Microsoft Word - 02.DOC

גודל: px
התחל להופיע מהדף:

Download "Microsoft Word - 02.DOC"

תמליל

1 פרק 2 זיהוי מחשבות אוטומטיות כבר אמרנו שמחשבות גורמות לרגשות. זוהי התובנה הבסיסית העומדת מאחרי הגישה הקוגניטיבית התנהגותית. למעשה, גרעין כל הגישות הקוגניטיביות שפותחו ושופרו במחצית השניה של המאה העשרים, מתבסס על הרעיון הפשוט הזה, שהמחשבה קודמת לרגש והיא שגורמת לו (גם אם היא הייתה קצרה, בלתי מורגשת או שחלפה במהירות). לאירועים כשלעצמם, אין עצמה רגשית. הפרשנות שלכם לאירוע - היא שגורמת לרגשות שלכם. רעיון זה מוצג לעתים קרובות כמודל ה"אמ"ת" של רגשות: אירוע מחשבה תגובה (הרגשה). לדוגמה: ב. ג. א. אירוע: אתם נכנסים למכונית, מסובבים את המפתח ושום דבר לא קורה. מחשבה: אתם אומרים לעצמכם: "אוי לא, המצבר מת. זה נורא. אני תקוע ואאחר". תגובה: אתם חווים הרגשה המתאימה למחשבות שלכם. במקרה זה, תחושו מדוכאים וחרדים בנוגע לאיחור. אבל, אם תשנו את המחשבה, תוכלו לשנות גם את ההרגשה. לדוגמה, אם הייתם חושבים: "כנראה ששוב הבן שלי השאיר את האורות דולקים כל הלילה", ייתכן שהייתם חשים רק כעס. לעומת זאת, אם הייתם חושבים: "אשתה עוד כוס קפה, אירגע ואחכה לגרר", הייתם מרגישים לכל היותר מוטרדים מעט.

2 מחשבות ורגשות 38 בפרק זה תלמדו כיצד לזהות את המחשבות האוטומטיות שצצות אצלכם במעגל תגובה זה. זוהי המיומנות הבסיסית בה תלמדו לשלוט, כדי להפחית את הרגשות המטרידים שלכם. יעילות הזיהוי... זיהוי המחשבות האוטומטיות כשלעצמו, אינו כל הסיפור. למעשה, זהו הצעד הראשון בעבודה קוגניטיבית-התנהגותית. עם זאת, לאחר שתלמדו לזהות את המחשבות האוטומטיות שלכם, בהחלט ייתכן שתרגישו ירידה משמעותית בחרדה, בדיכאון או בכעס - מה שישמש לכם כעדות חיובית לכך שהעבודה הקוגניטיבית על עצמכם, עשויה בהחלט לעזור לכם ולשנות את חייכם. מצד שני, הסיכויים לכך שלא תחושו שיפור כלשהו בסימפטומים שלכם כשתגיעו לסוף הפרק, גדולים יותר. למעשה, חלק מהרגשות עלולים אף להחריף, כתוצאה מעבודתכם על זיהוי המחשבות האוטומטיות שלכם. אך אל דאגה! O זהו רק אחד מהצעדים הראשונים בדרך. מתי רואים תוצאות... רוב האנשים מתקדמים בצורה משמעותית, כבר בשבוע הראשון בו הם ממלאים בנאמנות את יומן המחשבות שלהם. לכן, ככל שתתרגלו יותר את ההקשבה למחשבות האוטומטיות שלכם, כך תשפרו את יכולתכם לזהותן, כיוון שזוהי מיומנות המשתווה לכל מיומנות אחרת. לולאת משוב שלילית... רצף ה"אמ"ת" אותו הזכרנו קודם: אירוע מחשבה תגובה (הרגשה), הוא הבסיס של החיים הרגשיים שלכם.

3 39 פרק 2: זיהוי מחשבות אוטומטיות אולם, חייהם הרגשיים של האנשים, אינם מהווים תמיד סידרה פשוטה של רצפים כאלה, שכן לא תמיד קיים אירוע ספציפי ברור, המוביל למחשבה ולהרגשה הנובעת ממנה. לעתים קרובות יותר, נוצרת לולאת משוב - כלומר, הרגשה שמתעוררת כתוצאה ממחשבה ומאירוע מסוימים, ההופכת לאירוע ההתחלה של רצף "אמ"ת" נוסף. לולאת משוב אירוע מחשבה תגובה: תחושות גופניות רגש במקרה של רגשות לא נעימים, לולאת משוב שלילית עלולה לפעול כך שההרגשה הבלתי נעימה עצמה הופכת ל"אירוע" - כלומר, לגורם של מחשבות נוספות, היוצרות רגשות לא נעימים נוספים, ההופכים לאירוע גדול יותר שמעורר מחשבות שליליות נוספות וכן הלאה. כך נמשכת לה הלולאה, עד שאתם גורמים לעצמכם להתקף זעם, חרדה או דיכאון עמוק. אבל, לרגשות יש גם מרכיבים גופניים: כשאתם חווים רגשות כגון פחד, כעס או שמחה - קצב פעימות הלב שלכם גובר, אתם נושמים בצורה מהירה ושטחית יותר, אתם מזיעים יותר וכלי הדם שלכם מתכווצים ומתרחבים במקומות שונים בגופכם. במקרים רבים רגשות כגון דיכאון, עצבות או צער, כרוכים בהאטת הפעילות של חלק מהמערכות הגופניות שלכם. למעשה, הרגשות שלכם יחד עם התחושות הגופניות המלוות אותם, מפעילים תהליך של הערכה, בו אתם מנסים לפרש ולסווג את מה שאתם מרגישים.

4 מחשבות ורגשות 40 לדוגמה, אם המכונית שלכם סירבה להתניע בשעת לילה מאוחרת כשהייתם בשכונה מסוכנת, לולאת המשוב השלילית שלכם עשויה להיראות כך: א. אירוע: המכונית אינה מתניעה. ב. ג. ב. ג. ב. ג. מחשבה: "אוי לא, זה נורא. אני אאחר - וזהו רחוב מסוכן". תגובה: לבכם פועם במהירות, חם לכם ואתם מזיעים. אתם מרגישים רוגז וחרדה. מחשבה: "אני מפחד... עלולים לשדוד אותי - זה רע מאוד!" תגובה: בטנכם מתכווצת, קשה לכם לנשום, אתם חשים סחרחורת ופחד. מחשבה: "אני משתגע... אני מאבד שליטה... אני לא יכול לזוז... אני לא יכול להגיע למקום בטוח". תגובה: כמות גדולה של אדרנלין זורמת בגוף וגורמת לחרדה ולפאניקה. מחשבות אוטומטיות... כבני אנוש, אתם בוחנים את העולם ללא הרף ומעניקים לכל אירוע או חוויה, תווית מסוימת. למעשה, אתם מפרשים אוטומטית כל דבר שאתם רואים, שומעים, חשים ומרגישים. כתוצאה מכך אתם שופטים אירועים כ"טובים" או כ"רעים", כ"נעימים" או כ"לא נעימים", כ"בטוחים" או כ"מסוכנים" וכן הלאה. תהליך זה משפיע על כל החוויות שלכם ומעניק לכל חוויה משמעות אישית. התוויות והשיפוטים האלו נוצרים כתוצאה מהדיאלוג האינסופי שאתם מנהלים עם עצמכם וכן מזרם המחשבות התמידי הממלא את מוחכם. מחשבות אלו חוזרות על עצמן ולמרות שלעתים נדירות אתם מודעים אליהן, הן חזקות מספיק כדי ליצור את הרגשות העזים ביותר שלכם. אלברט אליס, אבי התרפיה הרציונלית-רגשית, מכנה את הדיאלוג הפנימי הזה בשם דיבור עצמי,(Self-Talk) ואילו התאורטיקן הקוגניטיבי אהרון בק מזהה אותו כמחשבות אוטומטיות Thoughts).(Automatic

5 41 פרק 2: זיהוי מחשבות אוטומטיות.1.2 אהרון בק מעדיף את המונח מחשבות אוטומטיות, כיוון ש"מונח זה מתאר בצורה מדויקת יותר את האופן בו המחשבות נחוות. כלומר, האדם תופס את המחשבות האלו כאילו היו רפלקס (פעולה אוטומטית של האורגניזם) - כאילו לא קדמו להן שום מחשבה או הרהור כלשהו ולכן הוא מתרשם כי הן הגיוניות ותקפות" (בק, 1976). המחשבות האוטומטיות כוללות בדרך כלל את המאפיינים הבאים: הן מופיעות לעתים בצורה מתומצתת. הן מורכבות רק ממספר מילים חיוניות, כמו במברק: "בודד... מרגיש רע... לא יכול לעמוד בזה... סרטן... לא טוב". מילה אחת או ביטוי קצר, משמשים למעשה כתווית לקבוצה של זיכרונות לא נעימים, פחדים או נזיפות עצמיות. לעתים, המחשבה האוטומטית אינה חייבת להיות מבוטאת במילים. היא יכולה גם להיות תמונה חזותית קצרה, צליל או ריח שאתם מדמיינים, או כל תחושה גופנית. לדוגמה, לאישה שסבלה מפחד גבהים, היה הבזק תמונה שנמשך חצי שניה, בו היא ראתה את הרצפה נוטה ולכן הרגישה שהיא גולשת לכיוון החלון. פנטזיה רגעית זו הפעילה אצל האישה הזו חרדה עזה, בכל פעם שהיא עלתה לקומה גבוהה מהקומה השלישית. לעתים, המחשבה האוטומטית היא שחזור מהיר של אירוע כלשהו שהתרחש בעבר. לדוגמה, אישה מדוכאת ראתה כל הזמן את גרם המדרגות בקניון עליהן עמדה, כשבעלה הודיע לה שהוא מתכוון לעזוב אותה. תמונת המדרגות הזאת הספיקה לה, כדי לשחרר את כל הרגשות הקשורים לאובדן זה. לפעמים המחשבה האוטומטית יכולה להופיע בצורת ידע אינטואיטיבי, ללא מילים, תמונות או תחושות גופניות כלשהן. לדוגמה, שף שהיה אכול ספקות עצמיים "ידע" שאין טעם לנסות לקבל קידום בעבודה למשרת השף הראשי. כמעט תמיד מאמינים בהן. לא משנה עד כמה הן נראות בלתי הגיוניות כשבוחנים אותן לעומק. לדוגמה, אדם שהגיב בזעם רב על הידיעה על מות חברו, האמין במשך זמן מה שחברו מת בכוונה תחילה, כדי להעניש אותו.

