פרק 12

גודל: px
התחל להופיע מהדף:

Download "פרק 12"

תמליל

1 פרק 12 עקרונות הדמוקרטיה: עקרון שלטון העם עקרון שלטון העם קובע בפשטות כי העם הוא הריבון והוא השולט. הדמוקרטיה רואה בעקרון זה עקרון בסיסי. אפילו לעם אסור לוותר על ריבונותו. מדינה שבה העם יוותר על ריבונותו, לא תוכל להיחשב עוד למדינה דמוקרטית. יחד עם זאת מתברר שבגלל גודלן של המדינות המודרניות העם אינו יכול לשלוט בהן באופן ישיר. לכן, מדינות דמוקרטיות שונות פיתחו שיטות שונות שבעזרתן הן מביאות לידי ביטוי את עקרון שלטון העם. בפרק זה נראה כיצד ובאיזו מידה העם באמת שולט, אלו סוגים שונים של משטרים דמוקרטיים ישנם, כיצד כל אחד ממשטרים אלה מבטא את עקרון שלטון העם וכיצד העם יכול להשפיע על השלטון באמצעות משאל העם ובאמצעות דרכים נוספות. א. ב. 1. דמוקרטיה ישירה ועקיפה באופן עקרוני ניתן לחלק את המשטרים הדמוקרטיים לשני סוגים עיקריים: דמוקרטיה ישירה- המנוהלת ישירות על ידי העם: כל החלטה מובאת לעם עצמו. שיטה זו התקיימה באתונה העתיקה, בה האזרחים היו מתכנסים במקום אחד ומקבלים החלטות בהצבעה על כל עניין בנפרד. דמוקרטיה ייצוגית/ עקיפה: האזרחים בוחרים נציגים בבחירות המתקיימות בזמנים קבועים. הנציגים מייצגים את העם בעקיפין עד לבחירות הבאות. בשיטה זו העם אינו שולט באופן ישיר אלא באופן עקיף על ידי נציגים. שיטה זו היא המקובלת היום במדינות הדמוקרטיות. יתרונה של הדמוקרטיה הישירה הוא שהיא מממשת באופן הברור ביותר את עקרון שלטון העם, היות והעם משתתף בעצמו בתהליך קבלת ההחלטות. יחד עם זאת שיטח זו אינה מעשית היום בשל כמה גורמים: נימוק טכני: בשל מספרם הרב של האזרחים במדינות הדמוקרטיות, לא ניתן לכנס אותם במקום אחד כדי לקבל החלטות. התמקצעות פוליטית: הפוליטיקה במדינות המודרניות דורשת מהעוסקים בה רמה גבוהה של מקצועיות, הנובעת מעבודה מתמדת בתחום. הפוליטיקה המודרנית דורשת מהעוסקים בה מספר דרישות שאותן לא יכול למלא אזרח העובד לפרנסתו ממקצוע אחר ועוסק בפוליטיקה רק באופן חלקי ומזדמן. הדרישות המקצועיות שהפוליטיקה המודרנית מציבה בפני העוסקים בה הם: ידע: כמות המידע הזורמת במדינה המודרנית היא עצומה (למשל דוחות מודיעין, שינויי חקיקה ועוד). מורכבות הסוגיות הפוליטיות: הסוגיות המועלות בפוליטיקה המודרנית הן מורכבות ומשפיעות זו על זו. למשל, העלאת תקציב הביטחון, עלולה לבוא על חשבון תקציבי הבריאות והחינוך. לא ניתן לקבל החלטה מעין זו מבלי לבחון את השלכותיה. מורכבות המערכת הפוליטית: המערכת הפוליטית מורכבת מגופים ותהליכים שונים הנמצאים בהשתנות מתמדת. הכרת מורכבות זאת דורשת מהעוסקים בפוליטיקה להכיר את המערכות והתהליכים הפוליטיים ואת השינויים המתרחשים בהם. בשל כל הגורמים הללו, כל המדינות הדמוקרטיות הקיימות כיום משתמשות בשיטת הדמוקרטיה הייצוגית.

2 2. סוגים של דמוקרטיות ייצוגיות: משטרים פרלמנטרים ומשטרים נשיאותיים בקרבהמדינות הדמוקרטיות הקיימותלא ניתן למצואשתי מדינותבעלות משטרזהה- לכל מדינהישמשטר שהואייחודירקלה, וכל מדינהדמוקרטיתקובעתדרךשונה שבההעםיכוללבחורולהשפיעעלהשלטון. יחד עם זאת, ניתן לחלק את המשטרים הדמוקרטיים לשני סוגים עיקריים: משטרים פרלמנטאריים, שבהם 1 לפרלמנט יש עוצמה רבה, ומשטרים נשיאותיים, שבהם לנשיא יש עוצמה פוליטית רבה. הטבלה הבאה מפרטתאתההבדליםביןשני סוגימשטריםאלה. כדישתוכללהבחיןבהבדלים, קראאתהטבלהשורהאחר שורה (ולא טור אחר טור): קריטריון להשוואה אופןבחירת הרשות המבצעת והמחוקקת אופן פיטורי ראש הרשות המבצעת תפקידי ראש הראשות המבצעת אופן פעולת הממשלה מדינה לדוגמא דמוקרטיה פרלמנטארית העם בוחר את חברי הפרלמנט, וחברי הפרלמנט בוחרים מתוכם, בהצבעת אמון, את הממשלה ואת ראש הממשלה. הפרלמנט יכול להצביע אי אמון בממשלה ובראש הממשלה ולהפסיק את כהונתם. ראש הממשלה אחראי על ביצוע המדיניות בתחומים השונים: מדיניות פנים: כלכלה, חינוך, משטרה, בריאות וכו'. מדיניות חוץ: מלחמה, הסכמים בינלאומיים וכו'. הנשיא/ המלך אחראי על תפקידים ייצוגיים בלבד, כמו קבלתכתבימינוישלשגרירים. ראש הממשלה הוא ראשון בין שווים: החלטות הממשלה מתקבלות ברוב קולות. חברי הממשלה (ראש הממשלה והשרים) מחליטים, באמצעות הצבעה, אם לאשר או לדחות את הצעות ההחלטה שהונחו על שולחן הממשלה. לראש הממשלה יש קול אחד, כמו לשאר השרים. ראש הממשלה מוסמך להכריע לבדו רק במקרה של שוויון קולות בהצבעה. בריטניה. ישראל. דמוקרטיה נשיאותית העם בוחר בנפרד את הנשיא ואתחברי הפרלמנט. הפרלמנט אינו יכול להצביע אי אמון. הפרלמנט יכול, באופן תיאורטי, לבצע הדחה בתהליך ארוך ומסובך, אשר לרוב אינו מצליח. הנשיא מבצע את שני התפקידים: המדיני והייצוגי. ההחלטות מתקבלות על ידי הנשיא: השרים יכולים לייעץ לנשיא באיזו מדיניות לנקוט, אך אינם מוסמכים לאשר או לדחות את החלטותיו והם חייבים למלא אחר הוראותיו. הנשיא מוסמך לפטר את השרים, ללא אישור הפרלמנט, ודבר זה מחייב את השרים למלא אחר המדיניות שאותה קבע הנשיא. ארצות הברית. 1 פרלמנט= בית נבחרים/ רשות מחוקקת. בפרלמנט נמצאים נבחרי הציבור שנבחרו בבחירות על ידי העם. הפרלמנט הישראלי נקרא "כנסת".

3 קייםסוגנוסף שלמשטרדמוקרטיהמערבביןהשיטה הפרלמנטאריתלשיטההנשיאותית. סוגזהשלמשטר נקרא "משטרמעורב". משטרמעורבקייםבצרפתוהתקייםבישראלביןהשנים : בצרפת: הנשיא- נבחרישירות עלידיהעם ועוסקבענייניחוץ;ראשהממשלה- נבחרעלידי הפרלמנטועוסק בענייניפנים. בישראל (בשנים ): הנשיא- נבחר על ידי הפרלמנט (הכנסת) בהצבעה חשאית ועסק בתפקידים ייצוגיים; ראש הממשלה- נבחר ישירות על ידי העם (אם כי המשך כהונתו ותפקודו היו מותנים באמון הפרלמנט- הכנסת) ועסקבניהולהמדיניות. 3. משאלעם כפי שראינו, המדינות הדמוקרטיות המודרניות אינן פועלות בשיטת הדמוקרטיה הישירה. עובדה זו אינה מאפשרתמימוששלםשל עקרוןשלטוןהעם, מפנישהעםאינומעורבבאופןישירבהחלטותהמתקבלות. רעיון משאלהעםמאפשרלעםלבטאאתריבונותו, מאפשרלולממשבצורהברורהוישירהאתעקרון "שלטוןהעם" ומקרב את המשטר הייצוגי לדמוקרטיה הישירה, וזאת מפני שהוא מערב את העם באופן ישיר בסוגיות הפוליטיות העומדותעלהפרק. במשאל עם מובאת בפני העם שאלה פוליטית העומדת על סדר היום הפוליטי. העם ניגש להצבעה בשיטה הדומהלבחירותומשיבבאמצעותבחירהבשניפתקים ("כן" או "לא") עלהשאלהשהוצבהבפניו. מדינות דמוקרטיות שונות משתמשות בכלי זה במידה שונה. בשוויץ נערכו בשנים משאלי עם, בעודשבישראלמעולםלאנעשהשימושבכליזה. למשאלהעםיתרונותוחסרונות: 3 (א) יתרונותמשאלהעם מימושמעשי וישיר שלעקרוןשלטוןהעם: מכיווןשהעםעצמומשתתףבתהליךקבלתההחלטה, משאל העםמאפשרמימושמעשיוברורשלאחדמעקרונותהשיטההדמוקרטית, הוא עקרון "שלטוןהעם". מתןביטויישירלרצוןהעם: לעיתים קורהשנבחריהעםמשרתיםאינטרסיםפוליטייםשונים, אשראינם עוליםבקנהאחדעםההבטחות שנתנולבוחריםבמהלךמערכתהבחירות. עובדה זוגורמתלעיוותרצון הבוחר. לעומתזאת, משאלהעםמבטיחשההחלטות הפוליטיות יתקבלובהתאםלרצוןהעם. מתן ביטוי לשינויים בעמדת העם: המציאות הפוליטית אינה קבועה, אלא משתנה ומתפתחת. עקב השינוי בתנאיםיתכן שחלקים גדוליםבציבורישנו אתעמדותיהם עדכדיכך שנבחריהעםלא ייצגו עוד את דעת הציבור. משאל העם מאפשר לעם לבטא את השינויים שחלו בתפיסות הציבוריות בנושאים הפוליטייםהעומדיםעלהפרק. הכרעה בסוגיות שלא עמדו במרכז סדר היום של מערכת הבחירות: לעיתים עולים על סדר היום הפוליטי סוגיות שלא עמדו במרכז סדר היום של מערכת הבחירות. נבחרי הציבור נבחרו בשל עמדות שהביעו בנושאים אשר אינם רלוונטיים לסוגיות חדשות העומדות במרכז סדר היום הפוליטי, ולכן אינם יכולים לתת ביטוי מלא לתפיסות הרווחות בציבור. משאל העם מאפשר לציבור לבטא את עמדותיו ולהכריעגםבסוגיותפוליטיותחדשות.

