CAN I AM I GROW I BUILD I NET I MIX כל הזכויות שמורות לג'וינט ישראל- תבת 2017 BULD MX כל הזכויות שמורות לג'וינט ישראל- תבת 2017 רקע לאור השינויים והמגמות בעולם העבודה, ביניהם גלובליזציה, דיגיטציה מואצת והתארכות תוחלת החיים, חשוב לבחון את אופן החשיבה שלנו על תעסוקה, קריירה ועל הכישורים

קרא עוד

Slide 1

Slide 1 משחקי מחשב בהוראה ובלמידה שעור 5: משחקים לימודיים דודי פלס משחקים לימודיים לימוד הוא חלק אינטגרלי מכל משחק! אז מה זה משחק לימודי? מה שמשנה הוא כוונת יוצר המשחק... משחק שתוכנן ללמד תוכן ספציפי הוא משחק

קרא עוד

מבט על הוראת תלמידים מחוננים ומצטיינים בכיתה רגילה

מבט על הוראת תלמידים מחוננים ומצטיינים בכיתה רגילה מבט על הוראת תלמידים מחוננים ומצטיינים בכיתה רגילה המחלקה להוראת המדעים, נעמה בני מכון ויצמן למדע בקרב מבוגרים: בקרב מבוגרים הקביעה מבוססת מעשים/תוצרים/ביצועים. אנשים אלו הוכיחו במעשים/ביצועים/תוצרים פעולות

קרא עוד

אתר איראני פרסם נאום, שנשא מזכ"ל חזבאללה בפורום סגור בו הביע נאמנות מוחלטת למנהיג איראן. הצהרות דומות התפרסמו בעבר ע"י בכירים מאיראן ומחזבאללה

אתר איראני פרסם נאום, שנשא  מזכל חזבאללה בפורום סגור בו הביע נאמנות מוחלטת למנהיג איראן. הצהרות דומות התפרסמו בעבר עי בכירים מאיראן ומחזבאללה 14 ב מ ר ץ 2018 אתר איראני פרסם נאום, שנשא מזכ"ל חזבאללה בפורום סגור בו ה ב י ע נאמנות מוחלטת למנהיג איראן. הצהרות דומות התפרסמו בעבר ע"י בכירים מאיראן ו מ ד"ר ר ז צ י מ ט עיקרי המסמך ב- 12 ב מ ר ץ פ ר

קרא עוד

אחריות קבוצתית

אחריות קבוצתית אחריות קבוצתית משך הפעולה: 56 דק' מטרות: 1. החניך יכיר בסוגים ומאפיינים שונים של קבוצות ובייחודיות קבוצת ח'. 2. החניך ילמד מהי אחריות קבוצתית לעומת אחריות אישית והצורך של הקבוצה בשתיהן למען השגת מטרותיה.

קרא עוד

Microsoft Word - ex04ans.docx

Microsoft Word - ex04ans.docx 1 אריאל סטולרמן סטטיסטיקה / תרגיל #4 קבוצה 03 Φ2. ההתפלגות הנורמלית (1) Φ2.2. Φ2.22. Φ1.5 1Φ1.5. Φ0. Φ5 1Φ5 1Φ4.417. Φ 1Φ 1Φ4.417. נתון: ~ 0,1 ( a )להלן חישוב ההסתברויות: 2.22 1.55 Φ1.55 Φ2.22 Φ1.55 1Φ2.22

קרא עוד

סקירה שבועית מאת דני דניאל 26/12/2017 מדד תל בונד 16 תל בונד 06 תל בונד 06 תל בונד שקלי תל בונד צמודות-יתר תל בונד תשו

סקירה שבועית מאת דני דניאל 26/12/2017 מדד תל בונד 16 תל בונד 06 תל בונד 06 תל בונד שקלי תל בונד צמודות-יתר תל בונד תשו סקירה שבועית מאת דני דניאל 26/12/2017 danny.daniel@discountbank.co.il תל בונד 16 תל בונד 06 תל בונד 06 תל בונד שקלי תל בונד צמודות-יתר תל בונד תשואות תל בונד ריבית משתנה מח"מ ממוצע מרווח ממשלתי תשואה פנימית