6 מחשבות ורגשות 42 מסתבר שאתם נוטים להאמין למחשבות האוטומטיות שלכם, באותו אופן שאתם סומכים על החושים שלכם. לדוגמה, אם אתם רואים אדם הנכנס למכונית מפוארת, אתם עשויים לחשוב לעצמכם: "הוא עשיר. לא אכפת לו מאף אחד חוץ מעצמו". מחשבה זו אמיתית עבורכם, בדיוק כמו צבע המכונית. הן נחוות כתגובה ספונטנית. אתם מאמינים למחשבות האוטומטיות האלה, בגלל שהן מופיעות אצלכם באופן אוטומטי. למעשה, הן מופיעות באופן ספונטני מתוך האירועים המתרחשים. הן צצות במוחכם ואתם בקושי מודעים אליהן. כתוצאה מכך, אינכם בוחנים אותן באופן הגיוני. לעתים הן מנוסחות במילים של צריך/חייב/מוכרח. לדוגמה, אישה שבעלה נפטר לאחרונה חשבה: "את צריכה להתמודד עם זה בעצמך, אל תכבידי על חברייך". לכן, בכל פעם שהמחשבה עברה לה בראש, היא חשה גל של חוסר תקווה. למעשה, אנשים רבים מייסרים את עצמם במחשבות מסוג צריך/חייב ("אני צריך להיות שמח. אני צריך להיות יותר פעיל, יצירתי, אחראי, אוהב, נדיב..."). כל "צריך/חייב" נוקשה מסוג זה, יוצר תחושה של אשמה או פוגע בהערכה העצמית..3.4 קשה להעלים מחשבות מסוג "צריך/חייב", כיוון שהן "שרתו" אתכם בעבר. לדוגמה, בזמני מצוקה או לחץ, כשלא היה לכם זמן להתחיל לחשוב מה לעשות, הייתה לכם גישה מיידית לאמונות האלה, שסייעו לכם לשרוד. בהמשך, הפכו האמונות האלה לתבניות מחשבתיות אוטומטיות ונוקשות כאלה, שאין לכם זמן לנתח אותן ואינכם מצליחים לשנות אותן, כך שיתאימו למצבים המשתנים. יש להן נטייה להפריז בחומרת המצב. מחשבות אלו חוזות קטסטרופה. הן רואות סכנה בכל דבר ותמיד מצפות לגרוע מכל. לדוגמה, כאב בטן יכול לגרום למחשבה אוטומטית שזהו סימן לסרטן. מבט בלתי מרוכז בעיניו של האהוב, יכול לגרום למחשבה אוטומטית שזהו סימן ראשון לאיבוד עניין..5

7 43 פרק 2: זיהוי מחשבות אוטומטיות הפרזה בחומרת המצב היא המקור העיקרי לחרדות, אולם אין זה קל להתגבר עליה, כיוון שיש לה גם תפקיד בהסתגלות שלכם לחיים - היא מסייעת לכם לחזות את העתיד ולהתכונן לקראת התסריט הגרוע ביותר. הן ייחודיות באופן יחסי. כדי להמחיש זאת, תארו לעצמכם את התמונה הבאה: בתיאטרון הומה קהל, אישה אחת נעמדה לפתע וסטרה לאיש שישב לידה. לאחר מכן, היא יצאה החוצה במהירות. העדים לאירוע זה הגיבו בדרכים שונות: אישה אחת פחדה, בגלל שהיא חשבה: "היא באמת תחטוף כשהם יגיעו הביתה". היא דמיינה פרטים של הכאה אכזרית ונזכרה בפעמים בהן היא עברה התעללות גופנית. נער מתבגר כעס בגלל שהוא חשב: "מסכן הבחור. הוא בטח רק רצה נשיקה והיא השפילה אותו. איזו כלבה". אדם בגיל העמידה חש דיכאון, לאחר שאמר לעצמו: "עכשיו הוא איבד אותה ולעולם לא ישיג אותה חזרה". אדם זה ראה בעיני רוחו את פניה הכועסות של אשתו לשעבר. עובדת סוציאלית אחת חשה התרגשות נעימה. היא חשבה: "מגיע לו. הלוואי שכמה נשים ביישניות שאני מכירה היו רואות את זה"..6 למעשה, כל תגובה הייתה מבוססת על פרשנות ייחודית לאירוע והתוצאה אצל כל אחד הייתה רגש עז אחר. הן עקשניות ומנציחות את עצמן. קשה "לכבות" או לשנות אותן, כיוון שהן מתעוררות כרפלקס והן נראות הגיוניות. הן מתגנבות לראשכם מבלי ששמתם לב לכך ונדמה לכם שהן מופיעות או נעלמות, על פי רצון משלהן..7 בדרך כלל, מחשבה אוטומטית אחת נוטה לעורר מחשבה אוטומטית אחרת, שמעוררת בתורה מחשבה אוטומטית נוספת, שמעלה מחשבה דומה וכן הלאה.

8 מחשבות ורגשות 44 לעתים הן שונות מההצהרות הפומביות. רוב האנשים מדברים אל אנשים אחרים בצורה אחרת, אפילו שונה מאוד מהדרך בה הם מדברים אל עצמם. בדרך כלל הם מתארים לאחרים את האירועים בחייהם, כרצף הגיוני של סיבה ותוצאה, אך לעצמם - הם עשויים לתאר את אותם אירועים בדיוק, מתוך גינוי עצמי ארסי או תחזיות נוראיות. לדוגמה, מנהל אחד הצהיר בנינוחות ובקול רם: "מאז שפוטרתי, אני קצת מדוכא". הצהרה עניינית זו, הייתה שונה באופן משמעותי מהמחשבות הממשיות שנושא האבטלה עורר בו: "אני כישלון... לעולם לא תהיה לי עבודה... משפחתי תרעב... אני לא מצליח לשרוד בעולם הזה". כתוצאה מהמחשבות האוטומטיות האלו, הוא ראה את עצמו נופל אל תוך בור שחור ללא תחתית. הן חוזרות על נושאים מרכזיים. כעס, חרדה או דיכאון כרוניים, הם תוצאה של התמקדות בסוג אחד של מחשבות אוטומטיות, עד למצב של התעלמות מוחלטת מכל מחשבה סותרת אפשרית. לדוגמה: הנושא המרכזי שמעסיק אנשים הסובלים מחרדה הוא פחד. אנשים כאלה שקועים לחלוטין בציפייה למצבים מסוכנים וסורקים כל העת את האופק, בחיפוש אחר סכנה עתידית. אנשים מדוכאים מתמקדים לעתים קרובות בעבר. הם חושבים בצורה מוגזמת על כל מה שהם איבדו בחייהם ומתמקדים בכישלונות ובפגמים שלהם. אנשים שסובלים מכעס כרוני, חוזרים על מחשבות אוטומטיות בנוגע להתנהגות הפוגעת והזדונית של אחרים..8.9 ההתעסקות המוגזמת בנושאים מרכזיים אלו, יוצרת עולם מצומצם בו חושבים רק סוג אחד של מחשבה ומבחינים רק בהיבט אחד של המציאות. O התוצאה הנובעת מכך היא הרגשה עיקרית אחת, שהיא בדרך כלל גם מכאיבה למדי. אהרון בק השתמש במונח הפשטה סלקטיבית, כדי לתאר מצב זה של תפיסה מצומצמת. מבחינתו, המשמעות של ההפשטה הסלקטיבית היא שאתם מתבוננים בסוג מסוים בלבד של סימנים ומתעלמים מכל השאר.

9 45 פרק 2: זיהוי מחשבות אוטומטיות 10. הן מחשבות נלמדות. מאז שהייתם ילדים, אנשים אומרים לכם מה לחשוב. המשפחה, החברים והתקשורת לימדו אתכם לפרש אירועים בצורה מסוימת. במשך השנים למדתם והתאמנתם בדפוסים של מחשבות אוטומטיות שהפכו לתבניות של מחשבה מקובעת. לכן, ייתכן שקשה לכם עתה לזהות את המחשבות האלה ולשנותן. החדשות הטובות הן שגם את הדברים שנלמדו בעבר, ניתן ללמוד מחדש ולשנות בהתאם. הקשבה למחשבות האוטומטיות... תשומת לב למחשבות האוטומטיות שלכם, היא הצעד הראשון לרכישת שליטה על הרגשות הבלתי נעימים שלכם. אמנם, רוב הדיאלוג הפנימי שלכם הוא בלתי מזיק, אך כדי לסלק ממנו את המחשבות האוטומטיות המזיקות, חשוב לזהות אותן תחילה. פעולת זיהוי המחשבות האוטומטיות היא פעולה פשוטה למדי - כיוון שכמעט תמיד הן מופיעות לפני הרגשה מכאיבה הנמשכת לאורך זמן. כדי לזהות את המחשבות האוטומטיות הגורמות לכם הרגשה מכאיבה וממושכת: נסו להיזכר מה חשבתם בדיוק לפני שהתחלתם להרגיש רע. נסו להיזכר במחשבות המלוות את הרגש המציף אתכם. במילים אחרות, זה כמו להקשיב לרדיו שפועל תמיד, אפילו כשאתם משוחחים עם אנשים אחרים וחיים את חייכם, שכן אתם גם מתפקדים בעולם וגם מדברים עם עצמכם באותו זמן. לכן, הקשיבו ל"רדיו" שבתוככם. האזינו לדיאלוג הפנימי שלכם ושמעו את הדברים שאתם אומרים לעצמכם. שימו לב לכך שאופיין של המחשבות האוטומטיות שלכם, הוא להדביק תוויות אישיות ייחודיות לאירועים חיצוניים רבים ולתחושות פנימיות רבות. הן שופטות ומפרשות את החוויות שלכם.

10 מחשבות ורגשות 46 לעתים קרובות המחשבות האוטומטיות מהירות כברק וקשה מאוד לתפוס אותן. הן יכולות להבזיק כתמונה נפשית קצרה או כמילה בודדה. להלן שתי שיטות להתמודדות עם מחשבות מהירות כאלה: חשבו על מצב בעייתי שחוויתם וחזרו עליו שוב ושוב בדמיונכם, עד שתופיע ההרגשה הרעה. עתה, בדקו מה אתם חושבים בזמן שמופיעה ההרגשה. התייחסו אל המחשבות שלכם כאל סרט בהילוך איטי. הביטו בדיאלוג הפנימי שלכם, תמונה אחר תמונה. שימו לב לחלקיק השניה הנדרש כדי לומר: "אני לא יכול לסבול את זה", או למחצית השנייה בה מופיעה תמונה של אירוע מפחיד. שימו לב כיצד אתם מתארים ומפרשים בתוככם את התנהגותם של האחרים: "היא משועממת... הוא משפיל אותי". הרחיבו את הקטע שעלה במוחכם למשפט המלא שקדם לו: לדוגמה, "מרגיש חולה" הוא בעצם, "אני מרגיש חולה ואני יודע שמצבי יחמיר... אני לא יכול לסבול את זה". "משוגע" הוא קיצור של "אני מרגיש שאני מאבד שליטה. כנראה שאני משתגע... החברים שלי יידחו אותי"..1.2 לא מספיק לזהות את "תקציר" המחשבה האוטומטית. חשוב להקשיב לכל הטיעון הפנימי שלכם, כדי להבין את ההיגיון המעוות הגורם לכם ליצירת רגשות מכאיבים רבים. תיעוד המחשבות... כדי להעריך את עצמת המחשבות האוטומטיות שלכם ואת החלק שהן משחקות בחיים הרגשיים שלכם, עליכם לנהל יומן מחשבות (נמצא בטופס המופיע להלן) בו תרשמו כל תחושה בלתי נעימה, בסמיכות רבה ככל האפשר להופעת התחושה.

