פרק 46

גודל: px
התחל להופיע מהדף:

Download "פרק 46"

תמליל

1 פרק 46 המפלגות בישראל המושג "מפלגה" נובע מהשורש פ.ל.ג והוא מבטא פילוג הקיים בקרב האזרחים בשל סוגיה אידיאולוגית או בשל שסעים חברתיים. המפלגות משתתפות בבחירות, מתוך הנחה שהחדרת נציגיהן הנבחרים לרשות המחוקקת ו / או לרשות המבצעת תסייע להן לקדם את ענייניהן בצורה טובה יותר. בפרק זה נלמד על המושג "מפלגה", נלמד על תרומתן של המפלגות לתהליך הדמוקרטי ונלמד על מאפייניה המרכזיים של המערכת המפלגתית הקיימת בישראל. 1. מהי מפלגה? הגדרת המושג: מפלגה, הפועלת במדינה דמוקרטית, היא ארגון שהוקם על ידי קבוצת אזרחים, בעלי יעדים משותפים, במטרה לקדם יעדים אלה, על ידי השתתפות בשלטון. למעשה, הגדרה זו כוללת מספר מרכיבים: יעדים משותפים: בין חברי המפלגה קיימת הסכמה בנוגע ליעדים אותם הם מעוניינים לקדם במסגרת המדינה. יעדים אלה עשויים להיות משני סוגים עיקריים: יעדים אידיאולוגיים: יעדים הנוגעים לכלל אזרחי המדינה, למשל: קידום מדיניות כלכלית או ביטחונית מסוימת. יעדים סקטוריאליים: יעדים הנוגעים אתנית מסוימת). לחלק מאזרחי המדינה (למשל: לשייכים לבני קבוצה הקמת ארגון: חברי המפלגה בחרו לקדם את יעדיהם המשותפים באמצעות מסגרת ארגונית, כלומר: על ידי הקמת גוף שיסייע להם לקדם את יעדיהם. השתתפות בשלטון: המפלגות שואפות להשפיע על השלטון על ידי השתתפות בו. כדי לעשות זאת הן משתתפות בתהליך הבחירות ושואפות לשלוח את נציגיהן לרשות המחוקקת ו / או לרשות המבצעת. העשרה קבוצות אינטרס ההשתתפות בשלטון אינה הדרך היחידה בה יכולים אזרחים מאורגנים במדינה דמוקרטית להשפיע על השלטון לצורך קידום יעדיהם. בכל המשטרים הדמוקרטיים קיימות קבוצות מאורגנות של אזרחים, השואפות לקדם יעדים משותפים, שלא באמצעות השתלבות בשלטון. קבוצות אלה, הנקראות "קבוצות אינטרס", מנסות להשפיע על השלטון "מבחוץ". לצורך כך הן משתמשות באמצעים שונים ובהם: יצירת דעת קהל, הפעלת לחץ תקשורתי, פרסומות, פעילות פוליטית בתוך מפלגות קיימות ושכנוע של השותפים בשלטון על ידי שיחות והצגת נתונים.

2 ניתן להבחין בין שני סוגים עיקריים של מפלגות: סוגים של מפלגות מפלגות אידיאולוגיות: מפלגות שמטרת הקמתן הינה קידום עניין מסוים הנוגע לכלל אזרחי המדינה, בהתאם לתפיסה אידיאולוגית מסוימת. למשל: מפלגות הפועלות למען איכות הסביבה, 1 מפלגות בעלות אידיאולוגיה כלכלית ליברלית או סוציאל דמוקרטיות וכו'. מפלגות אלה שואפות לכך שכלכלת המדינה תנוהל בהתאם לתפיסותיהם האידיאולוגיות. מפלגות סקטוריאליות: מפלגות אלה שואפות לקדם את ענייניו של סקטור (קבוצה) מסוים בקרב האזרחים, שלו מאפיינים משותפים. למשל: בישראל קיימות מפלגות המייצגות סקטורים דתיים, עדתיים ולאומיים שונים. מפלגות אלה שואפות לכך שהמדינה תפעל לקדם את ענייני הקבוצה שאותה הם מייצגים. 3. אופן פעולת המפלגות 2 החברותבמפלגה: כל קבוצת אזרחים רשאית להקים מפלגה אשר תייצג את ענייניה בשלטון, וכל אזרח רשאי להצטרף כחבר לכל מפלגה קיימת. מוסדותהמפלגה: לכל מפלגה מוסדות ארגוניים המרכזים את פעילותה ואחראים על ניהול דרכה והחלטותיה הפוליטיות. מבנה המוסדות שונה ממפלגה למפלגה. ישנן מפלגות שהחלטותיהן מתקבלות על ידי אדם אחד (כמו הרב עובדיה יוסף במפלגת ש"ס), ישנן מפלגות שההחלטות בהן מתקבלות על ידי קבוצה מצומצמת של בכירים, ישנן מפלגות שהגוף המרכזי בהן הוא מרכז המפלגה, שבו חברים קבוצה של כמה מאות חברים מרכזיים, וישנן מפלגות שההחלטות החשובות ביותר בהן (כמו קביעת רשימת מועמדים 3 המפלגה..3 ראה להלן) מתקבלות על ידי פנייה לכלל חברי השתתפות המפלגה בבחירות: לפני הבחירות כל מפלגה מציגה בפני הבוחרים את מצעה ואת רשימת מועמדיה: המצע: המצע כולל את הרעיון או היעד שאותו המפלגה שואפת לקדם ואת תיאור הדרך שבה המפלגה תפעל כדי לקדם את שאיפות אלה. רשימת מועמדים: הרשימה כוללת את שמות המועמדים אשר ייצגו את המפלגה ברשות המחוקקת ו / או ברשות המבצעת, במידה והאזרחים יבחרו בה. המצע ורשימת המועמדים נקבעים על ידי מוסדות המפלגה. 4. תפקידי המפלגות למפלגות מספר תפקידים, אשר כל אחד מהם תורם לפעילותו הסדירה של המשטר הדמוקרטי: ייצוג: המפלגות מייצגות את מגוון התפיסות האידיאולוגיות והשסעים הקיימים בחברה ונותנות להן ביטוי במסגרת המערכת הפוליטית. יצירת מנהיגות עתידית: המפלגות מאפשרות לאזרחים, המעוניינים להגיע לתפקידי מנהיגות, להשתלב בהן ולטפס דרכן לעמדות מנהיגות. בסיס להרכבת ממשלות: לאחר הבחירות, המפלגות הן הגוף העיקרי הקובע את הרכב הממשלה. 1 להרחבה על התפיסות הכלכליות הליברלית והסוציאל דמוקרטית ראה פרק נפרד. 2 זאת בתנאי שתעמוד בקריטריונים חוקיים שונים ובהם: שמצע המפלגה לא יפגע בעקרונות היסוד של המדינה, שיהיו בה מספר מינימאלי של חברים, שאף אחד מחבריה לא יהיה חבר בו בזמן במפלגה אחרת ועוד. 3 תהליך מעין זה מתקיים בעיקר במפלגות המרכזיות הגדולות בעת קיום הבחירות המוקדמות ("פריימריז").

3 ביקורת: תפקידן המרכזי של מפלגות האופוזיציה הוא לבקר את השלטון ולהציע חלופה רעיונית ושלטונית לשלטון הקיים. גיוס אזרחים לפעילות פוליטית: המפלגות נעזרות בכלי התקשורת כדי להשפיע על דעת הקהל וכדי לגייס אזרחים להשתתפות ולפעילות פוליטית בדרכים שונות (הפגנות, החתמה על עצומות, פעילות בתקופה הקודמת לבחירות לצורך גיוס תומכים, סיוע בהבאת מועמדים לקלפי ביום הבחירות ועוד) חשיבותן של המפלגות במשטר דמוקרטי משטר דמוקרטי אינו יכול להתקיים ללא מפלגות, וזאת בשל מספר גורמים: מתן ביטוי לעקרונות הדמוקרטיה: המפלגות מבטאות עקרונות דמוקרטיים שונים ובהם: זכויות אדם: לשוויון. כמו חופש המחשבה, חופש הדעה, חופש ההתאגדות, חופש הביטוי והזכות שלטון העם: באמצעות המפלגות העם מביע את עמדתו בעניינים הפוליטיים העומדים על הפרק. ללא המפלגות העם לא יוכל לבטא את עמדתו על השלטון ולא יוכל להחליפו. הכרעת הרוב: עקרון זה בא לידי ביטוי בתהליך בחירת המפלגות ומועמדיהן לרשויות השלטון השונות. פלורליזם: ריבוי המפלגות נותן ביטוי לריבוי הסוגיות האידיאולוגיות או השסעים החברתיים הקיימים בקרב ציבור הבוחרים. חיזוק היציבות השלטונית והאמון בדמוקרטיה: העובדה שהמפלגות מסייעות לגיוס אזרחים להשתתפות ולפעילות פוליטית מחזקת את תחושת האזרחים כי יש להם השפעה על השלטון ובכך תורמת לחיזוק אמונם במערכת הפוליטית ובמשטר הדמוקרטי. מיתון שסעים פוליטיים: מכיוון שהמפלגות מייצגות שסעים חברתיים שונים, הן נותנות לאזרחים תחושה שענייניהם מיוצגים על ידי נציגי המפלגות במוסדות השלטון ובכלי התקשורת. עובדה זו תורמת למיתון השסעים החברתיים על ידי העברתם מרמת השטח לרמה הפוליטית. 6. סוגים של מערכות מפלגתיות במדינות דמוקרטיות בכל מדינה דמוקרטית המפלגות נערכות בסדר שונה: ישנן מדינות שבהן שתי מפלגות בלבד (שהן המינימום הדרוש לקיום משטר דמוקרטי) וישנן מדינות שבהן מעל עשר מפלגות; ישנן מדינות שבהן קיימת מערכת מפלגתית "דו-גושית", שבה המפלגות נחלקות לשני גושים מתחרים עיקריים, וישנן מדינות 4 שבהן קיימת מפלגה דומיננטית אחת. האופן בו נערכות המפלגות נקרא "מערכת מפלגתית" ואופיו נובע משני גורמים עיקריים: מחלוקותפוליטיותושסעים חברתיים: המפלגות נותנות ביטוי למחלוקות ו/או לשסעים החברתיים העיקריים הקיימים במדינה. מערכת מפלגתית מרובת מפלגות מאפיינת, בדרך כלל, מדינות שבהן קיימים מחלוקות אידיאולוגיות ו/או שסעים חברתיים רבים. מערכת מפלגתית שבה יש מפלגה דומיננטית אחת מאפיינת, בדרך כלל, מדינות שבהן קיימת מידה גבוהה של הסכמיות פוליטית ו/או אחידות חברתית. 4 מפלגה דומיננטית= מפלגה המקבצת סביבה מפלגות נוספות לצורך הקמת קואליציה. מצב זה התקיים בישראל בין השנים : מפלגת מפא"י עמדה במרכז כל הקואליציות שהוקמו. להרחבה על דרך בחירת הכנסת והממשלה בישראל ראה פרקים נפרדים.