קרא עוד

(Microsoft PowerPoint - \347\357 \371\370\351\351\341\370)

(Microsoft PowerPoint - \347\357 \371\370\351\351\341\370) דילמות בחיי ו של CFO חן שרייב ר, CFO ACE AUTO DEPOT LTD. כנס אילת, ספטמבר 2008 1 2 דור ההמשך מבפנים או מב חוץ? 1. דור ה המשך מבפנים או מבחוץ? עולות מספר שאלות: העדפה האם להעדיף מועמד לתפקיד CFO שגדל בארגון,

קרא עוד

siud-introduction-sample-questions

siud-introduction-sample-questions מבוא לפסיכולוגיה שאלות לדוגמא מבנה המבחן המבחן יכלול: 18 שאלות סגורות כל שאלה= 4 נקודות סה"כ: 72 נקודות 4 שאלות פתוחות כל שאלה= 7 נקודות סה"כ: 28 נקודות (בחירה מתוך 22 שאלות) (בחירה מתוך 6 שאלות) שאלות

קרא עוד

TEL- AVIV UNIVERSITY SACKLER FACULTY OF MEDICINE THE STANLEY STEYER SCHOOL OF HEALTH PROFESSIONS DEPARTMENT OF NURSING אוניברסיטת תל-אביב הפקולטה לרפו

TEL- AVIV UNIVERSITY SACKLER FACULTY OF MEDICINE THE STANLEY STEYER SCHOOL OF HEALTH PROFESSIONS DEPARTMENT OF NURSING אוניברסיטת תל-אביב הפקולטה לרפו מס' קורס: 01634949 תכנית המוסמך שיווק במערכות בריאות שיעור, 3 ש"ס מועד הקורס : מרצה: שעות קבלה: סמסטר א', יום ג', 17:00-20:00 דואר אלקטרוני: bcmeir@gmail.com מאיר בן חיים יום ג', 20:00-21:00 )בתאום מראש(

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 איה: פו: איה: פו: "מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר?" "שואל את עצמי מה אני אוכל הבוקר..ומה אתה?" "אני שואל איזה דבר מסעיר יקרה לי היום.." "זה בדיוק אותו הדבר.." אימון לקריירה מאסטרטגיה לפרקטיקה ממוקדת תוצאות

קרא עוד

שחזור מבחן יסודות הביטוח – מועד 12/2016

שחזור מבחן יסודות הביטוח – מועד 12/2016 שחזור בחינה יסודות הביטוח מועד 2202/21 לפניכם שחזור מבחן יסודות הביטוח מועד 2202/21. השאלות מבוססות על שחזור התלמידים. תודה לכל אלו שתרמו בביצוע השחזור. במידה והנכם זוכרים שאלות נוספות ו 0 או דיוק טוב

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation מערכת החינוך והעיר אילת - בדרך ממצאי הערכה עיקריים אלול תשע"ה, אוגוסט 2015 ל- 2020 מטרות ויעדי מערכת החינוך והעיר אילת ל- 2020 מיצוי משאבי הסביבה והידע חיזוק החוסן הקהילתי "עיר חכמה" חיזוק הקהילתיות קידום

קרא עוד

מערכת החינוך והעיר אילת_מצגת

מערכת החינוך והעיר אילת_מצגת מערכת החינוך והעיר אילת - בדרך ל- 2020 כסלו תשע"ו, נובמבר 2015 מטרות ויעדי מערכת החינוך והעיר אילת ל- 2020 עיר מקיימת עיר תיירות מינוף משאבי וספורט בינלאומית הסביבה והידע אטרקטיבית עיר אקדמית חיזוק החוסן