4 3 (ב) חסרונותמשאלהעם.3.4 ניסוח השאלה עלול להשפיע על תוצאות המשאל: מנסחי השאלה, שעליה נדרש הציבור להשיב 2 במסגרתהמשאל, עלוליםלנסחהכךשתכווןאת המצביעיםלהצביעבאופןשהוארצויעבורם. החלשתהמוסדותהנבחרים: אםהציבור יתרגללכךשהחלטותפוליטיותמרכזיותמתקבלותעלידיו, ולא עלידינציגיובשלטון, עלולהלהתפתחתרבותשל זלזולבפוליטיקאים ובמוסדותהנבחרים. מצבזהעלול לפגע ביכולתם של הפוליטיקאים למלא כראוי את תפקידם כנציגי העם. כתוצאה מכך, כל החלטה שתתקבל על ידי השלטון עלולה להיתפס כבלתי לגיטימית. במקרים קיצוניים אף קיים חשש כי השלטון עצמו ייתפס כבלתי לגיטימי, היות והציבור עלול להסיק כי השיטה הייצוגית אינה שיטה יעילה. העם אינו בקיא בכל פרטי הסוגיה העומדת על הפרק: חלק מהשיקולים שאותם יש לקחת בחשבון במסגרת קבלת ההחלטות הפוליטיות עשויים להיות חשאיים וכאלה אשר לא ניתן לפרסמם בתקשורת ולשתף בהם את כלל הציבור. קושי זה קיים בעיקר בסוגיות ביטחוניות. קושי בקיום 3 דיון מסודר בתקשורת: בשל מאפייניה של תקשורת ההמונים, מסרים ארוכים ומורכבים. כתוצאה מכך הדיון בתקשורת נוטה להיות קצר מהמצביעים לקבל את כל המידע הדרוש להם לקבלת החלטה מושכלת. דרכה לא ניתן להעביר ושטחי. עובדה זו מונעת השאלההמוצגת בפניהאזרחיםאינה מאפשרת תוצאות ביניים: האזרחיםיכוליםלהשיב על השאלה המוצגת בפניהם במשאל רק בשתי תשובות אפשריות: "כן" או "לא". האזרחים אינם יכולים להשיב תשובהמורכבת, כמו "כן, בתנאיש...". כתוצאהמכך האזרחיםנאלציםלבחורביןשתיחלופות, שלעיתים אינם מסכימים עם אף אחת מהן. ראש 4. השתתפות פוליטית כפישראינו, הדמוקרטיה הייצוגיתפוגעתבעקרון שלטוןהעם. כדילהתגברעלבעיהזו, הדמוקרטיה הייצוגית מאפשרת לאזרחים להשתתף בפוליטיקה בדרכים שונות. אולם, השתתפות האזרחים בפוליטיקה אינה אחידה: אזרחים שונים משתתפים בפוליטיקה במידה שונה ולפיכך גם משפיעים עליה במידה שונה. ברשימה הבאה ניתן לראות את הדרכים השונות שבעזרתם יכולים האזרחים להשפיע על הפוליטיקה (לפי סדר השפעה יורד): 4 הרשות המבצעת (הנשיא / ראש הממשלה) : קובע את סדר היום של ישיבותהממשלה והרשות המבצעת בכללה. מנהל ומתאם את פעילותה של הרשות המבצעת. חברי הממשלה 5 (השרים) : משתתפים בישיבות ובתהליכים שבהם מתקבלות החלטותיה של הרשות המבצעת. חברי הממשלה הנושאים בתיק כלשהו נהנים מהשפעה רבה על הנעשה בתחומי משרדם. 6 חברי הפרלמנט : משתתפים בישיבות ובתהליכים שבהם נחקקים חוקים. יש ביכולתם לבקר ולפקח על תפקודה של הרשות המבצעת. חברי ופעילי מפלגות: על חברי הכנסת משפיעים חברי המפלגות ונהנים מהשפעה על פעילותם הפוליטית. בתוךקבוצהזוניתן למנותאתהחבריםבמרכזהמפלגה, רבנים, סופריםועוד. השפעתםשל 2 דוגמהלניסוחמוטהשלשאלה: "האםאתהתומךבנסיגהמשטחייהודהושומרוןשתבטיחשלוםלמדינתישראל?" במקרהזהצפוישניסוחהשאלהיגרוםלמשתתפיםרביםבמשאללתמוךבשאלההמבטיחה "שלום". דוגמהנוספת: "האם אתהתומךבנסיגהמשטחייהודהושומרוןוביצירתסיכוןשלהפגזתקטיושותעלירושלים?". במקרהזהצפוישניסוח 3 השאלהיגרוםלחלקממשתתפיהמשאללהתנגדלשאלההכוללתאיוםב"הפגזה" עלירושלים. 4 להרחבהעלמאפייניהשלתקשורתהמוניםבמשטרהדמוקרטיראהפרקנפרד. להרחבה עלתפקידיווסמכויותיושלראשהממשלהבישראלראההפרקהעוסקבממשלהבישראל. 5 6 להרחבהעל תפקידיהםוסמכויותיהםשלהשריםבישראלראההפרקהעוסקבממשלהבישראל. להרחבהעלתפקידיהם וסמכויותיהםשלחבריהכנסתבישראלראההפרקהעוסקבכנסתבישראל.

5 חברי ופעילי המפלגות על חברי הכנסת אינה אחידה, היות והיא תלויה בכושר מנהיגותם ובעוצמתם 7 הפוליטיתהאישית. אזרחים פעולות של שנועדו להשפיע על התהליכים הפוליטיים: אזרחים המשתתפים בהפגנות, או אזרחים המפרסמים את עמדותיהם בכלי התקשורת, יכולים להפעיל לחץ ציבורי על מקבל ההחלטות כדי להשפיע על החלטותיהם. תומכי מפלגות המסייעים להן בזמן בחירות: פעילותם, המתבצעת בזמנים בהן מתנהלת מערכת הבחירות, משפיעה על הצבעתם של אזרחים אחרים ועשויה להשפיע על תוצאות הבחירות. אזרחים המצביעים בבחירות: אזרחים המסתפקים בסוג זה של פעילות משפיעים במידה הנמוכה ביותר על הפעילות הפוליטית השוטפת ככל שאנו עולים ברשימה ניתן למצוא פחות אזרחים. ככל שאנו עולים ברשימה ניתן למצוא השפעה רבה יותר. שים לב! 5. לסיכום עקרוןשלטוןהעםהואתנאיהכרחילקיוםהדמוקרטיה. לאניתן לממשבאופןישירומלאאתעקרוןשלטוןהעם. המשטריםהדמוקרטייםהמודרנייםנחלקיםלמשטריםנשיאותייםופרלמנטאריים. ישנןרמותשונותשלהשתתפותפוליטית, דברהפוגעבעקרוןשלטוןהעם. שיטת משאלי העם מקרבת את המשטרים הדמוקרטיים לעקרון שלטון העם, אך בדרך כלל המדינות הדמוקרטיותאינןמרבותלהשתמשבהבשלחסרונותיה שאלותלתרגול הסבר את ההבדל שבין דמוקרטיה ישירה לדמוקרטיה עקיפה. הסבר מדוע מדינות דמוקרטיות אינן משתמשות כיום בדמוקרטיה הישירה? ציין שלושה הבדלים בין הדמוקרטיה הפרלמנטארית והדמוקרטיה הנשיאותית, והסבר שניים מהם. הסבר כיצד עקרון שלטון העם מממש את רעיון האמנה החברתית. איזה משטר דמוקרטי עשוי לתרום ליציבות פוליטית רבה יותר: המשטר הפרלמנטארי, או המשטר 9 הנשיאותי? נמק. הסבר כיצד משאל העם מבטא את עקרון שלטון העם. 10 איזושיטהדמוקרטית, ישירהאועקיפה, באהלידיביטויבמשאלהעם? נמק לדוגמה, הרב עובדיה יוסף, מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס, נהנה מעוצמה פוליטית רבה למרות שאינו חבר כנסת. עוצמה פוליטית זו נובעת מהעובדה שחברי הכנסת מטעם סיעת ש"ס ושרי ש"ס בממשלה מצייתים להנחיותיו הפוליטיות. 8 לפני שתיגש לענות על השאלות, ודא שאתה מכיר את מילות השאלה ואת משמעותן. להרחבה בנושא זה קרא את ההנחיות "כיצד עונים על שאלות במבחן" שבהקדמה לספר. 9 שים לב: שאלה זו היא שאלת חשיבה ויתכנו לה שתי תשובות אפשריות. הניקוד שתקבל ייקבע על פי סוג הנימוק שתיתן.

6 הבא יתרון אחד וחסרון אחד של משאל העם. רוב המדינות הדמוקרטיות אינן נוטות להשתמש במשאלי העם. הבא לכך שני הסברים. אחד מחסרונותיו של משאל העם הוא בכך שהוא נותן ביטוי לשיטת הדמוקרטיה הישירה. הסבר מדוע. "למרות שעקרון שלטון העם הוא עקרון יסודי בדמוקרטיה, העם אינו שולט, אלא רק משפיע על השלטון. כמוכןישנםאזרחיםהמשפיעיםעלהשלטוןיותרמאחרים". מדועלאניתןלממשלחלוטין אתעקרוןשלטוןהעם? תארשתידרכיםשונותשבעזרתםיכוליםהאזרחיםלהשפיעעלהשלטון שאלה משלבת.