4 המבנה המשטרי מאפייני שיטת הבחירות הנהוגה במדינה והאופן בו מחולקים המנדטים לאחר הבחירות משפיעים באופן ישיר על המערכת המפלגתית. מערכת מפלגתית מרובת מפלגות מאפיינת, בדרך כלל, מדינות שבהן נהוגה שיטת הבחירות היחסית ואשר נהוג בהן אחוז חסימה 5 נמוך. 7 (א) מערכתרבמפלגתית 7. המערכת המפלגתית בישראל מספר המפלגות שזכו לייצוג בכנסת, מאז הקמת המדינה ועד היום, נע תמיד בין 9 ל- (על כך ניתן ללמוד מתוך עיון בטבלא הבאה). מנתונים אלה ניתן ללמוד כי המערכת המפלגתית בישראל היא מערכת רב מפלגתית. העשרה מספר המפלגות שנבחרו לכנסת מאז קום המדינה הכנסת שנה מספר מפלגות 9 13 ריבוי מפלגות זה נובע ממספר גורמים: שיטת בחירות 6 ארצית-יחסית : בישראל נהוגה שיטת בחירות ארצית-יחסית. שיטה זו, המבטיחה ייצוג פוליטי בכנסת גם למפלגות שמספר תומכיהן נמוך (במגבלות אחוז החסימה ראה להלן), מעודדת מצביעים רבים לבחור במפלגות קטנות הקרובות יותר לליבם (וזאת לעומת השיטה האזורית-רובית, המעודדת את המצביעים לבחור במפלגות הגדולות בלבד). 7 אחוזחסימהנמוך : אחוז החסימה הנהוג בישראל הוא מהנמוכים בעולם והוא עומד כיום על 2% בלבד. עובדה זו, מעודדת חלק מהמצביעים לבחור במפלגות זעירות, מתוך הנחה שגם אחוז הצבעה נמוך (מעבר ל- 2%), עשוי לאפשר למפלגות אלה לקבל ייצוג מינימאלי בכנסת. 5 להרחבה על שיטת הבחירות היחסית ועל המושג "אחוז חסימה" ראה הפרק העוסק בשיטות הבחירות לפרלמנט. 6 להרחבה על שיטות הבחירות הנהוגות במדינות הדמוקרטיות ראה פרק נפרד. 7 להרחבה על שיטת הבחירות היחסית ועל המושג "אחוז חסימה" ראה הפרק העוסק בשיטות הבחירות לפרלמנט.

5 שסעים חברתיים ופוליטיים: החברה הישראלית שסועה בין כמה קווים מפרידים. השסע העיקרי הוא השסע הלאומי, הקיים בין יהודים לערבים, אולם גם בתוך שתי קבוצות לאום אלו ניתן למצוא קווי שסע נוספים. בקרב היהודים, המהווים בישראל את קבוצת הרוב, קיימים מספר שסעים, שהעיקריים שבהם הם השסע האידיאולוגי-פוליטי (בסוגיות הנוגעות למדיניות החוץ והביטחון של ישראל), השסע הדתי והשסע העדתי. שסעים אלה באים לידי ביטוי במערכת המפלגתית הנותנת ייצוג לשסעים אלה: השסעהלאומי: המפלגות ודפוסי ההצבעה של אזרחי ישראל נותנים ביטוי מובהק לשסע זה. רובם המכריע של היהודים בישראל מצביעים עבור מפלגות ציוניות או מפלגות שהרוב 8 המכריע של מיצגיהם בכנסת הם יהודים. לעומת זאת, חלק ניכר מהערבים מצביעים למפלגות שאינן ציוניות ואשר רוב חבריהן ערבים (חד"ש, רע"מ ובל"ד). השסע האידיאולוגי-פוליטי: שסע זה נוגע לסוגיות הנוגעות למדיניות החוץ והביטחון של ישראל. בבסיס שסע זה מונחת השאלה האם ניתן להגיע להסדרי שלום עם הפלסטינאים ועם מדינות ערב והאם יש למסור שטחים משטחי יהודה, שומרון וחבל עזה כדי להגיע להסדרי מעין אלה? בעבר שסע זה שימש כציר המחלוקת המרכזי של הפוליטיקה בישראל. בשנים האחרונות התמתן שסע זה, לאחר שחלה התקרבות בין השמאל לימין: כיום השתרשה בציבור הישראלי התפיסה שיש לשאוף להסדרים מדיניים (לא בהכרח להסכמי שלום), אשר במסגרתם יש 9 לסגת מחלק משטחי יהודה שומרון וחבל עזה. שסע זה נותר שסע מובהק בעיקר בין מפלגות השמאל הקיצוני והימין הקיצוני. השסעהדתי: קיימות שלוש מפלגות המייצגות את גווניו הפנימיים של המגזר היהודי הדתי: יהדות התורה המאוחדת וש"ס- המייצגות את הזרם הדתי החרדי (שאינו ציוני); והמפד"ל- המייצגת את הציבור הדתי לאומי. מפלגות אלה, ובעיקר החרדיות שבהן, נמצאות במאבק פוליטי כמעט מתמיד עם מפלגות השמאל הקיצוני, בסוגיות הנוגעות לענייני דת ומדינה. לעיתים קמות מפלגות חילוניות שיעדן המרכזי הוא המאבק במפלגות החרדיות. השסע העדתי: במהלך השנים קמו מפלגות אשר התמקדו, באופן בלעדי, בייצוג קבוצות יהודים שנחלקו על פי מוצאם. כיום לא ניתן למצוא מפלגות מעין אלה, אך ישנן מפלגות המבטאות שסע זה יחד עם שסעים נוספים. מפלגת ש"ס (המייצגת חרדים-ספרדים) ומפלגת ישראל ביתנו (המייצגת את אלו מיוצאי ברה"מ לשעבר שהם בעלי השקפה ימנית) משמשות דוגמה לתופעה זו. 8 יוצאים מכלל זה הם היהודים המצביעים לחד"ש. 9 תפיסה זו באה לידי ביטוי מובהק ביציאת צה"ל מחבל עזה בשנת 2005 ובהקמת מפלגת קדימה בשנת דוגמה מובהקת לכך היא מפלגת שינוי שזכתה, בכנסת ה- ( ), 16 ל- מנדטים. כך למשל פעלו מפלגת "הספרדים ועדות המזרח" בכנסת הראשונה ומפלגת ישראל בעלייה (שייצגה את יוצאי ברה"מ לשעבר) בכנסת ה- 16.

6 7 העשרה תוצאות הבחירות לכנסת ה- 17 בשנת 2006 נבחרו לכנסת 13 מפלגות, אשר ייצגו ברובן את השסעים העיקריים הקיימים בחברה הישראלית: מפלגות ערביות: רע"מ ובל"ד- 7 מנדטים. מפלגהערבית עם מיעוטמצביעיםיהודייםמהשמאלהקיצוני: חד"ש- 3 מנדטים. מפלגות חרדיות: ש"ס (חרדים ספרדים) ויהדות התורה המאוחדת (חרדים אשכנזים)- 18 מנדטים. מפלגה דתית-לאומית-ימנית: מפד"ל- 9 מנדטים. מפלגת ימין: ישראל ביתנו- מנדטים. מפלגת ימין-מרכז: הליכוד- מנדטים. מפלגות שמאל-מרכז: מפלגת העבודה וקדימה- 48 מנדטים. מפלגת שמאל: מר"צ- 5 מנדטים. מפלגהחברתית / סקטוריאלית: גיל (מפלגה שמטרתה לסייע לקידום צרכיהם המיוחדים של הגמלאים)- מנדטים. 7 (ב) מערכתדוגושית בעבר, מקום המדינה ועד לשנת 1977, מערכת המפלגות בישראל הייתה מערכת שבה מפלגה אחת (מפלגת מפא"י) הייתה המפלגה הדומיננטית. כל הממשלות בישראל הורכבו על ידי מפלגה זו, שמבחינה פוליטית הייתה שייכת לשמאל המרכזי, וראש הממשלה נבחר תמיד מתוכה. אולם מאז שנת 1977 מצב זה השתנה באופן יסודי: מאז ועד היום קיימת בישראל מערכת מפלגתית דו גושית, שבה מתנהל מאבק בין שני גושי מפלגות עיקריים: מצד אחד- גוש מפלגות השמאל; ומצד שני- גוש מפלגות הימין והמפלגות הדתיות. שתי המפלגות הבולטות בגושים אלה הן מפלגת הליכוד, שהיא מפלגת ימין-מרכז, ומפלגת העבודה, שהיא מפלגת שמאל-מרכז. בין השנים עמדו שתי מפלגות אלה במרכזן של רוב 13 הקואליציות בישראל וראשי הממשלה נבחרו מתוכן. מפלגות הגוש הדתי אינן שייכות באופן רשמי לגוש הימין, אך בפועל הן תמכו תמיד בהקמת קואליציות ימניות. במקרים אחדים הצטרפו מפלגות אלה לקואליציות שמאליות, אך הדבר אירע רק כאשר קואליציות אלה נהנו מרוב 13 מכריע בכנסת גם ללא תמיכתן של מפלגות אלה. על מפה זו התווספה, בשנת 2006, מפלגת קדימה, אשר הגדירה עצמה כמפלגת מרכז. מפלגה זו גרפה קולות הן מהליכוד והן מהעבודה, עובדה שביטאה את התקרבות אידיאולוגית שחלה בראשית שנות האלפיים בין שתי מפלגות אלה בתחומים השונים. קדימה הייתה למפלגה הגדולה ביותר בכנסת והודות לכך הייתה זו שהקימה את הממשלה (בשותפות עם מספר מפלגות שהמרכזית שבהן הייתה מפלגת העבודה).

7 הכנסת הראשונה (1949) השנייה (1951) השלישית (1955) הרביעית (1959) החמישית (1961) השישית (1965) השביעית (1969) השמינית (1973) התשיעית (1977) העשירית (1981) האחת עשרה (1984) השתים עשרה (1988) השלוש עשרה (1992) הארבע עשרה (1996) החמש עשרה (1999) השש עשרה (2003) השבע עשרה (2006) העשרה שלוש המפלגות הגדולות בישראל מהכנסת הראשונה ועד לכנסת ה- 17 המפלגה הגדולה ביותר (מספר מנדטים) מפא"י (46) מפא"י (45) מפא"י (40) מפא"י (47) מפא"י (42) מערך (45) מערך (56) מערך (51) ליכוד (43) ליכוד (48) מערך (44) ליכוד (40) עבודה (44) עבודה (34) ישראל אחת (26) ליכוד (38) קדימה (29) המפלגה השנייה בגודלה (מספר מנדטים) מפ"ם (19) ציונים כלליים (20) חירות () חירות (17) חירות (17) גח"ל (26) גח"ל (26) ליכוד (39) מערך (32) מערך (47) ליכוד (41) מערך (39) ליכוד (32) ליכוד-גשר-צומת (32) ליכוד (19) עבודה (19) עבודה-מימד (19) המפלגה השלישית בגודלה (מספר מנדטים) חזית דתית מאוחדת (16) מפ"ם () ציונים כלליים (13) מפד"ל () ליברלים (17) מפד"ל () מפד"ל () מפד"ל () ד"ש () מפד"ל (6) התחייה-צומת (5) ש"ס (6) מר"צ () ש"ס () ש"ס (17) שינוי () הליכוד () ש"ס () המעבר ממערכת של מפלגה דומיננטית למערכת דו גושית נבע ממספר אירועים ותהליכים שהתרחשו ב- 29 השנים הראשונות לקיומה של מדינת ישראל, ואשר הבשילו במהלך שנות ה- 70: שאלתעתידהשטחים: לאחר שנת 1967 שלטה ישראל בשטחי יהודה, שומרון, הגולן, חבל עזה וסיני. שליטה זו עוררה את השאלה כיצד יש לנהוג בשטחים אלה. במהלך השנים הפכה שאלה זו לסוגיה המרכזית שסביבה התנהל הדיון הפוליטי בישראל. המערכת המפלגתית התגבשה בהתאם לעמדות השונות שהתפתחו בציבור בסוגיה זו ושאותן ייצגו מפלגות הימין והשמאל. אבדן אמון הציבור במפלגת השלטון: המחדל הביטחוני שהביא למלחמת יום הכיפורים בשנת 1973 ופרשיות שחיתות שונות שנקשרו בשמם של פוליטיקאים בכירים במפא"י ערערו את אמון הציבור במפלגה זו, שהייתה עד אז המפלגה הדומיננטית בפוליטיקה הישראלית. עליית הסוגיההעדתית: בשנות השבעים הבשילו תהליכי מחאה חברתית מצד עדות המזרח, על דרכי קליטתם ושילובם בחברה הישראלית. רבים מבין יוצאי עדות המזרח הביעו את מחאתם באמצעות שינוי דפוס הצבעתם הקודם ונתנו את קולם למפלגת הליכוד, שהפכה לאחת המפלגות הגדולות והמרכזיות בפוליטיקה הישראלית.