11 47 פרק 2: זיהוי מחשבות אוטומטיות מצב מתי? היכן? מי? מה קרה? טופס יומן מחשבות רגשות תקצירים של מלה אחת. דירוג מחשבות אוטומטיות מה חשבתם בדיוק לפני ובמשך התחושה הבלתי נעימה.

12 מחשבות ורגשות 48 דוגמה... להלן יומן מחשבות של מנהל חשבונות מסוים, שכתב ביום שלישי עמוס אחד את הדברים הבאים: מצב מתי? היכן? מי? מה קרה? טופס יומן מחשבות רגשות תקצירים של מלה אחת. דירוג כעס. 80 חרדה. 90 טינה. 75 חרדה. 85 כעס. 65 חרדה. 75 דיכאון. 80 דיכאון. 90 דיכאון. 80 תקוע בפקק. קיבלתי עוד עבודה. קיבלתי עוד עבודה. צריך לעבוד בהפסקת הצהריים. עובד בהפסקת הצהריים. עובד מאוחר. מתקשר לאשתי. נוסע הביתה. רואה טלוויזיה עם הילדים. אשתי הולכת לישון מוקדם. מחשבות אוטומטיות מה חשבתם בדיוק לפני ובמשך התחושה הבלתי נעימה. אני מאחר. הבוס יכעס. אני אגיע אחרון. אצטרך למהר כל היום. אהיה כאן כל הלילה. אני לא יכול לסבול את זה. ג'ני תתעצבן אם אאחר. תמיד מפילים עליי. זה לא פייר. אני רעב, אני עייף. אני לא יכול לסבול את זה. למה לא מגייסים מספיק עובדים. זה מגוחך. היא ממש הולכת להתעצבן. אלו החיים שלי. אין דרך לצאת מזה. הם אף פעם לא מדברים איתי. הם בקושי מכירים אותי. לא אכפת להם ממני. היא ממש כועסת. נמאס לה ממני.

13 49 פרק 2: זיהוי מחשבות אוטומטיות דוגמה זאת ממחישה לכם כיצד לעבוד עם יומן מחשבות ולהעריך את רמת המצוקה שלכם, בסולם שמתחיל מ- 0 (ההרגשה אינה משפיעה עליכם) ועד ל- 100 (ההרגשה המצערת ביותר שחשתם אי פעם). צלמו את טופס יומן המחשבות והכינו ממנו עותקים רבים, שיהיו לכם תמיד בהישג יד. בשני הפרקים הבאים תעשו שימוש בחומר שתכתבו ביומן זה. השתמשו ביומן המחשבות במשך שבוע אחד ומלאו אותו רק כשאתם חשים הרגשה מכאיבה. ייתכן שתגלו כי ההתמקדות במחשבות האוטומטיות שלכם מחמירה את המצב לזמן מה, אולם המשיכו בכך ואל תתייאשו. זה טבעי להרגיש גרוע יותר, לפני שמתחילים להרגיש טוב יותר. ייתכן שבמהלך זיהוי המחשבות האוטומטיות שלכם, תתחילו לפקפק ולהטיל בהן ספק בזמן שהן מופיעות. הפרק הבא, העוסק בשינוי דפוסים של חשיבה מגבילה, יעניק לכם כלים מיוחדים להפרכת המחשבות האוטומטיות. מה שחשוב בנקודה זו להדגיש הוא, שיש להבין שמחשבות יוצרות ומשמרות רגשות. לכן, כדי להפחית את התדירות של רגשות מכאיבים, יהיה עליכם להקשיב קודם למה שאתם חושבים ולאחר מכן לשאול את עצמכם אם זה נכון. מה שאתם חושבים, הוא שיוצר בסופו של דבר את מה שאתם מרגישים. ספירת מחשבות... לעתים, המחשבות האוטומטיות מופיעות מהר כל כך ובצורה תמציתית כל כך, עד שאינכם יכולים לזהות אותן, למרות שאתם מודעים לכך שהיו לכם מחשבות אוטומטיות. במקרה כזה, אתם יכולים פשוט לספור את המחשבות שלכם על ידי כך שבכל פעם שאתם שמים לב שהייתה לכם מחשבה אוטומטית, תסמנו זאת על פיסת נייר שתשמרו אותה זמינה לידכם.

14 מחשבות ורגשות 50 O לאחר שספרתם את המחשבה, אינכם צריכים להתעכב עליה. ספירת המחשבות האוטומטיות שלכם, תסייע לכם להתרחק מהן ותגביר את תחושת השליטה שלכם בהן. שכן, במקום להניח שהמחשבות האוטומטיות הן הערכה מדויקת של המציאות, אתם מסמנים אותן ומרפים מהן. בסופו של דבר, התהליך הזה יאט את המחשבות שלכם ויחדד את תשומת הלב שלכם, כך שתוכן המחשבות עצמו יתחיל להיות ברור. כשזה אכן יקרה לכם, ייתכן שתרצו להמשיך לספור. הפעם כדאי לכם לחלק את המחשבות לקטגוריות ולספור כמה יש לכם מכל סוג. לדוגמה, מחשבות קטסטרופליות, מחשבות על אובדן, מחשבות של חוסר ביטחון וכן הלאה. אם אתם שוכחים לספור את המחשבות שלכם, כוונו שעון מעורר או סטופר שיופעל כל עשרים דקות. כשהשעון המעורר מצלצל, הפסיקו את מה שאתם עושים באותו רגע והביטו פנימה, אל תוככם. עתה, ספרו כל מחשבה שלילית בה אתם מבחינים.

פעילות לגן חובה פעילות מלווה לשיר "אני נשאר אני" שכתבה דתיה בן דור העוסק בהבעת רגשות ובזהות מטרות: הילדים יבינו שלבני אדם יש רגשות שונים, לפעמים שמחים

פעילות לגן חובה פעילות מלווה לשיר אני נשאר אני שכתבה דתיה בן דור העוסק בהבעת רגשות ובזהות מטרות: הילדים יבינו שלבני אדם יש רגשות שונים, לפעמים שמחים פעילות לגן חובה פעילות מלווה לשיר "אני נשאר אני" שכתבה דתיה בן דור העוסק בהבעת רגשות ובזהות מטרות: הילדים יבינו שלבני אדם יש רגשות שונים, לפעמים שמחים ולפעמים עצובים, אבל האדם עצמו לא משתנה. הילדים יבינו

קרא עוד

הקדמה

הקדמה הקדמה ספר זה נכתב כדי להעניק לכם חוויה חיה של חופש. זוהי קריאה הנובעת ממעמקי עצמכם לשוב הביתה, אל נוכחות החסד האינסופית אשר תמיד נמצאת כאן. הספר אינו מיועד לקריאה חפוזה שבאמצעותה תרכשו ידע נוסף או תלקטו

קרא עוד

שאלון איבחון להפרעת קשב ריכוז ותחלואה נילווית שם הילד: תאריך לידה: תאריך מילוי השאלון: / / ממלא השאלון: / אמא אבא מורה גננת שלום, אנא ענו על השאלון הב

שאלון איבחון להפרעת קשב ריכוז ותחלואה נילווית שם הילד: תאריך לידה: תאריך מילוי השאלון: / / ממלא השאלון: / אמא אבא מורה גננת שלום, אנא ענו על השאלון הב שאלון איבחון להפרעת קשב ריכוז ותחלואה נילווית שם הילד: תאריך לידה: תאריך מילוי השאלון: / / ממלא השאלון: / אמא אבא מורה גננת שלום, אנא ענו על השאלון הבא על פי הסולם הבא: ההתנהגות המתוארת לא ניראית לעולם

קרא עוד

כמה מילים לפני שקופצים לתוך ה...ציור זוכרים? מרי פופינס קופצת עם הילדים לתוך הציורים, כמה מילות קסמים והם בפנים! וכמה קורה שם בפנים: הילולה, הרפתקה, ו

כמה מילים לפני שקופצים לתוך ה...ציור זוכרים? מרי פופינס קופצת עם הילדים לתוך הציורים, כמה מילות קסמים והם בפנים! וכמה קורה שם בפנים: הילולה, הרפתקה, ו כמה מילים לפני שקופצים לתוך ה...ציור זוכרים? מרי פופינס קופצת עם הילדים לתוך הציורים, כמה מילות קסמים והם בפנים! וכמה קורה שם בפנים: הילולה, הרפתקה, וגם כעסים וקינאה. אז תנו לי יד וקדימה קופצים, רק תזכרו

קרא עוד

רגשי משחק קלפים לפיתוח תקשורת רגשית ואמפתיה לזולת מטרות המשחק: להעלות את המודעות למגוון הרגשות הקיימים בנו ולתת להם ביטוי להבין כי כל אירוע מעורר קשת

רגשי משחק קלפים לפיתוח תקשורת רגשית ואמפתיה לזולת מטרות המשחק: להעלות את המודעות למגוון הרגשות הקיימים בנו ולתת להם ביטוי להבין כי כל אירוע מעורר קשת רגשי משחק קלפים לפיתוח תקשורת רגשית ואמפתיה לזולת מטרות המשחק: להעלות את המודעות למגוון הרגשות הקיימים בנו ולתת להם ביטוי להבין כי כל אירוע מעורר קשת רחבה של רגשות לעודד שיח ולהמשיג רגשות לתת למדריך בסיס

קרא עוד

ברוכים הבאים להולנד לעיתים קרובות אני מתבקשת לתאר את החוויה של גידול ילד עם צרכים מיוחדים, כדי לנסות לעזור לאנשים רגילים שלא מכירים חוויה יחודית זאת

ברוכים הבאים להולנד  לעיתים קרובות אני מתבקשת לתאר את החוויה של גידול ילד עם צרכים מיוחדים, כדי לנסות לעזור לאנשים רגילים שלא מכירים חוויה יחודית זאת רביבים ייעוץ והנחייה בע"מ מכון לטיוב ההון האנושי בארגון לעיתים קרובות אני מתבקשת לתאר את החוויה של גידול ילד עם צרכים מיוחדים, כדי לנסות לעזור לאנשים רגילים שלא מכירים חוויה יחודית זאת להבין, לנסות ולדעת

קרא עוד

בי"ס כרמלית- חיפה

ביס כרמלית- חיפה בי"ס כרמלית- חיפה מבחן הבנת הנקרא ולשון לכיתה ה' שליש שני תאריך: שם: חברים טובים- קראו היטב את השאלות לפני שאתם עונים משך הבחינה: 09 דקות ציון המבחן מ 89 נקודות קראו את הקטע שלפניכם: חבר טוב בעירק חיו

קרא עוד

בארץ אחרת

בארץ אחרת בארץ אחרת כתבה טל ניצן איירה כנרת גילדר הוצאת עם עובד בע"מ 3112 על הספר זהו סיפור על ילדה שמגיעה יחד עם הוריה לעיר גדולה בארץ ארץ חדשה. הסיפור כתוב בגוף ראשון ומתאר חוויות ראשונות מן העיר הגדולה: גודלה