קרא עוד

תשובות מלאות לבחינת הבגרות באזרחות מועד חורף תשע"ב, מיום 9/2/2012 שאלון: מוצע על ידי בית הספר לבגרות ולפסיכומטרי של אבירם פלדמן בסיוע איסוף החו

תשובות מלאות לבחינת הבגרות באזרחות מועד חורף תשעב, מיום 9/2/2012 שאלון: מוצע על ידי בית הספר לבגרות ולפסיכומטרי של אבירם פלדמן בסיוע איסוף החו תשובות מלאות לבחינת הבגרות באזרחות מועד חורף תשע"ב, מיום 9/2/2012 שאלון: 034114 מוצע על ידי בית הספר לבגרות ולפסיכומטרי של אבירם פלדמן בסיוע איסוף החומרים ע"י שמוליק אריאלי שאלה מספר 1 האירוע: בישיבת הממשלה

קרא עוד

טעימה מסדנת 4 החלקים: קסמים מדהימים 3 מייסד בית הספר: יוני לחמי פלאפון:

טעימה מסדנת 4 החלקים: קסמים מדהימים 3 מייסד בית הספר: יוני לחמי פלאפון: טעימה מסדנת 4 החלקים: קסמים מדהימים 3 מייסד בית הספר: יוני לחמי פלאפון: 454-1288476 פתיחה שלום מתעניין בקסמים! שמי יוני לחמי. אני קוסם מקצועי מעל 11 שנים. לפני 9 שנים התחלתי ללמד קסמים ומאז לימדתי מעל

קרא עוד

untitled

untitled 1 בס"ד אוניברסיטת בר אילן המחלקה למדעי המדינה המגמה לתקשורת שעות קבלה: יום רביעי, 4-6 משרד: בנין 109, המגמה לתקשורת, חדר דוא"ל: egilboa@mail.biu.ac.il טל: 03-531-7174 דעת קהל: מדידה, עיצוב, השפעה (71-768-01)

קרא עוד

ביו-סטטיסטיקה למתקדמים - תרגיל מספר 9

ביו-סטטיסטיקה למתקדמים - תרגיל מספר 9 שאלה מספר 1 ביו-סטטיסטיקה למתקדמים פתרון תרגיל מספר 6 מבחן Kruskal Wallis )1( בהנחה שמדובר בשלושה מדגמים בלתי תלויים נבחן האם יש הבדל בין הטיפולים. לחץ דם סיסטולי בטיפול 1 בטיפול בטיפול סה "כ טווח דרגות

קרא עוד

שאלון אבחון תרבות ארגונית

שאלון אבחון תרבות ארגונית שאלון: אבחון תרבות ארגונית על פי : Cameron, E. and Quinn, R. Diagnosing and changing organizational culture Edison Wesley 1999. 1 לפניך שש שאלות הנוגעות לאבחון תרבות ארגונית. בכל שאלה מוצגים ארבעה איפיונים

קרא עוד

w-2003

w-2003 Draft SI 1003 part 1.1 January 2013 טיוטה לתקן ישראלי ת"י 1003 חלק 1.1 ינואר 2013 ICS CODE: שחרור עופרת וקדמיום מכלים הבאים במגע עם מזון: כלים קרמיים, כלים קרמייםזכוכיתיים וכלי הגשה מזכוכית שיטת בדיקה

קרא עוד

<4D F736F F D20F4F2E5ECE5FA20EEE5EEF6E0E5FA20312E646F63>

<4D F736F F D20F4F2E5ECE5FA20EEE5EEF6E0E5FA20312E646F63> 1 תרגול פעולות מומצאות ( ( $ מה מהתשובות לא יכולה להיות תוצאה של הפעולה ) ( $ 1 הוגדרה פעולה חדשה $ + 1 1 + 10 + () () מה תוצאת הפעולה ) ( @ @ 10 = הוגדרה הפעולה החדשה 10 1 () 10 () 10 $ 19 $ 17 a) ( $

קרא עוד

מטלת סיום שם הקורס: מורי מורים "עברית על הרצף" מוגשת ל- ד"ר האני מוסא תאריך הגשה: מגישה: זייד עביר יסודי ספר בית קחאוש אלפחם אום 1