8 שאלות לתרגול הסבר מהי מפלגה ומה חשיבותן של המפלגות במסגרת המשטר הדמוקרטי. מהו ההבדל שבין מפלגות אידיאולוגיות למפלגות סקטוריאליות? הדגם באמצעות שתיים מהמפלגות הקיימות כיום בישראל (דוגמה אחת לכל סוג של מפלגה. הסבר מהי המערכת המפלגתית הדו גושית הקיימת בישראל, ומהם הגורמים להתפתחותה. תאר שניים ממאפייני המערכת המפלגתית הקיימת בישראל כיום. מה גרם להתפתחותם של מאפיינים אלה? ציין שניים מהשסעים המרכזיים הקיימים בישראל והסבר אחד מהם. כיצד השסע שתיארת בא 14 לידי ביטוי במערכת המפלגתית הקיימת בישראל? הבא שני הסברים לריבוי המפלגות הקיים בישראל. הסבר את שיטת הבחירות היחסית הנהוגה בישראל. כיצד שיטה זו גורמת להיווצרותה של מערכת מרובת מפלגות? לפניך תוצאות הבחירות לכנסת ה- 16, שהתקיימו בשנת 2003: שם המפלגה מספר מנדטים הליכוד 38 עבודה-מימד 19 שינוי ש"ס האיחוד הלאומי 7 מר"צ 6 המפד"ל 6 יהדות התורה 5 חד"ש 3 עם אחד 3 בל"ד 3 ישראל בעלייה 2 רע"מ 2 תאר שניים ממאפייני המערכת המפלגתית הקיימת בישראל. כיצד באים מאפיינים אלה לידי ביטוי בטבלה זו? 14 שאלה משלבת. שאלה משלבת.

פרק 57

פרק 57 ד( פרק 57 מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית: סיכום כפי שראינו במהלך לימוד מקצוע האזרחות, מדינת ישראל מגדירה עצמה כמדינה יהודית ודמוקרטית. סקרנו את הביטויים והמאפיינים של המדינה כמדינה יהודית וכמדינה

קרא עוד

תשובות מלאות לבחינת הבגרות באזרחות מועד חורף תשע"א, מיום 7/2/2011 שאלון: מוצע על ידי בית הספר לבגרות ולפסיכומטרי של אבירם פלדמן בסיוע איסוף החו

תשובות מלאות לבחינת הבגרות באזרחות מועד חורף תשעא, מיום 7/2/2011 שאלון: מוצע על ידי בית הספר לבגרות ולפסיכומטרי של אבירם פלדמן בסיוע איסוף החו תשובות מלאות לבחינת הבגרות באזרחות מועד חורף תשע"א, מיום 7/2/2011 שאלון: 034114 מוצע על ידי בית הספר לבגרות ולפסיכומטרי של אבירם פלדמן בסיוע איסוף החומרים ע"י שמוליק אריאלי שאלה מספר 1 אישה נכה, המתגוררת

קרא עוד

פרופיל ארגוני - תדריך להכרת שירות - מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעו

פרופיל ארגוני - תדריך להכרת שירות - מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעו פרופיל ארגוני תדריך להכרת שירות מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעות פתיחה ונעילה. מספרי טלפון בשירות ובבית עובדים בכירים

קרא עוד

פרק 12

פרק 12 פרק 12 עקרונות הדמוקרטיה: עקרון שלטון העם עקרון שלטון העם קובע בפשטות כי העם הוא הריבון והוא השולט. הדמוקרטיה רואה בעקרון זה עקרון בסיסי. אפילו לעם אסור לוותר על ריבונותו. מדינה שבה העם יוותר על ריבונותו,

קרא עוד

מצגת איחוד.pptx

מצגת איחוד.pptx !אורנית מאוזנת - מתנגדים לאיחוד נלחמים על הבית - פקודת מבצע רקע.מתוכנית איחודים ברמה הארצית אשר כללה עשרות ערים ומועצות נותר רק איחוד יישובי שער השומרון על הפרק.יודעי דבר מספרים כי שר הפנים יחד עם רוה

קרא עוד

הבחירות בישראל 2003 עורכים: אשר אריאן מיכל שמיר

הבחירות בישראל 2003 עורכים: אשר אריאן מיכל שמיר הבחירות בישראל 2003 עורכים: אשר אריאן מיכל שמיר 7 מבוא מיכל שמיר, החוג למדע המדינה, אוניברסיטת תל אביב אשר אריאן, עמית בכיר במכון הישראלי לדמוקרטיה, החוג למדע המדינה, אוניברסיטת חיפה בחירות 2003 סימנו

קרא עוד

ש ב י ר ת ה, א ת ר ה ב י ת( ה ת נ ג ד ו ת נחרצת של הרשות הפלסטינית ל " סדנת העבודה " הכלכלית, שהאמריקאים עומדים לכנס ב ב ח ר י י ן 23 ב מ א י 2019 כ ל

ש ב י ר ת ה, א ת ר ה ב י ת( ה ת נ ג ד ו ת נחרצת של הרשות הפלסטינית ל  סדנת העבודה  הכלכלית, שהאמריקאים עומדים לכנס ב ב ח ר י י ן 23 ב מ א י 2019 כ ל ש ב י ר ת ה, א ת ר ה ב י ת( ה ת נ ג ד ו ת נחרצת של הרשות הפלסטינית ל " סדנת העבודה " הכלכלית, שהאמריקאים עומדים לכנס ב ב ח ר י י ן 23 ב מ א י 2019 כ ל ל י ל א ח ר ו נ ה הודיעו ארה " ב ו ב ח ר י י ן ע ל

קרא עוד

דעת סקרים ואקטואליה דעת הקהל בישראל ותהליך השלום עם הפלסטינים 1 דצמבר 2012 אלה הלר

דעת סקרים ואקטואליה דעת הקהל בישראל ותהליך השלום עם הפלסטינים 1 דצמבר 2012 אלה הלר דעת סקרים ואקטואליה דעת הקהל בישראל ותהליך השלום עם הפלסטינים 1 דצמבר 2012 אלה הלר Public Opinion in Israel and the Peace Process with the Palestinians Ella Heler המכון הישראלי לדמוקרטיה הוא מוסד עצמאי,

קרא עוד

הצעת פתרון- בחינת הבגרות באזרחות חורף שאלון 071; מבחני משנה הצעת פתרון הבחינה באזרחות נכתבה על-ידי צוות מורי האזרחות בבתי הספר של קידום הפ

הצעת פתרון- בחינת הבגרות באזרחות חורף שאלון 071; מבחני משנה הצעת פתרון הבחינה באזרחות נכתבה על-ידי צוות מורי האזרחות בבתי הספר של קידום הפ הצעת פתרון- בחינת הבגרות באזרחות 42412 חורף 4102- שאלון 071; מבחני משנה הצעת פתרון הבחינה באזרחות נכתבה על-ידי צוות מורי האזרחות בבתי הספר של קידום הפתרונות המופיעים בהצעת פתרון זו מובאים בתמצות בלבד.

קרא עוד

שאלון אבחון תרבות ארגונית

שאלון אבחון תרבות ארגונית שאלון: אבחון תרבות ארגונית על פי : Cameron, E. and Quinn, R. Diagnosing and changing organizational culture Edison Wesley 1999. 1 לפניך שש שאלות הנוגעות לאבחון תרבות ארגונית. בכל שאלה מוצגים ארבעה איפיונים

קרא עוד

פרק 09 ז - סוגיות אתיות בהתנהלות בעלי תפקידים בכירים.xps

פרק 09 ז - סוגיות אתיות בהתנהלות בעלי תפקידים בכירים.xps תוקפו : החל ממרץ; סוגיות אתיות ב ה ת נ ה ל ו ת בעלי תפקידים ב כ י ר י ם ר ק ע א ת י ק ה ה י א מ כ ל ו ל ש ל כ ל ל י ם ו ע ר כ י ם ש נ ו ע ד ו ל ה ג ד י ר ה ת נ ה ג ו ת ר א ו י ה ו נ כ ו נ ה. ת כ ל י ת

קרא עוד

11 דעת הקהל בישראל על ההתיישבות ביהודה ושומרון - תוצאות דגימת מרים ביליג, 1 אודי לבל 1 מו"פ אזורי השומרון ובקעת הירדן, המרכז האוניברסיטאי אריאל

11 דעת הקהל בישראל על ההתיישבות ביהודה ושומרון - תוצאות דגימת מרים ביליג, 1 אודי לבל 1 מופ אזורי השומרון ובקעת הירדן, המרכז האוניברסיטאי אריאל 11 דעת הקהל בישראל על ההתיישבות ביהודה ושומרון - תוצאות דגימת 2009 2 מרים ביליג, 1 אודי לבל 1 מו"פ אזורי השומרון ובקעת הירדן, המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון 2 מו"פ אזורי השומרון ובקעת הירדן, המרכז האוניברסיטאי

קרא עוד

< A2F2F E6B696B E636F2E696C2FE4E7F8E3E92DE4E7E3F92DEEF9F8FA2DE5ECE5EEE32DEEF7F6E5F22E68746D6C>

< A2F2F E6B696B E636F2E696C2FE4E7F8E3E92DE4E7E3F92DEEF9F8FA2DE5ECE5EEE32DEEF7F6E5F22E68746D6C> Page 1 of 5 נתוני האמת: זינוק במספר החרדים שעובדים ומשרתים נתונים מנפצי מיתוסים שמפרסם מוסד שמואל נאמן, מראים כי חל גידול של מאות אחוזים בגיוס לצבא, לשירות האזרחי ובהשתלבות חרדים בשוק העבודה. ח"כ אורי

קרא עוד

ל

ל הגשת מועמדות לנבחרי ציבור למליאת המועצה ולוועדים המקומיים: למה מתי ואיך? חוברת זו נועדה לספק מידע למועמדים ולמתעניינים לקראת הבחירות לרשות המועצה, למליאת המועצה ולוועדים המקומיים, שיתקיימו בתאריך 08.00.01.03

קרא עוד

ב א ו ג ו ס ט 2 ה מ ד ו ב ר ב ס כ ו ם ש ל. צ ו ק" עיקרי הדברים סיוע איראני לטרור הפלסטיני : נמשכות העברות כספים איראניות למשפחות שהידים ברצועת עזה באמ