קרא עוד

מטלת סיום שם הקורס: מורי מורים "עברית על הרצף" מוגשת ל- ד"ר האני מוסא תאריך הגשה: מגישה: זייד עביר יסודי ספר בית קחאוש אלפחם אום 1

מטלת סיום שם הקורס: מורי מורים עברית על הרצף מוגשת ל- דר האני מוסא תאריך הגשה: מגישה: זייד עביר יסודי ספר בית קחאוש אלפחם אום 1 מטלת סיום שם הקורס: מורי מורים "עברית על הרצף" מוגשת ל ד"ר האני מוסא תאריך הגשה: 10.10.2016 מגישה: זייד עביר יסודי ספר בית קחאוש אלפחם אום 1 הקדמה רכישתה של שפה שניה או זרה היא תופעה לשונית פסיכולוגית,

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 אלון בבצ' קו, פסיכולוג מוסמך המרכז להורות באוניברסיטת ייל,)YALE( ארה"ב מטרות הסדנה העברת ידע מבוסס מחקר בתחום בעיות התנהגות אצל הילדים. הצגת הטיפול שנחשב ה standard gold בתחום בעיות התנהגות. הצגת מידע

קרא עוד

Engage חשיפה ראשונית לפרויקט אירופאי ייחודי הקניית כלים למעורבות פעילה בנושאי מדע-חברה לכלל אזרחי העתיד חזית המדע והטכנולוגיה אוריינות מדעית לחיים שית

Engage חשיפה ראשונית לפרויקט אירופאי ייחודי הקניית כלים למעורבות פעילה בנושאי מדע-חברה לכלל אזרחי העתיד חזית המדע והטכנולוגיה אוריינות מדעית לחיים שית Engage חשיפה ראשונית לפרויקט אירופאי ייחודי הקניית כלים למעורבות פעילה בנושאי מדע-חברה לכלל אזרחי העתיד חזית המדע והטכנולוגיה אוריינות מדעית לחיים שיתוף פעולה בין מורים שיח טיעוני (ארגומנטציה) בקרב תלמידים

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation נקמתו של סבל יהושע בר יוסף התפתחות העלילה יום אחד ביקש זלמן התורכי מלמך שיעביר מהמחסן בצפת אל הכפר עין זיתים שלוש חביות ברזל, כבדות וריקות, דבר שקשה לבצע היות והדרך תלולה מאוד. למך תכנן דרך מיוחדת להוריד

קרא עוד

פרופיל ארגוני - תדריך להכרת שירות - מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעו

פרופיל ארגוני - תדריך להכרת שירות - מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעו פרופיל ארגוני תדריך להכרת שירות מסלול מלא ציין כאן את מירב הפרטים המזהים: שם השירות, כתובת, שם מנהל השירות, שמות עובדים בכירים, שעות קבלת קהל, שעות פתיחה ונעילה. מספרי טלפון בשירות ובבית עובדים בכירים

קרא עוד

ACT טיפול בקבלה ומחוייבות )תעשו מקום לחרדה, ואז תמשיכו בחייכם...( תורגם ע"י : אנטיתזה גלגל אוגוסט 0202 אתר מקור : חרדה ה

ACT טיפול בקבלה ומחוייבות )תעשו מקום לחרדה, ואז תמשיכו בחייכם...( תורגם עי : אנטיתזה גלגל אוגוסט 0202 אתר מקור :   חרדה ה ACT טיפול בקבלה ומחוייבות )תעשו מקום לחרדה, ואז תמשיכו בחייכם...( תורגם ע"י : אנטיתזה גלגל אוגוסט 0202 אתר מקור : http://www.anxietyhappens.com חרדה היא חלק חשוב ובלתי נמנע מלהיות חי. למרות זאת, להרבה

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 שלומית לויט "עץ החשיבה" שלמה יונה- העמותה לחינוך מתמטי לכל מציגים: "ימין ושמאל- לומדים חשבון" 4 מקורות קושי להתמצאות במרחב אצל ילדים תפיסה אפיזודית התנהגות ייצוגית מוגבלת. היעדר מושגים ומונחים. אגוצנטריות.

קרא עוד

מגישה : חני חוקת תשע"ו עבור "קריאת כיוון" למטרת למידה אישית בלבד חוקת שמורות חני הזכויות שמורות הזכויות כלכל

מגישה : חני חוקת תשעו עבור קריאת כיוון למטרת למידה אישית בלבד חוקת שמורות חני הזכויות שמורות הזכויות כלכל מגישה : חני חוקת תשע"ו עבור "קריאת כיוון" למטרת למידה אישית בלבד חוקת שמורות חני הזכויות שמורות הזכויות כלכל שמגיב* עד שזז* עד מנומנם* חולמני- ץ* ר שלווה* אישיות מפריע* לא ך* א... י ש י ב ה ז מ ן ל א ח

קרא עוד

תהליכים מרכזיים שעברו הורים לאנשים המתמודדים עם מחלת נפש שהשתתפו ב'התערבות קבוצתית להפחתת סטיגמה עצמית' (Family-NECT)

תהליכים מרכזיים שעברו הורים  לאנשים המתמודדים עם מחלת נפש שהשתתפו  ב'התערבות קבוצתית להפחתת סטיגמה עצמית'  (Family-NECT) עמית ימין, דיויד רועה ואורית קרניאלי-מילר החוג לבריאות נפש קהילתית אוניברסיטת חיפה 2014 מטרת המחקר הבנת תהליכים מרכזיים אותם עברו הורים לאנשים המתמודדים עם מחלת נפש, שהשתתפו בהתערבות קבוצתית להפחתת סטיגמה

קרא עוד

אחריות קבוצתית

אחריות קבוצתית אחריות קבוצתית משך הפעולה: 56 דק' מטרות: 1. החניך יכיר בסוגים ומאפיינים שונים של קבוצות ובייחודיות קבוצת ח'. 2. החניך ילמד מהי אחריות קבוצתית לעומת אחריות אישית והצורך של הקבוצה בשתיהן למען השגת מטרותיה.

קרא עוד

1 תיכון א' לאמנויות-ת"א תאריך הגשה: יומן קריאה /סמסטר א' כיתה ט' לכל תלמידי כיתות ט' לפני שתיגשו למטלות הכתיבה הנכם מתבקשים לקרוא בעיון את פרטי מהלך ה

1 תיכון א' לאמנויות-תא תאריך הגשה: יומן קריאה /סמסטר א' כיתה ט' לכל תלמידי כיתות ט' לפני שתיגשו למטלות הכתיבה הנכם מתבקשים לקרוא בעיון את פרטי מהלך ה 1 תיכון א' לאמנויות-ת"א תאריך הגשה: יומן קריאה /סמסטר א' כיתה ט' לכל תלמידי כיתות ט' לפני שתיגשו למטלות הכתיבה הנכם מתבקשים לקרוא בעיון את פרטי מהלך העבודה בפרויקט הקריאה : שימו לב: במהלך השנה יתקיימו

קרא עוד

מערך פעולה

מערך פעולה מטרות: 0( החניך יבין את המושג "הגשמה". )4 )2 מערך פעולה נושא: במעלה הפרמידה החניך ילמד מהי הפירמידה של מאסלו ויטיל ספק בקונוטציה למושג- "הגשמה עצמית". החניך יסיק כי הגשמה עצמית קשורה בד בבד בעשייה חברתית.

קרא עוד

שחזור מבחן יסודות הביטוח – מועד 12/2016

שחזור מבחן יסודות הביטוח – מועד 12/2016 שחזור בחינה יסודות הביטוח מועד 2202/21 לפניכם שחזור מבחן יסודות הביטוח מועד 2202/21. השאלות מבוססות על שחזור התלמידים. תודה לכל אלו שתרמו בביצוע השחזור. במידה והנכם זוכרים שאלות נוספות ו 0 או דיוק טוב

קרא עוד

שואב אבק רובוטי XIAOMI דגם - Vacuum Mi Robot מק"ט ספק 8223 תכנון מסלול חכם שאיבה חזקה שליטה חכמה ע"י Wi-Fi מרחוק בעל 21 חיישנים למיפוי מושלם של הבית צ

שואב אבק רובוטי XIAOMI דגם - Vacuum Mi Robot מקט ספק 8223 תכנון מסלול חכם שאיבה חזקה שליטה חכמה עי Wi-Fi מרחוק בעל 21 חיישנים למיפוי מושלם של הבית צ שואב אבק רובוטי XIAOMI דגם - Vacuum Mi Robot מק"ט ספק 8223 תכנון מסלול חכם שאיבה חזקה שליטה חכמה ע"י Wi-Fi מרחוק בעל 21 חיישנים למיפוי מושלם של הבית צפייה במפת הניקיון בזמן אמת סוללה חזקה 5200MAH לזמן

קרא עוד

קריית החינוך ע"ש עמוס דה שליט חטיבה עליונה סיכום מחצית א' שכבת י"א הסתיימה לה המחצית הראשונה, בשנה מאתגרת - שנת בגרויות ראשונה לשכבה. במקביל ללימודים

קריית החינוך עש עמוס דה שליט חטיבה עליונה סיכום מחצית א' שכבת יא הסתיימה לה המחצית הראשונה, בשנה מאתגרת - שנת בגרויות ראשונה לשכבה. במקביל ללימודים סיכום מחצית א' שכבת י"א הסתיימה לה המחצית הראשונה, בשנה מאתגרת - שנת בגרויות ראשונה לשכבה. במקביל ללימודים נערכו מגוון פעילויות ואירועים שתיבלו את הלימודים והכינו את התלמידים לקראת העתיד. לימודים - בסוף

קרא עוד

أكاديمية القاسمي كلية أكاديمية للتربية אקדמיית אלקאסמי מכללה אקדמית לחינוך שאלון שביעות רצון בהוראה זועבי מחמוד, 1992

أكاديمية القاسمي كلية أكاديمية للتربية אקדמיית אלקאסמי מכללה אקדמית לחינוך שאלון שביעות רצון בהוראה זועבי מחמוד, 1992 שאלון שביעות רצון בהוראה זועבי מחמוד, 1992 הקשר בין מנהיגות המנהל של בית הספר לבין הרגשתם של המורים ו תפקודם בכיתה במערכת החינוך הערבית בישראל מאת : מחמוד זועבי בהדרכת : ד"רציפורה שכטמן ד"ר מיכאל כץ עבודת

קרא עוד

מכרז לבחירת רכז התחדשות עירונית במחלקת קהילה.docx ט' 1

מכרז לבחירת רכז התחדשות עירונית במחלקת קהילה.docx ט' 1 החברה הכלכלית לראשון לציון בע"מ רחוב ירושלים 2, ראשון לציון מכרז פומבי מספר 2/2019 לבחירת רכז נושא התחדשות עירונית במחלקה לעבודה קהילתית בשילוב עם מנהלת בינוי-פינוי-בינוי רמת אליהו החברה הכלכלית לראשון

קרא עוד

" תלמידים מלמדים תלמידים."