פרק 57

פרק 57 ד( פרק 57 מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית: סיכום כפי שראינו במהלך לימוד מקצוע האזרחות, מדינת ישראל מגדירה עצמה כמדינה יהודית ודמוקרטית. סקרנו את הביטויים והמאפיינים של המדינה כמדינה יהודית וכמדינה

קרא עוד

פרק 46

פרק 46 פרק 46 המפלגות בישראל המושג "מפלגה" נובע מהשורש פ.ל.ג והוא מבטא פילוג הקיים בקרב האזרחים בשל סוגיה אידיאולוגית או בשל שסעים חברתיים. המפלגות משתתפות בבחירות, מתוך הנחה שהחדרת נציגיהן הנבחרים לרשות המחוקקת

קרא עוד

תשובות מלאות לבחינת הבגרות באזרחות מועד חורף תשע"א, מיום 7/2/2011 שאלון: מוצע על ידי בית הספר לבגרות ולפסיכומטרי של אבירם פלדמן בסיוע איסוף החו

תשובות מלאות לבחינת הבגרות באזרחות מועד חורף תשעא, מיום 7/2/2011 שאלון: מוצע על ידי בית הספר לבגרות ולפסיכומטרי של אבירם פלדמן בסיוע איסוף החו תשובות מלאות לבחינת הבגרות באזרחות מועד חורף תשע"א, מיום 7/2/2011 שאלון: 034114 מוצע על ידי בית הספר לבגרות ולפסיכומטרי של אבירם פלדמן בסיוע איסוף החומרים ע"י שמוליק אריאלי שאלה מספר 1 אישה נכה, המתגוררת

קרא עוד

ל

ל הגשת מועמדות לנבחרי ציבור למליאת המועצה ולוועדים המקומיים: למה מתי ואיך? חוברת זו נועדה לספק מידע למועמדים ולמתעניינים לקראת הבחירות לרשות המועצה, למליאת המועצה ולוועדים המקומיים, שיתקיימו בתאריך 08.00.01.03

קרא עוד

כנס הסברה בנושא ההוסטל

כנס הסברה בנושא ההוסטל כנס הסברה בנושא ההוסטל 8/7/2018 1 תחילת האירוע 25/5/18 למועצה המקומית ולתושבים נודע לראשונה על הקמת הוסטל לדרי רחוב ונפגעי התמכרויות מפרסומים ברשתות החברתיות ולא בעדכון מסודר. מיקומו: שדרות בן גוריון 5,

קרא עוד

תשובות מלאות לבחינת הבגרות באזרחות מועד חורף תשע"ב, מיום 9/2/2012 שאלון: מוצע על ידי בית הספר לבגרות ולפסיכומטרי של אבירם פלדמן בסיוע איסוף החו

תשובות מלאות לבחינת הבגרות באזרחות מועד חורף תשעב, מיום 9/2/2012 שאלון: מוצע על ידי בית הספר לבגרות ולפסיכומטרי של אבירם פלדמן בסיוע איסוף החו תשובות מלאות לבחינת הבגרות באזרחות מועד חורף תשע"ב, מיום 9/2/2012 שאלון: 034114 מוצע על ידי בית הספר לבגרות ולפסיכומטרי של אבירם פלדמן בסיוע איסוף החומרים ע"י שמוליק אריאלי שאלה מספר 1 האירוע: בישיבת הממשלה

קרא עוד

תקנון איגוד תעשיות המזון אושר באסיפה הכללית פרק 1: כללי א י ג ו ד ת ע ש י ו ת ה מ ז ו ן ה ת ק נ ו ן 1.1 שם האיגוד ומעמדו המשפטי איגוד תעשיו

תקנון איגוד תעשיות המזון אושר באסיפה הכללית פרק 1: כללי א י ג ו ד ת ע ש י ו ת ה מ ז ו ן ה ת ק נ ו ן 1.1 שם האיגוד ומעמדו המשפטי איגוד תעשיו תקנון איגוד תעשיות המזון אושר באסיפה הכללית 281018 פרק 1: כללי א י ג ו ד ת ע ש י ו ת ה מ ז ו ן ה ת ק נ ו ן 1 שם האיגוד ומעמדו המשפטי איגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים בישראל )להלן: "האיגוד"(. האיגוד

קרא עוד

הצעת פתרון- בחינת הבגרות באזרחות חורף שאלון 071; מבחני משנה הצעת פתרון הבחינה באזרחות נכתבה על-ידי צוות מורי האזרחות בבתי הספר של קידום הפ

הצעת פתרון- בחינת הבגרות באזרחות חורף שאלון 071; מבחני משנה הצעת פתרון הבחינה באזרחות נכתבה על-ידי צוות מורי האזרחות בבתי הספר של קידום הפ הצעת פתרון- בחינת הבגרות באזרחות 42412 חורף 4102- שאלון 071; מבחני משנה הצעת פתרון הבחינה באזרחות נכתבה על-ידי צוות מורי האזרחות בבתי הספר של קידום הפתרונות המופיעים בהצעת פתרון זו מובאים בתמצות בלבד.

קרא עוד

שאלון אבחון תרבות ארגונית

שאלון אבחון תרבות ארגונית שאלון: אבחון תרבות ארגונית על פי : Cameron, E. and Quinn, R. Diagnosing and changing organizational culture Edison Wesley 1999. 1 לפניך שש שאלות הנוגעות לאבחון תרבות ארגונית. בכל שאלה מוצגים ארבעה איפיונים

קרא עוד

מצגת איחוד.pptx

מצגת איחוד.pptx !אורנית מאוזנת - מתנגדים לאיחוד נלחמים על הבית - פקודת מבצע רקע.מתוכנית איחודים ברמה הארצית אשר כללה עשרות ערים ומועצות נותר רק איחוד יישובי שער השומרון על הפרק.יודעי דבר מספרים כי שר הפנים יחד עם רוה

קרא עוד

Engage חשיפה ראשונית לפרויקט אירופאי ייחודי הקניית כלים למעורבות פעילה בנושאי מדע-חברה לכלל אזרחי העתיד חזית המדע והטכנולוגיה אוריינות מדעית לחיים שית

Engage חשיפה ראשונית לפרויקט אירופאי ייחודי הקניית כלים למעורבות פעילה בנושאי מדע-חברה לכלל אזרחי העתיד חזית המדע והטכנולוגיה אוריינות מדעית לחיים שית Engage חשיפה ראשונית לפרויקט אירופאי ייחודי הקניית כלים למעורבות פעילה בנושאי מדע-חברה לכלל אזרחי העתיד חזית המדע והטכנולוגיה אוריינות מדעית לחיים שיתוף פעולה בין מורים שיח טיעוני (ארגומנטציה) בקרב תלמידים

קרא עוד

החינוך הגופני בבית הספר מה רצוי ? מהו מקומה ש המכללה?

החינוך הגופני בבית הספר מה רצוי ? מהו מקומה ש המכללה? חינוך גופני מתפיסת עולם לתוכנית לימודים המכללה ד"ר איתן אלדר האקדמית בוינגייט מה משפיע על תפיסת עולם של המורה? התנסות עבר )מה שהיה הוא שיהיה??( שירות צבאי תפיסה / הכתבה פוליטית גלובלית ומקומית מערכת הכשרה

קרא עוד

אזרחות לקט סיכומים לבגרות מועד קיץ תשע"ז שאלון

אזרחות לקט סיכומים לבגרות מועד קיץ תשעז שאלון אזרחות לקט סיכומים לבגרות מועד קיץ תשע"ז שאלון 18243 1 רקע הסטורי להקמת מדינת ישראל הצהרת בלפור מכתב ששלח שר החוץ הבריטי, לורד בלפור, בשנת 9191 ללורד היהודי רוטשילד, המודיע על החלטת ממשלת בריטניה לקדם

קרא עוד

Microsoft Word - ביברו סופי.doc

Microsoft Word - ביברו סופי.doc האוניברסיטה הפתוחה לימודי דמוקרטיה בין- תחומיים משבר ההשתתפות בדמוקרטיה: האם חובת ההצבעה היא הפתרון? The Participation Crisis in Democracies: Is Compulsory Voting the Solution? עבודת תזה לקבלת תואר מוסמך

קרא עוד

משילות ומינויים בישראל יצחק קליין אביטל בן-שלמה סיון תשע"ה - יוני 2015 נייר מדיניות מס 15

משילות ומינויים בישראל יצחק קליין אביטל בן-שלמה סיון תשעה - יוני 2015 נייר מדיניות מס 15 משילות ומינויים בישראל יצחק קליין אביטל בן-שלמה סיון תשע"ה - יוני 2015 נייר מדיניות מס 15 ד ר יצחק קליין* ראש מחלקת מחקרי המדיניות בפורום קהלת ד"ר יצחק קליין הוא בעל תואר שלישי ממחלקת הממשל באוניברסיטת

קרא עוד

< A2F2F E6B696B E636F2E696C2FE4E7F8E3E92DE4E7E3F92DEEF9F8FA2DE5ECE5EEE32DEEF7F6E5F22E68746D6C>

< A2F2F E6B696B E636F2E696C2FE4E7F8E3E92DE4E7E3F92DEEF9F8FA2DE5ECE5EEE32DEEF7F6E5F22E68746D6C> Page 1 of 5 נתוני האמת: זינוק במספר החרדים שעובדים ומשרתים נתונים מנפצי מיתוסים שמפרסם מוסד שמואל נאמן, מראים כי חל גידול של מאות אחוזים בגיוס לצבא, לשירות האזרחי ובהשתלבות חרדים בשוק העבודה. ח"כ אורי

קרא עוד

תמוז תשע"ח יוני 2018 נייר עמדה בעניין דרכי מינויים של היועצים המשפטיים של משרדי הממשלה: מוגש לוועדת חוקה לקראת הדיון הקבוע ליום י"ב בתמוז התשע"ח- 25.6