ב א ו ג ו ס ט 2 ה מ ד ו ב ר ב ס כ ו ם ש ל. צ ו ק עיקרי הדברים סיוע איראני לטרור הפלסטיני : נמשכות העברות כספים איראניות למשפחות שהידים ברצועת עזה באמ ב א ו ג ו ס ט 2 ה מ ד ו ב ר ב ס כ ו ם ש ל. צ ו ק" עיקרי הדברים סיוע איראני לטרור הפלסטיני : נמשכות העברות כספים איראניות למשפחות שהידים ברצועת עזה באמצעות אגודת הצדקה אלאנצאר, המזוהה עם הג' האד האסלאמי

קרא עוד

אזרחות לקט סיכומים לבגרות מועד קיץ תשע"ז שאלון

אזרחות לקט סיכומים לבגרות מועד קיץ תשעז שאלון אזרחות לקט סיכומים לבגרות מועד קיץ תשע"ז שאלון 18243 1 רקע הסטורי להקמת מדינת ישראל הצהרת בלפור מכתב ששלח שר החוץ הבריטי, לורד בלפור, בשנת 9191 ללורד היהודי רוטשילד, המודיע על החלטת ממשלת בריטניה לקדם

קרא עוד

<4D F736F F F696E74202D20EEF6E2FA20F9F2E5F820EEF D20F2E5E320E0E9E9EC20E2ECE5E1F1205BECF7F8E9E0E420E1ECE1E35D>

<4D F736F F F696E74202D20EEF6E2FA20F9F2E5F820EEF D20F2E5E320E0E9E9EC20E2ECE5E1F1205BECF7F8E9E0E420E1ECE1E35D> לסיוע משפטי האגף שכר מצווה לעורכי דין מתנדבים מצגת דצמבר 2011 עו"ד אייל גלובוס הממונה על הסיוע המשפטי עבודת האגף לסיוע משפטי מהות שמירה על שוויון כזכות על שוויון בפני החוק/ביהמ"ש אמון על שמירת זכות הגישה

קרא עוד

תשובות מלאות לבחינת הבגרות באזרחות מועד חורף תשע"ב, מיום 9/2/2012 שאלון: מוצע על ידי בית הספר לבגרות ולפסיכומטרי של אבירם פלדמן בסיוע איסוף החו

תשובות מלאות לבחינת הבגרות באזרחות מועד חורף תשעב, מיום 9/2/2012 שאלון: מוצע על ידי בית הספר לבגרות ולפסיכומטרי של אבירם פלדמן בסיוע איסוף החו תשובות מלאות לבחינת הבגרות באזרחות מועד חורף תשע"ב, מיום 9/2/2012 שאלון: 034114 מוצע על ידי בית הספר לבגרות ולפסיכומטרי של אבירם פלדמן בסיוע איסוף החומרים ע"י שמוליק אריאלי שאלה מספר 1 האירוע: בישיבת הממשלה

קרא עוד

אתר איראני פרסם נאום, שנשא מזכ"ל חזבאללה בפורום סגור בו הביע נאמנות מוחלטת למנהיג איראן. הצהרות דומות התפרסמו בעבר ע"י בכירים מאיראן ומחזבאללה

אתר איראני פרסם נאום, שנשא  מזכל חזבאללה בפורום סגור בו הביע נאמנות מוחלטת למנהיג איראן. הצהרות דומות התפרסמו בעבר עי בכירים מאיראן ומחזבאללה 14 ב מ ר ץ 2018 אתר איראני פרסם נאום, שנשא מזכ"ל חזבאללה בפורום סגור בו ה ב י ע נאמנות מוחלטת למנהיג איראן. הצהרות דומות התפרסמו בעבר ע"י בכירים מאיראן ו מ ד"ר ר ז צ י מ ט עיקרי המסמך ב- 12 ב מ ר ץ פ ר

קרא עוד

בהמשך לאירועי "צעדת השיבה הגדולה" מנסים פעילים אנטי-ישראלים באירופה לארגן משט לרצועת עזה (תמונת מצב ראשונית)

בהמשך לאירועי צעדת השיבה הגדולה מנסים פעילים אנטי-ישראלים באירופה לארגן משט לרצועת עזה (תמונת מצב ראשונית) ארגון סיוע תורכי המקיים פעולות הומניטאריות ברחבי העולם, ה מ ס י י ע, חסין אורוכ,, בהמשך לאירועי " צעדת השיבה הגדולה" מנסים פעילים אנטי- ישראלים באירופה לארגן משט לרצועת ע ז ה ) תמונת מצב ראשונית) 29 2018

קרא עוד

כללים להעסקת קרובי משפחה ועבודה נוספת ברשויות המקומיות

כללים להעסקת קרובי משפחה ועבודה נוספת ברשויות המקומיות כללים להעסקת קרובי משפחה ברשויות המקומיות מגישה: מרגלית בוטרמן, עו"ד ממונה )כ"א ושכר( משפטית משרד הפנים איסור העסקת קרובי משפחה הדין הישראלי מטיל מגבלות על הזכות של הרשות המקומית להתקשר עם קרוב משפחה של

קרא עוד

Slide 1

Slide 1 מדיניות מתחם המסילה דיון חוזר במליאת הועדה המקומית לתכנון ובנייה מתחם המסילה - הזדמנות לחיבור בין דרום העיר למרכזה מיטל להבי, סגנית ראש העירייה 20.07.2009 1 תכניות סטטוטוריות תכנית יפו A זכויות בניה -

קרא עוד

"צעדת השיבה הגדולה": אירועי 13 באפריל 2018

צעדת השיבה הגדולה: אירועי 13 באפריל 2018 צעדת השיבה הגדולה" :" צעדת השיבה הגדולה " : תמונת מצב, מאזן ביניים" י ו ם ש י ש י ש ל ש ר י פ ת" א י ר ו ע י 13 ב א פ ר י ל 2018 15 ב א פ ר י ל 2018 1 עיקרי תמונת המצב ביום שישי 13 ב א פ ר י ל 2018 י ו

קרא עוד

מכון פלורסהיימר למחקרי מדיניות הפוליטיקה של ההסדרה: יישוב סכסוכים בנושאי דת בישראל אליעזר דון-יחיא ירושלים, מאי 1997

מכון פלורסהיימר למחקרי מדיניות הפוליטיקה של ההסדרה: יישוב סכסוכים בנושאי דת בישראל אליעזר דון-יחיא ירושלים, מאי 1997 מכון פלורסהיימר למחקרי מדיניות הפוליטיקה של ההסדרה: יישוב סכסוכים בנושאי דת בישראל אליעזר דון-יחיא ירושלים, מאי 1997 על המחבר פרופ' אליעזר דון-יחיא הוא פרופ' למדעי המדינה באוניברסיטת בר אילן. על המחקר

קרא עוד

הורות אחרת

הורות אחרת המרכז להורות אחרת הורות משותפת רחלי בר-אור גידי שביט טל. 053-4266496 Horut.acheret@gmail.com אתר המרכז www.alp.org.il המרכז להורות אחרת הוקם ע"י רחלי בר אור וגידי שביט ב 1994, נכון לינואר 2017 נולדו במסגרת

קרא עוד

תוכן עניינים חוקי יסוד חוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו...1 חוק-יסוד: חופש העיסוק...3 שוויון ההזדמנויות בעבודה חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, התשמ"ח

תוכן עניינים חוקי יסוד חוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו...1 חוק-יסוד: חופש העיסוק...3 שוויון ההזדמנויות בעבודה חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, התשמח תוכן עניינים חוקי יסוד חוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו...1 חוק-יסוד: חופש העיסוק...3 שוויון ההזדמנויות בעבודה חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, התשמ"ח- 1988...5 תקנות שוויון הזדמנויות בעבודה )חובת מסירת הודעה

קרא עוד

חינוך לשוני הוראת קריאה: נקודת מבט של הערכה: מהן הסוגיות שבהן ידע מחקרי עשוי לסייע בעיצוב מדיניות ועשייה?

חינוך לשוני הוראת קריאה:  נקודת מבט של הערכה: מהן הסוגיות שבהן ידע מחקרי עשוי לסייע בעיצוב מדיניות ועשייה? חינוך לשוני שפה ערבית סוגיות שבהן ידע מחקרי עשוי לסייע בעיצוב מדיניות ועשייה - נקודת מבט של הערכה מפגש לימודי 7.7.2011 אימאן עואדיה מנהלת תחום מבחנים בערבית - הרשות הארצית 2011# 1 מהי? היא הגוף המוביל

קרא עוד

דברי פתיחה הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו התחייבה בחזונה הציבורי לקדם ולעסוק בנושא באורח מתמשך ועקבי, וכך עשתה : התחייבה - וקיימה. גיוון תרבותי בשידורי

דברי פתיחה הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו התחייבה בחזונה הציבורי לקדם ולעסוק בנושא באורח מתמשך ועקבי, וכך עשתה : התחייבה - וקיימה. גיוון תרבותי בשידורי דברי פתיחה הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו התחייבה בחזונה הציבורי לקדם ולעסוק בנושא באורח מתמשך ועקבי, וכך עשתה : התחייבה - וקיימה. גיוון תרבותי בשידורים, אנו מתכבדים להציג לציבור את הממצאים של מחקר המעקב

קרא עוד

מ א ר ג נ י 1 ב א ת ו נ ה, 10 ב מ א י 2018 אירועי " צעדת השיבה הגדולה", הצפויים להגיע לשיאם ב- 14 וב- 15 במאי, יכללו להערכתנו ניסיונות פריצה המונית לש

מ א ר ג נ י 1 ב א ת ו נ ה, 10 ב מ א י 2018 אירועי  צעדת השיבה הגדולה, הצפויים להגיע לשיאם ב- 14 וב- 15 במאי, יכללו להערכתנו ניסיונות פריצה המונית לש מ א ר ג נ י 1 ב א ת ו נ ה, 10 ב מ א י 2018 אירועי " צעדת השיבה הגדולה", הצפויים להגיע לשיאם ב- 14 וב- 15 במאי, יכללו להערכתנו ניסיונות פריצה המונית לשטח ישראל, מלויים במעשי אלימות ויתכן גם טרור במינון

קרא עוד

תקנון לדרגות קידום מורה בכיר/מרצה/מרצה בכיר/ מרצה בכיר א' מכללת אלקאסמי 3102/3102 תשע"ד ועדת המינויים המוסדית

תקנון לדרגות קידום מורה בכיר/מרצה/מרצה בכיר/ מרצה בכיר א' מכללת אלקאסמי 3102/3102 תשעד ועדת המינויים המוסדית תקנון לדרגות קידום מורה בכיר/מרצה/מרצה בכיר/ מרצה בכיר א' מכללת אלקאסמי 3102/3102 תשע"ד ועדת המינויים המוסדית 1. כללי מטרת הכללים להנהגת דרגות קידום היא לקדם את המעמד האקדמי של המוסדות האקדמיים להכשרת

קרא עוד

(Microsoft Word - \371\340\354\345\357 \340 \347\345\370\ doc)

(Microsoft Word - \371\340\354\345\357 \340 \347\345\370\ doc) הצעה לפתרון שאלון א, חורף 2011 נכתב ע"י עידית גולץ (מורה ורכזת עברית) וארנון דותן (מורה בלחמן). פרק א הבנה והבעה (50 נקודות).1 קהל היעד, הנמענים תפקיד הלשון העברית פן אחד היהודים בארץ מפתח להקמת חברה מלוכדת