 תלמידים מלמדים תלמידים. " תלמידים מלמדים תלמידים." פרוייקט של צוות מתמטיקה, בית ספר כפר-הירוק איך הכל התחיל... הנהלת בית הספר העל-יסודי הכפר הירוק יזמה פרויקט בית ספרי: "למידה ללא מבחנים- הוראה משמעותית", צוות המתמטיקה החליט

קרא עוד

פרויקט שורשים דמות

פרויקט שורשים דמות פרויקט שורשים דמות בחייכם אודות דמות פרק זה בעבודת השורשים יכלול מידע אודות הדמות שנבחרה מצד ההורים. הפרק יכיל תקציר רגיל ]רשות[ או מעוצב ]רשות[, טקסט ]חובה[, תמונות ]רשות אבל ]רשות [. רצוי מאוד[, אלבום-מצגת

קרא עוד

Microsoft Word - ladyx.doc

Microsoft Word - ladyx.doc ליידי וטרמפ בבוקר חג המולד ג'ים נתן לאישתו יקירה מתנה מיוחדת, גור כלבים קוקר ספניאל. "הו, כמה היא נהדרת. ממש ליידי יפהפייה" קראה יקירה. וכך ליידי קיבלה את שמה. כשליידי הייתה בת שישה חדשים יקירה נתנה לה

קרא עוד

מבט על הוראת תלמידים מחוננים ומצטיינים בכיתה רגילה

מבט על הוראת תלמידים מחוננים ומצטיינים בכיתה רגילה מבט על הוראת תלמידים מחוננים ומצטיינים בכיתה רגילה המחלקה להוראת המדעים, נעמה בני מכון ויצמן למדע בקרב מבוגרים: בקרב מבוגרים הקביעה מבוססת מעשים/תוצרים/ביצועים. אנשים אלו הוכיחו במעשים/ביצועים/תוצרים פעולות

קרא עוד

בעיית הסוכן הנוסע

בעיית הסוכן הנוסע במרכז חלם היה בור אזרחי חלם באופן קבוע נפלו לבור במרכז הכביש האזרחים שברו ידיים ורגליים וכמובן שפנו למועצת חלם לעזרה התכנסה מועצת חלם והחליטה סמוך לבור יש להקים בית חולים. ניהול עומס בשיטת נידן מגיש: עופר

קרא עוד

צעד ראשון רישום לשנה"ל תשע"ט בבית ספר "היובל" יהוד מונוסון שימו לב לתאריכי המפגשים בעמוד 5

צעד ראשון רישום לשנהל תשעט בבית ספר היובל יהוד מונוסון   שימו לב לתאריכי המפגשים בעמוד 5 צעד ראשון רישום לשנה"ל תשע"ט בבית ספר "היובל" יהוד מונוסון https://hayovelyahud.tik-tak.net/ שימו לב לתאריכי המפגשים בעמוד 5 חזון בית הספר בית ספר "היובל" הוא בית אוהב מקבל ותומך לתלמידיו ולקהילתו. בית

קרא עוד

מספר זהות: סמסטר ב' מועד א' תאריך: 11102/4// שעה: 9:22 משך הבחינה: 3 שעות חומר עזר: אין מותר השימוש במחשבון פשוט בחינה בקורס: מבני נתונים מרצה: הדר בי

מספר זהות: סמסטר ב' מועד א' תאריך: 11102/4// שעה: 9:22 משך הבחינה: 3 שעות חומר עזר: אין מותר השימוש במחשבון פשוט בחינה בקורס: מבני נתונים מרצה: הדר בי מספר זהות: סמסטר ב' מועד א' תאריך: 11102/4// שעה: 9:22 משך הבחינה: 3 שעות חומר עזר: אין מותר השימוש במחשבון פשוט בחינה בקורס: מבני נתונים מרצה: הדר בינסקי הנחיות: יש לענות על כל השאלות. יש לענות על כל

קרא עוד

כנס הסברה בנושא ההוסטל

כנס הסברה בנושא ההוסטל כנס הסברה בנושא ההוסטל 8/7/2018 1 תחילת האירוע 25/5/18 למועצה המקומית ולתושבים נודע לראשונה על הקמת הוסטל לדרי רחוב ונפגעי התמכרויות מפרסומים ברשתות החברתיות ולא בעדכון מסודר. מיקומו: שדרות בן גוריון 5,

קרא עוד

أكاديمية القاسمي كلية أكاديمية للتربية אקדמיית אלקאסמי מכללה אקדמית לחינוך שאלון מוטיבציה פנימית סטופ-הראל, 2002

أكاديمية القاسمي كلية أكاديمية للتربية אקדמיית אלקאסמי מכללה אקדמית לחינוך שאלון מוטיבציה פנימית סטופ-הראל, 2002 שאלון מוטיבציה פנימית סטופ-הראל, 00 מדוע יורדת המוטיבציה הפנימית ללמידה? הבדלים בין בתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים במוטיבציה פנימית ובמשתנים המקושרים אליה מאת : אורית סטופ-הראל בהדרכת : ד"ר ג'ני קורמן

קרא עוד

תקנון כדורגל כללי 1. הוראות תקנון זה, הינן ייחודיות לענף הכדורגל ובאות להוסיף על הוראות התקנון הכללי. 2. המשחקים ייערכו לפי חוקת המשחקים הנהוגה בהתאחד

תקנון כדורגל כללי 1. הוראות תקנון זה, הינן ייחודיות לענף הכדורגל ובאות להוסיף על הוראות התקנון הכללי. 2. המשחקים ייערכו לפי חוקת המשחקים הנהוגה בהתאחד תקנון כדורגל כללי 1. הוראות תקנון זה הינן ייחודיות לענף הכדורגל ובאות להוסיף על הוראות התקנון הכללי. 2. המשחקים ייערכו לפי חוקת המשחקים הנהוגה בהתאחדות לכדורגל בישראל להוציא הוראות מיוחדות המפורטות בתקנון

קרא עוד

הורות אחרת

הורות אחרת המרכז להורות אחרת הורות משותפת רחלי בר-אור גידי שביט טל. 053-4266496 Horut.acheret@gmail.com אתר המרכז www.alp.org.il המרכז להורות אחרת הוקם ע"י רחלי בר אור וגידי שביט ב 1994, נכון לינואר 2017 נולדו במסגרת

קרא עוד

מספר נבחן / תשס"ג סמסטר א' מועד א' תאריך: שעה: 13:00 משך הבחינה: 2.5 שעות בחינה בקורס: מבחנים והערכה א' מרצה: ד"ר אבי אללוף חומר עזר

מספר נבחן / תשסג סמסטר א' מועד א' תאריך: שעה: 13:00 משך הבחינה: 2.5 שעות בחינה בקורס: מבחנים והערכה א' מרצה: דר אבי אללוף חומר עזר מספר נבחן 2002 2003 / תשס"ג סמסטר א' מועד א' תאריך: 29.1.03 שעה: 13:00 משך הבחינה: 2.5 שעות בחינה בקורס: מבחנים והערכה א' מרצה: ד"ר אבי אללוף חומר עזר: אין שימוש במחשבון: מותר בבחינה 10 עמודים כולל עמוד

קרא עוד

בקשה לאשרת תייר )DS-160( הוראות: יש לענות על כל השאלות המודגשות והרלוונטיות. יש למלא את הטופס באנגלית או בעברית ובאותיות גדולות וברורות. יש לצרף צילום

בקשה לאשרת תייר )DS-160( הוראות: יש לענות על כל השאלות המודגשות והרלוונטיות. יש למלא את הטופס באנגלית או בעברית ובאותיות גדולות וברורות. יש לצרף צילום בקשה לאשרת תייר )DS-160( הוראות: יש לענות על כל השאלות המודגשות והרלוונטיות. יש למלא את הטופס באנגלית או בעברית ובאותיות גדולות וברורות. יש לצרף צילום דרכון נוכחי וצילום וויזה אחרונה, במידה והייתה. ניתן

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 ועידת המאמנים נובמבר 2009 דליה נקר טל' 0522493073 אירועי חיים ותחומים משמעותיים במחצית השנייה של החיים: הקן המתרוקן סבאות טיפול בהורים זקנים ו/או סיעודיים מחלות, מוות ואובדן חברים וקרובים ירידה בתפקודי

קרא עוד

siud-introduction-sample-questions

siud-introduction-sample-questions מבוא לפסיכולוגיה שאלות לדוגמא מבנה המבחן המבחן יכלול: 18 שאלות סגורות כל שאלה= 4 נקודות סה"כ: 72 נקודות 4 שאלות פתוחות כל שאלה= 7 נקודות סה"כ: 28 נקודות (בחירה מתוך 22 שאלות) (בחירה מתוך 6 שאלות) שאלות

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation הקלטה עצמית באמצעות Tablet PC תמצית פעילות 2009-2014 הטמעת אוטומציה מלאה ב- 2015 מדור טכנולוגיות למידה וייעוץ מערך המחשוב אב"ג הקלטה עצמית באמצעות Tablet PC הסבר על השיטה יתרונות וחסרונות תמצית פעילות

קרא עוד

I PRO Skills כישורים לעולם העבודה I CAN I AM I GROW I BUILD I NET I MIX כל הזכויות שמורות לג'וינט ישראל- תבת 2017

I PRO Skills כישורים לעולם העבודה I CAN I AM I GROW I BUILD I NET I MIX כל הזכויות שמורות לג'וינט ישראל- תבת 2017 BULD MX כל הזכויות שמורות לג'וינט ישראל- תבת 2017 רקע לאור השינויים והמגמות בעולם העבודה, ביניהם גלובליזציה, דיגיטציה מואצת והתארכות תוחלת החיים, חשוב לבחון את אופן החשיבה שלנו על תעסוקה, קריירה ועל הכישורים

קרא עוד

Microsoft Word - tips and tricks - wave 5.doc

Microsoft Word - tips and tricks - wave 5.doc - טיפים וטריקים Samsung S8500 Wave שקע אוזניות רמקול שקע כניסת USB חיישן תאורה מצלמה קדמית מקש נעילה לחצני הגברת / הנמכת השמע מקש המצלמה מקש SEND מקש,END כיבוי / הדלקה מקש התפריט 1 תפעול כללי < הקש את

קרא עוד

כובע קסמים מאת לאה גולדברג איורים: רינת הופר עיצוב: אבנר גלילי הוצאת ספרית פועלים 2005 על הספר כובע הקסמים הוא התגשמות חלומה של ילדה: חפץ מופלא שימלא

כובע קסמים מאת לאה גולדברג איורים: רינת הופר עיצוב: אבנר גלילי הוצאת ספרית פועלים 2005 על הספר כובע הקסמים הוא התגשמות חלומה של ילדה: חפץ מופלא שימלא כובע קסמים מאת לאה גולדברג איורים: רינת הופר עיצוב: אבנר גלילי הוצאת ספרית פועלים 2005 על הספר כובע הקסמים הוא התגשמות חלומה של ילדה: חפץ מופלא שימלא את משאלות ליבה. בעזרת כובע הקסמים הדמיוני, מגשימה הילדה

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation עיניים נוצצות אתגר קרת תוכן העלילה זה סיפור על ילדה שאהבה, יותר מהכל, דברים נוצצים. היתה לה שמלה עם נוצצים, וגרביים עם נוצצים, נעלי בלט עם נוצצים. ובובה כושית שקראו לה כריסטי, על שם העוזרת שלהם, עם נוצצים.