מטלת סיום שם הקורס: מורי מורים עברית על הרצף מוגשת ל- דר האני מוסא תאריך הגשה: מגישה: זייד עביר יסודי ספר בית קחאוש אלפחם אום 1 מטלת סיום שם הקורס: מורי מורים "עברית על הרצף" מוגשת ל ד"ר האני מוסא תאריך הגשה: 10.10.2016 מגישה: זייד עביר יסודי ספר בית קחאוש אלפחם אום 1 הקדמה רכישתה של שפה שניה או זרה היא תופעה לשונית פסיכולוגית,

קרא עוד

פרויקט "רמזור" של קרן אביטל בס "ד מערך שיעור בנושא: "פונקציה" טליה קיפניס והדסה ערמי, מאולפנת צביה פרטים מקדימים על מערך השיעור: השיעור מהווה מבוא לנו

פרויקט רמזור של קרן אביטל בס ד מערך שיעור בנושא: פונקציה טליה קיפניס והדסה ערמי, מאולפנת צביה פרטים מקדימים על מערך השיעור: השיעור מהווה מבוא לנו בס "ד מערך שיעור בנושא: "פונקציה" טליה קיפניס והדסה ערמי, מאולפנת צביה פרטים מקדימים על מערך השיעור: השיעור מהווה מבוא לנושא הפונקציות הנלמד בכתה ט' בכל הרמות. עזרי ההוראה בהם נשתמש: מחשב, ברקו, דפי עבודה

קרא עוד

ד"ר יהושע )שוקי( שגב דוא"ל:, 6/2001-8/2003 8/2000-5/ /1995-3/1999 השכלה תואר דוקטור למשפטים,)S.J.D

דר יהושע )שוקי( שגב דואל:,  6/2001-8/2003 8/2000-5/ /1995-3/1999 השכלה תואר דוקטור למשפטים,)S.J.D ד"ר יהושע )שוקי( שגב דוא"ל:, segejosh@netanya.ac.il shukisegev@hotmail.com 6/2001-8/2003 8/2000-5/2001 10/1995-3/1999 השכלה תואר דוקטור למשפטים,)S.J.D.( University of Virginia School of Law תואר מוסמך,)LL.M.(

קרא עוד

האשם צפי אלדין, מבכירי חזבאללה, מודה כי הארגון נוטל חלק במערכה בדרום סוריה ומדגיש, כי חזבאללה נוכח בדרום סוריה וכי תהיה לו נוכחות במדינות שונות ב"מפת

האשם צפי אלדין, מבכירי חזבאללה, מודה כי הארגון נוטל חלק במערכה בדרום סוריה ומדגיש, כי חזבאללה נוכח בדרום סוריה וכי תהיה לו נוכחות במדינות שונות במפת ה ה ת נ ג ד ו ת " ( מ ש ת ת ף ב מ ע ר כ ה ב ד ר ו ם ס ו ר י ה" ה ה ת נ ג ד ו ת " )" ק ט ע י ם( ערוץ אלמנאר, לבנון,( " 26 ב י ו ל י 2018 האשם צפי אלדין, מבכירי חזבאללה, מודה כי הארגון נוטל חלק במערכה בדרום

קרא עוד

תוכנית הוראה תשע"א, לפי מרצה

תוכנית הוראה תשעא, לפי מרצה מבנה הלימודים תוכנית לימודים במ"א תשע"ג תוכנית לימודים מחייבת למחזור תשע"ג נא לשמור עד סיום הלימודים קורסי חובה של המגמה חובת בחירה קורסי מחקר )ראה פירוט( )ראה פירוט( )חובה לכולם בשנה ב( שיטות מחקר )88

קרא עוד

פעילות לגן חובה פעילות מלווה לשיר "אני נשאר אני" שכתבה דתיה בן דור העוסק בהבעת רגשות ובזהות מטרות: הילדים יבינו שלבני אדם יש רגשות שונים, לפעמים שמחים