קרא עוד

עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יח"ל פסח תשע"ה אפריל 5105 קשה בלימודים, קל במבחנים, קל בחיים עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יח"ל פסח תשע"ה יש לפתור את כל השאלות

עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יחל פסח תשעה אפריל 5105 קשה בלימודים, קל במבחנים, קל בחיים עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יחל פסח תשעה יש לפתור את כל השאלות עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יח"ל פסח תשע"ה יש לפתור את כל השאלות על דפים משובצים. רשמו את שמכם על כל אחד מהדפים הפתרונות יוגשו אחרי חופשת הפסח. מומלץ לכתוב דואר אלקטרוני, Whatspp כאשר נתקלים בקושי. מישהו

קרא עוד

Microsoft Word - ExamA_Final_Solution.docx

Microsoft Word - ExamA_Final_Solution.docx סמסטר חורף תשע"א 18 בפבואר 011 הטכניון מכון טכנולוגי לישראל הפקולטה למדעי המחשב מרצה: מתרגלים: רן אל-יניב נועה אלגרבלי, גיא חפץ, נטליה זילברשטיין, דודו ינאי (אחראי) סמסטר חורף תשע" מבחן סופי פתרון (מועד

קרא עוד

<4D F736F F D20F2FAE9F8E420E7E3F920E8E9E5E8E4342E646F63>

<4D F736F F D20F2FAE9F8E420E7E3F920E8E9E5E8E4342E646F63> א( בבית המשפט העליון בירושלים בג"ץ 14/ בשבתו כבית המשפט הגבוה לצדק יהודה גוטמן ע"י עו"ד מור מלק ואח' ת ט o.il העותר נגד היועץ המשפטי לממשלה - מדינת ישראל סאלח א-דין 29, ירושלים הכנסת משכן הכנסת, גבעת רם,

קרא עוד

Slide 1

Slide 1 Business Model Innovation מרעיון עסקי למודל אפריל 2018 ערוץ המו"פ לטכנולוגיה וחדשנות בחינוך, Business Model Innovation Business Model Canvas / Value Proposition Canvas מבוססות על סט כלים חדשני, חדות

קרא עוד

תמוז תשע"ח יוני 2018 נייר עמדה בעניין דרכי מינויים של היועצים המשפטיים של משרדי הממשלה: מוגש לוועדת חוקה לקראת הדיון הקבוע ליום י"ב בתמוז התשע"ח- 25.6

תמוז תשעח יוני 2018 נייר עמדה בעניין דרכי מינויים של היועצים המשפטיים של משרדי הממשלה: מוגש לוועדת חוקה לקראת הדיון הקבוע ליום יב בתמוז התשעח- 25.6 תמוז תשע"ח יוני 2018 נייר עמדה בעניין דרכי מינויים של היועצים המשפטיים של משרדי הממשלה: מוגש לוועדת חוקה לקראת הדיון הקבוע ליום י"ב בתמוז התשע"ח- 25.6.2018 מבוא: התנועה למשילות ודמוקרטיה פועלת למען חיזוק

קרא עוד

כתיבת דו"ח אבחון ארגוני

כתיבת דוח אבחון ארגוני 1 כתיבת דו"ח אבחון ארגוני 2 כמה מילים מקדימות על התוכן... - האופן בו אנו מנתחים את הארגון נשען על הפרדיגמות שלנו אודות השאלות מהו ארגון? מהי אפקטיביות ארגונית? אבחון ארגוני מיטבי מנתח את המערכת הארגונית

קרא עוד

במסגרת מחנות הקיץ של חמאס מקיימים ילדים ונערים אימונים צבאיים וסמי-צבאיים במוצבים ומתקנים של הזרוע הצבאית

במסגרת  מחנות הקיץ של חמאס מקיימים  ילדים ונערים אימונים צבאיים  וסמי-צבאיים במוצבים ומתקנים של הזרוע הצבאית ב א ו ג ו ס ט 8 הצגת תכלית " שנערכה ע"י" ח מ א ס" ב מ ס ג ר ת מחנות הקיץ של חמאס מקיימים י ל ד י ם ונערים אימונים צבאיים וסמי- צבאיים במוצבים ומתקנים של הזרוע הצבאית כ ל ל י 2018 ב מ ס ג ר ת ה ק י ץ מ

קרא עוד

הטכניון מכון טכנולוגי לישראל אלגוריתמים 1 )443432( סמסטר חורף הפקולטה למדעי המחשב תרגול 9 מסלולים קלים ביותר תרגיל APSP - 1 עד כה דנו באלגור

הטכניון מכון טכנולוגי לישראל אלגוריתמים 1 )443432( סמסטר חורף הפקולטה למדעי המחשב תרגול 9 מסלולים קלים ביותר תרגיל APSP - 1 עד כה דנו באלגור תרגול 9 מסלולים קלים ביותר תרגיל APSP - 1 עד כה דנו באלגוריתמים לפתרון בעית מסלולים קלים מציאת מסלולים קלים ביותר מצומת ביותר ממקור יחיד. כלומר, V לכל צמתי הגרף. בעיה אחרת הקשורה לבעיה זו היא בעית ה-(

קרא עוד

wetube ליבת העסקים החדשה של ישראל

wetube ליבת העסקים החדשה של ישראל wetube ליבת העסקים החדשה של ישראל ליבת העסקים החדשה של ישראל במרכז ה- city החדש של תעשיית התקשורת וההייטק הישראלית, מחכה לכם מתחם חדש מסוגו אשר יהווה את אחד ממוקדי העסקים המשמעותיים במרכז הארץ. 30,000

קרא עוד

חוקי הדרך בים מבוא על מנת שנדע את חוקי הדרך בים עלינו להיות בקיאים בתקנות הבינלאומיות המגדירות את חוקי התעבורה בים. כלי שייט בים מסמנים את עצמם בסימני

חוקי הדרך בים מבוא על מנת שנדע את חוקי הדרך בים עלינו להיות בקיאים בתקנות הבינלאומיות המגדירות את חוקי התעבורה בים. כלי שייט בים מסמנים את עצמם בסימני חוקי הדרך בים מבוא על מנת שנדע את חוקי הדרך בים עלינו להיות בקיאים בתקנות הבינלאומיות המגדירות את חוקי התעבורה בים. כלי שייט בים מסמנים את עצמם בסימנים מוסכמים. על פי סימנים אלה נזהה את סוג כלי השייט ואת

קרא עוד

<4D F736F F D20FAF8E2E5EC20E0ECE2E1F8E420EEF2E5F8E D F9E0ECE5FA2E646F63>

<4D F736F F D20FAF8E2E5EC20E0ECE2E1F8E420EEF2E5F8E D F9E0ECE5FA2E646F63> < 0 a b b a > 0 נתון: מכאן ניתן לומר בוודאות כי -. a < b ab < 0 a 0 b > לא ניתן לקבוע בוודאות.. ( 0)?. לא ניתן לדעת. + ( + ) ( ) + + נתון: כמה ערכי שונים מקיימים את המשוואה?. אינסוף 0 +. תשובות ו נכונות

קרא עוד

פניה למבקר המדינה _5_

פניה למבקר המדינה _5_ יום שני ט"ו אדר ב תשע"א 21.3.2011 לכבוד כבוד השופט בדימוס מר מיכה לינדנשטראוס מבקר המדינה באמצעות דואר רשום ופקס נכבדנו, הנדון: פנייה דחופה בבקשה לבדוק מהם המניעים העומדים בבסיס התנגדותם של חברי הכנסת

קרא עוד

מבט לאיראן (8– 22 ביולי, 2018)

מבט לאיראן (8– 22 ביולי, 2018) מבט לאיראן 8 22 ב י ו ל י, 2018 ע ו ר ך : ד"ר ר ז צ י מ ט במוקד אירועי השבוע ל ק ר א ת ועידת הפסגה בין נשיאי רוסיה וארה"ב בהלסינקי, שדנה גם בעתיד המעורבות האיראנית בסוריה, הדגישו בכירים איראנים, כי אין

קרא עוד

Engage חשיפה ראשונית לפרויקט אירופאי ייחודי הקניית כלים למעורבות פעילה בנושאי מדע-חברה לכלל אזרחי העתיד חזית המדע והטכנולוגיה אוריינות מדעית לחיים שית

Engage חשיפה ראשונית לפרויקט אירופאי ייחודי הקניית כלים למעורבות פעילה בנושאי מדע-חברה לכלל אזרחי העתיד חזית המדע והטכנולוגיה אוריינות מדעית לחיים שית Engage חשיפה ראשונית לפרויקט אירופאי ייחודי הקניית כלים למעורבות פעילה בנושאי מדע-חברה לכלל אזרחי העתיד חזית המדע והטכנולוגיה אוריינות מדעית לחיים שיתוף פעולה בין מורים שיח טיעוני (ארגומנטציה) בקרב תלמידים

קרא עוד

רעןומזת ילקוט הפרסומים במרס 1989 ד באדר ב התשמ ט עמוד תוצאות הבחירות לראשות עירית קרית יש ולמועצת עירית קרית יס 1906 תוצאות הבחירות לראשות המו

רעןומזת ילקוט הפרסומים במרס 1989 ד באדר ב התשמ ט עמוד תוצאות הבחירות לראשות עירית קרית יש ולמועצת עירית קרית יס 1906 תוצאות הבחירות לראשות המו רעןומזת ילקוט הפרסומים 2 3630 במרס 989 ד באדר ב התשמ ט עמוד תוצאות הבחירות לראשות עירית קרית יש ולמועצת עירית קרית יס 906 תוצאות הבחירות לראשות המועצה המקמדת סביון ולמועצה המקומית סביון 908 תוצאות הבחירות

קרא עוד

אוקטובר 2007 מחקר מס 21 תקציר מנהלים הקמתם של אזורי תעשייה משותפים במגזר הערבי מחמוד ח טיב עמית קורת מכון מילקן

אוקטובר 2007 מחקר מס 21 תקציר מנהלים הקמתם של אזורי תעשייה משותפים במגזר הערבי מחמוד ח טיב עמית קורת מכון מילקן אוקטובר 2007 מחקר מס 21 תקציר מנהלים מחמוד ח טיב עמית קורת מכון מילקן על אודות תוכנית עמיתי קורת מכון מילקן תוכנית עמיתי קורת מכון מילקן מקדמת את הצמיחה הכלכלית בישראל באמצעות התמקדות בפתרונות חדשניים,

קרא עוד

"שיעור בהיסטוריה" נוסח אבו מאזן: בפתיחת דיוני המועצה הלאומית הפלסטינית נשא אבו מאזן נאום גדוש בעיוותים היסטוריים ובניחוח אנטישמי. זאת, כדי לשלול את קי

שיעור בהיסטוריה נוסח אבו מאזן: בפתיחת דיוני המועצה הלאומית הפלסטינית נשא אבו מאזן נאום גדוש בעיוותים היסטוריים ובניחוח אנטישמי. זאת, כדי לשלול את קי שיעור בהיסטוריה "" ב מ א י 3 י ר ו ש ל י ם" נוסח אבו מאזן : בפתיחת דיוני המועצה הלאומית ה פ ל ס ט י נ י ת נ ש א א ב ו מ א ז ן נאום גדוש בעיוותים היסטוריים ו ב נ י ח ו ח א נ ט י ש מ י. ז א ת, כ ד י ל ש