קרא עוד

Microsoft Word - buty.doc

Microsoft Word - buty.doc ב.דרגונסקיי חתול במגפיים "בנים ובנות!" אמרה ראיסה איבנובנה "גמרתם את ברבעון בהצלחה. אני מברכת אתכם. כעת אפשר לנוח. בחופשה נעשה לנו מסיבת תחפושות. כל אחד יכול להתחפש איך ירצה, ועבור התחפושת הטובה ביותר

קרא עוד

מערך פעולה 55 דקות מטרות: )1 )2 )3 נושא: המשימה: הגשמה משך החניך יגדיר מהי הגשמה וכיצד היא ביטוי של החלום במציאות. הפעולה החניך ישאף להגשמה בחייו. החנ

מערך פעולה 55 דקות מטרות: )1 )2 )3 נושא: המשימה: הגשמה משך החניך יגדיר מהי הגשמה וכיצד היא ביטוי של החלום במציאות. הפעולה החניך ישאף להגשמה בחייו. החנ מערך פעולה 55 דקות מטרות: )1 )2 )3 נושא: המשימה: הגשמה משך החניך יגדיר מהי הגשמה וכיצד היא ביטוי של החלום במציאות. הפעולה החניך ישאף להגשמה בחייו. החניך יבין כי הגשמה אינה משימה פשוטה והיא מחייבת גם עשייה.

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 דרכי הראיון המסייע ממדי הראיון הייעוצי מבנה ותהליך פתיחה מבוא מוקד התערבות סיום מטרות פורקן יצירת קשר עיבוד רגשי איסוף מידע ארגון מידע הבנה תובנה מתן מידע. שינוי חשיבתי שינוי התנהגותי פתרון בעיות קידום

קרא עוד

הנחיות הורדה ותפעול לספרים דיגיטלים. הוצאת כנרת, זמורה ביתן שמחה להגיש לכם, התלמידים, ספר דיגיטלי. הספרים עצמם הינם בקבצי PDF הניתנים להורדה ללא עלות

הנחיות הורדה ותפעול לספרים דיגיטלים. הוצאת כנרת, זמורה ביתן שמחה להגיש לכם, התלמידים, ספר דיגיטלי. הספרים עצמם הינם בקבצי PDF הניתנים להורדה ללא עלות הנחיות הורדה ותפעול לספרים דיגיטלים. הוצאת כנרת, זמורה ביתן שמחה להגיש לכם, התלמידים, ספר דיגיטלי. הספרים עצמם הינם בקבצי PDF הניתנים להורדה ללא עלות וללא צורך ברישום לאתר למשתמשי סדרת פשוט חשבון. בספרים:

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 איה: פו: איה: פו: "מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר?" "שואל את עצמי מה אני אוכל הבוקר..ומה אתה?" "אני שואל איזה דבר מסעיר יקרה לי היום.." "זה בדיוק אותו הדבר.." אימון לקריירה מאסטרטגיה לפרקטיקה ממוקדת תוצאות

קרא עוד

הקדמה מעתה תוכלו לצפות בתלוש השכר שלכם באופן ממוחשב, באמצעות מערכת חילן-נט. את סיסמת הכניסה הזמנית למערכת תמצאו בחלקו התחתון של תלוש השכר המודפס, שנשל

הקדמה מעתה תוכלו לצפות בתלוש השכר שלכם באופן ממוחשב, באמצעות מערכת חילן-נט. את סיסמת הכניסה הזמנית למערכת תמצאו בחלקו התחתון של תלוש השכר המודפס, שנשל הקדמה מעתה תוכלו לצפות בתלוש השכר שלכם באופן ממוחשב, באמצעות מערכת חילן-נט. את סיסמת הכניסה הזמנית למערכת תמצאו בחלקו התחתון של תלוש השכר המודפס, שנשלח אליכם בדואר רגיל. דפי הנחיות אלה כוללים הסבר על אופן

קרא עוד

נספח להיתר בנייה שלום רב, אנו מברכים אתכם על קבלת ההיתר. נא קראו בעיון את ההנחיות הבאות בטרם תתחילו לבנות. א. ב. ג. ד. ה. תוקפו של ההיתר - 3 שנים מיום

נספח להיתר בנייה שלום רב, אנו מברכים אתכם על קבלת ההיתר. נא קראו בעיון את ההנחיות הבאות בטרם תתחילו לבנות. א. ב. ג. ד. ה. תוקפו של ההיתר - 3 שנים מיום נספח להיתר בנייה שלום רב, אנו מברכים אתכם על קבלת ההיתר. נא קראו בעיון את ההנחיות הבאות בטרם תתחילו לבנות. א. ב. ג. ד. ה. תוקפו של ההיתר - 3 שנים מיום הוצאתו. במידה ולא התחלתם לבנות תוך שנה אחת מיום הוצאת

קרא עוד

טופס לסטודנטים שהחלו את לימודיהם תשע"ד התמחות: ביולוגיה טופס בדיקת מצב לימודים נועד לעזור לסטודנט* לעקוב אחר תכנית לימודיו. האחריות על תכנית הלימודים

טופס לסטודנטים שהחלו את לימודיהם תשעד התמחות: ביולוגיה טופס בדיקת מצב לימודים נועד לעזור לסטודנט* לעקוב אחר תכנית לימודיו. האחריות על תכנית הלימודים טופס בדיקת מצב לימודים נועד לעזור לסטודנט* לעקוב אחר תכנית לימודיו. האחריות על תכנית הלימודים היא של הסטודנט בלבד. כל הקורסים הרשומים בטופס הם חובה לימודית. כאשר הסטודנט סיים ללמוד את כל חובותיו הלימודים

קרא עוד

מיזכר

מיזכר קול קורא להגשת מלגה למשפטנים יוצאי אתיופיה ע"ש עו"ד צבי מיתר ז"ל שנה"ל תשע"ו רקע כללי מזה ארבע עשר שנים, העניקו עו"ד צבי מיתר ומשרד עורכי הדין מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות עורכי דין, מלגות נדיבות לסטודנטים

קרא עוד

Microsoft Word - tik latalmid-final

Microsoft Word - tik latalmid-final רשימת המשימות במבדק טבלת מעקב מס ' המשימה שם המשימה עמוד העברה ראשונה תאריך עבר/לא עבר העברה שנייה תאריך עבר/לא עבר 3 1 קריאת שמות אותיות 7 2 קריאת צלילי אותיות 10 קריאת צירופים של עיצורים ותנועות 3 4

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 יעוץ פנג שואי לבית מאת: ניצה שטרויך ה. אדריכלות פנג שואי אסטרולוגיה סינית בייעוץ פנג שואי לבית יש כמה וכמה שכבות של עומק לתיקונים והפעלות לאיזון הבית ודייריו. הבסיס הוא הבגואה וכיווני שינה ישיבה נכונים

קרא עוד

עמוד 1 מתוך 3 שאלון הורים לילד הלומד בבית ספר שאלון זה נועד למילוי הורים לילדים תלמידי בית ספר. השאלון מנוסח בלשון זכר, אך מיועד גם לבנים וגם לבנות. י

עמוד 1 מתוך 3 שאלון הורים לילד הלומד בבית ספר שאלון זה נועד למילוי הורים לילדים תלמידי בית ספר. השאלון מנוסח בלשון זכר, אך מיועד גם לבנים וגם לבנות. י עמוד 1 מתוך 3 שאלון הורים לילד הלומד בבית ספר שאלון זה נועד למילוי הורים לילדים תלמידי בית ספר. השאלון מנוסח בלשון זכר, אך מיועד גם לבנים וגם לבנות. יש למלא את הטפסים בכתב גדול וברור ובעט בלבד. ניתן להיעזר

קרא עוד

א) ב) תאור המאפיינים העיקריים של מכשירי הון פיקוחיים שהונפקו ליום הישות המשפטית של המנפיק מאפיין ייחודי המסגרת / המסגרות החוקיות החלות על המ

א) ב) תאור המאפיינים העיקריים של מכשירי הון פיקוחיים שהונפקו ליום הישות המשפטית של המנפיק מאפיין ייחודי המסגרת / המסגרות החוקיות החלות על המ א) ב) 0 הון עצמי רובד הון עצמי רובד הון מניות רגילות,.,.0 הון עצמי הבנק נוסד בשנת 0 )ראה גם פרק ב' לדוח הדירקטוריון(. הבנק התאגד ונרשם ב ביום בספטמבר 0. הבנק הנפיק את מניותיו במועדים שונים החל מיום ההתאגדות.

קרא עוד

סדנת חזון משאבי אנוש

סדנת חזון משאבי אנוש תקשורת חזותית אינפוגרפיקה איך הופכים מידע לאטרקטיבי? מאמן חזותי פיטר מלץ אפריל יולי 2019 מרצה בבצלאל מרצה בבצלאל מאמן חזותי מאמן חזותי 4 סיבות לכישלון בפירסומים )מבחינה חזותית( 51% המלל רב מדי מלל קטן,

קרא עוד

הנחיות ונהלים לתמיכה מסוג סייעת לתלמידים עם אבחנות פסיכיאטריות עדכון שנה"ל תשע"ג המסמך מתייחס למידע אודות אבחנות פסיכיאטריות והמסמכים הקבילים הנדרשים

הנחיות ונהלים לתמיכה מסוג סייעת לתלמידים עם אבחנות פסיכיאטריות עדכון שנהל תשעג המסמך מתייחס למידע אודות אבחנות פסיכיאטריות והמסמכים הקבילים הנדרשים הנחיות ונהלים לתמיכה מסוג סייעת לתלמידים עם אבחנות פסיכיאטריות עדכון שנה"ל תשע"ג המסמך מתייחס למידע אודות אבחנות פסיכיאטריות והמסמכים הקבילים הנדרשים בוועדות. ניתן להקצות סייעת לילדים המצויים תחת קטגוריה

קרא עוד

Microsoft Word - מארג השפה 9 - דגם.doc

Microsoft Word - מארג השפה 9 - דגם.doc מבחן בעברית תכנ תי "מארג השפה" 9 שנ"ל מבחן דגם (ינואר, 2004) שם פרטי: שם משפחה: מס' תעודת זהות: תאריך: שם מרכז ההשכלה / מוסד: מנהל מרכז השכלה: שם: חתימה: אנו רואים בקיום טוהר הבחינות משימה חינוכית, ערכית

קרא עוד

בית ספר תיכון מאר אליאס- אעבלין

בית ספר תיכון  מאר אליאס- אעבלין בית ספר תיכון מאר אליאס- אעבלין עברית לבתי ספר ערביים ידע לשון וספרות א-שאלון 014204 2 יחידות לימוד קיץ 2011 הוראות לנבחן א. משך הבחינה: שעתיים וחצי מבנה השאלון ומפתח הערכה: בשאלון זה שני חלקים: חלק ראשון-ידע

קרא עוד

טעימה מסדנת 4 החלקים: קסמים מדהימים 3 מייסד בית הספר: יוני לחמי פלאפון:

טעימה מסדנת 4 החלקים: קסמים מדהימים 3 מייסד בית הספר: יוני לחמי פלאפון: טעימה מסדנת 4 החלקים: קסמים מדהימים 3 מייסד בית הספר: יוני לחמי פלאפון: 454-1288476 פתיחה שלום מתעניין בקסמים! שמי יוני לחמי. אני קוסם מקצועי מעל 11 שנים. לפני 9 שנים התחלתי ללמד קסמים ומאז לימדתי מעל

קרא עוד

דיקאן בית הספר

דיקאן בית הספר קוד המכינה: שם המכינה: מבוא לפסיכופתולוגיה שנה"ל: תשע"ו מרצה: גב' שמחה שמואלי שעות קבלה: תיאור תמציתי של הקורס: המכינה נועדה לתת סקירה כללית ולאפשר הבנה מעמיקה של התנהגות חריגה בהקשר של קטגוריות אבחון,

קרא עוד

أكاديمية القاسمي- كلية أكاديمية للتربية מכללת אלקאסמי- מכללה אקדמית לחינוך مركز األبحاث מרכז המחקר שאלון דימוי עצמי חברתי אוניברסיטת בר- אילן הקשר בין

أكاديمية القاسمي- كلية أكاديمية للتربية מכללת אלקאסמי- מכללה אקדמית לחינוך مركز األبحاث מרכז המחקר שאלון דימוי עצמי חברתי אוניברסיטת בר- אילן הקשר בין שאלון דימוי עצמי חברתי אוניברסיטת בר- אילן הקשר בין מסגרת חינוכית חטיבה צעירה במגזר הערבי, לבין משתנים אישיותיים של התלמיד : מוקר שליטה פנימי דימוי עצמי )חברתי ולימודי( רמת חרדה מצבית מאת מילכה רוזנוולד

קרא עוד

המשכן לאמנויות ע"ש ד"ר ראובן הכט ביה"ס לאמנויות, החוג לתיאטרון Faculty of Humanities, Dr. Hecht Arts Center, School of the Arts, the Theatre Dept. סטו

המשכן לאמנויות עש דר ראובן הכט ביהס לאמנויות, החוג לתיאטרון Faculty of Humanities, Dr. Hecht Arts Center, School of the Arts, the Theatre Dept. סטו סטודנטים במסלול הדו חוגי ובאפיק פסיכותיאטרלי יקרים, יום רביעי תשרי תשע"ט /09/8 סגל ההוראה של החוג לתיאטרון מברך אתכם לרגל פתיחת שנת הלימודים החדשה, ומאחל לכם, מכל הלב, שנת לימודים מאתגרת ורבת הצלחות והישגים!

קרא עוד

לא טוב היות האדם לבדו

לא טוב היות האדם לבדו לא טוב היות האדם לבדו מטרה: עבודה יצירתית בעקבות לימוד פרק ב' בבראשית, ומתוך כך הטמעת הפרשנות שנלמדה וחשיבה על פרשנות אישית, מקורית. מהלך: לאחר לימוד פרשנים שונים על פסוק זה, התבקשו התלמידות, כמשימה לבית

קרא עוד

Microsoft Word - D70.doc

Microsoft Word - D70.doc בית ספר גבריאלי הכרמל (מנהלת-צופיה יועד) במהלך השנה ולקראת סופה נערכו שיחות אישיות של המנהלת עם כל מורה ומורה בבית הספר. לקראת שיחה זו כתבו המורים את מה שבכוונתם להעלות באותה שיחה. המורים התבקשו להציב

קרא עוד

CITROËN DS3

CITROËN DS3 CITROËN DS3 אייקון מודרני סיטרואן DS3 היא חלום של מעצב. היא רחוקה מלהשאיר אותך אדיש, אלא מעוררת מייד את התשוקה. גם כשהיא עומדת במקום. הקווים שלה גורמים לה להיראות כאילו היא נמצאת כבר בתנועה, ומגלמים

קרא עוד

Microsoft Word - Ass1Bgu2019b_java docx

Microsoft Word - Ass1Bgu2019b_java docx ת ר ג י ל 1 ב ק ו ר ס מ ב ו א לתכנות 202.1.9031 JAVA סמסטר ב, ת נ א י ם ו ל ו ל א ו ת תאריך אחרון להגשה בציון מלא : 02.04.19 עד שעה : 23:55, כ ל יום איחור ל א מ א ו ש ר א ו ח ל ק ממנו מודריד 10 נקודות

קרא עוד

הכנס השנתי של המכון לחקר הגורם האנושי לתאונות דרכים

הכנס השנתי של המכון לחקר הגורם האנושי לתאונות דרכים אופניים חשמליים סקירה ותחזית ד"ר שי סופר המדען הראשי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים הכנס השנתי של המכון לחקר הגורם האנושי לתאונות דרכים יולי 2015, אוניברסיטת בר אילן רקע שוק הרכב במדינת ישראל ובעיקר בערים

קרא עוד

DCA & A/B Testing

DCA & A/B Testing כלים מתקדמים לבדיקת קריאייטיב בפייסבוק Yan (Yanko) Kotliarsky Digital Marketing Strategist www.yanyanko.com @social.yanko Split Test (A/B Testing) Split Test (A/B Testing) עד לא מזמן, כדי לענות על השאלות

קרא עוד

Microsoft Word - kot.doc

Microsoft Word - kot.doc החתול והשועלה לאיכר אחד היה חתול. חתול יפה אבל פראי, שעשה לו צרות רבות. חבל היה לאיכר להיפרד מהחתול, אך לא הייתה ברירה. אחרי התעלול האחרון שם אותו בשק ויצא אתו ליער. שם שחרר את החתול. יהיה מה שיהיה. אם

קרא עוד

טופס לסטודנטים שהחלו את לימודיהם תשע"ו התמחות: ביולוגיה טופס בדיקת מצב לימודים זה נועד לסייע לסטודנט/ית לעקוב אחר תכנית לימודיו/ה. המעקב והאחריות על ה

טופס לסטודנטים שהחלו את לימודיהם תשעו התמחות: ביולוגיה טופס בדיקת מצב לימודים זה נועד לסייע לסטודנט/ית לעקוב אחר תכנית לימודיו/ה. המעקב והאחריות על ה טופס בדיקת מצב לימודים זה נועד לסייע לסטודנט/ית לעקוב אחר תכנית לימודיו/ה. המעקב והאחריות על השלמת תכנית הלימודים חלה על הסטודנט/ית בלבד! כל הקורסים הרשומים בטופס הינם חובה לימודית )אלא אם נכתב אחרת(.

קרא עוד

אתר איראני פרסם נאום, שנשא מזכ"ל חזבאללה בפורום סגור בו הביע נאמנות מוחלטת למנהיג איראן. הצהרות דומות התפרסמו בעבר ע"י בכירים מאיראן ומחזבאללה

אתר איראני פרסם נאום, שנשא  מזכל חזבאללה בפורום סגור בו הביע נאמנות מוחלטת למנהיג איראן. הצהרות דומות התפרסמו בעבר עי בכירים מאיראן ומחזבאללה 14 ב מ ר ץ 2018 אתר איראני פרסם נאום, שנשא מזכ"ל חזבאללה בפורום סגור בו ה ב י ע נאמנות מוחלטת למנהיג איראן. הצהרות דומות התפרסמו בעבר ע"י בכירים מאיראן ו מ ד"ר ר ז צ י מ ט עיקרי המסמך ב- 12 ב מ ר ץ פ ר

קרא עוד

מסע מדע ו - מסע ברכב שטח ביבשות רחוקות

מסע מדע ו - מסע ברכב שטח ביבשות רחוקות הנחיות הורדה ותפעול לספרים דיגיטלים. הוצאת כנרת, זמורה ביתן שמחה להגיש לכם, התלמידים, ספר דיגיטלי. הספרים עצמם הינם בקבצי PDF הניתנים להורדה ללא עלות וללא צורך ברישום לאתר למשתמשי סדרת פשוט חשבון. בספרים:

קרא עוד

תהליך קבלת החלטות בניהול

תהליך קבלת החלטות בניהול תהליך קבלת החלטות בניהול לידיה גולדשמידט 2011 מהו תהליך קבלת החלטות? תהליך אק טיבי וקריטי קבלת החלטות בנושאים פשו טים ורוטיניים שפתרונן מובנה בחירה בין אל טרנטיבות החלטות מורכבות הדורשות פתרונות יצירתיים

קרא עוד

Slide 1

Slide 1 משחקי מחשב בהוראה ובלמידה שעור 5: משחקים לימודיים דודי פלס משחקים לימודיים לימוד הוא חלק אינטגרלי מכל משחק! אז מה זה משחק לימודי? מה שמשנה הוא כוונת יוצר המשחק... משחק שתוכנן ללמד תוכן ספציפי הוא משחק

קרא עוד

כללים להעסקת קרובי משפחה ועבודה נוספת ברשויות המקומיות

כללים להעסקת קרובי משפחה ועבודה נוספת ברשויות המקומיות כללים להעסקת קרובי משפחה ברשויות המקומיות מגישה: מרגלית בוטרמן, עו"ד ממונה )כ"א ושכר( משפטית משרד הפנים איסור העסקת קרובי משפחה הדין הישראלי מטיל מגבלות על הזכות של הרשות המקומית להתקשר עם קרוב משפחה של

קרא עוד

Slide 1

Slide 1 בניית תכנית שיווקית מהי תכנית שיווקית? התכנית השיווקית מתארת את הפעולות השיווקיות שעסק צריך לבצע על מנת להשיג את יעדי המכירות שלו. מטרת התכנית השיווקית בניית התכנית השיווקית עוזרת לנו להגדיר את: 1. יעדי

קרא עוד

עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יח"ל פסח תשע"ה אפריל 5105 קשה בלימודים, קל במבחנים, קל בחיים עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יח"ל פסח תשע"ה יש לפתור את כל השאלות

עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יחל פסח תשעה אפריל 5105 קשה בלימודים, קל במבחנים, קל בחיים עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יחל פסח תשעה יש לפתור את כל השאלות עבודה במתמטיקה לכיתה י' 5 יח"ל פסח תשע"ה יש לפתור את כל השאלות על דפים משובצים. רשמו את שמכם על כל אחד מהדפים הפתרונות יוגשו אחרי חופשת הפסח. מומלץ לכתוב דואר אלקטרוני, Whatspp כאשר נתקלים בקושי. מישהו

קרא עוד

1 גזרת חסרי פה"פ נ' )חפ"נ( וגזרת חסרי פה"פ י)צ( )חפ"י)צ(( 1. רשום מעל הפועלים המודגשים את שורשם. 2. האם קשה לבטא את פה"פ המודגשת? 3. רשום מעל כל פועל

1 גזרת חסרי פהפ נ' )חפנ( וגזרת חסרי פהפ י)צ( )חפי)צ(( 1. רשום מעל הפועלים המודגשים את שורשם. 2. האם קשה לבטא את פהפ המודגשת? 3. רשום מעל כל פועל 1 גזרת חסרי פה"פ נ' )חפ"נ( וגזרת חסרי פה"פ י)צ( )חפ"י)צ(( 1. רשום מעל ים המודגשים את שורשם. 2. האם קשה לבטא את פה"פ המודגשת? 3. רשום מעל כל פועל את צורתו ה'רגילה'. בנק הזמן )המקור אינו ידוע, תודה לגלי

קרא עוד

סגנונות למידה

סגנונות למידה סגנונות למידה מדוע זה חשוב? ...אם תוכל ללמוד דבר פשוט, חבר, תסתדר " הרבה יותר טוב עם כל מיני אנשים. אינך מכיר אדם ממש עד שאתה רואה את הדברים מנקודת המבט שלו... עד אשר תכנס לעורו עמ' 19 ותהלך בתוכו". )הרפר

קרא עוד

החינוך הגופני בבית הספר מה רצוי ? מהו מקומה ש המכללה?