תמוז תשעח יוני 2018 נייר עמדה בעניין דרכי מינויים של היועצים המשפטיים של משרדי הממשלה: מוגש לוועדת חוקה לקראת הדיון הקבוע ליום יב בתמוז התשעח- 25.6 תמוז תשע"ח יוני 2018 נייר עמדה בעניין דרכי מינויים של היועצים המשפטיים של משרדי הממשלה: מוגש לוועדת חוקה לקראת הדיון הקבוע ליום י"ב בתמוז התשע"ח- 25.6.2018 מבוא: התנועה למשילות ודמוקרטיה פועלת למען חיזוק

קרא עוד

שחזור מבחן יסודות הביטוח – מועד 12/2016

שחזור מבחן יסודות הביטוח – מועד 12/2016 שחזור בחינה יסודות הביטוח מועד 2202/21 לפניכם שחזור מבחן יסודות הביטוח מועד 2202/21. השאלות מבוססות על שחזור התלמידים. תודה לכל אלו שתרמו בביצוע השחזור. במידה והנכם זוכרים שאלות נוספות ו 0 או דיוק טוב

קרא עוד

הלשכה המשפטית משרד האוצר אפריל 2015

הלשכה המשפטית  משרד האוצר    אפריל 2015 צוות בריס לרגולציה על שירותים פיננסיים מאי 2016 שירותים פיננסיים להסדרה Middle- Men שירותי תשלום P2P ללא חשש יציבותי נותני אשראי שירותי מטבע עם חשש יציבות אגודות אשראי וחיסכון גמ"חים תכליות עבודת הצוות

קרא עוד

כתיבת דו"ח אבחון ארגוני

כתיבת דוח אבחון ארגוני 1 כתיבת דו"ח אבחון ארגוני 2 כמה מילים מקדימות על התוכן... - האופן בו אנו מנתחים את הארגון נשען על הפרדיגמות שלנו אודות השאלות מהו ארגון? מהי אפקטיביות ארגונית? אבחון ארגוני מיטבי מנתח את המערכת הארגונית

קרא עוד

בעיית הסוכן הנוסע

בעיית הסוכן הנוסע במרכז חלם היה בור אזרחי חלם באופן קבוע נפלו לבור במרכז הכביש האזרחים שברו ידיים ורגליים וכמובן שפנו למועצת חלם לעזרה התכנסה מועצת חלם והחליטה סמוך לבור יש להקים בית חולים. ניהול עומס בשיטת נידן מגיש: עופר

קרא עוד

מספר נבחן / תשס"ג סמסטר א' מועד א' תאריך: שעה: 13:00 משך הבחינה: 2.5 שעות בחינה בקורס: מבחנים והערכה א' מרצה: ד"ר אבי אללוף חומר עזר

מספר נבחן / תשסג סמסטר א' מועד א' תאריך: שעה: 13:00 משך הבחינה: 2.5 שעות בחינה בקורס: מבחנים והערכה א' מרצה: דר אבי אללוף חומר עזר מספר נבחן 2002 2003 / תשס"ג סמסטר א' מועד א' תאריך: 29.1.03 שעה: 13:00 משך הבחינה: 2.5 שעות בחינה בקורס: מבחנים והערכה א' מרצה: ד"ר אבי אללוף חומר עזר: אין שימוש במחשבון: מותר בבחינה 10 עמודים כולל עמוד

קרא עוד

<4D F736F F D20EEEBF8E6E9ED20FAEC20E0E1E9E120F2ED20F4FAF8E5EF2E646F63>

<4D F736F F D20EEEBF8E6E9ED20FAEC20E0E1E9E120F2ED20F4FAF8E5EF2E646F63> הפקולטה למשפטים, אוניברסיטת ת"א בחינה בדיני מכרזים ד"ר מיכל טמיר מועד א סמסטר א תשע "א 8.1.12 שעה 900 הוראות כלליות משך הבחינה שעתיים. לא תינתן הארכה. הבחינה בחומר סגור. אין להכניס דבר למעט קובץ חקיקת

קרא עוד

חטיבה של ג'יי סי הלת' קר בע"מ 1/10/2015 תקנון מבצע "תוכניות שנתיות" הטבה של חודשיים מתנה בעת רכישת "תוכנית שנתית" של עדשות מגע חד-יומיות ממותג אקיוביו

חטיבה של ג'יי סי הלת' קר בעמ 1/10/2015 תקנון מבצע תוכניות שנתיות הטבה של חודשיים מתנה בעת רכישת תוכנית שנתית של עדשות מגע חד-יומיות ממותג אקיוביו 1/10/2015 תקנון מבצע "תוכניות שנתיות" הטבה של חודשיים מתנה בעת רכישת "תוכנית שנתית" של עדשות מגע חד-יומיות ממותג אקיוביו TruEye 1-DAY ACUVUE או 1-DAY ACUVUE MOIST או.1-DAY ACUVUE MOIST for ASTIGMATISM

קרא עוד

אתר איראני פרסם נאום, שנשא מזכ"ל חזבאללה בפורום סגור בו הביע נאמנות מוחלטת למנהיג איראן. הצהרות דומות התפרסמו בעבר ע"י בכירים מאיראן ומחזבאללה

אתר איראני פרסם נאום, שנשא  מזכל חזבאללה בפורום סגור בו הביע נאמנות מוחלטת למנהיג איראן. הצהרות דומות התפרסמו בעבר עי בכירים מאיראן ומחזבאללה 14 ב מ ר ץ 2018 אתר איראני פרסם נאום, שנשא מזכ"ל חזבאללה בפורום סגור בו ה ב י ע נאמנות מוחלטת למנהיג איראן. הצהרות דומות התפרסמו בעבר ע"י בכירים מאיראן ו מ ד"ר ר ז צ י מ ט עיקרי המסמך ב- 12 ב מ ר ץ פ ר

קרא עוד

(Microsoft Word - \372\342\345\341\372 \344\362\345\372\370\351\355 3[1].doc)

(Microsoft Word - \372\342\345\341\372 \344\362\345\372\370\351\355 3[1].doc) בג"צ 3368/10 בג"צ 4057/10 בבית המשפט העליון בירושלים בשבתו כבית משפט גבוה לצדק משרד האסירים הפלסטיני ואח' ע"י ב"כ עו"ד סמדר בן-נתן העותרים בבג"צ 3368/10 - נגד- שר הביטחון ואח' ע"י מחלקת הבג"צים, פרקליטות

קרא עוד

פרק 09 ז - סוגיות אתיות בהתנהלות בעלי תפקידים בכירים.xps

פרק 09 ז - סוגיות אתיות בהתנהלות בעלי תפקידים בכירים.xps תוקפו : החל ממרץ; סוגיות אתיות ב ה ת נ ה ל ו ת בעלי תפקידים ב כ י ר י ם ר ק ע א ת י ק ה ה י א מ כ ל ו ל ש ל כ ל ל י ם ו ע ר כ י ם ש נ ו ע ד ו ל ה ג ד י ר ה ת נ ה ג ו ת ר א ו י ה ו נ כ ו נ ה. ת כ ל י ת

קרא עוד

תרגול מרובעים- מקבילית נתונה מקבילית בעלת היקף בגודל 33 ס"מ, כמו כן אחת מצלעות המקבילית שווה ל- 8 ס"מ. מהו גודלה של שאר צלעות המקבילית בס"מ?.1 8 נתונה

תרגול מרובעים- מקבילית נתונה מקבילית בעלת היקף בגודל 33 סמ, כמו כן אחת מצלעות המקבילית שווה ל- 8 סמ. מהו גודלה של שאר צלעות המקבילית בסמ?.1 8 נתונה תרגול מרובעים- מקבילית נתונה מקבילית בעלת היקף בגודל 33 ס"מ, כמו כן אחת מצלעות המקבילית שווה ל- 8 ס"מ. מהו גודלה של שאר צלעות המקבילית בס"מ?.1 8 נתונה מקבילית שצלעותיה שוות ל- 3 ס"מ ול- 7 ס"מ. מהו הטווח

קרא עוד

14

14 1. מטרת התפקיד תקנון ביקורת פנים ( מעודכן ) )אושר באסיפה הכללית מתאריך ) 0034230442 מטרת התפקיד של מבקר הפנים, הינה לשמש מכשיר של הקיבוץ )להלן: "הקיבוץ"( לביקורת פנימית, במגמה לייעל ולשפר את הפעילויות

קרא עוד

1

1 תוכן עניינים פרק פרק ראשון: התאגיד... 3 סימן א': שם...3 סימן ב': מטרות... 3 סימן ג': ההתאגדות...4 סימן ד': כספים...4 פרק שני: חברות בעמותה...5 סימן א': חברים... 5 סימן ב': חבר הנאמנים )הרכב(...6 פרק שלישי:

קרא עוד

א' בשבט תשע"ה 12 בינואר 1122 סימוכין: לכבוד מר עודד טירה יו"ר המועצה הלאומית לספורט שלום רב, הנדון: תקצוב הרשויות המקומיות לקידום הספורט אנו מבר

א' בשבט תשעה 12 בינואר 1122 סימוכין: לכבוד מר עודד טירה יור המועצה הלאומית לספורט שלום רב, הנדון: תקצוב הרשויות המקומיות לקידום הספורט אנו מבר א' בשבט תשע"ה 12 בינואר 1122 סימוכין: 21221 לכבוד מר עודד טירה יו"ר המועצה הלאומית לספורט שלום רב, הנדון: תקצוב הרשויות המקומיות לקידום הספורט אנו מברכים על כינונה של המועצה הלאומית לספורט ומאחלים לה הצלחה

קרא עוד

<4D F736F F F696E74202D20EEF6E2FA20F9F2E5F820EEF D20F2E5E320E0E9E9EC20E2ECE5E1F1205BECF7F8E9E0E420E1ECE1E35D>

<4D F736F F F696E74202D20EEF6E2FA20F9F2E5F820EEF D20F2E5E320E0E9E9EC20E2ECE5E1F1205BECF7F8E9E0E420E1ECE1E35D> לסיוע משפטי האגף שכר מצווה לעורכי דין מתנדבים מצגת דצמבר 2011 עו"ד אייל גלובוס הממונה על הסיוע המשפטי עבודת האגף לסיוע משפטי מהות שמירה על שוויון כזכות על שוויון בפני החוק/ביהמ"ש אמון על שמירת זכות הגישה