קרא עוד

Microsoft PowerPoint - נשים.ppt

Microsoft PowerPoint - נשים.ppt השתתפות נשים בתהל יך בניית מבנה המגורים של הב דואים המתעיירים: מגמות ותהליכים מריה גקר ואבינועם מאיר המחלקה לגיאוגרפיה ופיתוח סביבתי, אוניברסיטת בן גוריון בנגב, באר שבע, 84105 עם המעבר לאורח חיים אורבאני

קרא עוד

מסמך ניתוח תפקיד מדריך קבוצה במע"ש תעשייתי. מגישות: ציפי בן שמואל מנהלת מע"ש תעשייתי - אקי"ם חדרה דיאנה אטלס מנהלת רש"ת אלווין אשקלון קורס מיומנויות נ

מסמך ניתוח תפקיד מדריך קבוצה במעש תעשייתי. מגישות: ציפי בן שמואל מנהלת מעש תעשייתי - אקים חדרה דיאנה אטלס מנהלת רשת אלווין אשקלון קורס מיומנויות נ מסמך ניתוח תפקיד מדריך קבוצה במע"ש תעשייתי. מגישות: ציפי בן שמואל מנהלת מע"ש תעשייתי - אקי"ם חדרה דיאנה אטלס מנהלת רש"ת אלווין אשקלון קורס מיומנויות ניהול ואבטחת איכות למנהלי מע"ש חדשים 2017 רכזות הקורס

קרא עוד

Microsoft PowerPoint - ציפי זלקוביץ ואולז'ן גולדשטיין - מושב 3 [Read-Only] [Compatibility Mode]

Microsoft PowerPoint - ציפי זלקוביץ ואולז'ן גולדשטיין - מושב 3 [Read-Only] [Compatibility Mode] רשת עמיתי מחקר ציפי זלקוביץ "טכנולוגיות מידע במכללות לחינוך", מופ"ת וסמינר הקיבוצים אולז'ן גולדשטיין רשת עמיתי מחקר "טכנולוגיות מידע במכללות לחינוך", מופ"ת ומכללת קיי כנס "מיומנויות המאה ה- 21 בהוראה ובהכשרת

קרא עוד

עיריית הרצליה 04/10/2018 אגף המינהל הכספי - ה ג ז ב ר ו ת ת.ד. 1 הרצליה טל פקס' עדכון הסכומים בחוקי העזר להלן רשימת

עיריית הרצליה 04/10/2018 אגף המינהל הכספי - ה ג ז ב ר ו ת ת.ד. 1 הרצליה טל פקס' עדכון הסכומים בחוקי העזר להלן רשימת תוכן העניינים דפים 2-6 7 7 8 אגרת תעודות אישור: פיקוח על כלבים, פיקוח על מכירת מוצרים מן החי: מודעות ושלטים: סלילת רחובות: היטל תיעול: מניעת מפגעים ושמירה על הסדר והנקיון: י-ם 91061 מ. פדלון, ראש העירייה

קרא עוד

אוניברסיטת בן-גוריון המחלקה למדעי המחשב בוחן במבנים בדידים וקומבינטוריקה פרופ' מתיא כ"ץ, ד"ר עופר נימן, ד"ר סטוארט סמית, ד"ר נתן רובין, גב'

אוניברסיטת בן-גוריון המחלקה למדעי המחשב בוחן במבנים בדידים וקומבינטוריקה פרופ' מתיא כץ, דר עופר נימן, דר סטוארט סמית, דר נתן רובין, גב' אוניברסיטת בן-גוריון המחלקה למדעי המחשב בוחן במבנים בדידים וקומבינטוריקה 0-- פרופ' מתיא כ"ץ, ד"ר עופר נימן, ד"ר סטוארט סמית, ד"ר נתן רובין, גב' יעל שטיין טל באומל, לילך חייטמן-ירושלמי, נתי פטר, ד ר סטוארט

קרא עוד

מוֹלד המרכז להתחדשות הדמוקרטיה הרעיונות של השמאל מנצחים אז למה המפלגות שלו מפסידות? לעמדות מחנה השמאל תמיכה רחבה בדעת הקהל, אך הנציגים הפוליטיים שלו כו

מוֹלד המרכז להתחדשות הדמוקרטיה הרעיונות של השמאל מנצחים אז למה המפלגות שלו מפסידות? לעמדות מחנה השמאל תמיכה רחבה בדעת הקהל, אך הנציגים הפוליטיים שלו כו מוֹלד המרכז להתחדשות הדמוקרטיה הרעיונות של השמאל מנצחים אז למה המפלגות שלו מפסידות? לעמדות מחנה השמאל תמיכה רחבה בדעת הקהל, אך הנציגים הפוליטיים שלו כושלים שוב ושוב. כיצד השתכנע הרוב הליברלי-דמוקרטי בישראל

קרא עוד

בארץ אחרת

בארץ אחרת בארץ אחרת כתבה טל ניצן איירה כנרת גילדר הוצאת עם עובד בע"מ 3112 על הספר זהו סיפור על ילדה שמגיעה יחד עם הוריה לעיר גדולה בארץ ארץ חדשה. הסיפור כתוב בגוף ראשון ומתאר חוויות ראשונות מן העיר הגדולה: גודלה

קרא עוד

צבא, אמת או חובה?

צבא,    אמת או חובה? צבא, אמת או חובה? נייר עמדה נדב פרוכטר יוסי ויינברג 3002 0 תוכן עניינים תקציר מנהלים... 3 מבוא... 4-6 בעיית אי השיוויון... 4 בעיות בעלות אופי כלכלי... 5 צבא כמס... 6 שיטה... 7-9 שאלת המחקר... 7 תשלום המס

קרא עוד

מצגת של PowerPoint

מצגת של PowerPoint נגישות לתחבורה ציבורית מדיניות משרד התחבורה דצמבר 2014 מתוקף חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות התשס"ח- 1998, תוקנו תקנות הנגשת תחבורה ציבורי תשס"ג- 2003. במסגרת החוק, משרד התחבורה, מפעילי התח"צ, הרשויות

קרא עוד

נהג, דע את זכויותיך! 1 עי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד האיגוד המקצועי שלך! מען - הא

נהג, דע את זכויותיך! 1 עי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד האיגוד המקצועי שלך! מען - הא נהג, דע את זכויותיך! 1 איגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען אהא 2 נהג! דע את זכויותיך! אין זה סוד, שמעבידים רבים אינם משלמים את המעט שמגיע

קרא עוד

בקשה לאשרת תייר )DS-160( הוראות: יש לענות על כל השאלות המודגשות והרלוונטיות. יש למלא את הטופס באנגלית או בעברית ובאותיות גדולות וברורות. יש לצרף צילום

בקשה לאשרת תייר )DS-160( הוראות: יש לענות על כל השאלות המודגשות והרלוונטיות. יש למלא את הטופס באנגלית או בעברית ובאותיות גדולות וברורות. יש לצרף צילום בקשה לאשרת תייר )DS-160( הוראות: יש לענות על כל השאלות המודגשות והרלוונטיות. יש למלא את הטופס באנגלית או בעברית ובאותיות גדולות וברורות. יש לצרף צילום דרכון נוכחי וצילום וויזה אחרונה, במידה והייתה. ניתן

קרא עוד

שוויון הזדמנויות

שוויון הזדמנויות מדיניות של הערכת מורים ואיכות ההוראה פאדיה נאסר-אבו אלהיג'א אוניברסיטת תל אביב, מכללת סכנין להכשרת עובדי הוראה והמכללה האקדמית בית ברל 10.11.2010 כנס 1 מכון ואן ליר מדיניות של הערכת מורים: - מטרות ההערכה

קרא עוד

מצגת של PowerPoint

מצגת של PowerPoint פותחים את שנת הלימודים בבן גוריון רחובות שנת הלימודים החלה באווירה נינוחה, נעימה ומכילה. בכל כיתות בית הספר החלו בפעילויות הכרות. כמו כן, מורות בית הספר הציגו את התכנים הנלמדים בכל כיתה ובכל מקצוע, את

קרא עוד

סדנת חזון משאבי אנוש

סדנת חזון משאבי אנוש תקשורת חזותית אינפוגרפיקה איך הופכים מידע לאטרקטיבי? מאמן חזותי פיטר מלץ אפריל יולי 2019 מרצה בבצלאל מרצה בבצלאל מאמן חזותי מאמן חזותי 4 סיבות לכישלון בפירסומים )מבחינה חזותית( 51% המלל רב מדי מלל קטן,

קרא עוד

מדריך למרצים ומתרגלים 1

מדריך למרצים ומתרגלים 1 מדריך למרצים ומתרגלים 1 תוכן עניינים מדריך למרצים ומתרגלים...1 קבלת סיסמה לתחנת מידע למרצה...3 הוספת חומרי למידה...6 הוספת מורשה גישה לאתר הוספת מטלה קורס...9 לאתר הקורס...11 בחירת בודקים למטלה...17 מערכת

קרא עוד

סיכום האירועים בגבול רצועת עזה

סיכום האירועים בגבול רצועת עזה צעדת השיבה "" ק ו ו י ם" סיכום האירועים בגבול רצועת עזה 28 באוקטובר 2018 כ ל ל י ביום שישי 26 באוקטובר 2018 נערכה ברצועת עזה צעדה נוספת במסגרת " צעדות השיבה " בה השתתפו כ- 16,000 מפגינים ) זאת לעומת כ-

קרא עוד

דרישות המחלקה לשנת הלימודים התשע''ז ה מ ח ל ק ה ל ת ל מ ו ד ע " ש נ פ ת ל - י פ ה ה מ ג מ ה ל ת ל מ ו ד ראש המחלקה: פרופסור אמריטוס: פרופסור מן המנין:

דרישות המחלקה לשנת הלימודים התשע''ז ה מ ח ל ק ה ל ת ל מ ו ד ע  ש נ פ ת ל - י פ ה ה מ ג מ ה ל ת ל מ ו ד ראש המחלקה: פרופסור אמריטוס: פרופסור מן המנין: ה מ ח ל ק ה ל ת ל מ ו ד ע " ש נ פ ת ל - י פ ה ה מ ג מ ה ל ת ל מ ו ד ראש המחלקה: פרופסור אמריטוס: פרופסור מן המנין: פרופסור חבר: מרצה בכיר: מורה בכיר: מרצה: מורה : דואר אלקטרוני: ד''ר אהרן עמית י' ריבלין,

קרא עוד

Microsoft Word - PLO Charter doc

Microsoft Word - PLO Charter doc [מתוך "האמנה הפלסטינית ומשמעותה" מאת פרופ' יהושע הרכבי, ירושלים, פברואר 1971] שם האמנה האמנה הפלסטינית 1968 אמנה זו תיקרא "האמנה הלאומית הפלסטינית" (אלמית'אק אלווטני אלפלסטיני). סעיף ראשון: פלסטין היא

קרא עוד

Algorithms Tirgul 1

Algorithms Tirgul 1 - מעגלי אוילר ומסלולי אוילר תרגול 1 חידה: האם אפשר לצייר את הציורים הבאים בלי להרים את העיפרון מהנייר? 1 קצת אדמיניסטרציה אופיר פרידלר ophir.friedler@gmail.com אילן כהן - ilanrcohen@gmail.com שעות קבלה

קרא עוד

תיק משימטיקה מגרף הנגזרת לגרף הפונקציה להנגשה פרטנית נא לפנות: כל הזכויות שמורות

תיק משימטיקה מגרף הנגזרת לגרף הפונקציה להנגשה פרטנית נא לפנות: כל הזכויות שמורות תיק משימטיקה מגרף הנגזרת לגרף הפונקציה להנגשה פרטנית נא לפנות: st.negishut@weizmann.ac.il תוכן העניינים מטרות התיק... 3 זמני עבודה משוערים... 3 החומרים והעזרים הדרושים... 4 רקע... 5 הצעה למהלך העבודה...