פעילות לגן חובה פעילות מלווה לשיר אני נשאר אני שכתבה דתיה בן דור העוסק בהבעת רגשות ובזהות מטרות: הילדים יבינו שלבני אדם יש רגשות שונים, לפעמים שמחים פעילות לגן חובה פעילות מלווה לשיר "אני נשאר אני" שכתבה דתיה בן דור העוסק בהבעת רגשות ובזהות מטרות: הילדים יבינו שלבני אדם יש רגשות שונים, לפעמים שמחים ולפעמים עצובים, אבל האדם עצמו לא משתנה. הילדים יבינו

קרא עוד

WinZIP תוכנה לדחיסת קבצים ספטמבר 2007

WinZIP תוכנה לדחיסת קבצים ספטמבר 2007 WinZIP תוכנה לדחיסת קבצים ספטמבר 2007 תשס"ח 2007. כל הזכויות שמורות לאוניברסיטה הפתוחה. בית ההוצאה לאור של האוניברסיטה הפתוחה, רח' רבוצקי 108 ת, "ד 808, רעננה 43107. The Open University of Israel, 108

קרא עוד

Microsoft PowerPoint - meli-iso.ppt

Microsoft PowerPoint - meli-iso.ppt דגשים לעבודה עם פרוטוקול ISOILL בהשאלה בין-ספרייתית יוסי ט יסו נה המסלול האק דמי ה מכללה למי נהל יום הדרכה של מאלי בנושא השאלה והשאלה בין-ספרייתית יולי 2010 - אוניברסיטת בן-גוריון בנגב פרוטוקול ISOILL

קרא עוד

תמצית סיכום ממצאי הסקר האחד עשר העוקב אחר דעת הציבור על רמת השירות ותפקוד מערכת הבריאות שולי ברמלי-גרינברג, מאיירס-ג'וינט-מכון ברוקדייל עוקב כבר מאז ת

תמצית סיכום ממצאי הסקר האחד עשר העוקב אחר דעת הציבור על רמת השירות ותפקוד מערכת הבריאות שולי ברמלי-גרינברג, מאיירס-ג'וינט-מכון ברוקדייל עוקב כבר מאז ת תמצית סיכום ממצאי הסקר האחד עשר העוקב אחר דעת הציבור על רמת השירות ותפקוד מערכת הבריאות שולי ברמלי-גרינברג, מאיירס-ג'וינט-מכון ברוקדייל עוקב כבר מאז תמר מדינה-הרטום ואלכסיי בלינסקי 1995 אחר תפקוד מערכת

קרא עוד

הצעת פתרון- בחינת הבגרות באזרחות חורף שאלון 071; מבחני משנה הצעת פתרון הבחינה באזרחות נכתבה על-ידי צוות מורי האזרחות בבתי הספר של קידום הפ

הצעת פתרון- בחינת הבגרות באזרחות חורף שאלון 071; מבחני משנה הצעת פתרון הבחינה באזרחות נכתבה על-ידי צוות מורי האזרחות בבתי הספר של קידום הפ הצעת פתרון- בחינת הבגרות באזרחות 42412 חורף 4102- שאלון 071; מבחני משנה הצעת פתרון הבחינה באזרחות נכתבה על-ידי צוות מורי האזרחות בבתי הספר של קידום הפתרונות המופיעים בהצעת פתרון זו מובאים בתמצות בלבד.

קרא עוד

הכנס השנתי של המכון לחקר הגורם האנושי לתאונות דרכים

הכנס השנתי של המכון לחקר הגורם האנושי לתאונות דרכים אופניים חשמליים סקירה ותחזית ד"ר שי סופר המדען הראשי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים הכנס השנתי של המכון לחקר הגורם האנושי לתאונות דרכים יולי 2015, אוניברסיטת בר אילן רקע שוק הרכב במדינת ישראל ובעיקר בערים

קרא עוד