קרא עוד

<4D F736F F D20F2FAE9F8E420E7E3F920E8E9E5E8E4342E646F63>

<4D F736F F D20F2FAE9F8E420E7E3F920E8E9E5E8E4342E646F63> א( בבית המשפט העליון בירושלים בג"ץ 14/ בשבתו כבית המשפט הגבוה לצדק יהודה גוטמן ע"י עו"ד מור מלק ואח' ת ט o.il העותר נגד היועץ המשפטי לממשלה - מדינת ישראל סאלח א-דין 29, ירושלים הכנסת משכן הכנסת, גבעת רם,

קרא עוד

פרופיל ארגוני - תדריך להכרת שירות - מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעו

פרופיל ארגוני - תדריך להכרת שירות - מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעו פרופיל ארגוני תדריך להכרת שירות מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעות פתיחה ונעילה. מספרי טלפון בשירות ובבית עובדים בכירים

קרא עוד

גילוי דעת 77.doc

גילוי דעת 77.doc *) גילוי דעת 77 ביקורת יתרות פתיחה בגוף בו עורך המבקר ביקורת לראשונה תוכן העניינים סעיפים 4 1 מבוא 12 5 נהלי ביקורת 16 סיכום הביקורת וההשלכות על דוח רואה החשבון המבקר 13 17 תחילה גילוי דעת זה אושר עלידי

קרא עוד

ב"ה

בה שינוי שיטת בחירת השופטים בישראל ד"ר אביעד בקשי אב תשע"א, אוגוסט 1122 2 המכון לאסטרטגיה ציונית הוא גוף עצמאי הפועל למען שמירת צביונה היהודי והדמוקרטי של מדינת ישראל על פי עקרונות מגילת העצמאות. המכון פועל

קרא עוד

ועדת בטיחות

ועדת בטיחות ועדת בט יחות הקמת ועדת בטיחות א. מפעל שעובדים בו 25 עובדים לפחות המורכב מנציגי העובדים ומנציגי המעביד. מפעל שמספר העובדים קטן מ- 25 עובדים יוכל להקים ועדת בטיחות באישור ועדת העבודה והרווחה של הכנסת. ב.

קרא עוד

מבחן בפיתוח מערכות תוכנה בשפת Java ( )

מבחן בפיתוח מערכות תוכנה בשפת Java ( ) עמוד 1 מתוך 10 )0368-3056( מבחן בפיתוח מערכות תוכנה בשפת Java בית הספר למדעי המחשב אוניברסיטת תל אביב סמסטר ב' תשס"ח, מועד ב' תאריך הבחינה: 24.09.2008 מרצה: אוהד ברזילי חומר עזר מותר בשימוש: אין משך הבחינה:

קרא עוד

ש ב י ר ת ה, א ת ר ה ב י ת( ה ת נ ג ד ו ת נחרצת של הרשות הפלסטינית ל " סדנת העבודה " הכלכלית, שהאמריקאים עומדים לכנס ב ב ח ר י י ן 23 ב מ א י 2019 כ ל

ש ב י ר ת ה, א ת ר ה ב י ת( ה ת נ ג ד ו ת נחרצת של הרשות הפלסטינית ל  סדנת העבודה  הכלכלית, שהאמריקאים עומדים לכנס ב ב ח ר י י ן 23 ב מ א י 2019 כ ל ש ב י ר ת ה, א ת ר ה ב י ת( ה ת נ ג ד ו ת נחרצת של הרשות הפלסטינית ל " סדנת העבודה " הכלכלית, שהאמריקאים עומדים לכנס ב ב ח ר י י ן 23 ב מ א י 2019 כ ל ל י ל א ח ר ו נ ה הודיעו ארה " ב ו ב ח ר י י ן ע ל

קרא עוד

אוקטובר 2007 מחקר מס 21 תקציר מנהלים הקמתם של אזורי תעשייה משותפים במגזר הערבי מחמוד ח טיב עמית קורת מכון מילקן

אוקטובר 2007 מחקר מס 21 תקציר מנהלים הקמתם של אזורי תעשייה משותפים במגזר הערבי מחמוד ח טיב עמית קורת מכון מילקן אוקטובר 2007 מחקר מס 21 תקציר מנהלים מחמוד ח טיב עמית קורת מכון מילקן על אודות תוכנית עמיתי קורת מכון מילקן תוכנית עמיתי קורת מכון מילקן מקדמת את הצמיחה הכלכלית בישראל באמצעות התמקדות בפתרונות חדשניים,

קרא עוד

גילוי דעת 74.doc

גילוי דעת 74.doc גילוי דעת 74 תכנון הביקורת תוכן העניינים סעיפים 4-8 - 10-1 5 9 מבוא תכנון העבודה התכנון הכולל של הביקורת 12-11 13 14 15 תוכנית הביקורת שינויים בתכנון הכולל של הביקורת ובתוכנית הביקורת מונחים תחילה אושר

קרא עוד

أكاديمية القاسمي كلية أكاديمية للتربية אקדמיית אלקאסמי מכללה אקדמית לחינוך שאלון שביעות רצון בהוראה זועבי מחמוד, 1992

أكاديمية القاسمي كلية أكاديمية للتربية אקדמיית אלקאסמי מכללה אקדמית לחינוך שאלון שביעות רצון בהוראה זועבי מחמוד, 1992 שאלון שביעות רצון בהוראה זועבי מחמוד, 1992 הקשר בין מנהיגות המנהל של בית הספר לבין הרגשתם של המורים ו תפקודם בכיתה במערכת החינוך הערבית בישראל מאת : מחמוד זועבי בהדרכת : ד"רציפורה שכטמן ד"ר מיכאל כץ עבודת

קרא עוד

סדנת חזון משאבי אנוש

סדנת חזון משאבי אנוש תקשורת חזותית אינפוגרפיקה איך הופכים מידע לאטרקטיבי? מאמן חזותי פיטר מלץ אפריל יולי 2019 מרצה בבצלאל מרצה בבצלאל מאמן חזותי מאמן חזותי 4 סיבות לכישלון בפירסומים )מבחינה חזותית( 51% המלל רב מדי מלל קטן,

קרא עוד

קובץ הבהרות מס' 1 21/07/2019 מכרז פומבי מספר 5/19 למתן שירותי ביקורת פנים לחברת פארק אריאל שרון בע"מ

קובץ הבהרות מס' 1 21/07/2019 מכרז פומבי מספר 5/19 למתן שירותי ביקורת פנים לחברת פארק אריאל שרון בעמ קובץ הבהרות מס' 1 21/07/2019 מכרז פומבי 5/19 למתן שירותי ביקורת פנים לחברת פארק אריאל שרון בע"מ 1. כללי בהתאם ל 22 למכרז פומבי מס' 5/19 למתן שירותי ביקורת פנים לחברת פארק אריאל שרון )להלן: ""(, להלן קובץ

קרא עוד

Microsoft Word - Fruit Council Regulation-1976, Dinim v.15 p doc

Microsoft Word - Fruit Council Regulation-1976, Dinim v.15 p doc ו( תקנות מועצת הפירות (ייצור ושיווק) (סדרי דין בפני ועדת קנסות), התשל"ו- 19761 בתוקף סמכותי לפי סעיף ( 48 לחוק מועצת הפירות (ייצור ושיווק), התשל"ג- 1973 (להלן - החוק), ובתוקף שאר הסמכויות הנתונות לי לפי

קרא עוד

בס"ד

בסד הוראות חוק ב נ ו ש א ב י ק ו ר ת ב ע י ר י י ה להלן הסעיפים בפקודת העיריות המתייחסים לתפקידי המבקר ולעבודת הביקורת. ב י ק ו ר ת. ו ע ד ה ל ע נ י י נ י תיקון : התשל ט, התש ן, התשנ ח, התשס ב 4 9 ה מ ו ע

קרא עוד

מכרז לבחירת רכז התחדשות עירונית במחלקת קהילה.docx ט' 1

מכרז לבחירת רכז התחדשות עירונית במחלקת קהילה.docx ט' 1 החברה הכלכלית לראשון לציון בע"מ רחוב ירושלים 2, ראשון לציון מכרז פומבי מספר 2/2019 לבחירת רכז נושא התחדשות עירונית במחלקה לעבודה קהילתית בשילוב עם מנהלת בינוי-פינוי-בינוי רמת אליהו החברה הכלכלית לראשון

קרא עוד

הבחירות בישראל 2003 עורכים: אשר אריאן מיכל שמיר

הבחירות בישראל 2003 עורכים: אשר אריאן מיכל שמיר הבחירות בישראל 2003 עורכים: אשר אריאן מיכל שמיר 7 מבוא מיכל שמיר, החוג למדע המדינה, אוניברסיטת תל אביב אשר אריאן, עמית בכיר במכון הישראלי לדמוקרטיה, החוג למדע המדינה, אוניברסיטת חיפה בחירות 2003 סימנו

קרא עוד

סיכום האירועים בגבול רצועת עזה 21 באוקטובר 2018 ב- 17 ב א ו ק ט ו ב ר 2018 כ ל ל י ש ו ג ר ו ש ת י ר ק ט ו ת ל ע ב ר י ש ר א ל. א ח ת מ ש ת י ה ר ק ט

סיכום האירועים בגבול רצועת עזה 21 באוקטובר 2018 ב- 17 ב א ו ק ט ו ב ר 2018 כ ל ל י ש ו ג ר ו ש ת י ר ק ט ו ת ל ע ב ר י ש ר א ל. א ח ת מ ש ת י ה ר ק ט סיכום האירועים בגבול רצועת עזה 21 באוקטובר 2018 ב- 17 ב א ו ק ט ו ב ר 2018 כ ל ל י ש ו ג ר ו ש ת י ר ק ט ו ת ל ע ב ר י ש ר א ל. א ח ת מ ש ת י ה ר ק ט ו ת, ש נ ש א ו כ מ ו ת ג ד ו ל ה ש ל ח ו מ ר נ פ ץ,

קרא עוד

תקנון ועדות קבלה לתואר בוגר אוניברסיטה

תקנון ועדות קבלה לתואר בוגר אוניברסיטה 1 10-02 1. מ ט ר ה: מטרת נוהל זה זה היא לקבוע את תפקידיהן של הוועדה האוניברסיטאית לענייני קבלה ושל ועדות הקבלה הפקולטיות, ואת הרכבן. פרק ראשון: הוועדה האוניברסיטאית לענייני קבלה סמכויות 2. הוועדה ותפקידיה:

קרא עוד

<4D F736F F D D D DE4F4F8F75FE4EBECECE95FF9EC5FE4FAF7F0E5EF5FE4E0F7E3EEE92E646F63>

<4D F736F F D D D DE4F4F8F75FE4EBECECE95FF9EC5FE4FAF7F0E5EF5FE4E0F7E3EEE92E646F63> 1 0. זכויות וחובות חברי הסגל האקדמי מוכרת ומוצהרת בזאת זכותם הבלתי-מסויגת של חברי הסגל האקדמי של האוניברסיטה לחופש אקדמי מלא בכל פעילותם האקדמית. האוניברסיטה תעודד חופש זה שהוא תנאי לקיומה כמוסד פתוח להוראה,

קרא עוד

- נוסח בלמ"ס - 26 באוגוסט 2018 ט"ו באלול תשע"ח הנדון: עיכוב פעילי שמאל במעברי גבול וזימון לתחקורים - התייחסות שב"כ להלן התייחסות שב"כ למסגרת המשפטית ל

- נוסח בלמס - 26 באוגוסט 2018 טו באלול תשעח הנדון: עיכוב פעילי שמאל במעברי גבול וזימון לתחקורים - התייחסות שבכ להלן התייחסות שבכ למסגרת המשפטית ל 26 באוגוסט 2018 ט"ו באלול תשע"ח הנדון: עיכוב פעילי שמאל במעברי גבול וזימון לתחקורים - התייחסות שב"כ להלן התייחסות שב"כ למסגרת המשפטית לפעילותו אל מול המקרים המפורטים בפניות, וכן לטענות הקונקרטיות שהועלו

קרא עוד

מסמך ניתוח תפקיד מדריך קבוצה במע"ש תעשייתי. מגישות: ציפי בן שמואל מנהלת מע"ש תעשייתי - אקי"ם חדרה דיאנה אטלס מנהלת רש"ת אלווין אשקלון קורס מיומנויות נ

מסמך ניתוח תפקיד מדריך קבוצה במעש תעשייתי. מגישות: ציפי בן שמואל מנהלת מעש תעשייתי - אקים חדרה דיאנה אטלס מנהלת רשת אלווין אשקלון קורס מיומנויות נ מסמך ניתוח תפקיד מדריך קבוצה במע"ש תעשייתי. מגישות: ציפי בן שמואל מנהלת מע"ש תעשייתי - אקי"ם חדרה דיאנה אטלס מנהלת רש"ת אלווין אשקלון קורס מיומנויות ניהול ואבטחת איכות למנהלי מע"ש חדשים 2017 רכזות הקורס

קרא עוד

תהליכים מרכזיים שעברו הורים לאנשים המתמודדים עם מחלת נפש שהשתתפו ב'התערבות קבוצתית להפחתת סטיגמה עצמית' (Family-NECT)

תהליכים מרכזיים שעברו הורים  לאנשים המתמודדים עם מחלת נפש שהשתתפו  ב'התערבות קבוצתית להפחתת סטיגמה עצמית'  (Family-NECT) עמית ימין, דיויד רועה ואורית קרניאלי-מילר החוג לבריאות נפש קהילתית אוניברסיטת חיפה 2014 מטרת המחקר הבנת תהליכים מרכזיים אותם עברו הורים לאנשים המתמודדים עם מחלת נפש, שהשתתפו בהתערבות קבוצתית להפחתת סטיגמה

קרא עוד

ענף המלונאות

ענף המלונאות 1 מאי 4102 המלונאות ענף תקציר של בגידול החיובית המגמה נמשכה 4102 שנת של הראשון ברביע שיא נשבר 4102 שבשנת לאחר זאת לישראל, תיירים כניסות הנכנסת. בתיירות של בשיעור הראשון ברביע עלה התיירות במלונות הלינות

קרא עוד

תקנון לדרגות קידום מורה בכיר/מרצה/מרצה בכיר/ מרצה בכיר א' מכללת אלקאסמי 3102/3102 תשע"ד ועדת המינויים המוסדית

תקנון לדרגות קידום מורה בכיר/מרצה/מרצה בכיר/ מרצה בכיר א' מכללת אלקאסמי 3102/3102 תשעד ועדת המינויים המוסדית תקנון לדרגות קידום מורה בכיר/מרצה/מרצה בכיר/ מרצה בכיר א' מכללת אלקאסמי 3102/3102 תשע"ד ועדת המינויים המוסדית 1. כללי מטרת הכללים להנהגת דרגות קידום היא לקדם את המעמד האקדמי של המוסדות האקדמיים להכשרת

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 איה: פו: איה: פו: "מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר?" "שואל את עצמי מה אני אוכל הבוקר..ומה אתה?" "אני שואל איזה דבר מסעיר יקרה לי היום.." "זה בדיוק אותו הדבר.." אימון לקריירה מאסטרטגיה לפרקטיקה ממוקדת תוצאות

קרא עוד

מ א ר ג נ י 1 ב א ת ו נ ה, 10 ב מ א י 2018 אירועי " צעדת השיבה הגדולה", הצפויים להגיע לשיאם ב- 14 וב- 15 במאי, יכללו להערכתנו ניסיונות פריצה המונית לש

מ א ר ג נ י 1 ב א ת ו נ ה, 10 ב מ א י 2018 אירועי  צעדת השיבה הגדולה, הצפויים להגיע לשיאם ב- 14 וב- 15 במאי, יכללו להערכתנו ניסיונות פריצה המונית לש מ א ר ג נ י 1 ב א ת ו נ ה, 10 ב מ א י 2018 אירועי " צעדת השיבה הגדולה", הצפויים להגיע לשיאם ב- 14 וב- 15 במאי, יכללו להערכתנו ניסיונות פריצה המונית לשטח ישראל, מלויים במעשי אלימות ויתכן גם טרור במינון

קרא עוד

HaredimZ2.indb

HaredimZ2.indb יחידה :31חופפים משולשים נחפוף משולשים ונוכיח תכונות של אלכסוני משולשים שווה שוקיים ואלכסוני המלבן. שיעור.1חופפים במשולש שווה שוקיים נחקור ונוכיח תכונות של משולש שווה שוקיים נתון משולש שווה שוקיים שבו.

קרא עוד

תכנות מונחה עצמים א' – תש"ע

תכנות מונחה עצמים א' –  תשע 1 תכנות מונחה עצמים והנדסת תוכנה תשע"ו 2 בנאי העתקה בניית העתק של אובייקט קיים. בניית העתק בעת העברת אובייקט לפונקציה. בניית העתק בעת החזרת אובייקט מפונקציה. ניתן להגדיר בנאי העתקה. אם לא מגדירים, אז הקומפיילר

קרא עוד

התפלגות נורמלית מחודש

התפלגות נורמלית מחודש התפלגות נורמלית בקובץ זה מופיעות שאלות בנושא התפלגות נורמלית שמחליפות את שאלות המאגר ותוספותיו, הקיימות עד כה שאלות אלה יכולות להיפתר מבלי להמיר את ערכי המשתנה לציוני תקן, ומבלי להשתמש בטבלת ההתפלגות הנורמלית

קרא עוד

פניה למבקר המדינה _5_

פניה למבקר המדינה _5_ יום שני ט"ו אדר ב תשע"א 21.3.2011 לכבוד כבוד השופט בדימוס מר מיכה לינדנשטראוס מבקר המדינה באמצעות דואר רשום ופקס נכבדנו, הנדון: פנייה דחופה בבקשה לבדוק מהם המניעים העומדים בבסיס התנגדותם של חברי הכנסת

קרא עוד

מערכת הבריאות בישראל שנה א ppt לפורטל [לקריאה בלבד]

מערכת הבריאות בישראל שנה א ppt לפורטל [לקריאה בלבד] מערכת הבריאות בישראל גולדשמידט לידיה R.N M.A 2012 בריאות בישראל מוסדות משרד הבריאות קופות חולים מוסדות ציבוריים: בתי חולם, מד"א, אגודות מוסדות פרטיים: בתי חולים, שירותי רפואת שיניים שירותי בריאו ת השירותים

קרא עוד

תעריפי חשכל

תעריפי חשכל 1. יועציםלניהול (מקצועותשונים) תעריפיםלתשלום סוג יועץ עד 318 שקלים חדשים עד 282 שקלים חדשים יועץ 1 יועץ העונה על שלושת התנאים הבאים, במצטבר: בעל תואר מהנדס בעל תואר שני שלישי; 1.1.1. בו שנים בתחום הרלוונטי

קרא עוד

נהג, דע את זכויותיך! 1 עי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד האיגוד המקצועי שלך! מען - הא

נהג, דע את זכויותיך! 1 עי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד האיגוד המקצועי שלך! מען - הא נהג, דע את זכויותיך! 1 איגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען - האיגוד המקצועי שלך! מען אהא 2 נהג! דע את זכויותיך! אין זה סוד, שמעבידים רבים אינם משלמים את המעט שמגיע

קרא עוד

נייר עמדה

נייר עמדה נייר עמדה מבוא עניינה של הצעת חוק זו הוא תעסוקתם של קבוצת בעלי הלקות המצויים בקצה ספקטרום כושר העבודה. לקבוצה זו משתייכים בעלי לקות קוגניטיבית, נפשית ופיזית חמורה ביותר, אשר מפאת מוגבלותם תפוקתם היא עד

קרא עוד

Microsoft Word - sync_LG.doc

Microsoft Word - sync_LG.doc LG PC Suite הגדרות וביצוע סנכרון ניתן להתקין את התוכנה מדיסק המצורף לערכה ניתן לסנכרן עד 100 אירועים בלוח שנה ועד 500 אנשי קשר 1 לחץ על איקון Suite" "LG PC בשולחן העבודה 2 להגדרות הסינכרון לחץ על Sync"

קרא עוד

אוניברסיטת בן-גוריון המחלקה למדעי המחשב בוחן במבנים בדידים וקומבינטוריקה פרופ' מתיא כ"ץ, ד"ר עופר נימן, ד"ר סטוארט סמית, ד"ר נתן רובין, גב'