קרא עוד

תקנון ועדות קבלה לתואר בוגר אוניברסיטה

תקנון ועדות קבלה לתואר בוגר אוניברסיטה 1 10-02 1. מ ט ר ה: מטרת נוהל זה זה היא לקבוע את תפקידיהן של הוועדה האוניברסיטאית לענייני קבלה ושל ועדות הקבלה הפקולטיות, ואת הרכבן. פרק ראשון: הוועדה האוניברסיטאית לענייני קבלה סמכויות 2. הוועדה ותפקידיה:

קרא עוד

Microsoft Word - ביברו סופי.doc

Microsoft Word - ביברו סופי.doc האוניברסיטה הפתוחה לימודי דמוקרטיה בין- תחומיים משבר ההשתתפות בדמוקרטיה: האם חובת ההצבעה היא הפתרון? The Participation Crisis in Democracies: Is Compulsory Voting the Solution? עבודת תזה לקבלת תואר מוסמך

קרא עוד

<4D F736F F D20F4F2E5ECE5FA20EEE5EEF6E0E5FA20312E646F63>

<4D F736F F D20F4F2E5ECE5FA20EEE5EEF6E0E5FA20312E646F63> 1 תרגול פעולות מומצאות ( ( $ מה מהתשובות לא יכולה להיות תוצאה של הפעולה ) ( $ 1 הוגדרה פעולה חדשה $ + 1 1 + 10 + () () מה תוצאת הפעולה ) ( @ @ 10 = הוגדרה הפעולה החדשה 10 1 () 10 () 10 $ 19 $ 17 a) ( $

קרא עוד

הנחיות ונהלים לתמיכה מסוג סייעת לתלמידים עם אבחנות פסיכיאטריות עדכון שנה"ל תשע"ג המסמך מתייחס למידע אודות אבחנות פסיכיאטריות והמסמכים הקבילים הנדרשים

הנחיות ונהלים לתמיכה מסוג סייעת לתלמידים עם אבחנות פסיכיאטריות עדכון שנהל תשעג המסמך מתייחס למידע אודות אבחנות פסיכיאטריות והמסמכים הקבילים הנדרשים הנחיות ונהלים לתמיכה מסוג סייעת לתלמידים עם אבחנות פסיכיאטריות עדכון שנה"ל תשע"ג המסמך מתייחס למידע אודות אבחנות פסיכיאטריות והמסמכים הקבילים הנדרשים בוועדות. ניתן להקצות סייעת לילדים המצויים תחת קטגוריה

קרא עוד

כמה מילים לפני שקופצים לתוך ה...ציור זוכרים? מרי פופינס קופצת עם הילדים לתוך הציורים, כמה מילות קסמים והם בפנים! וכמה קורה שם בפנים: הילולה, הרפתקה, ו

כמה מילים לפני שקופצים לתוך ה...ציור זוכרים? מרי פופינס קופצת עם הילדים לתוך הציורים, כמה מילות קסמים והם בפנים! וכמה קורה שם בפנים: הילולה, הרפתקה, ו כמה מילים לפני שקופצים לתוך ה...ציור זוכרים? מרי פופינס קופצת עם הילדים לתוך הציורים, כמה מילות קסמים והם בפנים! וכמה קורה שם בפנים: הילולה, הרפתקה, וגם כעסים וקינאה. אז תנו לי יד וקדימה קופצים, רק תזכרו

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 שלומית לויט "עץ החשיבה" שלמה יונה- העמותה לחינוך מתמטי לכל מציגים: "ימין ושמאל- לומדים חשבון" 4 מקורות קושי להתמצאות במרחב אצל ילדים תפיסה אפיזודית התנהגות ייצוגית מוגבלת. היעדר מושגים ומונחים. אגוצנטריות.

קרא עוד

מבט לאיראן (4 בפברואר בפברואר, 2018)

מבט לאיראן (4 בפברואר בפברואר, 2018) מבט לאיראן ר 4 ב פ ב ר ו א 2018 18 בפברואר, 2018 ע ו ר ך : ד"ר ר ז צ י מ ט במוקד אירועי השבוע ב א י ר א ן מ מ ש י כ י ם ל ה כ ח י ש א ת ד י ו ו ח י י ש ר א ל ע ל מ ע ו ר ב ו ת א י ר א נ י ת ב א י ר ו ע

קרא עוד

169 השיח הפרלמנטרי בנושא הרגולציה של הטלוויזיה המסחרית מירה משה מעמדה וסמכויותיה של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו כרשות רגולטורית נקבעו בחוק הרשות השנ

169 השיח הפרלמנטרי בנושא הרגולציה של הטלוויזיה המסחרית מירה משה מעמדה וסמכויותיה של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו כרשות רגולטורית נקבעו בחוק הרשות השנ 169 השיח הפרלמנטרי בנושא הרגולציה של הטלוויזיה המסחרית מירה משה מעמדה וסמכויותיה של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו כרשות רגולטורית נקבעו בחוק הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו התש"ן 1990. 1 אלא שבצד הפעילות

קרא עוד

<4D F736F F D20E7F9E1E5F0E0E5FA20F4E9F0F0F1E9FA2E646F63>

<4D F736F F D20E7F9E1E5F0E0E5FA20F4E9F0F0F1E9FA2E646F63> הלוואות לזמן ארוך הלוואה בלתי צמודה הלוואה לזמן ארוך הינה הלוואה שפירעונה נמשך מעבר לשנה. ערך הסילוק של ההלוואה הצורה בה ההלוואה מוצגת במאזן והמשמעות הינה: כמה עולה (כמה צריך לשלם) היום על מנת "להיפטר"

קרא עוד

התאחדות מגדלי בקר בישראל ISRAEL CATTLE BREEDER S ASSOCIATION 12 באוגוסט, 2018 דוח מנכ"ל ימי קרב ומתיחות בעוטף עזה מלחמת ההתשה הנערכת ברחבי הדרום כבר מ

התאחדות מגדלי בקר בישראל ISRAEL CATTLE BREEDER S ASSOCIATION 12 באוגוסט, 2018 דוח מנכל ימי קרב ומתיחות בעוטף עזה מלחמת ההתשה הנערכת ברחבי הדרום כבר מ 12 באוגוסט, 2018 דוח מנכ"ל ימי קרב ומתיחות בעוטף עזה מלחמת ההתשה הנערכת ברחבי הדרום כבר מספר חודשים, כולל ימי קרב מורכבים, "תפסה" את המערכות התומכות בענף ברמת מוכנות גבוהה. השיקולים של שמירה על נהלים רגילים

קרא עוד

מבנים בדידים וקומבינטוריקה סמסטר אביב תשע"ט מספרי רמזי תרגול 11 הגדרה: (t R = R(s, הוא המספר הטבעי הקטן ביותר כך שבכל צביעה של צלעות הגרף וכחול(, קיים

מבנים בדידים וקומבינטוריקה סמסטר אביב תשעט מספרי רמזי תרגול 11 הגדרה: (t R = R(s, הוא המספר הטבעי הקטן ביותר כך שבכל צביעה של צלעות הגרף וכחול(, קיים מספרי רמזי תרגול 11 הגדרה: (t R = R(s הוא המספר הטבעי הקטן ביותר כך שבכל צביעה של צלעות הגרף וכחול( קיים תת-גרף שלם K s שצבוע בכחול או שקיים תת-גרף שלם K t שצבוע באדום. הגדרה שקולה: עבור גרף עם לפחות (t

קרא עוד

(Microsoft Word - \372\367\366\351\370 \362\370\345\352.doc)

(Microsoft Word - \372\367\366\351\370 \362\370\345\352.doc) ההתפתחות הדמוגרפית במחוז ירושלים מאת יעקב פייטלסון (סיכום נייר העמדה) מבוא נייר העמדה בנושא מחוז ירושלים הוא ראשון מעבודות שמציגות את ההתפתחות הדמוגרפית בכל מחוז ומחוז במדינת ישראל. מטרת המחקר המוצג בנייר

קרא עוד

אוניברסיטת חיפה החוג למדעי המחשב מבוא למדעי המחשב מועד א' סמסטר ב', תשע"ג, משך המבחן: שעתיים וחצי חומר עזר: אסור הנחיות: וודאו כי יש בידיכם

אוניברסיטת חיפה החוג למדעי המחשב מבוא למדעי המחשב מועד א' סמסטר ב', תשעג, משך המבחן: שעתיים וחצי חומר עזר: אסור הנחיות: וודאו כי יש בידיכם אוניברסיטת חיפה החוג למדעי המחשב מבוא למדעי המחשב מועד א' סמסטר ב', תשע"ג,.6.013 משך המבחן: שעתיים וחצי חומר עזר: אסור הנחיות: וודאו כי יש בידיכם 8 עמודי שאלון )כולל עמוד זה(. עליכם לכתוב את התשובות על

קרא עוד

תקנון כדורגל כללי 1. הוראות תקנון זה, הינן ייחודיות לענף הכדורגל ובאות להוסיף על הוראות התקנון הכללי. 2. המשחקים ייערכו לפי חוקת המשחקים הנהוגה בהתאחד

תקנון כדורגל כללי 1. הוראות תקנון זה, הינן ייחודיות לענף הכדורגל ובאות להוסיף על הוראות התקנון הכללי. 2. המשחקים ייערכו לפי חוקת המשחקים הנהוגה בהתאחד תקנון כדורגל כללי 1. הוראות תקנון זה הינן ייחודיות לענף הכדורגל ובאות להוסיף על הוראות התקנון הכללי. 2. המשחקים ייערכו לפי חוקת המשחקים הנהוגה בהתאחדות לכדורגל בישראל להוציא הוראות מיוחדות המפורטות בתקנון

קרא עוד

Slide 1

Slide 1 בניית תכנית שיווקית מהי תכנית שיווקית? התכנית השיווקית מתארת את הפעולות השיווקיות שעסק צריך לבצע על מנת להשיג את יעדי המכירות שלו. מטרת התכנית השיווקית בניית התכנית השיווקית עוזרת לנו להגדיר את: 1. יעדי

קרא עוד

אור וינר-בלכר מיקוד חורף 2017 בהיסטוריה הספר תואם לתכנית ה- 70% ולתכנית ההיבחנות החדשה, כפי שפרסם משרד החינוך לקראת מועד חורף תשע"ז שאלון לעדכו

אור וינר-בלכר מיקוד חורף 2017 בהיסטוריה הספר תואם לתכנית ה- 70% ולתכנית ההיבחנות החדשה, כפי שפרסם משרד החינוך לקראת מועד חורף תשעז שאלון לעדכו אור וינר-בלכר מיקוד חורף 2017 בהיסטוריה הספר תואם לתכנית ה- 70% ולתכנית ההיבחנות החדשה, כפי שפרסם משרד החינוך לקראת מועד חורף תשע"ז שאלון 022281 לעדכונים ולהשלמות - רכס אתכם לאורך כל הדרך www. reches.co.il