החינוך הגופני בבית הספר מה רצוי ? מהו מקומה ש המכללה? חינוך גופני מתפיסת עולם לתוכנית לימודים המכללה ד"ר איתן אלדר האקדמית בוינגייט מה משפיע על תפיסת עולם של המורה? התנסות עבר )מה שהיה הוא שיהיה??( שירות צבאי תפיסה / הכתבה פוליטית גלובלית ומקומית מערכת הכשרה

קרא עוד

Microsoft PowerPoint - ציפי זלקוביץ ואולז'ן גולדשטיין - מושב 3 [Read-Only] [Compatibility Mode]

Microsoft PowerPoint - ציפי זלקוביץ ואולז'ן גולדשטיין - מושב 3 [Read-Only] [Compatibility Mode] רשת עמיתי מחקר ציפי זלקוביץ "טכנולוגיות מידע במכללות לחינוך", מופ"ת וסמינר הקיבוצים אולז'ן גולדשטיין רשת עמיתי מחקר "טכנולוגיות מידע במכללות לחינוך", מופ"ת ומכללת קיי כנס "מיומנויות המאה ה- 21 בהוראה ובהכשרת

קרא עוד

PowerPoint Presentation

PowerPoint Presentation : עדכון ממשקים, פעולות וחובות שימוש הדרכה לסוכנים אפריל 2018 26 אפריל 18 עדכון, עדכון עדכון, ב 29.4.2018 יכנס לתוקף עדכון של חוזר מידע ונתונים בשוק הפנסיוני" ובבקשות שניתן להגיש באמצעות המסלקה. "מבנה אחיד

קרא עוד

Disclaimer מסמך זה הינו סיכום און-ליין של השיעור ולא עבר עריכה כלל. מצאת טעות? שלח/י לי מייל ואתקן: 07/05/2009 קורס: מערכות ה

Disclaimer מסמך זה הינו סיכום און-ליין של השיעור ולא עבר עריכה כלל. מצאת טעות? שלח/י לי מייל ואתקן: 07/05/2009 קורס: מערכות ה הרעיון: דפדוף paging וזכרון וירטואלי.1.2.3 לחלק את מרחב הכתובות לדפים בגודל קבוע )למשל )4KB את הדפים ממפים לזכרון פיסי a. לא רציף b. לא כולם העברה מזכרון לדיסק לפי הצורך מספר הדף: page = addr 4K המיקום

קרא עוד

מבחן 7002 פרטים כלליים מועד הבחינה: בכל זמן מספר השאלון: 1 משך הבחינה: 3 שעות חומר עזר בשימוש: הכל )ספרים ומחברות( המלצות: קרא המלצות לפני הבחינה ובדי

מבחן 7002 פרטים כלליים מועד הבחינה: בכל זמן מספר השאלון: 1 משך הבחינה: 3 שעות חומר עזר בשימוש: הכל )ספרים ומחברות( המלצות: קרא המלצות לפני הבחינה ובדי מבחן 7002 פרטים כלליים מועד הבחינה: בכל זמן מספר השאלון: 1 משך הבחינה: 3 שעות חומר עזר בשימוש: הכל )ספרים ומחברות( המלצות: קרא המלצות לפני הבחינה ובדיקות אחרונות לפני מסירה )עמודים 8-11( מבנה השאלון 5

קרא עוד

חוזר מעונות תשעח

חוזר מעונות תשעח בס"ד שבט תשע"ח האגודה למען מכללה ירושלים הרשמה ותשלום למעונות-תשע"ט גובה התשלום א. 2 בנות בחדר או 3 בנות בחדר גדול (סה"כ 8-9 בנות בדירה) 600x10 לשנה ב. דירת מדרשה - 4 בנות בחדר (20 16 - בנות בדירה) 400x10

קרא עוד

שקופית 1

שקופית 1 תפקיד המנחה בארגונים דני לוי OD - פתיחת המושב: תפקיד המנחה בארגונים כנגזר מתפקיד יועץ OD דני לוי ( 15 ד'( הרצאה ראשונה: המנחה כאומן לבין ארגון וערכיו העסקיים ניר גולן ( 25 ד'( "דאדא" במפגש בין ערכיו המקצועיים,

קרא עוד

סיכום תערוכת התיירות IMTM חדשות חדשות ידיעות אחרונות יומן ערוץ Ynet דה מרקר

סיכום תערוכת התיירות IMTM חדשות חדשות ידיעות אחרונות יומן ערוץ Ynet דה מרקר סיכום תערוכת התיירות 9-10.02.2016 IMTM חדשות 8.2.16-2 חדשות 8.2.16-10 - 28.1 יומן ערוץ 12.2-1 10.2.16 -Ynet דה מרקר- 3.2.16 אינטרנט טלוויזיה רדיו עיתונות, גלובס,,MAKO דה מרקר,,NRG, nana10,,,,ias, מגפון,

קרא עוד

1 מבחן משווה בפיסיקה כיתה ז' משך המבחן 90 דקות מבנה השאלון : שאלון זה כולל 4 שאלות עליך לענות על כולן.כתוב את הפתרונות המפורטים בדפים נפרדים וצרף אותם

1 מבחן משווה בפיסיקה כיתה ז' משך המבחן 90 דקות מבנה השאלון : שאלון זה כולל 4 שאלות עליך לענות על כולן.כתוב את הפתרונות המפורטים בדפים נפרדים וצרף אותם 1 מבחן משווה בפיסיקה כיתה ז' משך המבחן 90 דקות מבנה השאלון : שאלון זה כולל 4 שאלות עליך לענות על כולן.כתוב את הפתרונות המפורטים בדפים נפרדים וצרף אותם בהגשה לטופס המבחן. חומרי עזר: 1.מחשבון. נספח הנוסחאות

קרא עוד

Microsoft PowerPoint - מפגש דבורה הרפז

Microsoft PowerPoint - מפגש דבורה הרפז יום עיו ן רכ זי/ תו עב רית: הבנת הנק ר א, הבעה ולשון 17.11.09 ל' חשון תש"ע ברוכ ים/ תו המצטר פים/ תו רכ זות חד שות רכ זות בבתי ספר ח דשים ד עולות קומה ב/מרש ת אור ט י שר אל: "ר נו ר ית גנץ אבישג גורדון

קרא עוד

סרגל כלים ל-Outlook או לExplorer- מדריך למשתמש

סרגל כלים  ל-Outlook  או לExplorer- מדריך למשתמש סרגל כלים ל- Outlook או ל Explorer- מדריך למשתמש 1 כני ס ה ו י צ יאה מהמערכת לכניסה יש ללחוץ על צלמית "כניסה למע רכת" ליציאה יש ללחוץ פעם נוספת לק בלת הצ למית סרגל כלים לדפד פ ן מסוג Explorer או Firefox

קרא עוד

ערב הווי בנושא "השרדות"

ערב הווי בנושא השרדות ערב הווי בנושא "השרדות" ראשית כל מסבירים לקבוצה את חוקי המשחק, והם: מחלקים את הבוגרים לשלושה שבטים (על פי חלוקה שנכין מראש- מקריאים את השמות כמו בהישרדות). מטרת השבטים להצליח לנצח את שאר הקבוצות במספר

קרא עוד

6 סיבות מדוע הכרחי לקחת אחריות על גיבוי ה Office חשיפת סיבות קריטיות מדוע ארגונים זקוקים לגיבוי נתוני ה Office 365 -

6 סיבות מדוע הכרחי לקחת אחריות על גיבוי ה Office חשיפת סיבות קריטיות מדוע ארגונים זקוקים לגיבוי נתוני ה Office 365 - 6 סיבות מדוע הכרחי לקחת אחריות על גיבוי ה Office 365 - חשיפת סיבות קריטיות מדוע ארגונים זקוקים לגיבוי נתוני ה Office 365 - 6 סיבות מדוע הכרחי לקחת אחריות על גיבוי ה- 2 Office 365 הקדמה האם אתה שולט במידע

קרא עוד

מדיניות אכיפה הועדה המקומית לתכנון ובניה מצפה רמון צוות הועדה: יו"ר הועדה וראש המועצה: מר רוני מרום מהנדס הועדה: מר גלעד חזן יועמ"ש הועדה: עו"ד חן אבי

מדיניות אכיפה הועדה המקומית לתכנון ובניה מצפה רמון צוות הועדה: יור הועדה וראש המועצה: מר רוני מרום מהנדס הועדה: מר גלעד חזן יועמש הועדה: עוד חן אבי מדיניות אכיפה הועדה המקומית לתכנון ובניה מצפה רמון צוות הועדה: יו"ר הועדה וראש המועצה: מר רוני מרום מהנדס הועדה: מר גלעד חזן יועמ"ש הועדה: עו"ד חן אביטן מפקח בניה: מר דימיטרי חנוכייב נכתב בסיוע גבי בנדרסקי

קרא עוד

<4D F736F F D20FAF8E2E5EC20E0ECE2E1F8E420EEF2E5F8E D F9E0ECE5FA2E646F63>

<4D F736F F D20FAF8E2E5EC20E0ECE2E1F8E420EEF2E5F8E D F9E0ECE5FA2E646F63> < 0 a b b a > 0 נתון: מכאן ניתן לומר בוודאות כי -. a < b ab < 0 a 0 b > לא ניתן לקבוע בוודאות.. ( 0)?. לא ניתן לדעת. + ( + ) ( ) + + נתון: כמה ערכי שונים מקיימים את המשוואה?. אינסוף 0 +. תשובות ו נכונות

קרא עוד

מועצה מקומית אפרת

מועצה מקומית אפרת פרוטוקול ישיבת מועצה שלא מן המניין לאישור תקציב 2016 יום שני, ח' בשבט, ה'תשע"ו, 18 בינואר 2016 נוכחים: עודד רביבי יהודה שוויגר מנחם שפיץ מיכאל דהן דובי שפלר אבי חדידה אורית סמואלס דורון כהן נעמה טל - ראש

קרא עוד

וועדת הלסינקי מרכזית - מטרות ואמצעים

וועדת הלסינקי מרכזית - מטרות ואמצעים מערכת האישור והמעקב אחר ניסויים קליניים בישראל - הצעות לשיפור דר' אבי לבנת 4 אוקטובר, 2018 מטרה: ייעול האישור והניטור של ניסויים קליניים רב-מרכזיים תהליך אחיד, מניעת כפילויות קיצור זמן קבלת האישור האתי

קרא עוד