אוניברסיטת בן-גוריון המחלקה למדעי המחשב בוחן במבנים בדידים וקומבינטוריקה פרופ' מתיא כץ, דר עופר נימן, דר סטוארט סמית, דר נתן רובין, גב' אוניברסיטת בן-גוריון המחלקה למדעי המחשב בוחן במבנים בדידים וקומבינטוריקה 0-- פרופ' מתיא כ"ץ, ד"ר עופר נימן, ד"ר סטוארט סמית, ד"ר נתן רובין, גב' יעל שטיין טל באומל, לילך חייטמן-ירושלמי, נתי פטר, ד ר סטוארט

קרא עוד

חוקת ההסתדרות חוקת ההסתדרות מהדורה מעודכנת תשרי תשע"ב אוקטובר

חוקת ההסתדרות חוקת ההסתדרות מהדורה מעודכנת תשרי תשעב אוקטובר מהדורה מעודכנת תשרי תשע"ב אוקטובר 2011 1 תוכן העניינים עמ' 3 אשיות ההסתדרות - פרק א' 6 חברת העובדים - פרק ב' 7 חברות - פרק ג' 9 המוסדות העליונים של ההסתדרות - פרק ד' 15 בחירות למוסדות ההסתדרות - פרק ה'

קרא עוד

גילוי דעת 29 - מהדורה doc

גילוי דעת 29 - מהדורה doc (**) (*) גילוי דעת 29 "צדדים קשורים" מ ב ו א א. עיסקאות נקשרות או מבוצעות לעתים קרובות בין צדדים שאינם בלתי-תלויים זה בזה בגלל קשרים מסוימים ביניהם - להלן "צדדים קשורים". אלמלא קשרים אלה ייתכן שהעיסקאות

קרא עוד

האזרחים הערבים בישראל מציגים: ט י ו ט ו ת למגילת האוטונומיה הצהרת חיפה שלושה מסמכים "הצהרת חיפה", "החזון העתידי )לערבים הפלסטינים בישראל(" ו"החוקה הדמ

האזרחים הערבים בישראל מציגים: ט י ו ט ו ת למגילת האוטונומיה הצהרת חיפה שלושה מסמכים הצהרת חיפה, החזון העתידי )לערבים הפלסטינים בישראל( והחוקה הדמ האזרחים הערבים בישראל מציגים: ט י ו ט ו ת למגילת האוטונומיה הצהרת חיפה שלושה מסמכים "הצהרת חיפה", "החזון העתידי )לערבים הפלסטינים בישראל(" ו"החוקה הדמוקרטית" שחיברו שלושה צוותי חשיבה של האזרחים הערבים

קרא עוד

עיוני משפט מ ,2017 עלי בוקשפן ואסא כשר החלה ישירה של זכויות האדם על הכלל מאת עלי בוקשפן* ואסא כשר** תקציר מוקדש בהערכה רבה למורנו אהרן ברק מאמר

עיוני משפט מ ,2017 עלי בוקשפן ואסא כשר החלה ישירה של זכויות האדם על הכלל מאת עלי בוקשפן* ואסא כשר** תקציר מוקדש בהערכה רבה למורנו אהרן ברק מאמר עיוני משפט מ 116-45,2017 עלי בוקשפן ואסא כשר החלה ישירה של זכויות האדם על הכלל מאת עלי בוקשפן* ואסא כשר** תקציר מוקדש בהערכה רבה למורנו אהרן ברק מאמר זה דן באפשרות ובצורך להחיל את זכויות האדם באופן ישיר

קרא עוד

מועד: א בחינה סופית במתמטיקה דיסקרטית משך הבחינה: 2 1 שעות מרצה: פרופ' תאופיק מנסור תאריך: סמסטר: א תשע"ח m 2 הוראות לנבחן: )1( הבחינה מו

מועד: א בחינה סופית במתמטיקה דיסקרטית משך הבחינה: 2 1 שעות מרצה: פרופ' תאופיק מנסור תאריך: סמסטר: א תשעח m 2 הוראות לנבחן: )1( הבחינה מו מועד: א בחינה סופית במתמטיקה דיסקרטית משך הבחינה: 2 1 שעות מרצה: פרופ' תאופיק מנסור תאריך: 26.01.2018 2 סמסטר: א תשע"ח m 2 הוראות לנבחן: )1( הבחינה מורכבת מ- 6 שאלות. כל שאלה מזכה ב- 20 נקודות כך הנקודות

קרא עוד

עיריית הרצליה 04/10/2018 אגף המינהל הכספי - ה ג ז ב ר ו ת ת.ד. 1 הרצליה טל פקס' עדכון הסכומים בחוקי העזר להלן רשימת

עיריית הרצליה 04/10/2018 אגף המינהל הכספי - ה ג ז ב ר ו ת ת.ד. 1 הרצליה טל פקס' עדכון הסכומים בחוקי העזר להלן רשימת תוכן העניינים דפים 2-6 7 7 8 אגרת תעודות אישור: פיקוח על כלבים, פיקוח על מכירת מוצרים מן החי: מודעות ושלטים: סלילת רחובות: היטל תיעול: מניעת מפגעים ושמירה על הסדר והנקיון: י-ם 91061 מ. פדלון, ראש העירייה

קרא עוד

סיכום תערוכת התיירות IMTM חדשות חדשות ידיעות אחרונות יומן ערוץ Ynet דה מרקר

סיכום תערוכת התיירות IMTM חדשות חדשות ידיעות אחרונות יומן ערוץ Ynet דה מרקר סיכום תערוכת התיירות 9-10.02.2016 IMTM חדשות 8.2.16-2 חדשות 8.2.16-10 - 28.1 יומן ערוץ 12.2-1 10.2.16 -Ynet דה מרקר- 3.2.16 אינטרנט טלוויזיה רדיו עיתונות, גלובס,,MAKO דה מרקר,,NRG, nana10,,,,ias, מגפון,

קרא עוד

<4D F736F F D20FAEBF0E9FA20F2F1F7E9FA20ECECF7E5E720F4F8E8E920ECE4ECE5E5E0E42E646F63>

<4D F736F F D20FAEBF0E9FA20F2F1F7E9FA20ECECF7E5E720F4F8E8E920ECE4ECE5E5E0E42E646F63> תוכנית עסקית להתקנת מערכת סולארית תאריך: מגיש: מוגשת ל: סקירה: ביוני 2008 נחקק חוק חשוב לעידוד והקמת תחנות עצמאיות ליצור חשמל ע"י הענקת תעריפי קניה גבוהים של חשמל מתחנות אלו ולמשך 20 שנה. החוק זוכה לסביבת

קרא עוד

כללי השתתפות בפעילות במבצע "חופשת האירוויזיון המושלמת"

כללי השתתפות בפעילות במבצע חופשת האירוויזיון המושלמת כללי השתתפות בפעילות במבצע "חופשת האירוויזיון המושלמת" כללי: בין התאריכים 6.5.19 ועד 13.5.19 תערוך חברת אל על נתיבי אויר לישראל בע"מ (להלן: "עורכת הפעילות" או "אל על") פעילות בשם "חופשת האירוויזיון המושלמת",

קרא עוד

מבנים בדידים וקומבינטוריקה סמסטר אביב תשע"ט מספרי רמזי תרגול 11 הגדרה: (t R = R(s, הוא המספר הטבעי הקטן ביותר כך שבכל צביעה של צלעות הגרף וכחול(, קיים

מבנים בדידים וקומבינטוריקה סמסטר אביב תשעט מספרי רמזי תרגול 11 הגדרה: (t R = R(s, הוא המספר הטבעי הקטן ביותר כך שבכל צביעה של צלעות הגרף וכחול(, קיים מספרי רמזי תרגול 11 הגדרה: (t R = R(s הוא המספר הטבעי הקטן ביותר כך שבכל צביעה של צלעות הגרף וכחול( קיים תת-גרף שלם K s שצבוע בכחול או שקיים תת-גרף שלם K t שצבוע באדום. הגדרה שקולה: עבור גרף עם לפחות (t

קרא עוד

דעת הוועדה למניעת ניגוד עניינים של נבחרי ציבור ברשויות המקומיות

דעת הוועדה למניעת ניגוד עניינים של נבחרי ציבור ברשויות המקומיות דעת הוועדה למניעת ניגוד עניינים של תאריך חוות הדעת: אפריל 7002 עדכון: אדר א' תשע"ד פברואר 7002 ניגוד עניינים - עקרונות כללים תוכן עניינים כללי א. עיקרון יסוד - כלל עצמאי ב. תחולת הכלל בדבר ניגוד עניינים

קרא עוד

משרד עורכי דין פדר פרופיל עסקי

משרד עורכי דין פדר פרופיל עסקי משרד עורכי דין פדר פרופיל עסקי משרד עורכי דין פדר בנה במשך שני העשורים האחרונים מוניטין של מומחה בשוק הישראלי בתחומי חדלות פירעון על היבטיו השונים: הוצאה לפועל, פשיטות רגל ופירוק חברות. בעלי המשרד, עו«ד

קרא עוד

תהליך קבלת החלטות בניהול

תהליך קבלת החלטות בניהול תהליך קבלת החלטות בניהול לידיה גולדשמידט 2011 מהו תהליך קבלת החלטות? תהליך אק טיבי וקריטי קבלת החלטות בנושאים פשו טים ורוטיניים שפתרונן מובנה בחירה בין אל טרנטיבות החלטות מורכבות הדורשות פתרונות יצירתיים

קרא עוד

מטלת מנחה (ממ"ן) 11 הקורס: חשבון אינפיניטסימלי II חומר הלימוד למטלה: יחידות 2,1 4 מספר השאלות: 7 משקל המטלה: נקודות סמסטר: ב 2007 מו

מטלת מנחה (ממן) 11 הקורס: חשבון אינפיניטסימלי II חומר הלימוד למטלה: יחידות 2,1 4 מספר השאלות: 7 משקל המטלה: נקודות סמסטר: ב 2007 מו מטלת מנחה (ממ"ן) הקורס: - חשבון אינפיניטסימלי II חומר הלימוד למטלה: יחידות, 4 מספר השאלות: 7 משקל המטלה: נקודות 337 סמסטר: ב 7 מועד אחרון להגשה: אנא שים לב: מלא בדייקנות את הטופס המלווה לממ"ן בהתאם לדוגמה