קרא עוד

1 תיכון א' לאמנויות-ת"א תאריך הגשה: יומן קריאה /סמסטר א' כיתה ט' לכל תלמידי כיתות ט' לפני שתיגשו למטלות הכתיבה הנכם מתבקשים לקרוא בעיון את פרטי מהלך ה

1 תיכון א' לאמנויות-תא תאריך הגשה: יומן קריאה /סמסטר א' כיתה ט' לכל תלמידי כיתות ט' לפני שתיגשו למטלות הכתיבה הנכם מתבקשים לקרוא בעיון את פרטי מהלך ה 1 תיכון א' לאמנויות-ת"א תאריך הגשה: יומן קריאה /סמסטר א' כיתה ט' לכל תלמידי כיתות ט' לפני שתיגשו למטלות הכתיבה הנכם מתבקשים לקרוא בעיון את פרטי מהלך העבודה בפרויקט הקריאה : שימו לב: במהלך השנה יתקיימו

קרא עוד

אור וינר-בלכר מיקוד 2016 בהיסטוריה הספר תואם לתכנית ה- 70% ולתכנית ההיבחנות החדשה, כפי שפרסם משרד החינוך לקראת מועד קיץ תשע"ו שאלון לעדכונים ול

אור וינר-בלכר מיקוד 2016 בהיסטוריה הספר תואם לתכנית ה- 70% ולתכנית ההיבחנות החדשה, כפי שפרסם משרד החינוך לקראת מועד קיץ תשעו שאלון לעדכונים ול אור וינר-בלכר מיקוד 2016 בהיסטוריה הספר תואם לתכנית ה- 70% ולתכנית ההיבחנות החדשה, כפי שפרסם משרד החינוך לקראת מועד קיץ תשע"ו שאלון 022281 לעדכונים ולהשלמות - רכס אתכם לאורך כל הדרך www. reches.co.il www.mikudim.co.il

קרא עוד

îåèé ðééâø

îåèé ðééâø בין שיח הפנטסיה של העיתונות הישראלית: "התרחיש הגרוע מכל" ל"מה היה קורה אילו?" ד"ר מוטי נייגר בית הספר לתקשורת, המכללה האקדמית נתניה mottin@netanya.ac.il אתר: http://www.isracom.org/index.php?i=494 תקציר

קרא עוד

23 ביולי 2103 קובץ הנהלים של המסלול האקדמי נוהל 3 א' - גיוס עובד חדש מטרת הנוהל לקבוע את ההליכים לביצוע תהליך גיוס וקליטת עובדים מנהליים חדשים במסלול

23 ביולי 2103 קובץ הנהלים של המסלול האקדמי נוהל 3 א' - גיוס עובד חדש מטרת הנוהל לקבוע את ההליכים לביצוע תהליך גיוס וקליטת עובדים מנהליים חדשים במסלול 23 ביולי 2103 קובץ הנהלים של המסלול האקדמי נוהל 3 א' - גיוס עובד חדש מטרת הנוהל לקבוע את ההליכים לביצוע תהליך גיוס וקליטת עובדים מנהליים חדשים במסלול האקדמי. הנוהל מתייחס לגיוס עובד קבוע, עובד בהסכם אישי

קרא עוד

משילות ומינויים בישראל יצחק קליין אביטל בן-שלמה סיון תשע"ה - יוני 2015 נייר מדיניות מס 15

משילות ומינויים בישראל יצחק קליין אביטל בן-שלמה סיון תשעה - יוני 2015 נייר מדיניות מס 15 משילות ומינויים בישראל יצחק קליין אביטל בן-שלמה סיון תשע"ה - יוני 2015 נייר מדיניות מס 15 ד ר יצחק קליין* ראש מחלקת מחקרי המדיניות בפורום קהלת ד"ר יצחק קליין הוא בעל תואר שלישי ממחלקת הממשל באוניברסיטת

קרא עוד

מפגעי בניה לא גמורה במרחב הציבורי הצעה לדיון

מפגעי בניה לא גמורה במרחב הציבורי  הצעה לדיון 10038 דרך בית לחם 67 חידוש עירוני לפי פרק א' : סקר מצב קיים מיקום מצב תכנוני מצב פיזי קיים פרק ב' : חלופות חלופה א' : תב"עית חלופה ב' : 10038 הריסה ובניה מחדש חלופה ג' : 10038 תוספת בניה לצורך חיזוק הבניין

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation : שיווקיות המרצה : ד"ר ענת אלון מבוא לשיווק נושאי ההרצאה הצגת הגישות השונות לניהול השיווק בחינת המאפיינים של ה שבמסגרתן ארגונים מנהלים את פעילויות השיווק שלהם מבוא לשיווק גישות הפירמה לניהול השיווק מה

קרא עוד

ייבוא וייצוא של קבצי אקסל וטקסט

ייבוא וייצוא של קבצי אקסל וטקסט ייבוא וייצוא של קבצי אקסל וטקסט (Importing & Exporting MS Excel Files and Text) ייבוא (Import) הפיכת קובץ טקסט, Excel מבסיס נתונים אחר. או סוגים אחרים, לטבלת,Access או העתקת טבלת Access בתחילת התהליך יש

קרא עוד

עמוד 1 מתוך 5 יוחאי אלדור, סטטיסטיקאי סטטיסטיקה תיאורית + לוחות שכיחות בדידים/רציפים בגדול מקצוע הסטטיסטיקה נחלק ל- 2 תחומים עיקריים- סטט

עמוד 1 מתוך 5 יוחאי אלדור, סטטיסטיקאי סטטיסטיקה תיאורית + לוחות שכיחות בדידים/רציפים בגדול מקצוע הסטטיסטיקה נחלק ל- 2 תחומים עיקריים- סטט עמוד מתוך + לוחות שכיחות בדידים/רציפים בגדול מקצוע הסטטיסטיקה נחלק ל- תחומים עיקריים- וסטטיסטיקה היסקית; בסטטיסטיקה היסקית משערים השערות, משווים בין קבוצות באוכלוסיה ועוד, אך גם מ ניתן ללמוד הרבה על האוכלוסיה-

קרא עוד

<4D F736F F F696E74202D20F9E5F720E4FAF8E5F4E5FA20E4F2E5ECEEE920F8E7EEE9ECE1E9F C456D696E696D697A657229>

<4D F736F F F696E74202D20F9E5F720E4FAF8E5F4E5FA20E4F2E5ECEEE920F8E7EEE9ECE1E9F C456D696E696D697A657229> מיזוגים ורכישות המד יניות ה מסחרית בנוגע לניהול מחסן התרופות והציוד 2 מחסן התרופות משווק תרופות וחיסונים המותווים לבקר ומקנה החקלאית קונה הן ישירות מספקים בחו"ל והן ממפיצים מקומיים המחסן מספק מוצרים במשקל

קרא עוד

22 לאוגוסט 2016 מהדורה לתקשורת משאל עמים: הסקר הפלסטיני-ישראלי המשותף רוב קטן של ישראלים ופלסטינים תומכים בפתרון של שתי מדינות. אבל הם אינם סומכים אחד

22 לאוגוסט 2016 מהדורה לתקשורת משאל עמים: הסקר הפלסטיני-ישראלי המשותף רוב קטן של ישראלים ופלסטינים תומכים בפתרון של שתי מדינות. אבל הם אינם סומכים אחד 22 לאוגוסט 2016 מהדורה לתקשורת משאל עמים: הסקר הפלסטיני-ישראלי המשותף רוב קטן של ישראלים ופלסטינים תומכים בפתרון של שתי מדינות. אבל הם אינם סומכים אחד על האחר, מחזיקים בתפיסות שונות באשר לתנאי הסדר הקבע,

קרא עוד

תהליך קבלת החלטות בניהול

תהליך קבלת החלטות בניהול תהליך קבלת החלטות בניהול לידיה גולדשמידט 2011 מהו תהליך קבלת החלטות? תהליך אק טיבי וקריטי קבלת החלטות בנושאים פשו טים ורוטיניים שפתרונן מובנה בחירה בין אל טרנטיבות החלטות מורכבות הדורשות פתרונות יצירתיים

קרא עוד

. שאלה 1: ה אי x] T : R 4[ x] R 4[ אופרטור ליניארי מוגדר על-ידי T( ax bx cx d) bx ax cx c )13 נק'( א( מצאו את הערכים העצמיים, המרחבים העצמיים

. שאלה 1: ה אי x] T : R 4[ x] R 4[ אופרטור ליניארי מוגדר על-ידי T( ax bx cx d) bx ax cx c )13 נק'( א( מצאו את הערכים העצמיים, המרחבים העצמיים שאלה : ה אי x] : R4[ x] R4[ אופרטור ליניארי מוגדר על-ידי ( ax bx cx d) bx ax cx c )3 נק'( א( מצאו את הערכים העצמיים המרחבים העצמיים והפולינום המורכב מוקטורים עצמיים של R [ [x האופייני של מצאו בסיס של 4

קרא עוד

מבחן חוזר במכניקה 55 א יא יח""ללח פתור 3 מהשאלות 1-5 לכל שאלה 33%. חומר עזר מותר מחשבון ונוסחאון של בגרות. v m sec משך הבחינה 105 דקות. שאלה מספר 1 4

מבחן חוזר במכניקה 55 א יא יחללח פתור 3 מהשאלות 1-5 לכל שאלה 33%. חומר עזר מותר מחשבון ונוסחאון של בגרות. v m sec משך הבחינה 105 דקות. שאלה מספר 1 4 מבחן חוזר במכניקה 55 א יא יח""ללח פתור 3 מהשאלות 1-5 לכל שאלה 33%. חומר עזר מותר מחשבון ונוסחאון של בגרות. v sec משך הבחינה 105 דקות. שאלה מספר 1 4 גוף נע לאורך ציר X כך שברגע. x הוא נמצא 0 t 0-10 16 19

קרא עוד

Microsoft Word - SDAROT 806 PITRONOT.doc

Microsoft Word - SDAROT 806 PITRONOT.doc 5 יח"ל - תרגילים הכנה לבגרות תרגיל 8 נסמן ב- את האיבר הראשון ונסמן ב- את מנת הסדרה. על פי הנתון מתקיים: 6 ( S6 89 89 0 5 0 5 S0 S5 ( 0 5 0 t t 0 6 (. לפיכך, 89 5 נסמן t ונקבל: 5 t או או או 5 t נפסול את

קרא עוד

הרצאה מחלקת הבג צים בפרקליטות המדינה* עוזי פוגלמף* הסקירה על אפיוניה ודפוסי פעולתה של מחלקת הבג צים מובאת עם קבלת חוק בתי משפט לענינים מינהליים, תש ם-

הרצאה מחלקת הבג צים בפרקליטות המדינה* עוזי פוגלמף* הסקירה על אפיוניה ודפוסי פעולתה של מחלקת הבג צים מובאת עם קבלת חוק בתי משפט לענינים מינהליים, תש ם- הרצאה מחלקת הבג צים בפרקליטות המדינה* עוזי פוגלמף* הסקירה על אפיוניה ודפוסי פעולתה של מחלקת הבג צים מובאת עם קבלת חוק בתי משפט לענינים מינהליים, תש ם- 2000.י מחלקת הבג צים מילאה עד כה תפקיד מרכזי בהתדיינות

קרא עוד