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation אליפות הסייבר הישראלית תשע "ח אליפות הסייבר הלאומית ארגונים שותפים משרד החינוך משרד החינוך, מינהל תקשוב טכנולוגיה ומערכות מידע האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות )IATI( - ארגון הגג של כל תעשיות ההייטק ומדעי

קרא עוד

Microsoft Word - ???_?????_??????_?????_??????.doc

Microsoft Word - ???_?????_??????_?????_??????.doc שיווק מוסדות החינוך: קרש קפיצה להעצמת מערכת החינוך רמי הוכמן שיווק מוסדות החינוך הוא נושא שעולה לא אחת בשנים האחרונות על סדר היום במערכת החינוך על כל גווניה. מאמר זה מניח, ששיווק מוסדות החינוך הוא הליך

קרא עוד

התאחדות מגדלי בקר בישראל ISRAEL CATTLE BREEDER S ASSOCIATION 12 באוגוסט, 2018 דוח מנכ"ל ימי קרב ומתיחות בעוטף עזה מלחמת ההתשה הנערכת ברחבי הדרום כבר מ

התאחדות מגדלי בקר בישראל ISRAEL CATTLE BREEDER S ASSOCIATION 12 באוגוסט, 2018 דוח מנכל ימי קרב ומתיחות בעוטף עזה מלחמת ההתשה הנערכת ברחבי הדרום כבר מ 12 באוגוסט, 2018 דוח מנכ"ל ימי קרב ומתיחות בעוטף עזה מלחמת ההתשה הנערכת ברחבי הדרום כבר מספר חודשים, כולל ימי קרב מורכבים, "תפסה" את המערכות התומכות בענף ברמת מוכנות גבוהה. השיקולים של שמירה על נהלים רגילים

קרא עוד

Microsoft Word - beayot hespek 4 pitronot.doc

Microsoft Word - beayot hespek 4 pitronot.doc בעיות מילוליות - בעיות הספק.6 פתרון: נסמן: מספר המכשירים שתיקן טכנאי א' בשעה אחת (קצב עבודתו). ( ) כל אחד מהטכנאים תיקן מספר המכשירים שתיקן טכנאי ב' בשעה אחת (קצב עבודתו). 0 מכשירים, לכן: 0 שעות משך זמן

קרא עוד

כללים בבניית שאלון

כללים בבניית שאלון כללים בבניית שאלון על השאלות להיות מוצגות בבהירות ולהיות קריאות וידידותיות. שאלות הכוללות קטיגוריות תשובה חייבות לכלול הבחנה ברורה וחד משמעית בין הקטגוריות. כל שאלה חייבת להיות רלוונטית להיבט מסויים של

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 שלומית לויט "עץ החשיבה" שלמה יונה- העמותה לחינוך מתמטי לכל מציגים: "ימין ושמאל- לומדים חשבון" 4 מקורות קושי להתמצאות במרחב אצל ילדים תפיסה אפיזודית התנהגות ייצוגית מוגבלת. היעדר מושגים ומונחים. אגוצנטריות.

קרא עוד

11 דעת הקהל בישראל על ההתיישבות ביהודה ושומרון - תוצאות דגימת מרים ביליג, 1 אודי לבל 1 מו"פ אזורי השומרון ובקעת הירדן, המרכז האוניברסיטאי אריאל

11 דעת הקהל בישראל על ההתיישבות ביהודה ושומרון - תוצאות דגימת מרים ביליג, 1 אודי לבל 1 מופ אזורי השומרון ובקעת הירדן, המרכז האוניברסיטאי אריאל 11 דעת הקהל בישראל על ההתיישבות ביהודה ושומרון - תוצאות דגימת 2009 2 מרים ביליג, 1 אודי לבל 1 מו"פ אזורי השומרון ובקעת הירדן, המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון 2 מו"פ אזורי השומרון ובקעת הירדן, המרכז האוניברסיטאי

קרא עוד

Microsoft PowerPoint - ציפי זלקוביץ ואולז'ן גולדשטיין - מושב 3 [Read-Only] [Compatibility Mode]

Microsoft PowerPoint - ציפי זלקוביץ ואולז'ן גולדשטיין - מושב 3 [Read-Only] [Compatibility Mode] רשת עמיתי מחקר ציפי זלקוביץ "טכנולוגיות מידע במכללות לחינוך", מופ"ת וסמינר הקיבוצים אולז'ן גולדשטיין רשת עמיתי מחקר "טכנולוגיות מידע במכללות לחינוך", מופ"ת ומכללת קיי כנס "מיומנויות המאה ה- 21 בהוראה ובהכשרת

קרא עוד

כללים להעסקת קרובי משפחה ועבודה נוספת ברשויות המקומיות

כללים להעסקת קרובי משפחה ועבודה נוספת ברשויות המקומיות כללים להעסקת קרובי משפחה ברשויות המקומיות מגישה: מרגלית בוטרמן, עו"ד ממונה )כ"א ושכר( משפטית משרד הפנים איסור העסקת קרובי משפחה הדין הישראלי מטיל מגבלות על הזכות של הרשות המקומית להתקשר עם קרוב משפחה של

קרא עוד

חוק יסוד: הממשלה במתכונתו המקורית הלכה למעשה אליקים רובינשטיין* לזכר ראש הממשלה יצחק רבין עליו השלום הן לצדק ימלך מלך ולערים למשפט ישרו (ישעיה לב, א)

חוק יסוד: הממשלה במתכונתו המקורית הלכה למעשה אליקים רובינשטיין* לזכר ראש הממשלה יצחק רבין עליו השלום הן לצדק ימלך מלך ולערים למשפט ישרו (ישעיה לב, א) חוק יסוד: הממשלה במתכונתו המקורית הלכה למעשה אליקים רובינשטיין* לזכר ראש הממשלה יצחק רבין עליו השלום הן לצדק ימלך מלך ולערים למשפט ישרו (ישעיה לב, א) א. פתח דבר. ב. הממשלות והחוק; 1. ציון במשפט תיפדה ;

קרא עוד

rizufim answers

rizufim answers ÌÈÙÂˆÈ מדריך למורה פעילות זו היא פעילות חקר לבדיקת כל אפשרויות הריצוף שבהן סידור מצולעים סביב קודקוד הוא זהה. המצולעים שבהם ישתמשו התלמידים הם: משולש שווה צלעות, משושה משוכלל וריבוע - כולם בעלי צלע באותו

קרא עוד

Microsoft PowerPoint - מפגש דבורה הרפז

Microsoft PowerPoint - מפגש דבורה הרפז יום עיו ן רכ זי/ תו עב רית: הבנת הנק ר א, הבעה ולשון 17.11.09 ל' חשון תש"ע ברוכ ים/ תו המצטר פים/ תו רכ זות חד שות רכ זות בבתי ספר ח דשים ד עולות קומה ב/מרש ת אור ט י שר אל: "ר נו ר ית גנץ אבישג גורדון

קרא עוד

תאריך הבחינה 30

תאריך הבחינה   30 אוניברסיטת בן-גוריון בנגב מדור בחינות 9//8 תאריך הבחינה : ד"ר ס. סמית, דר' דבורה שמות המורים : פרץ, פרופ' גריגורי דרפל מבחן ב: חדו"א ג' --9 מס' הקורס: מיועד לתלמידי: ביולוגיה, כימיה וגאולוגיה ב מועד: א

קרא עוד

מערך פעולה 55 דקות מטרות: )1 )2 )3 נושא: המשימה: הגשמה משך החניך יגדיר מהי הגשמה וכיצד היא ביטוי של החלום במציאות. הפעולה החניך ישאף להגשמה בחייו. החנ

מערך פעולה 55 דקות מטרות: )1 )2 )3 נושא: המשימה: הגשמה משך החניך יגדיר מהי הגשמה וכיצד היא ביטוי של החלום במציאות. הפעולה החניך ישאף להגשמה בחייו. החנ מערך פעולה 55 דקות מטרות: )1 )2 )3 נושא: המשימה: הגשמה משך החניך יגדיר מהי הגשמה וכיצד היא ביטוי של החלום במציאות. הפעולה החניך ישאף להגשמה בחייו. החניך יבין כי הגשמה אינה משימה פשוטה והיא מחייבת גם עשייה.

קרא עוד

תוכן עניינים חוקי יסוד חוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו...1 חוק-יסוד: חופש העיסוק...3 שוויון ההזדמנויות בעבודה חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, התשמ"ח

תוכן עניינים חוקי יסוד חוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו...1 חוק-יסוד: חופש העיסוק...3 שוויון ההזדמנויות בעבודה חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, התשמח תוכן עניינים חוקי יסוד חוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו...1 חוק-יסוד: חופש העיסוק...3 שוויון ההזדמנויות בעבודה חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, התשמ"ח- 1988...5 תקנות שוויון הזדמנויות בעבודה )חובת מסירת הודעה

קרא עוד

בי"ס כרמלית- חיפה

ביס כרמלית- חיפה בי"ס כרמלית- חיפה מבחן הבנת הנקרא ולשון לכיתה ה' שליש שני תאריך: שם: חברים טובים- קראו היטב את השאלות לפני שאתם עונים משך הבחינה: 09 דקות ציון המבחן מ 89 נקודות קראו את הקטע שלפניכם: חבר טוב בעירק חיו

קרא עוד

(Microsoft PowerPoint - \347\357 \371\370\351\351\341\370)

(Microsoft PowerPoint - \347\357 \371\370\351\351\341\370) דילמות בחיי ו של CFO חן שרייב ר, CFO ACE AUTO DEPOT LTD. כנס אילת, ספטמבר 2008 1 2 דור ההמשך מבפנים או מב חוץ? 1. דור ה המשך מבפנים או מבחוץ? עולות מספר שאלות: העדפה האם להעדיף מועמד לתפקיד CFO שגדל בארגון,

קרא עוד

Microsoft Word - ExamA_Final_Solution.docx

Microsoft Word - ExamA_Final_Solution.docx סמסטר חורף תשע"א 18 בפבואר 011 הטכניון מכון טכנולוגי לישראל הפקולטה למדעי המחשב מרצה: מתרגלים: רן אל-יניב נועה אלגרבלי, גיא חפץ, נטליה זילברשטיין, דודו ינאי (אחראי) סמסטר חורף תשע" מבחן סופי פתרון (מועד

קרא עוד